abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 januari 2020 @ 08:43:08 #101
248821 Rauw.
op je bord.
pi_191228843
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 09:36 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Zal je geen spijt van krijgen!

Wij hebben eigenlijk precies hetzelfde, wat je beschrijft, dan op een grijze gietvloer:

[ afbeelding ]
Wat voor kabelgootje heb jij gebruikt onder de TV? Deze ziet er erg smal uit? Wat voor (hoeveel) bekabeling heb je erdoor lopen?

Gave bank trouwens.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_191228918
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 08:43 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Wat voor kabelgootje heb jij gebruikt onder de TV? Deze ziet er erg smal uit? Wat voor (hoeveel) bekabeling heb je erdoor lopen?

Gave bank trouwens.
Thanks!

Kabelgootje is gewoon de kleinste/dunste die ik kon vinden bij de Hornbach. Er loopt maar 1 kabel door.

Ik heb een Samsung Q90R en die heeft de zgnd 'One Connectbox'. Er loopt maar 1 kabel van TV naar die One Connectbox, daar zitten alle aansluitingen weer op. Scheelt dus een hoop kabels naar je TV (en kun je dus een ultradun kabelgootje doen).

Liefst had ik hem helemaal ingefreesd, maar de muur was al mooi gestuct dus hebben we het zo gelaten. En is ook prima.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  dinsdag 28 januari 2020 @ 08:59:18 #103
248821 Rauw.
op je bord.
pi_191228994
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 08:51 schreef LuNaTiC het volgende:
Samsung Q90R
Zoiets zet ik op m'n wishlist, klinkt als een super oplossing. Eerst maar even sparen straks na de verhuizing :')

Voor mij wordt de oplossing denk ik een eiken plank met holle ruimte in de breedte van het laminaat wat omhoog loopt.
Ik moet namelijk 4 á 5 kabels erdoor trekken ;(
pi_191251437
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 10:59 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ja, rustig blijven is ook lastig ja. Ik ben ook erg onrustig, heb er wel vertrouwen in dat de financiering rond komt, is eigenlijk gewoon een kwestie van wat zaken afronden, maar het is even afwachten. Maar ik ben al heel veel aan het rondkijken over wat ik met de inrichting ga doen. Afgelopen week al een wasmachine en droger aangeschaft met de BTW korting van de Mediamarkt, maar wil vooral aan de slag.

Morgenavond even langs bij het huis om het over de over te nemen zaken te hebben, eigenlijk gaat het alleen om de gordijnen, maar volgens mij wilde de vrouw des huizes me al alles meegeven :P En even wat zaken opmeten zodat ik meubels kan bestellen als de financiering geregeld is.
Wel prettig als je kunt gaan denken aan de inrichting. Dat durf ik pas echt als alles rond is. Alles gelukt met het meten en het bespreken van wat naar jou over gaat?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
  woensdag 29 januari 2020 @ 20:08:59 #105
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_191253665
Hey, een voorprettopic. Leuk!

Ik heb deze week te horen gekregen dat ik in oktober/november ga verhuizen. *O* Woning wordt momenteel gebouwd en is dan klaar als alles goed gaat.

Ben deze week een beetje zoekende voor mijn planning, maar ik heb nog tijd zat in principe. Heb wel alvast verhuisdozen besteld :')
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_191259297
Suffe vraag, die ik niet aan de makelaar wil stellen :')

We hebben het conceptkoopcontract gisteren gekregen. Er staat Koper en daaronder de naam van mijn man. In de tweede kolom staat Echtgenote en dan mijn gegevens.

En dan bla dat de echtgenote de koper niet mag dwarszitten bij de koop (ruwweg samengevat komt het daar op neer).

Hoort dat zo? Ik koop óók :(
Sterker nog, ik heb straks de meeste overwaarde én meer spaargeld dat er in gaat :(

Ik vermoed dat het er zo staat omdat we getrouwd zijn. Ik vind het echt stom :@
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  donderdag 30 januari 2020 @ 08:28:13 #107
149959 SQ
snelle trees
pi_191259401
Waarom laat je jezelf dan niet als koper neerzetten? 8-)
disclaimer
pi_191259841
Ik sta er ook als koper in, maar wel met de toevoeging dat ik niet tegen mag werken.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_191259857
quote:
17s.gif Op woensdag 29 januari 2020 20:08 schreef Notorious_Roy het volgende:
Hey, een voorprettopic. Leuk!

Ik heb deze week te horen gekregen dat ik in oktober/november ga verhuizen. *O* Woning wordt momenteel gebouwd en is dan klaar als alles goed gaat.

Ben deze week een beetje zoekende voor mijn planning, maar ik heb nog tijd zat in principe. Heb wel alvast verhuisdozen besteld :')
Leuk om de bouw te kunnen volgen. Van harte.

Waar heb je de verhuisdozen besteld? O-)
pi_191260010
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2020 20:02 schreef Burdie het volgende:
@:malteser
Zitten er veel lijmresten op? En heb je een foto van hoe de vloer er 'kaal' uitziet? Want ik vind het eigenlijk helemaal niet zo heel erg klinken. Lijmresten kan je er zelf af schuren, mits het niet te veel is. Daarna kan je kijken hoe het zit met de status van het granito: leg in een onopvallend hoekje een klein plasje water en kijk na 24 uur wat daar nog van over is. Ligt het er nog, dan heeft je vloer eigenlijk alleen maar een goede boenbeurt nodig. Als het water (deels) in het granito is getrokken, moet het eerst worden behandeld (geïmpregneerd).
Die scheur vind ik er overigens niet zorgwekkend uitzien, wij hebben er ook zo één.
Evt heb ik wel een adresje of twee voor je, het loont de moeite om prijzen te vergelijken.
Granito O+.
Zoals beloofd:

Ik heb voor de foto een klein stukje tapijt weggehaald wat al los ligt. Ik weet dat de vloer er niet overal zo ‘netjes’ uit ziet, want in november haalden we het hele tapijt eraf gehad.
Op sommige stukken van de vloer zitten veel meer lijmresten dan op bovenstaande foto.
pi_191260250
Ohhh tof zeg. Hoop echt dat jullie het eraf krijgen O+

Ik heb het contract hier weer doorgespit en me maar neergelegd bij de rol van echtgenote :7

Zo maar eens mijn excelletje vullen met de echte aankoopsom ipv al 2 jaar fictieve bedragen intikken *O*
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_191260313
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 09:59 schreef Syrena het volgende:

Ik heb het contract hier weer doorgespit en me maar neergelegd bij de rol van echtgenote :7

Zo maar eens mijn excelletje vullen met de echte aankoopsom ipv al 2 jaar fictieve bedragen intikken *O*
Waarom erbij neerleggen? Het is niet veel moeite voor de makelaar om het te veranderen in 'koper'. Ik vind het echt een beetje vreemd, eigenlijk. Ook nog niet eerder gezien.

Je bent toch ook gewoon medekoper? Mede-eigenaar dadelijk?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191260443
Wij konden wijzigingen voor het koopcontract heel makkelijk doorsturen. Het kopje echtgenote kunnen ze vast zo aangepassen naar koper.
  donderdag 30 januari 2020 @ 10:18:03 #114
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191260489
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 09:59 schreef Syrena het volgende:

Dat zou ik zeker niet doen, als de notaris het ook zo neerzet zou dat ook gevolgen kunnen hebben, zeker als jullie niet in gemeenschap van goederen getrouwd zijn.

Wij verbaasden ons er al over dat het bij het koopcontract uit 1980 van mijn ouders nog zo gedaan was, maar we zijn inmiddels 40 jaar verder.

De makelaar past het maar aan, ik heb zelfs met de makelaar gebeld voor een aanpassing toen bleek dat ik in het contract stond als mevrouw zijn achternaam - meisjesnaam.
Ten eerste gebruik ik zijn achternaam helemaal niet meer en toen ik dat nog wel deed kwam zijn achternaam na mijn eigen achternaam.

Ze passen het maar aan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 30 januari 2020 @ 10:24:57 #115
248821 Rauw.
op je bord.
pi_191260577
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 08:14 schreef Syrena het volgende:
Suffe vraag, die ik niet aan de makelaar wil stellen :')

We hebben het conceptkoopcontract gisteren gekregen. Er staat Koper en daaronder de naam van mijn man. In de tweede kolom staat Echtgenote en dan mijn gegevens.

En dan bla dat de echtgenote de koper niet mag dwarszitten bij de koop (ruwweg samengevat komt het daar op neer).

Hoort dat zo? Ik koop óók :(
Sterker nog, ik heb straks de meeste overwaarde én meer spaargeld dat er in gaat :(

Ik vermoed dat het er zo staat omdat we getrouwd zijn. Ik vind het echt stom :@
Vreemd, ik ben niet getrouwd en wij zijn evenveel eigenaar.
  donderdag 30 januari 2020 @ 10:26:26 #116
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191260591
Overigens wordt mijn man wel iedere keer als eerste genoemd als koper of verkoper, terwijl daar geen enkele reden voor is: ik ben ouder (wel 2 weken), mijn achternaam komt alfabetisch veel eerder, ik heb er meer vermogen inzitten, en wij zijn niet in gemeenschap van goederen getrouwd.

Dat betekent wel dat ik altijd de aanslagen gemeentelijke belastingen en waterschap krijg, want oudste eigenaar. En tegelijkertijd kan hij ze niet inzien terwijl hij wel hoofdelijk verantwoordelijk is...

Maar waarom ik op de contracten dan niet als eerste genoemd word weet ik niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 30 januari 2020 @ 10:31:29 #117
248821 Rauw.
op je bord.
pi_191260643
Is hij het contactpersoon?

Nu je het zegt; ik sta ook bij veel dingen als eerste.
pi_191260678
Ik maak huurcontracten op, en ik doe in zulke gevallen bewust juist de vrouw voorop :D
Gewoon, omdat het kan :P
  donderdag 30 januari 2020 @ 10:37:15 #119
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191260693
quote:
10s.gif Op donderdag 30 januari 2020 10:31 schreef Rauw. het volgende:
Is hij het contactpersoon?

Nu je het zegt; ik sta ook bij veel dingen als eerste.
Nope, sterker nog; alles loopt via mij :D
Ze hadden hem zelfs nog niet gezien of gesproken voor het ene contract getekend werd, een 1 keer gezien/gesproken voor het andere contract getekend werd, en dat was het "we gaan ervoor" gesprek dat eindigde in de felicitaties met de aankoop van de kavel :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_191260695
Ff google aangeslingerd. Heeft geen gevolgen, als we gaan scheiden heb ik gewoon recht op de helft :7
We gaan sowieso notarieel wel goed laten vastleggen wie wat inlegt, omdat mijn overwaarde veel hoger zal zijn dan de zijne.

En als hij weg wil mep ik 'm op z'n tets, en verberg 'm onder het tuinhuis :(
pi_191260768
Hij is wel contactpersoon ja. Vooral omdat ik de makelaar niet goed kan hebben :') klein dorp, ik heb een ex die goed bevriend met hem was, waren beiden nogal casanova's.

Hij wil graag ons huis verkopen, heeft al vaker gehint, ik wil dat dus liever niet. Nu blijkt dat hij dat gemerkt heeft, en nu krijgen we mails dat hij ons enorm kan matsen met de courtage _O- Vrijdag komt makelaar2, benieuwd wat die vraagt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 30 januari 2020 @ 10:45:19 #122
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191260790
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 10:37 schreef Syrena het volgende:
Ff google aangeslingerd. Heeft geen gevolgen, als we gaan scheiden heb ik gewoon recht op de helft :7
We gaan sowieso notarieel wel goed laten vastleggen wie wat inlegt, omdat mijn overwaarde veel hoger zal zijn dan de zijne.

Want jullie zijn al getrouwd (in gemeenschap van goederen) en hebben ieder een eigen vermogensdeel in de aankoop zitten dat niet van de ander is?

En je noemt het jouw overwaarde? Op je huidige woning? Die is hoger dan de overwaarde op zijn huidige woning?
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 30 januari 2020 @ 10:47:37 #123
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191260818
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 10:43 schreef Syrena het volgende:
Hij is wel contactpersoon ja. Vooral omdat ik de makelaar niet goed kan hebben :') klein dorp, ik heb een ex die goed bevriend met hem was, waren beiden nogal casanova's.

Hij wil graag ons huis verkopen, heeft al vaker gehint, ik wil dat dus liever niet. Nu blijkt dat hij dat gemerkt heeft, en nu krijgen we mails dat hij ons enorm kan matsen met de courtage _O- Vrijdag komt makelaar2, benieuwd wat die vraagt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan past casanova maar fijn het contract aan en wijzigt "echtgenote" in "koper".
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_191260865
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 10:37 schreef Syrena het volgende:

Ik zou er toch geen risico mee lopen en het wél laten veranderen Dat is echt een kleine moeite digitaal en het is gewoon niet correct zoals het nu is.
pi_191261099
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 10:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Want jullie zijn al getrouwd (in gemeenschap van goederen) en hebben ieder een eigen vermogensdeel in de aankoop zitten dat niet van de ander is?

En je noemt het jouw overwaarde? Op je huidige woning? Die is hoger dan de overwaarde op zijn huidige woning?
Sinds juni getrouwd, dus beperkte gemeenschap van goederen. Zijn huis is in dec 2016 verkocht, hij hoeft zijn overwaarde niet meer in te brengen, maar doet dat wel. Overwaarde was ca 5000 euro.

Mijn woning wordt nu verkocht, overwaarde ca 30000-40000.
En dan willen we nog spaargeld inleggen, even kijken hoeveel, om te zien of we onder de 60% grens kunnen komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')