abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191267229
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 18:08 schreef Ticootje het volgende:

Liever een blije mama dan perse ergens mee doorgaan waar je niet happy van wordt.
Dit dus idd!

Hier na 5 weken gestopt, ik zat er al over na te denken maar mijn lijf maakte de keuze voor me, van de ene op de andere dag had ik geen druppel meer. Ik heb me even schuldig gevoeld maar al snel kwam de opluchting want het ging gewoon niet.
pi_191267431
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 18:36 schreef Whoopje het volgende:

[..]

Dit dus idd!

Hier na 5 weken gestopt, ik zat er al over na te denken maar mijn lijf maakte de keuze voor me, van de ene op de andere dag had ik geen druppel meer. Ik heb me even schuldig gevoeld maar al snel kwam de opluchting want het ging gewoon niet.
Ik lees alleen dat het voor de antistoffen en voor de ontwikkeling van de hersenen beter is. Maar goed, als het niet gaat of als je je er niet goed bij voelt is stoppen beter ja.
pi_191267572
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 18:55 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ik lees alleen dat het voor de antistoffen en voor de ontwikkeling van de hersenen beter is. Maar goed, als het niet gaat of als je je er niet goed bij voelt is stoppen beter ja.
veel knuffelen is ook goed voor de ontwikkeling van de hersenen. Doe dat gewoon extra.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_191267887
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 19:08 schreef Ticootje het volgende:

[..]

veel knuffelen is ook goed voor de ontwikkeling van de hersenen. Doe dat gewoon extra.
Niks fijner dan hem de hele dag knuffelen O+
Brutal. Fucking. Metal.
pi_191269248
Net terug van eerste keer sporten na de bevalling. Ik ben dood :')
Shine bright like a diamond.
  FOK!fossiel donderdag 30 januari 2020 @ 21:17:44 #206
1455 Keroppi
kool kikker
pi_191269483
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2020 21:04 schreef June. het volgende:
Haha :)

Ik ben weer aan het trainen voor de 1/4e marathon maar mijn buikspieren voelen soms zo moe na een rondje gedaan te hebben.

Is er eigenlijk een 'ontzwangeren' of 'na de bevalling' oid topic hier? Waar het over dit soort dingen kan gaan en waar ik kan rouwen om al het haar dat in mijn haarborstel blijft hangen :'( ;)
Chick on a mission
  donderdag 30 januari 2020 @ 21:22:46 #207
149959 SQ
snelle trees
pi_191269593
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2020 21:17 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Haha :)

Ik ben weer aan het trainen voor de 1/4e marathon maar mijn buikspieren voelen soms zo moe na een rondje gedaan te hebben.

Is er eigenlijk een 'ontzwangeren' of 'na de bevalling' oid topic hier? Waar het over dit soort dingen kan gaan en waar ik kan rouwen om al het haar dat in mijn haarborstel blijft hangen :'( ;)
Nee, maar open die gerust! Is vast animo voor!
disclaimer
pi_191269769
Goed idee! Dan kun je daar ook vragen stellen over anticonceptie, weer in bad gaan e.d. :s)
  donderdag 30 januari 2020 @ 21:35:47 #209
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_191269800
Zo hee, ja dat bijten doet mijnes ook, maar ze heeft 'gelukkig' nog geen tandjes. Ik vrees een beetje voor straks. En de hele tijd met die scherpe klauwtjes mijn borsten vastgrijpen. 'T is echt een feest in mijn decolleté met al die krassen :')

Hier ook haren die er met hele plukken uit komen :'(

Laatst voor t eerst poepen overgeslagen, drie dagen lang. Daarvoor deed ze t elke dag dus ik was de hele tijd op mijn hoede voor een explosie. Maar niks aan de hand, begon gewoon weer normaal te poepen als voorheen. Sneu @taxibabe die verstopping. Vreemd ook met alleen borstvoeding. Moet r toch zo uitlopen zou je denken.

Wat voor vlekkentyfus hebben ze dan Ticootje? Behoorlijk balen ja, nu al aan de antibiotica.

Mijn kindje heeft een nieuwe gewoonte. Dan maakt ze een onderkin en produceert ze een soort schor keelgeluid en zegt ze heel lang "aaaaaaaaaaaahhhhhhhhhh" Heel serieus erbij kijken ook, en dat dan heeeeeeel lang volhouden :') :D
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_191269933
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 21:35 schreef -Mellow- het volgende:
Zo hee, ja dat bijten doet mijnes ook, maar ze heeft 'gelukkig' nog geen tandjes. Ik vrees een beetje voor straks. En de hele tijd met die scherpe klauwtjes mijn borsten vastgrijpen. 'T is echt een feest in mijn decolleté met al die krassen :')

Hier ook haren die er met hele plukken uit komen :'(

Laatst voor t eerst poepen overgeslagen, drie dagen lang. Daarvoor deed ze t elke dag dus ik was de hele tijd op mijn hoede voor een explosie. Maar niks aan de hand, begon gewoon weer normaal te poepen als voorheen. Sneu @:taxibabe die verstopping. Vreemd ook met alleen borstvoeding. Moet r toch zo uitlopen zou je denken.

Wat voor vlekkentyfus hebben ze dan Ticootje? Behoorlijk balen ja, nu al aan de antibiotica.

Mijn kindje heeft een nieuwe gewoonte. Dan maakt ze een onderkin en produceert ze een soort schor keelgeluid en zegt ze heel lang "aaaaaaaaaaaahhhhhhhhhh" Heel serieus erbij kijken ook, en dat dan heeeeeeel lang volhouden :') :D
Kinderzeer. De huisarts was ook eigenlijk niet zo te spreken over de aanpak van het kdv.

Maar goed het is niet anders.
  donderdag 30 januari 2020 @ 23:22:50 #211
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_191271593
Ik heb overigens na bijna 6 maanden nog steeds de idiote angst dat mijn baby opeens dood gaat. Sinds 3 maand ongeveer ligt ze 's avonds geregeld alleen boven te slapen, maar ik zit dan echt niet ontspannen op de bank. Krijg ik eens de kans even wat voor mezelf te doen, sta ik nog steeds helemaal aan. Poe hee, wordt dat ooit weer normaal?
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_191275558
@-Mellow- Angsten dat je je kind(eren) kwijt raakt gaat nooit meer weg denk ik maar dat hele ‘extreme’ wel. Ik heb het net zo erg als jou gehad, vooral het gevoel dat je helemaal aan staat. Soms kan het me nog weleens bevliegen (mijn dreumes is nu bijna 1,5 jaar) en denk ik “shít als ze maar wakker word”.
Maaaar je lijf zit nog steeds onder de hormonen, vergeet dat niet. Het komt wel goed, je houdt gewoon veel van je meisje :*
  Moderator vrijdag 31 januari 2020 @ 10:40:44 #213
447051 crew  Peejtur
pi_191275878
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 23:22 schreef -Mellow- het volgende:
Ik heb overigens na bijna 6 maanden nog steeds de idiote angst dat mijn baby opeens dood gaat. Sinds 3 maand ongeveer ligt ze 's avonds geregeld alleen boven te slapen, maar ik zit dan echt niet ontspannen op de bank. Krijg ik eens de kans even wat voor mezelf te doen, sta ik nog steeds helemaal aan. Poe hee, wordt dat ooit weer normaal?
Ik ben bang dat ik samen met haar van trap val, ik benen breek en niet bij haar kan komen en zij levensloos ligt. Die dagmerries heb ik :(
  FOK!Fotograaf vrijdag 31 januari 2020 @ 10:47:35 #214
148247 taxibabe
pi_191275964
Ik ben gelukkig dus niet de enige met die angsten...
pi_191276337
Die angsten heb ik ook. Wij slapen samen in een bed, dus ik ben extra alert en word tussendoor vaak wakker en controleer of ze nog goed ligt/ ademt en slaap dan verder. Ze is inmiddels bijna 10 maanden.

Schattige foto rebubbled! Wat heeft ze mooie ogen O+

Veel beterschap Ticootje. Lijkt me heel vervelend. Hopelijk zijn ze er snel van af. Dat is wel een beetje een nadeel van opvang.

Ik had laatst met een vriendin afgesproken. Eenmaal aangekomen zag ik dat ze een koortslip had, dus heb gevraagd of ze beetje rekening ermee wilde houden, want koortslip en baby's is geen goede combinatie. Heeft ze M toch 'per ongeluk' 2x een kusje gegeven onder het mom van 'oeps vergeten'. Ik vind het een beetje jammer dat mensen zo egoďstisch kunnen doen en geen rekening houden.
pi_191276390
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 11:12 schreef CaVaBien het volgende:
Die angsten heb ik ook. Wij slapen samen in een bed, dus ik ben extra alert en word tussendoor vaak wakker en controleer of ze nog goed ligt/ ademt en slaap dan verder. Ze is inmiddels bijna 10 maanden.

Schattige foto rebubbled! Wat heeft ze mooie ogen O+

Veel beterschap Ticootje. Lijkt me heel vervelend. Hopelijk zijn ze er snel van af. Dat is wel een beetje een nadeel van opvang.

Ik had laatst met een vriendin afgesproken. Eenmaal aangekomen zag ik dat ze een koortslip had, dus heb gevraagd of ze beetje rekening ermee wilde houden, want koortslip en baby's is geen goede combinatie. Heeft ze M toch 'per ongeluk' 2x een kusje gegeven onder het mom van 'oeps vergeten'. Ik vind het een beetje jammer dat mensen zo egoďstisch kunnen doen en geen rekening houden.
:{

Dat is echt niet oke. Ik vond het al verschrikkelijk dat iemand hier half verkouden op kraambezoek kwam. Iemand met een koortslip die je baby een kusje geeft, dat is echt achterlijk. Heeft zelf zeker geen kinderen?
pi_191276535
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2020 21:04 schreef June. het volgende:
Hahaha ja die eerste keer sporten, auwtsj ;( . Ik sport nogsteeds met een aantal meiden van zwangerschapsyoga met 'onze' personal trainer, echt zo fijn om te doen.
pi_191277170
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 11:16 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

:{

Dat is echt niet oke. Ik vond het al verschrikkelijk dat iemand hier half verkouden op kraambezoek kwam. Iemand met een koortslip die je baby een kusje geeft, dat is echt achterlijk. Heeft zelf zeker geen kinderen?
Ze heeft een dochter van 18 (ze was zelf 18 toen ze haar kreeg, dus een jonge mama).

Op deze manier durf ik haast niet meer af te spreken met anderen.
pi_191278128
Oh getsie Cava heb je er wel nog iets van gezegt? Dat dat niet zomaar een "oeps vergeten" kan zijn maar serieuze gevolgen kan hebben..?

Ik ben meer angstig op wat anderen mensen mijn kinderen te eten geven, zoals op een verjaardag keer nootjes! :( of een hele suiker donut. Of 2 kinder buenos of.. of.. zo kan ik nog wel doorgaan. Nu is spruit nog klein maar ze wilde hem vorige week al slagroom geven nou toen ben ik echt woest geworden. Kwam ik thuis was zijn mond plakkerig en heeft hij heel de avond gekrijst, wat blijkt toch gegeven als ik even afwas doe of met N. speel. :'(
pi_191279383
Wat vinden mensen daar toch leuk aan?

Doe het lekker bij je eigen baby maar respecteer een moeder gewoon als ze dat liever niet heeft.
  vrijdag 31 januari 2020 @ 14:47:49 #221
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_191279535
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 14:37 schreef Ticootje het volgende:
Wat vinden mensen daar toch leuk aan?

Doe het lekker bij je eigen baby maar respecteer een moeder gewoon als ze dat liever niet heeft.
Net zoals een mogelijke allergie oid.
'het is maar 1 hapje, kan vast geen kwaad, stel je niet aan' etc. Ik hoorde het laatst toen een hapje zat te eten met mijn dochter. Ik hoorde die moeder echt zo boos worden, terecht! :X :o
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_191279593
Kennen jullie dat verhaal van een Amerikaanse tweeling waarvan de ene allergisch bleek te zijn voor kokos? Zij kwamen uit een cultuur waar kokos bijna heilig is, het wordt echt overal voor gebruikt. Die meisjes hadden kroeshaar en het ene meisje werd steeds maar ziek. Ze snapten niet waarom. Toen bleek dat oma haar haartjes stiekem behandelde met kokosolie maar dat gewoon glashard ontkende. Dat meisje is dus gewoon dood nu :'( :'(

Link voor wie zich heel boos en verdrietig wil maken: https://rareddit.com/r/JU(...)when_you_bring_me_my
pi_191279643
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 14:47 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Net zoals een mogelijke allergie oid.
'het is maar 1 hapje, kan vast geen kwaad, stel je niet aan' etc. Ik hoorde het laatst toen een hapje zat te eten met mijn dochter. Ik hoorde die moeder echt zo boos worden, terecht! :X :o
Dat soort mensen met 'het kan echt geen kwaad hoor' wens ik altijd een allergie toe voor gluten, koemelk, ei, vis, soja, selderik, pinda, noten, schelp&schaaldieren, sulfiet en sesam. Succes met eten :+
pi_191280782
idd @douche-eendje en dan wel alles bij elkaar gecombineerd. Kunnen ze op water en rijstwafels.

(ook mensen die rijstwafels met jam of kale sla een prima maaltijd vinden, maar das een ander topic).
pi_191280841
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 16:06 schreef Roosgeluk het volgende:
idd @:douche-eendje en dan wel alles bij elkaar gecombineerd. Kunnen ze op water en rijstwafels.

(ook mensen die rijstwafels met jam of kale sla een prima maaltijd vinden, maar das een ander topic).
Veel rijstwafels bevatten sporen van sesam :+

Maar dat is offtopic :D
pi_191281415
Mensen die zich bemoeien... Het is nooit echt leuk, maar ze bedoelen het hopelijk vanuit een goed hart. Ik vind het zelf soms lastig om er iets van te zeggen. Achteraf thuis dan wel ;) maar ter plekke ben ik dan veel te overdonderd. Alleen als ik zwanger ben :P dan gaat dat heel goed haha.

Zomaar eten geven of zo, dat kun je sowieso beter even vragen lijkt mij. Inderdaad, allergieën en zulks. Ik heb er zelf ruim ervaring mee, dus ik weet hoe ziek je er van kunt worden.
pi_191281456
Mijn baby's zijn 8 maanden alweer!

Ik maak nog steeds de twee-maandelijkse-foto voor het uiteindelijke eerste-jaar-overzicht. En ik heb een nieuwe hobby en kon het niet laten om m'n baby's ook nog even in een mandje te zetten. :@ *) O+ O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_191281780
Ela was jij het met de tip om gewoon paa te voeden als een bijtertje echt honger heeft?

Dat werkt dus idd. Ik wacht net even tot ie echt piept. Dus de smak geluidjes negeer ik, dan gaat ie eerst klieren. Maar als hij honger heeft dan valt ie aan met een grote hap. Vannacht had ie me voor de zoveelste keer, ik ben gewoon bang om die piranha te voeden.
  vrijdag 31 januari 2020 @ 17:18:17 #229
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_191281787
Aaah wat schattig Ela!
En ze lijken echt helemaal niet op elkaar! Of wel?

sjemig CaVaBien, dat met die koortslip -O-. Zelfs met een volwassene doe je dat toch ook niet?! Buiten het risico van meningitis bij een baby is een koortslip toch ook gewoon hartstikke a-relaxed om mee besmet te worden.
  FOK!Fotograaf vrijdag 31 januari 2020 @ 18:46:44 #230
148247 taxibabe
pi_191282695
Wat een schatjes Ela!

Hebben de babies hier die op verzoek gevoed worden een soort regelmaat qua tijd tussen de voedingen op 1 dag? Ik snap soms niks van Thomas, de ene keer zit er maar 2,5 uur tussen en nu slaapt hij al 2 uur als een roos en is het inmiddels 4 uur geleden dat hij heeft gedronken.
pi_191283154
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 18:46 schreef taxibabe het volgende:
Wat een schatjes Ela!

Hebben de babies hier die op verzoek gevoed worden een soort regelmaat qua tijd tussen de voedingen op 1 dag? Ik snap soms niks van Thomas, de ene keer zit er maar 2,5 uur tussen en nu slaapt hij al 2 uur als een roos en is het inmiddels 4 uur geleden dat hij heeft gedronken.
Doen ze hier ook. Ik kijk ook gewoon maar niet meer op de klok.
pi_191283217
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 18:46 schreef taxibabe het volgende:
Wat een schatjes Ela!

Zelfde hier. En ik geef nog wel flesvoeding. Dus altijd hetzelfde qua hoeveelheid. Ene keer 2,5 uur ertussen. Een andere keer 4,5 uur. Overdag of in de nacht, maakt geen verschil. Puur random.
pi_191283980
Ja en het verschilt zelfs als de hoeveelheid anders is. Ik had donderdag grote flessen mee gegeven naar de opvang, en Robin had behoorlijk trek toen ik m kwam halen.

Normaal geef ik 2x 150 mee en dan drinken ze voor het eten omdat ik dat fijn vind.

Rare kinderen.

Of ik geef een fles voor het slapen in de hoop dat ze dan ook ff 4 uur slapen. Hahahahahaha, echt wie die logica verzon, mn tweeling niet in elk geval.
pi_191284400
Morgenochtend is mn kleine L alweer 2 weken oud en we zitten zó heerlijk in onze bubbel, ik heb totaal geen notie meer van de rest van de wereld.. zó stapelgek op dat kleine propje mens O+ en het gaat zó goed met de papa samen O+ manmanman wat ben ik verliefd op dat kleine wezentje :) En hij doet het zo ongelofelijk goed.

Qua drinkritme, ergens tussen de 1 uur en 4 uur zit het nu, waarbij hij overdag vaker komt dan 's nachts dus dikke prima :D

Prachtige foto's van je duo ela! O+
  vrijdag 31 januari 2020 @ 21:14:28 #235
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_191285038
Ik heb met voedingen overdag nog nooit op de klok gekeken en doe dat s'nachts ook al n hele tijd niet meer. Maar het gaat aardig willekeurig. Moet wel zeggen, voeden op verzoek komt hier van twee kanten. Het komt zelden voor dat ze er om moet roepen want ik duw er regelmatig, op mijn eigen gevoel, een borst in. En soms ook gewoon als het handiger is op dat moment.
  FOK!Fotograaf vrijdag 31 januari 2020 @ 21:27:03 #236
148247 taxibabe
pi_191285372
Gelukkig is Thomas dus niet enige die geen logica of ritme kent, haha. :')
Wat fijn Chan dat het zo goed gaat met jullie en dat jullie zo lekker in de bubbel zitten! Je klinkt ook supergelukkig! O+ :*
pi_191285880
C heeft ook geen enkele regelmaat en varieert tussen 1,75 uur tot af en toe 4.

Mooie foto's Ela O+

Wat fijn dat je zo gelukkig in je bubbel zit, Chan O+
  zaterdag 1 februari 2020 @ 00:55:29 #238
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_191288982
Hier zitten we nu op gemiddeld 3,5 uur tussen de voedingen. 's Nachts trekt hij weleens langer door, maar ook daar valt niks over te zeggen.
Ene keer is het 20.00/23.00/3.30 en de dag erna is het 19.00 en 2.30
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_191290785
Noor komt nu ik echt op verzoek voedt om de 4 a 4,5 uur. Ik snap dus gelijk waarom ze zoveel liet staan want ik gaf haar steeds om de 3 a 3,5 uur wat 🙈

Na een tip van hier gebruik ik ‘s nachts nu ook een andere luier. Ik had al van alles geprobeerd maar de jumbo luier nog niet en dat gaat goed. Geen uitslag en een droge en blije baby ‘s ochtends 🥳

Hebben jullie evt tips bij verkoudheid? Ze is echt snotverkouden, snottebellen vliegen me om de oren zodra ik haar neusje met zoutoplossing spoel maar binnen een paar minuten reutelt ze weer en lijkt ze ook wat benauwd. Ze is ‘s nachts ook erg onrustig, normaal slaapt ze de hele nacht door, nu wordt ze steeds wakker van nies en hoestbuien, zo sneu
pi_191291029
@Whoopje Kruidvat heeft voor baby's/kinderen "vrijer ademen badje met eucalyptus" dat helpt echt heel goed. En luff onder de voetjes? Bedje omhoog? Halve ui onder het bedje? :)
pi_191291046
quote:
Jep. Dit is Koos.
pi_191295061
@Whoopje ik las laatst dat verkoudheid vooral voortkomt uit een zwakke(re) darmflora. Dus misschien Orthiflor voor baby of zo toevoegen aan de voeding (vanaf welke leeftijd mag dat?). Als je borstvoeding geeft: Moedermelk in het neusje druppelen en zelf extra darmflora nemen. ^O^ :Y)
  FOK!Fotograaf zaterdag 1 februari 2020 @ 14:58:19 #244
148247 taxibabe
pi_191295344
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 14:37 schreef elamanilo het volgende:
@:Whoopje ik las laatst dat verkoudheid vooral voortkomt uit een zwakke(re) darmflora. Dus misschien Orthiflor voor baby of zo toevoegen aan de voeding (vanaf welke leeftijd mag dat?). Als je borstvoeding geeft: Moedermelk in het neusje druppelen en zelf extra darmflora nemen. ^O^ :Y)
Da's toevallig, iemand raadde mij Orthiflor aan voor Thomas voor het poepen. Heb jij daar ervaring mee?
pi_191295544
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 14:58 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Da's toevallig, iemand raadde mij Orthiflor aan voor Thomas voor het poepen. Heb jij daar ervaring mee?
Wij zijn sinds woensdag orthiflor start aan het geven op aanraden van het CB tegen krampjes. Het is nog te vroeg om echt iets te kunnen zeggen, maar vorige nacht hebben we voor het eerst in weken allebei in bed geslapen ipv dat iemand met hem moet zitten. Hopelijk geen toeval.
pi_191295872
@Whoopje @elamanilo Verkoudheid wordt veroorzaakt door virussen. Het gevolg is oa snotteren, niezen en hoesten. Na een week is het virus weg, de gevolgen blijven soms wat langer hangen. Tegen snot in het neusje doen wij inderdaad heel vaak zoutoplossing, dan stroomt het er hier uit. @Aure (volgens mij) gebruikte dan ook nog een neuspeer om het snot uit de neus te zuigen. Er zijn ook ouders die het zelf met hun mond uit het neusje zuigen. Daar heb ik geen ervaring mee :D
pi_191296254
Ik gebruik alleen spray als de neus te dicht zit om goed te drinken. Verder niet omdat ik het idee heb dat ik het daarmee extra stimuleer. Net als neus snuiten.
pi_191296913
Spray doe ik niet snel maar nu dus wel voor een fles zodat ze makkelijker kan drinken. Al dat snot zit haar anders echt in de weg.

Ik heb het ledikantje iets schuin gezet zodat ze met haar hoofd iets hoger ligt, ze slaapt nu al een uurtje, verder vandaag nagenoeg niet. Ze hoest/niest zichzelf echt wakker
pi_191296929
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 15:34 schreef Mrs.Peel het volgende:
@:Whoopje @:elamanilo Verkoudheid wordt veroorzaakt door virussen. Het gevolg is oa snotteren, niezen en hoesten. Na een week is het virus weg, de gevolgen blijven soms wat langer hangen. Tegen snot in het neusje doen wij inderdaad heel vaak zoutoplossing, dan stroomt het er hier uit. @:Aure (volgens mij) gebruikte dan ook nog een neuspeer om het snot uit de neus te zuigen. Er zijn ook ouders die het zelf met hun mond uit het neusje zuigen. Daar heb ik geen ervaring mee :D
Die virussen krijgen hun kans doordat je immuunsysteem verzwakt is wat weer komt doordat je darmflora niet in optimale conditie is. Je darmflora een boost geven helpt mee om verkoudheden tegen te gaan. :) Het is geen korte termijn oplossing, maar voor de langere termijn wel!
pi_191296966
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 14:58 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Goede ervaringen ja. Nu hebben mijn kinderen en ik een goede darmflora, maar als het een keer wat minder is, dan geef ik wat Orthiflor en dan is het eigenlijk meteen weer fijn. Ik merk dan snel verschil in substantie en ook in frequentie. Ik vind het wel fijn spul. Het is niet goedkoop, maar zeker in de winter vind ik het wel fijn om wat extra te boosten hier en daar.

Bij de baby's neem ik het zelf in om via de borstvoeding nog wat extra mee te kunnen geven. :)
pi_191297371
@Whoopje Ik gebruik geen spray, maar ampulletjes met zoutoplossing, deze! Je spuit afwisselend links en rechts een paar keer een hoeveelheid, werkt veel beter dan spray :)
pi_191297458
Die helpen nu niet voldoende, die heb ik liever als de spray (geen idee waarom maar goed) maar de spray helpt haar voor een fles nu beter.
  zaterdag 1 februari 2020 @ 18:51:28 #253
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_191298038
Mijn baby heeft vannacht haar vingertje met volle vaart in mijn pupil geplant. Ik had haar nageltjes al n tijdje niet geknipt :X Schaafwondje op mijn hoornvlies nu en kan alleen maar met pijnstillers op de bank :'(

Mijn lief heeft wel een stoer ooglapje voor me gemaakt vannochtend :7
  zaterdag 1 februari 2020 @ 19:03:06 #254
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_191298144
:o dat is schrikken, Mellow!
Hopelijk is het snel genezen :o
  zaterdag 1 februari 2020 @ 19:08:14 #255
56471 pinquit
oh my lama!
pi_191298199
Wow mellow :o
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 1 februari 2020 @ 19:35:40 #256
208890 June.
Seriously?
pi_191298508
Ouch Mellow :X

@taxibabe hier voed ik deels op schema om een beetje ritme te hebben. Ik geef om half 8 en 11u 's avonds voeding (laatste vaak afgekolfde melk of poeder, net wat uitkomt). Dan komt hij vaak in de naxht tussen 4 en 5.

Zo gaat het redelijk goed, regeldagen uitgezonderd.
pi_191298750
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 18:51 schreef -Mellow- het volgende:
Mijn baby heeft vannacht haar vingertje met volle vaart in mijn pupil geplant. Ik had haar nageltjes al n tijdje niet geknipt :X Schaafwondje op mijn hoornvlies nu en kan alleen maar met pijnstillers op de bank :'(

Mijn lief heeft wel een stoer ooglapje voor me gemaakt vannochtend :7
Sofie heeft dat ook eens bij mijn vriend voor elkaar gekregen. Huisarts heeft toen antibiotica-druppels voorgeschreven. Na 2 dagen was de pijn zo goed als weg. En verder helemaal restloos hersteld. Sterkte!
  zaterdag 1 februari 2020 @ 20:00:06 #258
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_191298850
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 19:53 schreef Takkie88 het volgende:

[..]

Sofie heeft dat ook eens bij mijn vriend voor elkaar gekregen. Huisarts heeft toen antibiotica-druppels voorgeschreven. Na 2 dagen was de pijn zo goed als weg. En verder helemaal restloos hersteld. Sterkte!
Dankje.
Antibiotica hoeft voor mij niet als ik geen ontsteking heb. Het doet gewoon vreselijk pijn, maar t neemt langzaam af, dus ik verwacht dat het met n paar dagen ook over is.
pi_191299826
Beterschap, Mellow!
  zaterdag 1 februari 2020 @ 22:21:29 #260
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_191301191
Jemie Mellow, dat is schrikken! Beterschap!
Even een reminder om hier de nagels weer te doen :@
pi_191301651
Mellow hopelijk geneest het snel! :*
pi_191301723
Hoi, ja wij gebruiken inderdaad ook zoutoplossing in ampullen, in beide neusgaten wat spuiten en daarna uitzuigen met een neuspeer. Hij haat het maar het geeft wel wat verlichting ^O^
  FOK!Fotograaf zondag 2 februari 2020 @ 08:00:33 #263
148247 taxibabe
pi_191303906
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 17:05 schreef elamanilo het volgende:

[..]

Goede ervaringen ja. Nu hebben mijn kinderen en ik een goede darmflora, maar als het een keer wat minder is, dan geef ik wat Orthiflor en dan is het eigenlijk meteen weer fijn. Ik merk dan snel verschil in substantie en ook in frequentie. Ik vind het wel fijn spul. Het is niet goedkoop, maar zeker in de winter vind ik het wel fijn om wat extra te boosten hier en daar.

Bij de baby's neem ik het zelf in om via de borstvoeding nog wat extra mee te kunnen geven. :)
Ik zie dat ze meerdere soorten hebben, welke gebruik jij dan? Ik wil Thomas (als het niet per se nodig is) zo min mogelijk geven naast bv, dus als het via mij kan lijkt mij dat het beste.
  zondag 2 februari 2020 @ 12:20:48 #264
426379 elamanilo
elämänilo
pi_191306494
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 08:00 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Ik zie dat ze meerdere soorten hebben, welke gebruik jij dan? Ik wil Thomas (als het niet per se nodig is) zo min mogelijk geven naast bv, dus als het via mij kan lijkt mij dat het beste.
Die voor moeder & baby, Orthiflor start heet ie volgens mij. :)
  zondag 2 februari 2020 @ 12:21:29 #265
426379 elamanilo
elämänilo
pi_191306503
AUW Mellow! Dat lijkt me erg pijnlijk... Hopelijk geneest het snel, meestal wel bij 'natte' gedeelte van je lichaam toch? :*
  zondag 2 februari 2020 @ 12:32:10 #266
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_191306635
Dank voor jullie medeleven. Vandaag al bijna geen pijn meer aan mijn oog. :)
pi_191307285
Fijn mellow!
  zondag 2 februari 2020 @ 15:29:28 #268
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_191309418
Wij zijn hier begonnen met de overdagslaapjes boven. T kindeke ligt al drie kwartier lekker te tukken. Ben benieuwd hoe lang ze t volhoudt :)

Binnenkort eens een poging wagen met vast voedsel. Weet iemand het Rapley topic te vinden?
pi_191309476
Ik krijg ze voor geen meter boven in slaap overdag. Maar het zal aan mij liggen.

Ik heb vanmorgen om 10 wel de laatste eens uit mn bed gehaald, ik wilde nog meer doen vandaag.
  FOK!Fotograaf zondag 2 februari 2020 @ 15:44:22 #270
148247 taxibabe
pi_191309689
Dat is hier heel verschillend. Meestal lukt het niet, soms max een uurtje (plus de tijd voor het in slaap krijgen), en soms lukt het 2 uur.
pi_191313812
@Keroppi hij vindt het wel leuk geloof ik O+

FOK!fossiel zondag 2 februari 2020 @ 19:19:19 #272
1455 Keroppi
kool kikker
pi_191314311
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 18:55 schreef B.ertha het volgende:
@:keroppi hij vindt het wel leuk geloof ik O+

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ah leuk! Goed dat het lijkt te bevallen, en mooi duurzaam dat meerdere mensen er plezier van hebben :)
Chick on a mission
  zondag 2 februari 2020 @ 20:12:56 #273
208890 June.
Seriously?
pi_191315208
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 15:44 schreef taxibabe het volgende:
Dat is hier heel verschillend. Meestal lukt het niet, soms max een uurtje (plus de tijd voor het in slaap krijgen), en soms lukt het 2 uur.
Hoe slapen ze dan wel? Op je en/of in draagzak cq doek?

Ik probeer T toch elke keer weer in bed te leggen om te slapen. Even op mij of in de draagzak vind ik heerlijk maar niet de hele dag..
  FOK!Fotograaf zondag 2 februari 2020 @ 20:53:55 #274
148247 taxibabe
pi_191315801
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 20:12 schreef June. het volgende:

[..]

Hoe slapen ze dan wel? Op je en/of in draagzak cq doek?

Ik probeer T toch elke keer weer in bed te leggen om te slapen. Even op mij of in de draagzak vind ik heerlijk maar niet de hele dag..
Draagdoek vind hij niet meer leuk.. :'(
Dus het zijn hazenslaapjes op mij of in de box. Soms lukt het om nog 1,5 uur in de box te slapen. Hij komt wel aan zijn slaapuren, maar het zijn korte slaapjes.
Ik denk dat hij dat van mij heeft, mijn zus (1,5 jaar ouder) deed nog middagslaapjes terwijl ik er al van af was. De laatste keer dat ik middagslaapje moest doen ben ik met matras en al uit mijn ledikantje geklommen (ja.. mijn ouders hadden mij vastgebonden aan het ledikant :') )
  FOK!Fotograaf zondag 2 februari 2020 @ 20:56:12 #275
148247 taxibabe
pi_191315825
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 12:20 schreef elamanilo het volgende:

[..]

Die voor moeder & baby, Orthiflor start heet ie volgens mij. :)
Ah ja, die heb ik gezien! Morgen moeten we weer naar de huisarts, ik zal eens informeren bij hem. Overigens heeft hij vrijdag na de klysma gepoept, zaterdag een beetje en vanmiddag ook weer een volle luier! Wat kun je blij zijn als je kind weer zelf poept.. :')
pi_191315869
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 18:55 schreef B.ertha het volgende:
@:keroppi hij vindt het wel leuk geloof ik O+

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In de drager vindt mijn zoontje ook altijd geweldig O+
Als hij onrustig is of niet wil slapen, ga ik een rondje door de wijk lopen met hem in de drager en dan is hij in een paar minuten vertrokken naar dromenland O+
Brutal. Fucking. Metal.
  zondag 2 februari 2020 @ 21:54:12 #277
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_191316837
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 20:53 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Draagdoek vind hij niet meer leuk.. :'(
Dus het zijn hazenslaapjes op mij of in de box. Soms lukt het om nog 1,5 uur in de box te slapen. Hij komt wel aan zijn slaapuren, maar het zijn korte slaapjes.
Ik denk dat hij dat van mij heeft, mijn zus (1,5 jaar ouder) deed nog middagslaapjes terwijl ik er al van af was. De laatste keer dat ik middagslaapje moest doen ben ik met matras en al uit mijn ledikantje geklommen (ja.. mijn ouders hadden mij vastgebonden aan het ledikant :') )
:X :{
Ik sliep ook weinig als baby/ dreumes. Mijn moeder had uiteindelijk maar een spijl uit het bedje gehaald zodat ik daar veilig doorheen kon omdat ik anders met slaapzak en al over t ledikantje heen klom en zo de trap af kwam klauteren :P

Maar fijn dat je kindje weer poept joh ^O^
pi_191322395
Fijn taxibabe!

Ik had even goede hoop na de afgelopen nachten maar ons melkmonster is nu twee dagen op rij weer elke 2 uur gekomen -O-
pi_191322825
Hier was het 22, 03 en 07. Eindelijk weer eens fatsoenlijk geslapen, heb er gewoon hoofdpijn van }:|
pi_191327412
Bouncy draaide ineens van haar rug naar haar buik 🥳 Ik weet niet wie er verbaasder was dat het ineens lukte, zij of ik 😂 ze was zwaar onder de indruk leek het
pi_191328433
Ik weet niet of jullie nog borstvoeding geven en cosleepen. Hier hielp het in elk geval tot 2x toe om de 'elke 2 uur' nachten te doorbreken door zelf op een andere kamer te slapen voor een paar nachten. Geen jammie melkgeur om haar heen, dieper slapen en met een paar dagen is ze dan gereset naar 1x per nacht. Misschien was het toeval, misschien werkt het voor jullie niet, misschien ook wel.

Ik vind deze kruipfase zooo gezellig. Ben ik even in de keuken hoor ik *pat pat pat pat* die handjes op de vloer en dan zo'n koppie om de hoek kijken. O+ Sta ik te douchen, hoor ik de *pat pat pat* weer, zit ze bij de verhoogde drempel te koekeloeren. O+ Zo gezellig! Geen gefrustreerd gegil meer. Lekker eten omdat ze zoveel beweegt. Helemaal verliefd.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  FOK!Fotograaf maandag 3 februari 2020 @ 16:03:25 #282
148247 taxibabe
pi_191328447
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 14:54 schreef Whoopje het volgende:
Bouncy draaide ineens van haar rug naar haar buik 🥳 Ik weet niet wie er verbaasder was dat het ineens lukte, zij of ik 😂 ze was zwaar onder de indruk leek het
Wat goed! Ja die verbazing is cool! Thomas rolde laatst per ongelijk van buik naar rug, daar schrok hij zo van dat 'ie begon te huilen.

Hij is net goedgekeurd door de dokter! Hij heeft sinds vrijdag elke dag gepoept! Ik moet dus wel minimaal 2-2,5 liter per dag blijven drinken.
pi_191328471
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 16:03 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Wat goed! Ja die verbazing is cool! Thomas rolde laatst per ongelijk van buik naar rug, daar schrok hij zo van dat 'ie begon te huilen.

Hij is net goedgekeurd door de dokter! Hij heeft sinds vrijdag elke dag gepoept! Ik moet dus wel minimaal 2-2,5 liter per dag blijven drinken.
Ah gos, ook onder de indruk dus. En fijn dat hij weer goed poept!
pi_191328502
Taxi, je hebt zelf minimaal 1,5 nodig en je maakt ca. 1 liter melk per dag. Dus drinken is inderdaad belangrijk! Ik doe dat door grotere glazen te gebruiken dan ik voorheen deed. Dan drink ik in 1x 350 ml ipv 200 ml. Ik heb een extra grote theebeker op werk en een rietjesfles met ml aangegeven, zodat ik weet hoeveel ik nog moet. Drinken was nooit mijn ding, dus ik vond het ook super lastig.
  FOK!Fotograaf maandag 3 februari 2020 @ 16:25:01 #285
148247 taxibabe
pi_191328784
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 16:07 schreef Rebubbled het volgende:
Taxi, je hebt zelf minimaal 1,5 nodig en je maakt ca. 1 liter melk per dag. Dus drinken is inderdaad belangrijk! Ik doe dat door grotere glazen te gebruiken dan ik voorheen deed. Dan drink ik in 1x 350 ml ipv 200 ml. Ik heb een extra grote theebeker op werk en een rietjesfles met ml aangegeven, zodat ik weet hoeveel ik nog moet. Drinken was nooit mijn ding, dus ik vond het ook super lastig.
Ik heb idd voor mijn werk een drinkfles van 600 ml, daar moet ik van mezelf ook minimaal 2, liefst 3 van leegdrinken, naast de koffie, thee, water etc wat ik er naast nog drink.
pi_191328996
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 16:02 schreef Rebubbled het volgende:
Ik weet niet of jullie nog borstvoeding geven en cosleepen. Hier hielp het in elk geval tot 2x toe om de 'elke 2 uur' nachten te doorbreken door zelf op een andere kamer te slapen voor een paar nachten. Geen jammie melkgeur om haar heen, dieper slapen en met een paar dagen is ze dan gereset naar 1x per nacht. Misschien was het toeval, misschien werkt het voor jullie niet, misschien ook wel.

Ik vind deze kruipfase zooo gezellig. Ben ik even in de keuken hoor ik *pat pat pat pat* die handjes op de vloer en dan zo'n koppie om de hoek kijken. O+ Sta ik te douchen, hoor ik de *pat pat pat* weer, zit ze bij de verhoogde drempel te koekeloeren. O+ Zo gezellig! Geen gefrustreerd gegil meer. Lekker eten omdat ze zoveel beweegt. Helemaal verliefd.
Goede tip, dat ga ik zeker eens proberen ^O^

En O+
  maandag 3 februari 2020 @ 17:15:47 #287
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_191329573
Klinkt schattig, Rebubbled!
Koert kruipt/tijgert nu met drie ledematen, z'n linkerbeen wijst nog recht omhoog :')

Fijn dat het poepen beter gaat, Taxi!
  maandag 3 februari 2020 @ 18:07:21 #288
208890 June.
Seriously?
pi_191330304
Hebben jullie nog tips voor oefenen op de buik? Beeb vind het heerlijk op de buik, maar zo heerlijk dat hij gewoon op zijn gezicht blijft liggen :+

quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 08:33 schreef B.ertha het volgende:
Fijn taxibabe!

Ik had even goede hoop na de afgelopen nachten maar ons melkmonster is nu twee dagen op rij weer elke 2 uur gekomen -O-

Pff, pittig he? Hier helpt het om rond 23u een fles afgekolfde melk (of kunstvoeding, maar merk nog niet echt verschil) te geven. Ik kolf dan rond 22u, vriend geeft fles om 23u en ik kan dan van 22u tot 4u/5u slapen.
pi_191331073
Dat zou dan met flesvoeding moeten, want hij komt ook overdag om de 2u nu dus dan valt er weinig te kolven :')
Misschien heeft hij weer regeldagen. Die heeft hij dan wel vaak :O
pi_191331173
Hier helpt een fles echt helemaal niet. Op het moment dat ik dan begin te twijfelen of het aan mn productie of mn melk ligt dan is het opeens weer normaal.
pi_191332039
Onze kleine is precies 3 maanden oud nu :) Vandaag voor het eerst vaccinaties gehad ;( Huilen! koorts, heel zielig ;(

Mijn voruw is trouwens na een week of 7/8 gestopt met volledig bv. Kleine steeds huilen, ik had nog een zakje melk liggen die we de eerste week extra gaven. Daar een flesje van gemaakt. Kleine viel gelijk is slaap. Om half 10 nog naar de AH gereden voor een volle doos poedermelk. Sindsdien kolven en kv gecombineerd. Al is het nu enkel kv en dat gaat super :)
s_a
pi_191332176
Dat overweeg ik ook, om te gaan combineren. Hoe weet je dan hoeveel kv je moet geven?
pi_191332298
wij hebben dat op gevoel bepaald en gestart met 30cc, toen 60cc. En we zijn begonnen 's avonds rond 22:00 uur. TOen sliep ze ook een stuk beter! Inmiddels slaapt ze gemiddeld gezien de afgelopen 2 weken van 19:00 tot half 3, dan van 3 tot half 6 :) Wel in een Pacco :) dat helpt ook enorm! anders maakt ze zichzelf wakker door zwaaiende armen ;)
s_a
  maandag 3 februari 2020 @ 20:56:47 #294
208890 June.
Seriously?
pi_191333648
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:52 schreef B.ertha het volgende:
Dat overweeg ik ook, om te gaan combineren. Hoe weet je dan hoeveel kv je moet geven?
Ik ben sinds deze week ook begonnen met combineren.

Ik hou 150ml per kg aan. Heb nu de voeding van 11u geschrapt. De rest is borstvoeding. Dit hoop ik zo vol te houden, dan hoef ik maar 1x te kolven op het werk.
pi_191333949
Heb jij nog verlof nu, June?

En als je zegt 150 ml per kilo, door hoeveel voedingen deel je het dan?
  maandag 3 februari 2020 @ 21:41:31 #296
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_191334745
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:07 schreef B.ertha het volgende:

Hoe zwaar is je spookje nu?
Stel je voor hij weegt nu 5 kilo dan kun je als volledig FV geeft 5 flessen geven. Dat is zo'n 750 ml FV aanhouden...
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  maandag 3 februari 2020 @ 22:20:07 #297
208890 June.
Seriously?
pi_191335670
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:07 schreef B.ertha het volgende:

Ja nog een maand, dus kan het mooi uitproberen. T heeft nog een nachtvoeding, dus ik ga uit van 6 voedingen per dag. Het is ook een beetje proberen. Vind het zonde om teveel moedermelk weg te gooien, van flesvoeding is dat niet erg, dus daar geven we wel eens meer van en kijken wat hij drinkt.
pi_191335943
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:07 schreef June. het volgende:
Hebben jullie nog tips voor oefenen op de buik? Beeb vind het heerlijk op de buik, maar zo heerlijk dat hij gewoon op zijn gezicht blijft liggen :+
Wij hadden een speciaal tummy time speeltje met lampjes, liedjes, tierelantijntjes, hysterie en de turbopoliep in één. Die kwam enkel tevoorschijn als ze op haar buik lag.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 03:02:37 #299
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_191338458
Hier gaat hij tussen 20&21 naar bed en komt standaard rond half 3. Ook als hij bijvoorbeeld om 23uur nog een voeding krijgt. Dat lijkt niks uit te maken, dus dan maar op tijd naar bed :+
pi_191347671
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 15:30 schreef pinquit het volgende:

[..]

Godsamme ik dacht dat je @:guitarist was :')
:')
PS4 online: micro_nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')