abonnement Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 16 januari 2020 @ 07:30:13 #1
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_191052046


quote:
Bij een raketaanval op het internationale vliegveld van de Iraakse hoofdstad Bagdad zijn minstens acht doden gevallen. Daarbij is de Iraanse generaal Qassem Soleimani, hoofd van het elitekorps Quds Force van de Revolutionaire Garde, om het leven gekomen. Het Amerikaanse ministerie van Defensie heeft dat vrijdag in een verklaring bevestigd. De aanval is uitgevoerd op bevel van de Amerikaanse president Donald Trump, om ‘toekomstige Iraanse aanvallen te voorkomen’, aldus het Pentagon.

Ook de Iraanse staatstelevisie heeft de dood van Soleimani bevestigd. President Trump reageerde nog niet op de actie van de Amerikaanse troepen. Hij twitterde kort voordat het Pentagon met de verklaring naar buiten kwam wel een bericht met louter een Amerikaanse vlag.

De dood van Soleimani raakt het Iraanse regime in het hart. Hij werd beschouwd als de machtigste man na de almachtige leider ayatollah Ali Khamenei, aan wie Soleimani rechtstreeks rapporteerde. Hij was ook het brein achter de Iraanse politiek richting de VS in de almaar oplopende spanningen tussen de twee landen. Waarnemers noemen Soleimani een van de meest invloedrijke personen in het Midden-Oosten gedurende de afgelopen tien jaar.

Iran: wraak

De Iraanse minister van Buitenlandse Zaken Mohammad Javad Zarif reageerde via Twitter op de dood van Soleimani. Hij noemde de moord op de hoge generaal ‘een extreem gevaarlijke en domme escalatie’. ,,De VS dragen de verantwoordelijkheid voor alle consequenties van hun schurken-avonturisme.’’

Mohsen Rezaei, de voormalige commandant van de Iraanse Revolutionaire Garde, ging een stap verder. ,,Soleimani is nu bij zijn martelaar-broeders, maar we zullen krachtig wraak nemen op Amerika’’, aldus Rezaei, die nu deel uitmaakt van de Iraanse regering. De Iraanse hoogste leider ayatollah Ali Khamenei laat weten dat er wraak zal volgen op de dood van zijn machtige generaal. Hij riep ook op tot drie dagen van nationale rouw in het land. Na de dood van de Iraanse generaal zijn de olieprijzen meer dan 4 procent gestegen in Azië.

Ook Iraakse militieleider gedood

De Iraakse televisie en drie Iraakse legerfunctionarissen melden dat ook Abu Mahdi al-Muhandis, de tweede man van de door Iran gesteunde Iraakse militiegroepering Popular Mobilization Forces (PMF), bij de aanval is gedood.

Volgens Iraakse veiligheidsfunctionarissen zouden er drie raketten vlakbij een luchtvrachtterminal terecht zijn gekomen. Twee voertuigen, waarin paramilitairen zaten, werden geraakt en vlogen in brand. Zeven inzittenden overleefden de aanval niet. Het achtste dodelijke slachtoffer zou een burger zijn.

,,De Amerikaanse en Israëlische vijand is verantwoordelijk voor de dood van Abu Abu Mahdi al-Muhandis en Qassem Soleimani’’, liet woordvoerder Ahmed al-Assadi van de PMF weten in een verklaring.

De raketaanval komt twee dagen nadat pro-Iraanse demonstranten de Amerikaanse ambassade in Bagdad belaagden. Betogers gooiden met stenen en scandeerden leuzen als ‘Nee, nee, Amerika. Nee, nee, Trump’. De Amerikaanse ambassadeur en stafpersoneel werden geëvacueerd tijdens de schermutselingen. Woensdag in de loop van de dag zijn de betogers weer vertrokken.

De onrust volgde op Amerikaanse luchtaanvallen op bases in Irak van een door Iran gesteunde militie, waarbij zeker 25 doden vielen en tientallen mensen gewond raakten. Die bombardementen volgden na een raketaanval op een basis in Irak waardoor een Amerikaanse aannemer die werkte voor het ministerie van Defensie om het leven kwam en diverse anderen gewond raakten.

Escalatie

De Democratische voorzitter van de Inlichtingencommissie van het Huis van Afgevaardigden Adam Schiff waarschuwt dan weer voor een escalatie van het conflict met Iran. ,,Soleimani is verantwoordelijk voor enorm veel geweld, maar de mensen in Amerika willen geen oorlog met Iran”, zei hij. Vanuit het Republikeinse kamp klonk steun. ,,Ik ben blij met de moedige aanval van president Donald Trump tegen de Iraanse agressie”, aldus Senator Lindsey Graham op Twitter. ,,Aan de Iraanse regering: als jullie meer willen, zullen jullie meer hiervan krijgen. Als de Iraanse agressie voortgaat en als ik zou werken in een Iraanse olieraffinaderij, zou ik eraan denken om me om te scholen.”

President Donald Trump heeft het Amerikaanse Congres niet op de hoogte gebracht van de aanval in Irak die leidde tot de dood van de Iraanse generaal Qassem Soleimani. Dat stelt de Democratische voorzitter van de commissie Buitenlandse Zaken in het Huis van Afgevaardigden, Eliot Engel.

“Deze aanval vond plaats zonder het Congres op de hoogte te brengen of te consulteren”, schrijft Engel in een mededeling. “Doorgaan met een dergelijk ernstige actie zonder het Congres te betrekken, brengt zware juridische problemen met zich mee en is een belediging voor de bevoegdheden van het Congres.”
Bron.

quote:
Wie was de gedode Iraanse generaal Qassem Soleimani?
Met de dood van Qassem Soleimani (62) verliest het Iraanse regime een van zijn meest prominente figuren. Niet alleen in Iran was de generaal invloedrijk, maar zijn hand reikte ook tot diep in Syrië, Libanon en Irak.
Meer



bron: Daily Mail
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_191052133
Je ziet wel een beetje een 2-deling:

- kamp Trump, goede actie, de wereld is weer wat veiliger en Iran is goed op de plek gezet.
- kamp anti VS, slechte actie, helemaal niet overlegd waardoor het een oorlogsmisdaad is die totaal uit de hand kan lopen. En Trump is een mongool.
Vakman pur sang
  Moderator donderdag 16 januari 2020 @ 07:50:40 #3
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_191052179
mwah ... das veel te simplistisch

je hoeft echt niet anti VS te zijn om dit een lompe actie te vinden

ik ben het in de regel prima met ze eens zelfs maar ik loop er niet blind achterna en dit was gewoon lomp
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 16 januari 2020 @ 07:57:14 #4
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_191052254
Ik ben nauwelijks anti-VS maar ik vind Trump en zijn fanbois wel totale idioten.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 16 januari 2020 @ 08:32:40 #5
131800 Tarado
capô de fusca
pi_191052473
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 07:50 schreef sp3c het volgende:
mwah ... das veel te simplistisch

je hoeft echt niet anti VS te zijn om dit een lompe actie te vinden

ik ben het in de regel prima met ze eens zelfs maar ik loop er niet blind achterna en dit was gewoon lomp
gewoon een goed uitgevoerde actie, dat neerhalen van het commerciële vliegtuig was lomp en over de gevolgen, dat gaan we zien, te vroeg conclusies trekken is gewoon niet handig.
pi_191052529
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2020 07:43 schreef Lospedrosa het volgende:
Je ziet wel een beetje een 2-deling:

- kamp Trump, goede actie, de wereld is weer wat veiliger en Iran is goed op de plek gezet.
- kamp anti VS, slechte actie, helemaal niet overlegd waardoor het een oorlogsmisdaad is die totaal uit de hand kan lopen. En Trump is een mongool.
Het is juist niet zo zwart-wit.

Aan de ene kant heb ik begrip voor de actie en kan ik die tot op zekere hoogte zelfs toejuichen. Want naar ik begrijp was deze man een bron van ellende in het Midden-Oosten, die de dood en verderf en veroorzaakte. We hoeven dus geen traan te laten om zijn dood.

Maar was het ook verstandig om Soleimani te doden? Daar heb ik zo mijn twijfels over.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator donderdag 16 januari 2020 @ 09:23:01 #7
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_191053019
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 08:32 schreef Tarado het volgende:

[..]

gewoon een goed uitgevoerde actie, dat neerhalen van het commerciële vliegtuig was lomp en over de gevolgen, dat gaan we zien, te vroeg conclusies trekken is gewoon niet handig.
ow sorry ... ik zal er een slotje opgooien tot het wereldvrede is _O-

als de situatie veranderd pas ik mijn conclusies aan tot die tijd vind ik het dom en lomp
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 16 januari 2020 @ 09:29:52 #8
131800 Tarado
capô de fusca
pi_191053108
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 09:23 schreef sp3c het volgende:

[..]

ow sorry ... ik zal er een slotje opgooien tot het wereldvrede is _O-

als de situatie veranderd pas ik mijn conclusies aan tot die tijd vind ik het dom en lomp
:+ overdrijven is ook een vak, jij vindt het een lompe actie maar je hebt tot nu toe nog geen enkel goed argument gebracht om dat te staven, dus voorlopig is het een prima actie geweest van de VS, of dit over 6 maanden tot een jaar nog steeds zo is moeten we afwachten.
  Moderator donderdag 16 januari 2020 @ 09:40:01 #9
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_191053277
volgens mij wel hoor

je bent hoe dan ook te gast in Irak, dan moet je niet tegen hun zin in en zonder hun medeweten in iemand stukschieten die zlde Irakezen schijnbaar nog hebben uitgenodigd ook

nu zijn de Irakezen die ze daar echt voor alles nodig hebben boos, zijn er hals over kop nieuwe troepen ingevlogen en kan Iran zonder zichtbare repercussies een Amerikaanse legerbasis stukschieten

dit alles in ruil voor een generaal die gewoon vervangen is/zal worden door de volgende in de rij uit exact dezelfde school

dom en lomp is het
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_191053478
Geen terrorist die nu nog zn bunker 50 meter onder de grond uit durft te komen, dat maken de foto's in de OP duidelijk.

Khamenei zal nu ook zitten te beven.

alleen al daarom vind ik het een geslaagde actie
shift-knop defekt
  Moderator donderdag 16 januari 2020 @ 10:21:14 #11
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_191053869
denk dat menig Terrorist al wel een redelijk beeld had van wat de Amerikanen met ze willen doen hoor _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_191053909
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 09:54 schreef TomLuny het volgende:
Geen terrorist die nu nog zn bunker 50 meter onder de grond uit durft te komen, dat maken de foto's in de OP duidelijk.

Khamenei zal nu ook zitten te beven.

alleen al daarom vind ik het een geslaagde actie

De VS cirkelt al jaren met drones boven het Midden-Oosten en bombardeert potentiële dreigingen de tyfus in. IS wordt al jaren dagelijks bestookt met westerse bommen.

En jij denkt dat terroristen in het Midden-Oosten het in de broek doen nu Soleimani is kapotgeschoten?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_191054075
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 09:40 schreef sp3c het volgende:
volgens mij wel hoor

je bent hoe dan ook te gast in Irak, dan moet je niet tegen hun zin in en zonder hun medeweten in iemand stukschieten die zlde Irakezen schijnbaar nog hebben uitgenodigd ook

nu zijn de Irakezen die ze daar echt voor alles nodig hebben boos, zijn er hals over kop nieuwe troepen ingevlogen en kan Iran zonder zichtbare repercussies een Amerikaanse legerbasis stukschieten

dit alles in ruil voor een generaal die gewoon vervangen is/zal worden door de volgende in de rij uit exact dezelfde school

dom en lomp is het
Ja dit. Er zijn genoeg mensen die beweren dat Soleimani door zijn invloed juist een de-escalerende werking op de aan Iran gelieerde milities had. In de zin van geen nutteloze aanslagen plegen.
  donderdag 16 januari 2020 @ 11:19:13 #14
131800 Tarado
capô de fusca
pi_191054831
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 10:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De VS cirkelt al jaren met drones boven het Midden-Oosten en bombardeert potentiële dreigingen de tyfus in. IS wordt al jaren dagelijks bestookt met westerse bommen.

En jij denkt dat terroristen in het Midden-Oosten het in de broek doen nu Soleimani is kapotgeschoten?
De Iraanse ambities in die regio hebben wel een knauw gekregen en daar was het om te doen
  Moderator donderdag 16 januari 2020 @ 11:21:35 #15
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_191054868
lijkt me sterk

ze hebben laten zien dat ze met raketten Amerikaanse bases middenin de woestijn kunnen raken en dat de Amerikanen niets terug durven doen uit angst voor oorlog

paar maanden terug had niemand beide feiten geloofd want ze kunnen het niet en als het per ongeluk lukt veranderd Teheran in een glazen stad ... nothing happened

denk dat die Sollimanni hier vrijwillig voor op zijn zwaard was gevallen als hij dit had geweten _O-

[ Bericht 48% gewijzigd door sp3c op 16-01-2020 11:29:14 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 16 januari 2020 @ 11:50:00 #16
131800 Tarado
capô de fusca
pi_191055410
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 11:21 schreef sp3c het volgende:
denk dat die Sollimanni hier vrijwillig voor op zijn zwaard was gevallen als hij dit had geweten
en dit?

BBCWorld twitterde op donderdag 16-01-2020 om 11:37:25 "Ten extraordinary days on the streets of Iran"BBC Middle East correspondent @martinpatience breaks down how Iran went from a "fleeting moment of national unity" to "raw anger" https://t.co/a6GrSJHgsz https://t.co/HiJWfDfWME reageer retweet
pi_191056168
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 11:19 schreef Tarado het volgende:

[..]

De Iraanse ambities in die regio hebben wel een knauw gekregen en daar was het om te doen
Mwoah. Als Irak voet bij stuk houdt en het westen het land uitzet, dan is Iran uiteindelijk de grote winnaar. Verder is de invloed van de Iran in de regio op geen enkele wijze afgenomen door de moord op Soleimani.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_191056171
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 09:54 schreef TomLuny het volgende:
Geen terrorist die nu nog zn bunker 50 meter onder de grond uit durft te komen, dat maken de foto's in de OP duidelijk.

Khamenei zal nu ook zitten te beven.

alleen al daarom vind ik het een geslaagde actie

_O-

ISIS praises US assassination of Qassem Soleimani, calls it ‘act of God’
Ja die zullen nu beven nadat 1 van hun grootste vijanden een rakket heeft gekopt en de internationale coalitie tegen IS de strijd stop heeft gezet.
  donderdag 16 januari 2020 @ 12:50:38 #19
131800 Tarado
capô de fusca
pi_191056190
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 12:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mwoah. Als Irak voet bij stuk houdt en het westen het land uitzet, dan is Iran uiteindelijk de grote winnaar. Verder is de invloed van de Iran in de regio op geen enkele wijze afgenomen door de moord op Soleimani.
Irak gaat dat niet doen, na VS heeft Duitsland ook al toegezegd niet te vertrekken, over de andere landen van de coalitie heb ik nog niets voorbij zien komen
pi_191056192
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 11:50 schreef Tarado het volgende:

[..]

en dit?

BBCWorld twitterde op donderdag 16-01-2020 om 11:37:25 "Ten extraordinary days on the streets of Iran"BBC Middle East correspondent @:martinpatience breaks down how Iran went from a "fleeting moment of national unity" to "raw anger" https://t.co/a6GrSJHgsz https://t.co/HiJWfDfWME reageer retweet
Is het neerhalen van dat vliegtuig dan gebeurd door het toedoen van de VS? Want het ging om de vraag in hoeverre de moord op Soleimani gevolgen heeft voor de positie van Iran. Jij linkt beide zaken dus aan elkaar.

Verder zou ik niet te vroeg juichen. Hoewel ik sympathie heb voor de demonstranten, is het natuurlijk niet de eerste keer dat dit gebeurt. Het heeft nog nooit ergens toe geleid.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_191056211
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 12:50 schreef Tarado het volgende:

[..]

Irak gaat dat niet doen, na VS heeft Duitsland ook al toegezegd niet te vertrekken, over de andere landen van de coalitie heb ik nog niets voorbij zien komen
We wachten het af.

Maar dan hebben de regionale ambities van Iran alsnog geen 'knauw' gekregen door het verlies van Soleimani. Er is niets veranderd.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_191056223
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 12:50 schreef Tarado het volgende:

[..]

Irak gaat dat niet doen, na VS heeft Duitsland ook al toegezegd niet te vertrekken, over de andere landen van de coalitie heb ik nog niets voorbij zien komen
Duitsland is geen bananenrepubliek he.

"Defense Minister Annegret Kramp-Karrenbauer has said German troops are ready to stay in Iraq — should the Iraqi government wish it."
https://www.dw.com/en/ger(...)s-in-iraq/a-52017916

Sterker nog, ze hebben al troepen teruggetrokken.
  donderdag 16 januari 2020 @ 12:54:42 #23
131800 Tarado
capô de fusca
pi_191056234
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 12:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

We wachten het af.

Maar dan hebben de regionale ambities van Iran alsnog geen 'knauw' gekregen door het verlies van Soleimani. Er is niets veranderd.
:) we gaan het zien, voorlopig hebben ze er meer last dan profijt van
pi_191056259
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 10:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De VS cirkelt al jaren met drones boven het Midden-Oosten en bombardeert potentiële dreigingen de tyfus in. IS wordt al jaren dagelijks bestookt met westerse bommen.

En jij denkt dat terroristen in het Midden-Oosten het in de broek doen nu Soleimani is kapotgeschoten?
Ja dat denk ik niet alleen, dat weet ik wel zeker.
want het zijn inmiddels 10 kleine negertjes op een hek geworden en er zijn er al een stuk of 4 prijsgeschoten.
en of zij letterlijk beven met een vooruitzicht op 72 maagden is natuurlijk de vraag maar zullen zeker ernstig belemmerd zijn in hun handelen.

quote:
10s.gif Op donderdag 16 januari 2020 12:49 schreef Peunage het volgende:

[..]

_O-

ISIS praises US assassination of Qassem Soleimani, calls it ‘act of God’
Ja die zullen nu beven nadat 1 van hun grootste vijanden een rakket heeft gekopt en de internationale coalitie tegen IS de strijd stop heeft gezet.
Ik zal toegeven, na 9 jaar onrusten en oorlog in syrie kan ik er nog steeds geen wijs uit worden maar weet wel dat de isil pas effectief werd aangepakt toen de russen zich gingen bemoeien.
Obama strooide foldertjes ..



En wat heb je eraan als een pol pot een mao bevecht ?
Ja ze ruimen elkaar lekker op maar aan het eind vh liedje zit je nog steeds met een pol pot of een mao.

[ Bericht 1% gewijzigd door TomLuny op 16-01-2020 13:04:15 ]
shift-knop defekt
pi_191056260
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 12:54 schreef Tarado het volgende:

[..]

:) we gaan het zien, voorlopig hebben ze er meer last dan profijt van
Tsja, de regering maakt zichzelf natuurlijk niet populair als zij een vliegtuig vol met Iraniërs uit de lucht laat knallen. Dat is grootste motor achter de demonstraties.

Maar ik neem aan dat je dat niet toe wil schrijven aan de VS/Trump.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 16 januari 2020 @ 12:59:18 #26
131800 Tarado
capô de fusca
pi_191056305
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 12:53 schreef Peunage het volgende:

[..]

Duitsland is geen bananenrepubliek he.

"Defense Minister Annegret Kramp-Karrenbauer has said German troops are ready to stay in Iraq — should the Iraqi government wish it."
https://www.dw.com/en/ger(...)s-in-iraq/a-52017916

Sterker nog, ze hebben al troepen teruggetrokken.
ArabWeekly twitterde op donderdag 16-01-2020 om 08:51:41 Iraqi caretaker Prime Minister Adel Abdel Mahdi wants German forces to remain in #Iraq, said Germany’s Foreign Minister Heiko Maas. https://t.co/NUcIQ5lt1w reageer retweet
pi_191056536
quote:
10s.gif Op donderdag 16 januari 2020 12:49 schreef Peunage het volgende:

[..]

_O-

ISIS praises US assassination of Qassem Soleimani, calls it ‘act of God’
Ja die zullen nu beven nadat 1 van hun grootste vijanden een rakket heeft gekopt en de internationale coalitie tegen IS de strijd stop heeft gezet.
Ik ga nu uit wraak de bron aanvallen -
kreeg namelijk eerder ook diezelfde tactiek om de oren als het bericht niet bevalt }:|

Factual Reporting: MIXED
World Press Freedom Rank: Lebanon 99/180

Notes: Launched August 2014; Al-Masdar News or AMN is an English-language online newspaper founded by Leith Abou Fadel. Al-Masdar’s coverage focuses on news from Syria, Yemen, and Iraq. Al-Masdar has several Syria-based correspondents, and claims to have sources within the Syrian military.

Al-Masdar News publishes world news stories from credible sources such as LA Times, Reuters and the New York Times, however Middle East news is poorly sourced, without links provided. Through a search we found that one of the stories came from the Questionable propaganda source, The Duran. Further, BBC, Newsweek, The Independent, and the New York Times all described Al-Masdar as a “pro-government website.”; Al-Masdar says on their about page that they are an independent media service free from any political or corporate funding, sponsorship or association, but western media refers to them as “Pro-Regime.”
Overall, we rate Al-Masdar Left-Center biased in reporting and Mixed factually due to poor sourcing. (M. Huitsing 9/25/2017)

Source: https://www.almasdarnews.com

> https://mediabiasfactcheck.com/al-masdar-news-amn/

toch bedankt voor het delen 8-)
shift-knop defekt
  donderdag 16 januari 2020 @ 13:41:27 #28
131800 Tarado
capô de fusca
pi_191056880
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 13:16 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Ik ga nu uit wraak de bron aanvallen -
kreeg namelijk eerder ook diezelfde tactiek om de oren als het bericht niet bevalt }:|

Factual Reporting: MIXED
World Press Freedom Rank: Lebanon 99/180

Notes: Launched August 2014; Al-Masdar News or AMN is an English-language online newspaper founded by Leith Abou Fadel. Al-Masdar’s coverage focuses on news from Syria, Yemen, and Iraq. Al-Masdar has several Syria-based correspondents, and claims to have sources within the Syrian military.

Al-Masdar News publishes world news stories from credible sources such as LA Times, Reuters and the New York Times, however Middle East news is poorly sourced, without links provided. Through a search we found that one of the stories came from the Questionable propaganda source, The Duran. Further, BBC, Newsweek, The Independent, and the New York Times all described Al-Masdar as a “pro-government website.”; Al-Masdar says on their about page that they are an independent media service free from any political or corporate funding, sponsorship or association, but western media refers to them as “Pro-Regime.”
Overall, we rate Al-Masdar Left-Center biased in reporting and Mixed factually due to poor sourcing. (M. Huitsing 9/25/2017)

Source: https://www.almasdarnews.com

> https://mediabiasfactcheck.com/al-masdar-news-amn/

toch bedankt voor het delen 8-)

het is toch niet onaannemelijk dat ze vieren als een Sjiitisch kopstuk afgemaakt wordt ook al is het door een nog grotere vijand?
pi_191056939
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 13:16 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Ik ga nu uit wraak de bron aanvallen -
kreeg namelijk eerder ook diezelfde tactiek om de oren als het bericht niet bevalt }:|

Factual Reporting: MIXED
World Press Freedom Rank: Lebanon 99/180

Notes: Launched August 2014; Al-Masdar News or AMN is an English-language online newspaper founded by Leith Abou Fadel. Al-Masdar’s coverage focuses on news from Syria, Yemen, and Iraq. Al-Masdar has several Syria-based correspondents, and claims to have sources within the Syrian military.

Al-Masdar News publishes world news stories from credible sources such as LA Times, Reuters and the New York Times, however Middle East news is poorly sourced, without links provided. Through a search we found that one of the stories came from the Questionable propaganda source, The Duran. Further, BBC, Newsweek, The Independent, and the New York Times all described Al-Masdar as a “pro-government website.”; Al-Masdar says on their about page that they are an independent media service free from any political or corporate funding, sponsorship or association, but western media refers to them as “Pro-Regime.”
Overall, we rate Al-Masdar Left-Center biased in reporting and Mixed factually due to poor sourcing. (M. Huitsing 9/25/2017)

Source: https://www.almasdarnews.com

> https://mediabiasfactcheck.com/al-masdar-news-amn/

toch bedankt voor het delen 8-)

Dat mag, maar dat maakt het niet onwaar.

https://www.globalresearc(...)al-soleimani/5700469

https://www.ibtimes.sg/is(...)asem-soleimani-37515

https://www.rt.com/news/4(...)imani-assassination/

https://www.dailymail.co.(...)aseem-Soleimani.html

https://focuswashington.c(...)elp-them-rise-again/

https://www.veteranstoday(...)hey-one-in-the-same/

quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 12:59 schreef Tarado het volgende:

[..]

ArabWeekly twitterde op donderdag 16-01-2020 om 08:51:41 Iraqi caretaker Prime Minister Adel Abdel Mahdi wants German forces to remain in #Iraq, said Germany’s Foreign Minister Heiko Maas. https://t.co/NUcIQ5lt1w reageer retweet
Goed nieuws. Dit was ook mijn verwachting, dat ze de VS en de Britten er uit trappen. Nederland, Duitsland en waarschijnlijk Canada mogen blijven voor trainingsdoeleinden.

Maar dat is ook wat ik bedoel met Duitsland is geen bananenrepubliek. Ze geven aan "Als Irak wil dat we vertrekken, dan gaan we. Als ze willen dat we blijven, dan doen we dat.". Een normale en correcte reactie.
  donderdag 16 januari 2020 @ 13:50:54 #30
131800 Tarado
capô de fusca
pi_191056983
quote:
14s.gif Op donderdag 16 januari 2020 13:46 schreef Peunage het volgende:

[..]

Dat mag, maar dat maakt het niet onwaar.

https://www.globalresearc(...)al-soleimani/5700469

https://www.ibtimes.sg/is(...)asem-soleimani-37515

https://www.rt.com/news/4(...)imani-assassination/

https://www.dailymail.co.(...)aseem-Soleimani.html

https://focuswashington.c(...)elp-them-rise-again/

https://www.veteranstoday(...)hey-one-in-the-same/
[..]

Goed nieuws. Dit was ook mijn verwachting, dat ze de VS en de Britten er uit trappen. Nederland, Duitsland en waarschijnlijk Canada mogen blijven voor trainingsdoeleinden.

Maar dat is ook wat ik bedoel met Duitsland is geen bananenrepubliek. Ze geven aan "Als Irak wil dat we vertrekken, dan gaan we. Als ze willen dat we blijven, dan doen we dat.". Een normale en correcte reactie.
wat ze zeggen moet je ook doorheen kijken ook al is het politiek correct maar Duitsland gaat niet blijven zonder de VS dus die die blijven ook.
pi_191057045
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 13:50 schreef Tarado het volgende:

[..]

wat ze zeggen moet je ook doorheen kijken ook al is het politiek correct maar Duitsland gaat niet blijven zonder de VS dus die die blijven ook.
De VS gaat blijven als wat precies? Het leger van land X kan niet zomaar in land Y aanwezig zijn. Het moet een bepaalde naam hebben. Samenwerking? Training? Bezetting?

Van die eerste 2 is geen sprake, dus dan is het een bezetting. En een bezetting gaat de VS niet doen, want dan krijg je Falluja 2.0 x 10. Het enige wat de Amerikanen nu kunnen en gaan doen is tijd rekken. Dat ze Irak uitgebonjourd gaan worden is een feit, maar hoe lang het nog duurt is de vraag.
  donderdag 16 januari 2020 @ 13:58:34 #32
131800 Tarado
capô de fusca
pi_191057076
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 13:56 schreef Peunage het volgende:

[..]

De VS gaat blijven als wat precies? Het leger van land X kan niet zomaar in land Y aanwezig zijn. Het moet een bepaalde naam hebben. Samenwerking? Training? Bezetting?

Van die eerste 2 is geen sprake, dus dan is het een bezetting. En een bezetting gaat de VS niet doen, want dan krijg je Falluja 2.0 x 10. Het enige wat de Amerikanen nu kunnen en gaan doen is tijd rekken. Dat ze Irak uitgebonjourd gaan worden is een feit, maar hoe lang het nog duurt is de vraag.
je kan het noemen wat je wilt maar je denkt toch niet dat Duitsland daar blijft zonder de bescherming van de VS?
pi_191057100
quote:
14s.gif Op donderdag 16 januari 2020 13:46 schreef Peunage het volgende:

Goed nieuws. Dit was ook mijn verwachting, dat ze de VS en de Britten er uit trappen. Nederland, Duitsland en waarschijnlijk Canada mogen blijven voor trainingsdoeleinden.
Met alle respect maar van mij mogen de Nederlandse troepen daar dan ook heel snel weg.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_191057140
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 13:58 schreef Tarado het volgende:

[..]

je kan het noemen wat je wilt maar je denkt toch niet dat Duitsland daar blijft zonder de bescherming van de VS?
Prima gijzelaars anders inderdaad.
pi_191057253
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 13:41 schreef Tarado het volgende:

[..]

het is toch niet onaannemelijk dat ze vieren als een Sjiitisch kopstuk afgemaakt wordt ook al is het door een nog grotere vijand?
quote:
Klopt allemaal jongens
maar feit blijft wel dat topics een slotje krijgen of in eeuwig gezanik ten onder gaan omdat een bron bijvoorbeeld een fenixx of een ejbron, of een krapuul is.
en dan nu werd een mena-blaadje er tussen gestrooid, mag ik daar dan ook eens op wijzen ?
heb al 5x gezegd dat een bron discutabel kan zijn maar dat het daardoor specifiek met dat bericht geen nep hoeft te zijn.

afin, men kan zich ook afvragen of het wel zo handig is om isil-propaganda te verspreiden.
zo roepen zij ook op om de bossen plat te branden en dat is overal een succes terwijl de media het op klimaatverandering afwentelt, die werken dus samen, fraai.
shift-knop defekt
pi_191057472
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 13:58 schreef Tarado het volgende:

[..]

je kan het noemen wat je wilt maar je denkt toch niet dat Duitsland daar blijft zonder de bescherming van de VS?
Ze worden nu niet beschermd door de Amerikanen. Sterker nog, het wordt alleen maar onveiliger voor ze om met de Amerikanen in 1 basis te zitten. Hun taak is voornamelijk het trainen van het leger en de Peshmerga. Ze zijn zelf niet onder bedreiging.

Maar als jij denkt dat Duitsland onder een Amerikaanse bezetting in Irak blijft, prima, we will see. In 2003 deden ze in ieder geval niet mee.
pi_191057631
Over bronnen gesproken, Iran geeft nu alsnog de schuld aan de VS want hun afweersysteem was gehackt.

https://www.ibtimes.sg/ir(...)cruise-missile-37718
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  Moderator donderdag 16 januari 2020 @ 14:39:56 #38
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_191057694
cool story bru
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 16 januari 2020 @ 14:56:08 #39
131800 Tarado
capô de fusca
pi_191057959
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 14:26 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ze worden nu niet beschermd door de Amerikanen. Sterker nog, het wordt alleen maar onveiliger voor ze om met de Amerikanen in 1 basis te zitten. Hun taak is voornamelijk het trainen van het leger en de Peshmerga. Ze zijn zelf niet onder bedreiging.

Maar als jij denkt dat Duitsland onder een Amerikaanse bezetting in Irak blijft, prima, we will see. In 2003 deden ze in ieder geval niet mee.
het is nog geen bezetting en wat ik al eerder zei, het is aannemelijker dat zowel de VS als Duitsland blijven dan dat de VS vertrekt en Duitsland daar blijft.
pi_191057991
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 14:35 schreef ThePlaneteer het volgende:
Over bronnen gesproken, Iran geeft nu alsnog de schuld aan de VS want hun afweersysteem was gehackt.

https://www.ibtimes.sg/ir(...)cruise-missile-37718
nog steeds blijft dan een feit dan iran op dat moment begon met raketten lanceren en geen vliegstop heeft ingesteld voor burger luchtvaart.

en zet deze er tegen over dan blijft het nog steeds 3 - 1

WATCH: Evidence Growing Iran Shot Down Ukrainian Plane Deliberately Despite Claims of ‘Human Error’

bron hier in de OP onderaan

NWS / Oekraïens passagiersvliegtuig neergeschoten bij Teheran #3
shift-knop defekt
  donderdag 16 januari 2020 @ 15:05:19 #41
131800 Tarado
capô de fusca
pi_191058053
NBCNews twitterde op donderdag 16-01-2020 om 14:44:05 The U.S. has restarted joint counter-ISIS operations with Iraq that were suspended after a drone strike killed Iran's Gen. Soleimani, two American military officials told @NBCNews https://t.co/jktM22Zp0s reageer retweet
  donderdag 16 januari 2020 @ 16:54:04 #42
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_191059712
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 15:05 schreef Tarado het volgende:
NBCNews twitterde op donderdag 16-01-2020 om 14:44:05 The U.S. has restarted joint counter-ISIS operations with Iraq that were suspended after a drone strike killed Iran's Gen. Soleimani, two American military officials told @:NBCNews https://t.co/jktM22Zp0s reageer retweet
Dat was dus ook allemaal voor de bühne, die grote waffel van Irak. :)
pi_191059902
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 16:54 schreef BorisDeLul het volgende:

[..]

Dat was dus ook allemaal voor de bühne, die grote waffel van Irak. :)
Heeft niks te maken met Irak. Operaties waren door de VS stopgezet. Dit staat natuurlijk los van de politiek.
  donderdag 16 januari 2020 @ 17:16:33 #44
131800 Tarado
capô de fusca
pi_191060099
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 17:05 schreef Peunage het volgende:

[..]

Heeft niks te maken met Irak. Operaties waren door de VS stopgezet. Dit staat natuurlijk los van de politiek.
echt?
quote:
The United States has restarted joint counter-ISIS operations with Iraq
pi_191065538
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 17:16 schreef Tarado het volgende:

[..]

echt?
[..]

Ja, echt. De joint operaties waren stopgezet omdat ze de reactie van Iran aan het afwachten waren. Maar dat was bij alle partners van de anti-IS coalitie. Nederland stopte ook met trainen bijvoorbeeld.
  donderdag 16 januari 2020 @ 23:44:21 #46
131800 Tarado
capô de fusca
pi_191066084
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 23:02 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ja, echt. De joint operaties waren stopgezet omdat ze de reactie van Iran aan het afwachten waren. Maar dat was bij alle partners van de anti-IS coalitie. Nederland stopte ook met trainen bijvoorbeeld.
maar heeft dus niks met Irak of politiek te maken :+
pi_191069097
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 14:35 schreef ThePlaneteer het volgende:
Over bronnen gesproken, Iran geeft nu alsnog de schuld aan de VS want hun afweersysteem was gehackt.

https://www.ibtimes.sg/ir(...)cruise-missile-37718
Ik denk dat de VS wilde dat ze dat konden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_191096767
UK Finally Puts Hezbollah on the Terror Blacklist…

************

UK adds entire Hezbollah movement to terror blacklist and freezes its assets

Israel and US welcome move and call on other nations to blacklist the Iran-backed Lebanese terror group; step follows British government decision last March

> https://www.timesofisrael(...)-and-freezes-assets/

UK adds entire Hezbollah movement to terror blacklist
The change requires any individual or institution in Britain with accounts or financial services connected to Hezbollah to suspend them or face prosecution.
Friday 17/01/2020
> https://thearabweekly.com(...)ent-terror-blacklist

The group, along with its military wing is considered a terrorist organization by the United States, Israel, Canada, the Arab League,[41] the Gulf Cooperation Council,[42][43] Argentina,[27] Paraguay,[28] the United Kingdom,[44][45] the Netherlands, Australia, Venezuela (Guaidó government).[33] and Honduras.[46]Germany and the European Union outlawed only Hezbollah’s military wing, and work with Hezbollah’s political wing and allow it to raise funds in Europe.[47]
https://en.wikipedia.org/wiki/Hezbollah

Iran’s Quds Force worked to set up jihad terror cells in Central Africa to strike Western, Israeli and Saudi targets
https://www.jihadwatch.or(...)li-and-saudi-targets

Nancy Pelosi Should See These Videos From Iran
https://pjmedia.com/trending/149267/
shift-knop defekt
pi_191102102
Coen de Jong – Nederland mag ook best eens nee zeggen als Amerika ons weer mee wil laten vechten

Coen de Jong is historicus en politicoloog.

19 januari

De crisis rond Iran en het doden van de Iraanse generaal Qassem Soleimani laten zien hoe de Verenigde Staten en hun trouwe bondgenoten – waaronder Nederland – in het Midden-Oosten in de ene na de andere valkuil trappen. De VS hebben steeds minder beïnvloedingsmacht (‘shaping power’) in de regio. Hierdoor neemt de kans op roekeloze beslissingen door Washington toe.
Hoog tijd dat Nederland eens hardop ‘nee’ durft te verkopen aan de VS.

> https://tpo.nl/2020/01/19(...)e-wil-laten-vechten/

Coen de Jong publiceert op persoonlijke titel.
shift-knop defekt
pi_191102318
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 15:25 schreef TomLuny het volgende:
Coen de Jong – Nederland mag ook best eens nee zeggen als Amerika ons weer mee wil laten vechten

Coen de Jong is historicus en politicoloog.

19 januari

De crisis rond Iran en het doden van de Iraanse generaal Qassem Soleimani laten zien hoe de Verenigde Staten en hun trouwe bondgenoten – waaronder Nederland – in het Midden-Oosten in de ene na de andere valkuil trappen. De VS hebben steeds minder beïnvloedingsmacht (‘shaping power’) in de regio. Hierdoor neemt de kans op roekeloze beslissingen door Washington toe.
Hoog tijd dat Nederland eens hardop ‘nee’ durft te verkopen aan de VS.

> https://tpo.nl/2020/01/19(...)e-wil-laten-vechten/

Coen de Jong publiceert op persoonlijke titel.
Coen de Jong heeft het desondanks zijn titel toch niet helemaal begrepen.
Vakman pur sang
pi_191103674
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2020 15:42 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Coen de Jong heeft het desondanks zijn titel toch niet helemaal begrepen.
Waar gaat het mis ? De tekst is vrij uitgebreid.

Persoonlijk zou ik in eerste instantie kiezen voor non-interventie - indammen en separeren maar de tijd van stadsmuren en als artillerie enkel een slingerarm is voorbij. Bovendien is het niet erg netjes de hete kastanjes door een ander uit het vuur te laten halen.
shift-knop defekt
pi_191104065
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 17:13 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Waar gaat het mis ? De tekst is vrij uitgebreid.

Persoonlijk zou ik in eerste instantie kiezen voor non-interventie - indammen en separeren maar de tijd van stadsmuren en als artillerie enkel een slingerarm is voorbij. Bovendien is het niet erg netjes de hete kastanjes door een ander uit het vuur te laten halen.
Eens en had het artikel niet helemaal gelezen, hij heeft er kijk op maar ziet het wel erg vanuit de passieve EU kant.
Vakman pur sang
pi_191119113
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2020 17:38 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Eens en had het artikel niet helemaal gelezen, hij heeft er kijk op maar ziet het wel erg vanuit de passieve EU kant.
VN heeft haar kijk verherbouwd ..

Hennis geeft nieuwe verklaring met meer compassie voor Iraakse betogers
https://nos.nl/artikel/23(...)raakse-betogers.html

**************

Protesters burn headquarters of Iraqi Hezbollah militia in Najaf



Protesters on Saturday burned the Hezbollah headquarters in Iraq which is located near the al-Iskan bridge in the Najaf province.

They had deliberately closed the government departments in Najaf as the Monday deadline set by the popular movement of protesters in Iraq approached.

The movement, seeking sweeping political reforms, and better jobs and services, had confirmed the resumption of protests in Iraq from Friday.

The popular movement has also called for an escalation on January 20, with the expiry of the deadlines granted to the authorities to agree on the demands of the citizens, especially in the southern provinces.

[..]

The protesters chanted slogans against the continuation of Adil Abdul Mahdi as prime minister, and the failure to prosecute the killers of demonstrators.

The protesters also condemned the campaign of intimidation, abductions and assassinations carried out by pro-Iranian militias.

Angry demonstrations have rocked Baghdad and Iraq’s south for the last three months, denouncing the country’s corrupt political system.

Since October, the unrest has seen around 460 people killed and some 25,000 wounded, the vast majority of them demonstrators.

Meanwhile, Iraq firebrand Shiite cleric and political figure Moqtada Sadr has called for a “million-strong march” on January 24 to condemn the US military presence in Iraq.

Last Update: Sunday, 19 January 2020 KSA 11:46 - GMT 08:46

> https://english.alarabiya(...)ilitia-in-Najaf.html
shift-knop defekt
pi_191132775
DUBAI -

An Iranian lawmaker offered a $3 million reward to anyone who killed US President Donald Trump

and said Iran could avoid threats if it had nuclear arms, ISNA news agency reported on Tuesday amid Tehran's latest standoff with Washington.

> https://www.jpost.com/Bre(...)r-kills-Trump-614793
shift-knop defekt
pi_191132809
Zou op zich wel weer grappig zijn als die Ahmad Hamzeh een droon boven zijn kop krijgt en hetzelfde lot beschoren is als zijn geliefde generaal.

Verdomd benieuwd welke Iranier dan de premie voor de moord op Trump uitlooft.
pi_191137079
Gisteren vielen de bommen op de Amerikanen

Multiple rockets hit Baghdad’s Green Zone, trigger sirens at US Embassy

20 Jan, 2020 21:34

Three rockets have exploded inside Baghdad’s heavily fortified Green Zone, which houses the US Embassy and other foreign diplomatic facilities. No casualties have been reported.

At least two explosions went off near the US Embassy on Monday night, while a third rocket also landed elsewhere in the Green Zone complex, according to security sources.

The attack was launched from a district on the outskirts of Baghdad.

Video footage circulating on social media appears to show an area near the complex, where emergency sirens could be heard blaring.

> https://www.rt.com/news/478751-rockets-baghdad-green-zone/

Dagelijkse kost, haalt amper nog het nieuws
shift-knop defekt
pi_191139044


17 januari 2020

Iran-deskundige Peyman Jafari ziet in de escalerende situatie rondom Iran parallellen met de aanloop naar de Irak-oorlog.
Om het vijand-denken te doorbreken moeten we volgens Jafari bouwen aan solidariteit tussen bevolkingen hier en daar. Diederik Olders van De Tribune sprak met hem.

[..]

Nu het oorlogs-hitsen is begonnen wordt aandacht vragen voor de zorgen van Iran al snel geframed als steun aan het Iraanse regime.

Inderdaad. Maar voor de duidelijkheid: als het aan mij ligt, verdwijnt niet morgen maar vandaag het regime in Iran. Met daarvoor in de plaats een regering en een democratisch systeem dat de beloftes waarmaakt die door de Iraanse revolutie gedaan waren. Namelijk onafhankelijkheid voor Iran, sociale gelijkheid en echte democratie. En dan wel in een seculier systeem, waarbij de religies van mensen gerespecteerd worden – dat mensen de hoofddoek niet hoeven te dragen, maar dat ze ook als ze ervoor kiezen dat wél te doen, gewoon een baan kunnen krijgen en in de politiek kunnen gaan. En dat ze dus niet, zoals vóór de revolutie, als hoofddoekdraagster met de nek worden aangekeken.

Wat kan ik als SP’er doen?

Dat vind ik eigenlijk het belangrijkste. Ga naar demonstraties die solidariteit met de mensen daar betuigen – tegen oorlog dus. In Nederland gaat het erom dat je de regering onder druk zet om te stoppen met oorlogspolitiek tegen Iran. Want dan wordt de ruimte voor oppositiegroepen in Iran groter. Het is de taak van vakbonden, milieuorganisaties en partijen als de SP om solidariteit te organiseren met de mensen die dezelfde problemen hebben als wij hier. We hebben een klimaatcrisis in de wereld en in Iran ontstaan daardoor enorme droogtes bijvoorbeeld. Maar ook de strijd tegen privatisering en flexibilisering delen we met hen. De FNV heeft actie gevoerd toen Iraanse vakbondsleiders werden opgepakt.

Nog een goed voorbeeld vind ik jullie buitenlandwoordvoerder Sadet Karabulut.
Zij houdt goed in het oog wat de mensen in Iran zelf aan het doen zijn, wat hun belang is.
Opkomen voor vrouwenrechten, mensenrechten en vakbondsrechten. Ik zie haar regelmatig uitleggen dat de buitenlandse druk – economische sancties, oorlogsdreiging – het juist voor die mensen moeilijker maakt. Kortom, we moeten werken aan solidariteit tussen bevolkingen. Verandering heeft daar, net als hier, veel meer effect als het van onderop komt. Afdwingen van bovenaf, via sancties bijvoorbeeld, hebben het tegenovergestelde effect.

> https://www.grenzeloos.or(...)ntzettend-na%C3%AFef
shift-knop defekt
pi_191174220
RudawEnglish twitterde op vrijdag 24-01-2020 om 10:52:12 #Iraq: Thousands of Iraqi people take to the streets in protest of American military presence in the country. Placards are held, ‘Trump is destroying America and the world.’ https://t.co/qR3JG17fa5 reageer retweet


MazAlJumaily twitterde op vrijdag 24-01-2020 om 11:22:56 More incredible pictures from the protests today. https://t.co/oUTtIPuYtH reageer retweet


RudawEnglish twitterde op vrijdag 24-01-2020 om 10:17:23 Iraqis gather in Baghdad to demonstrate against the presence of US troops in the country(📷: AFP) https://t.co/5989H3nles reageer retweet
MazAlJumaily twitterde op vrijdag 24-01-2020 om 08:14:41 Footage showing huge crowds gathering in Jadriyyah, #Baghdad calling for the #US expulsion from #Iraq.https://t.co/DJLR69xKjq reageer retweet
pi_191175380
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 13:59 schreef Peunage het volgende:

[ afbeelding ]

Releasedatum: 21 februari 2009 13:50 uur :?

Irakezen verzetten zich tegen de aanwezigheid van de VS in het land door de vlag van hun land op het Tahrir-plein te heffen

https://www.mashreghnews.(...)BA%D8%AF%D8%A7%D8%AF
shift-knop defekt
pi_191175732
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 15:09 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Releasedatum: 21 februari 2009 13:50 uur :?

Irakezen verzetten zich tegen de aanwezigheid van de VS in het land door de vlag van hun land op het Tahrir-plein te heffen

https://www.mashreghnews.(...)BA%D8%AF%D8%A7%D8%AF
Vaag. Er zijn gewoon nieuwe foto's, waarom zou hij dan oude foto's posten :?

Deze komt van Rudaw
pi_191175816
quote:
5s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 15:31 schreef Peunage het volgende:

[..]

Vaag. Er zijn gewoon nieuwe foto's, waarom zou hij dan oude foto's posten :?

Deze komt van Rudaw
[ afbeelding ]
Gebeurt vaker.
Maar ik geloof best dat daar inderdaad grote demonstraties tegen de VS aanwezigheid zijn, ook vandaag en dus bedankt voor het melden ^O^
Even afwachten wat de reactie wordt.
shift-knop defekt
pi_191176012
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 13:59 schreef Peunage het volgende:


Die foto is ook al van 14 januari.

https://fararu.com/fa/new(...)B9%D8%B1%D8%A7%D9%82

Er wordt een hoop gegoocheld met nieuws.
pi_191209013
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 15:48 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Die foto is ook al van 14 januari.

https://fararu.com/fa/new(...)B9%D8%B1%D8%A7%D9%82

Er wordt een hoop gegoocheld met nieuws.
en blijkt helemaal niet tegen amerikanen te gaan ..

Opnieuw honderd gewonden in Irak bij protesten tegen Iraanse invloed

Op de protesten komen duizenden mensen af, ook veel studenten REUTERS

NOS NIEUWS • BUITENLAND • VANDAAG, 19:51

Opnieuw honderd gewonden in Irak bij protesten tegen Iraanse invloed
Bij nieuwe demonstraties in steden in Irak, waaronder in Bagdad en Nasiriya, zijn zeker honderd gewonden gevallen. De demonstranten uitten hun onvrede over de invloed van Iran in het land. Ordetroepen schoten in de lucht en bestookten de betogers met traangas.

De demonstranten eisen het vertrek van pro-Iraanse bestuurders, machthebbers en milities in Irak. Ook eisen ze dat er een eind komt aan de corruptie.

> https://nos.nl/artikel/23(...)iraanse-invloed.html
shift-knop defekt
pi_191210423
Niet nu Iran :(

Breaking911 twitterde op zondag 26-01-2020 om 21:57:23 BREAKING: 3 rockets make direct hit on the US embassy in Baghdad - AFP reageer retweet
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_191210506
spectatorindex twitterde op zondag 26-01-2020 om 21:53:37 BREAKING: US embassy in Baghdad was directly hit in rocket attack earlier today, with damage sustained to part of eating area. reageer retweet
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_191211173
Behind__News twitterde op zondag 26-01-2020 om 22:40:10 UPDATE: Of the 5 rockets fired, 3 made a direct hit on the US embassy in Baghdad, for the first time since Iran-backed terrorists have started escalating. One of the rockets hit a cafe at dinner time. There were no immediate reports of casualties. https://t.co/bMrRoqG1Ds https://t.co/ViRySjNkUZ reageer retweet
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_191211517
Uhmmm ;(

spectatorindex twitterde op zondag 26-01-2020 om 23:01:35 BREAKING: Increased US military activity in Baghdad after rocket strike on embassy reageer retweet
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  zondag 26 januari 2020 @ 23:22:36 #68
487409 Dazalbest
Het gaat zoals het gaat
pi_191211783
En nu? :{
pi_191211822
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 23:22 schreef Dazalbest het volgende:
En nu? :{
Afwachten hoe het zich verder ontwikkeld?
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_191212246
spectatorindex twitterde op zondag 26-01-2020 om 23:45:03 BREAKING: At least one person injured in attack on US embassy in Baghdad reageer retweet
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_191221309
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 23:25 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Afwachten hoe het zich verder ontwikkeld?
Met dader op kerkhof wordt lastig terugschieten


https://www.ad.nl/buitenl(...)-in-bagdad~ab983294/

NOS NIEUWS • BUITENLAND • VANDAAG, 01:33

Raketten treffen Amerikaanse ambassade Bagdad, mogelijk gewonden
In Bagdad zijn vijf raketten afgevuurd op de Groene Zone. Daarbij is ook het terrein getroffen van de Amerikaanse ambassade in de zwaarbeveiligde wijk, waar veel overheidsgebouwen staan.

Een raket trof een eetgelegenheid op het terrein van de ambassade. Lokale media melden dat er drie gewonden zijn gevallen. De Amerikaanse regering heeft dat niet bevestigd.

De situatie in Irak is gespannen sinds de Iraanse generaal Soleimani geliquideerd werd door een Amerikaanse raketaanval in Bagdad. De Groene Zone is geregeld het doelwit van raketaanvallen. Dit was voor zover bekend de eerste keer dat de Amerikaanse ambassade geraakt werd.

> https://nos.nl/artikel/23(...)gelijk-gewonden.html
shift-knop defekt
pi_191221996
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 18:47 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Met dader op kerkhof wordt lastig terugschieten

[ afbeelding ]
https://www.ad.nl/buitenl(...)-in-bagdad~ab983294/

NOS NIEUWS • BUITENLAND • VANDAAG, 01:33

Raketten treffen Amerikaanse ambassade Bagdad, mogelijk gewonden
In Bagdad zijn vijf raketten afgevuurd op de Groene Zone. Daarbij is ook het terrein getroffen van de Amerikaanse ambassade in de zwaarbeveiligde wijk, waar veel overheidsgebouwen staan.

Een raket trof een eetgelegenheid op het terrein van de ambassade. Lokale media melden dat er drie gewonden zijn gevallen. De Amerikaanse regering heeft dat niet bevestigd.

De situatie in Irak is gespannen sinds de Iraanse generaal Soleimani geliquideerd werd door een Amerikaanse raketaanval in Bagdad. De Groene Zone is geregeld het doelwit van raketaanvallen. Dit was voor zover bekend de eerste keer dat de Amerikaanse ambassade geraakt werd.

> https://nos.nl/artikel/23(...)gelijk-gewonden.html
Ben benieuwd hoe de Amerikanen zullen reageren
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_191222208
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 19:25 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoe de Amerikanen zullen reageren
Er zal eerst een onderzoek komen, zijn daarna de daders bekend dan is het m.i. niet lastig raden hoe de reactie zal zijn.

Onbekenden hebben zondag vijf raketten afgevuurd op de zogenoemde Groene Zone in de Iraakse hoofdstad Bagdad.
Drie ervan troffen de Amerikaanse ambassade in de zwaar beveiligde wijk, waar veel ambassades en overheidsgebouwen staan. Dat hebben veiligheidsbronnen gemeld.

Buitenlandredactie 26-01-20, 22:58 Laatste update: 27-01-20, 02:27

Volgens de bron is een raket ingeslagen op een eetgelegenheid, behorend tot de Amerikaanse missie.
Zeker een persoon op de ambassade is gewond geraakt.
Om wie het gaat, is nog niet bekend.

> https://www.ad.nl/buitenl(...)-in-bagdad~ab983294/

Ps\
De Amerikanen krijgen klappen ..

Vliegtuig stort neer in Afghanistan, Taliban claimen veel doden
AFP
In het oosten van Afghanistan is een vliegtuig neergestort. Dat gebeurde rond 13.00 uur lokale tijd in de provincie Ghazni, ten zuidwesten van de hoofdstad Kabul. Volgens de islamitische terreurbeweging Taliban gaat het om een toestel van de Amerikaanse luchtmacht, maar die informatie is nog niet bevestigd.

Een woordvoerder van de terreurbeweging zegt dat er door crash "veel" Amerikaanse militairen om het leven zijn gekomen, onder wie verschillende hoge officieren. Die informatie is nog niet bevestigd. De terreurgroep staat erom bekend aantallen slachtoffers vaak te overdrijven. Ook is niet duidelijk of de Taliban zelf achter de crash zitten, of dat het toestel door een andere oorzaak is neergekomen.

Bekijk hier de eerste beelden van de plaats van het ongeluk:

> https://nos.nl/artikel/23(...)imen-veel-doden.html

[ Bericht 16% gewijzigd door TomLuny op 27-01-2020 20:41:31 ]
shift-knop defekt
pi_191255654
Weet niet of dit waar is,

quote:
CIA chief ‘behind Soleimani’s assassination’ killed in downed plane in Afghanistan

Russian intelligence sources have claimed that Michael D’Andrea, head of CIA operations in Iran and who orchestrated the assassination of Iranian General Qassem Soleimani, was killed in a US spy plane downed yesterday in Ghazni, Afghanistan.

The plane with US Air Force markings reportedly served as the CIA’s mobile command for D’Andrea, who earnt several nicknames including: Ayatollah Mike, the Dark Prince, and the Undertaker. He is one of the most prominent CIA figures in the region, appointed head of the agency’s Iran Mission Centre in 2017. Under his leadership, the agency was perceived to take a more “aggressive stance toward Iran”.

The Taliban claimed to have shot down the plane but have yet to provide evidence, whilst the US has denied the claim but has acknowledged the loss of a Bombardier E-11A plane in central Afghanistan. Graphic images online have already circulated purportedly showing some of the charred remains of those on board.
https://www.middleeastmon(...)lane-in-afghanistan/
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator vrijdag 27 november 2020 @ 16:07:57 #75
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196438922
twitter
pi_196438958
quote:
11s.gif Op vrijdag 27 november 2020 16:07 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Niemand die een claim maakt?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_196439015
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 16:10 schreef Hathor het volgende:

[..]

Niemand die een claim maakt?
Dat gebeurt nooit volgens mij. Iran zal straks wel stellen dat het Israël was met evt zijdelings de VS. Maar die zullen dat nooit erkennen natuurlijk
pi_196439300
quote:
11s.gif Op vrijdag 27 november 2020 16:07 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ik begin steeds meer begrip te krijgen voor die aanslagen in de EU/VS. Dit is gewoon staatsterrorisme, niet de eerste keer en ook niet de laatste.
pi_196439425
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 16:10 schreef Hathor het volgende:

[..]

Niemand die een claim maakt?
Terroristische organisaties zoals geheime diensten doen dat niet. Je kan er wel van uitgaan dat de VS/Israël/landen uit de EU (door eventueel samenwerking) hierachter zitten. Die beklagen zich altijd over de nucleaire aspiratie van Iran, doden wetenschappers en saboteren regelmatige installaties (waar NL overigens ook bij betrokken is).
  vrijdag 27 november 2020 @ 16:55:03 #80
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_196439471
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 16:42 schreef PassantX het volgende:

[..]

Ik begin steeds meer begrip te krijgen voor die aanslagen in de EU/VS. Dit is gewoon staatsterrorisme, niet de eerste keer en ook niet de laatste.
Zieke geest
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  vrijdag 27 november 2020 @ 16:56:37 #81
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196439490
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 16:42 schreef PassantX het volgende:

[..]

Ik begin steeds meer begrip te krijgen voor die aanslagen in de EU/VS. Dit is gewoon staatsterrorisme, niet de eerste keer en ook niet de laatste.
toch wel een begrijpelijke actie nu de VS binnenkort een gematigdere koers gaat varen, eerst even alles opruimen.
pi_196439493
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 16:42 schreef PassantX het volgende:

[..]

Ik begin steeds meer begrip te krijgen voor die aanslagen in de EU/VS. Dit is gewoon staatsterrorisme, niet de eerste keer en ook niet de laatste.
8)7 8)7 8)7 8)7
  vrijdag 27 november 2020 @ 17:00:52 #83
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196439548
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 16:51 schreef PassantX het volgende:

[..]

Terroristische organisaties zoals geheime diensten doen dat niet. Je kan er wel van uitgaan dat de VS/Israël/landen uit de EU (door eventueel samenwerking) hierachter zitten. Die beklagen zich altijd over de nucleaire aspiratie van Iran, doden wetenschappers en saboteren regelmatige installaties (waar NL overigens ook bij betrokken is).
je begrijpt het woord terroristisch niet helemaal
pi_196439588
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 16:42 schreef PassantX het volgende:

[..]

Ik begin steeds meer begrip te krijgen voor die aanslagen in de EU/VS. Dit is gewoon staatsterrorisme, niet de eerste keer en ook niet de laatste.
Wat een uitspraak zeg. en wie is die idioot die dit soort stemmingmakerij nog een like geeft ook?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 27 november 2020 @ 17:05:44 #87
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196439599
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 17:04 schreef Hathor het volgende:

[..]

Wat een uitspraak zeg. en wie is die idioot die dit soort stemmingmakerij nog een like geeft ook?
zwarte Piet
pi_196439750
Ja laten we wetenschappers in de VS, EU en Israel doden zodat er met hun kennis geen nieuwe wapens geproduceerd kunnen worden, waarmee ze de wereld bedreigen en oorlogen voeren? Zou dat terecht zijn? Hoeveel oorlogen heeft Iran de afgelopen decennia gestart en hoeveel de VS/EU/Israel uit eigenbelangen? Wie is hier oorlogszuchtig en een gevaar voor de wereldvrede? Er is een hele waslijst aan oorlogen, coups en aanslagen die deze driehoek van kwaad veroorzaken/hebben gepleegd, dat rechtvaardigt niet om hun wetenschappers om te leggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door PassantX op 27-11-2020 17:24:22 ]
pi_196439764
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 17:00 schreef Tarado het volgende:

[..]

je begrijpt het woord terroristisch niet helemaal
Je bent naïef.
  vrijdag 27 november 2020 @ 17:28:34 #90
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196439905
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 17:18 schreef PassantX het volgende:

[..]

Je bent naïef.
ook dat woord begrijp je dan niet
pi_196439943
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 17:18 schreef PassantX het volgende:
Ja laten we wetenschappers in de VS, EU en Israel doden zodat er met hun kennis geen nieuwe wapens geproduceerd kunnen worden, waarmee ze de wereld bedreigen en oorlogen voeren? Zou dat terecht zijn? Hoeveel oorlogen heeft Iran de afgelopen decennia gestart en hoeveel de VS/EU/Israel uit eigenbelangen? Wie is hier oorlogszuchtig en een gevaar voor de wereldvrede? Er is een hele waslijst aan oorlogen, coups en aanslagen die deze driehoek van kwaad veroorzaken/hebben gepleegd, dat rechtvaardigt niet om hun wetenschappers om te leggen.
Je weet al wie hem omgelegd heeft?
  vrijdag 27 november 2020 @ 17:33:07 #92
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_196439960
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 16:56 schreef Tarado het volgende:

[..]

toch wel een begrijpelijke actie nu de VS binnenkort een gematigdere koers gaat varen, eerst even alles opruimen.
Als de rollen waren omgedraaid stond het hele westen op zijn kop.
  vrijdag 27 november 2020 @ 17:49:28 #94
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_196440178
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 17:42 schreef AchJa het volgende:

[..]

Welke rollen?
Als Irak op Amerikaans grondgebied in de VS een wetenschapper zou hebben geëlimineerd. De wereld zou op zijn kop staan.
pi_196440265
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 17:49 schreef Poem_ het volgende:

Als Irak op Amerikaans grondgebied in de VS een wetenschapper zou hebben geëlimineerd. De wereld zou op zijn kop staan.
Oh zo, Iran trouwens.

Maar weet je al wie de dader is dan?
pi_196440300
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 16:56 schreef Tarado het volgende:

[..]

toch wel een begrijpelijke actie nu de VS binnenkort een gematigdere koers gaat varen, eerst even alles opruimen.
Of hij wil gewoon een zo groot mogelijke teringzooi voor zijn opvolger achterlaten.
  vrijdag 27 november 2020 @ 17:59:34 #97
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196440324
quote:
9s.gif Op vrijdag 27 november 2020 17:57 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Of hij wil gewoon een zo groot mogelijke teringzooi voor zijn opvolger achterlaten.
ook een theorie maar denk eerder dat Israel dit doet nu het nog mag van de VS
  vrijdag 27 november 2020 @ 18:00:45 #98
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_196440343
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 16:42 schreef PassantX het volgende:

[..]

Ik begin steeds meer begrip te krijgen voor die aanslagen in de EU/VS. Dit is gewoon staatsterrorisme, niet de eerste keer en ook niet de laatste.
Helemaal mee eens. Het bloed van EU burgers moet vloeien, want zij kiezen ervoor om hier geboren te zijn!!!!!
  Moderator vrijdag 27 november 2020 @ 18:34:30 #99
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196440768
klinkt meer als iets wat de Israeli's zouden doen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 27 november 2020 @ 18:38:36 #100
13456 AchJa
Shut up!!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')