quote:Op woensdag 8 januari 2020 15:17 schreef Elan het volgende:
[..]
1987, toen gebruikten jongeren hun zakmessen nog om een hut te bouwen en hout te bewerken. Niet om elkaar lek te prikken.
Dit is zo'n cultuurverrijkende achterlijke trend onder allochtonen die is komen overwaaien uit de VS/UK. Dus pakken we de bron niet aan maar gaan we gewoon alle messen verbieden
quote:Op woensdag 8 januari 2020 15:17 schreef Elan het volgende:
[..]
1987, toen gebruikten jongeren hun zakmessen nog om een hut te bouwen en hout te bewerken. Niet om elkaar lek te prikken.
Dit is zo'n cultuurverrijkende achterlijke trend onder allochtonen die is komen overwaaien uit de VS/UK. Dus pakken we de bron niet aan maar gaan we gewoon alle messen verbieden
Als je met een aardappelschilmesje in je jas loopt, dan mag je hier uitleg over geven als een agent erachter komt. Zit hetzelfde mesje in je broodtrommel naast een lekker appeltje (of andere niet snel bereikbare plek) dan is het geen probleem.quote:Op woensdag 8 januari 2020 15:08 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Anders lees je het artikel eens.
Precies dit. Hadden jullie ook zo'n opinel?quote:Op woensdag 8 januari 2020 15:11 schreef Bosbeetle het volgende:
dit doet me denken aan een basisschoollerares die ooit tegen mij zei "en toen haalde hij een MES tevoorschijn, een MES en hij is pas 8!
![]()
![]()
" en toen had ik echt zoiets van iedereen had toen ik 8 was een zakmes, wat we daar mee deden was een appel schillen, takken kaal maken en landje pik spelen. Ik was 8 in 1987 dus zo lang geleden is dat niet. In mij is het ook nooit opgekomen om dat mes te gebruiken om iemand te verwonden.
Ben eigenlijk wel benieuwd wanneer en waarom dit zo veranderd is.
Toch is het een stuk minder absurd dan je het voorstelt. Heb jij wel eens geprobeerd in te checken op een luchthaven met een mes op zak? Dat wordt onmiddellijk in beslag genomen ongeacht welk type mes het is, en nee, je krijgt het niet meer terug. Daar heeft kennelijk niemand een probleem mee.quote:Op woensdag 8 januari 2020 16:42 schreef Janneke141 het volgende:
Goeie oplossing. Mensen die iemand neer willen steken kunnen dat dan niet meer, omdat ze geen mes bij zich willen hebben.
Echt, wat een malloot die burgemeester. Hoe verzin je dit.
Omdat op een vliegveld de pakkans 100% is. Op straat is de pakkans nihil.quote:Op donderdag 9 januari 2020 16:57 schreef Riparius het volgende:
[..]
Toch is het een stuk minder absurd dan je het voorstelt. Heb jij wel eens geprobeerd in te checken op een luchthaven met een mes op zak? Dat wordt onmiddellijk in beslag genomen ongeacht welk type mes het is, en nee, je krijgt het niet meer terug. Daar heeft kennelijk niemand een probleem mee.
Er zijn zoveel zaken die verboden zijn terwijl het evident is dat ze niet zijn te handhaven. Moet de mogelijkheid om iets (vrijwel) 100% te kunnen handhaven het voornaamste criterium zijn om wel of niet regels te stellen?quote:Op donderdag 9 januari 2020 17:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Omdat op een vliegveld de pakkans 100% is. Op straat is de pakkans nihil.
Enige mate van handhaafbaarheid en een bijbehorend plan om dat te gaan doen is wel noodzakelijk, want anders heeft het óf helemaal geen effect, óf alleen een effect onder de doelgroepen die je helemaal niet wil bereiken. Krijg je verhalen van opgepakte tapijtsnijders enzo.quote:Op donderdag 9 januari 2020 17:16 schreef Riparius het volgende:
[..]
Er zijn zoveel zaken die verboden zijn terwijl het evident is dat ze niet zijn te handhaven. Moet de mogelijkheid om iets (vrijwel) 100% te kunnen handhaven het voornaamste criterium zijn om wel of niet regels te stellen?
Daar heb je allemaal gelijk in, maar is het niet zo dat van regels ook zoiets als normbesef kan uitgaan? En dan nog, bij de steekpartijen waar we het hier over hebben is echt niet gebruik gemaakt van een aardappelschilmesje of een botermesje. We vinden het in Nederland ook normaal dat iemand niet met een vuurwapen op zak de straat op gaat. Waarom dan wel met een potentieel dodelijk steekwapen zoals een stiletto?quote:Op donderdag 9 januari 2020 17:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Enige mate van handhaafbaarheid en een bijbehorend plan om dat te gaan doen is wel noodzakelijk, want anders heeft het óf helemaal geen effect, óf alleen een effect onder de doelgroepen die je helemaal niet wil bereiken. Krijg je verhalen van opgepakte tapijtsnijders enzo.
Handhaving kan alleen maar als je gaat fouilleren, iets wat niet standaard mag en dat is terecht ook. Wanneer mag het wel? In veiligheidsrisicogebieden en/of bij evenementen. Oftewel, als je met een mes bij een voetbalwedstrijd aankomt kun je heel goed de sjaak zijn. Loop je met een mes door de Dorpsstraat van Musselkanaal, dan is er niks aan de hand. Steek je iemand neer met je mes in Musselkanaal, dan ben je wel de lul. Is allemaal al lang zo, heb je geen verbod voor nodig.
Bovendien is er niet echt een goede reden om allerlei keukengerei mee het vliegtuig in te nemen.quote:Op donderdag 9 januari 2020 17:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die zijn al verboden.quote:Op donderdag 9 januari 2020 17:34 schreef Riparius het volgende:
[..]
Daar heb je allemaal gelijk in, maar is het niet zo dat van regels ook zoiets als normbesef kan uitgaan? En dan nog, bij de steekpartijen waar we het hier over hebben is echt niet gebruik gemaakt van een aardappelschilmesje of een botermesje. We vinden het in Nederland ook normaal dat iemand niet met een vuurwapen op zak de straat op gaat. Waarom dan wel met een potentieel dodelijk steekwapen zoals een stiletto?
"Ja, maar daar gaan we dat verbod heus niet voor gebruiken hoor".quote:Op donderdag 9 januari 2020 17:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Bovendien is er niet echt een goede reden om allerlei keukengerei mee het vliegtuig in te nemen.
En de filmpjes van deze meneer verbieden, want anders komen mensen er nog achter dat ze van zo'n beetje alles zelf een scherp voorwerp kunnen maken.quote:Op donderdag 9 januari 2020 17:52 schreef Hexagon het volgende:
Laten we gewoon een import en productieverbod op messen doen en alle messen vorderen.
En supermarkten mogen hun voedsel enkel nog voorgesneden verkopen. Dus geen hele worst meer maar een bakje met plakjes en heen aardappelen meer die ongeschild zijn. Het kost wat maar dan heb je ook je maakbare samenleving
Volgens mij is een restaurant een openbare ruimte.quote:Op woensdag 8 januari 2020 15:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Want dat doe je allemaal in de openbare ruimte? Want daar gaat het om
Nee, een restaurant is geen openbare ruimtequote:Op donderdag 9 januari 2020 18:05 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Volgens mij is een restaurant een openbare ruimte.
Waar ik eet met mes en vork.
Oké dacht van welquote:Op donderdag 9 januari 2020 18:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nee, een restaurant is geen openbare ruimteDe bieb wel bijvoorbeeld, of het gemeentehuis. Maar een cafe of restaurant niet.
Je zou misschien kunnen zeggen dat het een gedeeltelijk (of semi) openbare ruimte is.quote:
Regelmatig ja. Jij picknickt nooit ?quote:Op woensdag 8 januari 2020 15:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Want dat doe je allemaal in de openbare ruimte? Want daar gaat het om
Hmm, zelden met echte messen. Op een picnic heb je meer aan dat plastic spul meestal. Dat lijkt me ook geen probleem om dat te moeten gebruiken dan.quote:Op donderdag 9 januari 2020 18:15 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Regelmatig ja. Jij picknickt nooit ?
Ware het niet dat plastic wegwerpbestek ook verboden wordt, alleen om een andere reden.quote:Op donderdag 9 januari 2020 18:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hmm, zelden met echte messen. Op een picnic heb je meer aan dat plastic spul meestal. Dat lijkt me ook geen probleem om dat te moeten gebruiken dan.
Godsammekraken... deze video is ook alweer 10 jaar oud!quote:
Slogan VVD voor de verkiezingen.quote:Op woensdag 8 januari 2020 15:11 schreef BasEnAad het volgende:
Een dag geen verbod is een dag niet geleefd.
Plus dat je in een vliegtuig echt nooit een mes nodig hebt.quote:Op donderdag 9 januari 2020 17:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 8 januari 2020 15:08 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Dan mag je vanaf nu iedere Belg aanhouden. Schijnen bochten af te snijden om zo eerder op locatie te zijn.
Ik dacht dat ze daar altijd een krant voor bij zich hadden.quote:Op woensdag 8 januari 2020 15:08 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Dan mag je vanaf nu iedere Belg aanhouden. Schijnen bochten af te snijden om zo eerder op locatie te zijn.
Dat dacht ik ook, maar het blijkt anders te zijn.quote:Op woensdag 8 januari 2020 16:28 schreef Telefoonvork het volgende:
Messen groter dan 7 cm waren sowieso al verboden om mee rond te lopen, als ik mij niet vergis.
quote:Op dit moment zijn vlindermessen, valmessen, stiletto's en messen met dubbele snijkant al verboden. Inklapbare messen met één snijkant met een totale lengte tot 28 centimeter zijn niet verboden.
Wat een culturele verrijking.quote:
quote:VVD wil preventief fouilleren en controles op scholen
https://www.at5.nl/artike(...)senaal-bij-11-jarige
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |