abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191239036
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 20:54 schreef sp3c het volgende:
of laat ik het anders zeggen, als de Palestijnen nu juichend de straat opgaan om dat enorme plan te vieren dan zit Bibi er zijn handtekening niet meer onder
Het is een conflict dat met bilaterale inspanning al bijna niet op te lossen lijkt. Laat staan met unilaterale inspanning.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator dinsdag 28 januari 2020 @ 20:58:36 #102
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_191239047
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 20:58 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het is een conflict dat met bilaterale inspanning al bijna niet op te lossen lijkt. Laat staan met unilaterale inspanning.
ja ik volg het ook al een tijdje
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_191239054
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 20:57 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Er wonen op die gebieden al kolonisten, lieve schat.

Het is niet alsof Israel die nu stuurt.
"Hej we hebben de afgelopen jaren wat mensen die je land in willen nemen jouw kant op gestuurd. Dus beter geef je ons jouw land, zodat wij kunnen zorgen dat die mensen je niet verder lastig vallen."

Verbeterd.
"Pools are perfect for holding water"
pi_191239063
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 20:58 schreef Monolith het volgende:

[..]

Komt ook omdat beide partijen door allerlei lobbyclubjes worden gesteund. Helpt allemaal ook niet echt naar een oplossing toe.
  dinsdag 28 januari 2020 @ 20:59:27 #105
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_191239066
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 20:57 schreef KoosVogels het volgende:
Overigens geloof ik best dat Trump werkelijk denkt dat dit een geweldig plan is. Die man laat zich immers niet hinderen door enige kennis van zaken.
En daarnaast denkt hij niet in gedeelde belangen, maar in winnen. Als partij A wint van partij B en hij is vrienden met A, dan is het voor hem een heel goed plan.

Wat plannen als dit nodig hebben is draagvlak, maar daar heb ik Trump nog maar zelden naar zien zoeken. Net als een hoop andere wereldleiders op dit moment, trouwens.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_191239089
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 20:53 schreef theunderdog het volgende:
Het is een uitstekend plan. De Palestijnen krijgen een eigen staat, Hamas moet worden ontwapend, de nederzettingen worden geannexeerd. Dat laatste is ook voordelig voor de Palestijnen, aangezien Israel bij een annexatie veel meer invloed heeft. En zo beter de kolonisten in bedwang kan houden (want die draven nog wel eens wat door).
Ik kom morgen even langs om een deel van je tuin en keuken over te nemen, ja? Is ook voordelig voor jou want dan hoef je minder schoon te maken, want het wil wel eens een rommel worden in je goot.
pi_191239097
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 21:00 schreef Drxx het volgende:

[..]

Ik kom morgen even langs om een deel van je tuin en keuken over te nemen, ja? Is ook voordelig voor jou want dan hoef je minder schoon te maken, want het wil wel eens een rommel worden in je goot.
_O-
pi_191239099
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 20:58 schreef probeer het volgende:

[..]

"Hej we hebben de afgelopen jaren wat mensen die je land in willen nemen jouw kant op gestuurd. Dus beter geef je ons jouw land, zodat wij kunnen zorgen dat die mensen je niet verder lastig vallen."

Verbeterd.
Het Joodse volk heeft een historische verbintenis met dat land. Ik wil echt niet alle vormen van nederzettingen goedpraten, maar het is nu eenmaal gebeurd. Die kolonisten kun je niet gaan deporteren.

Wel kun je de conclusie trekken dat sommige van die kolonisten hun hobby ervan hebben gemaakt om Palestijnen te pesten. Een annexatie zou dit kunnen oplossen.
pi_191239113
quote:

[..]

Goede vergelijking, Ook qua historische en politieke context.

Einsteintje, jij.
  dinsdag 28 januari 2020 @ 21:02:54 #110
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_191239127
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 21:01 schreef theunderdog het volgende:
Die kolonisten kun je niet gaan deporteren.

Ik zal jou niet persoonlijk aanspreken, maar ik kom in dit forum toch met enige regelmaat users tegen die geen enkel probleem hebben met het deporteren van mensen die ergens illegaal verblijven.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_191239149
quote:

[..]

Einsteintje, jij.
Nou nou, rustig maar hoor. Zó stupide was de logica in jouw post nou ook weer niet :*
  dinsdag 28 januari 2020 @ 21:03:50 #112
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_191239157
jenanmoussa twitterde op dinsdag 28-01-2020 om 18:29:31 President Trump just referred to al-Aqsa mosque as the “al-Aqua mosque.” 🤦🏻‍♀️#DealOfTheCentury reageer retweet

Dit vond ik zoal op de socials. Wat zegt Twitter bij jou @Scarface88? Ik heb maar gekozen voor #DealOfTheCentury aangezien het trending #FreePalestine me wat eentonig leek.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Antifa
pi_191239190
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 21:02 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik zal jou niet persoonlijk aanspreken, maar ik kom in dit forum toch met enige regelmaat users tegen die geen enkel probleem hebben met het deporteren van mensen die ergens illegaal verblijven.
Oh, maar ik heb er vanuit moreel oogpunt ook geen problemen mee. In Israelische context zijn die kolonisten belangrijk stemvee. Dat is waar het omgaat.
pi_191239200
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 21:03 schreef Drxx het volgende:

[..]

Nou nou, rustig maar hoor. Zó stupide was de logica in jouw post nou ook weer niet :*
Kusje terug.
pi_191239202
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 18:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er is al talloze malen van alles geprobeerd.
Hadrianus had nog de coolste poging ;(
Conscience do cost.
pi_191239207
quote:

[..]

Wel kun je de conclusie trekken dat sommige van die kolonisten hun hobby ervan hebben gemaakt om Palestijnen te pesten. Een annexatie zou dit kunnen oplossen.
Ik moest het twee keer lezen of ik het wel goed begreep, maar het staat er toch echt.
pi_191239222
quote:

[..]

Het Joodse volk heeft een historische verbintenis met dat land. Ik wil echt niet alle vormen van nederzettingen goedpraten, maar het is nu eenmaal gebeurd.
Mee eens.

quote:
Die kolonisten kun je niet gaan deporteren.
Meh. Kan wel, maar ik denk niet dat het de kwestie oplost.

quote:
Wel kun je de conclusie trekken dat sommige van die kolonisten hun hobby ervan hebben gemaakt om Palestijnen te pesten.
Jup.

quote:
Een annexatie zou dit kunnen oplossen.
Je wilt de overlastgevers hun zin geven?

Zou jij je huis afstaan aan Marokko zodat die het aan een illegale criminele asielzoeker kan geven, omdat Trump dat voorstelt (zonder daar met jou of Nederland over gesproken te hebben)? Dan kan Marokko wellicht beter toezicht houden op de overlast en zo.
pi_191239246
quote:

[..]

en dan kom ik jou in toom houden, dat is voordelig voor hem.
  dinsdag 28 januari 2020 @ 21:06:22 #119
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_191239249
quote:

[..]

Einsteintje, jij.
Welke historische context had je willen hebben om dit wel redelijk te maken? Als de verre voorouders van @Drxx nou eens hadden gedroomd dat jouw huis van hun zou moeten zijn, is dat dan al voldoende?
Antifa
  dinsdag 28 januari 2020 @ 21:08:20 #120
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_191239303
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 20:53 schreef theunderdog het volgende:
Het is een uitstekend plan. De Palestijnen krijgen een eigen staat, Hamas moet worden ontwapend, de nederzettingen worden geannexeerd. Dat laatste is ook voordelig voor de Palestijnen, aangezien Israel bij een annexatie veel meer invloed heeft. En zo beter de kolonisten in bedwang kan houden (want die draven nog wel eens wat door).
Bij een deal zouden zij toch ook hebben ingestemd? Anders is het geen deal lijkt mij zo.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_191239305
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 21:05 schreef probeer het volgende:

[..]

Mee eens.
[..]

Meh. Kan wel, maar ik denk niet dat het de kwestie oplost.
[..]

Jup.
[..]

Je wilt de overlastgevers hun zin geven?

Zou jij je huis afstaan aan het COA om aan een illegale criminele asielzoeker te geven, omdat Trump dat voorstelt? Dan kan het COA wellicht beter toezicht houden op de overlast en zo.
De huis vergelijking slaat als een tang op een varken.

Dit conflict is al gaande sinds 47. Heel veel dingen zijn er gebeurd, waar je nu niets meer aan gaat kunnen veranderen. Ja, de nederzettingen zijn in Palestijns perspectief onrechtvaardig, maar zoals ik al zei: de kolonisten ga je niet kunnen deporteren. Ook de Palestijnse wens van recht op terugkeer gaat nooit werkelijkheid kunnen worden, aangezien Israel zichzelf dan aan het ondermijnen is.

Het conflict is in essentie onrechtvaardig en tragisch. Met bijna alle conflicten. Maar we moeten het wel met de feiten doen zoals ze nu zijn. Israel heeft de oorlogen gewonnen, het is aan het Palestijnse bestuur om volwassen te worden.
pi_191239332
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 21:06 schreef VoMy het volgende:

[..]

Welke historische context had je willen hebben om dit wel redelijk te maken? Als de verre voorouders van @:Drxx nou eens hadden gedroomd dat jouw huis van hun zou moeten zijn, is dat dan al voldoende?
Nee, want: eigendomsrecht.

Zo werkt dat niet in een oorlog.
pi_191239337
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 21:04 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Oh, maar ik heb er vanuit moreel oogpunt ook geen problemen mee. In Israelische context zijn die kolonisten belangrijk stemvee. Dat is waar het omgaat.
nee niet echt. het zijn weinig mensen.
hun steunen levert netanyahu wel stemmen op van orthodoxe kant. en die heeft hij nu hard nodig.

maar het idee is meer, dat israel die nederzettingen kan opgeven, en uitruilen tegen palestijnse eisen waar ze geen zin in hebben. zoals de vluchtelingenkwestie.
toen israel gaza verliet, werden daar gewoon alle nederzettingen ontruimd. niemand lag daar wakker van, behalve die gasten zelf.
pi_191239349
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 21:08 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Bij een deal zouden zij toch ook hebben ingestemd? Anders is het geen deal lijkt mij zo.
Het is meer een plan, dan een deal. Dat ben ik het met je eens. Het had een deal kunnen zijn
pi_191239378
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 21:09 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

nee niet echt. het zijn weinig mensen.
hun steunen levert netanyahu wel stemmen op van orthodoxe kant. en die heeft hij nu hard nodig.

maar het idee is meer, dat israel die nederzettingen kan opgeven, en uitruilen tegen palestijnse eisen waar ze geen zin in hebben. zoals de vluchtelingenkwestie.
toen israel gaza verliet, werden daar gewoon alle nederzettingen ontruimd. niemand lag daar wakker van, behalve die gasten zelf.
Je spreekt jezelf meerdere keren tegen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')