Artikel gaat hier verder: https://www.gelderlander.(...)le-junkies~af977713/quote:Centrum van Nijmegen lijkt wel een ‘getto’ door alle junkies
NIJMEGEN - De overlast van daklozen in het centrum van Nijmegen is naar een hoogtepunt gestegen. Bewoners en ondernemers zijn het zat.
,,Als ik hier de deur uitstap, heb ik soms het gevoel dat ik in de getto ben beland”, zegt Amar Bouharrou. Hij woont op een toplocatie aan de Oranjesingel in Nijmegen, maar zijn tuin wordt door verslaafde daklozen gebruikt als wc en om gesloten fietsen te plaatsen. ,,Ze trekken dealers aan. Die staan dan voor mijn deur en vragen of ik wat nodig heb als ik naar buiten kom.”
Naast hem, waar voorheen makelaarskantoor ACM zat en nu een kraakwacht woont, is het nog veel erger. ,,Er wordt heroïne gespoten, ze plassen en poepen er, er wordt overgegeven, er is prostitutie”, zegt de eigenares van het pand, Charlotte Keijser. Ze heeft al voor 11.000 euro aan de tuin verspijkerd om de daklozen van haar terrein te weren. Een hek om de tuin te omheinen, is in bestelling. Dat kost nog eens 12.000 euro.
Bewoners en ondernemers die in de buurt van de daklozenopvang in het centrum van Nijmegen wonen, hebben het nog niet eerder zo gek meegemaakt met de overlast van dakloze junks. Sinds de zomer zien ze steeds meer zwervers, bijna allemaal verslaafden of mensen die duidelijk met psychische problemen kampen. Ze slapen niet in de opvang aan de Van Schevichavenstraat, maar in portieken, tuinen en op terrassen.
Dit. Helaas. Ik werk vlakbij de Keizer Karel en verbaas me elke dag over de hoeveelheid mensen die ik s ochtends zie slapen en plassen in tuinen en portieken.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 10:02 schreef jigggy het volgende:
Als Nijmegenaar kan ik dit bevestigen , een Iriszorg midden in het centrum is de domste keus die ze hebben kunnen maken
Ik kan niet naar de appie zonder dat die losers al naar me toekomen
Hoorde van een vriend die beveiliger is dat er sochtends vaak stront voor de molenpoort ligt omdat ze daar gaan schijtenquote:Op zaterdag 1 februari 2020 10:07 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dit. Helaas. Ik werk vlakbij de Keizer Karel en verbaas me elke dag over de hoeveelheid mensen die ik s ochtends zie slapen en plassen in tuinen en portieken.
Lekker warmquote:Op zaterdag 1 februari 2020 10:10 schreef jigggy het volgende:
[..]
Hoorde van een vriend die beveiliger is dat er sochtends vaak stront voor de molenpoort ligt omdat ze daar gaan schijten
quote:Op zaterdag 1 februari 2020 10:01 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik haat het als fietsen niet extrovert zijn.
Kroontje vond ik vroeger echt een mooie spot maar vermijd ik nu door dat tuigquote:Op zaterdag 1 februari 2020 10:17 schreef recursief het volgende:
In de van Welderenstraat hingen ze altijd al. De opvang in de van Schevichavenstraat heb ik altijd al een vreemd plek gevonden.
Haha dit inderdaadquote:Op zaterdag 1 februari 2020 10:02 schreef jigggy het volgende:
Ik kan niet naar de appie zonder dat die losers al naar me toekomen
Gister hadden ze nog gescheten op een prullenbak tegenover de molenpoort zag ik, kan best kloppen ja.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 10:10 schreef jigggy het volgende:
[..]
Hoorde van een vriend die beveiliger is dat er sochtends vaak stront voor de molenpoort ligt omdat ze daar gaan schijten
Tja, in Nijmegen weten ze, dat het eten op moet voordat het rot is. Daarom lokken zij ook zoveel eters met enorme honger.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 09:58 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Artikel gaat hier verder: https://www.gelderlander.(...)le-junkies~af977713/
Vreselijk dat het zover moet komen.
quote:Op zaterdag 1 februari 2020 10:01 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dat is het oude gymnasium toch?quote:Op zaterdag 1 februari 2020 10:17 schreef recursief het volgende:
In de van Welderenstraat hingen ze altijd al. De opvang in de van Schevichavenstraat heb ik altijd al een vreemd plek gevonden.
Ja, klopt!quote:Op zaterdag 1 februari 2020 12:00 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat is het oude gymnasium toch?
Het heeft geen prioriteit. Je ziet hoe slagvaardig het kabinet opeens kan zijn als er iets verboden moet worden.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 12:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het blijft opvallend dat in een land waar er nog miljarden op de plank liggen men niet in staat blijkt om mensen van de straat te krijgen.
Of zoals destijds toen de Raad van State besloten had dat de verplichte ID kaart de burgers geen geld mocht kosten.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 12:10 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Het heeft geen prioriteit. Je ziet hoe slagvaardig het kabinet opeens kan zijn als er iets verboden moet worden.
Ja die staat me ook nog heel helder voor de geestquote:Op zaterdag 1 februari 2020 12:13 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Of zoals destijds toen de Raad van State besloten had dat de verplichte ID kaart de burgers geen geld mocht kosten.
Héél rap kwam er toen een spoedwet waarbij de kosten toch voor de burgers waren.
mensen kunnen diep zakken door die troepquote:Op zaterdag 1 februari 2020 10:07 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dit. Helaas. Ik werk vlakbij de Keizer Karel en verbaas me elke dag over de hoeveelheid mensen die ik s ochtends zie slapen en plassen in tuinen en portieken.
je hebt ze wel, ik heb een hele extroverte fiets, Gazelle 20 versnellingenquote:Op zaterdag 1 februari 2020 10:01 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Koude oostblokstad ,elk weekend knokken op de korenmarkt en die trolleybussenquote:Op zaterdag 1 februari 2020 12:04 schreef Brybry het volgende:
Haha lekker voor jullie
Gr Gr
Uut Ernhem
Tja woningbouw he, dit kabinet moet maar snel stoppenquote:Op zaterdag 1 februari 2020 12:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het blijft opvallend dat in een land waar er nog miljarden op de plank liggen men niet in staat blijkt om mensen van de straat te krijgen.
quote:Op zaterdag 1 februari 2020 12:04 schreef Brybry het volgende:
Haha lekker voor jullie
Gr Gr
Uut Ernhem
quote:Op zaterdag 1 februari 2020 12:29 schreef StateOfMind het volgende:
Was er een paar weken terug niet ook een soort van gijzeling/schietpartij bij een opvang bij het Hertogplein in de buurt?
Yep, alles wat een probleem is gewoon legaliseren.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 12:26 schreef Nicksanders het volgende:
Uhm drugs verslaafde.
Drugs legaliseren is de oplossing aldus robot jetten
Tha daar zit ook al een eeuwigheid kollektief kafee de bijstand. Hotspot voor mensen zonder dak maar met herdershondquote:Op zaterdag 1 februari 2020 10:17 schreef recursief het volgende:
In de van Welderenstraat hingen ze altijd al.
quote:Op zaterdag 1 februari 2020 12:34 schreef Da hopman het volgende:
[..]
Tha daar zit ook al een eeuwigheid kollektief kafee de bijstand. Hotspot voor mensen zonder dak maar met herdershond
Wat moeten we er nog meer aan doen dan? Als er een land is dat veel geld uitgeeft aan dak en kanslozen is het Nederland wel. Een leger aan hulpverlening, uitkeringen, gratis zorg, hulp om aan werk te komen hulp om te leren solliciteren, noem maar op. Wat moet er nog meer volgen? Gratis een mooi huis en auto? Mensen hebben ook een keuze he, ze kunnen niet gedwongen worden. Verslavingen kunnen niet gedwongen behandeld worden. Mensen moeten wel op komen dagen als ze een afspraak bij de hulpverleners hebbenquote:Op zaterdag 1 februari 2020 12:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
Inderdaad, hoe moeilijk is het om gewoon een groot kamp te bouwen en daar alle verslaafden in te zetten?quote:Op zaterdag 1 februari 2020 12:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
Of verbiedenquote:Op zaterdag 1 februari 2020 12:31 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Yep, alles wat een probleem is gewoon legaliseren.
Dat is hier idd het probleem, de overwegend (Groen) linkse gemeenteraad.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 14:07 schreef Orion_in_space het volgende:
Die linkse hippies worden geconfronteerd met de werkelijkheid. Zou er dan toch iets gaan veranderen?
Rijnjankerquote:Op zaterdag 1 februari 2020 12:04 schreef Brybry het volgende:
Haha lekker voor jullie
Gr Gr
Uut Ernhem
Och ja, Perron Nul.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 14:32 schreef NgInE het volgende:
In Rotterdam barste het vroeger ook van de zwervers.
Ik bedoel vooral de periode er na. Je kon het centrum niet door komen zonder dat er om aalmoezen werd gebedeld.quote:
Dit al gezien, bizar.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 14:21 schreef Scarface88 het volgende:
Dat is een logisch gevolg van links beleid. Zie je ook hier in de states in LA, San Francisco, Seattle, Portland enz. Waar democraten aan het roer staan verandert de binnenstad in een puinhoop vol junkies, daklozen enz. Zwervers die op straat poepen. Amsterdam gaat ook die kant op.
Sf en Portland idd, wat een zooi daar.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 14:21 schreef Scarface88 het volgende:
Dat is een logisch gevolg van links beleid. Zie je ook hier in de states in LA, San Francisco, Seattle, Portland enz. Waar democraten aan het roer staan verandert de binnenstad in een puinhoop vol junkies, daklozen enz. Zwervers die op straat poepen. Amsterdam gaat ook die kant op.
Zo... waarom is het eigenlijk? Het kan de Havanna politiek zijn.. maar wat maakt dat dan ?quote:Op zaterdag 1 februari 2020 20:01 schreef recursief het volgende:
Het lijkt me niet dat de situatie in Seattle, Portland, LA, SF, etc. ook maar iets te maken heeft met de overlast in Nijmegen. Zullen we het maar weer over Nijmegen hebben?
Gezien inderdaad. Mn schoonvader deelde m die is in Seattle geboren. Bizar hoe die stad is afgegleden. Ik kom er ongeveer 1x per maand maar liever niet dan wel. Zodra je de stad inrijdt zie je de tentjes al en de troep langs de weg. Een grote teringzooi. Dat krijg je met democraten.quote:
Wat een verhaal. Ik schrok van de toestand in Seattle. Je weet van de verhalen dat de situatie in de VS ernstig is. Seattle is de overtreffende trap. Daar is uit de hand aan het lopen en is het beleid de oorzaak van.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 20:27 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Gezien inderdaad. Mn schoonvader deelde m die is in Seattle geboren. Bizar hoe die stad is afgegleden. Ik kom er ongeveer 1x per maand maar liever niet dan wel. Zodra je de stad inrijdt zie je de tentjes al en de troep langs de weg. Een grote teringzooi. Dat krijg je met democraten.
Mooie is dat de democraten vanuit California nu massaal naar Texas verhuizen omdat het daar beter is maar alsnog democraat blijven stemmen. Dus veranderen ze Texas langzaam maar zeker in dezelfde shithole als waar ze vandaan komen.
Het is net alsof je een ontwikkelingsland komt binnenrijden.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 20:47 schreef Jeanne_Darc het volgende:
[..]
Wat een verhaal. Ik schrok van de toestand in Seattle. Je weet van de verhalen dat de situatie in de VS ernstig is. Seattle is de overtreffende trap. Daar is uit de hand aan het lopen en is het beleid de oorzaak van.![]()
Vertel eens hoe geweldig de dieprood Republikeinse staten het al decennia doen...quote:Op zaterdag 1 februari 2020 21:20 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Het is net alsof je een ontwikkelingsland komt binnenrijden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Goede theorie, mee eens. VVD is economisch gezien dan wel rechts, maar cultureel flink opgeschoven richting de linkse coalitiepartners (en ze willen koste wat het kost voorkomen dat de coalitie valt). Daarnaast stemden ze tegen de strafbaarheidsstelling van illegaliteit (motie 585, recent).quote:Op zaterdag 1 februari 2020 22:10 schreef ExtraWaskracht het volgende:
De grotere steden hebben praktisch altijd linkse gemeenteraden. Dat zie je hier en zie je in de VS. Tegelijk heb je ook meer daklozenproblematiek in die grote steden. Stel je zelf de vraag: waar zou je kamp maken als je dakloos zou worden? Ergens in een hutje op de hei, of in de stad?
De correlatie lijkt me veel meer te maken hebben met het feit dat het voor daklozen net iets makkelijker leven is in de grotere steden dan in the middle of nowhere. En mogelijk dat het ook nog net iets makkelijk leven is in de grote stad met links bestuur dan met rechts bestuur.
De laatste 10 jaar is het aantal daklozen trouwens verdubbeld in Nederland (Bron). Dat was niet onder links landsbestuur, maar juist allemaal onder Rutte.
Kan het zijn dat het Utrechtse probleem in Nijmegen zijn heil heeft gezocht?quote:Op zaterdag 1 februari 2020 13:15 schreef pokkerdepok het volgende:
misschien moet nijmegen eens een keer echt beleid gaan maken. in utrecht is het probleem vrijwel opgelost.
Is het dat het succesvolle beleid van de ene stad de junkies en zwervers naar een andere stad jaagt en je zo het probleem rond blijft pompen?quote:Op zaterdag 1 februari 2020 20:08 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Zo... waarom is het eigenlijk? Het kan de Havanna politiek zijn.. maar wat maakt dat dan ?
Is het te makkelijk in Nijmegen om te zwerven en bedelen?
Is het dat Nijmegenaren sneller doordraaien?
Is het dat er te weinig opvang is voor hulpbehoevenden?
Is het dat Nijmegenaren té gul zijn en het daardoor in stand houden?
is het... ?
haha dacht ik ook even toen ik dit postte...quote:Op zaterdag 1 februari 2020 22:26 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Kan het zijn dat het Utrechtse probleem in Nijmegen zijn heil heeft gezocht?
Cultureel is wel breder dan alleen de omgang met buitenlanders, hoewel je als je NWS of FOK! bekijkt het idee zou kunnen krijgen dat dat het het enige is wat telt in welk opzicht dan ook...quote:Op zaterdag 1 februari 2020 22:23 schreef CRYPT0SK4TE het volgende:
[..]
Goede theorie, mee eens. VVD is economisch gezien dan wel rechts, maar cultureel flink opgeschoven richting de linkse coalitiepartners (en ze willen koste wat het kost voorkomen dat de coalitie valt). Daarnaast stemden ze tegen de strafbaarheidsstelling van illegaliteit (motie 585, recent).
Er was een voorstel om te toetsen aan de grondwet. Helaas zijn de rechtse partijen tegen. VVD was eerst voor een constitutioneel hof maar is nu mordicus tegenquote:Op zaterdag 1 februari 2020 12:13 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Of zoals destijds toen de Raad van State besloten had dat de verplichte ID kaart de burgers geen geld mocht kosten.
Héél rap kwam er toen een spoedwet waarbij de kosten toch voor de burgers waren.
In Finland hebben ze het landelijk gedaan en het is nog goedkoper ook op de langere termijn!quote:Op zaterdag 1 februari 2020 22:46 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Cultureel is wel breder dan alleen de omgang met buitenlanders, hoewel je als je NWS of FOK! bekijkt het idee zou kunnen krijgen dat dat het het enige is wat telt in welk opzicht dan ook...
Ik zie niet in hoe strafbaarstelling van illegaliteit wat op zou lossen hierin. Als je mensen een tijdje op sluit, omdat ze hier illegaal verblijven haal je ze wel even van de straat, maar daarna komen ze weer vrij als daklozen. Of je houdt ze voor onbepaalde tijd vast, maar dan kun je net zo goed voor alle daklozen verblijf regelen.
Overigens kun je misschien sowieso beter voor alle daklozen een verblijf regelen. Het schijnt dat dat als een van de weinige programma's bewezen resultaten levert op de langere termijn. De gedachte is dat je eerst huisvesting geeft en dat mensen dan begeleid worden waar nodig en zo een stabiele basis hebben om op een goede manier terug de maatschappij in te komen. Zie bv.
https://housingfirstneder(...)at-is-housing-first/
Zag het zo gauw niet, maar heeft iemand enig idee waar housing first in Nederland geprobeerd wordt?
Daar moest ik ook aan denken. In Utrecht lijken de junkies wel helemaal verdwenen.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 22:26 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Kan het zijn dat het Utrechtse probleem in Nijmegen zijn heil heeft gezocht?
Vervelend altijd, die zwevers.quote:,,De rubberen handschoentjes liggen hier altijd klaar”, zegt een medewerkster van een modewinkel aan de Van Welderenstraat. ,,Zo’n vier keer per week moet ik vieze dingen opruimen, veeg ik de portiek en gaan er een paar emmers sop overheen. Dan hebben er zwevers geslapen of gebruikt.” Ze ziet ook dat klanten die de winkel uit komen worden nagelopen door zwevers. ,,Dan vragen ze om geld. Heel vervelend. Ook hoor je ze vaak schelden.”
Een door de gemeente gesubsidieerde treinreis naar Nijmegen. Moet meteen aan South Park denken.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 22:33 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Is het dat het succesvolle beleid van de ene stad de junkies en zwervers naar een andere stad jaagt en je zo het probleem rond blijft pompen?
Ik las iets over zwervers met herdershonden hierboven. Zwervers schijnen een hond te nemen omdat ze daarmee niet in de opvang mogen. Die willen dus geen hulp. Daarmee ga je het probleem niet oplossen.
Kijk die twee figuren rechts die kerel met dat jasje en dat wijf met dat kapsel. Je haalt ze er meteen uit welke politieke kleur ze hebben.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 23:31 schreef Bocaj het volgende:
De gemeente Nijmegen wordt bestuurd door een coalitie van GroenLinks, D66 en SP.
[ afbeelding ]
Well, there is your problem!!
Dat kamp bestaat toch al heel lang? Dat heet Nijmegen.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 14:13 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Inderdaad, hoe moeilijk is het om gewoon een groot kamp te bouwen en daar alle verslaafden in te zetten?
Opvallend genoeg is dat blonde vrouwtje een D66'er, en die boskabouter niet van GroenLinks maar van de SP.quote:Op zondag 2 februari 2020 02:16 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Kijk die twee figuren rechts die kerel met dat jasje en dat wijf met dat kapsel. Je haalt ze er meteen uit welke politieke kleur ze hebben.
dat weten ze zelf niet, in oktober werd het geschat op 500 en nu 1100.quote:
Grijs.quote:Op zondag 2 februari 2020 02:16 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Kijk die twee figuren rechts die kerel met dat jasje en dat wijf met dat kapsel. Je haalt ze er meteen uit welke politieke kleur ze hebben.
Het is allemaal wel erg blank...quote:Op zaterdag 1 februari 2020 23:31 schreef Bocaj het volgende:
De gemeente Nijmegen wordt bestuurd door een coalitie van GroenLinks, D66 en SP.
[ afbeelding ]
Well, there is your problem!!
De Bijstandquote:Op zaterdag 1 februari 2020 12:34 schreef Da hopman het volgende:
[..]
Tha daar zit ook al een eeuwigheid kollektief kafee de bijstand. Hotspot voor mensen zonder dak maar met herdershond
Heh heh, ja man. Iedereen moet er hetzelfde uit zien, want anders is het niet saai genoeg.quote:Op zondag 2 februari 2020 02:16 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Alsof dat de boel gaat oplossen!quote:
Doe aangifte wegens racismequote:Op zondag 2 februari 2020 07:25 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Het is allemaal wel erg blank...
Ik doe helemaal niets, een stad krijgt de vertegenwoordigers waarvoor het kiest.quote:Op zondag 2 februari 2020 11:18 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Doe aangifte wegens racisme![]()
Aangezien die diknek Bruls (de burgemeester) nogal fan is van voorbedrukte aangifteformulieren, heeft hij die vast wel liggen.
En dat is dat!quote:Op zondag 2 februari 2020 11:43 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik doe helemaal niets, een stad krijgt de vertegenwoordigers waarvoor het kiest.
Deels is dat waar natuurlijk....quote:Op zondag 2 februari 2020 11:43 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik doe helemaal niets, een stad krijgt de vertegenwoordigers waarvoor het kiest.
Dat was al zo in mijn tienerjaren.quote:Op zondag 2 februari 2020 11:52 schreef BasEnAad het volgende:
Even los van de junkies merk ik ook dat drugsgebruik in Nijmegen in hoog tempo normaliseert.
Waar je eerst een pilletje nam op een festival/hardstylefeest, is het nu gangbaar dat gewoon op een verjaardag te doen. Jeugd gaat ook heel vroeg aan de coke, veertienjarigen die het kopen van hun kleedgeld is niet vreemd. Drugs is overal.
Dit zal misschien voor meer plaatsen gelden, maar ik kan alleen iets zeggen over Nijmegen.
Zijn er ook steeds meer mensen die van buiten de stad komen?quote:Op zaterdag 1 februari 2020 12:27 schreef TyVole het volgende:
Vriend van me werkt bij Iriszorg en gaf drie jaar geleden al aan dat dit helemaal mis zou gaan.
Kostenbesparingen, minder tijd voor patienten, alles volledig in processen gegoten alsof het om fabriekswerk gaat.
Viel me de laatste tijd wel op dat er meer "raar" volk in de stad loopt. Heb in San Francisco gezien hoe erg mis zoiets kan gaan.
Waarom verbieden ze dit dan niet?quote:Op zaterdag 1 februari 2020 12:10 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Het heeft geen prioriteit. Je ziet hoe slagvaardig het kabinet opeens kan zijn als er iets verboden moet worden.
Dat is overal, verjaardagsfeesten weet ik niet maar ik zie het ook veel meer om mij heen.quote:Op zondag 2 februari 2020 11:52 schreef BasEnAad het volgende:
Even los van de junkies merk ik ook dat drugsgebruik in Nijmegen in hoog tempo normaliseert.
Waar je eerst een pilletje nam op een festival/hardstylefeest, is het nu gangbaar dat gewoon op een verjaardag te doen. Jeugd gaat ook heel vroeg aan de coke, veertienjarigen die het kopen van hun kleedgeld is niet vreemd. Drugs is overal.
Dit zal misschien voor meer plaatsen gelden, maar ik kan alleen iets zeggen over Nijmegen.
Ja, dat zijn er aardig wat en die liggen allemaal op straat te pitten?quote:Op zondag 2 februari 2020 05:53 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
dat weten ze zelf niet, in oktober werd het geschat op 500 en nu 1100.
Maar een kennis werkte bij stadsbeheer daar, die moeten ze allemaal wakker maken en wegjagen uit het centrum elke morgen. Die had het 10 jaar geleden al over 1000 personen
Dat valt toch wel mee? In de spits loopt het vast, mequote:Op zondag 2 februari 2020 11:57 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]Hierdoor is Nijmegen de stad van Gelderland waar het autoverkeer een puinzooi is.
Waar heb jij het toch continu over met je eters en honger in elk topic?quote:Op zaterdag 1 februari 2020 11:55 schreef torentje het volgende:
[..]
Tja, in Nijmegen weten ze, dat het eten op moet voordat het rot is. Daarom lokken zij ook zoveel eters met enorme honger.
Nou ja, de laatste jaren is het rijden door de stad er niet leuker op geworden. Op bijna elke doorgaande weg sta je bij elk verkeerslicht stil en de wegen die smaller gemaakt zijn hebben een bepaald effect op mensen waardoor ze niet meer de toegestane snelheid rijden maar er ver onder gaan zitten.quote:Op maandag 3 februari 2020 06:35 schreef recursief het volgende:
[..]
Dat valt toch wel mee? In de spits loopt het vast, me
zoals in elke stad. Vooral in een beperkt gebied in het centrum. Maar een puinzooi? Dat herken ik niet. Zeker sinds je via de Oversteek de Waal over kan zonder het centrum door te hoeven.
https://www.gelderlander.(...)-onderzoek~ac4cf8bf/quote:Moordpoging in Nijmeegse Karrengas: politie doet onderzoek
NIJMEGEN - In de Karrengas in het centrum van Nijmegen heeft zaterdagavond iemand geprobeerd een ander te doden. Dat meldt de politie op Facebook. De politie is een onderzoek gestart naar deze poging tot moord of doodslag.
Wat er precies is voorgevallen, heeft de politie niet bekendgemaakt. Wel meldt de politie dat het incident zaterdag 1 februari gebeurde tussen 19.45 en 19.59 uur. Ze is op zoek naar mensen die iets gezien hebben.
De Karrengas is een kleine straat die loopt vanaf de Bloemerstraat (bij café De Plak) naar de Eerste Walstraat.
(Later meer)
Artikel gaat hier verder: https://www.gelderlander.(...)e-overlast~a5de96c0/quote:Wie zijn de buitenslapers in Nijmegen - en wat te doen met de overlast?
NIJMEGEN - Er leven de laatste maanden meer verslaafde daklozen in het centrum van Nijmegen. Ze zorgen voor veel overlast. Wie zijn zij? Wat trekt ze naar deze stad?
‘Ik wil niet douchen, douchen is niet mijn probleem. Mijn probleem is dat ik ziek ben, ik ben gebroken door de drugs.” Maar omdat Reza (50) niet wil douchen, slaapt hij wel bijna iedere nacht op straat. Hij zou in de daklozenopvang in het centrum van Nijmegen mogen slapen, maar een voorwaarde om daar een bed te krijgen, is dat hij regelmatig doucht.
Dus slaapt Reza liever op straat. Al sinds 1993 is hij af en aan dakloos. Hij spreekt zachtjes, bijna onverstaanbaar, met zijn sjaal voor zijn mond getrokken maar kijkt met een indringende blik om zich heen.
Zijn schouders hoog opgetrokken in een te grote, vormeloze jas die tot over zijn bovenbenen valt. Het liefst zou Reza zijn vier kinderen terugzien die in België wonen, zegt hij. En hij wil graag een huisje toegewezen krijgen. Maar een hardnekkige drugsverslaving heeft hem in zijn macht.
Drugs, alcohol en prostitutie
Aan de rand van de Nijmeegse binnenstad leven 85 daklozen, onder wie 48 buitenslapers zoals Reza, blijkt uit een recente inventarisatie van GGD en gemeente. Ze krijgen niet allemaal hulp. Dat komt doordat er onvoldoende plekken zijn om ze op te vangen, maar soms ook door een gebrek aan motivatie bij de daklozen zelf om iets aan hun situatie te veranderen.
Ik ben er voor zover ik me kan herinneren niet in Nijmegen geweest (ook niet in SF) maar het beeld wat geschetst werd, klonk wel als SF, waar allerlei koekwauzen door de straten strompelen en overal stront en naalden liggen.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 12:27 schreef TyVole het volgende:
Vriend van me werkt bij Iriszorg en gaf drie jaar geleden al aan dat dit helemaal mis zou gaan.
Kostenbesparingen, minder tijd voor patienten, alles volledig in processen gegoten alsof het om fabriekswerk gaat.
Viel me de laatste tijd wel op dat er meer "raar" volk in de stad loopt. Heb in San Francisco gezien hoe erg mis zoiets kan gaan.
Nogmaals je krijgt waarop je stemt... Uit je artikel:quote:Op dinsdag 4 februari 2020 12:27 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Artikel gaat hier verder: https://www.gelderlander.(...)e-overlast~a5de96c0/
Maar is dit een oplossing voor het probleem, of verplaats je het probleem naar een andere stad?quote:Op dinsdag 4 februari 2020 12:38 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Het is toch te idioot voor woorden? En mensen die daklozen geld gegeven zijn medeschuldig aan het grote drugsprobleem bij deze mensen.
Veel steden hebben een bedelverbod, en het probleem is niet 123 opgelost. Dat is het resultaat van jarenlang misbeleid in de gemeente Nijmegen.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 12:42 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Maar is dit een oplossing voor het probleem, of verplaats je het probleem naar een andere stad?
De landelijke politiek heeft ook haar steentje bijgedragen natuurlijk.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 12:45 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Veel steden hebben een bedelverbod, en het probleem is niet 123 opgelost. Dat is het resultaat van jarenlang misbeleid in de gemeente Nijmegen.
Nee, dit is echt een gemeentelijke beslissing geweest. Opvang midden in de stad, het tolereren (stadsbeheer maakt ze elke morgen wakker voordat de gewone burger de stad in komt) ennhet gebrek aan handhaving. Daarnaast is dat bedelverbod ook een gemeentelijke keuze geweest.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 12:46 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
De landelijke politiek heeft ook haar steentje bijgedragen natuurlijk.
Klopt. Die jongens kunnen zo bij een callcentre gaan werken zo gewiekst en manipulatief zijn ze. Sommigen geven later ook toe dat ze het voor de drugs doen omdat ze er zo ontzettend slecht uitzien dat meer dan overduidelijk is. Ik ga ook wel eens in gesprek om ze op andere ideeen te brengen. Ze geven dan zelf ook wel toe dat ze verkeerd bezig zijn maar kappen is vanuit hun positie bijna niet te doen vinden ze. Maar geld geven doe ik ze niet. Of negeren of in gesprek maar verder niks.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 12:38 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nogmaals je krijgt waarop je stemt... Uit je artikel:
Geen bedelverbod
Volgens hulpverleners, bewoners en ondernemers is het centrum van Nijmegen relatief aantrekkelijk voor zwervers, mede omdat er gebedeld mag worden. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Arnhem. Daar geldt al zestien jaar een bedelverbod in centrum en op het station.
Robert Bouwman, supermarktmanager van de Albert Heijn tegenover daklozenopvang MFC, zegt dat het mogen bedelen zelfs dé magneet is voor daklozen. ,,Een vaste dakloze hier voor mijn deur haalt op een goede dag 100 tot 130 euro op door een paar uurtjes hier te staan. Nijmegen is heel begaan met daklozen. Maar ik zeg tegen mijn klanten: geef ze liever een boterham of een appel.”
Een bedelverbod wordt dan ook door velen als een belangrijke bijdrage gezien om de overlast te beteugelen. Ondernemers vragen er al jaren om. In 2012 werd een voorstel van de burgemeester om een bedelverbod in te stellen weggestemd door de gemeenteraad. De gemeente Nijmegen onderzoekt nu opnieuw of zo’n verbod er moet komen.
Het is toch te idioot voor woorden? En mensen die daklozen geld gegeven zijn medeschuldig aan het grote drugsprobleem bij deze mensen.
100-130 euro cash per dag, voor een paar uurtjesquote:Op dinsdag 4 februari 2020 12:38 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Geen bedelverbod
Volgens hulpverleners, bewoners en ondernemers is het centrum van Nijmegen relatief aantrekkelijk voor zwervers, mede omdat er gebedeld mag worden. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Arnhem. Daar geldt al zestien jaar een bedelverbod in centrum en op het station.
Robert Bouwman, supermarktmanager van de Albert Heijn tegenover daklozenopvang MFC, zegt dat het mogen bedelen zelfs dé magneet is voor daklozen. ,,Een vaste dakloze hier voor mijn deur haalt op een goede dag 100 tot 130 euro op door een paar uurtjes hier te staan. Nijmegen is heel begaan met daklozen. Maar ik zeg tegen mijn klanten: geef ze liever een boterham of een appel.”
Een bedelverbod wordt dan ook door velen als een belangrijke bijdrage gezien om de overlast te beteugelen. Ondernemers vragen er al jaren om. In 2012 werd een voorstel van de burgemeester om een bedelverbod in te stellen weggestemd door de gemeenteraad. De gemeente Nijmegen onderzoekt nu opnieuw of zo’n verbod er moet komen.
Klopt, kun je goed geld mee verdienen. Ik had zelf een keer een vergelijkbare act die wat socialer was en waarin je ook wat te bieden had en daar ving ik zo 70 euro in twee uur. Het was wel het meest wat ik scoorde en aan het eind van een periode waarin ik mijn skills redelijk had verfijnd.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 13:26 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
100-130 euro cash per dag, voor een paar uurtjes![]()
Ik trek wat oude kleren aan en ga erbij staan.
Die lui had (of heb je ze daar nog steeds? Ik ben er al jaren niet geweest) je ook op Utrecht CS, maar ik vond het toen maar matige acteurs. Kwam er zo'n heel viezige gozer naar je toe met een lulverhaal over hoe z'n zusje in Almere zwaargewond in het ziekenhuis ligt, maar geen geld voor een kaartje en of jij hem wat kan geven. Yeah right...quote:Op dinsdag 4 februari 2020 13:02 schreef Tengano het volgende:
[..]
Klopt. Die jongens kunnen zo bij een callcentre gaan werken zo gewiekst en manipulatief zijn ze. Sommigen geven later ook toe dat ze het voor de drugs doen omdat ze er zo ontzettend slecht uitzien dat meer dan overduidelijk is. Ik ga ook wel eens in gesprek om ze op andere ideeen te brengen. Ze geven dan zelf ook wel toe dat ze verkeerd bezig zijn maar kappen is vanuit hun positie bijna niet te doen vinden ze. Maar geld geven doe ik ze niet. Of negeren of in gesprek maar verder niks.
En die clowns die alleen maar een beetje zielig zitten te doen, met opmerkingen als krank krankdaar heb ik echt een teringhekel aan
![]()
Niet iedereen trapt er in natuurlijk, maar die manipulanten weten gewoon precies wie ze hoe moeten bespelen. Een van de meest opvallende eigenschappen van verslaafden is immers manipulatie.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 13:44 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Die lui had (of heb je ze daar nog steeds? Ik ben er al jaren niet geweest) je ook op Utrecht CS, maar ik vond het toen maar matige acteurs. Kwam er zo'n heel viezige gozer naar je toe met een lulverhaal over hoe z'n zusje in Almere zwaargewond in het ziekenhuis ligt, maar geen geld voor een kaartje en of jij hem wat kan geven. Yeah right...
Of ze voorkomen dat de daklozen op minder legale wijze aan geld komen. Een euro die je hebt gebedeld hoef je niet te jatten.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 12:38 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Geen bedelverbod
[..]
Klopt.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 13:47 schreef Tengano het volgende:
[..]
Niet iedereen trapt er in natuurlijk, maar die manipulanten weten gewoon precies wie ze hoe moeten bespelen. Een van de meest opvallende eigenschappen van verslaafden is immers manipulatie.
Linksom of rechtsom faciliteer je ze in hun drugsgebruik. Als ze de wet overtreden, worden ze uiteindelijk opgepakt en in een cel of kliniek gestopt.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 16:50 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Of ze voorkomen dat de daklozen op minder legale wijze aan geld komen. Een euro die je hebt gebedeld hoef je niet te jatten.
En die drugsverslaving blijft. Of je ze nu wel of geen geld geeft.
Ik ken deze Reza wel, zie hem vaak lopen en ook al wel eens een praatje mee gemaakt, hij is vriendelijk alleen je ziet overduidelijk dat hij een gebruiker en zwerver is.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 12:27 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Artikel gaat hier verder: https://www.gelderlander.(...)e-overlast~a5de96c0/
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |