SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
Toen niet of hier op dit moment niet?quote:Op woensdag 12 februari 2020 13:46 schreef Lonaa het volgende:
Ik durf eigenlijk niet te zeggen wat mijn eigen standpunt hierin is.
Soberso niet. En dat 'durven'is niet durven als in 'ik schaam me voor mn mening', maar gewoon dat ik het niet zo goed weet.quote:Op woensdag 12 februari 2020 13:56 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Toen niet of hier op dit moment niet?
Ik vind ook nog wel een verschil tussen 'tijdelijk onvruchtbaar' en 'definitief onvruchtbaar'. Maar waar leg je dan de grens? En kan je dat iemand wel opleggen, ethisch gezien?quote:Op woensdag 12 februari 2020 13:56 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
In sommige gevallen kan ik best wel voor zijn. Of iig voor zo'n hormoon staafje ofzo.
Ethisch gezien misschien niet tov de ouder. Maar dan denk ik aan kinderen die geboren worden en meteen weer weggehaald worden. Of kinderen die niet weggehaald worden en totaal verknipt opgroeien.quote:Op woensdag 12 februari 2020 13:58 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik vind ook nog wel een verschil tussen 'tijdelijk onvruchtbaar' en 'definitief onvruchtbaar'. Maar waar leg je dan de grens? En kan je dat iemand wel opleggen, ethisch gezien?
Als ik in mijn omgeving zeg dat ik geen kinderen wil en dat 1 van de hoofdredenen is dat ik deze aardkloot niet meer vertrouw met zoveel mensen, dan begrijpen ze daar niks van.quote:Op woensdag 12 februari 2020 13:52 schreef Myraela het volgende:
Het spookt bij mij soms wel door mijn hoofd. Of ik wel zelf kinderen op deze wereld zou moeten willen brengen. Maar aan de andere kant ben ik ook gewoon egoïstisch.
Nou ja weet je wat het is. En ik vind dat ethisch ook wat lastig hoor. Maar het gebeurt best nog wel regelmatig dat meisjes/vrouwen met een heel laag iq zwanger worden. Die kunnen niet zelf voor dat kind zorgen dus komt die zorg weer bij opa en oma terecht of het kind komt terecht bij jeugdzorg enzo.quote:Op woensdag 12 februari 2020 13:58 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik vind ook nog wel een verschil tussen 'tijdelijk onvruchtbaar' en 'definitief onvruchtbaar'. Maar waar leg je dan de grens? En kan je dat iemand wel opleggen, ethisch gezien?
Ik snap je wel en ik struggle daar enorm mee.quote:Op woensdag 12 februari 2020 14:01 schreef Kreator het volgende:
[..]
Als ik in mijn omgeving zeg dat ik geen kinderen wil en dat 1 van de hoofdredenen is dat ik deze aardkloot niet meer vertrouw met zoveel mensen, dan begrijpen ze daar niks van.
Ik begrijp er niks van dat ze er niks van begrijpen. Maar goed, dat zullen mensen zijn die geen nieuws lezen.
Klopt, maar in zo'n situatie geboren worden en (deels) opgroeien is voor een kind ook niet bevorderlijk. Voor de ouders ook niet als er meerdere kinderen uit huis zijn geplaatst.quote:Op woensdag 12 februari 2020 13:57 schreef Lonaa het volgende:
Maar zelfbeschikking is een groot goed.
Ik heb nooit de behoefte gehad om kinderen te krijgen, terwijl ik ze wel heel leuk vind. Ook nooit een partner gehad die ze persé wel wilde (gelukkig). Denk dat ik nu zo ongeveer in de kleinkinderen had gezeten, en ik ben blij (niet het goede woord) dat ik me daar geen zorgen over hoef te maken.quote:Op woensdag 12 februari 2020 14:01 schreef Kreator het volgende:
[..]
Als ik in mijn omgeving zeg dat ik geen kinderen wil en dat 1 van de hoofdredenen is dat ik deze aardkloot niet meer vertrouw met zoveel mensen, dan begrijpen ze daar niks van.
Ik begrijp er niks van dat ze er niks van begrijpen. Maar goed, dat zullen mensen zijn die geen nieuws lezen.
Ik denk dat ook. Of nou ja, ik wil dat ook. Kinderen moeten in een veilige, geschikte omgeving geboren worden en opgroeien. Daar is wmb geen twijfel over mogelijk. En dat sommige mensen dan dus geen baby's moeten krijgen staat wmb ook buiten kijf.quote:Op woensdag 12 februari 2020 14:02 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Nou ja weet je wat het is. En ik vind dat ethisch ook wat lastig hoor. Maar het gebeurt best nog wel regelmatig dat meisjes/vrouwen met een heel laag iq zwanger worden. Die kunnen niet zelf voor dat kind zorgen dus komt die zorg weer bij opa en oma terecht of het kind komt terecht bij jeugdzorg enzo.
Ik denk dat het in dat geval echt beter is om het te voorkomen.
Maar dat is dan weer een andere reden. Of geen reden. Ik had het specifiek over de aarde en staat ervan als reden dat ik geen kinderen wil (onder andere. Deze wereld kan ook geen tweede Krea aan, want er kan maar 1 god tegelijk zijn)quote:Op woensdag 12 februari 2020 14:04 schreef Kaatje1 het volgende:
k heb nooit de behoefte gehad om kinderen te krijgen
Ik zou dit voor de gehele mensheid best kunnen beoordelen. Je mag dit dan ook wel bij mij neerleggen.quote:Op woensdag 12 februari 2020 14:06 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik denk dat ook. Of nou ja, ik wil dat ook. Kinderen moeten in een veilige, geschikte omgeving geboren worden en opgroeien. Daar is wmb geen twijfel over mogelijk. En dat sommige mensen dan dus geen baby's moeten krijgen staat wmb ook buiten kijf.
Maar dan komt de volgende vraag: moet je dat per geval individueel bekijken? Is dat haalbaar? Of moet je een "iq-grens" stellen. En is dat dan wel eerlijk?
Ik denk ook wel dat dit iets is van 'alle tijden', in zoverre dat ik weet dat mijn ouders ook getwijfeld hebben. Dat was begin jaren 80, toen was de wereld, op een andere manier wellicht, ook verrot. Grote Depressie, Koude Oorlog al dat.quote:Op woensdag 12 februari 2020 14:03 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik snap je wel en ik struggle daar enorm mee.
Ik heb namelijk wel een enorme kinderwens.. Maar ondertussen zie ik rondom de wereld steeds verziekter raken en vraag ik mij af of ik dat wel moet willen.
Weet ik.quote:Op woensdag 12 februari 2020 14:07 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik zou dit voor de gehele mensheid best kunnen beoordelen. Je mag dit dan ook wel bij mij neerleggen.
Sowieso na een eerste uithuisplaatsing (om wat voor reden dan ook) dat eens onderzoeken is misschien al een begin.quote:Op woensdag 12 februari 2020 14:06 schreef Lonaa het volgende:
Maar dan komt de volgende vraag: moet je dat per geval individueel bekijken? Is dat haalbaar? Of moet je een "iq-grens" stellen. En is dat dan wel eerlijk?
Ik zou eerder per situatie kijken. Alleen IQ lijkt me niet voldoende. Ook met een hoger IQ kun je ongeschikt zijn als ouder.quote:Op woensdag 12 februari 2020 14:06 schreef Lonaa het volgende:
Ik denk dat ook. Of nou ja, ik wil dat ook. Kinderen moeten in een veilige, geschikte omgeving geboren worden en opgroeien. Daar is wmb geen twijfel over mogelijk. En dat sommige mensen dan dus geen baby's moeten krijgen staat wmb ook buiten kijf.
De wereld van toen had er ook mee te maken. Die was ook toen al niet zo fijn.quote:Op woensdag 12 februari 2020 14:06 schreef Kreator het volgende:
[..]
Maar dat is dan weer een andere reden. Of geen reden. Ik had het specifiek over de aarde en staat ervan als reden dat ik geen kinderen wil (onder andere. Deze wereld kan ook geen tweede Krea aan, want er kan maar 1 god tegelijk zijn)
Klinkt wel heel erg als lokaal denken dit. Nederland is het probleem niet. In Nederland is over-immigratie het probleem.quote:Op woensdag 12 februari 2020 14:09 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Sowieso na een eerste uithuisplaatsing (om wat voor reden dan ook) dat eens onderzoeken is misschien al een begin.
Tja, hoe dan? De hele vruchtbare bevolking elke vijf jaar laten screenen?quote:Op woensdag 12 februari 2020 14:09 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik zou eerder per situatie kijken. Alleen IQ lijkt me niet voldoende. Ook met een hoger IQ kun je ongeschikt zijn als ouder.
Ik vind het vooral lastig om te zeggen dat de wereld verrot is. Is het slechter dan een 50 jaar geleden? Volgens mij is de mensheid er ook een hoop punten vooruit gegaan.quote:Op woensdag 12 februari 2020 14:08 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik denk ook wel dat dit iets is van 'alle tijden', in zoverre dat ik weet dat mijn ouders ook getwijfeld hebben. Dat was begin jaren 80, toen was de wereld, op een andere manier wellicht, ook verrot. Grote Depressie, Koude Oorlog al dat.
Ik ben niet voor niks pas in 90 geboren.![]()
Maar ik snap je overwegingen, ondanks dat mijn kinderwens niet zo aanwezig is. En soms vraag ik me af wat er eerder was, de wens geen kind op deze wereld te zetten (en andere redenen) of niet zo'n grote kinderwens hebben.
Ik denk per individu.quote:Op woensdag 12 februari 2020 14:06 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Het is zeker anders dan 50 jaar geleden. Beter of slechter weet ik niet. Maar ik vind de wereld niet per se een goede plekquote:Op woensdag 12 februari 2020 14:15 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik vind het vooral lastig om te zeggen dat de wereld verrot is. Is het slechter dan een 50 jaar geleden? Volgens mij is de mensheid er ook een hoop punten vooruit gegaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |