Ik snap deze redenatie echt niet.quote:Op donderdag 9 januari 2020 11:12 schreef Chivaz het volgende:
[..]
1) Een terrorist is dood
2) en om verdere escalatie te voorkomen
3) denk ik dat Iran bereid is om weer rond de tafel te zitten.
4) Hoe hard je deze man ook haat, je kan niet ontkennen dat zijn onderhandelingspositie bijzonder sterk is.
twitter:kylegriffin1 twitterde op woensdag 08-01-2020 om 23:35:00The Trump admin is seeking to delay a Democratic effort to require the Secret Service to disclose how much it spends protecting Trump and his family when they travel — until **after** the 2020 election, WaPo reports. https://t.co/eE7YgIzBhr reageer retweet
quote:Op donderdag 9 januari 2020 14:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Trumps statements zijn niets waard, Trump liegt constant en draait 180 graden als de wind draait
Volgens mij denkt bijna iedereen dat Trump herkozen gaat worden? Trump zegt verder zo veel, het maakt zijn kiezers niets uit of daar iets van waar wordt gemaakt.quote:Op donderdag 9 januari 2020 14:18 schreef Tarado het volgende:
[..]hij begint nog een politicus te worden, Iran geen kernwapens onder zijn watch heeft hij gezegd, dus als hij herkozen wordt wat ik ondanks de andere meningen hier toch echt wel aannemelijk vind zal hij er toch wat aan moeten doen.
Daarom ook mijn vraag hoe ver Iran is met de ontwikkeling van een kernwapen.
in dit topic zijn er toch wel wat die het daar niet mee eens zijnquote:Op donderdag 9 januari 2020 14:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Volgens mij denkt bijna iedereen dat Trump herkozen gaat worden?
Hij zit er al drie jaar, wat heeft hij al die tijd gedaan? En weet hij überhaupt wel wat de taken van een politicus inhouden?quote:Op donderdag 9 januari 2020 14:18 schreef Tarado het volgende:
[..]hij begint nog een politicus te worden
Nee hij begint niet een politicus te worden. Hij was altijd al een grote fantast en dat is hij gewoon gebleven. Politici zijn ook best waarheidsgetrouw in de ogen van fact checkers en Trump is daarin een hele verre outlier. Kijk maar naar Trump versus Obama bij Politifact.quote:Op donderdag 9 januari 2020 14:18 schreef Tarado het volgende:
[..]hij begint nog een politicus te worden, Iran geen kernwapens onder zijn watch heeft hij gezegd, dus als hij herkozen wordt wat ik ondanks de andere meningen hier toch echt wel aannemelijk vind zal hij er toch wat aan moeten doen.
Daarom ook mijn vraag hoe ver Iran is met de ontwikkeling van een kernwapen.
Ik vind dat daar nog geen zinnig woord over te zeggen valt. Bij vrijwel iedereen die dat wel denkt te weten is de angst of wens de vader van de gedachte in mijn ogen.quote:Op donderdag 9 januari 2020 14:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
in dit topic zijn er toch wel wat die het daar niet mee eens zijn
je vergeet de factor milities buiten Iran. Als land kan Iran kan Iran misschien weinig uitrichten, maar in de omringende staten zitten best veel ongeleide projectielen die maar al te graag willen dat het daar escaleert. Die wachten op het moment dat de amerikaanse soldaten zich in een conflict met Iran storten en wandelen nadat ze zich twee keer hebben geknepen en een horlepiepje hebben gedanst doodleuk andere brandhaarden in het midden-oosten binnen..quote:Op donderdag 9 januari 2020 14:13 schreef cynicus het volgende:
[..]
Ik snap deze redenatie echt niet.
1) Soleimani is dood, dat is helder. Maar door actie 1) is Trump voor verdere escalatie volledig afhankelijk van Iran. Als Iran hard terug slaat en Amerikaanse doden maakt staat Trump ineens sterk onder druk om daar weer op te reageren zonder dat hij daar nog invloed op heeft.
3) is volledig uit de lucht gegrepen. Amerika kondigt nu enkelzijdig sancties af, zonder dat de EU er aan mee doet. Dat maakt de impact op Iran een stuk kleiner.
4) door Soleimani zo uit te schakelen creeert hij een bittere tegenstander. In combinatie met 3) zie ik niet waarom zijn onderhandelingspositie sterk is, laat staan 'bijzonder sterk'.
Kun je jouw redenatie verder verklaren?
mwa ik ben er nog iedere dag verbaasd over dat die man president geworden is maar hij doet het toch niet zo slecht op z'n eigen onconventionele manier.quote:Op donderdag 9 januari 2020 14:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee hij begint niet een politicus te worden. Hij was altijd al een grote fantast en dat is hij gewoon gebleven. Politici zijn ook best waarheidsgetrouw in de ogen van fact checkers en Trump is daarin een hele verre outlier. Kijk maar naar Trump versus Obama bij Politifact.
[..]
Ik vind dat daar nog geen zinnig woord over te zeggen valt. Bij vrijwel iedereen die dat wel denkt te weten is de angst of wens de vader van de gedachte in mijn ogen.
Nee, ik vergeet de milities niet. Schaar ze onder mijn redenatie dat Trump voor de uitkomst van deze escalatie volledig afhankelijk is van Iran (+milities).quote:Op donderdag 9 januari 2020 15:00 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
je vergeet de factor milities buiten Iran. Als land kan Iran kan Iran misschien weinig uitrichten, maar in de omringende staten zitten best veel ongeleide projectielen die maar al te graag willen dat het daar escaleert. Die wachten op het moment dat de amerikaanse soldaten zich in een conflict met Iran storten en wandelen nadat ze zich twee keer hebben geknepen en een horlepiepje hebben gedanst doodleuk andere brandhaarden in het midden-oosten binnen..
Het probleem is dat die gasten tot nu toe nog redelijk onder controle gehouden werden, maar nu zullen ze vast en zeker vrij spel krigen.quote:Op donderdag 9 januari 2020 15:05 schreef cynicus het volgende:
[..]
Nee, ik vergeet de milities niet. Schaar ze onder mijn redenatie dat Trump voor de uitkomst van deze escalatie volledig afhankelijk is van Iran (+milities).
vrij spel van wie?quote:Op donderdag 9 januari 2020 15:10 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Het probleem is dat die gasten tot nu toe nog redelijk onder controle gehouden werden, maar nu zullen ze vast en zeker vrij spel krigen.
Iran. Ze douwen ze een paar kilo semtex in de knuistjes en zeggen; daar zitten Amerikaanse soldaten, die vinden vuurwerk best wel leuk.quote:
Of je nou vindt dat hij het goed of slecht doet is totaal niet relevant voor de vraag of er al iets zinnigs valt te zeggen over de uitslag van de presidentsverkiezingen over een klein jaar. De Democratische primaries moeten nog beginnen. Er kan nog van alles gebeuren in de Amerikaanse politiek dat eventuele herverkiezing van Trump bemoeilijkt of juist vergemakkelijkt. De marges waren de vorige keer ook flinterdun. Als er ten opzichte van 2016 ook maar een klein beetje verschuiving optreedt, dan valt de uitslag de andere kant op. Obama won in 2012 nog steeds relatief ruim, maar haalde wel pakweg 3,5 miljoen stemmen minder. Dat is iets dat Trump zich niet kan veroorloven.quote:Op donderdag 9 januari 2020 15:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
mwa ik ben er nog iedere dag verbaasd over dat die man president geworden is maar hij doet het toch niet zo slecht op z'n eigen onconventionele manier.
Wie de volgende president wordt zal me ook een worst wezen maar ik denk dat hij moeilijk te verslaan is ook gezien de kandidaten bij de democraten maar de tijd zal het leren.
ga je nog antwoorden op de terechte vraag waarom Trump nou opeens zo'n sterke positie heeft in onderhandelingen met Iran?quote:Op donderdag 9 januari 2020 16:55 schreef Chivaz het volgende:
https://twitter.com/senatemajldr/status/1215015467728982017?s=21
I am the senate!
Fixed.quote:Op donderdag 9 januari 2020 16:55 schreef Chivaz het volgende:
https://twitter.com/senatemajldr/status/1215015467728982017?s=21
I am the senate Moscow Mitch de grootste rat die de wereld gekend heeft sinds de uitvinding van gesneden brood!
twitter:CNNPolitics twitterde op donderdag 09-01-2020 om 17:12:13House Speaker Nancy Pelosi: "Here we are to protect American lives and values, we are passing today a war powers resolution to limit the President's military actions. The administration must deescalate" https://t.co/0BDjV4OzDs https://t.co/VKkenM3u5N reageer retweet
twitter:kylegriffin1 twitterde op donderdag 09-01-2020 om 17:15:06Speaker Pelosi: "The administration conducted a provocative and disproportionate airstrike against Iran which endangered Americans, and did so without consulting Congress ... [The admin] has a responsibility to consult with Congress." Via ABC https://t.co/Jn5j0NJd6w reageer retweet
Simpel, Trump heeft laten zien geweld te kunnen gebruiken. De Iraniërs kunnen met verdere escalatie het risico lopen dat het land platgebombardeerd word. Dat geeft Trump een sterke onderhandelingspositie.quote:Op donderdag 9 januari 2020 16:56 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
ga je nog antwoorden op de terechte vraag waarom Trump nou opeens zo'n sterke positie heeft in onderhandelingen met Iran?
Jij denkt werkelijk dat je Iran met geweld aan de onderhandelingstafel kunt dwingen? Dat het zo simpel is?quote:Op donderdag 9 januari 2020 18:03 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Simpel, Trump heeft laten zien geweld te kunnen gebruiken. De Iraniërs kunnen met verdere escalatie het risico lopen dat het land platgebombardeerd word. Dat geeft Trump een sterke onderhandelingspositie.
Naast eerst al eenzijdig uit die deal te zijn gestapt.quote:Op donderdag 9 januari 2020 18:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij denkt werkelijk dat je Iran met geweld aan de onderhandelingstafel kunt dwingen? Dat het zo simpel is?
Oh, en dat ze dan wel even akkoord gaan met een deal die slechter is dan de oorspronkelijke die door de VS is afgeserveerd.quote:Op donderdag 9 januari 2020 18:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij denkt werkelijk dat je Iran met geweld aan de onderhandelingstafel kunt dwingen? Dat het zo simpel is?
Welke Amerikaanse president kon tot nu toe geen geweld gebruiken dan? Dat is toch al decennia de modus operandi van de VS? Buig of barst. Met soms een normaal mens op de troon die wat terughoudender is.quote:Op donderdag 9 januari 2020 18:03 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Simpel, Trump heeft laten zien geweld te kunnen gebruiken. De Iraniërs kunnen met verdere escalatie het risico lopen dat het land platgebombardeerd word. Dat geeft Trump een sterke onderhandelingspositie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |