abonnement Unibet Coolblue
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 24 januari 2020 @ 19:41:51 #1
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191179323
Van 24 juli tot en met 9 augustus 2020 worden de Olympische Zomerspelen gehouden in de Japanse hoofdstad Tokyo. Een officieel logo is er nog niet, of eigenlijk niet meer, want het "oude" logo moest vervangen worden vanwege plagiaat.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_191180117
Ik bedoelde met 'zeker niet' ook de baanwielrenners. Ze zullen wel veel zilveren en bronzen medailles winnen, maar het goud zal op vrijwel alle nummers uiteindelijk toch wel naar Groot-Brittannië gaan? En Kirsten Wild wordt er op het omnium waarschijnlijk afgereden door Chloe Dygert. Maar ik laat me graag verrassen.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 24 januari 2020 @ 20:43:33 #3
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191180143
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 20:42 schreef Riofan83 het volgende:
Ik bedoelde met 'zeker niet' ook de baanwielrenners. Ze zullen wel veel zilveren en bronzen medailles winnen, maar het goud zal op vrijwel alle nummers uiteindelijk toch wel naar Groot-Brittannië gaan? En Kirsten Wild wordt er op het omnium waarschijnlijk afgereden door Chloe Dygert. Maar ik laat me graag verrassen.
Maar dat is toch allemaal juist totaal niet zeker? Juist op sprintnummers zijn de marges best klein, we zouden ronduit gek zijn om nu al te zeggen dat ze bijna geen kans hebben.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_191180341
Kans hebben ze wel, maar de geschiedenis heeft geleerd dat GB het meeste goud wegkaapt. Het jaar voor Londen en voor Rio presteerde GB ook niks, maar op de Spelen zelf zijn ze altijd goed. Vandaar voor mij in het rijtje 'zeker niet'. Al is 'waarschijnlijk niet' beter op zijn plek.
pi_191182559
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 20:55 schreef Riofan83 het volgende:
Kans hebben ze wel, maar de geschiedenis heeft geleerd dat GB het meeste goud wegkaapt. Het jaar voor Londen en voor Rio presteerde GB ook niks, maar op de Spelen zelf zijn ze altijd goed. Vandaar voor mij in het rijtje 'zeker niet'. Al is 'waarschijnlijk niet' beter op zijn plek.
Nederlandse dominantie op sprintnummers van laatste jaren is wel wat groter dan voorheen hoor. Tuurlijk hebben we cliche van rondere wielen bij de Britten maar voorlopig wijst er nog niets op dat de Britten alle goud gaan wegkapen.
  maandag 27 januari 2020 @ 22:21:12 #6
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_191225436
Op hoeveel medailles kunnen we het NOC*NSF afrekenen trouwens? Wat is de doelstelling?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_191234396
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 22:52 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Nederlandse dominantie op sprintnummers van laatste jaren is wel wat groter dan voorheen hoor. Tuurlijk hebben we cliche van rondere wielen bij de Britten maar voorlopig wijst er nog niets op dat de Britten alle goud gaan wegkapen.
Op de duurnummers zitten ze er volgens mij toch wel dicht tegenaan. Trott begint weer goed te rijden bijvoorbeeld. Maar daar is met 'rondere wielen' waarschijnlijk ook meer winst te behalen.

Sprintnummers. Ik weet het niet.
pi_191234465
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 17:09 schreef wimderon het volgende:

[..]

Houden sowieso met weinig rekening. Wij weten beter [ afbeelding ]
Is het niet zo dat Gracenote gewoon de resultaten van de laatste jaren als uitgangspunt neemt, waardoor bijvoorbeeld blessures soms geen factor zijn in de voorspelling (waardoor b.v. bij de laatste winterspelen Stuhec op afdalingsgoud bij de dames werd gezet)?
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 28 januari 2020 @ 16:15:16 #9
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191234481
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 16:14 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Is het niet zo dat Gracenote gewoon de resultaten van de laatste jaren als uitgangspunt neemt, waardoor bijvoorbeeld blessures soms geen factor zijn in de voorspelling (waardoor b.v. bij de laatste winterspelen Stuhec op afdalingsgoud bij de dames werd gezet)?
Ja.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 30 januari 2020 @ 14:09:19 #10
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191263966
Soms komen plannen niet helemaal uit zoals gedacht en soms is dat ook niet zo erg :+ Olympisch kampioene (moderne vijfkamp) Chloe Esposito gaat haar titel onverwacht niet kunnen verdedigen.

chloeesposito91 twitterde op woensdag 29-01-2020 om 22:17:58 A wonderful unexpected surprise has happened. My husband, Matt Cooper and I are bringing a Mini Cooper into the World.True to form, nothing ever works out the way we plan it. Defending my title will have to wait another four years.#pregnancytopodium Can’t wait to be a Mum! https://t.co/xLticVgoSB reageer retweet
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 31 januari 2020 @ 08:35:15 #11
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191274492
Naar alle waarschijnlijkheid gaat Zuid-Afrika de startbewijzen in het waterpolo toch accepteren, waardoor er op het wereldwijde OKT maar twee startbewijzen te verdienen zijn.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 2 februari 2020 @ 13:06:52 #12
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191307100
Rolstoelbasketbal is per direct van het programma van de Spelen in 2024 getrapt :o

Uitsluiting voor Tokyo dreigt ook, de internationale federatie voldoet niet aan bepaalde eisen wat betreft de indeling van spelers en in tegenstelling tot het IOC heeft het IPC een ruggengraat van jewelste.
https://games24.totallympics.com/?p=1690
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator / Redactie Sport zondag 2 februari 2020 @ 13:33:13 #13
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_191307519
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 08:35 schreef heywoodu het volgende:
Naar alle waarschijnlijkheid gaat Zuid-Afrika de startbewijzen in het waterpolo toch accepteren, waardoor er op het wereldwijde OKT maar twee startbewijzen te verdienen zijn.
:')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 2 februari 2020 @ 13:33:32 #14
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191307524
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 13:33 schreef Nattekat het volgende:

[..]

:')
Wat is dit keer precies je probleem?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator / Redactie Sport zondag 2 februari 2020 @ 13:35:19 #15
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_191307548
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 13:33 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Wat is dit keer precies je probleem?
Dat een kansloos land het accepteert en er dus een topland thuis moet blijven.

Maar volgens mijn gegevens zijn er 3 startbewijzen, zelfs met RSA erbij?
Alleen heren dus.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 2 februari 2020 @ 13:38:23 #16
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191307617
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 13:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat een kansloos land het accepteert en er dus een topland thuis moet blijven.
Belachelijk dat een land een startbewijs accepteert ja! :(

Die zogenaamde toplanden hebben echt wel meer dan zat kansen gehad ook. Als ik me niet vergis hebben bijvoorbeeld Nederland of Italië aan het einde van de rit maar liefst drie kansen gehad om zich te plaatsen, als je het dan nóg niet voor elkaar krijgt moet je echt niet zeuren hoor.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator / Redactie Sport zondag 2 februari 2020 @ 13:47:44 #17
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_191307786
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 13:38 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Belachelijk dat een land een startbewijs accepteert ja! :(

Die zogenaamde toplanden hebben echt wel meer dan zat kansen gehad ook. Als ik me niet vergis hebben bijvoorbeeld Nederland of Italië aan het einde van de rit maar liefst drie kansen gehad om zich te plaatsen, als je het dan nóg niet voor elkaar krijgt moet je echt niet zeuren hoor.
Die zogenaamde toplanden hebben samen de beschikbare startbewijzen te verdelen. Dat de VS zich op een mondiaal toernooi geplaatst heeft betekende eigenlijk al dat eentje hoe dan ook achter het net ging vissen als er verder niks werd ingeleverd.

Nou ga ik er stiekem wel van uit dat Nederland en Italië het gewoon gaan halen gezien de staat van Griekenland op dit moment, maar het voelt wel wat raar aan dat een compleet kansloos land dan voor Griekenland gaat. Zelfs Japan heeft Zuid-Afrika alle hoeken van het zwembad laten zien.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 2 februari 2020 @ 13:49:29 #18
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191307812
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 13:47 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Die zogenaamde toplanden hebben samen de beschikbare startbewijzen te verdelen. Dat de VS zich op een mondiaal toernooi geplaatst heeft betekende eigenlijk al dat eentje hoe dan ook achter het net ging vissen als er verder niks werd ingeleverd.

Nou ga ik er stiekem wel van uit dat Nederland en Italië het gewoon gaan halen gezien de staat van Griekenland op dit moment, maar het voelt wel wat raar aan dat een compleet kansloos land dan voor Griekenland gaat. Zelfs Japan heeft Zuid-Afrika alle hoeken van het zwembad laten zien.
Maar Zuid-Afrika boekte wel een ruime zege op het WK. Buiten dat: er zijn zoveel sporten waar veel meer toplanden ernaast grijpen, waterpolo heeft het met dat minieme aantal toplanden die er überhaupt zijn (vooral bij de vrouwen) echt heel erg goed voor elkaar - misschien missen er één of twee de Spelen, voor zover dat allemaal echt toplanden zijn.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator / Redactie Sport zondag 2 februari 2020 @ 13:56:53 #19
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_191307919
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 13:49 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Maar Zuid-Afrika boekte wel een ruime zege op het WK. Buiten dat: er zijn zoveel sporten waar veel meer toplanden ernaast grijpen, waterpolo heeft het met dat minieme aantal toplanden die er überhaupt zijn (vooral bij de vrouwen) echt heel erg goed voor elkaar - misschien missen er één of twee de Spelen, voor zover dat allemaal echt toplanden zijn.
Zuid-Afrika heeft gewonnen van Cuba en Zuid-Korea, dan heb je het echt over landen waar het damesteam van mijn lokale club nog een kans tegen maakt.

Als je nu kijkt naar alle gekwalificeerde landen, dan denk ik dat Japan na Zuid-Afrika de minste is. En Zuid-Afrika is op het WK keihard afgegaan tegen dat Japan. Het verschil is gewoon gigantisch groot.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 2 februari 2020 @ 14:03:03 #20
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191308014
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 13:56 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Zuid-Afrika heeft gewonnen van Cuba en Zuid-Korea, dan heb je het echt over landen waar het damesteam van mijn lokale club nog een kans tegen maakt.

Als je nu kijkt naar alle gekwalificeerde landen, dan denk ik dat Japan na Zuid-Afrika de minste is. En Zuid-Afrika is op het WK keihard afgegaan tegen dat Japan. Het verschil is gewoon gigantisch groot.
Ja, dat is allemaal heel leuk, maar daar gaat het gewoon niet om. Het belangrijkste punt is dat landen als Nederland straks drie kansen hebben gehad om de Spelen te halen. Als dat niet lukt moet je echt niet over het systeem of één of twee matige landen gaan klagen.

Zuid-Afrika pakt ook niet een plek weg ofzo, ook Afrika mag gewoon een land op de Spelen hebben. Alleen heeft Z-A er nog wel een handje van om plekken te weigeren, maar nu dus niet.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator / Redactie Sport zondag 2 februari 2020 @ 14:05:51 #21
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_191308052
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 14:03 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ja, dat is allemaal heel leuk, maar daar gaat het gewoon niet om. Het belangrijkste punt is dat landen als Nederland straks drie kansen hebben gehad om de Spelen te halen. Als dat niet lukt moet je echt niet over het systeem of één of twee matige landen gaan klagen.
Nee, niet matig, gewoon kansloos. Je hoort me niet klagen als dit over Canada, Japan of een willekeurig ander land dat weinig kans maakt gaat. Die hebben onderling nog wel leuke wedstrijden, van Zuid-Afrika weet je nu al dat zij geen wedstrijd met minder dan 10 doelpunten verschil gaan spelen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 2 februari 2020 @ 14:17:53 #22
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191308199
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 14:05 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Nee, niet matig, gewoon kansloos. Je hoort me niet klagen als dit over Canada, Japan of een willekeurig ander land dat weinig kans maakt gaat. Die hebben onderling nog wel leuke wedstrijden, van Zuid-Afrika weet je nu al dat zij geen wedstrijd met minder dan 10 doelpunten verschil gaan spelen.
De Spelen zijn er dan ook niet alleen voor de allerbeste landen. Ze zijn er voor landen van over de hele wereld en daar hoort Afrika bij. Zuid-Afrika is het beste Afrikaanse land in het waterpolo en dus mogen zij terecht naar de Spelen. Net als landen die twee of zelfs drie realistische kansen hebben gekregen en er daar één van hebben gepakt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 4 februari 2020 @ 23:36:48 #23
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191354627
Wat een leuk format, zoals bekend gemaakt door de honkbalbond! :)

Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_191354886
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 23:36 schreef heywoodu het volgende:
Wat een leuk format, zoals bekend gemaakt door de honkbalbond! :)

[ afbeelding ]
6 teams maar. _O- Ga je in ieder geval met een Olympisch diploma naar huis.
leven zoals het leven is
pi_191359659
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 23:36 schreef heywoodu het volgende:
Wat een leuk format, zoals bekend gemaakt door de honkbalbond! :)

[ afbeelding ]
Het is bijna knap als je géén medaille wint ... zelfs als je de eerste drie potjes verliest, maak je nog kans op de medailles, nice!
pi_191359677
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 23:36 schreef heywoodu het volgende:
Wat een leuk format, zoals bekend gemaakt door de honkbalbond! :)

[ afbeelding ]
Wat een hoop repechages :')
pi_191360372
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 12:09 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Wat een hoop repechages :')
Het is een soort dubbel-eleminatie format
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 5 februari 2020 @ 13:31:42 #28
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191360554
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 13:15 schreef Felagund het volgende:

[..]

Het is een soort dubbel-eleminatie format
Nou ja, een soort...dat is toch precies wat het is? :P Je moet minstens twee keer verliezen om eruit te liggen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_191360564
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2020 13:31 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Nou ja, een soort...dat is toch precies wat het is? :P Je moet minstens twee keer verliezen om eruit te liggen.
Het werkt niet precies voor de eerste ronde, verliezer van wedstrijd nr. 7 krijgt geen herkansing. (Al heeft die in de groepswedstrijd natuurlijk wel minstens 1 keer verloren).
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  woensdag 5 februari 2020 @ 13:33:41 #30
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_191360576
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2020 13:31 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Nou ja, een soort...dat is toch precies wat het is? :P Je moet minstens twee keer verliezen om eruit te liggen.
Doen maar 6 landen mee ja? En dan 3 medailles uitdelen?
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 5 februari 2020 @ 14:38:56 #31
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_191361520
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 13:33 schreef VoMy het volgende:

[..]

Doen maar 6 landen mee ja? En dan 3 medailles uitdelen?
Ja. :Y
pi_191563263
De marathon van Tokio is dit keer alleen maar voor wedstrijdlopers. De 31000 amateurs doen dit keer niet mee vanwege het Covid-19 virus.
pi_191577927
tvp
pi_191583565
Tokio heeft een groot probleem.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_191617343
quote:
Tokio is boos om suggestie om de Olympische Spelen in Londen te organiseren door coronavirus: “Ongepast!”

De suggestie dat Londen de organisatie van de Olympische Spelen best kan overnemen van Tokio, is slecht gevallen in Japan. Yuriko Koike, de gouverneur van Tokio, noemt de uitlatingen van Shaun Bailey, de conservatieve kandidaat voor het burgemeesterschap in de Engelse hoofdstad, “ongepast”. Bailey, die het op 7 mei bij de verkiezing opneemt tegen de zittende burgemeester Sadiq Khan, had deze week op Twitter geschreven dat Londen net als in 2012 de Spelen wil huisvesten als ze vanwege het rondwarende coronavirus niet in Japan gehouden kunnen worden.

“Londen kan de Spelen van 2020 organiseren”, schreef Bailey. “We hebben de infrastructuur en de ervaring. Vanwege de uitbraak van het coronavirus heeft de wereld ons misschien nu nodig. Als ik burgemeester word, zorg ik ervoor dat Londen er klaar voor is als de vraag komt en dat we de Spelen opnieuw kunnen organiseren.”

Volgens Koike zijn die opmerkingen ongepast, omdat op dit moment geen reden is om te twijfelen over het doorgaan van de Olympische Spelen in Tokio. “Er wordt van alles geroepen en geschreven, maar ik wil nogmaals duidelijk maken dat we niet denken aan uitstel of annulering van de Spelen”, aldus de vrouw die sinds 2016 de politieke leiding heeft in Tokio.

De voorbereidingen op de Olympische Spelen in Tokio (24 juli-9 augustus) blijven intussen gewoon doorgaan. De Japanse regering werkt daarbij nauw samen met het Internationaal Olympisch Comité (IOC). Het IOC is, onder meer na besprekingen met de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO), ervan overtuigd dat de olympiade zeker kan doorgaan.

Intussen nemen andere organisatoren van grote sportevenementen in Japan volop voorzorgen. De organisatie van de marathon van Tokio besliste enkel professionele atleten te laten deelnemen en geen amateurs. Dat geldt ook voor de marathon voor vrouwen in Nagoya. De stadsmarathon in Nagoya werd helemaal afgelast. De Japanse regering steunt de organisaties in hun plannen, maar eist geen annuleringen.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 21 februari 2020 @ 16:57:30 #36
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191617362
Wat een overdreven reactie van Tokyo zeg.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 21 februari 2020 @ 18:57:11 #37
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_191618973
Ik snap dit ook echt niet. In China wordt er al van alles afgelast, en vooralsnog lijkt het eind niet in zicht, dan wil je toch minimaal een plan B hebben?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_191641431
Zonderland wint zijn 3e WB en staat qua puntenaantal ruim 4 tienden voor op zijn Japanse concurrent voor plaatsing OS.

Er zijn nog 2 WBs waar aan die scores gewerkt kan worden
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Redactie Sport zondag 23 februari 2020 @ 09:04:27 #39
274204 crew  Mexicanobakker
pi_191641445
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 16:57 schreef heywoodu het volgende:
Wat een overdreven reactie van Tokyo zeg.
Die zien een financiële strop als het makkelijk verplaatst kan worden.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport / Supervogel zondag 23 februari 2020 @ 09:46:31 #40
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_191641790
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 09:02 schreef franklop het volgende:
Zonderland wint zijn 3e WB en staat qua puntenaantal ruim 4 tienden voor op zijn Japanse concurrent voor plaatsing OS.

Er zijn nog 2 WBs waar aan die scores gewerkt kan worden
Japannertje zegt nu dat ie niet meer naar die WBs gaat.
  Moderator / Redactie Sport zondag 23 februari 2020 @ 10:39:05 #41
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_191642310
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 09:04 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Die zien een financiële strop als het makkelijk verplaatst kan worden.
Die is er toch ook als het helemaal niet door kan gaan?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Redactie Sport zondag 23 februari 2020 @ 10:49:48 #42
274204 crew  Mexicanobakker
pi_191642422
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 10:39 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Die is er toch ook als het helemaal niet door kan gaan?
Zeker, maar als er een makkelijk alternatief is zullen ze daar eerder voor kiezen he.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_191642461
Epke _O_

Komende week ook de beslissing in de strijd tussen Badloe en van Rijsselberghe
pi_191642905
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 10:54 schreef Marcoss het volgende:
Epke _O_

Komende week ook de beslissing in de strijd tussen Badloe en van Rijsselberghe
Ook daar vreemde regels. Er zijn sporten waar er 3 of meer sporters per land mee mogen doen en bij sporten als windsurfen en judo mag een wereldtopper thuisblijven vanwege 1 sporter per land :N Waar is het IOC mee bezig en wanneer gaan ze de regels grondig herzien. Bijvoorbeeld door de overkill aan zwemnummers wat te minderen zodat er in andere sporten geen toppers buiten de boot vallen. Of door een aantal turnlanden die toch geen kans maken op medailles te minderen. Of door voetbal af te schaffen wat met de huidige leeftijdsregels nergens op slaat.
pi_191643041
Het altijd lachwekkende zwemmen krijgt alleen nog maar meer kermisnummers met allerlei estafettes. _O-

Wel raar dat er in sporten GESWEEPED kan worden en andere weer helemaal niet. Nota bene met iets als triathlon mogen er dan wel weer meerdere van hetzelfde land mee doen, die dan ook nog ongegeneerd voor elkaar kunnen gaan werken. Slecht, matig, die inconsistentis.
Jack does it in real time...
pi_191643737
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 11:46 schreef DeeBee het volgende:
Het altijd lachwekkende zwemmen krijgt alleen nog maar meer kermisnummers met allerlei estafettes. _O-

Wel raar dat er in sporten GESWEEPED kan worden en andere weer helemaal niet. Nota bene met iets als triathlon mogen er dan wel weer meerdere van hetzelfde land mee doen, die dan ook nog ongegeneerd voor elkaar kunnen gaan werken. Slecht, matig, die inconsistentis.
Je kunt er donder op zeggen dat de andere 50m's ook ooit toegevoegd gaan worden. Wat dan een absolute meerwaarde zou zijn tov bijv een 1500m vrouwen, 800m mannen en de gemende estafettes
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_191674814
De beslissing tussen Van Rijsselberghe en Badloe nadert de ontknoping. Badloe is iets beter begonnen aan het WK dan Dorian, die al meteen een schrapresultaat haalde in de eerste race....

https://www.ad.nl/andere-(...)sselberghe~a51ad16d/
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Redactie Sport dinsdag 25 februari 2020 @ 09:57:44 #48
274204 crew  Mexicanobakker
pi_191675442
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 11:46 schreef DeeBee het volgende:
Het altijd lachwekkende zwemmen krijgt alleen nog maar meer kermisnummers met allerlei estafettes. _O-

Wel raar dat er in sporten GESWEEPED kan worden en andere weer helemaal niet. Nota bene met iets als triathlon mogen er dan wel weer meerdere van hetzelfde land mee doen, die dan ook nog ongegeneerd voor elkaar kunnen gaan werken. Slecht, matig, die inconsistentis.
Wat zou jij voorstellen? Elke sport maar 1 deelnemer per land? Elke sport onbeperkt aantal deelnemers per land, zolang ze de limiet maar halen?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 25 februari 2020 @ 10:01:21 #49
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_191675486
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 09:57 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Wat zou jij voorstellen? Elke sport maar 1 deelnemer per land? Elke sport onbeperkt aantal deelnemers per land, zolang ze de limiet maar halen?
Bij elk onderdeel de sterkste atleten, ongeacht nationaliteit? Dat gedoe met Zonderland is toch gênant, die strijdt met de nummer 2 van de wereld om 1 ticket. Terwijl beiden gewoon medailles kunnen halen. Bij judo is het net zo kut. Nederland heeft dan niet zo enorm veel judoka's bv (al heb je wel Grol vs Meijer), maar Japan wordt pas echt genaaid.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 25 februari 2020 @ 10:20:27 #50
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191675703
Nou ja, bij de Spelen is het nooit gegaan om 'alleen de besten mogen meedoen', dat hebben wij er met z'n allen in onze hoofden een beetje van gemaakt. Wat dat betreft logisch dat er limieten zijn aan het aantal deelnemers per land, niemand heeft straks zin in een 1-2-3-4-5-6-7-8'je voor de Noorse langlaufers of een 1-52'je voor de Ethiopische marathonlopers bijvoorbeeld.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Redactie Sport dinsdag 25 februari 2020 @ 10:23:51 #51
274204 crew  Mexicanobakker
pi_191675739
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 10:20 schreef heywoodu het volgende:
Nou ja, bij de Spelen is het nooit gegaan om 'alleen de besten mogen meedoen', dat hebben wij er met z'n allen in onze hoofden een beetje van gemaakt. Wat dat betreft logisch dat er limieten zijn aan het aantal deelnemers per land, niemand heeft straks zin in een 1-2-3-4-5-6-7-8'je voor de Noorse langlaufers of een 1-52'je voor de Ethiopische marathonlopers bijvoorbeeld.
Maar wat is de balans? Is het eerlijk dat bij het zwemmen er maar 2 zwemmers per land op de 100 meter schoolslag mogen deelnemen, terwijl er wel 3 Jamaicanen op de 100 meter mogen lopen?

Of moeten individuele sportbonden dat inderdaad lekker zelf beslissen en zijn die regels 'voor iedereen gelijk'?

(Ik ben het wel met je eens dat een internationaal veld waarbij ook Guatemala en IJsland een kans hebben mooier is dan naar 12 Noren kijken)
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_191675821
Dan doe je toch zoals bij wielrennen bijvoorbeeld? Dus top 3 qua landen op 1 of andere geschoonde wereldranglijst mogen dan 3 deelnemers afvaardigen (afhankelijk van de sport), nummers 4 tot 8 2 deelnemers en de rest max 1?

Dat zou je dan bij judo bijv de top 3/5 landen 2 deelnemers mogen doen om maar een dwarsstraat te noemen.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 25 februari 2020 @ 10:35:42 #53
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191675883
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 10:31 schreef franklop het volgende:
Dan doe je toch zoals bij wielrennen bijvoorbeeld? Dus top 3 qua landen op 1 of andere geschoonde wereldranglijst mogen dan 3 deelnemers afvaardigen (afhankelijk van de sport), nummers 4 tot 8 2 deelnemers en de rest max 1?

Dat zou je dan bij judo bijv de top 3/5 landen 2 deelnemers mogen doen om maar een dwarsstraat te noemen.
Met precieze aantallen gaat dat natuurlijk niet voor elke sport op zo, maar ik ben het wel met het concept eens ja: meer deelnemers voor de sterkste landen, maar wel met een realistische limiet.

Het gewichtheffen is overigens nog wel kanslozer: er zijn veertien gewichtsklassen (7 + 7, wat voor de vrouwen echt te veel is, maar dat geheel terzijde) en een land mag maximaal slechts acht sporters sturen. Maximaal één per gewichtsklasse en maximaal vier per geslacht.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 25 februari 2020 @ 10:46:12 #54
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_191675998
Judo is op een WK in het verleden altijd 1 per land geweest. Later werd dit twee, maar dit is weer teruggedraaid en nu is het max 2 per land met een max teamgrootte van 9. Japan, Brazilië, Frankrijk enz kunnen in twee klassen 'een joker' inzetten.

Voor NL ook gunstig. Omdat we in de lichtere klassen weinig deelnemers hebben kunnen we in meerdere zwaardere twee deelnemers sturen. De Masters is daarmee op papier het sterkst bezette toernooi met de top 36. Aantal max per land maakt dan niet uit.

Bij het Turnen vind ik het jammer dat bijna alles via de teams gaat. Ik zou zeggen minder teams kunnen zich rechtstreeks plaatsen en meer via de individuele onderdelen. Als je dan als land genoeg deelnemers hebt verzameld via de onderdelen mag je ook als team meedoen ipv andersom.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  dinsdag 25 februari 2020 @ 10:49:06 #55
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_191676035
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 10:23 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Maar wat is de balans? Is het eerlijk dat bij het zwemmen er maar 2 zwemmers per land op de 100 meter schoolslag mogen deelnemen, terwijl er wel 3 Jamaicanen op de 100 meter mogen lopen?

Of moeten individuele sportbonden dat inderdaad lekker zelf beslissen en zijn die regels 'voor iedereen gelijk'?

(Ik ben het wel met je eens dat een internationaal veld waarbij ook Guatemala en IJsland een kans hebben mooier is dan naar 12 Noren kijken)
Wat mij betreft dan 90% op prestaties en dan 10% voor de besten van andere landen. Dus wat mij betreft 30 Kenianen, 30 Ethiopiërs, 10 Eritreers, 3 Marokkanen en dan aangevuld met nog een zooi Afrikanen, Japanners en de rest. Lijkt me prima voor een marathon.
  Redactie Sport dinsdag 25 februari 2020 @ 10:55:23 #56
274204 crew  Mexicanobakker
pi_191676100
Systemen met maximum aantal sporters vind ik wel belachelijk als het niet minimaal 1 per onderdeel toestaat.

Het systeem bij schaatsen vind ik ook al zo stom, waardoor WIJ met die prestatiematrix moeten komen. Wat mij betreft doe je dan een deelnemer per afstand minder (of zelfs 2), maar dan wel elke afstand vrije selectie van deelnemers en vrije teamselectie op de teamonderdelen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 25 februari 2020 @ 11:03:08 #57
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_191676175
Ik vind het een eerder belachelijk dat sporters die een goede kans op een medaille hebben niet mee mogen doen, doordat ze verkeerd vlaggetje hebben. Denk dat je nu op het punt bent dat sport mondiaal genoeg is om niet al te eenzijdige deelname te krijgen.
pi_191676217
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 10:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
Systemen met maximum aantal sporters vind ik wel belachelijk als het niet minimaal 1 per onderdeel toestaat.

Het systeem bij schaatsen vind ik ook al zo stom, waardoor WIJ met die prestatiematrix moeten komen. Wat mij betreft doe je dan een deelnemer per afstand minder (of zelfs 2), maar dan wel elke afstand vrije selectie van deelnemers en vrije teamselectie op de teamonderdelen.
Dat is inderdaad ook wel wat ik vreemd vind. Amerika mag voor het atletiek wel overal 3 deelnemers afvaardigen, maar hoeven ook geen keuzes te maken doordat er geen max aan atleten aan gebonden zit. Nu is dat allicht wat lastiger uitwisselbaar, maar trek die lijn dan over alle sporten door, of niet.

Nu zit je met een wirwar van regels, waar niemand het eigenlijk mee eens is.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_191676377
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 09:57 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Wat zou jij voorstellen? Elke sport maar 1 deelnemer per land? Elke sport onbeperkt aantal deelnemers per land, zolang ze de limiet maar halen?
Paar goede ideeen kwamen al voorbij. Vind een systeem waarbij top-10 ranking sowieso mee doet, ongeacht land, plus wat limieten op totaal aantal atleten vaak al prima. Plus gewoon meer consequent zijn tussen sporten, zoals de genoemde voorbeelden al laten zien.

En de link tussen teamperformance en individuele atleten (zoals bij turnen) is helemaal raar. Eerder zou het andersom moeten zijn, stel je teams maar samen op basis van de toesteldeelnemers. Landen ranking met quota plaatsen zoals bij wielrennen kan ook wel werken, maar mijn grootste ergernis is de verschillen tussen sporten.

Badloe en Van Rijsselberghe staan elkaar af te maken deze week en de nummer 10 van het WK mag wel, omdat hij zeg een Griek is ofzo. 8)7
Jack does it in real time...
  dinsdag 25 februari 2020 @ 11:32:44 #60
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_191676478
Er is veel te veel gericht op het beperken van het aantal deelnemers, en veel te weinig op het samenstellen van een zo goed mogelijk deelnemersveld. Dat geldt ook voor het wel erg lage aantal ploegen bij de teamsporten, waar dan ook nog een Afrikaans en een Oceaans team bij moeten zitten.

Toe naar een systeem waar men bij iedere sport werkt met een of andere vorm van een wereldranglijst waar de top zoveel sowieso geplaatst is, ongeacht land, lijkt me sowieso een goed idee. Daarnaast zou bij de individuele en duosporten ieder land zich in principe met 1 deelnemer in moeten kunnen schrijven, met dien verstande dat je je dan wel aan een of andere kwalificatielimiet moet voldoen want anders krijgen we Equatoriaal Guineanen op 400 onderdelen en dat is ook weer niet de bedoeling.

Eigenlijk is het sowieso al raar dat we uitgaan van land, hoe verklaarbaar het ook is. Maar ik denk dat de 50 kleinste landen samen minder inwoners hebben dan Californië.

Het doel van de OS zou moeten zijn dat je de beste sporters tegen elkaar laat strijden, gemengd met een zo internationaal mogelijk deelnemersveld. Als dat organisatorisch te lastig wordt met een te groot aantal sporters dan moet je maar gaan splitsen over verschillende speelsteden ofzo.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_191676980
Gewoon wat circussporten schrappen, zodat er meer deelnemers kunnen zijn bij andere sporten.
pi_191677020
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 12:11 schreef wimderon het volgende:
Gewoon wat circussporten schrappen, zodat er meer deelnemers kunnen zijn bij andere sporten.
Neeee, niet de moderne vijfkamp, R.I.P.!

Ook wel een interessante, welke sporten te schrappen. Al zouden mijn keuzes nagenoeg alle jurysporten zijn en een pak van het skateboarden etc.
Jack does it in real time...
pi_191677055
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 12:14 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Neeee, niet de moderne vijfkamp, R.I.P.!

Ook wel een interessante, welke sporten te schrappen. Al zouden mijn keuzes nagenoeg alle jurysporten zijn en een pak van het skateboarden etc.
Meer individuele nummers, minder teamnummers of estafettes. Maar deze ontwikkeling gaat juist andersom helaas.
pi_191677065
Willen we meer of minder gemengde estafettes?

Iedereen: ...
IOC; Meer! Meer! Meer :9~ :9~ :9~
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  dinsdag 25 februari 2020 @ 13:43:20 #65
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_191678236
Ik vind gemengde estafettes wel wat hebben eigenlijk :@

Alleen is de 4x100 wissel gewoon niet te volgen omdat ieder team een andere samenstelling in het bad legt. Maar het idee dat mannen en vrouwen samen kunnen sporten heeft best zijn charmes.

Maar voor het afschaffen van jurysporten krijg je mijn handtekening trouwens ook wel. Behalve turnen aan de rekstok, uiteraard.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Redactie Sport dinsdag 25 februari 2020 @ 13:50:55 #66
274204 crew  Mexicanobakker
pi_191678311
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 12:11 schreef wimderon het volgende:
Gewoon wat circussporten schrappen, zodat er meer deelnemers kunnen zijn bij andere sporten.
RIP het altijd mooie Modern Pentathlon
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 25 februari 2020 @ 14:00:44 #67
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_191678400
Jurysporten hebben niks te zoeken op de OS :W

Turnen is niet echt een jurysport, dus mag blijven.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_191678413
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 14:00 schreef Nattekat het volgende:
Jurysporten hebben niks te zoeken op de OS :W

Turnen is niet echt een jurysport, dus mag blijven.
In hoeverre is een sport dat gejureerd/gescoord wordt door een jury geen jurysport?
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 25 februari 2020 @ 14:09:01 #69
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_191678483
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 14:02 schreef franklop het volgende:

[..]

In hoeverre is een sport dat gejureerd/gescoord wordt door een jury geen jurysport?
Bij turnen telt heel erg mee wat je doet, iedereen die weet hoe de punten werken kan min of meer op dezelfde score uitkomen. Het is geen boksen waar de jury gewoon op hun favoriet kan stemmen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 25 februari 2020 @ 14:20:39 #70
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_191678623
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 14:09 schreef Nattekat het volgende:
Bij turnen telt heel erg mee wat je doet, iedereen die weet hoe de punten werken kan min of meer op dezelfde score uitkomen.
Maar dat geldt ook voor dansjes doen op het ijs, dansjes doen op een paard of dansjes doen op een skateboard. Je kunt het niet meten, het blijft een beoordeling.

De reden waarom een mens (inclusief ondergetekende) turnen buiten de categorie jurysporten wil houden is omdat het een klassiek Olympisch onderdeel is, wat om die reden 'thuis zou horen' op de Spelen. Maar het voldoet op geen enkele manier aan 'degene die het eerste over de streep komt of het verste gooit wint'.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 25 februari 2020 @ 15:06:53 #71
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191679152
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 14:20 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Maar dat geldt ook voor dansjes doen op het ijs, dansjes doen op een paard of dansjes doen op een skateboard. Je kunt het niet meten, het blijft een beoordeling.

De reden waarom een mens (inclusief ondergetekende) turnen buiten de categorie jurysporten wil houden is omdat het een klassiek Olympisch onderdeel is, wat om die reden 'thuis zou horen' op de Spelen. Maar het voldoet op geen enkele manier aan 'degene die het eerste over de streep komt of het verste gooit wint'.
Turnen is, over het algemeen, wel een stuk objectiever dan bijvoorbeeld skateboarden of snowboarden, waar veel meer gekeken wordt naar hoe 'cool' iets is.

Wat natuurlijk niet wegneemt dat turnen absoluut een jurysport is.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_191679519
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 11:03 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik vind het een eerder belachelijk dat sporters die een goede kans op een medaille hebben niet mee mogen doen, doordat ze verkeerd vlaggetje hebben. Denk dat je nu op het punt bent dat sport mondiaal genoeg is om niet al te eenzijdige deelname te krijgen.
Je weet toch dat de Spelen allang niet meer die Spelen zijn zoals in de vorige eeuw. Gaat alleen maar om het financiële plaatje en de tv rechten en wat het opbrengt.
pi_191682165
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 13:50 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

RIP het altijd mooie Modern Pentathlon
Die mogen blijven.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 25 februari 2020 @ 18:44:14 #74
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191682204
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 15:35 schreef rmrt2010 het volgende:

[..]

Je weet toch dat de Spelen allang niet meer die Spelen zijn zoals in de vorige eeuw. Gaat alleen maar om het financiële plaatje en de tv rechten en wat het opbrengt.
Vertel, hoe was het in de vorige eeuw?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 25 februari 2020 @ 18:50:43 #75
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191682326
Dick Pound, het langstzittende IOC-lid, heeft laten weten dat Tokyo tot eind mei heeft om te kijken/hopen dat de COVID-19-situatie onder controle komt, 'anders gaan we waarschijnlijk een annulering krijgen'.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_191691339
Badloe op 1, Dorian op 3 voorlopig, OS-ticket wordt pas bepaald in de medalrace, denk ik
pi_191691414
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 18:50 schreef heywoodu het volgende:
Dick Pound, het langstzittende IOC-lid, heeft laten weten dat Tokyo tot eind mei heeft om te kijken/hopen dat de COVID-19-situatie onder controle komt, 'anders gaan we waarschijnlijk een annulering krijgen'.
En geen mogelijkheid tot verplaatsing dus?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 26 februari 2020 @ 08:42:19 #78
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191691429
quote:
15s.gif Op woensdag 26 februari 2020 08:40 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

En geen mogelijkheid tot verplaatsing dus?
Grotere kans op verplaatsing dan uitstel zo te lezen, maar alsnog een zeer kleine kans. Het is niet echt realistisch om op zo'n korte termijn ergens alle faciliteiten gereed te hebben voor fatsoenlijke Spelen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_191691484
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 18:50 schreef heywoodu het volgende:
Dick Pound, het langstzittende IOC-lid, heeft laten weten dat Tokyo tot eind mei heeft om te kijken/hopen dat de COVID-19-situatie onder controle komt, 'anders gaan we waarschijnlijk een annulering krijgen'.
Tokyo naar 2032? Of naar 2024 en dan Parijs en Los Angeles ook opschuiven?
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_191691489
Dick Pound, classic.

Verplaatsing zou wel een sof zijn zeg, al ook een beetje onzin, want overal kan dit virus opduiken, zeker met al het gereis wat een OS met zich mee brengt...
Jack does it in real time...
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 26 februari 2020 @ 08:49:58 #81
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191691498
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 08:48 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:

[..]

Tokyo naar 2032? Of naar 2024 en dan Parijs en Los Angeles ook opschuiven?
Dat lijkt me bijzonder onrealistisch. Parijs en LA opschuiven met name, Tokyo naar 2032 zou mogelijk zijn.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 26 februari 2020 @ 08:50:51 #82
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191691506
quote:
10s.gif Op woensdag 26 februari 2020 08:49 schreef DeeBee het volgende:
Dick Pound, classic.

Verplaatsing zou wel een sof zijn zeg, al ook een beetje onzin, want overal kan dit virus opduiken, zeker met al het gereis wat een OS met zich mee brengt...
Verplaatsing zou op dit moment onzin zijn ja, Pound heeft het dan ook over 'als de situatie zou verslechteren'. Als je straks duizenden besmettingen zou hebben in Tokyo en Sapporo zou het niet zo'n raar idee zijn.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_191691542
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 08:49 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat lijkt me bijzonder onrealistisch. Parijs en LA opschuiven met name, Tokyo naar 2032 zou mogelijk zijn.
Of naar 2021? Hoewel dat voor veel sporten zal betekenen dat de kalender overhoop moet.
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 26 februari 2020 @ 08:56:21 #84
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191691575
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 08:54 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:

[..]

Of naar 2021? Hoewel dat voor veel sporten zal betekenen dat de kalender overhoop moet.
Inderdaad, Pound noemt die optie zelf ook, maar zegt er wel bij dat dat ook nogal lastig is. Ik zou denken dat één jaar uitstellen van alle mogelijke opties buiten annuleren het meest reeël is, maar nog wel vrij onrealistisch :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_191691622
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 12:11 schreef wimderon het volgende:
Gewoon wat circussporten schrappen, zodat er meer deelnemers kunnen zijn bij andere sporten.
Er zijn inderdaad de laatste OS'en een aantal sporten toegevoegd die ook prima buiten de OS hadden mogen blijven.
Wat er mist is een evenwicht tussen de sporten en het aantal onderdelen. Vooral bij zwemmen zie je dat er veel overlap tussen de nummers zit, hoe is het anders mogelijk dat een Phelps zo veel medailles haalt. Bij atletiek is het verschil en de specialisatie veel groter en zie je dus ook geen mensen met 20+ goud. Wat mij betreft mag er dus drastisch gesneden worden in de zwemnummers en de circussporten kunnen ook weg.

Het is praktisch onvermijdelijk dat er een atletencap is omdat het anders onbeheersbaar wordt maar nu wordt het doel voorbij geschoten omdat er wereldtoppers niet mee mogen doen vanwege het verkeerde vlaggetje en een ongunstig kwalificatieregime bij de betreffende sport. Terwijl er tegelijkertijd atleten meedoen die er echt helemaal niets van kunnen. We lachen allemaal hartelijk om de zwemexoten die bijna verzuipen maar het is natuurlijk schrijnend dat een top judoka of surfer straks weer thuis zit terwijl zo'n exoot hopelijk de finish haalt. Leuk dat die landen mee willen doen maar ook daar mag een realistische limiet aan gesteld worden en dat is niet dat je er 3x zo lang over mag doen dan de toppers.
pi_191691638
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 11:32 schreef Janneke141 het volgende:

Eigenlijk is het sowieso al raar dat we uitgaan van land, hoe verklaarbaar het ook is. Maar ik denk dat de 50 kleinste landen samen minder inwoners hebben dan Californië.

De kleinste 80 zijn qua inwonersaantal net zo groot als Nederland. Om bij Californie uit te komen zit je op iets meer dan 90 landen.

Om het verder in perpsectief te zetten. China is net zo groot als de top 200.

Tot zover dit numerieke uitstapje.
pi_191691640
Toevoeging: Er moet ruimte blijven voor innovatie. Zo vind ik de rugby sevens een hele mooie toevoeging aan het programma wat ook minder bekende Olympische landen kansen op een medaille geeft!
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 26 februari 2020 @ 09:04:26 #88
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191691664
Wat vinden we eigenlijk precies 'de circussporten'?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_191691688
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 09:00 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Er zijn inderdaad de laatste OS'en een aantal sporten toegevoegd die ook prima buiten de OS hadden mogen blijven.
Wat er mist is een evenwicht tussen de sporten en het aantal onderdelen. Vooral bij zwemmen zie je dat er veel overlap tussen de nummers zit, hoe is het anders mogelijk dat een Phelps zo veel medailles haalt. Bij atletiek is het verschil en de specialisatie veel groter en zie je dus ook geen mensen met 20+ goud. Wat mij betreft mag er dus drastisch gesneden worden in de zwemnummers en de circussporten kunnen ook weg.

Het is praktisch onvermijdelijk dat er een atletencap is omdat het anders onbeheersbaar wordt maar nu wordt het doel voorbij geschoten omdat er wereldtoppers niet mee mogen doen vanwege het verkeerde vlaggetje en een ongunstig kwalificatieregime bij de betreffende sport. Terwijl er tegelijkertijd atleten meedoen die er echt helemaal niets van kunnen. We lachen allemaal hartelijk om de zwemexoten die bijna verzuipen maar het is natuurlijk schrijnend dat een top judoka of surfer straks weer thuis zit terwijl zo'n exoot hopelijk de finish haalt. Leuk dat die landen mee willen doen maar ook daar mag een realistische limiet aan gesteld worden en dat is niet dat je er 3x zo lang over mag doen dan de toppers.
Maar wat vind je dan van biatlon? ;) Weliswaar 'maar' 4 nummers, maar wel 4 nummers met een vergelijkbaar startveld en slechts marginale verschillen in de winstkansen. En dan vooral de achtervolging.

Bij zwemmen is het veel moeilijker omdat je weldegelijk per discipline specialisten hebt. Je zou van alle 100 meters een 50 meter kunnen maken, de 400 vrij (en 100 vrij) schrappen en alleen de 800 vrij of 1500 vrij doen + estafettes. Maar meer zie ik niet kunnen. Wel mee eens dat het lastig is dat sommige onderdelen zo dicht bij elkaar liggen qua deelnemersveld, zoals de 200 vlinder, 800 vrij en 400 wissel vaak flinke overlap hebben.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_191691720
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 09:04 schreef heywoodu het volgende:
Wat vinden we eigenlijk precies 'de circussporten'?
10 km traplopen en 200 meter laagkruipen.

Nee, zonder gekheid, ik denk vooral de showsporten, van dat X-Games spul? Maar die heb je veel meer op de winterspelen dan op de zomerspelen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_191691726
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 08:56 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Inderdaad, Pound noemt die optie zelf ook, maar zegt er wel bij dat dat ook nogal lastig is. Ik zou denken dat één jaar uitstellen van alle mogelijke opties buiten annuleren het meest reeël is, maar nog wel vrij onrealistisch :P
Zouden we een totale annulering van de OS kunnen krijgen? :o Hoe erg Corona ook is, het is totaal niet te vergelijken met de eerdere oorzaken om te annuleren: Wereldoorlogen.

Zijn we niet te bang geworden en is het probleem ook niet vooral het faciliteren van de supporters in plaats van de sporters? Je kunt altijd nog kiezen om het meer op sporters te richten en dus beperkt lokale toeschouwers toe te staan. Zoals het vroeger in de praktijk ook was omdat je niet zo makkelijk kon reizen.
pi_191691737
Wat betreft kwalificatie voor Tokio, Badloe sloopt van Rijsselberghe tot nu toe: 7-12 is de stand.

3x 1 en 3x 2 voor Badloe, waar van Rijsselberghe zelfs al een 18 heeft staan als schrapresultaat.
Jack does it in real time...
pi_191691751
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 09:04 schreef heywoodu het volgende:
Wat vinden we eigenlijk precies 'de circussporten'?
skateboarden, bmx, klimsport
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 26 februari 2020 @ 09:10:35 #94
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191691753
quote:
9s.gif Op woensdag 26 februari 2020 09:08 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

10 km traplopen en 200 meter laagkruipen.

Nee, zonder gekheid, ik denk vooral de showsporten, van dat X-Games spul? Maar die heb je veel meer op de winterspelen dan op de zomerspelen.
Die zorgen ook voor veel meer kansen op medailles voor andere landen die je buiten dat minder tot niet zien. Juist op de Winterspelen :D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 26 februari 2020 @ 09:11:28 #95
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191691767
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 09:10 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

skateboarden, bmx, klimsport
Skateboarden en BMX (hopelijk bedoel je freestyle) snap ik, maar klimsport? Dat is juist een van de zeldzame nieuwe sporten waarbij het echt puur om fysieke kwaliteiten en makkelijk meetbare/volgbare prestaties gaat in plaats van iets 'zo mooi mogelijk' doen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_191691794
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 09:06 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Maar wat vind je dan van biatlon? ;) Weliswaar 'maar' 4 nummers, maar wel 4 nummers met een vergelijkbaar startveld en slechts marginale verschillen in de winstkansen. En dan vooral de achtervolging.

Bij zwemmen is het veel moeilijker omdat je weldegelijk per discipline specialisten hebt. Je zou van alle 100 meters een 50 meter kunnen maken, de 400 vrij (en 100 vrij) schrappen en alleen de 800 vrij of 1500 vrij doen + estafettes. Maar meer zie ik niet kunnen. Wel mee eens dat het lastig is dat sommige onderdelen zo dicht bij elkaar liggen qua deelnemersveld, zoals de 200 vlinder, 800 vrij en 400 wissel vaak flinke overlap hebben.
Ik vind dat er of een medaille zou moeten zijn voor de sprint of voor de combinatie sprint-achtervolging en dat het geen twee aparte onderdelen zouden moeten zijn.

Over het zwemmen: Ja jammer voor bepaalde specialisten maar kijk eens wat er in het baanprogramma geschrapt is. Wel al die zwemafstanden en geen klassiek nummer als de individiuele achtervolging meer op de OS vind ik een verkeerde keuze.
pi_191691832
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 09:11 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Skateboarden en BMX (hopelijk bedoel je freestyle) snap ik, maar klimsport? Dat is juist een van de zeldzame nieuwe sporten waarbij het echt puur om fysieke kwaliteiten en makkelijk meetbare/volgbare prestaties gaat in plaats van iets 'zo mooi mogelijk' doen.
Klimsport wil ik best een kans geven, ik ken dat niet zo goed dus als jij zegt dat het iets toe voegt.
En wat mij betreft ook weg mag omdat ik er niets mee heb is synchroonzwemmen
pi_191691933
Wat van mij als eerste weg mag is het Boksen. In Rio ook weer, twee weken lang is er op los gemept en we weten uiteindelijk nog steeds niet wie echt de beste is door al die corruptie. Uit dat licht, weg met die troep totdat er een oplossing is.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 26 februari 2020 @ 09:23:18 #99
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_191691942
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 09:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat van mij als eerste weg mag is het Boksen. In Rio ook weer, twee weken lang is er op los gemept en we weten uiteindelijk nog steeds niet wie echt de beste is door al die corruptie. Uit dat licht, weg met die troep totdat er een oplossing is.
Idem voor gewichtheffen, want waarschijnlijk kennen we de definitieve medaillewinnaars pas medio 2025.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_191691954
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 09:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat van mij als eerste weg mag is het Boksen. In Rio ook weer, twee weken lang is er op los gemept en we weten uiteindelijk nog steeds niet wie echt de beste is door al die corruptie. Uit dat licht, weg met die troep totdat er een oplossing is.
Ook daar ben ik het mee eens. Niet omdat boksen geen plaats heeft op de OS maar omdat er inderdaad elke OS onbegrijpelijke beslissingen genomen worden.
  Redactie Sport woensdag 26 februari 2020 @ 09:24:57 #101
274204 crew  Mexicanobakker
pi_191691972
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 09:24 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Ook daar ben ik het mee eens. Niet omdat boksen geen plaats heeft op de OS maar omdat er inderdaad elke OS onbegrijpelijke beslissingen genomen worden.
Dat ik het niet om aan te gluren vind is mooi meegenomen, maar als er fatsoenlijk beslissingen worden genomen heeft het best een plaats op de OS als klassiek onderdeel.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 26 februari 2020 @ 09:25:48 #102
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_191691985
Klimmen is wel echt een mooie toevoeging wmb. Gewoon een klassieke racevorm, alleen dan omhoog.

Met skateboarden en bmx'en heb ik dan weer wat minder, maar ik kan er nog steeds prima mee leven dat ze dat doen op de spelen zo lang het maar niet ten koste gaat van andere onderdelen - wat het dus wel doet. Voor mijn part gaan ze darten, maar dan wel gewoon ook alle baanwieleronderdelen terug op het programma. En de ploegentijdrit op de weg.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 26 februari 2020 @ 09:28:40 #103
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191692027
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 09:25 schreef Janneke141 het volgende:
Klimmen is wel echt een mooie toevoeging wmb. Gewoon een klassieke racevorm, alleen dan omhoog.
En opzij (boulder) :Y

De manier waarop het op de Spelen is, de wat rare combinatie, is een beetje jammer, maar dat was de enige mogelijkheid om het IOC te overtuigen. Hopelijk wordt het een succes en kan het snel doorgroeien naar de drie losse onderdelen. Goed voor de diversiteit ook, toch een speerpunt van het IOC: op het onderdeel speed scoren Indonesische vrouwen regelmatig behoorlijk hoog, medailleniveau zelfs, en dat zie je toch niet echt in andere olympische sporten.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 26 februari 2020 @ 09:29:50 #104
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_191692047
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 09:28 schreef heywoodu het volgende:

[..]

En opzij (boulder) :Y

De manier waarop het op de Spelen is, de wat rare combinatie, is een beetje jammer, maar dat was de enige mogelijkheid om het IOC te overtuigen. Hopelijk wordt het een succes en kan het snel doorgroeien naar de drie losse onderdelen. Goed voor de diversiteit ook, toch een speerpunt van het IOC: op het onderdeel speed scoren Indonesische vrouwen regelmatig behoorlijk hoog, medailleniveau zelfs, en dat zie je toch niet echt in andere olympische sporten.
In campingtennis wel toch?

Waarom is inlineskaten eigenlijk niet Olympisch? Dat is internationaal toch ook best groot? Ook in Z-Amerika?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Redactie Sport woensdag 26 februari 2020 @ 09:32:39 #105
274204 crew  Mexicanobakker
pi_191692086
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 09:28 schreef heywoodu het volgende:

[..]

En opzij (boulder) :Y

De manier waarop het op de Spelen is, de wat rare combinatie, is een beetje jammer, maar dat was de enige mogelijkheid om het IOC te overtuigen. Hopelijk wordt het een succes en kan het snel doorgroeien naar de drie losse onderdelen. Goed voor de diversiteit ook, toch een speerpunt van het IOC: op het onderdeel speed scoren Indonesische vrouwen regelmatig behoorlijk hoog, medailleniveau zelfs, en dat zie je toch niet echt in andere olympische sporten.
Indonesië is toch ook wel redelijk in pingpong, badminton en bij de zuidoostazieklassen in het vrouwengewichtheffen?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 26 februari 2020 @ 09:33:05 #106
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191692090
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 09:29 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

In campingtennis wel toch?

Waarom is inlineskaten eigenlijk niet Olympisch? Dat is internationaal toch ook best groot? Ook in Z-Amerika?
Badminton, met afstand de populairste sport in Indonesië, scoort soms wel aardig ja, maar toch wel minder dan speedklimmen bij de vrouwen.

Volgens mij valt inlineskaten wel mee, in elk geval qua populariteit. In Nederland wordt het soms een beetje groter gemaakt dan het is, denk ik, omdat er regelmatig mensen overstappen naar het schaatsen. Ik vind het eigenlijk een perfecte plek hebben op de World Games, volgend jaar weer :9
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 26 februari 2020 @ 09:34:44 #107
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191692108
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 09:32 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Indonesië is toch ook wel redelijk in pingpong, badminton en bij de zuidoostazieklassen in het vrouwengewichtheffen?
Er doet er soms eens één, misschien twee leuk mee ja. Hier haalden ze hun medailles op de Asian Games in 2018, die in Indonesië waren. Zoals je kunt zien, want pencak silat.

Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_191692124
Vinden jullie ook dat mannenvoetbal geschrapt kan worden in de huidige vorm? Vreemde gemengde U23 teams met compensatiespelers en het is niet zoals voor veel andere sporten het sport-hoogtepunt want dat is het WK. Dat komt er veel ruimte vrij.
  Redactie Sport woensdag 26 februari 2020 @ 09:36:45 #109
274204 crew  Mexicanobakker
pi_191692128
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 09:34 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Er doet er soms eens één, misschien twee leuk mee ja. Hier haalden ze hun medailles op de Asian Games in 2018, die in Indonesië waren. Zoals je kunt zien, want pencak silat.

[ afbeelding ]
Bridge _O_ Aziatische spelengenot
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 26 februari 2020 @ 09:36:46 #110
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191692129
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 09:36 schreef Faraday01 het volgende:
Vinden jullie ook dat mannenvoetbal geschrapt kan worden in de huidige vorm? Vreemde gemengde U23 teams met compensatiespelers en het is niet zoals voor veel andere sporten het sport-hoogtepunt want dat is het WK. Dat komt er veel ruimte vrij.
Uiteraard. Een juniorentoernooi van de OS maken is niet echt de bedoeling.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Redactie Sport woensdag 26 februari 2020 @ 09:37:10 #111
274204 crew  Mexicanobakker
pi_191692134
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 09:36 schreef Faraday01 het volgende:
Vinden jullie ook dat mannenvoetbal geschrapt kan worden in de huidige vorm? Vreemde gemengde U23 teams met compensatiespelers en het is niet zoals voor veel andere sporten het sport-hoogtepunt want dat is het WK. Dat komt er veel ruimte vrij.
Ik vind dat belachelijk ja. Maar ja, geen voetbal op de OS is commercieel dan weer pijnlijk.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_191692141
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 09:37 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ik vind dat belachelijk ja. Maar ja, geen voetbal op de OS is commercieel dan weer pijnlijk.
Het was toch een amateurevenement _O-
  woensdag 26 februari 2020 @ 09:38:11 #113
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_191692146
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 09:36 schreef Faraday01 het volgende:
Vinden jullie ook dat mannenvoetbal geschrapt kan worden in de huidige vorm? Vreemde gemengde U23 teams met compensatiespelers en het is niet zoals voor veel andere sporten het sport-hoogtepunt want dat is het WK. Dat komt er veel ruimte vrij.
Ja, mee eens. Maar je zal de FIFA niet akkoord krijgen met een volwaardig voetbaltoernooi op de Spelen denk ik, dat doet afbreuk aan de status van het WK.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Redactie Sport woensdag 26 februari 2020 @ 09:38:13 #114
274204 crew  Mexicanobakker
pi_191692149
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 09:37 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Het was toch een amateurevenement _O-
was inderdaad, maar dat is sinds de jaren 90 toch wel ingehaald door de commercie.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_191692164
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 09:38 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

was inderdaad, maar dat is sinds de jaren 90 toch wel ingehaald door de commercie.
Mijn vorige opmerking was ook ironisch bedoeld
pi_191692192
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 09:38 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ja, mee eens. Maar je zal de FIFA niet akkoord krijgen met een volwaardig voetbaltoernooi op de Spelen denk ik, dat doet afbreuk aan de status van het WK.
En dus schrappen. 16 teams met begeleiding, daar kun je een aantal hele mooie onderdelen voor in de plaats zetten waar het voor de sporters wel het absolute hoogtepunt is.

De deelnemers in 2016:
Brazilië, Irak, Japan, Zuid-Korea, Algerije, Nigeria, Zuid Afrika, Honduras, Mexico, Argentinië, Fiji, Denemarken, Duitsland, Portugal, Zweden en Colombia.

Zitten een paar vreemde landen tussen als je het over mannenvoetbal hebt.
  Redactie Sport woensdag 26 februari 2020 @ 09:49:46 #117
274204 crew  Mexicanobakker
pi_191692277
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 09:42 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

En dus schrappen. 16 teams met begeleiding, daar kun je een aantal hele mooie onderdelen voor in de plaats zetten waar het voor de sporters wel het absolute hoogtepunt is.

De deelnemers in 2016:
Brazilië, Irak, Japan, Zuid-Korea, Algerije, Nigeria, Zuid Afrika, Honduras, Mexico, Argentinië, Fiji, Denemarken, Duitsland, Portugal, Zweden en Colombia.

Zitten een paar vreemde landen tussen als je het over mannenvoetbal hebt.

Komt ook doordat er maar weinig Europese landen mogen kwalificeren. Slechts 4/16. Maar wel 3 landen uit Azië, waar ze totaal niet kunnen voetballen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 26 februari 2020 @ 09:51:47 #118
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191692311
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 09:38 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ja, mee eens. Maar je zal de FIFA niet akkoord krijgen met een volwaardig voetbaltoernooi op de Spelen denk ik, dat doet afbreuk aan de status van het WK.
En dat is ook prima te begrijpen, voetbal is gewoon te groot voor de Spelen. Dat kunnen we allemaal wel of niet leuk vinden, het is wel zo.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 26 februari 2020 @ 10:00:11 #119
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_191692405
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 09:51 schreef heywoodu het volgende:

[..]

En dat is ook prima te begrijpen, voetbal is gewoon te groot voor de Spelen. Dat kunnen we allemaal wel of niet leuk vinden, het is wel zo.
Dat is goed, maar dan moet je het van het programma gooien. Om diezelfde reden zou je trouwens ook kunnen twijfelen over tennis en golf. Olympisch goud zou het hoogst haalbare doel moeten zijn voor een sporter.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 26 februari 2020 @ 10:10:12 #120
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191692553
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 10:00 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat is goed, maar dan moet je het van het programma gooien. Om diezelfde reden zou je trouwens ook kunnen twijfelen over tennis en golf. Olympisch goud zou het hoogst haalbare doel moeten zijn voor een sporter.
Oh ik ben het helemaal met je eens hoor, maar het levert teveel geld op voor het IOC om het ook met ons eens te zijn :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_191701411
OKT waterpolo afgelast, benieuwd wat ze daarmee gaan doen
pi_191703010
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 20:07 schreef Marcoss het volgende:
OKT waterpolo afgelast, benieuwd wat ze daarmee gaan doen
Een ander bad zoeken
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_191703093
quote:
10s.gif Op woensdag 26 februari 2020 21:36 schreef franklop het volgende:

[..]

Een ander bad zoeken
:D we gaan nog veel van dit soort problemen krijgen de komende weken
pi_191703170
quote:
10s.gif Op woensdag 26 februari 2020 21:36 schreef franklop het volgende:

[..]

Een ander bad zoeken
;)
pi_191708300
https://www.ad.nl/andere-(...)cket-lonkt~a93c195f/

Ik had het Dorian wel gegund, maar Badloe lijkt hem nu wel echt voorbij...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 27 februari 2020 @ 08:49:55 #126
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191708461
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 08:31 schreef TheVulture het volgende:
https://www.ad.nl/andere-(...)cket-lonkt~a93c195f/

Ik had het Dorian wel gegund, maar Badloe lijkt hem nu wel echt voorbij...
Mag ook wel, tijd voor een nieuwe naam.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_191708487
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2020 08:49 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Mag ook wel, tijd voor een nieuwe naam.
Ja Badloe kan ook nog wel effe mee en het echte heilige vuur bij Dorian is toch wel een beetje gedoofd voor m'n gevoel
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  donderdag 27 februari 2020 @ 08:54:28 #128
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_191708513
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 08:52 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ja Badloe kan ook nog wel effe mee en het echte heilige vuur bij Dorian is toch wel een beetje gedoofd voor m'n gevoel
Kan Dorian niet uitkomen voor een ander land :D
  Redactie Sport donderdag 27 februari 2020 @ 08:58:33 #129
274204 crew  Mexicanobakker
pi_191708552
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2020 08:49 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Mag ook wel, tijd voor een nieuwe naam.
Als Dorian 3x goud had kunnen pakken was dat wel legendarisch geweest, maar ik betwijfel of hij zich nog volledig zou kunnen opladen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport donderdag 27 februari 2020 @ 08:59:02 #130
274204 crew  Mexicanobakker
pi_191708559
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2020 08:54 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Kan Dorian niet uitkomen voor een ander land :D
Canada lijkt me wel wat. Moet ie wel een beetje op hoogte leren surfen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_191708589
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2020 08:54 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Kan Dorian niet uitkomen voor een ander land :D
Badloe kan dat overigens wel, die kan ook voor Suriname uitkomen, maar die heeft daar niet voor gekozen omdat hij dan natuurlijk alle ondersteuning en dergelijke ook kwijt is. En hij lijkt nu dus "gewoon" de Spelen te gaan halen.

En dan ben je bij 3 WK's achter elkaar 1e, 2e en (waarschijnlijk) 2e geworden en mag je alsnog niet naar de Spelen :D
pi_191728182
Met alleen de medal race nog te gaan kan het toch nog een beetje spannend worden.

Mocht Dorian winnen, dan moet Badloe 5e of beter eindigen. Als hij 6e wordt hebben ze evenveel punten, maar wint Dorian op basis van de medal race.
pi_191728527
Bij de laser radial hadden we gewoon ook 4 vrouwen in top 10, met ook nummers 1 en 2

Daar was Bouwmeester dan al zeker
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  zaterdag 29 februari 2020 @ 01:25:03 #134
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_191747181
Badloe wint
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_191747339
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 01:25 schreef Szura het volgende:
Badloe wint
Net aan wel, maar is genoeg
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 29 februari 2020 @ 05:51:42 #136
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191747876
Vandaag was het Oceanisch OKT voor het taekwondo, winnaars mogen naar de Spelen. Het was ook dit jaar weer uiterst goed gevuld.
https://en.wikipedia.org/(...)ification_Tournament
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_191748506
Jammer van Van Rijsselberghe. Na het ongelukkige begin heeft ie toch wel heel sterk gepresteerd. Drie keer goud op rij had een unieke prestatie kunnen worden.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 29 februari 2020 @ 09:05:23 #138
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191748594
Maar mooi van Badloe, die heeft het wel echt dik verdiend inmiddels.

En De Geus glipt voor mijn gevoel lekker tussen alle aandacht door, maar is nu tweevoudig wereldkampioene (en heeft ook al drie keer brons) _O_
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zaterdag 29 februari 2020 @ 10:38:26 #139
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_191749551
Internationale spreiding van deelnemers per sport zorgt echt voor lachwekkende kwalificaties.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 29 februari 2020 @ 10:39:15 #140
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191749560
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 10:38 schreef VoMy het volgende:
Internationale spreiding van deelnemers per sport zorgt echt voor lachwekkende kwalificaties.
In een van de andere zeilklassen was het starten van één van de races genoeg voor een dame uit Papoea-Nieuw-Guinea genoeg om het ticket te pakken.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_191750075
Jammer dat Dorian niet gaat en geen 3x op rij goud kon halen. Hoezo geen 2 afgevaardigden en gewoon de top zoveel uitnodigen? Belachelijk.
pi_191750094
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 10:39 schreef heywoodu het volgende:

[..]

In een van de andere zeilklassen was het starten van één van de races genoeg voor een dame uit Papoea-Nieuw-Guinea genoeg om het ticket te pakken.
_O- meedoen is belangrijker dan winnen
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 29 februari 2020 @ 11:18:54 #143
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191750108
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 11:18 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

_O- meedoen is belangrijker dan winnen
In sommige gevallen wel natuurlijk, ik verwacht over twee jaar niet op de banken te staan voor langlaufgoud ofzo :+

Net als goud verliezen/zilver winnen is het volledig afhankelijk van de situatie.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_191750130
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 11:18 schreef heywoodu het volgende:

[..]

In sommige gevallen wel natuurlijk, ik verwacht over twee jaar niet op de banken te staan voor langlaufgoud ofzo :+
nou Bruna moet tenminste nog iemand verslaan om mee te mogen doen.

Al die zwemmers die bijna verzuipen in het zwembad, niet om aan te zien.
Hoewel - en dat weet je - Bruna heel veel techniektraining zal moeten gaan doen om een beetje acceptabel voor de dag te komen straks.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 29 februari 2020 @ 11:28:11 #145
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191750227
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 11:20 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

nou Bruna moet tenminste nog iemand verslaan om mee te mogen doen.

Al die zwemmers die bijna verzuipen in het zwembad, niet om aan te zien.
Hoewel - en dat weet je - Bruna heel veel techniektraining zal moeten gaan doen om een beetje acceptabel voor de dag te komen straks.
Gelukkig is het niet te vergelijken met Pita Taufatofua, die zich vandaag ook weer voor de Spelen geplaatst heeft (wederom in taekwondo). Hij probeerde/probeert het ook in het sprintkanoën, waar hij vorig jaar op het WK niet eens normaal naar zijn startpositie kon komen ;(
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_191750534
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 11:28 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Gelukkig is het niet te vergelijken met Pita Taufatofua, die zich vandaag ook weer voor de Spelen geplaatst heeft (wederom in taekwondo).
*O*
Ik pre-claim Tonga alvast voor het exotisch-supporteren. :P
pi_191750562
Einde carrière Dorian?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 29 februari 2020 @ 11:56:48 #148
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191750566
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 11:54 schreef Arth_NL het volgende:

[..]

*O*
Ik pre-claim Tonga alvast voor het exotisch-supporteren. :P
Deze had het niet al te moeilijk, er deed niemand anders mee op het OKT dus even tekenen was voldoende.

Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_191750567
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 11:54 schreef Arth_NL het volgende:

[..]

*O*
Ik pre-claim Tonga alvast voor het exotisch-supporteren. :P
Dan pre-claim ik Brazilië, om de reactie van heywoodu _O-
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 29 februari 2020 @ 11:57:09 #150
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191750569
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 11:56 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Dan pre-claim ik Brazilië, om de reactie van heywoodu _O-
Die heb ik twee jaar geleden al geclaimd natuurlijk :7
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_191750572
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 11:57 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Die heb ik twee jaar geleden al geclaimd natuurlijk :7
en daar is het, waar blijft het schriftelijk bewijs van deze claim :D
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 29 februari 2020 @ 12:03:51 #152
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191750652
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 11:57 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

en daar is het, waar blijft het schriftelijk bewijs van deze claim :D
Wel een waarschuwing:

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 19:34 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Brazilië claimen als je niet mij bent levert een OWS-ban op :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_191750683
quote:
6s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:03 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Wel een waarschuwing:
[..]

Dat was 4 jaar geleden, ging over de vorige OWS _O-

en toen was je ook al te laat :6
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 29 februari 2020 @ 12:08:40 #154
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191750710
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:06 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Dat was 4 jaar geleden, ging over de vorige OWS _O-

en toen was je ook al te laat :6
Ach ja, je moet doen wat je niet laten kan he, ik durf toch wel te zeggen dat ik er meer over te posten heb en zal dat ook niet laten dan :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_191750761
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:08 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ach ja, je moet doen wat je niet laten kan he, ik durf toch wel te zeggen dat ik er meer over te posten heb en zal dat ook niet laten dan :+
Hij geeft op :D

Maar heywoodu, ik gun je Brasil natuurlijk :)
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 29 februari 2020 @ 12:59:32 #156
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191751498
Over het Oceanisch OKT in het taekwondo:

quote:
The W-49kg saw no athlete qualify after an athlete disqualification due to being over the weight limit for that category and two athletes no shows.
Dus twee kwamen niet opdagen, de enige andere haalde de gewichtslimiet niet en werd daardoor gediskwalificeerd ipv dat ze na de weging officieel geplaatst was :o -O-
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_191751610
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 12:59 schreef heywoodu het volgende:
Over het Oceanisch OKT in het taekwondo:
[..]

Dus twee kwamen niet opdagen, de enige andere haalde de gewichtslimiet niet en werd daardoor gediskwalificeerd ipv dat ze na de weging officieel geplaatst was :o -O-
Betekent dat een ander continent een extra plaats krijgt of dat er 1 vechter minder mee doet?

-49kg is de lichtste categorie?
pi_191751612
_O-
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 29 februari 2020 @ 13:07:01 #159
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191751638
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 13:05 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Betekent dat een ander continent een extra plaats krijgt of dat er 1 vechter minder mee doet?

-49kg is de lichtste categorie?
Dat is de lichtste ja, als ik me niet vergis gaat dat ticket dan naar de beste nog niet-geplaatste atlete op de wereldranglijst. Een Canadese, dacht ik.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 29 februari 2020 @ 13:11:17 #160
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191751697
Zó moe van het niet in actie hoeven komen dat ze de vlag verkeerd om heeft.

Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_191751756
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 13:11 schreef heywoodu het volgende:
Zó moe van het niet in actie hoeven komen dat ze de vlag verkeerd om heeft.

[ afbeelding ]
_O-
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 29 februari 2020 @ 13:16:49 #162
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_191751763
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 13:11 schreef heywoodu het volgende:
Zó moe van het niet in actie hoeven komen dat ze de vlag verkeerd om heeft.

[ afbeelding ]
Lui heet dat.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 1 maart 2020 @ 16:58:27 #163
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_191776847
We have always been at war with Eastasia.
pi_191776914
quote:
Dat lijkt mij wel heel optimistisch.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_191776968
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 17:02 schreef Felagund het volgende:

[..]

Dat lijkt mij wel heel optimistisch.
En toch is het gewoon een weerspiegeling van de resultaten van de laatste 4 jaar.
  zondag 1 maart 2020 @ 17:05:57 #166
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_191776984
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 17:02 schreef Felagund het volgende:

[..]

Dat lijkt mij wel heel optimistisch.
Voor de Mof, voor de Fransoos, voor de spaghettivreters en voor Brit. Chinezen mogen vanwege corona straks Japan niet in, Rusland wordt nog wel geschorst dus uiteindelijk eindigen we 3e.
We have always been at war with Eastasia.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 1 maart 2020 @ 17:07:14 #167
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191777003
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 17:02 schreef Felagund het volgende:

[..]

Dat lijkt mij wel heel optimistisch.
Dat zeggen mensen in bijna alle landen bij zulke voorspellingen. "Dat is echt te veel voor ons _O- "

Het kan natuurlijk niet dat iedereen het fout heeft :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_191777004
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 17:05 schreef TheArt het volgende:

[..]

En toch is het gewoon een weerspiegeling van de resultaten van de laatste 4 jaar.
Dat klopt wel, maar dat betekent niet dat je dit ook zomaar op de OS ook laat zien.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_191777030
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 17:07 schreef Felagund het volgende:

[..]

Dat klopt wel, maar dat betekent niet dat je dit ook zomaar op de OS ook laat zien.
Daarom is het ook een voorspelling, geen zekerheid.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 1 maart 2020 @ 17:12:41 #170
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191777093
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 17:07 schreef Felagund het volgende:

[..]

Dat klopt wel, maar dat betekent niet dat je dit ook zomaar op de OS ook laat zien.
Als dat wel zo was hadden we de Spelen wel kunnen annuleren. Oh wacht.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Redactie Sport / Supervogel zondag 1 maart 2020 @ 18:02:46 #171
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_191777988
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 01:25 schreef Szura het volgende:
Badloe wint
En Dorian kapt er mee.
  zondag 1 maart 2020 @ 18:13:13 #172
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_191778158
RIP Dorian
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  zondag 1 maart 2020 @ 18:14:51 #173
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_191778188
Twee keer wereldkampioen en olympisch kampioen, Máxima aangezien voor je vrouw: je kan een minder palmares hebben
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  zondag 1 maart 2020 @ 18:15:25 #174
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_191778200
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 18:14 schreef Szura het volgende:
Twee keer wereldkampioen en olympisch kampioen, Máxima aangezien voor je vrouw: je kan een minder palmares hebben
Dit heb ik gemist :D
  Redactie Sport / Supervogel zondag 1 maart 2020 @ 18:16:44 #175
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_191778231
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2020 18:15 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Dit heb ik gemist :D
https://nos.nl/artikel/23(...)er-surfcarriere.html

Ergens onderaan
pi_191782259
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 18:14 schreef Szura het volgende:
Twee keer wereldkampioen en olympisch kampioen, Máxima aangezien voor je vrouw: je kan een minder palmares hebben
Prima gast ook. Mooi palmares _O_
pi_191797793
Zijn er al een keer zwemafstanden/disciplines geschrapt, of zijn er nog steeds ontelbaar veel medailles te verdelen? Zo'n wisselslag, rugslag, schoolslag en vlinderslag kan er wmb gewoon uit.
pi_191809596
quote:
Tokio heeft het recht om de Olympische Spelen uit te stellen naar eind 2020 vanwege het coronavirus. Dat heeft de Japanse minister Seiko Hashimoto gezegd na vragen in het parlement.

"Het contract stelt dat de Spelen gehouden moeten worden in kalenderjaar 2020", zei Hashimoto. "Dat zou geïnterpreteerd kunnen worden als het recht tot uitstellen. Maar we doen er alles aan de Spelen door te laten gaan op de geplande data."

De Olympische Spelen staan voor 24 juli tot en met 9 augustus op de kalender. Uitstel van het evenement zou een kostbare aangelegenheid worden. De Spelen hebben nu al een budget van 11,25 miljard euro.

Het recht om de Spelen helemaal te schrappen ligt bij het Internationaal Olympisch Comité, maar vorige week liet voorzitter Thomas Bach nog weten dat hij ondanks de uitbraak van het coronavirus volledig achter het doorgaan van de Spelen staat.

In Japan zijn al zo'n duizend mensen besmet met het coronavirus en twaalf mensen om het leven gekomen.
pi_191809614
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 17:28 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Zijn er al een keer zwemafstanden/disciplines geschrapt, of zijn er nog steeds ontelbaar veel medailles te verdelen? Zo'n wisselslag, rugslag, schoolslag en vlinderslag kan er wmb gewoon uit.
Zodat je maar 1 zwemslag over houdt? ;)
  Redactie Sport dinsdag 3 maart 2020 @ 11:14:09 #180
274204 crew  Mexicanobakker
pi_191809653
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 11:11 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Dat zou een heel gedoe veroorzaken met meerdere sportbonden. Zie dat niet zomaar gebeuren.

Bovendien lijkt de situatie juist in Japan redelijk 'onder controle'. Ik ben er van overtuigd dat de spelen gewoon doorgaan op de geplande data.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_191809731
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 11:14 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Bovendien lijkt de situatie juist in Japan redelijk 'onder controle'.
jep helemaal

The focus of the fight against COVID-19 has shifted from a prevention of cross-border infections to forestalling a mass domestic outbreak.
  Redactie Sport dinsdag 3 maart 2020 @ 11:21:52 #182
274204 crew  Mexicanobakker
pi_191809751
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 11:19 schreef funnywell het volgende:

[..]

jep helemaal

The focus of the fight against COVID-19 has shifted from a prevention of cross-border infections to forestalling a mass domestic outbreak.
Ik zeg niet dat er daar niks aan de hand is, maar tegenover andere landen heeft Japan het een stuk beter gedaan de afgelopen weken, terwijl de problemen daar toch vrij vroeg begonnen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 3 maart 2020 @ 11:23:15 #183
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_191809772
quote:
"De meest fascinerende dopingzaak die nu speelt"
De schorsing van 8 jaar die de Chinese olympisch kampioen Sun Yang vorige week kreeg voor een tweede dopingovertreding - hij sloeg een bloedstaal stuk met een hamer - beroerde de hele zwemwereld. Vooral door de ietwat perverse rol van de Internationale Zwemfederatie in dit verhaal. Die zag geen graten in zijn gedrag en gaf de zwemmer een gewone waarschuwing. Het Wereldantidopingagentschap (WADA) ging hiertegen in beroep en kreeg gelijk van het Internationaal Sporttribunaal (TAS).



"Het is de meest fascinerende dopingzaak die op dit ogenblik speelt", zegt Luc Kempen. "Je denkt dat je alles gehoord hebt met Russen en gaten in de muur, maar dit is redelijk straf", vult Christophe Vandegoor aan.



Luc Kempen is zich altijd blijven verdiepen in Sun Yang. "Hij was in 2014 ook al eens geschorst geweest, voor 3 maanden, omdat hij een verboden product had gebruikt. Maar de Internationale Zwemfederatie (FINA) maakte dat pas ná de schorsing bekend. In die periode waren er geen grote wedstrijden geweest, dus er was geen vuiltje aan de lucht."



"Ik denk dat we het erover eens kunnen zijn dat, in de rangorde van meest corrupte sportbonden, de FINA in de top 3 staat", gaat Luc Kempen verder. "Ze hebben hem altijd beschermd omwille van die Chinese markt. We hebben het hier over een zwemmer met 35 miljoen volgers op de Chinese Twitter. Maar het is ongezien dat een zwembond tussenkomt om een dopingzondaar te beschermen, tot twee keer toe."
pi_191809875
Het blijft raar dat bonden een vinger in de pap hebben bij dopingzaken.
pi_191810163
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 11:23 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Luc en Christophe gaan even voorbij aan het feit dat geadviseerd wordt dopingstalen stuk te slaan als controleurs zich (bijvoorbeeld) niet kunnen identificeren, zoals hier het geval was. Wat je ook van Sun vindt, dit zou je géén goede ontwikkeling moeten vinden. Maar hij komt uit een eng ver land en heeft een dubieus verleden, dus dan is alles goed!

Misschien had Sun positief moeten laten testen en het op een apotheker die epo in zijn supplementen had verwerkt moeten afschuiven, dan loopt iedereen gewoon door alsof er niets gebeurd is.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 3 maart 2020 @ 22:05:26 #186
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191819935
Het waterpolo-OKT voor de vrouwen is uitgesteld naar 17-24 mei, maar nog wel in Trieste in Italië.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 3 maart 2020 @ 23:42:40 #187
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_191821230
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 22:05 schreef heywoodu het volgende:
Het waterpolo-OKT voor de vrouwen is uitgesteld naar 17-24 mei, maar nog wel in Trieste in Italië.
Wat een belachelijk besluit :')

Je hebt het hier over een toernooi dat plaats moet vinden ruim voor de Spelen, nee, laten we het tot helemaal in mei uitstellen met het risico dat we dan nog geen donder opgeschoten zijn in die regio. Combineer het gewoon met het mannentoernooi in Rotterdam dan.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 3 maart 2020 @ 23:44:12 #188
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191821238
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 23:42 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wat een belachelijk besluit :')

Je hebt het hier over een toernooi dat plaats moet vinden ruim voor de Spelen, nee, laten we het tot helemaal in mei uitstellen met het risico dat we dan nog geen donder opgeschoten zijn in die regio. Combineer het gewoon met het mannentoernooi in Rotterdam dan.
Het in die regio houden is inderdaad raar, hoewel men de optie open houdt om het alsnog te verplaatsen als er in april geen verbetering is. 'Helemaal in mei' is natuurlijk ernstig overdreven en helemaal niet zo laat.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator / Redactie Sport woensdag 4 maart 2020 @ 00:07:11 #189
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_191821410
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 23:44 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Het in die regio houden is inderdaad raar, hoewel men de optie open houdt om het alsnog te verplaatsen als er in april geen verbetering is. 'Helemaal in mei' is natuurlijk ernstig overdreven en helemaal niet zo laat.
Mei an sich is natuurlijk geen probleem, ware het niet dat er nog steeds een risico aan kleeft. In de huidige situatie is het gewoon het beste om zo snel mogelijk een plek uit te kiezen waar het kan zodat dat toernooi iig gespeeld wordt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_191840033
quote:
IOC wil 2 vlaggendragers tijdens openingsceremonie van Spelen in Tokio

Tijdens de openingsceremonie van de Olympische Spelen in Tokio op 24 juli zullen voor het eerst twee atleten de vlag van hun land mogen dragen. Het Internationaal Olympisch Comité (IOC) wijzigde de regels in het streven naar meer gendergelijkheid op de Spelen.

"Elk nationaal comité zal de mogelijkheid hebben een mannelijke en vrouwelijke atleet te nomineren om samen de vlag te dragen tijdens de openingsceremonie. We nodigen alle NOC's uit gebruik te maken van deze optie", verklaarde IOC-voorzitter Thomas Bach tijdens een persmoment in Lausanne.

Daarnaast besliste het IOC dat alle 206 delegaties, inclusief het vluchtelingenteam, voor het eerst uit minstens één man en één vrouw moeten bestaan. "Met deze twee initiatieven zendt het IOC opnieuw een extreem duidelijke boodschap uit naar de wereld dat gendergelijkheid een realiteit is op de Olympische Spelen", aldus Bach.

  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 5 maart 2020 @ 06:03:22 #191
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191840943
Bhutan heeft een groot probleem.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Redactie Sport donderdag 5 maart 2020 @ 08:00:37 #192
274204 crew  Mexicanobakker
pi_191841397
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 06:03 schreef heywoodu het volgende:
Bhutan heeft een groot probleem.
Wonen daar alleen mannen?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 5 maart 2020 @ 08:44:20 #193
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_191841806
Als je gewoon mokerslechte vrouwen hebt is het onzinnig om er toch eentje te moeten sturen. Niveau van presteren is nog altijd belangrijker...
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 5 maart 2020 @ 08:50:07 #194
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191841849
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 08:00 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Wonen daar alleen mannen?
Die hebben al enige tijd geen man gestuurd. Ze weigeren de gratis startplek in de atletiek (ja, dat is er tegenwoordig nog maar één in totaal ipv één man en één vrouw, daar ging het IOC dan weer wel mee akkoord 8)7 ), en een wildcard voor de mannen in (uiteraard, want Bhutan) het boogschieten zit er niet in omdat een vrouw zich al heeft geplaatst.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Redactie Sport donderdag 5 maart 2020 @ 08:51:16 #195
274204 crew  Mexicanobakker
pi_191841866
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 08:50 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Die hebben al enige tijd geen man gestuurd. Ze weigeren de gratis startplek in de atletiek (ja, dat is er tegenwoordig nog maar één in totaal ipv één man en één vrouw, daar ging het IOC dan weer wel mee akkoord 8)7 ), en een wildcard voor de mannen in (uiteraard, want Bhutan) het boogschieten zit er niet in omdat een vrouw zich al heeft geplaatst.
Denk dat het IOC daar minder moeite mee heeft dan met geen vrouwen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 5 maart 2020 @ 09:02:27 #196
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191841971
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 08:51 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Denk dat het IOC daar minder moeite mee heeft dan met geen vrouwen.
Genottelijke hypocrisie _O_
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 maart 2020 @ 09:55:48 #197
403973 crew  Gijscoman
Hou hoog de naam van N.E.C.
pi_191842649
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 08:50 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Die hebben al enige tijd geen man gestuurd. Ze weigeren de gratis startplek in de atletiek (ja, dat is er tegenwoordig nog maar één in totaal ipv één man en één vrouw, daar ging het IOC dan weer wel mee akkoord 8)7 ), en een wildcard voor de mannen in (uiteraard, want Bhutan) het boogschieten zit er niet in omdat een vrouw zich al heeft geplaatst.
Moeten het per se een mannelijke en vrouwelijke sporter zijn of zijn trainers, scheidsrechters, etc. ook onderdeel van de delegatie?
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 5 maart 2020 @ 10:01:06 #198
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191842717
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 09:55 schreef Gijscoman het volgende:

[..]

Moeten het per se een mannelijke en vrouwelijke sporter zijn of zijn trainers, scheidsrechters, etc. ook onderdeel van de delegatie?
Volgens mij gaat het om sporters ja.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 maart 2020 @ 10:52:45 #199
403973 crew  Gijscoman
Hou hoog de naam van N.E.C.
pi_191843463
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 10:01 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het om sporters ja.
Maar krijgen hopeloze sportlanden dan extra plaatsen om zo toch gelijkheid te verkrijgen of geldt de verplichting niet in het geval van een heel beperkt aantal deelnemers?
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 5 maart 2020 @ 11:01:16 #200
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191843593
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 10:52 schreef Gijscoman het volgende:

[..]

Maar krijgen hopeloze sportlanden dan extra plaatsen om zo toch gelijkheid te verkrijgen of geldt de verplichting niet in het geval van een heel beperkt aantal deelnemers?
Elk land mag een zwemmer en zwemster afvaardigen, mits ze mee hebben gedaan aan het voorgaande WK. Dat is alvast één sport waarin heel veel landen iemand op de Spelen hebben.

Dan is er atletiek, waar het vele jaren zo is geweest dat elk land sowieso één man en één vrouw mag sturen - die zie je vaak dan op de 100 meter, hier en daar wat uitzonderingen. Voor Tokyo heeft World Athletics de regel dat een land nog maar één zekere startplek heeft, dus een man óf een vrouw, waardoor dit ineens een issue is.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator / Redactie Sport donderdag 5 maart 2020 @ 11:56:37 #201
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_191844537
Of je laat het de landen gewoon net zoals de voorgaande 100 jaar zelf één persoon uitkiezen zodat heel dit probleem geen probleem is. Of denk ik nou te simpel?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 5 maart 2020 @ 12:03:59 #202
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191844635
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 11:56 schreef Nattekat het volgende:
Of je laat het de landen gewoon net zoals de voorgaande 100 jaar zelf één persoon uitkiezen zodat heel dit probleem geen probleem is. Of denk ik nou te simpel?
Volgens mij heb jij het over de vlagdragers ipv de deelnemers? Dit gaat namelijk over het hebben van minstens één man en één vrouw als deelnemers aan de Spelen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator / Redactie Sport donderdag 5 maart 2020 @ 12:12:21 #203
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_191844785
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 12:03 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Volgens mij heb jij het over de vlagdragers ipv de deelnemers? Dit gaat namelijk over het hebben van minstens één man en één vrouw als deelnemers aan de Spelen.
Allebei. Het is gewoon de reinste onzin om een niet-bestaand probleem op te lossen door middel van het introduceren van echte problemen voor dergelijke landen. Veruit de meeste landen zijn groot genoeg om van zichzelf al op z'n minst mannen en vrouwen te hebben, en de landen die dat niet hebben, kunnen daar vrij weinig aan doen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 5 maart 2020 @ 12:20:51 #204
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191844936
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 12:12 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Allebei. Het is gewoon de reinste onzin om een niet-bestaand probleem op te lossen door middel van het introduceren van echte problemen voor dergelijke landen. Veruit de meeste landen zijn groot genoeg om van zichzelf al op z'n minst mannen en vrouwen te hebben, en de landen die dat niet hebben, kunnen daar vrij weinig aan doen.
Maar dan slaat 'Of je laat het de landen gewoon net zoals de voorgaande 100 jaar zelf één persoon uitkiezen zodat heel dit probleem geen probleem is' helemaal nergens op. Het was namelijk vrij lang zo dat er speciaal systemen zijn geweest om ervoor te zorgen dat elk land een man en vrouw kon sturen. Dat is, zoals uitgelegd, nu verdwenen, vooral dankzij World Athletics.

Elk land kan echt wel een man en vrouw sturen, geen enkel probleem. Maar dan moet bijvoorbeeld World Athletics niet ineens de regels veranderen om geen enkele logische reden.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator / Redactie Sport donderdag 5 maart 2020 @ 12:26:10 #205
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_191845013
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 12:20 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Maar dan slaat 'Of je laat het de landen gewoon net zoals de voorgaande 100 jaar zelf één persoon uitkiezen zodat heel dit probleem geen probleem is' helemaal nergens op. Het was namelijk vrij lang zo dat er speciaal systemen zijn geweest om ervoor te zorgen dat elk land een man en vrouw kon sturen. Dat is, zoals uitgelegd, nu verdwenen, vooral dankzij World Athletics.

Elk land kan echt wel een man en vrouw sturen, geen enkel probleem. Maar dan moet bijvoorbeeld World Athletics niet ineens de regels veranderen om geen enkele logische reden.
Het kunnen sturen is natuurlijk wat anders dan daadwerkelijk iemand hebben om te sturen. En dat atletiek verhaal maakt het er ook niet beter op.

Ik zal volgende keer eerst mijn koffie drinken voor ik iets zeg :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 10 maart 2020 @ 07:22:59 #206
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191934360
Het begint er steeds meer op te lijken dat Om Yun-chol een groot probleem heeft -O-

quote:
IWF finally updated its Olympic ranking with some recent results. the only remaining events are 3 in Cuba, USA and Colombia (Cuba and USA events are already done, I don't have their results though) + continental championships


checking the results @heywoodu favorite athlete Om Yun-Chol still needs 2 more results to qualify. since the start of COVID-19 outbreak PRK didn't participate anywhere. even if PRK participates at the continental championships, Om still needs one more result. surely PRK didn't send a team to USA, did he participate in Cuba ? or has plans for Colombia event ? if not he is 100% out of the Olympics. he doesn't need anything special. just has to participate and lift something mediocre.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 10 maart 2020 @ 15:17:21 #207
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_191941268
EdwinC1973 twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 11:00:23 Japanse turnbond bevestigt tegenover NOS: Miyachi turnt niet in Baku en Doha. Waardoor Epke Zonderland de eindzege in de World Cup en deelname aan zijn 4de OS niet meer kan ontgaan. reageer retweet
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 15:35:34 #208
194695 franklop
Fran knock
pi_191941526
Moet er niet een apart 'geplaatste Nederlanders' topic komen?
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  woensdag 11 maart 2020 @ 10:02:23 #209
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_191955221
Keniaanse atleten mogen komende maand niet naar buitenland voor sportwedstrijden. Geen idee wat er nog op rol staat voor hun en/of niet vrijwel alles toch wordt afgelast/uitgesteld waardoor gevolgen toch beperkt blijven.
  Redactie Sport woensdag 11 maart 2020 @ 10:05:22 #210
274204 crew  Mexicanobakker
pi_191955259
De kwalificatiemomenten komen wel in serieuze problemen zo...
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_191956395
quote:
Organisator Olympische Spelen maakt mogelijk uitstel voor het eerst concreet: “Als Tokio 2020 niet doorgaat, dan verschuiven naar 2021 of 2022”

Voor het eerst maakt het organisatiecomité van de Olympische Spelen van Tokio 2020 een mogelijk uitstel wegens de coronacrisis concreet. “Als we worden verplicht om de Spelen uit te stellen, dan zijn de beste opties de Spelen meteen te verschuiven naar 2021 of 2022”, zegt Haruyuki Takahashi in een gesprek met de Wall Street Journal. De man is een van de 25 leden van het uitvoerend comité van Tokio 2020 en een belangrijke stem.

Voor alle duidelijkheid: dat is niet de eerste keuze van Tokio 2020. Op dit ogenblik is het scenario dat de Spelen gewoon plaatsvinden komende zomer, van eind juli tot begin augustus.

Takahashi: “En een volledige annulering van de Spelen is volgens mij sowieso onmogelijk, vooral als we kijken naar de tv-rechten (de Amerikaanse tv-zender NBC betaalt miljarden voor de uitzendrechten van de Olympische Spelen, hjb). Ook het Internationaal Olympisch Comité zou problemen hebben als de Spelen helemaal niet zouden doorgaan.”

Takahashi is slechts één stem in het institutionele debat. Er is het IOC, dat tot nader order aan het plan vasthoudt om de Spelen zoals gepland te laten plaatsvinden. En er is, niet-onbelangrijk, de tv-rechtenhouder NBC, de grootste geldschieter. En in het olympisch contract tussen de gaststad Tokio en het IOC staat ook dat de Spelen normaal gezien, als ze worden uitgesteld, in hetzelfde jaar zouden moeten doorgaan, dus in 2020.

Kortom, nog veel knopen door te haken als het zover komt. Er wordt aangenomen dat eind mei een cruciale datum is om een beslissing te nemen over de Olympische Spelen.
pi_191956519
quote:
As an Olympian myself, I know how you feel these days. You want to focus on competition and training, and you do not want to be distracted from your preparations for the Olympic Games Tokyo 2020. Unfortunately, the coronavirus is a major concern for all of us. It goes without saying that it was also a major subject of discussion of the IOC Executive Board in the past two days.

As a result of the many consultations we had and are having with the World Health Organization (WHO), with the Tokyo 2020 Organising Committee, with the Tokyo Metropolitan government, the Japanese government and many authorities around the world, in particular the Chinese, I can assure you that the IOC is fully committed to successful Olympic Games Tokyo 2020, starting 24 July. These regular consultations are continuing so that we can address any new developments.

Of course, we know that the ongoing Olympic qualification is challenging and that it requires a lot of flexibility from you, your National Olympic Committee (NOC) and your International Federation (IF). Some of you had to change your competition schedule, training and travel plans because of venue changes and travel restrictions. I want to personally thank you for all this flexibility and solidarity, which is the true Olympic spirit.

Rest assured that the IOC continues to work hard with the NOCs and the IFs to find solutions for these challenges and to ensure a fair Olympic qualification under these circumstances. We will continue to receive updates on a daily basis and to follow the advice of WHO, which is the leading United Nations agency on health issues.

We will provide you with this reliable first-hand information on your dedicated platform, Athlete365. This will allow you to better adapt to the situation in all your preparations leading up to the Olympic Games Tokyo 2020.

In this respect it is one of the many initiatives of the IOC to support you on and off the field of play, be it directly and/or through your NOC and your IF. Please make use of all these benefits and resources available to you. I also encourage you to stay in close contact with your respective athletes’ representatives.

I hope that with all this support you can fully concentrate on your Olympic preparations. Please go ahead with “full steam”. Then we, the Olympic community, can once more unite the whole world in a peaceful competition. This is what makes the Olympic Games so unique and you, as the main actors of this Olympic community, will inspire billions of people around the globe.

Looking forward to seeing you at the Olympic Games Tokyo 2020 and wishing you all the very best, I remain,
Bach heeft een brief geschreven.
pi_191956604
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 11:22 schreef wimderon het volgende:

[..]

Zouden er sowieso geen uitwijkclausules in zo'n contract opgenomen zijn?
pi_191986478
quote:
Atletiek: maximaal tien Russische atleten onder neutrale vlag op Olympische Spelen (als ze vijf miljoen dollar betalen)

Er zullen maximaal tien Russische atleten onder neutrale vlag mogen deelnemen aan de komende Olympische Spelen in Tokio. Dat heeft de internationale atletiekfederatie donderdag aangekondigd. Rusland is sinds november 2015 door die federatie geschorst nadat een staatsgeleid dopingsysteem in het land aan het licht was gekomen.

Rusland moet bovendien een boete van 10 miljoen dollar betalen. De helft daarvan dient voor 1 juli 2020 overgemaakt te worden. Gebeurt dat niet, dan wordt het quotum van tien atleten geschorst. De overige vijf miljoen dollar is voorwaardelijk gedurende twee jaar. Dat gedeelte van de boete moet enkel betaald worden “als de Russische atletiekbond (RusAF) tijdens die periode een nieuwe inbreuk begaat op de antidopingregels of geen duidelijke vooruitgang boekt wat betreft de voorwaarden voor herintegratie”, zo verklaarde Sebastian Coe, voorzitter van World Athletics.

In november 2019 besliste World Athletics om de herintegratieprocedure van de Russische atletiekbond te stoppen wegens het dwarsbomen van een dopingonderzoek naar hoogspringer Danil Lysenko. Coe liet optekenen dat World Athletics erg ontgoocheld was over het vorige bestuur van de RusAF, dat intussen werd vervangen. Er werden dan ook nieuwe criteria opgesteld voor de herintegratie van de Russische atletiekbond in World Athletics.
Dit slaat echt helemaal nergens op.
  Redactie Sport donderdag 12 maart 2020 @ 18:07:01 #215
274204 crew  Mexicanobakker
pi_191986499
quote:
9s.gif Op donderdag 12 maart 2020 18:05 schreef wimderon het volgende:

[..]

Dit slaat echt helemaal nergens op.
Eens. Er zouden er gewoon zo veel mee moeten doen als nodig.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 12 maart 2020 @ 18:07:12 #216
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191986507
Gewoon alleen maar Chegin-snelwandelaars sturen dan.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_191986545
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 18:07 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Eens. Er zouden er gewoon zo veel mee moeten doen als nodig.
Wij hebben na extra onderzoek (slaat sowieso al nergens op vind ik) geconcludeerd dat je mag deelnemen volgens onze aanvullende criteria, maar omdat je toevallig uit Rusland komt mag je misschien toch niet deelnemen als ze niet genoeg geld betalen.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 15 maart 2020 @ 08:18:46 #218
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192042449
De kwalificatieregattas in het roeien worden allemaal niet meer ingehaald, dus het systeem gaat op de schop.
http://www.worldrowing.co(...)qualification-events
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_192042466
Ik zie het allemaal eigenlijk niet neer gebeuren.
  Redactie Sport zondag 15 maart 2020 @ 09:00:38 #220
274204 crew  Mexicanobakker
pi_192042897
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 08:20 schreef Remco het volgende:
Ik zie het allemaal eigenlijk niet neer gebeuren.
Nu het een pandemie lijkt te zijn wordt het langzaam wel een stukkie lastiger, ja.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_192044599
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 09:00 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Nu het een pandemie lijkt te zijn wordt het langzaam wel een stukkie lastiger, ja.
Ik zie het nog steeds doorgaan hoor. Laten we gewoon lekker afwachten hoe dit evolueert i.p.v. hier nu al conclusies over te trekken. Nogmaals, in een eerder topic al gezegd, maar de belangen op allerlei vlakken zijn gewoon veel te groot. Hier gaan ze voor eind mei zeker geen beslissing over nemen en als er tegen die tijd tekenen zijn dat het virus sterk op zijn retour is, dan laten ze alles gewoon doorgaan.

Het voornaamste probleem, ervan uitgaande dat het virus op z’n retour is als het warmer wordt, is dat er een oplossing gevonden moet worden voor het antidopingprogramma.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 15 maart 2020 @ 10:58:54 #222
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192044663
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 10:55 schreef TheArt het volgende:

[..]

Ik zie het nog steeds doorgaan hoor. Laten we gewoon lekker afwachten hoe dit evolueert i.p.v. hier nu al conclusies over te trekken. Nogmaals, in een eerder topic al gezegd, maar de belangen op allerlei vlakken zijn gewoon veel te groot. Hier gaan ze voor eind mei zeker geen beslissing over nemen en als er tegen die tijd tekenen zijn dat het virus sterk op zijn retour is, dan laten ze alles gewoon doorgaan.

Het voornaamste probleem, ervan uitgaande dat het virus op z’n retour is als het warmer wordt, is dat er een oplossing gevonden moet worden voor het antidopingprogramma.
En de kwalificatie voor heel veel sporten, want dat ligt al geruime tijd stil en blijft ook nog wel een tijd stil liggen. Ga er maar vanuit dat over alle alternatieven, die natuurlijk per sport totaal verschillend zijn, wekenlang gediscussieerd gaat worden.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_192045141
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 10:58 schreef heywoodu het volgende:

[..]

En de kwalificatie voor heel veel sporten, want dat ligt al geruime tijd stil en blijft ook nog wel een tijd stil liggen. Ga er maar vanuit dat over alle alternatieven, die natuurlijk per sport totaal verschillend zijn, wekenlang gediscussieerd gaat worden.
De kwalificatie voor sporten kan natuurlijk altijd anders ingevuld worden. Van het inhalen in juni (de kans is best groot dat het dan wel kan) of desnoods begin juli tot het schrappen van kwalificatietoernooien en plaatsen op basis van andere criteria uitdelen (zoals ze bij het roeien nu gaan doen). Het is niet even eerlijk, maar dat is de situatie nu sowieso al niet.
pi_192051056
Statement van de UCI

https://www.uci.org/insid(...)t-of-the-coronavirus

quote:
Concerning the Olympic and Paralympic qualification procedure for cycling events that are ongoing, the situation to date is the following: considering the uncertainty surrounding the spread of the virus, maintaining the qualification periods initially planned (11 May 2020 for BMX Freestyle, 27 May for mountain, 1st June for BMX Racing and 7th of June for para-cycling) would have resulted in unfairness between nations. The UCI has therefore decided to propose to the IOC and IPC to stop the procedure as of 3 March, in view of the fact that up until that date, no nation had been prevented from travelling to events.
pi_192053086
quote:
De eerste minister van Japan heeft er vertrouwen in dat de Olympische Spelen in zijn land gewoon zullen kunnen doorgaan zoals gepland. Shinzo Abe voegde er wel aan toe dat het Internationaal Olympisch Comité (IOC) de eindbeslissing zal nemen.

Ook Japan wordt getroffen door het coronavirus. In het land zouden zeker 1.400 mensen besmet zijn en al 28 dodelijke slachtoffers zijn gevallen. "Maar we zullen de verspreiding van het virus overwinnen en de Olympische Spelen kunnen ontvangen zonder problemen", zei Abe.

Het IOC heeft wel de uiteindelijke beslissingsmacht, voegde Abe er nog aan toe. Het IOC zal het licht dus uiteindelijk op groen moeten zetten. Japan heeft meer dan 11 miljard euro geïnvesteerd in de Olympische Spelen.
quote:
IOC houdt dinsdag telefonische conferentie over Olympische Spelen

Thomas Bach, de voorzitter van het Internationaal Olympisch Comité (IOC), houdt dinsdag, op minder dan vijf maanden voor de start van de Olympische Spelen in Tokio, om 13u ‘s middags een telefonische conferentie met verschillende internationale federaties. Het doel van het IOC is “de bonden te informeren omtrent de situatie, net zoals de nationale olympische comités en de atleten”, bevestigde een bron dichtbij het IOC.

Het IOC zal de verschillende acties uit de doeken doen en de bonden de kans geven vragen te stellen. Het wil de komende maanden op regelmatige basis in dialoog treden met de verschillende olympische partners.

De voorbije dagen werden nagenoeg alle grote sportevenementen ter wereld afgelast omwille van het coronavirus. De Japanse eerste minister Shinzo Abe beloofde vrijdag nog in juli zoals voorzien de Olympische Spelen te zullen verwelkomen in Tokio.

Ook IOC-voorzitter Thomas Bach sprak nog niet over een afgelasting van de Spelen. Hij gaf al aan de aanbevelingen van de Wereldgezondheidsfederatie (WHO) te zullen volgen. Bach verklaarde wel al dat de vele uitgestelde olympische kwalificatietoernooien zijn organisatie voor “serieuze problemen stellen”. Die toernooien zullen dinsdag ongetwijfeld het hoofdpunt zijn van de vergadering.
  zondag 15 maart 2020 @ 17:51:43 #226
40566 Ericr
Livewrong
pi_192053398
Aflasten beste optie. Ook al heb je natuurlijk wel als sporter het voordeel dat je nu 10/10 op de WADA schaal kan scoren zonder dat je gecontroleerd gaat worden.

Maar dan moet je nog wel de kans krijgen om je te kwalificeren.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 16 maart 2020 @ 10:41:28 #227
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192067506
Ik zit het Afrikaans OKT boksen even te kijken, want hoorde dat er nogal wat controverse was. Gevecht één was gelijk raak, allemachtig. Fiston Mulumba uit Congo tegen Abdelhaq Nadir uit Marokko om de derde plek op het toernooi en dus het laatste plekje op de Spelen.


Mulumba domineert de eerste ronde, maar Nadir krijgt hem met 10-9 van alle vijf juryleden. In de tweede ronde is Mulumba wederom veel beter. Sterker nog, Nadir krijgt een punt aftrek. Vier juryleden gaan logischerwijze voor 10-8 Mulumba, maar één geeft de ronde met 9-8 aan Nadir, WTF? Dat betekent dat die goochem 'm zonder dat punt aftrek met 10-8 aan Nadir gegeven had! Ik herhaal: WTF?

In de derde en laatste ronde maakt Mulumba het met een overtuigend stukje boksen dan alsnog duidelijk af....behalve dat drie van de vier juryleden die hem op 19-18 hadden staan de volle mep aan Nadir geven: drie keer 28-28 dus, één jurylid die de wedstrijd aan Mulumba geeft en die mafklapper geeft 'm aan Nadir, waarna na stemming - om het gelijkspel te breken - de Marokkaan het olympisch ticket krijgt.

Nee, het olympische boksen is nog niet echt vooruit aan het gaan :D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 16 maart 2020 @ 11:19:36 #228
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_192068138
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 10:41 schreef heywoodu het volgende:
Ik zit het Afrikaans OKT boksen even te kijken, want hoorde dat er nogal wat controverse was. Gevecht één was gelijk raak, allemachtig. Fiston Mulumba uit Congo tegen Abdelhaq Nadir uit Marokko om de derde plek op het toernooi en dus het laatste plekje op de Spelen.


Mulumba domineert de eerste ronde, maar Nadir krijgt hem met 10-9 van alle vijf juryleden. In de tweede ronde is Mulumba wederom veel beter. Sterker nog, Nadir krijgt een punt aftrek. Vier juryleden gaan logischerwijze voor 10-8 Mulumba, maar één geeft de ronde met 9-8 aan Nadir, WTF? Dat betekent dat die goochem 'm zonder dat punt aftrek met 10-8 aan Nadir gegeven had! Ik herhaal: WTF?

In de derde en laatste ronde maakt Mulumba het met een overtuigend stukje boksen dan alsnog duidelijk af....behalve dat drie van de vier juryleden die hem op 19-18 hadden staan de volle mep aan Nadir geven: drie keer 28-28 dus, één jurylid die de wedstrijd aan Mulumba geeft en die mafklapper geeft 'm aan Nadir, waarna na stemming - om het gelijkspel te breken - de Marokkaan het olympisch ticket krijgt.

Nee, het olympische boksen is nog niet echt vooruit aan het gaan :D
Hele bokssport is door en door corrupt. Gewoon in kliko ermee. Of kom ervoor uit dat het pure onzin is zoals WWE
pi_192070990
quote:
Japanse volk heeft geen vertrouwen in doorgaan Spelen
Het Japanse volk heeft er geen vertrouwen in dat de Olympische Spelen van Tokio zoals gepland komende zomer plaatsvinden. Bijna 70 procent van de bevolking gelooft er niet meer in dat de Spelen op vrijdag 24 juli van start gaan.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)uwen-doorgaan-spelen
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 16 maart 2020 @ 13:41:17 #230
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192071029
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 13:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat de Spelen niet op vrijdag 24 juli van start zouden gaan was een jaar geleden ook al wel bekend.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_192071110
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 11:19 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Hele bokssport is door en door corrupt. Gewoon in kliko ermee. Of kom ervoor uit dat het pure onzin is zoals WWE
Hear hear. Deze kermis hoort niet op de Spelen.
Jack does it in real time...
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 16 maart 2020 @ 13:48:08 #232
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192071148
Harder voor gaan om het op te vijzelen en transparenter te maken. Een van de weinige sporten die juist absoluut op de Spelen hoort (naast atletiek en worstelen).
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator / Redactie Sport maandag 16 maart 2020 @ 13:48:33 #233
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_192071154
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 13:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het staat of valt met hoe de voorbereidingen beïnvloed worden. Als Corona tegen die tijd nog steeds een heel groot probleem is, is er echt iets misgegaan.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_192162193
quote:
11s.gif Op maandag 16 maart 2020 13:41 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat de Spelen niet op vrijdag 24 juli van start zouden gaan was een jaar geleden ook al wel bekend.
Doe de Spelen maar in september/oktober, zoals destijds ook in Sidney en in Melbourne.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 12:50:48 #235
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_192162240
Stel ze maar gewoon een jaar uit. Het wegvallen van kwalificatiemomenten is problematisch, er zijn verschillen tussen landen in hoeverre je regulier mag trainen waardoor competitievervalsing optreedt en het is nog maar de vraag of alle reisbeperkingen op tijd zijn opgeheven.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 20 maart 2020 @ 12:52:06 #236
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192162262
Spelen zonder regulier publiek lijken me vooralsnog het meest waarschijnlijk. Of het de beste optie is durf ik te betwijfelen, maar de meest waarschijnlijke gezien de belangen van de uitzendrechten/gelden wel.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_192162676
Duidelijk verhaal van Maurits Hendriks:

https://nos.nl/artikel/23(...)agen-voor-start.html

Als ik dit zo beluister, kunnen de waterpolodames de OS inmiddels sowieso helemaal vergeten. Op het WK niet hoog genoeg geëindigd, maar ook als dat wel zo was geweest, kiest de FINA altijd voor grootmachten Italië en Hongarije.
pi_192176974
quote:
Druk om ook Olympische Spelen uit te stellen neemt toe: wanneer plooit het IOC?

De druk op het Internationaal Olympisch Comité (IOC) om de komende Olympische Spelen in Tokio uit te stellen vanwege de coronacrisis neemt toe. Vrijdag vroegen zowel het Noors olympisch comité (NIF) als de machtige Amerikaanse zwemfederatie om de Spelen verplaatsen.

“Gezien de uitermate onduidelijke situatie in Noorwegen en in grote delen van de wereld is het onverantwoord en niet wenselijk Noorse atleten naar de Olympische en Paralympische Spelen in Tokio te sturen vooraleer de mondiale gemeenschap deze pandemie achter zich heeft gelaten”, verklaarde Berit Kjoll, voorzitster Noors olympisch comité. Ook het Spaanse olympische comité vroeg reeds om uitstel.

Tim Hinchey, de baas van de Amerikaanse zwembond, schreef vrijdag “in naam van zijn 400.000 leden en vele olympische kampioenen” een open brief naar de voorzitster van het Amerikaans olympisch comité met de vraag om druk te zetten om de Spelen te verzetten. “Onze zwemmers van wereldklasse zijn altijd bereid om het tegen eender wie, eender wanneer en eender waar op te nemen. Maar gewoon verder doen deze zomer in het midden van een wereldwijde gezondheidscrisis is niet het antwoord. We zien dat onze het atleten het moeilijk hebben om manieren te vinden om toch maar te kunnen trainen voor de belangrijkste sportieve uitdaging van hun leven. Onze atleten leven onder een onwaarschijnlijke druk, stress en angst terwijl hun mentale en fysieke gezondheid hun prioriteit zou moeten zijn. De authenticiteit van een gelijk speelveld voor iedereen wordt in vraag gesteld.” Opvallend, eerder op de dag sprak het olympisch en paralympisch comité van de Verenigde Staten nog zijn steun uit voor de houding van het Internationaal Olympisch Comité.
pi_192202488
quote:
De organisatie van Tokio 2020 lijkt zich nu toch voor te bereiden op een uitstel van de Olympische Spelen vanwege de coronacrisis. Volgens persbureau Reuters worden er alternatieve scenario’s uitgewerkt, waarbij er wordt gekeken naar een verplaatsing van het evenement en de kosten die ermee gemoeid zijn. Reuters beroept zich op twee anonieme bronnen die betrokken zijn bij de gesprekken in Japan over het mogelijke uitstel.

“We zijn gevraagd diverse alternatieven uit te werken, waarbij we kijken naar verschillende uitsteltermijnen en de kosten die ermee gemoeid zijn”, aldus een van de bronnen aan Reuters, die verder zegt dat uitstel met slechts een maand wordt onderzocht, maar ook met een jaar of zelfs twee jaar. Ook de Spelen laten doorgaan in afgeslankte vorm en zonder publiek is een optie.

Tot nog toe heeft het organisatiecomité van Tokio volgehouden dat de Spelen als gepland deze zomer doorgaan en op 24 juli beginnen. Het comité wordt daarin gesteund door de Japanse regering en het Internationaal Olympisch Comité IOC. De druk van buitenaf om het vierjaarlijkse sportspektakel uit te stellen is de afgelopen dagen gegroeid. Steeds meer grote sportbonden roepen op tot uitstel, alsmede nationale olympische comités en atleten.

Volgens de Japanse krant Nikkei houdt het bestuur van het IOC de komende week een vergadering. Japan besteedde ongeveer 12 miljard dollar aan de voorbereidingen op de Spelen in Tokio. Sponsors brachten ongeveer 3 miljard dollar binnen.
pi_192211159
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 12:50 schreef Szura het volgende:
Stel ze maar gewoon een jaar uit. Het wegvallen van kwalificatiemomenten is problematisch, er zijn verschillen tussen landen in hoeverre je regulier mag trainen waardoor competitievervalsing optreedt en het is nog maar de vraag of alle reisbeperkingen op tijd zijn opgeheven.
Het grootste probleem daar mee is dat het Olympisch dorp dan niet meer beschikbaar is (appartement zijn verkocht aan Japanners voor na de spelen).
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  maandag 23 maart 2020 @ 06:18:21 #241
194695 franklop
Fran knock
pi_192218549
Canada wacht niet af en heeft zich al teruggetrokken voor de Spelen
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  maandag 23 maart 2020 @ 06:24:27 #242
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_192218589
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2020 06:18 schreef franklop het volgende:
Canada wacht niet af en heeft zich al teruggetrokken voor de Spelen
Zo dat is een best statement :o
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  maandag 23 maart 2020 @ 06:27:12 #243
194695 franklop
Fran knock
pi_192218602
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  maandag 23 maart 2020 @ 07:08:42 #244
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_192218820
quote:
Zo dan. Ben benieuwd wie er volgen
pi_192218855
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 12:48 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Doe de Spelen maar in september/oktober, zoals destijds ook in Sidney en in Melbourne.
Dat gaat waarschijnlijk ook niet genoeg zijn. Wellicht dat het aantal corona-besmettingen in Europa dan verminderd is maar in Zuid-Amerika en Afrika kan het dan nog volop aanwezig zijn.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 23 maart 2020 @ 08:29:39 #246
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192219492
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 07:08 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Zo dan. Ben benieuwd wie er volgen
Nou, Australië vandaag.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_192224679
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 07:16 schreef Arth_NL het volgende:

[..]

Dat gaat waarschijnlijk ook niet genoeg zijn. Wellicht dat het aantal corona-besmettingen in Europa dan verminderd is maar in Zuid-Amerika en Afrika kan het dan nog volop aanwezig zijn.
Paar maanden opschuiven blijft nog steeds een risico. Meest logische is gewoon een jaar uitstellen.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 23 maart 2020 @ 13:41:23 #248
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192224715
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 13:39 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Paar maanden opschuiven blijft nog steeds een risico. Meest logische is gewoon een jaar uitstellen.
Niet alleen een risico, ook financieel niet echt realistisch ivm de Amerikaanse uitzendrechten.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 23 maart 2020 @ 15:47:47 #249
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_192227190
Meende ergens gelezen te hebben dat Tokyo een contract heeft voor dit jaar, dus dat ze ook nog eind van het jaar de spelen mogen houden. Ga even kijken of ik het artikel nog kan vinden.

Maar dit is natuurlijk zo’n uitzonderlijke situatie.

Edit:

https://www.ad.nl/olympis(...)n-dit-jaar~ae836ee6/

[ Bericht 33% gewijzigd door AgnesGru op 23-03-2020 16:01:02 ]
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  maandag 23 maart 2020 @ 15:56:33 #250
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_192227367
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 13:41 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Niet alleen een risico, ook financieel niet echt realistisch ivm de Amerikaanse uitzendrechten.
Uitstellen is een schadepost van minimaal 5 miljard:

https://www.ad.nl/olympis(...)-5-miljard~a8d823de/
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_192234541
Spelen uitgesteld meld ioc-lid Pound nu, vermoedelijk naar 2021.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_192237058
Als het uitgesteld wordt naar 2021 en alles is dan weer normaal wordt 2021 - 2022 wel een episch sportjaar.
Zomer en winterspelen achter elkaar.
  Moderator / Redactie Sport maandag 23 maart 2020 @ 23:12:29 #253
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_192237443
Ze hebben bijna geen andere keus meer.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_192238143
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2020 15:56 schreef AgnesGru het volgende:

[..]

Uitstellen is een schadepost van minimaal 5 miljard:

https://www.ad.nl/olympis(...)-5-miljard~a8d823de/
Cancellen zorgt echter voor een nog veel grote kostenpost.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 23 maart 2020 @ 23:46:37 #255
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192238264
Ze moeten vooral een moment vinden waarop de grote Amerikaanse sporten niet bezig zijn, dus een paar maanden uitstellen is gewoon niet realistisch. Een jaar wel.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 24 maart 2020 @ 12:33:10 #256
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_192245344
De premier wil het een jaar uitstellen:

https://www.telegraaf.nl/(...)-met-jaar-uitstellen
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 12:34:01 #257
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_192245357
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 23:46 schreef heywoodu het volgende:
Ze moeten vooral een moment vinden waarop de grote Amerikaanse sporten niet bezig zijn, dus een paar maanden uitstellen is gewoon niet realistisch. Een jaar wel.
En dat stoort me eigenlijk wel, dat het zo om de Amerikaanse sporten draait :@
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 24 maart 2020 @ 12:35:11 #258
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_192245384
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 12:34 schreef AgnesGru het volgende:

[..]

En dat stoort me eigenlijk wel, dat het zo om de Amerikaanse sporten draait :@
Geld regeert ;(
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_192246311
;(
  Redactie Sport dinsdag 24 maart 2020 @ 13:40:45 #260
274204 crew  Mexicanobakker
pi_192246797
Godsamme.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 24 maart 2020 @ 13:42:32 #261
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_192246834
Logisch.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 24 maart 2020 @ 13:43:27 #262
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_192246855
Had niks anders verwacht, dit ging niet meer ;(

Nou, als 2021 niet een topjaar wordt...
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_192246864
Zonde, maar liever dit dan dat we straks naar een OS zonder publiek zitten te kijken.
pi_192246926
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 13:43 schreef -0- het volgende:
Zonde, maar liever dit dan dat we straks naar een OS zonder publiek zitten te kijken.
Of de helft van het deelnemersveld maar aanwezig is / topfit is.. kan gewoon niet, maar ben blij dat we - na Londen 2012 - toch niet onze onderlinge afspraak hebben doorgezet om iedere 8 jaar naar de Spelen te gaan.. :{
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 24 maart 2020 @ 13:54:19 #265
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_192247104
Olympics twitterde op dinsdag 24-03-2020 om 13:46:57 Joint Statement from the International Olympic Committee and the Tokyo 2020 Organising Committee

https://t.co/XNcaa4Gvx8 reageer retweet
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 24 maart 2020 @ 13:57:14 #266
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192247186
IPC heeft nog niks gemeld, maar zondag zeiden ze dat ze het IOC zouden volgen, wat uiteraard niet meer dan logisch is.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_192247335
#Tokyo2020 in 2021 dus. :')
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 24 maart 2020 @ 14:05:10 #268
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192247381
It was also agreed that the Games will keep the name Olympic and Paralympic Games Tokyo 2020.

Dat is wel tamelijk raar. Maar goed, wel makkelijk voor de al verkochte en gemaakte merchandise :D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_192247438
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 23:46 schreef heywoodu het volgende:
Ze moeten vooral een moment vinden waarop de grote Amerikaanse sporten niet bezig zijn, dus een paar maanden uitstellen is gewoon niet realistisch. Een jaar wel.
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 12:34 schreef AgnesGru het volgende:

[..]

En dat stoort me eigenlijk wel, dat het zo om de Amerikaanse sporten draait :@
Buiten dit is het wel vrij logisch dat het een jaar uitgesteld wordt toch? Je weet ook niet wanneer het precies voorbij is, nu kan zich iedereen eerlijk voorbereiden op volgend jaar.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 24 maart 2020 @ 14:09:03 #270
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192247460
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 14:08 schreef Felagund het volgende:

[..]

[..]

Buiten dit is het wel vrij logisch dat het een jaar uitgesteld wordt toch? Je weet ook niet wanneer het precies voorbij is, nu kan zich iedereen eerlijk voorbereiden op volgend jaar.
Veel logischer dan naar oktober ofzo.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_192247511
Ja, jammer maar het kon ook niet anders.

Ik ben benieuwd wat er nu met kwalificaties en aangewezen sporters gaat gebeuren.
Citius, Altius, Fortius.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 24 maart 2020 @ 14:14:05 #272
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192247583
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 14:10 schreef Aguero het volgende:
Ja, jammer maar het kon ook niet anders.

Ik ben benieuwd wat er nu met kwalificaties en aangewezen sporters gaat gebeuren.
Ik las eerder nog dat al geplaatste sporters/al vergeven startbewijzen sowieso blijven staan, verder wordt inderdaad nog gekeken naar het aanpassen van de kwalificatietrajecten waar nodig.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_192247707
Kut voor sportliefhebbers.
Maar ik kan me niet inbeelden hoe kut dit voor de deelnemers is. Hier werk je jaren naartoe. Voor sommige op leeftijd kan je hier een groot nadeel bij hebben, dat jaartje extra kan je kansen hard nekken. Voor jongere talenten is dan het wel weer positief dat je nog een jaar hebt voor te progressen.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 24 maart 2020 @ 14:29:59 #274
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_192247870
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 14:05 schreef heywoodu het volgende:
It was also agreed that the Games will keep the name Olympic and Paralympic Games Tokyo 2020.

Dat is wel tamelijk raar. Maar goed, wel makkelijk voor de al verkochte en gemaakte merchandise :D
Verdomme, had net de TT veranderd in het kader van vooruit kijken :{w

Dan maar zo.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 24 maart 2020 @ 14:46:26 #275
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_192248189
*boekt vrije dagen om
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  dinsdag 24 maart 2020 @ 15:03:17 #276
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_192248471
Ik wou volgend jaar naar Japan; nou even denken of ik wel of niet ga.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_192248789
Maurits Hendriks wil een een suggestie doen aan het IOC om de Spelen niet op heetste moment te organiseren, zei hij aan de NOS.
leven zoals het leven is
pi_192248871
Het is wel genieten nu met mijn jaarabonnement op de Eurosport Player!
  dinsdag 24 maart 2020 @ 18:19:18 #279
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_192252011
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 14:08 schreef Felagund het volgende:

[..]


[..]

Buiten dit is het wel vrij logisch dat het een jaar uitgesteld wordt toch? Je weet ook niet wanneer het precies voorbij is, nu kan zich iedereen eerlijk voorbereiden op volgend jaar.
Heb er ook totaal geen moeite mee dat het vanwege corona wordt uitgesteld. Dat is de meest logische beslissing. Zou er wel moeite mee hebben dat USA sportevenementen als motief gebruikt zou worden.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_192282323
quote:
Tokio 2021 mogelijk in voorjaar: nieuwe datum voor Olympische Spelen is enorme puzzel

Tokio 2020 wordt “maximaal een jaar uitgesteld”, zo werd dinsdag tot haast ieders verwachting bekendgemaakt. Inmiddels is een nieuwe werkgroep opgericht, toepasselijk ‘Here we go’ genoemd, die onder meer op zoek moet naar een nieuwe datum in 2021.

“Dat is een enorme puzzel, de nieuwe datum is niet noodzakelijk dezelfde periode (eind juli tot begin augustus) maar een jaar later”, zegt Thomas Bach, voorzitter van het Internationaal Olympisch Comité. Mogelijk komt ook de lente – wanneer Japan op z’n mooist is, met onder meer de kersenbloesems – in aanmerking.

Zo is een van de opties de openingsceremonie op 21 mei. Dan moeten er wel, vanuit sportief oogpunt, veel meer struikelblokken geruimd dan in de zomer, want heel wat sporten - NBA, tennis, Europees basketbal, golf, wielrennen, roeien… - zijn dan in volle gang.

In de zomer van 2021 zijn de voornaamste hindernissen het WK atletiek in het Amerikaanse Eugene en het WK zwemmen in het Japanse Fukuoka. Zowel de internationale atletiek- als zwemfederatie hebben aangegeven om hun WK eventueel te verschuiven.
Doe maar even niet in het voorjaar hoor.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 26 maart 2020 @ 11:19:15 #281
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192282365
Benieuwd of ze de wedstrijden die nu in Sapporo gepland staan gewoon terug naar Tokyo halen dan, waar ze sowieso al zouden moeten zijn.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator / Redactie Sport donderdag 26 maart 2020 @ 11:49:08 #282
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_192282960
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:16 schreef wimderon het volgende:

[..]

Doe maar even niet in het voorjaar hoor.
"Er zijn twee hordes. Beiden hebben er geen probleem mee om te verplaatsen."

Voorjaar gaat het hem natuurlijk niet worden.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_192283968
quote:
Hoewel IOC-voorzitter Bach dus een olympische lente niet geheel uitsluit, lijkt een keuze voor de zomer van 2021 toch een stuk praktischer en daarmee waarschijnlijker.

Ook John Coates, de voorzitter van het Australisch Olympisch Comité en tevens de coördinator namens het IOC voor Tokio, heeft in een Japanse krant laten doorschemeren dat de blik in eerste instantie gaat naar de periode juli-augustus. Er zou ruimte liggen tussen het einde van Wimbledon (half juli) en de start van de US Open (eind augustus).

Wie een blik op de kalender werpt, kan echter niet anders concluderen dat hoe dan ook de agenda flink overhoop zal worden gehaald.

De internationale zwembond FINA heeft aangegeven contact te hebben met het IOC en eventueel bereid te zijn de WK zwemmen te verschuiven.

Eenzelfde gebaar heeft World Athletics inmiddels gemaakt. De internationale atletiekfederatie zou bereid zijn de WK outdoor, die normaal gesproken op 6 augustus 2021 in Eugene, Oregon zouden moeten beginnen, door te schuiven naar een later moment.
https://nos.nl/artikel/23(...)overhoop-gooien.html
pi_192286682
quote:
IOC onder vuur na positieve coronatests bij Turkse boksers
Het Internationaal Olympisch Comité (IOC) ligt onder vuur nu twee Turkse boksers en hun coach positief zijn getest op het coronavirus. Zij hebben vorige week deelgenomen aan het olympisch kwalificatietoernooi in Londen, dat, ondanks alle maatregelen over de hele wereld om verspreiding van het virus tegen te gaan, doorging.
https://nos.nl/artikel/23(...)-turkse-boksers.html
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 26 maart 2020 @ 15:16:30 #285
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192286689
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 15:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Overigens klopt dit niet helemaal. Er is één Turkse bokser (Serhat Güler) positief getest en één (hoofd)coach. Twee Turkse boksers wachten nog op het resultaat van hun test.
http://www.turkboks.gov.tr/bilgilendirme.aspx

Ook de Kroaat Toni Filipi testte positief.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_192286696
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 15:16 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Overigens klopt dit niet helemaal. Er is één Turkse bokser (Serhat Güler) positief getest en één (hoofd)coach. Twee Turkse boksers wachten nog op het resultaat van hun test.
http://www.turkboks.gov.tr/bilgilendirme.aspx

Ook de Kroaat Toni Filipi testte positief.

#werkenbijdenos
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 26 maart 2020 @ 16:20:26 #287
40566 Ericr
Livewrong
pi_192287887
Laatste keer dat OS werd verzet en daarna afgelast waren de spelen van Tokyo 1940. 8 jaar later waren de eerste OS na WO II in Londen. 8 jaar voor Tokyo 2020 waren de spelen in Londen.

8 jaar na Tokyo 2020 zijn de spelen in LA. 8 jaar voor Tokyo 1940 waren de spelen in LA.

12 jaar voor Tokyo 1940 waren de spelen in Amsterdam. Om de cirkel rond te maken, OS 2032 Amsterdam.
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 27 maart 2020 @ 16:54:02 #288
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_192305071
TeamNLtweets twitterde op vrijdag 27-03-2020 om 16:48:33 ✅ behaalde kwalificaties voor Tokio blijven geldig
✅ streven binnen drie weken nieuwe data Spelen

#TeamNL🇳🇱 #tokyo2020 reageer retweet
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 27 maart 2020 @ 16:55:28 #289
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192305084
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 16:20 schreef Ericr het volgende:
Laatste keer dat OS werd verzet en daarna afgelast waren de spelen van Tokyo 1940. 8 jaar later waren de eerste OS na WO II in Londen. 8 jaar voor Tokyo 2020 waren de spelen in Londen.

8 jaar na Tokyo 2020 zijn de spelen in LA. 8 jaar voor Tokyo 1940 waren de spelen in LA.

12 jaar voor Tokyo 1940 waren de spelen in Amsterdam. Om de cirkel rond te maken, OS 2032 Amsterdam.
2020: pandemie
1980: halve wereld boycot de Spelen
1940: wereldoorlog
1900: niemand weet dat ze überhaupt meedoen aan de Spelen
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_192305596
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 16:54 schreef Pino112 het volgende:
TeamNLtweets twitterde op vrijdag 27-03-2020 om 16:48:33 ✅ behaalde kwalificaties voor Tokio blijven geldig
✅ streven binnen drie weken nieuwe data Spelen

#TeamNL🇳🇱 #tokyo2020 reageer retweet
Wel benieuwd of dat per sport anders kan zijn. Zonderland bijvoorbeeld had zich officieel nog niet geplaatst en de vraag is of het WB-seizoen dit seizoen nog afgerond kan worden. Zouden ze dan Zonderland aanwijzen omdat hij op basis van de huidige stand geplaatst zou zijn? Of zouden ze de plaatsing laten afhangen van de WB-cyclus van 2021?
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 27 maart 2020 @ 17:40:35 #291
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192305678
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 17:36 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Wel benieuwd of dat per sport anders kan zijn. Zonderland bijvoorbeeld had zich officieel nog niet geplaatst en de vraag is of het WB-seizoen dit seizoen nog afgerond kan worden. Zouden ze dan Zonderland aanwijzen omdat hij op basis van de huidige stand geplaatst zou zijn? Of zouden ze de plaatsing laten afhangen van de WB-cyclus van 2021?
Sporters die al geplaatst zijn, blijven geplaatst. Leeftijdseisen blijven staan (iemand die nu te jong is mag in 2021 niet ineens wél meedoen, voetballers die nu op het randje zitten en volgend jaar te oud zouden zijn mogen ook meedoen, want hun deelname is gebaseerd op geboortedatum ipv leeftijd).

Voor sporters die nog niet daadwerkelijk geplaatst zijn, zoals Zonderland, zal inderdaad per sport nog bepaald moeten worden hoe de trajecten eruit gaan zien.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_192307055
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 17:40 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Sporters die al geplaatst zijn, blijven geplaatst. Leeftijdseisen blijven staan (iemand die nu te jong is mag in 2021 niet ineens wél meedoen, voetballers die nu op het randje zitten en volgend jaar te oud zouden zijn mogen ook meedoen, want hun deelname is gebaseerd op geboortedatum ipv leeftijd).

Voor sporters die nog niet daadwerkelijk geplaatst zijn, zoals Zonderland, zal inderdaad per sport nog bepaald moeten worden hoe de trajecten eruit gaan zien.
Ah oké, dat wordt ook weer een mooie puzzel dan
  vrijdag 27 maart 2020 @ 21:54:13 #293
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_192310927
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 16:55 schreef heywoodu het volgende:

[..]

2020: pandemie
1980: halve wereld boycot de Spelen
1940: wereldoorlog
1900: niemand weet dat ze überhaupt meedoen aan de Spelen
Wel kloten dat duivenracen en ballonvaren niet werden erkend.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 28 maart 2020 @ 16:48:05 #294
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192321946
Mooi stukje sport. Pan-Amerikaans kampoenschap klimmen van enkele weken geleden, met naast de continentale titel ook één olympisch startbewijs als inzet voor de beste niet-Amerikaanse klimster (de VS had namelijk al twee geplaatste klimsters). Ik verwacht niet dat iemand anders ook het hele speed en boulder gaat kijken, maar de situatie is tijdens het slotonderdeel lead op een gegeven moment als volgt:

De Chileense Alejandra Contreras staat op één dankzij haar indrukwekkende lead-klimmen, ze kwam tot hold 52. De Canadese Alannah Yip gaat daarna omhoog en het is erg simpel: als zij Contreras evenaart met méér dan 1:48 minuten op de klok óf als ze hoger/verder komt dan Contreras, gaat Yip naar de Spelen, anders is het Contreras.

Overigens haalde Yip het vorig jaar op het WK net niet, in december zat ze er tijdens het OKT nóg dichterbij maar was het ook net niet genoeg. Yip begint op ongeveer 3:49 uur in de video, aanradertje :)

Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Redactie Sport / Supervogel zondag 29 maart 2020 @ 09:22:19 #295
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_192332593
NOSsport twitterde op zondag 29-03-2020 om 09:06:39 Het IOC en het Japanse organisatiecomité willen de verschoven Olympische Spelen op 23 juli 2021 laten starten, zo melden Japanse media.
https://t.co/0uXwkFDcSd reageer retweet
pi_192333241
quote:
7s.gif Op zondag 29 maart 2020 09:22 schreef Pino112 het volgende:
NOSsport twitterde op zondag 29-03-2020 om 09:06:39 Het IOC en het Japanse organisatiecomité willen de verschoven Olympische Spelen op 23 juli 2021 laten starten, zo melden Japanse media.
https://t.co/0uXwkFDcSd reageer retweet
De Tour eindigt op 25 juli. Ben benieuwd of zij een weekje naar voren willen schuiven of dat het IOC de wegonderdelen wat later op het programma zet.

Of ze laten de renners gewoon gedwongen kiezen tussen de Tour of OS, dat kan natuurlijk ook.
leven zoals het leven is
  zondag 29 maart 2020 @ 10:32:56 #297
194695 franklop
Fran knock
pi_192333274
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 10:29 schreef Jason22 het volgende:

[..]

De Tour eindigt op 25 juli. Ben benieuwd of zij een weekje naar voren willen schuiven of dat het IOC de wegonderdelen wat later op het programma zet.

Of ze laten de renners gewoon gedwongen kiezen tussen de Tour of OS, dat kan natuurlijk ook.
Denk dat de hele sportkalender nog wel op de schop gaat. WK Zwemmen en atletiek moeten ook al verschoven worden bijv.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 29 maart 2020 @ 13:50:17 #298
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192336237
Ook een zenuwslopende ontknoping bij de mannen op het Pan-Amerikaans klimkampioenschap/OKT, met één ticket op het spel. Meerdere mogelijke winnaars nog bij het laatste onderdeel, lead, maar we skippen even richting de beslissing. Zeven van de acht mannen zijn geweest, favoriet Sean Bailey heeft als enige de top behaald, maar kan de competitie niet meer winnen.

Zijn landgenoten Zander Waller en Zach Galla staan op hetzelfde aantal punten bovenaan in de gecombineerde ranking en staan tweede en derde op de leadmuur. Alleen de vierde Amerikaan, de jonge Colin Duffy, moet nog klimmen en met dus nog maar één man te gaan zijn er nog drie (!) mogelijke winnaars van het goud en dus het olympisch startbewijs.

Luister niet teveel naar de commentator, hij snapt het niet, dus hieronder de scenario's:

1) Als Duffy lead wint, dus sneller de top bereikt dan Bailey, gaat hij naar de Spelen.
2) Als Duffy voorbij Waller gaat, maar niet voorbij Bailey (en dus tweede wordt), gaat Galla naar de Spelen.
3) Als Duffy voorbij Galla gaat, maar niet voorbij Waller (en dus derde wordt), gaat Waller naar de Spelen.
4) Als Duffy geen van beiden klopt en vierde of slechter wordt op lead eindigen Waller en Galla gelijk en is de vraag wat de tiebreaker is.

Duffy begint te klimmen op grofweg 3:38 uur in de video.

Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 29 maart 2020 @ 14:03:04 #299
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_192336427
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 10:29 schreef Jason22 het volgende:

[..]

De Tour eindigt op 25 juli. Ben benieuwd of zij een weekje naar voren willen schuiven of dat het IOC de wegonderdelen wat later op het programma zet.

Of ze laten de renners gewoon gedwongen kiezen tussen de Tour of OS, dat kan natuurlijk ook.
Dat was dit jaar ook, de Tour zou een week eerder dan normaal zijn.
sig verwijderd door FA
  donderdag 2 april 2020 @ 19:36:56 #300
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_192416552
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:19 schreef heywoodu het volgende:
Benieuwd of ze de wedstrijden die nu in Sapporo gepland staan gewoon terug naar Tokyo halen dan, waar ze sowieso al zouden moeten zijn.
IOC: olympische marathon blijft ook volgend jaar in Sapporo

De marathon van de Olympische Spelen van Tokio wordt ook in 2021 in Sapporo, en niet in Tokio, gelopen. "We gaan niets veranderen aan de al vastgestelde programmering", aldus Kit McConnell, sportdirecteur van het IOC.

Hitte

Als de Olympische Spelen vanwege de uitbraak van het coronavirus niet een jaar waren uitgesteld, was de marathon dit jaar ook in Sapporo gehouden. Het is in die stad in de Japanse zomer aanmerkelijk minder warm dan in Tokio.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 10 april 2020 @ 18:23:33 #301
862 Arcee
Look closer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')