abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 5 april 2022 @ 22:30:26 #126
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_204344250
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 21:38 schreef BasEnAad het volgende:
Denk ook niet dat het maatschappelijk nog haalbaar gaat zijn ploegen een heel seizoen elke week met het vliegtuig te laten reizen tussen Glasgow, Oslo, Wenen, Rotterdam, of welke club er dan ook meedoet.
Zo'n liga komt er toch niet, dus maak je niet druk.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 5 april 2022 @ 22:43:27 #127
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_204344368
Sportief gezien is er geen enkele reden voor de Beneliga. Je bent als Eredivisie de zevende competitie van Europa en een soort van best of the rest.
Financieel echter.... Onze Zuiderburen hebben meer te verdelen dan de clubs in de Eredivisie. Hopelijk kan er na 2025 verandering in komen. Ik denk dat de KNVB cq Eredivisie CV daar hun aandacht op moet vestigen.

Overigens gaat het niet alleen om de Eredivisie-rechten in NL, maar ook in het buitenland. Die schijnen in diverse buitenlanden ook voor een appel en een ei te zijn verkocht.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_204346196
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 22:27 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het punt is meer dat men eerder afkomt op kwaliteit en het niet zo heel veel uitmaakt uit welk land een tegenstander komt. Verder zijn we het wel eens op dit vlak. Ik denk dat steden met een groter inwonertal meer potentie hebben om op termijn sterke clubs te vormen.
[..]
Op zich zou land niet veel uit moeten maken inderdaad. Kwalitatief zijn die clubs minder. De Nederlandse competitie is beter en aantrekkelijker dan de Zwitserse, Oostenrijkse, Deense, Zweedse, Noorse en de Finse.

Er speelt meer mee dan het inwoneraantal. Stockholm is 'n ongeveer even grote stad qua inwoneraantal als Amsterdam. Toch kwam en komt er voorlopig geen club uit Stockholm in de buurt van Ajax. Idem dito voor bijvoorbeeld Boedapest en Sofia.
quote:
Precies. Er valt echter geen ontkomen aan als je op het hoogste niveau mee wilt doen.
[..]
Dat klopt. Nederlandse competitie levert te weinig inkomsten op en je speelt wekelijks op een te laag niveau. Een heeft wel met het ander te maken. De grote vraag is wel of de extra inkomsten die je kunt genereren een extra stap opleveren die groot genoeg is.
quote:
Ten tijde was dit een goed idee. Dit waren allemaal ploegen die meededen in de Champions League. De belangrijkste les is het zien hoever die ploegen afgegleden zijn.
De Schotse clubs wel. Rosenborg deed het volgens mij ook wel aardig. Vraag me we af of een liga met Scandinavische clubs heel aantrekkelijk is.
quote:
Voor de eredivisie zet dit wellicht weinig zoden aan de dijk, maar dit is voor de eredivisie an sich wel serieuze concurrentie. Zonder Ajax zit de Nederlandse competitie aan een ongeveer gelijke begroting.
[..]
De Eredivisie doet zonder Ajax een flink jasje aan. En zonder Ajax, PSV en Feyenoord stelt het niks meer voor. Daarom dat het ook lastig is om meerderheden te vinden voor dit soort avonturen. Het is absoluut niet in het belang van bv. PEC Zwolle, Fortuna Sittard, RKC, etc.
quote:
Eens.
[..]
Perez en Agnelli zijn schijnbaar al bezig om Italië en Spanje te bundelen. Daarmee zou men kunnen concurreren met de PL. Het biedt ook mogelijkheden voor Ajax/PSV, aangezien veranderingen andere verandering stimuleren.
Misschien zou men de eredivisie kunnen inkorten tot 14 ploegen zodat men wat dood gewicht kwijtraakt voor samenvoeging met een andere liga.

PL is wel veel beter georganiseerd en vermarkt dan de Italiaanse en de Spaanse competitie. Ook meer eensgezindheid onder clubs naar mijn idee. Ik ben benieuwd of ze een fusie tussen de Italiaanse en de Spaanse competitie voor elkaar krijgen. Competitie wordt er wel interessanter van uiteraard.

Denk dat je ook daar lastig meerderheden voor gaat vinden. Je hebt sowieso al 8 tot 10 clubs die tegen zijn uit eigen belang. Alleen al in de Eredivisie. Dan heb je de KKD nog.
  woensdag 6 april 2022 @ 16:40:57 #129
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_204350062
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 09:38 schreef Halcon het volgende:

[..]
Op zich zou land niet veel uit moeten maken inderdaad. Kwalitatief zijn die clubs minder. De Nederlandse competitie is beter en aantrekkelijker dan de Zwitserse, Oostenrijkse, Deense, Zweedse, Noorse en de Finse.

Er speelt meer mee dan het inwoneraantal. Stockholm is 'n ongeveer even grote stad qua inwoneraantal als Amsterdam. Toch kwam en komt er voorlopig geen club uit Stockholm in de buurt van Ajax. Idem dito voor bijvoorbeeld Boedapest en Sofia.
Klopt, tot zo'n club uit een dergelijke stad de kans krijgt zich te ontwikkelen in een grotere competitie. Een club uit Stockholm in de premier league zou direct een begroting van 100 miljoen + hebben en zich flink kunnen ontwikkelen.

quote:
Dat klopt. Nederlandse competitie levert te weinig inkomsten op en je speelt wekelijks op een te laag niveau. Een heeft wel met het ander te maken. De grote vraag is wel of de extra inkomsten die je kunt genereren een extra stap opleveren die groot genoeg is.
Ik denk dat de beneliga daarvoor onvoldoende is en daar zijn we het wel over eens denk ik. Het lijkt me dat je qua inkomsten daarmee richting niveau Turkije gaat.

quote:
De Eredivisie doet zonder Ajax een flink jasje aan. En zonder Ajax, PSV en Feyenoord stelt het niks meer voor. Daarom dat het ook lastig is om meerderheden te vinden voor dit soort avonturen. Het is absoluut niet in het belang van bv. PEC Zwolle, Fortuna Sittard, RKC, etc.

Het stemrecht van dit soort ploegen die hun bestaansrecht enkel te danken hebben aan de TV-inkomsten gegenereerd door de topploegen moet dan ook flink ingeperkt worden.
Denk dat je ook daar lastig meerderheden voor gaat vinden. Je hebt sowieso al 8 tot 10 clubs die tegen zijn uit eigen belang. Alleen al in de Eredivisie. Dan heb je de KKD nog.
Dit is nog wel een belangrijk punt. In principe heb je een groepje clubs die enkel bestaansrecht hebben door tegen de topclubs te spelen en daardoor elke vorm van verandering tegen houden.

Het zij zo, schijnbaar vindt de voetbalfan de verschillen tussen de topcompetities en de rest wel prima. Komt er alsnog een supercompetitie dan hoop ik dat er toch nog wat Nederlands clubs meekunnen, wellicht op een 2e of 3e niveau.

Hier overigens nog de clubwaarde, Ajax #30, PSV #63, Feyenoord #73.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door BlaZ op 07-04-2022 16:07:00 ]
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 6 april 2022 @ 16:43:39 #130
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_204350080
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 22:43 schreef borisz het volgende:
Sportief gezien is er geen enkele reden voor de Beneliga. Je bent als Eredivisie de zevende competitie van Europa en een soort van best of the rest.
Financieel echter.... Onze Zuiderburen hebben meer te verdelen dan de clubs in de Eredivisie. Hopelijk kan er na 2025 verandering in komen. Ik denk dat de KNVB cq Eredivisie CV daar hun aandacht op moet vestigen.

Overigens gaat het niet alleen om de Eredivisie-rechten in NL, maar ook in het buitenland. Die schijnen in diverse buitenlanden ook voor een appel en een ei te zijn verkocht.
De Belgische competitie loopt financieel achter op de eredivisie.
Zie
8- 594 Nederland
9- 440 Portugal
10- 344 België

Je doelt denk ik op TV-rechten, die zijn inderdaad hoger in de Belgische competitie. De TV-rechten van de eredivisie zijn ook niks waard buiten Nederland omdat de wedstrijden op PSV-Ajax-Feyenoord onderling na te laag zijn van niveau.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_204350183
Als ze nu eens de handen ineen gaan slaan voor een onderling bekertoernooi.
pi_204350871
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 16:43 schreef BlaZ het volgende:
Je doelt denk ik op TV-rechten, die zijn inderdaad hoger in de Belgische competitie. De TV-rechten van de eredivisie zijn ook niks waard buiten Nederland omdat de wedstrijden op PSV-Ajax-Feyenoord onderling na te laag zijn van niveau.
Betalen de Belgische kijkers dan zoveel meer? Ik kan me niet voorstellen dat het buitenland wel naar die competitie kijkt
  woensdag 6 april 2022 @ 18:15:29 #133
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_204351030
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 18:02 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Betalen de Belgische kijkers dan zoveel meer? Ik kan me niet voorstellen dat het buitenland wel naar die competitie kijkt
De Belgen hebben ook meer (top)wedstrijden door dat play off systeem. Dat zal wel extra TV inkomsten opleveren
  woensdag 6 april 2022 @ 18:17:59 #134
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_204351058
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 18:02 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Betalen de Belgische kijkers dan zoveel meer? Ik kan me niet voorstellen dat het buitenland wel naar die competitie kijkt
Ik denk dat de gemiddelde Belg eerder bereidt is om een paar euro af te tellen voor een wedstrijd. Buitenlandse TV-rechten leveren in beide liga's vrijwel niks op.

De hogere TV-rechten zorgen overigens wel voor een eerlijkere verdeling in de Belgische competitie.
Het clubwaardeverschil tussen #1 en #18 is in de Belgische competitie een factor 11, in Nederland een factor 35.
Dit zou kunnen wijzen op een eerlijkere competitie en voor de kijker leukere wedstrijden.

Zie de volledige lijst:

1 AFC Ajax AFC Ajax - 345,25 mln. ¤ -
2 Club Brugge Club Brugge - 160,55 mln. ¤ -
3 PSV PSV - 160,20 mln. ¤ -
4 Feyenoord Feyenoord - 133,95 mln. ¤ -
5 KRC Genk KRC Genk - 113,00 mln. ¤ -
6 RSC Anderlecht RSC Anderlecht - 88,40 mln. ¤
7 AZ Alkmaar AZ Alkmaar - 67,23 mln. ¤ -
8 Royal Antwerp FC Royal Antwerp FC - 62,75 mln. ¤ -
9 KAA Gent KAA Gent - 51,08 mln. ¤ -
10 Standard Luik Standard Luik - 46,73 mln. ¤ -
11 Royale Union Saint Gilloise Royale Union Saint Gilloise - 43,83 mln. ¤ -
12 Vitesse Arnhem Vitesse Arnhem - 40,98 mln. ¤ -
13 RSC Charleroi RSC Charleroi - 35,73 mln. ¤ -
14 FC Utrecht FC Utrecht - 35,00 mln. ¤ -
15 KV Oostende KV Oostende - 26,80 mln. ¤ -
16 KV Kortrijk KV Kortrijk - 26,25 mln. ¤ -
17 KV Mechelen KV Mechelen - 26,05 mln. ¤ -
18 Oud-Heverlee Leuven Oud-Heverlee Leuven - 23,25 mln. ¤ -
19 FC Groningen FC Groningen - 23,08 mln. ¤ -
20 sc Heerenveen sc Heerenveen - 21,28 mln. ¤ -
21 FC Twente FC Twente - 21,20 mln. ¤ -
22 SV Zulte Waregem SV Zulte Waregem - 20,73 mln. ¤ -
23 Cercle Brugge Cercle Brugge - 19,43 mln. ¤ -
24 KAS Eupen KAS Eupen - 19,40 mln. ¤ -
25 Heracles Almelo Heracles Almelo - 17,08 mln. ¤ -
26 Beerschot V.A. Beerschot V.A. - 16,75 mln. ¤ -
27 VV St. Truiden VV St. Truiden - 16,68 mln. ¤ -
28 Willem II Willem II - 16,10 mln. ¤ -
29 Fortuna Sittard Fortuna Sittard - 14,63 mln. ¤ -
30 RFC Seraing RFC Seraing - 14,60 mln. ¤ -
31 PEC Zwolle PEC Zwolle - 14,23 mln. ¤ -
32 Sparta Rotterdam Sparta Rotterdam - 13,95 mln. ¤ -
33 NEC Nijmegen NEC Nijmegen - 13,28 mln. ¤ -
34 RKC Waalwijk RKC Waalwijk - 11,10 mln. ¤ -
35 SC Cambuur SC Cambuur - 10,68 mln. ¤ -
36 Go Ahead Eagles Go Ahead Eagles - 9,85 mln. ¤ -

van transfermarkt.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 6 april 2022 @ 18:19:57 #135
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_204351086
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 18:15 schreef hhh38 het volgende:

[..]
De Belgen hebben ook meer (top)wedstrijden door dat play off systeem. Dat zal wel extra TV inkomsten opleveren
En dit natuurlijk.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 6 april 2022 @ 18:31:03 #136
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204351182
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 18:19 schreef BlaZ het volgende:

[..]
En dit natuurlijk.
De toeschouwersaantallen van de Belgische competitie zijn twee keer zo laag als die van de Eredivisie. Naar Anderlecht komt gemiddeld minder publiek dan naar Heerenveen. De eredivisie heeft de rechten gewoon heel slecht uitonderhandeld en zit in vergelijking tot heel Europa zeer laag, zeker gezien de grote Nederlandse consumentenmarkt en de historische status van de Eredivisie.
We have always been at war with Eastasia.
pi_204351205
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 21:07 schreef BlaZ het volgende:
Inkomsten per competitie:
1- 5,851 Engeland
2- 3,375 Spanje
3- 3,345 Duitsland
4- 2,495 Italië
5- 1,902 Frankrijk
6- 752 Rusland
7- 748 Turkije
8- 594 Nederland
9- 440 Portugal
10- 344 België
11- 256 Oostenrijk
12 240 Schotland
13- 198 Denemarken
14 146 Norwegen
15- 145 Zweden
16- 124 Polen
Voor een land van bijna 40 miljoen inwoners staat Polen laag.
pi_204354813
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 18:31 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De toeschouwersaantallen van de Belgische competitie zijn twee keer zo laag als die van de Eredivisie. Naar Anderlecht komt gemiddeld minder publiek dan naar Heerenveen. De eredivisie heeft de rechten gewoon heel slecht uitonderhandeld en zit in vergelijking tot heel Europa zeer laag, zeker gezien de grote Nederlandse consumentenmarkt en de historische status van de Eredivisie.
Aan de andere kant voel ik er ook weinig voor om zoals in Engeland >¤40/mnd kwijt te zijn. Hebben ze het nog steeds zo dat je ook 2 zenders moet hebben om alles te kunnen zien?
  woensdag 6 april 2022 @ 23:37:03 #139
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_204355094
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 18:33 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Voor een land van bijna 40 miljoen inwoners staat Polen laag.
Daar is voetbal echt alleen voor hooligans.
pi_204356500
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 16:40 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Klopt, tot zo'n club uit een dergelijke stad de kans krijgt zich te ontwikkelen in een grotere competitie. Een club uit Stockholm in de premier league zou direct een begroting van 100 miljoen + hebben en zich flink kunnen ontwikkelen.
[..]
Ja. Maar vind het lastig te zeggen of de trigger daarvoor dan vooral de PL is of de club zelf. Stel dat Helmond Sport in de PL zou spelen, dan zouden ze aan tv-gelden, sponsorgelden e.d. ook al genoeg vangen om PSV qua begroting voorbij te streven. En dan is een PL-plek nog interessant voor investeerders.

quote:
Ik denk dat de beneliga daarvoor onvoldoende is en daar zijn we het wel over eens denk ik. Het lijkt me dat je qua inkomsten daarmee richting niveau Turkije gaat.
[..]
Ja, denk ook dat het onvoldoende is. Misschien dat je je daarmee iets stabieler in de top 8 van de coefficiëntenlijst kan vestigen, maar je wordt niet opeens structureel de nummer 5 of 6.
quote:
Dit is nog wel een belangrijk punt. In principe heb je een groepje clubs die enkel bestaansrecht hebben door tegen de topclubs te spelen en daardoor elke vorm van verandering tegen houden.

Het zij zo, schijnbaar vind de voetbalfan de verschillen tussen de topcompetities en de rest wel prima. Komt er alsnog een supercompetitie dan hoop ik dat er toch nog wat Nederlands clubs meekunnen, wellicht op een 2e of 3e niveau.
Verschil zal er altijd wel zijn. Clubs als Zwolle en RKC hebben daar ook weinig last van. Hun belang is puur nationaal. Ze spelen toch geen Europees. En als ze dat wel doen heeft dat meer weg van een schooluitje dan van dat ze serieus denken te kunnen overwinteren.

Enige dat die clubs boeit is dat ze hun eigen toko draaiende kunnen houden en in'n Eredivisie kunnen spelen met wat clubs die geld in het laatje brengen.

quote:
Hier overigens nog de clubwaarde, Ajax #30, PSV #63, Feyenoord #73.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ajax 30e dus. Als je op basis daarvan een Europese liga gaat samenstellen, dan komen ze al op het 2e niveau terecht.

Al leunen clubs als West Ham, Aston Villa, etc vooral op de PL natuurlijk. Als Ajax in de PL zou spelen, overtreffen ze die clubs makkelijk.

Als je het aantal Engelse clubs gaat beperken, zien ook weer minder Engelse clubs het zitten om de PL op te offeren voor zo'n Europese competitie.

Je zag ook wel de felle reacties op de Super League plannen.
pi_204359148
Ik zie een BeNeLiga wel zitten, maar dan volgens het MLS-model.
Op basis van de bevolkingsaantallen vind ik de verdeling van 10 Belgische clubs en 14 NL-clubs het beste.

De Belgische clubs spelen 14 + 2 x 9 wedstrijden (= samen 32 wedstrijden) en hebben hun eindstand in de B-League.
De NL-clubs spelen 10 + 2 x 13 wedstrijden (= samen 36 wedstrijden).

De Belgen willen graag eerder beginnen, vanwege hun nacompetities. Dan kunnen ze de eerste twee ronden zonder de Nl-clubs beginnen. Daarna 28 competitieronden volgens MLS-model (komt precies uit met 14 NL-clubs) en 10 Belgische clubs). De Belgen kunnen daarna hun eigen play-offs competities beginnen en de NL-clubs hebben dan nog 8 resterende competitieronden over om hun eindstand te maken..
pi_204359974
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 08:04 schreef Halcon het volgende:

Zou het logischer vinden als Oostenrijk en Zwitserland samen een competitie organiseren.
In 2016 is de "Alps Premier League" zowel door de Oostenrijkse als Zwitserse clubs onderzocht en uiteindelijk afgewezen. Mede omdat er geen duidelijkheid kwam van de Uefa wat Europese tickets betreft.

Overigens speelden clubs uit Zweden, Denemarken en Noorwegen tussen 2004 en 2007 in een gezamenlijke competitie, de "Royal League", ook deze werd stopgezet omdat de Uefa wederom niet mee wilde werken wat Europese tickets betreft.

Wat Nederlandse clubs in de Bundesliga betreft is het misschien grappig om te kijken naar de beste Nederlandse ijshockeyclub, de Tilburg Trappers die in de Duitse Oberliga spelen (derde niveau). Ze zijn in deze competitie een aantal keer kampioen geworden maar mogen niet promoveren omdat de Duitse clubs in de competitie erboven dit niet willen.

:')
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
  donderdag 7 april 2022 @ 16:08:47 #143
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_204360359
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:36 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

[..]
In 2016 is de "Alps Premier League" zowel door de Oostenrijkse als Zwitserse clubs onderzocht en uiteindelijk afgewezen. Mede omdat er geen duidelijkheid kwam van de Uefa wat Europese tickets betreft.

Overigens speelden clubs uit Zweden, Denemarken en Noorwegen tussen 2004 en 2007 in een gezamenlijke competitie, de "Royal League", ook deze werd stopgezet omdat de Uefa wederom niet mee wilde werken wat Europese tickets betreft.

Wat Nederlandse clubs in de Bundesliga betreft is het misschien grappig om te kijken naar de beste Nederlandse ijshockeyclub, de Tilburg Trappers die in de Duitse Oberliga spelen (derde niveau). Ze zijn in deze competitie een aantal keer kampioen geworden maar mogen niet promoveren omdat de Duitse clubs in de competitie erboven dit niet willen.

:')
Ja, dit is het voorname probleem. De UEFA poogt he monopolie van de grote competities in stand te houden en is de hoofdschuldige voor de enorme verschillen tussen de competities.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_204361091
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 23:37 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Daar is voetbal echt alleen voor hooligans.
Is het echt zo erg?

Ik weet wel dat het Poolse Speedway GP kampioenschap (motorsport) erg populair is en volgens mij meer bezoekers trekt dan voetbal.
  donderdag 7 april 2022 @ 17:17:50 #145
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_204361105
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 17:16 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Is het echt zo erg?

Ik weet wel dat het Poolse Speedway GP kampioenschap (motorsport) erg populair is en volgens mij meer bezoekers trekt dan voetbal.
Een vriend van me heeft een half jaar in Poznan gewoond en stage gelopen en toen ie daar vroeg of iemand mee wilde naar een wedstrijd van Lech Poznan werd ie uitgelachen :D
pi_204361940
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:36 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

[..]
In 2016 is de "Alps Premier League" zowel door de Oostenrijkse als Zwitserse clubs onderzocht en uiteindelijk afgewezen. Mede omdat er geen duidelijkheid kwam van de Uefa wat Europese tickets betreft.

Overigens speelden clubs uit Zweden, Denemarken en Noorwegen tussen 2004 en 2007 in een gezamenlijke competitie, de "Royal League", ook deze werd stopgezet omdat de Uefa wederom niet mee wilde werken wat Europese tickets betreft.

Wat Nederlandse clubs in de Bundesliga betreft is het misschien grappig om te kijken naar de beste Nederlandse ijshockeyclub, de Tilburg Trappers die in de Duitse Oberliga spelen (derde niveau). Ze zijn in deze competitie een aantal keer kampioen geworden maar mogen niet promoveren omdat de Duitse clubs in de competitie erboven dit niet willen.

:')
Die UEFA tickets zijn wel een begrijpelijk probleem. Met een gezamenlijke competitie levert je tickets in. Dat maakt het al meteen een stuk minder interessant.

Tilburg Trappers zit niet met het "probleem" van Europese tickets, omdat ze daar toch niks te zoeken hebben. De DEL wordt ook niet georganiseerd door de bond, maar door een private partij die eigendom is van de clubs. Clubs die ook daar weer vooral naar hun korte termijn eigen belang kijken overigens.
  vrijdag 8 april 2022 @ 02:28:27 #147
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_204368224
@Halcon

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=402439

Zie hier, deze wijzigingen laat een langzame overgang richting een soort superleague zien.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')