Wat voor kabelgootje heb jij gebruikt onder de TV? Deze ziet er erg smal uit? Wat voor (hoeveel) bekabeling heb je erdoor lopen?quote:Op donderdag 23 januari 2020 09:36 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Zal je geen spijt van krijgen!
Wij hebben eigenlijk precies hetzelfde, wat je beschrijft, dan op een grijze gietvloer:
[ afbeelding ]
Thanks!quote:Op dinsdag 28 januari 2020 08:43 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Wat voor kabelgootje heb jij gebruikt onder de TV? Deze ziet er erg smal uit? Wat voor (hoeveel) bekabeling heb je erdoor lopen?
Gave bank trouwens.
Zoiets zet ik op m'n wishlist, klinkt als een super oplossing. Eerst maar even sparen straks na de verhuizingquote:
Wel prettig als je kunt gaan denken aan de inrichting. Dat durf ik pas echt als alles rond is. Alles gelukt met het meten en het bespreken van wat naar jou over gaat?quote:Op maandag 27 januari 2020 10:59 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ja, rustig blijven is ook lastig ja. Ik ben ook erg onrustig, heb er wel vertrouwen in dat de financiering rond komt, is eigenlijk gewoon een kwestie van wat zaken afronden, maar het is even afwachten. Maar ik ben al heel veel aan het rondkijken over wat ik met de inrichting ga doen. Afgelopen week al een wasmachine en droger aangeschaft met de BTW korting van de Mediamarkt, maar wil vooral aan de slag.
Morgenavond even langs bij het huis om het over de over te nemen zaken te hebben, eigenlijk gaat het alleen om de gordijnen, maar volgens mij wilde de vrouw des huizes me al alles meegevenEn even wat zaken opmeten zodat ik meubels kan bestellen als de financiering geregeld is.
Leuk om de bouw te kunnen volgen. Van harte.quote:Op woensdag 29 januari 2020 20:08 schreef Notorious_Roy het volgende:
Hey, een voorprettopic. Leuk!
Ik heb deze week te horen gekregen dat ik in oktober/november ga verhuizen.Woning wordt momenteel gebouwd en is dan klaar als alles goed gaat.
Ben deze week een beetje zoekende voor mijn planning, maar ik heb nog tijd zat in principe. Heb wel alvast verhuisdozen besteld
Zoals beloofd:quote:Op maandag 27 januari 2020 20:02 schreef Burdie het volgende:
@:malteser
Zitten er veel lijmresten op? En heb je een foto van hoe de vloer er 'kaal' uitziet? Want ik vind het eigenlijk helemaal niet zo heel erg klinken. Lijmresten kan je er zelf af schuren, mits het niet te veel is. Daarna kan je kijken hoe het zit met de status van het granito: leg in een onopvallend hoekje een klein plasje water en kijk na 24 uur wat daar nog van over is. Ligt het er nog, dan heeft je vloer eigenlijk alleen maar een goede boenbeurt nodig. Als het water (deels) in het granito is getrokken, moet het eerst worden behandeld (geïmpregneerd).
Die scheur vind ik er overigens niet zorgwekkend uitzien, wij hebben er ook zo één.
Evt heb ik wel een adresje of twee voor je, het loont de moeite om prijzen te vergelijken.
Granito.
Waarom erbij neerleggen? Het is niet veel moeite voor de makelaar om het te veranderen in 'koper'. Ik vind het echt een beetje vreemd, eigenlijk. Ook nog niet eerder gezien.quote:Op donderdag 30 januari 2020 09:59 schreef Syrena het volgende:
Ohhh tof zeg. Hoop echt dat jullie het eraf krijgen![]()
Ik heb het contract hier weer doorgespit en me maar neergelegd bij de rol van echtgenote![]()
Zo maar eens mijn excelletje vullen met de echte aankoopsom ipv al 2 jaar fictieve bedragen intikken
Dat zou ik zeker niet doen, als de notaris het ook zo neerzet zou dat ook gevolgen kunnen hebben, zeker als jullie niet in gemeenschap van goederen getrouwd zijn.quote:Op donderdag 30 januari 2020 09:59 schreef Syrena het volgende:
Ohhh tof zeg. Hoop echt dat jullie het eraf krijgen![]()
Ik heb het contract hier weer doorgespit en me maar neergelegd bij de rol van echtgenote![]()
Zo maar eens mijn excelletje vullen met de echte aankoopsom ipv al 2 jaar fictieve bedragen intikken
Vreemd, ik ben niet getrouwd en wij zijn evenveel eigenaar.quote:Op donderdag 30 januari 2020 08:14 schreef Syrena het volgende:
Suffe vraag, die ik niet aan de makelaar wil stellen![]()
We hebben het conceptkoopcontract gisteren gekregen. Er staat Koper en daaronder de naam van mijn man. In de tweede kolom staat Echtgenote en dan mijn gegevens.
En dan bla dat de echtgenote de koper niet mag dwarszitten bij de koop (ruwweg samengevat komt het daar op neer).
Hoort dat zo? Ik koop óók![]()
Sterker nog, ik heb straks de meeste overwaarde én meer spaargeld dat er in gaat![]()
Ik vermoed dat het er zo staat omdat we getrouwd zijn. Ik vind het echt stom
Nope, sterker nog; alles loopt via mijquote:Op donderdag 30 januari 2020 10:31 schreef Rauw. het volgende:
Is hij het contactpersoon?
Nu je het zegt; ik sta ook bij veel dingen als eerste.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
Want jullie zijn al getrouwd (in gemeenschap van goederen) en hebben ieder een eigen vermogensdeel in de aankoop zitten dat niet van de ander is?quote:Op donderdag 30 januari 2020 10:37 schreef Syrena het volgende:
Ff google aangeslingerd. Heeft geen gevolgen, als we gaan scheiden heb ik gewoon recht op de helft![]()
We gaan sowieso notarieel wel goed laten vastleggen wie wat inlegt, omdat mijn overwaarde veel hoger zal zijn dan de zijne.
En als hij weg wil mep ik 'm op z'n tets, en verberg 'm onder het tuinhuis
quote:Op donderdag 30 januari 2020 10:43 schreef Syrena het volgende:
Hij is wel contactpersoon ja. Vooral omdat ik de makelaar niet goed kan hebbenklein dorp, ik heb een ex die goed bevriend met hem was, waren beiden nogal casanova's.
Hij wil graag ons huis verkopen, heeft al vaker gehint, ik wil dat dus liever niet. Nu blijkt dat hij dat gemerkt heeft, en nu krijgen we mails dat hij ons enorm kan matsen met de courtageVrijdag komt makelaar2, benieuwd wat die vraagt.
Dan past casanova maar fijn het contract aan en wijzigt "echtgenote" in "koper".SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou er toch geen risico mee lopen en het wél laten veranderen Dat is echt een kleine moeite digitaal en het is gewoon niet correct zoals het nu is.quote:Op donderdag 30 januari 2020 10:37 schreef Syrena het volgende:
Ff google aangeslingerd. Heeft geen gevolgen, als we gaan scheiden heb ik gewoon recht op de helft![]()
We gaan sowieso notarieel wel goed laten vastleggen wie wat inlegt, omdat mijn overwaarde veel hoger zal zijn dan de zijne.
En als hij weg wil mep ik 'm op z'n tets, en verberg 'm onder het tuinhuis
Sinds juni getrouwd, dus beperkte gemeenschap van goederen. Zijn huis is in dec 2016 verkocht, hij hoeft zijn overwaarde niet meer in te brengen, maar doet dat wel. Overwaarde was ca 5000 euro.quote:Op donderdag 30 januari 2020 10:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Want jullie zijn al getrouwd (in gemeenschap van goederen) en hebben ieder een eigen vermogensdeel in de aankoop zitten dat niet van de ander is?
En je noemt het jouw overwaarde? Op je huidige woning? Die is hoger dan de overwaarde op zijn huidige woning?
Dan zou ik zeker wat aan die benaming doen, dat is echt bizar als jullie 2 huizen verkopen en samen 1 huis kopen dat jij dan als "echtgenote van" wordt neergezet, helemaal omdat het nieuwe gemeenschap van goederen al op jullie van toepassing is.quote:Op donderdag 30 januari 2020 11:09 schreef Syrena het volgende:
[..]
Sinds juni getrouwd, dus beperkte gemeenschap van goederen. Zijn huis is in dec 2016 verkocht, hij hoeft zijn overwaarde niet meer in te brengen, maar doet dat wel. Overwaarde was ca 5000 euro.
Mijn woning wordt nu verkocht, overwaarde ca 30000-40000.
En dan willen we nog spaargeld inleggen, even kijken hoeveel, om te zien of we onder de 60% grens kunnen komen.
Maar ik zie dat je inmiddels gemaild hebt, heel verstandigquote:hierna (tezamen) te noemen: koper
Dat impliceert wat mij betreft dat er echt diverse varianten zijn waarbij de ene partij de enige koper is, maar die niet zonder toestemming onroerend goed kan (ver)kopen, terwijl in jullie geval er helemaal geen sprake is van één koper, maar gewoon van 2 kopers.quote:De onder (A) genoemde personen hierna te noemen "verkoper"
Verkoper verklaart voor zover nodig te handelen met toestemming van zijn echtgeno(o)t(e)/geregistreerd partner die als bewijs daarvan deze akte medeondertekent.
Dat hierna te noemen kopers staat er wel al in. En ergens 'koppel'.quote:Op donderdag 30 januari 2020 11:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan zou ik zeker wat aan die benaming doen, dat is echt bizar als jullie 2 huizen verkopen en samen 1 huis kopen dat jij dan als "echtgenote van" wordt neergezet, helemaal omdat het nieuwe gemeenschap van goederen al op jullie van toepassing is.
Ik moest toch ons koopcontract erbij hebben omdat ik de aanbetaling voor de kavel vandaag moest overmaken aan de projectontwikkelaar die de kavel verkoopt, en daar staat in:
[..]
Maar ik zie dat je inmiddels gemaild hebt, heel verstandig
Maarre.... je moet casanova hebben voor die aanpassing?quote:Op donderdag 30 januari 2020 11:53 schreef Syrena het volgende:
[..]
Dat hierna te noemen kopers staat er wel al in. En ergens 'koppel'.
Vroeger was het zo. Bij de verkopers van ons huis stond hij als koper maar week dat hij zonder zijn vrouw niet kon verkopen. Oude mensen al Maar ze liet wel doorschemeren het niet helemaal correct te vinden.quote:Op donderdag 30 januari 2020 11:48 schreef Leandra het volgende:
In het verkoopcontract staat "verkopers" en dan onze namen en daaronder:
[..]
Dat impliceert wat mij betreft dat er echt diverse varianten zijn waarbij de ene partij de enige koper is, maar die niet zonder toestemming onroerend goed kan (ver)kopen, terwijl in jullie geval er helemaal geen sprake is van één koper, maar gewoon van 2 kopers.
Overigens zou dat in ons verkoopcontract ook echt niet anders kunnen, want toen we het kochten waren we nog (net) niet getrouwd.
Maar ook voor de hypotheek lijkt het me handig als je ook als koper cq eigenaar geregistreerd staat.
Bij het koopcontract van mijn ouders idem, en gezien zij de verkopers waren van ons huis.... het grappige was ook dat mijn vader daardoor juridisch de eigenaar was, en hij dus ook aanslagen gemeentelijke belastingen en dergelijke kreeg, terwijl mijn moeder een maandje ouder is.quote:Op donderdag 30 januari 2020 12:07 schreef F_r het volgende:
[..]
Vroeger was het zo. Bij de verkopers van ons huis stond hij als koper maar week dat hij zonder zijn vrouw niet kon verkopen. Oude mensen al Maar ze liet wel doorschemeren het niet helemaal correct te vinden.
Op dat contract ben jij wel de verkoper dan, maar omdat je iemands echtelijke woning niet zonder toestemming kunt verkopen moet hij wel tekenen voor de verkoop van jouw huisquote:Op donderdag 30 januari 2020 12:11 schreef Syrena het volgende:
Ja, dat weet hij.
Ik laat mijn man met casanova communiceren. Dat dan weer wel
Dan is hij ouder dan jij.quote:Op donderdag 30 januari 2020 12:32 schreef F_r het volgende:
Mijn man krijgt in alle aanslagen zo stom. We zijn beide 50% eigenaar.
Dat is omdat hij ouder is. Mijn man krijgt ze ook, maar ik gebruik zijn Digid vaker dan hijzelf, dus mij boeit dat allemaal niet zo. Ik regel hier alles. Ooit had mijn man een huis samen met een ex die de oudste was en niet in dat huis woonde. Kreeg die ex de aanslagen voor de eigenaren en mijn man als bewoner de andere aanslagen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 12:32 schreef F_r het volgende:
Mijn man krijgt in alle aanslagen zo stom. We zijn beide 50% eigenaar.
Maar hij kijkt daar dus nooit. En dan ineens ik had een mail kun jij even inloggen. Ik zou het fijner vinden als je kunt kiezen wie het krijgt.quote:Op donderdag 30 januari 2020 12:38 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Dat is omdat hij ouder is. Mijn man krijgt ze ook, maar ik gebruik zijn Digid vaker dan hijzelf, dus mij boeit dat allemaal niet zo. Ik regel hier alles. Ooit had mijn man een huis samen met een ex die de oudste was en niet in dat huis woonde. Kreeg die ex de aanslagen voor de eigenaren en mijn man als bewoner de andere aanslagen.
Ja, je bent ook hoofdelijk verantwoordelijk, maar je kunt het niet eens inzien.quote:
Ik zou het logischer vinden als een ieder die aansprakelijk is het zou kunnen inzien.quote:Op donderdag 30 januari 2020 12:45 schreef F_r het volgende:
[..]
Maar hij kijkt daar dus nooit. En dan ineens ik had een mail kun jij even inloggen. Ik zou het fijner vinden als je kunt kiezen wie het krijgt.
Oh, zijn mail van Mijnoverheid komt in mijn mailbox (dat spreekt voor zich). Laat hem dat daar even aanpassen dan, da’s voor jou veel makkelijker.quote:Op donderdag 30 januari 2020 12:45 schreef F_r het volgende:
[..]
Maar hij kijkt daar dus nooit. En dan ineens ik had een mail kun jij even inloggen. Ik zou het fijner vinden als je kunt kiezen wie het krijgt.
Bizar toch? En dan was jij niet eens (mede-)eigenaar....quote:Op donderdag 30 januari 2020 13:06 schreef miss_sly het volgende:
Ik woonde koud een maand officieel bij schaap in zijn koophuis, en toen kwam de waterschapsbelasting al op mijn naam binnenIk ben inderdaad ouder.
Nope. We woonden wel officieel samen, maar wel in zijn huis.quote:Op donderdag 30 januari 2020 13:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Bizar toch? En dan was jij niet eens (mede-)eigenaar....
Dat kan. Maar ik vind het gewoon stom dat je niet zelf kunt kiezen op wie zijn naam het binnenkomt. Eigenlijk vind ik sinds digid moet je beide krijgen. Waarom kan ik de woz gegevens niet inzien? het is ook mijn woningquote:Op donderdag 30 januari 2020 12:55 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Oh, zijn mail van Mijnoverheid komt in mijn mailbox (dat spreekt voor zich). Laat hem dat daar even aanpassen dan, da’s voor jou veel makkelijker.
Helemaal als je nagaat wat je wel kunt inzien.quote:Op donderdag 30 januari 2020 13:58 schreef F_r het volgende:
[..]
Dat kan. Maar ik vind het gewoon stom dat je niet zelf kunt kiezen op wie zijn naam het binnenkomt. Eigenlijk vind ik sinds digid moet je beide krijgen. Waarom kan ik de woz gegevens niet inzien? het is ook mijn woning
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |