abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 februari 2020 @ 14:15:46 #51
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_191294731
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 12:31 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Yep, alles wat een probleem is gewoon legaliseren.
Of verbieden
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  zaterdag 1 februari 2020 @ 14:21:36 #52
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_191294814
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 14:07 schreef Orion_in_space het volgende:
Die linkse hippies worden geconfronteerd met de werkelijkheid. Zou er dan toch iets gaan veranderen?
Dat is hier idd het probleem, de overwegend (Groen) linkse gemeenteraad.
Daar wordt massaal op gestemd door de import Nijmegenaren die na hun studie zijn blijven hangen.

Het is dankzij die opvang idd een zooitje geworden in het centrum met allerlei gestoorde figuren die er rondlopen en schooien om geld. In de zomer kun je ze zien slapen in de berm die de Oranjesingel scheid van de ventweg.
pi_191294816
Dat is een logisch gevolg van links beleid. Zie je ook hier in de states in LA, San Francisco, Seattle, Portland enz. Waar democraten aan het roer staan verandert de binnenstad in een puinhoop vol junkies, daklozen enz. Zwervers die op straat poepen. Amsterdam gaat ook die kant op.
Land of the free. Home of the brave.
  zaterdag 1 februari 2020 @ 14:24:25 #54
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_191294870
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 12:04 schreef Brybry het volgende:
Haha lekker voor jullie

Gr Gr
Uut Ernhem
Rijnjanker ;)
  zaterdag 1 februari 2020 @ 14:29:12 #55
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_191294929
Daarom gewoon drugs legaliseren. Daardoor zullen er geen junks meer zijn :) Want legaliseren lost al deze problemen voor je het weet op.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  zaterdag 1 februari 2020 @ 14:29:59 #56
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_191294944
Ben er alleen met de vierdaagsefeesten en dan is toch iedereen een junk dus valt het niet zo op.
Graag op anoniem
pi_191295002
Komt omdat we al decennia lang een links kabinet aan de macht hebben. Oh nee wacht...

Er is gewoon teveel bezuinigd op de zorg (Marktwerking™) en dus krijg je nu dit soort dingen. We hadden het kunnen weten met zijn allen. We hadden het moeten weten.
De enige oplossing is om wederom flink te investeren in de GGZ en verslavingszorg.

In Rotterdam barste het vroeger ook van de zwervers. Dat is tegenwoordig stukke beter.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_191295075
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 14:32 schreef NgInE het volgende:

In Rotterdam barste het vroeger ook van de zwervers.
Och ja, Perron Nul.
pi_191295352
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 14:24 schreef Pielemenneke het volgende:

[..]

Rijnjanker ;)
*O* *O* *O*
pi_191298456
quote:
12s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 14:39 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Och ja, Perron Nul.
Ik bedoel vooral de periode er na. Je kon het centrum niet door komen zonder dat er om aalmoezen werd gebedeld.
Uiteindelijk heeft de gemeente de hoeveelheid daklozen kunnen terug brengen. Maar nu gaat het overal de verkeerde kant op, in elke stad. Voorspelbaar gevolg van de bezuinigingen van de afgelopen decennia.
pi_191298707
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 14:21 schreef Scarface88 het volgende:
Dat is een logisch gevolg van links beleid. Zie je ook hier in de states in LA, San Francisco, Seattle, Portland enz. Waar democraten aan het roer staan verandert de binnenstad in een puinhoop vol junkies, daklozen enz. Zwervers die op straat poepen. Amsterdam gaat ook die kant op.
Dit al gezien, bizar.

pi_191298827
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 14:21 schreef Scarface88 het volgende:
Sf en Portland idd, wat een zooi daar.
pi_191298877
Het lijkt me niet dat de situatie in Seattle, Portland, LA, SF, etc. ook maar iets te maken heeft met de overlast in Nijmegen. Zullen we het maar weer over Nijmegen hebben?

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 01-02-2020 20:02:18 ]
pi_191298915
Ik liep pasgeleden rond 18.30 uur vanaf het station naar de Waalkade, dwars door het centrum. Heb me nog nooit zo onveilig gevoeld. Ik werd om de paar minuten vastgeklampt, kreeg er zo’n Fata Morgana-gevoel bij :') En die route heb ik 10, 15 jaar terug misschien wel vijftig keer afgelegd in de avonduren zonder gedoe.

Ik dacht eerst nog, het ligt aan mij, ik ben angstiger geworden in het loop der jaren.
pi_191298979
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 20:01 schreef recursief het volgende:
Het lijkt me niet dat de situatie in Seattle, Portland, LA, SF, etc. ook maar iets te maken heeft met de overlast in Nijmegen. Zullen we het maar weer over Nijmegen hebben?
Zo... waarom is het eigenlijk? Het kan de Havanna politiek zijn.. maar wat maakt dat dan ?

Is het te makkelijk in Nijmegen om te zwerven en bedelen?
Is het dat Nijmegenaren sneller doordraaien?
Is het dat er te weinig opvang is voor hulpbehoevenden?
Is het dat Nijmegenaren té gul zijn en het daardoor in stand houden?
is het... ?
Je ne suis pas d’accord avec ce que vous dites, mais je me battrai jusqu’au bout pour que vous puissiez le dire - Voltaire
pi_191299250
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 19:50 schreef Jeanne_Darc het volgende:

[..]

Dit al gezien, bizar.

Gezien inderdaad. Mn schoonvader deelde m die is in Seattle geboren. Bizar hoe die stad is afgegleden. Ik kom er ongeveer 1x per maand maar liever niet dan wel. Zodra je de stad inrijdt zie je de tentjes al en de troep langs de weg. Een grote teringzooi. Dat krijg je met democraten.

Mooie is dat de democraten vanuit California nu massaal naar Texas verhuizen omdat het daar beter is maar alsnog democraat blijven stemmen. Dus veranderen ze Texas langzaam maar zeker in dezelfde shithole als waar ze vandaan komen.
pi_191299653
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 20:27 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Gezien inderdaad. Mn schoonvader deelde m die is in Seattle geboren. Bizar hoe die stad is afgegleden. Ik kom er ongeveer 1x per maand maar liever niet dan wel. Zodra je de stad inrijdt zie je de tentjes al en de troep langs de weg. Een grote teringzooi. Dat krijg je met democraten.

Mooie is dat de democraten vanuit California nu massaal naar Texas verhuizen omdat het daar beter is maar alsnog democraat blijven stemmen. Dus veranderen ze Texas langzaam maar zeker in dezelfde shithole als waar ze vandaan komen.
Wat een verhaal. Ik schrok van de toestand in Seattle. Je weet van de verhalen dat de situatie in de VS ernstig is. Seattle is de overtreffende trap. Daar is uit de hand aan het lopen en is het beleid de oorzaak van. :{
pi_191299711
Zo erg als Heerlen eind jaren negentig zal het wel niet zijn.
pi_191300269
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 20:47 schreef Jeanne_Darc het volgende:

[..]

Wat een verhaal. Ik schrok van de toestand in Seattle. Je weet van de verhalen dat de situatie in de VS ernstig is. Seattle is de overtreffende trap. Daar is uit de hand aan het lopen en is het beleid de oorzaak van. :{
Het is net alsof je een ontwikkelingsland komt binnenrijden.

pi_191300869
Nijmegen.
  Moderator zaterdag 1 februari 2020 @ 22:04:18 #71
8781 crew  Frutsel
pi_191300906
Inderdaad, het gaat over Nijmegen, de rest hoeft niet de overhand te krijgen.
  zaterdag 1 februari 2020 @ 22:10:55 #72
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_191301013
De grotere steden hebben praktisch altijd linkse gemeenteraden. Dat zie je hier en zie je in de VS. Tegelijk heb je ook meer daklozenproblematiek in die grote steden. Stel je zelf de vraag: waar zou je kamp maken als je dakloos zou worden? Ergens in een hutje op de hei, of in de stad?

De correlatie lijkt me veel meer te maken hebben met het feit dat het voor daklozen net iets makkelijker leven is in de grotere steden dan in the middle of nowhere. En mogelijk dat het ook nog net iets makkelijk leven is in de grote stad met links bestuur dan met rechts bestuur.

De laatste 10 jaar is het aantal daklozen trouwens verdubbeld in Nederland (Bron). Dat was niet onder links landsbestuur, maar juist allemaal onder Rutte.
  zaterdag 1 februari 2020 @ 22:20:41 #73
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_191301174
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 21:20 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Het is net alsof je een ontwikkelingsland komt binnenrijden.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Vertel eens hoe geweldig de dieprood Republikeinse staten het al decennia doen...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_191301239
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 22:10 schreef ExtraWaskracht het volgende:
De grotere steden hebben praktisch altijd linkse gemeenteraden. Dat zie je hier en zie je in de VS. Tegelijk heb je ook meer daklozenproblematiek in die grote steden. Stel je zelf de vraag: waar zou je kamp maken als je dakloos zou worden? Ergens in een hutje op de hei, of in de stad?

De correlatie lijkt me veel meer te maken hebben met het feit dat het voor daklozen net iets makkelijker leven is in de grotere steden dan in the middle of nowhere. En mogelijk dat het ook nog net iets makkelijk leven is in de grote stad met links bestuur dan met rechts bestuur.

De laatste 10 jaar is het aantal daklozen trouwens verdubbeld in Nederland (Bron). Dat was niet onder links landsbestuur, maar juist allemaal onder Rutte.
Goede theorie, mee eens. VVD is economisch gezien dan wel rechts, maar cultureel flink opgeschoven richting de linkse coalitiepartners (en ze willen koste wat het kost voorkomen dat de coalitie valt). Daarnaast stemden ze tegen de strafbaarheidsstelling van illegaliteit (motie 585, recent).
  zaterdag 1 februari 2020 @ 22:26:28 #75
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_191301276
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 13:15 schreef pokkerdepok het volgende:
misschien moet nijmegen eens een keer echt beleid gaan maken. in utrecht is het probleem vrijwel opgelost.
Kan het zijn dat het Utrechtse probleem in Nijmegen zijn heil heeft gezocht?
  zaterdag 1 februari 2020 @ 22:33:49 #76
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_191301374
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 20:08 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]

Zo... waarom is het eigenlijk? Het kan de Havanna politiek zijn.. maar wat maakt dat dan ?

Is het te makkelijk in Nijmegen om te zwerven en bedelen?
Is het dat Nijmegenaren sneller doordraaien?
Is het dat er te weinig opvang is voor hulpbehoevenden?
Is het dat Nijmegenaren té gul zijn en het daardoor in stand houden?
is het... ?
Is het dat het succesvolle beleid van de ene stad de junkies en zwervers naar een andere stad jaagt en je zo het probleem rond blijft pompen?

Ik las iets over zwervers met herdershonden hierboven. Zwervers schijnen een hond te nemen omdat ze daarmee niet in de opvang mogen. Die willen dus geen hulp. Daarmee ga je het probleem niet oplossen.
pi_191301402
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 22:26 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

haha dacht ik ook even toen ik dit postte...
t is al een jaar of 15 opgelost, dus dat lijkt me niet.
junks huisvesten in junk-hostels aan de rand van de stad, en alle hulp bij afkicken of stabiliseren.
en gratis heroine verstrekken. resultaat: mn fiets is al 10 jaar niet meer gejat. daarvoor gemiddeld 5-10 per jaar. zolang als ik me kan herinneren.
  zaterdag 1 februari 2020 @ 22:46:05 #78
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_191301553
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 22:23 schreef CRYPT0SK4TE het volgende:

[..]

Goede theorie, mee eens. VVD is economisch gezien dan wel rechts, maar cultureel flink opgeschoven richting de linkse coalitiepartners (en ze willen koste wat het kost voorkomen dat de coalitie valt). Daarnaast stemden ze tegen de strafbaarheidsstelling van illegaliteit (motie 585, recent).
Cultureel is wel breder dan alleen de omgang met buitenlanders, hoewel je als je NWS of FOK! bekijkt het idee zou kunnen krijgen dat dat het het enige is wat telt in welk opzicht dan ook...

Ik zie niet in hoe strafbaarstelling van illegaliteit wat op zou lossen hierin. Als je mensen een tijdje op sluit, omdat ze hier illegaal verblijven haal je ze wel even van de straat, maar daarna komen ze weer vrij als daklozen. Of je houdt ze voor onbepaalde tijd vast, maar dan kun je net zo goed voor alle daklozen verblijf regelen.

Overigens kun je misschien sowieso beter voor alle daklozen een verblijf regelen. Het schijnt dat dat als een van de weinige programma's bewezen resultaten levert op de langere termijn. De gedachte is dat je eerst huisvesting geeft en dat mensen dan begeleid worden waar nodig en zo een stabiele basis hebben om op een goede manier terug de maatschappij in te komen. Zie bv.
https://housingfirstneder(...)at-is-housing-first/

Zag het zo gauw niet, maar heeft iemand enig idee waar housing first in Nederland geprobeerd wordt?
pi_191301705
Dat housing first kende ik nog niet. Ik weet van vrij lang geleden van een project in Tilburg waar een groep drugsverslaafden met psychiatrische achtergrond in een woongroep ging wonen, net buiten het centrum en vlakbij het station. Normaalgesproken een recept voor problemen. Het verschil was dat ze hier hun eigen plek kregen, met een eigen kamer en fatsoenlijke voorzieningen in plaats van een plek in de nachtopvang. De overlast werd tot vrijwel nul gereduceerd en de bewoners kregen weer wat grip op hun leven.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 01-02-2020 22:58:27 ]
pi_191301961
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 12:13 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Of zoals destijds toen de Raad van State besloten had dat de verplichte ID kaart de burgers geen geld mocht kosten.
Héél rap kwam er toen een spoedwet waarbij de kosten toch voor de burgers waren.
Er was een voorstel om te toetsen aan de grondwet. Helaas zijn de rechtse partijen tegen. VVD was eerst voor een constitutioneel hof maar is nu mordicus tegen
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_191302019
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 22:46 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Cultureel is wel breder dan alleen de omgang met buitenlanders, hoewel je als je NWS of FOK! bekijkt het idee zou kunnen krijgen dat dat het het enige is wat telt in welk opzicht dan ook...

Ik zie niet in hoe strafbaarstelling van illegaliteit wat op zou lossen hierin. Als je mensen een tijdje op sluit, omdat ze hier illegaal verblijven haal je ze wel even van de straat, maar daarna komen ze weer vrij als daklozen. Of je houdt ze voor onbepaalde tijd vast, maar dan kun je net zo goed voor alle daklozen verblijf regelen.

Overigens kun je misschien sowieso beter voor alle daklozen een verblijf regelen. Het schijnt dat dat als een van de weinige programma's bewezen resultaten levert op de langere termijn. De gedachte is dat je eerst huisvesting geeft en dat mensen dan begeleid worden waar nodig en zo een stabiele basis hebben om op een goede manier terug de maatschappij in te komen. Zie bv.
https://housingfirstneder(...)at-is-housing-first/

Zag het zo gauw niet, maar heeft iemand enig idee waar housing first in Nederland geprobeerd wordt?
In Finland hebben ze het landelijk gedaan en het is nog goedkoper ook op de langere termijn!

https://www.economist.com(...)ronavirus-quarantine

https://www.economist.com(...)of-europe-is-failing

https://www.economist.com(...)rlds-priciest-cities

Gratis geld werkt:

https://nicollinevanderspek.nl/rutger-bregman/
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 1 februari 2020 @ 23:28:04 #82
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_191302070
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 22:26 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Daar moest ik ook aan denken. In Utrecht lijken de junkies wel helemaal verdwenen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 1 februari 2020 @ 23:31:29 #83
65846 Bocaj
47th President.
pi_191302119
De gemeente Nijmegen wordt bestuurd door een coalitie van GroenLinks, D66 en SP.

Well, there is your problem!!
  zaterdag 1 februari 2020 @ 23:39:10 #84
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191302209
Meneer mag ik u misschien wat vragen? :9~

NEE :(
pi_191302222
Woon ook aan de rand van het centrum in Nijmegen en het is helaas zo dat het veel erger is geworden, verslaafden zijn er altijd al geweest maar nu zijn er naast de autochtone verslaafde ook allochtonen verslaafden bijgekomen.
Het sfeertje is nu duidelijk wat agressiever en in Nijmegen is het gebied uitgebreid van de Wedren tot en met Sint Jorisplein waar je deze mensen kunt tegenkomen, het meeste zitten ze in de buurt van het oude gymnasium wat nu dus het MFC is geworden, buiten is het daar in de buurt een verzamelplek van dealers en junks maar ook verder in de omgeving spreken ze af, ik zie ze hier ook wel eens, soms bellen ze hier en bij medebewoners in de flat aan om binnen te komen of ze schieten naar binnen met iemand, dan zitten ze warm in het gebouw, we sturen ze dan wel weg maar dat gaat vaak met veel gedoe soms laten we de politie dat maar oplossen
Gelukkig proberen ze het nu niet zoveel meer
Maar het is zeker een storend probleem voor de bewoners en winkels in Nijmegen, die opvang zit daar gewoon helemaal verkeerd en de huizen en winkels waren er al voor de opvang dus dat telt nu niet, het was voorheen een Gymnasium
  zaterdag 1 februari 2020 @ 23:45:29 #86
200994 Kriegel
Dolf is rechtvaardig
pi_191302254
quote:
,,De rubberen handschoentjes liggen hier altijd klaar”, zegt een medewerkster van een modewinkel aan de Van Welderenstraat. ,,Zo’n vier keer per week moet ik vieze dingen opruimen, veeg ik de portiek en gaan er een paar emmers sop overheen. Dan hebben er zwevers geslapen of gebruikt.” Ze ziet ook dat klanten die de winkel uit komen worden nagelopen door zwevers. ,,Dan vragen ze om geld. Heel vervelend. Ook hoor je ze vaak schelden.”
Vervelend altijd, die zwevers.

Paddo's zijn een groeiend probleem.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_191302417
Het is trouwens het getto, niet de getto.
  zondag 2 februari 2020 @ 00:07:12 #88
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_191302461
Wonen is onbetaalbaar gemaakt, GGZ kapot bezuinigd.

Dan krijg je dat.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_191302819
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 22:33 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Is het dat het succesvolle beleid van de ene stad de junkies en zwervers naar een andere stad jaagt en je zo het probleem rond blijft pompen?

Ik las iets over zwervers met herdershonden hierboven. Zwervers schijnen een hond te nemen omdat ze daarmee niet in de opvang mogen. Die willen dus geen hulp. Daarmee ga je het probleem niet oplossen.
Een door de gemeente gesubsidieerde treinreis naar Nijmegen. Moet meteen aan South Park denken.
"Pools are perfect for holding water"
pi_191303324
Hoeveel daklozen heb je in Nijmegen?
ADHD-C
pi_191303331
Zombie apocalypse
pi_191303336
quote:
12s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 23:31 schreef Bocaj het volgende:
De gemeente Nijmegen wordt bestuurd door een coalitie van GroenLinks, D66 en SP.

[ afbeelding ]

Kijk die twee figuren rechts die kerel met dat jasje en dat wijf met dat kapsel. Je haalt ze er meteen uit welke politieke kleur ze hebben.
  zondag 2 februari 2020 @ 02:41:59 #93
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_191303416
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 14:13 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Inderdaad, hoe moeilijk is het om gewoon een groot kamp te bouwen en daar alle verslaafden in te zetten?
Dat kamp bestaat toch al heel lang? Dat heet Nijmegen.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  zondag 2 februari 2020 @ 03:26:27 #94
200994 Kriegel
Dolf is rechtvaardig
pi_191303528
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 02:16 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Kijk die twee figuren rechts die kerel met dat jasje en dat wijf met dat kapsel. Je haalt ze er meteen uit welke politieke kleur ze hebben.
Opvallend genoeg is dat blonde vrouwtje een D66'er, en die boskabouter niet van GroenLinks maar van de SP.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_191303691
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 02:10 schreef LazyDave het volgende:
Hoeveel daklozen heb je in Nijmegen?
dat weten ze zelf niet, in oktober werd het geschat op 500 en nu 1100.

Maar een kennis werkte bij stadsbeheer daar, die moeten ze allemaal wakker maken en wegjagen uit het centrum elke morgen. Die had het 10 jaar geleden al over 1000 personen
pi_191303759
Wie weet voorverschijnselen van de corona
  zondag 2 februari 2020 @ 07:22:57 #97
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_191303807
quote:

[..]

Grijs.
pi_191303812
quote:
12s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 23:31 schreef Bocaj het volgende:

[ afbeelding ]

Het is allemaal wel erg blank...
Klein college trouwens
pi_191304575
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 12:34 schreef Da hopman het volgende:

[..]

Tha daar zit ook al een eeuwigheid kollektief kafee de bijstand. Hotspot voor mensen zonder dak maar met herdershond
De Bijstand _O_
Haten op de Bijstand :')
pi_191304662
quote:

[..]

Heh heh, ja man. Iedereen moet er hetzelfde uit zien, want anders is het niet saai genoeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')