Eens, je hoort maar één kant van het verhaal.quote:Op donderdag 9 januari 2020 17:13 schreef EdvandeBerg het volgende:
Is dit niet een eenzijdig berichtje? Deze tieners en hun ouders doen zich voor als keurige onschuldige slachtoffers, maar misschien wordt deze speeltuin geteisterd door hangvolk die schreeuwen, blikjes bier en Euroshopper energiedrankjes zuipen, lachgas inhaleren en de boel slopen. Daar kunnen buurtbewoners terecht over hebben geklaagd en nu stuur de gemeente eindelijk een BOA die inderdaad constateert dat er regels overtreden worden. En wie weet hebben deze tieners al eens een waarschuwing gehad.
Ik zeg niet dat het bovenstaande de waarheid is, maar verhalen in de media kunnen nog wel eens eenzijdig ingevuld zijn. Als het inderdaad 3 keurige jongeren zijn geweest die niks misdaan hebben, dan siert het de gemeente om de boete te verscheuren en het bij een waarschuwing te laten.
Men kan niet gaan lopen roepen dat er meer opgetreden moet worden tegen overtredende jongeren, om dan wanneer het gebeurt te reageren met 'ja maar dat zijn de verkeerde jongeren hoor'.quote:Op donderdag 9 januari 2020 17:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nogal, ja. Een beroep lijkt me kansloos, maar de dienstklopper in kwestie die deze boetes heeft opgelegd vind ik persoonlijk nog veel kanslozer.
Als je er geen verstand van hebt kun je beter je mond houden.quote:Op donderdag 9 januari 2020 16:29 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Regelgeving uit de APV is altijd rechtsgeldig. Het enige verschil is dat je dan over overtredingen spreekt en niet over misdrijven, want er wordt geen wet overtreden.
Dit. Ze zitten fout dus krijgen ze een boete. Simpel.quote:Op donderdag 9 januari 2020 16:55 schreef Drekkoning het volgende:
Nu allemaal hierover vallen, maar als er overlast is van hangjongeren en de politie komt niet dan is het ook weer niet goed natuurlijkman man man
Als ze alle regels gingen handhaven kreeg iedere Nederlander tussen de 1 en 2 boetes per dag en zijn we binnen een paar maanden allemaal dakloos. Ook jij.quote:Op donderdag 9 januari 2020 18:12 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Dit. Ze zitten fout dus krijgen ze een boete. Simpel.
Als we nu gewoon weer overal de regels gaan handhaven hebben we ook biet steeds nieuwe regels nodig.
Flikker lekker op naar China of Iranquote:Op donderdag 9 januari 2020 17:16 schreef Sapstengel het volgende:
Het zijn de regels. De echte verspillers van belastinggeld zijn de jankzakken van ouders die hun "onschuldige" kinderen zogenaamd moeten beschermen in plaats van te leren dat hun acties gevolgen hebben.
Zelfde type ouders die boos naar school gaat omdat hun kind straf heeft gekregen, in plaats van het kind thuis nog een paar tikken te geven.
Als je een proces verliest, betaal je zelf de proceskosten.quote:Op donderdag 9 januari 2020 17:16 schreef Sapstengel het volgende:
Het zijn de regels. De echte verspillers van belastinggeld zijn de jankzakken van ouders die hun "onschuldige" kinderen zogenaamd moeten beschermen in plaats van te leren dat hun acties gevolgen hebben.
Zelfde type ouders die boos naar school gaat omdat hun kind straf heeft gekregen, in plaats van het kind thuis nog een paar tikken te geven.
Waarom? Ja het is even na tienen. Als je iets boven de 50 rijdt krijg je ook gewoon een boete.quote:Op donderdag 9 januari 2020 18:21 schreef Pandacem het volgende:
[..]
Flikker lekker op naar China of Iran
Echt zo'n typische drogredenquote:Op donderdag 9 januari 2020 18:23 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Waarom? Ja het is even na tienen. Als je iets boven de 50 rijdt krijg je ook gewoon een boete.
Nee het is geen drogreden. Ik rijd niet te hard omdat ik geen boete wil. Zo zou je ook uit de speeltuin kunnen blijven als je geen boete wil.quote:Op donderdag 9 januari 2020 18:24 schreef Pandacem het volgende:
[..]
Echt zo'n typische drogredenja maar wij worden ook gestraft dus mijn buurman moet ook gestraft worden
"Mensen"quote:Op donderdag 9 januari 2020 18:26 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Nee het is geen drogreden. Ik rijd niet te hard omdat ik geen boete wil. Zo zou je ook uit de speeltuin kunnen blijven als je geen boete wil.
Gewoon typisch gejank van wat mensen die niet met de gevolgen van hun daden kunnen omgaan.
Waarschijnlijk zo'n klikspaan zonder vriendenquote:Op donderdag 9 januari 2020 17:40 schreef Red_85 het volgende:
Vast weer een 'min een-streper' die vroeger gepest is op school en zijn wraak op de wereld wil halen.
Bashen op mijn zogenaamde drogreden maar dan wel komen met onzin als "waarom gaat de boa geen echte baan zoeken"quote:Op donderdag 9 januari 2020 18:30 schreef Pandacem het volgende:
[..]
"Mensen"
Het zijn kinderen. Die groeien in Nederland al slap genoeg op omdat ze van hun ouders alleen mogen fietsen met zijwieltjes. Dat zo'n slappe boa in plaats van een echte baan gaat zoeken dan kinderen gaat bekeuren, omdat zijn baas hem anders op zijn flikker geeft, maakt het alleen maar erger.
Hoef ik niet te zeggen. Een agent met een beetje hersencellen weet dat hij er alleen staat om te bekeuren, te stressen en geen recht heeft op een woning.quote:Op donderdag 9 januari 2020 18:39 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Bashen op mijn zogenaamde drogreden maar dan wel komen met onzin als "waarom gaat de boa geen echte baan zoeken"
Je zegt zeker ook tegen een agent dat hij echte boeven moet gaan vangen.
Want al die regeltjes zijn heilig, per definitie overal en altijd juist en waag het niet te protesteren of het ook maar enigszins redelijk is om hiervoor boetes te gaan uitdelen.quote:Op donderdag 9 januari 2020 17:16 schreef Sapstengel het volgende:
Ze groeien te slap op, dus moeten we ze vooral nog minder straffen bij overtredingen? Huh?quote:Op donderdag 9 januari 2020 18:30 schreef Pandacem het volgende:
[..]
"Mensen"
Het zijn kinderen. Die groeien in Nederland al slap genoeg op omdat ze van hun ouders alleen mogen fietsen met zijwieltjes. Dat zo'n slappe boa in plaats van een echte baan gaat zoeken dan kinderen gaat bekeuren, omdat zijn baas hem anders op zijn flikker geeft, maakt het alleen maar erger.
De regels zijn niet heilig. In dit geval allemaal best logisch; speeltuin is voor jonge kinderen overdag en biet na 22:00 uur. Goh waarom zou dat nou toch? En dan een milde straf; een boete. Zodat ze het niet nog een keer doen. Poepoe, het is niet alsof ze zijn getaserd ofzo.quote:Op donderdag 9 januari 2020 18:47 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Want al die regeltjes zijn heilig, per definitie overal en altijd juist en waag het niet te protesteren of het ook maar enigszins redelijk is om hiervoor boetes te gaan uitdelen.
De bureaucratie is inderdaad wel het paradijs voor mensen die moeite hebben met zelf afwegingen te maken.
Ze kiezen er ook gewoon zelf voor om naar de rechter te gaan. Dit is hetzelfde als:quote:Op donderdag 9 januari 2020 19:40 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
De regels zijn niet heilig. In dit geval allemaal best logisch; speeltuin is voor jonge kinderen overdag en biet na 22:00 uur. Goh waarom zou dat nou toch? En dan een milde straf; een boete. Zodat ze het niet nog een keer doen. Poepoe, het is niet alsof ze zijn getaserd ofzo.
Exact.quote:Op donderdag 9 januari 2020 19:42 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ze kiezen er ook gewoon zelf voor om naar de rechter te gaan. Dit is hetzelfde als:
Man voor de rechter wegens fietsen zonder verlichting.
Als die man besluit om zijn boete aan te vechten.
Wat hebben rechters hier precies mee van doen?quote:Op donderdag 9 januari 2020 19:45 schreef CRYPT0SK4TE het volgende:
Rechters in dit land zijn totaal van realiteit losgezongen.
Ouders hebben geen zin om te betalen. Dus voeden ze hun kinderen streng op.quote:Op donderdag 9 januari 2020 19:40 schreef probeer het volgende:
[..]
Ze groeien te slap op, dus moeten we ze vooral nog minder straffen bij overtredingen? Huh?
Neuh. Ze hebben bezwaar gemaakt en nu wil het OM dit voor de rechter hebben voor zover ik begrepen heb.quote:Op donderdag 9 januari 2020 19:42 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ze kiezen er ook gewoon zelf voor om naar de rechter te gaan. Dit is hetzelfde als:
Man voor de rechter wegens fietsen zonder verlichting.
Als die man besluit om zijn boete aan te vechten.
Wat is er precies zo ernstig en potentieel maatschappijontwrichtend om in een speeltuintje te zijn na 22:00?quote:Op donderdag 9 januari 2020 19:40 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
De regels zijn niet heilig. In dit geval allemaal best logisch; speeltuin is voor jonge kinderen overdag en biet na 22:00 uur. Goh waarom zou dat nou toch? En dan een milde straf; een boete. Zodat ze het niet nog een keer doen. Poepoe, het is niet alsof ze zijn getaserd ofzo.
Toch een gevolg van het 'in beroep gaan'. Staat ook gewoon als optie in het tijdspad voor bijvoorbeeld verkeersovertredingen, dus waarom niet voor dit?quote:Op donderdag 9 januari 2020 19:53 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Neuh. Ze hebben bezwaar gemaakt en nu wil het OM dit voor de rechter hebben voor zover ik begrepen heb.
Het veroorzaakt vaak overlast vermoed ik zomaar. Het is geen misdrijf. Gewoon een boete.quote:Op donderdag 9 januari 2020 19:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat is er precies zo ernstig en potentieel maatschappijontwrichtend om in een speeltuintje te zijn na 22:00?
Niets, maar blijkbaar wordt je dan al verdacht gemaakt van het plegen van andere ongein ofzo
Daar is blijkbaar wel genoeg capaciteit voor. Handhaving is gewoon een kwestie van prioriteiten stellen.quote:Op donderdag 9 januari 2020 20:11 schreef nickhguitar het volgende:
Complete woonwijken zijn praktisch opgegeven, maar o wee als je na 22.00 op de schommel zit. Nederland
en die meent dus een stevige zaak te hebben, als hij voor 57 euro gaat procederenquote:Op donderdag 9 januari 2020 17:50 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Zojuist waren de knaapjes bij HvN. Een van de ouders is jurist, heb je je reden.
En dan willen ze die lui ook nog bewapenen. Dit is dus een heel goed voorbeeld van waarom dat een slecht idee is.quote:Op donderdag 9 januari 2020 16:17 schreef Straatcommando. het volgende:
Nederland op z'n smalst. Dat hele handhaving gedoe moet op z'n minst op de schop. Heb je wel eens gezien wat voor zwart wit denkende clowns daar rondlopen? Dit is daar een goed voorbeeld van.
Echt intens treurig.
Ik heb het over een plank met in het midden een verhoging en aan weerskanten een zitje, zodat je met elkaars gewicht naar boven en beneden gaat.quote:
Ik zie niet dat ze overlast veroorzaakten. En de nachtrust verstoren is een ander soort overtreding.quote:Op donderdag 9 januari 2020 20:09 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Het veroorzaakt vaak overlast vermoed ik zomaar. Het is geen misdrijf. Gewoon een boete.
Mensendieck er naast wonen willen vast graag slapen s nachts.
Ja, en dat kan prima door een gesprekje met die jongeren en ze vervolgens heen te zenden.quote:Op donderdag 9 januari 2020 16:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Er moet toch gehandhaafd worden?
Regels zijn een middel en geen doel op zichzelf, helaas hebben ze vaak tot effect dat veel mensen in dit land dan stoppen met zelf nadenkenquote:Op vrijdag 10 januari 2020 14:05 schreef HSG het volgende:
Regels zijn regels alleen helaas zijn er zoveel mensen in dit land die daar veel moeite mee hebben.
Dat ligt aan de persoon zelf.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 14:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Regels zijn een middel en geen doel op zichzelf, helaas hebben ze vaak tot effect dat veel mensen in dit land dan stoppen met zelf nadenken
Ja, want Vrijheid, Blijheid.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 14:05 schreef HSG het volgende:
Regels zijn regels alleen helaas zijn er zoveel mensen in dit land die daar veel moeite mee hebben.
Want sommige regels zijn er alleen voor de bühne?quote:Op vrijdag 10 januari 2020 16:17 schreef 01100101 het volgende:
De wet is de wet natuurlijk, maar het is wel een typisch voorbeeld van de bureaucratie op zijn smalst.
Het ligt nogal aan de context wat mij betreft:quote:Op vrijdag 10 januari 2020 16:17 schreef 01100101 het volgende:
De wet is de wet natuurlijk, maar het is wel een typisch voorbeeld van de bureaucratie op zijn smalst.
Ik gok dat die BOA's daar specifiek heen gestuurd zijn rondom dat tijdstip. Zeer waarschijnlijk nav eerdere meldingen. Want het is inderdaad eigenaardig om die lui zo laat nog werkzaam te zien.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 00:01 schreef MakkieR het volgende:
Een BOA die werkzaam is na 22 uur, heeft die knakker iets te bewijzen ofzo. Zulke figuren zou ik adviseren om zo snel mogelijk weer terug naar de bijstand te gaan. Daar zijn ze veel beter af om te denken dat deze mensen nuttig zijn voor deze maatschappij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |