abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 7 januari 2020 @ 14:15:14 #1
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190919248


Welkom in het K&W Verhuis/klus/woon en natuurlijk ook voorpret en kriebels topic! *O*

Het topic waar je je verhuis-, klus- en woonplannen kunt delen met je Mede-Fok!ers!

Woning te koop?
Woning gekocht?
Verbouw plannen?
Wacht je nog op je hypotheek?
Doet de aannemer of makelaar nog moeilijk?
Of is de gehele planning al rond?
Heb je in gedachten het huis of appartement al 100 keer ingericht?
Of druk aan het klussen?
Deel al je voorpret en kriebels hier samen met ons :Y
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 7 januari 2020 @ 14:17:01 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190919267
Wat fijn Sly! *O*
***
  dinsdag 7 januari 2020 @ 14:20:10 #3
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190919308
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 08:44 schreef miss_sly het volgende:
Wij hebben vanmiddag vooroplevering *O*

Schaap kan er helaas niet bij zijn, daar baalt hij van. Ik ga met mijn collega, die bouw begeleidt en goed weet waar hij naar moet kijken.
Ik zal vanmiddag/-avond wat foto’s in mijn topic plaatsen.
*O* *O* *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 7 januari 2020 @ 14:22:35 #4
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190919345
Hier ook voorpret;
We hebben ons huis verkocht, een kavel gekocht, gaan daar een huis op laten bouwen.
1 mei moeten we hier opleveren en per 1 april hebben we in de nieuwbouwwijk waar we de kavel gekocht hebben een appartementje gehuurd (ook nieuwbouw en wordt 1 april opgeleverd) om tijdens de bouw te wonen.
Zo hebben we geen overbruggingskrediet nodig en zit ik akelig dicht op de bouw (ongeveer 300 meter) en kan ik de boel lekker volgen.

Soneal wil hier graag op school blijven en dat is met de trein goed te doen (met de auto minder want standaard file), dus hij stelde gisteren dat hij dan een soort van forens wordt, en dat hadden ze gisteren net geleerd met aardrijkskunde; forenzen.

De geplande verbouwing aan ons huis gaat dus niet door, tenminste niet door ons, ik ga er vanuit dat de koper wel een vergelijkbare verbouwing gaat doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 7 januari 2020 @ 14:28:03 #5
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_190919394
Zo hé Leandra! Gaaf!

Heb je al meer details over het te bouwen huis? Wanneer gaat de bouw beginnen?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_190919994
Daar zat je al een tijdje op te azen volgens mij! Een kavel, wat tof! Zelf bouwen is echt erg leuk, erg handig dat je dichtbij woont tijdens de bouw. Hebben wij paar jaar geleden ook gedaan. Zeer veel profijt van gehad!

Gefeliciteerd! *O*
Is dat zo?
  dinsdag 7 januari 2020 @ 15:41:54 #7
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190920255
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 14:28 schreef laziness het volgende:
Zo hé Leandra! Gaaf!

Heb je al meer details over het te bouwen huis? Wanneer gaat de bouw beginnen?
Nope, we moeten nog een keuze maken qua huis en qua bouwer, het kan een catalogusbouw worden, maar in feite heb ik zelf de indeling van het huis al getekend zoals ik het hebben wil, en van een lokale bouwer hebben we op basis daarvan ook al een tekening van de buitenkant en een offerte gehad, dus in principe zou dat zo kunnen (als de gemeente niet dwars gaat liggen), maar eigenlijk wil ik het huis wat energiezuiniger dan bouwbesluit, dus dan komen we in de categorie "lastig, duur, moeilijk" maar dat zal vast wel goed komen.

Het kan alleen wel zijn dat ik ergens een aantal eisen zal moeten laten vallen, en keuzes zal moeten maken die imho niet de perfecte oplossing zijn, maar zo is het leven nou eenmaal, de oplossing die het dan wel wordt is nog steeds geen straf, en ik probeer de keuzes wel zoveel mogelijk te beperken tot dingen die op een later moment alsnog makkelijk kunnen worden aangepast.

Dus zoals het er nu voorstaat liever een grondgebonden warmtepomp dan een lucht-water pomp, en daar zou ik dan als eerste de keuken voor beperken, want die is op termijn het makkelijkst te vervangen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 7 januari 2020 @ 15:47:26 #8
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190920313
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 15:18 schreef Smallish het volgende:
Daar zat je al een tijdje op te azen volgens mij! Een kavel, wat tof! Zelf bouwen is echt erg leuk, erg handig dat je dichtbij woont tijdens de bouw. Hebben wij paar jaar geleden ook gedaan. Zeer veel profijt van gehad!

Gefeliciteerd! *O*
Ja, we hadden in de naastgelegen wijk ook al naar nieuw te bouwen woningen gekeken, maar die vond ik qua indeling zo dom, plus dat ze te smal waren, want zij kunnen 5.70 breed wel "riant" noemen, ik ben 6,40 gewend, en voor vrijstaand vind ik 5.70 breed helemaal niet zo riant.
Maar goed, eventueel had ik dat nog wel kunnen handelen, want wel dieper dan ons huidige huis, maar de indeling op zolder vond ik zo vreselijk dom, ik heb ook nog met de projectontwikkelaar gebeld, ruim voor men met de fundering begon, of daar nog iets aan veranderd kon worden, maar de technische ruimte kon alleen maar op die plek op zolder, dat kon niet meer aangepast.

Anyway.... toen we vorige week naar de makelaar reden om het contract te tekenen zijn we er nog even langsgereden, en inmiddels staat die hele straat er bijna, en van die vrijstaande huizen staat de begane grond en nu zijn we al blij dat die het toch niet geworden zijn :D

De kavel ging idd onder mijn huid zitten en ik wist dat ik er helemaal ziek van zou zijn als daar over 2 jaar het huis van iemand anders zou staan, dus hebben we besloten er toch voor te gaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_190920592
O Leandra, wat ontzettend tof *O* Fijn dat je kunt laten uitkomen wat je graag wil *O*
Gefeliciteerd!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 7 januari 2020 @ 16:17:54 #10
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190920763
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 16:06 schreef miss_sly het volgende:
O Leandra, wat ontzettend tof *O* Fijn dat je kunt laten uitkomen wat je graag wil *O*
Gefeliciteerd!
Ik ben ook zo blij, ik heb echt zoiets van "Ik ga naar huis! O+ "
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 7 januari 2020 @ 17:16:33 #11
95752 crew  Chell
Kluns
pi_190921532
Wat gaaf Leandra!
  dinsdag 7 januari 2020 @ 17:29:27 #12
149959 SQ
snelle trees
pi_190921779
Wauw leandra, wat gaaf!
Maar hoe ver is dat dan met de trein? Hoe oud is soneal nu eigenlijk?
disclaimer
pi_190921939
Gaaf Leandra, gefeliciteerd *O*
  dinsdag 7 januari 2020 @ 18:25:34 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190922722
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 17:29 schreef SQ het volgende:
Wauw leandra, wat gaaf!
Maar hoe ver is dat dan met de trein? Hoe oud is soneal nu eigenlijk?
Hij is 9, maar voorlopig breng en haal ik hem nog wel met de trein, dat kost wel wat maar is nog steeds goedkoper dan met onze auto in de file gaan staan ;)
Het is een kwartiertje met de trein.
Eerst twee kilometer naar het station, dan kwartiertje trein, dan nog anderhalve kilometer naar school.
Het wordt wel wat eerder vertrekken, maar so be it.

Hij zit nu in groep 5, dus dat wordt ruim 3 jaar forenzen, mocht hij van gedachten veranderen en daar naar school willen dan kan dat ook, eventueel, maar we zijn wel heel blij met zijn huidige school, dat is echt een hele fijne school.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 7 januari 2020 @ 19:54:32 #15
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190924160
Wat tof Leandra! *O*
***
  Moderator dinsdag 7 januari 2020 @ 19:56:18 #16
5428 crew  miss_sly
pi_190924190
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 16:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik ben ook zo blij, ik heb echt zoiets van "Ik ga naar huis! O+ "
Lekker hoor! En jullie zijn ook al redelijk gevorderd met de plannen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 7 januari 2020 @ 20:09:38 #17
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190924437
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 19:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Lekker hoor! En jullie zijn ook al redelijk gevorderd met de plannen.
Ja, hoewel we nog wel een keuze qua huis en bouwer moeten maken, maar goed, we moeten dat appartement voor minimaal een jaar huren, en ik ga vooralsnog uit van traditionele bouw, dus dat zal ook al snel een jaar duren voor het af is, ik ga iig uit van zomervakantie 2021.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 7 januari 2020 @ 20:51:48 #18
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_190925398
Gefeliciteerd Leandra! Ga je ook een topic maken tzt?

Hier zijn vanmiddag de foto's gemaakt van mijn huidige huis. Als ik even vergeet hoeveel werk het vantevoren was, dan was dit gewoon een leuke dag :D . Ben zeer benieuwd naar het resultaat. En duim dat er snel kijkers bellen want dan kan de makelaar lekker bezichtigingen doen in de 4 dagen dat ik weg ben. En huis na schoonmaak ook schoon houden met een peuter is echt zo kansloos, dat ga ik maar 1 doen (hoop ik dus).
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_190925862
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 20:51 schreef Lemijn het volgende:
Gefeliciteerd Leandra! Ga je ook een topic maken tzt?

Hier zijn vanmiddag de foto's gemaakt van mijn huidige huis. Als ik even vergeet hoeveel werk het vantevoren was, dan was dit gewoon een leuke dag :D . Ben zeer benieuwd naar het resultaat. En duim dat er snel kijkers bellen want dan kan de makelaar lekker bezichtigingen doen in de 4 dagen dat ik weg ben. En huis na schoonmaak ook schoon houden met een peuter is echt zo kansloos, dat ga ik maar 1 doen (hoop ik dus).
Dat laatste herken ik. Ik probeer voor de verkoop nog wat puntjes op de i te zetten maar met drie jongens onder de drie is het dweilen met de kraan open :)

Moest je nog veel doen voor de foto’s?
  dinsdag 7 januari 2020 @ 21:27:38 #20
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190926186
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 20:51 schreef Lemijn het volgende:
Gefeliciteerd Leandra! Ga je ook een topic maken tzt?

Hier zijn vanmiddag de foto's gemaakt van mijn huidige huis. Als ik even vergeet hoeveel werk het vantevoren was, dan was dit gewoon een leuke dag :D . Ben zeer benieuwd naar het resultaat. En duim dat er snel kijkers bellen want dan kan de makelaar lekker bezichtigingen doen in de 4 dagen dat ik weg ben. En huis na schoonmaak ook schoon houden met een peuter is echt zo kansloos, dat ga ik maar 1 doen (hoop ik dus).
Ik denk niet dat er een topic komt, N gaat dat niet zo waarderen, maar wellicht verandert dat nog ;)

Als de makelaar een (flink) aantal bezichtigingen zou kunnen doen terwijl jullie sowieso weg zijn is dat wel zo handig idd.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator dinsdag 7 januari 2020 @ 21:28:22 #21
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_190926197
Wat tof Leandra! Dat wilde je al een hele tijd. Gaaf hoor!
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 7 januari 2020 @ 22:15:50 #22
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_190927254
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 14:22 schreef Leandra het volgende:
Hier ook voorpret;
We hebben ons huis verkocht, een kavel gekocht, gaan daar een huis op laten bouwen.
1 mei moeten we hier opleveren en per 1 april hebben we in de nieuwbouwwijk waar we de kavel gekocht hebben een appartementje gehuurd (ook nieuwbouw en wordt 1 april opgeleverd) om tijdens de bouw te wonen.
Zo hebben we geen overbruggingskrediet nodig en zit ik akelig dicht op de bouw (ongeveer 300 meter) en kan ik de boel lekker volgen.

Soneal wil hier graag op school blijven en dat is met de trein goed te doen (met de auto minder want standaard file), dus hij stelde gisteren dat hij dan een soort van forens wordt, en dat hadden ze gisteren net geleerd met aardrijkskunde; forenzen.

De geplande verbouwing aan ons huis gaat dus niet door, tenminste niet door ons, ik ga er vanuit dat de koper wel een vergelijkbare verbouwing gaat doen.
WoW! Gefeliciteerd
pi_190931831
Tof Leandra! Heel spannende tijd voor de boeg dus!

quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 20:51 schreef Tink89 het volgende:
Warmtelampen in het plafond zijn raar, maar lijken we wel echt fijn eigenlijk. Zo lekker warm slapen.
Ik kan ze even komen brengen :7

quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 17:24 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Echt mooie kleur, misschien uitzoeken of het beetje historisch bij het pand past. Dan moet hij het wel zo laten ;)

Ik ben opgegroeid in een oud huis met nog veel oud glas. Ik bewoog als kind vaak met mijn hoofd kijkend naar hetzelfde punt en dan zie je alles bobbelig :D
Oude panden zijn zo mooi, kan niet wachten er aan de slag te gaan!
pi_190932528
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 14:22 schreef Leandra het volgende:
Hier ook voorpret;
We hebben ons huis verkocht, een kavel gekocht, gaan daar een huis op laten bouwen.
1 mei moeten we hier opleveren en per 1 april hebben we in de nieuwbouwwijk waar we de kavel gekocht hebben een appartementje gehuurd (ook nieuwbouw en wordt 1 april opgeleverd) om tijdens de bouw te wonen.
Zo hebben we geen overbruggingskrediet nodig en zit ik akelig dicht op de bouw (ongeveer 300 meter) en kan ik de boel lekker volgen.

Soneal wil hier graag op school blijven en dat is met de trein goed te doen (met de auto minder want standaard file), dus hij stelde gisteren dat hij dan een soort van forens wordt, en dat hadden ze gisteren net geleerd met aardrijkskunde; forenzen.

De geplande verbouwing aan ons huis gaat dus niet door, tenminste niet door ons, ik ga er vanuit dat de koper wel een vergelijkbare verbouwing gaat doen.
Yes, het is dus door bij jullie! Gefeliciteerd, super leuk! *O*
E.
pi_190994705
Gefeliciteerd Leandra!

Klein klusvraagje:
Vanuit onze speelkamer kun je binnendoor naar de garage. Op deze deur zit een deurklink met slot. De klink is lam, het slot klemt en eerdaags breekt daarom ongetwijfeld de sleutel af.
We willen deze lelijke klink vervangen en het is ergens wel prettig dat de deur ook in de nieuwe situatie op slot kan.


Vraag: kan ik nu gewoon naar een bouwmarkt rijden, een klink uitzoeken (met schild en cilindergat) en ook een nieuwe cilinder met sleutel kopen? Is dit zelf te doen? Of hoe pak ik dit aan?
Voor de goede orde, manlief heeft zes linkerhanden, ikzelf kan wel wat huis-tuin-en keuken klusjes maar ben geen mega klusheld.

[ Bericht 0% gewijzigd door Malteser op 12-01-2020 15:47:28 ]
pi_190994850
Volgens mij kan een klink ook zo komen te hangen als een veertje in het slot zelf gebroken is. Dan helpt een nieuwe klink niet.

Persoonlijk zou ik alles vervangen.
pi_190994973
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 14:37 schreef Angelfrouk het volgende:
Volgens mij kan een klink ook zo komen te hangen als een veertje in het slot zelf gebroken is. Dan helpt een nieuwe klink niet.

Persoonlijk zou ik alles vervangen.
Ja, dat willen we ook want deze is naast lam ook lelijk ;). Maar geen idee of ik dat dus zelf kan.
pi_190995078
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 14:47 schreef Malteser het volgende:

[..]

Ja, dat willen we ook want deze is naast lam ook lelijk ;). Maar geen idee of ik dat dus zelf kan.
Als je de juiste maten opneemt kun je dat vast. Moeilijk is het niet. Maar of het het probleem van de lamme klink oplost door alleen de klink te vervangen is de vraag.
  zondag 12 januari 2020 @ 15:02:00 #29
149959 SQ
snelle trees
pi_190995120
Ze zegt toch ook al een paar keer dat ze alles wil vervangen :D
disclaimer
pi_190995390
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2020 15:02 schreef SQ het volgende:
Ze zegt toch ook al een paar keer dat ze alles wil vervangen :D
Je hebt gelijk... Ik heb het een beetje beroerd gelezen... My bad.
pi_190995787
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 14:57 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]

Als je de juiste maten opneemt kun je dat vast. Moeilijk is het niet. Maar of het het probleem van de lamme klink oplost door alleen de klink te vervangen is de vraag.
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2020 15:02 schreef SQ het volgende:
Ze zegt toch ook al een paar keer dat ze alles wil vervangen :D
;) We willen alles vernieuwen inderdaad.

Maar is dat te doen voor een huis-tuin- en keukenklusser?
  zondag 12 januari 2020 @ 17:47:36 #32
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_190997388
Ja, dat is prima te doen. Het boeltje los schroeven, naar de bouwmarkt of slotenboer, en dan de nieuwe weer terug schroeven. Op de zijkant van de deur zie je 3 schroeven. 2 zijn voor de slotplaat en de middelste (geloof ik) om de cilinder eruit te halen. Sleutel moet je dan een kwartslag draaien en dan kan je de cilinder uit de slotplaat halen. Als het niet lukt, kan ik wel een keertje langs wippen :)
pi_190998617
Yes, is heel goed te doen :Y
pi_190998761
Leandra toch gelukt een kavel te kopen op je gedroomde plek. Gefeliciteerd

Wij kochten vandaag cando voor de trap volgende object in huis dus. Nu hebben we onbehandeld eiken gekocht. Moet je in de olie of was zetten. Mensen ervaring ermee? Wat is beter bestemd tegen vuil? En waar vind ik goede was of olie?
  zondag 12 januari 2020 @ 20:15:13 #35
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190999477
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 19:31 schreef F_r het volgende:
Leandra toch gelukt een kavel te kopen op je gedroomde plek. Gefeliciteerd

Wij kochten vandaag cando voor de trap volgende object in huis dus. Nu hebben we onbehandeld eiken gekocht. Moet je in de olie of was zetten. Mensen ervaring ermee? Wat is beter bestemd tegen vuil? En waar vind ik goede was of olie?
Thnx.

Maar serieus, moet je zelfs Cando in de olie of was zetten?
Edit: oh, ik zie dat die tegenwoordig ook echt hout hebben.... dat was vroeger volgens mij niet :D
Edit2: ik denk dat ik voor olie zou kiezen, was wordt volgens mij veel gladder en dat is op een trap niet lekker.

[ Bericht 8% gewijzigd door Leandra op 12-01-2020 20:20:21 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 12 januari 2020 @ 20:25:23 #36
149959 SQ
snelle trees
pi_190999631
Ik zou zéker voor een trap wel voor hardwax gaan, maar lakken is wellicht nog beter. Alleen olie beschermt niet genoeg.
disclaimer
pi_191000016
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 20:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Thnx.

Maar serieus, moet je zelfs Cando in de olie of was zetten?
Edit: oh, ik zie dat die tegenwoordig ook echt hout hebben.... dat was vroeger volgens mij niet :D
Edit2: ik denk dat ik voor olie zou kiezen, was wordt volgens mij veel gladder en dat is op een trap niet lekker.
Ik had het ook pas thuis door.
pi_191000121
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2020 17:47 schreef bleiblei het volgende:
Ja, dat is prima te doen. Het boeltje los schroeven, naar de bouwmarkt of slotenboer, en dan de nieuwe weer terug schroeven. Op de zijkant van de deur zie je 3 schroeven. 2 zijn voor de slotplaat en de middelste (geloof ik) om de cilinder eruit te halen. Sleutel moet je dan een kwartslag draaien en dan kan je de cilinder uit de slotplaat halen. Als het niet lukt, kan ik wel een keertje langs wippen :)
Ah dankjewel! Hier kan ik wat mee. En dank voor je aanbod.
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 19:22 schreef Puala het volgende:
Yes, is heel goed te doen :Y
Dank!
  zondag 12 januari 2020 @ 20:49:14 #39
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_191000189
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 20:45 schreef Malteser het volgende:

[..]

Ah dankjewel! Hier kan ik wat mee. En dank voor je aanbod.
[..]

Dank!
Oh! Enne geen kwartslag maar 45gr :@ .
Maar das ff proberen. Dus langzaam draaien en voorzichtig trekken. Er is 1 standje waarbij het lukt :P .
  zondag 12 januari 2020 @ 20:51:34 #40
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191000250
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2020 17:47 schreef bleiblei het volgende:
Ja, dat is prima te doen. Het boeltje los schroeven, naar de bouwmarkt of slotenboer, en dan de nieuwe weer terug schroeven. Op de zijkant van de deur zie je 3 schroeven. 2 zijn voor de slotplaat en de middelste (geloof ik) om de cilinder eruit te halen. Sleutel moet je dan een kwartslag draaien en dan kan je de cilinder uit de slotplaat halen. Als het niet lukt, kan ik wel een keertje langs wippen :)
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 20:49 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Oh! Enne geen kwartslag maar 45gr :@ .
Maar das ff proberen. Dus langzaam draaien en voorzichtig trekken. Er is 1 standje waarbij het lukt :P .
Lekker bezig :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_191000695
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2020 20:25 schreef SQ het volgende:
Ik zou zéker voor een trap wel voor hardwax gaan, maar lakken is wellicht nog beter. Alleen olie beschermt niet genoeg.
natuurlijke uitstraling van eiken..... Geef je de voorkeur aan echt hout? Dan kies je 'natuurlijk' voor overzettreden met een eiken toplaag welke een geïntegreerd anti-slip profiel hebben. Zo kan de trap naar eigen keuze afgewerkt worden. Dit kan d.m.v. duurzame traplak of wax-olie. De bijpassende stootborden zijn aan één zijde voorzien van een eiken toplaag waardoor je de mogelijkheid hebt een geheel eiken trap te creëren. Of je gebruikt de achterzijde van de stootborden, welke een witte grondverflaag hebben. Deze kan in elke gewenste kleur afgelakt worden. CanDo traprenovatie traptreden zijn geschikt voor vrijwel alle dichte trappen.

Dit staat er op de site.
pi_191000708
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 20:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

[..]

Lekker bezig :+
:D
pi_191000723
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 21:10 schreef F_r het volgende:

[..]

natuurlijke uitstraling van eiken..... Geef je de voorkeur aan echt hout? Dan kies je 'natuurlijk' voor overzettreden met een eiken toplaag welke een geïntegreerd anti-slip profiel hebben. Zo kan de trap naar eigen keuze afgewerkt worden. Dit kan d.m.v. duurzame traplak of wax-olie. De bijpassende stootborden zijn aan één zijde voorzien van een eiken toplaag waardoor je de mogelijkheid hebt een geheel eiken trap te creëren. Of je gebruikt de achterzijde van de stootborden, welke een witte grondverflaag hebben. Deze kan in elke gewenste kleur afgelakt worden. CanDo traprenovatie traptreden zijn geschikt voor vrijwel alle dichte trappen.

Dit staat er op de site.
Ik zou voor lak gaan, die kun je ook nog een beetje stroef maken. Is op een trap wel zo fijn ;)
  zondag 12 januari 2020 @ 21:12:00 #44
149959 SQ
snelle trees
pi_191000730
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 21:10 schreef F_r het volgende:

[..]

natuurlijke uitstraling van eiken..... Geef je de voorkeur aan echt hout? Dan kies je 'natuurlijk' voor overzettreden met een eiken toplaag welke een geïntegreerd anti-slip profiel hebben. Zo kan de trap naar eigen keuze afgewerkt worden. Dit kan d.m.v. duurzame traplak of wax-olie. De bijpassende stootborden zijn aan één zijde voorzien van een eiken toplaag waardoor je de mogelijkheid hebt een geheel eiken trap te creëren. Of je gebruikt de achterzijde van de stootborden, welke een witte grondverflaag hebben. Deze kan in elke gewenste kleur afgelakt worden. CanDo traprenovatie traptreden zijn geschikt voor vrijwel alle dichte trappen.

Dit staat er op de site.
Mooi,dan heb ik gelukkig gelijk O+
disclaimer
pi_191000742
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 21:11 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik zou voor lak gaan, die kun je ook nog een beetje stroef maken. Is op een trap wel zo fijn ;)
Er zit wel zo’n stripje in de tree.
pi_191000801
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 21:12 schreef F_r het volgende:

[..]

Er zit wel zo’n stripje in de tree.
Dat scheelt al heel veel :Y maar ik zou alsnog voor lak gaan ;)
pi_191005714
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 21:15 schreef Puala het volgende:

[..]

Dat scheelt al heel veel :Y maar ik zou alsnog voor lak gaan ;)
Het ligt er nog niet op. De spin is foetsie dus die moet ik nog halen. En mijn vader is nog op vakantie.
Dus binnenkort maar eens naar de verfkampioen die zullen er vast iets voor hebben
  maandag 13 januari 2020 @ 13:08:20 #48
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191008361
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 09:00 schreef F_r het volgende:

[..]

Het ligt er nog niet op. De spin is foetsie dus die moet ik nog halen. En mijn vader is nog op vakantie.
Dus binnenkort maar eens naar de verfkampioen die zullen er vast iets voor hebben
Even uit nieuwsgierigheid; ga je de opzettreden eerst behandelen of eerst plaatsen en dan in de wax/olie zetten?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_191008864
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 13:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Even uit nieuwsgierigheid; ga je de opzettreden eerst behandelen of eerst plaatsen en dan in de wax/olie zetten?
Goede vraag, geen idee eigenlijk
  maandag 13 januari 2020 @ 13:49:23 #50
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_191008921
Eerst plaatsen, dan behandelen. Lijm hecht niet zo lekker op gewaxt/geolied hout.
Mocht je perongeluk met olie op oppervlaktes komen waar je later de lijm op wil smeren, ben je de pineut.
pi_191008993
Oke bedankt voor de tip.
Nu ligt er vloerbedekking op hechten die platen wel aan de eventuele restant lijm daarvan?
  maandag 13 januari 2020 @ 15:02:16 #52
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_191010043
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 13:55 schreef F_r het volgende:
Oke bedankt voor de tip.
Nu ligt er vloerbedekking op hechten die platen wel aan de eventuele restant lijm daarvan?
Ja hoor, grote vraag is wel of de tredes + lijm vlak genoeg zijn zodat de overzet tredes netjes recht geplakt kunnen worden.

En check of de lijm nog goed vast zit. Dwz. loszittende stukken eraf steken.
pi_191010473
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 15:02 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Ja hoor, grote vraag is wel of de tredes + lijm vlak genoeg zijn zodat de overzet tredes netjes recht geplakt kunnen worden.

En check of de lijm nog goed vast zit. Dwz. loszittende stukken eraf steken.
eerst moet de vloerbedekking er nog af. Maar daar hebben de katten al goed meegeholpen :')
  maandag 13 januari 2020 @ 17:17:03 #54
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_191011656
Je zou ook eens bij vloer het zelf kunnen kijken FR. Die hebben het ook.
pi_191087954
Ik ben heel lang stil geweest hier, heel af en toe wel gelurkt maar verder gewoon best wel druk geweest, we beginnen hier langzaam wat meer te chillen, wonen er pas 6 weken maar het voelt nu al zo er als thuis...

Ook mijn mancave begint de definitieve vormen aan te nemen. Heeft nog wat finetuning nodig hier en daar maar alle belangrijke ingrediënten zijn aanwezig. Wilde het toch even delen :)

Vandaag mijn custom made Hertog Jan tafel en krukken gehaald O+















It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  zaterdag 18 januari 2020 @ 16:18:08 #56
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191088366
Oh wow :o
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator zaterdag 18 januari 2020 @ 19:28:39 #57
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_191090751
Kunnen bouwleges bij zelfbouw in een hypotheek gestopt worden of moet je dat betalen van je spaarcenten?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_191090806
Bij ons zaten alle leges en andere kosten (aansluiten Nuts etc) in de hypotheek. Nou hadden wij cpo maar dat is eigenlijk op dit punt niet heel anders dan compleet zelf bouwen.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_191097947
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2020 17:17 schreef amaranta het volgende:
Je zou ook eens bij vloer het zelf kunnen kijken FR. Die hebben het ook.
Ga ik zeker doen. Gisteren was ik in een bouwmarkt en die raadde matte parketlak aan.
  zondag 19 januari 2020 @ 13:13:19 #60
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191100021
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 19:28 schreef Rene het volgende:
Kunnen bouwleges bij zelfbouw in een hypotheek gestopt worden of moet je dat betalen van je spaarcenten?
Ik heb daar niet over nagedacht, tenminste in die zin; dat zijn kosten die ik uit de overwaarde wil halen, dus per saldo heb ii daardoor wel meer hypotheek nodig maar omdat het wel kosten zijn die bij de eigen woning horen verwacht ik dat dat geen invloed heeft op de HRA.
Maar goed, wij verkopen eerst, als je een overbruggingskrediet nodig hebt ligt dat wellicht wat anders.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator zondag 19 januari 2020 @ 13:46:08 #61
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_191100592
Oh ja natuurlijk. Uit de overwaarde kan ook. Die hebben we zeer zeker
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 19 januari 2020 @ 14:46:06 #62
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191101623
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 13:46 schreef Rene het volgende:
Oh ja natuurlijk. Uit de overwaarde kan ook. Die hebben we zeer zeker
Dat ligt er wel aan of je het huis eerst verkoopt en tijdens de bouw gaat huren of dat je de overwaarde pas in handen krijgt als je nieuwe huis al (bijna) af is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_191105690
Heeft er iemand hier nog leuke sites opgeslagen voor lampen? Ik ben op zoek naar een lamp voor boven de eettafel, wat tuinverlichting en carport opbouw spotjes. Inspiratie is welkom :)
pi_191105805
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 19:30 schreef Puala het volgende:
Heeft er iemand hier nog leuke sites opgeslagen voor lampen? Ik ben op zoek naar een lamp voor boven de eettafel, wat tuinverlichting en carport opbouw spotjes. Inspiratie is welkom :)
Made.com heeft leuke lampen
  zondag 19 januari 2020 @ 19:43:36 #65
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_191105832
Is wel heel smaakafhankelijk natuurlijk.... Wat voor iets vind je leuk? Voorbeeldje?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_191106005
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 19:43 schreef Lemijn het volgende:
Is wel heel smaakafhankelijk natuurlijk.... Wat voor iets vind je leuk? Voorbeeldje?
Strak, industrieel, ruwe/natuurlijke materialen dekt denk ik het beste de lading.

Ik heb nu deze op t oog voor boven de tafel:


En ik zoek zoiets voor onder de carport:


En dan opbouw voor GU10 fitting.

En voor in de tuin heb ik nog geen idee. Niet te klassiek in elk geval. En vanaf de grond in de meeste situaties. En ook nog 2-3 wandlampen voor de zijkant van t huis.
pi_191106972
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 14:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat ligt er wel aan of je het huis eerst verkoopt en tijdens de bouw gaat huren of dat je de overwaarde pas in handen krijgt als je nieuwe huis al (bijna) af is.
Ruim jaar gehuurd en destijds verkocht met verlies. Daar ging dus ons spaargeld in en dus leges etc zonder problemen in hypotheek. Overigens ook overbrugging gedaan voor x bedrag en dat opgenomen in de hypotheek. Dat zijn bij nieuwbouw op zich redelijk normale werkwijzen.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  Moderator zondag 19 januari 2020 @ 21:04:36 #68
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_191107243
Top. Scheelt spaarcenten :)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  maandag 20 januari 2020 @ 19:47:11 #69
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_191119778
Serieuze vraag aan mensen die al eens hun huis verkochten per inschrijving. Ging je voor het hoogste bod? Waarom wel/niet?

[ Bericht 58% gewijzigd door Lemijn op 20-01-2020 21:42:19 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 20 januari 2020 @ 20:09:21 #70
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191120248
Lemijn:

Hebben wij wel gedaan, maar we hadden een lager bod met betere voorwaarden (geen financieringsvoorbehoud of betere datum) voor laten gaan als dat er geweest was.

Hoe dan ook: gefeliciteerd!

[ Bericht 66% gewijzigd door Tink89 op 21-01-2020 06:29:06 ]
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 22 januari 2020 @ 10:31:35 #71
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_191141604
Zo, kan me hier ook weer melden. Nadat mijn relatie is verbroken, zit ik nu even tijdelijk in onderhuur in een of ander kutappartementje, maar vorige week heb ik een huis gekocht *O* Afgelopen maandag gaan tekenen en 10 april, Goede Vrijdag, de sleuteloverdracht. *O*

Ging snel, vorige week woensdag bezichtiging gehad, donderdag een bod uitgebracht en donderdagavond te horen gekregen dat mijn bod geaccepteerd was.

Nu eens gaan bedenken wat ik in huis wil. Ik zit te denken aan een hoekbank in een cognac kleur met microleder bekleding (van dat nepleer dat veel fijner en zachter aanvoelt dan leer), aangezien ik een grijze tegelvloer heb, is een grijze bank natuurlijk niet aan te bevelen.
Don't let my username fool you...
  woensdag 22 januari 2020 @ 23:39:36 #72
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_191152745
Gefeliciteerd met je huis @Metalfreak!

Kan ik de conclusie trekken dat de hypotheekaanvraag geen issue is, als je al tijd hebt om na te denken over de kleur van je toekomstige bank?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 23 januari 2020 @ 07:44:41 #73
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191154439
De taxateur van de koper kwam gisteren 2 uur te vroeg, wilde vervolgens ons taxatierapport inzien en hebben (voor onze overbrugging), vond de verkoopprijs wel erg fors en was ook nog aan het mopperen dat het huis niet opgeruimd was. Nee duh lul, je bent twee uur te vroeg en m'n dochter ligt te slapen. Mafketel...

En gefeliciteerd metalfreak!

[ Bericht 0% gewijzigd door Tink89 op 23-01-2020 11:09:40 ]
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_191154818
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 23:39 schreef Lemijn het volgende:
Gefeliciteerd met je huis @:Metalfreak!

Kan ik de conclusie trekken dat de hypotheekaanvraag geen issue is, als je al tijd hebt om na te denken over de kleur van je toekomstige bank?
Gezien ik uitgekocht word, daarvan de overwaarde krijg en ruim onder de koopwaarde moet financieren klopt dat inderdaad. Mijn financiëel adviseur zegt ook dat het gewoon een formaliteit is om die hypotheek aan te vragen. Ik voldoe aan alle voorwaarden en er is geen reden om te twijfelen of die aanvraag er niet doorheen zou komen.

Vandaag is de taxatie, werkgeversverklaring is al binnen en verstuurd, volgende week krijg ik het geld van mijn ex, dus met wat geluk zijn we over twee weken rond.
Don't let my username fool you...
pi_191155449
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 10:31 schreef Metalfreak het volgende:

Nu eens gaan bedenken wat ik in huis wil. Ik zit te denken aan een hoekbank in een cognac kleur met microleder bekleding (van dat nepleer dat veel fijner en zachter aanvoelt dan leer), aangezien ik een grijze tegelvloer heb, is een grijze bank natuurlijk niet aan te bevelen.
Zal je geen spijt van krijgen!

Wij hebben eigenlijk precies hetzelfde, wat je beschrijft, dan op een grijze gietvloer:

It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_191155489
Mooi plaatje, Luna, kan zo in een woonmagazine!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 23 januari 2020 @ 10:00:45 #77
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_191155765
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 09:36 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Zal je geen spijt van krijgen!

Wij hebben eigenlijk precies hetzelfde, wat je beschrijft, dan op een grijze gietvloer:

[ afbeelding ]
Prachtig! Waar komt je bank vandaan?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_191155803
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_191156798
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 09:36 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Zal je geen spijt van krijgen!

Wij hebben eigenlijk precies hetzelfde, wat je beschrijft, dan op een grijze gietvloer:

[ afbeelding ]
Ah kijk, thanks voor het plaatje. Dat ziet er inderdaad uit als een mooie combinatie. Ik vind het alleen wat wit naar mijn smaak :+

quote:
Goede ervaring mee? Collega had iets bij Zitmaxx besteld, het verkeerde geleverd gekregen en kon het zelf gaan terugbrengen.... vanuit Limburg....
Don't let my username fool you...
pi_191157101
Prima ervaring hier. Bank, fauteuil met voetenbankje, eetkamerstoelen en en eetbank daar besteld, op tijd geleverd, snel gemonteerd en alle troep weer mee genomen. Zou persoonlijk zeer aanraden.

Vanuit deze hoek misschien wat wit maar de andere muur waarachter de foto is genomen is helemaal groen, net als de gordijnen, dus als je er in zit valt het echt reuze mee.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  donderdag 23 januari 2020 @ 16:47:39 #81
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_191160226
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 11:35 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ah kijk, thanks voor het plaatje. Dat ziet er inderdaad uit als een mooie combinatie. Ik vind het alleen wat wit naar mijn smaak :+
[..]

Goede ervaring mee? Collega had iets bij Zitmaxx besteld, het verkeerde geleverd gekregen en kon het zelf gaan terugbrengen.... vanuit Limburg....
Wij hebben eettafel stoelen van Zitmaxx, dikke prima, ook het leveren.
Deze ronde iets meer pech. In september een bank besteld, 2-3 maanden levertijd. Toen die er bijna opzaten eens gebeld en helaas was onze bestelling nooit bij de fabriek aangekomen. Nog eens 2-3 maanden wachten. :X -O-
Als het goed is *afklopt* komt ie ergens volgende week! :X

Wij hebben dezelfde kleur als LuNaTiC trouwens, ander model wel.
***
pi_191174334
Gefeliciteerd Metalfreak. Dat is vlot gegaan zeg! En een mooie dag voor de overdracht. :)

Ik kan me hier ook melden. Belangrijkste vraag: hoe blijven jullie rustig? Als het goed is kunnen we volgende week tekenen en krijgen we het taxatierapport voor ons huidige huis. Ons bod is geaccepteerd, maar zo lang er nog niks getekend is geloof ik het nog niet zo. Bij alle stappen heb ik last van de zenuwen. oO<
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_191174595
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 14:07 schreef Sumppi het volgende:
Gefeliciteerd Metalfreak. Dat is vlot gegaan zeg! En een mooie dag voor de overdracht. :)

Ik kan me hier ook melden. Belangrijkste vraag: hoe blijven jullie rustig? Als het goed is kunnen we volgende week tekenen en krijgen we het taxatierapport voor ons huidige huis. Ons bod is geaccepteerd, maar zo lang er nog niks getekend is geloof ik het nog niet zo. Bij alle stappen heb ik last van de zenuwen. oO<
:D niet

Rustig blijven vond ik lastig.
Toen wij het huis kochten was ik ook zenuwachtig. Uiteindelijk ben ik maar gaan opruimen en weggooien. Zou het huis onverhoopt niet doorgaan, was het oude huis in ieder geval schoon en leeg ;)

Ik spiek hier af en toe mee.
Dit jaar wordt het tuinhuis verbouwd tot chalet en als het meezit ook de keuken en badkamer beneden.

Iedereen gefeli met de nieuwe huisjes of geslaagde verbouwingen.
pi_191186169
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 14:21 schreef FYazz het volgende:

[..]

:D niet

Rustig blijven vond ik lastig.
Toen wij het huis kochten was ik ook zenuwachtig. Uiteindelijk ben ik maar gaan opruimen en weggooien. Zou het huis onverhoopt niet doorgaan, was het oude huis in ieder geval schoon en leeg ;)

Ik spiek hier af en toe mee.
Dit jaar wordt het tuinhuis verbouwd tot chalet en als het meezit ook de keuken en badkamer beneden.

Iedereen gefeli met de nieuwe huisjes of geslaagde verbouwingen.
Heb je ook een eigen topic in K&W?

Helaas valt er hier weinig meer uit te zoeken en op te ruimen. Voor de taxateur kwam heb ik nog wat klussen opgepakt en dat hielp zeker tegen de stress. Geen tijd meer gehad voor de plinten, maar daar begin ik ook niet meer aan. :') We hebben geen foto's voor Funda nodig en ook geen kijkers, dat scheelt.

Hopelijk volgende week meer duidelijkheid.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_191201368
Zo, langzaamaan zijn we gesetteld in het nieuwe huis en krijgen steeds meer dingen hun plek.

Ons komende project is de hal. We hebben een huis uit 1923 en in de hal ligt nog de originele granitovloer. Mijn schoonouders legden er 30 jaar geleden tapijt overheen (en lieten dat 10 jaar geleden nog eens vernieuwen).
Wij willen de granitovloer in ere laten herstellen, hij heeft wat opknapwerk nodig maar hij is te mooi en het past natuurlijk prachtig bij het huis.

Heeft iemand ervaring met het laten opknappen van zo’n vloer? Tips in het zuiden des lands?

Wat fotootjes van de huidige status:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 26 januari 2020 @ 21:06:21 #86
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191209241
Dat tapijt vond ik al niks voor jullie. Geen ervaring, maar wel tof, granito O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 26 januari 2020 @ 21:33:24 #87
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_191209828
Ik ben benieuwd wat er onder vandaan gaat komen Malteser! Weet je al iets over de staat van het granito?

@Sumppi het is gewoon een lastige tijd. Dat accepteren hielp mij nog het meeste ;).
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 27 januari 2020 @ 10:59:41 #88
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_191215283
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 14:07 schreef Sumppi het volgende:
Gefeliciteerd Metalfreak. Dat is vlot gegaan zeg! En een mooie dag voor de overdracht. :)

Ik kan me hier ook melden. Belangrijkste vraag: hoe blijven jullie rustig? Als het goed is kunnen we volgende week tekenen en krijgen we het taxatierapport voor ons huidige huis. Ons bod is geaccepteerd, maar zo lang er nog niks getekend is geloof ik het nog niet zo. Bij alle stappen heb ik last van de zenuwen. oO<
Ja, rustig blijven is ook lastig ja. Ik ben ook erg onrustig, heb er wel vertrouwen in dat de financiering rond komt, is eigenlijk gewoon een kwestie van wat zaken afronden, maar het is even afwachten. Maar ik ben al heel veel aan het rondkijken over wat ik met de inrichting ga doen. Afgelopen week al een wasmachine en droger aangeschaft met de BTW korting van de Mediamarkt, maar wil vooral aan de slag.

Morgenavond even langs bij het huis om het over de over te nemen zaken te hebben, eigenlijk gaat het alleen om de gordijnen, maar volgens mij wilde de vrouw des huizes me al alles meegeven :P En even wat zaken opmeten zodat ik meubels kan bestellen als de financiering geregeld is.
Don't let my username fool you...
pi_191217794
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 21:06 schreef Tink89 het volgende:
Dat tapijt vond ik al niks voor jullie. Geen ervaring, maar wel tof, granito O+
Nee, ik ook niet. Dat gaan we dus oplossen ;). Maar niet alles tegelijk en zulks.
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 21:33 schreef Lemijn het volgende:
Ik ben benieuwd wat er onder vandaan gaat komen Malteser! Weet je al iets over de staat van het granito?

@:Sumppi het is gewoon een lastige tijd. Dat accepteren hielp mij nog het meeste ;).
Ja, het is mooi maar er zitten lijmresten op van het tapijt wat er overheen is gelegd. En er zit ergens halverwege een barst in, dat is de reden dat mijn schoonmoeder er tapijt overheen liet leggen.
Argumenten dat zo’n barst ook ‘hoort’ bij een oude vloer weerhielden haar er niet van.

Ik heb de barst inmiddels gezien (het huidige tapijt ligt niet verlijmd) en het is gewoon een scheur van een centimeter of 30, niks heel geks of storends.
Als we de vloer laten opknappen, kunnen we vragen of we er iets mee moeten om verdere schade te voorkomen maar de scheur is er al meer dan 30 jaar en scheurt niet verder.

Voorbeeld van een vergelijkbare scheur:
pi_191218277
Oh, valt best mee. Ik zou ook kiezen om er geen tapijt meer op te leggen O+
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_191218319
Intussen zijn we hier in onderhandeling :7 jaren 70 vrijstaand zonder ook maar íets van features of sfeer, maar /care, na 2.5 jaar *O*

Mijn zenuwen zijn nu al op, en dan moeten we de heisa nog van eigen huis verkopen en financiering regelen.

Intussen vragen we ons wel af waarom er weinig belangstelling was voor dit huis. We hopen dat het alleen de flat was die ernaast ligt :+
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  maandag 27 januari 2020 @ 15:16:01 #92
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191218346
Spannend!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_191218672
Wat een lange zoektocht Syrena. Lekker vrijstaand en de sfeer maak je dan zelf toch? *O*

Moest wel lachen om je UI. Sinds De Kleine Zeemeermin heb ik wat tegen contracten, maar morgen gaan we dan eindelijk het koopcontract tekenen. Volgende week zit mijn man de hele week in Zweden, daarom hoop ik dat we deze week al flink op kunnen schieten met het regelen van de financiering. Het voelt alsof we door een enorme laag modder naar het eindpunt worstelen, zo traag lijkt alles te gaan. Of dat we achter iemand die 40 rijdt zitten op een 60 weg. oO<
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_191219296
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 14:17 schreef Malteser het volgende:

[..]

Nee, ik ook niet. Dat gaan we dus oplossen ;). Maar niet alles tegelijk en zulks.
[..]

Ja, het is mooi maar er zitten lijmresten op van het tapijt wat er overheen is gelegd. En er zit ergens halverwege een barst in, dat is de reden dat mijn schoonmoeder er tapijt overheen liet leggen.
Argumenten dat zo’n barst ook ‘hoort’ bij een oude vloer weerhielden haar er niet van.

Ik heb de barst inmiddels gezien (het huidige tapijt ligt niet verlijmd) en het is gewoon een scheur van een centimeter of 30, niks heel geks of storends.
Als we de vloer laten opknappen, kunnen we vragen of we er iets mee moeten om verdere schade te voorkomen maar de scheur is er al meer dan 30 jaar en scheurt niet verder.

Voorbeeld van een vergelijkbare scheur:
[ afbeelding ]
https://terrazzodesign.weebly.com/
Deze ken ik. Maar niet in het Zuiden maar in Wijk bij Duurstede.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  maandag 27 januari 2020 @ 20:02:09 #95
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_191222526
@Malteser
Zitten er veel lijmresten op? En heb je een foto van hoe de vloer er 'kaal' uitziet? Want ik vind het eigenlijk helemaal niet zo heel erg klinken. Lijmresten kan je er zelf af schuren, mits het niet te veel is. Daarna kan je kijken hoe het zit met de status van het granito: leg in een onopvallend hoekje een klein plasje water en kijk na 24 uur wat daar nog van over is. Ligt het er nog, dan heeft je vloer eigenlijk alleen maar een goede boenbeurt nodig. Als het water (deels) in het granito is getrokken, moet het eerst worden behandeld (geïmpregneerd).
Die scheur vind ik er overigens niet zorgwekkend uitzien, wij hebben er ook zo één.
Evt heb ik wel een adresje of twee voor je, het loont de moeite om prijzen te vergelijken.
Granito O+.
KuikenGuppy
pi_191223604
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2020 20:02 schreef Burdie het volgende:
@:malteser
Zitten er veel lijmresten op? En heb je een foto van hoe de vloer er 'kaal' uitziet? Want ik vind het eigenlijk helemaal niet zo heel erg klinken. Lijmresten kan je er zelf af schuren, mits het niet te veel is. Daarna kan je kijken hoe het zit met de status van het granito: leg in een onopvallend hoekje een klein plasje water en kijk na 24 uur wat daar nog van over is. Ligt het er nog, dan heeft je vloer eigenlijk alleen maar een goede boenbeurt nodig. Als het water (deels) in het granito is getrokken, moet het eerst worden behandeld (geïmpregneerd).
Die scheur vind ik er overigens niet zorgwekkend uitzien, wij hebben er ook zo één.
Evt heb ik wel een adresje of twee voor je, het loont de moeite om prijzen te vergelijken.
Granito O+.
Ik zal donderdag op mijn vrije dag eens een goede foto bij daglicht maken en jouw test uitvoeren. To be continued. Dankjewel voor de tip!!
pi_191224483
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 14:22 schreef Leandra het volgende:
Hier ook voorpret;
We hebben ons huis verkocht, een kavel gekocht, gaan daar een huis op laten bouwen.
1 mei moeten we hier opleveren en per 1 april hebben we in de nieuwbouwwijk waar we de kavel gekocht hebben een appartementje gehuurd (ook nieuwbouw en wordt 1 april opgeleverd) om tijdens de bouw te wonen.
Zo hebben we geen overbruggingskrediet nodig en zit ik akelig dicht op de bouw (ongeveer 300 meter) en kan ik de boel lekker volgen.

Soneal wil hier graag op school blijven en dat is met de trein goed te doen (met de auto minder want standaard file), dus hij stelde gisteren dat hij dan een soort van forens wordt, en dat hadden ze gisteren net geleerd met aardrijkskunde; forenzen.

De geplande verbouwing aan ons huis gaat dus niet door, tenminste niet door ons, ik ga er vanuit dat de koper wel een vergelijkbare verbouwing gaat doen.
He dat ik dat nu pas las, gefeliciteerd Leandra! Wat gaaf

[ Bericht 0% gewijzigd door ootjekatootje op 27-01-2020 21:40:58 ]
  maandag 27 januari 2020 @ 21:39:48 #98
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191224611
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 21:33 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

He dat zie ik nu las, gefeliciteerd Leandra! Wat gaaf
Thnx.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 27 januari 2020 @ 23:26:05 #99
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_191226623
Voor iedereen die de afgelopen dagen een filmpje plaatste van hun verbouwing/nieuwbouwhuis: Thxs! Was leuk om zo er mee doorheen te lopen.
  dinsdag 28 januari 2020 @ 08:42:16 #100
248821 Rauw.
op je bord.
pi_191228834
Leuk topic.

Zelf druk met m'n huurhuis aan het opzeggen/opleveren. Volgende week verhuizen.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 28 januari 2020 @ 08:43:08 #101
248821 Rauw.
op je bord.
pi_191228843
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 09:36 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Zal je geen spijt van krijgen!

Wij hebben eigenlijk precies hetzelfde, wat je beschrijft, dan op een grijze gietvloer:

[ afbeelding ]
Wat voor kabelgootje heb jij gebruikt onder de TV? Deze ziet er erg smal uit? Wat voor (hoeveel) bekabeling heb je erdoor lopen?

Gave bank trouwens.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_191228918
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 08:43 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Wat voor kabelgootje heb jij gebruikt onder de TV? Deze ziet er erg smal uit? Wat voor (hoeveel) bekabeling heb je erdoor lopen?

Gave bank trouwens.
Thanks!

Kabelgootje is gewoon de kleinste/dunste die ik kon vinden bij de Hornbach. Er loopt maar 1 kabel door.

Ik heb een Samsung Q90R en die heeft de zgnd 'One Connectbox'. Er loopt maar 1 kabel van TV naar die One Connectbox, daar zitten alle aansluitingen weer op. Scheelt dus een hoop kabels naar je TV (en kun je dus een ultradun kabelgootje doen).

Liefst had ik hem helemaal ingefreesd, maar de muur was al mooi gestuct dus hebben we het zo gelaten. En is ook prima.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  dinsdag 28 januari 2020 @ 08:59:18 #103
248821 Rauw.
op je bord.
pi_191228994
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 08:51 schreef LuNaTiC het volgende:
Samsung Q90R
Zoiets zet ik op m'n wishlist, klinkt als een super oplossing. Eerst maar even sparen straks na de verhuizing :')

Voor mij wordt de oplossing denk ik een eiken plank met holle ruimte in de breedte van het laminaat wat omhoog loopt.
Ik moet namelijk 4 á 5 kabels erdoor trekken ;(
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_191251437
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 10:59 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ja, rustig blijven is ook lastig ja. Ik ben ook erg onrustig, heb er wel vertrouwen in dat de financiering rond komt, is eigenlijk gewoon een kwestie van wat zaken afronden, maar het is even afwachten. Maar ik ben al heel veel aan het rondkijken over wat ik met de inrichting ga doen. Afgelopen week al een wasmachine en droger aangeschaft met de BTW korting van de Mediamarkt, maar wil vooral aan de slag.

Morgenavond even langs bij het huis om het over de over te nemen zaken te hebben, eigenlijk gaat het alleen om de gordijnen, maar volgens mij wilde de vrouw des huizes me al alles meegeven :P En even wat zaken opmeten zodat ik meubels kan bestellen als de financiering geregeld is.
Wel prettig als je kunt gaan denken aan de inrichting. Dat durf ik pas echt als alles rond is. Alles gelukt met het meten en het bespreken van wat naar jou over gaat?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
  woensdag 29 januari 2020 @ 20:08:59 #105
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_191253665
Hey, een voorprettopic. Leuk!

Ik heb deze week te horen gekregen dat ik in oktober/november ga verhuizen. *O* Woning wordt momenteel gebouwd en is dan klaar als alles goed gaat.

Ben deze week een beetje zoekende voor mijn planning, maar ik heb nog tijd zat in principe. Heb wel alvast verhuisdozen besteld :')
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_191259297
Suffe vraag, die ik niet aan de makelaar wil stellen :')

We hebben het conceptkoopcontract gisteren gekregen. Er staat Koper en daaronder de naam van mijn man. In de tweede kolom staat Echtgenote en dan mijn gegevens.

En dan bla dat de echtgenote de koper niet mag dwarszitten bij de koop (ruwweg samengevat komt het daar op neer).

Hoort dat zo? Ik koop óók :(
Sterker nog, ik heb straks de meeste overwaarde én meer spaargeld dat er in gaat :(

Ik vermoed dat het er zo staat omdat we getrouwd zijn. Ik vind het echt stom :@
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  donderdag 30 januari 2020 @ 08:28:13 #107
149959 SQ
snelle trees
pi_191259401
Waarom laat je jezelf dan niet als koper neerzetten? 8-)
disclaimer
pi_191259841
Ik sta er ook als koper in, maar wel met de toevoeging dat ik niet tegen mag werken.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_191259857
quote:
17s.gif Op woensdag 29 januari 2020 20:08 schreef Notorious_Roy het volgende:
Hey, een voorprettopic. Leuk!

Ik heb deze week te horen gekregen dat ik in oktober/november ga verhuizen. *O* Woning wordt momenteel gebouwd en is dan klaar als alles goed gaat.

Ben deze week een beetje zoekende voor mijn planning, maar ik heb nog tijd zat in principe. Heb wel alvast verhuisdozen besteld :')
Leuk om de bouw te kunnen volgen. Van harte.

Waar heb je de verhuisdozen besteld? O-)
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_191260010
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2020 20:02 schreef Burdie het volgende:
@:malteser
Zitten er veel lijmresten op? En heb je een foto van hoe de vloer er 'kaal' uitziet? Want ik vind het eigenlijk helemaal niet zo heel erg klinken. Lijmresten kan je er zelf af schuren, mits het niet te veel is. Daarna kan je kijken hoe het zit met de status van het granito: leg in een onopvallend hoekje een klein plasje water en kijk na 24 uur wat daar nog van over is. Ligt het er nog, dan heeft je vloer eigenlijk alleen maar een goede boenbeurt nodig. Als het water (deels) in het granito is getrokken, moet het eerst worden behandeld (geïmpregneerd).
Die scheur vind ik er overigens niet zorgwekkend uitzien, wij hebben er ook zo één.
Evt heb ik wel een adresje of twee voor je, het loont de moeite om prijzen te vergelijken.
Granito O+.
Zoals beloofd:


Ik heb voor de foto een klein stukje tapijt weggehaald wat al los ligt. Ik weet dat de vloer er niet overal zo ‘netjes’ uit ziet, want in november haalden we het hele tapijt eraf gehad.
Op sommige stukken van de vloer zitten veel meer lijmresten dan op bovenstaande foto.
pi_191260250
Ohhh tof zeg. Hoop echt dat jullie het eraf krijgen O+

Ik heb het contract hier weer doorgespit en me maar neergelegd bij de rol van echtgenote :7

Zo maar eens mijn excelletje vullen met de echte aankoopsom ipv al 2 jaar fictieve bedragen intikken *O*
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_191260313
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 09:59 schreef Syrena het volgende:
Ohhh tof zeg. Hoop echt dat jullie het eraf krijgen O+

Ik heb het contract hier weer doorgespit en me maar neergelegd bij de rol van echtgenote :7

Zo maar eens mijn excelletje vullen met de echte aankoopsom ipv al 2 jaar fictieve bedragen intikken *O*
Waarom erbij neerleggen? Het is niet veel moeite voor de makelaar om het te veranderen in 'koper'. Ik vind het echt een beetje vreemd, eigenlijk. Ook nog niet eerder gezien.

Je bent toch ook gewoon medekoper? Mede-eigenaar dadelijk?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191260443
Wij konden wijzigingen voor het koopcontract heel makkelijk doorsturen. Het kopje echtgenote kunnen ze vast zo aangepassen naar koper.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
  donderdag 30 januari 2020 @ 10:18:03 #114
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191260489
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 09:59 schreef Syrena het volgende:
Ohhh tof zeg. Hoop echt dat jullie het eraf krijgen O+

Ik heb het contract hier weer doorgespit en me maar neergelegd bij de rol van echtgenote :7

Zo maar eens mijn excelletje vullen met de echte aankoopsom ipv al 2 jaar fictieve bedragen intikken *O*
Dat zou ik zeker niet doen, als de notaris het ook zo neerzet zou dat ook gevolgen kunnen hebben, zeker als jullie niet in gemeenschap van goederen getrouwd zijn.

Wij verbaasden ons er al over dat het bij het koopcontract uit 1980 van mijn ouders nog zo gedaan was, maar we zijn inmiddels 40 jaar verder.

De makelaar past het maar aan, ik heb zelfs met de makelaar gebeld voor een aanpassing toen bleek dat ik in het contract stond als mevrouw zijn achternaam - meisjesnaam.
Ten eerste gebruik ik zijn achternaam helemaal niet meer en toen ik dat nog wel deed kwam zijn achternaam na mijn eigen achternaam.

Ze passen het maar aan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 30 januari 2020 @ 10:24:57 #115
248821 Rauw.
op je bord.
pi_191260577
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 08:14 schreef Syrena het volgende:
Suffe vraag, die ik niet aan de makelaar wil stellen :')

We hebben het conceptkoopcontract gisteren gekregen. Er staat Koper en daaronder de naam van mijn man. In de tweede kolom staat Echtgenote en dan mijn gegevens.

En dan bla dat de echtgenote de koper niet mag dwarszitten bij de koop (ruwweg samengevat komt het daar op neer).

Hoort dat zo? Ik koop óók :(
Sterker nog, ik heb straks de meeste overwaarde én meer spaargeld dat er in gaat :(

Ik vermoed dat het er zo staat omdat we getrouwd zijn. Ik vind het echt stom :@
Vreemd, ik ben niet getrouwd en wij zijn evenveel eigenaar.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  donderdag 30 januari 2020 @ 10:26:26 #116
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191260591
Overigens wordt mijn man wel iedere keer als eerste genoemd als koper of verkoper, terwijl daar geen enkele reden voor is: ik ben ouder (wel 2 weken), mijn achternaam komt alfabetisch veel eerder, ik heb er meer vermogen inzitten, en wij zijn niet in gemeenschap van goederen getrouwd.

Dat betekent wel dat ik altijd de aanslagen gemeentelijke belastingen en waterschap krijg, want oudste eigenaar. En tegelijkertijd kan hij ze niet inzien terwijl hij wel hoofdelijk verantwoordelijk is...

Maar waarom ik op de contracten dan niet als eerste genoemd word weet ik niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 30 januari 2020 @ 10:31:29 #117
248821 Rauw.
op je bord.
pi_191260643
Is hij het contactpersoon?

Nu je het zegt; ik sta ook bij veel dingen als eerste.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_191260678
Ik maak huurcontracten op, en ik doe in zulke gevallen bewust juist de vrouw voorop :D
Gewoon, omdat het kan :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 30 januari 2020 @ 10:37:15 #119
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191260693
quote:
10s.gif Op donderdag 30 januari 2020 10:31 schreef Rauw. het volgende:
Is hij het contactpersoon?

Nu je het zegt; ik sta ook bij veel dingen als eerste.
Nope, sterker nog; alles loopt via mij :D
Ze hadden hem zelfs nog niet gezien of gesproken voor het ene contract getekend werd, een 1 keer gezien/gesproken voor het andere contract getekend werd, en dat was het "we gaan ervoor" gesprek dat eindigde in de felicitaties met de aankoop van de kavel :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_191260695
Ff google aangeslingerd. Heeft geen gevolgen, als we gaan scheiden heb ik gewoon recht op de helft :7
We gaan sowieso notarieel wel goed laten vastleggen wie wat inlegt, omdat mijn overwaarde veel hoger zal zijn dan de zijne.

En als hij weg wil mep ik 'm op z'n tets, en verberg 'm onder het tuinhuis :(
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_191260768
Hij is wel contactpersoon ja. Vooral omdat ik de makelaar niet goed kan hebben :') klein dorp, ik heb een ex die goed bevriend met hem was, waren beiden nogal casanova's.

Hij wil graag ons huis verkopen, heeft al vaker gehint, ik wil dat dus liever niet. Nu blijkt dat hij dat gemerkt heeft, en nu krijgen we mails dat hij ons enorm kan matsen met de courtage _O- Vrijdag komt makelaar2, benieuwd wat die vraagt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  donderdag 30 januari 2020 @ 10:45:19 #122
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191260790
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 10:37 schreef Syrena het volgende:
Ff google aangeslingerd. Heeft geen gevolgen, als we gaan scheiden heb ik gewoon recht op de helft :7
We gaan sowieso notarieel wel goed laten vastleggen wie wat inlegt, omdat mijn overwaarde veel hoger zal zijn dan de zijne.

En als hij weg wil mep ik 'm op z'n tets, en verberg 'm onder het tuinhuis :(
Want jullie zijn al getrouwd (in gemeenschap van goederen) en hebben ieder een eigen vermogensdeel in de aankoop zitten dat niet van de ander is?

En je noemt het jouw overwaarde? Op je huidige woning? Die is hoger dan de overwaarde op zijn huidige woning?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 30 januari 2020 @ 10:47:37 #123
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191260818
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 10:43 schreef Syrena het volgende:
Hij is wel contactpersoon ja. Vooral omdat ik de makelaar niet goed kan hebben :') klein dorp, ik heb een ex die goed bevriend met hem was, waren beiden nogal casanova's.

Hij wil graag ons huis verkopen, heeft al vaker gehint, ik wil dat dus liever niet. Nu blijkt dat hij dat gemerkt heeft, en nu krijgen we mails dat hij ons enorm kan matsen met de courtage _O- Vrijdag komt makelaar2, benieuwd wat die vraagt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan past casanova maar fijn het contract aan en wijzigt "echtgenote" in "koper".
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_191260865
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 10:37 schreef Syrena het volgende:
Ff google aangeslingerd. Heeft geen gevolgen, als we gaan scheiden heb ik gewoon recht op de helft :7
We gaan sowieso notarieel wel goed laten vastleggen wie wat inlegt, omdat mijn overwaarde veel hoger zal zijn dan de zijne.

En als hij weg wil mep ik 'm op z'n tets, en verberg 'm onder het tuinhuis :(
Ik zou er toch geen risico mee lopen en het wél laten veranderen Dat is echt een kleine moeite digitaal en het is gewoon niet correct zoals het nu is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191261099
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 10:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Want jullie zijn al getrouwd (in gemeenschap van goederen) en hebben ieder een eigen vermogensdeel in de aankoop zitten dat niet van de ander is?

En je noemt het jouw overwaarde? Op je huidige woning? Die is hoger dan de overwaarde op zijn huidige woning?
Sinds juni getrouwd, dus beperkte gemeenschap van goederen. Zijn huis is in dec 2016 verkocht, hij hoeft zijn overwaarde niet meer in te brengen, maar doet dat wel. Overwaarde was ca 5000 euro.

Mijn woning wordt nu verkocht, overwaarde ca 30000-40000.
En dan willen we nog spaargeld inleggen, even kijken hoeveel, om te zien of we onder de 60% grens kunnen komen.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_191261104
Heb intussen gemaild :7
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  donderdag 30 januari 2020 @ 11:32:26 #127
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191261440
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 11:09 schreef Syrena het volgende:

[..]

Sinds juni getrouwd, dus beperkte gemeenschap van goederen. Zijn huis is in dec 2016 verkocht, hij hoeft zijn overwaarde niet meer in te brengen, maar doet dat wel. Overwaarde was ca 5000 euro.

Mijn woning wordt nu verkocht, overwaarde ca 30000-40000.
En dan willen we nog spaargeld inleggen, even kijken hoeveel, om te zien of we onder de 60% grens kunnen komen.
Dan zou ik zeker wat aan die benaming doen, dat is echt bizar als jullie 2 huizen verkopen en samen 1 huis kopen dat jij dan als "echtgenote van" wordt neergezet, helemaal omdat het nieuwe gemeenschap van goederen al op jullie van toepassing is.

Ik moest toch ons koopcontract erbij hebben omdat ik de aanbetaling voor de kavel vandaag moest overmaken aan de projectontwikkelaar die de kavel verkoopt, en daar staat in:
quote:
hierna (tezamen) te noemen: koper
Maar ik zie dat je inmiddels gemaild hebt, heel verstandig ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 30 januari 2020 @ 11:48:44 #128
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191261688
In het verkoopcontract staat "verkopers" en dan onze namen en daaronder:

quote:
De onder (A) genoemde personen hierna te noemen "verkoper"

Verkoper verklaart voor zover nodig te handelen met toestemming van zijn echtgeno(o)t(e)/geregistreerd partner die als bewijs daarvan deze akte medeondertekent.
Dat impliceert wat mij betreft dat er echt diverse varianten zijn waarbij de ene partij de enige koper is, maar die niet zonder toestemming onroerend goed kan (ver)kopen, terwijl in jullie geval er helemaal geen sprake is van één koper, maar gewoon van 2 kopers.
Overigens zou dat in ons verkoopcontract ook echt niet anders kunnen, want toen we het kochten waren we nog (net) niet getrouwd.

Maar ook voor de hypotheek lijkt het me handig als je ook als koper cq eigenaar geregistreerd staat.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_191261753
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 11:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan zou ik zeker wat aan die benaming doen, dat is echt bizar als jullie 2 huizen verkopen en samen 1 huis kopen dat jij dan als "echtgenote van" wordt neergezet, helemaal omdat het nieuwe gemeenschap van goederen al op jullie van toepassing is.

Ik moest toch ons koopcontract erbij hebben omdat ik de aanbetaling voor de kavel vandaag moest overmaken aan de projectontwikkelaar die de kavel verkoopt, en daar staat in:
[..]

Maar ik zie dat je inmiddels gemaild hebt, heel verstandig ;)
Dat hierna te noemen kopers staat er wel al in. En ergens 'koppel'.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  donderdag 30 januari 2020 @ 12:03:39 #130
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191261920
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 11:53 schreef Syrena het volgende:

[..]

Dat hierna te noemen kopers staat er wel al in. En ergens 'koppel'.
Maarre.... je moet casanova hebben voor die aanpassing?
Weet casanova al wel dat jij de verkoper van jullie huidige woning bent?

Ik heb zelfs het huurcontract voor onze tijdelijke woning net even bekeken en ook daar staan we gewoon beiden als huurder.
En verdomd, ook daar mijn man weer als eerste.... hoewel dat in dat geval nog wel enige logica heeft want we hebben voor de inkomenseis alleen zijn inkomen opgegeven :')

Maar goed, bij al die (ver)koopcontracten weet men helemaal niet hoe dat zich hier thuis verhoudt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_191262007
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 11:48 schreef Leandra het volgende:
In het verkoopcontract staat "verkopers" en dan onze namen en daaronder:
[..]

Dat impliceert wat mij betreft dat er echt diverse varianten zijn waarbij de ene partij de enige koper is, maar die niet zonder toestemming onroerend goed kan (ver)kopen, terwijl in jullie geval er helemaal geen sprake is van één koper, maar gewoon van 2 kopers.
Overigens zou dat in ons verkoopcontract ook echt niet anders kunnen, want toen we het kochten waren we nog (net) niet getrouwd.

Maar ook voor de hypotheek lijkt het me handig als je ook als koper cq eigenaar geregistreerd staat.
Vroeger was het zo. Bij de verkopers van ons huis stond hij als koper maar week dat hij zonder zijn vrouw niet kon verkopen. Oude mensen al Maar ze liet wel doorschemeren het niet helemaal correct te vinden.
pi_191262112
Ja, dat weet hij.
Ik laat mijn man met casanova communiceren. Dat dan weer wel :7
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  donderdag 30 januari 2020 @ 12:17:30 #133
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191262208
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 12:07 schreef F_r het volgende:

[..]

Vroeger was het zo. Bij de verkopers van ons huis stond hij als koper maar week dat hij zonder zijn vrouw niet kon verkopen. Oude mensen al Maar ze liet wel doorschemeren het niet helemaal correct te vinden.
Bij het koopcontract van mijn ouders idem, en gezien zij de verkopers waren van ons huis.... het grappige was ook dat mijn vader daardoor juridisch de eigenaar was, en hij dus ook aanslagen gemeentelijke belastingen en dergelijke kreeg, terwijl mijn moeder een maandje ouder is.
Nu krijgt zij wel de aanslagen gemeentelijke belastingen, want samen huurder en zij is de oudste.

Mijn ouders zijn overigens wel in gemeenschap van goederen getrouwd, maar ook daar was het zo dat zij degene was die het vermogen het huwelijk binnenbracht, sterker nog; hun eerste huis had zij van haar ouders gekregen/geërfd, maar werd dus direct van hen samen omdat ze getrouwd waren, de volgende huizen hadden vervolgens juridisch mijn vader als eigenaar.

We hebben daar ook wel een beetje over lopen dollen bij de notaris, het is dat ze moest tekenen omdat je niet zonder toestemming iemands dak boven het hoofd kunt verkopen als je getrouwd bent, maar het blijft bizar.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 30 januari 2020 @ 12:20:55 #134
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191262268
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 12:11 schreef Syrena het volgende:
Ja, dat weet hij.
Ik laat mijn man met casanova communiceren. Dat dan weer wel :7
Op dat contract ben jij wel de verkoper dan, maar omdat je iemands echtelijke woning niet zonder toestemming kunt verkopen moet hij wel tekenen voor de verkoop van jouw huis :D _O-

Toen mijn man zijn huis verkocht drukte iedereen ons op het hart niet nog even snel te trouwen voor de verkoop van zijn huis, want dan zou al het papierwerk weer opnieuw moeten.
Dus zijn huis verkocht, ons huis gekocht en toen getrouwd, in die volgorde.... in anderhalve maand tijd ongeveer :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_191262532
Mijn man krijgt in alle aanslagen zo stom. We zijn beide 50% eigenaar.
  donderdag 30 januari 2020 @ 12:35:39 #136
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191262583
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 12:32 schreef F_r het volgende:
Mijn man krijgt in alle aanslagen zo stom. We zijn beide 50% eigenaar.
Dan is hij ouder dan jij.
Wij zijn juridisch ook 50/50 eigenaar (het feitelijke verschil is notarieel vastgelegd), maar ik ben 2 weken ouder, dus ik krijg alle aanslagen.

Gelukkig maar, want ik hou dat soort dingen allemaal bij, het zou echt te bizar voor woorden zijn als ik mijn man moest vragen de aanslag voor mij te downloaden, want degene die hem niet ontvangen heeft kan hem niet eens inzien als ze inloggen bij de gemeente :{
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_191262615
Hij is idd ouder maar ik regel het.
pi_191262634
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 12:32 schreef F_r het volgende:
Mijn man krijgt in alle aanslagen zo stom. We zijn beide 50% eigenaar.
Dat is omdat hij ouder is. Mijn man krijgt ze ook, maar ik gebruik zijn Digid vaker dan hijzelf, dus mij boeit dat allemaal niet zo. Ik regel hier alles. Ooit had mijn man een huis samen met een ex die de oudste was en niet in dat huis woonde. Kreeg die ex de aanslagen voor de eigenaren en mijn man als bewoner de andere aanslagen.
  donderdag 30 januari 2020 @ 12:40:42 #139
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191262675
Bij het waterschap hadden ze dat in eerste instantie fout gedaan trouwens, was het deels op zijn naam en deels op mijn naam (helemaal onlogisch), en toen ik daar over belde zegt dat mens aan de telefoon dat ik dan maar even de DigiD van mijn man moest gebruiken om in te loggen als ik die aanslag wilde kunnen inzien.
Afgezien van het feit dat het al niet volgens hun eigen regels was dat de aanslag op naam van mijn man was (want gezamenlijk eigenaar en ik de oudste) is het natuurlijk helemaal te bizar voor woorden dat een medewerker van een overheidsinstantie adviseert de DigiD van een ander te gebruiken.

Daar dus wel een klacht over ingediend, excuses gekregen, medewerkers zouden geïnstrueerd worden en de tenaamstelling van de aanslagen klopte het volgende jaar gewoon.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_191262774
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2020 12:38 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Dat is omdat hij ouder is. Mijn man krijgt ze ook, maar ik gebruik zijn Digid vaker dan hijzelf, dus mij boeit dat allemaal niet zo. Ik regel hier alles. Ooit had mijn man een huis samen met een ex die de oudste was en niet in dat huis woonde. Kreeg die ex de aanslagen voor de eigenaren en mijn man als bewoner de andere aanslagen.
Maar hij kijkt daar dus nooit. En dan ineens ik had een mail kun jij even inloggen. Ik zou het fijner vinden als je kunt kiezen wie het krijgt.
  donderdag 30 januari 2020 @ 12:49:25 #141
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191262859
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 12:36 schreef F_r het volgende:
Hij is idd ouder maar ik regel het.
Ja, je bent ook hoofdelijk verantwoordelijk, maar je kunt het niet eens inzien.
Die inzage zou gewoon geregeld moeten kunnen worden, zeker anno 2020 waarbij alle overheidsinstanties met DigiD te benaderen zijn.
Ik zie immers in mijn.overheid bij "mijn kadastrale gegevens" ook dat ik 50% eigenaar ben van onze woning.
Volgens mij staat bij mijn man niet eens "WOZ-gegevens" bij "Wonen" onder mijn.overheid puur omdat de aanslag op mijn naam staat.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 30 januari 2020 @ 12:51:37 #142
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191262904
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 12:45 schreef F_r het volgende:

[..]

Maar hij kijkt daar dus nooit. En dan ineens ik had een mail kun jij even inloggen. Ik zou het fijner vinden als je kunt kiezen wie het krijgt.
Ik zou het logischer vinden als een ieder die aansprakelijk is het zou kunnen inzien.
Het is toch raar dat je hoofdelijk aansprakelijk bent voor de betaling van een belasting maar de aanslag van diezelfde belasting niet kunt inzien?
Of denk je dat ze het alleen bij mij gaan halen als ik de gemeentelijke belastingen niet betaal?
Dat zou wel een leuke zijn, want met mijn inkomen zou ik waarschijnlijk zelfs voor kwijtschelding in aanmerking komen :D :') _O-
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_191262980
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 12:45 schreef F_r het volgende:

[..]

Maar hij kijkt daar dus nooit. En dan ineens ik had een mail kun jij even inloggen. Ik zou het fijner vinden als je kunt kiezen wie het krijgt.
Oh, zijn mail van Mijnoverheid komt in mijn mailbox (dat spreekt voor zich). Laat hem dat daar even aanpassen dan, da’s voor jou veel makkelijker.
pi_191263172
Ik woonde koud een maand officieel bij schaap in zijn koophuis, en toen kwam de waterschapsbelasting al op mijn naam binnen :D Ik ben inderdaad ouder.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 30 januari 2020 @ 13:25:13 #145
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191263446
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 13:06 schreef miss_sly het volgende:
Ik woonde koud een maand officieel bij schaap in zijn koophuis, en toen kwam de waterschapsbelasting al op mijn naam binnen :D Ik ben inderdaad ouder.
Bizar toch? En dan was jij niet eens (mede-)eigenaar....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_191263453
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 13:25 schreef Leandra het volgende:

[..]

Bizar toch? En dan was jij niet eens (mede-)eigenaar....
Nope. We woonden wel officieel samen, maar wel in zijn huis.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 30 januari 2020 @ 13:28:49 #147
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191263508
Overigens heb ik het nog vreemder meegemaakt, in het begin van deze eeuw overwoog ik te gaan samenwonen, in dat geval zou degene met wie ik ging samenwonen er toestemming voor moeten verlenen dat ik de kinderbijslag voor mijn 9-jarige kind (dat mijn achternaam had en helemaal niets met hem te maken had) op mijn rekening zou blijven ontvangen.
Nou is dat samenwonen uiteindelijk niet doorgegaan, maar ik heb er destijds wel contact over gehad met iemand op het ministerie dat er over ging, ik vond dat zo ronduit bizar.
Ook dat is wel aangepast trouwens, dat was ook echt niet meer van deze tijd.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_191263850
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2020 12:55 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Oh, zijn mail van Mijnoverheid komt in mijn mailbox (dat spreekt voor zich). Laat hem dat daar even aanpassen dan, da’s voor jou veel makkelijker.
Dat kan. Maar ik vind het gewoon stom dat je niet zelf kunt kiezen op wie zijn naam het binnenkomt. Eigenlijk vind ik sinds digid moet je beide krijgen. Waarom kan ik de woz gegevens niet inzien? het is ook mijn woning
  donderdag 30 januari 2020 @ 14:04:19 #149
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191263913
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 13:58 schreef F_r het volgende:

[..]

Dat kan. Maar ik vind het gewoon stom dat je niet zelf kunt kiezen op wie zijn naam het binnenkomt. Eigenlijk vind ik sinds digid moet je beide krijgen. Waarom kan ik de woz gegevens niet inzien? het is ook mijn woning
Helemaal als je nagaat wat je wel kunt inzien.
Als ik inlog op mijn.overheid kan ik de gegevens incl. BSN zien van:
• Mijn minderjarige kind (okay, dat is logisch)
• Mijn echtgenoot (ook nog redelijk logisch)
• Mijn meerderjarige kind (Hmmz.... waarom?)
• Mijn moeder (Huh? Oh? Waarom?)
• Mijn vader (Huh? Oh? Waarom?)

Maar mijn man kan de aanslag gemeentelijke belastingen voor zijn eigen huis niet in inzien omdat het ook mijn huis is en de aanslag aan mij gericht is :')

Van datzelfde minderjarige kind kan ik bij de zorgverzekering zijn gegevens niet inzien omdat ik niet degene ben die onze zorgverzekering heeft afgesloten |:(
Geen scheiding ofzo, zijn eigen moeder, die op dezelfde verzekering staat.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 30 januari 2020 @ 14:32:57 #150
149959 SQ
snelle trees
pi_191264200
Ik kan wel de toeslaggegevens wijzigen, maar niét de rekening waarop de toeslag gestort wordt. Ook al zoiets _O-
disclaimer
  donderdag 30 januari 2020 @ 14:44:07 #151
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191264360
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2020 14:32 schreef SQ het volgende:
Ik kan wel de toeslaggegevens wijzigen, maar niét de rekening waarop de toeslag gestort wordt. Ook al zoiets _O-
Kan BB dat wel zonder jouw toestemming of moeten jullie er beiden voor tekenen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_191264517
Ik heb ook eens een klacht ingediend over die woz info. Absurd dat ik daar niet bij kan. Bij de bank heb ik ook al eens een klacht ingediend omdat onze en/of rekening mijn naam niet bevat.

Administratief kon het niet anders blablabla :r

In ons koopcontract staat kopje 1: koper, kopje 2: echtgeno(o)t(e), geregistreerd partner of andere medeverkoper.
En dat alles ingezamelijke overeenstemming moet zijn. Standaard nvm contract dacht ik
pi_191264562
Bij mijn bank weigeren ze mijn getrouwde naam te gebruiken ook zo stom
  donderdag 30 januari 2020 @ 16:18:15 #154
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_191265605
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 12:35 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan is hij ouder dan jij.
Wij zijn juridisch ook 50/50 eigenaar (het feitelijke verschil is notarieel vastgelegd), maar ik ben 2 weken ouder, dus ik krijg alle aanslagen.

Gelukkig maar, want ik hou dat soort dingen allemaal bij, het zou echt te bizar voor woorden zijn als ik mijn man moest vragen de aanslag voor mij te downloaden, want degene die hem niet ontvangen heeft kan hem niet eens inzien als ze inloggen bij de gemeente :{
Ah is leeftijd de reden?

Je omschrijft hier precies mijn MEGA frustratie met aanslagen.
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 30 januari 2020 @ 16:23:58 #155
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_191265695
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2020 14:32 schreef SQ het volgende:
Ik kan wel de toeslaggegevens wijzigen, maar niét de rekening waarop de toeslag gestort wordt. Ook al zoiets _O-
Ja hier idem. Man heeft ooit op zijn naam de toeslag aangevraagd en daarom mag ik niet alles inzien maar mag wel gewoon zijn inkomen etc aanpassen.
En wat mag ik niet zien? De datum en bedrag wat er is uitbetaald.
Het is echt te idioot voor woorden.
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 30 januari 2020 @ 16:25:56 #156
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_191265713
Onze en/of rekening bevat dan wel netjes mijn getrouwde-meisjesnaam, dat dan weer wel.
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 30 januari 2020 @ 16:41:31 #157
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191265935
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2020 16:18 schreef laziness het volgende:

[..]

Ah is leeftijd de reden?

Je omschrijft hier precies mijn MEGA frustratie met aanslagen.
Yep, de oudste eigenaar krijgt de aanslag.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 30 januari 2020 @ 16:52:34 #158
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_191266082
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 09:20 schreef Sumppi het volgende:

[..]

Leuk om de bouw te kunnen volgen. Van harte.

Waar heb je de verhuisdozen besteld? O-)
Praxis, met 40% korting. Ze zijn eigenlijk overal wel 2 euro of meer.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_191266130
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 14:59 schreef F_r het volgende:
Bij mijn bank weigeren ze mijn getrouwde naam te gebruiken ook zo stom
Waar slaat dat nou weer op. Niet ING hoop ik.
  donderdag 30 januari 2020 @ 17:29:00 #160
248821 Rauw.
op je bord.
pi_191266511
Action zijn de verhuisdozen 99ct per stuk.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  donderdag 30 januari 2020 @ 17:30:47 #161
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_191266528
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 17:29 schreef Rauw. het volgende:
Action zijn de verhuisdozen 99ct per stuk.
Ik kwam ze tegen op internet. Maar ik was toch een beetje bang voor bagger kwaliteit. Het steelpannetje dat ik daar had gekocht was na drie keer vaatwasser ook opgelost.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_191266646
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 16:56 schreef Pendule het volgende:

[..]

Waar slaat dat nou weer op. Niet ING hoop ik.
Nee abn. Dan moet ik met mijn trouwboekje langs een filiaal. Die niet meer in de buurt zit. En nieuwe pasjes kosten weer geld. Ik vind het gewoon stom. Ze nemen toch je gba over.
  donderdag 30 januari 2020 @ 18:19:14 #163
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191267045
quote:
7s.gif Op donderdag 30 januari 2020 17:30 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Ik kwam ze tegen op internet. Maar ik was toch een beetje bang voor bagger kwaliteit. Het steelpannetje dat ik daar had gekocht was na drie keer vaatwasser ook opgelost.
Ik vind de kwaliteit van de bouwmarkt verhuisdozen ook niet denderend.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 30 januari 2020 @ 18:36:59 #164
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_191267237
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2020 12:38 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Dat is omdat hij ouder is. Mijn man krijgt ze ook, maar ik gebruik zijn Digid vaker dan hijzelf, dus mij boeit dat allemaal niet zo. Ik regel hier alles. Ooit had mijn man een huis samen met een ex die de oudste was en niet in dat huis woonde. Kreeg die ex de aanslagen voor de eigenaren en mijn man als bewoner de andere aanslagen.
Echt?
Hier 50-50 eigenaar, gemeenschap v goederen maar ik heb nog nooit een aanslag gedownload?
Geloof ik. Denk ik. :@
***
  donderdag 30 januari 2020 @ 18:38:24 #165
248821 Rauw.
op je bord.
pi_191267250
quote:
7s.gif Op donderdag 30 januari 2020 17:30 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Ik kwam ze tegen op internet. Maar ik was toch een beetje bang voor bagger kwaliteit. Het steelpannetje dat ik daar had gekocht was na drie keer vaatwasser ook opgelost.
Tot nu toe zijn ze voor mij prima. 1 handgat is gescheurd omdat ik met m'n lompe gewoonten eraan trok om 4 relatief zware opgestapelde dozen te verschuiven. Anderzijds kan ik er wel 2 van die dozen opgestapeld optillen aan de onderste handgaten..
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_191267267
quote:
7s.gif Op donderdag 30 januari 2020 17:30 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Ik kwam ze tegen op internet. Maar ik was toch een beetje bang voor bagger kwaliteit. Het steelpannetje dat ik daar had gekocht was na drie keer vaatwasser ook opgelost.
Die van de Action zijn echt matig van kwaliteit. Bananendozen en tweedehands van het verhuisbedrijf is een betere optie
pi_191308362
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 12:35 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan is hij ouder dan jij.
Wij zijn juridisch ook 50/50 eigenaar (het feitelijke verschil is notarieel vastgelegd), maar ik ben 2 weken ouder, dus ik krijg alle aanslagen.

Gelukkig maar, want ik hou dat soort dingen allemaal bij, het zou echt te bizar voor woorden zijn als ik mijn man moest vragen de aanslag voor mij te downloaden, want degene die hem niet ontvangen heeft kan hem niet eens inzien als ze inloggen bij de gemeente :{
Uh? Ik ben jonger dan mijn partner, niet getrouwd.Hij 60% eigenaar en ik 40% maar alle gemeentelijke aanslagen staan op mijn naam. Ik heb de gemeente gebeld en hun gaven aan dat ze mijn verhuizing eerder hebben verwerkt en het daardoor aan mij gericht is.
  zondag 2 februari 2020 @ 14:34:38 #168
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191308394
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 14:32 schreef MeisjeEmmen1986 het volgende:

[..]

Uh? Ik ben jonger dan mijn partner, niet getrouwd.Hij 60% eigenaar en ik 40% maar alle gemeentelijke aanslagen staan op mijn naam. Ik heb de gemeente gebeld en hun gaven aan dat ze mijn verhuizing eerder hebben verwerkt en het daardoor aan mij gericht is.
Dat is geen verwerking volgens de richtlijnen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_191308782
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 14:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is geen verwerking volgens de richtlijnen.
Dit staat er:

Er zijn regels om te bepalen op welke naam een aanslag moet staan. Een belastingaanslag staat op naam van de persoon die het langst staat ingeschreven. Zijn personen tegelijk ingeschreven? Dan staat de aanslag op naam van de oudste in leeftijd.

Ik ben digitaal ook een paar uur eerder verhuisd....
pi_191309096
Oh, jullie hebben het over mijn frustraties. O+ Overal (koopcontract, bank, ...) eerst zijn naam, gemeentelijke aanslagen op zijn naam, etc. etc. Gelukkig beheer ik zijn DigID, anders zou het nog wat worden.

Zou anno 2020 toch echt wel anders mogen kunnen.
Protège moi de mes désirs.
pi_191309116
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2020 15:10 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Oh, jullie hebben het over mijn frustraties. O+ Overal (koopcontract, bank, ...) eerst zijn naam, gemeentelijke aanslagen op zijn naam, etc. etc. Gelukkig beheer ik zijn DigID, anders zou het nog wat worden.

Zou anno 2020 toch echt wel anders mogen kunnen.
Hier precies dezelfde situatie! Niet meer van deze tijd, zucht....
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_191309121
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2020 15:10 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Oh, jullie hebben het over mijn frustraties. O+ Overal (koopcontract, bank, ...) eerst zijn naam, gemeentelijke aanslagen op zijn naam, etc. etc. Gelukkig beheer ik zijn DigID, anders zou het nog wat worden.

Zou anno 2020 toch echt wel anders mogen kunnen.
Gaat vaak op leeftijd. Oudste eerst. Bij gemeente, waterschap, etc. dan
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_191309233
Edit: ik zie nu dat in het koopcontract ik eerst word genoemd. 8-) Man wordt genoemd onder “Echtgeno(o)t(e), geregistreerd partner of andere medekoper”.

Maar in documentatie van de notaris word ik wel “partner van ...” genoemd.
Protège moi de mes désirs.
  zondag 2 februari 2020 @ 19:58:04 #174
248821 Rauw.
op je bord.
pi_191314965
Serieus, een van de grootste onverwachte kostenposten bij mijn huidige verhuizing is de stortkosten...

Ik bljif maar heen en weer rijden naar de stort :')

Gelukkig ook heel veel wat goed gebruikt kan worden in de textielcontainer.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_191316313
Blij dat de stort hier gratis is. Verwacht ook nog wel wat ritten die kant op.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_191324487
Zo, onze eerste week slopen, breken, afstomen en opruimen zit er op! Heel iets vertraging opgelopen omdat er 3 lagen behang op onze slaapkamermuren zaten 8)7 . De stukadoor is geweest om een laagje aan te brengen zodat mijn vriend vandaag het vliesbehang kan plakken, morgen is de slaapkamer van onze zoon aan de beurt. Alle vloerbedekking is er uit, de warmtelampen (why |:( :') ) zijn er uit, morgenavond komt onze timmerman voor een nieuw stuk plafond te plaatsen. De badkamer is voor 80% gesloopt en vanavond/morgen kan de stukadoor de woonkamer doen.

Nu een aanvraag doen om 2 meters samen te voegen, onze garage heeft er een en onze woning. Donderdag worden de spullen voor de badkamer gebracht en maandag kan men daar mee starten.

*O*
  maandag 3 februari 2020 @ 14:33:12 #177
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_191326997
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 19:58 schreef Rauw. het volgende:
Serieus, een van de grootste onverwachte kostenposten bij mijn huidige verhuizing is de stortkosten...

Ik bljif maar heen en weer rijden naar de stort :')

Gelukkig ook heel veel wat goed gebruikt kan worden in de textielcontainer.
Is er niets gratis dan? In onze gemeente kunnen we 3x per jaar gratis grof vuil brengen, daarna moet je betalen.

Hier is inmiddels de scheiding officieel afgerond, heb ik mijn geld binnen en staat dus niets meer in de weg voor de hypotheekaanvraag. Gegevens zijn opgestuurd, morgen krijg ik de laatste formulieren binnen en is het even wachten op goedkeuring. Met wat geluk is dat einde deze week. Dan volgende week de bankgarantie storten en vooral nog even twee maanden wachten.

Morgen ga ik eens meubels bestellen. Afgelopen zaterdag een prijs laten berekenen van een bank, maar op zaterdag mochten ze geen offertes afgeven :? Dus gewoon op een blaadje geschreven. Viel precies binnen budget, nog een keer nagemeten (maar goed ook) en nu weet ik dat de bank die ik op het oog heb ook past. Zat tien weken levertijd op, dus moet nu echt opschieten. Meubelset bij dezelfde winkel (Pronto wonen) bestellen, dus eens even kijken of ze nog wat aan de totaalprijs kunnen doen ;)
Don't let my username fool you...
pi_191330505
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 14:33 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Morgen ga ik eens meubels bestellen. Afgelopen zaterdag een prijs laten berekenen van een bank, maar op zaterdag mochten ze geen offertes afgeven :? Dus gewoon op een blaadje geschreven. Viel precies binnen budget, nog een keer nagemeten (maar goed ook) en nu weet ik dat de bank die ik op het oog heb ook past. Zat tien weken levertijd op, dus moet nu echt opschieten. Meubelset bij dezelfde winkel (Pronto wonen) bestellen, dus eens even kijken of ze nog wat aan de totaalprijs kunnen doen ;)
Lekker vage zaak. Maar 1 iemand die de offertes maakt en die is op zaterdag vrij of zo? :')
pi_191330560
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 14:33 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Is er niets gratis dan? In onze gemeente kunnen we 3x per jaar gratis grof vuil brengen, daarna moet je betalen.

Hier mag je de geweldige hoeveelheid van 50 kilo per jaar gratis storten. :')
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_191330659
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:25 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Hier mag je de geweldige hoeveelheid van 50 kilo per jaar gratis storten. :')
In Rotterdam alles onbeperkt "gratis". Zowel naar de stort rijden of op laten halen.
In 2019 betaalde ik als eenpersoonshuishouden dan weer wel 275 euro aan afvalstoffenheffing. Maar kun je vervolgens gewoon wekelijks naar het milieupark om zooi te droppen. >:)
  maandag 3 februari 2020 @ 19:54:45 #181
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191332224
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:31 schreef NedKelly het volgende:

[..]

In Rotterdam alles onbeperkt "gratis". Zowel naar de stort rijden of op laten halen.
In 2019 betaalde ik als eenpersoonshuishouden dan weer wel 275 euro aan afvalstoffenheffing. Maar kun je vervolgens gewoon wekelijks naar het milieupark om zooi te droppen. >:)
In Amersfoort ook en grof vuil kunnen ze ook nog ophalen.
Dat is in onze nieuwe woonplaats niet zo; wel gratis brengen, maar niet gratis ophalen, dat kost dan weer ¤ 35 per kuub ofzo.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 3 februari 2020 @ 20:46:26 #182
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_191333385
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:21 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Lekker vage zaak. Maar 1 iemand die de offertes maakt en die is op zaterdag vrij of zo? :')
Tja, vanwege de drukte blijkbaar. Het is dat de zaak ongeveer om de hoek zit, maar je zou er maar speciaal voor naartoe gereden zijn. Het ging dus om Pronto Wonen, niet de kleinste gezien het aantal vestigingen.
Don't let my username fool you...
  dinsdag 4 februari 2020 @ 10:43:06 #183
248821 Rauw.
op je bord.
pi_191341437
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 14:33 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Is er niets gratis dan? In onze gemeente kunnen we 3x per jaar gratis grof vuil brengen, daarna moet je betalen.
Tot 1 kuub komen ze gratis ophalen. Maar dan moet je op de aangegeven dag van 8 tot 12 thuis zijn om een handtekening te zetten dat je afstand doet van je spullen.

De stort kost 24 euro per 100kg afval.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_191343598
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:46 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Tja, vanwege de drukte blijkbaar. Het is dat de zaak ongeveer om de hoek zit, maar je zou er maar speciaal voor naartoe gereden zijn. Het ging dus om Pronto Wonen, niet de kleinste gezien het aantal vestigingen.
Nou dat dus. Die offerte komt toch gewoon uit de computer rollen, of is het net als bij de keukenbusiness dat ze even achter moeten overleggen wat de prijs is.....
pi_191343617
Op bankstellen zit een behoorlijke marge, dus dat zou zo maar kunnen.

Hier is het koopcontract getekend en het taxatierapport van de nieuwe woning is rond. Onze oude woning wordt voor een mooi bedrag verkocht, dus ik ben helemaal blij. *O* Ik hoop dat we in elk geval volgende week de financiering erdoor hebben.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
  Moderator vrijdag 7 februari 2020 @ 20:38:22 #186
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_191397327
HELP!

Optie 1.



Optie 2.



Optie 3.

 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 7 februari 2020 @ 20:43:58 #187
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191397432
Ik vind 3 het rustigst, met alle items in dezelfde richting.
Plus dat ik denk dat het handig kan zijn aan beide kanten om het eiland heen te lopen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 7 februari 2020 @ 20:45:44 #188
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191397460
3, omdat je dan kunt koken aan je eiland en zo contact hebt met de keukentafelgasten.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator vrijdag 7 februari 2020 @ 20:45:56 #189
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_191397464
Bij optie 2 komen waarschijnlijk geen of maar twee kasten aan de andere kant, dit omdat er barkrukken komen.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_191398052
Optie 3 inderdaad!
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  vrijdag 7 februari 2020 @ 21:23:16 #191
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_191398088
3, zonder twijfel
  Moderator vrijdag 7 februari 2020 @ 21:28:07 #192
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_191398181


Het kan dus ook nog met vier kasten ipv 5. Zo was hij ingetekend. Optie 3b was nog in de hoek rechtsachter een nisje
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 7 februari 2020 @ 21:30:47 #193
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_191398233
3!
***
pi_191398316
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 21:28 schreef Rene het volgende:
[ afbeelding ]

Het kan dus ook nog met vier kasten ipv 5. Zo was hij ingetekend. Optie 3b was nog in de hoek rechtsachter een nisje
D'r zit ineens een deur die ik op de plattegrond over het hoofd had gezien.
Maar dit ziet er uit als een donders compleet plaatje! ^O^
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  Moderator vrijdag 7 februari 2020 @ 21:40:16 #195
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_191398446




Het wordt dus een mooie ruime 2/1 kap.
Het vrijstaande plan kwam te ver boven ons gewenste budget. Het kon anders maar dan werd het veel concessies doen. Geen zin in :7

Via via aan deze optie gekomen. Niet aan het water maar met een mooie kavel en vrij uitzocht helemaal prima.

De hypotheek krijgen we rond, vandaag even onderzocht. Nu dus druk met de keuken :)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator zaterdag 8 februari 2020 @ 18:49:51 #196
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_191411437


Zo. Besloten :7
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zaterdag 8 februari 2020 @ 18:54:02 #197
149959 SQ
snelle trees
pi_191411512
Tof hoor, René! Is de keuken helemaal afgescheiden van de woonkamer straks?
disclaimer
  Moderator zaterdag 8 februari 2020 @ 18:59:07 #198
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_191411601
Nog niet. Maar we willen een mooi kozijn met stalen deuren ertussen
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zaterdag 8 februari 2020 @ 19:01:05 #199
149959 SQ
snelle trees
pi_191411646
Waarom heb je trouwens 3 deuren naar buiten in de keuken,?
disclaimer
  Moderator zaterdag 8 februari 2020 @ 19:02:42 #200
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_191411683
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 19:01 schreef SQ het volgende:
Waarom heb je trouwens 3 deuren naar buiten in de keuken,?
Zijn ramen. Twee middelste deuren. Stomme tekenprogramma van me doet zo dom. ;(
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_191430108
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 10:18 schreef -J-D- het volgende:
We vinden het een leuk idee van die eetbank in de keuken. Gaan we verder uitwerken!
Thx!
@:vlindertje89 dank je. Daar gaan we goed van genieten!
Quote van even geleden, maar we zijn er nog steeds mee bezig.
Ik heb niet echt verstand van de materialen van een eetbank.
Leer? Kunstleer? Iets anders?
Onze kinderen zijn (als we daar wonen) 9 en 11, dus echt kindvriendelijk hoeft het niet te zijn.
Onze gedachten zijn dat het wel handig is om makkelijk aan te kunnen schuiven, dus dat de bank niet te stroef moet zijn.
Iemand een idee?
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  maandag 10 februari 2020 @ 09:06:49 #202
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_191437499
Woehoe, afgelopen donderdag is de hypotheekaanvraag volledig goedgekeurd en vrijdag heb ik die al getekend. *O*

Afgelopen week bankstel, TV-meubel, dressoir, salontafel en boekenkast besteld. Zaterdag nog eetkamerstoelen en de eettafel kan ik pas over een tijdje doen. Ik wil per se een eiken boomstamtafel. Zit een zaak bij mij in de buurt die die altijd op voorraad heeft waarbij je dan zelf je blad kunt uitzoeken uit de voorraad. Over drie weken zouden ze nieuwe bladen geleverd krijgen, dus dan nog eens teruggaan :)

Over precies 2 maanden krijg ik de sleutel, kan me niet snel genoeg gaan.
Don't let my username fool you...
pi_191437809
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 18:45 schreef -J-D- het volgende:

[..]

Quote van even geleden, maar we zijn er nog steeds mee bezig.
Ik heb niet echt verstand van de materialen van een eetbank.
Leer? Kunstleer? Iets anders?
Onze kinderen zijn (als we daar wonen) 9 en 11, dus echt kindvriendelijk hoeft het niet te zijn.
Onze gedachten zijn dat het wel handig is om makkelijk aan te kunnen schuiven, dus dat de bank niet te stroef moet zijn.
Iemand een idee?
Dit is echt heel persoonlijk, zou gewoon zelf wat modellen bekijken en proefzitten bij een meubelzaak, je kunt heel veel modellen helemaal zelf qua materiaal en kleur samenstellen!

Als voorbeeld, wij hebben deze bij Zitmaxx besteld:

https://www.zitmaxx.nl/eetbanken/eetkamerbank-fun-163408

Kun je gelijk flink wat stalen qua stoffen en leder bekijken en voelen.

Geloof - uit mijn hoofd - dat we Colorado leer hebben, dat is 70% rundleder en 30% polyester (microvezel als toplaag).

Mooie stof, en voelt ook lekker aan, dat microvezel. We hebben het natuurlijk pas sinds december maar als het goed is voelt het ook fijner aan in de (warme) zomer, wat minder plakkerig zeg maar.

Ze hebben daar overigens aardig wat keus: https://www.zitmaxx.nl/zitmeubelen/eetbanken
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_191437894
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 09:36 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Dit is echt heel persoonlijk, zou gewoon zelf wat modellen bekijken en proefzitten bij een meubelzaak, je kunt heel veel modellen helemaal zelf qua materiaal en kleur samenstellen!

Als voorbeeld, wij hebben deze bij Zitmaxx besteld:

https://www.zitmaxx.nl/eetbanken/eetkamerbank-fun-163408

Kun je gelijk flink wat stalen qua stoffen en leder bekijken en voelen.

Geloof - uit mijn hoofd - dat we Colorado leer hebben, dat is 70% rundleder en 30% polyester (microvezel als toplaag).

Mooie stof, en voelt ook lekker aan, dat microvezel. We hebben het natuurlijk pas sinds december maar als het goed is voelt het ook fijner aan in de (warme) zomer, wat minder plakkerig zeg maar.

Ze hebben daar overigens aardig wat keus: https://www.zitmaxx.nl/zitmeubelen/eetbanken
Thanks! Hier kunnen we wel wat mee!
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_191444601
Nou, hier is zojuist 't buurwijfke met piepende bandjes en na veel geschreeuw vertrokken. Ik hoop van harte dat ze niet meer terugkomt :@

Pfff.

Conceptbrochure van de makelaar net goedgekeurd :7 Ik moet écht zeggen dat hij tot nu toe super zijn best doet. Reageert snel op apps etc.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  zondag 16 februari 2020 @ 20:38:30 #206
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_191542923
Hoeveel tijd nemen jullie tussen dat de basics in het nieuwe huis klaar zijn (muren/vloeren/badkamer etc) en het daadwerkelijke verhuizen? Wat deden jullie ertussen nog? Lampen en gordijnen ophangen misschien? Dat kan ook erna lijkt me? Ik ben bang dat ik iets over het hoofd zie, maar ik heb de datum van de vloer dus kan in principe een verhuisdatum gaan prikken.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 16 februari 2020 @ 20:41:49 #207
149959 SQ
snelle trees
pi_191542980
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 20:38 schreef Lemijn het volgende:
Hoeveel tijd nemen jullie tussen dat de basics in het nieuwe huis klaar zijn (muren/vloeren/badkamer etc) en het daadwerkelijke verhuizen? Wat deden jullie ertussen nog? Lampen en gordijnen ophangen misschien? Dat kan ook erna lijkt me? Ik ben bang dat ik iets over het hoofd zie, maar ik heb de datum van de vloer dus kan in principe een verhuisdatum gaan prikken.
Onze verhuisdrempel lag iets lager dan van de gemiddelde mens, maar mijn ervaring is dat je bijna alles nog wel na je verhuizing kunt doen. Zou me daar dus niet al te druk om maken ;)
disclaimer
  zondag 16 februari 2020 @ 20:47:10 #208
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_191543114
En vervolgvraag: hoe lever je een koopwoning op? Schoon, of is dat onzin? 1 dag terug na verhuizing zou genoeg moeten zijn toch?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 16 februari 2020 @ 21:04:11 #209
149959 SQ
snelle trees
pi_191543529
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 20:47 schreef Lemijn het volgende:
En vervolgvraag: hoe lever je een koopwoning op? Schoon, of is dat onzin? 1 dag terug na verhuizing zou genoeg moeten zijn toch?
Schoon, maar niet steriel. Maar een leeg huis heb je erg snel schoon hoor!
disclaimer
  zondag 16 februari 2020 @ 21:16:26 #210
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_191543818
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2020 21:04 schreef SQ het volgende:

[..]

Schoon, maar niet steriel. Maar een leeg huis heb je erg snel schoon hoor!
Dat, badkamer en keuken wel semi-schoon (niet blinkend) en verder alles gestofzuigd maar meer ook niet.
***
  zondag 16 februari 2020 @ 21:18:26 #211
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_191543863
Maar dat betekent dat als de vloerenmensen op vrijdag klaar zijn, ik die maandag erin zou kunnen dus....
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 16 februari 2020 @ 21:27:32 #212
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_191544061
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 21:18 schreef Lemijn het volgende:
Maar dat betekent dat als de vloerenmensen op vrijdag klaar zijn, ik die maandag erin zou kunnen dus....
Ik weet niet wat je allemaal gaat doen, maar vergeet droogtijden niet. Droogtijd van stucwerk, verlijmde vloeren (parket of tegels bijv.), dat werk.
  Moderator zondag 16 februari 2020 @ 21:29:56 #213
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_191544126
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 21:16 schreef BE het volgende:

[..]

Dat, badkamer en keuken wel semi-schoon (niet blinkend) en verder alles gestofzuigd maar meer ook niet.
Check :Y
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 16 februari 2020 @ 21:58:43 #214
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_191544867
Ik zal het aan de tegelmensen nog even vragen maar verder hoeft er weinig te drogen.

Oke mooi dan kunnen we weer beslissingen nemen! ^O^ .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 17 februari 2020 @ 11:17:27 #215
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_191550063
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 20:38 schreef Lemijn het volgende:
Hoeveel tijd nemen jullie tussen dat de basics in het nieuwe huis klaar zijn (muren/vloeren/badkamer etc) en het daadwerkelijke verhuizen? Wat deden jullie ertussen nog? Lampen en gordijnen ophangen misschien? Dat kan ook erna lijkt me? Ik ben bang dat ik iets over het hoofd zie, maar ik heb de datum van de vloer dus kan in principe een verhuisdatum gaan prikken.
Ik krijg vrijdag de sleutel en hoop er zaterdag al te kunnen slapen eigenlijk :)

Maar goed, ik begin dus vrijdag met het texen van de slaapkamer en dat zou voldoende moeten zijn om het bed erin te plaatsen. De rest komt dan de dagen erna wel. Als ik er al kan slapen ben ik al blij :)
Don't let my username fool you...
pi_191550440
Deze week tekenen voor ons nieuwe huis *O*

Eigenlijk eenzelfde huis als waar we nu wonen qua grootte, alleen dan in plaats van 20 jaar oud opgeleverd in 2018, dus eigenlijk nog nieuw. En luxer ingericht qua keuken en badkamer en volledig onderhoudsvrije tuin _O_

En nog goedkoper ook dan waar we ons eigen huis waarschijnlijk voor verkopen. Gratis van een eerdere restschuld af zijn. _O_
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191551232
Die huizenprijzen zijn echt idioot. Vorige week gehoord wat we voor ons huis kunnen krijgen als we het over een paar maanden verkopen. Alweer 10.000 tot 15.000 gestegen t.o.v. oktober.
In juni denk ik in de verkoop, eind van het jaar naar de nieuwbouw.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_191580456
quote:
7s.gif Op maandag 17 februari 2020 11:45 schreef vosss het volgende:
Deze week tekenen voor ons nieuwe huis *O*

Eigenlijk eenzelfde huis als waar we nu wonen qua grootte, alleen dan in plaats van 20 jaar oud opgeleverd in 2018, dus eigenlijk nog nieuw. En luxer ingericht qua keuken en badkamer en volledig onderhoudsvrije tuin _O_

En nog goedkoper ook dan waar we ons eigen huis waarschijnlijk voor verkopen. Gratis van een eerdere restschuld af zijn. _O_
Grats! *O*
Dat is inderdaad lekker! Zoiets hoop ik ooit te kunnen doen met ons huidige jaren '30 woning...
Maar lever je dan in op locatie?
pi_191580495
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 09:17 schreef asdqert het volgende:
Maar lever je dan in op locatie?
Van een populaire rustige buurt in een klein stadje naar een rustige en ruim opgezette nieuwbouwwijk in een klein dorpje 25 km verderop.

Enige wat ik echt inlever is binnen 3km van mn werk wonen, dat worden er nu 28 :+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191620359
Vorige week vrijdag 4 bezichtigingen gehad, afgelopen dinsdag 7. Vanmiddag contract getekend, onvoorwaardelijk verkocht *O* De kopers willen het huis gaan verhuren.
Passeren 1 april en we hoeven er pas 1 mei uit, zo fijn O+ geen overbrugging nodig ^)

Na het tekenen vroeg de makelaar of we het contract even bij de kopers wilden bezorgen. Hebben we meteen kennisgemaakt. De man woont in het geboortedorp van mijn vader, en blijkt vroeger met hem te zijn gaan stappen _O- Kleine durpen, ik hou er wel van :7
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_191620442
En makelaar casanova krijgt van mij een vet bierpakket. Konden altijd bellen, mailen, appen, kregen altijd vlot antwoord.
Hij heeft gister nog om 21 uur een aangepast concept gemaild en goed onderhandeld.

We zijn niet tot het uiterste gegaan qua verkoopprijs, we hebben een bod dat 2500 euro hoger lag laten zitten voor meer zekerheid.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_191713938
Ons huis staat sinds vanochtend op funda, nu al 30+ bezichtigingen gepland. Over overspannende markt gesproken zeg :-)

Hoe de wereld kan veranderen in tien jaar.
  donderdag 27 februari 2020 @ 14:55:38 #223
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_191713986
In 5 jaar zelfs.
5 jaar geleden verkochten wij ons ini mini flatje nog met flink verlies.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_191731304
Omdat ik @Claudia_x haar eigen topic niet wil kapen (maar het daar wel vandaan komt :+):

Trap geverfd en nieuwe trapleuningen gekocht & gemonteerd.

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 18:49 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Thanks!

Heb het haar laten zien maar ze heeft toch haar zinnen gezet op die ‘boomstammen’. :N

Nahja, toch een van de dingen die we later pas gaan doen dus laat het maar even los voor nu :+
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 22:30 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Oh ja, ze wou toch zoiets?


Heb ik me toch maar laten overhalen haar toch maar haar zin gegeven om het naar eigen smaak te maken. Ga dan maar helemaal carte blanche.

Het zou nog steeds mijn smaak niet zijn maar zij is er hoteldebotel mee dus dan ben ik ook blij ;) Uiteindelijk zal het wel wennen voor me (ik wen sneller aan dat soort dingen dan zij dat doet, of anders gezegd, I just cared less, in mijn oude appartement had ik mijn trappen bijna 7 jaar niets aan gedaan voordat ik het eindelijk had geschuurd en geverfd _O-).

Het geheel is in elk geval mooier dan hoe de oude bewoners het hadden met hun 'industrial' look.

Alleen de rand moet nog even mooi worden afgekit.



[ Bericht 0% gewijzigd door LuNaTiC op 28-02-2020 11:55:31 ]
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  vrijdag 28 februari 2020 @ 11:50:28 #225
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_191731729
Haha mijn ding is het ook niet helemaal maar al 100x beter dan wat de vorige bewoners hadden :Y
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 29 februari 2020 @ 18:34:23 #226
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_191756533
Wij gaan uit elkaar helaas maar ik heb een ontzettend leuk huisje gevonden in Groningen stad
Bloemenbuurt.
Zo enorm veel geluk gehad met deze woning, vooral in deze gekte.

Heb al bed, salontafel, bank.. wat is het gek om alles zelf te kunnen kiezen.

Hadden Julie dat ook, dat je zo onzeker bent wat is besteld qua meubels?

:X
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_191756689
Ha Uniek, ja, is lastig. Alles moet uiteindelijk ook maar bij elkaar passen en je staat er ineens alleen voor om alle keuzes te moeten maken.

Is het een idee om eerst te gaan wonen met de meest belangrijke meubels en dan, als je wat meer gevoel krijgt bij je nieuwe huis, later wat spullen aan te schaffen?

Succes en toch ook veel plezier bij het inrichten van je huis! :)
Is dat zo?
  zaterdag 29 februari 2020 @ 18:52:28 #228
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_191756814
Toen ik ging samenwonen heeft mn ex veel meubels uitgezocht en dat is nadat het uit ging weer langzaam gewijzigd naar meubels die ik zelf heb gekozen. Nu ik dit jaar ga verhuizen wordt weer een lading vervangen. Maar onzeker, nee, helemaal niet zelfs. Ik weet behoorlijk goed wat ik wil en dat is vooral gemak. Praktisch > mooi.

Ik vind het lastiger om te kiezen tussen dingen die je dagelijks gebruikt zoals een juiste kookplaat. Van gas ga ik naar inductie, maar daar is behoorlijk wat keus en ik heb echt geen idee. Ik neig nu naar een heel nieuw fornuis zodat ik ook een goede oven heb. Dat is echter best prijzig...
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  zaterdag 29 februari 2020 @ 20:19:11 #229
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_191758498
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 18:44 schreef Smallish het volgende:
Ha Uniek, ja, is lastig. Alles moet uiteindelijk ook maar bij elkaar passen en je staat er ineens alleen voor om alle keuzes te moeten maken.

Is het een idee om eerst te gaan wonen met de meest belangrijke meubels en dan, als je wat meer gevoel krijgt bij je nieuwe huis, later wat spullen aan te schaffen?

Succes en toch ook veel plezier bij het inrichten van je huis! :)
Heb het meeste wel te pakken en hoe het samen gaat uitzien? We zullen zien over 3 week
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_191918205
Wij hebben een bijkeuken waar een wastafel hangt met planchet en zeeppomp en zulks. Zie foto.
Over de lelijkheid van de wastafel zeg ik niets, ook niet over de lelijkheid van het planchet en het feit dat ervoor is gekozen het niet recht boven de wastafel te hangen maar uiterst links, omdat daar een inkeping in de wastafel zit.
Het functioneert allemaal prima en het is maar een bijkeuken.

Ik wil een spiegel boven de wastafel.
Hang ik de spiegel in het midden boven het planchet of in het midden van het muurtje?

Roept u maar!

  maandag 9 maart 2020 @ 11:23:57 #231
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191919047
Een spiegel boven het planchet maar zo breed als de muur.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 9 maart 2020 @ 11:33:33 #232
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_191919187
Vrijdag gehoord dat we ons eerste huis kunnen kopen *O*

Hele weekend bezig geweest met dingen bedenken voor in huis :)
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  Moderator maandag 9 maart 2020 @ 11:37:25 #233
5428 crew  miss_sly
pi_191919246
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 11:23 schreef Leandra het volgende:
Een spiegel boven het planchet maar zo breed als de muur.
Dit wel ja.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 9 maart 2020 @ 12:24:39 #234
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_191920069
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 10:24 schreef Malteser het volgende:
Wij hebben een bijkeuken waar een wastafel hangt met planchet en zeeppomp en zulks. Zie foto.
Over de lelijkheid van de wastafel zeg ik niets, ook niet over de lelijkheid van het planchet en het feit dat ervoor is gekozen het niet recht boven de wastafel te hangen maar uiterst links, omdat daar een inkeping in de wastafel zit.
Het functioneert allemaal prima en het is maar een bijkeuken.

Ik wil een spiegel boven de wastafel.
Hang ik de spiegel in het midden boven het planchet of in het midden van het muurtje?

Roept u maar!

[ afbeelding ]
Ik zou de wasbak als midden gebruiken.
Daar hang je toch boven om te scheren of je tanden te poetsen.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  zaterdag 14 maart 2020 @ 14:37:04 #235
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192026314
Nou, wij hadden dus het verhuisbedrijf dat ons de vorige keer verhuisd heeft (en in diezelfde periode ook mijn ouders, en 2 jaar later mijn zusje) om een offerte gevraagd en die was maar liefst 2,4 keer zo hoog als het bedrag van 2013, dus dat was even slikken.
In principe bel ik niet snel een ander als ik een tevreden klant ben, maar dit vond ik echt te zot voor woorden, dus toch een ander gebeld en die kwam maar liefst ¤ 945 goedkoper uit, plus dat de opslag maandelijks ook nog eens ¤ 19 goedkoper is en ik verwacht zo'n anderhalf jaar opslag nodig te hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 14-03-2020 17:28:04 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator zaterdag 21 maart 2020 @ 22:28:29 #236
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_192194751
Vandaag naar een bouwbedrijf geweest. Bakstenen uitgezocht:


We denken de achterste.
Dat gecombineerd met mat geglazuurde donkere dakpannen en douglas rabatgeschaafd hout (30% steen 70% hout wordt t huis

Maar vooral blij met de badkamer O+ !
Wordt plm 4x3

Kleuren wijken wat af. Maar vooral het groen is tof.



Inclusief ons uitgezochte wastafelmeubel
Handdoeken gaan we oprollen in twee wandrekjes naast het bad.



 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator zaterdag 21 maart 2020 @ 22:30:56 #237
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_192194821
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 18:49 schreef Rene het volgende:
[ afbeelding ]

Zo. Besloten :7
Keuken is ook aangepast.



Toch praktischer en een goed compromis geworden. Vinden wij ten minste. Veel kastruimte. Werkbladruimte en toch de gewenste apparatuur én 2000 euro goekdoper. Want hier-en-daar-overal-wat duizendjes... op den duur toch een opeenstapeling van op den duur veel.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_192303357
Whoei!
En toen stond ons huis te koop! Heel erg bijzonder!
Laat het maar snel verkocht raken. Dan hebben we weer wat te vieren.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 31 maart 2020 @ 10:51:10 #239
95752 crew  Chell
Kluns
pi_192368308
Wij wonen inmiddels alweer 5 maanden in ons nieuwe appartement en het is zó fijn! Ik mis ons oude huis echt helemaal niet (hooguit het gemak van 15 toko's en 2 aziatische supermarkten in de straat). Ik moet nog steeds eens goede foto's maken van binnen. Maar! Het is nu lente en nu kunnen we écht profiteren van de hoofdreden voor de verhuizing: ons balkon! Dat hebben we de afgelopen weken dus maar eens een beetje ingericht. Zo blij mee, zeker nu met al het thuiszitten. Het is nog niet af, maar we genieten er nu al intens van. Volgende aankoop wordt een parasol, dat wel :')


  dinsdag 31 maart 2020 @ 10:53:10 #240
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192368353
Voor de volledigheid hoort er ook nog een keer het uitzicht bij. O-)

Maar echt, wat een fantastisch fijne plek is het geworden! O+

Hebben jullie ook wel zonwering daar? Ik kan me voorstellen dat je anders soms wegknettert?
***
  dinsdag 31 maart 2020 @ 10:54:07 #241
149959 SQ
snelle trees
pi_192368372
Wat een heerlijk plekje zeg! Wauw!
disclaimer
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 31 maart 2020 @ 11:00:18 #242
95752 crew  Chell
Kluns
pi_192368498
quote:
17s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 10:53 schreef BE het volgende:
Voor de volledigheid hoort er ook nog een keer het uitzicht bij. O-)

Maar echt, wat een fantastisch fijne plek is het geworden! O+

Hebben jullie ook wel zonwering daar? Ik kan me voorstellen dat je anders soms wegknettert?
Zal nog even een fotootje van het uitzicht met zon maken straks *)

We hebben (nog) geen zonwering en we vermoeden dat het ook niet echt nodig is. In de woonkamer moeten we wel iets van gordijnen of jaloezieën, maar dat is eigenlijk vooral in de winter omdat dan de zon dan wel gewoon keihard naar binnen schijnt. De zon raakt dan de achterste muur in de woonkamer (9 meter). Nu de zon steeds hoger komt, hebben we straks bijna of helemaal geen zon meer op de ramen door de overhang van het balkon boven ons. Dus ideaal eigenlijk.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 11:11:16 #243
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_192368685
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 10:51 schreef Chell het volgende:
Wij wonen inmiddels alweer 5 maanden in ons nieuwe appartement en het is zó fijn! Ik mis ons oude huis echt helemaal niet (hooguit het gemak van 15 toko's en 2 aziatische supermarkten in de straat). Ik moet nog steeds eens goede foto's maken van binnen. Maar! Het is nu lente en nu kunnen we écht profiteren van de hoofdreden voor de verhuizing: ons balkon! Dat hebben we de afgelopen weken dus maar eens een beetje ingericht. Zo blij mee, zeker nu met al het thuiszitten. Het is nog niet af, maar we genieten er nu al intens van. Volgende aankoop wordt een parasol, dat wel :')

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lekker is dat wel ja. Makkelijker in quarantine met een balkon dan alleen een raam dat open kan.

Zelf had ik al graag in mn nieuwe huis gezeten nu. Dan had ik een tuin gehad waar ik in kon zitten ;(
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 31 maart 2020 @ 16:58:17 #244
95752 crew  Chell
Kluns
pi_192374301
quote:
19s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 11:11 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Lekker is dat wel ja. Makkelijker in quarantine met een balkon dan alleen een raam dat open kan.

Zelf had ik al graag in mn nieuwe huis gezeten nu. Dan had ik een tuin gehad waar ik in kon zitten ;(
Oh dat kan ik me goed voorstellen! Dat hadden wij verleden jaar toen het zo warm was en we wisten dat er een veel koeler huis voor ons klaarstond een paar kilometer verderop.
  woensdag 1 april 2020 @ 11:26:43 #245
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192387824
Iemand in de regio 013 die nog verhuisdozen heeft staan die overgekocht of geleend mogen worden?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_192391251
2 uur op Funda en nu al een afspraak voor een bezichtiging! Yeah!
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_192392304
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 11:26 schreef Tink89 het volgende:
Iemand in de regio 013 die nog verhuisdozen heeft staan die overgekocht of geleend mogen worden?
Na 30 april :+ Als de man dan weer naar zijn werk kan in Eindhoven.

We zouden dozen kunnen lenen van een collega. Helaas gaan zijn zoons nu in dezelfde periode verhuizen.

Dus nu maar dozen van Hornbach en een stel van Ikea voordat ze sloten.

Hier vandaag de 1e eindinspectie. Grote onzin, want de sleuteloverdracht is pas 1 mei. Wij zitten al braaf 3 weken thuis, onze kopers vertellen tussen neus en lippen door dat ze nog bezoek hadden gehad etc etc. 8)7 Ze vallen zelf in de risicogroep. Naja.

Vrijdag komt dan weer de verhuurmakelaar met 4x een huurder ;(

En maandag eindelijk de sleutel van de nieuwe casa *O*
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_192392387
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 14:15 schreef -J-D- het volgende:
2 uur op Funda en nu al een afspraak voor een bezichtiging! Yeah!
Lekkerrrrr!
Makelaar vertelde dat hij 1 van de kijkers bij ons nu ook onder de pannen had. Zonder dat dat huis online is gekomen. Ben blij voor ze, ze hebben een kleintje en dat was niet leuk geweest in mijn huis ivm de gehorigheid. Zondag heeft de buurvrouw bv 2 uur dr trap geschuurd. Om krankjorum te worden.

NOG MAAR EEN PAAR WEKEN WHOOOOO *O*
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_192392664
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 15:19 schreef Syrena het volgende:

[..]

Lekkerrrrr!
Makelaar vertelde dat hij 1 van de kijkers bij ons nu ook onder de pannen had. Zonder dat dat huis online is gekomen. Ben blij voor ze, ze hebben een kleintje en dat was niet leuk geweest in mijn huis ivm de gehorigheid. Zondag heeft de buurvrouw bv 2 uur dr trap geschuurd. Om krankjorum te worden.

NOG MAAR EEN PAAR WEKEN WHOOOOO *O*
Het kan rap gaan in deze tijd! Ondanks Corona lijkt de verkoop gewoon goed te lopen
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_192392677
In zoekopdracht verschenen op Funda 4.787
Pagina van ons huis op Funda bekeken 641
In 4 uur tijd.
Sick!

Zijn dit normale getallen? Ik vind het hoog, met name het doorklikgehalte.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_192393386
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 15:35 schreef -J-D- het volgende:
In zoekopdracht verschenen op Funda 4.787
Pagina van ons huis op Funda bekeken 641
In 4 uur tijd.
Sick!

Zijn dit normale getallen? Ik vind het hoog, met name het doorklikgehalte.
Hadden wij ook. Of dat normaal is weet ik niet :+
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  woensdag 1 april 2020 @ 17:13:12 #252
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192394599
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 15:14 schreef Syrena het volgende:

[..]

Na 30 april :+ Als de man dan weer naar zijn werk kan in Eindhoven.

We zouden dozen kunnen lenen van een collega. Helaas gaan zijn zoons nu in dezelfde periode verhuizen.

Dus nu maar dozen van Hornbach en een stel van Ikea voordat ze sloten.

Hier vandaag de 1e eindinspectie. Grote onzin, want de sleuteloverdracht is pas 1 mei. Wij zitten al braaf 3 weken thuis, onze kopers vertellen tussen neus en lippen door dat ze nog bezoek hadden gehad etc etc. 8)7 Ze vallen zelf in de risicogroep. Naja.

Vrijdag komt dan weer de verhuurmakelaar met 4x een huurder ;(

En maandag eindelijk de sleutel van de nieuwe casa *O*
Haha, we verhuizen de 25e al.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 1 april 2020 @ 17:29:20 #253
149959 SQ
snelle trees
pi_192394926
Wij hebben ze allemaal bij het oud papier gemieterd :@ :')
disclaimer
  woensdag 1 april 2020 @ 19:31:27 #254
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192397096
Wij kregen vandaag exact een jaar geleden de sleutel van ons huis! *O* Nog geen seconde spijt gehad! *O* En nu we allemaal thuis zijn al helemaal niet! *O*
***
  woensdag 1 april 2020 @ 20:09:58 #255
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192398037
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 19:31 schreef BE het volgende:
Wij kregen vandaag exact een jaar geleden de sleutel van ons huis! *O* Nog geen seconde spijt gehad! *O* En nu we allemaal thuis zijn al helemaal niet! *O*
Oh ja, zeker nu zal dat een flink verschil zijn.
Een beetje de ruimte hebben is in een situatie als deze doorslaggevend.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 1 april 2020 @ 20:34:45 #256
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192398510
Wij hebben het tijdelijke appartement bijna af;
• Laminaatvloer ligt erin, de plinten bijna overal (morgen de laatste plinten).
• WC-rolhouder in de WC hangt.
• Deel van de centraaldozen vervangen omdat de spacprutsspuiter ze dusdanig vernaggeld had dat ik daar liever nieuwe had zitten, ook gelijk met ingebouwd kroonsteentje genomen, lekker makkelijk, ik snap niet waarom ze die dingen niet even aftapen, of dat iemand daar een speciale sticker voor ontworpen heeft.
• Lampen in de badkamer, WC en hal hangen, de lamp op het terras hangt.
• Gordijnrails hangen, maar de eindstoppen waren op dus die kon ik er nog niet op doen, de Hubo belde vanmiddag dat ze ze binnen hadden gekregen dus die haal ik morgen even op met nog een zakje runners, dan kan ik de gordijnen die niet meeverhuizen en vitrage op gaan hangen (en inkorten.... :X ).
• De ramen (die allemaal vol zuid liggen) die geen balkon van de bovenburen hebben heb ik al voorzien van plisségordijnen, dus die houden de ergste zon al aardig tegen.
• Cat6/coax combikabels door de loze leidingen getrokken zodat er aan beide kanten van de woonkamer en in de slaapkamer een aansluiting zit, spul van Ziggo was gisteren binnen, aangesloten en het werkt ook allemaal (na een hoop gepruts want die toolless UTP wandcontactdozen zijn een verhaal apart).
• Lamp voor op de spiegel in de badkamer is vandaag ook binnengekomen, morgen even kijken of we daar ook aan toe komen.

Verhuisdatum is 20 april, als ik er gisteravond een matras en dekbed had gehad dan was ik niet meer naar huis gereden :')

Morgen met de gordijnen en vitrage even checken wat ik nog extra nodig heb van Ikea en dan de Death Star lamp bestellen voor Soneal.
We nemen een paar lampen en gordijnen van beide slaapkamers mee uit dit huis, die kan ik dus niet vast ophangen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 2 april 2020 @ 23:32:28 #257
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192421611
de laatste plinten zijn vanavond gedaan, ik heb vitrage en gordijnen opgehangen, die ga ik morgen inkorten.

Ik heb een slaapmatje, dekbed en kussen meegenomen en ga daar zometeen maar gebruik van maken, want geem puf meer nog naar huis te rijden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 3 april 2020 @ 08:18:04 #258
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_192425005
Leandra hopelijk heb je lekker geslapen na dat harde werken :*
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator vrijdag 3 april 2020 @ 09:23:40 #259
5428 crew  miss_sly
pi_192425834
Wat een werk voor jullie tijdelijk appartement, Leandra! petje af, hoor. Wij huisden in en dat was het :D

Hoe lang blijven jullie er, is de verwachting? En, hoe heb je geslapen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 3 april 2020 @ 09:24:16 #260
5428 crew  miss_sly
pi_192425840
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 19:31 schreef BE het volgende:
Wij kregen vandaag exact een jaar geleden de sleutel van ons huis! *O* Nog geen seconde spijt gehad! *O* En nu we allemaal thuis zijn al helemaal niet! *O*
Dat kan ik me zo goed voorstellen!
Nog een weekje, dan hopen wij ook te kunnen genieten van ons eigen huis, 24/7 :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 3 april 2020 @ 09:33:29 #261
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192426017
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 08:18 schreef laziness het volgende:
Leandra hopelijk heb je lekker geslapen na dat harde werken :*
Dat matje was niet helemaal... ik heb het nog een tweede poging gegeven door alle badhanddoekken die ik daar heb er onder te leggen, maar dat was het ook niet, dus ik ben om 00.30 naar huis gereden :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_192426063
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 15:35 schreef -J-D- het volgende:
In zoekopdracht verschenen op Funda 4.787
Pagina van ons huis op Funda bekeken 641
In 4 uur tijd.
Sick!

Zijn dit normale getallen? Ik vind het hoog, met name het doorklikgehalte.
Genoeg mensen die iedere dag Funda doorspitten; en genoeg mensen die ingesteld hebben dat ze alerts krijgen voor bepaalde huizen.
  vrijdag 3 april 2020 @ 09:39:52 #263
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192426123
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 09:23 schreef miss_sly het volgende:
Wat een werk voor jullie tijdelijk appartement, Leandra! petje af, hoor. Wij huisden in en dat was het :D

Hoe lang blijven jullie er, is de verwachting? En, hoe heb je geslapen?
Ik verwacht zo'n anderhalf jaar.
Maar het is ook nieuwbouw, dus er is niets zeg maar.
Aan de andere kant vinden we het ook wel soort van leuk, want het is net alsof het ons eerste eigen huisje is, het huis waar we nu wonen bleef toch een beetje het huis van mijn ouders.

Overigens willen mijn ouders wel naar ons huurappartement verhuizen als ons huis af is, dus dat maakt het weer wat makkelijker om de dingen te doen die we doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator vrijdag 3 april 2020 @ 09:43:54 #264
5428 crew  miss_sly
pi_192426175
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 09:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik verwacht zo'n anderhalf jaar.
Maar het is ook nieuwbouw, dus er is niets zeg maar.
Aan de andere kant vinden we het ook wel soort van leuk, want het is net alsof het ons eerste eigen huisje is, het huis waar we nu wonen bleef toch een beetje het huis van mijn ouders.

Overigens willen mijn ouders wel naar ons huurappartement verhuizen als ons huis af is, dus dat maakt het weer wat makkelijker om de dingen te doen die we doen.
Ah ja, dat is anders. Ons tijdelijke appartement was ook nieuwbouw, maar er had één gezin in gewoond. Dus de basics waren er, en daar hebben we het maar bij gelaten.

Anderhalf jaar is nog best een tijd. Wel leuk, jullie eerste echte huis samen terwijl je al zoveel jaar samen bent :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 3 april 2020 @ 09:52:06 #265
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192426350
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 09:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ah ja, dat is anders. Ons tijdelijke appartement was ook nieuwbouw, maar er had één gezin in gewoond. Dus de basics waren er, en daar hebben we het maar bij gelaten.

Anderhalf jaar is nog best een tijd. Wel leuk, jullie eerste echte huis samen terwijl je al zoveel jaar samen bent :D
Ja, goed he... 11 jaar samen en dan voor het eerst een echt samen huis, waar niemand al een heel leven had gehad.

Deze is echt nieuw, een maand geleden was het nog niet eens opgeleverd aan de eigenaar, de huur is ook pas per eergisteren ingegaan, dus ik ben wel blij dat de verhuurder de huurders 2,5 week geleden de sleutels al heeft gegeven, sommigen zijn uiteraard nog veel sneller dan wij en wonen er al, maar het is wel lekker dat we nog even hebben tot de verhuisdatum.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 3 april 2020 @ 12:22:09 #266
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_192428683
Kunnen je ouders dat dan zomaar overnemen Leandra?
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 3 april 2020 @ 13:19:59 #267
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192429560
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 12:22 schreef laziness het volgende:
Kunnen je ouders dat dan zomaar overnemen Leandra?
Het is vrije sector huur dus dat is een stuk minder moeilijk, mijn vader voldoet iig met zijn pensioen aan de inkomenseis dus dat is niet zo'n punt.

Grappig: de zaterdag voor we de sleutel zouden krijgen had ik alvast 2 tuinstoelen op het terras gezet, wil ik teruglopen naar de auto, komt er uit de deur van de bergingen en aantal mensen; was de eigenaar dus, even staan kletsen en ook verteld dat mijn ouders daar na ons graag willen gaan wonen, hij vroeg of dat serieus was, en op mijn "Ja, heel serieus, ze kijken er al naar uit" zei hij "regel het maar met de makelaar".

Dus nu is het vooral een kwestie van zorgen dat ze Corona overleven ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_192430545
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 april 2020 09:35 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Genoeg mensen die iedere dag Funda doorspitten; en genoeg mensen die ingesteld hebben dat ze alerts krijgen voor bepaalde huizen.
Heeft binnen 48 uur geleid tot twee bezichtigingen.
Had gedacht dat het er meer zouden zijn, maar misschien komt het nog.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_192430607
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 14:16 schreef -J-D- het volgende:

[..]

Heeft binnen 48 uur geleid tot twee bezichtigingen.
Had gedacht dat het er meer zouden zijn, maar misschien komt het nog.
Goed begin toch.
Mijn broer heeft recentelijk zijn huis verkocht; die heeft gewoon een week gewacht, bezichtigingen geplanned en in no-time was het huis weg.
pi_192431853
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 april 2020 14:20 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Goed begin toch.
Mijn broer heeft recentelijk zijn huis verkocht; die heeft gewoon een week gewacht, bezichtigingen geplanned en in no-time was het huis weg.
Had stiekem op meer gehoopt, maar misschien ben ik te gulzig.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  vrijdag 3 april 2020 @ 17:03:42 #271
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192433143
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 14:16 schreef -J-D- het volgende:

[..]

Heeft binnen 48 uur geleid tot twee bezichtigingen.
Had gedacht dat het er meer zouden zijn, maar misschien komt het nog.
Netjes hoor, aan de andere kant blijft het nu met die Corona-toestanden ook lastig allemaal.... je moet toch al met die makelaar op stap om een huis te bezichtigen en waar je terechtkomt is ook altijd maar weer de vraag wat je wel en niet kunt aanraken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 3 april 2020 @ 18:33:23 #272
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192434633
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 09:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, goed he... 11 jaar samen en dan voor het eerst een echt samen huis, waar niemand al een heel leven had gehad.

Deze is echt nieuw, een maand geleden was het nog niet eens opgeleverd aan de eigenaar, de huur is ook pas per eergisteren ingegaan, dus ik ben wel blij dat de verhuurder de huurders 2,5 week geleden de sleutels al heeft gegeven, sommigen zijn uiteraard nog veel sneller dan wij en wonen er al, maar het is wel lekker dat we nog even hebben tot de verhuisdatum.
Wat gaan jullie hard joh! *O*
***
  vrijdag 3 april 2020 @ 21:10:22 #273
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192437394
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:33 schreef BE het volgende:

[..]

Wat gaan jullie hard joh! *O*
Nou, het echte werk moet nog beginnen: de bouw van het huis, laten we daar eerst maar eens een bouwvergunning voor zien te krijgen :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 3 april 2020 @ 21:14:03 #274
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192437447
Vandaag 1 set vitrage ingekort, nog 3 sets en 2 sets gordijnen te gaan.
Ben er ook niet lang geweest, was echt helemaal kapot vandaag en toen belde de hypotheekman vanmorgen ook nog even om eea in gang te zetten.
Enfin, morgen maar even gaan en de rest van de vitrage en gordijnen doen, ik heb de maten nu iig in m'n hoofd zitten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 3 april 2020 @ 21:14:05 #275
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192437449
Ah ja, maar in het appartement toch wel?
***
  vrijdag 3 april 2020 @ 21:15:30 #276
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192437472
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 21:14 schreef BE het volgende:
Ah ja, maar in het appartement toch wel?
Ja, dat gaat lekker *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_192477547
3e bezichtigingsafspraak is gemaakt.
Ben benieuwd hoe dat woensdag allemaal gaat lopen. Zal er iemand een bod doen? Of meerdere? Spannnnnnend!
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  zaterdag 11 april 2020 @ 09:36:27 #278
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_192563874
Afgelopen week bezichtiging bij een mooi huis gehad, daarna gelijk bericht van de makelaar... ivm de grote interesse gaat het een inschrijving worden. Aankomende week moeten wij ons bod kenbaar maken en dan afwachten. Op internet lees ik wat verhalen om er een persoonlijke 'motivatiebrief' bij te doen voor de verkopers. Wat is jullie ervan hiermee?
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 11 april 2020 @ 11:38:35 #279
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_192565614
Koopovereenkomst getekend, hup hypotheek fixings en verhuizen maar *O*
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  zaterdag 11 april 2020 @ 16:13:15 #280
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192569020
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 09:36 schreef Schild het volgende:
Afgelopen week bezichtiging bij een mooi huis gehad, daarna gelijk bericht van de makelaar... ivm de grote interesse gaat het een inschrijving worden. Aankomende week moeten wij ons bod kenbaar maken en dan afwachten. Op internet lees ik wat verhalen om er een persoonlijke 'motivatiebrief' bij te doen voor de verkopers. Wat is jullie ervan hiermee?
Persoonlijk vind ik dat echte BS, maar voor sommige verkopers zal het wel werken.

Dat gezegd hebbende moet ik wel even melden dat ons huis helemaal niet te koop heeft gestaan en dat we het verkocht hebben aan iemand die we via via kenden en het ook gewoon echt gunnen, dus wellicht is die gunfactor toch groter dan ik in theorie denk.

Stel dat ik het wel met inschrijving zou doen dan ben ik wel een dusdanige taalnazi dat zo'n brief ook alleen maar helpt als hij niet vol met spelfouten staat, maar wederom; dat ben ik.

Lang verhaal kort: als je een beetje fatsoenlijk kunt schrijven zou ik de moeite wel doen, niet geschoten is altijd mis.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_192574199
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 09:36 schreef Schild het volgende:
Afgelopen week bezichtiging bij een mooi huis gehad, daarna gelijk bericht van de makelaar... ivm de grote interesse gaat het een inschrijving worden. Aankomende week moeten wij ons bod kenbaar maken en dan afwachten. Op internet lees ik wat verhalen om er een persoonlijke 'motivatiebrief' bij te doen voor de verkopers. Wat is jullie ervan hiermee?
Wij hebben het gedaan. Het was een tip van de makelaar. Geen idee of het verschil heeft gemaakt. De situatie was ook anders: er waren op dat moment nog geen andere bieders en we deden meteen een goed bod.

Een goed bod is veel belangrijker, maar als een ander stel een vergelijkbaar bod heeft dan kan de gunfactor wel verschil maken, denk ik. Ik vond het zelf best belangrijk dat er mensen in ons huis kwamen die aangenaam voor de buren zouden zijn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_192574209
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 09:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik verwacht zo'n anderhalf jaar.
Maar het is ook nieuwbouw, dus er is niets zeg maar.
Ik heb iets gemist. :o Korte samenvatting?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator zaterdag 11 april 2020 @ 23:24:21 #283
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_192575166
Momenteel zelf een koopovereenkomst aan het opstellen voor -we hopen- toekomstige bewoners van ons huidige huis. We wonen in een heel gewilde wijk. Dus zonder makelaar, het bedrag wat we willen. Dus geen courtage en dergelijke. Je kan alles vrij eenvoudig downloaden van internet. En we zijn lid van Vereniging Eigen Huis dus die heb ik al even een paar vragen gesteld.

En voor onszelf
- grond getekend
- opdracht huis getekend
- met anderhalf week kunnen we vergunning indienen
- financiering is rond; 1,55% rente voor 20 jaar O+ ! En ivm woningwaarde/hypotheek met een paar jaar 1,35% *O* !



Voor is hout/steen en achter helemaal hout. Epc 0,0 gasloos. Heel fijn. 170m2 huis met 450m2 kavel. En vrij uitzicht op een stuk groen met daarachter een dijk en een kanaal waar je de grote schepen boven de dijk uit ziet varen :) O+
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 12 april 2020 @ 00:42:34 #284
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192576000
Fraai hoor O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator zondag 12 april 2020 @ 08:54:43 #285
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_192577381
We wilden eerst vrijstaand met het budget op, zonder overwaarde verrekening, 325000. Dan zouden we enorm veel concessies moeten doen. Toen werd ik aangesproken om hieraan mee te doen. Hebben binnen alles naar eigen smaak kunnen wijzigen, het is een vrije kavel. De buitenkant stond al wel vast ivm de welstand. Nouja. Mankeert zeer zeker niks aan wat ons betreft :)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_192577434
Prachtig, René, gefeliciteerd!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  Moderator zondag 12 april 2020 @ 10:00:36 #287
5428 crew  miss_sly
pi_192577968
Ziet er goed uit, René! Succes met alles.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192581445
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 22:21 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wij hebben het gedaan. Het was een tip van de makelaar. Geen idee of het verschil heeft gemaakt. De situatie was ook anders: er waren op dat moment nog geen andere bieders en we deden meteen een goed bod.

Een goed bod is veel belangrijker, maar als een ander stel een vergelijkbaar bod heeft dan kan de gunfactor wel verschil maken, denk ik. Ik vond het zelf best belangrijk dat er mensen in ons huis kwamen die aangenaam voor de buren zouden zijn.
Hier hadden 3 uit de top 5 ook een motivatie brief. Of het helpt, vast :-) wij hebben voor de nummer twee gekozen, combi van bod, voorbehouden en achtergrond van de kopers. Hoewel dat laatste natuurlijk het minst zwaar weegt ;)

Na weken van slopen (ik voel elke spier....) gaat de aannemer dinsdag eindelijk beginnen!! Het wordt langzaam weer een huis :-) en dan te bedenken dat sommige mensen zeiden “je kan (kon) er zo is” !
  zondag 12 april 2020 @ 16:38:38 #289
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192582643
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 22:22 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb iets gemist. :o Korte samenvatting?
Oh, huis verkocht, kavel gekocht, laten een huis bouwen, gaan ondertussen in een huurappartement in dezelfde nieuwbouwwijk wonen, de mannen op de bouw worden waarschijnlijk gek van me, als ik zo dichtbij woon :X

De bouwvergunning moet nog aangevraagd worden maar welstand heeft al aangegeven positief tegenover het ontwerp te staan, het past ook gewoon in het beeldkwaliteitsplan van de nieuwbouwwijk.

Heb het huis zelf ontworpen, de bouwkundig tekenaar heeft nagenoeg geen aanpassingen aan mijn ontwerp gedaan O+

Ik ga naar huis *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_192586774
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 16:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh, huis verkocht, kavel gekocht, laten een huis bouwen, gaan ondertussen in een huurappartement in dezelfde nieuwbouwwijk wonen, de mannen op de bouw worden waarschijnlijk gek van me, als ik zo dichtbij woon :X

De bouwvergunning moet nog aangevraagd worden maar welstand heeft al aangegeven positief tegenover het ontwerp te staan, het past ook gewoon in het beeldkwaliteitsplan van de nieuwbouwwijk.

Heb het huis zelf ontworpen, de bouwkundig tekenaar heeft nagenoeg geen aanpassingen aan mijn ontwerp gedaan O+

Ik ga naar huis *O*
Oh, wat heerlijk! En geen eigen topic? }:|

Slim ook om in de buurt te wonen. Veel kijken en zeuren werkt uiteindelijk toch het beste.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_192586868
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2020 23:24 schreef Rene het volgende:
Momenteel zelf een koopovereenkomst aan het opstellen voor -we hopen- toekomstige bewoners van ons huidige huis. We wonen in een heel gewilde wijk. Dus zonder makelaar, het bedrag wat we willen. Dus geen courtage en dergelijke. Je kan alles vrij eenvoudig downloaden van internet. En we zijn lid van Vereniging Eigen Huis dus die heb ik al even een paar vragen gesteld.

En voor onszelf
- grond getekend
- opdracht huis getekend
- met anderhalf week kunnen we vergunning indienen
- financiering is rond; 1,55% rente voor 20 jaar O+ ! En ivm woningwaarde/hypotheek met een paar jaar 1,35% *O* !

[ afbeelding ]

Voor is hout/steen en achter helemaal hout. Epc 0,0 gasloos. Heel fijn. 170m2 huis met 450m2 kavel. En vrij uitzicht op een stuk groen met daarachter een dijk en een kanaal waar je de grote schepen boven de dijk uit ziet varen :) O+
Mijn schoonouders wonen aan vaarwater en het kijken naar schepen word je nooit zat. O+ Gefeliciteerd!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 12 april 2020 @ 21:25:26 #292
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192587269
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 21:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Oh, wat heerlijk! En geen eigen topic? }:|

Slim ook om in de buurt te wonen. Veel kijken en zeuren werkt uiteindelijk toch het beste.
Nope, en ik verwacht ook niet dat dat nog gaat gebeuren, de locatie is redelijk herkenbaar als je de omgeving kent, en dat zal het huis op termijn ook wel zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_192594235
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 16:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh, huis verkocht, kavel gekocht, laten een huis bouwen, gaan ondertussen in een huurappartement in dezelfde nieuwbouwwijk wonen, de mannen op de bouw worden waarschijnlijk gek van me, als ik zo dichtbij woon :X

De bouwvergunning moet nog aangevraagd worden maar welstand heeft al aangegeven positief tegenover het ontwerp te staan, het past ook gewoon in het beeldkwaliteitsplan van de nieuwbouwwijk.

Heb het huis zelf ontworpen, de bouwkundig tekenaar heeft nagenoeg geen aanpassingen aan mijn ontwerp gedaan O+

Ik ga naar huis *O*
Wat lijkt me dat gaaf om het zelf te kunnen ontwerpen! Heel cool!
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  maandag 13 april 2020 @ 12:01:44 #294
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192594691
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 11:29 schreef -J-D- het volgende:

[..]

Wat lijkt me dat gaaf om het zelf te kunnen ontwerpen! Heel cool!
Nou, eigenlijk heb ik vooral een bigger and better versie van ons huidige huis gemaakt, en vrijstaand :D
Dit gesitueerd rond een trap zoals deze bouwer ook al in een ander huis had gemaakt waar ik van gecharmeerd was.
De buitenkant komt daar ook het meest mee overeen.

Niks fancy vreemde buitenissige toestanden dus, gewoon een huis, zoals een kind een huis tekent.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_192594717
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 12:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou, eigenlijk heb ik vooral een bigger and better versie van ons huidige huis gemaakt, en vrijstaand :D
Dit gesitueerd rond een trap zoals deze bouwer ook al in een ander huis had gemaakt waar ik van gecharmeerd was.
De buitenkant komt daar ook het meest mee overeen.

Niks fancy vreemde buitenissige toestanden dus, gewoon een huis, zoals een kind een huis tekent.
Ik heb ook nog wat schetsen voor mijn droomhuis liggen. Maar denk niet dat ik ooit de locatie ga vinden om het te bouwen :P
  maandag 13 april 2020 @ 21:39:07 #296
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192603968
quote:
17s.gif Op maandag 13 april 2020 12:04 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Ik heb ook nog wat schetsen voor mijn droomhuis liggen. Maar denk niet dat ik ooit de locatie ga vinden om het te bouwen :P
Ik had ergens begin deze eeuw al eens een droomhuis getekend, maar dat kan ik nog steeds niet betalen :D
Dat was 10*12 met een goothoogte van ongeveer 5 meter, dus dan praat je over heel veel kuubs.
En dan ook nog eens volledig onderkelderd....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 13 april 2020 @ 22:02:57 #297
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_192604381
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2020 23:24 schreef Rene het volgende:
Momenteel zelf een koopovereenkomst aan het opstellen voor -we hopen- toekomstige bewoners van ons huidige huis. We wonen in een heel gewilde wijk. Dus zonder makelaar, het bedrag wat we willen. Dus geen courtage en dergelijke. Je kan alles vrij eenvoudig downloaden van internet. En we zijn lid van Vereniging Eigen Huis dus die heb ik al even een paar vragen gesteld.

En voor onszelf
- grond getekend
- opdracht huis getekend
- met anderhalf week kunnen we vergunning indienen
- financiering is rond; 1,55% rente voor 20 jaar O+ ! En ivm woningwaarde/hypotheek met een paar jaar 1,35% *O* !

[ afbeelding ]

Voor is hout/steen en achter helemaal hout. Epc 0,0 gasloos. Heel fijn. 170m2 huis met 450m2 kavel. En vrij uitzicht op een stuk groen met daarachter een dijk en een kanaal waar je de grote schepen boven de dijk uit ziet varen :) O+
Oh wat gaaf zeg O+
Wie weet doen wij ook zoiets in de toekomst. Lijkt me dat er veel bij komt kijken, maar goed eerst maar eens genieten van dit huis.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_192644404
Wij hebben naar een ander huis gekeken.
Nu eerst gesprek met een hypotheek verstrekker of het haalbaar is. Maar ik vind het nu ook al spannend om een huis te verkopen. Wil niet met 2 huizen komen te zitten.
  donderdag 16 april 2020 @ 10:08:46 #299
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192644788
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 09:37 schreef F_r het volgende:
Wij hebben naar een ander huis gekeken.
Nu eerst gesprek met een hypotheek verstrekker of het haalbaar is. Maar ik vind het nu ook al spannend om een huis te verkopen. Wil niet met 2 huizen komen te zitten.
Spannend! Verkopen huizen goed in je dorp?
Wat voor huis heb je bekeken?
pi_192644875
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2020 10:08 schreef amaranta het volgende:

[..]

Spannend! Verkopen huizen goed in je dorp?
Wat voor huis heb je bekeken?
Tnt wel gingen ze binnen een paar dagen weg. Maar nu iets minder gok ik. Huis in de wijk iets groter en grotere tuin.
  donderdag 16 april 2020 @ 10:38:17 #301
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192645213
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 10:16 schreef F_r het volgende:

[..]

Tnt wel gingen ze binnen een paar dagen weg. Maar nu iets minder gok ik. Huis in de wijk iets groter en grotere tuin.
Ja nu een huis verkopen is misschien wat lastiger.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')