abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 februari 2020 @ 18:07:13 #1
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_191429399


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
U55..jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft.
ZZYPfes.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( O+ )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
vogeltje.jpg Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is.
lock.gif MTL, Sloopt wel eens echte treintjes *O*
eye.jpg FredvZ Eeuwig chagrijnige forens
x.jpg Maegrim Grote Pimpelwasser
UISTR.jpg Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!

  zondag 9 februari 2020 @ 18:11:50 #2
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_191429487
Inmiddels zijn alle spoorgrensovergangen tussen Nederland en Duitsland gesloten. :o
  Moderator zondag 9 februari 2020 @ 18:24:48 #3
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191429715
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 18:11 schreef James1988 het volgende:
Inmiddels zijn alle spoorgrensovergangen tussen Nederland en Duitsland gesloten. :o
Komen de Russen? :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zondag 9 februari 2020 @ 18:33:25 #4
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191429867
In DB Navigator zijn alle IC's in Nederland een RE.

Nja, als je een IC Roosendaal-Zwolle vergelijkt met een RE1 (Hannover-Norddeich Mole) dan snap ik dat opzich wel :+ 3:59uur

Zijn er IC's in NL die zo lang onderweg zijn?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 9 februari 2020 @ 18:35:31 #5
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_191429898
Venlo - Dordrecht via Utrecht en Leiden?
pi_191429926
En een paar dienstregelingen terug de IC Vlissingen - Groningen, die zat geloof ik op 5,5 uur of zoiets.
  Redactie Sport zondag 9 februari 2020 @ 18:52:29 #7
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_191430238
Ik zit nog steeds in de S-Bahn, over 7 minuten zijn we weer waar we om 14.53u begonnen zijn. Geen enkel probleem gehad hier, straks alleen nog even van Ohlsdorf naar Hbf met de U1 of S2.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport zondag 9 februari 2020 @ 18:55:13 #8
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_191430280
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2020 18:24 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Komen de Russen? :D
Nee, Duitsers hebben het treinverkeer in NRW compleet stilgelegd. En de enige twee die niet aan NRW grenzen ligt een boom. Nou ja, Coevorden zou nog kunnen, geen idee hoe de situatie bij de Bentheimer is.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_191430286
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2020 18:52 schreef dennistd het volgende:
Ik zit nog steeds in de S-Bahn, over 7 minuten zijn we weer waar we om 14.53u begonnen zijn. Geen enkel probleem gehad hier, straks alleen nog even van Ohlsdorf naar Hbf met de U1 of S2.
en dan een hotelbon zien te scoren
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_191430391
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 18:55 schreef dennistd het volgende:

[..]

Nee, Duitsers hebben het treinverkeer in NRW compleet stilgelegd. En de enige twee die niet aan NRW grenzen ligt een boom. Nou ja, Coevorden zou nog kunnen, geen idee hoe de situatie bij de Bentheimer is.
Hmm. Dat lijkt me nou ook weer overdreven.
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 9 februari 2020 @ 19:06:43 #11
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_191430495
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2020 18:33 schreef derLudolf het volgende:
In DB Navigator zijn alle IC's in Nederland een RE.

Nja, als je een IC Roosendaal-Zwolle vergelijkt met een RE1 (Hannover-Norddeich Mole) dan snap ik dat opzich wel :+ 3:59uur

Zijn er IC's in NL die zo lang onderweg zijn?
Den Helder - Maastricht komt daar heel dicht bij in de buurt met 3.44 uur
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport zondag 9 februari 2020 @ 19:23:29 #12
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_191430786
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 18:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

en dan een hotelbon zien te scoren
Waarom? Ik ben vandaag al ingecheckt in het hotel en check pas woensdagmorgen weer uit hoor :D
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_191430858
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 19:23 schreef dennistd het volgende:

[..]

Waarom? Ik ben vandaag al ingecheckt in het hotel en check pas woensdagmorgen weer uit hoor :D
oh ik dacht dat je vanavond nog naar huis wou of zo :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator zondag 9 februari 2020 @ 19:32:40 #14
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191430930
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 18:55 schreef dennistd het volgende:

[..]

Nee, Duitsers hebben het treinverkeer in NRW compleet stilgelegd. En de enige twee die niet aan NRW grenzen ligt een boom. Nou ja, Coevorden zou nog kunnen, geen idee hoe de situatie bij de Bentheimer is.
Oh zo, dat had ik niet meegekregen :Y
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zondag 9 februari 2020 @ 19:37:17 #15
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191430992
quote:
14s.gif Op zondag 9 februari 2020 19:06 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Den Helder - Maastricht komt daar heel dicht bij in de buurt met 3.44 uur
Aha, maar die rijdt niet altijd denk ik?

Waar vind je de totale tijd van een trein? Ik kon niet vinden hoe lang die 3700 (Venlo-Dordrecht) onderweg is.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 9 februari 2020 @ 19:39:18 #16
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_191431016
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2020 19:37 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Waar vind je de totale tijd van een trein? Ik kon niet vinden hoe lang die 3700 (Venlo-Dordrecht) onderweg is.
Gewoon in de reisplanner. Alleen rijdt die deze week niet de hele route ivm werkzaamheden bij Leiden.

  Moderator zondag 9 februari 2020 @ 19:40:59 #17
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191431036
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 19:39 schreef James1988 het volgende:

[..]

Gewoon in de reisplanner. Alleen rijdt die deze week niet de hele route ivm werkzaamheden bij Leiden.

[ afbeelding ]
Oh vandaar, ik zag inderdaad geen directe trein. Dacht dat met overstap misschien sneller was ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport zondag 9 februari 2020 @ 19:44:29 #18
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_191431071
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2020 19:37 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Aha, maar die rijdt niet altijd denk ik?

Waar vind je de totale tijd van een trein? Ik kon niet vinden hoe lang die 3700 (Venlo-Dordrecht) onderweg is.
Maandag tot en met vrijdag in de ochtendspits zijn het drie treinen. 6.46, 7.16 en 7.46 vertrek uit Den Helder
https://treinposities.nl/ritinfo/20200207/827
https://treinposities.nl/ritinfo/20200207/829
https://treinposities.nl/ritinfo/20200207/831
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 9 februari 2020 @ 19:48:29 #19
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_191431126
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2020 19:40 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Oh vandaar, ik zag inderdaad geen directe trein. Dacht dat met overstap misschien sneller was ;)
De 3700 rijdt ook niet altijd. Deze rijdt alleen in de daluren, zaterdagochtend en op zondag.
pi_191431731
Heerlen - Enkhuizen duurt 3:33 en rijdt overdag gewoon elk half uur :s)


Volgende week zit ik in de Glacier Express, 7:46 uur in dezelfde stoel :X
  Redactie Sport zondag 9 februari 2020 @ 20:34:51 #21
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_191431870
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 20:29 schreef Ireyon het volgende:
Heerlen - Enkhuizen duurt 3:33 en rijdt overdag gewoon elk half uur :s)


Volgende week zit ik in de Glacier Express, 7:46 uur in dezelfde stoel :X
Je mag best opstaan onderweg he, dat is het een trein voor
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_191432772
Zo, ik ben gelukkig met blablacar + Frankfurter S-Bahn thuis kunnen komen :P Vanaf Trier was ik na half 7 niet meer in Frankfurt kunnen komen :o

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 09-02-2020 21:15:14 ]
  Moderator zondag 9 februari 2020 @ 21:21:01 #23
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191432905
In heel Duitsland geen Fernverkehr las ik net.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_191433070
Op Frankfurt Hbf stond op spoor 8 een Aufenthaltszug om gestrande reizigers op te vangen. Bij vrijwel alle ICs en ICEs stond inderdaad dat ze uitvielen. Het resultaat was lange rijen :P

[ Bericht 52% gewijzigd door #ANONIEM op 09-02-2020 21:30:02 ]
pi_191433398
IC naar Zwolle is zojuist geheel punctueel klokvast volgens dienstregeling vertrokken uit Deventer :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_191433484
quote:
14s.gif Op zondag 9 februari 2020 21:49 schreef Dr_Flash het volgende:
IC naar Zwolle is zojuist geheel punctueel klokvast volgens dienstregeling vertrokken uit Deventer :+
Ah, op tijd dus ook wel tevens zonder Franse slag.
Bier.
  Redactie Sport zondag 9 februari 2020 @ 22:59:58 #27
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_191434326
Op Hamburg Hbf stond ook een flinke rij voor het Reisezentrum inderdaad :Y
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_191437435
Sta stil tussen Utrecht & Amsterdam, ik denk dat we een stukje bovenleiding kapot hebben getrokken. Best een eng geluid als je in de trein zit...

Anyway, ik voorzie problemen op dit traject voor de rest van vandaag :P
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 10 februari 2020 @ 11:05:39 #29
147316 crew  DJMO
#trut
pi_191438684
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2020 08:58 schreef Viezze het volgende:
Sta stil tussen Utrecht & Amsterdam, ik denk dat we een stukje bovenleiding kapot hebben getrokken. Best een eng geluid als je in de trein zit...

Anyway, ik voorzie problemen op dit traject voor de rest van vandaag :P
Idd veel uitval ik moet naar Hilversum, gelukkig kan ik ook vanaf Amsterdam met een sprinter. Om 11:11 uur vanaf spoor 11. Gekkenwerk _O-
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_191438693
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2020 08:58 schreef Viezze het volgende:
Sta stil tussen Utrecht & Amsterdam, ik denk dat we een stukje bovenleiding kapot hebben getrokken. Best een eng geluid als je in de trein zit...

Anyway, ik voorzie problemen op dit traject voor de rest van vandaag :P
Ik had gisteren erger verwacht. Mijn dienst verliep vlekkeloos. Ik heb mijn slag Amsterdam-Zandvoort vlekkeloos kunnen afwerken. Waaide zowat van het perron af en de regen was ook geen pretje maar ik heb zonder problemen Eindhoven weer bereikt. Reizigers waren zeer relaxed. Het was overigens ook niet zo druk.

Utrecht-Den Haag en Amsterdam-Leiden-Den Haag en richting Alkmaar vanaf Amsterdam waren er wel problemen. Alles in de avonduren.

Vandaag rust.
pi_191438748
We zijn ondertussen geëvacueerd en zitten in een andere trein naar Schiphol. Ruim 2 uur vertraging, maar wat dat betreft complimenten voor NS & ProRail want ging best soepel allemaal. Er waren schijnbaar zelfs ruiten stuk geslagen door de bovenleiding of stroomafnemers, maar gelukkig niemand gewond.

pi_191438800
Twee uur, mooi. Op naar de één uur want veel langer hoeft zoiets niet te duren denk ik.
Bier.
pi_191438878
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 11:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Twee uur, mooi. Op naar de één uur want veel langer hoeft zoiets niet te duren denk ik.
Ik zal aan de backoffice doorgeven wat de experts er van vonden.
pi_191438918
quote:
Update #Breukelen: Door het defect is vanochtend één trein gestrand. Reizigers worden op dit moment geëvacueerd via een trein op het spoor ernaast.

Hierdoor zijn beide sporen tussen Abcoude en Breukelen versperd en reiden er nu helemaal geen treinen op dit traject.
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 11:22 schreef Salatrel het volgende:

[..]

Ik zal aan de backoffice doorgeven wat de experts er van vonden.
Geef ook even aan de backoffice door dat men benieuwd is wanneer de treinen weer gaan "reiden".
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_191438935
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 11:22 schreef Salatrel het volgende:

[..]

Ik zal aan de backoffice doorgeven wat de experts er van vonden.
Het afschakelen van stroom is een administratieve handeling gevolgd door een technisch en kan in enkele minuten. Wordt sowieso zsm in gang gezet. Er is materieel genoeg, het moet alleen naar die plaats en dat kan nooit verder dan een half uur zijn van een opstelterrein.

Eén uur is prima haalbaar voor een volledige evacuatie.
Bier.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 10 februari 2020 @ 11:32:29 #36
147316 crew  DJMO
#trut
pi_191439000
quote:
10s.gif Op maandag 10 februari 2020 11:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]


[..]

Geef ook even aan de backoffice door dat men benieuwd is wanneer de treinen weer gaan "reiden".
_O-
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_191439052
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 11:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Het afschakelen van stroom is een administratieve handeling gevolgd door een technisch en kan in enkele minuten. Wordt sowieso zsm in gang gezet. Er is materieel genoeg, het moet alleen naar die plaats en dat kan nooit verder dan een half uur zijn van een opstelterrein.

Eén uur is prima haalbaar voor een volledige evacuatie.
In dit geval is gebruik gemaakt van een reguliere trein Utrecht - Schiphol (die er dus ook extra vertraging door kreeg, maar de sfeer in de trein was gelaten). Ik denk dat het achterste trein wel ruim 30 minuten meer vertraging had want die moest op de volgende trein wachten. Bij ons paste het volgens mij net.
pi_191439125
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 11:36 schreef Viezze het volgende:

[..]

In dit geval is gebruik gemaakt van een reguliere trein Utrecht - Schiphol (die er dus ook extra vertraging door kreeg, maar de sfeer in de trein was gelaten). Ik denk dat het achterste trein wel ruim 30 minuten meer vertraging had want die moest op de volgende trein wachten. Bij ons paste het volgens mij net.
Goede oplossing maar dan had het dus ook na een half uur gekund.
Bier.
pi_191439292
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2020 11:12 schreef Viezze het volgende:
We zijn ondertussen geëvacueerd en zitten in een andere trein naar Schiphol. Ruim 2 uur vertraging, maar wat dat betreft complimenten voor NS & ProRail want ging best soepel allemaal. Er waren schijnbaar zelfs ruiten stuk geslagen door de bovenleiding of stroomafnemers, maar gelukkig niemand gewond.

[ afbeelding ]
https://www.ad.nl/utrecht(...)l5DeyNjAL04sZn5SHplo
  maandag 10 februari 2020 @ 13:22:53 #40
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_191440333
Zojuist stond een 6400 bij de ongelukstrein om de boel af te slepen.
pi_191441932
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2020 08:58 schreef Viezze het volgende:
Sta stil tussen Utrecht & Amsterdam, ik denk dat we een stukje bovenleiding kapot hebben getrokken. Best een eng geluid als je in de trein zit...

Anyway, ik voorzie problemen op dit traject voor de rest van vandaag :P
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 13:22 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Zojuist stond een 6400 bij de ongelukstrein om de boel af te slepen.
4 1/2 uur.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_191443213
En gaat nog tot morgenmiddag duren. Gelukkig rijden alle ICs weer, ik heb mijn portie vertraging vandaag wel gehad
pi_191443603
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 15:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]


[..]

4 1/2 uur.
Het was al vrij snel duidelijk dat zsm dat stel wegslepen geen enkele invloed zou hebben op het herstelproces...

[ Bericht 0% gewijzigd door toblorone op 10-02-2020 18:09:38 ]
pi_191446687
NS heeft inmiddels meer vertrouwen in de systemen van 9292 dan hun eigen systemen...

https://imgur.com/gallery/yJlqIRv
So we just called him Fred too
pi_191447046
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 20:56 schreef Fred2 het volgende:
NS heeft inmiddels meer vertrouwen in de systemen van 9292 dan hun eigen systemen...

https://imgur.com/gallery/yJlqIRv
Omdat je dan ook alternatieven krijgt met bus misschien? Gokje.
Bier.
pi_191447053
Maar dan zou anders formuleren wel handig zijn.
Bier.
pi_191447096
wat mij irriteert is dat een ovchipkaart maximaal 5 jaar geldig is.
een anonieme ovchipkaart is in de praktijk zelfs minder dan 5 jaar geldig, omdat de einddatum vaststaat bij de productie van deze chipkaart.
geldklopperij.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Redactie Sport maandag 10 februari 2020 @ 21:49:19 #48
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_191447615
Eens. En allemaal onder het mom van "dan kunnen we de beveiliging verbeteren als de boel gekraakt wordt". Nou, dan is de boel dus nog 5 jaar lang onvoldoende beveiligd.

Het zou beter zijn om de kaarten een in principe onbeperkte geldigheid te geven, maar wel op een gegeven moment te kunnen zeggen "vanaf nu nog één jaar". Voor wie de kaart op dat moment korter dan X jaar heeft kun je dan een gratis vervanging doen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_191447972
Gewoon koppelen aan een digitale kaart/NFC chip op telefoon of bankkaart en klaar.
dag
pi_191448005
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 21:49 schreef dennistd het volgende:
Eens. En allemaal onder het mom van "dan kunnen we de beveiliging verbeteren als de boel gekraakt wordt". Nou, dan is de boel dus nog 5 jaar lang onvoldoende beveiligd.
Ja, zo'n kaartje kost echt niets en als je gewoon een gratis vervangactie doet dan tackel je dit probleem.

quote:
Het zou beter zijn om de kaarten een in principe onbeperkte geldigheid te geven, maar wel op een gegeven moment te kunnen zeggen "vanaf nu nog één jaar". Voor wie de kaart op dat moment korter dan X jaar heeft kun je dan een gratis vervanging doen.
Ja en dan dus ook actief nieuwe passen sturen.
Bier.
pi_191448016
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 22:12 schreef Peter het volgende:
Gewoon koppelen aan een digitale kaart/NFC chip op telefoon of bankkaart en klaar.
Hahahaha, je doet net alsof het al 2020 is ofzo :D
Bier.
pi_191448130
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 22:13 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Hahahaha, je doet net alsof het al 2020 is ofzo :D
En alsof Translink die macht uit handen wil/kan/durft te geven.
TfL kan dat al jaren...
dag
pi_191448212
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 22:18 schreef Peter het volgende:

[..]

En alsof Translink die macht uit handen wil/kan/durft te geven.
TfL kan dat al jaren...
Nou, ze hebben het geprobeerd en het is dezelfde dag of de volgende dag ofzo alweer stopgezet vanwege de onbetrouwbaarheid. Terwijl dit echt door en door te testen is en ook heel makkelijk te restricten "vanaf nu pilot met alleen gebruikers van Toestel X en Toestel Y, verder niets" en dan vervolgens uitbreiden en testen. Maar die basisfunctionaliteit is echt kapot te testen. Dat het in de praktijk zo gefaald heeft snap ik oprecht niet, dan is je ICT echt dusdanig verrot dat ik me inderdaad voor kan stellen dat je simpelweg de capaciteit niet hebt.
Bier.
pi_191448406
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 22:21 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Nou, ze hebben het geprobeerd en het is dezelfde dag of de volgende dag ofzo alweer stopgezet vanwege de onbetrouwbaarheid. Terwijl dit echt door en door te testen is en ook heel makkelijk te restricten "vanaf nu pilot met alleen gebruikers van Toestel X en Toestel Y, verder niets" en dan vervolgens uitbreiden en testen. Maar die basisfunctionaliteit is echt kapot te testen. Dat het in de praktijk zo gefaald heeft snap ik oprecht niet, dan is je ICT echt dusdanig verrot dat ik me inderdaad voor kan stellen dat je simpelweg de capaciteit niet hebt.
Volgens mij was het probleem dat Translink niet kan/wil voldoen aan de strenge eisen van de Nederlandsche Bank. En dat moet wel als je ook betalingen gaat verwerken.. Of was dat alleen de reden waarom je met je OV-chipkaart geen andere dingen kunt betalen?

Ik denk eerder dat ze er technisch niet klaar voor zijn.. kennelijk.
We houden nogal van unieke systemen/dingen laten ontwikkelen zodat je tot in eeuwigheid tegen beperkingen aankijkt en aan een leverancier vastzit. Het systeem van TfL overnemen zal wel niet kunnen nu..
dag
  Moderator maandag 10 februari 2020 @ 22:36:09 #55
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191448495
De OV chipkaart moet worden verwoest.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 10 februari 2020 @ 22:37:50 #56
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_191448536
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 22:29 schreef Peter het volgende:

[..]

Volgens mij was het probleem dat Translink niet kan/wil voldoen aan de strenge eisen van de Nederlandsche Bank. En dat moet wel als je ook betalingen gaat verwerken.. Of was dat alleen de reden waarom je met je OV-chipkaart geen andere dingen kunt betalen?

Ik denk eerder dat ze er technisch niet klaar voor zijn.. kennelijk.
We houden nogal van unieke systemen/dingen laten ontwikkelen zodat je tot in eeuwigheid tegen beperkingen aankijkt en aan een leverancier vastzit. Het systeem van TfL overnemen zal wel niet kunnen nu..
Die gasten bij TransLink zijn zelf natuurlijk ook wel zo slim geweest om hun product incompatibel met alles te maken, zodat ze min of meer een eeuwigdurend monopolie hebben. Nog even los van de inconsistente wensen van overheden en vervoerders.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 10 februari 2020 @ 22:40:33 #57
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_191448596
Een paar jaar geleden is er een kleinschalige proef gedaan met een mobiele OV-chipkaart, destijds heette dat "Smart-OV". Daarvoor had je een speciale NFC-simkaart nodig, maar kon je met één extra app uit de voeten. Met die app kon je in realtime te kunnen zien of je bent in- of uitgecheckt en wat je laatste reizen zijn.

Op basis van de uitkomsten van die proef zijn ze verder gaan ontwikkelen, en daar kwam uiteindelijk OV-chip Mobiel uit. Dat flopte totaal, want het was veel moeilijker qua installatie en gebruik. Ik geloof dat de eis voor een speciale simkaart was vervallen, maar in plaats daarvan moesten er meerdere losse apps worden geïnstalleerd die ook allemaal met elkaar en met allerlei backendsystemen moesten samenwerken.
pi_191448612
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 22:29 schreef Peter het volgende:

[..]

Volgens mij was het probleem dat Translink niet kan/wil voldoen aan de strenge eisen van de Nederlandsche Bank. En dat moet wel als je ook betalingen gaat verwerken.. Of was dat alleen de reden waarom je met je OV-chipkaart geen andere dingen kunt betalen?
Ja, das met pinpas, misschien... maar dat maakt voor mobiele telefoonondersteuning niet uit. Volgens mij werkt dat bij mij zelfs als de batterij leeg is.
Bier.
pi_191451177
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 21:17 schreef spectrumanalyser het volgende:
wat mij irriteert is dat een ovchipkaart maximaal 5 jaar geldig is.
een anonieme ovchipkaart is in de praktijk zelfs minder dan 5 jaar geldig, omdat de einddatum vaststaat bij de productie van deze chipkaart.
geldklopperij.
Meh, als je dan wel een keer je kaart wil vervangen werpen ze ook allemaal drempels op. Mijn kaart valt van ellende uit elkaar, ik lijk voor geen meter meer op de foto die erop staat (van ruim 13 jaar geleden) en ook die M achter mijn geboortedatum klopt niet meer. Regelmatig gedoe bij controles daardoor.

Maar de vervangoptie kan pas 6 weken voor verloopdatum. Doe je dat eerder wordt je huidige kaart per direct geblokkeerd (dat kunnen ze dan blijkbaar wel snel en op afstand). Ik gebruik mijn chip, met VDU, dagelijks en heb geen zin in gedoe met losse kaartjes en tijdelijke passen.

Die hele kaart is alleen maar ter meerdere eer en glorie van Translink en de vervoerders, er is echt nul aandacht geweest voor de user experience.
pi_191452166
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 22:13 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ja, zo'n kaartje kost echt niets en als je gewoon een gratis vervangactie doet dan tackel je dit probleem.
[..]

Ja en dan dus ook actief nieuwe passen sturen.
Ik kreeg een nieuwe pas toen die verliep en hoefde er niets voor te doen.
  Redactie Sport dinsdag 11 februari 2020 @ 08:51:06 #61
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_191452179
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 08:49 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik kreeg een nieuwe pas toen die verliep en hoefde er niets voor te doen.
Dan zul je een NS-abonnement hebben
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_191452353
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 08:51 schreef dennistd het volgende:

[..]

Dan zul je een NS-abonnement hebben
Stimmt
pi_191452484
Achja. Het voordeligste ns abonnement is 2 euro per maand en geeft 40% korting in het weekend.

Met 10 euro administratiekosten is het 34 euro voor een jaar.
Misschien krijg je daar ook al een ovchipkaart bij.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_191452650
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2020 22:36 schreef derLudolf het volgende:
De OV chipkaart moet worden verwoest.
iig zeer grondig op de schop.
ze moeten eens kijken naar het buitenland hoe het wel/beter kan..
  Redactie Sport dinsdag 11 februari 2020 @ 09:37:35 #65
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_191452719
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 09:16 schreef spectrumanalyser het volgende:
Achja. Het voordeligste ns abonnement is 2 euro per maand en geeft 40% korting in het weekend.

Met 10 euro administratiekosten is het 34 euro voor een jaar.
Misschien krijg je daar ook al een ovchipkaart bij.
Kun je beter de eerste maand dal voordeel nemen voor ¤5, dan betaal je namelijk geen administratiekosten. Na die maand ga je dan alsnog naar weekend voordeel ;)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 11 februari 2020 @ 16:29:49 #66
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_191458554
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 09:31 schreef mschol het volgende:

[..]

ze moeten eens kijken naar het buitenland hoe het wel/beter kan..
"Het buitenland" :D
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 11 februari 2020 @ 19:08:24 #68
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_191459903
Deze had ik nog niet gezien. Een KISS in de kleuren van de DB
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_191460932
quote:
11s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 19:08 schreef Peterselieman het volgende:
Deze had ik nog niet gezien. Een KISS in de kleuren van de DB
[ afbeelding ]
Ik snap dus niet dat dit niet die dosto-IC is geworden ipv die gehandicapte meuk die nog steeds nauwelijks rijdt en nu niet eens meer afgenomen wordt geloof ik. 200km/u ipv 160, trekt sneller op dan een Golf GTI en rijdt supercomfortabel.

Maar het zou me niet verbazen als DB die hele verdere order weigert en meer van deze meuk laat aanrukken. Mooi spul dit <3
Bier.
pi_191460936
Oeh in Passau. Staan er daar meer? Daar ben ik over een paar weken in de buurt.
Bier.
  dinsdag 11 februari 2020 @ 20:02:51 #71
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_191460986
Die IC-dosto's zijn destijds besteld omdat DB al een raamwerkovereenkomst voor dubbeldekkers van dat type had (via DB Regio) en er zodoende niet opnieuw aanbesteed hoefde te worden.
pi_191462165
Toen ik het reed eind 2012 was het nog diesel :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 11 februari 2020 @ 21:16:55 #74
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_191462213
Dat was dan met Chiltern denk ik. Of met een Voyager (dieseltrein) van Virgin.

De huidige route (de West Coast Main Line) is wel geëlektrificeerd.
pi_191462274
Ja met Chiltern
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_191462669
quote:
Er zijn twee zogenaamd moderne landen op deze planeet waar zoveel gemiste kansen liggen op het gebied van modernisering van infrastructuur en tractie voor wat betreft passagierstreinen dat het echt pijnlijk begint te worden. Vanwege de vaak ook brakke en verouderde weginfra, zijn de wegen praktisch onbegaanbaar.

De eerste is de VS, waarbij je Chinese performance kan halen vanwege de afstanden. De tweede is het VK, waar helemaal op Groot Brittannië zoveel te halen is. Deze HS2 lijkt me een uitstekend gekozen initiële stap en ik denk dat het uit kan om een verlenging te bouwen naar Schotland en dan naar Frans model, zeg maar ieder uur een directe HST van Glasgow naar London en het andere half uur een die onderweg stopt in plaatsen als Manchester/Liverpool/Oxford/Birmingham.
Bier.
  dinsdag 11 februari 2020 @ 21:54:42 #77
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_191462867
Het is de bedoeling dat heel HS2 gebouwd wordt, zowel de route naar Birmingham als de 'aftakking' naar Leeds en Manchester. Eenmaal daar sluit de spoorlijn aan op de bestaande lijnen:

pi_191462923
Al die plekjes op die west coast ML wonen bij elkaar zeven koeien en een kip.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 11 februari 2020 @ 21:59:37 #79
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_191462976
En de verwachte tijdwinst:

  dinsdag 11 februari 2020 @ 22:02:03 #80
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_191463040
Maar een half uur tot Glasgow. Valt me tegen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_191463069
"High speed services on existing network" zal wel iets betekenen als "met kantelbaktreinen en een klein beetje ingreep aan de baan kunnen we goedkoop 200 km/h rijden op een baan die voor 160 km/h gebouwd is. Beetje het X2000 in Zweden idee.

Lees: comfort staat niet in het plan van eisen. Nergens.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_191463087
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 21:54 schreef James1988 het volgende:
Het is de bedoeling dat heel HS2 gebouwd wordt, zowel de route naar Birmingham als de 'aftakking' naar Leeds en Manchester. Eenmaal daar sluit de spoorlijn aan op de bestaande lijnen:

[ afbeelding ]
Wat is HS1 trouwens? De EUrostar-lijn?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 11 februari 2020 @ 22:07:05 #83
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_191463130
Ik vind een hogesnelheidstrein die letterlijk bij de oude eik stopt dan wel weer erg mooi
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 11 februari 2020 @ 22:08:09 #84
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_191463150
quote:
5s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 22:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat is HS1 trouwens? De EUrostar-lijn?
Ja.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 11 februari 2020 @ 22:08:55 #85
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_191463167
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 22:07 schreef De_Hertog het volgende:
Ik vind een hogesnelheidstrein die letterlijk bij de oude eik stopt dan wel weer erg mooi
Gewoon zoals in Rusland, waar de hogesnelheidstreinen van Moskou naar Sint Petersburg gewoon met 250 km/u langs de stoptreinperronnetjes denderen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 11 februari 2020 @ 22:09:14 #86
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_191463178
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 22:03 schreef Dr_Flash het volgende:
"High speed services on existing network" zal wel iets betekenen als "met kantelbaktreinen en een klein beetje ingreep aan de baan kunnen we goedkoop 200 km/h rijden op een baan die voor 160 km/h gebouwd is. Beetje het X2000 in Zweden idee.

Lees: comfort staat niet in het plan van eisen. Nergens.
Het lijkt erop dat de Britten weer aan het afstappen zijn van kantelbaktreinen. De nieuwe treinen die Avanti heeft besteld ter vervanging van de Voyagers kunnen niet kantelen, en de nieuwe treinen van TransPennine Express kunnen dat evenmin.

Toch gaan ze 200 km/u rijden op de WCML. Er zijn plekken waar dat niet kan door de ligging, maar doordat de nieuwe treinen beter versnellen dan wat er nu rijdt zou dat geen verschil moeten maken.

quote:
5s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 22:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat is HS1 trouwens? De EUrostar-lijn?
Correct.
pi_191463353
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 22:08 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Gewoon zoals in Rusland, waar de hogesnelheidstreinen van Moskou naar Sint Petersburg gewoon met 250 km/u langs de stoptreinperronnetjes denderen.
ja ik weet aan welk filmpje jij denkt :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport dinsdag 11 februari 2020 @ 22:19:44 #88
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_191463377
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 20:00 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Oeh in Passau. Staan er daar meer? Daar ben ik over een paar weken in de buurt.
Ze moeten gaan rijden op de nieuwe IC Rostock-Berlin-Dresden dacht ik.

Edit: vanaf begin maart dus https://www.rbb24.de/pano(...)tercity-rostock.html
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_191463482
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 22:19 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ze moeten gaan rijden op de nieuwe IC Rostock-Berlin-Dresden dacht ik.

Edit: vanaf begin maart dus https://www.rbb24.de/pano(...)tercity-rostock.html
Ah wat vet! Wist niet dat ze al zo ver waren. Als ze in Oostenrijk toegelaten zijn maakt dat toelating tot Duitsland natuurlijk ook doodeenvoudig.

Waarom wilde Westbahn er eigenlijk vanaf?
Bier.
  dinsdag 11 februari 2020 @ 22:26:01 #90
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_191463520
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 22:24 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Waarom wilde Westbahn er eigenlijk vanaf?
Financiering. De bestaande vloot verkopen en de leningen aflossen en vervolgens nieuwe treinen kopen+financieren was voordeliger.

Er was sprake van dat Westbahn bij CRRC wilde gaan kopen, maar uiteindelijk waren nieuwe treinen van Stadler toch de betere optie.
pi_191463542
Thanks! Nuttige info :)
Bier.
pi_191464467
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 22:24 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Als ze in Oostenrijk toegelaten zijn maakt dat toelating tot Duitsland natuurlijk ook doodeenvoudig.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_191464968
*wijsje fluit met handen op rug*
Bier.
  Moderator dinsdag 11 februari 2020 @ 23:30:55 #94
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191465006
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 23:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En in Breslau dan?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_191466947
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 22:09 schreef James1988 het volgende:

[..]

Het lijkt erop dat de Britten weer aan het afstappen zijn van kantelbaktreinen. De nieuwe treinen die Avanti heeft besteld ter vervanging van de Voyagers kunnen niet kantelen, en de nieuwe treinen van TransPennine Express kunnen dat evenmin.

Toch gaan ze 200 km/u rijden op de WCML. Er zijn plekken waar dat niet kan door de ligging, maar doordat de nieuwe treinen beter versnellen dan wat er nu rijdt zou dat geen verschil moeten maken.
[..]
Dat hebben ze zich laten wijsmaken door die Italianen zeker. Reken maar dat er stops geschrapt gaan worden om de rijtijd bij te houden.

"In Italia we replace-eh the tilting-eh train-eh by V250. Ies-eh very nice-eh train-eh!"

[ Bericht 3% gewijzigd door BLS op 12-02-2020 08:09:31 ]
pi_191466986
- verwijderd... dat ging even helemaal mis -
  Moderator woensdag 12 februari 2020 @ 21:02:47 #97
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191478304
Er worden nog eens 19 ICE 1 treinstellen voorzien van ETCS.

Bijzonder, aangezien ze volgens wiki ook al vanaf dit jaar uitgefaseerd worden.

https://www.lok-report.de(...)-ice-1-mit-etcs.html
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_191478761
En een deel dus niet :Y
  Moderator woensdag 12 februari 2020 @ 21:30:22 #99
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191478902
Je doet zo'n investering ook niet voor een paar jaar lijkt me? :?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_191479010
https://m.noordhollandsda(...)n-een-informatiebord

13000 euro schade moet deze dakloze meneer betalen. Dit bedrag is niet gelijk aan de totale schade lijkt mij.
13 ovchippalen.
1 lift
1 informatiebord

Rest de vraag hoe hij dit gaat betalen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_191479055
De tyfus, wat een idiote uitspraak :D
Bier.
  Moderator woensdag 12 februari 2020 @ 21:49:47 #102
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191479291
Vrijspreken omdat iemand geen geld heeft slaat ook nergens op.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport woensdag 12 februari 2020 @ 22:00:34 #103
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_191479521
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2020 21:02 schreef derLudolf het volgende:
Er worden nog eens 19 ICE 1 treinstellen voorzien van ETCS.

Bijzonder, aangezien ze volgens wiki ook al vanaf dit jaar uitgefaseerd worden.

https://www.lok-report.de(...)-ice-1-mit-etcs.html
Een deel gaat er inderdaad uit, maar van de beste tussenbakken worden negen(?)delige stellen samengesteld.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_191481443
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 21:35 schreef spectrumanalyser het volgende:
https://m.noordhollandsda(...)n-een-informatiebord

13000 euro schade moet deze dakloze meneer betalen. Dit bedrag is niet gelijk aan de totale schade lijkt mij.
13 ovchippalen.
1 lift
1 informatiebord

Rest de vraag hoe hij dit gaat betalen.
Dat doet de overheid indien de persoon dit niet kan. Geld proberen ze vervolgens waar mogelijk bij die man te verhalen (nooit dus)
pi_191483250
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2020 21:30 schreef derLudolf het volgende:
Je doet zo'n investering ook niet voor een paar jaar lijkt me? :?
Waarom niet? Enorme reizigersgroei voorzien door verlaging van belasting op treintickets en nieuw materieel duurt nog even. Soms heb je geen keus.
  Moderator donderdag 13 februari 2020 @ 09:54:28 #106
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191484600
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 07:20 schreef b2py het volgende:

[..]

Waarom niet? Enorme reizigersgroei voorzien door verlaging van belasting op treintickets en nieuw materieel duurt nog even. Soms heb je geen keus.
Ik bedoelde eigenlijk dat ik het vreemd vind dat ze het spul niet nog langer op de baan houden. Zo extreem oud is het niet.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 13 februari 2020 @ 11:03:28 #107
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_191485518
Het spul is ongeveer 30 jaar oud, dat is ook weer niet extreem jong om materieel uit te faseren.
Maar kennelijk is men van gedachten veranderd en blijven wel bijna alle treinen (ingekort) nog langer op de baan.
pi_191489938
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2020 21:30 schreef derLudolf het volgende:
Je doet zo'n investering ook niet voor een paar jaar lijkt me? :?
In België bouwen ze ook nog ETCS bij Breaks in, om nog maar over de renovatie van varkensneuzen te zwijgen. De wegen van bepaalde spoorwegmaatschappijen zijn ondoorgrondelijk :P
pi_191489956
Staat overigens een mooi artikel in de Volkskrant over de bizarre prijsstelling in het OV (en daarmee samenhangend de OV chipkaart):

De ondoorgrondelijke wegen van het openbaar vervoer: prijsverschillen
https://www.volkskrant.nl(...)erschillen~be836348/
pi_191492243
Ja, staat alleen niks nieuws in. Dit is al 20 jaar zo en de enige die er wat aan kunnen doen zijn de vervoerders en die willen niet. Zij die zeggen te willen, zoals politici, kunnen niet. Good luck.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 13 februari 2020 @ 20:53:54 #111
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_191493795
Leuk filmpje over de ÖBB Nightjet:
https://www.morgenpost.de(...)jet.html?service=amp

w/
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_191494206
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 16:44 schreef J.B. het volgende:

[..]

In België bouwen ze ook nog ETCS bij Breaks in, om nog maar over de renovatie van varkensneuzen te zwijgen. De wegen van bepaalde spoorwegmaatschappijen zijn ondoorgrondelijk :P
Precies en het is niet iets wat je thuis hebt wat alles in één is eah, die ETCS-apparatuur wordt gewoon uitgebouwd en overgezet naar nieuw materieel.
Bier.
  donderdag 13 februari 2020 @ 21:15:18 #113
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_191494311
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 16:46 schreef J.B. het volgende:
Staat overigens een mooi artikel in de Volkskrant over de bizarre prijsstelling in het OV (en daarmee samenhangend de OV chipkaart):

De ondoorgrondelijke wegen van het openbaar vervoer: prijsverschillen
https://www.volkskrant.nl(...)erschillen~be836348/
De misvatting die er over de OV-Chipkaart bestaat is dat het een concept is dat in het belang van de klant is. Als je die gedachte loslaat, dan is het ineens een briljant product.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_191494355
quote:
6s.gif Op donderdag 13 februari 2020 21:15 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De misvatting die er over de OV-Chipkaart bestaat is dat het een concept is dat in het belang van de klant is. Als je die gedachte loslaat, dan is het ineens een briljant product.
Hahaha, sorry maar nee echt niet. Briljante producten zijn gericht op winstmaximalisatie en de manier waarop de OVC geimplementeerd is zorgt overduidelijk voor minder omzet dan mogelijk.
Bier.
  donderdag 13 februari 2020 @ 21:25:20 #115
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_191494570
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 21:16 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Hahaha, sorry maar nee echt niet. Briljante producten zijn gericht op winstmaximalisatie en de manier waarop de OVC geimplementeerd is zorgt overduidelijk voor minder omzet dan mogelijk.
Mwah. TransLink is monopolist omdat het technisch zo'n illuster geval is dat je het niet zo maar kan overdragen naar een ander bedrijf, er blijven miljoenen achter voor de vervoerders omdat er saldi achterblijven op weggegooide of verlopen kaarten en door de totale schimmigheid in tariefstructuren betalen klanten eerder te veel dan te weinig. Tel daarbij op dat het introduceren van de OV-Chipkaart heeft gezorgd voor het verdwijnen van het retourtje en ik denk zo dat zowel de vervoerders als TransLink er niet slechter op geworden zijn.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 februari 2020 @ 21:33:32 #116
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_191494746
Wat mij opvalt is dat ze tegenwoordig nog nauwelijks dagkaarten met korting verkopen. In plaats daarvan worden het retourtjes. Wel zonde
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_191494883
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 21:25 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Mwah. TransLink is monopolist omdat het technisch zo'n illuster geval is dat je het niet zo maar kan overdragen naar een ander bedrijf, er blijven miljoenen achter voor de vervoerders omdat er saldi achterblijven op weggegooide of verlopen kaarten en door de totale schimmigheid in tariefstructuren betalen klanten eerder te veel dan te weinig. Tel daarbij op dat het introduceren van de OV-Chipkaart heeft gezorgd voor het verdwijnen van het retourtje en ik denk zo dat zowel de vervoerders als TransLink er niet slechter op geworden zijn.
Het is technisch helemaal niet illuster. Volgens mijn welingelichte bronnen is de documentatie namelijk uitstekend. Dat is ook logisch want het is vrij oud en stabiel. Het aantal storingen is echt ontzettend laag en de storingen die er zijn zijn 99% van de gevallen problematiek in Software in kwetsbare clients (rijdende bussen/trams) of fysiek kapotgaan van de apparatuur. De infrastructuur is op het moment echt ongelofelijk solide.

Daarnaast zou een combinatie van papieren kaartjes en de OV Chipkaart. mits goed ingezet, voor spectaculaire resultaten kunnen zorgen.

Alles hieraan riekt naar mismanagement, verkeerde aannames en verkeerde inschattingen. Vanaf het moment van de invoering. Te snel. Het volgt exact hetzelfde patroon als mislukte ICT projecten bij de overheid. Dat dit project het wel gered heeft komt *juist* doordat het technisch gezien, op de beveiligingsissues na maar dat is hardware, wél heel goed in elkaar zit. Er zitten alleen kunstmatige beperkingen op vanwege mismanagement (beleid namelijk) waardoor het systeem in het algemeen een achteruitgang is ten opzichte van het vorige systeem. Laat ik zeggen ten tijde van de invoering van reizen op saldo met korting. Voor m'n traject een papieren zichtkaart, de rest een OVC. Ook niet ideaal maar beter dan nu.
Bier.
  Moderator vrijdag 14 februari 2020 @ 01:27:55 #118
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191498531
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 21:33 schreef Peterselieman het volgende:
Wat mij opvalt is dat ze tegenwoordig nog nauwelijks dagkaarten met korting verkopen. In plaats daarvan worden het retourtjes. Wel zonde
Nou ja, retourtje... Die groepstickets zijn ook nog maar enkele reis.

Als je van kijkt met hoeveel verschillende vervoerders je alleen al met een Niedersachsen Ticket kunt pakken.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_191500121
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 21:33 schreef Peterselieman het volgende:
Wat mij opvalt is dat ze tegenwoordig nog nauwelijks dagkaarten met korting verkopen. In plaats daarvan worden het retourtjes. Wel zonde
Het is soms drukker in het weekend dan doordeweeks...
  Redactie Sport vrijdag 14 februari 2020 @ 11:21:08 #120
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_191501647
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 08:47 schreef b2py het volgende:

[..]

Het is soms drukker in het weekend dan doordeweeks...
Dat heeft ook met de materieelinzet te maken. Dat er doordeweeks in de spits niet verlengd kan worden is logisch, maar zolang NS het nog voor elkaar krijgt om op zondag met een losse ICM-III te rijden terwijl er genoeg op de opstelterreinen staat is er best ruimte voor reizigersgroei.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_191505136
https://www.fliegerfaust.(...)dier-2645131713.html

Lijkt me dat daar best een stokje voor gestoken kan worden :)
Bier.
pi_191505328
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 16:00 schreef DeaDLocK2K het volgende:
https://www.fliegerfaust.(...)dier-2645131713.html

Lijkt me dat daar best een stokje voor gestoken kan worden :)
Kan of moet?
dag
pi_191505332
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 16:18 schreef Peter het volgende:

[..]

Kan of moet?
Ik vind moet.
Bier.
pi_191505340
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 16:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ik vind moet.
Hoe groot zou de nieuwe combinatie zijn in verhouding met de andere bedrijven? :@
dag
pi_191505373
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 16:19 schreef Peter het volgende:

[..]

Hoe groot zou de nieuwe combinatie zijn in verhouding met de andere bedrijven? :@
Andere bedrijven? :?

Oh ja, onderschat AnsaldoBreda O+ niet :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_191505436
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 16:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Andere bedrijven? :?

Oh ja, onderschat AnsaldoBreda O+ niet :P
En CAF, Siemens en anderen(?)
dag
pi_191505946
Stadler, Hitachi ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator vrijdag 14 februari 2020 @ 17:11:52 #128
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191505975
Talgo of is dat geen bedrijf?
Skoda
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator vrijdag 14 februari 2020 @ 17:12:40 #129
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191505988
Zou Werkspoor ook een link geven? :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_191507869
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 16:19 schreef Peter het volgende:

[..]

Hoe groot zou de nieuwe combinatie zijn in verhouding met de andere bedrijven? :@
Tja, dat is altijd het argument "er zijn nog grotere" of zelfs "maar ze worden maar marginaal groter dan de grootste". En dan vervolgens wel links en rechts allerlei special interest meuk aankopen, kleine bedrijfjes. Securitydingetje hier, automotive daar, AI zus, nieuw multiplexprotocolletje zo.

Er blijft steeds vaker een kartel over. Kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit innovatie en prijsflexibiliteit niet ten goede komt. Kan aan mij liggen. Of aan alle rapporten en items die ik de afgelopen jaren over kartelvorming heb gelezen en gezien.

Maarja, het ligt buiten mijn macht.
Bier.
pi_191507878
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 17:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Stadler, Hitachi ;)
Ja en dat Chinese ding is ook wel vrij groot ondertussen geloof ik. En BEML in India.
Bier.
pi_191507897
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 19:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Tja, dat is altijd het argument "er zijn nog grotere" of zelfs "maar ze worden maar marginaal groter dan de grootste". En dan vervolgens wel links en rechts allerlei special interest meuk aankopen, kleine bedrijfjes. Securitydingetje hier, automotive daar, AI zus, nieuw multiplexprotocolletje zo.

Er blijft steeds vaker een kartel over. Kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit innovatie en prijsflexibiliteit niet ten goede komt. Kan aan mij liggen. Of aan alle rapporten en items die ik de afgelopen jaren over kartelvorming heb gelezen en gezien.

Maarja, het ligt buiten mijn macht.
Het gaat er om of er voldoende concurrentievermogen op de markt blijft bestaan. Anders wordt het wel of niet goedkeuren van overnames willekeur..
dag
pi_191508198
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 19:18 schreef Peter het volgende:

[..]

Het gaat er om of er voldoende concurrentievermogen op de markt blijft bestaan. Anders wordt het wel of niet goedkeuren van overnames willekeur..
Waar het om gaat is of er een gezonde markt is. Op het moment dat een Siemens omvalt dan is er eigenlijk geen keus dan het met staatssteun overeind houden omdat de schade groter is dan geld erin steken.

Eigenlijk wil je niet dat private partijen tot zo'n machtspositie kunnen groeien. Er zijn in heel veel industrieën op de wereld, echt in Heel Veel industrieën, nog maar enkele grote spelers over en de rest is gezever in de marge vanwege vreemde niches, die met de vooruitgang ook steeds makkelijker bediend kunnen worden door de giga-conglomeraten.

Vanwege hun grootte kunnen ze ook nog eens buitensporig veel invloed uitoefenen op beleid, en op alle niveaus. Er is een reden dat je het omkopen van buitenlandse officials in veel landen kan aftrekken van de belasting :)

Zoals ik zei; dit heeft niet mijn voorkeur.
Bier.
  vrijdag 14 februari 2020 @ 19:44:03 #134
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_191508441
Mee eens. Ik was geen voorstander van Siemens+Alstom en ben ook niet echt enthousiast over Alstom+Bombardier.

Dat het anno 2020 niet meer haalbaar is om in elk land een complete fabriek draaiende te hebben voor het produceren van rollend materieel voor dat land kan ik begrijpen, maar van steeds verdergaande fusies en conglomeraten worden de klanten uiteindelijk niet beter.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 februari 2020 @ 19:47:50 #135
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_191508508
Franse kwaliteit met Duitse software. Het beste van twee werelden :s)
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 14 februari 2020 @ 19:53:58 #136
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_191508622
Want Bombardier is goed met software?
pi_191508657
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 19:53 schreef James1988 het volgende:
Want Bombardier is goed met software?
Er is gewoon een gigantisch probleem in de softwareindustrie. Overal, op alle vlakken.

Edit: In ICT. Als de zorg zo aangepakt zou worden zouden we tientallen doden per dag extra hebben door makkelijk te voorkomen missers.
Bier.
  vrijdag 14 februari 2020 @ 20:02:18 #138
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_191508786
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 19:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Er is gewoon een gigantisch probleem in de softwareindustrie. Overal, op alle vlakken.
Één van de problemen zoals ik ze zie in die industrie is dat de 'oude rotten met ervaring' uitstromen, en dat de nieuwe garde een heel ander idee heeft over wat leuk en uitdagend is.

quote:
Edit: In ICT. Als de zorg zo aangepakt zou worden zouden we tientallen doden per dag extra hebben door makkelijk te voorkomen missers.
Move fast and break things!!!
pi_191508848
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 19:44 schreef James1988 het volgende:
Mee eens. Ik was geen voorstander van Siemens+Alstom en ben ook niet echt enthousiast over Alstom+Bombardier.

Dat het anno 2020 niet meer haalbaar is om in elk land een complete fabriek draaiende te hebben voor het produceren van rollend materieel voor dat land kan ik begrijpen, maar van steeds verdergaande fusies en conglomeraten worden de klanten uiteindelijk niet beter.
Ik kan het niet begrijpen want er zijn diverse bedrijven die het succesvol doen en gedaan hebben. Sterker nog; de optimale bedrijfsvoering voor dat soort dingen is waarschijnlijk bekend, maar daarvoor moet je gaan coöpereren en moet het blij maken van enkele sleutelaandeelhouders niet het hoofddoel zijn.
Bier.
pi_191509770
Ik onthou me maar even van alles
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_191509824
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 20:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik onthou me maar even van alles
Waarom, ben je het er zo niet mee eens? Ben eigenlijk juist wel benieuwd naar juist jouw mening :)
Bier.
pi_191509900
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 20:58 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Waarom, ben je het er zo niet mee eens? Ben eigenlijk juist wel benieuwd naar juist jouw mening :)
Ik heb net een week piketdienst achter de rug. Vanavond ben ik hard aan het drinken.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_191509972
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 21:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik heb net een week piketdienst achter de rug. Vanavond ben ik hard aan het drinken.
Ah okay! Nou dan stel ik je mening morgen wel op prijs :) Ik ben alcoholvrij vanwege clusterhoofdpijn.
Bier.
pi_191510005
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 21:03 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ah okay! Nou dan stel ik je mening morgen wel op prijs :) Ik ben alcoholvrij vanwege clusterhoofdpijn.
Ja weet ik _O_ Ik ben naar mijn maatstaven ook alcoholarm O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_191510029
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 21:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja weet ik _O_ Ik ben naar mijn maatstaven ook alcoholarm O+
Nou ik zit erover te denken om gewoon een spuit te zetten en dan wodka bij m'n fanta aardbei te flikkeren. Die aanval komt toch wel.
Bier.
pi_191510055
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 21:06 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Nou ik zit erover te denken om gewoon een spuit te zetten en dan wodka bij m'n fanta aardbei te flikkeren. Die aanval komt toch wel.
Mij help je er niet mee. Dus als dat een issue is, doe maar niet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_191510119
quote:
11s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 21:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mij help je er niet mee. Dus als dat een issue is, doe maar niet
Nah, het is meer dat ik gewoon zin heb in een borrel en dat dat al heel lang niet kan en ik het dus ook mijd als de pest.
Bier.
pi_191510168
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 21:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Nah, het is meer dat ik gewoon zin heb in een borrel en dat dat al heel lang niet kan en ik het dus ook mijd als de pest.
Doe lekker wat je het beste lijkt. Het is sowieso al best veel te lang geleden dat we elkaar gezien hebben.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_191510341
quote:
17s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 21:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Doe lekker wat je het beste lijkt. Het is sowieso al best veel te lang geleden dat we elkaar gezien hebben.
Ja, ik voelde dinsdag koppijn aankomen anders was ik even aangekomen. Volgende kans 18 maart geloof ik.
Bier.
pi_191510383
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 21:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ja, ik voelde dinsdag koppijn aankomen anders was ik even aangekomen. Volgende kans 18 maart geloof ik.
dinsdagen en vrijdagen ben ik standaard in Eindhoventje. 18 maart ben ik wel thuis naar verwachting
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_191510389
20 maart ga ik naar Hull.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')