Ah, op tijd dus ook wel tevens zonder Franse slag.quote:Op zondag 9 februari 2020 21:49 schreef Dr_Flash het volgende:
IC naar Zwolle is zojuist geheel punctueel klokvast volgens dienstregeling vertrokken uit Deventer
Idd veel uitval ik moet naar Hilversum, gelukkig kan ik ook vanaf Amsterdam met een sprinter. Om 11:11 uur vanaf spoor 11. Gekkenwerkquote:Op maandag 10 februari 2020 08:58 schreef Viezze het volgende:
Sta stil tussen Utrecht & Amsterdam, ik denk dat we een stukje bovenleiding kapot hebben getrokken. Best een eng geluid als je in de trein zit...
Anyway, ik voorzie problemen op dit traject voor de rest van vandaag
Ik had gisteren erger verwacht. Mijn dienst verliep vlekkeloos. Ik heb mijn slag Amsterdam-Zandvoort vlekkeloos kunnen afwerken. Waaide zowat van het perron af en de regen was ook geen pretje maar ik heb zonder problemen Eindhoven weer bereikt. Reizigers waren zeer relaxed. Het was overigens ook niet zo druk.quote:Op maandag 10 februari 2020 08:58 schreef Viezze het volgende:
Sta stil tussen Utrecht & Amsterdam, ik denk dat we een stukje bovenleiding kapot hebben getrokken. Best een eng geluid als je in de trein zit...
Anyway, ik voorzie problemen op dit traject voor de rest van vandaag
Ik zal aan de backoffice doorgeven wat de experts er van vonden.quote:Op maandag 10 februari 2020 11:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Twee uur, mooi. Op naar de één uur want veel langer hoeft zoiets niet te duren denk ik.
quote:Update #Breukelen: Door het defect is vanochtend één trein gestrand. Reizigers worden op dit moment geëvacueerd via een trein op het spoor ernaast.
Hierdoor zijn beide sporen tussen Abcoude en Breukelen versperd en reiden er nu helemaal geen treinen op dit traject.
Geef ook even aan de backoffice door dat men benieuwd is wanneer de treinen weer gaan "reiden".quote:Op maandag 10 februari 2020 11:22 schreef Salatrel het volgende:
[..]
Ik zal aan de backoffice doorgeven wat de experts er van vonden.
Het afschakelen van stroom is een administratieve handeling gevolgd door een technisch en kan in enkele minuten. Wordt sowieso zsm in gang gezet. Er is materieel genoeg, het moet alleen naar die plaats en dat kan nooit verder dan een half uur zijn van een opstelterrein.quote:Op maandag 10 februari 2020 11:22 schreef Salatrel het volgende:
[..]
Ik zal aan de backoffice doorgeven wat de experts er van vonden.
quote:Op maandag 10 februari 2020 11:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
Geef ook even aan de backoffice door dat men benieuwd is wanneer de treinen weer gaan "reiden".
In dit geval is gebruik gemaakt van een reguliere trein Utrecht - Schiphol (die er dus ook extra vertraging door kreeg, maar de sfeer in de trein was gelaten). Ik denk dat het achterste trein wel ruim 30 minuten meer vertraging had want die moest op de volgende trein wachten. Bij ons paste het volgens mij net.quote:Op maandag 10 februari 2020 11:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Het afschakelen van stroom is een administratieve handeling gevolgd door een technisch en kan in enkele minuten. Wordt sowieso zsm in gang gezet. Er is materieel genoeg, het moet alleen naar die plaats en dat kan nooit verder dan een half uur zijn van een opstelterrein.
Eén uur is prima haalbaar voor een volledige evacuatie.
Goede oplossing maar dan had het dus ook na een half uur gekund.quote:Op maandag 10 februari 2020 11:36 schreef Viezze het volgende:
[..]
In dit geval is gebruik gemaakt van een reguliere trein Utrecht - Schiphol (die er dus ook extra vertraging door kreeg, maar de sfeer in de trein was gelaten). Ik denk dat het achterste trein wel ruim 30 minuten meer vertraging had want die moest op de volgende trein wachten. Bij ons paste het volgens mij net.
https://www.ad.nl/utrecht(...)l5DeyNjAL04sZn5SHploquote:Op maandag 10 februari 2020 11:12 schreef Viezze het volgende:
We zijn ondertussen geëvacueerd en zitten in een andere trein naar Schiphol. Ruim 2 uur vertraging, maar wat dat betreft complimenten voor NS & ProRail want ging best soepel allemaal. Er waren schijnbaar zelfs ruiten stuk geslagen door de bovenleiding of stroomafnemers, maar gelukkig niemand gewond.
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 10 februari 2020 08:58 schreef Viezze het volgende:
Sta stil tussen Utrecht & Amsterdam, ik denk dat we een stukje bovenleiding kapot hebben getrokken. Best een eng geluid als je in de trein zit...
Anyway, ik voorzie problemen op dit traject voor de rest van vandaag
4 1/2 uur.quote:Op maandag 10 februari 2020 13:22 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Zojuist stond een 6400 bij de ongelukstrein om de boel af te slepen.
Het was al vrij snel duidelijk dat zsm dat stel wegslepen geen enkele invloed zou hebben op het herstelproces...quote:
Omdat je dan ook alternatieven krijgt met bus misschien? Gokje.quote:Op maandag 10 februari 2020 20:56 schreef Fred2 het volgende:
NS heeft inmiddels meer vertrouwen in de systemen van 9292 dan hun eigen systemen...
https://imgur.com/gallery/yJlqIRv
Ja, zo'n kaartje kost echt niets en als je gewoon een gratis vervangactie doet dan tackel je dit probleem.quote:Op maandag 10 februari 2020 21:49 schreef dennistd het volgende:
Eens. En allemaal onder het mom van "dan kunnen we de beveiliging verbeteren als de boel gekraakt wordt". Nou, dan is de boel dus nog 5 jaar lang onvoldoende beveiligd.
Ja en dan dus ook actief nieuwe passen sturen.quote:Het zou beter zijn om de kaarten een in principe onbeperkte geldigheid te geven, maar wel op een gegeven moment te kunnen zeggen "vanaf nu nog één jaar". Voor wie de kaart op dat moment korter dan X jaar heeft kun je dan een gratis vervanging doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |