Een deel gaat er inderdaad uit, maar van de beste tussenbakken worden negen(?)delige stellen samengesteld.quote:Op woensdag 12 februari 2020 21:02 schreef derLudolf het volgende:
Er worden nog eens 19 ICE 1 treinstellen voorzien van ETCS.
Bijzonder, aangezien ze volgens wiki ook al vanaf dit jaar uitgefaseerd worden.
https://www.lok-report.de(...)-ice-1-mit-etcs.html
Dat doet de overheid indien de persoon dit niet kan. Geld proberen ze vervolgens waar mogelijk bij die man te verhalen (nooit dus)quote:Op woensdag 12 februari 2020 21:35 schreef spectrumanalyser het volgende:
https://m.noordhollandsda(...)n-een-informatiebord
13000 euro schade moet deze dakloze meneer betalen. Dit bedrag is niet gelijk aan de totale schade lijkt mij.
13 ovchippalen.
1 lift
1 informatiebord
Rest de vraag hoe hij dit gaat betalen.
Waarom niet? Enorme reizigersgroei voorzien door verlaging van belasting op treintickets en nieuw materieel duurt nog even. Soms heb je geen keus.quote:Op woensdag 12 februari 2020 21:30 schreef derLudolf het volgende:
Je doet zo'n investering ook niet voor een paar jaar lijkt me?
Ik bedoelde eigenlijk dat ik het vreemd vind dat ze het spul niet nog langer op de baan houden. Zo extreem oud is het niet.quote:Op donderdag 13 februari 2020 07:20 schreef b2py het volgende:
[..]
Waarom niet? Enorme reizigersgroei voorzien door verlaging van belasting op treintickets en nieuw materieel duurt nog even. Soms heb je geen keus.
In België bouwen ze ook nog ETCS bij Breaks in, om nog maar over de renovatie van varkensneuzen te zwijgen. De wegen van bepaalde spoorwegmaatschappijen zijn ondoorgrondelijkquote:Op woensdag 12 februari 2020 21:30 schreef derLudolf het volgende:
Je doet zo'n investering ook niet voor een paar jaar lijkt me?
Precies en het is niet iets wat je thuis hebt wat alles in één is eah, die ETCS-apparatuur wordt gewoon uitgebouwd en overgezet naar nieuw materieel.quote:Op donderdag 13 februari 2020 16:44 schreef J.B. het volgende:
[..]
In België bouwen ze ook nog ETCS bij Breaks in, om nog maar over de renovatie van varkensneuzen te zwijgen. De wegen van bepaalde spoorwegmaatschappijen zijn ondoorgrondelijk
De misvatting die er over de OV-Chipkaart bestaat is dat het een concept is dat in het belang van de klant is. Als je die gedachte loslaat, dan is het ineens een briljant product.quote:Op donderdag 13 februari 2020 16:46 schreef J.B. het volgende:
Staat overigens een mooi artikel in de Volkskrant over de bizarre prijsstelling in het OV (en daarmee samenhangend de OV chipkaart):
De ondoorgrondelijke wegen van het openbaar vervoer: prijsverschillen
https://www.volkskrant.nl(...)erschillen~be836348/
Hahaha, sorry maar nee echt niet. Briljante producten zijn gericht op winstmaximalisatie en de manier waarop de OVC geimplementeerd is zorgt overduidelijk voor minder omzet dan mogelijk.quote:Op donderdag 13 februari 2020 21:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De misvatting die er over de OV-Chipkaart bestaat is dat het een concept is dat in het belang van de klant is. Als je die gedachte loslaat, dan is het ineens een briljant product.
Mwah. TransLink is monopolist omdat het technisch zo'n illuster geval is dat je het niet zo maar kan overdragen naar een ander bedrijf, er blijven miljoenen achter voor de vervoerders omdat er saldi achterblijven op weggegooide of verlopen kaarten en door de totale schimmigheid in tariefstructuren betalen klanten eerder te veel dan te weinig. Tel daarbij op dat het introduceren van de OV-Chipkaart heeft gezorgd voor het verdwijnen van het retourtje en ik denk zo dat zowel de vervoerders als TransLink er niet slechter op geworden zijn.quote:Op donderdag 13 februari 2020 21:16 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Hahaha, sorry maar nee echt niet. Briljante producten zijn gericht op winstmaximalisatie en de manier waarop de OVC geimplementeerd is zorgt overduidelijk voor minder omzet dan mogelijk.
Het is technisch helemaal niet illuster. Volgens mijn welingelichte bronnen is de documentatie namelijk uitstekend. Dat is ook logisch want het is vrij oud en stabiel. Het aantal storingen is echt ontzettend laag en de storingen die er zijn zijn 99% van de gevallen problematiek in Software in kwetsbare clients (rijdende bussen/trams) of fysiek kapotgaan van de apparatuur. De infrastructuur is op het moment echt ongelofelijk solide.quote:Op donderdag 13 februari 2020 21:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Mwah. TransLink is monopolist omdat het technisch zo'n illuster geval is dat je het niet zo maar kan overdragen naar een ander bedrijf, er blijven miljoenen achter voor de vervoerders omdat er saldi achterblijven op weggegooide of verlopen kaarten en door de totale schimmigheid in tariefstructuren betalen klanten eerder te veel dan te weinig. Tel daarbij op dat het introduceren van de OV-Chipkaart heeft gezorgd voor het verdwijnen van het retourtje en ik denk zo dat zowel de vervoerders als TransLink er niet slechter op geworden zijn.
Nou ja, retourtje... Die groepstickets zijn ook nog maar enkele reis.quote:Op donderdag 13 februari 2020 21:33 schreef Peterselieman het volgende:
Wat mij opvalt is dat ze tegenwoordig nog nauwelijks dagkaarten met korting verkopen. In plaats daarvan worden het retourtjes. Wel zonde
Het is soms drukker in het weekend dan doordeweeks...quote:Op donderdag 13 februari 2020 21:33 schreef Peterselieman het volgende:
Wat mij opvalt is dat ze tegenwoordig nog nauwelijks dagkaarten met korting verkopen. In plaats daarvan worden het retourtjes. Wel zonde
Dat heeft ook met de materieelinzet te maken. Dat er doordeweeks in de spits niet verlengd kan worden is logisch, maar zolang NS het nog voor elkaar krijgt om op zondag met een losse ICM-III te rijden terwijl er genoeg op de opstelterreinen staat is er best ruimte voor reizigersgroei.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 08:47 schreef b2py het volgende:
[..]
Het is soms drukker in het weekend dan doordeweeks...
Kan of moet?quote:Op vrijdag 14 februari 2020 16:00 schreef DeaDLocK2K het volgende:
https://www.fliegerfaust.(...)dier-2645131713.html
Lijkt me dat daar best een stokje voor gestoken kan worden
Hoe groot zou de nieuwe combinatie zijn in verhouding met de andere bedrijven?quote:
Andere bedrijven?quote:Op vrijdag 14 februari 2020 16:19 schreef Peter het volgende:
[..]
Hoe groot zou de nieuwe combinatie zijn in verhouding met de andere bedrijven?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |