Artikel gaat hier verder: https://www.gelderlander.(...)le-junkies~af977713/quote:Centrum van Nijmegen lijkt wel een ‘getto’ door alle junkies
NIJMEGEN - De overlast van daklozen in het centrum van Nijmegen is naar een hoogtepunt gestegen. Bewoners en ondernemers zijn het zat.
,,Als ik hier de deur uitstap, heb ik soms het gevoel dat ik in de getto ben beland”, zegt Amar Bouharrou. Hij woont op een toplocatie aan de Oranjesingel in Nijmegen, maar zijn tuin wordt door verslaafde daklozen gebruikt als wc en om gesloten fietsen te plaatsen. ,,Ze trekken dealers aan. Die staan dan voor mijn deur en vragen of ik wat nodig heb als ik naar buiten kom.”
Naast hem, waar voorheen makelaarskantoor ACM zat en nu een kraakwacht woont, is het nog veel erger. ,,Er wordt heroïne gespoten, ze plassen en poepen er, er wordt overgegeven, er is prostitutie”, zegt de eigenares van het pand, Charlotte Keijser. Ze heeft al voor 11.000 euro aan de tuin verspijkerd om de daklozen van haar terrein te weren. Een hek om de tuin te omheinen, is in bestelling. Dat kost nog eens 12.000 euro.
Bewoners en ondernemers die in de buurt van de daklozenopvang in het centrum van Nijmegen wonen, hebben het nog niet eerder zo gek meegemaakt met de overlast van dakloze junks. Sinds de zomer zien ze steeds meer zwervers, bijna allemaal verslaafden of mensen die duidelijk met psychische problemen kampen. Ze slapen niet in de opvang aan de Van Schevichavenstraat, maar in portieken, tuinen en op terrassen.
Dit. Helaas. Ik werk vlakbij de Keizer Karel en verbaas me elke dag over de hoeveelheid mensen die ik s ochtends zie slapen en plassen in tuinen en portieken.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 10:02 schreef jigggy het volgende:
Als Nijmegenaar kan ik dit bevestigen , een Iriszorg midden in het centrum is de domste keus die ze hebben kunnen maken
Ik kan niet naar de appie zonder dat die losers al naar me toekomen
Hoorde van een vriend die beveiliger is dat er sochtends vaak stront voor de molenpoort ligt omdat ze daar gaan schijtenquote:Op zaterdag 1 februari 2020 10:07 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dit. Helaas. Ik werk vlakbij de Keizer Karel en verbaas me elke dag over de hoeveelheid mensen die ik s ochtends zie slapen en plassen in tuinen en portieken.
Lekker warmquote:Op zaterdag 1 februari 2020 10:10 schreef jigggy het volgende:
[..]
Hoorde van een vriend die beveiliger is dat er sochtends vaak stront voor de molenpoort ligt omdat ze daar gaan schijten
quote:Op zaterdag 1 februari 2020 10:01 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik haat het als fietsen niet extrovert zijn.
Kroontje vond ik vroeger echt een mooie spot maar vermijd ik nu door dat tuigquote:Op zaterdag 1 februari 2020 10:17 schreef recursief het volgende:
In de van Welderenstraat hingen ze altijd al. De opvang in de van Schevichavenstraat heb ik altijd al een vreemd plek gevonden.
Haha dit inderdaadquote:Op zaterdag 1 februari 2020 10:02 schreef jigggy het volgende:
Ik kan niet naar de appie zonder dat die losers al naar me toekomen
Gister hadden ze nog gescheten op een prullenbak tegenover de molenpoort zag ik, kan best kloppen ja.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 10:10 schreef jigggy het volgende:
[..]
Hoorde van een vriend die beveiliger is dat er sochtends vaak stront voor de molenpoort ligt omdat ze daar gaan schijten
Tja, in Nijmegen weten ze, dat het eten op moet voordat het rot is. Daarom lokken zij ook zoveel eters met enorme honger.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 09:58 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Artikel gaat hier verder: https://www.gelderlander.(...)le-junkies~af977713/
Vreselijk dat het zover moet komen.
quote:Op zaterdag 1 februari 2020 10:01 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik haat het als fietsen niet extrovert zijn.
Dat is het oude gymnasium toch?quote:Op zaterdag 1 februari 2020 10:17 schreef recursief het volgende:
In de van Welderenstraat hingen ze altijd al. De opvang in de van Schevichavenstraat heb ik altijd al een vreemd plek gevonden.
Ja, klopt!quote:Op zaterdag 1 februari 2020 12:00 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat is het oude gymnasium toch?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |