abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 24 januari 2020 @ 14:31:41 #1
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_191174799
quote:
Duchâtelet: 'Beneliga ten vroegste over drie jaar'



Roland Duchâtelet herhaalt zijn wens om een Beneliga op te richten. Volgens de Standard-voorzitter is zo'n competitie met Belgische en Nederlandse ploegen ten vroegste over drie jaar mogelijk.

Duchâtelet legde in Stadion uit hoe die Beneliga er zou moeten uitzien. "De Beneliga zou bestaan uit 20 clubs, 12 uit Nederland en 8 uit België. Daaronder twee eerste nationale afdelingen, één in Nederland en één in België. In de Belgische afdeling kunnen acht ploegen uit de huidige eerste klasse spelen."

Volgens de Standard-voorzitter kan de nieuwe competitie er ten vroegste over drie jaar zijn. Tot dan wil hij voortdoen in het huidige systeem. "Onze competitie is ingewikkeld genoeg. Ik denk dat het beter is niet weer te veranderen."
Een Beneliga zou 13 clubs hebben met een stadion van minstens 20.000 plaatsen.

1. Ajax - 53.052

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
2. Feyenoord - 51.117

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
3. PSV - 35.000

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
4. Twente - 30.205

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
5. Standard Luik - 30.023

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
6. Club Brugge - 29.472

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
7. Heerenveen - 26.100

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
8. Vitesse - 25.000

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
9. KRC Genk - 24.956

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
10. Utrecht - 23.750

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
11. Groningen - 22.550

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
12. RSC Anderlecht - 21.000

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
13. KAA Gent - 20.000

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_191175011
Wat hebben die Belgen toch een pauperstadions.

Anderlecht als grootste club van het land maar een stadion van 21.000 (lol)
Oh.
pi_191175132
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 14:43 schreef JR-Style-93 het volgende:
Wat hebben die Belgen toch een pauperstadions.

Anderlecht als grootste club van het land maar een stadion van 21.000 (lol)
Ik was mee naar Luik voor Standard Luik - Feyenoord jaren geleden.

Ik was continue bang dat het zou instorten, wat een slecht onderhouden pauperbende was dat zeg. Ben nota bene een schuddende Kuip gewend, kan je nagaan. _O-
pi_191175198
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 14:51 schreef Ifrane het volgende:

[..]

Ik was mee naar Luik voor Standard Luik - Feyenoord jaren geleden.

Ik was continue bang dat het zou instorten, wat een slecht onderhouden pauperbende was dat zeg. Ben nota bene een schuddende Kuip gewend, kan je nagaan. _O-
Ja daarom, grote moderne stadions zijn wel nodig voor zo'n competitie als je het een beetje wil verkopen.

Als dan nog de helft pauperbende is met een matige capaciteit schiet het nog niet op.
Oh.
pi_191175217
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 14:56 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ja daarom, grote moderne stadions zijn wel nodig voor zo'n competitie als je het een beetje wil verkopen.

Als dan nog de helft pauperbende is met een matige capaciteit schiet het nog niet op.
België is ook gewoon een shithole.
AFCA!
  vrijdag 24 januari 2020 @ 15:00:12 #6
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_191175250
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 14:56 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ja daarom, grote moderne stadions zijn wel nodig voor zo'n competitie als je het een beetje wil verkopen.

Als dan nog de helft pauperbende is met een matige capaciteit schiet het nog niet op.
Alles boven de 20 is echt wel een prima capaciteit. De stadions van Watford en Bournemouth stellen ook niet zoveel voor.
pi_191175478
"Ik hoor ook dat de Europese voetbalbond dit soort schaalvergroting genegen zou zijn en als die nieuwe competitie een hoger niveau zou halen, dat het aantal tickets voor Europa die België en Nederland nu samen hebben, behouden zou blijven."
Bron: sporza
pi_191175630
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 15:14 schreef Belgosome het volgende:
"Ik hoor ook dat de Europese voetbalbond dit soort schaalvergroting genegen zou zijn en als die nieuwe competitie een hoger niveau zou halen, dat het aantal tickets voor Europa die België en Nederland nu samen hebben, behouden zou blijven."
Bron: sporza
Dat is wel interessant.
AFCA!
  vrijdag 24 januari 2020 @ 15:25:10 #9
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_191175644
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 14:56 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ja daarom, grote moderne stadions zijn wel nodig voor zo'n competitie als je het een beetje wil verkopen.

Als dan nog de helft pauperbende is met een matige capaciteit schiet het nog niet op.
trolololololol
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 24 januari 2020 @ 16:52:19 #10
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_191177131
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 15:00 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Alles boven de 20 is echt wel een prima capaciteit. De stadions van Watford en Bournemouth stellen ook niet zoveel voor.
Is nog steeds wel oude meuk (en dat is wel belangrijk voor de uitstraling van je competitie)
Oh.
  vrijdag 24 januari 2020 @ 16:55:07 #11
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_191177160
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 16:52 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Is nog steeds wel oude meuk (en dat is wel belangrijk voor de uitstraling van je competitie)
Het belangrijkste is dat het vol zit. Dus geen Groningen toestanden (met hun prachtige moderne stadion)
pi_191177798
quote:
Belgische clubs al positiever na nieuwe bijeenkomst: BeNe Liga rekent op 400 miljoen euro

Zes Nederlandse en vijf Belgische clubs zaten opnieuw samen om te praten over één topcompetitie met 18 clubs uit de twee landen. Het onderzoeksbureau Deloitte stelde er zijn tweede rapport voor. Belangrijkste conclusie: een liga met tien Nederlandse en acht Belgische clubs zou 400 miljoen euro kunnen opbrengen.

Anderlecht (sportief directeur Michael Verschueren), Club Brugge (voorzitter Bart Verhaeghe), RC Genk (voorzitter Peter Croonen) en AA Gent (directeur communicatie Patrick Lips) tekenden van Belgische zijde present. Standard was er niet en liet zich vertegenwoordigen door AA Gent. Van Nederlandse kant waren Ajax, Feyenoord, PSV, AZ, Utrecht en Vitesse aanwezig op de presentatie. Ook de Belgische voetbalbond (CEO Peter Bossaert) en Nederlandse voetbalbond hadden een vertegenwoordiger gestuurd.

Na afloop waren de clubs positief gestemd over de haalbaarheid. Althans, positiever dan de vorige keren. Toch is duidelijk dat de Nederlanders het idee nog niet zo enthousiast omarmen als de Belgische clubs, Club Brugge voorop.

Twee Belgische stijgers en dalers

De bedragen die een BeNe Liga qua marketing- en televisie-inkomsten zou kunnen opbrengen, zijn in elk geval spectaculair. Volgens het onderzoeksbureau kan dat variëren van 250 tot 400 miljoen euro. Aan de huidige televisiecontracten verdienen beide competities nu elk ongeveer 80 miljoen euro. Deloitte maakt zich sterk dat aan beide contracten opgeteld (160 miljoen dus) nog 30 procent kan worden toegevoegd. Met dergelijke bedragen zouden ook de huidige eersteklassers die naast de BeNe Liga vallen een flinke vergoeding krijgen. Dat bedrag zou zelfs groter zijn dan hetgene ze nu aan tv- en marketinginkomsten ontvangen.

Ook aan de promotie- en degradatieregeling werd gedacht. Zo zouden in de BeNe Liga altijd tien Nederlandse en acht Belgische clubs spelen. De laatste van elk land degradeert rechtstreeks, de voorlaatste speelt barragewedstrijden met de tweede uit de nationale competities waaruit de kampioen rechtstreeks promoveert. De bekercompetities blijven wel nationaal.

2025 is de streefdatum om te starten. Dan loopt het Nederlandse tv-contract en – wellicht – ook het volgende Belgische tv-contract, dat vandaag wordt besproken, af. Welke criteria worden gebruikt om de acht Belgische uitverkorenen aan te duiden, is nog niet duidelijk.

Europese tickets blijven

Nog een belangrijk punt: de UEFA zou niet langer afkerig staan tegenover het toekennen van tien Europese tickets (2 x 5 zoals nu) aan die ene competitie. “De UEFA kent Europese tickets toe aan landen, niet aan competities”, klinkt het. Deloitte rekende overigens uit dat zelfs een terugval naar zeven Europese tickets voor de BeNe Liga financieel aantrekkelijker zou zijn dan wat de clubs nu krijgen. “Omdat de clubs in een sterkere competitie met meer financiële middelen verder zullen doorstoten in de Europese competities”, stelt het rapport.

Deloitte zal op vraag van de clubs over ongeveer drie maanden een derde, nog concreter rapport presenteren.
pi_191177879
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 14:43 schreef JR-Style-93 het volgende:
Wat hebben die Belgen toch een pauperstadions.

Anderlecht als grootste club van het land maar een stadion van 21.000 (lol)
Beter dan sommige arena's hier hoor.
Van alles is weer waardeloos.
  vrijdag 24 januari 2020 @ 18:10:11 #14
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_191177989
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 18:02 schreef Oldground het volgende:

[..]

Beter dan sommige arena's hier hoor.
Licht toe.
Oh.
pi_191178135
BeNeliga en een verbod op plastic velden. _O_
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_191178813
België is gewoon een bufferzone tussen NL en Frankrijk ..wat een shitland is dat.

Ben wel pro beneliga
pi_191206199
Ik ben geen fan.
Ik was hier...
pi_191467810
Hier een prima artikel over de voor- en tegenstanders van de BeNeLiga:

https://www.vi.nl/pro/de-(...)elbesproken-beneliga



Op dit moment dus 11 voor, 10 neutraal en 13 tegen. Qua fans dus 47% voor en 46% tegen (en 7% neutraal)
Oh.
pi_191467846
Waarom zouden ADO en PEC voor zijn? :')
  Forum Admin woensdag 12 februari 2020 @ 09:31:16 #20
35723 crew  GGMM
pi_191467855
Ajax :r
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_191467864
Grappig hoe de meerderheid van Belgische clubs dit plan als positief ervaren, en in Nederland is het juist de minderheid.

[ Bericht 2% gewijzigd door Erasmus op 12-02-2020 09:32:55 ]
pi_191467877
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2020 09:32 schreef Ifrane het volgende:
Grappig hoe de meerderheid van Belgische clubs dit plan als positief ervaren, en in Nederland is het juist de minderheid.
Hoezo meerderheid? 7 voor 7 tegen...
pi_191467901
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 09:34 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Hoezo meerderheid? 7 voor 7 tegen...
Ik zie meer groene stadions in België dan in Nederland.

Ik geloof niet dat neutraal echt neutraal is in deze casus.

[ Bericht 6% gewijzigd door Erasmus op 12-02-2020 09:36:19 ]
pi_191467955
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2020 09:35 schreef Ifrane het volgende:

[..]

Ik zie meer groene stadions in België dan in Nederland.

Ik geloof niet dat neutraal echt neutraal is in deze casus.
7 groene stadions 7 rode stadions en 3 neutraal in België. Jouw conclusie dat de meerderheid in België voor is klopt niet.
pi_191467966
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 09:30 schreef RamboDirk het volgende:
Waarom zouden ADO en PEC voor zijn? :')
ADO DEN HAAG
In Den Haag staan ze meer dan open voor vernieuwing en internationalisering. ‘Dat zal je niet verbazen als je het interview met mij in jullie blad hebt gelezen, toch?’ grinnikt algemeen directeur Mohammed Hamdi. ‘BeNeLiga? Helemaal voor, we moeten verder durven kijken. Groter worden. Ik kijk graag wat verder zelfs. Wat mij betreft ga je meteen verder naar een BeNeLux-liga. Ook in Luxemburg zijn er wel een paar aardige clubjes. En waarom niet naar Noord-Frankrijk kijken?'

'Wat ons betreft liever vandaag dan morgen. Misschien zit ADO dan niet meteen in die hoogste divisie, maar je kunt mogelijk wel ineens meestrijden om de titel. Je moet ook niet klein denken in wat het beste is op dit moment voor je club, dan kom je nergens. We moeten samen zorgen dat onze bedrijfstak zo sterk mogelijk kan worden. Meer competitie op hoger niveau, een groter achterland, betere tv-contracten. Het is erg goed dat er verder wordt gekeken.’

PEC ZWOLLE
Degradatiezorgen of niet, preses Adriaan Visser is altijd wel in voor een gesprekje over vergezichten. Hij mag dan tegen de zeventig lopen, dat wil niet zeggen dat we te maken hebben met een conservatieve bestuurder. Buiten de topzes is hij met Mo Hamdi van ADO Den Haag als enige enthousiast over een nieuwe competitie.

‘Vanuit een conceptuele gedachte en zonder alle details te kennen – want daar worden we nadrukkelijk buiten gehouden – zie ik er veel in. Zeker ook voor de middengroep die nu een beetje pendelt tussen plek 7 en 14. In de beginfase is het leuk als je promoveert naar de Eredivisie, maar als je zoals wij voor het negende jaar erin zit, dan wordt meedraaien routine. Dat zie je ook bij Heerenveen en Groningen. Te klein voor het tafellaken, te groot voor het servet. Nu wij het dit seizoen moeilijk hebben in de Eredivisie, bespeur je weer de enorme emotie die loskomt bij een zege. Dát is voetbal. In onze competitie is het nu voor behoorlijk wat ploegen zo dat ze al vrij snel zeker weten dat ze ergens in het midden gaan landen. Er sluipt een zekere mate van passiviteit in.’

‘Een BeNeLiga met een goede promotie- en degradatieregeling zou voor een nieuw elan kunnen zorgen. Daarom vind ik het ook goed dat er wordt gedacht aan gegarandeerde promotieplaatsen per land. Als we niet zouden meedoen aan een BeNeLiga, zou je nog altijd kampioen kunnen worden in de Eredivisie. Nu is dat volstrekt een illusie. Dan speel je tegen pakweg NEC, NAC, Go Ahead Eagles, Roda JC en Cambuur. Voor ons zijn dat ook spannende, mooie wedstrijden en ik denk dat een Eredivisie ontstaat met een level playing field.’

‘Ik ben een tijd directeur geweest van een bedrijf in België en ken de cultuur, de clubs en de stadions. Ik denk dat het een verrijking zal zijn voor de supporters, al is het jammer dat we niet kunnen discussiëren met feiten en details in onze handen. Het blijft vanuit de top angstvallig stil. Ze zijn aan het broeden. Jammer dat de structuur zo gesloten is. Wat is erop tegen om het rapport te openbaren, zodat ieder zijn mening erover kan vormen?’
Oh.
pi_191468035
^De nieuwe vaderlandse eredivisie wordt leuker dan al die emotieloze potjes in de nieuwe beneliga tegen grijze belgische clubs *O*

Krijg je, net zoals nu dat tweede divisie clubs niet willen promoveren :P
pi_191468041
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2020 09:35 schreef Ifrane het volgende:

[..]

Ik zie meer groene stadions in België dan in Nederland.

Ik geloof niet dat neutraal echt neutraal is in deze casus.
PSV, Feyenoord, AZ zijn in Nederland ook wel positief gestemd maar wachten eerst de concrete onderzoeken af voor ze echt het licht op groen zetten. Ook is er natuurlijk nog gezeik over de Europese tickets, als daar een oplossing voor is zullen veel clubs ook wel overstag gaan.
Oh.
  woensdag 12 februari 2020 @ 09:49:19 #28
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_191468058
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2020 09:46 schreef RamboDirk het volgende:
^De nieuwe vaderlandse eredivisie wordt leuker dan al die emotieloze potjes in de nieuwe beneliga tegen grijze belgische clubs *O*

Krijg je, net zoals nu dat tweede divisie clubs niet willen promoveren :P
Wat maakt die Belgische clubs zo grijs?

Typisch gevalletje van onbekend maakt onbemind
  Forum Admin woensdag 12 februari 2020 @ 09:49:25 #29
35723 crew  GGMM
pi_191468062
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 09:41 schreef JR-Style-93 het volgende:
Ik kijk graag wat verder zelfs. Wat mij betreft ga je meteen verder naar een BeNeLux-liga. Ook in Luxemburg zijn er wel een paar aardige clubjes.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_191468099
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2020 09:40 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

7 groene stadions 7 rode stadions en 3 neutraal in België. Jouw conclusie dat de meerderheid in België voor is klopt niet.
Ja dat is waar
pi_191468126
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 09:49 schreef GGMM het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Utrecht - Differdange _O_
Oh.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 12 februari 2020 @ 10:12:18 #32
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_191468315
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 09:41 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

ADO DEN HAAG
In Den Haag staan ze meer dan open voor vernieuwing en internationalisering. ‘Dat zal je niet verbazen als je het interview met mij in jullie blad hebt gelezen, toch?’ grinnikt algemeen directeur Mohammed Hamdi. ‘BeNeLiga? Helemaal voor, we moeten verder durven kijken. Groter worden. Ik kijk graag wat verder zelfs. Wat mij betreft ga je meteen verder naar een BeNeLux-liga. Ook in Luxemburg zijn er wel een paar aardige clubjes. En waarom niet naar Noord-Frankrijk kijken?'

'Wat ons betreft liever vandaag dan morgen. Misschien zit ADO dan niet meteen in die hoogste divisie, maar je kunt mogelijk wel ineens meestrijden om de titel. Je moet ook niet klein denken in wat het beste is op dit moment voor je club, dan kom je nergens. We moeten samen zorgen dat onze bedrijfstak zo sterk mogelijk kan worden. Meer competitie op hoger niveau, een groter achterland, betere tv-contracten. Het is erg goed dat er verder wordt gekeken.’

PEC ZWOLLE
Degradatiezorgen of niet, preses Adriaan Visser is altijd wel in voor een gesprekje over vergezichten. Hij mag dan tegen de zeventig lopen, dat wil niet zeggen dat we te maken hebben met een conservatieve bestuurder. Buiten de topzes is hij met Mo Hamdi van ADO Den Haag als enige enthousiast over een nieuwe competitie.

‘Vanuit een conceptuele gedachte en zonder alle details te kennen – want daar worden we nadrukkelijk buiten gehouden – zie ik er veel in. Zeker ook voor de middengroep die nu een beetje pendelt tussen plek 7 en 14. In de beginfase is het leuk als je promoveert naar de Eredivisie, maar als je zoals wij voor het negende jaar erin zit, dan wordt meedraaien routine. Dat zie je ook bij Heerenveen en Groningen. Te klein voor het tafellaken, te groot voor het servet. Nu wij het dit seizoen moeilijk hebben in de Eredivisie, bespeur je weer de enorme emotie die loskomt bij een zege. Dát is voetbal. In onze competitie is het nu voor behoorlijk wat ploegen zo dat ze al vrij snel zeker weten dat ze ergens in het midden gaan landen. Er sluipt een zekere mate van passiviteit in.’

‘Een BeNeLiga met een goede promotie- en degradatieregeling zou voor een nieuw elan kunnen zorgen. Daarom vind ik het ook goed dat er wordt gedacht aan gegarandeerde promotieplaatsen per land. Als we niet zouden meedoen aan een BeNeLiga, zou je nog altijd kampioen kunnen worden in de Eredivisie. Nu is dat volstrekt een illusie. Dan speel je tegen pakweg NEC, NAC, Go Ahead Eagles, Roda JC en Cambuur. Voor ons zijn dat ook spannende, mooie wedstrijden en ik denk dat een Eredivisie ontstaat met een level playing field.’

‘Ik ben een tijd directeur geweest van een bedrijf in België en ken de cultuur, de clubs en de stadions. Ik denk dat het een verrijking zal zijn voor de supporters, al is het jammer dat we niet kunnen discussiëren met feiten en details in onze handen. Het blijft vanuit de top angstvallig stil. Ze zijn aan het broeden. Jammer dat de structuur zo gesloten is. Wat is erop tegen om het rapport te openbaren, zodat ieder zijn mening erover kan vormen?’
Noord-Frankrijk _O-

quote:
Zeker ook voor de middengroep die nu een beetje pendelt tussen plek 7 en 14.
juist die clubs zullen voortaan vooral vechten tegen degradatie, waarbij je als nummer 12 van de competitie kan degraderen. Dat maakt de hele constructie nog eens bizar.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_191468827
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 10:12 schreef rubbereend het volgende:

[..]

juist die clubs zullen voortaan vooral vechten tegen degradatie, waarbij je als nummer 12 van de competitie kan degraderen. Dat maakt de hele constructie nog eens bizar.
Ja dat degraderen per land is wel echt een probleem.
Oh.
  woensdag 12 februari 2020 @ 14:32:41 #35
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_191471901
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2020 09:32 schreef Ifrane het volgende:
Grappig hoe de meerderheid van Belgische clubs dit plan als positief ervaren, en in Nederland is het juist de minderheid.
Omdat ze daar rationeel kunnen nadenken, ook wel zien dat het land te klein is voor 36 profclubs (al die moderne fusieclubs zijn er niet voor niks), en Nederland een conservatief prutsland is geworden.

Sowieso is in België de wetenschap veel meer geintregreerd in het voetbal, het wetenschappelijke denken is daar gewoner.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 12 februari 2020 @ 14:34:42 #36
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_191471934
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 09:54 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Utrecht - Differdange _O_
Waarom zouden ze in Luxemburg niet kunnen voetballen? Hun enige probleem is nu dat ze een soort Monaco zijn en nergens bij horen. Het is een rijk land en er is potentie. Ik zou ze erbij nemen, en dat is naar de UEFA ook een goed argument zou ik zeggen.

Je kunt iig niet het "oude vervallen troep" argument gebruiken hier...
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_191472048
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 14:34 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Waarom zouden ze in Luxemburg niet kunnen voetballen? Hun enige probleem is nu dat ze een soort Monaco zijn en nergens bij horen. Het is een rijk land en er is potentie. Ik zou ze erbij nemen, en dat is naar de UEFA ook een goed argument zou ik zeggen.

Je kunt iig niet het "oude vervallen troep" argument gebruiken hier...
Omdat het dan wel veel gecompliceerder wordt, dan moet je dus 1 Luxemburgse club erbij nemen die niet kan degraderen. Want als ze dat wel kunnen doen ze slechts een jaar voor spek en bonen mee. Dan heb je ook drie divisies eronder waar de Luxemburgse competitie veel minder is dan de rest.
Oh.
  Forum Admin woensdag 12 februari 2020 @ 14:42:29 #38
35723 crew  GGMM
pi_191472118
Laten we San Marino en de Faeröer Eilanden er anders ook bijnemen.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  woensdag 12 februari 2020 @ 14:44:58 #39
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_191472178
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 14:39 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Omdat het dan wel veel gecompliceerder wordt, dan moet je dus 1 Luxemburgse club erbij nemen die niet kan degraderen. Want als ze dat wel kunnen doen ze slechts een jaar voor spek en bonen mee. Dan heb je ook drie divisies eronder waar de Luxemburgse competitie veel minder is dan de rest.
Monaco kan toch ook degraderen? Of Swansea?
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_191472183
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 14:42 schreef GGMM het volgende:
Laten we San Marino en de Faeröer Eilanden er anders ook bijnemen.
Lijkt me onhandig voor die amateurverenigingen die dan een vliegreis moeten boeken naar San Marino.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_191472221
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 14:44 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Monaco kan toch ook degraderen? Of Swansea?
Dat is anders omdat die gewoon meedoen aan de voetbalpiramide in hun land. Monaco gaat gewoon naar de Ligue 2 bij degradatie en Swansea naar the Championship.

Waar gaat de Luxemburgse club heen? Naar de Nederlandse of Belgische eerste divisie? En alle andere Luxemburgse clubs dan? Die hebben dan geen kans om erin te komen?
Oh.
  Forum Admin woensdag 12 februari 2020 @ 14:47:33 #42
35723 crew  GGMM
pi_191472238
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 14:45 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Lijkt me onhandig voor die amateurverenigingen die dan een vliegreis moeten boeken naar San Marino.
Dan doen we alleen de Faeröer Eilanden.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  woensdag 12 februari 2020 @ 14:49:35 #43
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_191472280
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 14:46 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Dat is anders omdat die gewoon meedoen aan de voetbalpiramide in hun land. Monaco gaat gewoon naar de Ligue 2 bij degradatie en Swansea naar the Championship.

Waar gaat de Luxemburgse club heen? Naar de Nederlandse of Belgische eerste divisie? En alle andere Luxemburgse clubs dan? Die hebben dan geen kans om erin te komen?
Dat is een probleem maar dat geldt voor bepaalde clubs uit Wales ook.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_191472294
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 14:47 schreef GGMM het volgende:

[..]

Dan doen we alleen de Faeröer Eilanden.
Logische keuze inderdaad. Het altijd gevaarlijke B36 Torshavn zou een uitmuntende toevoeging zijn aan de Keukencompetitie!
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_191472372
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 14:49 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat is een probleem maar dat geldt voor bepaalde clubs uit Wales ook.
Ja maar Wales heeft ook nog gewoon een eigen competitie nu, alleen Swansea en Cardiff zaten al vrij vroeg in de Engelse voetbalpiramide en die doen nu gewoon mee volgens dezelfde regels als de rest van de clubs.

Dit is een hele andere situatie met twee competities eronder, en waar de laatste per land gaat degraderen. Dus als je dan één Luxemburgse club hebt moet die of elk jaar standaard degraderen of doet die voor spek en bonen mee. Of er is gewoon één FC Luxemburg die meedoet als een Belgisch team, dat kan ook. En dat de Luxemburgse competitie dan daarnaast ook blijft bestaan.
Oh.
  vrijdag 14 februari 2020 @ 09:27:30 #46
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_191500441
quote:
10s.gif Op woensdag 12 februari 2020 14:55 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ja maar Wales heeft ook nog gewoon een eigen competitie nu, alleen Swansea en Cardiff zaten al vrij vroeg in de Engelse voetbalpiramide en die doen nu gewoon mee volgens dezelfde regels als de rest van de clubs.

Dit is een hele andere situatie met twee competities eronder, en waar de laatste per land gaat degraderen. Dus als je dan één Luxemburgse club hebt moet die of elk jaar standaard degraderen of doet die voor spek en bonen mee. Of er is gewoon één FC Luxemburg die meedoet als een Belgisch team, dat kan ook. En dat de Luxemburgse competitie dan daarnaast ook blijft bestaan.
Je hebt misschien wel een punt maar sowieso ben ik een voorstander van de beneliga.

Het gemiddelde niveau is nu vrij laag. Er spelen bij wijze van spreken nu Premier League clubs (Ajax, PSV) tegen derde divisie clubs. Vandaar dus dat de ClubElo van de Eredivisie als geheel onder die van de tweede Bundesliga of Championship zit, en net de Serie B kan bijbenen.

Van der Sar zei bovendien terecht dat nu de stadions leeg lopen en de veranderagenda mislukt is. Dankzij al die niet levensvatbare clubs (zonder accomodatie, zonder fatsoenlijke jeugdwerking) die continu op omvallen staan.

Wat bij de Belgen mee speelt is dat ze dan ook een volwaardige tweede divisie krijgen, want daar is dus wél flink gesnoeid in het aantal clubs.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_191500929
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 09:27 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Je hebt misschien wel een punt maar sowieso ben ik een voorstander van de beneliga.

Het gemiddelde niveau is nu vrij laag. Er spelen bij wijze van spreken nu Premier League clubs (Ajax, PSV) tegen derde divisie clubs. Vandaar dus dat de ClubElo van de Eredivisie als geheel onder die van de tweede Bundesliga of Championship zit, en net de Serie B kan bijbenen.

Van der Sar zei bovendien terecht dat nu de stadions leeg lopen en de veranderagenda mislukt is. Dankzij al die niet levensvatbare clubs (zonder accomodatie, zonder fatsoenlijke jeugdwerking) die continu op omvallen staan.

Wat bij de Belgen mee speelt is dat ze dan ook een volwaardige tweede divisie krijgen, want daar is dus wél flink gesnoeid in het aantal clubs.
Alle tweede divisieclubs in België lijden momenteel verlies. Trouwens de meeste Jupiler Leagueclubs ook.
  vrijdag 14 februari 2020 @ 10:21:26 #48
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_191501007
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 10:12 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Alle tweede divisieclubs in België lijden momenteel verlies. Trouwens de meeste Jupiler Leagueclubs ook.
Weg met die ballast dus. Je krijgt dan een volwaardige tweede liga.

Jammer voor de 300 supporters bij Excelsior maar de wereld draait verder. Zonder die door de belastingbetaler betaalde prutsclubs.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 14 februari 2020 @ 10:26:49 #49
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_191501061
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 10:21 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Weg met die ballast dus. Je krijgt dan een volwaardige tweede liga.

Jammer voor de 300 supporters bij Excelsior maar de wereld draait verder. Zonder die door de belastingbetaler betaalde prutsclubs.
excelsior had als de beneliga een paar jaar geleden was geïntroduceerd zomaar daarin mee kunnen spelen :')
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 14 februari 2020 @ 10:39:30 #50
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_191501193
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 10:26 schreef rubbereend het volgende:

[..]

excelsior had als de beneliga een paar jaar geleden was geïntroduceerd zomaar daarin mee kunnen spelen :')
Ze hebben nooit hoger gestaan dan elfde en dat was met een Twente dat ertussenuit viel.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 14 februari 2020 @ 10:42:26 #51
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_191501246
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 10:39 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ze hebben nooit hoger gestaan dan elfde en dat was met een Twente dat ertussenuit viel.
twee keer negende, maar buiten dat, ben je met elfde één plekje van die Beneliga verwijdert, sterker nog, dus feitelijk de eerste promovendus.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 14 februari 2020 @ 10:48:25 #52
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_191501340
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 10:42 schreef rubbereend het volgende:

[..]

twee keer negende, maar buiten dat, ben je met elfde één plekje van die Beneliga verwijdert, sterker nog, dus feitelijk de eerste promovendus.
Jij je zin. Nu je gewoon tien van dat soort Excelsiors erin. Straks nog maar één. En promoveren is nog wat anders dan het jaar erop hetzelfde doen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_191502039
Is die doorrekening van Deloitte nou al een keer gepubliceerd? Nee he? Zal ook wel niet gebeuren.
  vrijdag 14 februari 2020 @ 12:17:16 #54
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_191502310
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 11:55 schreef Solstice1 het volgende:
Is die doorrekening van Deloitte nou al een keer gepubliceerd? Nee he? Zal ook wel niet gebeuren.
Zal zeker wel gebeuren als er een concreet plan is (of verschillende scenarios en opties). Het is ook wel logisch dat de opdrachtgevers, die hier voor hebben betaald, dit niet voortijdig weg geven.

Daar komt bij dat ze expliciet met elkaar hebben afgesproken om voortijdig niet teveel te zeggen, om te voorkomen dat mensen met voortijdige en voorlopige plannen aan de haal gaan. Komt in meerdere berichten en interviews naar voren.

"De evidente emotionele weerstanden die er zijn, mogen geen excuus vormen. Dat is ook de bedoeling van deze oefening. Als je er nu over discussieert, is het een louter emotioneel debat. Deze studie moet nagaan of er voldoende sterke argumenten zijn om de emotionele weerstanden te overbruggen."
https://www.hln.be/sport/(...)%2Fwww.google.com%2F

Of VdSar in zijn Telegraaf column:

"Door de toevoeging van bepaalde clubs zou het niveau van de wedstrijden omhoog kunnen gaan. Belangrijk is om te kijken naar het totale plaatje, de competities moeten ook op andere niveaus goed worden ingevuld. En alle partijen – andere clubs, de Keuken Kampioen Divisie, supportersgroeperingen, etcetera – worden erbij betrokken om hun mening te geven"
https://www.voetbalprimeu(...)og-kunnen-gaan-.html

Dat de opdrachtgevers (6 + 5) unaniem door willen zal wel niet voor niets zijn. Ze zullen wel gezien hebben dat de 400 miljoen niet puur op drijfzand is gebaseerd.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_191502855
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 11:55 schreef Solstice1 het volgende:
Is die doorrekening van Deloitte nou al een keer gepubliceerd? Nee he? Zal ook wel niet gebeuren.
Over drie maanden zal er wel een publicatie volgen met meer gedetailleerde berekeningen en competitieconcepten e.d.
Oh.
  Moderator vrijdag 14 februari 2020 @ 13:20:30 #56
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_191503149
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 14:47 schreef GGMM het volgende:

[..]

Dan doen we alleen de Faeröer Eilanden.
_O_
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  vrijdag 14 februari 2020 @ 14:05:06 #57
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_191503711
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_191529470
De conservatieve non-believers leven in het verleden. Alles wordt globaler.
Een competitie buiten de grenzen komt er hoe dan ook, kwestie van tijd.

[ Bericht 8% gewijzigd door Belgosome op 15-02-2020 23:06:06 ]
pi_191570529
https://www.thescore.com/(...)tter_impression=true

Artikel in het Engels met _O_ Graydonmannetje _O_ over de Beneliga.
Ciao ciao, doei doei, al het goeie.
pi_191580138
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 09:41 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

ADO DEN HAAG
In Den Haag staan ze meer dan open voor vernieuwing en internationalisering. ‘Dat zal je niet verbazen als je het interview met mij in jullie blad hebt gelezen, toch?’ grinnikt algemeen directeur Mohammed Hamdi. ‘BeNeLiga? Helemaal voor, we moeten verder durven kijken. Groter worden. Ik kijk graag wat verder zelfs. Wat mij betreft ga je meteen verder naar een BeNeLux-liga. Ook in Luxemburg zijn er wel een paar aardige clubjes. En waarom niet naar Noord-Frankrijk kijken?'

'Wat ons betreft liever vandaag dan morgen. Misschien zit ADO dan niet meteen in die hoogste divisie, maar je kunt mogelijk wel ineens meestrijden om de titel. Je moet ook niet klein denken in wat het beste is op dit moment voor je club, dan kom je nergens. We moeten samen zorgen dat onze bedrijfstak zo sterk mogelijk kan worden. Meer competitie op hoger niveau, een groter achterland, betere tv-contracten. Het is erg goed dat er verder wordt gekeken.’

PEC ZWOLLE
Degradatiezorgen of niet, preses Adriaan Visser is altijd wel in voor een gesprekje over vergezichten. Hij mag dan tegen de zeventig lopen, dat wil niet zeggen dat we te maken hebben met een conservatieve bestuurder. Buiten de topzes is hij met Mo Hamdi van ADO Den Haag als enige enthousiast over een nieuwe competitie.

‘Vanuit een conceptuele gedachte en zonder alle details te kennen – want daar worden we nadrukkelijk buiten gehouden – zie ik er veel in. Zeker ook voor de middengroep die nu een beetje pendelt tussen plek 7 en 14. In de beginfase is het leuk als je promoveert naar de Eredivisie, maar als je zoals wij voor het negende jaar erin zit, dan wordt meedraaien routine. Dat zie je ook bij Heerenveen en Groningen. Te klein voor het tafellaken, te groot voor het servet. Nu wij het dit seizoen moeilijk hebben in de Eredivisie, bespeur je weer de enorme emotie die loskomt bij een zege. Dát is voetbal. In onze competitie is het nu voor behoorlijk wat ploegen zo dat ze al vrij snel zeker weten dat ze ergens in het midden gaan landen. Er sluipt een zekere mate van passiviteit in.’

‘Een BeNeLiga met een goede promotie- en degradatieregeling zou voor een nieuw elan kunnen zorgen. Daarom vind ik het ook goed dat er wordt gedacht aan gegarandeerde promotieplaatsen per land. Als we niet zouden meedoen aan een BeNeLiga, zou je nog altijd kampioen kunnen worden in de Eredivisie. Nu is dat volstrekt een illusie. Dan speel je tegen pakweg NEC, NAC, Go Ahead Eagles, Roda JC en Cambuur. Voor ons zijn dat ook spannende, mooie wedstrijden en ik denk dat een Eredivisie ontstaat met een level playing field.’

‘Ik ben een tijd directeur geweest van een bedrijf in België en ken de cultuur, de clubs en de stadions. Ik denk dat het een verrijking zal zijn voor de supporters, al is het jammer dat we niet kunnen discussiëren met feiten en details in onze handen. Het blijft vanuit de top angstvallig stil. Ze zijn aan het broeden. Jammer dat de structuur zo gesloten is. Wat is erop tegen om het rapport te openbaren, zodat ieder zijn mening erover kan vormen?’
'Meedraaien in de eredivisie is nu routine geworden', aldus Hamdi.

Waarom denkt zo iemand dat dit met de komst van een BeNeLiga compleet verdwijnt? Ook dan zijn er clubs die straks vallen onder de noemer 'te groot voor het servet, te klein voor het tafellaken'.

Na twee, drie seizoenen zie je ook gewoon clubs die standaard in de middenmoot zullen eindigen.
pi_191580268
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 10:21 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Weg met die ballast dus. Je krijgt dan een volwaardige tweede liga.

Jammer voor de 300 supporters bij Excelsior maar de wereld draait verder. Zonder die door de belastingbetaler betaalde prutsclubs.
Als ik het lijstje NL clubs zie in de OP, denk ik dat de belastingbetaler hiervan meer dan de helft in leven heeft gehouden. En een Heracles of Excelsior, waar je dan zo heerlijk denigrerend over doet, schoppen het op eigen kracht tot stabiele eredivisionisten, maar leg jij liever vandaag nog dan morgen tussen 6 planken. Echt stuitend.
pi_191580314
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 12:17 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Zal zeker wel gebeuren als er een concreet plan is (of verschillende scenarios en opties). Het is ook wel logisch dat de opdrachtgevers, die hier voor hebben betaald, dit niet voortijdig weg geven.

Daar komt bij dat ze expliciet met elkaar hebben afgesproken om voortijdig niet teveel te zeggen, om te voorkomen dat mensen met voortijdige en voorlopige plannen aan de haal gaan. Komt in meerdere berichten en interviews naar voren.

"De evidente emotionele weerstanden die er zijn, mogen geen excuus vormen. Dat is ook de bedoeling van deze oefening. Als je er nu over discussieert, is het een louter emotioneel debat. Deze studie moet nagaan of er voldoende sterke argumenten zijn om de emotionele weerstanden te overbruggen."
https://www.hln.be/sport/(...)%2Fwww.google.com%2F

Of VdSar in zijn Telegraaf column:

"Door de toevoeging van bepaalde clubs zou het niveau van de wedstrijden omhoog kunnen gaan. Belangrijk is om te kijken naar het totale plaatje, de competities moeten ook op andere niveaus goed worden ingevuld. En alle partijen – andere clubs, de Keuken Kampioen Divisie, supportersgroeperingen, etcetera – worden erbij betrokken om hun mening te geven"
https://www.voetbalprimeu(...)og-kunnen-gaan-.html

Dat de opdrachtgevers (6 + 5) unaniem door willen zal wel niet voor niets zijn. Ze zullen wel gezien hebben dat de 400 miljoen niet puur op drijfzand is gebaseerd.
400 miljoen kon ook 250 miljoen worden. Slechts 90 miljoen meer dan nu. Daarvan vloeit nog een deel af naar de clubs uit de lagere divisies. Hou je pak hem beet 60 miljoen over, grove schatting, om te verdelen tussen de 18 clubs uit de hoogste BeNeLiga afdeling. Krijgt een Groningen of AA Gent toch maar mooi 3,5 miljoen extra binnen. Hou je vast hoor, Europa. Hier komen we aan!

In het meest gunstige geval levert het je misschien per club 10 miljoen euro meer op. Veel geld, maar dan heb je nog steeds te maken met incompetente bestuurders, die zich absoluut geen raad weten wat te doen met financieel geboden ruimte. Feyenoord heeft onlangs nog binnen no-time 30-40 CL miljoenen door het putje gespoeld. Waarom zou dit dan straks anders gaan?
  woensdag 19 februari 2020 @ 09:08:14 #63
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_191580365
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 09:02 schreef Fargo het volgende:

[..]

400 miljoen kon ook 250 miljoen worden. Slechts 90 miljoen meer dan nu. Daarvan vloeit nog een deel af naar de clubs uit de lagere divisies. Hou je pak hem beet 60 miljoen over, grove schatting, om te verdelen tussen de 18 clubs uit de hoogste BeNeLiga afdeling. Krijgt een Groningen of AA Gent toch maar mooi 3,5 miljoen extra binnen. Hou je vast hoor, Europa. Hier komen we aan!
Het leeuwendeel van je cherry picking zal ik negeren maar het is duidelijk dat jij je vergist in het effect van zelf het meest extreme door jou geschetste scenario het voetbalbudget van het door jou aangehaalde FC Groningen met 3.5 miljoen extra een bijzonder grote stijging is van de circa 5 waar ze nu rond zitten.

quote:
maar dan heb je nog steeds te maken met incompetente bestuurders, die zich absoluut geen raad weten wat te doen met financieel geboden ruimte. Feyenoord heeft onlangs nog binnen no-time 30-40 CL miljoenen door het putje gespoeld. Waarom zou dit dan straks anders gaan?
Compleet irrelevant geneuzel.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_191580494
quote:
10s.gif Op woensdag 19 februari 2020 09:08 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Het leeuwendeel van je cherry picking zal ik negeren maar het is duidelijk dat jij je vergist in het effect van zelf het meest extreme door jou geschetste scenario het voetbalbudget van het door jou aangehaalde FC Groningen met 3.5 miljoen extra een bijzonder grote stijging is van de circa 5 waar ze nu rond zitten.
[..]

Compleet irrelevant geneuzel.
Van 5 naar 8,5 is weliswaar procentueel een grote stijging, maar verder is het een druppel op een gloeiende plaat. En je blijft concurreren met clubs, waar je nu al mee concurreert, die exact dezelfde stijging hebben straks.

En waarom exact zou dat compleet irrelevant geneuzel zijn?

Ik ben niet tegen verandering. Maar een BeNeLiga is onomkeerbaar, mocht het uiteindelijk niet het gewenste effect hebben. Er is geen weg meer terug. Dat stoort me aan het hele plan. Breng het geleidelijk, test het uit in de praktijk.
  Moderator woensdag 19 februari 2020 @ 09:55:04 #65
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_191580871
waarom zou je niet meer terugkunnen?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_191580935
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 09:02 schreef Fargo het volgende:

[..]

400 miljoen kon ook 250 miljoen worden. Slechts 90 miljoen meer dan nu. Daarvan vloeit nog een deel af naar de clubs uit de lagere divisies. Hou je pak hem beet 60 miljoen over, grove schatting, om te verdelen tussen de 18 clubs uit de hoogste BeNeLiga afdeling. Krijgt een Groningen of AA Gent toch maar mooi 3,5 miljoen extra binnen. Hou je vast hoor, Europa. Hier komen we aan!

In het meest gunstige geval levert het je misschien per club 10 miljoen euro meer op. Veel geld, maar dan heb je nog steeds te maken met incompetente bestuurders, die zich absoluut geen raad weten wat te doen met financieel geboden ruimte. Feyenoord heeft onlangs nog binnen no-time 30-40 CL miljoenen door het putje gespoeld. Waarom zou dit dan straks anders gaan?
Waarom denk je dat ze nog een volgend gedetailleerder onderzoek doen? Puur om te kijken of het werkelijk meer richting die 400 miljoen of 250 miljoen zit. Bij dat laatste zal het er sowieso niet komen.
Oh.
pi_191585780
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 09:55 schreef sp3c het volgende:
waarom zou je niet meer terugkunnen?
Omdat dit in België gewoon het einde voor sommige clubs betekent. En dat sluit ik in NL ook niet compleet uit.
  dinsdag 25 februari 2020 @ 12:50:36 #68
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_191677488
quote:
10s.gif Op woensdag 19 februari 2020 09:08 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Het leeuwendeel van je cherry picking zal ik negeren maar het is duidelijk dat jij je vergist in het effect van zelf het meest extreme door jou geschetste scenario het voetbalbudget van het door jou aangehaalde FC Groningen met 3.5 miljoen extra een bijzonder grote stijging is van de circa 5 waar ze nu rond zitten.
[..]

Compleet irrelevant geneuzel.
Als je hier een serieus verhaal van wilt maken moet het vooral voor een club als Groningen echt meer geld opleveren. Niet procentueel, maar daadwerkelijk veel meer geld. Zo'n ploeg moet dan naar iets van 20 miljoen gaan. 8.5 miljoen of 5 miljoen maakt er niet een kwalitatief veel betere club van. Alleen een paar miljoen om te besteden. Een serieuze kwaliteitsinjectie gaat het niet betekenen.

Waarom zouden de topploegen het hele zooitje willen omgooien als het relatief weinig oplevert. Als je er eenmaal aan begint is het onomkeerbaar. Tenzij het op een compleet fiasco uitloopt en het minder oplevert dan een nationale competitie.

Ik ben bang dat je de gevolgen een beetje onderschat en de winst een beetje overschat.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 25 februari 2020 @ 12:56:43 #69
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_191677583
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 09:55 schreef sp3c het volgende:
waarom zou je niet meer terugkunnen?
Als je kijkt hoe lang ze over de Beneliga aan het discussieren zijn kan het net zo lang duren voordat ze weer terug gaan naar een nationale competitie.
Zeker bij kleinere ploegen heeft het veel impact op de club. Ajax kan zich makkelijker aanpassen aan de veranderende wereld dan een ploeg met minder geld.
En het zal waarschijnlijk wel iets meer opleveren dan een nationale competitie. Zoals gezegd misschien verdient Groningen er wel extra aan, maar te weinig om het echt van impact te laten zijn op de club. Alleen het geld missen kan juist wel veel impact hebben.

Dan zou de KNVB nog moeten toegeven dat ze fout waren om dit op te zetten.

De UEFA moet er akkoord mee gaan. Ze moeten op dit moment daar een aanpassing doen om ondertussen de europese tickets anders onder te verdelen. Daarna moet het weer terug gedraaid worden. Grote kans dat de UEFA denkt "zoek het lekker uit".
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 25 februari 2020 @ 13:34:46 #70
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_191678138
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 12:50 schreef Komakie het volgende:

[..]

Als je hier een serieus verhaal van wilt maken moet het vooral voor een club als Groningen echt meer geld opleveren. Niet procentueel, maar daadwerkelijk veel meer geld. Zo'n ploeg moet dan naar iets van 20 miljoen gaan. 8.5 miljoen of 5 miljoen maakt er niet een kwalitatief veel betere club van. Alleen een paar miljoen om te besteden. Een serieuze kwaliteitsinjectie gaat het niet betekenen.

Waarom zouden de topploegen het hele zooitje willen omgooien als het relatief weinig oplevert. Als je er eenmaal aan begint is het onomkeerbaar. Tenzij het op een compleet fiasco uitloopt en het minder oplevert dan een nationale competitie.

Ik ben bang dat je de gevolgen een beetje onderschat en de winst een beetje overschat.
en dat alle winst naar spelers toe worden gerekend. Als een club 10 miljoen erbij krijgt, gaat er 5 a 6 miljoen bij het spelersbudget bij. En 10 erbij per club is al ontzaggelijk veel. Dat wil 180 miljoen extra inkomsten + wat er naar lagere divisies moet worden afgedragen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_191681765
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 09:21 schreef Fargo het volgende:

[..]

Van 5 naar 8,5 is weliswaar procentueel een grote stijging, maar verder is het een druppel op een gloeiende plaat. En je blijft concurreren met clubs, waar je nu al mee concurreert, die exact dezelfde stijging hebben straks.

En waarom exact zou dat compleet irrelevant geneuzel zijn?

Ik ben niet tegen verandering. Maar een BeNeLiga is onomkeerbaar, mocht het uiteindelijk niet het gewenste effect hebben. Er is geen weg meer terug. Dat stoort me aan het hele plan. Breng het geleidelijk, test het uit in de praktijk.
Dat onvermijdelijke van geen weg terug, stoort mij ook het meeste.

Mij lijkt het beste te beginnen met 14 Nederlandse clubs en 10 Belgische clubs, en dan een competitie opzetten volgens het MLS-concept.
pi_191695021
Ik blijf erbij dat het gewoon moet kunnen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_191733826
Beneliga clubs allemaal uitgeschakeld in Europa.
pi_191736568
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 13:53 schreef Belgosome het volgende:
Beneliga clubs allemaal uitgeschakeld in Europa.
De Portugezen en Russen ook, die er ook maar bij doen? (lol)
Oh.
  vrijdag 28 februari 2020 @ 17:26:50 #75
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_191737075
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 13:53 schreef Belgosome het volgende:
Beneliga clubs allemaal uitgeschakeld in Europa.
Met 10 miljoen budget per club extra (1 goede speler extra) had dat niet de werkelijk hoeven zijn.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 28 februari 2020 @ 18:33:27 #76
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_191738230
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 18:14 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Dat onvermijdelijke van geen weg terug, stoort mij ook het meeste.

Mij lijkt het beste te beginnen met 14 Nederlandse clubs en 10 Belgische clubs, en dan een competitie opzetten volgens het MLS-concept.
je wil nog meer tegenstand organiseren :D
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_193190417
Nu Lokeren failliet is gegaan, en er maar weinig Belgische clubs over zijn in de Belgische Tweede Klasse, is het misschien een beter idee om de BeNeLiga te starten in de Eerste divisie.
Voeg de resterende Belgische clubs van de Tweede klasse toe aan de eerste divisie, en richt dan het seizoen in volgens MLS-concept. Een Noordelijke divisie en een Zuidelijke divisie van twee maal 12 of 13 clubs.

De hoogst geplaatste Belgische club promoveert, en de twee hoogst geplaatste Nederlandse clubs promoveren rechtstreeks.
  maandag 18 mei 2020 @ 12:25:47 #78
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_193190901
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 11:39 schreef Idisrom het volgende:
Nu Lokeren failliet is gegaan, en er maar weinig Belgische clubs over zijn in de Belgische Tweede Klasse, is het misschien een beter idee om de BeNeLiga te starten in de Eerste divisie.
Voeg de resterende Belgische clubs van de Tweede klasse toe aan de eerste divisie, en richt dan het seizoen in volgens MLS-concept. Een Noordelijke divisie en een Zuidelijke divisie van twee maal 12 of 13 clubs.

De hoogst geplaatste Belgische club promoveert, en de twee hoogst geplaatste Nederlandse clubs promoveren rechtstreeks.
@Belg kan dit ballonnetje misschien uitwerken in een steekhoudend plan.
  maandag 18 mei 2020 @ 12:27:59 #79
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_193190920
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 11:39 schreef Idisrom het volgende:
Nu Lokeren failliet is gegaan, en er maar weinig Belgische clubs over zijn in de Belgische Tweede Klasse, is het misschien een beter idee om de BeNeLiga te starten in de Eerste divisie.
Voeg de resterende Belgische clubs van de Tweede klasse toe aan de eerste divisie, en richt dan het seizoen in volgens MLS-concept. Een Noordelijke divisie en een Zuidelijke divisie van twee maal 12 of 13 clubs.

De hoogst geplaatste Belgische club promoveert, en de twee hoogst geplaatste Nederlandse clubs promoveren rechtstreeks.
De staat van het voetbal in België is zeer treurig.

Als die 8 ploegen bijdragen aan een BeNeLiga kunnen ze met de 16 overgebleven profclubs wel een fatsoenlijke competitie starten. Het probleem is dat er dan 8 clubs die nu in de Eerste Klasse spelen op het tweede niveau terechtkomen waardoor de financiële problemen alleen maar groter zullen worden.
  Moderator maandag 18 mei 2020 @ 12:58:23 #80
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193191224
mls is toch league owned?

dat concept kun je niet zo makkelijk invoeren in een wereld waar clubcultuur de enige koeltoer is
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_193191244
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 12:25 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

@:belg kan dit ballonnetje misschien uitwerken in een steekhoudend plan.
Misschien beter dat hij het direct doorprikt.

Fusie van hoogste niveau zou kunnen maar niveau lager zie ik niet zitten.
  Moderator maandag 18 mei 2020 @ 13:15:28 #82
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193191399
idealiter voeg je beide betaald voetbalpiramides helemaal samen en accepteer je dat je tijdens magere jaren als land maar twee of drie of helemaal geen ploegen op het hoogste niveau hebt meedraaien

anders krijg je alleen maar hoofdpijn van promotie/degradatie ieder jaar

of een gesloten competitie
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 18 mei 2020 @ 13:38:15 #83
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193191631
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 13:15 schreef sp3c het volgende:
idealiter voeg je beide betaald voetbalpiramides helemaal samen en accepteer je dat je tijdens magere jaren als land maar twee of drie of helemaal geen ploegen op het hoogste niveau hebt meedraaien

anders krijg je alleen maar hoofdpijn van promotie/degradatie ieder jaar

of een gesloten competitie
Dat kan, doe een gesloten profstructuur van 2 competities (een Beneliga 1 en Beneliga 2) en uiteindelijk bepaalt de 'markt' wel hoeveel Nederlandse en hoeveel Belgische clubs er in Beneliga 1 komen.
We have always been at war with Eastasia.
  Moderator maandag 18 mei 2020 @ 13:56:42 #84
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193191811
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 13:38 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Dat kan, doe een gesloten profstructuur van 2 competities (een Beneliga 1 en Beneliga 2) en uiteindelijk bepaalt de 'markt' wel hoeveel Nederlandse en hoeveel Belgische clubs er in Beneliga 1 komen.
lijkt me iig beter dan geforceerd een Belg en twee Nederlanders laten promoveren want dat gaat 1x goed en daarna is het iedere zomer gezeik over het niveau van 1 van deze 6(!)ploegen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 18 mei 2020 @ 13:59:52 #85
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_193191851
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 13:56 schreef sp3c het volgende:

[..]

lijkt me iig beter dan geforceerd een Belg en twee Nederlanders laten promoveren want dat gaat 1x goed en daarna is het iedere zomer gezeik over het niveau van 1 van deze 6(!)ploegen
In het begin is dat wel nodig. Als je gewoon afspreekt dat dat iedere drie jaar opnieuw bekeken moet worden kan je altijd aanpassingen maken als dat nodig is.
pi_193191854
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 12:27 schreef hhh38 het volgende:

[..]

De staat van het voetbal in België is zeer treurig.

Als die 8 ploegen bijdragen aan een BeNeLiga kunnen ze met de 16 overgebleven profclubs wel een fatsoenlijke competitie starten. Het probleem is dat er dan 8 clubs die nu in de Eerste Klasse spelen op het tweede niveau terechtkomen waardoor de financiële problemen alleen maar groter zullen worden.
Het zijn er al minder acht, doordat Lokeren failliet ging. En Ik meende dat Moeskroen met Kortrijk zou fuseren, zodat er nog maar 6 Belgische clubs op het tweede niveau overblijven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Idisrom op 18-05-2020 14:05:25 ]
pi_193191894
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 13:38 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Dat kan, doe een gesloten profstructuur van 2 competities (een Beneliga 1 en Beneliga 2) en uiteindelijk bepaalt de 'markt' wel hoeveel Nederlandse en hoeveel Belgische clubs er in Beneliga 1 komen.
Ik bekijk het een beetje van Cambuurkant. De enige club ten noorden van GA Eagles.
Vandaar een Noordelijke divisie en een Zuidelijke divisie volgens MLS-concept, zodat je (als Cambuur zijnde) minder vaak naar het diepe Zuiden hoeft, en er minder Zuidelijke ploegen naar het hoge Noorden hoeven af te reizen.
  maandag 18 mei 2020 @ 14:06:08 #88
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193191923
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 14:04 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Ik bekijk het een beetje van Cambuurkant. De enige club ten noorden van GA Eagles.
Vandaar een Noordelijke divisie en een Zuidelijke divisie, zodat je (als ZCambuur zijnde) minder vaak naar het diepe Zuiden hoeft, en er minder Zuidelijke ploegen naar het hoge Noorden hoeven af te reizen.
Daar kan ik me ook wel iets bij voorstellen inderdaad, met dan de onderste helft eredivisie en bovenste helft KKD samengevoegd. En dan met 'divisie Zuid' een nacompetitie spelen voor de promotieplekken. Probleem is dan wel dat je soms zal moeten schuiven aangezien het kan dat 2 noordelijke ploegen degraderen en 2 zuidelijke ploegen promoveren en je dan met 20 ploegen in Noord en 16 in Zuid zit.
We have always been at war with Eastasia.
pi_193191953
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 14:06 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Daar kan ik me ook wel iets bij voorstellen inderdaad, met dan de onderste helft eredivisie en bovenste helft KKD samengevoegd. En dan met 'divisie Zuid' een nacompetitie spelen voor de promotieplekken. Probleem is dan wel dat je soms zal moeten schuiven aangezien het kan dat 2 noordelijke ploegen degraderen en 2 zuidelijke ploegen promoveren en je dan met 20 ploegen in Noord en 16 in Zuid zit.
Dat schuiven jaarlijks met de grens is geen probleem. Je moet ook twee Jong-ploegen per divisie komen. Ik zie het zo, bijvoorbeeld Excelsior zit in het ene jaar in divisie Noord, maar misschien een jaar later in divisie Zuid.
  maandag 18 mei 2020 @ 14:44:30 #90
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193192307
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 11:39 schreef Idisrom het volgende:
Nu Lokeren failliet is gegaan, en er maar weinig Belgische clubs over zijn in de Belgische Tweede Klasse, is het misschien een beter idee om de BeNeLiga te starten in de Eerste divisie.
Voeg de resterende Belgische clubs van de Tweede klasse toe aan de eerste divisie, en richt dan het seizoen in volgens MLS-concept. Een Noordelijke divisie en een Zuidelijke divisie van twee maal 12 of 13 clubs.

De hoogst geplaatste Belgische club promoveert, en de twee hoogst geplaatste Nederlandse clubs promoveren rechtstreeks.
Hoe komt het dat er nog zo weinig Belgische profclubs over zijn?
Want een competitie met 8 clubs is natuurlijk wel heel erg karig. Dat is niveautje San Marino.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  maandag 18 mei 2020 @ 14:52:03 #91
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193192399
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 14:44 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Hoe komt het dat er nog zo weinig Belgische profclubs over zijn?
Want een competitie met 8 clubs is natuurlijk wel heel erg karig. Dat is niveautje San Marino.
Zijn er zoveel clubs aan het omvallen daar? Ik wist dat men er financieel niet al te florissant voorstond maar zo extreem...
We have always been at war with Eastasia.
pi_193192589
Fuck het Belgisch voetbal. :)
pi_193193212
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 14:52 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Zijn er zoveel clubs aan het omvallen daar? Ik wist dat men er financieel niet al te florissant voorstond maar zo extreem...
In het seizoen 2015/2016 waren er nog 17 teams in de Tweede Klasse volgens Wikipedia.
Het seizoen 2015/16 was het laatste voor een grote competitiehervorming vanaf 2016/17 waarbij het aantal ploegen in de 'Eerste klasse B', de vernieuwde Tweede klasse, wordt gereduceerd tot acht ploegen met een licentie profvoetbal.

Deze negen teams degradeerden naar de eerste klasse amateurs na afloop van het seizoen
KMSK Deinze
KFC Dessel Sport
Patro Eisden Maasmechelen
AS Verbroedering Geel
KSK Heist
KVV Coxyde
Seraing United
Excelsior Virton
White Star Brussel
pi_193272635
Een idee dat ik al tijdje achter is een idee waarbij je eigen competitie behoud tot aan de winterstop.

Beide landen hebben 10 ploegen op het hoogste niveau. Beide competities spelen 18 wedstrijden tot aan de winterstop (haalbaar denk ik)

Na de winterstop komen de BeNeLiga play offs. De beste 5 ploegen van beide landen vormen 1 competitie en spelen opnieuw 18 wedstrijden. In totaal heb je dan 36 wedstrijden gespeeld.

De laatste 5 spelen in een mini competitie 4 keer tegen elkaar (16 wedstrijden) (per land) De laatste 2 ervan degraderen naar de 2e divisie

Voordelen:

1. Je hebt steeds een echte landskampioen in december, en de BeNe kampioen in mei.
2. Alleen maar spannende wedstrijden na de winterstop
3. Degradatie systeem is eerlijk ( voorkomt dat de 14e moet degraderen en de 18e niet bijvoorbeeld)
pi_193358545
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 12:12 schreef Belg het volgende:
Een idee dat ik al tijdje achter is een idee waarbij je eigen competitie behoud tot aan de winterstop.

Beide landen hebben 10 ploegen op het hoogste niveau. Beide competities spelen 18 wedstrijden tot aan de winterstop (haalbaar denk ik)

Na de winterstop komen de BeNeLiga play offs. De beste 5 ploegen van beide landen vormen 1 competitie en spelen opnieuw 18 wedstrijden. In totaal heb je dan 36 wedstrijden gespeeld.

De laatste 5 spelen in een mini competitie 4 keer tegen elkaar (16 wedstrijden) (per land) De laatste 2 ervan degraderen naar de 2e divisie

Voordelen:

1. Je hebt steeds een echte landskampioen in december, en de BeNe kampioen in mei.
2. Alleen maar spannende wedstrijden na de winterstop
3. Degradatie systeem is eerlijk ( voorkomt dat de 14e moet degraderen en de 18e niet bijvoorbeeld)
Dit is serieus een goed voorstel Belg. Ik hoop zelf als Nederlander met Belgische wortels vurig dat de Beneliga er gaat komen. Nee, laat ik het anders stellen, even zonder de schijn van sentiment of persoonlijke voorkeur te wekken: de Beneliga is in beide gevallen in ons welbegrepen, economische en sportieve, belang. Meer weerstand, meer toppers, betere prestaties in Europa, meer geld, enz. Hoe moeilijk is het om dit te begrijpen?

Maar als er een Beneliga komt moet je ook reëel zijn en accepteren dat je niet hetzelfde aantal Europese tickets behoudt. De kans bestaat dan dat of alleen Nederlandse of alleen Belgische ploegen de CL ingaan. Dat hoort ook zo. Dat is sport. En ja, clubs uit het rechterrijtje in Nederland en België gaan er hierdoor achteruit, dat is jammer voor hen maar nog altijd te rechtvaardigen.
pi_193612752
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zaterdag 13 juni 2020 @ 11:47:01 #97
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_193612925
quote:
Dit klinkt zeer serieus.
pi_193612964
Ik vraag me af wat ze dan met het bekervoetbal gaan doen ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zaterdag 13 juni 2020 @ 14:22:55 #99
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193614528
quote:
Mooi, wat mij betreft zo snel mogelijk.
We have always been at war with Eastasia.
pi_193614881
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 14:22 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Mooi, wat mij betreft zo snel mogelijk.
Ben al aan het bepalen bij welke Duitse club ik me op dat moment aansluit. Dortmund en Schalke liggen beiden in de buurt, maar de regionalliga's hebben ook wel wat. Misschien een seizoenskaartje SV Meppen ofzo. Scheelt me ook een 90 euro per jaar aan eredivisiepakketten van Fox.
  zaterdag 13 juni 2020 @ 15:15:55 #102
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_193614969
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 15:06 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Ben al aan het bepalen bij welke Duitse club ik me op dat moment aansluit. Dortmund en Schalke liggen beiden in de buurt, maar de regionalliga's hebben ook wel wat. Misschien een seizoenskaartje SV Meppen ofzo. Scheelt me ook een 90 euro per jaar aan eredivisiepakketten van Fox.
Dus Nederlandse clubs die op het hoogste nationale niveau uit zouden komen zijn ook gelijk uit den boze?
  zaterdag 13 juni 2020 @ 15:17:46 #103
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193614988
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 15:06 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Ben al aan het bepalen bij welke Duitse club ik me op dat moment aansluit. Dortmund en Schalke liggen beiden in de buurt, maar de regionalliga's hebben ook wel wat. Misschien een seizoenskaartje SV Meppen ofzo. Scheelt me ook een 90 euro per jaar aan eredivisiebeneligapakketten van Fox.
Zou je dat niet beter kunnen aanhouden als plan-B? Twente komt hoogstwaarschijnlijk wel in de beneliga, en dan is Genk toch wat beter aan te rijden dan Ingolstadt of Aue.
We have always been at war with Eastasia.
pi_193614995
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 11:47 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Dit klinkt zeer serieus.
Het is alleen de uitkomst van een onderzoek. Dat het commercieel meer waarde heeft kon ik ze ook al wel zeggen. Of het gaat gebeuren hangt nog van veel andere dingen af lijkt mij
  zaterdag 13 juni 2020 @ 15:20:10 #105
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_193615011
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 15:18 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Het is alleen de uitkomst van een onderzoek. Dat het commercieel meer waarde heeft kon ik ze ook al wel zeggen. Of het gaat gebeuren hangt nog van veel andere dingen af lijkt mij
Er is nu een concreet plan en dit wordt ingebracht in de officiële overlegorganen
pi_193616291
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 16:05 schreef Idisrom het volgende:

[..]

In het seizoen 2015/2016 waren er nog 17 teams in de Tweede Klasse volgens Wikipedia.
Het seizoen 2015/16 was het laatste voor een grote competitiehervorming vanaf 2016/17 waarbij het aantal ploegen in de 'Eerste klasse B', de vernieuwde Tweede klasse, wordt gereduceerd tot acht ploegen met een licentie profvoetbal.

Deze negen teams degradeerden naar de eerste klasse amateurs na afloop van het seizoen
KMSK Deinze
KFC Dessel Sport
Patro Eisden Maasmechelen
AS Verbroedering Geel
KSK Heist
KVV Coxyde
Seraing United
Excelsior Virton
White Star Brussel
clubs als Standard werden nog gered door gulle giften.

Ze kunnen beter onderzoeken waarom er zoveel clubs omvallen daar.
pi_193617071
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 15:15 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Dus Nederlandse clubs die op het hoogste nationale niveau uit zouden komen zijn ook gelijk uit den boze?
Ik heb net zoveel of minder met een beneliga als met de Bundesliga, dus dan ga ik gewoon of voor een leuke dag uit(Meppen) of voor het hoogst haalbare(bundesliga).
  zaterdag 13 juni 2020 @ 19:28:22 #108
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_193617479
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 18:42 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Ik heb net zoveel of minder met een beneliga als met de Bundesliga, dus dan ga ik gewoon of voor een leuke dag uit(Meppen) of voor het hoogst haalbare(bundesliga).
Ja, ik bedoelde dus juist Nederlandse clubs die niet in de BeNeLiga zouden spelen
  zaterdag 13 juni 2020 @ 20:56:12 #109
416931 yats
(non) Average Joe
pi_193618503
quote:
Als dat gebeurd haak ik af. Die hele beneliga is alleen voor de grote clubs een voordeel en de rest heeft er niets aan.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_193619245
De grote clubs ook niet, er zijn minder Europese tickets (waarom ze uitgaan van 7 begrijp ik niet)
en grote clubs worden snel minder groot als ze middenmoot of lager gaan spelen.
pi_193619247
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 19:28 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Ja, ik bedoelde dus juist Nederlandse clubs die niet in de BeNeLiga zouden spelen
Je bedoelt dat ze hun eigen competitie beginnen? Zou wel prima te pruimen zijn. Als onderknuppels van een beneliga is me ook de eer te na. Het enige dat dan nog te winnen valt is promotie naar een gedrocht van een competitie, dan zoek ik zoals gezegd liever een Duitse club op.
  zaterdag 13 juni 2020 @ 21:41:59 #112
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193619288
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 21:40 schreef macca728 het volgende:
De grote clubs ook niet, er zijn minder Europese tickets (waarom ze uitgaan van 7 begrijp ik niet)
en grote clubs worden snel minder groot als ze middenmoot of lager gaan spelen.
Europese tickets zijn alleen leuk als je er niet steeds in de kwalificatierondes uit gaat of je in de groepsfase anaal laat vernederen door FC Srebrenica.
We have always been at war with Eastasia.
pi_193619328
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 21:41 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Europese tickets zijn alleen leuk als je er niet steeds in de kwalificatierondes uit gaat of je in de groepsfase anaal laat vernederen door FC Srebrenica.
En dat gaat wel lukken met de internationale sterren en de massale tv kijkers naar deze nieuwe Liga ?

Ajax en Belgische clubs hebben aardig overwintert overigens de laatste jaren
  zaterdag 13 juni 2020 @ 21:45:41 #114
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193619344
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 21:44 schreef macca728 het volgende:

[..]

En dat gaat wel lukken met de internationale sterren en de massale tv kijkers naar deze nieuwe Liga ?

Ajax en Belgische clubs hebben aardig overwintert overigens de laatste jaren
De Beneliga kan de 5e/6e competitie van Europa worden.
We have always been at war with Eastasia.
pi_193619581
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 21:45 schreef -XOR- het volgende:

[..]

De Beneliga kan de 5e/6e competitie van Europa worden.
Feest. Daar boor je elke kans op een Europees feestje voor een groot deel van de NL clubs door de neus.
pi_193619641
Ja kan....hoe dan ?

Nederland kan dat ook worden.
  zaterdag 13 juni 2020 @ 22:35:54 #117
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193620334
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 21:58 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Feest. Daar boor je elke kans op een Europees feestje voor een groot deel van de NL clubs door de neus.
Je creeert wel een competitie van een beetje fatsoenlijk niveau. Ik vond de eredivisie begin 2000 echt nog wel leuk, keek zo'n beetje drie wedstrijden per weekend. Tegenwoordig vind ik het niet meer te harden. Een beneliga geeft met Ajax, Feijenoord, PSV, AZ, Twente, Anderlecht, Club Brugge, KC Genk, AA Gent en Standard leuke wedstrijden in redelijke stadions met een overwegend behoorlijk basisniveau.
We have always been at war with Eastasia.
  zaterdag 13 juni 2020 @ 22:38:44 #118
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193620410
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 22:01 schreef macca728 het volgende:
Ja kan....hoe dan ?

Nederland kan dat ook worden.
Realistisch gezien niet binnen afzienbare tijd. En een beetje pro-actief handelen kan ook geen kwaad. Als Scandinavie zich gaat verenigen in een NordLiga, er een balkancompetitie komt en een Alpenleague worden we helemaal zo perifeer.
We have always been at war with Eastasia.
  zaterdag 13 juni 2020 @ 22:42:51 #119
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_193620504
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 22:38 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Realistisch gezien niet binnen afzienbare tijd. En een beetje pro-actief handelen kan ook geen kwaad. Als Scandinavie zich gaat verenigen in een NordLiga, er een balkancompetitie komt en een Alpenleague worden we helemaal zo perifeer.
Komen die er dan?
pi_193620643
Lees vooralsnog weinig inhoud in het artikel. Er wordt gesproken over 250 tot 400 miljoen extra geld, ben erg benieuwd waar ze dat op hebben gebaseerd. Voor ploegen als Genk, AZ, Feyenoord wordt het stukken lastiger om structureel Europees te spelen. Het is leuk voor de weerstand, maar ik vraag me wel af op clubs als pakweg Utrecht of Vitesse er nou beter van worden als het risico op degradatie opeens aanwezig is.
pi_193620919
Door de massale toeloop van tv kijkers en internationale sterren.

Zou Mathijs De Ligt nog een jaar bij Ajax zijn gebleven, ja vast, lekker tegen Anderlecht en Standard spelen
  zaterdag 13 juni 2020 @ 23:07:04 #122
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_193620996
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 23:03 schreef macca728 het volgende:
Door de massale toeloop van tv kijkers en internationale sterren.

Zou Mathijs De Ligt nog een jaar bij Ajax zijn gebleven, ja vast, lekker tegen Anderlecht en Standard spelen
Misschien de absolute toppers niet, maar andere spelers wel. Een Lozano, Bergwijn, Jahanbaksh etc.

In Rusland en Portugal hebben ze toch een stuk meer van dat soort spelers rondlopen, ook tot na hun 23e
  zaterdag 13 juni 2020 @ 23:12:50 #123
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_193621121
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 23:07 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Misschien de absolute toppers niet, maar andere spelers wel. Een Lozano, Bergwijn, Jahanbaksh etc.

In Rusland en Portugal hebben ze toch een stuk meer van dat soort spelers rondlopen, ook tot na hun 23e
Iets ander belastingklimaat
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_193621156
en Lozano en Jahanbaksh liepen hier ook nog rond na hun 23 te waarvan Lozano best wel een topper was (40 miljoen ?)

en of Rusland en Portugal een hoger niveau hebben, alleen mentaal/fysiek denk ik.
  zondag 14 juni 2020 @ 00:36:16 #125
416931 yats
(non) Average Joe
pi_193622350
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 22:35 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Je creeert wel een competitie van een beetje fatsoenlijk niveau. Ik vond de eredivisie begin 2000 echt nog wel leuk, keek zo'n beetje drie wedstrijden per weekend. Tegenwoordig vind ik het niet meer te harden. Een beneliga geeft met Ajax, Feijenoord, PSV, AZ, Twente, Anderlecht, Club Brugge, KC Genk, AA Gent en Standard leuke wedstrijden in redelijke stadions met een overwegend behoorlijk basisniveau.
Twente? In de huidige vorm zou Twente niet eens in de beneliga meegenomen worden. Hiermee geef je al aan hoe lang je niet meer naar Nederlands voetbal kijkt aangezien het spel van Twente al jaren niet aan te zien is.

Verder stellen Anderlecht en Standard momenteel weinig voor. Sterker nog, die clubs verliezen gewoon van het huidige Vitesse of Utrecht. Antwerp en Charleroi staan er momenteel zelfs beter op dan deze clubs.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
  zondag 14 juni 2020 @ 00:38:32 #126
416931 yats
(non) Average Joe
pi_193622369
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 22:49 schreef Dale__Cooper het volgende:
Lees vooralsnog weinig inhoud in het artikel. Er wordt gesproken over 250 tot 400 miljoen extra geld, ben erg benieuwd waar ze dat op hebben gebaseerd. Voor ploegen als Genk, AZ, Feyenoord wordt het stukken lastiger om structureel Europees te spelen. Het is leuk voor de weerstand, maar ik vraag me wel af op clubs als pakweg Utrecht of Vitesse er nou beter van worden als het risico op degradatie opeens aanwezig is.
Zoals ik al zei, de enige clubs die hier beter van worden zijn de topclubs (Club Brugge, Ajax en PSV). De rest gaat er sowieso op achteruit. De kans op een prijs of het halen van Europees is immers ineens een stuk kleiner dan nu. Dus mee, clubs als Utrecht en Vitesse worden hier niet beter van.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
  zondag 14 juni 2020 @ 00:38:51 #127
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_193622373
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 23:12 schreef Caland het volgende:

[..]

Iets ander belastingklimaat
Dus wij hebben meer geld nodig om datzelfde te bereiken.
pi_193622377
En dan is de vraag welke clubs neem je ?

Op basis van historie ?
  zondag 14 juni 2020 @ 00:42:20 #129
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_193622403
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 00:38 schreef yats het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, de enige clubs die hier beter van worden zijn de topclubs (Club Brugge, Ajax en PSV). De rest gaat er sowieso op achteruit. De kans op een prijs of het halen van Europees is immers ineens een stuk kleiner dan nu. Dus mee, clubs als Utrecht en Vitesse worden hier niet beter van.
Als Swansea en Cardiff in de Welshe competitie meededen speelden ze ook ieder jaar Europees. Maar toch zijn die maar wat blij met het feit dat ze in de Engelse competitiestructuur zitten.
pi_193623336
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 00:39 schreef macca728 het volgende:
En dan is de vraag welke clubs neem je ?

Op basis van historie ?
PSV
Ajax
Feyenoord
AZ
FC Utrecht
Vitesse
Groningen
Heerenveen
Heracles
Club Brugge
Anderlecht
Genk
Gent
Luik


4 wedstrijden tegen elkaar ipv 2
  zondag 14 juni 2020 @ 09:02:09 #131
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_193623971
Een competitie waarin je 52 wedstrijden speelt. Makes perfect sense.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator zondag 14 juni 2020 @ 09:25:21 #132
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_193624125
Waarom degradeert 'de slechtste Nederlandse en de slechtste Belgische club'? Waarom degraderen de zwakste niet? Dat was toch de hele opzet van die competitie, een sterkere competitie? Ik zie ook dat de nacompetitie geldt voor de op één na slechtste Nederlandse club?

In de praktijk kan het dus zijn dat je 10e eindigt in de competitie, maar toch nacompetitie moet spelen omdat je een Nederlandse of Belgische club bent :')

En wat betekent die Beneliga eigenlijk voor de huidige eredivisie en hoogste niveau België? Nog maar te zwijgen over de keukenkampioendivisie, daar kan de stekker dan wel helemaal uit of niet?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_193627176
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 22:42 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Komen die er dan?
Geloof dat een gezamenlijke liga in Scandinavië al een keer keihard geflopt is omdat niemand daar interesse in had.
pi_193627330
De enigste manier om meer geld binnen te krijgen voor Nederland en België is een andere opzet van de CL waarbij de gelden meer naar ratio verdeeld worden.

En dat gaat nooit gebeuren. De doodsteek van het voetbal, want we zitten sinds 2004 naar bijna dezelfde clubs te kijken die kampioen worden of ver komen in de CL.

Misschien moeten de niet top 4/5 landen zich gewoon afscheiden van de CL en hun eigen CL beginnen.
  zondag 14 juni 2020 @ 15:12:46 #135
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193627335
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 14:58 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Geloof dat een gezamenlijke liga in Scandinavië al een keer keihard geflopt is omdat niemand daar interesse in had.
Gezamenlijke beker geloof ik. Dat was inderdaad niet zo'n geweldig succes.
We have always been at war with Eastasia.
pi_193627355
Ik zie er meer in om onze topclubs Ajax en PSV samen te gaan in de bundesliga
  zondag 14 juni 2020 @ 15:20:42 #137
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_193627441
quote:
2s.gif Op zondag 14 juni 2020 15:14 schreef Evertjan het volgende:
Ik zie er meer in om onze topclubs Ajax en PSV samen te gaan in de bundesliga
Dat zou veel schadelijker zijn voor "het Nederlandse voetbal". De BeNeLiga zou tenminste voor de helft van ons zijn. Als die twee overstappen geef je onze beste clubs gewoon weg aan het buitenland.

Moet de NOS dan samenvattingen gaan uitzenden van de hele Bundesliga?
pi_193627554
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2020 09:02 schreef Caland het volgende:
Een competitie waarin je 52 wedstrijden speelt. Makes perfect sense.
Beker afschaffen.
In de topcompetities spelen ze gemiddeld ook meer wedstrijden ,goed voor de ontwikkeling voor de topclubs in de beneliga
  zondag 14 juni 2020 @ 15:32:33 #139
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_193627587
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 15:30 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Beker afschaffen.
In de topcompetities spelen ze gemiddeld ook meer wedstrijden ,goed voor de ontwikkeling voor de topclubs in de beneliga
15x wisselen zonder stilleggen van het spel. Voetbal mag wel wat moderniseren.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_193627643
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 15:32 schreef BlaZ het volgende:

[..]

15x wisselen zonder stilleggen van het spel. Voetbal mag wel wat moderniseren.
Gewoon zoveel je wil ..net als bij het basketbal
  zondag 14 juni 2020 @ 15:40:09 #141
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_193627690
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 15:36 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Gewoon zoveel je wil ..net als bij het basketbal
Ook prima.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_193629204
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 14:58 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Geloof dat een gezamenlijke liga in Scandinavië al een keer keihard geflopt is omdat niemand daar interesse in had.
Dat was een vriendschappelijk toernooi (na afloop van de competities van Noorwegen en Zweden en midden in die van Denemarken), met een rare en/of steeds andere opzet en teams die niet met hun sterkste spelers speelden.
pi_193629266
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 00:42 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Als Swansea en Cardiff in de Welshe competitie meededen speelden ze ook ieder jaar Europees. Maar toch zijn die maar wat blij met het feit dat ze in de Engelse competitiestructuur zitten.
En dat heeft natuurlijk niks met het verdienmodel van de Engelse competitie te maken? Of denk je dat Utrecht en Vitesse evenredig 'rijker' worden van deelname aan deze BeneLiga dan Swansea aan haar deelname aan de Engelse voetbalpiramide?
  zondag 14 juni 2020 @ 18:03:15 #144
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_193629330
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 17:59 schreef Fargo het volgende:

[..]

En dat heeft natuurlijk niks met het verdienmodel van de Engelse competitie te maken? Of denk je dat Utrecht en Vitesse evenredig 'rijker' worden van deelname aan deze BeneLiga dan Swansea aan haar deelname aan de Engelse voetbalpiramide?
Er zal een flinke bonus aan zitten ja, dat staat in het onderzoek
pi_193629362
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 18:03 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Er zal een flinke bonus aan zitten ja, dat staat in het onderzoek
Maar die krijgt iedereen. Ga ik vanuit. Kan een Vitesse met een extra smak geld alsnog gaan spelen voor degradatie. Wat het voor de huidige overblijvers in de eredivisie nóg moeilijker maakt om voor promotie te spelen als die clubs terug komen in de competitie.
  zondag 14 juni 2020 @ 18:11:58 #146
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_193629447
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 18:05 schreef Fargo het volgende:

[..]

Maar die krijgt iedereen. Ga ik vanuit. Kan een Vitesse met een extra smak geld alsnog gaan spelen voor degradatie. Wat het voor de huidige overblijvers in de eredivisie nóg moeilijker maakt om voor promotie te spelen als die clubs terug komen in de competitie.
Dan heb je dus geld voor betere spelers waardoor het publiek in de Gelredome beter voetbal voorgeschoteld zal krijgen. Dat is toch wat je als club moet willen?
  zondag 14 juni 2020 @ 18:21:50 #147
416931 yats
(non) Average Joe
pi_193629552
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 18:11 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Dan heb je dus geld voor betere spelers waardoor het publiek in de Gelredome beter voetbal voorgeschoteld zal krijgen. Dat is toch wat je als club moet willen?
Om dan vervolgens alleen maar om plaats 9 tm 15 mee te doen? Ik denk dat veel mensen daarvoor bedanken. Je wil toch dat je club ergens om speelt?
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_193629553
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 18:11 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Dan heb je dus geld voor betere spelers waardoor het publiek in de Gelredome beter voetbal voorgeschoteld zal krijgen. Dat is toch wat je als club moet willen?
Twee dingetjes...

1) Als club wel, maar wat heb je daar als competitie aan? Of als achterblijvende club? Vanaf de start oneerlijke concurrentie in een competitie die met het vertrek van de topclubs direct totaal oninteressant wordt voor de markt.

2) Niet zo heel lang geleden werd Feyenoord kampioen en hadden ze enkele tientallen miljoenen te besteden. Die zijn geïnvesteerd. Zijn ze daar beter van gaan voetballen? Waar komt toch die rotsharde overtuiging vandaan dat er in Nederland beleidsbepalers rondlopen bij elke club in het linkerrijtje die weten hoe ze op een verstandige manier miljoenen moeten/kunnen investeren?
pi_193629666
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 18:11 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Dan heb je dus geld voor betere spelers waardoor het publiek in de Gelredome beter voetbal voorgeschoteld zal krijgen. Dat is toch wat je als club moet willen?
Welke publiek ?
pi_193629879
Slechtste Nederlandse en Belgische club eruit _O- Capuchon_jongen ideetje.
Ciao ciao, doei doei, al het goeie.
  zondag 14 juni 2020 @ 18:53:28 #151
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_193629922
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2020 18:50 schreef De_Kraam het volgende:
Slechtste Nederlandse en Belgische club eruit _O- Capuchon_jongen ideetje.
Lijkt me logisch voor het draagvlak.
pi_193633181
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 18:11 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Dan heb je dus geld voor betere spelers waardoor het publiek in de Gelredome beter voetbal voorgeschoteld zal krijgen. Dat is toch wat je als club moet willen?
Beter is niet meteen aantrekkelijker. De KKD is qua kwaliteit lichtjaren verwijdert van een topcompetitie, maar ik vind het persoonlijk een stuk leuker om te kijken dan La Liga en ook dan het gros van de wedstrijden in de Premier League. De Eredivisie op het moment ook trouwens, al heb je daar met Sparta en VVV helaas ook teams die vol de controlerende kant op gaan en betonvoetbal spelen.
pi_193634691
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 00:42 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Als Swansea en Cardiff in de Welshe competitie meededen speelden ze ook ieder jaar Europees. Maar toch zijn die maar wat blij met het feit dat ze in de Engelse competitiestructuur zitten.
Geen vergelijking ook, want Wales had toen niet eens een competitie en daardoor mochten deze teams meedoen in Engeland. En ze speelden Europees namens Wales lange tijd als ze de Welsh Cup wonnen.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 15 juni 2020 @ 00:46:45 #154
408813 crew  trein2000
pi_193634876
Ik volg het niet helemaal. Wat is nou het idee? Een BeNeliga die als het ware boven de eredivisie komt als losse competitie of een soort kampioenspoule achtig?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 15 juni 2020 @ 00:57:58 #155
408813 crew  trein2000
pi_193634936
Ok. Even snel rondgeklikt. Paar puntjes:

- Kleinere clubs. Hoe gaan die hier van meeprofiteren? Solidariteit is altijd een vies woord geweest, maar wel in het belang van het Nederlandse voetbal als geheel. (En volgens mij moet de algemene vergadering betaald voetbal ook instemmen)
- Dat achterlijke p/d-plan. Je bent 1 competitie of je bent het niet. De beste wordt kampioen en de slechtste degradeert. Idem voor Europese tickets.
- Governance, wie wordt de baas van deze competitie? Nu is het duidelijk, er is een nationale bond en die is de baas. Hoe gaat dat straks in de toekomst? Komt er een apart orgaan, met eigen regeltjes? En wat als er dan iemand promoveert of degradeert? Valt ie dan weer terug in het reglementaire kader van de nationale bond of andersom? Dat kan gaan schuren.
- Waar zijn de getallen op gebaseerd? 35% meer inkomsten, waar komen deze vandaan? 7 tickets, wie zegt dat? Voor hetzelfde geld wordt je gewoon als nieuwe competitie beschouwd en moet je je helemaal invechten op de coëfficiëntenranking. Of in een iets beter geval mag je de plek van het hoogst geplaatste land overnemen. Krijg je er 5. Dan wordt het hele plaatje ineens heel anders.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 15 juni 2020 @ 01:00:13 #156
408813 crew  trein2000
pi_193634947
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 00:57 schreef trein2000 het volgende:
Ok. Even snel rondgeklikt. Paar puntjes:

- Kleinere clubs. Hoe gaan die hier van meeprofiteren? Solidariteit is altijd een vies woord geweest, maar wel in het belang van het Nederlandse voetbal als geheel. (En volgens mij moet de algemene vergadering betaald voetbal ook instemmen)
- Dat achterlijke p/d-plan. Je bent 1 competitie of je bent het niet. De beste wordt kampioen en de slechtste degradeert. Idem voor Europese tickets.
- Governance, wie wordt de baas van deze competitie? Nu is het duidelijk, er is een nationale bond en die is de baas. Hoe gaat dat straks in de toekomst? Komt er een apart orgaan, met eigen regeltjes? En wat als er dan iemand promoveert of degradeert? Valt ie dan weer terug in het reglementaire kader van de nationale bond of andersom? Dat kan gaan schuren.
- Waar zijn de getallen op gebaseerd? 35% meer inkomsten, waar komen deze vandaan? 7 tickets, wie zegt dat? Voor hetzelfde geld wordt je gewoon als nieuwe competitie beschouwd en moet je je helemaal invechten op de coëfficiëntenranking. Of in een iets beter geval mag je de plek van het hoogst geplaatste land overnemen. Krijg je er 5. Dan wordt het hele plaatje ineens heel anders.
Oh en nabrander: Hoe gaan we het organiseren als het toch niet blijkt te werken? Dan zijn er allerhande contracten afgesloten en nationale piramides hervormt en krijg je een we kunnen niet met elkaar en niet zonder elkaar situatie.

Ik ben niet persé tegen. Maar ik heb nog wel heel veel vragen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 15 juni 2020 @ 13:30:53 #157
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_193639430
die degradatie :D dan kan je als nummer 10 in een spannende degradatiestrijd verwikkeld zijn en tegen de nummer 14 spelen waar niks meer voor op het spel staat. _O- dit gaat echt hele vreemde wedstrijden geven
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 15 juni 2020 @ 13:36:37 #158
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_193639507
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 13:30 schreef rubbereend het volgende:
die degradatie :D dan kan je als nummer 10 in een spannende degradatiestrijd verwikkeld zijn en tegen de nummer 14 spelen waar niks meer voor op het spel staat. _O- dit gaat echt hele vreemde wedstrijden geven
Waarom neemt iedereen hier steeds het meest extreme voorbeeld?

Lijkt me logisch dat je niet de verdeling meteen uit balans wil brengen in de eerste paar jaar, terwijl je een akkoord hebt over 10 + 8. Er moet eerst draagkracht ontstaan voordat je de verdeling weer kan aanpassen. Bovendien: hoe vang je de wisselingen in het aantal teams in de nationale competitie op als er steeds een ander aantal teams in de BeNeLiga speelt?
  maandag 15 juni 2020 @ 13:49:36 #159
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_193639681
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 13:30 schreef rubbereend het volgende:
die degradatie :D dan kan je als nummer 10 in een spannende degradatiestrijd verwikkeld zijn en tegen de nummer 14 spelen waar niks meer voor op het spel staat. _O- dit gaat echt hele vreemde wedstrijden geven
Sowieso gedoemd te mislukken, ook dit plan weer. Het loopt ook pas een jaar of 20

Zodra de Belgische en Nederlandse clubs gaan stemmen is 80% tegen

Kan er over 2 jaar weer een nieuw werkgroepje gaan opstarten in het kader van werkverschaffing.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 15 juni 2020 @ 13:56:45 #160
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_193639785
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 13:36 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Waarom neemt iedereen hier steeds het meest extreme voorbeeld?
het is bij lange na niet het extreemste voorbeeld.

q
quote:
Lijkt me logisch dat je niet de verdeling meteen uit balans wil brengen in de eerste paar jaar, terwijl je een akkoord hebt over 10 + 8. Er moet eerst draagkracht ontstaan voordat je de verdeling weer kan aanpassen. Bovendien: hoe vang je de wisselingen in het aantal teams in de nationale competitie op als er steeds een ander aantal teams in de BeNeLiga speelt?
ja geen idee, ik hoef het allemaal niet.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 15 juni 2020 @ 14:00:18 #161
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_193639867
Ben ook benieuwd of de gevolgen voor de eredivisie worden berekend, daar valt de top10 weg, dus de vraag is hoeveel dat nog waard gaat zijn. En aan de andere kant zullen club meer financiële risico's nemen om te promoveren naar de BeNeLiga. Onder de PL in Engeland worden enorme verliezen geleden omdat alles moet wijken om te kunnen promoveren
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_193640686
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 13:36 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Waarom neemt iedereen hier steeds het meest extreme voorbeeld?

Lijkt me logisch dat je niet de verdeling meteen uit balans wil brengen in de eerste paar jaar, terwijl je een akkoord hebt over 10 + 8. Er moet eerst draagkracht ontstaan voordat je de verdeling weer kan aanpassen. Bovendien: hoe vang je de wisselingen in het aantal teams in de nationale competitie op als er steeds een ander aantal teams in de BeNeLiga speelt?
Omdat het vroeg of laat gewoon een keer gaat voorkomen.
pi_193640694
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 01:00 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Oh en nabrander: Hoe gaan we het organiseren als het toch niet blijkt te werken? Dan zijn er allerhande contracten afgesloten en nationale piramides hervormt en krijg je een we kunnen niet met elkaar en niet zonder elkaar situatie.

Ik ben niet persé tegen. Maar ik heb nog wel heel veel vragen.
Maar vooral dit. Ook al eens aangekaart. Het is onomkeerbaar. En in mijn ogen om die reden alleen al onacceptabel.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 15 juni 2020 @ 15:12:33 #164
408813 crew  trein2000
pi_193640861
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 13:36 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Waarom neemt iedereen hier steeds het meest extreme voorbeeld?

Lijkt me logisch dat je niet de verdeling meteen uit balans wil brengen in de eerste paar jaar, terwijl je een akkoord hebt over 10 + 8. Er moet eerst draagkracht ontstaan voordat je de verdeling weer kan aanpassen. Bovendien: hoe vang je de wisselingen in het aantal teams in de nationale competitie op als er steeds een ander aantal teams in de BeNeLiga speelt?
Ja dat is een probleem. Maar die p/d regeling ook. Want dit gaat ook niet werken.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 15 juni 2020 @ 15:16:04 #165
408813 crew  trein2000
pi_193640931
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 14:00 schreef rubbereend het volgende:
Ben ook benieuwd of de gevolgen voor de eredivisie worden berekend, daar valt de top10 weg, dus de vraag is hoeveel dat nog waard gaat zijn. En aan de andere kant zullen club meer financiële risico's nemen om te promoveren naar de BeNeLiga. Onder de PL in Engeland worden enorme verliezen geleden omdat alles moet wijken om te kunnen promoveren
En de gevolgen voor de KKD, dat wordt het derde niveau. Dat stort helemaal in.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_193641030
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 13:36 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Waarom neemt iedereen hier steeds het meest extreme voorbeeld?

Lijkt me logisch dat je niet de verdeling meteen uit balans wil brengen in de eerste paar jaar, terwijl je een akkoord hebt over 10 + 8. Er moet eerst draagkracht ontstaan voordat je de verdeling weer kan aanpassen. Bovendien: hoe vang je de wisselingen in het aantal teams in de nationale competitie op als er steeds een ander aantal teams in de BeNeLiga speelt?
Andersom hoor je ook altijd het extreme voorbeeld van Anderlecht - Ajax in plaats van Emmen - Ajax, terwijl je net zo goed Charleroi - Groningen hebt in plaats van SC Heerenveen - Groningen.
pi_193643231
en Charleroi-Ajax, nou dan liever Emmen-Ajax of Sparta-Ajax

Belgische clubs stellen ook weinig meer voor trouwens.
  maandag 15 juni 2020 @ 19:03:29 #168
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_193644199
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:22 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

Andersom hoor je ook altijd het extreme voorbeeld van Anderlecht - Ajax in plaats van Emmen - Ajax, terwijl je net zo goed Charleroi - Groningen hebt in plaats van SC Heerenveen - Groningen.
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 17:48 schreef macca728 het volgende:
en Charleroi-Ajax, nou dan liever Emmen-Ajax of Sparta-Ajax

Belgische clubs stellen ook weinig meer voor trouwens.
Een simpele blik op de coëfficientenlijst toont aan dat dat wel meevalt.

Één matchup bekijken is wat mij betreft een beetje flauw, zowel in positieve zin als in negatieve zin. Als je de Nederlandse top 6 en de Belgische top 5 gemiddeld (Ajax is een stuk beter dan de 5 Belgische teams, maar die 5 zijn gemiddeld ook een stukje beter dan Utrecht en Vitesse) als gelijkwaardige groepen teams beschouwt, dan neemt het aantal topwedstrijden toe van 30 naar 110. Dus 5 teams van ongeveer het niveau AZ/Feyenoord toevoegen levert 2,6 keer zoveel topwedstrijden op.

Uiteindelijk verandert de blik op wat als "top" kwalificeert, want de nummer 1 tegen de nummer 9 zal al snel geen topper meer genoemd worden, maar het niveau van die teams zal niet ineens achteruit gaan.
pi_193644222
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 19:03 schreef hhh38 het volgende:

[..]

[..]

Een simpele blik op de coëfficientenlijst toont aan dat dat wel meevalt.

Één matchup bekijken is wat mij betreft een beetje flauw, zowel in positieve zin als in negatieve zin. Als je de Nederlandse top 6 en de Belgische top 5 [b][gemiddeld/b] (Ajax is een stuk beter dan de 5 Belgische teams, maar die 5 zijn gemiddeld ook een stukje beter dan Utrecht en Vitesse) als gelijkwaardige groepen teams beschouwt, dan neemt het aantal topwedstrijden toe van 30 naar 110. Dus 5 teams van ongeveer het niveau AZ/Feyenoord toevoegen levert 2,6 keer zoveel topwedstrijden op.
Zou er nog steeds niet naar kijken.
  maandag 15 juni 2020 @ 19:05:54 #170
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_193644225
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 19:05 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Zou er nog steeds niet naar kijken.
Dat mag :)

Ik probeer er objectief naar te kijken.
pi_193644503
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 19:05 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Dat mag :)

Ik probeer er objectief naar te kijken.
Als je objectief voor de beste kwaliteit wedstrijden gaat, ga je sowieso niet naar Nederlands of Belgisch voetbal kijken. Dat doe ik wel omdat ik Nederlander ben en een soort verbondenheid voel met de competitie. Is die weg teneinde een betere competitie te creëren dan kijk ik niet meer. Dan ga ik op dat moment liever naar Engels of Duits voetbal kijken.
pi_193645311
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 19:03 schreef hhh38 het volgende:

[..]

[..]

Een simpele blik op de coëfficientenlijst toont aan dat dat wel meevalt.

Één matchup bekijken is wat mij betreft een beetje flauw, zowel in positieve zin als in negatieve zin. Als je de Nederlandse top 6 en de Belgische top 5 gemiddeld (Ajax is een stuk beter dan de 5 Belgische teams, maar die 5 zijn gemiddeld ook een stukje beter dan Utrecht en Vitesse) als gelijkwaardige groepen teams beschouwt, dan neemt het aantal topwedstrijden toe van 30 naar 110. Dus 5 teams van ongeveer het niveau AZ/Feyenoord toevoegen levert 2,6 keer zoveel topwedstrijden op.

Uiteindelijk verandert de blik op wat als "top" kwalificeert, want de nummer 1 tegen de nummer 9 zal al snel geen topper meer genoemd worden, maar het niveau van die teams zal niet ineens achteruit gaan.
In principe ben ik het wel met je eens dat meer weerstand beter is en aantrekkelijker is, maar ik denk dat de sterkste clubs (Ajax, PSV, Club Brugge) hier het meeste baat bij hebben. Feyenoord en AZ vallen al een stuk sneller buiten de boot als het om Europees voetbal gaat en de clubs daaronder kunnen zo in degradatiegevaar komen. Ik denk dat het merendeel van de clubs hier niet beter van wordt.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 15 juni 2020 @ 22:04:44 #173
408813 crew  trein2000
pi_193647239
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 20:04 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

In principe ben ik het wel met je eens dat meer weerstand beter is en aantrekkelijker is, maar ik denk dat de sterkste clubs (Ajax, PSV, Club Brugge) hier het meeste baat bij hebben. Feyenoord en AZ vallen al een stuk sneller buiten de boot als het om Europees voetbal gaat en de clubs daaronder kunnen zo in degradatiegevaar komen. Ik denk dat het merendeel van de clubs hier niet beter van wordt.
Het verhaal valt of staat volgens mij grotendeels bij de Europese tickets en dat is tegelijkertijd de grootste onzekerheid in het verhaal. Daar hangt zowel sportief als financieel een hoop vanaf.

Je vraagt nogal wat aan de UEFA he, je vraagt in feite om de coëfficiëntenranking maar even te negeren. Het zou me niks verbazen dat ze zeggen: "U kunt de plek van de hoogst geplaatste krijgen." En dan heb je ineens nog maar 5 tickets. Dan moeten er nog tickets voor de beker vanaf en dan wordt het wel een heel armoedig gebeuren.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 16 juni 2020 @ 12:20:42 #174
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_193654003
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 22:04 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het verhaal valt of staat volgens mij grotendeels bij de Europese tickets en dat is tegelijkertijd de grootste onzekerheid in het verhaal. Daar hangt zowel sportief als financieel een hoop vanaf.

Je vraagt nogal wat aan de UEFA he, je vraagt in feite om de coëfficiëntenranking maar even te negeren. Het zou me niks verbazen dat ze zeggen: "U kunt de plek van de hoogst geplaatste krijgen." En dan heb je ineens nog maar 5 tickets. Dan moeten er nog tickets voor de beker vanaf en dan wordt het wel een heel armoedig gebeuren.
mocht je een bekertoernooi per land laten bestaan, wat ik me als idee goed kan voorstellen, dan raak je er zelfs twee kwijt
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 16 juni 2020 @ 12:33:29 #175
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_193654164
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 12:20 schreef rubbereend het volgende:

[..]

mocht je een bekertoernooi per land laten bestaan, wat ik me als idee goed kan voorstellen, dan raak je er zelfs twee kwijt
Liechtenstein heeft ook het bekerticket gehouden terwijl de beste club in de Zwitserse competitie speelt en ook mee doet met die beker. Dan zou je dus zowel een Belgische als een Nederlandse club met een bekerticket Europa in mogen sturen en daarnaast in totaal 4 (of 5 als we ver genoeg stijgen op de coëfficientenlijst) via de competitie
pi_193657882
Dat is dan de vraag, bij die landen gaat het historisch zo en om 1 (of een paar) clubs die in een andere competitie spelen.

Liechtenstein heeft dan weer geen andere Europese tickets
pi_193657990
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 12:33 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Liechtenstein heeft ook het bekerticket gehouden terwijl de beste club in de Zwitserse competitie speelt en ook mee doet met die beker. Dan zou je dus zowel een Belgische als een Nederlandse club met een bekerticket Europa in mogen sturen en daarnaast in totaal 4 (of 5 als we ver genoeg stijgen op de coëfficientenlijst) via de competitie
Over Zwitserland gesproken. Ik had eerder verwacht dat Zwitserland, Oostenrijk en Slovenië met een gezamenlijke competitie zouden starten.
pi_193659770
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 12:33 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Liechtenstein heeft ook het bekerticket gehouden terwijl de beste club in de Zwitserse competitie speelt en ook mee doet met die beker. Dan zou je dus zowel een Belgische als een Nederlandse club met een bekerticket Europa in mogen sturen en daarnaast in totaal 4 (of 5 als we ver genoeg stijgen op de coëfficientenlijst) via de competitie
En die club heeft nu dubbele kans op Europese tickets? Of is het zo'n feest toch niet? Mocht Ajax vertrekken richting Duitsland raken wij al onze Europese tickets ook niet opeens kwijt, het betekent gewoon dat Ajax meer moet aanpoten om eens Europees te spelen en ze geen recht meer hebben op iets uit de Nederlandse competitie.
  donderdag 18 juni 2020 @ 11:25:36 #179
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_193682337
Bondsvoorzitter België: ‘Belgische voetbal staat boven Nederlandse’
De Belgische bondsvoorzitter Mehdi Bayat is geen voorstander van een BeneLiga. Hij vindt dat België ondergewaardeerd wordt in de conceptplannen die er liggen.

https://www.ad.nl/buitenl(...)ederlandse~ad8c53bb/
  Forum Admin donderdag 18 juni 2020 @ 11:26:58 #180
35723 crew  GGMM
pi_193682356
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 11:25 schreef maxi-mus het volgende:
Bondsvoorzitter België: ‘Belgische voetbal staat boven Nederlandse’
De Belgische bondsvoorzitter Mehdi Bayat is geen voorstander van een BeneLiga. Hij vindt dat België ondergewaardeerd wordt in de conceptplannen die er liggen.

https://www.ad.nl/buitenl(...)ederlandse~ad8c53bb/
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_193685838
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 11:25 schreef maxi-mus het volgende:
Bondsvoorzitter België: ‘Belgische voetbal staat boven Nederlandse’
De Belgische bondsvoorzitter Mehdi Bayat is geen voorstander van een BeneLiga. Hij vindt dat België ondergewaardeerd wordt in de conceptplannen die er liggen.

https://www.ad.nl/buitenl(...)ederlandse~ad8c53bb/
Ik ben zelf Belg (Vlaming) en schaam mij om deze uitspraak van Bayat.

Charleroi heeft het 7de budget van België en waarschijnlijk vreest hij dat Charleroi tegen de degradatie zal moeten knokken aangezien België slechts 8 plaatsen krijgt.

Ik vind 10 (NL) - 8 (BE) gewoon een goede verdeling.
pi_193685850
De Beneliga is een goede zaak voor de eredivisie.

Hier is waarom:

- De Waalse clubs, Charleroi en Standard, spelen een ander soort voetbal dan jullie in Nederland gewend zijn. Ook hangt er een passionele, zuiderse sfeer op de tribunes. Bovendien heeft Charleroi de leukste uittribune van de Benelux. Je krijgt bijna 2.000 tickets achter het doel. Een avondje in Charleroi of Luik is een andere belevenis dan een avondje in Venlo of Sittard.

- Anderlecht is een gevallen topclub uit Brussel maar het blijft wel een aantrekkelijke affiche.

- De Vlaamse clubs (Club Brugge, AA Gent, Antwerp en Racing Genk) zijn evenwaardig aan Nederlandse subtoppers. (Feyenoord, AZ, Utrecht en Vitesse)

[ Bericht 31% gewijzigd door berko13 op 19-06-2020 00:50:59 ]
  donderdag 23 juli 2020 @ 10:18:49 #183
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_194218725
quote:
Topclubs bekennen snel kleur over BeNeLiga

Nog voordat het nieuwe seizoen begint, zal er meer duidelijk zijn over de BeNeLiga. De KNVB en de zes clubs die het initiatief hebben genomen (Ajax, Feyenoord, PSV, AZ, FC Utrecht en Vitesse) om een fusiecompetitie te onderzoeken, hebben alle organisaties in het voetbal bijgepraat over de stand van zaken.

Het gaat niet alleen om de profclubs die niet bij de gesprekken zijn betrokken, maar ook om de Tweede Divisie, het supporterscollectief en de vakbonden van trainers, spelers en scheidsrechters. Eind augustus presenteert het ingehuurde onderzoeksbureau Deloitte een gedetailleerd businessplan.

Een jaar nadat de gesprekken over een BeNeLiga begonnen, nadert daarmee het moment dat de Nederlandse topclubs kleur moeten bekennen. Ze hebben zelf opdracht gegeven tot het onderzoek (dat ze ook zelf betalen), maar op FC Utrecht-eigenaar Frans van Seumeren na heeft nog geen van de initiatiefnemers zich uitgesproken als voorstander. In tegenstelling tot de Belgen, die van meet af aan al positiever zijn over het idee samen te gaan.

Bij de zuiderburen zijn Club Brugge, RC Genk, AA Gent, Anderlecht en Standard Luik betrokken bij de plannen. Deloitte schetste na een eerste inventarisatie al dat een BeNeLiga 'significant waardeverhogend' zou zijn. Waar het bureau echter aanvankelijk nog veronderstelde dat zo'n multinationale competitie ook interessant zou zijn voor clubs die níét mogen deelnemen, is bij de doorrekeningen duidelijk geworden dat dit niet het geval is.

Zendgemachtigden en sponsors zullen vanzelfsprekend vooral geïnteresseerd zijn in het hoogste niveau en minder in de nationale Eredivisie met overgebleven clubs, die dan in feite de Eerste Divisie is geworden. Willen de topclubs straks doorzetten, dan zal de BeNeLiga, om tot draagvlak in beide landen te komen, solidariteitsgeld moeten afdragen om de rest te compenseren. Tevens is de vraag hoe de competities in beide landen onder de BeNeLiga eruit zouden moeten zien.

Hoe dan ook komt nu een eerste kruispunt in zicht. Schieten de topclubs naar aanleiding van het businessplan een fusie af? Of vinden ze het interessant genoeg om door te zetten? In dat geval moeten ze het plan rijp maken voor besluitvorming en openlijk erachter gaan staan, om de andere clubs en fans te overtuigen van de voordelen. Zoals gebruikelijk moet vijf zesde van de Eredivisie-clubs akkoord gaan om het licht op groen te zetten voor een nieuwe competitieopzet.

Overigens zijn niet alleen de Nederlandse en Belgische topclubs een samenvoeging aan het verkennen. In Ierland en Noord-Ierland zijn de clubs al een stap verder en is toestemming gevraagd aan de UEFA. Ook in de Balkan, de Baltische staten en Scandinavië lopen fusiegesprekken.
quote:
Zoals gebruikelijk moet vijf zesde van de Eredivisie-clubs akkoord gaan om het licht op groen te zetten voor een nieuwe competitieopzet.
Volkomen kansloos dus.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_194219842
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 10:18 schreef Caland het volgende:

[..]

[..]

Volkomen kansloos dus.
Ik hoop ook van harte dat dit hele project lekker strandt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 23-07-2020 11:32:23 ]
pi_194219866
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 16:57 schreef macca728 het volgende:
Dat is dan de vraag, bij die landen gaat het historisch zo en om 1 (of een paar) clubs die in een andere competitie spelen.

Liechtenstein heeft dan weer geen andere Europese tickets
Liechtenstein heeft wel 1 Europese ticket, ze hebben namelijk hun eigen bekertoernooi. Maar ik snap de verwarring omdat de clubs daar in de Zwitserse competitie spelen.

Bij winst krijg je een ticket voor de 1ste vEL: https://en.wikipedia.org/wiki/Liechtenstein_Football_Cup

[ Bericht 4% gewijzigd door Erasmus op 23-07-2020 11:34:18 ]
  donderdag 23 juli 2020 @ 11:38:41 #186
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_194219951
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 10:18 schreef Caland het volgende:

[..]


[..]

Volkomen kansloos dus.
Bij 12 van de 18 had ik het me nog voor kunnen stellen, maar 5/6e meerderheid is niet te doen. Geldt ook voor andere veranderingen zoals de afgelopen jaren wel heeft aangetoond.
  donderdag 23 juli 2020 @ 14:54:19 #187
416931 yats
(non) Average Joe
pi_194222889
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 10:18 schreef Caland het volgende:

[..]


[..]

Volkomen kansloos dus.
Gelukkig maar. Die hele beneliga is alleen voor Ajax en Club Brugge interessant. Alle andere clubs moeten straks wel aan de 'nationale clubs' gaan betalen, maar moeten maar zien dat hun eigen inkomsten door de beneliga überhaupt stijgen, iets waar ik ernstig aan twijfel.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
  donderdag 23 juli 2020 @ 15:04:10 #188
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_194223038
quote:
10s.gif Op donderdag 23 juli 2020 11:33 schreef Erasmus het volgende:

[..]

Liechtenstein heeft wel 1 Europese ticket, ze hebben namelijk hun eigen bekertoernooi. Maar ik snap de verwarring omdat de clubs daar in de Zwitserse competitie spelen.

Bij winst krijg je een ticket voor de 1ste vEL: https://en.wikipedia.org/wiki/Liechtenstein_Football_Cup
Erg spannende beker is dat altijd.
Vooral omdat er ook 2de teams mee moeten doen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_194223083
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 15:04 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Erg spannende beker is dat altijd.
Vooral omdat er ook 2de teams mee moeten doen.
3de eindigen in de Zwitserse Eerste Divisie zonder promotie en toch een Europa League ticket pakken door een simpel bekertoernooitje _O_
  donderdag 23 juli 2020 @ 15:08:38 #190
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_194223105
quote:
7s.gif Op donderdag 23 juli 2020 15:07 schreef Erasmus het volgende:

[..]

3de eindigen in de Zwitserse Eerste Divisie zonder promotie en toch een Europa League ticket pakken door een simpel bekertoernooitje _O_
Het voordeel is dat ze hun punten niet hoeven te delen met de FC Utrechts van de wereld. Dus ze hebben meestal een relatief hoge landencoëfficent. Helaas haalt dit weinig uit omdat ze nooit meer mogen afvaardigen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_194223122
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 15:08 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Het voordeel is dat ze hun punten niet hoeven te delen met de FC Utrechts van de wereld. Dus ze hebben meestal een relatief hoge landencoëfficent. Helaas haalt dit weinig uit omdat ze nooit meer mogen afvaardigen.
Wel leuk dat je direct weet dat ik het over FC Vaduz heb :P
  donderdag 23 juli 2020 @ 15:13:01 #192
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_194223171
quote:
7s.gif Op donderdag 23 juli 2020 15:09 schreef Erasmus het volgende:

[..]

Wel leuk dat je direct weet dat ik het over FC Vaduz heb :P
Ik ben een expert op het gebied van Football Manager.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 23 juli 2020 @ 15:15:08 #193
408813 crew  trein2000
pi_194223196
Ik ben nog steeds benieuwd waar Deloitte die 7 Europese tickets vandaan haalt. Dat zou betekenen dat de UEFA omwille van de BeNeliga de coëfficiënten ranking even op de kop gooit. Ik geloof daar niet in.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 23 juli 2020 @ 15:15:30 #194
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_194223202
Tijd terug hadden ze een Nederlandse coach. Orie.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  donderdag 30 juli 2020 @ 08:24:22 #195
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_194318621
quote:
Eredivisieclubs staan steeds minder te springen om de BeNeLiga'

De Nederlandse (top)clubs zijn sceptischer tegenover de BeNeLiga komen te staan. Door de nieuwe deal die Ziggo Sport sloot met FOX Sports, komt er meer geld beschikbaar, terwijl de gedeelde competitie alleen kans van slagen heeft als het meer geld oplevert voor alle Belgische en Nederlandse clubs. Vandaag (donderdag) staat er een nieuwe vergadering op de rol, eind augustus moet er een voorlopige knoop worden doorgehakt.


Dat schrijft het Algemeen Dagblad. Door alle onrust in het Belgische voetbal staan de Belgische clubs meer te springen en hopen zij dat het traject een volgende fase ingaat, maar in Nederland is de twijfel toegeslagen bij Nederlandse clubs. Door de deal tussen Ziggo en FOX komt er in de Eredivisie sowieso al meer geld beschikbaar.

'Die deal maakt het netto verschil met een potentiële Beneliga op voorhand al kleiner. De accountants van Deloitte berekenden dat een Belgisch/Nederlandse competitie significant meer televisiegeld op gaat leveren dan beide competities samen, maar die verwachting is gebaseerd op economisch/wiskundige modellen', schrijft het AD. 'Hoe de markt zich de komende jaren exact ontwikkelt, is onmogelijk te voorspellen. Bovendien is het Deloitte-rapport over de Beneliga uitgewerkt vóór de coronacrisis.'

Los van de financiën brengt het echter ook heel veel problemen met zich mee, op jurdisch, politiek en ook economisch vlak. Op talloze onderwerpen is er nog een ei te leggen en bovendien met vijfzesde van alle profclubs in Nederland vóór stemmen, anders gaat het niet door. Daardoor wordt het moeilijk, want voor veel kleinere clubs levert het onder streep wellicht niets extra's op. Zeker de ploegen die onderin de Eredivisie of bovenin de Eerste Divisie spelen.
Ook de Europese tickets is een issue, omdat Nederland en België daar minder van overhouden, dan dat ze nu gezamenlijk hebben. 'De kans is klein dat beide landen al hun tickets houden bij een gecombineerde competitie, maar de UEFA is volgens ingewijden wel bereid om mee te denken over zoveel mogelijk 'directe' Europese plekken. De komende maanden moet gaan blijken of het ooit zover komt', aldus de ochtendkrant.
Nou, kan het plan wederom voor een jaar of 5 in de koelkast :)
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 30 juli 2020 @ 12:38:39 #196
416931 yats
(non) Average Joe
pi_194322033
Gelukkig maar. Niemand zit toch op die Belgische puinhopen te wachten?
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_194453343


Bestaat er ook zo'n lijst over de eredivisie?

Niets gevonden via google.
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 09:35:56 #198
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_194454815
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 04:05 schreef berko13 het volgende:
[ afbeelding ]

Bestaat er ook zo'n lijst over de eredivisie?

Niets gevonden via google.
Dan zoek je maar wat beter
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_194454972
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 04:05 schreef berko13 het volgende:
[ afbeelding ]

Bestaat er ook zo'n lijst over de eredivisie?

Niets gevonden via google.
De loonlasten van Ajax waren vorig seizoen 92 miljoen, maar dat is voor al het personeel en inclusief flinke premies (kampioen, beker, halve finale CL).
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 10:58:19 #200
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_194455631
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 04:05 schreef berko13 het volgende:
[ afbeelding ]

Bestaat er ook zo'n lijst over de eredivisie?

Niets gevonden via google.
twitter

Dit rijtje is redelijk up to date. Verwacht vooral AZ iets hoger nu.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 10 augustus 2020 @ 10:11:46 #201
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_194485625
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 10:58 schreef hhh38 het volgende:

[..]

[ twitter ]
Dit rijtje is redelijk up to date. Verwacht vooral AZ iets hoger nu.
betaalt Vitesse nog steeds net zoveel aan salarissen als de club in totaal aan inkomsten heeft? :')
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_194749129
"You can call me Susan if it makes you happy"
  donderdag 27 augustus 2020 @ 19:11:34 #203
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_194749796
Mooi zo. Hoe sneller hoe beter. Gelijk doen.

Jammer alleen dat ze in andere landen hetzelfde plan hebben.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_194749799
quote:
quote:
Momenteel bezit zowel Nederland als België vijf Europese tickets. Het is de vraag in hoeverre de UEFA bereid is om de BeNeLiga meer startbewijzen te geven dan topcompetities als Engeland, Spanje of Duitsland (met zeven tickets).

Toch wordt er intern al gesproken over tien Europese tickets, blijkt uit gesprekken die de NOS voerde met betrokkenen. De verdeling waar men nu aan denkt: vijf tickets voor de hoogst geklasseerde clubs uit Nederland en vijf tickets voor de Belgische clubs die het hoogst zullen eindigen in een toekomstige BeNeLiga.
Ja dat gaat hem nooit worden natuurlijk, twee competities binnen één competitie. Zal wel een hoop competitievervalsing komen zo.
Oh.
pi_194749837
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 19:11 schreef Klopkoek het volgende:
Mooi zo. Hoe sneller hoe beter. Gelijk doen.

Jammer alleen dat ze in andere landen hetzelfde plan hebben.
Hoezo jammer?

Mocht dit er ooit komen en een succes wordt (wat ik niet denk) zullen er altijd andere competities ook volgen.
Oh.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 19:17:01 #206
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_194749900
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 19:13 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Hoezo jammer?

Mocht dit er ooit komen en een succes wordt (wat ik niet denk) zullen er altijd andere competities ook volgen.
Jammer in de zin dat het dan minder voorsprong oplevert.

Er zijn veel te veel professionele clubs op de huidige 17 miljoen inwoners. Een sanering is nodig. Dat roep ik al jaren maar gelukkig heb ik de laatste tijd soortgelijke observaties gezien door bestuurders en ook politici.

Het kwaliteitsverschil tussen het het linker en rechterrijtje is enorm, ook in faciliteiten. Dus ja, denk wel dat het een succes wordt.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 27 augustus 2020 @ 19:19:32 #207
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_194749929
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 19:11 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]


[..]

Ja dat gaat hem nooit worden natuurlijk, twee competities binnen één competitie. Zal wel een hoop competitievervalsing komen zo.
Zou me verbazen als je the best of both worlds krijgt. 10 plekken houden betekent ook los van elkaar op de coëfficientenlijst en dus niet meer rechtstreekse plekken voor de Champions League
pi_194749964
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 19:17 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Jammer in de zin dat het dan minder voorsprong oplevert.

Er zijn veel te veel professionele clubs op de huidige 17 miljoen inwoners. Een sanering is nodig. Dat roep ik al jaren maar gelukkig heb ik de laatste tijd soortgelijke observaties gezien door bestuurders en ook politici.

Het kwaliteitsverschil tussen het het linker en rechterrijtje is enorm, ook in faciliteiten. Dus ja, denk wel dat het een succes wordt.
Niet alle landen zullen gaan combineren hoor, in elk geval niet de landen waar Nederland mee gaat concurreren. Portugal zit sowieso al vast daar, kunnen alleen ooit de topteams mee laten doen in La Liga. Rusland gaat ook niet combineren met Oekraïne (lol). Alleen Scandinavische landen en Oostenrijk/Zwitserland wellicht.

Niet dat ik denk dat het er van gaat komen want er zullen teveel haken en ogen aan zitten, er moet ook een 5/6 meerderheid zijn bij alle profclubs volgens mij dus dat gaat nooit gebeuren.
Oh.
pi_194750002
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 19:19 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Zou me verbazen als je the best of both worlds krijgt. 10 plekken houden betekent ook los van elkaar op de coëfficientenlijst en dus niet meer rechtstreekse plekken voor de Champions League
Dan speel je dus tegen je concurrent op de coëfficiëntenlijst in de competitie _O- is gewoon dom.
Oh.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 19:27:04 #210
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_194750045
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 19:21 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Niet alle landen zullen gaan combineren hoor, in elk geval niet de landen waar Nederland mee gaat concurreren. Portugal zit sowieso al vast daar, kunnen alleen ooit de topteams mee laten doen in La Liga. Rusland gaat ook niet combineren met Oekraïne (lol). Alleen Scandinavische landen en Oostenrijk/Zwitserland wellicht.

Niet dat ik denk dat het er van gaat komen want er zullen teveel haken en ogen aan zitten, er moet ook een 5/6 meerderheid zijn bij alle profclubs volgens mij dus dat gaat nooit gebeuren.
Die 5/6e meerderheid valt denk ik wel onderuit te komen. Je moet jezelf toch kunnen afscheiden om vrij te zijn waarbij je als organisatie je aan sluit? Ligt in het verlengde van EU regelgeving.

Dat 5/6e een probleem is bij kuntsgras en welke bal je mee moet spelen is logisch... Dat gebeurt binnen het huidige verbond waarbij je als club bent aangesloten. Waarom zou je niet zoals de Engelsen ooit deden daaruit kunnen stappen?
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_194750053
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 19:11 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

[..]

Ja dat gaat hem nooit worden natuurlijk, twee competities binnen één competitie. Zal wel een hoop competitievervalsing komen zo.
Dat gaat idd niet werken nee :')
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_194750110
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 19:27 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Die 5/6e meerderheid valt denk ik wel onderuit te komen. Je moet jezelf toch kunnen afscheiden om vrij te zijn waarbij je als organisatie je aan sluit? Ligt in het verlengde van EU regelgeving.

Dat 5/6e een probleem is bij kuntsgras en welke bal je mee moet spelen is logisch... Dat gebeurt binnen het huidige verbond waarbij je als club bent aangesloten. Waarom zou je niet zoals de Engelsen ooit deden daaruit kunnen stappen?
Die clubs gaan er natuurlijk niet mee akkoord als ze ineens op het tweede niveau moeten spelen, denk dat daar juridisch gezien wel wat moeilijkheden mee zijn. Alleen als je dan een geheel nieuwe competitie begint kan het, maar dan is er ook geen promotie/degradatie en begin je feitelijk op 0.

Gaat gewoon niet werken.
Oh.
pi_194750912
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 14:58 schreef RensAjacied het volgende:

[..]

België is ook gewoon een shithole.
Qua infrastructuur van stadiums moet ik je wel gelijk geven
pi_194750935
Beneliga voor een markt van bijna 29 miljoen inwoners,
Nog altijd een bescheiden aantal in vergelijking met Frankrijk (65milj) Duitsland (83milj) of Italië (60milj)
pi_194751501
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 19:27 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Die 5/6e meerderheid valt denk ik wel onderuit te komen. Je moet jezelf toch kunnen afscheiden om vrij te zijn waarbij je als organisatie je aan sluit? Ligt in het verlengde van EU regelgeving.

Dat 5/6e een probleem is bij kuntsgras en welke bal je mee moet spelen is logisch... Dat gebeurt binnen het huidige verbond waarbij je als club bent aangesloten. Waarom zou je niet zoals de Engelsen ooit deden daaruit kunnen stappen?
Maar dat zou betekenen dat je een nieuwe organisatie optuigt die ook vanaf 0 moet beginnen in Europees verband. Gaat dan jaren duren voordat je je coëfficiënten bij elkaar hebt.

5/6e meerderheid is dan ook een utopie, gaat alleen werken als er genoeg clubs omvallen eerst. Moet ook wel, hoeveel clubs hebben we wel niet in alleen al Zuid-Limburg zitten :')
  donderdag 27 augustus 2020 @ 20:57:56 #216
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_194751948
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 20:36 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

Maar dat zou betekenen dat je een nieuwe organisatie optuigt die ook vanaf 0 moet beginnen in Europees verband. Gaat dan jaren duren voordat je je coëfficiënten bij elkaar hebt.
Coëfficiënten zitten (denk ik) vast aan het land en de KNVB, niet aan de Eredivisie CV of de competitie.

Zo is het met de oprichting van de Premier League ook gegaan.

quote:
5/6e meerderheid is dan ook een utopie, gaat alleen werken als er genoeg clubs omvallen eerst. Moet ook wel, hoeveel clubs hebben we wel niet in alleen al Zuid-Limburg zitten :')
Idd, de corona gaat hopelijk even aan de boom rammelen en al die semi-amateurclubs zonder eigen accomodatie, kunstgras en een zwik vijfderangs Duitsers wegvagen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_194758385
Van mijn part ook een samensmelting met Duitse tweede divisies. En waarom niet Franse eerstes. Maar dat is misschien wat te drastisch.
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 16:58:31 #218
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_194763554
quote:
Topclubs stellen projectmanager aan voor BeNeLiga

Door Tom Knipping

De topclubs hebben besloten om het BeNeLiga-plan naar de volgende fase te tillen. Het vrijdag gepresenteerde businessplan van bureau Deloitte vinden zij interessant genoeg om er verder in te investeren. Ze hebben een projectmanager aangesteld om de fusieplannen in goede banen te leiden. Het gaat om de voormalige RTL-topman Bert Habets (49).

Dat werd vrijdag bepaald tijdens een vergadering in het Philips Stadion. PSV, Ajax, Feyenoord, AZ, FC Utrecht, Vitesse, AA Gent, Club Brugge, Anderlecht, Standard Luik en RC Genk zijn sinds vorig jaar in gesprek over de BeNeLiga. Intussen zijn drie hindernissen genomen. In oktober 2019 en januari 2020 gaven ze al twee keer eerder groen licht om het project verder uit te rollen.

Deloitte geeft in het businessplan de voorkeur aan een traditioneel competitieformat waarin tien Nederlandse en acht Belgische clubs in 34 wedstrijden (zonder play-offs) om het kampioenschap strijden. De clubs die niet mogen meedoen, worden gecompenseerd en mogen er financieel niet op achteruit gaan.

Concretiseren
Er zijn een paar grote vraagtekens. Zo is nog onduidelijk hoe de UEFA aankijkt tegen multinationale competities en vooral hoeveel tickets de Europese bond over zou hebben voor een samengesmolten Eredivisie en Jupiler Pro League. Samen hebben beide competities nu tien tickets en het doel is om die te behouden.

Daarnaast doet Deloitte een grove schatting van de media-inkomsten, maar tussen het slechtste en het beste scenario zit een paar honderd miljoen euro verschil. Om het plan verder te concretiseren, hebben de elf clubs projectmanager Habets aangesteld. De geboren Heerlenaar was ruim zeventien jaar verbonden aan RTL. Eerst als financiële man, daarna als de leider van RTL Nederland en uiteindelijk als baas van de RTL Group. In 2019 stapte hij op.

De komende maanden worden onder leiding van Habets verdere voorbereidingen getroffen. Intussen zal Deloitte een visie ontwikkelen op de rest van het voetballandschap, want nog onduidelijk is hoe het bij de oprichting van een nieuwe competitie moet met de overgebleven clubs op nationaal niveau. Aan het eind van dit jaar moet dan duidelijk zijn of het BeNeLiga-plan rijp is voor besluitvorming.
https://www.vi.nl/nieuws/(...)er-aan-voor-beneliga
Oh.
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 17:01:01 #219
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_194763599
Mag toch hopen dat Feyenoord niet meebetaald aan dat plan dat toch nooit doorgaat.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 17:02:58 #220
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_194763627
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 17:01 schreef Caland het volgende:
Mag toch hopen dat Feyenoord niet meebetaald aan dat plan dat toch nooit doorgaat.
Blijkbaar wel hè.
Oh.
pi_194763674
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 17:01 schreef Caland het volgende:
Mag toch hopen dat Feyenoord niet meebetaald aan dat plan dat toch nooit doorgaat.
:D goeie
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  zondag 30 augustus 2020 @ 17:04:20 #222
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_194797269
quote:
Wordt live voetbal kijken Ajax, Feyenoord en PSV nog duurder?

Voetballiefhebbers kunnen de borst nat maken. De belangrijkste clubs uit de Eredivisie krijgen een plan voorgeschoteld waarbij inkomsten fors stijgen.

De plannen rond een gezamenlijke competitie van de belangrijkste betaald voetbal clubs uit Nederland en België worden met de dag concreter. Zeker nu voetbalclubs als Ajax, Feyenoord. PSV, AZ en Vitesse van de onderzoekers van Deloitte vandaag een financieel plan krijgen voorgelegd waarin deze zogenaamde BeNeLiga voetbalcompetitie tot een inkomstenbron van 400 miljoen euro per jaar kan gaan leiden. Dat is het dubbele dat de voetbalclubs uit Eredivisie (Nederland) en Jupiler Pro League (België) vanaf dit voetbalseizoen als inkomsten uit uitzendrechten jaarlijks op de rekening gestort krijgen.



Betaalzenders
In Nederland wordt Eredivisie live op FOX Sports uitgezonden. In België is de Jupiler Pro League live via Eleven Sports te bekijken. In het Eindhovense Philips Stadion praten de belangrijkste Nederlandse en Belgische clubs vandaag over het onderzoek van Deloitte. Grootste struikelblok is dat UEFA op dit moment nog geen duidelijkheid heeft gegeven dat de huidige tien tickets voor de Europese voetbal toernooien Champions League en Europa League bij de vorming van een BeNeLiga gehandhaafd blijven. Zowel Nederland en België hebben beiden vijf van dergelijke toegangstickets.



Abonnement
Mocht BeNeLiga daadwerkelijk tot stand komen en 400 miljoen euro aan inkomsten wil binnen halen dan betekent dit zo goed als zeker dat het voor voetballiefhebbers – en mogelijk alle tv-kijkers – nog duurder wordt om naar live voetbal te kijken. In Nederland is FOX Sports er op harde manier achter gekomen dat alleen door een verdienmodel waarbij alle Nederlanders meebetalen die een tv-abonnement kopen de afdracht van minder dan honderd miljoen euro per jaar rendabel kan worden terugverdiend. In Nederland kochten in de afgelopen acht jaar te weinig voetballiefhebbers een abonnement om met de gangbare verdienmodellen het geïnvesteerde geld terug te verdienen. Dit zorgde voor een opgebouwde schuldenlast voor FOX Sports die hoger dan 200 miljoen euro bedraagt.

https://www.totaaltv.nl/n(...)-en-psv-nog-duurder/
"Niemand wil naar Ajax tegen Waregem kijken". Nou, 'niemand' dus ook naar de bezigheidstherapie Emmen tegen De Graafschap.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_194862014

Cyriel Dessers over het verschil tussen de Jupiler Pro League en de Eredivisie (van 6:10 tot 9:50)

Dat mengen van 2 verschillende voetbalculturen maakt het interessant.
  vrijdag 11 september 2020 @ 16:44:26 #224
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195005548
quote:
Louwagie komt terug op transfer David: "Belgen moeten arroganter zijn"
Gepubliceerd: Vr 11-09-2020 om 13:35

Michel Louwagie zette deze zomer een recordtransfer neer. Hij verkocht Jonathan David voor 32 miljoen euro aan Lille. De manager van KAA Gent hoopt dat de andere Belgische topclubs daar een voorbeeld aan nemen.

"Zijn verkoop voor 32 miljoen euro is een boodschap aan de andere Belgische clubleiders. Ik vind dat wij onze beste spelers beter moeten verkopen, want onze competitie is van hoog niveau. We zijn Nederland voorbijgestoken, zowel qua nationale ploeg als in de Europese competities. Maar de Nederlandse clubs verkopen hun spelers duurder. Dat is niet normaal en het frustreert mij", legt hij uit bij RTBF.

Louwagie hoopt dat dit een keerpunt kan zijn. "De Belgen moeten arroganter zijn. Toen ik zei dat ik 20 miljoen euro wilde voor Moses Simon, lachte iedereen met mij. Maar nu zijn we daar beland. Daarom ga ik ook tot het uiterste voor een BeNeliga. Maar met een schema dat de kleine clubs niet in de steek laat, bijvoorbeeld via de Beker van België."
https://www.voetbalprimeu(...)rroganter-zijn-.html
Vooruitstrevende Belgen en goede teksten. Overigens kwam vroeger het idee voor een fusie dikwijls vanuit de zwakkere partij vandaan. Dat lijkt nu niet meer zo en is gunstig.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 13 september 2020 @ 12:12:55 #225
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195035603
twitter


Voorproefje van wat ons te wachten staat!
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_195035636
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 12:12 schreef Klopkoek het volgende:
[ twitter ]

Voorproefje van wat ons te wachten staat!
_O-
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  maandag 21 september 2020 @ 11:37:21 #227
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195176493
twitter


Goed artikel dit.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_195177238


[ Bericht 67% gewijzigd door Idisrom op 21-09-2020 12:19:32 ]
  maandag 21 september 2020 @ 12:29:23 #229
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_195177516
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 11:37 schreef Klopkoek het volgende:
[ twitter ]

Goed artikel dit.
Zeker. Goede onbevooroordeelde uiteenzetting van de situatie.

quote:
„We denken wel: verdorie, het is allemaal wel heel ver weg. Wij zitten bijna sneller in Scandinavië dan in het zuiden van België.”
quote:
En enkel op basis van een berekening van een consultancybureau geloof ik niet dat FC Groningen tegen Kortrijk meer tv-kijkers en geld gaat opleveren.”
Deze twee sentimenten blijf ik wel vervelend vinden. De Belgische ploegen die je erbij krijgt zijn in ieder geval Club Brugge, AA Gent, Anderlecht, KRC Genk en Standard Luik en dan waarschijnlijk nog 3 van Charleroi, Antwerp, Oostende, Kortrijk en Beerschot (?). Dus 5 van de 8 nieuwe tegenstanders zijn van het niveau AZ en dan nog een paar die waarschijnlijk gelijk zijn aan de huidige middenmoot. Maar altijd wordt gekozen voor het minste voorbeeld om de scepsis te verantwoorden.

En wat betreft de afstand. Gent, Antwerpen, Brussel, Genk en Luik zijn nauwelijks verder dan Sittard of voorheen Kerkrade, die afstand werd ook gewoon zonder mopperen afgelegd. En als je naar Duitsland of Frankrijk gaat kijken zijn die afstanden helemaal een lachertje.
  maandag 21 september 2020 @ 12:47:49 #230
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195177893
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 12:12 schreef Klopkoek het volgende:
[ twitter ]

Voorproefje van wat ons te wachten staat!
Nog een leuke

twitter
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_195178431
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 12:29 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Zeker. Goede onbevooroordeelde uiteenzetting van de situatie.
[..]

[..]

Deze twee sentimenten blijf ik wel vervelend vinden. De Belgische ploegen die je erbij krijgt zijn in ieder geval Club Brugge, AA Gent, Anderlecht, KRC Genk en Standard Luik en dan waarschijnlijk nog 3 van Charleroi, Antwerp, Oostende, Kortrijk en Beerschot (?). Dus 5 van de 8 nieuwe tegenstanders zijn van het niveau AZ en dan nog een paar die waarschijnlijk gelijk zijn aan de huidige middenmoot. Maar altijd wordt gekozen voor het minste voorbeeld om de scepsis te verantwoorden.

En wat betreft de afstand. Gent, Antwerpen, Brussel, Genk en Luik zijn nauwelijks verder dan Sittard of voorheen Kerkrade, die afstand werd ook gewoon zonder mopperen afgelegd. En als je naar Duitsland of Frankrijk gaat kijken zijn die afstanden helemaal een lachertje.
Dat is een onzinargument inderdaad, maar ik vraag me wel af hoeveel die tv-gelden echt omhoog gaan. Want ik kan me zelfs bij een Ajax - Club Brugge niet voorstellen dat er veel buitenlanders naar kijken, je blijft toch spelen in het weekend net als alle andere competities en die concurrentie win je niet.
Oh.
  maandag 21 september 2020 @ 13:38:20 #232
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_195178747
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 13:20 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Dat is een onzinargument inderdaad, maar ik vraag me wel af hoeveel die tv-gelden echt omhoog gaan. Want ik kan me zelfs bij een Ajax - Club Brugge niet voorstellen dat er veel buitenlanders naar kijken, je blijft toch spelen in het weekend net als alle andere competities en die concurrentie win je niet.
Als je naar de binnenlandse rechten kijkt denk ik dat je ze gewoon bij elkaar kan optellen (want de grootste clubs met de meeste fans komen in die nieuwe competitie uit), terwijl je dat bedrag verdeelt over de helft van het aantal clubs. Dus dat zou een verdubbeling betekenen, waarbij het als het gelijker verdeeld wordt voor kleinere clubs meer dan een verdubbeling zou zijn en bij de grotere clubs minder dan een verdubbeling.



Maar over die buitenlandse rechten heb je waarschijnlijk gelijk. Dit plaatje zag ik een tijdje terug op reddit. Dan zie je dat de Ligue 1 al nauwelijks buitenlandse TV gelden binnenhaalt en die hebben nog sterren die spelen bij PSG en in mindere mate Lyon en Marseille. En waarschijnlijk een bovengemiddelde interesse vanuit Afrika. Dus ik denk dat je op dat gebied niet op meer dan 50 miljoen per jaar moet rekenen.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 21 september 2020 @ 13:46:20 #233
408813 crew  trein2000
pi_195178855
Ik moet het allemaal nog zien. Wat gaat men de algemene vergadering betaald voetbal (die moeten instemmen, zit de KKD ook bij) bieden?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 21 september 2020 @ 13:47:42 #234
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195178882
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 13:38 schreef hhh38 het volgende:
Maar over die buitenlandse rechten heb je waarschijnlijk gelijk. Dit plaatje zag ik een tijdje terug op reddit. Dan zie je dat de Ligue 1 al nauwelijks buitenlandse TV gelden binnenhaalt en die hebben nog sterren die spelen bij PSG en in mindere mate Lyon en Marseille. En waarschijnlijk een bovengemiddelde interesse vanuit Afrika. Dus ik denk dat je op dat gebied niet op meer dan 50 miljoen per jaar moet rekenen.
Is gewoon een kwestie van een inhaalslag en ambitie stellen. Nog maar een paar jaar terug haalde de Bundesliga ook vrijwel niks op uit het buitenland (waarom denk je dat het bij Eurosport zat in heel veel landen?), net zoals dat hun eigen TV markt te wensen over liet/laat. Zelfde gold voor de Serie A, die recent hun positie flink hebben verbeterd.

Frankrijk moet gewoon een achterstand inhalen. Kwestie van (realistische) ambitie. De Belgen hebben dat verkopen uitbesteed aan MP & Silva, die daar een leuk rendement op halen, maar dat zou je ook zelf kunnen doen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 21 september 2020 @ 13:48:36 #235
408813 crew  trein2000
pi_195178895
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 13:20 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Dat is een onzinargument inderdaad, maar ik vraag me wel af hoeveel die tv-gelden echt omhoog gaan. Want ik kan me zelfs bij een Ajax - Club Brugge niet voorstellen dat er veel buitenlanders naar kijken, je blijft toch spelen in het weekend net als alle andere competities en die concurrentie win je niet.
Ik zit meer op die Europese tickets. Je vraagt in feite van de uefa om de coëfficiëntenranking even overboord te gooien. Dat is nogal wat.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 21 september 2020 @ 13:50:04 #236
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195178915
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 13:48 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik zit meer op die Europese tickets. Je vraagt in feite van de uefa om de coëfficiëntenranking even overboord te gooien. Dat is nogal wat.
Ze kunnen prima zeggen: de ranking behoort aan het land toe. Waartegen de clubs op niet-UEFA matchdays willen spelen is volledig aan hen. De UEFA matchdays bepalen de ranking.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 21 september 2020 @ 13:52:30 #237
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_195178957
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 13:48 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik zit meer op die Europese tickets. Je vraagt in feite van de uefa om de coëfficiëntenranking even overboord te gooien. Dat is nogal wat.
Nouja, je kan ook zeggen: we verdelen de tickets nog gewoon nationaal. Via een losse comeptitieranglijst en het bekertoernooi wat misschien wel puur Nederlands blijft. Maar dan heb je ook een aparte positie op de coëfficientenlijst en een eindstand waar mogelijk de nummer 5 wel de Champions League in gaat (want best geklasseerde Belgische ploeg) en de nummer 3 en 4 niet. Dat levert waarschijnlijk al snel gekke situaties op.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 21 september 2020 @ 13:52:52 #238
408813 crew  trein2000
pi_195178961
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 13:50 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ze kunnen prima zeggen: de ranking behoort aan het land toe. Waartegen de clubs op niet-UEFA matchdays willen spelen is volledig aan hen. De UEFA matchdays bepalen de ranking.
En dan de Europese tickets per land? Dus de nummer 4 kan dan als eerste Nederlandse ploeg rechtstreeks de Champions league in? Gaat rare wedstrijden geven en een rare competitie, dat is ook verre van ideaal.

Ik ben voor alles of niets
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 21 september 2020 @ 13:55:57 #239
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195179019
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 13:52 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Nouja, je kan ook zeggen: we verdelen de tickets nog gewoon nationaal. Via een losse comeptitieranglijst en het bekertoernooi wat misschien wel puur Nederlands blijft. Maar dan heb je ook een aparte positie op de coëfficientenlijst en een eindstand waar mogelijk de nummer 5 wel de Champions League in gaat (want best geklasseerde Belgische ploeg) en de nummer 3 en 4 niet. Dat levert waarschijnlijk al snel gekke situaties op.
Dit is natuurlijk in de grote competities wel vaker voorgekomen. De Champions League houder is automatisch gekwalificeerd, net zoals de bekerwinnaar en de winnaar van het tweede bekertoernooi (in Engeland en Frankrijk).
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 21 september 2020 @ 13:57:59 #240
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195179055
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 13:52 schreef trein2000 het volgende:

[..]

En dan de Europese tickets per land? Dus de nummer 4 kan dan als eerste Nederlandse ploeg rechtstreeks de Champions league in? Gaat rare wedstrijden geven en een rare competitie, dat is ook verre van ideaal.

Ik ben voor alles of niets
Ja, de beste Nederlandse ploeg van de tien (en de achttien daaronder). Nee, dat is niet perse ideaal maar wel een logische UEFA oplossing om gewoon vast te houden aan de landen.

Overigens is er grote kans dat het systeem op de schop gaat in 2024, waarbij je binnen de Europese competities promoveert of degradeert.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_195180060
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 13:48 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik zit meer op die Europese tickets. Je vraagt in feite van de uefa om de coëfficiëntenranking even overboord te gooien. Dat is nogal wat.
Ja ik ben geen voorstander van twee competities binnen één, met aparte verdelingen per land.

Dus dit zou alleen kunnen als de UEFA een nieuw systeem bedenkt waardoor wellicht meer landen hun competities ook laten fuseren.
Oh.
pi_195198986
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 13:52 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Nouja, je kan ook zeggen: we verdelen de tickets nog gewoon nationaal. Via een losse comeptitieranglijst en het bekertoernooi wat misschien wel puur Nederlands blijft. Maar dan heb je ook een aparte positie op de coëfficientenlijst en een eindstand waar mogelijk de nummer 5 wel de Champions League in gaat (want best geklasseerde Belgische ploeg) en de nummer 3 en 4 niet. Dat levert waarschijnlijk al snel gekke situaties op.
Dat kan met een MLS-concept. Dan houd je twee ranglijsten. Een Nederlandse en een Belgische.
pi_195237108
IK ben wel voor. Onder de Belgen heerst een rivaliteit tegen Nederlanders. De supporters zullen zingen "Broek af tieten bloot, Hollandse hoeren".

Kan leuke wedstrijden opleveren als Club Brugge (De Belgische boeren) Straks tegen Ajax ( De Nederlandse joden) moet. Die rivaliteit zal denk ik over de jaren even groot zijn dan als Je Ajax - Feyenoord hebt of Club Brugge - Anderlecht
pi_195260421
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 12:29 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Zeker. Goede onbevooroordeelde uiteenzetting van de situatie.
[..]

[..]

Deze twee sentimenten blijf ik wel vervelend vinden. De Belgische ploegen die je erbij krijgt zijn in ieder geval Club Brugge, AA Gent, Anderlecht, KRC Genk en Standard Luik en dan waarschijnlijk nog 3 van Charleroi, Antwerp, Oostende, Kortrijk en Beerschot (?). Dus 5 van de 8 nieuwe tegenstanders zijn van het niveau AZ en dan nog een paar die waarschijnlijk gelijk zijn aan de huidige middenmoot. Maar altijd wordt gekozen voor het minste voorbeeld om de scepsis te verantwoorden.

En wat betreft de afstand. Gent, Antwerpen, Brussel, Genk en Luik zijn nauwelijks verder dan Sittard of voorheen Kerkrade, die afstand werd ook gewoon zonder mopperen afgelegd. En als je naar Duitsland of Frankrijk gaat kijken zijn die afstanden helemaal een lachertje.
Club Brugge
Anderlecht
Standard Luik
AA Gent
Racing Genk
Antwerp FC

Dit noemen we ook wel "de Grote 6" van het Belgisch voetbal en zij worden in principe vaste waarden in de Beneliga.

Hebben allemaal minstens 25 miljoen euro budget.

Voor de overige 2 plaatsen wordt het een strijd tussen:

Sporting Charleroi
KV Mechelen
OH Leuven
Beerschot
Zulte Waregem
KV Kortrijk
pi_195260453
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 17:55 schreef Belg het volgende:
IK ben wel voor. Onder de Belgen heerst een rivaliteit tegen Nederlanders. De supporters zullen zingen "Broek af tieten bloot, Hollandse hoeren".

Kan leuke wedstrijden opleveren als Club Brugge (De Belgische boeren) Straks tegen Ajax ( De Nederlandse joden) moet. Die rivaliteit zal denk ik over de jaren even groot zijn dan als Je Ajax - Feyenoord hebt of Club Brugge - Anderlecht
Onzin natuurlijk.

Rond Brugge - Ajax zal nooit hetzelfde sentiment hangen als rond Feyenoord - Ajax.

En dat hoeft ook niet.

Het is vele malen interessanter dan Emmen - Ajax of Brugge - Eupen en daarom een goede zaak dat het er komt.
pi_195263359
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 23:50 schreef berko13 het volgende:

[..]

Onzin natuurlijk.

Rond Brugge - Ajax zal nooit hetzelfde sentiment hangen als rond Feyenoord - Ajax.

En dat hoeft ook niet.

Het is vele malen interessanter dan Emmen - Ajax of Brugge - Eupen en daarom een goede zaak dat het er komt.
Ik zou niet onderschatten hoeveel rivaliteit er bestaat tussen sommige Belgische en sommige Nederlandse clubs. Ik kan me nog heel goed de Europa League (of heette het toen nog Uefa cup?) poulefase wedstrijden tussen Anderlecht en Ajax herinneren toen Lukaku nog bij Anderlecht speelde. Dat was een wedstrijd die barstte van de spanning en sentiment. Anderlecht won beide wedstrijden overigens met gemak.

Misschien speelde hier het feit mee dat het beide clubs uit de hoofdstad zijn en traditioneel de succesvolste clubs van het land.
  maandag 28 september 2020 @ 08:17:07 #247
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195298502
twitter


Youri Mulder... Zucht... Zoek eens de kijkcijfers op van Emmen tegen Sparta...

Er zijn legitieme tegenargumenten aan te voeren maar dit is een vals argument.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 23:39:10 #248
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195397361
twitter

Joepie... Nog meer eenzijdige wedstrijden in de eredivisie. De oplossing ligt voor de hand.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 09:59:13 #249
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_195401333
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 23:39 schreef Klopkoek het volgende:
[ twitter ]
Joepie... Nog meer eenzijdige wedstrijden in de eredivisie. De oplossing ligt voor de hand.
Een kleinere competitie?
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:08:09 #250
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_195401473
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 09:59 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Een kleinere competitie?
Krijg je zelfde problemen als in België, dat de kleinere clubs nog kleiner worden en de subtop clubs zo maar kunnen degraderen en niet meer terugkomen.
Kleinere competitie maakt het probleem alleen maar groter.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_195402079
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:10 schreef AmaninFull het volgende:

[..]

Ik zou niet onderschatten hoeveel rivaliteit er bestaat tussen sommige Belgische en sommige Nederlandse clubs. Ik kan me nog heel goed de Europa League (of heette het toen nog Uefa cup?) poulefase wedstrijden tussen Anderlecht en Ajax herinneren toen Lukaku nog bij Anderlecht speelde. Dat was een wedstrijd die barstte van de spanning en sentiment. Anderlecht won beide wedstrijden overigens met gemak.

Misschien speelde hier het feit mee dat het beide clubs uit de hoofdstad zijn en traditioneel de succesvolste clubs van het land.
Een keertje spanning en sentiment is gelijk aan rivaliteit? Verder was het 1-1 en 1-3, in 2011 won Ajax met 2-0 en 0-3.
pi_195419575
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 10:47 schreef 7Eleven het volgende:

[..]

Een keertje spanning en sentiment is gelijk aan rivaliteit? Verder was het 1-1 en 1-3, in 2011 won Ajax met 2-0 en 0-3.
Dank voor de correctie 7eleven. Ik had het over 2009 inderdaad. Misschien dat ik dacht dat Ajax twee keer had verloren omdat Anderlecht zoveel sterker was.

Het punt dat ik wil maken is dat het "er is geen rivaliteit"-argument op een bepaalde manier gemakzuchtig is omdat rivaliteit tijd nodig heeft om te groeien. In 1990 was er ook geen rivaliteit tussen Manchester United en Arsenal, die pas eind jaren '90 opgekomen. Het is daarom een beetje een cirkelredenering om te zeggen dat de Beneliga er niet moet komen omdat er geen rivaliteit en traditie mee gemoeid is, ja: nogal wiedes, dat heeft tijd nodig.
  zondag 4 oktober 2020 @ 10:06:54 #253
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_195419701
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:10 schreef AmaninFull het volgende:

[..]

Ik zou niet onderschatten hoeveel rivaliteit er bestaat tussen sommige Belgische en sommige Nederlandse clubs. Ik kan me nog heel goed de Europa League (of heette het toen nog Uefa cup?) poulefase wedstrijden tussen Anderlecht en Ajax herinneren toen Lukaku nog bij Anderlecht speelde. Dat was een wedstrijd die barstte van de spanning en sentiment. Anderlecht won beide wedstrijden overigens met gemak.

Misschien speelde hier het feit mee dat het beide clubs uit de hoofdstad zijn en traditioneel de succesvolste clubs van het land.
Dan is dit wel het meest slechte voorbeeld, daar Ajax en Anderlecht bevriende supportersgroepen zijn.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_195421116
quote:
10s.gif Op zondag 4 oktober 2020 10:06 schreef Caland het volgende:

[..]

Dan is dit wel het meest slechte voorbeeld, daar Ajax en Anderlecht bevriende supportersgroepen zijn.
Nu je het zegt, daar heb je gelijk in. Een van mijn beste vrienden is Anderlecht-fan. Ik neem het voorbeeld terug en in plaats daarvan betoog ik dat de rivaliteit al tot op zekere hoogte aanwezig is door de België-Nederland rivaliteit. Daar valt geen speld tussen te krijgen. :P

Maar, meer tot de kern van de zaak: ik heb nog geen enkel zinnig argument gehoord (buiten de begrijpelijke frustratie van een supporter van een club uit het rechterrijtje) waarom de Beneliga een slecht idee zou zijn.
  zondag 4 oktober 2020 @ 14:59:19 #255
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195425074
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2020 09:55 schreef AmaninFull het volgende:

[..]

Dank voor de correctie 7eleven. Ik had het over 2009 inderdaad. Misschien dat ik dacht dat Ajax twee keer had verloren omdat Anderlecht zoveel sterker was.

Het punt dat ik wil maken is dat het "er is geen rivaliteit"-argument op een bepaalde manier gemakzuchtig is omdat rivaliteit tijd nodig heeft om te groeien. In 1990 was er ook geen rivaliteit tussen Manchester United en Arsenal, die pas eind jaren '90 opgekomen. Het is daarom een beetje een cirkelredenering om te zeggen dat de Beneliga er niet moet komen omdat er geen rivaliteit en traditie mee gemoeid is, ja: nogal wiedes, dat heeft tijd nodig.
Voor de vorming van de Eredivisie, en al die fusieclubs zoals Twente en Utrecht, was de meeste rivaliteit logischerwijs regionaal gebonden.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator dinsdag 6 oktober 2020 @ 05:58:04 #256
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195459210
bij ijshockey lijkt Beneliga te overlijden aan corona en ik verwacht eerlijk gezegd niet dat het terug gaat komen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_195464873
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:10 schreef AmaninFull het volgende:

[..]

Ik zou niet onderschatten hoeveel rivaliteit er bestaat tussen sommige Belgische en sommige Nederlandse clubs. Ik kan me nog heel goed de Europa League (of heette het toen nog Uefa cup?) poulefase wedstrijden tussen Anderlecht en Ajax herinneren toen Lukaku nog bij Anderlecht speelde. Dat was een wedstrijd die barstte van de spanning en sentiment. Anderlecht won beide wedstrijden overigens met gemak.

Misschien speelde hier het feit mee dat het beide clubs uit de hoofdstad zijn en traditioneel de succesvolste clubs van het land.
Wat lees ik hier nou. Ten eerste had Anderlecht de eerste wedstrijd niet gewonnen en ten tweede leefde die wedstrijd in Amsterdam totaal niet. Ajax was al geplaatst voor de volgende ronde en speelde met een verkapt b-team (Suarez, Alderweireld en De Zeeuw kregen rust).

Een jaar later ging het wel ergens om in de zestiende finales van de EL. Toen won Ajax uiterst simpel met 0-3 en 2-0.
pi_195490644
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 05:58 schreef sp3c het volgende:
bij ijshockey lijkt Beneliga te overlijden aan corona en ik verwacht eerlijk gezegd niet dat het terug gaat komen
IJshockey is sowieso vrij apart met de sterkste Nederlandse ploeg die in Duitsland competitie speelt.

Basketbal lijkt juist wel de kant van een Beneliga uit te gaan.
pi_195490669
quote:
Plannen voor BeNeLiga krijgen knauw: UEFA wil apart aantal Europese tickets niet behouden

Woensdag zat de raad van bestuur van bestuur van de Pro League samen. Ook een eventueel BeneLiga kwam opnieuw ter sprake.

Onderzoeksbureau Deloitte kwam woensdag wat meer duiding geven over een eventuele BeNeLiga, maar feit is dat die plannen al een knauw kregen. De G5-clubs hadden namelijk een onderhoud met UEFA-voorzitter Alexander Ceferin en daaruit is gebleken dat de UEFA op dit moment niet bereid is om het aparte aantal Europese tickets voor België en Nederland te behouden.

De K11 had sowieso weinig aan de uiteenzetting van Deloitte, want zij vinden dat ze er geen enkele baat bij hebben. “De BeNeLiga wordt een moeilijke zaak”, zegt Pierre François. “Er zijn nog belangrijke obstakels: de Europese tickets, mediarechten én concurrentieregels.”
  woensdag 7 oktober 2020 @ 19:16:24 #260
416931 yats
(non) Average Joe
pi_195491243
Prima! Die hele beneliga is een gedrocht. Laten we hopen dat het nu definitief niet door gaat.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
  woensdag 7 oktober 2020 @ 19:26:19 #261
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_195491458
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 18:47 schreef wimderon het volgende:

[..]

Mooi, kunnen we deze luchtfietserij weer afsluiten

@GGMM graag een slotje
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_195494333
Dat is toch juist een positieve zaak?

De bedoeling is dat clubs zoals Willem 2 en Charleroi niet meer Europa ingaan en zo de coëfficiënt om zeep helpen.
  woensdag 7 oktober 2020 @ 21:21:53 #263
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195494462
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 19:16 schreef yats het volgende:
Prima! Die hele beneliga is een gedrocht. Laten we hopen dat het nu definitief niet door gaat.
Spelen tegen amateurclubs zonder professionele faciliteiten met een zwik buitenlanders, dat is het echte gedrocht.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 7 oktober 2020 @ 21:28:35 #264
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195494600
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 18:47 schreef wimderon het volgende:

[..]

Ceferin weet ook wel dat het stemmenvee bij de dwergen zit en het geld bij de grote jongens.

Als het even kan nog wat meer tickets afpakken. Gaat sowieso wel gebeuren met de tijd.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_195494900
De transfermarkt is gesloten.

Hieronder een overzicht hoeveel de geschatte waarde per selectie is.

Top 10 Nederland:
Ajax 274 miljoen
PSV 162 miljoen
AZ Alkmaar 109 miljoen
Feyenoord 99 miljoen
FC Utrecht 37 miljoen
SC Heerenveen 23 miljoen
Willem II 21 miljoen
Vitesse Arnhem 20 miljoen
FC Groningen 17 miljoen
FC Twente 16 miljoen

Top 8 België:
Club Brugge 130 miljoen
Anderlecht 88 miljoen
KAA Gent 78 miljoen
KRC Genk 74 miljoen
Standard Luik 61 miljoen
Antwerp FC 55 miljoen
Charleroi 31 miljoen
KV Mechelen 27 miljoen

Bron: transfermarkt.nl

De Nederlandse topclubs staan toch een stuk verder dan de Belgische topclubs.
België heeft dan weer een iets bredere subtop lijkt het.
Hoe dan ook: mooie competitie vol met traditieclubs!
  Moderator donderdag 8 oktober 2020 @ 10:30:14 #266
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195502024
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 18:47 schreef wimderon het volgende:

[..]

IJshockey is sowieso vrij apart met de sterkste Nederlandse ploeg die in Duitsland competitie speelt.

Finland ook bv

gek genoeg werkt dat wel maar Belgen en Nederlanders bij elkaar ... pfff

quote:
Basketbal lijkt juist wel de kant van een Beneliga uit te gaan.
ben ik wel benieuwd naar omdat bij Basketbal juist Nederland het zwakke broertje is

misschien helpt dat
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 10:41:29 #267
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_195502226
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 18:47 schreef wimderon het volgende:

[..]

Dat was te verwachten. Maar dat lijkt me wel de doodssteek voor dit plan.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 11:22:12 #268
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195502984
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 10:41 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Dat was te verwachten. Maar dat lijkt me wel de doodssteek voor dit plan.
Waarom was dat te verwachten?

Vind het wel jammer. Om eerder genoemde redenen. Ik vind het rechterrijtje 'gewoon' niets meer dan veredelde amateurclubs. Harde kwalificatie maar op basis van facaliteiten en bemanning wel waar.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 8 oktober 2020 @ 11:29:41 #269
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_195503128
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 11:22 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Waarom was dat te verwachten?

Vind het wel jammer. Om eerder genoemde redenen. Ik vind het rechterrijtje 'gewoon' niets meer dan veredelde amateurclubs. Harde kwalificatie maar op basis van facaliteiten en bemanning wel waar.
Omdat je met losse tickets niet één competitie bent, terwijl UEFA dat matuurlijk wel wil.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 11:34:01 #270
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195503201
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 11:29 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Omdat je met losse tickets niet één competitie bent, terwijl UEFA dat matuurlijk wel wil.
Ja natuurlijk. Dat bevolking argument slaat echter nergens op, zoals hier uiteen gezet door anderen.

https://www.reddit.com/r/(...)r_away_as_uefa_boss/
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 8 oktober 2020 @ 15:24:36 #271
416931 yats
(non) Average Joe
pi_195507238
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 21:41 schreef berko13 het volgende:
De transfermarkt is gesloten.

Hieronder een overzicht hoeveel de geschatte waarde per selectie is.

Top 10 Nederland:
Ajax 274 miljoen
PSV 162 miljoen
AZ Alkmaar 109 miljoen
Feyenoord 99 miljoen
FC Utrecht 37 miljoen
SC Heerenveen 23 miljoen
Willem II 21 miljoen
Vitesse Arnhem 20 miljoen
FC Groningen 17 miljoen
FC Twente 16 miljoen

Top 8 België:
Club Brugge 130 miljoen
Anderlecht 88 miljoen
KAA Gent 78 miljoen
KRC Genk 74 miljoen
Standard Luik 61 miljoen
Antwerp FC 55 miljoen
Charleroi 31 miljoen
KV Mechelen 27 miljoen

Bron: transfermarkt.nl

De Nederlandse topclubs staan toch een stuk verder dan de Belgische topclubs.
België heeft dan weer een iets bredere subtop lijkt het.
Hoe dan ook: mooie competitie vol met traditieclubs!
Transfermarkt werkt met schattingen. Dat zegt nog niets over de werkelijke waarde van een speler.

En Willem 2 en Heerenveen meer waard dan onze selectie? AZ 10 miljoen meer waard dan Feyenoord? Twenye 16 miljoen terwijl het vooral huurlingen en jeugd is? Daar geloof ik dus echt niets van.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
  donderdag 8 oktober 2020 @ 15:27:44 #272
416931 yats
(non) Average Joe
pi_195507287
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 11:22 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Waarom was dat te verwachten?

Vind het wel jammer. Om eerder genoemde redenen. Ik vind het rechterrijtje 'gewoon' niets meer dan veredelde amateurclubs. Harde kwalificatie maar op basis van facaliteiten en bemanning wel waar.
Het rechterrijtje in Nederland of het rechterrijtje in België? In België is er zeker sprake van veredelde amateurs zodra je lager dan de eerste 8 ploegen kijkt. Zo'n Eupen, Leuven of Moescroen is in Nederland nog minder dan Cambuur, NAC of de Graafschap qua publiek en qua faciliteiten.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
  donderdag 8 oktober 2020 @ 15:30:55 #273
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_195507344
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 15:24 schreef yats het volgende:

[..]

Transfermarkt werkt met schattingen. Dat zegt nog niets over de werkelijke waarde van een speler.

En Willem 2 en Heerenveen meer waard dan onze selectie? AZ 10 miljoen meer waard dan Feyenoord? Twenye 16 miljoen terwijl het vooral huurlingen en jeugd is? Daar geloof ik dus echt niets van.
Zolang spelers niet vertrekken kan je alleen een schatting maken hè.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 15:40:25 #274
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195507498
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 15:27 schreef yats het volgende:

[..]

Het rechterrijtje in Nederland of het rechterrijtje in België? In België is er zeker sprake van veredelde amateurs zodra je lager dan de eerste 8 ploegen kijkt. Zo'n Eupen, Leuven of Moescroen is in Nederland nog minder dan Cambuur, NAC of de Graafschap qua publiek en qua faciliteiten.
Dat betwijfel ik eerlijk gezegd. Zie ook de opmerkingen van o.a. een Dessers of Vormer.

Wel is het zo dat het allemaal niet over houdt en er een boel niet levensvatbaar zijn, maar dat geldt ook voor Nederlandse clubs, welke steeds op omvallen staan of waar overheidsgeld elk jaar bij moet.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 8 oktober 2020 @ 15:41:08 #275
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195507514
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 15:27 schreef yats het volgende:

[..]

Het rechterrijtje in Nederland of het rechterrijtje in België? In België is er zeker sprake van veredelde amateurs zodra je lager dan de eerste 8 ploegen kijkt. Zo'n Eupen, Leuven of Moescroen is in Nederland nog minder dan Cambuur, NAC of de Graafschap qua publiek en qua faciliteiten.
De UEFA had laatst een rapport over investeringen in de jeugd per club. Misschien is dat wel een aardige graadmeter.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 8 oktober 2020 @ 15:42:12 #276
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195507531
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 11:29 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Omdat je met losse tickets niet één competitie bent, terwijl UEFA dat matuurlijk wel wil.
Een gezamenlijke bekercompetitie of final round kan alsnog.

Sommige landen hebben twee bekers, zoals iedereen weet.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Forum Admin donderdag 8 oktober 2020 @ 15:45:18 #277
35723 crew  GGMM
pi_195507578
Een gezamenlijke beker zou ik niet erg vinden.

Alhoewel het weinig toevoegt en die hele beker me geen reet zou kunnen boeien dus laat eigenlijk ook maar.

[ Bericht 0% gewijzigd door GGMM op 08-10-2020 16:01:22 ]
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 15:56:33 #278
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_195507698
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 15:45 schreef GGMM het volgende:
Een gezamenlijke beter zou ik niet erg vinden.

Alhoewel het weinig toevoegt en die hele beker me geen reet zou kunnen boeien dus laat eigenlijk ook maar.
Gezamenlijke beter :?
  donderdag 8 oktober 2020 @ 15:59:11 #279
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195507749
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 15:45 schreef GGMM het volgende:
Een gezamenlijke beter zou ik niet erg vinden.

Alhoewel het weinig toevoegt en die hele beker me geen reet zou kunnen boeien dus laat eigenlijk ook maar.
Voegt zeker wat toe tov een KNVB beker.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Forum Admin donderdag 8 oktober 2020 @ 16:01:42 #280
35723 crew  GGMM
pi_195507790
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 15:59 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Voegt zeker wat toe tov een KNVB beker.
Oh, oke. Goed argument. :)
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 16:03:31 #281
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_195507816
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 15:45 schreef GGMM het volgende:
Een gezamenlijke beker zou ik niet erg vinden.

Alhoewel het weinig toevoegt en die hele beker me geen reet zou kunnen boeien dus laat eigenlijk ook maar.
Hooguit leuk dat je dan een keertje kan gaan zuipen in België. Onee, dat verbieden de lokale autoriteiten dan wel weer.

Laat ook maar zitten dan
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 8 oktober 2020 @ 16:07:53 #282
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195507880
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 16:01 schreef GGMM het volgende:

[..]

Oh, oke. Goed argument. :)
Het hele probleem van de KNVB beker, in vergelijking met volwaardige voetballanden, is dat je hier gewoon tegen amateurs speelt.

In volwaardige voetballanden bestaat de derde divisie ook nog uit profs. In Nederland zijn de niveauverschillen veel te groot (de verschillen in TV gelden ook, groter zelfs dan in Spanje).

In Spanje moet je als Valencia aan het werk tegen een Tweede Divisionist. Je zult je best moeten doen om comfortabel te winnen.

Daarom zou een gezamenlijke beker zeker wat toevoegen, vanuit een sportief oogpunt. Conservatieve krachten zullen het uit emotioneel oogpunt niks vinden.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Forum Admin donderdag 8 oktober 2020 @ 16:29:47 #283
35723 crew  GGMM
pi_195508241
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 16:07 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het hele probleem van de KNVB beker, in vergelijking met volwaardige voetballanden, is dat je hier gewoon tegen amateurs speelt.
Wat is daar een probleem aan. Dat is hoogstens één wedstrijd per seizoen. Daarna kom je vanzelf een tegenstander tegen die sterker is. Zeker voor de clubs die pas later instromen.

En als je daar nu hoogstens één of twee wedstrijden tegen wat Belgische clubs aan toevoegt wordt het wel boeiend of een sportief hoogtepunt? Daar geloof ik niet zo in.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 18:19:55 #284
416931 yats
(non) Average Joe
pi_195510415
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 15:40 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik eerlijk gezegd. Zie ook de opmerkingen van o.a. een Dessers of Vormer.

Wel is het zo dat het allemaal niet over houdt en er een boel niet levensvatbaar zijn, maar dat geldt ook voor Nederlandse clubs, welke steeds op omvallen staan of waar overheidsgeld elk jaar bij moet.
Eupen : hun stadion heeft een capaciteit van 8300 man en er zat pre corona gemiddeld 3300 man
Leuven : hun capaciteit is 10000 en er zat gemiddeld 7000 man
Moescroen : hun capaciteit is 10800 en er zat gemiddeld 4000 man

Cambuur : hun capaciteit is 10000 en er zat gemiddeld 8200 man
NAC : hun capaciteit is 19000 en er zat gemiddeld 17000 man
De Graafschap : hun capaciteit is 12500 en er zat gemiddeld 9500 man

Dus ja, het rechterrijtje in de Belgische hoogste divisie 'scoort' minder dan deze drie clubs uit de Nederlandse 1e divisie.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
  donderdag 8 oktober 2020 @ 18:23:24 #285
416931 yats
(non) Average Joe
pi_195510481
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 16:03 schreef Caland het volgende:

[..]

Hooguit leuk dat je dan een keertje kan gaan zuipen in België. Onee, dat verbieden de lokale autoriteiten dan wel weer.

Laat ook maar zitten dan
Dat heb je dan aan je eigen medesupporters te danken. Ik denk dat wij gewoon zonder problemen naar een wedstrijd in België zouden mogen. Kwestie van je normaal gedragen en niet als een randdebiel overal ruzie proberen te zoeken...
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
  donderdag 8 oktober 2020 @ 18:25:50 #286
416931 yats
(non) Average Joe
pi_195510535
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 15:40 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik eerlijk gezegd. Zie ook de opmerkingen van o.a. een Dessers of Vormer.

Wel is het zo dat het allemaal niet over houdt en er een boel niet levensvatbaar zijn, maar dat geldt ook voor Nederlandse clubs, welke steeds op omvallen staan of waar overheidsgeld elk jaar bij moet.
Vormer? Je bedoeld die speler die in Nederland mislukte omdat hij tekort kwam voor de top?
Dessers? Je bedoeld die spits die bij subtopper Utrecht nauwelijks speelde en eigenlijk alleen bij Heracles en NAC wat liet zien omdat het team toen om hem draaide?
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_195512899
De almachtige Vleminckx niet vergeten 😎

Hoe is die ooit topscorer geweest
  donderdag 8 oktober 2020 @ 20:33:24 #288
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195513347
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 18:25 schreef yats het volgende:

[..]

Vormer? Je bedoeld die speler die in Nederland mislukte omdat hij tekort kwam voor de top?
Dessers? Je bedoeld die spits die bij subtopper Utrecht nauwelijks speelde en eigenlijk alleen bij Heracles en NAC wat liet zien omdat het team toen om hem draaide?
Kijk eens naar ClubElo of 21st club.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 8 oktober 2020 @ 20:56:39 #289
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_195513841
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:15 schreef Belgosome het volgende:
De almachtige Vleminckx niet vergeten 😎

Hoe is die ooit topscorer geweest
Wat dacht je van pure middelmaat Timmy Simons oid. Die was zelfs op zijn 50e nog basis bij Brugge _O-
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_195518900
In Nederland scoren aanvallers als Vleminckx of Dessers met de ogen toe, als ze in Belgie komen, waar wel stevig wordt verdedigd, is het al veel minder..
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 08:21:54 #291
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195521434
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:56 schreef Caland het volgende:

[..]

Wat dacht je van pure middelmaat Timmy Simons oid. Die was zelfs op zijn 50e nog basis bij Brugge _O-
Kijk hier eens

http://clubelo.com/
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 08:46:00 #292
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195521659
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:33 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Kijk eens naar ClubElo of 21st club.
https://www.21stclub.com/(...)-of-a-strong-league/
https://www.21stclub.com/2020/02/13/second-best-leagues/

De Belgische competitie wordt hoger ingeschaald. Het Nederlandse nationale elftal daarentegen, over de laatste 20 jaar...
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:58:44 #293
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_195524487
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 08:46 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

https://www.21stclub.com/(...)-of-a-strong-league/
https://www.21stclub.com/2020/02/13/second-best-leagues/

De Belgische competitie wordt hoger ingeschaald. Het Nederlandse nationale elftal daarentegen, over de laatste 20 jaar...
Helaas is iedereen met enige invloed in Nederland hier blind voor.
We have always been at war with Eastasia.
pi_195524857
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 15:40 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik eerlijk gezegd. Zie ook de opmerkingen van o.a. een Dessers of Vormer.

Wel is het zo dat het allemaal niet over houdt en er een boel niet levensvatbaar zijn, maar dat geldt ook voor Nederlandse clubs, welke steeds op omvallen staan of waar overheidsgeld elk jaar bij moet.
Buiten ajax psv en feyenoord is er in Nederland zelfs geen club die groter is qua aanhang dan NAC
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:27:47 #295
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195525068
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 11:58 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Helaas is iedereen met enige invloed in Nederland hier blind voor.
Ja, en dat zien we trouwens bij geheel bestuurlijk Nederland, niet alleen het voetbal maar ook de media, politiek, bedrijfsleven enz.

Totaal verkeerde percepties en niet voor niets scoort Nederland altijd middelmatig wanneer het gaat over het inschatten van het eigen land.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:53:18 #296
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_195528767
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 12:27 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ja, en dat zien we trouwens bij geheel bestuurlijk Nederland, niet alleen het voetbal maar ook de media, politiek, bedrijfsleven enz.

Totaal verkeerde percepties en niet voor niets scoort Nederland altijd middelmatig wanneer het gaat over het inschatten van het eigen land.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We have always been at war with Eastasia.
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:55:23 #297
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_195528806
quote:
99s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 12:18 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Buiten ajax psv en feyenoord is er in Nederland zelfs geen club die groter is qua aanhang dan NAC
PSV hoort daar qua aanhang niet echt tussen. Dat is eerder niveautje Twente en Heerenveen qua achterland.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_195529771
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 15:55 schreef Caland het volgende:

[..]

PSV hoort daar qua aanhang niet echt tussen. Dat is eerder niveautje Twente en Heerenveen qua achterland.
Goed bait :)
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 16:55:34 #299
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_195529817
quote:
99s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 16:52 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Goed bait :)
Niet echt. PSV, Twente en Heerenveen zijn toch wel de clubs in Nederland die het vooral moeten hebben van een redelijk grote achterban in eigen regio in plaats van heel het land.

Was ooit zo’n seizoenskaarthouderslegenda die dat nog maar eens onderstreepte.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_195529834
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 16:55 schreef Caland het volgende:

[..]

Niet echt. PSV, Twente en Heerenveen zijn toch wel de clubs in Nederland die het vooral moeten hebben van een redelijk grote achterban in eigen regio in plaats van heel het land.

Was ooit zo’n seizoenskaarthouderslegenda die dat nog maar eens onderstreepte.
Dat heeft toch niks te maken met de grootte van de achterban :) Ik noemde toch specifiek NAC vanwege de grootte, niet de verspreiding van de achterban?
pi_195529883
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 16:55 schreef Caland het volgende:

[..]

Niet echt. PSV, Twente en Heerenveen zijn toch wel de clubs in Nederland die het vooral moeten hebben van een redelijk grote achterban in eigen regio in plaats van heel het land.

Was ooit zo’n seizoenskaarthouderslegenda die dat nog maar eens onderstreepte.
een totaal aantal inwoners van driekwart miljoen (773.203 in 2019, bron: CBS) werken samen in de Metropoolregio Eindhoven
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')