abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190936588
quote:
Burgemeester Rijpstra van de Friese gemeente Smallingerland, waar Drachten onder valt, pleit voor een landelijk verbod op messen in de openbare ruimte. In zijn eigen gemeente stelt hij sowieso een verbod in. Dat doet hij naar aanleiding van de steekpartij van twee weken geleden waardoor de 16-jarige Roan om het leven kwam.

De burgemeester realiseert zich dat handhaving van een verbod lastig is. "Maar als je iets zegt, moet je het ook doen", zegt hij. "We moeten goede afspraken maken met de politie en het Openbaar Ministerie, zodat de politie ook preventief mag fouilleren."

Rijpstra zegt dat hij er lang over heeft nagedacht of hij geen schijnveiligheid creëert. "Burgemeesters kunnen dit soort maatregelen invoeren. Ik wil daar gebruik van maken omdat het kan bijdragen aan de veiligheid in bepaalde gebieden."
Maatregel van bovenaf

Maar Rijpstra wil ook dat de Tweede Kamer in debat gaat met minister Grapperhaus van Justitie en Veiligheid. "Hij moet kijken of we landelijk dezelfde regels kunnen toepassen. Misschien een maatregel van bovenaf voor alle gemeenten. Nu kan een gemeente zelf besluiten of ze een verbod op messen wil, maar een dergelijk incident kan ook gebeuren in een gemeente waar nooit eerder iets is gebeurd."

Op dit moment zijn vlindermessen, valmessen, stiletto's en messen met dubbele snijkant al verboden. Inklapbare messen met één snijkant met een totale lengte tot 28 centimeter zijn niet verboden.

Na de steekpartij werden een 15-jarige jongen uit Gorredijk en een 14-jarige jongen uit Drachten opgepakt. De rechtbank in Leeuwarden beslist vandaag of de twee langer in voorarrest blijven.
https://nos.nl/artikel/23(...)jke-steekpartij.html

Ik heb nooit een zakmesje nodig, dus jij ook niet. De infantilisering, drang naar schijnveiligheid en controledrang gaat voort...!!
pi_190936596
Wanneer gaan we mensen verbieden?
  woensdag 8 januari 2020 @ 15:06:38 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_190936598
Het is sowieso al verboden toch?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_190936601
Hoe moet ik dan mijn brood smeren? :'(
Mijn steak snijden :'(
Of met mijn stanleymes een stuk tapijt aan gort snijden? :'(

[ Bericht 51% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2020 15:07:38 ]
pi_190936616
quote:
6s.gif Op woensdag 8 januari 2020 15:06 schreef Nikonlover het volgende:
Het is sowieso al verboden toch?
Anders lees je het artikel eens.
  woensdag 8 januari 2020 @ 15:08:20 #6
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_190936620
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 15:06 schreef Dries4Ever het volgende:
Want dat doe je allemaal in de openbare ruimte? Want daar gaat het om :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_190936623
Dan mag je vanaf nu iedere Belg aanhouden. Schijnen bochten af te snijden om zo eerder op locatie te zijn.
Zonder wrijving geen glans
pi_190936639
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 15:06 schreef Dries4Ever het volgende:
Ik had voor werk een stanleymes nodig en geen kluisje. Ik zou als het aan meneer de burgemeester zou liggen iedere dag een crimineel geweest zijn op de fietstocht van en naar werk.
pi_190936660
Weer de VVD op zijn smalst dit (ja, Rijpstra is VVD). Alsof een verbod op zakmesjes criminelen tegen gaat houden :')
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
  woensdag 8 januari 2020 @ 15:11:35 #10
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_190936664
Een dag geen verbod is een dag niet geleefd.
  Moderator woensdag 8 januari 2020 @ 15:11:54 #11
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_190936671
:D dit doet me denken aan een basisschoollerares die ooit tegen mij zei "en toen haalde hij een MES tevoorschijn, een MES en hij is pas 8! :o :o :o " en toen had ik echt zoiets van iedereen had toen ik 8 was een zakmes, wat we daar mee deden was een appel schillen, takken kaal maken en landje pik spelen. Ik was 8 in 1987 dus zo lang geleden is dat niet. In mij is het ook nooit opgekomen om dat mes te gebruiken om iemand te verwonden.

Ben eigenlijk wel benieuwd wanneer en waarom dit zo veranderd is.

Moet zeggen dat vlindermessen toen ook wel populair waren maar dat was om van die moeilijke handbewegingen te doen en dan vervolgens jezelf bezeren terwijl het niks sneller uitklapt als een zakmes... :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 8 januari 2020 @ 15:11:57 #12
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_190936674
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 15:08 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Dan mag je vanaf nu iedere Belg aanhouden. Schijnen bochten af te snijden om zo eerder op locatie te zijn.
:')
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
  woensdag 8 januari 2020 @ 15:13:33 #13
136343 BasEnAad
pi_190936692
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 15:11 schreef Cheeseburgert het volgende:
Weer de VVD op zijn smalst dit. Alsof een verbod criminelen tegen gaat houden :')
VVD kent maar twee knoppen: verbieden en straffen. Daar draaien ze af en toe aan, verder trekken ze overal hun handen vanaf want ze geven geen fuck om de samenleving.
pi_190936693
We leven in een wereld :')
No amount of money ever bought a second of time.
pi_190936698
quote:
2s.gif Op woensdag 8 januari 2020 15:11 schreef Bosbeetle het volgende:
In mij is het ook nooit opgekomen om dat mes te gebruiken om iemand te verwonden. Ik was 8 in 1987 dus zo lang geleden is dat niet.
Omdat jij geen pauper bent. In de jaren 80 waren er zat problemen met stilleto's en andere steekwapens. Dat heeft weinig te maken met iemand die een Victorinox aan zijn sleutelbos heeft voor een appeltje te schillen.Maar leg dat maar eens uit aan zo'n politicus.

Net als al die aliexpress zombie-invasie troep die ze onlangs in Amsterdam in beslag namen
bij die kinderen. NWS / Politie vindt groot aantal messen bij groep Amsterdamse minderjarigen
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
  Moderator woensdag 8 januari 2020 @ 15:15:04 #16
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_190936706
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 15:13 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

VVD kent maar twee knoppen: verbieden en straffen. Daar draaien ze af en toe aan, verder trekken ze overal hun handen vanaf want ze geven geen fuck om de samenleving.
Dat klinkt meer als het CDA vingertje, we moeten niet vergeten dat die ook nog in onze regering zitten....
  Moderator woensdag 8 januari 2020 @ 15:15:15 #17
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_190936708
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 15:13 schreef TigerXtrm het volgende:
We leven in een wereld :')
Klopt :)
pi_190936719
Ah ja, nog iets dat je zogenaamd kunt oplossen door het domweg te verbieden idd. :O

Er is een trend onder sommige jongeren om met messen te zwaaien, dus helemaal niemand mag meer een mesje. Zou het niet logischer zijn om de straatcultuur waardoor je met steekwapens rondloopt en elkaar te lijf gaat, aan te pakken? Kan de rest van Nederland gewoon zonder verdere misverstanden een aardappelschilmesje of zakmes bij zich hebben als ze dat nodig vinden.

Overigens geeft hij ook zelf al toe dat het lastig te handhaven valt. Kun je wel in gesprek willen met de minister en de politie toestaan dat ze mensen makkelijk mogen betasten, maar de capaciteit is er niet.
  woensdag 8 januari 2020 @ 15:16:01 #19
136343 BasEnAad
pi_190936720
quote:
2s.gif Op woensdag 8 januari 2020 15:15 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat klinkt meer als het CDA vingertje, we moeten niet vergeten dat die ook nog in onze regering zitten....
CDA heeft geen identiteit, die voeren gewoon VVD-beleid uit.
pi_190936733
quote:
:D dit doet me denken aan een basisschoollerares die ooit tegen mij zei "en toen haalde hij een MES tevoorschijn, een MES en hij is pas 8! :o :o :o " en toen had ik echt zoiets van iedereen had toen ik 8 was een zakmes, wat we daar mee deden was een appel schillen, takken kaal maken en landje pik spelen. Ik was 8 in 1987 dus zo lang geleden is dat niet. In mij is het ook nooit opgekomen om dat mes te gebruiken om iemand te verwonden.

Moet zeggen dat vlindermessen toen ook wel populair waren maar dat was om van die moeilijke handbewegingen te doen en dan vervolgens jezelf bezeren terwijl het niks sneller uitklapt als een zakmes... :D
1987, toen gebruikten jongeren hun zakmessen nog om een hut te bouwen en hout te bewerken. Niet om elkaar lek te prikken.

Dit is zo'n cultuurverrijkende achterlijke trend onder allochtonen die is komen overwaaien uit de VS/UK. Dus pakken we de bron niet aan maar gaan we gewoon alle messen verbieden _O_
blablablabla
  woensdag 8 januari 2020 @ 15:17:25 #21
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_190936735
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 15:13 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Ik ben geen VVD-er, maar van de kartelpartijen zijn ze nog het minst geneigd dingen ''zomaar'' te verbieden omdat ze ''niet meer van deze tijd zijn''.

Denk eerder aan ChristenUnie die prostitutie, euthanasie en abortus wil verbieden, GroenLinks die houtkachels, vuurwerk en tuintegels willen verbieden, enzovoort.

Dat de VVD het belang van de burger niet op plek 1 heeft lijkt mij duidelijk, maar ze zijn wel voorzichtiger met onze vrijheden afpakken.
  Moderator woensdag 8 januari 2020 @ 15:18:10 #22
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_190936746
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 15:15 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Er is een trend onder sommige jongeren om met messen te zwaaien.
Ja, dat mag dus niet hè!

Moderator woensdag 8 januari 2020 @ 15:19:41 #23
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_190936761
Maareh moeten dan iedereen bij de grens van Smallingerland zijn of haar mes inleveren?

Misschien kunnen ze het combineren met de paspoortcontrole als je Friesland binnenrijdt.
pi_190936860
quote:

Ik ben geboren in 1990 en ik heb de angst voor alles langzaam op zien komen toen ik nog een kind was. Mijn vriendin is een paar jaar jonger en die had gewoon een andere jeugd qua veiligheid en rugzakjes.
  woensdag 8 januari 2020 @ 15:28:37 #25
136343 BasEnAad
pi_190936872
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 15:17 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ik ben geen VVD-er, maar van de kartelpartijen zijn ze nog het minst geneigd dingen ''zomaar'' te verbieden omdat ze ''niet meer van deze tijd zijn''.

Denk eerder aan ChristenUnie die prostitutie, euthanasie en abortus wil verbieden, GroenLinks die houtkachels, vuurwerk en tuintegels willen verbieden, enzovoort.

Dat de VVD het belang van de burger niet op plek 1 heeft lijkt mij duidelijk, maar ze zijn wel voorzichtiger met onze vrijheden afpakken.
Maar ondertussen is het wel de VVD die al 25 jaar regeert, straffen verhoogt, zaken verbiedt. En tegelijkertijd overal op bezuinigt. Het is gemakzuchtig en niet constructief. Verbieden en straffen heeft 0% zin als je tegelijkertijd het hele politie-apparaat en de psychische zorg bijvoorbeeld uitkleedt. Het is geen oplossing.
  Moderator woensdag 8 januari 2020 @ 15:29:23 #26
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_190936882
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 15:27 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik ben geboren in 1990 en ik heb de angst voor alles langzaam op zien komen toen ik nog een kind was. Mijn vriendin is een paar jaar jonger en die had gewoon een andere jeugd qua veiligheid en rugzakjes.
Ik heb ook een verschuiving gezien van als iemand een ongeluk had oid van het zeggen dat die persoon dan iets stoms had gedaan naar dat de organisatie van de plek waar het ongeval was iets niet goed op orde had.
  Moderator woensdag 8 januari 2020 @ 15:30:41 #27
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_190936901
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 15:28 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Maar ondertussen is het wel de VVD die al 25 jaar regeert, straffen verhoogt, zaken verbiedt. En tegelijkertijd overal op bezuinigt. Het is gemakzuchtig en niet constructief. Verbieden en straffen heeft 0% zin als je tegelijkertijd het hele politie-apparaat en de psychische zorg bijvoorbeeld uitkleedt. Het is geen oplossing.
En de CDA die nog veel langer regeert en ook alles blijft verbieden. (er zit een klein hiaatje in maar die is maar minimaal, maar feitelijk zijn die het langste 'aan de macht')

Sinds '81 zijn er nog maar 3 kabinetten geweest zonder de CDA... (en ze zijn in 1980 opgericht) En als je de CHU ARP KVP meerekent (de partijen die opgegaan zijn in de CDA) zijn het er maar drie sinds de tweede wereld oorlog. En als je voor de oorlog kijkt gaat het terug tot 1918...

[ Bericht 2% gewijzigd door Bosbeetle op 08-01-2020 15:36:05 ]
pi_190936908
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 15:28 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

De dingen die ze verbieden zijn vaak niet eens een probleem. Als zakmesjes net zo stout zijn als een stiletto zie ik het nog wel gebeuren dat er juist doden vallen door die doorgeslagen angst voor alles.
  woensdag 8 januari 2020 @ 15:33:42 #29
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_190936932
Denk dat dit niks gaat opleveren en vooral mensen zonder kwade bedoelingen tegen gaat werken.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_190936944
quote:
2s.gif Op woensdag 8 januari 2020 15:29 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik heb ook een verschuiving gezien van als iemand een ongeluk had oid van het zeggen dat die persoon dan iets stoms had gedaan naar dat de organisatie van de plek waar het ongeval was iets niet goed op orde had.
Ook dat. Het kutte is dat ze voor de wet vaak gelijk hebben.
pi_190936955
1001 verboden om vooral de problemen veroorzaakt door een selectieve groep aan te pakken, misschien maar eens één verbod invoeren voor 1001 problemen aan te pakken?
  Moderator woensdag 8 januari 2020 @ 15:39:42 #32
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_190936978
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 15:37 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
1001 verboden om vooral de problemen veroorzaakt door een selectieve groep aan te pakken, misschien maar eens één verbod invoeren voor 1001 problemen aan te pakken?
En met selectieve groep bedoel je "mensen die andere mensen pijn willen doen"?

En met dat ene verbod, een verbod om mensen moedwillig pijn te doen?

Goed idee :)
pi_190937005
quote:
2s.gif Op woensdag 8 januari 2020 15:39 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

En met selectieve groep bedoel je "mensen die andere mensen pijn willen doen"?
Zo kun je ze samenvatten, maar meer bedoeld op het volk wat met steekwapens rondloopt en gebruikt, bejaarden kopschopt, vrouwen lastig valt, anderen vervolgt wegens geaardheid, afkomst of geloof. Vaak hebben ze een gemene deler, het wordt tijd dat zo'n volk wordt aangepakt en niet keer op keer de zaken waarmee zij zich misdragen. Verbied je nu messen dan wat is het volgende? Hamers? Want ze zoeken wel wat anders, mits ze wat anders zoeken, want mensen die in staat zijn anderen te overvallen of neer te steken laten zich dan ook niet tegenhouden door een papieren tijger genaamd "verbod".
  woensdag 8 januari 2020 @ 15:43:51 #34
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_190937020
Apart :? Waarom niet het neersteken van mensen verbieden, dat lijkt mij effectiever.

Moderator woensdag 8 januari 2020 @ 15:44:22 #35
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_190937027
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 15:42 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Zo kun je ze samenvatten, maar meer bedoeld op het volk wat met steekwapens rondloopt en gebruikt, bejaarden kopschopt, vrouwen lastig valt, anderen vervolgt wegens geaardheid, afkomst of geloof. Vaak hebben ze een gemene deler, het wordt tijd dat zo'n volk wordt aangepakt en niet keer op keer de zaken waarmee zij zich misdragen. Verbied je nu messen dan wat is het volgende? Hamers? Want ze zoeken wel wat anders, mits ze wat anders zoeken, want mensen die in staat zijn anderen te overvallen of neer te steken laten zich dan ook niet tegenhouden door een papieren tijger genaamd "verbod".
Bedoel je nu Dronken boeren? Linkse activisten? Voetbal supporters?
  Moderator woensdag 8 januari 2020 @ 15:44:48 #36
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_190937030
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 15:43 schreef butz0rs het volgende:
Apart :? Waarom niet het neersteken van mensen verbieden, dat lijkt mij effectiever.

Ja goed plan... :Y
pi_190937049
quote:
11s.gif Op woensdag 8 januari 2020 15:44 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Bedoel je nu Dronken boeren? Linkse activisten? Voetbal supporters?
Feit dat je het moet vragen zegt mij dat of je het niet wilt zien of gewoon weer een discussie probeert uit te lokken waarna je met een vingertje kan wijzen. Verdiep je eens maar eens in de materie, zoek eens uit hoeveel steekpartijen we de laatste jaren hebben vergeleken met 20/30 jaar geleden en kijk dan eens vooral naar de samenstelling en afkomst van de daders. Zodra je dat onder ogen ziet sta ik open voor een discussie met je.
  Moderator woensdag 8 januari 2020 @ 15:47:37 #38
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_190937061
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 15:46 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Feit dat je het moet vragen zegt mij dat of je het niet wilt zien of gewoon weer een discussie probeert uit te lokken waarna je met een vingertje kan wijzen. Verdiep je eens maar eens in de materie, zoek eens uit hoeveel steekpartijen we de laatste jaren hebben vergeleken met 20/30 jaar geleden en kijk dan eens vooral naar de samenstelling en afkomst van de daders. Zodra je dat onder ogen ziet sta ik open voor een discussie met je.
Ik ken je agenda, maar ik denk niet daar daarmee problemen voor de zon verdwijnen, zie de door mij genoemde groepen.
pi_190937144
quote:
2s.gif Op woensdag 8 januari 2020 15:47 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik ken je agenda, maar ik denk niet daar daarmee problemen voor de zon verdwijnen, zie de door mij genoemde groepen.
Problemen zullen nooit 100% verdwijnen, maar ik geloof oprecht dat ze met meer dan 75% te verminderen zijn door maar een selectief groepje eens hard aan te gaan pakken. Het aantal steekpartijen zal alleen maar toenemen, maar blijkbaar moeten heel wat Nederlanders of hun dierbaren eens in het ziekenhuis belanden om er wat aan te gaan doen, wat kunnen ons al die slachtoffers dag in dag uit nu eenmaal schelen? We zijn het immers zelf niet, dus ver van mijn bed show en vooral blijven deugen! Totdat de dag komt wanneer je leert hoe hard de realiteit is.
  Moderator woensdag 8 januari 2020 @ 15:55:21 #40
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_190937162
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 15:53 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Problemen zullen nooit 100% verdwijnen, maar ik geloof oprecht dat ze met meer dan 75% te verminderen zijn door maar een selectief groepje eens hard aan te gaan pakken. Het aantal steekpartijen zal alleen maar toenemen, maar blijkbaar moeten heel wat Nederlanders of hun dierbaren eens in het ziekenhuis belanden om er wat aan te gaan doen, wat kunnen ons al die slachtoffers dag in dag uit nu eenmaal schelen? We zijn het immers zelf niet, dus ver van mijn bed show en vooral blijven deugen! Totdat de dag komt wanneer je leert hoe hard de realiteit is.
En als we weten hoe hard de realiteit is hoeven we niet meer deugelijk te zijn? En fatsoen kan de prullebak in omdat er mensen zijn die niet fatsoenlijk zijn? (waardoor er netto alleen maar meer onfatsoenlijke mensen bij komen trouwens)
pi_190937175
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 15:53 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik de angst voor alles en iedereen een groter probleem dan wat messteken.
pi_190937217
quote:
2s.gif Op woensdag 8 januari 2020 15:55 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

En als we weten hoe hard de realiteit is hoeven we niet meer deugelijk te zijn? En fatsoen kan de prullebak in omdat er mensen zijn die niet fatsoenlijk zijn? (waardoor er netto alleen maar meer onfatsoenlijke mensen bij komen trouwens)
Er is deugen, en er is tot het geestelijk zieke toe wegkijken, velen in dit land zitten vooral in die 2e bubbel. Wat is eigenlijk erger in jouw ogen? Iemand neersteken of iemand beledigen? Want velen in dit land hebben hun prioriteiten op een ziekelijke manier verkeerd? Nu is deze opmerking niet aan jou besteed maar ik zou wel eens wat van die toetsenbord ridders met hun grote mond hier tegen critici van dit soort criminelen de straat op zien gaan om de echte criminelen aan te pakken. Eens zien of ze dan ook zo'n grote mond hebben.

Zet al dat crimineel dubbelpaspoort tuig het land uit en het land wordt er vele malen beter van, werkelijk niets gaat eraan verloren.
pi_190937228
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 15:56 schreef Glazenmaker het volgende:
Persoonlijk vind ik de angst voor alles en iedereen een groter probleem dan wat messteken.
Angst voor iedereen? Heeft er dan iemand angst voor iedereen?
  Moderator woensdag 8 januari 2020 @ 16:02:46 #44
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_190937242
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 16:00 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Er is deugen, en er is tot het geestelijk zieke toe wegkijken, velen in dit land zitten vooral in die 2e bubbel. Wat is eigenlijk erger in jouw ogen? Iemand neersteken of iemand beledigen? Want velen in dit land hebben hun prioriteiten op een ziekelijke manier verkeerd? Nu is deze opmerking niet aan jou besteed maar ik zou wel eens wat van die toetsenbord ridders met hun grote mond hier tegen critici van dit soort criminelen de straat op zien gaan om de echte criminelen aan te pakken. Eens zien of ze dan ook zo'n grote mond hebben.

Zet al dat crimineel dubbelpaspoort tuig het land uit en het land wordt er vele malen beter van, werkelijk niets gaat eraan verloren.
Wat mij betreft pakken ze alle criminelen op.

Maar daarvoor hoeven ze wat mij betreft niet op herkomst of beroepsgroep te letten.
pi_190937266
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 16:01 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Angst voor iedereen? Heeft er dan iemand angst voor iedereen?
Iig voor iedereen met een mes. Blijkbaar.

Mag die zoon van Halsema zijn dorp nu ook niet meer in ?
pi_190937392
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 16:05 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Iig voor iedereen met een mes. Blijkbaar.

Mag die zoon van Halsema zijn dorp nu ook niet meer in ?
Is die zoon van Halsema een draaideurcrimineel met al tientallen veroordelingen en gewelddadige overvallen zoals die tramschutter in Utrecht en vele van zijn soortgenoten? Of is het een jongen die eens is betrapt op licht crimineel gedrag zonder slachtoffers? Maar jij snapt verschil tussen het zoontje van Halsema en zware criminelen ook wel.
pi_190937480
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 16:17 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Is die zoon van Halsema een draaideurcrimineel met al tientallen veroordelingen en gewelddadige overvallen zoals die tramschutter in Utrecht en vele van zijn soortgenoten? Of is het een jongen die eens is betrapt op licht crimineel gedrag zonder slachtoffers? Maar jij snapt verschil tussen het zoontje van Halsema en zware criminelen ook wel.
Ik wel. De burgemeester waar het hier over gaat lijkt er een probleem mee te hebben.
pi_190937552
Messen groter dan 7 cm waren sowieso al verboden om mee rond te lopen, als ik mij niet vergis.
pi_190937578
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 16:28 schreef Telefoonvork het volgende:
Messen groter dan 7 cm waren sowieso al verboden om mee rond te lopen, als ik mij niet vergis.
Wat zei het artikel daar over :P ?
pi_190937603
Ik houd van mijn rode Opinel. Heerlijk om een stukje fruit mee klein te krijgen als je onderweg bent en superveilig omdat het het is ingeklapt wanneer je m niet nodig hebt...

[ Bericht 1% gewijzigd door Red_85 op 08-01-2020 16:50:14 ]
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_190937651
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 15:17 schreef Elan het volgende:

[..]

1987, toen gebruikten jongeren hun zakmessen nog om een hut te bouwen en hout te bewerken. Niet om elkaar lek te prikken.

Dit is zo'n cultuurverrijkende achterlijke trend onder allochtonen die is komen overwaaien uit de VS/UK. Dus pakken we de bron niet aan maar gaan we gewoon alle messen verbieden _O_
  woensdag 8 januari 2020 @ 16:42:07 #52
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_190937694
Goeie oplossing. Mensen die iemand neer willen steken kunnen dat dan niet meer, omdat ze geen mes bij zich willen hebben.

Echt, wat een malloot die burgemeester. Hoe verzin je dit.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_190937793
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 15:17 schreef Elan het volgende:

[..]

'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 8 januari 2020 @ 16:52:43 #54
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_190937831
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 15:08 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Anders lees je het artikel eens.
Als je met een aardappelschilmesje in je jas loopt, dan mag je hier uitleg over geven als een agent erachter komt. Zit hetzelfde mesje in je broodtrommel naast een lekker appeltje (of andere niet snel bereikbare plek) dan is het geen probleem.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_190939710
quote:

Precies dit. Hadden jullie ook zo'n opinel?
pi_190940068
Alweer een verbod op iets dat totaal niet haalbaar is. Ik zal mijn knipmes maar thuis laten waar ik het fruit mee pel :)
Preventief fouilleren dat moet er ook nog bij komen.

Je zou ook een avondklok kunnen instellen. Mogelijk komt er nog een idioot met dit voorstel in het nieuws.

[ Bericht 5% gewijzigd door Cherni op 08-01-2020 19:40:49 ]
  woensdag 8 januari 2020 @ 19:41:53 #57
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_190940271
Toen ik mijn Victorinox had uitgezocht, was mijn tweede actie met de mevrouw van de winkel naar achteren voor een pleister. Keigevaarlijk die dingen. :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_190951287
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 16:42 schreef Janneke141 het volgende:
Goeie oplossing. Mensen die iemand neer willen steken kunnen dat dan niet meer, omdat ze geen mes bij zich willen hebben.

Echt, wat een malloot die burgemeester. Hoe verzin je dit.
Toch is het een stuk minder absurd dan je het voorstelt. Heb jij wel eens geprobeerd in te checken op een luchthaven met een mes op zak? Dat wordt onmiddellijk in beslag genomen ongeacht welk type mes het is, en nee, je krijgt het niet meer terug. Daar heeft kennelijk niemand een probleem mee.
  donderdag 9 januari 2020 @ 17:01:44 #59
346939 Janneke141
pi_190951346
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 16:57 schreef Riparius het volgende:

[..]

Toch is het een stuk minder absurd dan je het voorstelt. Heb jij wel eens geprobeerd in te checken op een luchthaven met een mes op zak? Dat wordt onmiddellijk in beslag genomen ongeacht welk type mes het is, en nee, je krijgt het niet meer terug. Daar heeft kennelijk niemand een probleem mee.
Omdat op een vliegveld de pakkans 100% is. Op straat is de pakkans nihil.
pi_190951480
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 17:01 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Er zijn zoveel zaken die verboden zijn terwijl het evident is dat ze niet zijn te handhaven. Moet de mogelijkheid om iets (vrijwel) 100% te kunnen handhaven het voornaamste criterium zijn om wel of niet regels te stellen?
  donderdag 9 januari 2020 @ 17:21:43 #61
346939 Janneke141
pi_190951556
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 17:16 schreef Riparius het volgende:

[..]

Er zijn zoveel zaken die verboden zijn terwijl het evident is dat ze niet zijn te handhaven. Moet de mogelijkheid om iets (vrijwel) 100% te kunnen handhaven het voornaamste criterium zijn om wel of niet regels te stellen?
Enige mate van handhaafbaarheid en een bijbehorend plan om dat te gaan doen is wel noodzakelijk, want anders heeft het óf helemaal geen effect, óf alleen een effect onder de doelgroepen die je helemaal niet wil bereiken. Krijg je verhalen van opgepakte tapijtsnijders enzo.

Handhaving kan alleen maar als je gaat fouilleren, iets wat niet standaard mag en dat is terecht ook. Wanneer mag het wel? In veiligheidsrisicogebieden en/of bij evenementen. Oftewel, als je met een mes bij een voetbalwedstrijd aankomt kun je heel goed de sjaak zijn. Loop je met een mes door de Dorpsstraat van Musselkanaal, dan is er niks aan de hand. Steek je iemand neer met je mes in Musselkanaal, dan ben je wel de lul. Is allemaal al lang zo, heb je geen verbod voor nodig.
pi_190951681
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 17:21 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Enige mate van handhaafbaarheid en een bijbehorend plan om dat te gaan doen is wel noodzakelijk, want anders heeft het óf helemaal geen effect, óf alleen een effect onder de doelgroepen die je helemaal niet wil bereiken. Krijg je verhalen van opgepakte tapijtsnijders enzo.

Handhaving kan alleen maar als je gaat fouilleren, iets wat niet standaard mag en dat is terecht ook. Wanneer mag het wel? In veiligheidsrisicogebieden en/of bij evenementen. Oftewel, als je met een mes bij een voetbalwedstrijd aankomt kun je heel goed de sjaak zijn. Loop je met een mes door de Dorpsstraat van Musselkanaal, dan is er niks aan de hand. Steek je iemand neer met je mes in Musselkanaal, dan ben je wel de lul. Is allemaal al lang zo, heb je geen verbod voor nodig.
Daar heb je allemaal gelijk in, maar is het niet zo dat van regels ook zoiets als normbesef kan uitgaan? En dan nog, bij de steekpartijen waar we het hier over hebben is echt niet gebruik gemaakt van een aardappelschilmesje of een botermesje. We vinden het in Nederland ook normaal dat iemand niet met een vuurwapen op zak de straat op gaat. Waarom dan wel met een potentieel dodelijk steekwapen zoals een stiletto?
  donderdag 9 januari 2020 @ 17:41:57 #63
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_190951776
Leuk. Ga ik naar de Blokker om een nieuw broodmes te kopen. Wordt ik ineens opgepakt vanwege het overtreden van dit verbod. :')
  donderdag 9 januari 2020 @ 17:42:54 #64
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_190951781
quote:

[..]

Bovendien is er niet echt een goede reden om allerlei keukengerei mee het vliegtuig in te nemen.
pi_190951842
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 17:34 schreef Riparius het volgende:

[..]

Daar heb je allemaal gelijk in, maar is het niet zo dat van regels ook zoiets als normbesef kan uitgaan? En dan nog, bij de steekpartijen waar we het hier over hebben is echt niet gebruik gemaakt van een aardappelschilmesje of een botermesje. We vinden het in Nederland ook normaal dat iemand niet met een vuurwapen op zak de straat op gaat. Waarom dan wel met een potentieel dodelijk steekwapen zoals een stiletto?
Die zijn al verboden.
  donderdag 9 januari 2020 @ 17:51:35 #66
346939 Janneke141
pi_190951869
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 17:42 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Bovendien is er niet echt een goede reden om allerlei keukengerei mee het vliegtuig in te nemen.
"Ja, maar daar gaan we dat verbod heus niet voor gebruiken hoor".
  donderdag 9 januari 2020 @ 17:52:45 #67
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_190951879
Laten we gewoon een import en productieverbod op messen doen en alle messen vorderen.

En supermarkten mogen hun voedsel enkel nog voorgesneden verkopen. Dus geen hele worst meer maar een bakje met plakjes en heen aardappelen meer die ongeschild zijn. Het kost wat maar dan heb je ook je maakbare samenleving
pi_190951920
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 17:52 schreef Hexagon het volgende:
Laten we gewoon een import en productieverbod op messen doen en alle messen vorderen.

En supermarkten mogen hun voedsel enkel nog voorgesneden verkopen. Dus geen hele worst meer maar een bakje met plakjes en heen aardappelen meer die ongeschild zijn. Het kost wat maar dan heb je ook je maakbare samenleving
En de filmpjes van deze meneer verbieden, want anders komen mensen er nog achter dat ze van zo'n beetje alles zelf een scherp voorwerp kunnen maken.
  donderdag 9 januari 2020 @ 18:05:27 #69
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_190952037
quote:
2s.gif Op woensdag 8 januari 2020 15:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Volgens mij is een restaurant een openbare ruimte.
Waar ik eet met mes en vork.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  donderdag 9 januari 2020 @ 18:07:07 #70
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_190952050
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 18:05 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Volgens mij is een restaurant een openbare ruimte.
Waar ik eet met mes en vork.
Nee, een restaurant is geen openbare ruimte :P De bieb wel bijvoorbeeld, of het gemeentehuis. Maar een cafe of restaurant niet.
  donderdag 9 januari 2020 @ 18:10:25 #71
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_190952086
quote:
2s.gif Op donderdag 9 januari 2020 18:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Nee, een restaurant is geen openbare ruimte :P De bieb wel bijvoorbeeld, of het gemeentehuis. Maar een cafe of restaurant niet.
Oké dacht van wel
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  donderdag 9 januari 2020 @ 18:12:47 #72
65846 Bocaj
47th President.
pi_190952106
Ninety nine problems but a kaaskop ain't one! ;)
  donderdag 9 januari 2020 @ 18:14:02 #73
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_190952119
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 18:10 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Oké dacht van wel
Je zou misschien kunnen zeggen dat het een gedeeltelijk (of semi) openbare ruimte is.

Een cafe of hotel eigenaar mag je bv eruit schoppen als je niet aan een kledingvoorschrift voldoet. Een postkantoor of bieb mag dat niet. (tenzij het natuurlijk wetten overtreed zoals alleen een onderbroek of allemaal kleding met hakenkruizen)
pi_190952134
quote:
2s.gif Op woensdag 8 januari 2020 15:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Regelmatig ja. Jij picknickt nooit ?
  donderdag 9 januari 2020 @ 18:16:36 #75
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_190952146
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 18:15 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Regelmatig ja. Jij picknickt nooit ?
Hmm, zelden met echte messen. Op een picnic heb je meer aan dat plastic spul meestal. Dat lijkt me ook geen probleem om dat te moeten gebruiken dan.
  donderdag 9 januari 2020 @ 18:17:16 #76
346939 Janneke141
pi_190952155
quote:
2s.gif Op donderdag 9 januari 2020 18:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Hmm, zelden met echte messen. Op een picnic heb je meer aan dat plastic spul meestal. Dat lijkt me ook geen probleem om dat te moeten gebruiken dan.
Ware het niet dat plastic wegwerpbestek ook verboden wordt, alleen om een andere reden.
  donderdag 9 januari 2020 @ 18:18:42 #77
65846 Bocaj
47th President.
pi_190952171
Politie in grote steden vraagt om betere aanpak steekincidenten.

Een eenduidige oorzaak voor de toenemende messenproblematiek is volgens de politie lastig aan te wijzen. "Die vraag hebben wij ook", vertelt de woordvoerder van Eenheid Rotterdam. "Drillmuziek is een mogelijke aanleiding die al langer speelt, maar geweld kent meerdere factoren."

donderdag 9 januari 2020 @ 18:21:39 #78
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_190952203

Deze wou ook gelijk prikken
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_190952338
Het wordt de hoogste tijd dat de Nederlandse burger zich mag bewapenen met een pistool, dit om zijn eigen veiligheid en zijn gezin te waarborgen. Justitie en de overheid en de semi overheid, dus ook burgemeesters, hebben de controle over het land volledig verloren.

Aangiftes bij de politie van criminele activiteiten zoals inbraak en mishandeling worden regelrecht in de prullenbak gegooid. Het interesseert ze niet meer.

De burger staat er alleen voor.

[ Bericht 0% gewijzigd door cempexo op 09-01-2020 18:53:37 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  donderdag 9 januari 2020 @ 18:37:38 #80
65846 Bocaj
47th President.
pi_190952452
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 18:21 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

Godsammekraken... deze video is ook alweer 10 jaar oud!
pi_190961664
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 15:11 schreef BasEnAad het volgende:
Een dag geen verbod is een dag niet geleefd.
Slogan VVD voor de verkiezingen.
Waarom blijven we dingen verbieden die al verboden zijn.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_190961751
quote:

[..]

Plus dat je in een vliegtuig echt nooit een mes nodig hebt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_190961993
Je mag ook niks meer tegenwoordig.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  vrijdag 10 januari 2020 @ 13:40:56 #84
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_190963307
quote:
#KICKOUTZP
pi_190963768
quote:
Ik dacht dat ze daar altijd een krant voor bij zich hadden.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  vrijdag 10 januari 2020 @ 16:18:49 #86
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_190965445
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 16:28 schreef Telefoonvork het volgende:
Dat dacht ik ook, maar het blijkt anders te zijn.

quote:
Op dit moment zijn vlindermessen, valmessen, stiletto's en messen met dubbele snijkant al verboden. Inklapbare messen met één snijkant met een totale lengte tot 28 centimeter zijn niet verboden.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 10 januari 2020 @ 20:28:38 #87
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  vrijdag 10 januari 2020 @ 20:31:45 #88
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_190968926
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 18:21 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

Wat een culturele verrijking.
Land of the free. Home of the brave.