Of verbiedenquote:Op zaterdag 1 februari 2020 12:31 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Yep, alles wat een probleem is gewoon legaliseren.
Dat is hier idd het probleem, de overwegend (Groen) linkse gemeenteraad.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 14:07 schreef Orion_in_space het volgende:
Die linkse hippies worden geconfronteerd met de werkelijkheid. Zou er dan toch iets gaan veranderen?
Rijnjankerquote:Op zaterdag 1 februari 2020 12:04 schreef Brybry het volgende:
Haha lekker voor jullie
Gr Gr
Uut Ernhem
Och ja, Perron Nul.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 14:32 schreef NgInE het volgende:
In Rotterdam barste het vroeger ook van de zwervers.
Ik bedoel vooral de periode er na. Je kon het centrum niet door komen zonder dat er om aalmoezen werd gebedeld.quote:
Dit al gezien, bizar.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 14:21 schreef Scarface88 het volgende:
Dat is een logisch gevolg van links beleid. Zie je ook hier in de states in LA, San Francisco, Seattle, Portland enz. Waar democraten aan het roer staan verandert de binnenstad in een puinhoop vol junkies, daklozen enz. Zwervers die op straat poepen. Amsterdam gaat ook die kant op.
Sf en Portland idd, wat een zooi daar.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 14:21 schreef Scarface88 het volgende:
Dat is een logisch gevolg van links beleid. Zie je ook hier in de states in LA, San Francisco, Seattle, Portland enz. Waar democraten aan het roer staan verandert de binnenstad in een puinhoop vol junkies, daklozen enz. Zwervers die op straat poepen. Amsterdam gaat ook die kant op.
Zo... waarom is het eigenlijk? Het kan de Havanna politiek zijn.. maar wat maakt dat dan ?quote:Op zaterdag 1 februari 2020 20:01 schreef recursief het volgende:
Het lijkt me niet dat de situatie in Seattle, Portland, LA, SF, etc. ook maar iets te maken heeft met de overlast in Nijmegen. Zullen we het maar weer over Nijmegen hebben?
Gezien inderdaad. Mn schoonvader deelde m die is in Seattle geboren. Bizar hoe die stad is afgegleden. Ik kom er ongeveer 1x per maand maar liever niet dan wel. Zodra je de stad inrijdt zie je de tentjes al en de troep langs de weg. Een grote teringzooi. Dat krijg je met democraten.quote:
Wat een verhaal. Ik schrok van de toestand in Seattle. Je weet van de verhalen dat de situatie in de VS ernstig is. Seattle is de overtreffende trap. Daar is uit de hand aan het lopen en is het beleid de oorzaak van.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 20:27 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Gezien inderdaad. Mn schoonvader deelde m die is in Seattle geboren. Bizar hoe die stad is afgegleden. Ik kom er ongeveer 1x per maand maar liever niet dan wel. Zodra je de stad inrijdt zie je de tentjes al en de troep langs de weg. Een grote teringzooi. Dat krijg je met democraten.
Mooie is dat de democraten vanuit California nu massaal naar Texas verhuizen omdat het daar beter is maar alsnog democraat blijven stemmen. Dus veranderen ze Texas langzaam maar zeker in dezelfde shithole als waar ze vandaan komen.
Het is net alsof je een ontwikkelingsland komt binnenrijden.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 20:47 schreef Jeanne_Darc het volgende:
[..]
Wat een verhaal. Ik schrok van de toestand in Seattle. Je weet van de verhalen dat de situatie in de VS ernstig is. Seattle is de overtreffende trap. Daar is uit de hand aan het lopen en is het beleid de oorzaak van.![]()
Vertel eens hoe geweldig de dieprood Republikeinse staten het al decennia doen...quote:Op zaterdag 1 februari 2020 21:20 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Het is net alsof je een ontwikkelingsland komt binnenrijden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Goede theorie, mee eens. VVD is economisch gezien dan wel rechts, maar cultureel flink opgeschoven richting de linkse coalitiepartners (en ze willen koste wat het kost voorkomen dat de coalitie valt). Daarnaast stemden ze tegen de strafbaarheidsstelling van illegaliteit (motie 585, recent).quote:Op zaterdag 1 februari 2020 22:10 schreef ExtraWaskracht het volgende:
De grotere steden hebben praktisch altijd linkse gemeenteraden. Dat zie je hier en zie je in de VS. Tegelijk heb je ook meer daklozenproblematiek in die grote steden. Stel je zelf de vraag: waar zou je kamp maken als je dakloos zou worden? Ergens in een hutje op de hei, of in de stad?
De correlatie lijkt me veel meer te maken hebben met het feit dat het voor daklozen net iets makkelijker leven is in de grotere steden dan in the middle of nowhere. En mogelijk dat het ook nog net iets makkelijk leven is in de grote stad met links bestuur dan met rechts bestuur.
De laatste 10 jaar is het aantal daklozen trouwens verdubbeld in Nederland (Bron). Dat was niet onder links landsbestuur, maar juist allemaal onder Rutte.
Kan het zijn dat het Utrechtse probleem in Nijmegen zijn heil heeft gezocht?quote:Op zaterdag 1 februari 2020 13:15 schreef pokkerdepok het volgende:
misschien moet nijmegen eens een keer echt beleid gaan maken. in utrecht is het probleem vrijwel opgelost.
Is het dat het succesvolle beleid van de ene stad de junkies en zwervers naar een andere stad jaagt en je zo het probleem rond blijft pompen?quote:Op zaterdag 1 februari 2020 20:08 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Zo... waarom is het eigenlijk? Het kan de Havanna politiek zijn.. maar wat maakt dat dan ?
Is het te makkelijk in Nijmegen om te zwerven en bedelen?
Is het dat Nijmegenaren sneller doordraaien?
Is het dat er te weinig opvang is voor hulpbehoevenden?
Is het dat Nijmegenaren té gul zijn en het daardoor in stand houden?
is het... ?
haha dacht ik ook even toen ik dit postte...quote:Op zaterdag 1 februari 2020 22:26 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Kan het zijn dat het Utrechtse probleem in Nijmegen zijn heil heeft gezocht?
Cultureel is wel breder dan alleen de omgang met buitenlanders, hoewel je als je NWS of FOK! bekijkt het idee zou kunnen krijgen dat dat het het enige is wat telt in welk opzicht dan ook...quote:Op zaterdag 1 februari 2020 22:23 schreef CRYPT0SK4TE het volgende:
[..]
Goede theorie, mee eens. VVD is economisch gezien dan wel rechts, maar cultureel flink opgeschoven richting de linkse coalitiepartners (en ze willen koste wat het kost voorkomen dat de coalitie valt). Daarnaast stemden ze tegen de strafbaarheidsstelling van illegaliteit (motie 585, recent).
Er was een voorstel om te toetsen aan de grondwet. Helaas zijn de rechtse partijen tegen. VVD was eerst voor een constitutioneel hof maar is nu mordicus tegenquote:Op zaterdag 1 februari 2020 12:13 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Of zoals destijds toen de Raad van State besloten had dat de verplichte ID kaart de burgers geen geld mocht kosten.
Héél rap kwam er toen een spoedwet waarbij de kosten toch voor de burgers waren.
In Finland hebben ze het landelijk gedaan en het is nog goedkoper ook op de langere termijn!quote:Op zaterdag 1 februari 2020 22:46 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Cultureel is wel breder dan alleen de omgang met buitenlanders, hoewel je als je NWS of FOK! bekijkt het idee zou kunnen krijgen dat dat het het enige is wat telt in welk opzicht dan ook...
Ik zie niet in hoe strafbaarstelling van illegaliteit wat op zou lossen hierin. Als je mensen een tijdje op sluit, omdat ze hier illegaal verblijven haal je ze wel even van de straat, maar daarna komen ze weer vrij als daklozen. Of je houdt ze voor onbepaalde tijd vast, maar dan kun je net zo goed voor alle daklozen verblijf regelen.
Overigens kun je misschien sowieso beter voor alle daklozen een verblijf regelen. Het schijnt dat dat als een van de weinige programma's bewezen resultaten levert op de langere termijn. De gedachte is dat je eerst huisvesting geeft en dat mensen dan begeleid worden waar nodig en zo een stabiele basis hebben om op een goede manier terug de maatschappij in te komen. Zie bv.
https://housingfirstneder(...)at-is-housing-first/
Zag het zo gauw niet, maar heeft iemand enig idee waar housing first in Nederland geprobeerd wordt?
Daar moest ik ook aan denken. In Utrecht lijken de junkies wel helemaal verdwenen.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 22:26 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Kan het zijn dat het Utrechtse probleem in Nijmegen zijn heil heeft gezocht?
Vervelend altijd, die zwevers.quote:,,De rubberen handschoentjes liggen hier altijd klaar”, zegt een medewerkster van een modewinkel aan de Van Welderenstraat. ,,Zo’n vier keer per week moet ik vieze dingen opruimen, veeg ik de portiek en gaan er een paar emmers sop overheen. Dan hebben er zwevers geslapen of gebruikt.” Ze ziet ook dat klanten die de winkel uit komen worden nagelopen door zwevers. ,,Dan vragen ze om geld. Heel vervelend. Ook hoor je ze vaak schelden.”
Een door de gemeente gesubsidieerde treinreis naar Nijmegen. Moet meteen aan South Park denken.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 22:33 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Is het dat het succesvolle beleid van de ene stad de junkies en zwervers naar een andere stad jaagt en je zo het probleem rond blijft pompen?
Ik las iets over zwervers met herdershonden hierboven. Zwervers schijnen een hond te nemen omdat ze daarmee niet in de opvang mogen. Die willen dus geen hulp. Daarmee ga je het probleem niet oplossen.
Kijk die twee figuren rechts die kerel met dat jasje en dat wijf met dat kapsel. Je haalt ze er meteen uit welke politieke kleur ze hebben.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 23:31 schreef Bocaj het volgende:
De gemeente Nijmegen wordt bestuurd door een coalitie van GroenLinks, D66 en SP.
[ afbeelding ]
Well, there is your problem!!
Dat kamp bestaat toch al heel lang? Dat heet Nijmegen.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 14:13 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Inderdaad, hoe moeilijk is het om gewoon een groot kamp te bouwen en daar alle verslaafden in te zetten?
Opvallend genoeg is dat blonde vrouwtje een D66'er, en die boskabouter niet van GroenLinks maar van de SP.quote:Op zondag 2 februari 2020 02:16 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Kijk die twee figuren rechts die kerel met dat jasje en dat wijf met dat kapsel. Je haalt ze er meteen uit welke politieke kleur ze hebben.
dat weten ze zelf niet, in oktober werd het geschat op 500 en nu 1100.quote:
Grijs.quote:Op zondag 2 februari 2020 02:16 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Kijk die twee figuren rechts die kerel met dat jasje en dat wijf met dat kapsel. Je haalt ze er meteen uit welke politieke kleur ze hebben.
Het is allemaal wel erg blank...quote:Op zaterdag 1 februari 2020 23:31 schreef Bocaj het volgende:
De gemeente Nijmegen wordt bestuurd door een coalitie van GroenLinks, D66 en SP.
[ afbeelding ]
Well, there is your problem!!
De Bijstandquote:Op zaterdag 1 februari 2020 12:34 schreef Da hopman het volgende:
[..]
Tha daar zit ook al een eeuwigheid kollektief kafee de bijstand. Hotspot voor mensen zonder dak maar met herdershond
Heh heh, ja man. Iedereen moet er hetzelfde uit zien, want anders is het niet saai genoeg.quote:Op zondag 2 februari 2020 02:16 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |