Ja maar historisch verworven rechten dienen ten alle tijde nageleefd te worden. Dus die palestijn heeft zijn land maar gewoon op te geven, omdat de verre voorouders van een Israëliër vonden dat dat land van hun was. Behalve bij herstelbetalingen voor slaven natuurlijk. Dan zijn ze opeens weer allemaal individuen en mag men die via voorouders verworven rechten in hun reet schuiven.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 22:45 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
heeft dan elk volk dat een historische link heeft met een gebied, daar recht op? zou een zooitje worden..
dat gaat dus niet, die claim geeft je dat recht gewoon niet.
niet dat ik het ze niet gun hoor, ze kregen de kans van de wereld, en grepen hem. en nu gaan ze nooit meer weg, en dan snap ik, zou ik ook doen.
wat ik niet snap is een soort superioriteits denken naar die anderen die daar ook zaten, en die dan gewoon aan de kant schuiven. op een walgelijke manier, die ze zelf eeuwen lang hebben moeten ondergaan.
of ik snap het wel misschien, het komt gewoon zwaar getraumatiseerd over, slachtoffer wordt dader, en iemadn zou ze tegen hun eigen daden moeten beschermen. die rol nam de VS altijd een beetje op zich, inperken die neigingen. maar met deze mongool in het witte huis.. die moedigd het zelfs aan.
Doel op het plan waar SpecialK het over had. Beetje bij de les blijven.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 22:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Integendeel. Ze gaan zondag al beginnen met de annexaties.
Zeg dat dan gewoon: Israël heeft gewonnen dus de Palestijnen zijn de lul. Maar kom dan niet met die 'het zou beter voor de Palestijnen zijn als ...' onzin.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 21:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De huis vergelijking slaat als een tang op een varken.
Dit conflict is al gaande sinds 47. Heel veel dingen zijn er gebeurd, waar je nu niets meer aan gaat kunnen veranderen. Ja, de nederzettingen zijn in Palestijns perspectief onrechtvaardig, maar zoals ik al zei: de kolonisten ga je niet kunnen deporteren. Ook de Palestijnse wens van recht op terugkeer gaat nooit werkelijkheid kunnen worden, aangezien Israel zichzelf dan aan het ondermijnen is.
Het conflict is in essentie onrechtvaardig en tragisch. Met bijna alle conflicten. Maar we moeten het wel met de feiten doen zoals ze nu zijn. Israel heeft de oorlogen gewonnen, het is aan het Palestijnse bestuur om volwassen te worden.
Oh, dat plan. Ach, hoe langer het conflict zal duren, hoe groter die kans wordt.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 23:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Doel op het plan waar SpecialK het over had. Beetje bij de les blijven.
joodse vriendin van mij beargumenteerde zelfs een keer dat ze recht hebben volgens native ppeople's law. dus net als indianen of aboriginals rechten hebben in de gekoloniseerde landen..quote:Op dinsdag 28 januari 2020 23:02 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja maar historisch verworven rechten dienen ten alle tijde nageleefd te worden. Dus die palestijn heeft zijn land maar gewoon op te geven, omdat de verre voorouders van een Israëliër vonden dat dat land van hun was. Behalve bij herstelbetalingen voor slaven natuurlijk. Dan zijn ze opeens weer allemaal individuen en mag men die via voorouders verworven rechten in hun reet schuiven.
Bizar.quote:Op woensdag 29 januari 2020 01:15 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
joodse vriendin van mij beargumenteerde zelfs een keer dat ze recht hebben volgens native ppeople's law. dus net als indianen of aboriginals rechten hebben in de gekoloniseerde landen..
Ze mogen blij zijn dat ze überhaupt wat krijgen. In het verleden zou dat volk gewoon helemaal geen keuze hebben gekregen.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 21:28 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het gaat om Joden en Palestijnen, maar de tweede zijn dan weer geen partij. Hoe is dit dan een deal?
Rot nou eens op met die ''bezetter'' onzin. De Palestijnse identiteit bestaat pas sinds begin 20e eeuw en die mensen hebben evenmin ''recht'' op dat land als de Israelieten of zelfs de Britten.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 23:05 schreef probeer het volgende:
[..]
Wel een rare opvatting voor een Nederlander; dat men zich maar te schikken heeft naar de bezetter.
Niets anders dan poep? Saudi Arabie, Egypte en Engeland hebben al positief gereageerd op dit voorstel. Ook de EU is voorzichtig positief. Zo vreselijk slecht vindt men het blijkbaar niet.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 21:47 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Hoe kun je meegaan in deze 'deal of the century' als je niets anders dan poep krijgt
Op zichzelf is het misschien helemaal geen slecht verhaal, alleen heb je voor vrede nodig dat alle partijen aan boord komen. En dat onderdeel lijkt hier op zijn zachtst gezegd niet fool proof.quote:Op woensdag 29 januari 2020 09:28 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Niets anders dan poep? Saudi Arabie, Egypte en Engeland hebben al positief gereageerd op dit voorstel. Ook de EU is voorzichtig positief. Zo vreselijk slecht vindt men het blijkbaar niet.
https://nos.nl/artikel/23(...)-de-palestijnen.html
En met deze instelling zorg je voor vrede?quote:Op woensdag 29 januari 2020 06:59 schreef BorisDeLul het volgende:
[..]
Ze mogen blij zijn dat ze überhaupt wat krijgen. In het verleden zou dat volk gewoon helemaal geen keuze hebben gekregen.
Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen?
Hartstikke leuk dat de billenmaten van de VS positief reageren. Maar als de Palestijnen er niets voor voelen, kom je alsnog geen steek verder. Uit datzelfde stuk:quote:Op woensdag 29 januari 2020 09:28 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Niets anders dan poep? Saudi Arabie, Egypte en Engeland hebben al positief gereageerd op dit voorstel. Ook de EU is voorzichtig positief. Zo vreselijk slecht vindt men het blijkbaar niet.
quote:Maar de Palestijnse president Abbas spreekt van een "samenzwering" en wijst het af. "Ik zeg tegen Trump en Netanyahu: Jeruzalem is niet te koop", zei Abbas. "Onze rechten zijn niet te koop en niet onderhandelbaar."
"Ik kan dit geen vredesplan noemen", zei de Palestijnse hoofdonderhandelaar Saeb Erekat voorafgaand aan de presentatie in een interview met de NOS. Hij noemt het plan niet de deal, maar "het bedrog van de eeuw".
Engeland en de EU zien het hooguit als een vertrekpunt voor verdere vredesonderhandelingen ( wat je dus met alle betrokken partijen voert normaal gesproken), dus heel erg positief zijn die 2 ook weer niet.quote:Op woensdag 29 januari 2020 09:28 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Dat is een goeie: vrede.quote:Op woensdag 29 januari 2020 09:50 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En met deze instelling zorg je voor vrede?
Ik zeg ook niet heel erg positief, ik zeg positief. Ze zien het inderdaad als een vertrekpunt voor verdere vredesonderhandelingen, dus goed dat Trump in ieder geval iets probeert, en dat is al heel wat meer dan het hatelijke extreem negatieve gezeik hier dat het plan van Trump ''compleet idioot'' is en puur bedoeld om te provoceren.quote:Op woensdag 29 januari 2020 11:33 schreef EchteLiberaal het volgende:
[..]
Engeland en de EU zien het hooguit als een vertrekpunt voor verdere vredesonderhandelingen ( wat je dus met alle betrokken partijen voert normaal gesproken), dus heel erg positief zijn die 2 ook weer niet.
Staat gewoon te lezen in je artikel dus hoe je dat gemist hebt is wel bijzonder.
Letterlijk niemand heeft het over provoceren gehad in 216 posts maar oke.quote:Op woensdag 29 januari 2020 12:18 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet heel erg positief, ik zeg positief. Ze zien het inderdaad als een vertrekpunt voor verdere vredesonderhandelingen, dus goed dat Trump in ieder geval iets probeert, en dat is al heel wat meer dan het hatelijke extreem negatieve gezeik hier dat het plan van Trump ''compleet idioot'' is en puur bedoeld om te provoceren.
Je hoeft het woord ''provoceren'' niet te noemen om die bedoeling duidelijk te maken. Het een ''oorlogsplan'' noemen bijvoorbeeld. Zoals deze:quote:Op woensdag 29 januari 2020 12:21 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Letterlijk niemand heeft het over provoceren gehad in 216 posts maar oke.
Bovendien is dit niet de enige plek op de site waar dit plan besproken wordt. Maar goed, ik ga echt niet nog verder spitten omdat jij te lui bent.quote:[quote]Op dinsdag 28 januari 2020 19:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dus is het helemaal geen deal, maar gewoon een nieuw oorlogsplan. Geheim: een deal houdt in dat de betrokkenen het erover eens zijn, en dat iedereen er iets mee opschiet.
enige manier waarop dit een vertrekpunt kan zijn, is als de palestijnse kant er een eigen plan tegenover legt, dat hun wensen uiteenzet. ik hoop dan ook dat dat nu gaat gebeuren.quote:Op woensdag 29 januari 2020 12:18 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet heel erg positief, ik zeg positief. Ze zien het inderdaad als een vertrekpunt voor verdere vredesonderhandelingen, dus goed dat Trump in ieder geval iets probeert, en dat is al heel wat meer dan het hatelijke extreem negatieve gezeik hier dat het plan van Trump ''compleet idioot'' is en puur bedoeld om te provoceren.
twitter:JoelVoordewind twitterde op woensdag 29-01-2020 om 14:05:41Goed dat er een poging gedaan wordt om de impasse te doorbreken. Het voorstel verdient een eerlijke kans. Alleen via onderhandelingen kan er gekomen tot duurzame vrede. @ADnl https://t.co/xv0DBireRV https://t.co/t7mZYcL33Y reageer retweet
Gelukkig maar. Zonder hun steun was het onmogelijk geworden.quote:Op woensdag 29 januari 2020 14:18 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ook ChristenUnie is positief over vredesplan Trump:twitter:JoelVoordewind twitterde op woensdag 29-01-2020 om 14:05:41Goed dat er een poging gedaan wordt om de impasse te doorbreken. Het voorstel verdient een eerlijke kans. Alleen via onderhandelingen kan er gekomen tot duurzame vrede. @:ADnl https://t.co/xv0DBireRV https://t.co/t7mZYcL33Y reageer retweet
Dat staat er niet. Er staat dat het goed is dat er een poging wordt gedaan en dat het voorstel een eerlijke kans verdient. Dat betekent niet dat ze positief zijn over het plan zelf.quote:Op woensdag 29 januari 2020 14:18 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ook ChristenUnie is positief over vredesplan Trump:twitter:JoelVoordewind twitterde op woensdag 29-01-2020 om 14:05:41Goed dat er een poging gedaan wordt om de impasse te doorbreken. Het voorstel verdient een eerlijke kans. Alleen via onderhandelingen kan er gekomen tot duurzame vrede. @:ADnl https://t.co/xv0DBireRV https://t.co/t7mZYcL33Y reageer retweet
tuurlijk, onder de wat radicalere christenen in de bijbelbelt is er een onvoorwaardelijke steun voor israel.quote:Op woensdag 29 januari 2020 14:18 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Zou het niet zijn omdat ze het plan wel okee vinden?quote:Op woensdag 29 januari 2020 16:12 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
tuurlijk, onder de wat radicalere christenen in de bijbelbelt is er een onvoorwaardelijke steun voor israel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |