ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Ik zit nog steeds in de S-Bahn, over 7 minuten zijn we weer waar we om 14.53u begonnen zijn. Geen enkel probleem gehad hier, straks alleen nog even van Ohlsdorf naar Hbf met de U1 of S2.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Nee, Duitsers hebben het treinverkeer in NRW compleet stilgelegd. En de enige twee die niet aan NRW grenzen ligt een boom. Nou ja, Coevorden zou nog kunnen, geen idee hoe de situatie bij de Bentheimer is.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 9 februari 2020 18:52 schreef dennistd het volgende: Ik zit nog steeds in de S-Bahn, over 7 minuten zijn we weer waar we om 14.53u begonnen zijn. Geen enkel probleem gehad hier, straks alleen nog even van Ohlsdorf naar Hbf met de U1 of S2.
Nee, Duitsers hebben het treinverkeer in NRW compleet stilgelegd. En de enige twee die niet aan NRW grenzen ligt een boom. Nou ja, Coevorden zou nog kunnen, geen idee hoe de situatie bij de Bentheimer is.
Nee, Duitsers hebben het treinverkeer in NRW compleet stilgelegd. En de enige twee die niet aan NRW grenzen ligt een boom. Nou ja, Coevorden zou nog kunnen, geen idee hoe de situatie bij de Bentheimer is.
Op Frankfurt Hbf stond op spoor 8 een Aufenthaltszug om gestrande reizigers op te vangen. Bij vrijwel alle ICs en ICEs stond inderdaad dat ze uitvielen. Het resultaat was lange rijen
[ Bericht 52% gewijzigd door #ANONIEM op 09-02-2020 21:30:02 ]
Op zondag 9 februari 2020 21:49 schreef Dr_Flash het volgende: IC naar Zwolle is zojuist geheel punctueel klokvast volgens dienstregeling vertrokken uit Deventer
Ah, op tijd dus ook wel tevens zonder Franse slag.
Op maandag 10 februari 2020 08:58 schreef Viezze het volgende: Sta stil tussen Utrecht & Amsterdam, ik denk dat we een stukje bovenleiding kapot hebben getrokken. Best een eng geluid als je in de trein zit...
Anyway, ik voorzie problemen op dit traject voor de rest van vandaag
Idd veel uitval ik moet naar Hilversum, gelukkig kan ik ook vanaf Amsterdam met een sprinter. Om 11:11 uur vanaf spoor 11. Gekkenwerk
Op maandag 10 februari 2020 08:58 schreef Viezze het volgende: Sta stil tussen Utrecht & Amsterdam, ik denk dat we een stukje bovenleiding kapot hebben getrokken. Best een eng geluid als je in de trein zit...
Anyway, ik voorzie problemen op dit traject voor de rest van vandaag
Ik had gisteren erger verwacht. Mijn dienst verliep vlekkeloos. Ik heb mijn slag Amsterdam-Zandvoort vlekkeloos kunnen afwerken. Waaide zowat van het perron af en de regen was ook geen pretje maar ik heb zonder problemen Eindhoven weer bereikt. Reizigers waren zeer relaxed. Het was overigens ook niet zo druk.
Utrecht-Den Haag en Amsterdam-Leiden-Den Haag en richting Alkmaar vanaf Amsterdam waren er wel problemen. Alles in de avonduren.
We zijn ondertussen geëvacueerd en zitten in een andere trein naar Schiphol. Ruim 2 uur vertraging, maar wat dat betreft complimenten voor NS & ProRail want ging best soepel allemaal. Er waren schijnbaar zelfs ruiten stuk geslagen door de bovenleiding of stroomafnemers, maar gelukkig niemand gewond.
Ik zal aan de backoffice doorgeven wat de experts er van vonden.
Het afschakelen van stroom is een administratieve handeling gevolgd door een technisch en kan in enkele minuten. Wordt sowieso zsm in gang gezet. Er is materieel genoeg, het moet alleen naar die plaats en dat kan nooit verder dan een half uur zijn van een opstelterrein.
Eén uur is prima haalbaar voor een volledige evacuatie.
Het afschakelen van stroom is een administratieve handeling gevolgd door een technisch en kan in enkele minuten. Wordt sowieso zsm in gang gezet. Er is materieel genoeg, het moet alleen naar die plaats en dat kan nooit verder dan een half uur zijn van een opstelterrein.
Eén uur is prima haalbaar voor een volledige evacuatie.
In dit geval is gebruik gemaakt van een reguliere trein Utrecht - Schiphol (die er dus ook extra vertraging door kreeg, maar de sfeer in de trein was gelaten). Ik denk dat het achterste trein wel ruim 30 minuten meer vertraging had want die moest op de volgende trein wachten. Bij ons paste het volgens mij net.
In dit geval is gebruik gemaakt van een reguliere trein Utrecht - Schiphol (die er dus ook extra vertraging door kreeg, maar de sfeer in de trein was gelaten). Ik denk dat het achterste trein wel ruim 30 minuten meer vertraging had want die moest op de volgende trein wachten. Bij ons paste het volgens mij net.
Goede oplossing maar dan had het dus ook na een half uur gekund.
Op maandag 10 februari 2020 11:12 schreef Viezze het volgende: We zijn ondertussen geëvacueerd en zitten in een andere trein naar Schiphol. Ruim 2 uur vertraging, maar wat dat betreft complimenten voor NS & ProRail want ging best soepel allemaal. Er waren schijnbaar zelfs ruiten stuk geslagen door de bovenleiding of stroomafnemers, maar gelukkig niemand gewond.
Op maandag 10 februari 2020 08:58 schreef Viezze het volgende: Sta stil tussen Utrecht & Amsterdam, ik denk dat we een stukje bovenleiding kapot hebben getrokken. Best een eng geluid als je in de trein zit...
Anyway, ik voorzie problemen op dit traject voor de rest van vandaag
wat mij irriteert is dat een ovchipkaart maximaal 5 jaar geldig is. een anonieme ovchipkaart is in de praktijk zelfs minder dan 5 jaar geldig, omdat de einddatum vaststaat bij de productie van deze chipkaart. geldklopperij.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Eens. En allemaal onder het mom van "dan kunnen we de beveiliging verbeteren als de boel gekraakt wordt". Nou, dan is de boel dus nog 5 jaar lang onvoldoende beveiligd.
Het zou beter zijn om de kaarten een in principe onbeperkte geldigheid te geven, maar wel op een gegeven moment te kunnen zeggen "vanaf nu nog één jaar". Voor wie de kaart op dat moment korter dan X jaar heeft kun je dan een gratis vervanging doen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 10 februari 2020 21:49 schreef dennistd het volgende: Eens. En allemaal onder het mom van "dan kunnen we de beveiliging verbeteren als de boel gekraakt wordt". Nou, dan is de boel dus nog 5 jaar lang onvoldoende beveiligd.
Ja, zo'n kaartje kost echt niets en als je gewoon een gratis vervangactie doet dan tackel je dit probleem.
quote:
Het zou beter zijn om de kaarten een in principe onbeperkte geldigheid te geven, maar wel op een gegeven moment te kunnen zeggen "vanaf nu nog één jaar". Voor wie de kaart op dat moment korter dan X jaar heeft kun je dan een gratis vervanging doen.