Het is een conflict dat met bilaterale inspanning al bijna niet op te lossen lijkt. Laat staan met unilaterale inspanning.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 20:54 schreef sp3c het volgende:
of laat ik het anders zeggen, als de Palestijnen nu juichend de straat opgaan om dat enorme plan te vieren dan zit Bibi er zijn handtekening niet meer onder
ja ik volg het ook al een tijdjequote:Op dinsdag 28 januari 2020 20:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is een conflict dat met bilaterale inspanning al bijna niet op te lossen lijkt. Laat staan met unilaterale inspanning.
"Hej we hebben de afgelopen jaren wat mensen die je land in willen nemen jouw kant op gestuurd. Dus beter geef je ons jouw land, zodat wij kunnen zorgen dat die mensen je niet verder lastig vallen."quote:Op dinsdag 28 januari 2020 20:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er wonen op die gebieden al kolonisten, lieve schat.
Het is niet alsof Israel die nu stuurt.
Komt ook omdat beide partijen door allerlei lobbyclubjes worden gesteund. Helpt allemaal ook niet echt naar een oplossing toe.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 20:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is een conflict dat met bilaterale inspanning al bijna niet op te lossen lijkt. Laat staan met unilaterale inspanning.
En daarnaast denkt hij niet in gedeelde belangen, maar in winnen. Als partij A wint van partij B en hij is vrienden met A, dan is het voor hem een heel goed plan.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 20:57 schreef KoosVogels het volgende:
Overigens geloof ik best dat Trump werkelijk denkt dat dit een geweldig plan is. Die man laat zich immers niet hinderen door enige kennis van zaken.
Ik kom morgen even langs om een deel van je tuin en keuken over te nemen, ja? Is ook voordelig voor jou want dan hoef je minder schoon te maken, want het wil wel eens een rommel worden in je goot.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 20:53 schreef theunderdog het volgende:
Het is een uitstekend plan. De Palestijnen krijgen een eigen staat, Hamas moet worden ontwapend, de nederzettingen worden geannexeerd. Dat laatste is ook voordelig voor de Palestijnen, aangezien Israel bij een annexatie veel meer invloed heeft. En zo beter de kolonisten in bedwang kan houden (want die draven nog wel eens wat door).
quote:Op dinsdag 28 januari 2020 21:00 schreef Drxx het volgende:
[..]
Ik kom morgen even langs om een deel van je tuin en keuken over te nemen, ja? Is ook voordelig voor jou want dan hoef je minder schoon te maken, want het wil wel eens een rommel worden in je goot.
Het Joodse volk heeft een historische verbintenis met dat land. Ik wil echt niet alle vormen van nederzettingen goedpraten, maar het is nu eenmaal gebeurd. Die kolonisten kun je niet gaan deporteren.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 20:58 schreef probeer het volgende:
[..]
"Hej we hebben de afgelopen jaren wat mensen die je land in willen nemen jouw kant op gestuurd. Dus beter geef je ons jouw land, zodat wij kunnen zorgen dat die mensen je niet verder lastig vallen."
Verbeterd.
Goede vergelijking, Ook qua historische en politieke context.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 21:00 schreef Drxx het volgende:
[..]
Ik kom morgen even langs om een deel van je tuin en keuken over te nemen, ja? Is ook voordelig voor jou want dan hoef je minder schoon te maken, want het wil wel eens een rommel worden in je goot.
Ik zal jou niet persoonlijk aanspreken, maar ik kom in dit forum toch met enige regelmaat users tegen die geen enkel probleem hebben met het deporteren van mensen die ergens illegaal verblijven.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 21:01 schreef theunderdog het volgende:
Die kolonisten kun je niet gaan deporteren.
Nou nou, rustig maar hoor. Zó stupide was de logica in jouw post nou ook weer nietquote:Op dinsdag 28 januari 2020 21:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Goede vergelijking, Ook qua historische en politieke context.
Einsteintje, jij.
twitter:jenanmoussa twitterde op dinsdag 28-01-2020 om 18:29:31President Trump just referred to al-Aqsa mosque as the “al-Aqua mosque.” 🤦🏻♀️#DealOfTheCentury reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Antifa
Oh, maar ik heb er vanuit moreel oogpunt ook geen problemen mee. In Israelische context zijn die kolonisten belangrijk stemvee. Dat is waar het omgaat.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 21:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik zal jou niet persoonlijk aanspreken, maar ik kom in dit forum toch met enige regelmaat users tegen die geen enkel probleem hebben met het deporteren van mensen die ergens illegaal verblijven.
Kusje terug.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 21:03 schreef Drxx het volgende:
[..]
Nou nou, rustig maar hoor. Zó stupide was de logica in jouw post nou ook weer niet
Hadrianus had nog de coolste pogingquote:Op dinsdag 28 januari 2020 18:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er is al talloze malen van alles geprobeerd.
Ik moest het twee keer lezen of ik het wel goed begreep, maar het staat er toch echt.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 21:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wel kun je de conclusie trekken dat sommige van die kolonisten hun hobby ervan hebben gemaakt om Palestijnen te pesten. Een annexatie zou dit kunnen oplossen.
Mee eens.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 21:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het Joodse volk heeft een historische verbintenis met dat land. Ik wil echt niet alle vormen van nederzettingen goedpraten, maar het is nu eenmaal gebeurd.
Meh. Kan wel, maar ik denk niet dat het de kwestie oplost.quote:Die kolonisten kun je niet gaan deporteren.
Jup.quote:Wel kun je de conclusie trekken dat sommige van die kolonisten hun hobby ervan hebben gemaakt om Palestijnen te pesten.
Je wilt de overlastgevers hun zin geven?quote:Een annexatie zou dit kunnen oplossen.
en dan kom ik jou in toom houden, dat is voordelig voor hem.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 21:00 schreef Drxx het volgende:
[..]
Welke historische context had je willen hebben om dit wel redelijk te maken? Als de verre voorouders van @Drxx nou eens hadden gedroomd dat jouw huis van hun zou moeten zijn, is dat dan al voldoende?quote:Op dinsdag 28 januari 2020 21:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Goede vergelijking, Ook qua historische en politieke context.
Einsteintje, jij.
Bij een deal zouden zij toch ook hebben ingestemd? Anders is het geen deal lijkt mij zo.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 20:53 schreef theunderdog het volgende:
Het is een uitstekend plan. De Palestijnen krijgen een eigen staat, Hamas moet worden ontwapend, de nederzettingen worden geannexeerd. Dat laatste is ook voordelig voor de Palestijnen, aangezien Israel bij een annexatie veel meer invloed heeft. En zo beter de kolonisten in bedwang kan houden (want die draven nog wel eens wat door).
De huis vergelijking slaat als een tang op een varken.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 21:05 schreef probeer het volgende:
[..]
Mee eens.
[..]
Meh. Kan wel, maar ik denk niet dat het de kwestie oplost.
[..]
Jup.
[..]
Je wilt de overlastgevers hun zin geven?
Zou jij je huis afstaan aan het COA om aan een illegale criminele asielzoeker te geven, omdat Trump dat voorstelt? Dan kan het COA wellicht beter toezicht houden op de overlast en zo.
Nee, want: eigendomsrecht.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 21:06 schreef VoMy het volgende:
[..]
Welke historische context had je willen hebben om dit wel redelijk te maken? Als de verre voorouders van @:Drxx nou eens hadden gedroomd dat jouw huis van hun zou moeten zijn, is dat dan al voldoende?
nee niet echt. het zijn weinig mensen.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 21:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Oh, maar ik heb er vanuit moreel oogpunt ook geen problemen mee. In Israelische context zijn die kolonisten belangrijk stemvee. Dat is waar het omgaat.
Het is meer een plan, dan een deal. Dat ben ik het met je eens. Het had een deal kunnen zijnquote:Op dinsdag 28 januari 2020 21:08 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Bij een deal zouden zij toch ook hebben ingestemd? Anders is het geen deal lijkt mij zo.
Je spreekt jezelf meerdere keren tegen.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 21:09 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
nee niet echt. het zijn weinig mensen.
hun steunen levert netanyahu wel stemmen op van orthodoxe kant. en die heeft hij nu hard nodig.
maar het idee is meer, dat israel die nederzettingen kan opgeven, en uitruilen tegen palestijnse eisen waar ze geen zin in hebben. zoals de vluchtelingenkwestie.
toen israel gaza verliet, werden daar gewoon alle nederzettingen ontruimd. niemand lag daar wakker van, behalve die gasten zelf.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |