abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 april 2020 @ 21:15:30 #276
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192437472
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 21:14 schreef BE het volgende:
Ah ja, maar in het appartement toch wel?
Ja, dat gaat lekker *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_192477547
3e bezichtigingsafspraak is gemaakt.
Ben benieuwd hoe dat woensdag allemaal gaat lopen. Zal er iemand een bod doen? Of meerdere? Spannnnnnend!
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  zaterdag 11 april 2020 @ 09:36:27 #278
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_192563874
Afgelopen week bezichtiging bij een mooi huis gehad, daarna gelijk bericht van de makelaar... ivm de grote interesse gaat het een inschrijving worden. Aankomende week moeten wij ons bod kenbaar maken en dan afwachten. Op internet lees ik wat verhalen om er een persoonlijke 'motivatiebrief' bij te doen voor de verkopers. Wat is jullie ervan hiermee?
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 11 april 2020 @ 11:38:35 #279
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_192565614
Koopovereenkomst getekend, hup hypotheek fixings en verhuizen maar *O*
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  zaterdag 11 april 2020 @ 16:13:15 #280
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192569020
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 09:36 schreef Schild het volgende:
Afgelopen week bezichtiging bij een mooi huis gehad, daarna gelijk bericht van de makelaar... ivm de grote interesse gaat het een inschrijving worden. Aankomende week moeten wij ons bod kenbaar maken en dan afwachten. Op internet lees ik wat verhalen om er een persoonlijke 'motivatiebrief' bij te doen voor de verkopers. Wat is jullie ervan hiermee?
Persoonlijk vind ik dat echte BS, maar voor sommige verkopers zal het wel werken.

Dat gezegd hebbende moet ik wel even melden dat ons huis helemaal niet te koop heeft gestaan en dat we het verkocht hebben aan iemand die we via via kenden en het ook gewoon echt gunnen, dus wellicht is die gunfactor toch groter dan ik in theorie denk.

Stel dat ik het wel met inschrijving zou doen dan ben ik wel een dusdanige taalnazi dat zo'n brief ook alleen maar helpt als hij niet vol met spelfouten staat, maar wederom; dat ben ik.

Lang verhaal kort: als je een beetje fatsoenlijk kunt schrijven zou ik de moeite wel doen, niet geschoten is altijd mis.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_192574199
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 09:36 schreef Schild het volgende:
Wij hebben het gedaan. Het was een tip van de makelaar. Geen idee of het verschil heeft gemaakt. De situatie was ook anders: er waren op dat moment nog geen andere bieders en we deden meteen een goed bod.

Een goed bod is veel belangrijker, maar als een ander stel een vergelijkbaar bod heeft dan kan de gunfactor wel verschil maken, denk ik. Ik vond het zelf best belangrijk dat er mensen in ons huis kwamen die aangenaam voor de buren zouden zijn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_192574209
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 09:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik verwacht zo'n anderhalf jaar.
Maar het is ook nieuwbouw, dus er is niets zeg maar.
Ik heb iets gemist. :o Korte samenvatting?
  Moderator zaterdag 11 april 2020 @ 23:24:21 #283
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_192575166
Momenteel zelf een koopovereenkomst aan het opstellen voor -we hopen- toekomstige bewoners van ons huidige huis. We wonen in een heel gewilde wijk. Dus zonder makelaar, het bedrag wat we willen. Dus geen courtage en dergelijke. Je kan alles vrij eenvoudig downloaden van internet. En we zijn lid van Vereniging Eigen Huis dus die heb ik al even een paar vragen gesteld.

En voor onszelf
- grond getekend
- opdracht huis getekend
- met anderhalf week kunnen we vergunning indienen
- financiering is rond; 1,55% rente voor 20 jaar O+ ! En ivm woningwaarde/hypotheek met een paar jaar 1,35% *O* !

Voor is hout/steen en achter helemaal hout. Epc 0,0 gasloos. Heel fijn. 170m2 huis met 450m2 kavel. En vrij uitzicht op een stuk groen met daarachter een dijk en een kanaal waar je de grote schepen boven de dijk uit ziet varen :) O+
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 12 april 2020 @ 00:42:34 #284
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192576000
Fraai hoor O+
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator zondag 12 april 2020 @ 08:54:43 #285
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_192577381
We wilden eerst vrijstaand met het budget op, zonder overwaarde verrekening, 325000. Dan zouden we enorm veel concessies moeten doen. Toen werd ik aangesproken om hieraan mee te doen. Hebben binnen alles naar eigen smaak kunnen wijzigen, het is een vrije kavel. De buitenkant stond al wel vast ivm de welstand. Nouja. Mankeert zeer zeker niks aan wat ons betreft :)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_192577434
Prachtig, René, gefeliciteerd!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  Moderator zondag 12 april 2020 @ 10:00:36 #287
5428 crew  miss_sly
pi_192577968
Ziet er goed uit, René! Succes met alles.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192581445
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 22:21 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wij hebben het gedaan. Het was een tip van de makelaar. Geen idee of het verschil heeft gemaakt. De situatie was ook anders: er waren op dat moment nog geen andere bieders en we deden meteen een goed bod.

Een goed bod is veel belangrijker, maar als een ander stel een vergelijkbaar bod heeft dan kan de gunfactor wel verschil maken, denk ik. Ik vond het zelf best belangrijk dat er mensen in ons huis kwamen die aangenaam voor de buren zouden zijn.
Hier hadden 3 uit de top 5 ook een motivatie brief. Of het helpt, vast :-) wij hebben voor de nummer twee gekozen, combi van bod, voorbehouden en achtergrond van de kopers. Hoewel dat laatste natuurlijk het minst zwaar weegt ;)

Na weken van slopen (ik voel elke spier....) gaat de aannemer dinsdag eindelijk beginnen!! Het wordt langzaam weer een huis :-) en dan te bedenken dat sommige mensen zeiden “je kan (kon) er zo is” !
  zondag 12 april 2020 @ 16:38:38 #289
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192582643
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 22:22 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb iets gemist. :o Korte samenvatting?
Oh, huis verkocht, kavel gekocht, laten een huis bouwen, gaan ondertussen in een huurappartement in dezelfde nieuwbouwwijk wonen, de mannen op de bouw worden waarschijnlijk gek van me, als ik zo dichtbij woon :X

De bouwvergunning moet nog aangevraagd worden maar welstand heeft al aangegeven positief tegenover het ontwerp te staan, het past ook gewoon in het beeldkwaliteitsplan van de nieuwbouwwijk.

Heb het huis zelf ontworpen, de bouwkundig tekenaar heeft nagenoeg geen aanpassingen aan mijn ontwerp gedaan O+

Ik ga naar huis *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_192586774
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 16:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh, huis verkocht, kavel gekocht, laten een huis bouwen, gaan ondertussen in een huurappartement in dezelfde nieuwbouwwijk wonen, de mannen op de bouw worden waarschijnlijk gek van me, als ik zo dichtbij woon :X

De bouwvergunning moet nog aangevraagd worden maar welstand heeft al aangegeven positief tegenover het ontwerp te staan, het past ook gewoon in het beeldkwaliteitsplan van de nieuwbouwwijk.

Heb het huis zelf ontworpen, de bouwkundig tekenaar heeft nagenoeg geen aanpassingen aan mijn ontwerp gedaan O+

Ik ga naar huis *O*
Oh, wat heerlijk! En geen eigen topic? }:|

Slim ook om in de buurt te wonen. Veel kijken en zeuren werkt uiteindelijk toch het beste.
pi_192586868
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2020 23:24 schreef Rene het volgende:
Momenteel zelf een koopovereenkomst aan het opstellen voor -we hopen- toekomstige bewoners van ons huidige huis. We wonen in een heel gewilde wijk. Dus zonder makelaar, het bedrag wat we willen. Dus geen courtage en dergelijke. Je kan alles vrij eenvoudig downloaden van internet. En we zijn lid van Vereniging Eigen Huis dus die heb ik al even een paar vragen gesteld.

En voor onszelf
- grond getekend
- opdracht huis getekend
- financiering is rond; 1,55% rente voor 20 jaar O+ ! En ivm woningwaarde/hypotheek met een paar jaar 1,35% *O* !

[ afbeelding ]

Voor is hout/steen en achter helemaal hout. Epc 0,0 gasloos. Heel fijn. 170m2 huis met 450m2 kavel. En vrij uitzicht op een stuk groen met daarachter een dijk en een kanaal waar je de grote schepen boven de dijk uit ziet varen :) O+
Mijn schoonouders wonen aan vaarwater en het kijken naar schepen word je nooit zat. O+ Gefeliciteerd!
  zondag 12 april 2020 @ 21:25:26 #292
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192587269
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 21:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Oh, wat heerlijk! En geen eigen topic? }:|

Slim ook om in de buurt te wonen. Veel kijken en zeuren werkt uiteindelijk toch het beste.
Nope, en ik verwacht ook niet dat dat nog gaat gebeuren, de locatie is redelijk herkenbaar als je de omgeving kent, en dat zal het huis op termijn ook wel zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_192594235
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 16:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik ga naar huis *O*
Wat lijkt me dat gaaf om het zelf te kunnen ontwerpen! Heel cool!
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  maandag 13 april 2020 @ 12:01:44 #294
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192594691
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 11:29 schreef -J-D- het volgende:

[..]

Wat lijkt me dat gaaf om het zelf te kunnen ontwerpen! Heel cool!
Nou, eigenlijk heb ik vooral een bigger and better versie van ons huidige huis gemaakt, en vrijstaand :D
Dit gesitueerd rond een trap zoals deze bouwer ook al in een ander huis had gemaakt waar ik van gecharmeerd was.
De buitenkant komt daar ook het meest mee overeen.

Niks fancy vreemde buitenissige toestanden dus, gewoon een huis, zoals een kind een huis tekent.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_192594717
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 12:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou, eigenlijk heb ik vooral een bigger and better versie van ons huidige huis gemaakt, en vrijstaand :D
Dit gesitueerd rond een trap zoals deze bouwer ook al in een ander huis had gemaakt waar ik van gecharmeerd was.
De buitenkant komt daar ook het meest mee overeen.

Niks fancy vreemde buitenissige toestanden dus, gewoon een huis, zoals een kind een huis tekent.
Ik heb ook nog wat schetsen voor mijn droomhuis liggen. Maar denk niet dat ik ooit de locatie ga vinden om het te bouwen :P
  maandag 13 april 2020 @ 21:39:07 #296
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192603968
quote:
17s.gif Op maandag 13 april 2020 12:04 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Ik heb ook nog wat schetsen voor mijn droomhuis liggen. Maar denk niet dat ik ooit de locatie ga vinden om het te bouwen :P
Ik had ergens begin deze eeuw al eens een droomhuis getekend, maar dat kan ik nog steeds niet betalen :D
Dat was 10*12 met een goothoogte van ongeveer 5 meter, dus dan praat je over heel veel kuubs.
En dan ook nog eens volledig onderkelderd....
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 13 april 2020 @ 22:02:57 #297
482080 AgnesGru
Ach Djurmeen
pi_192604381
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2020 23:24 schreef Rene het volgende:

En voor onszelf
- grond getekend
- opdracht huis getekend

[ afbeelding ]

Oh wat gaaf zeg O+
Wie weet doen wij ook zoiets in de toekomst. Lijkt me dat er veel bij komt kijken, maar goed eerst maar eens genieten van dit huis.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_192644404
Wij hebben naar een ander huis gekeken.
Nu eerst gesprek met een hypotheek verstrekker of het haalbaar is. Maar ik vind het nu ook al spannend om een huis te verkopen. Wil niet met 2 huizen komen te zitten.
  donderdag 16 april 2020 @ 10:08:46 #299
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192644788
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 09:37 schreef F_r het volgende:
Wij hebben naar een ander huis gekeken.
Nu eerst gesprek met een hypotheek verstrekker of het haalbaar is. Maar ik vind het nu ook al spannend om een huis te verkopen. Wil niet met 2 huizen komen te zitten.
Spannend! Verkopen huizen goed in je dorp?
Wat voor huis heb je bekeken?
pi_192644875
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2020 10:08 schreef amaranta het volgende:

[..]

Spannend! Verkopen huizen goed in je dorp?
Wat voor huis heb je bekeken?
Tnt wel gingen ze binnen een paar dagen weg. Maar nu iets minder gok ik. Huis in de wijk iets groter en grotere tuin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')