abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 12 februari 2020 @ 13:52:44 #51
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191471312
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_191471317
Het spookt bij mij soms wel door mijn hoofd. Of ik wel zelf kinderen op deze wereld zou moeten willen brengen. Maar aan de andere kant ben ik ook gewoon egoïstisch.
  Moderator woensdag 12 februari 2020 @ 13:56:03 #53
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191471381
quote:
2s.gif Op woensdag 12 februari 2020 13:46 schreef Lonaa het volgende:

Ik durf eigenlijk niet te zeggen wat mijn eigen standpunt hierin is.
Toen niet of hier op dit moment niet?
pi_191471391
In sommige gevallen kan ik best wel voor zijn. Of iig voor zo'n hormoon staafje ofzo.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_191471405
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2020 13:56 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Toen niet of hier op dit moment niet?
Soberso niet. En dat 'durven'is niet durven als in 'ik schaam me voor mn mening', maar gewoon dat ik het niet zo goed weet.

Er valt zeker wat voor te zeggen om bepaalde mensen zich niet te laten voorplanten, omdat ze niet in staat zijn een kind op te voeden. Maar zelfbeschikking is een groot goed.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_191471415
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 13:56 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
In sommige gevallen kan ik best wel voor zijn. Of iig voor zo'n hormoon staafje ofzo.
Ik vind ook nog wel een verschil tussen 'tijdelijk onvruchtbaar' en 'definitief onvruchtbaar'. Maar waar leg je dan de grens? En kan je dat iemand wel opleggen, ethisch gezien?
pi_191471477
quote:
2s.gif Op woensdag 12 februari 2020 13:58 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik vind ook nog wel een verschil tussen 'tijdelijk onvruchtbaar' en 'definitief onvruchtbaar'. Maar waar leg je dan de grens? En kan je dat iemand wel opleggen, ethisch gezien?
Ethisch gezien misschien niet tov de ouder. Maar dan denk ik aan kinderen die geboren worden en meteen weer weggehaald worden. Of kinderen die niet weggehaald worden en totaal verknipt opgroeien.
Vind het heel moeilijk. Mag ik voor een ander beslissen dat er geen kind kan komen, nee. Maar wil ik dan "verantwoording" afleggen aan dat kind dat een klote jeugd heeft gehad.
We have far more in common than that which devides us..
  Official ESF Kreviewer woensdag 12 februari 2020 @ 14:01:41 #58
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_191471478
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 13:52 schreef Myraela het volgende:
Het spookt bij mij soms wel door mijn hoofd. Of ik wel zelf kinderen op deze wereld zou moeten willen brengen. Maar aan de andere kant ben ik ook gewoon egoïstisch.
Als ik in mijn omgeving zeg dat ik geen kinderen wil en dat 1 van de hoofdredenen is dat ik deze aardkloot niet meer vertrouw met zoveel mensen, dan begrijpen ze daar niks van.
Ik begrijp er niks van dat ze er niks van begrijpen. Maar goed, dat zullen mensen zijn die geen nieuws lezen.
pi_191471483
quote:
2s.gif Op woensdag 12 februari 2020 13:58 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Nou ja weet je wat het is. En ik vind dat ethisch ook wat lastig hoor. Maar het gebeurt best nog wel regelmatig dat meisjes/vrouwen met een heel laag iq zwanger worden. Die kunnen niet zelf voor dat kind zorgen dus komt die zorg weer bij opa en oma terecht of het kind komt terecht bij jeugdzorg enzo.

Ik denk dat het in dat geval echt beter is om het te voorkomen.
pi_191471506
quote:
14s.gif Op woensdag 12 februari 2020 14:01 schreef Kreator het volgende:

[..]

Als ik in mijn omgeving zeg dat ik geen kinderen wil en dat 1 van de hoofdredenen is dat ik deze aardkloot niet meer vertrouw met zoveel mensen, dan begrijpen ze daar niks van.
Ik begrijp er niks van dat ze er niks van begrijpen. Maar goed, dat zullen mensen zijn die geen nieuws lezen.
Ik snap je wel en ik struggle daar enorm mee.

Ik heb namelijk wel een enorme kinderwens.. Maar ondertussen zie ik rondom de wereld steeds verziekter raken en vraag ik mij af of ik dat wel moet willen.
  Moderator woensdag 12 februari 2020 @ 14:04:20 #61
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191471515
quote:
2s.gif Op woensdag 12 februari 2020 13:57 schreef Lonaa het volgende:

Maar zelfbeschikking is een groot goed.
Klopt, maar in zo'n situatie geboren worden en (deels) opgroeien is voor een kind ook niet bevorderlijk. Voor de ouders ook niet als er meerdere kinderen uit huis zijn geplaatst.

Hier in het dorp woont ook zo'n pareltje. Zijn ouders zijn net zo. Z'n moeder loopt overigens met een kinderwagen met een pop, dus het hoeft geen echte baby te zijn. :+
pi_191471521
quote:
14s.gif Op woensdag 12 februari 2020 14:01 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik heb nooit de behoefte gehad om kinderen te krijgen, terwijl ik ze wel heel leuk vind. Ook nooit een partner gehad die ze persé wel wilde (gelukkig). Denk dat ik nu zo ongeveer in de kleinkinderen had gezeten, en ik ben blij (niet het goede woord) dat ik me daar geen zorgen over hoef te maken.
pi_191471533
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 14:02 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Nou ja weet je wat het is. En ik vind dat ethisch ook wat lastig hoor. Maar het gebeurt best nog wel regelmatig dat meisjes/vrouwen met een heel laag iq zwanger worden. Die kunnen niet zelf voor dat kind zorgen dus komt die zorg weer bij opa en oma terecht of het kind komt terecht bij jeugdzorg enzo.

Ik denk dat het in dat geval echt beter is om het te voorkomen.
Ik denk dat ook. Of nou ja, ik wil dat ook. Kinderen moeten in een veilige, geschikte omgeving geboren worden en opgroeien. Daar is wmb geen twijfel over mogelijk. En dat sommige mensen dan dus geen baby's moeten krijgen staat wmb ook buiten kijf.

Maar dan komt de volgende vraag: moet je dat per geval individueel bekijken? Is dat haalbaar? Of moet je een "iq-grens" stellen. En is dat dan wel eerlijk?
  Official ESF Kreviewer woensdag 12 februari 2020 @ 14:06:43 #64
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_191471534
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 14:04 schreef Kaatje1 het volgende:
k heb nooit de behoefte gehad om kinderen te krijgen
Maar dat is dan weer een andere reden. Of geen reden. Ik had het specifiek over de aarde en staat ervan als reden dat ik geen kinderen wil (onder andere. Deze wereld kan ook geen tweede Krea aan, want er kan maar 1 god tegelijk zijn)
  Official ESF Kreviewer woensdag 12 februari 2020 @ 14:07:35 #65
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_191471542
quote:
2s.gif Op woensdag 12 februari 2020 14:06 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik denk dat ook. Of nou ja, ik wil dat ook. Kinderen moeten in een veilige, geschikte omgeving geboren worden en opgroeien. Daar is wmb geen twijfel over mogelijk. En dat sommige mensen dan dus geen baby's moeten krijgen staat wmb ook buiten kijf.

Maar dan komt de volgende vraag: moet je dat per geval individueel bekijken? Is dat haalbaar? Of moet je een "iq-grens" stellen. En is dat dan wel eerlijk?
Ik zou dit voor de gehele mensheid best kunnen beoordelen. Je mag dit dan ook wel bij mij neerleggen.
pi_191471559
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 14:03 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik snap je wel en ik struggle daar enorm mee.

Ik heb namelijk wel een enorme kinderwens.. Maar ondertussen zie ik rondom de wereld steeds verziekter raken en vraag ik mij af of ik dat wel moet willen.
Ik denk ook wel dat dit iets is van 'alle tijden', in zoverre dat ik weet dat mijn ouders ook getwijfeld hebben. Dat was begin jaren 80, toen was de wereld, op een andere manier wellicht, ook verrot. Grote Depressie, Koude Oorlog al dat.

Ik ben niet voor niks pas in 90 geboren. :+

Maar ik snap je overwegingen, ondanks dat mijn kinderwens niet zo aanwezig is. En soms vraag ik me af wat er eerder was, de wens geen kind op deze wereld te zetten (en andere redenen) of niet zo'n grote kinderwens hebben.
pi_191471567
quote:
14s.gif Op woensdag 12 februari 2020 14:07 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik zou dit voor de gehele mensheid best kunnen beoordelen. Je mag dit dan ook wel bij mij neerleggen.
Weet ik.
  Moderator woensdag 12 februari 2020 @ 14:09:28 #68
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191471574
quote:

Sowieso na een eerste uithuisplaatsing (om wat voor reden dan ook) dat eens onderzoeken is misschien al een begin.
pi_191471577
quote:

Ik zou eerder per situatie kijken. Alleen IQ lijkt me niet voldoende. Ook met een hoger IQ kun je ongeschikt zijn als ouder.
pi_191471582
quote:
14s.gif Op woensdag 12 februari 2020 14:06 schreef Kreator het volgende:

[..]

Maar dat is dan weer een andere reden. Of geen reden. Ik had het specifiek over de aarde en staat ervan als reden dat ik geen kinderen wil (onder andere. Deze wereld kan ook geen tweede Krea aan, want er kan maar 1 god tegelijk zijn)
De wereld van toen had er ook mee te maken. Die was ook toen al niet zo fijn.
  Official ESF Kreviewer woensdag 12 februari 2020 @ 14:11:13 #71
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_191471595
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2020 14:09 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Sowieso na een eerste uithuisplaatsing (om wat voor reden dan ook) dat eens onderzoeken is misschien al een begin.
Klinkt wel heel erg als lokaal denken dit. Nederland is het probleem niet. In Nederland is over-immigratie het probleem.
In landen als China en India moeten ze eens kijken of het nog wel een goed idee is om 27 kinderen per gezin te willen.
  Moderator woensdag 12 februari 2020 @ 14:12:20 #72
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191471606
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 14:09 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik zou eerder per situatie kijken. Alleen IQ lijkt me niet voldoende. Ook met een hoger IQ kun je ongeschikt zijn als ouder.
Tja, hoe dan? De hele vruchtbare bevolking elke vijf jaar laten screenen? :+
  woensdag 12 februari 2020 @ 14:15:12 #73
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_191471640
quote:
2s.gif Op woensdag 12 februari 2020 14:08 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik denk ook wel dat dit iets is van 'alle tijden', in zoverre dat ik weet dat mijn ouders ook getwijfeld hebben. Dat was begin jaren 80, toen was de wereld, op een andere manier wellicht, ook verrot. Grote Depressie, Koude Oorlog al dat.

Ik ben niet voor niks pas in 90 geboren. :+

Maar ik snap je overwegingen, ondanks dat mijn kinderwens niet zo aanwezig is. En soms vraag ik me af wat er eerder was, de wens geen kind op deze wereld te zetten (en andere redenen) of niet zo'n grote kinderwens hebben.
Ik vind het vooral lastig om te zeggen dat de wereld verrot is. Is het slechter dan een 50 jaar geleden? Volgens mij is de mensheid er ook een hoop punten vooruit gegaan.
pi_191471656
quote:

[..]

Ik denk per individu.

En meisjes met bijvoorbeeld down die in woongroepen wonen lijkt mij ook heel verstandig. Gelukkig doen ook veel ouders dat tegenwoordig.
pi_191471684
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 14:15 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Ik vind het vooral lastig om te zeggen dat de wereld verrot is. Is het slechter dan een 50 jaar geleden? Volgens mij is de mensheid er ook een hoop punten vooruit gegaan.
Het is zeker anders dan 50 jaar geleden. Beter of slechter weet ik niet. Maar ik vind de wereld niet per se een goede plek
  Official ESF Kreviewer woensdag 12 februari 2020 @ 14:18:51 #76
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_191471690
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 14:15 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Maar dat de mens erop vooruit is gegaan, is eigenlijk per definitie slecht voor de aarde in zijn algemeenheid. De aarde is compleet door ons overgenomen en we verdrukken bijna alle andere soorten en natuur. Hoe beter het met ons gaat, hoe korter het nog zal duren voordat het met iedereen ineens een stuk slechter gaat.

Ik denk dat de aarde er een stuk slechter aan toe is dan 50 jaar geleden. Veel slechter. Bizar veel. En als je vergelijkt met 200 jaar geleden is het verschil nog veel groter.
pi_191471698
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 14:16 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik denk per individu.

En meisjes met bijvoorbeeld down die in woongroepen wonen lijkt mij ook heel verstandig. Gelukkig doen ook veel ouders dat tegenwoordig.
:Y Ik vind dat ook een goede zaak. Een echte concrete oplossing is gewoon best lastig. Ethisch en uitvoerbaar. Dit vind ik verstandig, onderzoek doen na uithuisplaatsingen vind ik verstandig.
  Moderator woensdag 12 februari 2020 @ 14:21:59 #78
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191471731
quote:
2s.gif Op woensdag 12 februari 2020 14:18 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Het is zeker anders dan 50 jaar geleden. Beter of slechter weet ik niet. Maar ik vind de wereld niet per se een goede plek
Maar jij bent er groot geworden en kunt er leven. Dan kun je jezelf afvragen waarom een kind dat niet zou kunnen.
pi_191471739
quote:
14s.gif Op woensdag 12 februari 2020 14:18 schreef Kreator het volgende:
Maar dat de mens erop vooruit is gegaan, is eigenlijk per definitie slecht voor de aarde in zijn algemeenheid. De aarde is compleet door ons overgenomen en we verdrukken bijna alle andere soorten en natuur. Hoe beter het met ons gaat, hoe korter het nog zal duren voordat het met iedereen ineens een stuk slechter gaat.

Ik denk dat de aarde er een stuk slechter aan toe is dan 50 jaar geleden. Veel slechter. Bizar veel. En als je vergelijkt met 200 jaar geleden is het verschil nog veel groter.
_O_
pi_191471747
quote:
3s.gif Op woensdag 12 februari 2020 14:21 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Maar jij bent er groot geworden en kunt er leven. Dan kun je jezelf afvragen waarom een kind dat niet zou kunnen.
Er zit een verschil tussen kunnen en 'een kind daarmee opzadelen'. Ik denk dat het namelijk alleen maar erger/slechter wordt. In hoe we met elkaar omgaan, in hoe de aarde er aan toe gaat zijn, in de problemen die er op het pad van de mensheid komen enz.
pi_191471752
quote:

[..]

Deze is wel mooi hoor O+
pi_191471790
quote:
14s.gif Op woensdag 12 februari 2020 14:11 schreef Kreator het volgende:

[..]

Klinkt wel heel erg als lokaal denken dit. Nederland is het probleem niet. In Nederland is over-immigratie het probleem.
In landen als China en India moeten ze eens kijken of het nog wel een goed idee is om 27 kinderen per gezin te willen.
Wat wellicht wel komt omdat ze daar nog het model hanteren waarbij de kinderen de pensioenvoorziening zijn, omdat hun regeringen honderdtriljardmiljard uitgeven aan kernwapens en andere defensiemiddelen in plaats van een structurele pensioenvoorziening te realiseren.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_191471807
quote:

[..]

Simpele methode om daar een beetje gevoel bij te krijgen is oude luchtfoto's bekijken wan je eigen woonomgeving.

Waar het toen natuur, bos, leeg, water, enz was. Is nu beton.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_191471838
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 14:26 schreef fietsie het volgende:

[..]

Simpele methode om daar een beetje gevoel bij te krijgen is oude luchtfoto's bekijken wan je eigen woonomgeving.

Aan de andere kant, luchtkwaliteit hier is wel beter geworden dan het dertig jaar geleden was.
  Moderator woensdag 12 februari 2020 @ 14:28:30 #85
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191471846
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_191471866
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2020 14:28 schreef derLudolf het volgende:
SPOILER
:D wat is dit dan.

Ik weet niet zo goed hoe ik hier op moet reageren :D :')

Inhoudelijk: nee, dan heb je het niet begrepen.
  Official ESF Kreviewer woensdag 12 februari 2020 @ 14:31:12 #87
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_191471881
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 14:25 schreef fietsie het volgende:

[..]

Wat wellicht wel komt omdat ze daar nog het model hanteren waarbij de kinderen de pensioenvoorziening zijn, omdat hun regeringen honderdtriljardmiljard uitgeven aan kernwapens en andere defensiemiddelen in plaats van een structurele pensioenvoorziening te realiseren.
Regeringen kijken zelden verder vooruit dan een jaar of 30. En dat is al moeilijk voor ze. Dus alles is korte termijn politiek. Ook in die landen.

quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 14:26 schreef fietsie het volgende:

Europa heeft de laatste 100 jaar volgens mij toch juist meer groen? Staat me iets van bij. We zijn europa gaan bijplanten, maar in plaats daarvan hebben we het probleem verschoven naar zuid-amerika enzo. Las ik ergens ooit.

Hoe dan ook. Er is maar 1 probleem en dat is dat er teveel mensen op aarde zijn. Ik zie het somber in.
pi_191471885
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2020 14:28 schreef derLudolf het volgende:
SPOILER
:D :D :D Ik dacht even dat je het over Youtubers had, tot de siliconen.
pi_191471892
quote:
2s.gif Op woensdag 12 februari 2020 14:30 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Hij is single. En associeert sterk met siliconen :P
  Moderator woensdag 12 februari 2020 @ 14:33:00 #90
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191471906
quote:
2s.gif Op woensdag 12 februari 2020 14:30 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ok, misschien te veel info. Het is vooral verbazingwekkend en bizar om te zien.
pi_191471909
quote:
14s.gif Op woensdag 12 februari 2020 14:31 schreef Kreator het volgende:

[..]

Regeringen kijken zelden verder vooruit dan een jaar of 30. En dat is al moeilijk voor ze. Dus alles is korte termijn politiek. Ook in die landen.
[..]

Europa heeft de laatste 100 jaar volgens mij toch juist meer groen? Staat me iets van bij. We zijn europa gaan bijplanten, maar in plaats daarvan hebben we het probleem verschoven naar zuid-amerika enzo. Las ik ergens ooit.

Hoe dan ook. Er is maar 1 probleem en dat is dat er teveel mensen op aarde zijn. Ik zie het somber in.
Mjah als ik kijk naar mijn oude woonomgeving dan is -alles- wat toen ik op de middelbare school kende als weiland inmiddels beton.

En als ik kijk naar luchtfoto's van waar ik nu woon gaat het ook al die kant op.
pi_191471914
quote:
14s.gif Op woensdag 12 februari 2020 14:31 schreef Kreator het volgende:
Er is maar 1 probleem en dat is dat er teveel mensen op aarde zijn. Ik zie het somber in.
Ik denk wel dat het probleem tweedelig is. Er zijn teveel mensen, maar ook de manier waarop we kiezen te leven is een probleem.
pi_191471948
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 14:33 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik denk wel dat het probleem tweedelig is. Er zijn teveel mensen, maar ook de manier waarop we kiezen te leven is een probleem.
Niet iedereen heeft een keus daarin. Wij wat meer dan de meeste mensen.
  woensdag 12 februari 2020 @ 14:35:31 #94
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_191471950
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 13:42 schreef Myraela het volgende:
Wat zouden jullie van verplichte sterilisatie vinden?
Ik ben principieel tegen dit soort van bovenaf opgelegde verplichtingen.
Dus tegen.
Net als tegen castratie van verkrachters of pedo's of lobotomie van psychiatrische patiënten.

Een overheid, zoals China deed, die zich bemoeid met gezinspolitiek doet mij teveel denken aan bepaalde ideeën uit de Nazitijd.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_191471972
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2020 14:33 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ok, misschien te veel info. Het is vooral verbazingwekkend en bizar om te zien.
Ik vind het prachtig, moest glimlachen :D
  Official ESF Kreviewer woensdag 12 februari 2020 @ 14:36:49 #96
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_191471984
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 14:33 schreef fietsie het volgende:

[..]

Mjah als ik kijk naar mijn oude woonomgeving dan is -alles- wat toen ik op de middelbare school kende als weiland inmiddels beton.

En als ik kijk naar luchtfoto's van waar ik nu woon gaat het ook al die kant op.
Maar weiland is toch ook geen natuur? 80% van Nederland is weiland sinds de 2e wereldoorlog om 'onszelf te kunnen voeden in slechte tijden', maar dat is nooit veranderd.
pi_191472016
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 14:35 schreef Tele6 het volgende:
Niet iedereen heeft een keus daarin. Wij wat meer dan de meeste mensen.
Maar de keuzes die wij maken, zoals bijvoorbeeld zo min mogelijk willen betalen voor producten, werken wel veel verder door.
pi_191472066
Oh ja, gezien ik in een typmodus zit door o.a. deze discussie nu een mail teruggestuurd aan het bedrijf dat me vlees leverde en waar ik een klacht over had. Waar ik een waardeloos antwoord op kreeg over hamburgers en dat we geen idee hebben hoe dat eruit ziet voor het hamburgers worden.

SPOILER
#klaarmee
pi_191472071
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 14:38 schreef Myraela het volgende:

[..]

Maar de keuzes die wij maken, zoals bijvoorbeeld zo min mogelijk willen betalen voor producten, werken wel veel verder door.
Met mijn korte 'wij wat meer dan de meeste mensen' bedoelde ik dus dat wij méér mogelijkheid hebben om dingen te kiezen die beter zijn voor de wereld. Bijvoorbeeld omdat anticonceptie beschikbaar is, omdat er winkels zijn die goede dingen verkopen, omdat ik het opleidingsniveau heb om een baan te gaan doen die wat zinnigs doet, weet ik veel, zoiets.

Lijkt me dat juist omdat wij meer mogelijkheid hebben om keuzes te maken, we ook beter stil zouden moeten staan bij wat we kiezen.

Als je arm bent en in een derdewereldland woont, dan heb je minder keuzemogelijkheden en kan ik het je ook niet echt kwalijk nemen wat je ook kiest, als die keuzes vooral ertoe dienen om jezelf in leven te houden.
pi_191472085
quote:
2s.gif Op woensdag 12 februari 2020 14:40 schreef Lonaa het volgende:
Oh ja, gezien ik in een typmodus zit door o.a. deze discussie nu een mail teruggestuurd aan het bedrijf dat me vlees leverde en waar ik een klacht over had. Waar ik een waardeloos antwoord op kreeg over hamburgers en dat we geen idee hebben hoe dat eruit ziet voor het hamburgers worden.

SPOILER
#klaarmee
_O_ ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')