Maar dat de mens erop vooruit is gegaan, is eigenlijk per definitie slecht voor de aarde in zijn algemeenheid. De aarde is compleet door ons overgenomen en we verdrukken bijna alle andere soorten en natuur. Hoe beter het met ons gaat, hoe korter het nog zal duren voordat het met iedereen ineens een stuk slechter gaat.quote:Op woensdag 12 februari 2020 14:15 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik vind het vooral lastig om te zeggen dat de wereld verrot is. Is het slechter dan een 50 jaar geleden? Volgens mij is de mensheid er ook een hoop punten vooruit gegaan.
quote:Op woensdag 12 februari 2020 14:16 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik denk per individu.
En meisjes met bijvoorbeeld down die in woongroepen wonen lijkt mij ook heel verstandig. Gelukkig doen ook veel ouders dat tegenwoordig.
Maar jij bent er groot geworden en kunt er leven. Dan kun je jezelf afvragen waarom een kind dat niet zou kunnen.quote:Op woensdag 12 februari 2020 14:18 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Het is zeker anders dan 50 jaar geleden. Beter of slechter weet ik niet. Maar ik vind de wereld niet per se een goede plek
quote:Op woensdag 12 februari 2020 14:18 schreef Kreator het volgende:
Maar dat de mens erop vooruit is gegaan, is eigenlijk per definitie slecht voor de aarde in zijn algemeenheid. De aarde is compleet door ons overgenomen en we verdrukken bijna alle andere soorten en natuur. Hoe beter het met ons gaat, hoe korter het nog zal duren voordat het met iedereen ineens een stuk slechter gaat.
Ik denk dat de aarde er een stuk slechter aan toe is dan 50 jaar geleden. Veel slechter. Bizar veel. En als je vergelijkt met 200 jaar geleden is het verschil nog veel groter.
Er zit een verschil tussen kunnen en 'een kind daarmee opzadelen'. Ik denk dat het namelijk alleen maar erger/slechter wordt. In hoe we met elkaar omgaan, in hoe de aarde er aan toe gaat zijn, in de problemen die er op het pad van de mensheid komen enz.quote:Op woensdag 12 februari 2020 14:21 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Maar jij bent er groot geworden en kunt er leven. Dan kun je jezelf afvragen waarom een kind dat niet zou kunnen.
Deze is wel mooi hoorquote:Op woensdag 12 februari 2020 14:18 schreef Kreator het volgende:
[..]
Maar dat de mens erop vooruit is gegaan, is eigenlijk per definitie slecht voor de aarde in zijn algemeenheid. De aarde is compleet door ons overgenomen en we verdrukken bijna alle andere soorten en natuur. Hoe beter het met ons gaat, hoe korter het nog zal duren voordat het met iedereen ineens een stuk slechter gaat.
Ik denk dat de aarde er een stuk slechter aan toe is dan 50 jaar geleden. Veel slechter. Bizar veel. En als je vergelijkt met 200 jaar geleden is het verschil nog veel groter.
Wat wellicht wel komt omdat ze daar nog het model hanteren waarbij de kinderen de pensioenvoorziening zijn, omdat hun regeringen honderdtriljardmiljard uitgeven aan kernwapens en andere defensiemiddelen in plaats van een structurele pensioenvoorziening te realiseren.quote:Op woensdag 12 februari 2020 14:11 schreef Kreator het volgende:
[..]
Klinkt wel heel erg als lokaal denken dit. Nederland is het probleem niet. In Nederland is over-immigratie het probleem.
In landen als China en India moeten ze eens kijken of het nog wel een goed idee is om 27 kinderen per gezin te willen.
Simpele methode om daar een beetje gevoel bij te krijgen is oude luchtfoto's bekijken wan je eigen woonomgeving.quote:Op woensdag 12 februari 2020 14:18 schreef Kreator het volgende:
[..]
Aan de andere kant, luchtkwaliteit hier is wel beter geworden dan het dertig jaar geleden was.quote:Op woensdag 12 februari 2020 14:26 schreef fietsie het volgende:
[..]
Simpele methode om daar een beetje gevoel bij te krijgen is oude luchtfoto's bekijken wan je eigen woonomgeving.
Waar het toen natuur, bos, leeg, water, enz was. Is nu beton.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
quote:Op woensdag 12 februari 2020 14:28 schreef derLudolf het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wat is dit dan.
Ik weet niet zo goed hoe ik hier op moet reageren![]()
![]()
Inhoudelijk: nee, dan heb je het niet begrepen.Sterkheidsbaas van alles.
Regeringen kijken zelden verder vooruit dan een jaar of 30. En dat is al moeilijk voor ze. Dus alles is korte termijn politiek. Ook in die landen.quote:Op woensdag 12 februari 2020 14:25 schreef fietsie het volgende:
[..]
Wat wellicht wel komt omdat ze daar nog het model hanteren waarbij de kinderen de pensioenvoorziening zijn, omdat hun regeringen honderdtriljardmiljard uitgeven aan kernwapens en andere defensiemiddelen in plaats van een structurele pensioenvoorziening te realiseren.
Europa heeft de laatste 100 jaar volgens mij toch juist meer groen? Staat me iets van bij. We zijn europa gaan bijplanten, maar in plaats daarvan hebben we het probleem verschoven naar zuid-amerika enzo. Las ik ergens ooit.quote:Op woensdag 12 februari 2020 14:26 schreef fietsie het volgende:
Simpele methode om daar een beetje gevoel bij te krijgen is oude luchtfoto's bekijken wan je eigen woonomgeving.
Waar het toen natuur, bos, leeg, water, enz was. Is nu beton.
quote:Op woensdag 12 februari 2020 14:28 schreef derLudolf het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Ik dacht even dat je het over Youtubers had, tot de siliconen.
Hij is single. En associeert sterk met siliconenquote:Op woensdag 12 februari 2020 14:30 schreef Lonaa het volgende:
[..]wat is dit dan.
![]()
Inhoudelijk: nee, dan heb je het niet begrepen.
Ok, misschien te veel info. Het is vooral verbazingwekkend en bizar om te zien.quote:Op woensdag 12 februari 2020 14:30 schreef Lonaa het volgende:
[..]wat is dit dan.
![]()
Inhoudelijk: nee, dan heb je het niet begrepen.
Mjah als ik kijk naar mijn oude woonomgeving dan is -alles- wat toen ik op de middelbare school kende als weiland inmiddels beton.quote:Op woensdag 12 februari 2020 14:31 schreef Kreator het volgende:
[..]
Regeringen kijken zelden verder vooruit dan een jaar of 30. En dat is al moeilijk voor ze. Dus alles is korte termijn politiek. Ook in die landen.
[..]
Europa heeft de laatste 100 jaar volgens mij toch juist meer groen? Staat me iets van bij. We zijn europa gaan bijplanten, maar in plaats daarvan hebben we het probleem verschoven naar zuid-amerika enzo. Las ik ergens ooit.
Hoe dan ook. Er is maar 1 probleem en dat is dat er teveel mensen op aarde zijn. Ik zie het somber in.
Ik denk wel dat het probleem tweedelig is. Er zijn teveel mensen, maar ook de manier waarop we kiezen te leven is een probleem.quote:Op woensdag 12 februari 2020 14:31 schreef Kreator het volgende:
Er is maar 1 probleem en dat is dat er teveel mensen op aarde zijn. Ik zie het somber in.
Niet iedereen heeft een keus daarin. Wij wat meer dan de meeste mensen.quote:Op woensdag 12 februari 2020 14:33 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik denk wel dat het probleem tweedelig is. Er zijn teveel mensen, maar ook de manier waarop we kiezen te leven is een probleem.
Ik ben principieel tegen dit soort van bovenaf opgelegde verplichtingen.quote:Op woensdag 12 februari 2020 13:42 schreef Myraela het volgende:
Wat zouden jullie van verplichte sterilisatie vinden?
Ik vind het prachtig, moest glimlachenquote:Op woensdag 12 februari 2020 14:33 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ok, misschien te veel info. Het is vooral verbazingwekkend en bizar om te zien.
Maar weiland is toch ook geen natuur? 80% van Nederland is weiland sinds de 2e wereldoorlog om 'onszelf te kunnen voeden in slechte tijden', maar dat is nooit veranderd.quote:Op woensdag 12 februari 2020 14:33 schreef fietsie het volgende:
[..]
Mjah als ik kijk naar mijn oude woonomgeving dan is -alles- wat toen ik op de middelbare school kende als weiland inmiddels beton.
En als ik kijk naar luchtfoto's van waar ik nu woon gaat het ook al die kant op.
Maar de keuzes die wij maken, zoals bijvoorbeeld zo min mogelijk willen betalen voor producten, werken wel veel verder door.quote:Op woensdag 12 februari 2020 14:35 schreef Tele6 het volgende:
Niet iedereen heeft een keus daarin. Wij wat meer dan de meeste mensen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.#klaarmeeSterkheidsbaas van alles.
Met mijn korte 'wij wat meer dan de meeste mensen' bedoelde ik dus dat wij méér mogelijkheid hebben om dingen te kiezen die beter zijn voor de wereld. Bijvoorbeeld omdat anticonceptie beschikbaar is, omdat er winkels zijn die goede dingen verkopen, omdat ik het opleidingsniveau heb om een baan te gaan doen die wat zinnigs doet, weet ik veel, zoiets.quote:Op woensdag 12 februari 2020 14:38 schreef Myraela het volgende:
[..]
Maar de keuzes die wij maken, zoals bijvoorbeeld zo min mogelijk willen betalen voor producten, werken wel veel verder door.
quote:Op woensdag 12 februari 2020 14:40 schreef Lonaa het volgende:
Oh ja, gezien ik in een typmodus zit door o.a. deze discussie nu een mail teruggestuurd aan het bedrijf dat me vlees leverde en waar ik een klacht over had. Waar ik een waardeloos antwoord op kreeg over hamburgers en dat we geen idee hebben hoe dat eruit ziet voor het hamburgers worden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.#klaarmee![]()
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |