ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Mijn vriendin vertrekt volgende week een paar maanden naar Zürich. Voor 40 euro ben je daar met de Flixbus rechtstreeks vanuit Eindhoven dus ik heb mezelf maar een 1ste klas Interrail ticket voor 2 maanden cadeau gedaan.
Maar elke keer Eindhoven - Utrecht - Freiburg - Zürich wordt ook zo saai, wat zijn de wat leukere routes om daar te komen? Rheinstrecke en/of Schwarzwaldbahn de moeite waard? München - Innsbruck en dan terugsteken? Ergens door Frankrijk (wanneer daar weer eens gereden wordt..)? Ik hoor graag jullie tips
Het bedrijf Smit Transformatoren is in Nijmegen pal langs het spoor gevestigd, langs de lijn richting Wijchen. In een grijs verleden hadden ze zelf een spooraansluiting, maar die is al jaren verdwernen.
Wat meteen opvalt als je langs de fabriek komt, is hoe enorm die transformatoren zijn. Hoger dan de bovenleiding... dus hoe komen ze dan weg?
Nou, zo dus:
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
De afgelopen dagen is onderzoek gedaan naar de trein die bij Den Haag uit de rails liep. Dit onderzoek loopt nog. Uit de eerste resultaten blijkt dat de ontsporing waarschijnlijk veroorzaakt is door een defect aan twee wielen van de trein
Eerste gedachte: een probleem met de wielband? Of wellicht een te scherpe wielflens waardoor de flens tussen wisseltong en de buitenste rails terecht is gekomen bij het wissel?
Er zijn meldingen geweest dat er "ongewone trillingen" waren, maar niks wees uit controles dat er dringend iets moest gebeuren. Het opmerkelijke: Hij zou einde dienst naar de werkplaats gaan voor onderhoud. Dit kan best een verkeerde beoordeling bij de dagelijkse controles geweest zijn. Meer als dit heb ik ook niet meegekregen.
Ook opvallend dat in het NS-artikel staat dat er 49 stellen DDZ zijn. Dat klopt ook wel, want het aanrijdingsstel van Diepenveen (2014) zal niet meer hersteld worden.
Ik heb net even de berichten op Somda gelezen, maar ik zou die discussie niet al te serieus nemen. Ik heb ook in de koffiekamer al de meest fantastische verhalen voorbij horen komen, waarvan je met twee seconden nadenken al kan zeggen: volstrekte flauwekul. Het enige dat klopt is het bericht over de vlakke plaatsen. Die worden tegenwoordig automatisch gemeten en aan de hand daarvan wordt er een planning gemaakt voor een bezoekje aan de kuilwielenbank. Dat bezoek lijkt nog niet eens ingepland te zijn geweest, dus veel haast had dat blijkbaar niet, wat automatisch betekent dat het geen extreem ernstige vlakke plaatsen waren.
Op zaterdag 4 januari 2020 19:45 schreef MTL het volgende: Ik heb net even de berichten op Somda gelezen, maar ik zou die discussie niet al te serieus nemen. Ik heb ook in de koffiekamer al de meest fantastische verhalen voorbij horen komen, waarvan je met twee seconden nadenken al kan zeggen: volstrekte flauwekul.
Ik heb helemaal niks op Somda gelezen Zit vaak veel onzin tussen
Compleet andere situatie. Dat is op onbewaakt gebied waar de machinisten zelf de wissels om moeten gooien. Legt een machinist het wissel net niet helemaal goed, dan staat de trein er naast. Toeval dat het met DDZ was. Het had ook een hele andere trein kunnen zijn.
Op zaterdag 4 januari 2020 19:45 schreef MTL het volgende: Ik heb net even de berichten op Somda gelezen, maar ik zou die discussie niet al te serieus nemen. Ik heb ook in de koffiekamer al de meest fantastische verhalen voorbij horen komen, waarvan je met twee seconden nadenken al kan zeggen: volstrekte flauwekul. Het enige dat klopt is het bericht over de vlakke plaatsen. Die worden tegenwoordig automatisch gemeten en aan de hand daarvan wordt er een planning gemaakt voor een bezoekje aan de kuilwielenbank. Dat bezoek lijkt nog niet eens ingepland te zijn geweest, dus veel haast had dat blijkbaar niet, wat automatisch betekent dat het geen extreem ernstige vlakke plaatsen waren.
uiteraard, maar in dit geval zit er een waarheidsgehalte in
Btw, treinpersoneel zijn de grootste roddelkonten die er zijn, dus tenzij informatie van iemand komt die echte feitenkennis heeft vanuit het onderzoek zelf, zou ik info die personeel verteld met een grote korrel zout nemen, ook al lijkt het nog zo aannemelijk Informatie wordt heel vaak mooier gemaakt met aannames of gewoon aangedikt voor de sensatie. Uiteraard kan er gespeculeerd worden over de oorzaak, maar zolang er niks officieel naar buiten wordt gebracht, zou ik rustig afwachten. Intern is gisteren hetzelfde bericht al verspreid, dus ook in alle interne berichtgeving is nog niks gecommuniceerd over exacte oorzaken of schade. Personeel, buiten de onderzoekers, hebben dus niet meer kennis dan wat er publiekelijk bekend is.
Op zaterdag 4 januari 2020 19:40 schreef greavy het volgende: Er zijn meldingen geweest dat er "ongewone trillingen" waren, maar niks wees uit controles dat er dringend iets moest gebeuren. Het opmerkelijke: Hij zou einde dienst naar de werkplaats gaan voor onderhoud. Dit kan best een verkeerde beoordeling bij de dagelijkse controles geweest zijn. Meer als dit heb ik ook niet meegekregen.
De DDZ die ik vanavond had van Amersfoort naar Hengelo vond ik ook flink trillen, op een normaal stuk spoor zonder scherpe bogen of wissels.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Helaas is dat normaal gedrag voor DDZ. Daar wordt al sinds het begin over geklaagd. De draaistellen hebben geen rotatiedempers, waardoor deze dus een extreem snelle vetergang kunnen vertonen op rechte stukken spoor.
De DDZ die ik vanavond had van Amersfoort naar Hengelo vond ik ook flink trillen, op een normaal stuk spoor zonder scherpe bogen of wissels.
Ik zat van de week al te zoeken naar welk stel het betreft dat uit de rails is gelopen. En met welke rammelbak ik op 1 januari onderweg was.
Toen was ik onderweg van Utrecht ri Gouda en begon het stel bij Vleuten behoorlijk te shaken. Maar voor zover ik kon nagaan was dat niet hetzelfde stel.
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
Het enige dat klopt is het bericht over de vlakke plaatsen. Die worden tegenwoordig automatisch gemeten en aan de hand daarvan wordt er een planning gemaakt voor een bezoekje aan de kuilwielenbank.
Via het mat zelf, of via Gotcha/Quo Vadis?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Dat laatste inderdaad. Het is niet volledig zaligmakend, mede omdat die dingen niet overal staan, maar schijnbaar is de data betrouwbaar genoeg. De laatste keer dat ik een vlakke plaats wilde melden kon de collega die ik aan de telefoon kreeg mij precies vertellen hoe groot de plek was en op welke termijn een bezoekje aan de kuilwielenbank gepland stond, en wanneer de data voor het laatst bijgewerk was (dus op welk moment de trein zo'n punt gepasseerd was). Dankzij dat meetsysteem was dat allemaal al bekend en geregeld. Maar ik weet niet welke gegevens het systeem verder nog meet. Als het probleem iets anders is dan een vlakke plaats (bijvoorbeeld een extreme degradatie van het loopvlak of metaalmoeheid in de wielband), weet ik niet of dat ook opgepikt wordt.
[ Bericht 50% gewijzigd door MTL op 05-01-2020 16:04:17 ]
Op zaterdag 4 januari 2020 21:48 schreef MTL het volgende: Dat is inderdaad een van de bekende plekken met DDZ. Niks aan de hand, dat is dus 'normaal'.
ICMm kan daar ook nog weleens rammelen, maar DDZ nog vaker inderdaad.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Bij ICM merk je het een hele enkele keer wel eens (al is het nog altijd minder dan de extreem snelle vetergang zoals bij de DDZ), maar dat is dan voor mij reden om even een berichtje te sturen naar de werkplaats voor het eerstvolgende grote onderhoud. Die heeft namelijk wel rotatiedempers, dus het kan zijn dat die net even anders afgesteld moeten worden. Je ontkomt er niet aan, er is altijd wel een snelheid waarop het gebeurd, maar met een iets andere afstelling gebeurd dat niet bij de reguliere 'kruissnelheid' van 130-140km/u.
Op zaterdag 4 januari 2020 12:52 schreef Ireyon het volgende: Mijn vriendin vertrekt volgende week een paar maanden naar Zürich. Voor 40 euro ben je daar met de Flixbus rechtstreeks vanuit Eindhoven dus ik heb mezelf maar een 1ste klas Interrail ticket voor 2 maanden cadeau gedaan.
Maar elke keer Eindhoven - Utrecht - Freiburg - Zürich wordt ook zo saai, wat zijn de wat leukere routes om daar te komen? Rheinstrecke en/of Schwarzwaldbahn de moeite waard? München - Innsbruck en dan terugsteken? Ergens door Frankrijk (wanneer daar weer eens gereden wordt..)? Ik hoor graag jullie tips
Geen ervaringsdeskundige, maar als ik naar de kaart kijk dit idee:
Via Maastricht, Luik naar Luxembourg en vanaf daar met de TGV naar Mulhouse, waar je weer met een andere TGV naar Zurich kan.
Vrijdag waren ze in Zwitserland met Railaway. Glacier Express en op het eindpunt verder met een tandradbaan naar Gornergrat op ruim 3000m hoogte.
Die laatste kost ¤110 voor een retourtje. Zijn er meer (en voordeliger) van dit soort baantjes? Lijkt me wel eens mooi om zoiets te doen in de vakantie.
Mooie treinroute, onderweg uitstappen om wat door de bergen te lopen en dan een trein later naar het volgende punt.
De echte bergbaantjes zijn in Zwitserland al vele jaren erg duur. Jaren geleden ook de Gornergratbahn gedaan, dat is leuk voor een keertje, maar met een heel gezin opeens toch een behoorlijke uitgave. Normale bekende treinen waar je ook wel enigszins door de bergen rijdt en bijvoorbeeld ook Interrail geldig is, zijn natuurlijk de FO Bahn MGB en de RhB, waar je over 2000 meter heen gaat bij de MGB (Oberalppas) en 2200 bij de RhB (Berninapas). Langs al die lijnen kan je ook prachtige dagwandelingen maken (been there, done that). Bijvoorbeeld van Fiesch naar Brig (eerst met de bus richting het Binntal, uitstappen bij Ze Binne/Langthal, Binn, vanaf daar via Heiligkreuz door de Saflischpas (2550m) naar Brig wandelen (totaal ongeveer 20 km) en dan met de trein terug), of van Preda omhoog naar Spinas of Bever lopen (ongeveer 16 km) via de Fuorcla Crap Alv (2450m) (dus niet langs de drukke weg door de Albulapas). Maar goed, dat zijn slechts twee voorbeelden. Er zijn natuurlijk nog veel en veel meer prachtige dagtochten met openbaar vervoer te maken.
[ Bericht 4% gewijzigd door MTL op 05-01-2020 13:13:27 ]
Op zondag 5 januari 2020 13:01 schreef MTL het volgende: De echte bergbaantjes zijn in Zwitserland al vele jaren erg duur. Jaren geleden ook de Gornergratbahn gedaan, dat is leuk voor een keertje, maar met een heel gezin opeens toch een behoorlijke uitgave. Normale bekende treinen waar je ook wel enigszins door de bergen rijdt en bijvoorbeeld ook Interrail geldig is, zijn natuurlijk de FO Bahn MGB en de RhB, waar je over 2000 meter heen gaat bij de MGB (Oberalppas) en 2200 bij de RhB (Berninapas). Langs al die lijnen kan je ook prachtige dagwandelingen maken (been there, done that). Bijvoorbeeld van Fiesch naar Brig (eerst met de bus richting het Binntal, uitstappen bij Ze Binne/Langthal, Binn, vanaf daar via Heiligkreuz door de Saflischpas (2550m) naar Brig wandelen (totaal ongeveer 20 km) en dan met de trein terug), of van Preda omhoog naar Spinas of Bever lopen (ongeveer 16 km) via de Fuorcla Crap Alv (2450m) (dus niet langs de drukke weg door de Albulapas). Maar goed, dat zijn slechts twee voorbeelden. Er zijn natuurlijk nog veel en veel meer prachtige dagtochten met openbaar vervoer te maken.
Van Preda naar Spinas (en door naar bever) is inderdaad machtig mooi. zeker doen als je de kans hebt!
En als je nog eens met stoomtreintjes de bergen in wilt, dan is dit ook aan te raden: https://de.wikipedia.org/wiki/Dampfbahn_Furka-Bergstrecke Althans, aan te raden..., wat ik mij er nog van kan herinneren: ik ben er in 1998 een keer mee geweest, en toen alleen maar het stuk van Realp tot aan het begin van de Furka-tunnel, de rest was toen nog niet klaar voor gebruik.
Op zondag 5 januari 2020 16:52 schreef Dr_Flash het volgende: Jungfraujoch is nog veel duurder trouwens. En je ziet geen fuck want het station ligt in de berg. Die Gornergrat wil ik nog weleens heen
Klopt, je kunt veel beter (en veel goedkoper) het rondje over de Kleine Scheidegg maken. Dat is wel een heel mooi stuk, en daar mag je met je Swisspass en ik denk ook met een Interrail gewoon in.
En het ligt in het Duitstalige stuk
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Op zondag 5 januari 2020 17:26 schreef derLudolf het volgende: Ik hoef ook niet niet per se naar Zwitserland hoor, liever niet zelfs. Ze hebben er veel kaas en spreken er ook Frans
Mocht Rikus hier nog meelezen: je zet jezelf voor schut momenteel met die zogenaamde klokkenluiders. De screenshots die je als 'bewijs' opvoert, zijn van andere treinen die dus de extra controle hebben gehad, zoals NS al aankondigde. Je bewijst dus alleen maar dat NS snel maatregelen heeft getroffen en de vloot goed is gecontroleerd, waarmee potentiële ongelukken dus zijn voorkomen.
Klopt, je kunt veel beter (en veel goedkoper) het rondje over de Kleine Scheidegg maken. Dat is wel een heel mooi stuk, en daar mag je met je Swisspass en ik denk ook met een Interrail gewoon in.
En het ligt in het Duitstalige stuk
Dat denk ik niet. Volgens mij kun je hoogstens tot Zweilütschinen komen. Ik ben er al eens eerder in Grindelwald uitgegooid
Op zondag 5 januari 2020 18:07 schreef MTL het volgende: Mocht Rikus hier nog meelezen: je zet jezelf voor schut momenteel met die zogenaamde klokkenluiders. De screenshots die je als 'bewijs' opvoert, zijn van andere treinen die dus de extra controle hebben gehad, zoals NS al aankondigde. Je bewijst dus alleen maar dat NS snel maatregelen heeft getroffen en de vloot goed is gecontroleerd, waarmee potentiële ongelukken dus zijn voorkomen.
Die man snapt simpele logica simpelweg niet. Het is echt verbazingwekkend hoe groot het bord is wat hij voor z'n harses heeft en op dit moment denk ik oprecht dat professionele hulp misschien nog het enige is wat uitkomst biedt.
Die man snapt simpele logica simpelweg niet. Het is echt verbazingwekkend hoe groot het bord is wat hij voor z'n harses heeft en op dit moment denk ik oprecht dat professionele hulp misschien nog het enige is wat uitkomst biedt.
quote:
Onder druk van de Maatschappij Voor Beter OV heeft de NS publiekelijk erkend dat defecten aan de wielen van een trein de oorzaak zijn van de ontsporing bij Voorburg van afgelopen donderdag.
Als je je niks verbeeldt, dan ben je ook niks
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Op zondag 5 januari 2020 18:07 schreef MTL het volgende: Mocht Rikus hier nog meelezen: je zet jezelf voor schut momenteel met die zogenaamde klokkenluiders. De screenshots die je als 'bewijs' opvoert, zijn van andere treinen die dus de extra controle hebben gehad, zoals NS al aankondigde. Je bewijst dus alleen maar dat NS snel maatregelen heeft getroffen en de vloot goed is gecontroleerd, waarmee potentiële ongelukken dus zijn voorkomen.
Maar die screenshots tonen wel aan dat er een wat groter probleem is, wat niet eerder is opgemerkt. Of wel is opgemerkt, maar niet is aangemerkt als een kritisch probleem.
Maar die screenshots tonen wel aan dat er een wat groter probleem is, wat niet eerder is opgemerkt. Of wel is opgemerkt, maar niet is aangemerkt als een kritisch probleem.
Op zondag 5 januari 2020 18:07 schreef MTL het volgende: Mocht Rikus hier nog meelezen: je zet jezelf voor schut momenteel met die zogenaamde klokkenluiders. De screenshots die je als 'bewijs' opvoert, zijn van andere treinen die dus de extra controle hebben gehad, zoals NS al aankondigde. Je bewijst dus alleen maar dat NS snel maatregelen heeft getroffen en de vloot goed is gecontroleerd, waarmee potentiële ongelukken dus zijn voorkomen.
Wie houdt er toezicht op veilige inzet van voertuigen, ILenT toch? Moet je daar zijn ipv bij NS.
Maar die screenshots tonen wel aan dat er een wat groter probleem is, wat niet eerder is opgemerkt. Of wel is opgemerkt, maar niet is aangemerkt als een kritisch probleem.
Het enige dat te zien is op de screenshots is het resultaat van de extra controle op specifiek de remblokken die op het loopvlak van de wielband zitten. Daarin is te zien dat die dus aan de afkeurmaat zitten en de betreffende treinstellen zijn dan ook niet meer ingezet. Kortom: extra controle was succesvol.
Als je wilt zeggen dat er een groter probleem is, dan moet je met heel wat meer bewijs komen. En geloof mij, als er een groot probleem met de gehele vloot was, dan waren álle DDZ-treinen wel van het spoor gehaald. Was het niet goedschiks, dan wel kwaadschiks door ILT. En zelfs in het eerste rapport lees ik niks over dat dit specifieke probleem vóór de ontsporing al bekend was. Als dat wel zo was, dan was de trein regelrecht aan de kant gegaan en had er geen meter meer mee gereden mogen worden.
Edit: ik zie dat inmiddels op de site van Rikus ook een foto geplaatst is die aan zou tonen dat bij het ontspoorde treinstel het probleem al bekend zou zijn. Nou nee, het enige wat die foto aantoont is dat er vlakke plaatsen gemeld waren en dat die conform de voorgeschreven termijnen opgelost zouden worden met een retourtje naar de kuilwielenbank.
[ Bericht 7% gewijzigd door MTL op 05-01-2020 20:24:19 ]
Rikus Spithorst en zijn twee enige vrienden kun je het beste negeren. Hij is in het verleden al in aanraking geweest met justitie naar aanleiding van een 'column' waar vreemde beschuldigingen in stonden. Die club van hem doet niets anders dan blaffen, ik begrijp niet waarom die naam überhaupt nog voorbij komt.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op zaterdag 4 januari 2020 12:52 schreef Ireyon het volgende: Mijn vriendin vertrekt volgende week een paar maanden naar Zürich. Voor 40 euro ben je daar met de Flixbus rechtstreeks vanuit Eindhoven dus ik heb mezelf maar een 1ste klas Interrail ticket voor 2 maanden cadeau gedaan.
Maar elke keer Eindhoven - Utrecht - Freiburg - Zürich wordt ook zo saai, wat zijn de wat leukere routes om daar te komen? Rheinstrecke en/of Schwarzwaldbahn de moeite waard? München - Innsbruck en dan terugsteken? Ergens door Frankrijk (wanneer daar weer eens gereden wordt..)? Ik hoor graag jullie tips
Uit onderzoek blijkt dat mensen die een half uurtje per dag ofzo aan hun hobby spenderen dat dat hetzelfde effect heeft als een hele bak met mindfulness. Niet dat het niet werkt hoor; goede zaak die spullen, mensen die eraan doen hebben een lager ziekteverzuim en hogere tevredenheid in hun werk en leven.
2006 wie weet dat nog Toen reden we Rondje Nederland in de zomervakantie. Met papieren eersteklaskaartjes. En waren we voor de bloggerij nog afhankelijk van fok!kers die op allerlei stations stonden om USB-sticks op te vangen en zo Waar blijft de tijd? #Opapinkteentraantjeweg
Panoramarijtuig op dat stuk kan ik helaas nog niet over meepraten, dat lukt pas na 8 maart
Panoramarijtuig was het zeker waard tussen Köln en Mainz! Een bijna leeg rijtuig vanochtend en een zonnetje over de Rijn maakten het tot een heel mooi ritje over de linker Rheinstrecke. Vrijdagavond dan weer (waarschijnlijk) de rechter strecke richting Oostenrijk.
2006 wie weet dat nog Toen reden we Rondje Nederland in de zomervakantie. Met papieren eersteklaskaartjes. En waren we voor de bloggerij nog afhankelijk van fok!kers die op allerlei stations stonden om USB-sticks op te vangen en zo Waar blijft de tijd? #Opapinkteentraantjeweg
We zijn oud en versleten ondertussen, lieve Flessemans.
Zijn de ploegleiders van ProRail (net als de weginspecteurs van RWS) allemaal verplicht om zoveel mogelijk hashtags te gebruiken in een zin? Echt elke tweet van elk van dit soort personen zijn sxact hetzelfde he. Alsof ze een handboek Twitteren krijgen op hun eerste dag.
Als je de trein uit wilt en je bent vergeten uit te stappen als de trein al verder is gaan rijden, dan roep je gewoon "Alluha Ackbar". Dan hoef je verder niets meer te doen, mensen zullen je zelfs uit de trein komen halen. https://www.telegraaf.nl/(...)-mogelijke-terrorist
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Hoe wil je zoiets voorkomen dan? Jaren geleden is het in Twente ook gebeurd dat een chauffeur onwel werd, maar die is in een voortuin geëindigd met gelukkig alleen materiële schade: https://www.rtvoost.nl/ni(...)-in-voortuin-Hengelo
Enige wat ik me kan bedenken zijn noodremmen voor de passagiers, maar dan moeten die er wel zijn natuurlijk. En dat levert ook gevaar op, want stel dat een lolbroek er aan gaat trekken terwijl de bus op de linkerbaan van de snelweg zit...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
@TT klopt wel inderdaad. Zowel het AltijdVoordeel abonnement (5 %) als de kaartjes die ik daarmee _mag_ kopen (2 %), zijn duurder geworden #dubbelgenaaidhoudtbeter
In Parijs is men momenteel bezig met het aanleggen van de metrolijnen voor de Grand Paris Express. Op bovenstaande foto de kruising tussen lijnen 14 en 15 die net afgerond zijn met boren. Voor mij is niet duidelijk of hier nu ook verder een station omheen wordt gebouwd maar tof plaatje uit de voortgang.
Op zaterdag 11 januari 2020 12:17 schreef b2py het volgende: [ afbeelding ] In Parijs is men momenteel bezig met het aanleggen van de metrolijnen voor de Grand Paris Express. Op bovenstaande foto de kruising tussen lijnen 14 en 15 die net afgerond zijn met boren. Voor mij is niet duidelijk of hier nu ook verder een station omheen wordt gebouwd maar tof plaatje uit de voortgang.
Nee, met staken.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op zaterdag 11 januari 2020 12:17 schreef b2py het volgende: [ afbeelding ] In Parijs is men momenteel bezig met het aanleggen van de metrolijnen voor de Grand Paris Express. Op bovenstaande foto de kruising tussen lijnen 14 en 15 die net afgerond zijn met boren. Voor mij is niet duidelijk of hier nu ook verder een station omheen wordt gebouwd maar tof plaatje uit de voortgang.
lijkt me wel. De verlengde 14 en de nieuwe 15 gaan in het noorden stoppen op station Saint-Denis Pleyel (huidig alleen RER D) en het nieuwe station Villejuif - Institut-Gustave-Roussy in het zuiden.
Op station Wormerveer is een SLT volledig grijs gespoten.
je zou denken dat het opvalt als je twee dozen verf-spuitbus koopt, lijkt mij.
quote:
Vandalen spuiten complete trein zilver in Wormerveer Een NS-trein is in Wormerveer aan een zijde compleet zilver gespoten door vandalen. Over een lengte van tientallen meters en acht treinstellen is de trein bespoten, van boven tot beneden. Ook deuren en ramen zijn helemaal zilver. Vermoedelijk is dat vannacht gebeurd.
Dorpsreporter Michel Schermer, die de zilveren trein op de foto zette, zegt dat er regelmatig treinen op station Wormerveer ‘overnachten’. De bewuste trein, een Sprinter, is door de NS inmiddels naar een rangeerterrein gebracht om daar schoongemaakt te worden. De spoorwegen hebben contact gezocht met de politie, stelt een woordvoerder van het bedrijf.
De graffitispuiters zijn vermoedelijk bij de trein gekomen door een hek te forceren. Bij dat hek lagen vanochtend twee kartonnen dozen met daarbij een stuk of 15 spuitbussen, allemaal zilver uiteraard. Ook lagen er twee handschoenen. Kosten
De woordvoerder van de NS weet niet wat het precies kost om de trein graffiti-vrij te maken. ,,Maar het kost nogal wat, natuurlijk. Niet alleen het feit dat de trein schoongemaakt moet worden: je moet ook een vervangende trein regelen.” De NS heeft regelmatig last van graffitispuiters. De treinen worden daarna standaard schoongemaakt.
Schermer pleit voor beter toezicht op het station. Volgens hem worden steeds vaker 's nachts gestald op het station van Wormerveer, dat tussen de stations van Zaandam en Alkmaar in ligt.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Het laat zien dat er in het gebied Amsterdam - Haarlem - Alkmaar een groot tekort is aan opstelcapaciteit. Zaandam staat 's avonds en overdag tegenwoordig ook al vol met materieel. Nieuwe terreinen in de Westhaven en Heerhugobijlmer laten nog enkele jaren op zich wachten
Op zaterdag 11 januari 2020 20:28 schreef Peterselieman het volgende: Het laat zien dat er in het gebied Amsterdam - Haarlem - Alkmaar een groot tekort is aan opstelcapaciteit. Zaandam staat 's avonds en overdag tegenwoordig ook al vol met materieel. Nieuwe terreinen in de Westhaven en Heerhugobijlmer laten nog enkele jaren op zich wachten
Er overnacht tegenwoordig zelfs materieel in Breda, terwijl dat station helemaal geen opstelterrein is. Ik zie hier elke nacht één of twee VIRMs staan, terwijl dat materieel hier normaalgesproken helemaal niet zo vaak rijdt.
Er overnacht tegenwoordig zelfs materieel in Breda, terwijl dat station helemaal geen opstelterrein is. Ik zie hier elke nacht één of twee VIRMs staan, terwijl dat materieel hier normaalgesproken helemaal niet zo vaak rijdt.
wil ik best geloven omdat je in Rotterdam, Dordrecht en Roosendaal al aan de max zit en je niet onbeperkt materieel nog maar een opstelplek door kunt schuiven.
Alkmaar staat ook goed vol. de laatste sprinters van Amsterdam naar Uitgeest rijden direct na de dienst door naar Alkmaar om daar de nacht door te brengen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op zaterdag 11 januari 2020 21:53 schreef spectrumanalyser het volgende: Alkmaar staat ook goed vol. de laatste sprinters van Amsterdam naar Uitgeest rijden direct na de dienst door naar Alkmaar om daar de nacht door te brengen.
Den Helder is al een uitwijkplaats voor Alkmaar, maar die is ook vol
Ik ben vandaag weer eens op pad gegaan. Rondje gemaakt door Nederland.
Was één van de collectieve goede voornemers van het conducteursgilde om vaker te gaan controleren? Ik heb maarliefst 4 keer kaartcontrole gehad in NS-treinen
Was één van de collectieve goede voornemers van het conducteursgilde om vaker te gaan controleren? Ik heb maarliefst 4 keer kaartcontrole gehad in NS-treinen
nou ja in >600 km is dat ook gewoon wel het minste wat je mag verwachten
Was één van de collectieve goede voornemers van het conducteursgilde om vaker te gaan controleren? Ik heb maarliefst 4 keer kaartcontrole gehad in NS-treinen
Ik heb ook het idee ja. Vorige week zaterdag al heen en terug naar Amersfoort gecontroleerd, en gisteravond ook weer tussen Utrecht en Zwolle. Tot nu toe 100% daarmee.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Al enige tijd worden treinen volledig voorzien van graffiti. vorige week nog de Intercity Enschede, een ICM stel wat ook helemaal onder de grijze bende zat.
misschien maar beter om de foto's niet te verspreiden. dat geeft de dader alleen maar credits. hoop dat 'ie gepakt gaat worden. hij heeft veel meer treinstellen gedaan, ook een VIRM is ineens volledig grijs gespoten in dezelfde stijl.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Die komen er voor de IC-Berlijn eerst niet. Als per dienstregeling 23 de dienst versneld is en de Talgo's zijn vertraagd dan zouden ze zomaar wel kunnen komen. Een 1700 doet het niet onder 15 kV en met een 101 wordt t niets in NL. Bovendien is er dan geen ruimte in de dienstregeling voor een locwissel.
Willekeurig gokje: wanneer het ICNG instroomt worden er wat Traxxen ingezet tussen Amsterdam en Bad Bentheim. Die blijven dan rijden totdat de nieuwe Talgo's mogen worden ingezet in reizigersdienst.
Op maandag 13 januari 2020 19:48 schreef James1988 het volgende: Ik weet dat er een paar LINTen die door Syntus zijn gebruikt naar Zweden gaan, over Buffels is mij niets bekend.
Dan zal dat het zijn. Bij Rail Away over de Inlandsbanen in Zweden zeiden ze net dat de Nederlandse Spoorwegen enkele treinen daar naartoe verkocht hadden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Dan zal dat het zijn. Bij Rail Away over de Inlandsbanen in Zweden zeiden ze net dat de Nederlandse Spoorwegen enkele treinen daar naartoe verkocht hadden.
Maar die gaan alleen rijden op het eerste "stukje" van Mora tot Östersund. En niet, zoals werd gesuggereerd, over de hele ruim 1000 km lange lijn waar Rail Away deze keer over gaat. Het blijft Rail Away. Oppervlakkige informatie zodat het brede publiek het ook volgt. Zelfs de filmpjes van Juliën hebben meer diepgang.
Analoog is uitgezet in wel iets meer gemeenten dan 2 hoor Het hele verzorgingsgebied duurt nog wel even iets langer (maar het is wel noodzakelijk om alle toekomst en capaciteitsbehoeften op te gaan vangen)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Analoog is uitgezet in wel iets meer gemeenten dan 2 hoor Het hele verzorgingsgebied duurt nog wel even iets langer (maar het is wel noodzakelijk om alle toekomst en capaciteitsbehoeften op te gaan vangen)
Het is helemaal niet noodzakelijk, het is de goedkope en makkelijke uitweg.
je staat er versteld van hoeveel mensen er nog in 2020 naar analoog tv signaal kijken. er worden zelfs storingen gemeld aan de analoge ontvangst.
dat terwijl vrijwel elke tv na eenmalig instellen digitaal kan weergeven. drie minuutjes werk. teveel moeite / te ingewikkeld / geen zin in / 'hij doet het toch?'
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op dinsdag 14 januari 2020 12:20 schreef spectrumanalyser het volgende: je staat er versteld van hoeveel mensen er nog in 2020 naar analoog tv signaal kijken. er worden zelfs storingen gemeld aan de analoge ontvangst.
dat terwijl vrijwel elke tv na eenmalig instellen digitaal kan weergeven. drie minuutjes werk. teveel moeite / te ingewikkeld / geen zin in / 'hij doet het toch?'
Met extra apparatuur altijd. Anders heb je óf geen HD of geen 4K en die CI+ modules kan je niet zomaar meer kopen maar moet je verplicht huren inclusief die schijtkaartjes van 5 cent productiekosten voor 1 tot 3 euro in de maand.
Ze moeten zich diep schamen. Als ze eens werk gemaakt hadden van native IPTV dan was er helemaal geen bandbreedteprobleem geweest.
Met extra apparatuur altijd. Anders heb je óf geen HD of geen 4K en die CI+ modules kan je niet zomaar meer kopen maar moet je verplicht huren inclusief die schijtkaartjes van 5 cent productiekosten voor 1 tot 3 euro in de maand.
Ze moeten zich diep schamen. Als ze eens werk gemaakt hadden van native IPTV dan was er helemaal geen bandbreedteprobleem geweest.
Glasvezel hier, maar het loont sowieso wel om af en toe even contact te hebben met bijvoorbeeld KPN. Laatst extra tv ontvanger genomen, het abonnement werd uiteindelijk ¤5 goedkoper
Morgenavond hebben we bij de NVBS afdeling Twente een presentatie over de spoorgeschiedenis van Deventer-Zwolle-Meppel. Ik heb hem afgelopen jaar al gezien en het is zeker de moeite waard om ervoor naar Hengelo te komen
De nieuwsbrief geeft nauwelijks wat weer als ik m'n privacybeschermingstools ingeschakeld laat staan.... Good going NVBS. Nederlandse Vereniging voor Belangstellenden in het Spam- en privacyvernaggelen?
Op dinsdag 14 januari 2020 13:07 schreef dennistd het volgende: Morgenavond hebben we bij de NVBS afdeling Twente een presentatie over de spoorgeschiedenis van Deventer-Zwolle-Meppel. Ik heb hem afgelopen jaar al gezien en het is zeker de moeite waard om ervoor naar Hengelo te komen
Werd er vroeger kopgemaakt op Zwolle of lag het spoor/station ander?
Zelfs Deventer/Meppel (zonder Zwolle aan te doen) lukt tegenwoordig denk ik niet zonder kopmaken?
Kom langs en je zult het horen
Nee, is nooit zonder kopmaken geweest voor zover ik weet. Wel lag de aansluiting vanaf Deventer vroeger veel dichter bij station Zwolle dan nu, beetje zoals die naar Kampen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Jullie hebben natuurlijk jullie meerdaags nieuwjaarsrondje binnenkort, maar goed, ik denk al even iets verder vooruit.
Is er animo voor een rondje Duitsland zoals richting Lüdenschied afgelopen jaar? Stiekem heb ik al een beetje gepuzzeld. Indien de vorige vraag met ja beantwoord kan worden heb ik nog twee vragen. -Hebben jullie er bezwaar tegen zowel een Westfalen 9 UhrTagesTicket (¤33,20 voor 5 personen) en een NiedersachsenTicket (¤44 voor 5 personen*) te moeten kopen? -Hoe laat zouden jullie uiterlijk in Enschede of Groningen terug willen/moeten zijn 's avonds? Dus hoe laat kun je uiterlijk vanuit Enschede vertrekken en thuis arriveren en hetzelfde voor Grunn.
Leuk detail: Neu ab 15. Dezember 2019:Das Service-Entgelt von 2 Euro pro Ticket beim Kauf in Reisezentren und Beratungsstellen entfällt. In Nederland zullen ze er eerder een euro bij op drukken
[ Bericht 5% gewijzigd door derLudolf op 14-01-2020 16:31:32 ]
Nee, is nooit zonder kopmaken geweest voor zover ik weet. Wel lag de aansluiting vanaf Deventer vroeger veel dichter bij station Zwolle dan nu, beetje zoals die naar Kampen.
Op dinsdag 14 januari 2020 16:02 schreef derLudolf het volgende: Jullie hebben natuurlijk jullie meerdaags nieuwjaarsrondje binnenkort, maar goed, ik denk al even iets verder vooruit.
Is er animo voor een rondje Duitsland zoals richting Lüdenschied afgelopen jaar? Stiekem heb ik al een beetje gepuzzeld. Indien de vorige vraag met ja beantwoord kan worden heb ik nog twee vragen. -Hebben jullie er bezwaar tegen zowel een Westfalen 9 UhrTagesTicket (¤33,20 voor 5 personen) en een NiedersachsenTicket (¤44 voor 5 personen*) te moeten kopen? -Hoe laat zouden jullie uiterlijk in Enschede of Groningen terug willen/moeten zijn 's avonds? Dus hoe laat kun je uiterlijk vanuit Enschede vertrekken en thuis arriveren en hetzelfde voor Grunn.
Leuk detail: Neu ab 15. Dezember 2019:Das Service-Entgelt von 2 Euro pro Ticket beim Kauf in Reisezentren und Beratungsstellen entfällt. In Nederland zullen ze er eerder een euro bij op drukken
ProRail_VL twitterde op dinsdag 14-01-2020 om 22:53:47Waddinxveen-Gouda> Spoorverzakking> Treinen rijden met vertraging> Voor herstel is een grote buitendienststelling nodig> Vergt wat meer planwerk> Gaat nog een enkele weken duren. reageerretweet
Nou, wel dus. Als er zwaar materieel nodig is om dat te repareren, of er ander specialistisch werk moet worden verricht, is dat niet in een dagje geregeld.
Op woensdag 15 januari 2020 00:03 schreef James1988 het volgende: Nou, wel dus. Als er zwaar materieel nodig is om dat te repareren, of er ander specialistisch werk moet worden verricht, is dat niet in een dagje geregeld.
Dat is de afweging, met groot materieel relatief kort en laat of klein materieel lang en snel.
ProRail_VL twitterde op dinsdag 14-01-2020 om 22:53:47Waddinxveen-Gouda> Spoorverzakking> Treinen rijden met vertraging> Voor herstel is een grote buitendienststelling nodig> Vergt wat meer planwerk> Gaat nog een enkele weken duren. reageerretweet
Vannacht gaan ze LAE-borden plaatsen waardoor er wel 4x per uur gereden kan worden. Blijkbaar kan nu de trdl het niet aan om 8x per uur een aanwijzing te geven....
Op woensdag 15 januari 2020 00:03 schreef James1988 het volgende: Nou, wel dus. Als er zwaar materieel nodig is om dat te repareren, of er ander specialistisch werk moet worden verricht, is dat niet in een dagje geregeld.
Vooral specialistisch werk als ik het goed lees.
De locatie van de verzakking is in dit geval lastig, omdat deze tussen een station en een brug in ligt. Om de verzakking te verhelpen, moeten we aanpassingen doen aan een perron of aan de brug.
De locatie van de verzakking is in dit geval lastig, omdat deze tussen een station en een brug in ligt. Om de verzakking te verhelpen, moeten we aanpassingen doen aan een perron of aan de brug.
ohhhhh wat zou het worden????? Het perron of de brug??? Stay tuned....
Zo is er ook een verhaal dat een Amerikaanse generaal tijdens een oorlog aan zijn Britse collega vroeg hoe het ging. Ze lagen op dat moment zwaar onder vuur, de Brit antwoordde: "bit of a bother". De Amerikaan dacht vervolgens dat alles onder controle was.
Naja.. Nuchterheid. Het is eerder een gevoel voor understatement. Als je dat gevoel deelt is helemaal helder wat bedoeld wordt en is het ook zeker niet "nuchter". Als je dat niet deelt krijg je dit soort drama's omdat niet begrepen wordt wat bedoeld werd.
Er had er al eentje moeten zijn, de planning was dat die in één van de laatste weken van december zou worden afgeleverd. Dat is niet gehaald, een reden of een nieuwe datum heb ik nog niet gehoord.
Op donderdag 16 januari 2020 00:30 schreef MTL het volgende: Uit Salzgitter, naar Utrecht Cartesiusweg Ik ben benieuwd of de update geholpen heeft. Anders mag de dienstindeler later nog een keer aan de slag
Klinkt als een ritje door Twente
Zal wel weer precies langskomen als ik aan het werk ben
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
En Thialf "kun" je niet met de trein heen. Als ik ergens nog een stuk voor meer de bus moet ben ik ook eerder geneigd de auto te pakken.
Er ligt een evenementenhalte naast Thialf, daar hebben we het over. Die wordt niet meer gebruikt.. Hebben we cijfers van wanneer die wel in gebruik was?
Er ligt een evenementenhalte naast Thialf, daar hebben we het over. Die wordt niet meer gebruikt.. Hebben we cijfers van wanneer die wel in gebruik was?
Daar heb ik het ook over. Zoals ik zeg, alle infrastructuur is er. Maar je kunt daar nu niet meer uitstappen de laatste jaren
Daar moeten toch cijfers van zijn van voor 2015? En kennelijk zijn de parkeerkosten niet hoog genoeg
Al jaren ¤5. Duurder is ook een gekut met wisselgeld enzo. Bij alle bedrijven kun je gewoon op het terrein staan. Heb nu al jaren bij Batavus geparkeerd en elke keer blijkt dat het toch wel dichterbij had gekund
In Dawlish zijn vandaag de ramen van een Pacer gesneuveld nadat de trein werd getroffen door hoge golven en zeeafval. Hierbij is 1 passagier lichtgewond geraakt.
Al jaren ¤5. Duurder is ook een gekut met wisselgeld enzo. Bij alle bedrijven kun je gewoon op het terrein staan. Heb nu al jaren bij Batavus geparkeerd en elke keer blijkt dat het toch wel dichterbij had gekund
Enkeltje uit Leeuwarden is volgens mij al duurder.. is gewoon beter met bus aansluiting op station. Niet alles hoeft perfect te zijn..
Dat gaat ineens hard. Een paar jaar geleden zeiden sommige mensen nog 'meer dan 2 treinen per dag is commercieel niet haalbaar' maar dat is dus wel anders
Het werkt ook gewoon. In Londen centrum instappen en na 3,5 uur reizen (4,5 uur later op de klok) in Rotterdam staan. In plaats van 2 uur van tevoren aanwezig, 30 minuten en 20 minuten voor vertrek instappen.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op vrijdag 17 januari 2020 20:59 schreef ziggyziggyziggy het volgende: Snelle quizvraag: voor zover ik weet heeft er in Nederland één keer een trein een salto voorover gemaakt. Waar en wanneer was dat?
Een stoomloc met defecte veiligheid?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op vrijdag 17 januari 2020 21:07 schreef Duvel het volgende: De 4224 heeft een pirouette gemaakt waarbij de reizigers door de ramen naar buiten zijn geslingerd, maar die telt ook niet denk ik.
Nope. Die van mij ging voorover over de cabine heen, zeg maar.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Het werkt ook gewoon. In Londen centrum instappen en na 3,5 uur reizen (4,5 uur later op de klok) in Rotterdam staan. In plaats van 2 uur van tevoren aanwezig, 30 minuten en 20 minuten voor vertrek instappen.
Voor een vlucht naar London hoef je, zeker met alleen handbagage, echt geen 2 uur van tevoren op Schiphol te zijn hoor.
Op vrijdag 17 januari 2020 22:19 schreef b2py het volgende: En voor Eurostar moet je ook gewoon op tijd zijn voor de bagagecheck, bijna gelijk daar dus..
Ik woon dichter bij Rotterdam dan Schiphol. OK, Zestienhoven Rotterdam The Hague is dichterbij. En ik reis liever met de trein.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op vrijdag 17 januari 2020 22:35 schreef Ireyon het volgende: Trein naar London: je bent in London Vliegtuig naar London: je bent een uur buiten London
"Kijk, je vliegt voor erg goedkoop naar Londen!" Daarna: "Je betaalt nog even een berg voor een treinkaartje en bent nog een uur onderweg"
Wat doe je als je als dertienjarige op een goederenwagen geklommen bent en een klap stroom hebt gekregen? Nou, dan klaag je acht jaar later de DB aan en eist schadevergoeding en smartengeld
Op vrijdag 17 januari 2020 22:35 schreef Ireyon het volgende: Trein naar London: je bent in London Vliegtuig naar London: je bent een uur buiten London
En toch ben je met Bus 33, een BA-vlucht, DLR en Northern Line sneller op St. Pancras vanaf Rotterdam Centraal dan met de trein. (al dan niet met een overstap in Brussel)
Vlieg op London City, neem de DLR naar Stratford, overstappen op Centrale line naar St. Paul en je bent voor 2,80 pond in hartje centrum. Erg vermakelijk hoe de DLR een zelfrijdende lijn is waarbij de machinist zijn bediening tijdens het rijden kan inklappen en besluiten om ticketcontrole te doen.
96 euro voor een retourvlucht met FlyBe. zelf vloog ik veel met Bmibaby en FlyVLM, beide bestaan niet meer.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
En toch ben je met Bus 33, een BA-vlucht, DLR en Northern Line sneller op St. Pancras vanaf Rotterdam Centraal dan met de trein. (al dan niet met een overstap in Brussel)
Lijn E en dan bus 33 vanaf Meijersplein is (mits goed uitgekiend) nog sneller :-)
Op maandag 20 januari 2020 21:54 schreef spectrumanalyser het volgende: Is er niet ooit eens een locomotief ontspoord, waarna deze in de grond terecht gekomen is en men deze heeft laten zitten?
Yep. Treinongeval bij Weesp in de jaren '50. De draaistellen van een (toen) gloednieuwe 1303 liggen nog ergens in de zompige grond.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Ongelofelijk. Als je al tijdens een wandelingetje door een bos je schoenen kwijtraakt, wat kun je dan überhaupt wél? En maar schreeuwen en schelden op wat anderen niet goed doen. Naar jong.
Jank niet zo man. Leuk filmpje, altijd positief gehumeurd, mooie dag beleefd, en dat dat bospad zo kut was wist hij ook niet van tevoren. Goed verhaal voor thuis
Op dinsdag 21 januari 2020 11:43 schreef Dr_Flash het volgende: Jank niet zo man. Leuk filmpje, altijd positief gehumeurd, mooie dag beleefd, en dat dat bospad zo kut was wist hij ook niet van tevoren. Goed verhaal voor thuis
Ik kende hem niet, maar ach. wel leuke filmpjes vind ik tot dusverre
Ik heb hulp nodig! Wat is de goedkoopste internationale ticket met 100% NL korting die je kan boeken waarbij ik de route Den haag CS-Amsterdam CS kan verantwoorden? Probeerde via de Belgische website een ticket noorderkempen-amsterdam via den haag centraal te boeken maar de via optie valt niks meer van te zien op de ticket.
Alles gratis op bol.com? Coupon: ███████████ <-- wegkrassen met sleutels, werkt het beste op mooie puntgafe glazen aanraakschermen
Zou wel wat willen weten over leegmaterieelritten. Regelmatig sta ik voor een dichte overgang en dan komt er van beide kanten tegelijk een leegmaterieelrit, in de vorm van een VIRM6. Dan vraag je je af wat die ritten voor effect hebben.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op dinsdag 21 januari 2020 16:30 schreef spectrumanalyser het volgende: Zou wel wat willen weten over leegmaterieelritten. Regelmatig sta ik voor een dichte overgang en dan komt er van beide kanten tegelijk een leegmaterieelrit, in de vorm van een VIRM6. Dan vraag je je af wat die ritten voor effect hebben.
Op dinsdag 21 januari 2020 08:27 schreef BLS het volgende: Ongelofelijk. Als je al tijdens een wandelingetje door een bos je schoenen kwijtraakt, wat kun je dan überhaupt wél? En maar schreeuwen en schelden op wat anderen niet goed doen. Naar jong.
Dit idd. Ff dat filmpje gekeken en wat andere van hem doorgespoeld. Vage pipo is het.
Op dinsdag 21 januari 2020 16:30 schreef spectrumanalyser het volgende: Zou wel wat willen weten over leegmaterieelritten. Regelmatig sta ik voor een dichte overgang en dan komt er van beide kanten tegelijk een leegmaterieelrit, in de vorm van een VIRM6. Dan vraag je je af wat die ritten voor effect hebben.
Kan zijn dat de ene voor een servicebeurt van A naar B gaat, en de ander van B naar A om dat gat weer te vullen, of omdat ie daar sowieso al naartoe zou moeten gaan.
Kan zijn dat de ene voor een servicebeurt van A naar B gaat, en de ander van B naar A om dat gat weer te vullen, of omdat ie daar sowieso al naartoe zou moeten gaan.
Inderdaad. Volgens mij gaat ieder stel eens in de week of twee weken ofzo voor onderhoud naar de werkplaats. Daarna moet-ie naar een plek in het land waar hij nodig is.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Hi. Voor een rally ben ik op zoek naar de locatie van een oude lokomotief in zuid Tirol (Italië) of Slovenië (westen). Hij schijnt eens ontspoort te zijn en heeft nummer 880-108. Kunnen jullie me helpen?
Op woensdag 22 januari 2020 21:33 schreef Tinkepink het volgende: Hi. Voor een rally ben ik op zoek naar de locatie van een oude lokomotief in zuid Tirol (Italië) of Slovenië (westen). Hij schijnt eens ontspoort te zijn en heeft nummer 880-108. Kunnen jullie me helpen?
Om nog onbekende reden is een regionale trein op een spoor beland waar al een andere regionale trein op stond. Gelukkig lette de machinist goed op en bracht hij zijn trein tijdig tot stilstand.
Volgens mij kan dat bij elke loc (stoom daargelaten uiteraard )
Bij een 2200 gaat het ook lastig denk ik
Maar goed enige waarvan ik me kan herinneren dat ik het heb gezien was dus ouder NS spul en een BR113 ofzo.
Deed jij vorig jaar met het Lüdenscheid rondje niet je best om een 120 te spotten? Ik zag van de week in een filmpje dat een IC Bremen- Hannover er door werd getrokken