Succes daarmee. Dan geldt dan ook voor beide partijen.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 21:39 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Dan verhuis ik naar een ander land.
Het blijft grappig om TDS te zien.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 21:39 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Zucht...hoe is dat in hemelsnaam een VREDEsplan? En the best deal of the century? Het is niet eens een deal!
quote:Op dinsdag 28 januari 2020 21:41 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Het blijft grappig om TDS te zien.
Ze hebben vaak zat de kans gehad zat land te krijgen. Maar ze willen geen deal. De enige deal waar ze akkoord mee gaan is geen Israel.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 21:39 schreef Olga het volgende:
Een vredesplan waar de palestijnen weer minder land krijgen. Ja daar gaan ze eenvouig mee instemmen, meneer de genius
Wat zou jij als oplossing voor dit conflict zien dan?quote:Op dinsdag 28 januari 2020 21:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tussen Trump en Netanyahu. Die kunnen allebei juichen, dus dat maakt dit een fantastische deal voor alle betrokken partijen.
Wat moet ik nog meer zeggen dan. Trump gaat altijd zo te werk. Hij zet keihard in en dwingt zo de andere partij tot een dialoog. Ik zou me niet zo druk maken om wat Trump allemaal roept. Hij probeert op deze manier de Palestijnen aan tafel te krijgen. Of het gaat lukken? Ik denk het niet. Maar niet zo in de stress schieten he.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 21:41 schreef Vis1980 het volgende:
[..]Is dit het niveau, dan? Ik weet genoeg.
Ja ook lekker onpartijdigquote:Op dinsdag 28 januari 2020 21:41 schreef theunderdog het volgende:
https://opiniez.com/2020/01/28/deal-with-it/ernstlissauer/
Goed stuk over dit plan en het conflict in het geheel.
En dat had ik moeten lezen in jouw reactie over TDS? Ik neem aan dat je zelf ook wel inziet dat zoiets kleuterniveau is.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 21:44 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Wat moet ik nog meer zeggen dan. Trump gaat altijd zo te werk. Hij zet keihard in en dwingt zo de andere partij tot een dialoog. Ik zou me niet zo druk maken om wat Trump allemaal roept. Hij probeert op deze manier de Palestijnen aan tafel te krijgen. Of het gaat lukken? Ik denk het niet. Maar niet zo in de stress schieten he.
Omdat zij Joods zijn en volgens zowel Bijbel oude testament als volgens mij historische bronnen (buiten die bijbel) er ooit een “staat” daar was van joden. Hun land, en na meer dan 2000 jaar diaspora keren ze terug of nemen terug wat van hen is. Wij noemen dat kolonisten, maar zo zien die kolonisten dat niet. En aangezien ze politiek te machtig zijn in het huidige Israël sponsort elke regering nieuwe nederzettingen, die zij gewoon zoiets als nieuwe buurten zullen noemen ofzo.quote:
Er zijn ook gewoon historische linken met dat land, hoor.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 21:53 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Omdat zij Joods zijn en volgens zowel Bijbel oude testament als volgens mij historische bronnen (buiten die bijbel) er ooit een “staat” daar was van joden. Hun land, en na meer dan 2000 jaar diaspora keren ze terug of nemen terug wat van hen is. Wij noemen dat kolonisten, maar zo zien die kolonisten dat niet. En aangezien ze politiek te machtig zijn in het huidige Israël sponsort elke regering nieuwe nederzettingen, die zij gewoon zoiets als nieuwe buurten zullen noemen ofzo.
Hoe is ie dat van plan te doen dan?quote:Op dinsdag 28 januari 2020 21:49 schreef Sjemmert het volgende:
Terwijl de democraten niet veel verder komen dan roepen om impeachment gaat Trump ongestoord verder in zijn missie deze wereld te verbeteren.
Hoe is dat nu weer een oplossing? dat is nu juist het einde van de zionistische droom.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 22:00 schreef SpecialK het volgende:
Ik denk eigenlijk dat de enige echte oplossing er eentje is waar Israel zich toelegt op een seculier staatsbestel en Palestina volledig opgaat in Israel en Palestijnen dus Israeli's worden die onderdeel van lokaal en nationaal bestuur worden.
Normaal ben ik wel voor scheiding van culturen voor regionale stabiliteit maar in dit geval delen 2 volken een hoofdstad voor belangrijke culturele redenen dus dan kan je er maar beter werk maken van het multi-culti project.
En ja dat is hard en frustrerend werk en er zit een onzekere toekomst is. Maar het is denk ik beter dan wat er nu aan de hand is.
Misschien moet je je eens in de geschiedenis van de onderhandelingen tussen de joden en de Palestijnen verdiepen.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 21:41 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ze hebben vaak zat de kans gehad zat land te krijgen. Maar ze willen geen deal. De enige deal waar ze akkoord mee gaan is geen Israel.
Staat allemaal in het 181 pagina tellende plan.quote:
Er is 1 feit. Als ik (en stiekem iedereen) tussen een Palestina geleide staat en een Israel geleide staat moest kiezen zou ik 1.000.0000 keer meer vertrouwen hebben in israel om haar burgers rechtvaardig te behandelen ongeacht afkomst dan andersom.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 22:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hoe is dat nu weer een oplossing? dat is nu juist het einde van de zionistische droom.
Israel is Joods land. Daar alle Palestijnen welkom heten is een rechtstreekse ondermijning van Israel. Niet alleen vanuit ideologisch opzicht, maar ook omdat er soms nog wel eens een Palestijn een terreur actie pleegt.
Een consessieloos Israël is een gewelddadig Israël. Ook een keuzequote:Op dinsdag 28 januari 2020 22:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hoe is dat nu weer een oplossing? dat is nu juist het einde van de zionistische droom.
Israel is Joods land. Daar alle Palestijnen welkom heten is een rechtstreekse ondermijning van Israel. Niet alleen vanuit ideologisch opzicht, maar ook omdat er soms nog wel eens een Palestijn een terreur actie pleegt.
Punt is nu juist dat als Israel alle Palestijnen welkom heet, dat het einde van Israel zou betekenenquote:Op dinsdag 28 januari 2020 22:04 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Er is 1 feit. Als ik (en stiekem iedereen) tussen een Palestina geleide staat en een Israel geleide staat moest kiezen zou ik 1.000.0000 keer meer vertrouwen hebben in israel om haar burgers rechtvaardig te behandelen ongeacht afkomst dan andersom.
Maar... ik denk dat een land wat als basis religie heeft uiteindelijk een gedoemd project is. Een seculier Israel zou beter zijn voor iedereen.
Dat is een eufemisme. Men beschouwt het als hun land. Ook als een Australische jood “na 2000 jaar terugkeert” is het in hun ogen hun land en niet van een een of andere lokale niet-Joodse bewoner.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 21:55 schreef theunderdog het volgende:
Er zijn ook gewoon historische linken met dat land, hoor.
Het plan dat door 1vd2 partijen direct is verworpen? Dat plan?quote:Op dinsdag 28 januari 2020 22:03 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Staat allemaal in het 181 pagina tellende plan.
https://www.whitehouse.go(...)f?mod=article_inline
Maar dat is natuurlijk pure bullshit. Dus religie gaat even bepalen dat jij land mag inpikken? Het zal best dat men dat denkt, maar dat kun je toch niet goedpraten?quote:Op dinsdag 28 januari 2020 22:08 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Dat is een eufemisme. Men beschouwt het als hun land. Ook als een Australische jood “na 2000 jaar terugkeert” is het in hun ogen hun land en niet van een een of andere lokale niet-Joodse bewoner.
Dit is niet meer dan een nutteloos PR-momentje, dat verder op niets uitdraait. Palestijnen zijn niet bij het plan betrokken en de kans van slagen is derhalve nihil.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 21:49 schreef Sjemmert het volgende:
Terwijl de democraten niet veel verder komen dan roepen om impeachment gaat Trump ongestoord verder in zijn missie deze wereld te verbeteren.
Nogal ranzig om het op die manier te beredeneren. Je weet dat veel Joden naar Israel zijn gevlucht? vanwege de holocaust, of omdat ze verdreven werden in het Midden-Oosten.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 22:08 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Dat is een eufemisme. Men beschouwt het als hun land. Ook als een Australische jood “na 2000 jaar terugkeert” is het in hun ogen hun land en niet van een een of andere lokale niet-Joodse bewoner.
Beide heren dachten zo'n momentje wel te kunnen gebruiken nu ze behoorlijk onder vuur liggen in eigen land. Het is allemaal ook zo ontzettend doorzichtig en dat maakt het des te gekker dat bepaalde mensen daar niet doorheen kunnen of willen prikken.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 22:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit is niet meer dan een nutteloos PR-momentje, dat verder op niets uitdraait. Palestijnen zijn niet bij het plan betrokken en de kans van slagen is derhalve nihil.
Het is vergelijkbaar met dat circus met Noord-Korea. Trump schreeuwde van de daken dat hij eigenhandig het gevaar had geneutraliseerd, maar intussen heeft Kim nog geen kernwapen ontmanteld, breidt hij z'n arsenaal uit en is hij nog net zo agressief en despotisch als voorheen.
Ik ben het met je eens dat dat als je verder geen voorbereidingen treft een reële angst is. Maar er zijn denk ik wel structuren aan te brengen om seculariteit te waarborgen en daarmee dus moslim-overheersing te voorkomen.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 22:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Punt is nu juist dat als Israel alle Palestijnen welkom heet, dat het einde van Israel zou betekenen
Dat gaat naar alle waarschijnlijk ook in de toekomst gebeuren. Een eeuwig conflict maakt moe. Doodmoe.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 22:13 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat dat als je verder geen voorbereidingen treft een reële angst is. Maar er zijn denk ik wel structuren aan te brengen om seculariteit te waarborgen en daarmee dus moslim-overheersing te voorkomen.
Dat gezegd hebbende.. als optie 1 geen kans heeft dan zie ik nog het liefste eigenlijk optie 2.. maar die is hardvochtig.. alle Palestijnen uit het gebied weg Dus letterlijk Gaza ontmantelen, de west-bank ontmantelen.. .. alle mensen naar buurlanden sturen en de hele vlakte toe-eigenen. Islamieten hebben volgens mij al zat grondgebied in de regio en laten we heel eerlijk zijn.. de persoon die kernfusie economisch vatbaar gaat maken of die kanker gaat genezen komt eerder uit Tel-Aviv dan uit Gaza. Islam heeft niet nog meer broedruimte nodig.
Zo.. ik heb nu denk ik iedereen boos gemaakt hier.
Uitstekend plan, vrees alleen dat dat leidt tot een geweldsexplosie in het Midden-Oosten. En Israël dat daar dan middenin zit.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 22:13 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat dat als je verder geen voorbereidingen treft een reële angst is. Maar er zijn denk ik wel structuren aan te brengen om seculariteit te waarborgen en daarmee dus moslim-overheersing te voorkomen.
Dat gezegd hebbende.. als optie 1 geen kans heeft dan zie ik nog het liefste eigenlijk optie 2.. maar die is hardvochtig.. alle Palestijnen uit het gebied weg Dus letterlijk Gaza ontmantelen, de west-bank ontmantelen.. .. alle mensen naar buurlanden sturen en de hele vlakte toe-eigenen. Islamieten hebben volgens mij al zat grondgebied in de regio en laten we heel eerlijk zijn.. de persoon die kernfusie economisch vatbaar gaat maken of die kanker gaat genezen komt eerder uit Tel-Aviv dan uit Gaza. Islam als cultuur heeft niet nog meer broedruimte nodig.
Maar waarom zouden we het moeten zien als 'die godsdienst heeft al genoeg land', terwijl het hier juist gaat om land. Ik ben geen christen, maar van oorsprong zijn we wel een christelijk land, we kunnen niet op basis van geloof gaan stellen van wie een land is, want dan zegt mijn geloof uiteindelijk ergens in 1 of ander boek dat het juist van mij is. Zo kom je er dus nooit uit, want als je zou zeggen dan maar alle Joden naar het Westen, want daar wonen sowieso al veel Joden.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 22:13 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dat gezegd hebbende.. als optie 1 geen kans heeft dan zie ik nog het liefste eigenlijk optie 2.. maar die is hardvochtig.. alle Palestijnen uit het gebied weg Dus letterlijk Gaza ontmantelen, de west-bank ontmantelen.. .. alle mensen naar buurlanden sturen en de hele vlakte toe-eigenen. Islamieten hebben volgens mij al zat grondgebied in de regio en laten we heel eerlijk zijn.. de persoon die kernfusie economisch vatbaar gaat maken of die kanker gaat genezen komt eerder uit Tel-Aviv dan uit Gaza. Islam heeft niet nog meer broedruimte nodig.
Mwau. Egypte steunt Israel, SA steunt Israel.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 22:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Uitstekend plan, vrees alleen dat dat leidt tot een geweldsexplosie in het Midden-Oosten. En Israël dat daar dan middenin zit.
Het zijn dan ook niet landen waar Israël en westerse troepen bang voor moeten zijn.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 22:23 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Mwau. Egypte steunt Israel, SA steunt Israel.
Heel dat: 'Israel zit Midden in vijandelijk gebied' is nu juist Israelische propaganda.
Waarvoor dan wel? de bevolking gaat op eigen houtje Israel en de VS aanvallen??quote:Op dinsdag 28 januari 2020 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het zijn dan ook niet landen waar Israël en westerse troepen bang voor moeten zijn.
Sorry. Als ik zeg islamitisch bedoel ik islamitische cultuur. Ik vind zelf niet dat religie een intrinsiek bestaansrecht heeft. Maar ik denk dat cultuur dat wel heeft.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 22:19 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Maar waarom zouden we het moeten zien als 'die godsdienst heeft al genoeg land', terwijl het hier juist gaat om land. Ik ben geen christen, maar van oorsprong zijn we wel een christelijk land, we kunnen niet op basis van geloof gaan stellen van wie een land is, want dan zegt mijn geloof uiteindelijk ergens in 1 of ander boek dat het juist van mij is. Zo kom je er dus nooit uit, want als je zou zeggen dan maar alle Joden naar het Westen, want daar wonen sowieso al veel Joden.
Ik zie het zo. Er zijn 4 oplossingen (eindstaten)quote:Beide partijen claimen dat het land hen hen is en er is geen kadaster wat hierbij kan helpen. Dan maar 1 partij in een heel klein hoekje stoppen en alle hulp afpakken en daarna net doen alsof je hen een keuze voor vrede geeft, terwijl je juist allemaal limieten oplegt....is geen bodem voor een goede toekomst.
Ook ik weet de oplossing niet, maar zo ineens maar Israel uitroepen en mensen die daar wonen gewoon hun huis letterlijk afpakken lijkt mij niet een acceptabel iets geweest. Maar daar heeft het Westen net zo hard aan meegewerkt.
Weet niet of het is je opgevallen, maar er worden nogal eens aanslagen gepleegd in het Midden-Oosten.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 22:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarvoor dan wel? de bevolking gaat op eigen houtje Israel en de VS aanvallen??
En dat gaan er ineens meer worden als Israel beslist een einde te maken aan dit conflict??quote:Op dinsdag 28 januari 2020 22:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Weet niet of het is je opgevallen, maar er worden nogal eens aanslagen gepleegd in het Midden-Oosten.
Op dit moment doet Israel dat dus al maar heel langzaam aan met landjepik.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 22:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Uitstekend plan, vrees alleen dat dat leidt tot een geweldsexplosie in het Midden-Oosten. En Israël dat daar dan middenin zit.
Wanneer wordt besloten om Palestijnen hun land af te nemen en te verspreiden over het Midden-Oosten, zoals SpecialK voorstelt, zal dat moslimextremisten inderdaad aanzetten om hun geweldsacties jegens Israël (en waarschijnlijk ook het westen) te intensiveren.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 22:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
En dat gaan er ineens meer worden als Israel beslist een einde te maken aan dit conflict??
Laten we dat maar niet doen. Want de Britten kunnen echt niets.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 22:32 schreef SpecialK het volgende:
Oh en er is nog een extra optie die ik over het hoofd zag
5. Autoritaire en agressieve herkolonisering door het Verenigd Koninkrijk
Hahahquote:Op dinsdag 28 januari 2020 22:36 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Laten we dat maar niet doen. Want de Britten kunnen echt niets.
Dat is een aanname. Persoonlijk denk ik dat het op hetzelfde niveau blijft.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 22:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wanneer wordt besloten om Palestijnen hun land af te nemen en te verspreiden over het Midden-Oosten, zoals SpecialK voorstelt, zal dat moslimextremisten inderdaad aanzetten om hun geweldsacties jegens Israël (en waarschijnlijk ook het westen) te intensiveren.
Ook dat is een aanname.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 22:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat is een aanname. Persoonlijk denk ik dat het op hetzelfde niveau blijft.
Ik vraag me eigenlijk af of dit langzame ge-etter van die wond over een periode van de komende 50 jaar meer of minder extremisme broedt dan de pleister er in 3 of 4 jaar hardhandig af te trekken.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 22:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wanneer wordt besloten om Palestijnen hun land af te nemen en te verspreiden over het Midden-Oosten, zoals SpecialK voorstelt, zal dat moslimextremisten inderdaad aanzetten om hun geweldsacties jegens Israël (en waarschijnlijk ook het westen) te intensiveren.
heeft dan elk volk dat een historische link heeft met een gebied, daar recht op? zou een zooitje worden..quote:Op dinsdag 28 januari 2020 21:53 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Omdat zij Joods zijn en volgens zowel Bijbel oude testament als volgens mij historische bronnen (buiten die bijbel) er ooit een “staat” daar was van joden. Hun land, en na meer dan 2000 jaar diaspora keren ze terug of nemen terug wat van hen is. Wij noemen dat kolonisten, maar zo zien die kolonisten dat niet. En aangezien ze politiek te machtig zijn in het huidige Israël sponsort elke regering nieuwe nederzettingen, die zij gewoon zoiets als nieuwe buurten zullen noemen ofzo.
En op hun beurt geven die Palestijnen ook geen fuck om wat Trump, een FoK!-forumuser genaamd Aloulu of de Israëliërs van hun claim op dat land vinden.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 21:19 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Die kolonisten wonen gewoon op land wat van hen was. In hun ogen. Dat wat linkse Israëliërs of Europeanen dat anders zien is hun probleem. Net zoals de Joodse staat is gesticht op land wat van joden was behoort die hele Westbank ook tot het land van de joden. Dus die Palestijnen moeten opkrassen. Is hun land niet.
Integendeel. Ze gaan zondag al beginnen met de annexaties.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 22:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ook dat is een aanname.
Doet er verder ook niet. Dat plan wordt toch niet doorgevoerd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |