Persoonlijk vind ik dat echte BS, maar voor sommige verkopers zal het wel werken.quote:Op zaterdag 11 april 2020 09:36 schreef Schild het volgende:
Afgelopen week bezichtiging bij een mooi huis gehad, daarna gelijk bericht van de makelaar... ivm de grote interesse gaat het een inschrijving worden. Aankomende week moeten wij ons bod kenbaar maken en dan afwachten. Op internet lees ik wat verhalen om er een persoonlijke 'motivatiebrief' bij te doen voor de verkopers. Wat is jullie ervan hiermee?
Wij hebben het gedaan. Het was een tip van de makelaar. Geen idee of het verschil heeft gemaakt. De situatie was ook anders: er waren op dat moment nog geen andere bieders en we deden meteen een goed bod.quote:Op zaterdag 11 april 2020 09:36 schreef Schild het volgende:
Afgelopen week bezichtiging bij een mooi huis gehad, daarna gelijk bericht van de makelaar... ivm de grote interesse gaat het een inschrijving worden. Aankomende week moeten wij ons bod kenbaar maken en dan afwachten. Op internet lees ik wat verhalen om er een persoonlijke 'motivatiebrief' bij te doen voor de verkopers. Wat is jullie ervan hiermee?
Ik heb iets gemist.quote:Op vrijdag 3 april 2020 09:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik verwacht zo'n anderhalf jaar.
Maar het is ook nieuwbouw, dus er is niets zeg maar.
Hier hadden 3 uit de top 5 ook een motivatie brief. Of het helpt, vast :-) wij hebben voor de nummer twee gekozen, combi van bod, voorbehouden en achtergrond van de kopers. Hoewel dat laatste natuurlijk het minst zwaar weegtquote:Op zaterdag 11 april 2020 22:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wij hebben het gedaan. Het was een tip van de makelaar. Geen idee of het verschil heeft gemaakt. De situatie was ook anders: er waren op dat moment nog geen andere bieders en we deden meteen een goed bod.
Een goed bod is veel belangrijker, maar als een ander stel een vergelijkbaar bod heeft dan kan de gunfactor wel verschil maken, denk ik. Ik vond het zelf best belangrijk dat er mensen in ons huis kwamen die aangenaam voor de buren zouden zijn.
Oh, huis verkocht, kavel gekocht, laten een huis bouwen, gaan ondertussen in een huurappartement in dezelfde nieuwbouwwijk wonen, de mannen op de bouw worden waarschijnlijk gek van me, als ik zo dichtbij woonquote:Op zaterdag 11 april 2020 22:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb iets gemist.Korte samenvatting?
Oh, wat heerlijk! En geen eigen topic?quote:Op zondag 12 april 2020 16:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh, huis verkocht, kavel gekocht, laten een huis bouwen, gaan ondertussen in een huurappartement in dezelfde nieuwbouwwijk wonen, de mannen op de bouw worden waarschijnlijk gek van me, als ik zo dichtbij woon
De bouwvergunning moet nog aangevraagd worden maar welstand heeft al aangegeven positief tegenover het ontwerp te staan, het past ook gewoon in het beeldkwaliteitsplan van de nieuwbouwwijk.
Heb het huis zelf ontworpen, de bouwkundig tekenaar heeft nagenoeg geen aanpassingen aan mijn ontwerp gedaan
Ik ga naar huis
Mijn schoonouders wonen aan vaarwater en het kijken naar schepen word je nooit zat.quote:Op zaterdag 11 april 2020 23:24 schreef Rene het volgende:
Momenteel zelf een koopovereenkomst aan het opstellen voor -we hopen- toekomstige bewoners van ons huidige huis. We wonen in een heel gewilde wijk. Dus zonder makelaar, het bedrag wat we willen. Dus geen courtage en dergelijke. Je kan alles vrij eenvoudig downloaden van internet. En we zijn lid van Vereniging Eigen Huis dus die heb ik al even een paar vragen gesteld.
En voor onszelf
- grond getekend
- opdracht huis getekend
- met anderhalf week kunnen we vergunning indienen
- financiering is rond; 1,55% rente voor 20 jaar! En ivm woningwaarde/hypotheek met een paar jaar 1,35%
!
[ afbeelding ]
Voor is hout/steen en achter helemaal hout. Epc 0,0 gasloos. Heel fijn. 170m2 huis met 450m2 kavel. En vrij uitzicht op een stuk groen met daarachter een dijk en een kanaal waar je de grote schepen boven de dijk uit ziet varen![]()
Nope, en ik verwacht ook niet dat dat nog gaat gebeuren, de locatie is redelijk herkenbaar als je de omgeving kent, en dat zal het huis op termijn ook wel zijn.quote:Op zondag 12 april 2020 21:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oh, wat heerlijk! En geen eigen topic?![]()
Slim ook om in de buurt te wonen. Veel kijken en zeuren werkt uiteindelijk toch het beste.
Wat lijkt me dat gaaf om het zelf te kunnen ontwerpen! Heel cool!quote:Op zondag 12 april 2020 16:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh, huis verkocht, kavel gekocht, laten een huis bouwen, gaan ondertussen in een huurappartement in dezelfde nieuwbouwwijk wonen, de mannen op de bouw worden waarschijnlijk gek van me, als ik zo dichtbij woon
De bouwvergunning moet nog aangevraagd worden maar welstand heeft al aangegeven positief tegenover het ontwerp te staan, het past ook gewoon in het beeldkwaliteitsplan van de nieuwbouwwijk.
Heb het huis zelf ontworpen, de bouwkundig tekenaar heeft nagenoeg geen aanpassingen aan mijn ontwerp gedaan
Ik ga naar huis
Nou, eigenlijk heb ik vooral een bigger and better versie van ons huidige huis gemaakt, en vrijstaandquote:Op maandag 13 april 2020 11:29 schreef -J-D- het volgende:
[..]
Wat lijkt me dat gaaf om het zelf te kunnen ontwerpen! Heel cool!
Ik heb ook nog wat schetsen voor mijn droomhuis liggen. Maar denk niet dat ik ooit de locatie ga vinden om het te bouwenquote:Op maandag 13 april 2020 12:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, eigenlijk heb ik vooral een bigger and better versie van ons huidige huis gemaakt, en vrijstaand
Dit gesitueerd rond een trap zoals deze bouwer ook al in een ander huis had gemaakt waar ik van gecharmeerd was.
De buitenkant komt daar ook het meest mee overeen.
Niks fancy vreemde buitenissige toestanden dus, gewoon een huis, zoals een kind een huis tekent.
Ik had ergens begin deze eeuw al eens een droomhuis getekend, maar dat kan ik nog steeds niet betalenquote:Op maandag 13 april 2020 12:04 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ik heb ook nog wat schetsen voor mijn droomhuis liggen. Maar denk niet dat ik ooit de locatie ga vinden om het te bouwen
Oh wat gaaf zegquote:Op zaterdag 11 april 2020 23:24 schreef Rene het volgende:
Momenteel zelf een koopovereenkomst aan het opstellen voor -we hopen- toekomstige bewoners van ons huidige huis. We wonen in een heel gewilde wijk. Dus zonder makelaar, het bedrag wat we willen. Dus geen courtage en dergelijke. Je kan alles vrij eenvoudig downloaden van internet. En we zijn lid van Vereniging Eigen Huis dus die heb ik al even een paar vragen gesteld.
En voor onszelf
- grond getekend
- opdracht huis getekend
- met anderhalf week kunnen we vergunning indienen
- financiering is rond; 1,55% rente voor 20 jaar! En ivm woningwaarde/hypotheek met een paar jaar 1,35%
!
[ afbeelding ]
Voor is hout/steen en achter helemaal hout. Epc 0,0 gasloos. Heel fijn. 170m2 huis met 450m2 kavel. En vrij uitzicht op een stuk groen met daarachter een dijk en een kanaal waar je de grote schepen boven de dijk uit ziet varen![]()
Spannend! Verkopen huizen goed in je dorp?quote:Op donderdag 16 april 2020 09:37 schreef F_r het volgende:
Wij hebben naar een ander huis gekeken.
Nu eerst gesprek met een hypotheek verstrekker of het haalbaar is. Maar ik vind het nu ook al spannend om een huis te verkopen. Wil niet met 2 huizen komen te zitten.
Tnt wel gingen ze binnen een paar dagen weg. Maar nu iets minder gok ik. Huis in de wijk iets groter en grotere tuin.quote:Op donderdag 16 april 2020 10:08 schreef amaranta het volgende:
[..]
Spannend! Verkopen huizen goed in je dorp?
Wat voor huis heb je bekeken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |