quote:Met de nieuwe dagelijkse talkshow Op1 begint de NPO 2020 met een frisse blik. Duiding van actualiteit en reflectie op de waan van de dag blijven een belangrijke plaats innemen op NPO 1. Wisselende duo’s ontvangen vanaf maandag 6 januari elke werkdag live rond 22.30 uur gasten die het gesprek van de dag beheersen, van kunst tot politiek, van sport tot entertainment.
Op1 is een gezamenlijke productie van verschillende omroepen. De presentatie is in handen van onder anderen Willemijn Veenhoven en Erik Dijkstra, Carrie ten Napel en Charles Groenhuijsen en Sophie Hilbrand en Hugo Logtenberg.
Met roulerende duo’s van verschillende afzenders onderstreept Op1 de veelzijdigheid van de NPO. Een herkenbaar programma met elke dag dezelfde vorm, en een wisselende signatuur. Dit nieuwe concept is een etalage van de vakkundigheid die de publieke omroep in huis heeft. Op1 wordt gepresenteerd door zeer ervaren krachten en aanstormend talent.
Op1 is een samenwerking tussen programmamakers van de deelnemende omroepen en de redactie van PAUW. Jeroen Pauw is zelf nauw betrokken bij het opzetten van de nieuwe talkshow en zal in een latere fase ook het programma gaan presenteren. Daarnaast wil hij ook andere programma’s voor de NPO gaan maken.
De duo's:
• Maandag: Willemijn Veenhoven en Erik Dijkstra (BNNVARA)
• Dinsdag: Giovanca Ostiana & Tijs van den Brink (EO)
• Woensdag: Carrie ten Napel en Charles Groenhuijsen (Omroep MAX)
• Donderdag: Welmoed Sijtsma & Sander Schimmelpenninck (WNL)
• Vrijdag: Sophie Hilbrand en Hugo Logtenberg (BNNVARA)
https://pers.npo.nl/persb(...)alkshow-op1-op-npo-1
https://twitter.com/op1npo
Waarom kan Welmoed niet schaatsen?quote:Op donderdag 9 januari 2020 22:22 schreef monkyyy het volgende:
Ik heb met Welmoed in de klas gezeten, vraag maar raak.
Er waren wel mensen die Fries spraken. Kan niet vind ikquote:Op donderdag 9 januari 2020 22:30 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Jammer... ik hoopte dat ze destijds bij jullie op school ook een beetje als ons Ricky sprak.
Zij kwam pas later in de klas, groep 5 volgens mij, heeft het schoolschaatsen gemistquote:Op donderdag 9 januari 2020 22:31 schreef BlackNero het volgende:
[..]
Waarom kan Welmoed niet schaatsen?
Schoolschaatsen?quote:Op donderdag 9 januari 2020 22:32 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Zij kwam pas later in de klas, groep 5 volgens mij, heeft het schoolschaatsen gemist
Ja, in de elfsteden halquote:
Ik kan wel schaatsen, maar dat heb ik niet op school geleerd.quote:
quote:Op donderdag 9 januari 2020 22:34 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Borrelnootje met dronken vadergenot
Vermoeiende actquote:Op donderdag 9 januari 2020 22:35 schreef satecl het volgende:
Peter zit weer met een staaf in zn broek
Elk onderwerp moet hij even wat zeggen die teringlijerquote:Op donderdag 9 januari 2020 22:36 schreef Gezicht het volgende:
Waarom krijgt die vlerk Peter R. the Freeze toch altijd weer overal een podium
quote:
In Fryslân is dat standaardquote:Op donderdag 9 januari 2020 22:33 schreef BlackNero het volgende:
[..]
Ik kan wel schaatsen, maar dat heb ik niet op school geleerd.
Net één week onderweg en nu alweer piepen.quote:Op donderdag 9 januari 2020 22:37 schreef RensAjacied het volgende:
Leuk duo tot nu toe
Op1 valt mij helemaal niet tegen. En toch mis ik Jeroen Pauw.
Ik zeg dat ik het niet vind tegenvallen eikelquote:Op donderdag 9 januari 2020 22:38 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Net één week onderweg en nu alweer piepen.
Peter is extra zuur omdat hij niet is gevraagd om één van de presentatie duo's te vormen.quote:Op donderdag 9 januari 2020 22:37 schreef monkyyy het volgende:
Peter is vandaag extra zuur, mag hij maar half tarief factureren?
Yep, deze twee duo's gunnen elkaar wat. Had het idee dat maandag en dinsdag de presentatoren ook elkaar wilden overtoepen.quote:Op donderdag 9 januari 2020 22:36 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Ja samen met Charles en Carrie.
Oké kastanje.quote:Op donderdag 9 januari 2020 22:39 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Ik zeg dat ik het niet vind tegenvallen eikel
Ik ben benieuwd naar Sophie en Hugo.. Heb er wel vertrouwen in.quote:Op donderdag 9 januari 2020 22:40 schreef Van_Poppel het volgende:
Yep, deze twee duo's gunnen elkaar wat. Had het idee dat maandag en dinsdag de presentatoren ook elkaar wilden overtoepen.
Ik heb haar tieten gezienquote:Op donderdag 9 januari 2020 22:41 schreef superniger het volgende:
Morgen Sophie Hilbrand en een of andere nobuddy.
De invallers voor Jort en Fidanquote:Op donderdag 9 januari 2020 22:41 schreef superniger het volgende:
Rechtse knaap met oud geld. Dat gezeik van die plebejers denkt iequote:Op donderdag 9 januari 2020 22:42 schreef satecl het volgende:
Relatief kleine dingen zoals Belastingenklasse Sander
Hugo bedoel je.quote:Op donderdag 9 januari 2020 22:41 schreef superniger het volgende:
Zie de OP.quote:Op donderdag 9 januari 2020 22:44 schreef Japepk het volgende:
Hoe heet dit vrouwtje ook alweer? Ze heeft wel een leuke uitstraling voor een talkshow.
Ik mis Jeroen ook . Ik vond het heel erg dat ie stopte met zijn talkshow.quote:Op donderdag 9 januari 2020 22:37 schreef RensAjacied het volgende:
Leuk duo tot nu toe
Op1 valt mij helemaal niet tegen. En toch mis ik Jeroen Pauw.
Welmoed Sytsma.quote:Op donderdag 9 januari 2020 22:44 schreef Japepk het volgende:
Hoe heet dit vrouwtje ook alweer? Ze heeft wel een leuke uitstraling voor een talkshow.
Sander komt gewoon uit HengelOOquote:Op donderdag 9 januari 2020 22:42 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Rechtse knaap met oud geld. Dat gezeik van die plebejers denkt ie
Niet gewoon uit zijn moeder?quote:Op donderdag 9 januari 2020 22:48 schreef BlackNero het volgende:
[..]
Sander komt gewoon uit HengelOO
Zo werkt dat niet in Hengelo.quote:
Adellijke voorouders!quote:Op donderdag 9 januari 2020 22:48 schreef BlackNero het volgende:
[..]
Sander komt gewoon uit HengelOO
Ja, weet ik. Zijn vader was rentmeester op Twickel. Prachtig landgoed.quote:Op donderdag 9 januari 2020 22:50 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Adellijke voorouders!
https://nl.wikipedia.org/wiki/Schimmelpenninck
WNL is soort media omroep.quote:Op donderdag 9 januari 2020 22:52 schreef Gezicht het volgende:
Dit stuk is wel echt gewoon een 1 op 1 kopie van de TV draait door
MoniekGodinquote:Op donderdag 9 januari 2020 22:55 schreef BlackNero het volgende:
Bij Pauw en Witteman werd er nog wel eens op de tafel gedanst. SAD
Mounirquote:
quote:Op donderdag 9 januari 2020 22:55 schreef BlackNero het volgende:
Bij Pauw en Witteman werd er nog wel eens op de tafel gedanst. SAD
Al mijn bans waren onterecht.quote:Op donderdag 9 januari 2020 22:56 schreef superniger het volgende:
Hebben jullie weleens onterecht vastgezeten?
~monkyyyquote:Op donderdag 9 januari 2020 22:56 schreef superniger het volgende:
Nee, mijn toyboy heeft weleens een zaak verloren omtrent een vishengelquote:Op donderdag 9 januari 2020 22:56 schreef superniger het volgende:
25 miljoenquote:Op donderdag 9 januari 2020 23:00 schreef wuuht het volgende:
Voor hoeveel zouden jullie 6 jaar zitten?
Als ik daarna totalitaire heerser tot de dood mag zijn van Nederland, zou ik het doen.quote:Op donderdag 9 januari 2020 23:00 schreef wuuht het volgende:
Voor hoeveel zouden jullie 6 jaar zitten?
Sander Schimmelpenninck (baas) hoeft zich niet te mengen in dit sensatie onderwerpquote:Op donderdag 9 januari 2020 23:05 schreef tralalala het volgende:
Die kerel (wie?) naast Welmoed heeft niets in te brengen.
Schimmelteen heeft idd nog helemaal niks gezegd.quote:Op donderdag 9 januari 2020 23:05 schreef tralalala het volgende:
Die kerel (wie?) naast Welmoed heeft niets in te brengen.
Beroepsdeformatie.quote:Op donderdag 9 januari 2020 23:06 schreef FlippingCoin het volgende:
Bij justitie lopen net zulke ratten als bij de belastingdienst
Doet ie prima, is ook niet nodig.quote:Op donderdag 9 januari 2020 23:06 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Schimmelteen heeft idd nog helemaal niks gezegd.
25 jaar geleden werden twee mannen onterecht veroordeeld in de Puttense moordzaak, reden om het erover te hebbenquote:Op donderdag 9 januari 2020 23:03 schreef svann het volgende:
[..]
Waarom komt dit nu weer boven?
Nieuwe uitspraak, herziening?
Edit-- vrijspraak dus.
Verwacht ik wel jaquote:Op donderdag 9 januari 2020 23:10 schreef wuuht het volgende:
Volgens mij wordt dit een verschrikkelijke serie.
Veel kijkplezierquote:Op donderdag 9 januari 2020 23:12 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Toch ga ik kijken, wel niet direct maar neem het op en kijk later terug.
Gekke naamquote:
Lepel in je aars.quote:Op donderdag 9 januari 2020 23:20 schreef monkyyy het volgende:
Moet je niet eerst verkracht worden als ontgroening bij het leger?
Oe.quote:Op donderdag 9 januari 2020 23:20 schreef monkyyy het volgende:
Moet je niet eerst verkracht worden als ontgroening bij het leger?
maar Jort is ook primaquote:Op donderdag 9 januari 2020 23:17 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ik vind hem een beetje de inval-Jort
Op naar de 400.000 kijkersquote:Op donderdag 9 januari 2020 23:31 schreef VeX- het volgende:
Bij1 sloopt Jinek. Het Nederlands publiek heeft zich tegen haar gekeerd. Ze was net Meghan Markle en dat 'sprookjeshuwelijk'. They wanted their cake and eat it maar druipen straks ontgoocheld af.
Welmoed was wel de beste van allemaal.quote:Op donderdag 9 januari 2020 23:22 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Nope, Carrie en Charles waren beter.
Gaap.quote:Op donderdag 9 januari 2020 23:41 schreef -Chakotay- het volgende:
de agenda van globalisatie zal de oorzaak van een mondiale oorlog vormen
mensen die in naam der goedheid en vrede tot het ultieme kwaad in staat zijn
welmoed heeft ervaringquote:Op donderdag 9 januari 2020 23:36 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Welmoed was wel de beste van allemaal.
ken je meer mensen die Welmoed heten?quote:Op donderdag 9 januari 2020 22:31 schreef BlackNero het volgende:
[..]
Waarom kan Welmoed niet schaatsen?
idd goed ingeschoten om het sentiment wat op te poetsen... alleen hadden ze gelijk (ook) de F35 daarvoor moet gebruiken. De beeldmontage à TopGun ziet er iig goed uit.quote:
Toch Carrie ietsje beter. Raar dat de beste duo tot nu toe minste kijkcijfers hebben . Charles en Carrie.quote:Op donderdag 9 januari 2020 23:36 schreef Slobeend het volgende:
Welmoed was wel de beste van allemaal.
Eens.quote:Op donderdag 9 januari 2020 23:22 schreef Van_Poppel het volgende:
Nope, Carrie en Charles waren beter.
quote:Twee redenen waarom Eva Jinek en Angela de Jong succesvol zijn in de shithole die Publieke Omroep heet: ze zijn blond, hebben blauwige ogen en ze zijn vrouw.
Ze zijn standaard.
Normaal.
O nee, ze zijn vrouw.
En ja, ze zijn vrouw.
Herkenbaar.
One of us.
Ze doen denken aan Linda de Mol.
Ze moeten slagen.
Ze mogen niet falen.
Ze zijn één van ‘ons’.
Nou ja, niet van mij – zeker niet van mij. Maar wél van degenen in Hilversum met die betonnen plaat voor hun harses en die al een week niets beters te doen hebben dan wauwelen over een fokking talkshowoorlog. En nog niemand die is opgevallen dat die vier NPO-presentatrices exact voldoen aan de eis waaraan een vrouw in Hilversum moet voldoen. Behalve dan natuurlijk Giovanca – waarschijnlijk werd er nog net op tijd iemand wakker. Met een nachtmerrie: “OMG, we hebben een token-zwarte nodig, want we zijn wel heeeel blankkkk!”
Geef de hypocrisie gewoon toe. Eva Jinek heet de talkshowkoningin, maar is gewoon een blonde vrouw die jong was toen ze begon en de kans die haar werd gegund met beide handen aanpakte. Een carrière moet je gegund worden – meer smaken zijn er niet. En als -ie gegund is, krijg je kans op kans. Opnieuw en opnieuw. Immers: jong, vrouw en lekkâh. Een vrouw die dat ook dondersgoed doorhad – het ‘boobiesgebeuren’ was een boost voor haar carrière. Good. For. Her.
Eva Jinek is een vrouw in wie door elke omroep waar ze heeft gewerkt, is geïnvesteerd. Ze heeft dramatische kijkcijfers gehad – elke Giovanca was allang van de buis gehaald – maar hey, ze mocht niet falen. En terecht niet. Als je in een man als Paul Witteman investeert, die ook niet om aan te gluren was toen hij voor het eerst op tv kwam, moet je dat ook in een vrouw doen. Een halve eeuw later, maar het had ook niet kunnen gebeuren. Eva Jinek leerde, maar had geen concurrentie. En dus werd Eva in de incestueuze, hypocriete, racistische en seksistische shithole die de Publieke Omroep heet, de plek van koningin gegund. Ze mocht niet falen. Want ‘we hebben al een vrouw’. Eva Jinek is de Neelie Kroes van tv – een token. Iemand die straalt bij afwezigheid van de ander.
Good. For. Her. Als je de kans krijgt je werk te doen, moet je die kans pakken – ook al is dat op oneigenlijke gronden. Uiteindelijk krijg je het dan voor elkaar om een carrièrestap te maken die niets anders is dan meer verdienen dan je bij de Publieken deed. Good. For. Her.
Het idiote is dat niemand vraagt naar de salarisstijging van haar redactie die meeverhuisde. Is die ook met dezelfde factor verhoogd als dat van Eva? Wat is een koningin zonder bijen? Welke bijen zijn zo gek om voor de koningin te werken? Vrouwen waarschijnlijk.
En nu gaat het al een week over de ‘oorlog’ tussen RTL en de Publieken. Alleen al vanwege de achterlijke constructie die de Publieke Omroep bedacht heeft, verdient RTL de slag om de kijkcijfers. Tien mensen bij de NPO – TIEN! – om één blonde autocuelezeres te vervangen. Door vier blondies en één token-zwarte. Succes ermee. Omdat je te schijterig bent om in een ander te investeren. Of om tien anderen hetzelfde te geven wat je Eva gaf: vlieguren. Vrouwen die mee mogen doen, maar die eens in de week opnieuw een eerste keer beleven. Hoezo een ‘kans’? Kanonnenvoer. Niets meer niets minder. En dan die mannen… Ook zij mogen meedoen. Naast die vrouw. Waarover Angela de Jong dan weer stukje met koloniale vooringenomenheid mag schrijven: 'Ik was van tevoren bang dat het een ouderwets beeld zou opleveren van de ervaren witte man en een bevallige donkere assistente ernaast.'
Waarom schrijft die vrouw nog steeds een column? Anders dan ze blond met blauwige ogen en vrouw is? En in hetzelfde lalaland woont als die lieden op het Mediapark in Hilversum? En faalt op dezelfde manier? Er is niemand die kijkcijfers durft te lezen. En durft te concluderen dat tv morsdood is. Maar zolang Den Haag met geld strooit als ware het een reddingsboei, kan die incestueuze, hypocriete, racistische en seksistische shithole die Publieke Omroep heet – aangevoerd door Shula Rijxman en geback-upt door Angela de Jong – niet alleen werken, maar vooral zakken vullen. Ik hoop dat jullie net zo goed betaald worden als jullie mannelijke co-hosts, Willemijn, Giovanca, Carrie, Welmoed en Sophie (Sophie… serieus?!).
quote:Shorttracker Sjinkie Knegt liep precies een jaar geleden ernstige brandwonden op bij het aansteken van een houtkachel. Zijn vriendin Fenna van der Wal en haar zus Savannah schreven een kinderboek, gebaseerd op het ongeluk van Knegt.
In een nieuw seizoen van het NTR-programma 'Van vader naar moeder' gaat Tatum Dagelet op pad met kinderen van gescheiden ouders. Elke aflevering brengt ze kinderen van de ene naar de andere ouder en praat ze met hen over hoe het is als je ouders gescheiden zijn. Kinderrechter Susanne Tempel schuift aan om te vertellen over haar ervaring met scheidingen en wat je het beste kan doen in het belang van de kinderen.
Het twintigste seizoen van Wie is de mol begint morgenavond. Oud-deelnemers Rop Verheijen en Marlijn Weerdenburg presenteren voor het eerst Moltalk, het bijbehorende napraatprogramma. Zij blikken vooruit op het jubileumseizoen.
Humberto Tan zei al min of meer hetzelfde op Radio 1.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 14:05 schreef Eightyone het volgende:
Ebru Umar leeft zich uit:
https://www.powned.tv/artikel/tien-presentatoren-voor-een-blondje
[..]
Wow, mad.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 14:05 schreef Eightyone het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 10 januari 2020 14:05 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Niet zo'n klein beetje ook. Goeie genade.quote:
Niet erg als ik wat later binnen kom dusquote:
Ken ik nietquote:Op vrijdag 10 januari 2020 22:21 schreef Zipportal het volgende:
TjeerdGod uut R'dam.
@:coco.
@:wereldgozer
Er zijn gewoon teveel mensen tegelijkertijd dronken.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 22:27 schreef Bocaj het volgende:
Volgens mij is het oude jaar een soort uitlaatklep geworden voor veel mensen!
Ik hoop van wel maar ik vrees van niet.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 22:28 schreef Bocaj het volgende:
Dat totaalverbod gaat er gewoon komen...
Ik zei het 1 januari tegen mijn vader, toen ik al die berichten las over die brand in de flat van Arnhem: "Dit was het laatste jaar dat wij vuurwerk mochten afsteken. Let op mijn woorden."quote:Op vrijdag 10 januari 2020 22:28 schreef Bocaj het volgende:
Dat totaalverbod gaat er gewoon komen...
quote:Op vrijdag 10 januari 2020 22:30 schreef Martinello het volgende:
[..]
Ik hoop van wel maar ik vrees van niet.
Op een verlaten weiland is daar niks mis mee. Het gaat hier om de autobommen die in de bewoonde wereld afgaan.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 22:31 schreef BlackNero het volgende:
Carbid kun je niet verbieden, dan worden de boeren boos.
Moet je een Ajax tattoo opzetten, stukje mond.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 22:31 schreef superniger het volgende:
Ik scheur mijn bruine oog weleens open.
Een van de mooiste en liefste!quote:
die zal lekker smakenquote:
O, daar ben ik het helemaal mee eens. Maar hier wordt er ook wel carbid in bepaalde wijken afgestoken. Dat is echt niet te doen.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 22:32 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Op een verlaten weiland is daar niks mee. Het gaat hier om de autobommen die in de bewoonde wereld afgaan.
anusamputatie moet weer bespreekbaar wordwnquote:Op vrijdag 10 januari 2020 22:31 schreef superniger het volgende:
Ik scheur mijn bruine oog weleens open.
Hij kwijlt altijd.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 22:37 schreef BlackNero het volgende:
Ik mis de mening van Richard de Mos.
180!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op vrijdag 10 januari 2020 22:37 schreef monkyyy het volgende:
Vuurwerk verbieden en weer de snelheid naar 180 verhogen
Moet hij weten.quote:
Moet hij weten.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 22:39 schreef monkyyy het volgende:
Dionn Grauss deelt zijn vrouw met zijn beste vrienden en vindt het mooi om daar dan naar te kijken.
Hoe word je vrienden met Dion Grauss? Dat vraag ik voor een vriend.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 22:39 schreef monkyyy het volgende:
Dionn Grauss deelt zijn vrouw met zijn beste vrienden en vindt het mooi om daar dan naar te kijken.
In het noorden kent iedereen elkaar.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 22:39 schreef Zipportal het volgende:
[..]
B-sporten verbieden. Dan hadden we ook nog nooit van deze jongen gehoord.
als je geen reet te doen hebt, dan heb je daar wel tijd voorquote:Op vrijdag 10 januari 2020 22:40 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
In het noorden kent iedereen elkaar.
Ik heb gehoord dat Sjinkie vroeger bij Welmoed in de klas zat.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 22:40 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
In het noorden kent iedereen elkaar.
Ha, reed met mij auto 175 vanmiddag en toen gaf hij STOP en OLIE(druk) aan...quote:Op vrijdag 10 januari 2020 22:37 schreef monkyyy het volgende:
Vuurwerk verbieden en weer de snelheid naar 180 verhogen
‾\_(ツ)_/‾quote:Op vrijdag 10 januari 2020 22:39 schreef BlackNero het volgende:
[..]
Hoe word je vrienden met Dion Grauss? Dat vraag ik voor een vriend.
schandknaapjequote:
ondertitels graagquote:
Niks mis met het Stellingwerfs.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 22:42 schreef Zipportal het volgende:
Als je je ogen dicht doet, hoor je:
[ afbeelding ]
Plat Friesch!quote:Op vrijdag 10 januari 2020 22:42 schreef Zipportal het volgende:
Als je je ogen dicht doet, hoor je:
[ afbeelding ]
Wel gezellig zo'n vuurtje!quote:Op vrijdag 10 januari 2020 22:43 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[ afbeelding ]
Cremeren moet weer leuk worden.
Hynder út 'e saunaquote:
Biefstukquote:
Lekker biefstuk bij Loetjequote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |