abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191304821
Zij die het gemaakt hebben in het leven of in elk geval bezig zijn, krijgen te maken met de minder bedeelde in deze wereld. Je raad nooit wat er gebeurde !
  zondag 2 februari 2020 @ 10:46:54 #102
65846 Bocaj
47th President.
pi_191305059
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 07:25 schreef ootjekatootje het volgende:
Het is allemaal wel erg blank...
Alsof dat de boel gaat oplossen! :N
'Diversity is our strength!' _O-
  zondag 2 februari 2020 @ 11:18:58 #103
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_191305498
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 07:25 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Het is allemaal wel erg blank...
Doe aangifte wegens racisme }:|

Aangezien die diknek Bruls (de burgemeester) nogal fan is van voorbedrukte aangifteformulieren, heeft hij die vast wel liggen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_191305942
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 11:18 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Doe aangifte wegens racisme }:|

Aangezien die diknek Bruls (de burgemeester) nogal fan is van voorbedrukte aangifteformulieren, heeft hij die vast wel liggen.
Ik doe helemaal niets, een stad krijgt de vertegenwoordigers waarvoor het kiest.
  zondag 2 februari 2020 @ 11:46:12 #105
65846 Bocaj
47th President.
pi_191305996
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 11:43 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik doe helemaal niets, een stad krijgt de vertegenwoordigers waarvoor het kiest.
En dat is dat! :Y
Idem als Ammmmmsterdam! ;)
  zondag 2 februari 2020 @ 11:52:15 #106
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_191306085
Even los van de junkies merk ik ook dat drugsgebruik in Nijmegen in hoog tempo normaliseert.
Waar je eerst een pilletje nam op een festival/hardstylefeest, is het nu gangbaar dat gewoon op een verjaardag te doen. Jeugd gaat ook heel vroeg aan de coke, veertienjarigen die het kopen van hun kleedgeld is niet vreemd. Drugs is overal.
Dit zal misschien voor meer plaatsen gelden, maar ik kan alleen iets zeggen over Nijmegen.
  zondag 2 februari 2020 @ 11:56:31 #107
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_191306135
Een hek van 12000 euro? Ben benieuwd tot in welke stad dat doorgetrokken wordt dan.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  zondag 2 februari 2020 @ 11:57:41 #108
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_191306154
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 11:43 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Deels is dat waar natuurlijk....
Vraag de gemiddelde Nijmegenaar wat hij/zij van Burgemeester Bruls vindt en het antwoord zal zijn dat die man hier niet geliefd is. Hetzelfde met Groen Links....

Het probleem is dat Nijmegen een studentenstad is waardoor veel oud studenten hier blijven hangen. Dat zijn nou juist de mensen die dominant aanwezig zijn als het gaat over bv wegen versmallen, fietsstraten aanleggen, auto's weren... Groen Groen Groen. Hierdoor is Nijmegen de stad van Gelderland waar het autoverkeer een puinzooi is.

Het zijn ook altijd de typische bakfiets en geitenwollensokken figuren die prominent in de wijkblaadjes staan om te ageren tegen van alles en nog wat. De echte cynische Nijmeegse nuilert zal naar mijn idee niet naar de stembus gaan, anders had de gemeenteraad er waarschijnlijk wel anders uit gezien.
  zondag 2 februari 2020 @ 11:59:10 #109
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_191306175
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 11:52 schreef BasEnAad het volgende:
Even los van de junkies merk ik ook dat drugsgebruik in Nijmegen in hoog tempo normaliseert.
Waar je eerst een pilletje nam op een festival/hardstylefeest, is het nu gangbaar dat gewoon op een verjaardag te doen. Jeugd gaat ook heel vroeg aan de coke, veertienjarigen die het kopen van hun kleedgeld is niet vreemd. Drugs is overal.
Dit zal misschien voor meer plaatsen gelden, maar ik kan alleen iets zeggen over Nijmegen.
Dat was al zo in mijn tienerjaren.
Inmiddels ben ik de 40 gepasseerd.
pi_191306583
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 12:27 schreef TyVole het volgende:
Vriend van me werkt bij Iriszorg en gaf drie jaar geleden al aan dat dit helemaal mis zou gaan.

Kostenbesparingen, minder tijd voor patienten, alles volledig in processen gegoten alsof het om fabriekswerk gaat.

Viel me de laatste tijd wel op dat er meer "raar" volk in de stad loopt. Heb in San Francisco gezien hoe erg mis zoiets kan gaan.
Zijn er ook steeds meer mensen die van buiten de stad komen?
Toen ik een paar jaar geleden in Apeldoorn was voor werk, viel het me op dat er in het centrum veel daklozen en junks waren. In inwoner vertelde me toen dat Apeldoorn een opvangcentrum heeft en daarom veel daklozen en junks vanuit de omgeving allemaal naar Apeldoorn zijn gegaan. Mogelijk dat zoiets ook bij Nijmegen speelt.
ROBODEMONS..................|:(
pi_191311400
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 12:10 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Het heeft geen prioriteit. Je ziet hoe slagvaardig het kabinet opeens kan zijn als er iets verboden moet worden.
Waarom verbieden ze dit dan niet?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_191312096
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 11:52 schreef BasEnAad het volgende:
Dat is overal, verjaardagsfeesten weet ik niet maar ik zie het ook veel meer om mij heen.
En ergens snap ik het wel want de overheid heeft heel handig alles illegaal gemaakt voor minderjarigen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_191321531
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2020 05:53 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

dat weten ze zelf niet, in oktober werd het geschat op 500 en nu 1100.

Maar een kennis werkte bij stadsbeheer daar, die moeten ze allemaal wakker maken en wegjagen uit het centrum elke morgen. Die had het 10 jaar geleden al over 1000 personen
Ja, dat zijn er aardig wat en die liggen allemaal op straat te pitten?
ADHD-C
pi_191321636
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 11:57 schreef Pielemenneke het volgende:

[..]Hierdoor is Nijmegen de stad van Gelderland waar het autoverkeer een puinzooi is.
Dat valt toch wel mee? In de spits loopt het vast, me
zoals in elke stad. Vooral in een beperkt gebied in het centrum. Maar een puinzooi? Dat herken ik niet. Zeker sinds je via de Oversteek de Waal over kan zonder het centrum door te hoeven.
  maandag 3 februari 2020 @ 10:28:43 #115
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_191323743
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 11:55 schreef torentje het volgende:

[..]

Tja, in Nijmegen weten ze, dat het eten op moet voordat het rot is. Daarom lokken zij ook zoveel eters met enorme honger.
Waar heb jij het toch continu over met je eters en honger in elk topic? :? :')
  maandag 3 februari 2020 @ 19:22:55 #116
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_191331749
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 06:35 schreef recursief het volgende:

[..]

Dat valt toch wel mee? In de spits loopt het vast, me
zoals in elke stad. Vooral in een beperkt gebied in het centrum. Maar een puinzooi? Dat herken ik niet. Zeker sinds je via de Oversteek de Waal over kan zonder het centrum door te hoeven.
Nou ja, de laatste jaren is het rijden door de stad er niet leuker op geworden. Op bijna elke doorgaande weg sta je bij elk verkeerslicht stil en de wegen die smaller gemaakt zijn hebben een bepaald effect op mensen waardoor ze niet meer de toegestane snelheid rijden maar er ver onder gaan zitten.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 12:23:57 #118
136343 BasEnAad
pi_191342959
quote:
Moordpoging in Nijmeegse Karrengas: politie doet onderzoek
NIJMEGEN - In de Karrengas in het centrum van Nijmegen heeft zaterdagavond iemand geprobeerd een ander te doden. Dat meldt de politie op Facebook. De politie is een onderzoek gestart naar deze poging tot moord of doodslag.
Wat er precies is voorgevallen, heeft de politie niet bekendgemaakt. Wel meldt de politie dat het incident zaterdag 1 februari gebeurde tussen 19.45 en 19.59 uur. Ze is op zoek naar mensen die iets gezien hebben.

De Karrengas is een kleine straat die loopt vanaf de Bloemerstraat (bij café De Plak) naar de Eerste Walstraat.

(Later meer)
https://www.gelderlander.(...)-onderzoek~ac4cf8bf/
  dinsdag 4 februari 2020 @ 12:27:45 #119
136343 BasEnAad
pi_191343023
quote:
Wie zijn de buitenslapers in Nijmegen - en wat te doen met de overlast?
NIJMEGEN - Er leven de laatste maanden meer verslaafde daklozen in het centrum van Nijmegen. Ze zorgen voor veel overlast. Wie zijn zij? Wat trekt ze naar deze stad?
‘Ik wil niet douchen, douchen is niet mijn probleem. Mijn probleem is dat ik ziek ben, ik ben gebroken door de drugs.” Maar omdat Reza (50) niet wil douchen, slaapt hij wel bijna iedere nacht op straat. Hij zou in de daklozenopvang in het centrum van Nijmegen mogen slapen, maar een voorwaarde om daar een bed te krijgen, is dat hij regelmatig doucht.

Dus slaapt Reza liever op straat. Al sinds 1993 is hij af en aan dakloos. Hij spreekt zachtjes, bijna onverstaanbaar, met zijn sjaal voor zijn mond getrokken maar kijkt met een indringende blik om zich heen.

Zijn schouders hoog opgetrokken in een te grote, vormeloze jas die tot over zijn bovenbenen valt. Het liefst zou Reza zijn vier kinderen terugzien die in België wonen, zegt hij. En hij wil graag een huisje toegewezen krijgen. Maar een hardnekkige drugsverslaving heeft hem in zijn macht.

Drugs, alcohol en prostitutie
Aan de rand van de Nijmeegse binnenstad leven 85 daklozen, onder wie 48 buitenslapers zoals Reza, blijkt uit een recente inventarisatie van GGD en gemeente. Ze krijgen niet allemaal hulp. Dat komt doordat er onvoldoende plekken zijn om ze op te vangen, maar soms ook door een gebrek aan motivatie bij de daklozen zelf om iets aan hun situatie te veranderen.
Artikel gaat hier verder: https://www.gelderlander.(...)e-overlast~a5de96c0/
  dinsdag 4 februari 2020 @ 12:35:46 #120
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_191343130
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 12:27 schreef TyVole het volgende:
Vriend van me werkt bij Iriszorg en gaf drie jaar geleden al aan dat dit helemaal mis zou gaan.

Kostenbesparingen, minder tijd voor patienten, alles volledig in processen gegoten alsof het om fabriekswerk gaat.

Viel me de laatste tijd wel op dat er meer "raar" volk in de stad loopt. Heb in San Francisco gezien hoe erg mis zoiets kan gaan.
Ik ben er voor zover ik me kan herinneren niet in Nijmegen geweest (ook niet in SF) maar het beeld wat geschetst werd, klonk wel als SF, waar allerlei koekwauzen door de straten strompelen en overal stront en naalden liggen.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_191343167
quote:
Nogmaals je krijgt waarop je stemt... Uit je artikel:
Geen bedelverbod
Volgens hulpverleners, bewoners en ondernemers is het centrum van Nijmegen relatief aantrekkelijk voor zwervers, mede omdat er gebedeld mag worden. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Arnhem. Daar geldt al zestien jaar een bedelverbod in centrum en op het station.

Robert Bouwman, supermarktmanager van de Albert Heijn tegenover daklozenopvang MFC, zegt dat het mogen bedelen zelfs dé magneet is voor daklozen. ,,Een vaste dakloze hier voor mijn deur haalt op een goede dag 100 tot 130 euro op door een paar uurtjes hier te staan. Nijmegen is heel begaan met daklozen. Maar ik zeg tegen mijn klanten: geef ze liever een boterham of een appel.”

Een bedelverbod wordt dan ook door velen als een belangrijke bijdrage gezien om de overlast te beteugelen. Ondernemers vragen er al jaren om. In 2012 werd een voorstel van de burgemeester om een bedelverbod in te stellen weggestemd door de gemeenteraad. De gemeente Nijmegen onderzoekt nu opnieuw of zo’n verbod er moet komen.

Het is toch te idioot voor woorden? En mensen die daklozen geld gegeven zijn medeschuldig aan het grote drugsprobleem bij deze mensen.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 12:42:44 #122
136343 BasEnAad
pi_191343221
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 12:38 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Het is toch te idioot voor woorden? En mensen die daklozen geld gegeven zijn medeschuldig aan het grote drugsprobleem bij deze mensen.
Maar is dit een oplossing voor het probleem, of verplaats je het probleem naar een andere stad?
pi_191343255
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 12:42 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Maar is dit een oplossing voor het probleem, of verplaats je het probleem naar een andere stad?
Veel steden hebben een bedelverbod, en het probleem is niet 123 opgelost. Dat is het resultaat van jarenlang misbeleid in de gemeente Nijmegen.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 12:46:48 #124
136343 BasEnAad
pi_191343275
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 12:45 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Veel steden hebben een bedelverbod, en het probleem is niet 123 opgelost. Dat is het resultaat van jarenlang misbeleid in de gemeente Nijmegen.
De landelijke politiek heeft ook haar steentje bijgedragen natuurlijk.
pi_191343363
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 12:46 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

De landelijke politiek heeft ook haar steentje bijgedragen natuurlijk.
Nee, dit is echt een gemeentelijke beslissing geweest. Opvang midden in de stad, het tolereren (stadsbeheer maakt ze elke morgen wakker voordat de gewone burger de stad in komt) ennhet gebrek aan handhaving. Daarnaast is dat bedelverbod ook een gemeentelijke keuze geweest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')