Een handjevol chauffeurs met Scania's tijdens reguliere werktijden... Denk je dat je die om 2300 oudjaarsavond nog op kunt bellen?quote:Op vrijdag 11 december 2020 15:15 schreef Scrummie het volgende:
De boeren hoeven alleen maar een demonstratie aan te kondigen en het leger staat klaar.
Zitten we straks naar wat verstrooide agentjes te kijken terwijl iedereen op een livestream naar de ‘rellen’ zit te kijkenquote:Op vrijdag 11 december 2020 14:59 schreef Haags het volgende:
[..]
Een avondklok of zo, leger op straat. Lekker man.
Ik ga deze avond/nacht met een HELE grote bak popcorn volgen op social media.
Als je als land het leger gaat inzetten tegen je eigen bevolking is het land kapot.quote:Op vrijdag 11 december 2020 15:03 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Leger zou denk ik wel de enige optie zijn om zo'n avondklok in die periode te handhavenMaar inderdaad, ik ben waarschijnlijk rond 1 uur thuis van mijn ouders, vanaf dat moment gaan de livestreams aan waarschijnlijk.
[..]
Dat laatste kan je je tegenwoordig zo vaak afvragen. Ik snap het niet, het is zo kinderlijk amateuristisch allemaal.
Mag dat wel volgens de grondwet?quote:Op vrijdag 11 december 2020 15:21 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Als je als land het leger gaat inzetten tegen je eigen bevolking is het land kapot.
Oh ja hoor, CRC taken zijn bij de Kmar belegd (ook defensie). Reguliere militairen zijn daar niet voor opgeleid. Zie ook de Catalogus Natops.quote:
Ja, maar sterretjes zijn nog niet verboden, dus dan wordt het allemaal veel te lastig. Snap dat dan!quote:Op vrijdag 11 december 2020 15:47 schreef MoreDakka het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)s-jaarwisseling.html
Ik snap dit niet zo goed. Waarom is dit nu nodig, juist terwijl vuurwerk verboden is? Dat wilde de politie toch graag?
Er zijn alleen maar argumenten voor een hondenverbod inderdaad. Bijvoorbeeld de enorme impact op het milieu omdat honden zoveel vlees eten. Kunnen we flink besparenquote:Op vrijdag 11 december 2020 18:03 schreef Bensel het volgende:
Ik lees vaak van hondenbezitters dat ze vinden dat de honden er te angstig van worden etc. (ik heb overigens een kat gehad die het maar al te leuk vond die gillende, vliegende dingen in de lucht, en die knallen, en zo zijn er veel honden). Maar wat als ik even chargeer, en zeg: en de overlast van die honden dan? Dagelijks blaffen, schijt op de stoep, etc. Wordt het niet eens tijd om honden ook te verbieden?
Ik vind het redelijk belachelijk dat de politie denkt dat er nu zonder vuurwerk veel méér politie nodig is.quote:Op vrijdag 11 december 2020 16:49 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja, maar sterretjes zijn nog niet verboden, dus dan wordt het allemaal veel te lastig. Snap dat dan!
Verbied ze maar, want de meeste honden blaffen toch niet langer als ze een van de vele boeren zien. Verraden dus nooit de boeren.quote:Op vrijdag 11 december 2020 18:03 schreef Bensel het volgende:
Ik lees vaak van hondenbezitters dat ze vinden dat de honden er te angstig van worden etc. (ik heb overigens een kat gehad die het maar al te leuk vond die gillende, vliegende dingen in de lucht, en die knallen, en zo zijn er veel honden). Maar wat als ik even chargeer, en zeg: en de overlast van die honden dan? Dagelijks blaffen, schijt op de stoep, etc. Wordt het niet eens tijd om honden ook te verbieden?
Het is een wassen neus omdat er niet genoeg politie voor is? Nou dan maar winkeldiefstal ook legaliseren? Wat een onzin. De boetes gewoon omhoog en als je als handelaar gepakt wordt, wordt je uit huis gezet zoals in Arnhem en Rotterdam. En steek je het af dan krijg je gewoon de rekening. Het eerste jaar zal men wel denken dat het los loopt tot de boetes vallen.quote:Op vrijdag 11 december 2020 13:31 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zolang er een groot aanbod is in de ons omringende landen komt er helemaal niks goed, er zal beleid op Europees niveau moeten komen anders kun je wel verbod zus en verbod zo blijven roepen maar zal er nooit niks veranderen. Vuurwerk is veel te simpel om te kopen, online of zelf even de grens over wippen. Verder zullen ze ook actief moeten gaan handhaven en dat gebeurt dus ook totaal niet, ze lopen hier al wekenlang ongestoord te knallen en de politie is in geen velden of wegen te bekennen. Dat hele verbod is een grote wassen neus.
Cat1 vuurwerk kan men niet verbieden. dat is europees geregeldquote:Op zondag 13 december 2020 06:45 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het is een wassen neus omdat er niet genoeg politie voor is? Nou dan maar winkeldiefstal ook legaliseren? Wat een onzin. De boetes gewoon omhoog en als je als handelaar gepakt wordt, wordt je uit huis gezet zoals in Arnhem en Rotterdam. En steek je het af dan krijg je gewoon de rekening. Het eerste jaar zal men wel denken dat het los loopt tot de boetes vallen.
En bijtend haar stapje erop. Ook dat Lidl vuurwerk afschaffen.
Ja, jammer dan maar dat kan je dan wel op pakken op EU niveau. Het is gewoon te gek voor woorden dat je het hele jaar door allerlei milieu regels na moet leven en met oud en nieuw mag je ineens alles aan je laars lappen.quote:Op zondag 13 december 2020 07:29 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Cat1 vuurwerk kan men niet verbieden. dat is europees geregeld
Als je overlast ervaart van dat lidl vuurwerk vraag ik me af of je geen grotere problemen hebt in het leven.quote:Op zondag 13 december 2020 08:31 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ja, jammer dan maar dat kan je dan wel op pakken op EU niveau. Het is gewoon te gek voor woorden dat je het hele jaar door allerlei milieu regels na moet leven en met oud en nieuw mag je ineens alles aan je laars lappen.
quote:Op zondag 13 december 2020 08:31 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ja, jammer dan maar dat kan je dan wel op pakken op EU niveau. Het is gewoon te gek voor woorden dat je het hele jaar door allerlei milieu regels na moet leven en met oud en nieuw mag je ineens alles aan je laars lappen.
Dit ja. Vuurwerk moet verboden, want anders kunnen we niet handhaven. Nu is vuurwerk verboden en dan kunnen we niet handhaven, want mensen hebben na een jaar lockdown toch iets van een uitlaatklep nodig. Wat is het?quote:Op vrijdag 11 december 2020 18:21 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik vind het redelijk belachelijk dat de politie denkt dat er nu zonder vuurwerk veel méér politie nodig is.
Hier is het afsteken net begonnen. Heb wel zin in oud en nieuw. Verwacht minder vuurwerk, maar het spul wat er is gaat een spektakel worden.quote:Op zondag 13 december 2020 11:16 schreef Kaneelstokje het volgende:
Hier in de buurt was er vorige maand veel vuurwerk. Als in: meer dan normaal in november. Nu eigenlijk al een paar weken zo goed als stil.
Misschien is de voorraad van vorig jaar op, want ik heb nergens popo gezien.
Wel even afstand nemen als je brave buurman met shell zonder buis naar buiten komt omdat ie denkt dat het een knetterbal XXL is.quote:Op zondag 13 december 2020 11:24 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hier is het afsteken net begonnen. Heb wel zin in oud en nieuw. Verwacht minder vuurwerk, maar het spul wat er is gaat een spektakel worden.
Mark Rutte zal zijn oog niet kwijtraken en de puinzooi zal aangegrepen worden om alleen maar strenger te worden.quote:Op zondag 13 december 2020 13:35 schreef PzKpfw het volgende:
Hopelijk wordt het een grote puinzooi dit jaar. Dat zal de overheid leren met haar kromme beleid.
RTL Nieuwsquote:Kabinet denkt aan avondklok met oud en nieuw
Het kabinet denkt aan een avondklok met oud en nieuw. Het is een van de maatregelen die morgen wordt besproken in een extra crisisoverleg en ministerraad, melden bronnen aan de politieke redactie van RTL Nieuws. Andere maatregelen waar het kabinet nu aan denkt zijn toch een langere kerstvakantie voor middelbare scholen, sluiting van niet-essentiële winkels en sluiting van hotels.
Dit zijn de maatregelen waar morgen over gesproken wordt. Het is nog niet besloten. Wat er besloten wordt, zal waarschijnlijk morgenavond al bekendgemaakt worden in een extra persconferentie. "Dat geeft wel echt de urgentie van het probleem aan", zegt politiek verslaggever Frits Wester. "Je wil niet dat er enkele dagen overheen gaan als je besloten hebt dat winkels dichtmoeten, want dan krijg je een stormloop op de winkels."
Vuurwerkverbod beter te handhaven
Het kabinet zou vooral denken aan een avondklok omdat er dan beter kan worden gehandhaafd op het vuurwerkverbod.
Sluiting van niet-essentiële winkels ligt vooral op tafel, omdat Duitsland daartoe heeft besloten. Hubert Bruls, voorzitter van het landelijk veiligheidsberaad stelde vandaag al dat Nederland eigenlijk niet achter kan blijven, omdat Duitsers anders massaal naar de Nederlandse grensstreek komen om hun kerstinkopen te doen.
Over een langere kerstvakantie voor middelbare scholen wordt al langer gespeculeerd, nadat enkele weken geleden duidelijk werd dat onder tieners het aantal besmettingen fors toeneemt. Ook wordt gespeculeerd dat een tijdelijke flinke neergang in het aantal besmettingen mogelijk was toe te schrijven aan de herfstvakantie.
Doe eens een wilde gok? Ziekenhuizen kunnen het nu al amper behappen.quote:Op zondag 13 december 2020 17:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
RTL Nieuws
Gvd, echt he..._!
Wat heeft vuurwerk met corona te maken?
De overheid zal nooit veel last hebben van die grote puinzooi. Het zullen - zoals ieder jaar - de arme mensen wel zijn die van de geluidsherrie last krijgen.quote:Op zondag 13 december 2020 13:35 schreef PzKpfw het volgende:
Hopelijk wordt het een grote puinzooi dit jaar. Dat zal de overheid leren met haar kromme beleid.
Klopt, die 385 van vorig jaar kunnen we er nu echt niet bij hebben.quote:Op zondag 13 december 2020 17:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Doe eens een wilde gok? Ziekenhuizen kunnen het nu al amper behappen.
Er wordt behoudens de categorie F1 toch geen vuurwerk verkocht?quote:Op zondag 13 december 2020 17:11 schreef Elan het volgende:
Doe eens een wilde gok? Ziekenhuizen kunnen het nu al amper behappen.
Opnames bedoel je? Nouja, denk dat het wel zou kunnen op zich, maar je krijgt ook drukte met minder zwaar letsel op de SEH. Terwijl die mensen ergens anders nodig zijn wellicht.quote:Op zondag 13 december 2020 17:14 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Klopt, die 385 van vorig jaar kunnen we er nu echt niet bij hebben.
Illegaal vuurwerk is gewoon in omloop dus het is wachten op groepen jongeren die de politie belagen met zwaar vuurwerk.quote:Op zondag 13 december 2020 17:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
Er wordt behoudens de categorie F1 toch geen vuurwerk verkocht?
Daarnaast zie ik nog steeds de connectie met de avondklok niet. Of knalt vuurwerk alleen maar van 2300 tot 0100 ofzo? Zit daar een soort tijdklok in?
En daar helpt een avondklok tegen?quote:Op zondag 13 december 2020 17:29 schreef Elan het volgende:
Illegaal vuurwerk is gewoon in omloop dus het is wachten op groepen jongeren die de politie belagen met zwaar vuurwerk.
Natuurlijk, daarbij zorg je er ook voor dat mensen vroeg naar huis gaan in plaats van eerst de hele buurt af te gaan met hun zatte koppen om iedereen beste wensen toe te wensen, want dat is toch traditie voor veel volk. Het idee is dus dat er zo ook minder besmettingen plaatsvinden.quote:
Maar wat heeft dat met illegaal vuurwerk te maken?quote:Op zondag 13 december 2020 17:33 schreef Elan het volgende:
Natuurlijk, daarbij zorg je er ook voor dat mensen vroeg naar huis gaan in plaats van eerst de hele buurt af te gaan met hun zatte koppen om iedereen beste wensen toe te wensen, want dat is toch traditie voor veel volk. Het idee is dus dat er zo ook minder besmettingen plaatsvinden.
Je hebt de situatie van de afgelopen weken op Urk niet meegekregen? Nou dat dus, maar dan op landelijke schaal.quote:Op zondag 13 december 2020 17:35 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maar wat heeft dat met illegaal vuurwerk te maken?
Dus iedereen die buiten komt is in het bezit van illegaal vuurwerk?quote:Op zondag 13 december 2020 17:43 schreef Elan het volgende:
Je hebt de situatie van de afgelopen weken op Urk niet meegekregen? Nou dat dus, maar dan op landelijke schaal.
Maar dat staat los van een avondklok. Daarom ook mijn opmerking alsof er een tijdklok in vuurwerk zit.quote:Als je kijkt naar incidenten waarbij hulpdiensten zijn lastig gevallen de afgelopen jaarwisselingen was daar vrijwel altijd (zwaar) illegaal vuurwerk bij in het spel.
En met een avondklok zitten ze aan de ranja en blijven ze netjes binnen?quote:Het laat zich zo raden wat er gaat gebeuren als je geen avondklok invoert, jongeren gaan naar buiten in groepsverband (onwenselijk want Corona), politie wil ingrijpen want te druk Sjaakie heeft een zooi cobra's mee en pleurt er een paar richting te agenten want Sjaakie is onder invloed, de politie moet nog meer mensen sturen om te orde te herstellen etc.
We hebben nog een paar weken.quote:Op zondag 13 december 2020 17:56 schreef sp3c het volgende:
ik heb nog geen knal gehoord tot nu toe
schien zitten we te ver van de grens in Den Haag maar normaal gesproken is hey nu wel los meestal
Als er een avondklok is kunnen ze in elk geval niet naar buiten om 0:00. Natuurlijk kunnen mensen ook om 21:00 afspreken maar het zal dan toch minder snel uit de klauwen lopen, dan met grote vriendengroepen zwaar onder invloed en in bezit van illegaal vuurwerk.quote:Op zondag 13 december 2020 17:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dus iedereen die buiten komt is in het bezit van illegaal vuurwerk?
[..]
Maar dat staat los van een avondklok. Daarom ook mijn opmerking alsof er een tijdklok in vuurwerk zit.
[..]
En met een avondklok zitten ze aan de ranja en blijven ze netjes binnen?
We kunnen ondertussen met eigen ogen zien wat het resultaat is van een vuurwerkverbod toch? Het helpt geen reet en als dit al niet te handhaven is hoe denk je dat een avondklok gehandhaafd gaat worden? Daar is plotseling wel genoeg politie voor ofzo?
kan welquote:Op zondag 13 december 2020 18:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Als er een avondklok is kunnen ze in elk geval niet naar buiten om 0:00.
Even hoor, een avondklok is geen Wedlock achtig iets. En als je weet dat er om een bepaalde tijd een curfew is ga je daar wel omheen werken als het zo uitkomt.quote:Op zondag 13 december 2020 18:00 schreef Elan het volgende:
Als er een avondklok is kunnen ze in elk geval niet naar buiten om 0:00. Natuurlijk kunnen mensen ook om 21:00 afspreken maar het zal dan toch minder snel uit de klauwen lopen, dan met grote vriendengroepen zwaar onder invloed en in bezit van illegaal vuurwerk.
De tijd bijstellen is vrij eenvoudig.quote:Die hele traditie van om 0:00 naar buiten om te rotzooien en te ouwehoeren is cultureel gezien vrij stevig ingebakken en ongeveer elk aspect daaraan is dit jaar onwenselijk.
Hier is het gewoon net als andere jaren.quote:Op zondag 13 december 2020 18:00 schreef sp3c het volgende:
ja dat snap ik maar het verschil is nu al duidelijk merkbaar
kanquote:Op zondag 13 december 2020 18:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hier is het gewoon net als andere jaren.
Alles kan maar met een reële kans op een boete van 100 euro of hoeveel dat ook is is dat een stuk minder aantrekkelijkquote:Op zondag 13 december 2020 18:02 schreef sp3c het volgende:
[..]
kan wel
gaat ook gewoon gebeuren enige verschil is dat er wat mensen steekproefsgewijs tegen een boete aanlopen als ze de waarschuwingen negeren
Geen flauw idee waar die termen allemaal over gaan, maar ik voorspel dat het wel degelijk effect gaat hebben.quote:Op zondag 13 december 2020 18:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Even hoor, een avondklok is geen Wedlock achtig iets. En als je weet dat er om een bepaalde tijd een curfew is ga je daar wel omheen werken als het zo uitkomt.
[..]
De tijd bijstellen is vrij eenvoudig.
hoe realistisch is dat?quote:Op zondag 13 december 2020 18:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Alles kan maar met een reële kans op een boete van 100 euro of hoeveel dat ook is is dat een stuk minder aantrekkelijk
Nee, dat waren mensen bij de spoedeisende hulp. 385 in 2019. Daarnaast zo'n 900 bij de huisartsenpost.quote:Op zondag 13 december 2020 17:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Opnames bedoel je? Nouja, denk dat het wel zou kunnen op zich, maar je krijgt ook drukte met minder zwaar letsel op de SEH. Terwijl die mensen ergens anders nodig zijn wellicht.
Curfew = avondklok en met Wedlock bedoel ik de film waar ik overigens ook naar link.quote:Op zondag 13 december 2020 18:08 schreef Elan het volgende:
Geen flauw idee waar die termen allemaal over gaan, maar ik voorspel dat het wel degelijk effect gaat hebben.
Want met een avondklok gaat het niet op 15 plekken tegelijk mis?quote:Plekken waar het toch mis gaat zijn zo ook makkelijker te bedienen dan dat het in de regio op 15 plekken tegelijk mis gaat.
Opgegroeid in een dorp waar het letterlijk elk jaar mis ging tijdens de jaarwisseling en jarenlang Feyenoord gevolgd durf ik toch wel wel te stellen dat 90% puur gelegenheidsreller is. Die zien wat spannends en besluiten mee te doen. Maar een heel klein percentage is initiatiefnemer en neemt het risico op een boete voor lief.quote:Op zondag 13 december 2020 18:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
Curfew = avondklok en met Wedlock bedoel ik de film waar ik overigens ook naar link.
Het gaat effect hebben op het aantal mensen wat zich op straat bevindt het gaat geen effect hebben op de figuren die zoals elk jaar toch al onder het genot van de Cobra's aan het rellen waren met O&N.
[..]
Want met een avondklok gaat het niet op 15 plekken tegelijk mis?
Onmogelijk te voorspellen zo'n avondklok is natuurlijk een redelijk uniek experiment voor Nederlandse begrippen.quote:
ow ik denk dat alles te handhaven is als je maar wilquote:Op zondag 13 december 2020 19:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Onmogelijk te voorspellen zo'n avondklok is natuurlijk een redelijk uniek experiment voor Nederlandse begrippen.
Verwacht wel dat men zich er in het algemeen redelijk aan gaat houden eigenlijk.
En zelfs als je maar 75% bereikt en de rest rond middernacht op straat loopt is het pure winst toch?
Zie je de noodzaak echt niet of wil je het niet zien?quote:Op zondag 13 december 2020 19:21 schreef sp3c het volgende:
[..]
ow ik denk dat alles te handhaven is als je maar wil
die wil is er nooit geweest in Nederland en de noodzaak zie ik in dit geval ook niet echt
dus winst ... meh
wat staat er ongeveer?quote:Op zondag 13 december 2020 19:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Zie je de noodzaak echt niet of wil je het niet zien?
Knallen zijn hier al veel eerder en vaker aanwezig dan in "gewone" jaren, lijkt het.quote:Op zondag 13 december 2020 18:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hier is het gewoon net als andere jaren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uhu... Je kunt atm met eigen ogen aanschouwen hoe goed de gemiddelde Nederlander zich aan de geldende coronaregelgeving houdt...quote:Op zondag 13 december 2020 19:13 schreef Elan het volgende:
Opgegroeid in een dorp waar het letterlijk elk jaar mis ging tijdens de jaarwisseling en jarenlang Feyenoord gevolgd durf ik toch wel wel te stellen dat 90% puur gelegenheidsreller is. Die zien wat spannends en besluiten mee te doen. Maar een heel klein percentage is initiatiefnemer en neemt het risico op een boete voor lief.
Als je die twee groepen kan scheiden door middel van bijvoorbeeld een avondklok ben je er wel ongeveer.
Het is een ongekende misbruik van bevoegdheid inderdaad.quote:Op zondag 13 december 2020 19:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Onmogelijk te voorspellen zo'n avondklok is natuurlijk een redelijk uniek experiment voor Nederlandse begrippen.
Het is een nederlaag voor de rechtsstaat. Bovendien moet ik dan op mijn oude dag nog eens gaan rellen tegen deze kneuzenkermis die zijn eigen falen probeert te verbloemen door noodbevoegdheden als privespeeltje te gebruiken.quote:Verwacht wel dat men zich er in het algemeen redelijk aan gaat houden eigenlijk.
En zelfs als je maar 75% bereikt en de rest rond middernacht op straat loopt is het pure winst toch?
Een avondklok handhaven lukt Nederland nog niet eens op lokale schaal in kleine delen van een stad/dorp dus hoe dit landelijk gehandaafd gaat worden is mij een volkomen raadsel. Zelfs al zet je het complete politieapparaat plus defensie in gaat dit je niet lukken.quote:Op zondag 13 december 2020 19:37 schreef Elan het volgende:
Groot deel is onder invloed dus het doel is tweeledig. Namelijk voorkomen dat mensen A de straat en huizen in de buurt in gaan om te socialiseren (Corona verspreiding)
Mensen die vroeger de straat opgingen om rottigheid uit te halen gaan dat nog steeds doen.quote:en B mensen de straat op gaan om rottigheid uit te halen (druk op de hulpverlening beperken).
Wie is die gemiddelde Nederlander? Ga eens naar een supermarkt en tel hoeveel mensen je tegenkomt zonder mondkapje.. Het gaat om de 90% of 70% die wel braaf mee doet, niet de minderheid die regels aan z'n laars lapt. Dat is dus ook met een avondklok of een vuurwerkverbod. De idioten die nu toch met zwaar vuurwerk de straat op gaan pik je er zo uit.quote:Op zondag 13 december 2020 19:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
Uhu... Je kunt atm met eigen ogen aanschouwen hoe goed de gemiddelde Nederlander zich aan de geldende coronaregelgeving houdt...
Meeste mensen gaan helemaal niet met dat idee naar buiten, maar zijn veelal erg onder invloed en kicken er wel op als het ergens 'los gaat' en schuwen vervolgens niet dan mee te gaan in de agressie richting hulpverlening.quote:Mensen die vroeger de straat opgingen om rottigheid uit te halen gaan dat nog steeds doen.
Juist ja, als dat zo makkelijk was hadden we er nooit last van gehad toch?quote:Op zondag 13 december 2020 19:54 schreef Elan het volgende:
Wie is die gemiddelde Nederlander? Ga eens naar een supermarkt en tel hoeveel mensen je tegenkomt zonder mondkapje.. Het gaat om de 90% of 70% die wel braaf mee doet, niet de minderheid die regels aan z'n laars lapt. Dat is dus ook met een avondklok of een vuurwerkverbod. De idioten die nu toch met zwaar vuurwerk de straat op gaan pik je er zo uit.
Doodstil op straat...quote:Mocht er een avondklok ingevoerd worden en jij ziet dat het doodstil op straat is ben je toch net wat minder snel geneigd lekker naar buiten te gaan dan als je je halve straat ziet samenklonteren. Voor die gemiddelde burger werkt het dus prima, dat een klein gedeelte vervolgens willes en wetens toch maar buiten gaat, is helemaal geen probleem. Die groep is klein, hanteerbaar en weegt niet op tegen die meerderheid die wel braaf is.
Het gaat helemaal niet om agressie richting de hulpverlening, waar komt dat nou weer vandaan?quote:Meeste mensen gaan helemaal niet met dat idee naar buiten, maar zijn veelal erg onder invloed en kicken er wel op als het ergens 'los gaat' en schuwen vervolgens niet dan mee te gaan in de agressie richting hulpverlening.
Dus er is nooit een probleem geweest?quote:We willen uiteindelijk allemaal die jaarwisseling meemaken dus de kans dat mensen om 21:00 al kacheltje lam zijn is gewoon vrij klein.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
Nou idd! Ik zeg doen!quote:Op zondag 13 december 2020 20:43 schreef sp3c het volgende:
klinkt godverdomme als een prima dagje ook nog
Hè, ik snap er niets meer van. Vuurwerk handhaven zou toch supersimpel zijn als alles verboden was?quote:VEENENDAAL - De politie van Veenendaal gaat met de jaarwisseling niet ‘achter elke vuurpijl’ aanlopen. Dat is niet te doen. ,,Het is heel moeilijk om dat te handhaven", zegt politiechef Henk Wiesenekker.
Je zou bijna denken dat ze een agenda hebben...quote:Op woensdag 30 december 2020 14:37 schreef OxygeneFRL het volgende:
Mijn god wat komen er soms tenenkrommende artikelen in het nieuws. Vanmorgen bij RTL nieuws zeiden ze nog dat het bezit van vuurwerk verboden is. FOUT
Al het vuurwerk verboden was: FOUT
nsb.nl?quote:Op woensdag 30 december 2020 17:14 schreef Scheepskok het volgende:
Goeie tips op NPO 1-radio hoe je het doorgeeft aan de politie als iemand het overtreedt. 👍
Nee hoor, maar ze hadden goede argumenten. En trouwens, het is de wet.quote:
Ik trek mij er niks van aanquote:Op woensdag 30 december 2020 18:44 schreef Scheepskok het volgende:
[..]
Nee hoor, maar ze hadden goede argumenten. En trouwens, het is de wet.
Het gaat niet om vuurpijlen, maar bijvoorbeeld psychiatrische patienten die cobra's vastknopen aan molotovcocktails.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:56 schreef BasEnAad het volgende:
Wat een land... mensen die gaan klikken bij de politie als iemand een vuurpijl afsteekt met nieuwjaar.
Zulke mensen gun ik beslist geen prettig 2021.
Wel creatief moet ik zeggen.quote:Op woensdag 30 december 2020 19:04 schreef Scheepskok het volgende:
[..]
Het gaat niet om vuurpijlen, maar bijvoorbeeld psychiatrische patienten die cobra's vastknopen aan molotovcocktails.
Nu zeg ik: wat een land.
Ernstig wel.quote:Op woensdag 30 december 2020 17:14 schreef Scheepskok het volgende:
Goeie tips op NPO 1-radio hoe je het doorgeeft aan de politie als iemand het overtreedt. 👍
Nu gaan alle geraniumbejaarden en zolderkamerfokkers de politie bellen want "vuurwerk ist verboten"11!!!einz!!11!quote:Op woensdag 30 december 2020 20:52 schreef MoreDakka het volgende:
Ik heb voor mijn neefjes toch nog wat Cat. 1 vuurwerk kunnen scoren. Bij gebrek aan beter is dat nog best leuk
Dat verhaal met diversiteitscommissaris Sitalsing?quote:Op woensdag 30 december 2020 17:14 schreef Scheepskok het volgende:
Valt wel mee, ze wonen op het platteland waar daar niet zo moeilijk over gedaan wordt.quote:Op woensdag 30 december 2020 20:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nu gaan alle geraniumbejaarden en zolderkamerfokkers de politie bellen want "vuurwerk ist verboten"11!!!einz!!11!
Ah okee, dan valt het mee.quote:Op woensdag 30 december 2020 20:59 schreef MoreDakka het volgende:
Valt wel mee, ze wonen op het platteland waar daar niet zo moeilijk over gedaan wordt.
quote:Op woensdag 30 december 2020 20:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nu gaan alle geraniumbejaarden en zolderkamerfokkers de politie bellen want "vuurwerk ist verboten"11!!!einz!!11!
Pas nou op. Verraders zat op de loer.quote:Op woensdag 30 december 2020 20:52 schreef MoreDakka het volgende:
Ik heb voor mijn neefjes toch nog wat Cat. 1 vuurwerk kunnen scoren. Bij gebrek aan beter is dat nog best leuk
Het is van categorie F1, dat is gelukkig gewoon toegestaan. Ze doen hun best maarquote:Op woensdag 30 december 2020 21:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Pas nou op. Verraders zat op de loer.
Nou nee.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:43 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Hopelijk blijft bij dit soort dingetjes
Ik zal nooit begrijpen wat de lol om spullen van anderen kapot te maken... Zo te zien ook kinderen in huis...quote:
Het is echt bizar rustig qua vuurwerk hier inderdaad, en dat de nacht voor oud en nieuw. Heel af en toe een verdwaalde knal, maar normaal was het nu de generale repetitie voor oud en nieuw.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:50 schreef mascara-klodder het volgende:
Het vuurwerkverbod is werkelijkwaar geweldig. Voor het eerst in mijn leven het zo erg rustig gehad.
Ik gun om 12 uur btw wel iedereen zijn of haar knallen, maar wat een zegen is dat verbod
Iedereen die nog iets heeft bewaart het tot morgen natuurlijk.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:57 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Het is echt bizar rustig qua vuurwerk hier inderdaad, en dat de nacht voor oud en nieuw. Heel af en toe een verdwaalde knal, maar normaal was het nu de generale repetitie voor oud en nieuw.
NSB-radio zul je bedoelen.quote:Op woensdag 30 december 2020 17:14 schreef Scheepskok het volgende:
Als dat zo is dan werkt het verbod wel redelijk, sommigen hier voorspelden dat mensen allemaal online en in het buitenland zouden gaan shoppen voor illegaal spul.quote:Op donderdag 31 december 2020 00:38 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Iedereen die nog iets heeft bewaart het tot morgen natuurlijk.
Hoe dat zo? Nederlands consumentenvuurwerk is verboden dit jaarquote:Op donderdag 31 december 2020 06:42 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Maar we kunnen komende tijd de slachtoffercijfers gaan vergelijken met voorgaande jaren.
Ben benieuwd
Ja precies.quote:Op donderdag 31 december 2020 07:15 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Hoe dat zo? Nederlands consumentenvuurwerk is verboden dit jaar
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |