En de vrijheid van meningsuiting werkt beide kanten op imo.quote:
quote:Op vrijdag 14 februari 2020 13:08 schreef GereDathan het volgende:
Met pure walging gekeken gisteren. Iemand die zulke denkbeelden heeft die hoort niet in onze maatschappij thuis. Wat mij betreft mag hij kiezen tussen chemisch castreren of levenslang in een inrichting
Laat ik wel duidelijk stellen dat ik begrijp dat mensen pedofiel kunnen zijn, in die zin dat er mensen zijn die zich aangetrokken voelen tot minderjarigen. Ik denk dat dat iets is waar je niets aan kunt doen, en dat veroordeel dus ik ook niet. Ik zou juist alles op alles willen zetten om deze mensen te ondersteunen in hun leven. Dit zijn mensen die namelijk moreel besef hebben en snappen dat ze er niets mee kunnen doen.
Pedoseksuelen of mensen zoals deze mafklapper, die denkt dat een kind van 3 daadwerkelijk kan kiezen en gevolgen overziet, daar heb ik 0,0 respect voor. Of ze nu wel of niet iets gedaan hebben, die moeten we weren uit de maatschappij. Deze mensen hebben totaal geen besef wat ze uitkramen en uitvoeren. En dat is voor mij voldoende reden om er iets aan te doen.
En dan ga ik het nog maar even niet hebben over die walgelijke UVA die dit soort volk een podium geeft.
Dit is niet helemaal waar. Er zijn zat pedo's die wel degelijk op volwassenen vallen. Opvallend genoeg is er voor een deel ook nog een verschil in het geslacht waar ze op vallen bij kinderen en volwassenen.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 13:15 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Hoe anders is dat bij pedofielen? Dat het niet klopt ben ik helemaal met je eens, maar deze mensen vallen op kinderen, als ze volwassenen zien dan hebben ze daar dezelfde afkeer van als dat een homo heeft bij iemand van het tegenovergestelde geslacht.
Dit kan je toch niet net droge ogen beweren!?quote:Op vrijdag 14 februari 2020 19:28 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dit is ook een ander verhaal.
Dit zijn tikkende tijdbommen doordat ze verknipt zijn. Je apathisch opstellen is dan buitengewoon riskant.
Daarnaast, zelfs al zou een kleuter dat weten, denk je dat ze zich dan echt inhouden bij een 'nee' van de kleuter?quote:Op zaterdag 15 februari 2020 09:27 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Het probleem is niet zozeer waarop hun lust is gericht maar hoe ze kinderen zien.
Ze stellen dat kinderen seks willen en in staat zijn om hier zelf beslissingen in te maken. Dat lijkt mij een onjuist beeld van kinderen.
Door deze denkwijze (en/of door alleen aan de eigen lust te denken) gaan pedofielen er toe over om daadwerkelijk iets met kinderen te gaan doen.
Volwassenen die zich op volwassenen richten zullen een volwaardige 'tegenpartij' vinden die zelf kan beslissen en waar nodig zichzelf kan verweren. Dan is het (binnen bepaalde grenzen) veilig om je lust te volgen.
De ijsjesvergelijking gaat overigens ook niet op.
Een kleuter zal zich vol vreten aan ijsjes als de ouders hier niet in sturen.
Ik weet niet in het kader van wat hij bij de UvA was maar voor een wetenschappelijke opleiding of wetenschappelijk onderzoek is het wel nodig om dingen wat breder te bekijken dan de onderbuik toelaat.quote:Op zaterdag 15 februari 2020 10:58 schreef stopnaald het volgende:
ik ben het ook helemaal met je eens vwb die gore UVA
Dat is dus wat ik met 'zich verweren' bedoelde.quote:Op zaterdag 15 februari 2020 11:28 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Daarnaast, zelfs al zou een kleuter dat weten, denk je dat ze zich dan echt inhouden bij een 'nee' van de kleuter?
Bij volwassenen is het vrij normaal dat er alsnog (fysieke/verbale) pogingen gedaan worden om over te halen tot seks... zo'n jong kind kan zich nimmer verdedigen tegen zo'n poging.
seksquote:Op vrijdag 14 februari 2020 17:18 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik heb het woord ‘neuken’ (of synoniemen) niet horen vallen in de uitzending.
Zeer twijfelachtige uitspraak. Het puberbrein is zeer slecht in het overzien van consequenties.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 13:13 schreef GereDathan het volgende:
Of de grens 16 is dat jongeren er aan toe zijn, dat weet ik niet. Er zijn voldoende jongeren op 13-15 jarige leeftijd seksueel actief die hun keuzes overzien.
Je hebt gezocht op het woord: Seks.quote:Op zaterdag 15 februari 2020 13:28 schreef GereDathan het volgende:
[..]
seks
als trefwoord met bijbehorende synoniemen:
seks (zn):bijslaap, cohabitatie, copulatie, coïtus, gemeenschap, geslachtsdaad, geslachtsgemeenschap, geslachtsverkeer, liefdesdaad, minnespel, neukpartij, nummertje, wip, wippertje
Bron https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=seks
Of:
Synoniemen van seks
bloot
gemeenschap
Synoniemen van gemeenschap
band
burgers
maatschappij
paring
seks
https://www.mijnwoordenboek.nl/synoniemen/seks
Deze gaat pijn doen, sorry.quote:Op zaterdag 15 februari 2020 14:42 schreef r_one het volgende:
[..]
Je hebt gezocht op het woord: Seks.
seks (de; m)
1
gegevens, verhalen, afbeeldingen over het geslachtsleven; = erotiek
2
seksuele gemeenschap: seks hebben met iem
https://www.vandale.nl/gr(...)lands/betekenis/Seks
En laten we daar dan eens op gaan zoeken bij jouw bron.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 17:18 schreef r_one het volgende:
[..]
Je moet zoeken naar het woord ‘seks’ want dát woord is wél gevallen in de uitzending. En wat zien we dan? Dat seks méér is dan alleen maar ‘gemeenschap hebben’ / neuken. Zie uitleg #1. Die laat jij voor het gemak maar even helemaal weg met je semantische geleuter.quote:Op zaterdag 15 februari 2020 14:57 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Deze gaat pijn doen, sorry.
Je moet zoeken naar een synoniem voor neuken, want dat is letterlijk wat je zelf aangeeft niet gehoord te hebben. Ik zal later uitleggen wat een synoniem is ok?
[..]
En laten we daar dan eens op gaan zoeken bij jouw bron.
Betekenis 'neuken'
Je hebt gezocht op het woord: neuken.
neu·ken (neukte, heeft geneukt) 1(informeel) seksuele gemeenschap hebben
https://www.vandale.nl/gr(...)nds/betekenis/neuken
En hé wat verrassend. Want wat zien we daar: "seksuele gemeenschap hebben". Precies wat jij bij het woord seks gevonden hebt (zie je eigen tekst hierboven).
En wat betekende synoniem ook al weer? Ik zou het je nog uitleggen tenslotte. Oh, ik weet het al:
Betekenis 'synoniem'
Je hebt gezocht op het woord: synoniem.
1sy·no·niem (bijvoeglijk naamwoord) 1hetzelfde betekenend: die woorden zijn synoniem 2sy·no·niem (het; o; meervoud: synoniemen) 1woord met (bijna) dezelfde betekenis: gelukwensen is een synoniem van feliciteren
https://www.vandale.nl/gr(...)s/betekenis/synoniem
Conclusie: neuken en seks zijn synoniemen. Want ze betekenen beiden 'gemeenschap hebben'. Volgens je eigen bron, maar dat was je al opgevallen toch?
Bedankt en tot een volgende keer. Volgende keer beter luisteren en lezen en pas dan met de volwassenen komen praten
Begon je toch zelf mee? Hoezo is het dan "geleuter" als iemand je ergens opwijst?quote:
quote:Op vrijdag 14 februari 2020 17:18 schreef r_one het volgende:
[..]
Omdat zijn uitleg geen hout snijdt. Sterker, hij bedient zich van drogredeneringen.quote:Op zaterdag 15 februari 2020 15:48 schreef Drxx het volgende:
[..]
Begon je toch zelf mee? Hoezo is het dan "geleuter" als iemand je ergens opwijst?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die discussie ga ik niet met jou nog eens dunnetjes overdoen.r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
Wat een foute dramatisering van het begrip pedofilie.quote:Op zondag 16 februari 2020 01:52 schreef Bracha020 het volgende:
Natuurlijk zijn bepaalde gedachten en uitspraken van deze man zorgwekkend.
Maar wat ik minstens zo zorgwekkend vind zijn de gedachten en uitspraken van sommige mensen hier.
Veel mensen zijn niet op de hoogte van het feit dat pedofilie en pedoseksualiteit van elkaar te onderscheiden begrippen zijn.
Ik heb dit al vaker proberen uit te leggen en heb er destijds ook een groot deel van mijn 'VraagWatJeWilt' topic aan gewijd, maar veruit de meeste mannen met pedofiele gevoelens (pedofielen) weten heel goed wat kan en niet kan en komen (ondanks een zeer moeilijk en vaak eenzaam leven waarin ze dagelijks vechten tegen die gevoelens) niet tot handelen.
Daar komt bij dat we zien dat veruit de meeste pedofielen die zich op den duur wel vergrijpen aan kinderen (en dus een pedoseksueel worden) bijna allemaal mensen zijn die jarenlang opgejaagd, verstoten en onbegrepen zijn, er is nooit echt naar hun omgekeken.
Mensen met pedofiele gevoelens uitstoten en veroordelen kan er zeker aan bijdragen dat iemand dan op den duur juist over de grens gaat en van een pedofiel in een pedoseksueel verandert.
Ik heb het al vaker gezegd maar niemand kiest voor seksuele gevoelens voor kinderen.
Iets wat veel mensen wel eens lijken te vergeten.
Wat is er volgens jou precies fout?quote:Op zondag 16 februari 2020 01:57 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Wat een foute dramatisering van het begrip pedofilie.
Kan er met de kop niet bij hoe het in allerlei stellages wordt goed gepraat.
Ziekelijke reactie ook al breng je het nog zo goed onder woorden.
ps: het zou je kind maar zijn.
Nu verander je je reactie maar dat is natuurlijk prima.quote:Op zondag 16 februari 2020 01:57 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Wat een foute dramatisering van het begrip pedofilie.
Kan er met de kop niet bij hoe het in allerlei stellages over wordt gepraat alsof deze mensen het grootste slachtoffer zijn van hun gevoelens.
Och wat een vreselijk bestaan; Jan wil graag kinderen neuken maar het kan niet omdat de maatschappij het afkeurt.
Ja gek he.
Gevoelens of niet, het is gewoon ziekelijk, absurd en niet goed te praten. In geen enkel opzicht.
Laten we dat zo houden.
Het hebben van bepaalde afwijkende gevoelens, oké; snap ik.quote:Op zondag 16 februari 2020 02:03 schreef Bracha020 het volgende:
[..]
Wat is er volgens jou precies fout?
Ik ben daar wel benieuwd naar.
En ja, het zou inderdaad je kind maar zijn, ik weet er alles van.
Ik zit bijna dagelijks aan tafel met slachtoffers.
Zowel kinderen die misbruikt zijn als kinderen (familie) van daders.
Je hebt enigszins gelijk dat dit soort figuren ook deels slachtoffer zijn maar deze mensen moeten ook beseffen dat ze ontzettend ziek zijn. Iemand die bewust wetten wilt gaan invoeren om seks met kinderen te legaliseren is onacceptabel. Iets denken is 1 maar de actie uitvoeren is absoluut bizar en totaal niet acceptabel. Dit soort figuren zijn gewoon gevaarlijk en verdienen ontzettend weinig sympathiequote:Op zondag 16 februari 2020 02:03 schreef Bracha020 het volgende:
[..]
Wat is er volgens jou precies fout?
Ik ben daar wel benieuwd naar.
En ja, het zou inderdaad je kind maar zijn, ik weet er helaas alles van.
Ik zit bijna dagelijks aan tafel met slachtoffers.
Zowel met kinderen (en hun ouders) die misbruikt zijn als kinderen (familie) van daders.
Je vergelijking wat de buurman betreft gaat hier natuurlijk niet op, maar dat had je zelf gelukkig al door.quote:Op zondag 16 februari 2020 02:12 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Het hebben van bepaalde afwijkende gevoelens, oké; snap ik.
Zogenaamd een ongelofelijk eenzaam leven leiden doordat deze gevoelens dusdanig de boventoon voeren noem ik al ziek. Helemaal met betrekking tot dit onderwerp.
Als iemand bepaalde gevoelens ervaart waarvan hij weet dat dit maatschappelijk totaal onaanvaadbaar is en dan gaat lopen klagen dat de maatschappij zijn leven kapot maakt is een grote vorm van egoïsme.
Soms hebben we ook gevoelens dat we de buurman even willen uitschelden, moeten we niet doen.
Nu snap ik t verschil tussen t gevoel van de buurman uitschelden en bepaalde seksuele gevoelens maar in beide gevallen is t gewoon onaanvaadbaar.
Ik probeer uit te leggen dat veruit het grootste deel van deze groep mensen (pedofielen) weet dat ze ziek zijn en absoluut niet verder kunnen en mogen gaan, en dit gelukkig ook niet doen.quote:Op zondag 16 februari 2020 02:12 schreef E-Dubble het volgende:
[..]
Je hebt enigszins gelijk dat dit soort figuren ook deels slachtoffer zijn maar deze mensen moeten ook beseffen dat ze ontzettend ziek zijn. Iemand die bewust wetten wilt gaan invoeren om seks met kinderen te legaliseren is onacceptabel. Iets denken is 1 maar de actie uitvoeren is absoluut bizar en totaal niet acceptabel. Dit soort figuren zijn gewoon gevaarlijk en verdienen ontzettend weinig sympathie
Ik heb heel uitgebreid uitgelegd waarom erkenning, acceptatie en aanpakken van het probleem leidt tot minder misbruik. Mijn gehele argumentering in dit topic gaat over het vinden van rationele en non-dictatoriale (lees het pleiten genocide, marteling van mensen die geen misdrijf hebben gepleegd en alles willen doen om dat te voorkomen) oplossingen. Dus ja, ik heb er al eens over nagedacht dat het over kinderen gaat.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 21:09 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Ja het boeit me niet dat het je stoort. Ik vind het ook gewoon gore smeerlapperij.
En ja, ik zie het ook zeer duidelijk als een afwijking.
Het is niet best en jouw reactie is ook niet best.
We hebben het over kinderen. Denk daar eens over na.
Ja is dat zoquote:Op zondag 16 februari 2020 04:08 schreef MakkieR het volgende:
Nelson leeft gewoon in de verkeerde tijd. Als Nelson nu ergens begin de 19e eeuw had geleefd dan was dit niet eens een issue geweest in Nederland.
Horen niet thuis hier. We moeten een atol innemen en deze mensen daar sturenquote:Op zondag 16 februari 2020 01:52 schreef Bracha020 het volgende:
Natuurlijk zijn bepaalde gedachten en uitspraken van deze man zorgwekkend.
Maar wat ik minstens zo zorgwekkend vind zijn de gedachten en uitspraken van sommige mensen hier.
Veel mensen zijn niet op de hoogte van het feit dat pedofilie en pedoseksualiteit van elkaar te onderscheiden begrippen zijn.
Ik heb dit al vaker proberen uit te leggen en heb er destijds ook een groot deel van mijn 'VraagWatJeWilt' topic aan gewijd, maar veruit de meeste mannen met pedofiele gevoelens (pedofielen) weten heel goed wat kan en niet kan en komen (ondanks een zeer moeilijk en vaak eenzaam leven waarin ze dagelijks vechten tegen die gevoelens) niet tot handelen.
Daar komt bij dat we zien dat veruit de meeste pedofielen die zich op den duur wel vergrijpen aan kinderen (en dus een pedoseksueel worden) bijna allemaal mensen zijn die jarenlang opgejaagd, verstoten en onbegrepen zijn, er is nooit echt naar hun omgekeken.
Mensen met pedofiele gevoelens uitstoten en veroordelen kan er zeker aan bijdragen dat iemand dan op den duur juist over de grens gaat en van een pedofiel in een pedoseksueel verandert.
Ik heb het al vaker gezegd maar niemand kiest voor seksuele gevoelens voor kinderen.
Iets wat veel mensen wel eens lijken te vergeten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |