Als je een president hebt die alle capabele diplomaten negeert ontslaat en schoffeert krijg je van dit soort situaties.quote:Op woensdag 8 januari 2020 12:36 schreef manny het volgende:
Spannende zaken mensen. Hopelijk deëscaleert dit, maar ik vrees dat er een nieuwe fakkel in een toch al explosief mengsel is gegooid.
Lastig ook om er echt gefundeerd iets van te vinden. Die geschiedenis van de landen, regimes en rebellengroepen daar.... voor dat je daar echt de nuances snapt ben je wel even verder.
Ik ken die president van Iran niet zo goed en de politieke situatie daar al helemaal niet dus voor Iran kan ik het niet zeggenquote:Op woensdag 8 januari 2020 12:38 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Als je een president hebt die alle capabele diplomaten negeert ontslaat en schoffeert krijg je van dit soort situaties.
Is gewoon twitterfeedquote:Op woensdag 8 januari 2020 10:05 schreef arie_bc het volgende:
[..]
Goed te zien waar jij je info vandaan haalt. Pamela Geller is een conspiracy theory gekkie.
Een paar mensen vermoorden in een land waar je te gast bent, terwijl je niet in oorlog bent met een van de thuislanden van de gedode mensen, is volgens mij moord.quote:Op woensdag 8 januari 2020 07:30 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Alleen om een land de oorlog te verklaren is instemming van congress nodig.
En terwijl al dit gebeurt, zit er een gek aan het roer in de VS, die alle redelijke en verstandige mensen heeft ontslagen of weggejaagd.twitter:AP twitterde op woensdag 08-01-2020 om 06:15:46Iranian official: No survivors on an Ukrainian jetliner that crashed shortly after takeoff from Tehran's main airport with at least 170 people on board. https://t.co/app9NMTST0 reageer retweet
Dit is griezelig. Gewoon griezelig.twitter:vermontgmg twitterde op woensdag 08-01-2020 om 01:15:09Reminder that as this crisis escalates, we have no Director of National Intelligence, no Dep Dir, no Homeland Security Secretary, no Dep Sec, no head of CBP or ICE, no State Dept Under Sec of Arms Control, no Asst Sec for Europe, and no Navy Sec. reageer retweet
En Trump vindt dat alles goed is.twitter:RepAdamSchiff twitterde op woensdag 08-01-2020 om 01:22:02With reports of missile strikes launched by Iran against U.S. bases in Iraq, my thoughts and prayers are with our service members, diplomats and other personnel at risk, and with their families. reageer retweet
Ja voor hem wel, zijn "wag the dog " lijkt uitstekend geslaagd.twitter:realDonaldTrump twitterde op woensdag 08-01-2020 om 03:45:24All is well! Missiles launched from Iran at two military bases located in Iraq. Assessment of casualties & damages taking place now. So far, so good! We have the most powerful and well equipped military anywhere in the world, by far! I will be making a statement tomorrow morning. reageer retweet
twitter:dvillella twitterde op woensdag 08-01-2020 om 04:24:25@DeanObeidallah @realDonaldTrump *45 has set records for the number of trollbots he has added this month.Twitter needs to take action. The POTUS is launching an information war against American citizens. https://t.co/xmnpAuYicq reageer retweet
voorlopig ziet het er toch ook goed uit dus hij zegt hier weinig verkeerdsquote:Op woensdag 8 januari 2020 13:10 schreef la_perle_rouge het volgende:
En Trump vindt dat alles goed is.twitter:RepAdamSchiff twitterde op woensdag 08-01-2020 om 01:22:02With reports of missile strikes launched by Iran against U.S. bases in Iraq, my thoughts and prayers are with our service members, diplomats and other personnel at risk, and with their families. reageer retweet
![]()
Ja voor hem wel, zijn "wag the dog " lijkt uitstekend geslaagd.twitter:realDonaldTrump twitterde op woensdag 08-01-2020 om 03:45:24All is well! Missiles launched from Iran at two military bases located in Iraq. Assessment of casualties & damages taking place now. So far, so good! We have the most powerful and well equipped military anywhere in the world, by far! I will be making a statement tomorrow morning. reageer retweet
Maar impeachment gaat door!
Voorlopig lijkt het er op dat het mogelijk is dat als gevolg er een Oekraïns toestel (per ongeluk?) neer is gehaald met 170 man aan boord. Zo lang niet zeker is of het door deze escalatie komt zou ik niet "alles ziet er goed uit" zeggen.quote:Op woensdag 8 januari 2020 13:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
voorlopig ziet het er toch ook goed uit dus hij zegt hier weinig verkeerds
is het neergehaald dan?quote:Op woensdag 8 januari 2020 13:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Voorlopig lijkt dat als gevolg er een Oekraïns toestel (per ongeluk?) neer is gehaald met 170 man aan boord. Dat heb je als je dingen laat escaleren.
twitter:gregolear twitterde op woensdag 08-01-2020 om 13:06:06Some thoughts on Iran/Trump.[THREAD] https://t.co/M8fMu7cPjb reageer retweet
twitter:gregolear twitterde op woensdag 08-01-2020 om 13:06:441/ If that midnight visit to Walter Reed a while back was a massive panic attack, as some have theorized, Trump’s anxiety level must be cranked to 11 after this. Hard to address the nation when you’re too stressed out to feign calm.https://t.co/ytRwXOUOON reageer retweet
twitter:gregolear twitterde op woensdag 08-01-2020 om 13:07:252/ Trump likely thought the attack on Soleimani would make him seem like a tough guy. It would please Putin, distract from impeachment AND be spun as an act of courage—something Obama didn’t have the balls to do. As usual, he was wrong. reageer retweet
twitter:gregolear twitterde op woensdag 08-01-2020 om 13:07:543/ Instead, even GOP are freaking out a bit, Gen Z & Millennials are more resolved to defeat Trump b/c of (unfounded) draft worries, more people will now support impeachment just to be rid of him, and he’s too much of a wimp to address the nation. Even DUBYA was able to do that. reageer retweet
Dat ja: Hey, nothing helps sell drafty hotel rooms & shitty condo units like a fatwa that will last long after he leaves office!twitter:gregolear twitterde op woensdag 08-01-2020 om 13:08:564/ Trump properties worldwide, per a report, are now potential targets for Iranian retaliation. Hey, nothing helps sell drafty hotel rooms & shitty condo units like a fatwa that will last long after he leaves office!https://t.co/SFxaT2vTgc reageer retweet
twitter:gregolear twitterde op woensdag 08-01-2020 om 13:10:115/ This is not to downplay that we're at a moment of extreme & scary uncertainty. Trump, Pence, Pompeo, Kushner, & the rest of the “brain trust” are like a pack of wild dogs trying to turn a series of doorknobs—the opposite of the Best & the Brightest. I don’t trust them at all. reageer retweet
twitter:gregolear twitterde op woensdag 08-01-2020 om 13:10:466/ The best thing the country can do now is demand Trump’s resignation. Journos should ask if he’s considering resignation. Marches & rallies should stress that option. Dems should talk about it constantly. And #MoscowMitch & GOP can & should make it happen. reageer retweet
twitter:gregolear twitterde op woensdag 08-01-2020 om 13:11:08This quivering orange pile of half-digested Big Macs and military-grade self-loathing has done enough damage to the country. He must step down. [END] reageer retweet
Waar lees je dat? Alles wat ik lees zegt ongeluk door motorstoring.quote:Op woensdag 8 januari 2020 13:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Voorlopig lijkt dat als gevolg er een Oekraïns toestel (per ongeluk?) neer is gehaald met 170 man aan boord. Dat heb je als je dingen laat escaleren.
Ik heb mijn tekst aangepast (mijn eerste bron was wat kort door de bocht). Maar het lijkt nog steeds een mogelijkheid dat het wel zo is en zo lang niet zeker is of dat zo is zou ik zeker geen "alles is goed gekomen" zeggen.quote:Op woensdag 8 januari 2020 13:23 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Waar lees je dat? Alles wat ik lees zegt ongeluk door motorstoring.
Ik zou dit niet te hard roepen, dat toestel is enkele minuten nadat het opgestegen is neergestort met naar ik begrijp een probleem in een van de motoren.quote:Op woensdag 8 januari 2020 13:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Lezen in Nederland gaat hard onderuit, inderdaad.Er staat dit:quote:
Het wordt nog onderzocht, maar er was een soort van gelijktijdigheid die te denken geeft, vandaar LIJKT. We weten nog niet waarom dat vliegtuig is neergestort.quote:Voorlopig LIJKT dat als gevolg er een Oekraïns toestel (per ongeluk?) neer is gehaald met 170 man aan boord.
Eerlijk gezegd snap ik niet waar die euforie vandaan komt. Wat hadden jullie dan verwacht? Dat het Iraanse leger Irak binnen zou vallen en daar de strijd aan zou gaan met de Amerikanen?quote:Op woensdag 8 januari 2020 13:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
voorlopig ziet het er toch ook goed uit dus hij zegt hier weinig verkeerds
bedankt Hansquote:Op woensdag 8 januari 2020 13:26 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Lezen in Nederland gaat hard onderuit, inderdaad.Er staat dit:
[..]
Het wordt nog onderzocht, maar er was een soort van gelijktijdigheid die te denken geeft, vandaar LIJKT. We weten nog niet waarom dat vliegtuig is neergestort.
nee hoor maar het is in dit topic nogal anti of pro Trump, wat Trump hier stelt blijkt vooralsnog te kloppen, niet meer en niet minderquote:Op woensdag 8 januari 2020 13:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd snap ik niet waar die euforie vandaan komt. Wat hadden jullie dan verwacht? Dat het Iraanse leger Irak binnen zou vallen en daar de strijd aan zou gaan met de Amerikanen?
Iran heeft niets te winnen bij een fullblown militair conflict. Dat verliest het keihard van de Verenigde Staten.
Je moet nu kijken naar andere factoren. Wat is het gevolg van het besluit van Iran om zich helemaal terug te trekken uit de nucleaire deal? Wat gaan de door Iran gesteunde milities doen? Houdt Irak vast aan zijn besluit om westerse troepen de deur te wijzen en in hoeverre profiteert Iran daarvan?
Ik wil er helemaal geen pro- of anti-Trump-discussie van maken. Dat doet helemaal niet ter zake. Wat ik probeer, is een discussie in gang te zetten over wat er hierna gaat gebeuren.quote:Op woensdag 8 januari 2020 13:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
nee hoor maar het is in dit topic nogal anti of pro Trump, wat Trump hier stelt blijkt vooralsnog te kloppen, niet meer en niet minder
Laten we wel even duidelijk stellen dat het de VS was die zich terugtrok uit de nucleaire deal.quote:Op woensdag 8 januari 2020 13:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
nee hoor maar het is in dit topic nogal anti of pro Trump, wat Trump hier stelt blijkt vooralsnog te kloppen, niet meer en niet minder
wat heeft dat met die tweet te maken?quote:Op woensdag 8 januari 2020 13:33 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Laten we wel even duidelijk stellen dat het de VS was die zich terugtrok uit de nucleaire deal.
Wel mooi is dat de VS/Trump zich uit de deal terugtrok omdat ze boos waren dat Iran zich niet aan die deal zou houden, maar nu is de VS/trump weer boos dat Iran zich ook uit deal terugtrekt om zich er niet meer aan te hoeven houden .quote:Op woensdag 8 januari 2020 13:33 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Laten we wel even duidelijk stellen dat het de VS was die zich terugtrok uit de nucleaire deal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |