abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 januari 2020 @ 09:42:42 #101
56471 pinquit
oh my lama!
pi_191199416
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 09:28 schreef Whoopje het volgende:
Ik probeer echt op haar af te gaan maar door mijn omgeving wordt ik soms wat onzeker. Ik heb bijv geen vaste tijden en dat wordt raar gevonden. Ik ga proberen dat wat meer los te laten en nog meer naar Bouncy kijken want idd, zij ‘verteld’ me in principe alles wat ik moet weten qua honger, moe etc.
Ik snap dat wel hoor! Zeker als je het alleen moet doen dus ook geen partner om ermee te overleggen, je omgeving is in principe alles wat je hebt aan klankbord.
Luister naar je baby en naar je gevoel, dan komen jullie er wel uit :* O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_191199954
Ik geef geen flesvoeding maar hier drinken ze tussen de 150 en 180 per fles. Bij 180 zitten ze echt bij het laatste stukje tegen aan te hikken.

Ik sprak een andere moeder die wel flesvoeding geeft en kindje is net zo oud, die gaf ook nog steeds flessen van 150.

Gewoon omdat tevreden bij 150.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_191200157
Ik voed op verzoek en op mijn werkdagen drinkt M in totaal 250cc afgekolfde melk. Vind ik eigenlijk best weinig, maar ik vertrouw erop dat ze dat wel inhaalt in de avond/nacht en voldoende binnenkrijgt over een dag gezien.

Ik ben zo verliefd op mijn baby O+
Ze zegt al mama (en ook anne, mama in het turks), nee nee nee nee (waarbij ze ook haar hoofd schud), dada (zo noemt ze papa) en eten.

Overigens zeggen wij ook niet constant nee, dus ik vraag me af hoe ze 'nee' heeft geleerd.

Aankleden vindt ze niet leuk en dan zegt ze: nee mama, nee nee nee! En dan ook nog haar hoofd schudden O+

Mijn baby wordt groot.. zucht :P

De afgelopen 2 dagen heb ik gewerkt en vandaag voel ik mij ziek (en ook slecht geslapen, omdat M haar melktekort aan het inhalen was), dus nu is manlief samen met M en stiefdochter gaan wandelen om mij rust te gunnen en een beetje uit te laten zieken. Maar ik kan niet slapen en mis mijn baby :')
pi_191200338
Ik voed op verzoek en op een opvangdag drinkt Bas wisselend tussen de 300-500 ml. Ik merk wel dat zijn voedingsbehoefte wel aan het verschuiven is nu met de vaste voeding erbij. Ik zit nu vandaag op 2 voedingen en hij heeft een banaan en een halve kaki op.

Ben gesloopt na de afgelopen dagen zeg, pfff. Koorts begon woensdag, donderdag bij de huisarts geweest omdat hij weer benauwd klonk. Ademhalingsfrequentie was het dubbele van normaal, dus de huisarts heeft overlegd met de kinderarts. Toen stikte hij ook later nog in zijn fruithap omdat hij een hoestbui kreeg tijdens het eten waar hij niet uitkwam en zat echt naar lucht te happen -O- . Gisterochtend was de koorts eindelijk weg, hij is nog snipverkouden en heeft ons inmiddels lekker geinfecteerd.

Bobby, wij hebben alles waarvan wij liever niet hebben dat hij aan zit/mee speelt al redelijk weggehaald in de woonkamer. Er moeten binnenkort nog even 2 tafeltjes weg die naast de bank staan, want die zijn topzwaar en heb liever niet dat hij die over zich heen trekt (dik hout blad met dunne metalen pootjes). Tegen de tijd dat hij gaat lopen nog het draaiende blad van de salontafel vastzetten en nog 2 keukenkastdeurtjes waar een klemmetje op moet, dat is het geloof ik dan wel
pi_191200342
Bij mij lijkt de max ook wel een beetje bij 600cc te zitten qua kolven.
pi_191201345
Thnx, dames!

Wat ik vooral uit jullie reacties haal is dat het helemaal niet ‘raar’ is dat ik geen vaste tijden hanteer en dat ik wat meer op mijn eigen gevoel af moet gaan. Ze groeit goed, meldt zich ook als ze honger heeft dus wat meer vertrouwen daarop en me minder aantrekken van wat er om me heen gezegd word. Beetje te onzeker soms, sorry 🙈
pi_191201964
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 12:38 schreef Whoopje het volgende:
Thnx, dames!

Wat ik vooral uit jullie reacties haal is dat het helemaal niet ‘raar’ is dat ik geen vaste tijden hanteer en dat ik wat meer op mijn eigen gevoel af moet gaan. Ze groeit goed, meldt zich ook als ze honger heeft dus wat meer vertrouwen daarop en me minder aantrekken van wat er om me heen gezegd word. Beetje te onzeker soms, sorry 🙈
Nummer 4 en 5 hier, ik werd ook onzekwr omdat ze maar 150 drinken en ook niet altijd fles leeg.
pi_191202093
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 12:38 schreef Whoopje het volgende:
Thnx, dames!

Ik merk dat het voor omgeving (kinderdagverblijf, oma) lastiger is omdat wij voedingen en slapen op verzoek doen en niet volgens een vast schema. Ja, hij heeft een beetje een schema maar het kan makkelijk eens een half uur tot een uur schelen met een slaapje, slaapt heel wisselend kort of lang, hij gooit er ineens 2 voedingen uit om er volgende week weer 3 extra te willen. Ach, baby's O+
pi_191204804
Wat is M. lekker aan het ontwikkelen Cava!

Whoopje, hier ook alles op verzoek. Behalve eten, dat gaat op mijn tijden. Heeft ze honger, eet ze mee. Wilt ze niks, prima.

Hier komen twee boventanden tegelijk door. Ik kan de randjes al zien. Elke scheet is een natte zure doorlekkende scheet. Dus we verkleden en wassen ons suf en slapen is drama. Maar verder is ze wel heel de dag blij.

Vandaag bij de geitenboerderij gietenyoghurt gegeten. Ging er prima in, al deden de gezichten anders vermoeden:

En kijk dit kind nou O+

Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_191205349
Die ogen O+
  FOK!fossiel zondag 26 januari 2020 @ 17:42:56 #111
1455 Keroppi
kool kikker
pi_191205668
quote:
17s.gif Op zondag 26 januari 2020 13:44 schreef douche-eendje het volgende:

Ja, hij heeft een beetje een schema maar het kan makkelijk eens een half uur tot een uur schelen met een slaapje, slaapt heel wisselend kort of lang, hij gooit er ineens 2 voedingen uit om er volgende week weer 3 extra te willen. Ach, baby's O+

Haha, het lukt mij ook steeds beter om deze mindset te hebben. Als ze eerst bijvoorbeeld een keer een dag of 2 slecht sliep was ik geneigd om meteen te denken dat het dus voor altijd drama zou zijn en vast kwam omdat ik X of Y fout had gedaan. Nu weet ik dat het drie dagen later weer compleet anders (beter) kan zijn.
Chick on a mission
pi_191207035
Als ik 2 nachten niet heb geslapen ben ik in staat om voor de trein te stappen.

Ik kan echt niet zonder slaap. Gelukkig gaat het over het algemeen wel. Alleen het is nu echt wachten op de grote verbouwing. De jongens worden nu wakker van ons en wij van hen. Ze slapen rustiger de uren dat we niet boven zijn.
  zondag 26 januari 2020 @ 19:35:24 #113
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_191207640
Hier een hoop gekwijl, gehuil, verkouden en soms hoesten. Morgen ook voor de eerste keer de hele dag naar de opvang en er zit een sprong aan te komen. Arm ding.

En wat een mooie ogen O+
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_191230748
Mijn baby heeft me vannacht 4,5 uur aaneengesloten slaap gegund _O_ _O_
  FOK!fossiel dinsdag 28 januari 2020 @ 13:29:38 #115
1455 Keroppi
kool kikker
pi_191232142
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 11:32 schreef B.ertha het volgende:
Mijn baby heeft me vannacht 4,5 uur aaneengesloten slaap gegund _O_ _O_
Hier zijn we weer goedgekeurd bij het consultatiebureau :).

Ik weet dat er veel kritiek schijnt te zijn op het CB maar ik herken dat tot nu toe gelukkig nog niet. Vind de artsen heel prettig, doen een net en uitgebreid klinisch onderzoek (waarbij ze mijn baby op een prettige manier benaderen) en vind ze op een prettige manier informatief naar ons toe.

(Er zit wel een verpleegkundige 'van de oude stempel' waar ik het belerende toontje wel nog eens proef ;) ).

Dit keer had ik een andere arts en we herkende elkaar maar wisten niet direct waarvan. Bleek ze in mijn vorige woon/werkplaats met haar (vierpotige ;) ) patiëntjes bij mij op de praktijk te komen :D
Chick on a mission
  dinsdag 28 januari 2020 @ 13:42:09 #116
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_191232301
Is het goed gegaan, automatic?

Wat een mooie foto's, Rebubbled!

Keroppi, het CB bij ons is ook erg prettig in de omgang. Jonge arts ook, aardige man. Ook als ik de jeugdvpk buiten tegenkom maakt ze altijd even een praatje.
pi_191233093
Altijd fijn, als ze weer ‘apk’ gekeurd zijn 😉 Hier ook tot dusver goede ervaringen met het cb, fijne en aardige mensen 😊
  dinsdag 28 januari 2020 @ 15:31:19 #118
56471 pinquit
oh my lama!
pi_191233938
Mijn baby krijgt dus gewoon echt 6 tanden tegelijk :{ whyyyy

Ze is dus de hele dag een soort van boos constant :') ik snap dat wel

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 40% gewijzigd door pinquit op 28-01-2020 16:18:23 ]
pi_191235207
Ik snap kritiek op het cb niet zo, ik bedoel meer als je er geen trek in hebt, dan ga je toch niet?

Wij halen alleen de entingen. Dus vorige maand waren we er en nu hoeven we pas bij 11 maanden weer.
  dinsdag 28 januari 2020 @ 17:46:18 #120
346653 Ceviche
pi_191236086
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 15:31 schreef pinquit het volgende:
Mijn baby krijgt dus gewoon echt 6 tanden tegelijk :{ whyyyy

Ze is dus de hele dag een soort van boos constant :') ik snap dat wel

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
6 :o welke dan?
Koert heeft twee ondertanden en hij doet er echt honderd jaar over om de bovenste door te krijgen (als in: ze zijn er bijna, maar al een tijd zijn ze er bijna).
Wat een droppie O+

Aan de andere kant, ben je wel gelijk even klaar :+
  dinsdag 28 januari 2020 @ 17:53:54 #121
56471 pinquit
oh my lama!
pi_191236182
Die naast haar ondertanden die er nu zitten (dikke bulten nu) en dat hele pakket bovenin. D'r bovenste voortanden zijn nu door, alsin 't ribbeltje komt door haar tandvlees. Daarnaast twee dikke witte bulten.
Ze krijgt ook steeds aften (of iig iets van weke tandvleesshizzle) op 't tandvlees van de door te komen tanden, zo sneu.
  dinsdag 28 januari 2020 @ 17:54:52 #122
56471 pinquit
oh my lama!
pi_191236192
Het duurt overigens wel al een week of twee, dus het zal ook wel even duren nog voordat die bulten ook daadwerkelijk tanden worden..
pi_191236207
Fijn @Keroppi!

Ai, sterkte @pinquit

Vraagje: ik wil toch ff een stretch draagdoek scoren op marktplaats voor totdat smurf lekker in de draagzak past. Maakt het merk daarin nog uit? Hebben jullie een voorkeur?

Ik heb nogal een lamme arm namelijk :')
pi_191236445
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 17:55 schreef B.ertha het volgende:
Fijn @:keroppi!

Ai, sterkte @:Pinquit

Vraagje: ik wil toch ff een stretch draagdoek scoren op marktplaats voor totdat smurf lekker in de draagzak past. Maakt het merk daarin nog uit? Hebben jullie een voorkeur?

Ik had een vips carrier met bamboe. Ik vond die fijn want lekker luchtig materiaal. Heb 'm ter overname eventueel ;)
pi_191236645
quote:
Fijn @:keroppi!

Ai, sterkte @:Pinquit

Ik heb een niet rekbare, die mag je zo lenen.
  FOK!fotograaf dinsdag 28 januari 2020 @ 18:39:16 #126
148247 taxibabe
pi_191236775
Thomas heeft gisteren microlax gehad, hij had al 6 dagen niet gepoept en wou niet meer drinken en was ontroostbaar :'( (in een hotel waar we een verjaardagsontbijt hadden.. :{ )

Nu heeft hij dus microlax gehad (werkt super overigens), maar zijn poepgedrag moet dus wel veranderen, de dokter vond 1 x per 3 dagen wel weinig. Nu moeten we komende week een poepdagboek bijhouden en ik moet veel meer drinken van de dokter, richting de 2,5-3 liter per dag. Ik zat denk ik al op zeker wel 1,5 liter.
pi_191236797
Wat raar, borstgevoede kindjes poepen echt niet elke dag. Die van mij hebben ook meestal 1x per 3 dagen een schijtdag.

6 dagen is wel sneu btw.

Qua meer drinken. Telt wijn ook?
  FOK!fotograaf dinsdag 28 januari 2020 @ 19:30:15 #128
148247 taxibabe
pi_191237456
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 18:41 schreef Ticootje het volgende:
Wat raar, borstgevoede kindjes poepen echt niet elke dag. Die van mij hebben ook meestal 1x per 3 dagen een schijtdag.

6 dagen is wel sneu btw.

Qua meer drinken. Telt wijn ook?
Mag port ook? Wijn lust ik niet
Was gisteren ook echt sneu, ik had een flesje melk meegenomen, maar die wilde hij niet. En toen kreeg ik van het hotel een kamer om borstvoeding te geven, maar dat wilde hij ook niet.
Echt ontroostbaar, hij had al wel vaker waterige oogjes bij het huilen maar gisteren biggelde het eerste traantje over zijn wang. Dat vond ik zoo sneu dat ik zelf ook tranen in mijn ogen kreeg. :'(
pi_191237476
Telde wijn maar.

Hier een babietje dat met stoplichtrode opgezette billen van de GO terugkwam.. Vreselijk huilen met verschonen. Mijn vriend belde in paniek op wat te doen. Ik ga zo even luiers tellen. Vraag me af hoe vaak ze verschoont is vandaag.. Met die zure poepluiers kan ze echt niet rondlopen. Hoe maken jullie dingen bespreekbaar? Ik vind het heel lastig met een GO, omdat ze geen instantie zoals een KDV is.
pi_191237673
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 20:45 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]

Ha, dit is grappig:
Bovenstaande vraag was aangeslingerd door manlief, die vroeg 'Wanneer begin je eigenlijk met opvoeden en te zeggen dat hij niet aan dingen mag zitten?'. Kort daarna keek ik op Instagram op het account van Janet Lansbury (voor inspiratie over een geheel andere opvoedvraag van een vriendin met een kind van 3). Ik zag een post over een podcast-aflevering die ging over een moeder met een 7 maand oude baby die bij haar ouders continu no, no, no te horen kreeg. Liet het aan de man zien, en heb kort gezocht naar de podcast maar kon 'm niet snel vinden en werd vervolgens afgeleid door andere dingen.
Nav jouw post zocht ik op google 'yes space' op, en kwam direct bij een transcript van die podcast uit ^O^ dank dus! Interessant om te lezen. Van nature zijn we beide niet van die 'nee!-schreeuwerds. Meestal laten we de koter vrij ontdekken en grijpen pas in als er daadwerkelijk schade op dreigt te treden (bij hemzelf of bij het ding in kwestie).

Mijn moeder zou overigens op jouw post zeggen: 'daar heb je toch een box voor' :')
oh ja. Ik hoor het van mijn moeder nog steeds, terwijl mijn dreumes al 20 maand is. 'Maar dan had ik hem echt eventjes in de box gezet hoor'.... :N . Als we daar zijn vertikt ze ook om de breekbare glazen spullen die onderin een kast staan weg te zetten. 'Hij moet het maar leren hoor'. Nooit echt ontspannen...
pi_191237829
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 18:28 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik heb een niet rekbare, die mag je zo lenen.
Heel lief O+ Werkt dat net zo als een rekbare? Daar heb ik nu allemaal filmpjes van zitten kijken en dat spreekt me aan :s)
pi_191237900
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 18:39 schreef taxibabe het volgende:
Thomas heeft gisteren microlax gehad, hij had al 6 dagen niet gepoept en wou niet meer drinken en was ontroostbaar :'( (in een hotel waar we een verjaardagsontbijt hadden.. :{ )

Nu heeft hij dus microlax gehad (werkt super overigens), maar zijn poepgedrag moet dus wel veranderen, de dokter vond 1 x per 3 dagen wel weinig. Nu moeten we komende week een poepdagboek bijhouden en ik moet veel meer drinken van de dokter, richting de 2,5-3 liter per dag. Ik zat denk ik al op zeker wel 1,5 liter.
Sneu ;(
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 19:31 schreef Rebubbled het volgende:
Telde wijn maar.

Hier een babietje dat met stoplichtrode opgezette billen van de GO terugkwam.. Vreselijk huilen met verschonen. Mijn vriend belde in paniek op wat te doen. Ik ga zo even luiers tellen. Vraag me af hoe vaak ze verschoont is vandaag.. Met die zure poepluiers kan ze echt niet rondlopen. Hoe maken jullie dingen bespreekbaar? Ik vind het heel lastig met een GO, omdat ze geen instantie zoals een KDV is.
Echt? Wat zielig
  FOK!fossiel dinsdag 28 januari 2020 @ 20:05:02 #133
1455 Keroppi
kool kikker
pi_191237948
quote:

Ik heb een zwarte van Babylonia die je evt voor een symbolisch bedrag mag overnemen als je wilt. :)
Chick on a mission
  FOK!fossiel dinsdag 28 januari 2020 @ 20:07:57 #134
1455 Keroppi
kool kikker
pi_191237992
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 19:30 schreef taxibabe het volgende:

Echt ontroostbaar, hij had al wel vaker waterige oogjes bij het huilen maar gisteren biggelde het eerste traantje over zijn wang. Dat vond ik zoo sneu dat ik zelf ook tranen in mijn ogen kreeg. :'(

Ja he, zo’n biggelend traantje is echt zielig :'(
Chick on a mission
pi_191238163
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 20:05 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Ik heb een zwarte van Babylonia die je evt voor een symbolisch bedrag mag overnemen als je wilt. :)
Sjonge, ik krijg keuzestress :D :')
pi_191238319
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 19:31 schreef Rebubbled het volgende:
Telde wijn maar.

Gewoon ff vragen? En of ze ff wat sudo kan smeren om de huid af te sluiten van de bijtende poep.
pi_191238385
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 19:59 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Heel lief O+ Werkt dat net zo als een rekbare? Daar heb ik nu allemaal filmpjes van zitten kijken en dat spreekt me aan :s)
Ja min of meer ja.

Ik draag ze nu in de zak en niet in de doek. Maar ik wil m ook niet definitief wegdoen nog.
  dinsdag 28 januari 2020 @ 20:36:41 #138
346653 Ceviche
pi_191238558
Taxi, hadden jullie al iets laxerends geprobeerd?
Sneu hoor :{
Hier ook wel dat z'n eetlust weg was met obstipatie maar niet zoals jij nu beschrijft. Ik ben benieuwd of meer drinken helpt.
  FOK!fotograaf dinsdag 28 januari 2020 @ 20:46:18 #139
148247 taxibabe
pi_191238760
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 20:36 schreef Ceviche het volgende:
Taxi, hadden jullie al iets laxerends geprobeerd?
Sneu hoor :{
Hier ook wel dat z'n eetlust weg was met obstipatie maar niet zoals jij nu beschrijft. Ik ben benieuwd of meer drinken helpt.
Nee nog niet, heb wel infacol in huis, van een kennis gekregen. Maar durf het nog niet zo goed te gebruiken.
Hij had 's morgens om 7 uur nog goed gedronken maar om half 11 en 1 uur wilde hij echt niets drinken, hooguit 3 slokjes, wat er ook weer uit kwam. Pas om 4 uur 's middags na de klysma wilde hij weer drinken. Daarna ook om het uur, zo veel dat hij steeds ook slokjes teruggaf, veel te gulzig steeds (nu zaten mijn borsten ook behoorlijk steeds, dus er kwam ook veel)
  FOK!fossiel dinsdag 28 januari 2020 @ 20:50:40 #140
1455 Keroppi
kool kikker
pi_191238856
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 20:46 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Nee nog niet, heb wel infacol in huis, van een kennis gekregen. Maar durf het nog niet zo goed te gebruiken.
Hij had 's morgens om 7 uur nog goed gedronken maar om half 11 en 1 uur wilde hij echt niets drinken, hooguit 3 slokjes, wat er ook weer uit kwam. Pas om 4 uur 's middags na de klysma wilde hij weer drinken. Daarna ook om het uur, zo veel dat hij steeds ook slokjes teruggaf, veel te gulzig steeds (nu zaten mijn borsten ook behoorlijk steeds, dus er kwam ook veel)
Volgens mij is Infancol bedoeld ter voorkoming vam krampjes a.g.v. gas en heeft het geen laxerende werking?
Chick on a mission
pi_191238977
Infacol is indd alleen voor krampjes!
  dinsdag 28 januari 2020 @ 21:13:00 #142
208890 June.
Seriously?
pi_191239398
Draak had hier ook 3 dagen niet gepoept, vond zijn buik ook al zo bol :D Wilde idd ook minder drinken.

Gisteren is alles in 1x eruit gekomen met een spuitluier. Alles zat onder haha.
Shine bright like a diamond.
pi_191239568
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 20:28 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja min of meer ja.

Ik draag ze nu in de zak en niet in de doek. Maar ik wil m ook niet definitief wegdoen nog.
Dan houd ik je aanbod in gedachten maar kijk ik eerst even naar eentje die ik kan overnemen :)
  FOK!fotograaf dinsdag 28 januari 2020 @ 21:46:38 #144
148247 taxibabe
pi_191240056
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 20:50 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Volgens mij is Infancol bedoeld ter voorkoming vam krampjes a.g.v. gas en heeft het geen laxerende werking?
Wat raden jullie dan aan?
Hij heeft wel last van krampjes voordat hij poept, met bijbehorende stinkscheten. Vandaar dat die kennis infacol aan mij gaf.
  FOK!fotograaf dinsdag 28 januari 2020 @ 21:47:58 #145
148247 taxibabe
pi_191240092
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 21:13 schreef June. het volgende:
Draak had hier ook 3 dagen niet gepoept, vond zijn buik ook al zo bol :D Wilde idd ook minder drinken.

Gisteren is alles in 1x eruit gekomen met een spuitluier. Alles zat onder haha.
Nou dat was na die klysma ook, was echt een 2-mansjob om hem schoon te krijgen. 1 moest zijn beentjes vasthouden en de ander poetsen, haha
  dinsdag 28 januari 2020 @ 21:54:55 #146
346653 Ceviche
pi_191240210
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 20:46 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Ik denk niet dat infacol is wat je zoekt eigenlijk. Lastig hoor, dat hij dan echt niet meer wil drinken.
Ik zou niet te lang kwakkelen en zoeken.
Het is heel anders dan jouw situatie maar Koert doet het echt veel beter door de forlax. Achteraf wel 'spijt' dat we zo lang hebben aangemodderd.
Als meer drinken niet helpt zou ik beginnen met lactulose (in overleg met je huisarts).
pi_191240792
quote:

Ik had een tweedehands tricot slen (Babylonia) gekocht op aanraden van een vriendin maar hij heeft er max drie keer ingezeten. Het was uiteindelijk veel te warm voor binnen (want drie lagen doek over hem). Ik ben nu ook over op niet rekbaar. Heerlijk.
  Moderator dinsdag 28 januari 2020 @ 22:28:04 #148
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_191240855
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 21:47 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Nou dat was na die klysma ook, was echt een 2-mansjob om hem schoon te krijgen. 1 moest zijn beentjes vasthouden en de ander poetsen, haha
Hier wordt ze dan eerst grof schoongemaakt en dan mee onder de douche hoor. Anders niet te doen :')
Gek op mieren? Kijk eens op MierAlsHuisdier
  FOK!fotograaf woensdag 29 januari 2020 @ 12:29:58 #149
148247 taxibabe
pi_191247497
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 21:54 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Ik denk niet dat infacol is wat je zoekt eigenlijk. Lastig hoor, dat hij dan echt niet meer wil drinken.
Ik zou niet te lang kwakkelen en zoeken.
Het is heel anders dan jouw situatie maar Koert doet het echt veel beter door de forlax. Achteraf wel 'spijt' dat we zo lang hebben aangemodderd.
Als meer drinken niet helpt zou ik beginnen met lactulose (in overleg met je huisarts).
Ik drink en pies me een ongeluk, maar meneer heeft ook vandaag nog niet gepoept. Wel is hij steeds aan het drukken en scheten aan het laten. Als morgenochtend nog niet gepoept heeft dan bellen we de dokter weer.
  woensdag 29 januari 2020 @ 12:47:06 #150
208890 June.
Seriously?
pi_191247772
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 12:29 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Ik drink en pies me een ongeluk, maar meneer heeft ook vandaag nog niet gepoept. Wel is hij steeds aan het drukken en scheten aan het laten. Als morgenochtend nog niet gepoept heeft dan bellen we de dokter weer.
Als de ontlasting vast zit kan dat an sich ook krampen geven. Dan is inderdaad iets van forlax of lactulose een betere keus, hoewel dat laatste ook krampen kan geven.
  FOK!fotograaf woensdag 29 januari 2020 @ 12:53:39 #151
148247 taxibabe
pi_191247893
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 12:47 schreef June. het volgende:

[..]

Als de ontlasting vast zit kan dat an sich ook krampen geven. Dan is inderdaad iets van forlax of lactulose een betere keus, hoewel dat laatste ook krampen kan geven.
Het rare is dat als hij poept, de poep niet hard is.
Wat ik mij dan afvraag, als ik genoeg drink en bv het enige is wat hij binnenkrijgt, wat is dan de oorzaak van het moeilijke poepen. Begrijp me niet verkeerd, want fijn dat die middelen werken, maar eigenlijk zou er een reden moeten zijn lijkt mij?
  woensdag 29 januari 2020 @ 12:55:45 #152
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_191247942
@taxibabe; och mannetje toch! Hopelijk komt er vandaag nog poep uit.

@Ceviche; lief dat je het vraagt! Hij is nog niet helemaal fit, maar het was super gegaan op KDV. Gisteren was hij bij mijn ouders en dat ging ook goed. Vandaag ben ik vrij en ben echt zo moe, haha. Ben zelf ook niet helemaal fit & heb een ontstoken kies denk ik. Morgen naar de tandarts.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_191248129
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 12:53 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Wat ik mij dan afvraag, als ik genoeg drink en bv het enige is wat hij binnenkrijgt, wat is dan de oorzaak van het moeilijke poepen. Begrijp me niet verkeerd, want fijn dat die middelen werken, maar eigenlijk zou er een reden moeten zijn lijkt mij?
Perst hij wel goed?

Bouncy had ook poepproblemen en bleek oa verkeerd te persen waardoor ze tegen een dichte uitgang aan het persen was.
  FOK!fotograaf woensdag 29 januari 2020 @ 13:10:41 #154
148247 taxibabe
pi_191248173
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 13:07 schreef Whoopje het volgende:

[..]

Perst hij wel goed?

Bouncy had ook poepproblemen en bleek oa verkeerd te persen waardoor ze tegen een dichte uitgang aan het persen was.
Geen idee, hoe kom je daarachter?
  woensdag 29 januari 2020 @ 13:27:39 #155
346653 Ceviche
pi_191248398
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 12:53 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Had ik ook :) 2 weken lang wel persen en klachten enzo en dan kwam het eruit maar dan was het nog zacht. :?
Toen we begonnen met hapjes leek het eerst beter te gaan (er kwam in ieder geval om de paar dagen poep) maar dat was wel keihard.
Lactulose zorgde hier voor krampjes.
Maar als jij nu meer drinkt en dat zou de baby moeten helpen, dan heeft het denk ik wel een paar dagen nodig voor je verschil merkt. En anders gewoon terug naar de huisarts hoor :)
pi_191248837
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 13:10 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Geen idee, hoe kom je daarachter?
Hier zagen de verpleegkundigen het aan de houding, Bouncy verkrampte helemaal en trok zichzelf in een soort van komma vorm (kromme rug, opgetrokken benen), ze rolde dan ook echt op haar zij. Ze doet het nu af en toe nog, ik leidt haar dan af zodat ze weer ontspant en dan lukt het meestal ineens wel
  FOK!fotograaf woensdag 29 januari 2020 @ 16:32:02 #157
148247 taxibabe
pi_191250621
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 13:56 schreef Whoopje het volgende:

[..]

Hier zagen de verpleegkundigen het aan de houding, Bouncy verkrampte helemaal en trok zichzelf in een soort van komma vorm (kromme rug, opgetrokken benen), ze rolde dan ook echt op haar zij. Ze doet het nu af en toe nog, ik leidt haar dan af zodat ze weer ontspant en dan lukt het meestal ineens wel
Dat zie ik hem nog niet doen. Vanmiddag met uit bedje halen dacht ik dat hij had gepoept, zo klonk het wel, maar helaas.. het was alleen een vochtige scheet.
  woensdag 29 januari 2020 @ 16:35:41 #158
208890 June.
Seriously?
pi_191250670
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 16:32 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Dat zie ik hem nog niet doen. Vanmiddag met uit bedje halen dacht ik dat hij had gepoept, zo klonk het wel, maar helaas.. het was alleen een vochtige scheet.
Wil hij nu wel weer drinken? Als hij er verder geen last meer van heeft behoudens scheten laat zou ik het even afwachten.
  FOK!fotograaf woensdag 29 januari 2020 @ 16:39:10 #159
148247 taxibabe
pi_191250709
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 16:35 schreef June. het volgende:

[..]

Wil hij nu wel weer drinken? Als hij er verder geen last meer van heeft behoudens scheten laat zou ik het even afwachten.
Ja hij wil wel weer drinken, maar hij heeft wel last van zijn buik, vooral krampjes en dan begint hij weer hard te huilen. Gelukkig kunnen we hem nog steeds troosten, dat was maandag wel anders, maar ik vind het zo sneu voor hem.
pi_191251316
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 16:32 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Je kunt die poep er dan bijna wel uit kijken, zo sneu als die kleintjes er zo’n last van hebben. Hopelijk snel een volle luier!
pi_191254870
Arch. Ik heb een bijtertje. En nieuwe tanden zijn vlijmscherp. Ik riep vanmorgen best geschrokken “auw!” Koos kreeg er helemaal een pruillip van.
pi_191254983
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 21:20 schreef Ticootje het volgende:
Arch. Ik heb een bijtertje. En nieuwe tanden zijn vlijmscherp. Ik riep vanmorgen best geschrokken “auw!” Koos kreeg er helemaal een pruillip van.
Hier ook een pruillipperige bijter soms. Super pijnlijk. En eng om dan weer je tepel erin te schuiven. :')
pi_191255339
Het hangt in de lucht, hier afgelopen nacht ook een bijtertje... 3x honger, 3x gebeten. Toen heb ik gekolfd want ik durfde niet meer.

Op internet las ik: als ze eenmaal goed zijn aangehapt, dan kunnen ze niet bijten, want tong over de tandjes. Dus grote hap laten nemen helpt.

Dat doe ik dus nu en tot nu toe is het gelukkig weer goed gegaan. Want vannacht was dus heavy met een hongerige baby die telkens als eerst beet en dus mocht ie telkens niet verder aan m’n borst..

Maar het kolven gaf me instant flashbacks naar de eerste tijd met m’n oudste en ik voelde meteen alle postpartum depressie gevoelens boven komen. :’(
pi_191255445
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 21:43 schreef elamanilo het volgende:
Het hangt in de lucht, hier afgelopen nacht ook een bijtertje... 3x honger, 3x gebeten. Toen heb ik gekolfd want ik durfde niet meer.

Op internet las ik: als ze eenmaal goed zijn aangehapt, dan kunnen ze niet bijten, want tong over de tandjes. Dus grote hap laten nemen helpt.

Dat doe ik dus nu en tot nu toe is het gelukkig weer goed gegaan. Want vannacht was dus heavy met een hongerige baby die telkens als eerst beet en dus mocht ie telkens niet verder aan m’n borst..

Maar het kolven gaf me instant flashbacks naar de eerste tijd met m’n oudste en ik voelde meteen alle postpartum depressie gevoelens boven komen. :’(
Anders kun je ook altijd nog voor een tepelhoedje gaan toch?
pi_191255489
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 16:52 schreef Rebubbled het volgende:
Wat is M. lekker aan het ontwikkelen Cava!

Whoopje, hier ook alles op verzoek. Behalve eten, dat gaat op mijn tijden. Heeft ze honger, eet ze mee. Wilt ze niks, prima.

Hier komen twee boventanden tegelijk door. Ik kan de randjes al zien. Elke scheet is een natte zure doorlekkende scheet. Dus we verkleden en wassen ons suf en slapen is drama. Maar verder is ze wel heel de dag blij.

Vandaag bij de geitenboerderij gietenyoghurt gegeten. Ging er prima in, al deden de gezichten anders vermoeden:

[ afbeelding ]

En kijk dit kind nou O+

[ afbeelding ]
Lijkt wel alsof ze make-up op heeft. :o
  woensdag 29 januari 2020 @ 22:52:30 #166
346653 Ceviche
pi_191256637
Ik las dat het kan dat baby's bijten als ze niet goed zijn aangelegd of als ze niet echt honger hebben.
Dat is hier meestal wel de oorzaak (al bijt Koert niet vaak). Dan ligt hij gewoon niet handig of ik probeer te voeden als hij eigenlijk geen honger heeft.
Hij duwt wel regelmatig z'n ondertanden in m'n kaak als hij een kus geeft, ik zag van de week dat ik daar gewoon een wondje heb zitten :') dat zeggen ze er allemaal niet bij als je een kind krijgt _O-
pi_191259198
Hier bijt ze soms ook als ze net in slaap is gedut. :')

Ela, wat vervelend dat kolven zulke nare herinneringen oproept. Ergens wel herkenbaar. Ik kolf zo min mogelijk na mijn pnd en fulltime kolven start. Ik word nog steeds elke keer misselijk als ik de kolf aanzet.
  donderdag 30 januari 2020 @ 08:01:34 #168
327807 Mariposas
יה&#14
pi_191259220
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 21:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Anders kun je ook altijd nog voor een tepelhoedje gaan toch?
Daar bijten ze gewoon doorheen hoor. ;)
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_191259504
Ik ben de afgelopen 3 dagen echt specifiek gaan voedden op verzoek, iets wat jullie ook zeiden. Bouncy meldt zich keurig en ik kom nu dus uit op 4 flessen per dag. Ze is veel relaxter en drinkt haar flessen zo goed als leeg. Nu met 4 flessen krijgt ze dus meer binnen dan toen ze 5 flessen had doordat ze zoveel liet staan 🤔

Ook weer even een fotootje, gewoon omdat het kan 😉😊 (ik hoop dat ik het goed doe 😂)

[ Bericht 2% gewijzigd door Whoopje op 30-01-2020 08:46:38 ]
pi_191259727
Ohh Whoop wat is ze leuk en mooi O+
  Moderator donderdag 30 januari 2020 @ 09:15:18 #171
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_191259796
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2020 08:39 schreef Whoopje het volgende:
Ik ben de afgelopen 3 dagen echt specifiek gaan voedden op verzoek, iets wat jullie ook zeiden. Bouncy meldt zich keurig en ik kom nu dus uit op 4 flessen per dag. Ze is veel relaxter en drinkt haar flessen zo goed als leeg. Nu met 4 flessen krijgt ze dus meer binnen dan toen ze 5 flessen had doordat ze zoveel liet staan 🤔

Ook weer even een fotootje, gewoon omdat het kan 😉😊 (ik hoop dat ik het goed doe 😂)

[ afbeelding ]
Bij mij werkt hij niet. Aha wel als ik op afbeelding klik in de quote.
Gek op mieren? Kijk eens op MierAlsHuisdier
pi_191259845
Noh wat een lekkere toet O+
Fijn dat het voeden op verzoek jullie beiden rust geeft!

Dat bijten klinkt behoorlijk pijnlijk :X

Smurf heeft nu twee nachten achtereen nog maar twee keer een voeding gevraagd, maar tussendoor wil hij niet echt slapen. Hij ligt wakker, gooit steeds zijn speen eruit en slaakt geluidjes/kreuntjes. Dus ik slaap alsnog niet lang. Hebben jullie tips hoe ik hem dan in slaap krijg?
  donderdag 30 januari 2020 @ 10:35:08 #173
346653 Ceviche
pi_191260672
Whoop, wat een prachtig kind O+
pi_191261374
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 22:52 schreef Ceviche het volgende:
Ik las dat het kan dat baby's bijten als ze niet goed zijn aangelegd of als ze niet echt honger hebben.
Dat is hier meestal wel de oorzaak (al bijt Koert niet vaak). Dan ligt hij gewoon niet handig of ik probeer te voeden als hij eigenlijk geen honger heeft.
Hij duwt wel regelmatig z'n ondertanden in m'n kaak als hij een kus geeft, ik zag van de week dat ik daar gewoon een wondje heb zitten :') dat zeggen ze er allemaal niet bij als je een kind krijgt _O-
Ja, dat herken ik ook. Als ze nog heel klein zijn, dan voed ik ze ook wel eens op mijn verzoek, omdat dat dan soms handiger uit komt. Maar zodra ze tandjes hebben en dus ook groter zijn, dan hebben ze soms gewoon echt geen honger en dan gaan ze 'klieren', zoals bijten. Daar ben ik dus wel alert op en ik voed ze eigenlijk echt alleen als ik weet dat ze ook honger hebben. ;)

Nu was het in de nacht gebeurd, terwijl ik wist dat ie honger had. Ik weet niet precies wat het was.

Online las ik dus over dat goed aangehapt zijn en nu let ik daar weer extra op (dat versloft met grotere baby's die zichzelf aanleggen). En tot nu toe is het gelukkig weer goed gegaan zonder bijten. Ik vind het nog een beetje spannend. ;) Dus ik laat hem telkens een klein beetje extra honger lijden.. :o En let dan op de grote hap.

Hij kan overigens zelf heel goed al 'vertellen' dat ie honger heeft. Dan doet ie z'n hoofd in z'n nek. :D O+ Ik zit er aan te denken om wat babygebaren erbij te doen, want dat kunnen ze ook al makkelijk.

Hij heeft nu 3 tanden, 2 onder en 1 boven en bijna nog 1 boven door. Baby A heeft nu 1 tand sinds vorige week. *O* :D
pi_191261612
Oh whoopje, wat een mooi kindje O+

Hier gelukkig nog geen ervaring met bijten :X
Hij probeert soms wel mijn tepel naar binnen te slurpen als mijn timing niet goed is. Dat is genoeg voor nu :P

Mijn baby lacht nog niet -O-
We wachten met smart maar meer dan een half lachje kan er niet vanaf. En soms denken we dat het gaat komen maar blijkt het een scheetje te zijn :')
Hij is nu 11 weken, 8 weken na UD. Duurt wel heel lang nu.
pi_191262113
Met een grote zus krijg je dit:

SPOILER
pi_191262182
Wauw, wat lijkt M op zijn vader! Niet door de staart hoor haha O+
pi_191262199
@Bottoms_up Volgens mij niet heel uitzonderlijk, vanaf een week of 8 dat de lachjes pas komen/beginnen. Maar ik kan me voorstellen dat je er op zit te wachten! :*

@B.ertha Hier hebben we dat nooit echt gehad, dat wakker liggen, maar de enkele keer dat het toch is voorgekomen hielp het om met een klein lichtje aan een luier te verschonen en dan met speen/duim/pink of toch borst weer opnieuw te proberen te gaan slapen. Het leek dan een beetje op een 'reset'. In een heel uitzonderlijk geval (omdat de baby anderen dreigde wakker te maken) hebben we ook wel eens met een baby een uurtje beneden gezeten. Met 1 klein lichtje aan, verder heel 'saai' niets, ook niet echt spelen, maar zelf ook rustig gewoon erbij zitten. Ook dat leek dan te helpen als een soort reset. Verder helpt toch de borst of anders speen/duim/pink hier om in het donker wel weer de slaap te hervatten. Maar zoals ik al zei, dat zijn hier ook echt hele uitzonderingen. Ze slapen eigenlijk altijd gewoon verder zodra ze weer een borst in hun snoet hebben en ze worden dus ook alleen wakker als ze (mama)honger hebben. :*
pi_191262231
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 12:16 schreef pinquit het volgende:
Wauw, wat lijkt M op zijn vader! Niet door de staart hoor haha O+
:D :D :D

Ja he, dit is wel echt een C. kopietje! O+ En hij schijnt ook veel op C. z'n opa als baby te lijken, m'n schoonmoeder heeft ergens een foto maar die moet nog tevoorschijn komen, ben heel benieuwd! Leuk om dingen terug te zien van je baby in andere familieleden. :)
pi_191262343
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 12:19 schreef elamanilo het volgende:

[..]

:D :D :D

Ja he, dit is wel echt een C. kopietje! O+ En hij schijnt ook veel op C. z'n opa als baby te lijken, m'n schoonmoeder heeft ergens een foto maar die moet nog tevoorschijn komen, ben heel benieuwd! Leuk om dingen terug te zien van je baby in andere familieleden. :)
Ja ik vind dat best bijzonder! Nora lijkt op mij, en ik lijk zelf heel erg op mijn vader, maar Noor heeft ook heel veel dingetjes van mijn moeder weer. Zo maf!
  FOK!fossiel donderdag 30 januari 2020 @ 12:36:28 #181
1455 Keroppi
kool kikker
pi_191262603
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 11:28 schreef elamanilo het volgende:

Ik zit er aan te denken om wat babygebaren erbij te doen, want dat kunnen ze ook al makkelijk.

Dit wil ik ook graag gaan doen, heb je er ervaring mee? Ik zoek eigenlijk een overzichtje met de 10 a 20 meest ‘essentiele’ gebaren, zoals ‘eten’ ‘drinken’ ‘slapen’ etc. Weet jij of zoiets te vinden is zonder dat er direct een hele cursus aan vast zit? Gaat mij erom dat we wat basisbegrippen kunnen gebruiken :)
Chick on a mission
pi_191262759
Bas heeft nu 1x slaapmelkdronken per ongeluk gebeten. Kan gebeuren, maar liever niet te vaak inderdaad. Bas zijn hongersignaal is bij borstvoeding zoeken naar een tepel en vaste voeding gewoon heel hard brullen en :( kijken als het te lang duurt.

We zijn net bij het CB geweest, meneer gaat lekker met vaste voeding. Is op gewicht van -1,6 lijn naar -1,2 gestegen, weegt nu 7,5 kg ^O^ . Hij was zich lekker aan het uitsloven met alles om zich heen willen pakken en pogingen doen tot kruipen. De arts vond hem geweldig.

Whoopje, wat een leukerd O+

Ela, ik vind je jongens zo leuk hè. Allebei zo'n ander gezichtje.
pi_191264304
Hier ook net van het CB eerste prikjes gehad. Wat sneu was dat weer zeg. Helemaal overstuur terwijl die een seconden van te voren helemaal aan het schaterlachen was :'( :{ stats 6990 en ongeveer 65 cm, hij bleef niet echt stil liggen. Babysaurus :D

DE wat fijn dat die is aan gekomen in zijn gewicht. Eet die al goed vaste voeding?

Wij mogen volgende maand starten, en vanwege zijn eczeem moeten wij ookal starten met pindakaas en ei etc. Om allergie uit te sluiten. (Ze zei door de banaan een lepeltje pindakaas en ei) het gaat een beetje tegen mijn gevoel in. Maar ja ik begin heel erg te denken dat spruit allergisch is.. :N
pi_191264486
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2020 14:40 schreef BellaaElisa het volgende:
Hier ook net van het CB eerste prikjes gehad. Wat sneu was dat weer zeg. Helemaal overstuur terwijl die een seconden van te voren helemaal aan het schaterlachen was :'( :{ stats 6990 en ongeveer 65 cm, hij bleef niet echt stil liggen. Babysaurus :D

DE wat fijn dat die is aan gekomen in zijn gewicht. Eet die al goed vaste voeding?

Wij mogen volgende maand starten, en vanwege zijn eczeem moeten wij ookal starten met pindakaas en ei etc. Om allergie uit te sluiten. (Ze zei door de banaan een lepeltje pindakaas en ei) het gaat een beetje tegen mijn gevoel in. Maar ja ik begin heel erg te denken dat spruit allergisch is.. :N
Ik geef ze een lik pindakaas idd. Beter via de mond introduceren dan via de huid en liever wat eerder dan 6 maanden.
Nou prima.
pi_191264556
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 14:54 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik geef ze een lik pindakaas idd. Beter via de mond introduceren dan via de huid en liever wat eerder dan 6 maanden.
Nou prima.
Heeft jouw duo ook last van eczeem? En doe je het dan gewoon in hun mond rechtstreeks zonder met iets te mengen?
  FOK!fotograaf donderdag 30 januari 2020 @ 15:01:20 #186
148247 taxibabe
pi_191264578
Wat een dotje Whoopje!
En dat je baby op familieleden lijkt, Thomas is een kopie van mij toen ik baby was! En toch zie je op bepaalde momenten een beetje zijn grootste broer in hem terug, die lijkt op zijn opa.

Thomas heeft overigens net weer een klysma gehad. Hij heeft dus nog steeds niet gepoept, vanmorgen heb ik de dokter maar weer gebeld en dus weer een klysma. De dokter vond hem nog te jong voor lactulose. Maandag moeten we weer terugkomen. Ik ga zelf maar eens venkelthee drinken, dat zou ook moeten helpen.
pi_191264693
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2020 14:59 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Heeft jouw duo ook last van eczeem? En doe je het dan gewoon in hun mond rechtstreeks zonder met iets te mengen?
Robin ja, koos nee.

Ik doe wat op mn vinger en laat het eraf zuigen. De hoeveelheid heeft geen naam. Maar het gaat om het allergeen, niet de hoeveelheid. Echt mini beetje is al zat.
pi_191264707
Mogen papa's hier ook posten? :+
Brutal. Fucking. Metal.
pi_191264809
Taxi ik had venkelthee ook een tijdje geprobeerd maar het werd nog erger. En nog meer kramp (op internet lees je ook verschillende verhalen.) Maar dat hoeft bij jullie niet zo te zijn. Hopelijk werkt het! :*
pi_191264933
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 15:11 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Godsamme ik dacht dat je @guitarist was :')
pi_191265101
@BellaaElisa, ja Bas heeft in ons huishouden de term hangry ook wel een nieuwe betekenis gegeven. Hij eet nu per dag ongeveer 1-1,5 stuk fruit, een hele boterham en 's avonds wisselend tussen de 100-200 gram avondeten. Eergisteren ook nog een paar hapjes yoghurt gegeven want Rupsje Nooitgenoeg had nog honger. Als snackje soms nog een maisboogje of een babyrijstwafeltje en verder borstvoeding op verzoek, hij drinkt zo'n 6-8x per dag bij mij.
Wat een babysaurus heb jij :o :D Bas is nu 64,4 cm en hij is al 7,5 maand _O-

Allergenen introduceren heb ik na 6 maanden pas gedaan, toen we goed op weg waren met vaste voeding. Klein beetje pindakaas op brood, beetje ei door het eten etc.

Ah taxi wat vervelend voor Thomas zeg :*
pi_191265150
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 15:30 schreef pinquit het volgende:

[..]

Godsamme ik dacht dat je @:guitarist was :')
Euh, ik snap de verwarring :+
Brutal. Fucking. Metal.
pi_191265324
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 15:11 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Welkom. VBL on tour.
pi_191265407
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 15:57 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Welkom. VBL on tour.
Thanks!
Ben hier alleen niet als VBL'er maar als papa van m'n 10-weken oude zoontje :)
Brutal. Fucking. Metal.
pi_191266318
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 16:05 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Thanks!
Ben hier alleen niet als VBL'er maar als papa van m'n 10-weken oude zoontje :)
Gefeliciteerd maat. Wist niet dat je een zoon had gekregen. :)

Gaat alles goed? Slaapt ie een beetje door?
pi_191266440
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 17:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Gefeliciteerd maat. Wist niet dat je een zoon had gekregen. :)

Gaat alles goed? Slaapt ie een beetje door?
Thanks man! Ja alles gaat goed hoor :) hij zit nu in de fase dat 'ie z'n handjes ontdekt, super schattig O+

Hij meldt zich tegenwoordig nog één keer per nacht voor een voeding, maar mijn vriendin geeft borstvoeding, dus daar heb ik weinig last van :+

Groeit wel echt heel hard, bij de geboorte was hij maatje 56-58 en hij gaat nu al over naar 68 :o
Brutal. Fucking. Metal.
pi_191266623
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 17:23 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Thanks man! Ja alles gaat goed hoor :) hij zit nu in de fase dat 'ie z'n handjes ontdekt, super schattig O+

Hij meldt zich tegenwoordig nog één keer per nacht voor een voeding, maar mijn vriendin geeft borstvoeding, dus daar heb ik weinig last van :+

Groeit wel echt heel hard, bij de geboorte was hij maatje 56-58 en hij gaat nu al over naar 68 :o
Goed om te horen. Één keer per nacht klinkt heerlijk.

Hier gaan we waarschijnlijk stoppen met borstvoeding. Vriendin vindt het helemaal niks (ook spruw gehad wat behoorlijk pijnlijk was).

Onze dochter is 4 weken oud nu. Zelf zou ik wat langer borstvoeding fijner vinden, ook gezien het griepseizoen dat eraan komt.
pi_191266931
Goed. Hier hebben ze de vlekkentyfus van de opvang. Antibiotica zalf en hopen dat de andere kinderen het niet krijgen.

Ik baal echt, robin had al een hormoonzalf voor zn eczeem plekjes, nu weer antibiotica, ik vind het nogal wat met 5 maanden.
pi_191266942
Oh borstvoeding heeft niet geholpen om geen vlekken cholera te krijgen. ;)

Liever een blije mama dan perse ergens mee doorgaan waar je niet happy van wordt.
pi_191267226
:') Vlekkentyfus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')