abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 24 januari 2020 @ 14:50:30 #76
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_191175124
Hier ook al nachtenlang onrust, maar wel een blije baby. Geen idee hoe ze dat zo goed volhoudt met weinig slaap want ik ben echt gesloopt. Gelukkig is ze enorm schattig :P

Mijn lief slaapt geregeld op de bank :'( Niet voor zichzelf maar omdat ie mij wakker houdt met snurken. Voorheen kon ik dat beter hebben, maar nu slaap ik nog lichter. Ik mis het om tegen 'm aan te kruipen, maar sowieso veel te warm ook met het shirt dat ik aan heb wegens nachtvoedingen en samen met baby slapen. Ik wil voorlopig nog blijven samen slapen met ons kindje, maar hoop wel dat het ook weer elke nacht lekker samen slapen met mijn lief wordt.

Wat luiers betreft: wij gebruiken (alleen 's nachts) biologisch afbreekbare van Naty en nog nooit luieruitslag gehad. Kan ook te maken met BZC en wasbare luiers overdag. En we verschonen overdag na elk plasje. Verder smeer ik geregeld preventief wat kamille-olie op het luiergebied, misschien helpt dat ook wel.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_191175286
Mijn lief slaapt ook al maanden op de bank :X
Zijn wekker gaat om 4u, en dan wil k gewoon slapen, en Nora ook. Hij past er ook niet echt meer bij in bed :')
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_191175294
Zo krijgen we wel beiden meer slaap trouwens, want hij houdt de babyfoon van de kleuter in de gaten, en ik zorg voor de baby.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_191175494
Mijnes slaapt ook op de bank lijkt net een zaagbedrijf met zijn gesnurk. En we slapen nu nog in 1 kamer met ze allen hij maakte zelfs de kindjes wakker :W
  vrijdag 24 januari 2020 @ 15:56:56 #80
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_191176150
Hier nog een mix van Kruidvat en Pampers.
We hebben ook DM luiers ingeslagen vorige week, maat 3. Maar het duurt nog even voor we daar aan beginnen (eerst de rest opmaken).

Ik had twee oefen luiers van Jumbo, maar die vond ik niet zo fijn.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  FOK!fotograaf vrijdag 24 januari 2020 @ 16:46:07 #81
148247 taxibabe
pi_191177026
Tnx voor alle reacties over de luiers! Ik ga gewoon de maandbox bestellen en dan eens een los pakje kruidvat en appie luiers kopen om te proberen. Hij heeft met de premium protection geen luieruitslag. Als hij dat wel heeft dan komt het door de billendoekjes, in het begin had hij dat namelijk heel erg met de goedkoopste billendoekjes. Nu haal ik de 0% parfum doekjes van de appie en sindsdien helemaal geen uitslag. Ik had nog wel andere in de luiertas en die heb ik laatst gebruikt en gelijk weer uitslag. Dus die heb ik weggegooid.

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 12:45 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Ik heb ook nog een tegoedbon voor wehkamp van ¤10 bij besteding vanaf ¤40, uiterlijk deze maand te besteden :s)
Ja! Als je er niets mee doet dan heb ik er wel belang bij! O+ :*

En slapen, meneer vind overdag slapen ook overrated, af en toe een hazenslaapje van max 3 kwartier. 's Avonds minimaal een half uur bezig om hem in slaap te krijgen en dan slaapt hij 2 uur en dan gilt hij alles bij elkaar. Na de avondvoeding rond 23 uur slaapt hij wel goed. Ikzelf slaap een stuk lichter dan mijn man, hij snurkt overal doorheen. Hij vraagt elke ochtend of Thomas nog wakker is geweest voor een voeding. :')
pi_191177227
Pampers hier. Ah luiers vond ik snel naar plas ruiken, jumbo was prima.
Doekjes gebruik ik eigenlijk bijna niet. Maar ik heb die van huggies nu.

Als de pakken pampers nu op zijn gaan we weer in de jumbo luiers. Zelfs als pampers voor 50% korting zijn zijn de jumbo luiers nog goedkoper.

Zwitsal hebben we ook al geprobeerd, waren ook goede luiers.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_191177730
Hier de pampers premium protection, andere luiers krijgt ze gelijk uitslag van. Enige nadeel is dat ze ‘s ochtends vaak nat wakker wordt, ook als ik de luier tussendoor ‘s nachts nog een keer verschoon.
pi_191178210
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 17:01 schreef Ticootje het volgende:
Pampers hier. Ah luiers vond ik snel naar plas ruiken, jumbo was prima.
Doekjes gebruik ik eigenlijk bijna niet. Maar ik heb die van huggies nu.

Als de pakken pampers nu op zijn gaan we weer in de jumbo luiers. Zelfs als pampers voor 50% korting zijn zijn de jumbo luiers nog goedkoper.

Zwitsal hebben we ook al geprobeerd, waren ook goede luiers.
Wat gebruik jij dan als je geen doekjes gebruikt?

Ik heb vandaag voor het eerst zwitsal luiers gebruikt maar ik ben nog geen fan :N ik heb het gevoel dat ze bij de navel wijd open staan en elk moment kunnen gaan lekken..


Smurf geeft nog wel eens melk terug dus ik heb vandaag kwijlslabjes gemaakt en ik vind het zo schattig O+ eentje met pinguïns en eentje van een oud shirt van papa met logo.


@taxibabe, ik stuur je zo een pb

[ Bericht 3% gewijzigd door B.ertha op 24-01-2020 18:52:42 ]
pi_191178659
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 18:26 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Wat gebruik jij dan als je geen doekjes gebruikt?

Ik heb vandaag voor het eerst zwitsal luiers gebruikt maar ik ben nog geen fan :N ik heb het gevoel dat ze bij de navel wijd open staan en elk moment kunnen gaan lekken..


Smurf geeft nog wel eens melk terug dus ik heb vandaag kwijlslabjes gemaakt en ik vind het zo schattig O+ eentje met pinguïns en eentje van een oud shirt van papa met logo.
[ afbeelding ]

@:taxibabe, ik stuur je zo een pb
Bij alleen plas gebruik ik geen doekjes. Door de luiers van nu zijn de billen prima droog, waarom zou ik ze dan nat maken...

Verder gaan ze elke dag in bad dus ze zijn ook niet vies ofzo.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_191178668
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 17:50 schreef Whoopje het volgende:
Hier de pampers premium protection, andere luiers krijgt ze gelijk uitslag van. Enige nadeel is dat ze ‘s ochtends vaak nat wakker wordt, ook als ik de luier tussendoor ‘s nachts nog een keer verschoon.
Jep. Ze kunnen hier ook geen hele nacht. Jumbo wel.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  FOK!fotograaf vrijdag 24 januari 2020 @ 19:04:06 #87
148247 taxibabe
pi_191178767
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 18:58 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Jep. Ze kunnen hier ook geen hele nacht. Jumbo wel.
Oh hier gaat dat over het algemeen wel goed, heel af en toe is hij nat. Hij plast soms wel naast de luier, dan is zijn rug nat en de luier droog :?
  vrijdag 24 januari 2020 @ 20:05:57 #88
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_191179567
Wij hebben billendoekjes ook wasbaar, maar gebruik die alleen bij plas op t potje, niet na en plasluier. En bij poepluier hou ik haar met de bips onder de kraan.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_191179772
Over luiers: wij hebben nu de kruidvat (2) maar bij poep toch geregeld dat het doorloopt langs de rand : { Bij de pampers 1 nooit gehad. We hebben ook pampers 2 liggen, als de, kruidvat luiers op zijn die even proberen :) Vond persoonlijk de pampers beter, ook qua pasvorm e.d.

baby is overigens 11 weken om en nabij. Slapen 's nachts gaat top (22:00 uur tot 4/5 uur, fles en dan nog een uurtje of 3 slapen. overdag is het een stuk minder en wil ze eigenlijk vrij slecht slapen :{

Vandaag toevallig voor het eerst op de buik gelegd en toen heeft ze een uurtje een dutje gedaan. Verder blijft het afzien overdag :{

Roze wolk :W
s_a
pi_191180179
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 20:05 schreef -Mellow- het volgende:
Wij hebben billendoekjes ook wasbaar, maar gebruik die alleen bij plas op t potje, niet na en plasluier. En bij poepluier hou ik haar met de bips onder de kraan.
Bij veeeel poep idd even een doek met water hier.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_191193763
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 14:50 schreef minilot het volgende:

[..]

Dit, helemaal dit O+
Nog afgezien van hoe relaxed het voor jezelf is: je kleine koter heeft er qua ontwikkeling echt vele malen meer aan om langdurige periodes ongestoord rond te kunnen hobbelen en alles te ontdekken zonder steeds gecorrigeerd te moeten worden. Google eens naar het principe van een yes space - mijns inziens heeft elke mobiele baby recht op tenminste één maar liefst zoveel mogelijk plekken waar in principe alles kan zonder gewond of erger te raken (hoogste prio) of dat er dure spullen kapot gaan (minder hoge prio). Komt ook bij dat ik sterk vind dat het huis nu niet meer alleen van mij en mijn lief is: zoon is, hoe klein ook, een volwaardig bewoner van ons huis en verdient daarom ook gewoon wat aanpassingen die het voor hem geschikt maken.

Jonge kinderen groeien redelijk vanzelf over de neiging heen om echt overal steeds aan te zitten zonder dat je steeds 'nee!' moet blèren of een kind ergens vandaan moet trekken. Daarvoor zijn genoeg gelegenheden, maar laat de plek waar je het vaakst samen bent, zoals de huiskamer, een zo vrij mogelijke plek zijn. Maakt babies het blijst en hun oppassers het meest ontspannen :)

#stokpaardje
Ha, dit is grappig:
Bovenstaande vraag was aangeslingerd door manlief, die vroeg 'Wanneer begin je eigenlijk met opvoeden en te zeggen dat hij niet aan dingen mag zitten?'. Kort daarna keek ik op Instagram op het account van Janet Lansbury (voor inspiratie over een geheel andere opvoedvraag van een vriendin met een kind van 3). Ik zag een post over een podcast-aflevering die ging over een moeder met een 7 maand oude baby die bij haar ouders continu no, no, no te horen kreeg. Liet het aan de man zien, en heb kort gezocht naar de podcast maar kon 'm niet snel vinden en werd vervolgens afgeleid door andere dingen.
Nav jouw post zocht ik op google 'yes space' op, en kwam direct bij een transcript van die podcast uit ^O^ dank dus! Interessant om te lezen. Van nature zijn we beide niet van die 'nee!-schreeuwerds. Meestal laten we de koter vrij ontdekken en grijpen pas in als er daadwerkelijk schade op dreigt te treden (bij hemzelf of bij het ding in kwestie).

Mijn moeder zou overigens op jouw post zeggen: 'daar heb je toch een box voor' :')
pi_191193812
Het jonkje heeft wat moeilijke dagen. Poepen kost heel veel moeite, hij heeft telkens een rode wang en kwijlt (maar er is geen tandje te zien), bij het gaan slapen heeft hij verlatingsangst - althans daar lijkt het op, het is me niet helemaal duidelijk waarom hij zo hysterisch wordt bij het naar bed brengen, en hij is motorisch heel onrustig. Het valt niet mee nu de ontwikkeling ineens zo razendsnel gaat.
pi_191193972
Interessant dat yes space, die sla ik ff op voor later.

Hebben jullie ervaring met druppels tegen buikkramp? Ik geloof haast niet dat het werkt want dan werd het vast wel overal aangeraden..
  zaterdag 25 januari 2020 @ 21:12:04 #94
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_191194349
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 20:48 schreef BobbyMcGee het volgende:
Het jonkje heeft wat moeilijke dagen. Poepen kost heel veel moeite, hij heeft telkens een rode wang en kwijlt (maar er is geen tandje te zien), bij het gaan slapen heeft hij verlatingsangst - althans daar lijkt het op, het is me niet helemaal duidelijk waarom hij zo hysterisch wordt bij het naar bed brengen, en hij is motorisch heel onrustig. Het valt niet mee nu de ontwikkeling ineens zo razendsnel gaat.
Slaat de hysterie door in huilen oid, zodra je hem neerlegt? Je moet het zo denken, zodra je je kindje neerlegt, geeft dat druk op bijvoorbeeld de oortjes, dat kan heel onaangenaam voelen, zeker als dat een pijn is die hij nooit eerder heeft ervaren. Sterkte!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_191196406
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 21:12 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Slaat de hysterie door in huilen oid, zodra je hem neerlegt? Je moet het zo denken, zodra je je kindje neerlegt, geeft dat druk op bijvoorbeeld de oortjes, dat kan heel onaangenaam voelen, zeker als dat een pijn is die hij nooit eerder heeft ervaren. Sterkte!
Ja, daar ben ik wel alert op. Maar volgens mij is het geen oorpijn. Hij is stil als ik hem oppak, ook als ik hem dan horizontaal vast houd. Ik heb het vermoeden dat hij te overweldigd is door het leven (niet gek gezien alle ontdekkingen die hij continu doet) en daarom nu het wat meer nodig heeft om tegen ons aan in slaap te vallen. Dan is het niet meer genoeg dat we zijn handjes vasthouden of een hand op hem leggen. Dus we veren wel mee :)
  zondag 26 januari 2020 @ 01:30:16 #96
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_191198173
Kan wel tandjes zijn Bobby, hoeft niet maar ik zou het zeker in het achterhoofd houden.
En misschien vind je het niks, maar ik zou in zo'n geval de volgende avond paracetamol geven, kijken of dat helpt.

Koert is precies vanaf vandaag eenkennig :')
pi_191199120
Ik zit een beetje te dubben qua flessen. Bouncy laat steeds vaker de 1 na laatste fles staan (fles van 150 met 6 schepjes). Ze krijgt 5 flessen, waarvan de 1e en de 5e 180cc met 6 schepjes, de andere 3 150cc met 5 schepjes. Gister ook weer 1 groot drama, huilen, fles weg duwen, lippen op elkaar klemmen etc. Ik wil en ga niks forceren, ze groeit goed dus dan laat ik die fles maar. Nou zit ik te dubben of ik niet beter naar 4 flessen kan ipv 5. Ze is nu 4,5 maand (en weegt 6,5 kilo) dus misschien ook wel een beetje vroeg om al naar 4 te gaan?

Hoe zien jullie schema’s eruit?
pi_191199162
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 14:12 schreef June. het volgende:

[..]

Kan ook gewoon verandering in ontwikkeling van de darmen zijn. Onze draak poept nu ook maar 1x per dag, en dat was eerder ook bij elke luierwisseling. Er is verder niets veranderd aan zijn voeding ofzo.
[..]


Nou, een verandering was het. Wat ze in de 72 uur daarvoor had opgehouden is er vannacht allemaal uitgekomen.

Echt alles zat onder. :o

[ Bericht 35% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2020 09:08:49 ]
  zondag 26 januari 2020 @ 09:21:13 #99
56471 pinquit
oh my lama!
pi_191199255
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 09:02 schreef Whoopje het volgende:
Ik zit een beetje te dubben qua flessen. Bouncy laat steeds vaker de 1 na laatste fles staan (fles van 150 met 6 schepjes). Ze krijgt 5 flessen, waarvan de 1e en de 5e 180cc met 6 schepjes, de andere 3 150cc met 5 schepjes. Gister ook weer 1 groot drama, huilen, fles weg duwen, lippen op elkaar klemmen etc. Ik wil en ga niks forceren, ze groeit goed dus dan laat ik die fles maar. Nou zit ik te dubben of ik niet beter naar 4 flessen kan ipv 5. Ze is nu 4,5 maand (en weegt 6,5 kilo) dus misschien ook wel een beetje vroeg om al naar 4 te gaan?

Hoe zien jullie schema’s eruit?
Hier nooit een schema gehad whoop, ik heb altijd gevoed op verzoek.
Ik zou nu dus als ik jou was die fles uitstellen, of sowieso meer naar je bouncy kijken of ze aangeeft wanneer ze honger heeft of moe is. Ze geeft 't zelf wel aan hoor, als ze niet wil en goed groeit dan zal 't wel goed zitten.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_191199325
Ik probeer echt op haar af te gaan maar door mijn omgeving wordt ik soms wat onzeker. Ik heb bijv geen vaste tijden en dat wordt raar gevonden. Ik ga proberen dat wat meer los te laten en nog meer naar Bouncy kijken want idd, zij ‘verteld’ me in principe alles wat ik moet weten qua honger, moe etc.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')