Heb je het idee dat er van onder iets vastzit? Dan kan micolax helpen. Anders zou ik lactulose ofzo proberen om het geheel wat zachter te maken zeg maar. Dat wordt verder niet opgenomen. Kan wel wat gasvorming geven trouwens.quote:Op maandag 20 januari 2020 12:49 schreef BobbyMcGee het volgende:
Wat klinkt dat prettig Bella!
Ik heb net de huisarts gebeld en kreeg de assistente. Ik kon niet zoveel met het advies. 't Jonkje is geobstipeerd en ze raadde roosvicee Laxo aan. Wij geven hem al dagelijks pruim. In Roosvicee Laxo is het hoofdingrediënt suiker. Ik kan me niet voorstellen dat het dan zoveel beter werkt?
Nouja, microlax gaan we zo maar eens uitproberen en we gaan een poepdagboek bijhouden, en als het dan niet beter gaat moeten we maar eens naar de huisarts.
Bijna 4,5 maand is ze nuquote:Op maandag 20 januari 2020 12:53 schreef BobbyMcGee het volgende:
@:Whoopje: wat leuk om weer wat van je te lezen. Ik vind het ook niets dat mijn jonkje zo ver weg slaaptmaar hij slaapt echt een stuk beter. Hij werd daarvoor continu wakker van ons. Hoe oud is je baby nu?
Oh jongens: mijn baby heeft een update gehad: hij kan kruipenHet is echt magisch om te zien. Ineens al die lichaamsdelen die goed samen werken en dat hij dan vooruit kan
Hij kon/kan niet vooruit tijgeren dus hij kruipt nu de hele dag om te komen waar hij wil wezen. Zo schattig dat hij nu naar ons toe kan kruipen
Jemie... Wat een gezeur. Haha. Snap dat je overdonderd was!quote:Op dinsdag 21 januari 2020 15:58 schreef CaVaBien het volgende:
Wat ik net meemaak: ik had afgesproken met een vriendin. Vlak voordat ik er was keek ik even op mijn mobiel en zag dat ze een appje had gestuurd dat ze er was. Dus ik heb even snel doorgegeven dat ik eraan kwam.
Kwam er ineens een oudere man op me af en zei heel boos: is niet goed he!
Ik dacht wat is dit nou. Ik vroeg wat er niet goed was.
Zegt hij: je hebt een kind bij je en bent met je mobiel bezig!
Ik was zo overdonderd dat ik niet echt iets heb teruggezegd. Ik mompelde volgens mij dat ik alleen even iets moest doorgeven.
Alsof ik mezelf moest verantwoorden
Zegt hij: Nee nee is niet goed! Op een hele boze manier
Ik lette op de omgeving, viel niemand lastig, mijn baby was veilig en het was serieus 1 appje, dus er was niets aan de hand.
Wat een bemoeienis zeg van mensen. Heb dit nooit eerder meegemaakt. Ben er eigenlijk best boos om.
quote:Op dinsdag 21 januari 2020 15:58 schreef CaVaBien het volgende:
Wat ik net meemaak: ik had afgesproken met een vriendin. Vlak voordat ik er was keek ik even op mijn mobiel en zag dat ze een appje had gestuurd dat ze er was. Dus ik heb even snel doorgegeven dat ik eraan kwam.
Kwam er ineens een oudere man op me af en zei heel boos: is niet goed he!
Ik dacht wat is dit nou. Ik vroeg wat er niet goed was.
Zegt hij: je hebt een kind bij je en bent met je mobiel bezig!
Ik was zo overdonderd dat ik niet echt iets heb teruggezegd. Ik mompelde volgens mij dat ik alleen even iets moest doorgeven.
Alsof ik mezelf moest verantwoorden
Zegt hij: Nee nee is niet goed! Op een hele boze manier
Ik lette op de omgeving, viel niemand lastig, mijn baby was veilig en het was serieus 1 appje, dus er was niets aan de hand.
Wat een bemoeienis zeg van mensen. Heb dit nooit eerder meegemaakt. Ben er eigenlijk best boos om.
quote:Op dinsdag 21 januari 2020 16:21 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Jemie... Wat een gezeur. Haha. Snap dat je overdonderd was!
Volgende week weer weken en meneer bedenkt zich; laat ik weer eens twee keer per nacht komen. Man... Was ik even niet meer gewend haha.
Morgen trouwens z'n eerste prikjes halen. Ben zo benieuwd...!
Al waren het tien appjes. Komop zeg, wat een bemoeienis.quote:
Nou dat.quote:Op dinsdag 21 januari 2020 18:46 schreef SQ het volgende:
[..]
Al waren het tien appjes. Komop zeg, wat een bemoeienis.
Overigens is het écht allerminst schadelijk voor kinderen als ze niet 24/7 onverdeelde aandacht krijgen
En dat plaatje van douche-eendje is ook waar.
Ik teken daar ook voor. Afgelopen nacht was ik dik tevreden met mijn 5 uur slaap.quote:Op dinsdag 21 januari 2020 17:40 schreef -Mellow- het volgende:
[..]twee keer per nacht is toch helemaal niet veel?
das echt t minimum hier
en CaVa, ja sjeee wat n berg zand in z'n hol zeg!
Opzich niet, maar hiervoor zaten we op een voeding tussen 21.00&22.00 uur, daarna tussen 2.00 & 3.00 uur en tussen 7.00 en 8.00 uur. Dat voelt toch een stukje fijner dan 1.00 & 4.00 uurquote:Op dinsdag 21 januari 2020 17:40 schreef -Mellow- het volgende:
[..]twee keer per nacht is toch helemaal niet veel?
das echt t minimum hier
en CaVa, ja sjeee wat n berg zand in z'n hol zeg!
Nee, gelukkig niet. Ik heb het zelf gelukkig ook niet. De jeugdarts kon zo ook niets vinden, maar protocolquote:Op woensdag 22 januari 2020 11:35 schreef Sicilia het volgende:
Die echo moesten mijn kindjes ook taxi,want ik heb zelf een heupdysplasie gehad. Zijn er verder nog dingen die wijzen op een heupdysplasie, extra bilplooitje ofzo?
Smurf moet ook een echo, dus ik heb me ingelezen:quote:Op woensdag 22 januari 2020 11:35 schreef Sicilia het volgende:
Die echo moesten mijn kindjes ook taxi,want ik heb zelf een heupdysplasie gehad. Zijn er verder nog dingen die wijzen op een heupdysplasie, extra bilplooitje ofzo?
Die echo stelt niets voor hoor, zo gepiept. Bij ons werd ze ook nog even door de kinderarts nagekeken.quote:Op woensdag 22 januari 2020 11:55 schreef Sicilia het volgende:
Ja better safe than sorry
Mijn kindjes hebben allemaal een extra bilplooitje onder 1 bil. Dat zou kunnen komen door een dysplasie dus als ik geen dysplasie gehad zou hebben, zouden ze alsnog ook een echo moeten. Tot nu toe bij allemaal niets aan het handje, dus daar hoop ik nu ook weer op
Waarom moeten jullie B.ertha?
Herkenbaar hoor, dan weer dit, dan weer dat.quote:Op woensdag 22 januari 2020 11:23 schreef taxibabe het volgende:
Hier is het heel wisselend, de ene nacht slaapt hij door en de andere nacht wordt hij tussen 3 en 4 wakker voor een voeding. Hij is wel altijd tussen 7 en half 8 wakker.
Straks moeten we een echootje laten maken van Thomas zijn heupjes, protocol omdat mijn moeder heupdysplasie had. En morgen naar de kinderfysio omdat zijn hoofdje rechts behoorlijk plat wordt.
Pff wat een zorgen krijg je mee bij het moederschap.
Bijzonder, daar ga ik ook eens naar kijken. Wij moeten vanwege langdurige stuitligging.quote:Op woensdag 22 januari 2020 11:55 schreef Sicilia het volgende:
Ja better safe than sorry
Mijn kindjes hebben allemaal een extra bilplooitje onder 1 bil. Dat zou kunnen komen door een dysplasie dus als ik geen dysplasie gehad zou hebben, zouden ze alsnog ook een echo moeten. Tot nu toe bij allemaal niets aan het handje, dus daar hoop ik nu ook weer op
Waarom moeten jullie B.ertha?
Wat leuk! Die gaan we ophalenquote:Op woensdag 22 januari 2020 12:51 schreef automatic_ het volgende:
Ik kwam net dit tegen, misschien leuk voor sommige hier. Het is tot 3 maanden. Erwt is de 25e 3 maanden, dus kan nog net op de valreep![]()
https://www.lemniscaat.nl/welkom/
Best veel van jullie die zo'n foto moeten laten maken! Goed dat ze er zo alert op zijn.
Heb je nog wat gekregen voor die schimmel?quote:Op woensdag 22 januari 2020 13:00 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Herkenbaar hoor, dan weer dit, dan weer dat.
Koert was afgelopen week wat minder blij, maar was ook z'n stem kwijt en leek wat ziekig. Zegt de gastouder gisteren dat z'n hoektanden doorkomen.
Helemaal geen erg in gehad (ook geen gekwijl of enorm bijten).
En vandaag zegt ze dat hij schimmel heeft bij z'n piemel, ik heb wel gezien dat het rood is maar hij grijpt ook echt vol in z'n kruis met nageltjes en al als we z'n luier verschonen dus ik dacht dat het daarvan kwam. Maar niet bij stilgestaan dat het ook gewoon een schimmel kan zijn.
Volgende week is er vast weer een volgend issue![]()
Gelukkig zijn het allemaal kleine dingen. Succes bij de echo/fysio
Ben ik al te laat mee, maar hier ook geen winkel in de buurt waar ze het hebben..quote:Op woensdag 22 januari 2020 12:51 schreef automatic_ het volgende:
Ik kwam net dit tegen, misschien leuk voor sommige hier. Het is tot 3 maanden. Erwt is de 25e 3 maanden, dus kan nog net op de valreep![]()
https://www.lemniscaat.nl/welkom/
Best veel van jullie die zo'n foto moeten laten maken! Goed dat ze er zo alert op zijn.
Ik moet nog naar de dokter met hemquote:Op woensdag 22 januari 2020 17:20 schreef taxibabe het volgende:
Thomas is goedgekeurd! Hij vond het op het laatst niet zo heel leuk meer, maar alles zag er goed uit, geen afwijkingen te zien.
[..]
Heb je nog wat gekregen voor die schimmel?
Ik zag dat Thomas een ruw plekje heeft op zijn arm wat een beetje op eczeem lijkt, maar hij lijkt er geen last van te hebben. Hij heeft wel dat hij soms 3 dagen niet poept (met bijbehorende krampen) en op de dag dat hij wel poept laat hij ontzettende stinkscheten. Nu zag ik op google dat dat tekenen van een koemelkallergie zijn. Hij krijgt natuurlijk alleen maar borstvoeding, maar ik eet best wel veel zuivel. Dus daar ga ik maar eens mee stoppen, kijken of dat helpt. En ff naar de huisarts om naar dat plekje te laten kijken.
[..]
Ben ik al te laat mee, maar hier ook geen winkel in de buurt waar ze het hebben..
@:douche-eendje, bij mijn moeder was het pas op latere leeftijd ontdekt (ik was een jaar of 7 ofzo) en heeft toen best zware operaties gehad. Mijn zus en ik zijn toen ook gecontroleerd, maar hadden het gelukkig niet.
Och arme Bas, hoop dat hij snel weer opknapt!
Wat een heftig verhaal, Bottoms_up. Als je nu terugdenkt, zou je dan zeggen dat hij wel wat futloos was of slecht dronk? Of was zijn lage bilirubine-gehalte niet echt te merken?quote:Op maandag 20 januari 2020 21:14 schreef Bottoms_up het volgende:
@:B.ertha
Zijn bili daalt mooi maar is heel erg hoog geweest. Over de grens van wisseltransfusie. Dat was gelukkig niet nodig maar het waren een paar bange momenten. En de kraamzorg en vk zagen geen reden tot prikken want het viel allemaal wel mee. De kinderarts die ons naar de prikpost stuurde vond hem niet extreem geel en verwachtte geen problemen. Ik wil jou niet bang maken want ik geloof niet dat het bij jouw zoontje zo erg is. Zeker niet als hij goed drinkt en alert is. Maar je kan beter een keer teveel prikken dan te weinig. Elke kinderarts die wij zagen zeiden dat je het niet altijd op het zicht kan zeggen. Soms is er bij heel gele kindjes niets aan de hand en omgekeerd.
Hele lap tekst maar het zit mij nog hoog. Het had bij ons heel anders kunnen aflopen![]()
Hier ook geen kik bij de hielprik. De andere prikken (in totaal 19 keer) was met wisselend succes. Als hij sliep en het was bijna etenstijd dan was het flink brullen. Maar het moment dat ze zijn voet loslieten was het al voorbij. Sterkte morgen
quote:Op vrijdag 24 januari 2020 08:38 schreef SQ het volgende:
Mijn zoon heeft volgens het kdv ook elke week een schimmel, terwijl het gewoon luieruitslag of sudocreme is
Ja, het lijkt er soms wel op hoor. Maar Noud krijgt van bijna elke bolus direct luieruitslag, en hij draait er zo'n 4 per dag.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 09:03 schreef June. het volgende:
[..]![]()
Je zou denken dat ze er inmiddels toch wat ervaring mee hebben (met luieruitslag dan he) ,
Miconazol kun je gewoon bij de kruidvat halen.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 08:16 schreef Peejtur het volgende:
Kleine hier heeft volgens kdv een schimmel. Straks dokter even bellen dus
Ja, maar dat ga je toch niet smeren zonder bevestiging dat het echt een schimmel is?quote:Op vrijdag 24 januari 2020 11:10 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Miconazol kun je gewoon bij de kruidvat halen.
Oh ik wel.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 11:54 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ja, maar dat ga je toch niet smeren zonder bevestiging dat het echt een schimmel is?
Ach, zo doen de meeset huisartsen het ook hoor als ze het niet zeker wetenquote:Op vrijdag 24 januari 2020 12:03 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oh ik wel.
Als na 3 dagen geen verbetering is dan zou ik pas naar de ha gaan. Misschien ook wat lakser.
Het klinkt misschien erger dan het is hoor. Maar we hebben inderdaad een paar nachten ingepland waarbij hij kan bijslapen in het logeerbed zodat hij wat minder snel wakker wordt en dieper kan slapen. En hij is gisteren naar een cursusavond geweest, daar krijgt hij - ondanks vermoeidheid - ook weer positieve energie van. De verleiding is groot om op de bank te gaan hangen als je zo moe bent, maar daar word je ook niet gelukkiger van.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 02:48 schreef B.ertha het volgende:
Wat goed dat jouw mannetje zich zo goed ontwikkelt Bobby! Dat is toch heel erg leuk, dat hij samen met zijn vriendinnetje alvast naar de volgende groep mag? Dat onrustige went vanzelf, dikke kans dat hij dat helemaal niet als vervelend ervaart
Wat naar dat je man er zo doorheen zitgaat het met slaap bij jullie de goede kant op? En anders gewoon een keer een hotel pakken ofzo, jullie winnen er allebei niets mee als hij eraan onderdoor gaat..
Geen idee, maar heb je interesse in een kortingsbon voor pampers maandboxen? Die zat in mijn blije doos maar gebruiken wij niet.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 12:23 schreef taxibabe het volgende:
Ik ben ook nog niet naar de huisarts geweest met het plekje op Thomas zijn arm. Ik smeer nu kokosvet op het plekje en ik heb een groot deel van de zuivel uit mijn eten geschrapt. Het plekje is bijna weg!
Hij is trouwens toe aan maat 3 van luiers. Ik bestel altijd maandboxen bij bol of wehkamp, gewoon Pampers, maar nu zie ik dat er bij maat 3 ineens tig verschillende soorten zijn?? Wat is jullie ervaring met wisselen van merk/soort? Ik neig om gewoon weer de pampers premium protection te halen, want die ken ik en Thomas krijgt er geen uitslag van ofzo.
Nee, ik begrijp het wel. Mijn man is ziekig en slaapt ook apart. Hoe beter hij slaapt, hoe eerder hij herstelt. Plus dan hoest hij mij niet steeds wakker.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 12:26 schreef BobbyMcGee het volgende:
[..]
Het klinkt misschien erger dan het is hoor. Maar we hebben inderdaad een paar nachten ingepland waarbij hij kan bijslapen in het logeerbed zodat hij wat minder snel wakker wordt en dieper kan slapen. En hij is gisteren naar een cursusavond geweest, daar krijgt hij - ondanks vermoeidheid - ook weer positieve energie van. De verleiding is groot om op de bank te gaan hangen als je zo moe bent, maar daar word je ook niet gelukkiger van.
Die heb ik ook, maar bij bol en wehkamp krijg je nog hogere kortingen. Zo heb je nu bij wehkamp een maandbox (204 stuks) voor 40 euroquote:Op vrijdag 24 januari 2020 12:28 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Geen idee, maar heb je interesse in een kortingsbon voor pampers maandboxen? Die zat in mijn blije doos maar gebruiken wij niet.
Ik heb ook nog een tegoedbon voor wehkamp van ¤10 bij besteding vanaf ¤40, uiterlijk deze maand te bestedenquote:Op vrijdag 24 januari 2020 12:36 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Die heb ik ook, maar bij bol en wehkamp krijg je nog hogere kortingen. Zo heb je nu bij wehkamp een maandbox (204 stuks) voor 40 euro
Zijn jullie gewisseld van voeding? Want met kunstvoeding kan de ontlasting minder worden (dacht ik). Borstvoeding staat erom bekend dat er bijna elke luier poep bij zit.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 13:15 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Onze baby (3 weken) is sinds gisteren ineens gestopt met poepen. Normaal hadden we elke luier (7x per dag) wel ontlasting, nu al meer dan 24 uur niet.
Hadden jullie dat ook? Ik vind het maar bijzonder.
Jup zei dokter ook. Ondertussen al gekocht en erop gesmeerd.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 11:10 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Miconazol kun je gewoon bij de kruidvat halen.
Heb foto gestuurd naar dokter. Was idd een schimmeltje.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 11:54 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ja, maar dat ga je toch niet smeren zonder bevestiging dat het echt een schimmel is?
Handig! Wij kunnen wel berichten sturen via een app, maar geen foto's dacht ik.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 13:32 schreef Peejtur het volgende:
[..]
Heb foto gestuurd naar dokter. Was idd een schimmeltje.
We geven een mix van kunstvoeding en gekolfde borstvoeding. Maar dat doen we eigenlijk al een dat of 3.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 13:30 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Zijn jullie gewisseld van voeding? Want met kunstvoeding kan de ontlasting minder worden (dacht ik). Borstvoeding staat erom bekend dat er bijna elke luier poep bij zit.
Kan ook gewoon verandering in ontwikkeling van de darmen zijn. Onze draak poept nu ook maar 1x per dag, en dat was eerder ook bij elke luierwisseling. Er is verder niets veranderd aan zijn voeding ofzo.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 13:52 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
We geven een mix van kunstvoeding en gekolfde borstvoeding. Maar dat doen we eigenlijk al een dat of 3.
Hier ook zelfde "dilemma". Heb wat rondgevraagd aan vriendinnen en Google. Die broekjes zijn meer voor als je baby gaat kruipen en beweeglijker wordt. Premium protection ademt meer dan baby dry (daar zit een soort extra plastic laag bij), en dat laatste kan dus meer luieruitslag geven.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 12:23 schreef taxibabe het volgende:
Hij is trouwens toe aan maat 3 van luiers. Ik bestel altijd maandboxen bij bol of wehkamp, gewoon Pampers, maar nu zie ik dat er bij maat 3 ineens tig verschillende soorten zijn?? Wat is jullie ervaring met wisselen van merk/soort? Ik neig om gewoon weer de pampers premium protection te halen, want die ken ik en Thomas krijgt er geen uitslag van ofzo.
Dit, helemaal ditquote:Op vrijdag 24 januari 2020 12:33 schreef BobbyMcGee het volgende:
Dan kan hij gewoon lekker rondkruipen en hoef ik niet zo alert te zijn.
Ja! Als je er niets mee doet dan heb ik er wel belang bij!quote:Op vrijdag 24 januari 2020 12:45 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Ik heb ook nog een tegoedbon voor wehkamp van ¤10 bij besteding vanaf ¤40, uiterlijk deze maand te besteden
Wat gebruik jij dan als je geen doekjes gebruikt?quote:Op vrijdag 24 januari 2020 17:01 schreef Ticootje het volgende:
Pampers hier. Ah luiers vond ik snel naar plas ruiken, jumbo was prima.
Doekjes gebruik ik eigenlijk bijna niet. Maar ik heb die van huggies nu.
Als de pakken pampers nu op zijn gaan we weer in de jumbo luiers. Zelfs als pampers voor 50% korting zijn zijn de jumbo luiers nog goedkoper.
Zwitsal hebben we ook al geprobeerd, waren ook goede luiers.
Bij alleen plas gebruik ik geen doekjes. Door de luiers van nu zijn de billen prima droog, waarom zou ik ze dan nat maken...quote:Op vrijdag 24 januari 2020 18:26 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Wat gebruik jij dan als je geen doekjes gebruikt?
Ik heb vandaag voor het eerst zwitsal luiers gebruikt maar ik ben nog geen fanik heb het gevoel dat ze bij de navel wijd open staan en elk moment kunnen gaan lekken..
Smurf geeft nog wel eens melk terug dus ik heb vandaag kwijlslabjes gemaakt en ik vind het zo schattigeentje met pinguïns en eentje van een oud shirt van papa met logo.
[ afbeelding ]
@:taxibabe, ik stuur je zo een pb
Jep. Ze kunnen hier ook geen hele nacht. Jumbo wel.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 17:50 schreef Whoopje het volgende:
Hier de pampers premium protection, andere luiers krijgt ze gelijk uitslag van. Enige nadeel is dat ze ‘s ochtends vaak nat wakker wordt, ook als ik de luier tussendoor ‘s nachts nog een keer verschoon.
Oh hier gaat dat over het algemeen wel goed, heel af en toe is hij nat. Hij plast soms wel naast de luier, dan is zijn rug nat en de luier droogquote:Op vrijdag 24 januari 2020 18:58 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Jep. Ze kunnen hier ook geen hele nacht. Jumbo wel.
Bij veeeel poep idd even een doek met water hier.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 20:05 schreef -Mellow- het volgende:
Wij hebben billendoekjes ook wasbaar, maar gebruik die alleen bij plas op t potje, niet na en plasluier. En bij poepluier hou ik haar met de bips onder de kraan.
Ha, dit is grappig:quote:Op vrijdag 24 januari 2020 14:50 schreef minilot het volgende:
[..]
Dit, helemaal dit
Nog afgezien van hoe relaxed het voor jezelf is: je kleine koter heeft er qua ontwikkeling echt vele malen meer aan om langdurige periodes ongestoord rond te kunnen hobbelen en alles te ontdekken zonder steeds gecorrigeerd te moeten worden. Google eens naar het principe van een yes space - mijns inziens heeft elke mobiele baby recht op tenminste één maar liefst zoveel mogelijk plekken waar in principe alles kan zonder gewond of erger te raken (hoogste prio) of dat er dure spullen kapot gaan (minder hoge prio). Komt ook bij dat ik sterk vind dat het huis nu niet meer alleen van mij en mijn lief is: zoon is, hoe klein ook, een volwaardig bewoner van ons huis en verdient daarom ook gewoon wat aanpassingen die het voor hem geschikt maken.
Jonge kinderen groeien redelijk vanzelf over de neiging heen om echt overal steeds aan te zitten zonder dat je steeds 'nee!' moet blèren of een kind ergens vandaan moet trekken. Daarvoor zijn genoeg gelegenheden, maar laat de plek waar je het vaakst samen bent, zoals de huiskamer, een zo vrij mogelijke plek zijn. Maakt babies het blijst en hun oppassers het meest ontspannen
#stokpaardje
Slaat de hysterie door in huilen oid, zodra je hem neerlegt? Je moet het zo denken, zodra je je kindje neerlegt, geeft dat druk op bijvoorbeeld de oortjes, dat kan heel onaangenaam voelen, zeker als dat een pijn is die hij nooit eerder heeft ervaren. Sterkte!quote:Op zaterdag 25 januari 2020 20:48 schreef BobbyMcGee het volgende:
Het jonkje heeft wat moeilijke dagen. Poepen kost heel veel moeite, hij heeft telkens een rode wang en kwijlt (maar er is geen tandje te zien), bij het gaan slapen heeft hij verlatingsangst - althans daar lijkt het op, het is me niet helemaal duidelijk waarom hij zo hysterisch wordt bij het naar bed brengen, en hij is motorisch heel onrustig. Het valt niet mee nu de ontwikkeling ineens zo razendsnel gaat.
Ja, daar ben ik wel alert op. Maar volgens mij is het geen oorpijn. Hij is stil als ik hem oppak, ook als ik hem dan horizontaal vast houd. Ik heb het vermoeden dat hij te overweldigd is door het leven (niet gek gezien alle ontdekkingen die hij continu doet) en daarom nu het wat meer nodig heeft om tegen ons aan in slaap te vallen. Dan is het niet meer genoeg dat we zijn handjes vasthouden of een hand op hem leggen. Dus we veren wel meequote:Op zaterdag 25 januari 2020 21:12 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Slaat de hysterie door in huilen oid, zodra je hem neerlegt? Je moet het zo denken, zodra je je kindje neerlegt, geeft dat druk op bijvoorbeeld de oortjes, dat kan heel onaangenaam voelen, zeker als dat een pijn is die hij nooit eerder heeft ervaren. Sterkte!
Nou, een verandering was het. Wat ze in de 72 uur daarvoor had opgehouden is er vannacht allemaal uitgekomen.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 14:12 schreef June. het volgende:
[..]
Kan ook gewoon verandering in ontwikkeling van de darmen zijn. Onze draak poept nu ook maar 1x per dag, en dat was eerder ook bij elke luierwisseling. Er is verder niets veranderd aan zijn voeding ofzo.
[..]
Hier nooit een schema gehad whoop, ik heb altijd gevoed op verzoek.quote:Op zondag 26 januari 2020 09:02 schreef Whoopje het volgende:
Ik zit een beetje te dubben qua flessen. Bouncy laat steeds vaker de 1 na laatste fles staan (fles van 150 met 6 schepjes). Ze krijgt 5 flessen, waarvan de 1e en de 5e 180cc met 6 schepjes, de andere 3 150cc met 5 schepjes. Gister ook weer 1 groot drama, huilen, fles weg duwen, lippen op elkaar klemmen etc. Ik wil en ga niks forceren, ze groeit goed dus dan laat ik die fles maar. Nou zit ik te dubben of ik niet beter naar 4 flessen kan ipv 5. Ze is nu 4,5 maand (en weegt 6,5 kilo) dus misschien ook wel een beetje vroeg om al naar 4 te gaan?
Hoe zien jullie schema’s eruit?
Ik snap dat wel hoor! Zeker als je het alleen moet doen dus ook geen partner om ermee te overleggen, je omgeving is in principe alles wat je hebt aan klankbord.quote:Op zondag 26 januari 2020 09:28 schreef Whoopje het volgende:
Ik probeer echt op haar af te gaan maar door mijn omgeving wordt ik soms wat onzeker. Ik heb bijv geen vaste tijden en dat wordt raar gevonden. Ik ga proberen dat wat meer los te laten en nog meer naar Bouncy kijken want idd, zij ‘verteld’ me in principe alles wat ik moet weten qua honger, moe etc.
Nummer 4 en 5 hier, ik werd ook onzekwr omdat ze maar 150 drinken en ook niet altijd fles leeg.quote:Op zondag 26 januari 2020 12:38 schreef Whoopje het volgende:
Thnx, dames!
Wat ik vooral uit jullie reacties haal is dat het helemaal niet ‘raar’ is dat ik geen vaste tijden hanteer en dat ik wat meer op mijn eigen gevoel af moet gaan. Ze groeit goed, meldt zich ook als ze honger heeft dus wat meer vertrouwen daarop en me minder aantrekken van wat er om me heen gezegd word. Beetje te onzeker soms, sorry 🙈
Ik merk dat het voor omgeving (kinderdagverblijf, oma) lastiger is omdat wij voedingen en slapen op verzoek doen en niet volgens een vast schema. Ja, hij heeft een beetje een schema maar het kan makkelijk eens een half uur tot een uur schelen met een slaapje, slaapt heel wisselend kort of lang, hij gooit er ineens 2 voedingen uit om er volgende week weer 3 extra te willen. Ach, baby'squote:Op zondag 26 januari 2020 12:38 schreef Whoopje het volgende:
Thnx, dames!
Wat ik vooral uit jullie reacties haal is dat het helemaal niet ‘raar’ is dat ik geen vaste tijden hanteer en dat ik wat meer op mijn eigen gevoel af moet gaan. Ze groeit goed, meldt zich ook als ze honger heeft dus wat meer vertrouwen daarop en me minder aantrekken van wat er om me heen gezegd word. Beetje te onzeker soms, sorry 🙈
Haha, het lukt mij ook steeds beter om deze mindset te hebben. Als ze eerst bijvoorbeeld een keer een dag of 2 slecht sliep was ik geneigd om meteen te denken dat het dus voor altijd drama zou zijn en vast kwam omdat ik X of Y fout had gedaan. Nu weet ik dat het drie dagen later weer compleet anders (beter) kan zijn.quote:Op zondag 26 januari 2020 13:44 schreef douche-eendje het volgende:
Ja, hij heeft een beetje een schema maar het kan makkelijk eens een half uur tot een uur schelen met een slaapje, slaapt heel wisselend kort of lang, hij gooit er ineens 2 voedingen uit om er volgende week weer 3 extra te willen. Ach, baby's
Hier zijn we weer goedgekeurd bij het consultatiebureauquote:Op dinsdag 28 januari 2020 11:32 schreef B.ertha het volgende:
Mijn baby heeft me vannacht 4,5 uur aaneengesloten slaap gegund![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 40% gewijzigd door pinquit op 28-01-2020 16:18:23 ]erf de ogen van je kind - kijk erdoor
quote:Op dinsdag 28 januari 2020 15:31 schreef pinquit het volgende:
Mijn baby krijgt dus gewoon echt 6 tanden tegelijkwhyyyy
Ze is dus de hele dag een soort van boos constantik snap dat wel
6SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.welke dan?
Koert heeft twee ondertanden en hij doet er echt honderd jaar over om de bovenste door te krijgen (als in: ze zijn er bijna, maar al een tijd zijn ze er bijna).
Wat een droppie![]()
Aan de andere kant, ben je wel gelijk even klaar![]()
Ik had een vips carrier met bamboe. Ik vond die fijn want lekker luchtig materiaal. Heb 'm ter overname eventueelquote:Op dinsdag 28 januari 2020 17:55 schreef B.ertha het volgende:
Fijn @:keroppi!
Ai, sterkte @:Pinquit
Vraagje: ik wil toch ff een stretch draagdoek scoren op marktplaats voor totdat smurf lekker in de draagzak past. Maakt het merk daarin nog uit? Hebben jullie een voorkeur?
Ik heb nogal een lamme arm namelijk![]()
Ik heb een niet rekbare, die mag je zo lenen.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 17:55 schreef B.ertha het volgende:
Fijn @:keroppi!
Ai, sterkte @:Pinquit
Vraagje: ik wil toch ff een stretch draagdoek scoren op marktplaats voor totdat smurf lekker in de draagzak past. Maakt het merk daarin nog uit? Hebben jullie een voorkeur?
Mag port ook? Wijn lust ik nietquote:Op dinsdag 28 januari 2020 18:41 schreef Ticootje het volgende:
Wat raar, borstgevoede kindjes poepen echt niet elke dag. Die van mij hebben ook meestal 1x per 3 dagen een schijtdag.
6 dagen is wel sneu btw.
Qua meer drinken. Telt wijn ook?
oh ja. Ik hoor het van mijn moeder nog steeds, terwijl mijn dreumes al 20 maand is. 'Maar dan had ik hem echt eventjes in de box gezet hoor'....quote:Op zaterdag 25 januari 2020 20:45 schreef BobbyMcGee het volgende:
[..]
Ha, dit is grappig:
Bovenstaande vraag was aangeslingerd door manlief, die vroeg 'Wanneer begin je eigenlijk met opvoeden en te zeggen dat hij niet aan dingen mag zitten?'. Kort daarna keek ik op Instagram op het account van Janet Lansbury (voor inspiratie over een geheel andere opvoedvraag van een vriendin met een kind van 3). Ik zag een post over een podcast-aflevering die ging over een moeder met een 7 maand oude baby die bij haar ouders continu no, no, no te horen kreeg. Liet het aan de man zien, en heb kort gezocht naar de podcast maar kon 'm niet snel vinden en werd vervolgens afgeleid door andere dingen.
Nav jouw post zocht ik op google 'yes space' op, en kwam direct bij een transcript van die podcast uitdank dus! Interessant om te lezen. Van nature zijn we beide niet van die 'nee!-schreeuwerds. Meestal laten we de koter vrij ontdekken en grijpen pas in als er daadwerkelijk schade op dreigt te treden (bij hemzelf of bij het ding in kwestie).
Mijn moeder zou overigens op jouw post zeggen: 'daar heb je toch een box voor'
Heel liefquote:Op dinsdag 28 januari 2020 18:28 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik heb een niet rekbare, die mag je zo lenen.
Sneuquote:Op dinsdag 28 januari 2020 18:39 schreef taxibabe het volgende:
Thomas heeft gisteren microlax gehad, hij had al 6 dagen niet gepoept en wou niet meer drinken en was ontroostbaar(in een hotel waar we een verjaardagsontbijt hadden..
)
Nu heeft hij dus microlax gehad (werkt super overigens), maar zijn poepgedrag moet dus wel veranderen, de dokter vond 1 x per 3 dagen wel weinig. Nu moeten we komende week een poepdagboek bijhouden en ik moet veel meer drinken van de dokter, richting de 2,5-3 liter per dag. Ik zat denk ik al op zeker wel 1,5 liter.
Echt? Wat zieligquote:Op dinsdag 28 januari 2020 19:31 schreef Rebubbled het volgende:
Telde wijn maar.
Hier een babietje dat met stoplichtrode opgezette billen van de GO terugkwam.. Vreselijk huilen met verschonen. Mijn vriend belde in paniek op wat te doen. Ik ga zo even luiers tellen. Vraag me af hoe vaak ze verschoont is vandaag.. Met die zure poepluiers kan ze echt niet rondlopen. Hoe maken jullie dingen bespreekbaar? Ik vind het heel lastig met een GO, omdat ze geen instantie zoals een KDV is.
Ik heb een zwarte van Babylonia die je evt voor een symbolisch bedrag mag overnemen als je wilt.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 17:55 schreef B.ertha het volgende:
Ja he, zo’n biggelend traantje is echt zieligquote:Op dinsdag 28 januari 2020 19:30 schreef taxibabe het volgende:
Echt ontroostbaar, hij had al wel vaker waterige oogjes bij het huilen maar gisteren biggelde het eerste traantje over zijn wang. Dat vond ik zoo sneu dat ik zelf ook tranen in mijn ogen kreeg.![]()
Sjonge, ik krijg keuzestressquote:Op dinsdag 28 januari 2020 20:05 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Ik heb een zwarte van Babylonia die je evt voor een symbolisch bedrag mag overnemen als je wilt.
Gewoon ff vragen? En of ze ff wat sudo kan smeren om de huid af te sluiten van de bijtende poep.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 19:31 schreef Rebubbled het volgende:
Telde wijn maar.
Hier een babietje dat met stoplichtrode opgezette billen van de GO terugkwam.. Vreselijk huilen met verschonen. Mijn vriend belde in paniek op wat te doen. Ik ga zo even luiers tellen. Vraag me af hoe vaak ze verschoont is vandaag.. Met die zure poepluiers kan ze echt niet rondlopen. Hoe maken jullie dingen bespreekbaar? Ik vind het heel lastig met een GO, omdat ze geen instantie zoals een KDV is.
Ja min of meer ja.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 19:59 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Heel liefWerkt dat net zo als een rekbare? Daar heb ik nu allemaal filmpjes van zitten kijken en dat spreekt me aan
Nee nog niet, heb wel infacol in huis, van een kennis gekregen. Maar durf het nog niet zo goed te gebruiken.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 20:36 schreef Ceviche het volgende:
Taxi, hadden jullie al iets laxerends geprobeerd?
Sneu hoor![]()
Hier ook wel dat z'n eetlust weg was met obstipatie maar niet zoals jij nu beschrijft. Ik ben benieuwd of meer drinken helpt.
Volgens mij is Infancol bedoeld ter voorkoming vam krampjes a.g.v. gas en heeft het geen laxerende werking?quote:Op dinsdag 28 januari 2020 20:46 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Nee nog niet, heb wel infacol in huis, van een kennis gekregen. Maar durf het nog niet zo goed te gebruiken.
Hij had 's morgens om 7 uur nog goed gedronken maar om half 11 en 1 uur wilde hij echt niets drinken, hooguit 3 slokjes, wat er ook weer uit kwam. Pas om 4 uur 's middags na de klysma wilde hij weer drinken. Daarna ook om het uur, zo veel dat hij steeds ook slokjes teruggaf, veel te gulzig steeds (nu zaten mijn borsten ook behoorlijk steeds, dus er kwam ook veel)
Dan houd ik je aanbod in gedachten maar kijk ik eerst even naar eentje die ik kan overnemenquote:Op dinsdag 28 januari 2020 20:28 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja min of meer ja.
Ik draag ze nu in de zak en niet in de doek. Maar ik wil m ook niet definitief wegdoen nog.
Wat raden jullie dan aan?quote:Op dinsdag 28 januari 2020 20:50 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Volgens mij is Infancol bedoeld ter voorkoming vam krampjes a.g.v. gas en heeft het geen laxerende werking?
Nou dat was na die klysma ook, was echt een 2-mansjob om hem schoon te krijgen. 1 moest zijn beentjes vasthouden en de ander poetsen, hahaquote:Op dinsdag 28 januari 2020 21:13 schreef June. het volgende:
Draak had hier ook 3 dagen niet gepoept, vond zijn buik ook al zo bolWilde idd ook minder drinken.
Gisteren is alles in 1x eruit gekomen met een spuitluier. Alles zat onder haha.
Ik denk niet dat infacol is wat je zoekt eigenlijk. Lastig hoor, dat hij dan echt niet meer wil drinken.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 20:46 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Nee nog niet, heb wel infacol in huis, van een kennis gekregen. Maar durf het nog niet zo goed te gebruiken.
Hij had 's morgens om 7 uur nog goed gedronken maar om half 11 en 1 uur wilde hij echt niets drinken, hooguit 3 slokjes, wat er ook weer uit kwam. Pas om 4 uur 's middags na de klysma wilde hij weer drinken. Daarna ook om het uur, zo veel dat hij steeds ook slokjes teruggaf, veel te gulzig steeds (nu zaten mijn borsten ook behoorlijk steeds, dus er kwam ook veel)
Ik had een tweedehands tricot slen (Babylonia) gekocht op aanraden van een vriendin maar hij heeft er max drie keer ingezeten. Het was uiteindelijk veel te warm voor binnen (want drie lagen doek over hem). Ik ben nu ook over op niet rekbaar. Heerlijk.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 17:55 schreef B.ertha het volgende:
Hier wordt ze dan eerst grof schoongemaakt en dan mee onder de douche hoor. Anders niet te doenquote:Op dinsdag 28 januari 2020 21:47 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Nou dat was na die klysma ook, was echt een 2-mansjob om hem schoon te krijgen. 1 moest zijn beentjes vasthouden en de ander poetsen, haha
Ik drink en pies me een ongeluk, maar meneer heeft ook vandaag nog niet gepoept. Wel is hij steeds aan het drukken en scheten aan het laten. Als morgenochtend nog niet gepoept heeft dan bellen we de dokter weer.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 21:54 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ik denk niet dat infacol is wat je zoekt eigenlijk. Lastig hoor, dat hij dan echt niet meer wil drinken.
Ik zou niet te lang kwakkelen en zoeken.
Het is heel anders dan jouw situatie maar Koert doet het echt veel beter door de forlax. Achteraf wel 'spijt' dat we zo lang hebben aangemodderd.
Als meer drinken niet helpt zou ik beginnen met lactulose (in overleg met je huisarts).
Als de ontlasting vast zit kan dat an sich ook krampen geven. Dan is inderdaad iets van forlax of lactulose een betere keus, hoewel dat laatste ook krampen kan geven.quote:Op woensdag 29 januari 2020 12:29 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Ik drink en pies me een ongeluk, maar meneer heeft ook vandaag nog niet gepoept. Wel is hij steeds aan het drukken en scheten aan het laten. Als morgenochtend nog niet gepoept heeft dan bellen we de dokter weer.
Het rare is dat als hij poept, de poep niet hard is.quote:Op woensdag 29 januari 2020 12:47 schreef June. het volgende:
[..]
Als de ontlasting vast zit kan dat an sich ook krampen geven. Dan is inderdaad iets van forlax of lactulose een betere keus, hoewel dat laatste ook krampen kan geven.
Perst hij wel goed?quote:Op woensdag 29 januari 2020 12:53 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Het rare is dat als hij poept, de poep niet hard is.
Wat ik mij dan afvraag, als ik genoeg drink en bv het enige is wat hij binnenkrijgt, wat is dan de oorzaak van het moeilijke poepen. Begrijp me niet verkeerd, want fijn dat die middelen werken, maar eigenlijk zou er een reden moeten zijn lijkt mij?
Geen idee, hoe kom je daarachter?quote:Op woensdag 29 januari 2020 13:07 schreef Whoopje het volgende:
[..]
Perst hij wel goed?
Bouncy had ook poepproblemen en bleek oa verkeerd te persen waardoor ze tegen een dichte uitgang aan het persen was.
Had ik ookquote:Op woensdag 29 januari 2020 12:53 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Het rare is dat als hij poept, de poep niet hard is.
Wat ik mij dan afvraag, als ik genoeg drink en bv het enige is wat hij binnenkrijgt, wat is dan de oorzaak van het moeilijke poepen. Begrijp me niet verkeerd, want fijn dat die middelen werken, maar eigenlijk zou er een reden moeten zijn lijkt mij?
Hier zagen de verpleegkundigen het aan de houding, Bouncy verkrampte helemaal en trok zichzelf in een soort van komma vorm (kromme rug, opgetrokken benen), ze rolde dan ook echt op haar zij. Ze doet het nu af en toe nog, ik leidt haar dan af zodat ze weer ontspant en dan lukt het meestal ineens welquote:Op woensdag 29 januari 2020 13:10 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Geen idee, hoe kom je daarachter?
Dat zie ik hem nog niet doen. Vanmiddag met uit bedje halen dacht ik dat hij had gepoept, zo klonk het wel, maar helaas.. het was alleen een vochtige scheet.quote:Op woensdag 29 januari 2020 13:56 schreef Whoopje het volgende:
[..]
Hier zagen de verpleegkundigen het aan de houding, Bouncy verkrampte helemaal en trok zichzelf in een soort van komma vorm (kromme rug, opgetrokken benen), ze rolde dan ook echt op haar zij. Ze doet het nu af en toe nog, ik leidt haar dan af zodat ze weer ontspant en dan lukt het meestal ineens wel
Wil hij nu wel weer drinken? Als hij er verder geen last meer van heeft behoudens scheten laat zou ik het even afwachten.quote:Op woensdag 29 januari 2020 16:32 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Dat zie ik hem nog niet doen. Vanmiddag met uit bedje halen dacht ik dat hij had gepoept, zo klonk het wel, maar helaas.. het was alleen een vochtige scheet.
Ja hij wil wel weer drinken, maar hij heeft wel last van zijn buik, vooral krampjes en dan begint hij weer hard te huilen. Gelukkig kunnen we hem nog steeds troosten, dat was maandag wel anders, maar ik vind het zo sneu voor hem.quote:Op woensdag 29 januari 2020 16:35 schreef June. het volgende:
[..]
Wil hij nu wel weer drinken? Als hij er verder geen last meer van heeft behoudens scheten laat zou ik het even afwachten.
Je kunt die poep er dan bijna wel uit kijken, zo sneu als die kleintjes er zo’n last van hebben. Hopelijk snel een volle luier!quote:Op woensdag 29 januari 2020 16:32 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Dat zie ik hem nog niet doen. Vanmiddag met uit bedje halen dacht ik dat hij had gepoept, zo klonk het wel, maar helaas.. het was alleen een vochtige scheet.
Hier ook een pruillipperige bijter soms. Super pijnlijk. En eng om dan weer je tepel erin te schuiven.quote:Op woensdag 29 januari 2020 21:20 schreef Ticootje het volgende:
Arch. Ik heb een bijtertje. En nieuwe tanden zijn vlijmscherp. Ik riep vanmorgen best geschrokken “auw!” Koos kreeg er helemaal een pruillip van.
Anders kun je ook altijd nog voor een tepelhoedje gaan toch?quote:Op woensdag 29 januari 2020 21:43 schreef elamanilo het volgende:
Het hangt in de lucht, hier afgelopen nacht ook een bijtertje... 3x honger, 3x gebeten. Toen heb ik gekolfd want ik durfde niet meer.
Op internet las ik: als ze eenmaal goed zijn aangehapt, dan kunnen ze niet bijten, want tong over de tandjes. Dus grote hap laten nemen helpt.
Dat doe ik dus nu en tot nu toe is het gelukkig weer goed gegaan. Want vannacht was dus heavy met een hongerige baby die telkens als eerst beet en dus mocht ie telkens niet verder aan m’n borst..
Maar het kolven gaf me instant flashbacks naar de eerste tijd met m’n oudste en ik voelde meteen alle postpartum depressie gevoelens boven komen. :’(
Lijkt wel alsof ze make-up op heeft.quote:Op zondag 26 januari 2020 16:52 schreef Rebubbled het volgende:
Wat is M. lekker aan het ontwikkelen Cava!
Whoopje, hier ook alles op verzoek. Behalve eten, dat gaat op mijn tijden. Heeft ze honger, eet ze mee. Wilt ze niks, prima.
Hier komen twee boventanden tegelijk door. Ik kan de randjes al zien. Elke scheet is een natte zure doorlekkende scheet. Dus we verkleden en wassen ons suf en slapen is drama. Maar verder is ze wel heel de dag blij.
Vandaag bij de geitenboerderij gietenyoghurt gegeten. Ging er prima in, al deden de gezichten anders vermoeden:
[ afbeelding ]
En kijk dit kind nou
[ afbeelding ]
Daar bijten ze gewoon doorheen hoor.quote:Op woensdag 29 januari 2020 21:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Anders kun je ook altijd nog voor een tepelhoedje gaan toch?
Bij mij werkt hij niet. Aha wel als ik op afbeelding klik in de quote.quote:Op donderdag 30 januari 2020 08:39 schreef Whoopje het volgende:
Ik ben de afgelopen 3 dagen echt specifiek gaan voedden op verzoek, iets wat jullie ook zeiden. Bouncy meldt zich keurig en ik kom nu dus uit op 4 flessen per dag. Ze is veel relaxter en drinkt haar flessen zo goed als leeg. Nu met 4 flessen krijgt ze dus meer binnen dan toen ze 5 flessen had doordat ze zoveel liet staan 🤔
Ook weer even een fotootje, gewoon omdat het kan 😉😊 (ik hoop dat ik het goed doe 😂)
[ afbeelding ]
Ja, dat herken ik ook. Als ze nog heel klein zijn, dan voed ik ze ook wel eens op mijn verzoek, omdat dat dan soms handiger uit komt. Maar zodra ze tandjes hebben en dus ook groter zijn, dan hebben ze soms gewoon echt geen honger en dan gaan ze 'klieren', zoals bijten. Daar ben ik dus wel alert op en ik voed ze eigenlijk echt alleen als ik weet dat ze ook honger hebben.quote:Op woensdag 29 januari 2020 22:52 schreef Ceviche het volgende:
Ik las dat het kan dat baby's bijten als ze niet goed zijn aangelegd of als ze niet echt honger hebben.
Dat is hier meestal wel de oorzaak (al bijt Koert niet vaak). Dan ligt hij gewoon niet handig of ik probeer te voeden als hij eigenlijk geen honger heeft.
Hij duwt wel regelmatig z'n ondertanden in m'n kaak als hij een kus geeft, ik zag van de week dat ik daar gewoon een wondje heb zittendat zeggen ze er allemaal niet bij als je een kind krijgt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 30 januari 2020 12:16 schreef pinquit het volgende:
Wauw, wat lijkt M op zijn vader! Niet door de staart hoor haha
Ja ik vind dat best bijzonder! Nora lijkt op mij, en ik lijk zelf heel erg op mijn vader, maar Noor heeft ook heel veel dingetjes van mijn moeder weer. Zo maf!quote:Op donderdag 30 januari 2020 12:19 schreef elamanilo het volgende:
[..]![]()
![]()
Ja he, dit is wel echt een C. kopietje!En hij schijnt ook veel op C. z'n opa als baby te lijken, m'n schoonmoeder heeft ergens een foto maar die moet nog tevoorschijn komen, ben heel benieuwd! Leuk om dingen terug te zien van je baby in andere familieleden.
Dit wil ik ook graag gaan doen, heb je er ervaring mee? Ik zoek eigenlijk een overzichtje met de 10 a 20 meest ‘essentiele’ gebaren, zoals ‘eten’ ‘drinken’ ‘slapen’ etc. Weet jij of zoiets te vinden is zonder dat er direct een hele cursus aan vast zit? Gaat mij erom dat we wat basisbegrippen kunnen gebruikenquote:Op donderdag 30 januari 2020 11:28 schreef elamanilo het volgende:
Ik zit er aan te denken om wat babygebaren erbij te doen, want dat kunnen ze ook al makkelijk.
Ik geef ze een lik pindakaas idd. Beter via de mond introduceren dan via de huid en liever wat eerder dan 6 maanden.quote:Op donderdag 30 januari 2020 14:40 schreef BellaaElisa het volgende:
Hier ook net van het CB eerste prikjes gehad. Wat sneu was dat weer zeg. Helemaal overstuur terwijl die een seconden van te voren helemaal aan het schaterlachen was![]()
stats 6990 en ongeveer 65 cm, hij bleef niet echt stil liggen. Babysaurus
![]()
DE wat fijn dat die is aan gekomen in zijn gewicht. Eet die al goed vaste voeding?
Wij mogen volgende maand starten, en vanwege zijn eczeem moeten wij ookal starten met pindakaas en ei etc. Om allergie uit te sluiten. (Ze zei door de banaan een lepeltje pindakaas en ei) het gaat een beetje tegen mijn gevoel in. Maar ja ik begin heel erg te denken dat spruit allergisch is..
Heeft jouw duo ook last van eczeem? En doe je het dan gewoon in hun mond rechtstreeks zonder met iets te mengen?quote:Op donderdag 30 januari 2020 14:54 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik geef ze een lik pindakaas idd. Beter via de mond introduceren dan via de huid en liever wat eerder dan 6 maanden.
Nou prima.
Robin ja, koos nee.quote:Op donderdag 30 januari 2020 14:59 schreef BellaaElisa het volgende:
[..]
Heeft jouw duo ook last van eczeem? En doe je het dan gewoon in hun mond rechtstreeks zonder met iets te mengen?
Euh, ik snap de verwarringquote:Op donderdag 30 januari 2020 15:30 schreef pinquit het volgende:
[..]
Godsamme ik dacht dat je @:guitarist was
Thanks!quote:
Gefeliciteerd maat. Wist niet dat je een zoon had gekregen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:05 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Thanks!
Ben hier alleen niet als VBL'er maar als papa van m'n 10-weken oude zoontje
Thanks man! Ja alles gaat goed hoorquote:Op donderdag 30 januari 2020 17:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Gefeliciteerd maat. Wist niet dat je een zoon had gekregen.
Gaat alles goed? Slaapt ie een beetje door?
Goed om te horen. Één keer per nacht klinkt heerlijk.quote:Op donderdag 30 januari 2020 17:23 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Thanks man! Ja alles gaat goed hoorhij zit nu in de fase dat 'ie z'n handjes ontdekt, super schattig
![]()
Hij meldt zich tegenwoordig nog één keer per nacht voor een voeding, maar mijn vriendin geeft borstvoeding, dus daar heb ik weinig last van
Groeit wel echt heel hard, bij de geboorte was hij maatje 56-58 en hij gaat nu al over naar 68
Dit dus idd!quote:Op donderdag 30 januari 2020 18:08 schreef Ticootje het volgende:
Liever een blije mama dan perse ergens mee doorgaan waar je niet happy van wordt.
Ik lees alleen dat het voor de antistoffen en voor de ontwikkeling van de hersenen beter is. Maar goed, als het niet gaat of als je je er niet goed bij voelt is stoppen beter ja.quote:Op donderdag 30 januari 2020 18:36 schreef Whoopje het volgende:
[..]
Dit dus idd!
Hier na 5 weken gestopt, ik zat er al over na te denken maar mijn lijf maakte de keuze voor me, van de ene op de andere dag had ik geen druppel meer. Ik heb me even schuldig gevoeld maar al snel kwam de opluchting want het ging gewoon niet.
veel knuffelen is ook goed voor de ontwikkeling van de hersenen. Doe dat gewoon extra.quote:Op donderdag 30 januari 2020 18:55 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik lees alleen dat het voor de antistoffen en voor de ontwikkeling van de hersenen beter is. Maar goed, als het niet gaat of als je je er niet goed bij voelt is stoppen beter ja.
Niks fijner dan hem de hele dag knuffelenquote:Op donderdag 30 januari 2020 19:08 schreef Ticootje het volgende:
[..]
veel knuffelen is ook goed voor de ontwikkeling van de hersenen. Doe dat gewoon extra.
Hahaquote:Op donderdag 30 januari 2020 21:04 schreef June. het volgende:
Net terug van eerste keer sporten na de bevalling. Ik ben dood
Nee, maar open die gerust! Is vast animo voor!quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:17 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Haha
Ik ben weer aan het trainen voor de 1/4e marathon maar mijn buikspieren voelen soms zo moe na een rondje gedaan te hebben.
Is er eigenlijk een 'ontzwangeren' of 'na de bevalling' oid topic hier? Waar het over dit soort dingen kan gaan en waar ik kan rouwen om al het haar dat in mijn haarborstel blijft hangen![]()
Kinderzeer. De huisarts was ook eigenlijk niet zo te spreken over de aanpak van het kdv.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:35 schreef -Mellow- het volgende:
Zo hee, ja dat bijten doet mijnes ook, maar ze heeft 'gelukkig' nog geen tandjes. Ik vrees een beetje voor straks. En de hele tijd met die scherpe klauwtjes mijn borsten vastgrijpen. 'T is echt een feest in mijn decolleté met al die krassen
Hier ook haren die er met hele plukken uit komen![]()
Laatst voor t eerst poepen overgeslagen, drie dagen lang. Daarvoor deed ze t elke dag dus ik was de hele tijd op mijn hoede voor een explosie. Maar niks aan de hand, begon gewoon weer normaal te poepen als voorheen. Sneu @:taxibabe die verstopping. Vreemd ook met alleen borstvoeding. Moet r toch zo uitlopen zou je denken.
Wat voor vlekkentyfus hebben ze dan Ticootje? Behoorlijk balen ja, nu al aan de antibiotica.
Mijn kindje heeft een nieuwe gewoonte. Dan maakt ze een onderkin en produceert ze een soort schor keelgeluid en zegt ze heel lang "aaaaaaaaaaaahhhhhhhhhh" Heel serieus erbij kijken ook, en dat dan heeeeeeel lang volhouden![]()
Ik ben bang dat ik samen met haar van trap val, ik benen breek en niet bij haar kan komen en zij levensloos ligt. Die dagmerries heb ikquote:Op donderdag 30 januari 2020 23:22 schreef -Mellow- het volgende:
Ik heb overigens na bijna 6 maanden nog steeds de idiote angst dat mijn baby opeens dood gaat. Sinds 3 maand ongeveer ligt ze 's avonds geregeld alleen boven te slapen, maar ik zit dan echt niet ontspannen op de bank. Krijg ik eens de kans even wat voor mezelf te doen, sta ik nog steeds helemaal aan. Poe hee, wordt dat ooit weer normaal?
quote:Op vrijdag 31 januari 2020 11:12 schreef CaVaBien het volgende:
Die angsten heb ik ook. Wij slapen samen in een bed, dus ik ben extra alert en word tussendoor vaak wakker en controleer of ze nog goed ligt/ ademt en slaap dan verder. Ze is inmiddels bijna 10 maanden.
Schattige foto rebubbled! Wat heeft ze mooie ogen
Veel beterschap Ticootje. Lijkt me heel vervelend. Hopelijk zijn ze er snel van af. Dat is wel een beetje een nadeel van opvang.
Ik had laatst met een vriendin afgesproken. Eenmaal aangekomen zag ik dat ze een koortslip had, dus heb gevraagd of ze beetje rekening ermee wilde houden, want koortslip en baby's is geen goede combinatie. Heeft ze M toch 'per ongeluk' 2x een kusje gegeven onder het mom van 'oeps vergeten'. Ik vind het een beetje jammer dat mensen zo egoïstisch kunnen doen en geen rekening houden.
Hahaha ja die eerste keer sporten, auwtsjquote:Op donderdag 30 januari 2020 21:04 schreef June. het volgende:
Net terug van eerste keer sporten na de bevalling. Ik ben dood
Ze heeft een dochter van 18 (ze was zelf 18 toen ze haar kreeg, dus een jonge mama).quote:Op vrijdag 31 januari 2020 11:16 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dat is echt niet oke. Ik vond het al verschrikkelijk dat iemand hier half verkouden op kraambezoek kwam. Iemand met een koortslip die je baby een kusje geeft, dat is echt achterlijk. Heeft zelf zeker geen kinderen?
Net zoals een mogelijke allergie oid.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 14:37 schreef Ticootje het volgende:
Wat vinden mensen daar toch leuk aan?
Doe het lekker bij je eigen baby maar respecteer een moeder gewoon als ze dat liever niet heeft.
Dat soort mensen met 'het kan echt geen kwaad hoor' wens ik altijd een allergie toe voor gluten, koemelk, ei, vis, soja, selderik, pinda, noten, schelp&schaaldieren, sulfiet en sesam. Succes met etenquote:Op vrijdag 31 januari 2020 14:47 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Net zoals een mogelijke allergie oid.
'het is maar 1 hapje, kan vast geen kwaad, stel je niet aan' etc. Ik hoorde het laatst toen een hapje zat te eten met mijn dochter. Ik hoorde die moeder echt zo boos worden, terecht!![]()
Veel rijstwafels bevatten sporen van sesamquote:Op vrijdag 31 januari 2020 16:06 schreef Roosgeluk het volgende:
idd @:douche-eendje en dan wel alles bij elkaar gecombineerd. Kunnen ze op water en rijstwafels.
(ook mensen die rijstwafels met jam of kale sla een prima maaltijd vinden, maar das een ander topic).
Doen ze hier ook. Ik kijk ook gewoon maar niet meer op de klok.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 18:46 schreef taxibabe het volgende:
Wat een schatjes Ela!
Hebben de babies hier die op verzoek gevoed worden een soort regelmaat qua tijd tussen de voedingen op 1 dag? Ik snap soms niks van Thomas, de ene keer zit er maar 2,5 uur tussen en nu slaapt hij al 2 uur als een roos en is het inmiddels 4 uur geleden dat hij heeft gedronken.
Zelfde hier. En ik geef nog wel flesvoeding. Dus altijd hetzelfde qua hoeveelheid. Ene keer 2,5 uur ertussen. Een andere keer 4,5 uur. Overdag of in de nacht, maakt geen verschil. Puur random.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 18:46 schreef taxibabe het volgende:
Wat een schatjes Ela!
Hebben de babies hier die op verzoek gevoed worden een soort regelmaat qua tijd tussen de voedingen op 1 dag? Ik snap soms niks van Thomas, de ene keer zit er maar 2,5 uur tussen en nu slaapt hij al 2 uur als een roos en is het inmiddels 4 uur geleden dat hij heeft gedronken.
Jep. Dit is Koos.quote:
Da's toevallig, iemand raadde mij Orthiflor aan voor Thomas voor het poepen. Heb jij daar ervaring mee?quote:Op zaterdag 1 februari 2020 14:37 schreef elamanilo het volgende:
@:Whoopje ik las laatst dat verkoudheid vooral voortkomt uit een zwakke(re) darmflora. Dus misschien Orthiflor voor baby of zo toevoegen aan de voeding (vanaf welke leeftijd mag dat?). Als je borstvoeding geeft: Moedermelk in het neusje druppelen en zelf extra darmflora nemen.![]()
Wij zijn sinds woensdag orthiflor start aan het geven op aanraden van het CB tegen krampjes. Het is nog te vroeg om echt iets te kunnen zeggen, maar vorige nacht hebben we voor het eerst in weken allebei in bed geslapen ipv dat iemand met hem moet zitten. Hopelijk geen toeval.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 14:58 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Da's toevallig, iemand raadde mij Orthiflor aan voor Thomas voor het poepen. Heb jij daar ervaring mee?
Die virussen krijgen hun kans doordat je immuunsysteem verzwakt is wat weer komt doordat je darmflora niet in optimale conditie is. Je darmflora een boost geven helpt mee om verkoudheden tegen te gaan.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 15:34 schreef Mrs.Peel het volgende:
@:Whoopje @:elamanilo Verkoudheid wordt veroorzaakt door virussen. Het gevolg is oa snotteren, niezen en hoesten. Na een week is het virus weg, de gevolgen blijven soms wat langer hangen. Tegen snot in het neusje doen wij inderdaad heel vaak zoutoplossing, dan stroomt het er hier uit. @:Aure (volgens mij) gebruikte dan ook nog een neuspeer om het snot uit de neus te zuigen. Er zijn ook ouders die het zelf met hun mond uit het neusje zuigen. Daar heb ik geen ervaring mee
Goede ervaringen ja. Nu hebben mijn kinderen en ik een goede darmflora, maar als het een keer wat minder is, dan geef ik wat Orthiflor en dan is het eigenlijk meteen weer fijn. Ik merk dan snel verschil in substantie en ook in frequentie. Ik vind het wel fijn spul. Het is niet goedkoop, maar zeker in de winter vind ik het wel fijn om wat extra te boosten hier en daar.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 14:58 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Da's toevallig, iemand raadde mij Orthiflor aan voor Thomas voor het poepen. Heb jij daar ervaring mee?
Sofie heeft dat ook eens bij mijn vriend voor elkaar gekregen. Huisarts heeft toen antibiotica-druppels voorgeschreven. Na 2 dagen was de pijn zo goed als weg. En verder helemaal restloos hersteld. Sterkte!quote:Op zaterdag 1 februari 2020 18:51 schreef -Mellow- het volgende:
Mijn baby heeft vannacht haar vingertje met volle vaart in mijn pupil geplant. Ik had haar nageltjes al n tijdje niet gekniptSchaafwondje op mijn hoornvlies nu en kan alleen maar met pijnstillers op de bank
Mijn lief heeft wel een stoer ooglapje voor me gemaakt vannochtend
Dankje.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 19:53 schreef Takkie88 het volgende:
[..]
Sofie heeft dat ook eens bij mijn vriend voor elkaar gekregen. Huisarts heeft toen antibiotica-druppels voorgeschreven. Na 2 dagen was de pijn zo goed als weg. En verder helemaal restloos hersteld. Sterkte!
Ik zie dat ze meerdere soorten hebben, welke gebruik jij dan? Ik wil Thomas (als het niet per se nodig is) zo min mogelijk geven naast bv, dus als het via mij kan lijkt mij dat het beste.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 17:05 schreef elamanilo het volgende:
[..]
Goede ervaringen ja. Nu hebben mijn kinderen en ik een goede darmflora, maar als het een keer wat minder is, dan geef ik wat Orthiflor en dan is het eigenlijk meteen weer fijn. Ik merk dan snel verschil in substantie en ook in frequentie. Ik vind het wel fijn spul. Het is niet goedkoop, maar zeker in de winter vind ik het wel fijn om wat extra te boosten hier en daar.
Bij de baby's neem ik het zelf in om via de borstvoeding nog wat extra mee te kunnen geven.
Die voor moeder & baby, Orthiflor start heet ie volgens mij.quote:Op zondag 2 februari 2020 08:00 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Ik zie dat ze meerdere soorten hebben, welke gebruik jij dan? Ik wil Thomas (als het niet per se nodig is) zo min mogelijk geven naast bv, dus als het via mij kan lijkt mij dat het beste.
Ah leuk! Goed dat het lijkt te bevallen, en mooi duurzaam dat meerdere mensen er plezier van hebbenquote:Op zondag 2 februari 2020 18:55 schreef B.ertha het volgende:
@:keroppi hij vindt het wel leuk geloof ik
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hoe slapen ze dan wel? Op je en/of in draagzak cq doek?quote:Op zondag 2 februari 2020 15:44 schreef taxibabe het volgende:
Dat is hier heel verschillend. Meestal lukt het niet, soms max een uurtje (plus de tijd voor het in slaap krijgen), en soms lukt het 2 uur.
Draagdoek vind hij niet meer leuk..quote:Op zondag 2 februari 2020 20:12 schreef June. het volgende:
[..]
Hoe slapen ze dan wel? Op je en/of in draagzak cq doek?
Ik probeer T toch elke keer weer in bed te leggen om te slapen. Even op mij of in de draagzak vind ik heerlijk maar niet de hele dag..
Ah ja, die heb ik gezien! Morgen moeten we weer naar de huisarts, ik zal eens informeren bij hem. Overigens heeft hij vrijdag na de klysma gepoept, zaterdag een beetje en vanmiddag ook weer een volle luier! Wat kun je blij zijn als je kind weer zelf poept..quote:Op zondag 2 februari 2020 12:20 schreef elamanilo het volgende:
[..]
Die voor moeder & baby, Orthiflor start heet ie volgens mij.
In de drager vindt mijn zoontje ook altijd geweldigquote:Op zondag 2 februari 2020 18:55 schreef B.ertha het volgende:
@:keroppi hij vindt het wel leuk geloof ik
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 2 februari 2020 20:53 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Draagdoek vind hij niet meer leuk..![]()
Dus het zijn hazenslaapjes op mij of in de box. Soms lukt het om nog 1,5 uur in de box te slapen. Hij komt wel aan zijn slaapuren, maar het zijn korte slaapjes.
Ik denk dat hij dat van mij heeft, mijn zus (1,5 jaar ouder) deed nog middagslaapjes terwijl ik er al van af was. De laatste keer dat ik middagslaapje moest doen ben ik met matras en al uit mijn ledikantje geklommen (ja.. mijn ouders hadden mij vastgebonden aan het ledikant)
Wat goed! Ja die verbazing is cool! Thomas rolde laatst per ongelijk van buik naar rug, daar schrok hij zo van dat 'ie begon te huilen.quote:Op maandag 3 februari 2020 14:54 schreef Whoopje het volgende:
Bouncy draaide ineens van haar rug naar haar buik 🥳 Ik weet niet wie er verbaasder was dat het ineens lukte, zij of ik 😂 ze was zwaar onder de indruk leek het
Ah gos, ook onder de indruk dus. En fijn dat hij weer goed poept!quote:Op maandag 3 februari 2020 16:03 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Wat goed! Ja die verbazing is cool! Thomas rolde laatst per ongelijk van buik naar rug, daar schrok hij zo van dat 'ie begon te huilen.
Hij is net goedgekeurd door de dokter! Hij heeft sinds vrijdag elke dag gepoept! Ik moet dus wel minimaal 2-2,5 liter per dag blijven drinken.
Ik heb idd voor mijn werk een drinkfles van 600 ml, daar moet ik van mezelf ook minimaal 2, liefst 3 van leegdrinken, naast de koffie, thee, water etc wat ik er naast nog drink.quote:Op maandag 3 februari 2020 16:07 schreef Rebubbled het volgende:
Taxi, je hebt zelf minimaal 1,5 nodig en je maakt ca. 1 liter melk per dag. Dus drinken is inderdaad belangrijk! Ik doe dat door grotere glazen te gebruiken dan ik voorheen deed. Dan drink ik in 1x 350 ml ipv 200 ml. Ik heb een extra grote theebeker op werk en een rietjesfles met ml aangegeven, zodat ik weet hoeveel ik nog moet. Drinken was nooit mijn ding, dus ik vond het ook super lastig.
Goede tip, dat ga ik zeker eens proberenquote:Op maandag 3 februari 2020 16:02 schreef Rebubbled het volgende:
Ik weet niet of jullie nog borstvoeding geven en cosleepen. Hier hielp het in elk geval tot 2x toe om de 'elke 2 uur' nachten te doorbreken door zelf op een andere kamer te slapen voor een paar nachten. Geen jammie melkgeur om haar heen, dieper slapen en met een paar dagen is ze dan gereset naar 1x per nacht. Misschien was het toeval, misschien werkt het voor jullie niet, misschien ook wel.
Ik vind deze kruipfase zooo gezellig. Ben ik even in de keuken hoor ik *pat pat pat pat* die handjes op de vloer en dan zo'n koppie om de hoek kijken.Sta ik te douchen, hoor ik de *pat pat pat* weer, zit ze bij de verhoogde drempel te koekeloeren.
Zo gezellig! Geen gefrustreerd gegil meer. Lekker eten omdat ze zoveel beweegt. Helemaal verliefd.
quote:Op maandag 3 februari 2020 08:33 schreef B.ertha het volgende:
Fijn taxibabe!
Ik had even goede hoop na de afgelopen nachten maar ons melkmonster is nu twee dagen op rij weer elke 2 uur gekomen
Ik ben sinds deze week ook begonnen met combineren.quote:Op maandag 3 februari 2020 19:52 schreef B.ertha het volgende:
Dat overweeg ik ook, om te gaan combineren. Hoe weet je dan hoeveel kv je moet geven?
Hoe zwaar is je spookje nu?quote:Op maandag 3 februari 2020 21:07 schreef B.ertha het volgende:
Heb jij nog verlof nu, June?
En als je zegt 150 ml per kilo, door hoeveel voedingen deel je het dan?
Ja nog een maand, dus kan het mooi uitproberen. T heeft nog een nachtvoeding, dus ik ga uit van 6 voedingen per dag. Het is ook een beetje proberen. Vind het zonde om teveel moedermelk weg te gooien, van flesvoeding is dat niet erg, dus daar geven we wel eens meer van en kijken wat hij drinkt.quote:Op maandag 3 februari 2020 21:07 schreef B.ertha het volgende:
Heb jij nog verlof nu, June?
En als je zegt 150 ml per kilo, door hoeveel voedingen deel je het dan?
Wij hadden een speciaal tummy time speeltje met lampjes, liedjes, tierelantijntjes, hysterie en de turbopoliep in één. Die kwam enkel tevoorschijn als ze op haar buik lag.quote:Op maandag 3 februari 2020 18:07 schreef June. het volgende:
Hebben jullie nog tips voor oefenen op de buik? Beeb vind het heerlijk op de buik, maar zo heerlijk dat hij gewoon op zijn gezicht blijft liggen
quote:Op donderdag 30 januari 2020 15:30 schreef pinquit het volgende:
[..]
Godsamme ik dacht dat je @:guitarist was
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |