Echt een sukkel, he. Dacht kennelijk ook dat hij het Marxisme wel even uit kon roeien, terwijl Rusland op dat moment hartstikke machtig was.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 09:32 schreef Eendenkooi het volgende:
Hoe hebben de Duitsers ooit zo ontiegelijk dom kunnen zijn om ww2 te beginnen, de komende 50 jaar zitten we aan dit soort irritante discussies vast.
Racist!quote:Op dinsdag 4 februari 2020 09:26 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat! straks gaan ze nog vertellen dat er in vietnam ook blanken hebben gevochten
Nederland moest de javaan/indonesier "opvoeden". Nederland moest indonesie terug hebben na de 2de wereldoorlog.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 07:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou weer bij?
[..]
Dat was vrij normaal als er niet getrouwd werd.
Mensen zonder historisch besef moeten eens een keer hun mond houden en niet de politiek gemotiveerde geschiedvervalsersbrigade nablaten.
Alleen om te laten zien dat die witte duivels blanke mannen daar gruwelijke oorlogsmisdaden hebben begaan.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 09:26 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat! straks gaan ze nog vertellen dat er in vietnam ook blanken hebben gevochten
Maar waar is de post met dat wiki-artikel gebleven ?quote:
Mwoah, persoonlijk denk ik daarbij inderdaad aan blanke Canadezen. Die hebben namelijk mijn woonplaats bevrijd en op de talloze foto's die op 18 april 1945 zijn genomen zie ik uitsluitend lachende blanke kerels in Canadese legeruniforms.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 09:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
daar wilde ik eigenlijk al stoppen met lezen want die laatste lijkt me nergens op gebaseerd
quote:Op maandag 3 februari 2020 19:50 schreef Pizzakoppo het volgende:
Fijn dat ik dit nu weet, alles is anders nu.
Proppaganda stunts tellen niet meequote:Op dinsdag 4 februari 2020 12:21 schreef Syd het volgende:
@:BoonDockSaint waar blijft mn 450euro? Je mag ook een goed doel uitkiezen graag met print screen hier posten. Of krabbel je nu terug
quote:Op dinsdag 4 februari 2020 12:23 schreef BoonDockSaint het volgende:
[..]
Proppaganda stunts tellen niet mee
En anno 2020 worden vrouwen in Indonesië gemarteld met stok- en zweepslagen als ze overspel plegen, zich niet netjes kleden door bijvoorbeeld een spijkerbroek aan te trekken of op een andere manier mannen irriteren.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 10:03 schreef SOG het volgende:
[..]
Nederland moest de javaan/indonesier "opvoeden". Nederland moest indonesie terug hebben na de 2de wereldoorlog.
Net of nederland zich niet superieur achtte tov indonesiers???
De "inlander". Segregatiemaatschappij. Racistische politieke bewegingen.
quote:
Naarmate de oorlog vorderde kwamen ze steeds meer in actieve dienst. De Amerikanen hadden ze wel als aparte eenheden gevormt. Deze waren zeer succesvol, je had de The 761st Tank Battalion de “Black Panthers”quote:Op dinsdag 4 februari 2020 12:23 schreef BoonDockSaint het volgende:
[..]
Proppaganda stunts tellen niet mee
Precies want het is blanke.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 09:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
daar wilde ik eigenlijk al stoppen met lezen want die laatste lijkt me nergens op gebaseerd
Oh jee. Worden zwarten positief in het nieuws gebracht? Ja, dat kan natuurlijk niet. Dus, gauw het bericht belachelijk maken door een of andere groep op te voeren, die het natuurlijk nergens op slaat.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 13:37 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Ik weet niet of jullie het al weten, maar er zaten ook Amerikaanse soldaten bij met onmiskenbare ADHD-verschijnselen. Het is een schande dat daar nooit enige aandacht aan gegeven is in de geschiedenisles, want zoals we allemaal wel weten worden ADHD'ers vaak zwaar gediscremeerd, en zitten nog vaker in de verdomhoekjes van de maatschappij.
Dus: zegt het voort!
ADHD'ers hebben meegeholpen om Nederland te bevrijden!
Waarom mensen op basis van uiterlijk positief in het nieuws brengen? Positieve racisme is nog steeds racisme.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 13:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Oh jee. Worden zwarten positief in het nieuws gebracht? Ja, dat kan natuurlijk niet. Dus, gauw het bericht belachelijk maken door een of andere groep op te voeren, die het natuurlijk nergens op slaat.
Zuid Korea, Singapore, Japan .. werden onafhankelijk of herwonnen die.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 12:59 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Als Indonesië onder Nederlands bewind was gebleven, was het nu waarschijnlijk een welvarend, modern, seculier paradijs geweest zoals Zuid-Korea, Singapore of Japan.
Ben jij niet zelf een achtergebleven gebied... met je koloniale suporiteitswanen van eeuwen geleden en 60 jaar terug al grootdeels bewezen bullshitquote:Nu is het een achterlijk, achtergebleven gebied. Net zoals het ''onafhankelijke'' Suriname dat een drugsdealer en moordenaar als president heeft.
Ik denk dat we wel kunnen stellen dat onze cultuur inderdaad superieur is gebleken en dat Indonesie beter af was als kolonie. Sowieso kapitalisme > theocratie.
denk je echt aan blanken of simpelweg aan bevrijders?quote:Op dinsdag 4 februari 2020 11:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mwoah, persoonlijk denk ik daarbij inderdaad aan blanke Canadezen. Die hebben namelijk mijn woonplaats bevrijd en op de talloze foto's die op 18 april 1945 zijn genomen zie ik uitsluitend lachende blanke kerels in Canadese legeruniforms.
Omdat ik mij heb verdiept in WOII weet ik dat zwarten uiteenlopende logistische taken vervulden en dat er ook Afro-Afrikanen hebben meegevochten in tankbataljons en vliegeskaders. Maar als ik denk aan de bevrijding van Nederland, denk ik niet aan gekleurde soldaten.
het is ook niet ergquote:Dat geeft verder ook niet. Het is zoals het is. Maar als iemand dan een keer een tentoonstelling over de rol van zwarte soldaten op touw wil zetten, dan is dat ook geen probleem. Net zoals het geen probleem is wanneer wordt ingezoomd op Poolse bevrijders, de rol van de Sovjets of het materieel dat werd gebruikt door de nazi's.
dat moet iedereen zelf maar uitmaken hoor, dat boeit echt helemaal niemandquote:Op dinsdag 4 februari 2020 13:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Precies want het is blanke.
waarom niet?quote:Op dinsdag 4 februari 2020 13:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Waarom mensen op basis van uiterlijk positief in het nieuws brengen? Positieve racisme is nog steeds racisme.
Het verhaal van niet-blanke Amerikaanse soldaten in WO II moet gewoon verteld worden.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 13:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Waarom mensen op basis van uiterlijk positief in het nieuws brengen? Positieve racisme is nog steeds racisme.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |