Dit dus idd!quote:Op donderdag 30 januari 2020 18:08 schreef Ticootje het volgende:
Liever een blije mama dan perse ergens mee doorgaan waar je niet happy van wordt.
Ik lees alleen dat het voor de antistoffen en voor de ontwikkeling van de hersenen beter is. Maar goed, als het niet gaat of als je je er niet goed bij voelt is stoppen beter ja.quote:Op donderdag 30 januari 2020 18:36 schreef Whoopje het volgende:
[..]
Dit dus idd!
Hier na 5 weken gestopt, ik zat er al over na te denken maar mijn lijf maakte de keuze voor me, van de ene op de andere dag had ik geen druppel meer. Ik heb me even schuldig gevoeld maar al snel kwam de opluchting want het ging gewoon niet.
veel knuffelen is ook goed voor de ontwikkeling van de hersenen. Doe dat gewoon extra.quote:Op donderdag 30 januari 2020 18:55 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik lees alleen dat het voor de antistoffen en voor de ontwikkeling van de hersenen beter is. Maar goed, als het niet gaat of als je je er niet goed bij voelt is stoppen beter ja.
Niks fijner dan hem de hele dag knuffelenquote:Op donderdag 30 januari 2020 19:08 schreef Ticootje het volgende:
[..]
veel knuffelen is ook goed voor de ontwikkeling van de hersenen. Doe dat gewoon extra.
Hahaquote:Op donderdag 30 januari 2020 21:04 schreef June. het volgende:
Net terug van eerste keer sporten na de bevalling. Ik ben dood
Nee, maar open die gerust! Is vast animo voor!quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:17 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Haha
Ik ben weer aan het trainen voor de 1/4e marathon maar mijn buikspieren voelen soms zo moe na een rondje gedaan te hebben.
Is er eigenlijk een 'ontzwangeren' of 'na de bevalling' oid topic hier? Waar het over dit soort dingen kan gaan en waar ik kan rouwen om al het haar dat in mijn haarborstel blijft hangen![]()
Kinderzeer. De huisarts was ook eigenlijk niet zo te spreken over de aanpak van het kdv.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:35 schreef -Mellow- het volgende:
Zo hee, ja dat bijten doet mijnes ook, maar ze heeft 'gelukkig' nog geen tandjes. Ik vrees een beetje voor straks. En de hele tijd met die scherpe klauwtjes mijn borsten vastgrijpen. 'T is echt een feest in mijn decolleté met al die krassen
Hier ook haren die er met hele plukken uit komen![]()
Laatst voor t eerst poepen overgeslagen, drie dagen lang. Daarvoor deed ze t elke dag dus ik was de hele tijd op mijn hoede voor een explosie. Maar niks aan de hand, begon gewoon weer normaal te poepen als voorheen. Sneu @:taxibabe die verstopping. Vreemd ook met alleen borstvoeding. Moet r toch zo uitlopen zou je denken.
Wat voor vlekkentyfus hebben ze dan Ticootje? Behoorlijk balen ja, nu al aan de antibiotica.
Mijn kindje heeft een nieuwe gewoonte. Dan maakt ze een onderkin en produceert ze een soort schor keelgeluid en zegt ze heel lang "aaaaaaaaaaaahhhhhhhhhh" Heel serieus erbij kijken ook, en dat dan heeeeeeel lang volhouden![]()
Ik ben bang dat ik samen met haar van trap val, ik benen breek en niet bij haar kan komen en zij levensloos ligt. Die dagmerries heb ikquote:Op donderdag 30 januari 2020 23:22 schreef -Mellow- het volgende:
Ik heb overigens na bijna 6 maanden nog steeds de idiote angst dat mijn baby opeens dood gaat. Sinds 3 maand ongeveer ligt ze 's avonds geregeld alleen boven te slapen, maar ik zit dan echt niet ontspannen op de bank. Krijg ik eens de kans even wat voor mezelf te doen, sta ik nog steeds helemaal aan. Poe hee, wordt dat ooit weer normaal?
quote:Op vrijdag 31 januari 2020 11:12 schreef CaVaBien het volgende:
Die angsten heb ik ook. Wij slapen samen in een bed, dus ik ben extra alert en word tussendoor vaak wakker en controleer of ze nog goed ligt/ ademt en slaap dan verder. Ze is inmiddels bijna 10 maanden.
Schattige foto rebubbled! Wat heeft ze mooie ogen
Veel beterschap Ticootje. Lijkt me heel vervelend. Hopelijk zijn ze er snel van af. Dat is wel een beetje een nadeel van opvang.
Ik had laatst met een vriendin afgesproken. Eenmaal aangekomen zag ik dat ze een koortslip had, dus heb gevraagd of ze beetje rekening ermee wilde houden, want koortslip en baby's is geen goede combinatie. Heeft ze M toch 'per ongeluk' 2x een kusje gegeven onder het mom van 'oeps vergeten'. Ik vind het een beetje jammer dat mensen zo egoďstisch kunnen doen en geen rekening houden.
Hahaha ja die eerste keer sporten, auwtsjquote:Op donderdag 30 januari 2020 21:04 schreef June. het volgende:
Net terug van eerste keer sporten na de bevalling. Ik ben dood
Ze heeft een dochter van 18 (ze was zelf 18 toen ze haar kreeg, dus een jonge mama).quote:Op vrijdag 31 januari 2020 11:16 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dat is echt niet oke. Ik vond het al verschrikkelijk dat iemand hier half verkouden op kraambezoek kwam. Iemand met een koortslip die je baby een kusje geeft, dat is echt achterlijk. Heeft zelf zeker geen kinderen?
Net zoals een mogelijke allergie oid.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 14:37 schreef Ticootje het volgende:
Wat vinden mensen daar toch leuk aan?
Doe het lekker bij je eigen baby maar respecteer een moeder gewoon als ze dat liever niet heeft.
Dat soort mensen met 'het kan echt geen kwaad hoor' wens ik altijd een allergie toe voor gluten, koemelk, ei, vis, soja, selderik, pinda, noten, schelp&schaaldieren, sulfiet en sesam. Succes met etenquote:Op vrijdag 31 januari 2020 14:47 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Net zoals een mogelijke allergie oid.
'het is maar 1 hapje, kan vast geen kwaad, stel je niet aan' etc. Ik hoorde het laatst toen een hapje zat te eten met mijn dochter. Ik hoorde die moeder echt zo boos worden, terecht!![]()
Veel rijstwafels bevatten sporen van sesamquote:Op vrijdag 31 januari 2020 16:06 schreef Roosgeluk het volgende:
idd @:douche-eendje en dan wel alles bij elkaar gecombineerd. Kunnen ze op water en rijstwafels.
(ook mensen die rijstwafels met jam of kale sla een prima maaltijd vinden, maar das een ander topic).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Doen ze hier ook. Ik kijk ook gewoon maar niet meer op de klok.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 18:46 schreef taxibabe het volgende:
Wat een schatjes Ela!
Hebben de babies hier die op verzoek gevoed worden een soort regelmaat qua tijd tussen de voedingen op 1 dag? Ik snap soms niks van Thomas, de ene keer zit er maar 2,5 uur tussen en nu slaapt hij al 2 uur als een roos en is het inmiddels 4 uur geleden dat hij heeft gedronken.
Zelfde hier. En ik geef nog wel flesvoeding. Dus altijd hetzelfde qua hoeveelheid. Ene keer 2,5 uur ertussen. Een andere keer 4,5 uur. Overdag of in de nacht, maakt geen verschil. Puur random.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 18:46 schreef taxibabe het volgende:
Wat een schatjes Ela!
Hebben de babies hier die op verzoek gevoed worden een soort regelmaat qua tijd tussen de voedingen op 1 dag? Ik snap soms niks van Thomas, de ene keer zit er maar 2,5 uur tussen en nu slaapt hij al 2 uur als een roos en is het inmiddels 4 uur geleden dat hij heeft gedronken.
Jep. Dit is Koos.quote:
Da's toevallig, iemand raadde mij Orthiflor aan voor Thomas voor het poepen. Heb jij daar ervaring mee?quote:Op zaterdag 1 februari 2020 14:37 schreef elamanilo het volgende:
@:Whoopje ik las laatst dat verkoudheid vooral voortkomt uit een zwakke(re) darmflora. Dus misschien Orthiflor voor baby of zo toevoegen aan de voeding (vanaf welke leeftijd mag dat?). Als je borstvoeding geeft: Moedermelk in het neusje druppelen en zelf extra darmflora nemen.![]()
Wij zijn sinds woensdag orthiflor start aan het geven op aanraden van het CB tegen krampjes. Het is nog te vroeg om echt iets te kunnen zeggen, maar vorige nacht hebben we voor het eerst in weken allebei in bed geslapen ipv dat iemand met hem moet zitten. Hopelijk geen toeval.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 14:58 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Da's toevallig, iemand raadde mij Orthiflor aan voor Thomas voor het poepen. Heb jij daar ervaring mee?
Die virussen krijgen hun kans doordat je immuunsysteem verzwakt is wat weer komt doordat je darmflora niet in optimale conditie is. Je darmflora een boost geven helpt mee om verkoudheden tegen te gaan.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 15:34 schreef Mrs.Peel het volgende:
@:Whoopje @:elamanilo Verkoudheid wordt veroorzaakt door virussen. Het gevolg is oa snotteren, niezen en hoesten. Na een week is het virus weg, de gevolgen blijven soms wat langer hangen. Tegen snot in het neusje doen wij inderdaad heel vaak zoutoplossing, dan stroomt het er hier uit. @:Aure (volgens mij) gebruikte dan ook nog een neuspeer om het snot uit de neus te zuigen. Er zijn ook ouders die het zelf met hun mond uit het neusje zuigen. Daar heb ik geen ervaring mee
Goede ervaringen ja. Nu hebben mijn kinderen en ik een goede darmflora, maar als het een keer wat minder is, dan geef ik wat Orthiflor en dan is het eigenlijk meteen weer fijn. Ik merk dan snel verschil in substantie en ook in frequentie. Ik vind het wel fijn spul. Het is niet goedkoop, maar zeker in de winter vind ik het wel fijn om wat extra te boosten hier en daar.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 14:58 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Da's toevallig, iemand raadde mij Orthiflor aan voor Thomas voor het poepen. Heb jij daar ervaring mee?
Sofie heeft dat ook eens bij mijn vriend voor elkaar gekregen. Huisarts heeft toen antibiotica-druppels voorgeschreven. Na 2 dagen was de pijn zo goed als weg. En verder helemaal restloos hersteld. Sterkte!quote:Op zaterdag 1 februari 2020 18:51 schreef -Mellow- het volgende:
Mijn baby heeft vannacht haar vingertje met volle vaart in mijn pupil geplant. Ik had haar nageltjes al n tijdje niet gekniptSchaafwondje op mijn hoornvlies nu en kan alleen maar met pijnstillers op de bank
Mijn lief heeft wel een stoer ooglapje voor me gemaakt vannochtend
Dankje.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 19:53 schreef Takkie88 het volgende:
[..]
Sofie heeft dat ook eens bij mijn vriend voor elkaar gekregen. Huisarts heeft toen antibiotica-druppels voorgeschreven. Na 2 dagen was de pijn zo goed als weg. En verder helemaal restloos hersteld. Sterkte!
Ik zie dat ze meerdere soorten hebben, welke gebruik jij dan? Ik wil Thomas (als het niet per se nodig is) zo min mogelijk geven naast bv, dus als het via mij kan lijkt mij dat het beste.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 17:05 schreef elamanilo het volgende:
[..]
Goede ervaringen ja. Nu hebben mijn kinderen en ik een goede darmflora, maar als het een keer wat minder is, dan geef ik wat Orthiflor en dan is het eigenlijk meteen weer fijn. Ik merk dan snel verschil in substantie en ook in frequentie. Ik vind het wel fijn spul. Het is niet goedkoop, maar zeker in de winter vind ik het wel fijn om wat extra te boosten hier en daar.
Bij de baby's neem ik het zelf in om via de borstvoeding nog wat extra mee te kunnen geven.
Die voor moeder & baby, Orthiflor start heet ie volgens mij.quote:Op zondag 2 februari 2020 08:00 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Ik zie dat ze meerdere soorten hebben, welke gebruik jij dan? Ik wil Thomas (als het niet per se nodig is) zo min mogelijk geven naast bv, dus als het via mij kan lijkt mij dat het beste.
Ah leuk! Goed dat het lijkt te bevallen, en mooi duurzaam dat meerdere mensen er plezier van hebbenquote:Op zondag 2 februari 2020 18:55 schreef B.ertha het volgende:
@:keroppi hij vindt het wel leuk geloof ik
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hoe slapen ze dan wel? Op je en/of in draagzak cq doek?quote:Op zondag 2 februari 2020 15:44 schreef taxibabe het volgende:
Dat is hier heel verschillend. Meestal lukt het niet, soms max een uurtje (plus de tijd voor het in slaap krijgen), en soms lukt het 2 uur.
Draagdoek vind hij niet meer leuk..quote:Op zondag 2 februari 2020 20:12 schreef June. het volgende:
[..]
Hoe slapen ze dan wel? Op je en/of in draagzak cq doek?
Ik probeer T toch elke keer weer in bed te leggen om te slapen. Even op mij of in de draagzak vind ik heerlijk maar niet de hele dag..
Ah ja, die heb ik gezien! Morgen moeten we weer naar de huisarts, ik zal eens informeren bij hem. Overigens heeft hij vrijdag na de klysma gepoept, zaterdag een beetje en vanmiddag ook weer een volle luier! Wat kun je blij zijn als je kind weer zelf poept..quote:Op zondag 2 februari 2020 12:20 schreef elamanilo het volgende:
[..]
Die voor moeder & baby, Orthiflor start heet ie volgens mij.
In de drager vindt mijn zoontje ook altijd geweldigquote:Op zondag 2 februari 2020 18:55 schreef B.ertha het volgende:
@:keroppi hij vindt het wel leuk geloof ik
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 2 februari 2020 20:53 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Draagdoek vind hij niet meer leuk..![]()
Dus het zijn hazenslaapjes op mij of in de box. Soms lukt het om nog 1,5 uur in de box te slapen. Hij komt wel aan zijn slaapuren, maar het zijn korte slaapjes.
Ik denk dat hij dat van mij heeft, mijn zus (1,5 jaar ouder) deed nog middagslaapjes terwijl ik er al van af was. De laatste keer dat ik middagslaapje moest doen ben ik met matras en al uit mijn ledikantje geklommen (ja.. mijn ouders hadden mij vastgebonden aan het ledikant)
Wat goed! Ja die verbazing is cool! Thomas rolde laatst per ongelijk van buik naar rug, daar schrok hij zo van dat 'ie begon te huilen.quote:Op maandag 3 februari 2020 14:54 schreef Whoopje het volgende:
Bouncy draaide ineens van haar rug naar haar buik 🥳 Ik weet niet wie er verbaasder was dat het ineens lukte, zij of ik 😂 ze was zwaar onder de indruk leek het
Ah gos, ook onder de indruk dus. En fijn dat hij weer goed poept!quote:Op maandag 3 februari 2020 16:03 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Wat goed! Ja die verbazing is cool! Thomas rolde laatst per ongelijk van buik naar rug, daar schrok hij zo van dat 'ie begon te huilen.
Hij is net goedgekeurd door de dokter! Hij heeft sinds vrijdag elke dag gepoept! Ik moet dus wel minimaal 2-2,5 liter per dag blijven drinken.
Ik heb idd voor mijn werk een drinkfles van 600 ml, daar moet ik van mezelf ook minimaal 2, liefst 3 van leegdrinken, naast de koffie, thee, water etc wat ik er naast nog drink.quote:Op maandag 3 februari 2020 16:07 schreef Rebubbled het volgende:
Taxi, je hebt zelf minimaal 1,5 nodig en je maakt ca. 1 liter melk per dag. Dus drinken is inderdaad belangrijk! Ik doe dat door grotere glazen te gebruiken dan ik voorheen deed. Dan drink ik in 1x 350 ml ipv 200 ml. Ik heb een extra grote theebeker op werk en een rietjesfles met ml aangegeven, zodat ik weet hoeveel ik nog moet. Drinken was nooit mijn ding, dus ik vond het ook super lastig.
Goede tip, dat ga ik zeker eens proberenquote:Op maandag 3 februari 2020 16:02 schreef Rebubbled het volgende:
Ik weet niet of jullie nog borstvoeding geven en cosleepen. Hier hielp het in elk geval tot 2x toe om de 'elke 2 uur' nachten te doorbreken door zelf op een andere kamer te slapen voor een paar nachten. Geen jammie melkgeur om haar heen, dieper slapen en met een paar dagen is ze dan gereset naar 1x per nacht. Misschien was het toeval, misschien werkt het voor jullie niet, misschien ook wel.
Ik vind deze kruipfase zooo gezellig. Ben ik even in de keuken hoor ik *pat pat pat pat* die handjes op de vloer en dan zo'n koppie om de hoek kijken.Sta ik te douchen, hoor ik de *pat pat pat* weer, zit ze bij de verhoogde drempel te koekeloeren.
Zo gezellig! Geen gefrustreerd gegil meer. Lekker eten omdat ze zoveel beweegt. Helemaal verliefd.
quote:Op maandag 3 februari 2020 08:33 schreef B.ertha het volgende:
Fijn taxibabe!
Ik had even goede hoop na de afgelopen nachten maar ons melkmonster is nu twee dagen op rij weer elke 2 uur gekomen
Ik ben sinds deze week ook begonnen met combineren.quote:Op maandag 3 februari 2020 19:52 schreef B.ertha het volgende:
Dat overweeg ik ook, om te gaan combineren. Hoe weet je dan hoeveel kv je moet geven?
Hoe zwaar is je spookje nu?quote:Op maandag 3 februari 2020 21:07 schreef B.ertha het volgende:
Heb jij nog verlof nu, June?
En als je zegt 150 ml per kilo, door hoeveel voedingen deel je het dan?
Ja nog een maand, dus kan het mooi uitproberen. T heeft nog een nachtvoeding, dus ik ga uit van 6 voedingen per dag. Het is ook een beetje proberen. Vind het zonde om teveel moedermelk weg te gooien, van flesvoeding is dat niet erg, dus daar geven we wel eens meer van en kijken wat hij drinkt.quote:Op maandag 3 februari 2020 21:07 schreef B.ertha het volgende:
Heb jij nog verlof nu, June?
En als je zegt 150 ml per kilo, door hoeveel voedingen deel je het dan?
Wij hadden een speciaal tummy time speeltje met lampjes, liedjes, tierelantijntjes, hysterie en de turbopoliep in één. Die kwam enkel tevoorschijn als ze op haar buik lag.quote:Op maandag 3 februari 2020 18:07 schreef June. het volgende:
Hebben jullie nog tips voor oefenen op de buik? Beeb vind het heerlijk op de buik, maar zo heerlijk dat hij gewoon op zijn gezicht blijft liggen
quote:Op donderdag 30 januari 2020 15:30 schreef pinquit het volgende:
[..]
Godsamme ik dacht dat je @:guitarist was
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |