AZ is altijd heel matig in dit soort uitwedstrijden tegen niet-aansprekende tegenstanders.quote:Op vrijdag 26 september 2025 10:17 schreef Caland het volgende:
[..]
Alleen AZ wint, Utrecht gelijk, rest verliest
quote:Op vrijdag 26 september 2025 15:03 schreef Belgosome het volgende:
Is het niet weer tijd voor een Beneliga discussie?
Die competitie zou beter dan de Franse kunnen worden.
Denk dat de jongere generatie er ook meer voor te vinden is dan de Boomers en Gen X
Ja maar van Utrecht had toch niemand verwacht dat dit tegen Lyon al zou lukken? Dat is de huidge gedeelde nummer 1 van de Franse competitie!quote:Op vrijdag 26 september 2025 00:08 schreef hhh38 het volgende:
De voorrondes gingen nog zo lekker
Van Ajax, PSV en Go Ahead moeten we niet teveel meer verwachten, dus het zal vooral van AZ en Feyenoord en een beetje van Utrecht moeten komen. Geen gekke capriolen met rouleren meer dus.
ik heb dit altijd al een goed idee gevonden. Met mogelijke nieuwe rivaliteit in ontwikkeling denk maar aan Ajax ("joden") versus Brugge ('boeren") of denk maar aan het "boerenduel" Club Brugge - PSVquote:Op vrijdag 26 september 2025 15:03 schreef Belgosome het volgende:
Is het niet weer tijd voor een Beneliga discussie?
Die competitie zou beter dan de Franse kunnen worden.
Denk dat de jongere generatie er ook meer voor te vinden is dan de Boomers en Gen X
Dat joden vs boeren gedeelte heeft mijn interesse.quote:Op zondag 28 september 2025 00:40 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
ik heb dit altijd al een goed idee gevonden. Met mogelijke nieuwe rivaliteit in ontwikkeling denk maar aan Ajax ("joden") versus Brugge ('boeren") of denk maar aan het "boerenduel" Club Brugge - PSV
op basis van transfermarkt.be Zou dit de 18 ploegen zijn :
BeNELiga Master League:
1 PSV Nederland Eredivisie (249,85)
2 Feyenoord Nederland Eredivisie (212)
3 AFC Ajax Nederland Eredivisie (187,93)
4 Club Brugge België Jupiler Pro League (170,5)
5 KRC Genk België Jupiler Pro League (135,5)
6 AZ Alkmaar Nederland Eredivisie (104,33)
7 RSC Anderlecht België Jupiler Pro League (97,5)
8 Union Saint-Gilloise België Jupiler Pro League (75,8)
9 FC Utrecht Nederland Eredivisie (67,15)
10 KAA Gent België Jupiler Pro League (60,7)
11 FC Twente Nederland Eredivisie (59,65)
12 R Antwerp FC België Jupiler Pro League (48,6)
13 KVC Westerlo België Jupiler Pro League (43,35)
14 Standard Luik België Jupiler Pro League (41,25)
15 Cercle Brugge België Jupiler Pro League (36,4)
16 sc Heerenveen Nederland Eredivisie (35,48)
17 Oud-Heverlee Leuven België Jupiler Pro League (35,2)
18 NEC Nijmegen Nederland Eredivisie (34,3)
BeNeLiga Challenger League
1 R Charleroi SC België Jupiler Pro League (34)
2 Go Ahead Eagles Nederland Eredivisie (30,05)
3 KV Mechelen België Jupiler Pro League (29,55)
4 Sint-Truidense VV België Jupiler Pro League (26,13)
5 PEC Zwolle Nederland Eredivisie (24,08)
6 Sparta Rotterdam Nederland Eredivisie (23,7)
7 FC Groningen Nederland Eredivisie (22,05)
8 Fortuna Sittard Nederland Eredivisie (18,73)
9 FCV Dender EH België Jupiler Pro League (17,8)
10 NAC Breda Nederland Eredivisie (16,43)
11 Excelsior Rotterdam Nederland Eredivisie (15,6)
12 Heracles Almelo Nederland Eredivisie (15,58)
13 Zulte Waregem België Jupiler Pro League (14,75)
14 Beerschot VA België Challenger Pro League (12,03)
15 KV Kortrijk België Challenger Pro League (11,58)
16 RAAL La Louvière België Jupiler Pro League (11,55)
17 Lommel SK België Challenger Pro League (11,4)
18 RWDM Brussels België Challenger Pro League (11)
8 Nederlands ploegen en 10 Belgische per divisie? Dat zal wel niet.quote:Op zondag 28 september 2025 00:40 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
ik heb dit altijd al een goed idee gevonden. Met mogelijke nieuwe rivaliteit in ontwikkeling denk maar aan Ajax ("joden") versus Brugge ('boeren") of denk maar aan het "boerenduel" Club Brugge - PSV
op basis van transfermarkt.be Zou dit de 18 ploegen zijn :
BeNELiga Master League:
1 PSV Nederland Eredivisie (249,85)
2 Feyenoord Nederland Eredivisie (212)
3 AFC Ajax Nederland Eredivisie (187,93)
4 Club Brugge België Jupiler Pro League (170,5)
5 KRC Genk België Jupiler Pro League (135,5)
6 AZ Alkmaar Nederland Eredivisie (104,33)
7 RSC Anderlecht België Jupiler Pro League (97,5)
8 Union Saint-Gilloise België Jupiler Pro League (75,8)
9 FC Utrecht Nederland Eredivisie (67,15)
10 KAA Gent België Jupiler Pro League (60,7)
11 FC Twente Nederland Eredivisie (59,65)
12 R Antwerp FC België Jupiler Pro League (48,6)
13 KVC Westerlo België Jupiler Pro League (43,35)
14 Standard Luik België Jupiler Pro League (41,25)
15 Cercle Brugge België Jupiler Pro League (36,4)
16 sc Heerenveen Nederland Eredivisie (35,48)
17 Oud-Heverlee Leuven België Jupiler Pro League (35,2)
18 NEC Nijmegen Nederland Eredivisie (34,3)
BeNeLiga Challenger League
1 R Charleroi SC België Jupiler Pro League (34)
2 Go Ahead Eagles Nederland Eredivisie (30,05)
3 KV Mechelen België Jupiler Pro League (29,55)
4 Sint-Truidense VV België Jupiler Pro League (26,13)
5 PEC Zwolle Nederland Eredivisie (24,08)
6 Sparta Rotterdam Nederland Eredivisie (23,7)
7 FC Groningen Nederland Eredivisie (22,05)
8 Fortuna Sittard Nederland Eredivisie (18,73)
9 FCV Dender EH België Jupiler Pro League (17,8)
10 NAC Breda Nederland Eredivisie (16,43)
11 Excelsior Rotterdam Nederland Eredivisie (15,6)
12 Heracles Almelo Nederland Eredivisie (15,58)
13 Zulte Waregem België Jupiler Pro League (14,75)
14 Beerschot VA België Challenger Pro League (12,03)
15 KV Kortrijk België Challenger Pro League (11,58)
16 RAAL La Louvière België Jupiler Pro League (11,55)
17 Lommel SK België Challenger Pro League (11,4)
18 RWDM Brussels België Challenger Pro League (11)
Het duurt wel even voor die landen weer opgebouwd zijn natuurlijk.quote:Op zondag 28 september 2025 22:14 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik heb eens teruggekeken naar hoe Nederland en België er vijf jaar geleden voorstonden. Wat me toen vooral opviel, was dat Rusland en Oekraïne toen nog dicht in de buurt stonden, waardoor we destijds meer concurrentie hadden.
Tussenstand vijf jaar geleden:
[ afbeelding ]
Tussenstand nu:
[ afbeelding ]
Rusland was destijds een stevige concurrent met clubs als Zenit Sint-Petersburg, CSKA Moskou, Spartak Moskou en Lokomotiv Moskou (grappig, ik weet er nog een aantal). Ze stonden toen netjes op de 8e plaats, maar zijn inmiddels weggezakt naar plek 26. Oekraïne is door de oorlog teruggevallen naar de 23e plaats.
Ga je nog eens vijf jaar verder terug, dan zie je zelfs dat zowel Oekraïne als Rusland in de buurt van België stonden. Nederland kende toen wel een mindere periode met een 13e plaats.
Tussenstand in het seizoen 2016-2017:
[ afbeelding ]
Ja, de oorlog helpt indirect doordat Rusland wegvalt en Oekraïne minder sterk is. Kortom we mogen ons geen illusies maken . Een keer dat de oorlog voorbij is en het weer goed gaat. Staan ze daar terug..
EDIT: Nederland is wel voorlopig Portugal voorbij gegaan (Dat was in de afgelopen 10 jaar nooit gebeurd)
Ajax heeft zoals verwacht de eerste twee wedstrijden verloren. Beide teams hebben een veel betere selectie.quote:Op dinsdag 30 september 2025 23:10 schreef HMFuckyouall het volgende:
Ondanks het dramatisch verschrikkelijk slechte spel van ajax zijn we er deze dinsdag niet op achteruit gegaan ten opzichte van Portugal en België
Nouja... Ik heb vanavond een leuk sambaspelertje 2x zien scoren en een assist zien leveren....quote:Op woensdag 1 oktober 2025 00:36 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ajax heeft zoals verwacht de eerste twee wedstrijden verloren. Beide teams hebben een veel betere selectie.
Feyenoord daarentegen speelde niet tegen Porto, Benfica of Sporting, maar tegen Braga en had die wedstrijd in ieder geval gelijk moeten spelen.
PSV speelde tegen een clubje uit België en had zeker thuis gewoon moeten winnen.
De keiharde realiteit is dat het Nederlandse voetbal over de hele linie enorm achteruit is gegaan. Het boeit in deze vaststelling ook niet voor welke club je bent, daar is het namelijk te zorgwekkend voor.
We kunnen inmiddels al een jaar of vijf concluderen dat scouting niet meer werkt, als je een speler met enige potentie op het oog hebt, wordt hij al weggekocht door een andere club met veel meer geld.
Je zal het dus moeten hebben van de jeugdopleidingen en zowel bij Ajax, Feyenoord als PSV breken er wel erg weinig echt topspelers door. Het Nederlandse voetbal moet snel naar een hoger plan worden getild.
De huidige centrale verdedigers van Feyenoord willen ook graag een duit in het zakje doenquote:Op woensdag 1 oktober 2025 01:07 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Nouja... Ik heb vanavond een leuk sambaspelertje 2x zien scoren en een assist zien leveren....
Dat ventje kwam 3 jaar geleden voor amper 4 miljoen binnenvliegen uit zuid-amerika, heeft het toch aardig gedaan in de tussentijd.
Ook Gimenez, Sinisterra, Hancko, Senesi, Aursnes, Wieffer etc. zijn het hier niet mee eens.
Nederland staat inmiddels al weer jaren 6e....quote:Op woensdag 1 oktober 2025 00:36 schreef Shreyas het volgende:
[..]
De keiharde realiteit is dat het Nederlandse voetbal over de hele linie enorm achteruit is gegaan. Het boeit in deze vaststelling ook niet voor welke club je bent, daar is het namelijk te zorgwekkend voor.
6/13quote:Op maandag 29 september 2025 12:11 schreef Fok-it het volgende:
AZ, Utrecht winnen. PSV puntje. Ajax, Feyenoord, Eagles verliezen.
Brugge, Benfica, Union,Sporting, Braga zouden allemaal kunnen verliezen. Genk en Porto winnen
Met een beetje geluk loop je weer iets uit
Oh ja tuurlijkquote:
Gebaseerd op de laatste 5 jaar. Maar de laatste twee jaar is zeer matig.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 08:20 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Nederland staat inmiddels al weer jaren 6e....
Het heeft voornamelijk met wanbeleid en domme keuzes te maken van het moment.
Vorig jaar was prima.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 23:46 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Gebaseerd op de laatste 5 jaar. Maar de laatste twee jaar is zeer matig.
De Feyenoord rally naar finale Conference League was waar al het huidige succes aan opgehangen is. Men mag de mooiste club van Nederland weer enorm dankbaar zijnquote:Op donderdag 2 oktober 2025 05:03 schreef raptorix het volgende:
Het beste wat je eigenlijk kan overkomen is als een Nederlandse club de Europa league wint, dan heb je gelijk 3 clubs, en start je gelijk met zoveel plaatsingspunten dat het wel heel gek moet zijn dat je je 3 plekke niet vast houd.
Dit kan je allemaal vinden op de site van Bert KassiesGodquote:Op donderdag 2 oktober 2025 08:51 schreef raptorix het volgende:
Ik heb even virtuele stand voor volgend jaar berekend, we moeten echt punten gaan sprokkelen....
Belgie: 49.55
Portugal: 45.75
Nederland: 42.833
Kan iemand bevestigen of mijn berekening klopt?
Ah, wist niet dat die virtuele stand had, ik heb hem even door ChatGTP gehaald, en die komt tot zelfde ranking.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 08:52 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dit kan je allemaal vinden op de site van Bert KassiesGod
De laatste jaren is gewoon prima. Sinds seizoen 2022/2023 staat Nederland op plek 6.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 23:46 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Gebaseerd op de laatste 5 jaar. Maar de laatste twee jaar is zeer matig.
Volgens mij geeft plek 5 3 plekken, nr 6 krijgt er naar mijn weten 2.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 08:57 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
De laatste jaren is gewoon prima. Sinds seizoen 2022/2023 staat Nederland op plek 6.
Als Nederland dit seizoen 6e weet te blijven dan heb je in seizoen 2026/2027 & seizoen 2027/2028 nog altijd 3 CL plekken. Access list loopt altijd een jaar achter.
Vanaf 2028/2029 komt er dan een terugval.
Met 1 voorronde CL. Vandaar dat we spreken over 3x CL. Bedankt Hans.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 09:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volgens mij geeft plek 5 3 plekken, nr 6 krijgt er naar mijn weten 2.
Moet iemand van Feyenoord even uitleggen wat het concept voorronde is?quote:Op donderdag 2 oktober 2025 09:03 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Met 1 voorronde CL. Vandaar dat we spreken over 3x CL. Bedankt Hans.
Dat is gewoon niet meer in te halen in 1 jaar, maar dat was het al nooit. Door het wegvallen van 21/22 verlies je 13 punten op België en 7 op Portugal.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 08:51 schreef raptorix het volgende:
Ik heb even virtuele stand voor volgend jaar berekend, we moeten echt punten gaan sprokkelen....
Belgie: 49.55
Portugal: 45.75
Nederland: 42.833
Kan iemand bevestigen of mijn berekening klopt?
Alhoewel Genk nog wel een lollerloting heeft gaat België niet bijster veel punten meer halen.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 10:09 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat is gewoon niet meer in te halen in 1 jaar, maar dat was het al nooit. Door het wegvallen van 21/22 verlies je 13 punten op België en 7 op Portugal.
Ik denk dat je de taaiheid van Club Brugge en USG onderschat.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 10:20 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Alhoewel Genk nog wel een lollerloting heeft gaat België niet bijster veel punten meer halen.
Als Feyenoord en AZ normaal doen, en Utrecht, Ajax en PSV waar nodig een puntje sprokkelen, sta je er al gauw beter voor.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |