ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Ik zit nog steeds in de S-Bahn, over 7 minuten zijn we weer waar we om 14.53u begonnen zijn. Geen enkel probleem gehad hier, straks alleen nog even van Ohlsdorf naar Hbf met de U1 of S2.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Nee, Duitsers hebben het treinverkeer in NRW compleet stilgelegd. En de enige twee die niet aan NRW grenzen ligt een boom. Nou ja, Coevorden zou nog kunnen, geen idee hoe de situatie bij de Bentheimer is.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 9 februari 2020 18:52 schreef dennistd het volgende: Ik zit nog steeds in de S-Bahn, over 7 minuten zijn we weer waar we om 14.53u begonnen zijn. Geen enkel probleem gehad hier, straks alleen nog even van Ohlsdorf naar Hbf met de U1 of S2.
Nee, Duitsers hebben het treinverkeer in NRW compleet stilgelegd. En de enige twee die niet aan NRW grenzen ligt een boom. Nou ja, Coevorden zou nog kunnen, geen idee hoe de situatie bij de Bentheimer is.
Nee, Duitsers hebben het treinverkeer in NRW compleet stilgelegd. En de enige twee die niet aan NRW grenzen ligt een boom. Nou ja, Coevorden zou nog kunnen, geen idee hoe de situatie bij de Bentheimer is.
Op Frankfurt Hbf stond op spoor 8 een Aufenthaltszug om gestrande reizigers op te vangen. Bij vrijwel alle ICs en ICEs stond inderdaad dat ze uitvielen. Het resultaat was lange rijen
[ Bericht 52% gewijzigd door #ANONIEM op 09-02-2020 21:30:02 ]
Op zondag 9 februari 2020 21:49 schreef Dr_Flash het volgende: IC naar Zwolle is zojuist geheel punctueel klokvast volgens dienstregeling vertrokken uit Deventer
Ah, op tijd dus ook wel tevens zonder Franse slag.
Op maandag 10 februari 2020 08:58 schreef Viezze het volgende: Sta stil tussen Utrecht & Amsterdam, ik denk dat we een stukje bovenleiding kapot hebben getrokken. Best een eng geluid als je in de trein zit...
Anyway, ik voorzie problemen op dit traject voor de rest van vandaag
Idd veel uitval ik moet naar Hilversum, gelukkig kan ik ook vanaf Amsterdam met een sprinter. Om 11:11 uur vanaf spoor 11. Gekkenwerk
Op maandag 10 februari 2020 08:58 schreef Viezze het volgende: Sta stil tussen Utrecht & Amsterdam, ik denk dat we een stukje bovenleiding kapot hebben getrokken. Best een eng geluid als je in de trein zit...
Anyway, ik voorzie problemen op dit traject voor de rest van vandaag
Ik had gisteren erger verwacht. Mijn dienst verliep vlekkeloos. Ik heb mijn slag Amsterdam-Zandvoort vlekkeloos kunnen afwerken. Waaide zowat van het perron af en de regen was ook geen pretje maar ik heb zonder problemen Eindhoven weer bereikt. Reizigers waren zeer relaxed. Het was overigens ook niet zo druk.
Utrecht-Den Haag en Amsterdam-Leiden-Den Haag en richting Alkmaar vanaf Amsterdam waren er wel problemen. Alles in de avonduren.
We zijn ondertussen geëvacueerd en zitten in een andere trein naar Schiphol. Ruim 2 uur vertraging, maar wat dat betreft complimenten voor NS & ProRail want ging best soepel allemaal. Er waren schijnbaar zelfs ruiten stuk geslagen door de bovenleiding of stroomafnemers, maar gelukkig niemand gewond.
Ik zal aan de backoffice doorgeven wat de experts er van vonden.
Het afschakelen van stroom is een administratieve handeling gevolgd door een technisch en kan in enkele minuten. Wordt sowieso zsm in gang gezet. Er is materieel genoeg, het moet alleen naar die plaats en dat kan nooit verder dan een half uur zijn van een opstelterrein.
Eén uur is prima haalbaar voor een volledige evacuatie.
Het afschakelen van stroom is een administratieve handeling gevolgd door een technisch en kan in enkele minuten. Wordt sowieso zsm in gang gezet. Er is materieel genoeg, het moet alleen naar die plaats en dat kan nooit verder dan een half uur zijn van een opstelterrein.
Eén uur is prima haalbaar voor een volledige evacuatie.
In dit geval is gebruik gemaakt van een reguliere trein Utrecht - Schiphol (die er dus ook extra vertraging door kreeg, maar de sfeer in de trein was gelaten). Ik denk dat het achterste trein wel ruim 30 minuten meer vertraging had want die moest op de volgende trein wachten. Bij ons paste het volgens mij net.
In dit geval is gebruik gemaakt van een reguliere trein Utrecht - Schiphol (die er dus ook extra vertraging door kreeg, maar de sfeer in de trein was gelaten). Ik denk dat het achterste trein wel ruim 30 minuten meer vertraging had want die moest op de volgende trein wachten. Bij ons paste het volgens mij net.
Goede oplossing maar dan had het dus ook na een half uur gekund.
Op maandag 10 februari 2020 11:12 schreef Viezze het volgende: We zijn ondertussen geëvacueerd en zitten in een andere trein naar Schiphol. Ruim 2 uur vertraging, maar wat dat betreft complimenten voor NS & ProRail want ging best soepel allemaal. Er waren schijnbaar zelfs ruiten stuk geslagen door de bovenleiding of stroomafnemers, maar gelukkig niemand gewond.
Op maandag 10 februari 2020 08:58 schreef Viezze het volgende: Sta stil tussen Utrecht & Amsterdam, ik denk dat we een stukje bovenleiding kapot hebben getrokken. Best een eng geluid als je in de trein zit...
Anyway, ik voorzie problemen op dit traject voor de rest van vandaag
wat mij irriteert is dat een ovchipkaart maximaal 5 jaar geldig is. een anonieme ovchipkaart is in de praktijk zelfs minder dan 5 jaar geldig, omdat de einddatum vaststaat bij de productie van deze chipkaart. geldklopperij.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Eens. En allemaal onder het mom van "dan kunnen we de beveiliging verbeteren als de boel gekraakt wordt". Nou, dan is de boel dus nog 5 jaar lang onvoldoende beveiligd.
Het zou beter zijn om de kaarten een in principe onbeperkte geldigheid te geven, maar wel op een gegeven moment te kunnen zeggen "vanaf nu nog één jaar". Voor wie de kaart op dat moment korter dan X jaar heeft kun je dan een gratis vervanging doen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 10 februari 2020 21:49 schreef dennistd het volgende: Eens. En allemaal onder het mom van "dan kunnen we de beveiliging verbeteren als de boel gekraakt wordt". Nou, dan is de boel dus nog 5 jaar lang onvoldoende beveiligd.
Ja, zo'n kaartje kost echt niets en als je gewoon een gratis vervangactie doet dan tackel je dit probleem.
quote:
Het zou beter zijn om de kaarten een in principe onbeperkte geldigheid te geven, maar wel op een gegeven moment te kunnen zeggen "vanaf nu nog één jaar". Voor wie de kaart op dat moment korter dan X jaar heeft kun je dan een gratis vervanging doen.
En alsof Translink die macht uit handen wil/kan/durft te geven. TfL kan dat al jaren...
Nou, ze hebben het geprobeerd en het is dezelfde dag of de volgende dag ofzo alweer stopgezet vanwege de onbetrouwbaarheid. Terwijl dit echt door en door te testen is en ook heel makkelijk te restricten "vanaf nu pilot met alleen gebruikers van Toestel X en Toestel Y, verder niets" en dan vervolgens uitbreiden en testen. Maar die basisfunctionaliteit is echt kapot te testen. Dat het in de praktijk zo gefaald heeft snap ik oprecht niet, dan is je ICT echt dusdanig verrot dat ik me inderdaad voor kan stellen dat je simpelweg de capaciteit niet hebt.
Nou, ze hebben het geprobeerd en het is dezelfde dag of de volgende dag ofzo alweer stopgezet vanwege de onbetrouwbaarheid. Terwijl dit echt door en door te testen is en ook heel makkelijk te restricten "vanaf nu pilot met alleen gebruikers van Toestel X en Toestel Y, verder niets" en dan vervolgens uitbreiden en testen. Maar die basisfunctionaliteit is echt kapot te testen. Dat het in de praktijk zo gefaald heeft snap ik oprecht niet, dan is je ICT echt dusdanig verrot dat ik me inderdaad voor kan stellen dat je simpelweg de capaciteit niet hebt.
Volgens mij was het probleem dat Translink niet kan/wil voldoen aan de strenge eisen van de Nederlandsche Bank. En dat moet wel als je ook betalingen gaat verwerken.. Of was dat alleen de reden waarom je met je OV-chipkaart geen andere dingen kunt betalen?
Ik denk eerder dat ze er technisch niet klaar voor zijn.. kennelijk. We houden nogal van unieke systemen/dingen laten ontwikkelen zodat je tot in eeuwigheid tegen beperkingen aankijkt en aan een leverancier vastzit. Het systeem van TfL overnemen zal wel niet kunnen nu..
Volgens mij was het probleem dat Translink niet kan/wil voldoen aan de strenge eisen van de Nederlandsche Bank. En dat moet wel als je ook betalingen gaat verwerken.. Of was dat alleen de reden waarom je met je OV-chipkaart geen andere dingen kunt betalen?
Ik denk eerder dat ze er technisch niet klaar voor zijn.. kennelijk. We houden nogal van unieke systemen/dingen laten ontwikkelen zodat je tot in eeuwigheid tegen beperkingen aankijkt en aan een leverancier vastzit. Het systeem van TfL overnemen zal wel niet kunnen nu..
Die gasten bij TransLink zijn zelf natuurlijk ook wel zo slim geweest om hun product incompatibel met alles te maken, zodat ze min of meer een eeuwigdurend monopolie hebben. Nog even los van de inconsistente wensen van overheden en vervoerders.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Een paar jaar geleden is er een kleinschalige proef gedaan met een mobiele OV-chipkaart, destijds heette dat "Smart-OV". Daarvoor had je een speciale NFC-simkaart nodig, maar kon je met één extra app uit de voeten. Met die app kon je in realtime te kunnen zien of je bent in- of uitgecheckt en wat je laatste reizen zijn.
Op basis van de uitkomsten van die proef zijn ze verder gaan ontwikkelen, en daar kwam uiteindelijk OV-chip Mobiel uit. Dat flopte totaal, want het was veel moeilijker qua installatie en gebruik. Ik geloof dat de eis voor een speciale simkaart was vervallen, maar in plaats daarvan moesten er meerdere losse apps worden geïnstalleerd die ook allemaal met elkaar en met allerlei backendsystemen moesten samenwerken.
Volgens mij was het probleem dat Translink niet kan/wil voldoen aan de strenge eisen van de Nederlandsche Bank. En dat moet wel als je ook betalingen gaat verwerken.. Of was dat alleen de reden waarom je met je OV-chipkaart geen andere dingen kunt betalen?
Ja, das met pinpas, misschien... maar dat maakt voor mobiele telefoonondersteuning niet uit. Volgens mij werkt dat bij mij zelfs als de batterij leeg is.
Op maandag 10 februari 2020 21:17 schreef spectrumanalyser het volgende: wat mij irriteert is dat een ovchipkaart maximaal 5 jaar geldig is. een anonieme ovchipkaart is in de praktijk zelfs minder dan 5 jaar geldig, omdat de einddatum vaststaat bij de productie van deze chipkaart. geldklopperij.
Meh, als je dan wel een keer je kaart wil vervangen werpen ze ook allemaal drempels op. Mijn kaart valt van ellende uit elkaar, ik lijk voor geen meter meer op de foto die erop staat (van ruim 13 jaar geleden) en ook die M achter mijn geboortedatum klopt niet meer. Regelmatig gedoe bij controles daardoor.
Maar de vervangoptie kan pas 6 weken voor verloopdatum. Doe je dat eerder wordt je huidige kaart per direct geblokkeerd (dat kunnen ze dan blijkbaar wel snel en op afstand). Ik gebruik mijn chip, met VDU, dagelijks en heb geen zin in gedoe met losse kaartjes en tijdelijke passen.
Die hele kaart is alleen maar ter meerdere eer en glorie van Translink en de vervoerders, er is echt nul aandacht geweest voor de user experience.
Met 10 euro administratiekosten is het 34 euro voor een jaar. Misschien krijg je daar ook al een ovchipkaart bij.
Kun je beter de eerste maand dal voordeel nemen voor ¤5, dan betaal je namelijk geen administratiekosten. Na die maand ga je dan alsnog naar weekend voordeel
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik snap dus niet dat dit niet die dosto-IC is geworden ipv die gehandicapte meuk die nog steeds nauwelijks rijdt en nu niet eens meer afgenomen wordt geloof ik. 200km/u ipv 160, trekt sneller op dan een Golf GTI en rijdt supercomfortabel.
Maar het zou me niet verbazen als DB die hele verdere order weigert en meer van deze meuk laat aanrukken. Mooi spul dit <3
Die IC-dosto's zijn destijds besteld omdat DB al een raamwerkovereenkomst voor dubbeldekkers van dat type had (via DB Regio) en er zodoende niet opnieuw aanbesteed hoefde te worden.
Er zijn twee zogenaamd moderne landen op deze planeet waar zoveel gemiste kansen liggen op het gebied van modernisering van infrastructuur en tractie voor wat betreft passagierstreinen dat het echt pijnlijk begint te worden. Vanwege de vaak ook brakke en verouderde weginfra, zijn de wegen praktisch onbegaanbaar.
De eerste is de VS, waarbij je Chinese performance kan halen vanwege de afstanden. De tweede is het VK, waar helemaal op Groot Brittannië zoveel te halen is. Deze HS2 lijkt me een uitstekend gekozen initiële stap en ik denk dat het uit kan om een verlenging te bouwen naar Schotland en dan naar Frans model, zeg maar ieder uur een directe HST van Glasgow naar London en het andere half uur een die onderweg stopt in plaatsen als Manchester/Liverpool/Oxford/Birmingham.
Het is de bedoeling dat heel HS2 gebouwd wordt, zowel de route naar Birmingham als de 'aftakking' naar Leeds en Manchester. Eenmaal daar sluit de spoorlijn aan op de bestaande lijnen:
"High speed services on existing network" zal wel iets betekenen als "met kantelbaktreinen en een klein beetje ingreep aan de baan kunnen we goedkoop 200 km/h rijden op een baan die voor 160 km/h gebouwd is. Beetje het X2000 in Zweden idee.
Lees: comfort staat niet in het plan van eisen. Nergens.
Op dinsdag 11 februari 2020 21:54 schreef James1988 het volgende: Het is de bedoeling dat heel HS2 gebouwd wordt, zowel de route naar Birmingham als de 'aftakking' naar Leeds en Manchester. Eenmaal daar sluit de spoorlijn aan op de bestaande lijnen:
Op dinsdag 11 februari 2020 22:03 schreef Dr_Flash het volgende: "High speed services on existing network" zal wel iets betekenen als "met kantelbaktreinen en een klein beetje ingreep aan de baan kunnen we goedkoop 200 km/h rijden op een baan die voor 160 km/h gebouwd is. Beetje het X2000 in Zweden idee.
Lees: comfort staat niet in het plan van eisen. Nergens.
Het lijkt erop dat de Britten weer aan het afstappen zijn van kantelbaktreinen. De nieuwe treinen die Avanti heeft besteld ter vervanging van de Voyagers kunnen niet kantelen, en de nieuwe treinen van TransPennine Express kunnen dat evenmin.
Toch gaan ze 200 km/u rijden op de WCML. Er zijn plekken waar dat niet kan door de ligging, maar doordat de nieuwe treinen beter versnellen dan wat er nu rijdt zou dat geen verschil moeten maken.
Op dinsdag 11 februari 2020 22:24 schreef DeaDLocK2K het volgende: Als ze in Oostenrijk toegelaten zijn maakt dat toelating tot Duitsland natuurlijk ook doodeenvoudig.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het lijkt erop dat de Britten weer aan het afstappen zijn van kantelbaktreinen. De nieuwe treinen die Avanti heeft besteld ter vervanging van de Voyagers kunnen niet kantelen, en de nieuwe treinen van TransPennine Express kunnen dat evenmin.
Toch gaan ze 200 km/u rijden op de WCML. Er zijn plekken waar dat niet kan door de ligging, maar doordat de nieuwe treinen beter versnellen dan wat er nu rijdt zou dat geen verschil moeten maken. [..]
Dat hebben ze zich laten wijsmaken door die Italianen zeker. Reken maar dat er stops geschrapt gaan worden om de rijtijd bij te houden.
"In Italia we replace-eh the tilting-eh train-eh by V250. Ies-eh very nice-eh train-eh!"
[ Bericht 3% gewijzigd door BLS op 12-02-2020 08:09:31 ]
Het spul is ongeveer 30 jaar oud, dat is ook weer niet extreem jong om materieel uit te faseren. Maar kennelijk is men van gedachten veranderd en blijven wel bijna alle treinen (ingekort) nog langer op de baan.
In België bouwen ze ook nog ETCS bij Breaks in, om nog maar over de renovatie van varkensneuzen te zwijgen. De wegen van bepaalde spoorwegmaatschappijen zijn ondoorgrondelijk
Ja, staat alleen niks nieuws in. Dit is al 20 jaar zo en de enige die er wat aan kunnen doen zijn de vervoerders en die willen niet. Zij die zeggen te willen, zoals politici, kunnen niet. Good luck.
In België bouwen ze ook nog ETCS bij Breaks in, om nog maar over de renovatie van varkensneuzen te zwijgen. De wegen van bepaalde spoorwegmaatschappijen zijn ondoorgrondelijk
Precies en het is niet iets wat je thuis hebt wat alles in één is eah, die ETCS-apparatuur wordt gewoon uitgebouwd en overgezet naar nieuw materieel.
Op donderdag 13 februari 2020 16:46 schreef J.B. het volgende: Staat overigens een mooi artikel in de Volkskrant over de bizarre prijsstelling in het OV (en daarmee samenhangend de OV chipkaart):
De misvatting die er over de OV-Chipkaart bestaat is dat het een concept is dat in het belang van de klant is. Als je die gedachte loslaat, dan is het ineens een briljant product.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
De misvatting die er over de OV-Chipkaart bestaat is dat het een concept is dat in het belang van de klant is. Als je die gedachte loslaat, dan is het ineens een briljant product.
Hahaha, sorry maar nee echt niet. Briljante producten zijn gericht op winstmaximalisatie en de manier waarop de OVC geimplementeerd is zorgt overduidelijk voor minder omzet dan mogelijk.
Hahaha, sorry maar nee echt niet. Briljante producten zijn gericht op winstmaximalisatie en de manier waarop de OVC geimplementeerd is zorgt overduidelijk voor minder omzet dan mogelijk.
Mwah. TransLink is monopolist omdat het technisch zo'n illuster geval is dat je het niet zo maar kan overdragen naar een ander bedrijf, er blijven miljoenen achter voor de vervoerders omdat er saldi achterblijven op weggegooide of verlopen kaarten en door de totale schimmigheid in tariefstructuren betalen klanten eerder te veel dan te weinig. Tel daarbij op dat het introduceren van de OV-Chipkaart heeft gezorgd voor het verdwijnen van het retourtje en ik denk zo dat zowel de vervoerders als TransLink er niet slechter op geworden zijn.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Mwah. TransLink is monopolist omdat het technisch zo'n illuster geval is dat je het niet zo maar kan overdragen naar een ander bedrijf, er blijven miljoenen achter voor de vervoerders omdat er saldi achterblijven op weggegooide of verlopen kaarten en door de totale schimmigheid in tariefstructuren betalen klanten eerder te veel dan te weinig. Tel daarbij op dat het introduceren van de OV-Chipkaart heeft gezorgd voor het verdwijnen van het retourtje en ik denk zo dat zowel de vervoerders als TransLink er niet slechter op geworden zijn.
Het is technisch helemaal niet illuster. Volgens mijn welingelichte bronnen is de documentatie namelijk uitstekend. Dat is ook logisch want het is vrij oud en stabiel. Het aantal storingen is echt ontzettend laag en de storingen die er zijn zijn 99% van de gevallen problematiek in Software in kwetsbare clients (rijdende bussen/trams) of fysiek kapotgaan van de apparatuur. De infrastructuur is op het moment echt ongelofelijk solide.
Daarnaast zou een combinatie van papieren kaartjes en de OV Chipkaart. mits goed ingezet, voor spectaculaire resultaten kunnen zorgen.
Alles hieraan riekt naar mismanagement, verkeerde aannames en verkeerde inschattingen. Vanaf het moment van de invoering. Te snel. Het volgt exact hetzelfde patroon als mislukte ICT projecten bij de overheid. Dat dit project het wel gered heeft komt *juist* doordat het technisch gezien, op de beveiligingsissues na maar dat is hardware, wél heel goed in elkaar zit. Er zitten alleen kunstmatige beperkingen op vanwege mismanagement (beleid namelijk) waardoor het systeem in het algemeen een achteruitgang is ten opzichte van het vorige systeem. Laat ik zeggen ten tijde van de invoering van reizen op saldo met korting. Voor m'n traject een papieren zichtkaart, de rest een OVC. Ook niet ideaal maar beter dan nu.
Op donderdag 13 februari 2020 21:33 schreef Peterselieman het volgende: Wat mij opvalt is dat ze tegenwoordig nog nauwelijks dagkaarten met korting verkopen. In plaats daarvan worden het retourtjes. Wel zonde
Nou ja, retourtje... Die groepstickets zijn ook nog maar enkele reis.
Als je van kijkt met hoeveel verschillende vervoerders je alleen al met een Niedersachsen Ticket kunt pakken.
Op donderdag 13 februari 2020 21:33 schreef Peterselieman het volgende: Wat mij opvalt is dat ze tegenwoordig nog nauwelijks dagkaarten met korting verkopen. In plaats daarvan worden het retourtjes. Wel zonde
Het is soms drukker in het weekend dan doordeweeks...
Het is soms drukker in het weekend dan doordeweeks...
Dat heeft ook met de materieelinzet te maken. Dat er doordeweeks in de spits niet verlengd kan worden is logisch, maar zolang NS het nog voor elkaar krijgt om op zondag met een losse ICM-III te rijden terwijl er genoeg op de opstelterreinen staat is er best ruimte voor reizigersgroei.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Hoe groot zou de nieuwe combinatie zijn in verhouding met de andere bedrijven?
Tja, dat is altijd het argument "er zijn nog grotere" of zelfs "maar ze worden maar marginaal groter dan de grootste". En dan vervolgens wel links en rechts allerlei special interest meuk aankopen, kleine bedrijfjes. Securitydingetje hier, automotive daar, AI zus, nieuw multiplexprotocolletje zo.
Er blijft steeds vaker een kartel over. Kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit innovatie en prijsflexibiliteit niet ten goede komt. Kan aan mij liggen. Of aan alle rapporten en items die ik de afgelopen jaren over kartelvorming heb gelezen en gezien.
Tja, dat is altijd het argument "er zijn nog grotere" of zelfs "maar ze worden maar marginaal groter dan de grootste". En dan vervolgens wel links en rechts allerlei special interest meuk aankopen, kleine bedrijfjes. Securitydingetje hier, automotive daar, AI zus, nieuw multiplexprotocolletje zo.
Er blijft steeds vaker een kartel over. Kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit innovatie en prijsflexibiliteit niet ten goede komt. Kan aan mij liggen. Of aan alle rapporten en items die ik de afgelopen jaren over kartelvorming heb gelezen en gezien.
Maarja, het ligt buiten mijn macht.
Het gaat er om of er voldoende concurrentievermogen op de markt blijft bestaan. Anders wordt het wel of niet goedkeuren van overnames willekeur..
Het gaat er om of er voldoende concurrentievermogen op de markt blijft bestaan. Anders wordt het wel of niet goedkeuren van overnames willekeur..
Waar het om gaat is of er een gezonde markt is. Op het moment dat een Siemens omvalt dan is er eigenlijk geen keus dan het met staatssteun overeind houden omdat de schade groter is dan geld erin steken.
Eigenlijk wil je niet dat private partijen tot zo'n machtspositie kunnen groeien. Er zijn in heel veel industrieën op de wereld, echt in Heel Veel industrieën, nog maar enkele grote spelers over en de rest is gezever in de marge vanwege vreemde niches, die met de vooruitgang ook steeds makkelijker bediend kunnen worden door de giga-conglomeraten.
Vanwege hun grootte kunnen ze ook nog eens buitensporig veel invloed uitoefenen op beleid, en op alle niveaus. Er is een reden dat je het omkopen van buitenlandse officials in veel landen kan aftrekken van de belasting
Mee eens. Ik was geen voorstander van Siemens+Alstom en ben ook niet echt enthousiast over Alstom+Bombardier.
Dat het anno 2020 niet meer haalbaar is om in elk land een complete fabriek draaiende te hebben voor het produceren van rollend materieel voor dat land kan ik begrijpen, maar van steeds verdergaande fusies en conglomeraten worden de klanten uiteindelijk niet beter.
Er is gewoon een gigantisch probleem in de softwareindustrie. Overal, op alle vlakken.
Één van de problemen zoals ik ze zie in die industrie is dat de 'oude rotten met ervaring' uitstromen, en dat de nieuwe garde een heel ander idee heeft over wat leuk en uitdagend is.
quote:
Edit: In ICT. Als de zorg zo aangepakt zou worden zouden we tientallen doden per dag extra hebben door makkelijk te voorkomen missers.
Dat het anno 2020 niet meer haalbaar is om in elk land een complete fabriek draaiende te hebben voor het produceren van rollend materieel voor dat land kan ik begrijpen, maar van steeds verdergaande fusies en conglomeraten worden de klanten uiteindelijk niet beter.
Ik kan het niet begrijpen want er zijn diverse bedrijven die het succesvol doen en gedaan hebben. Sterker nog; de optimale bedrijfsvoering voor dat soort dingen is waarschijnlijk bekend, maar daarvoor moet je gaan coöpereren en moet het blij maken van enkele sleutelaandeelhouders niet het hoofddoel zijn.