Ik zag ook al reacties over dat Noord Korea het wel goed bekeken heeft door verder te gaan met de rakettesten, want Murica bad. Nog even en we zien mensen met heuptasjes lopen met een afbeelding van Kim erop.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 12:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik lach me echt kapot om al die deugers die het nu voor Iran opnemendan heb je het echt niet begrepen hoor. Dat de VS ook bad guys zijn swa, maar doen alsof Iran hetzelfde is als pak hem beet Oostenrijk is echt de grootste hersenkronkel denkbaar voor een Deuger.
Dit. Regimes moeten door de burgers zelf ten val gebracht worden.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 12:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, dat regime ten val brengen klinkt wellicht aardig op papier, maar de praktijk is een stuk weerbarstiger, ben ik bang.
Het regime van Saddam Hussein omver werpen was ook een koud kunstje. Dat leidde echter wel tot een burgeroorlog, de opkomst van IS en een enorme vluchtelingenstroom.
Alles maar snel terreurorganisatie noemen en Amerikaanse spindoctors napraten is geen lulkoek?quote:Op vrijdag 3 januari 2020 12:28 schreef dellipder het volgende:
Soleimani was een militair doel, omdat de IRGC een terroristische organisatie is, dus dat gedweep met moord is lulkoek van niveau buitencategorie.
Dan had je die zin toch duidelijker moeten formuleren, ipv de opmerking te maken die die persoon geen idee had wat er gaat gebeuren, waarmee je in mijn optiek impliciet wou zeggen dat jij er wel wat meer vanaf zou weten.quote:En ik heb feitelijk alleen gesteld dat er niet nu al iets definitiefs te zeggen valt hoe het verloop zal zijn na deze ontwikkeling, dus dit heeft ook betrekking op mijzelf.
Ja.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 12:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Want Iran hield zich keurig netjes aan dat verdrag?
En terrorisme moet niet appeased worden met cash geld, want -dat laat de geschiedenis zien- stopt het terrorisme geenszins.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 12:34 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dit. Regimes moeten door de burgers zelf ten val gebracht worden.
Volgens onafhankelijke waarnemers hield Iran zich aan de deal. Kijk, het liefste zou ik ook zien dat alle kut-regimes omver worden geworpen: Iran, Noord-Korea, Turkije, etc.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 12:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Toegegeven, vond ik ook niet slim.
Maar wat was daar de reden ook alweer voor? Volgens mij omdat het regime continu de mazen in die sancties zocht om toch maar te kunnen blijven door ontwikkelen.
Trump had daar vervolgens zijn mening over, had diplomatieker gekund. Maar dat is niet de casus belli van dit conflict. Dat ligt veel dieper in de bestaande animositeit tussen de landen.
antifa loopt al met communistische vlaggenquote:Op vrijdag 3 januari 2020 12:33 schreef Faxie het volgende:
[..]
Ik zag ook al reacties over dat Noord Korea het wel goed bekeken heeft door verder te gaan met de rakettesten, want Murica bad. Nog even en we zien mensen met heuptasjes lopen met een afbeelding van Kim erop.
En dat weet jij hoe?quote:Op vrijdag 3 januari 2020 12:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
Iran schond die deal dan ook aan alle kanten...
quote:
Eigenlijk niet zo raar. De marxist ontwikkelt niet. Zonder ontwikkeling, is er ook geen verandering in inzicht. En zo projecteert men de eigen onkunde op anderen. "Ik kan mijzelf niet ontwikkelen en anderen vergeven, dus kunnen anderen dat ook niet". Tragisch, maar niet minder accuraat.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 12:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is best raar he, als in de tussentijd de spelregels kunnen veranderen. Nu doe je iets en je bent je van geen kwaad bewust, over 50 jaar moet je kind daarom hangen.
Maar inderdaad, dat zijn de marxisten. Altijd al zo geweest ook. Eens de vijand, altijd de vijand en dan moet je dood. Zulk raar volk.
Zoals Koos al zegt: het gaat er niet om of Iran goed of fout is, maar dat door geweld het risico op uitbreiding van het conflict groter wordt. Saddam was ook een lul maar de inval in Irak heeft gevolgen gehad waar we jaren later nog mee werden geconfronteerd.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 12:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik lach me echt kapot om al die deugers die het nu voor Iran opnemendan heb je het echt niet begrepen hoor. Dat de VS ook bad guys zijn swa, maar doen alsof Iran hetzelfde is als pak hem beet Oostenrijk is echt de grootste hersenkronkel denkbaar voor een Deuger.
Ik doe dit niet snel. Dit is vanaf april 2019 een gegeven.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 12:35 schreef Basp1 het volgende:
Alles maar snel terreurorganisatie noemen en Amerikaanse spindoctors napraten is geen lulkoek?
Relax, gozer. Ik heb het nu toch nader toegelicht.quote:Dan had je die zin toch duidelijker moeten formuleren, ipv de opmerking te maken die die persoon geen idee had wat er gaat gebeuren, waarmee je in mijn optiek impliciet wou zeggen dat jij er wel wat meer vanaf zou weten.
Fixedquote:Op vrijdag 3 januari 2020 12:40 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Zoals Koos al zegt: het gaat er niet om of Iran goed of fout is, maar dat door geweld het risico op uitbreiding van het conflict groter wordt. Saddam was ook een lul maar de inval in Iran heeft gevolgen gehad waar we jaren later nog mee werden geconfronteerd.
Kun je gewoon makkelijk opzoeken hoor.quote:
https://www.theguardian.c(...)ent-but-review-loomsquote:The United States certified in April 2017 and in July 2017 that Iran was complying with the deal.
https://www.iaea.org/news(...)he-iaea-spokespersonquote:The IAEA has continued to assess that Iran has been in compliance with JCPOA and that it had "no credible indications of activities in Iran relevant to the development of a nuclear explosive device after 2009"
Omdat je verder niets te melden hebt.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 12:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waar komt jouw obsessie voor scheten vandaan? Ik gebruik het eenmalig als metafoor en jij vrij letterlijk en in iedere post sinds.
Iran hield zich helemaal niet aan de deal. Ik kan me redelijk wat berichten herinneren op het nieuws dat faciliteiten niet werden opengesteld voor inspecties en er continu een sfeer van verbale escalatie hing.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 12:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volgens onafhankelijke waarnemers hield Iran zich aan de deal. Kijk, het liefste zou ik ook zien dat alle kut-regimes omver worden geworpen: Iran, Noord-Korea, Turkije, etc.
Maar in Irak hebben we gezien dat je voorzichtig moet zijn met dergelijke interventies. Het gaat nooit zoals je hebt gepland en kan verstrekkende gevolgen hebben.
En dan is daar ook nog de selectieve verontwaardiging van de VS. Ruzie zoeken met de ayatollahs, maar knuffelen met die zieke extremisten in Saudi-Arabië.
https://www.unitedagainstnucleariran.com/violation-of-treatiesquote:Op vrijdag 3 januari 2020 12:41 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Kun je gewoon makkelijk opzoeken hoor.
[..]
https://www.theguardian.c(...)ent-but-review-looms
[..]
https://www.iaea.org/news(...)he-iaea-spokesperson
Jawel.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 12:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Iran hield zich helemaal niet aan de deal.
Allemaal omdat Trump eruit staptequote:Ik kan me redelijk wat berichten herinneren op het nieuws dat faciliteiten niet werden opengesteld voor inspecties en er continu een sfeer van verbale escalatie hing.
Simpele google search met iran nuclear deal violations levert ook genoeg op.
Kijk ook eens naar de datum van die zoekresultaten. Valt het je dan niet op dat ze allemaal (in ieder geval die van serieuze bronnen zijn) zijn van nadat de VS zich terug trok eruit?quote:Op vrijdag 3 januari 2020 12:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Iran hield zich helemaal niet aan de deal. Ik kan me redelijk wat berichten herinneren op het nieuws dat faciliteiten niet werden opengesteld voor inspecties en er continu een sfeer van verbale escalatie hing.
Er bestaat een website gewijd aan alle overtredingen:quote:Op vrijdag 3 januari 2020 12:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Iran hield zich helemaal niet aan de deal. Ik kan me redelijk wat berichten herinneren op het nieuws dat faciliteiten niet werden opengesteld voor inspecties en er continu een sfeer van verbale escalatie hing.
Ja rook er nog 1 man.....quote:Op vrijdag 3 januari 2020 12:15 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja en? De tijd dat iedereen onder de bezielende leiding van de generaal in zijn overdekte rijtuig in rotten van 10 opgesteld werd op een veld en op elkaar begon te schieten ligt al een tijdje achter ons.
quote:Op vrijdag 3 januari 2020 12:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
https://www.unitedagainstnucleariran.com/violation-of-treaties
Houdoe
Jij bent hier gewoon aan het liegen en trollen terwijl ik gewoon met de discussie mee doe.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 12:43 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Omdat je verder niets te melden hebt.
Voornamelijk heel veel berichten nadat Amerika eenzijdig de stekker eruit getrokken heeft, zouden ze ook die overtredingen hebben durven maken als amerika wel nog die deal had?quote:Op vrijdag 3 januari 2020 12:44 schreef Red_85 het volgende:
Ad Hominem, jij bent afquote:Op vrijdag 3 januari 2020 12:48 schreef Fir3fly het volgende:
[..]!
Oh mijn god. Zelden iemand met zo weinig kennis zo bizar dom zien doen! Ga door, alsjeblieft!
Inderdaad, een kut regime, maar vreselijk aardige mensen. Ik kan het alleen maar eens zijn met jouw post.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 11:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jep.
En dat is echt kut. Hogere energieprijzen in aantocht en die Iraniërs zijn meestal echt hele aardige mensen. Vooral die van de nieuwere generaties.
Hoop ernstig dat diegene die zo dapper waren te protesteren tegen het regime, van de situatie gebruik gaan maken en het regime van binnenuit ook aan te vallen. De nieuwe generaties zijn echt veel progressiever dan de oude daar en worden nog steeds ondergesneeuwd door de ayatola's.
Terug naar Iran van voor de islamitische revolutie zou ik zeggen.
Kom nog even terug als je je eigen linkje leest. En probeer dan iets minder uit de hoogte te doen uit schaamtequote:
quote:Op vrijdag 3 januari 2020 12:51 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Inderdaad, een kut regime, maar vreselijk aardige mensen. Ik kan het alleen maar eens zijn met jouw post.
De machtsstrijd tussen Iran en de Saoedi's/Israeli's is al heel lang aan de gang en strekt zich uit in alle landen waar er een strijd tussen de sji'ieten en soennieten bestaat - of nog uitgelokt kan worden. Er is in dit conflict niet 1 foute kant, er zijn 2 foute kanten. En 1 van beide foute kanten probeert al heel lang constant de VS te betrekken in dit conflict. De Israeli's en de Arabieren zouden maar wat graag zien dat de VS weer opnieuw de fout in gaan door miljarden belastingdollars en duizenden mensenlevens (waaronder veel Amerikaanse jongemannen) op te offeren voor een voortdurende proxy-oorlog die de VS eigenlijk helemaal niks aangaat. Zie ook:quote:Op vrijdag 3 januari 2020 12:33 schreef Breekfast het volgende:
Ik denk dat de kans op een daadwerkelijke oorlog met Iran niet zo heel groot is. Simpelweg omdat Iran heel goed weet dat ze die niet winnen en het einde van hun regime betekent. En de VS heeft, zeker onder Trump, helemaal geen zin in een langdurige buitenlandse oorlog.
Waarschijnlijk zal Iran gewoon verder gaan met speldenprikken uitdelen op buitenlands grondgebied. Irak, Syrië, Jemen...
De aandacht in de Nederlandse pers ligt wel heel erg bij het roekeloze gedrag van Trump, terwijl de rol van Iran (zeker ook de afgelopen weken weer) natuurlijk ook allesbehalve de-escalerend heeft gewerkt.
Ja, die durf was aanwezig.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 12:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Voornamelijk heel veel berichten nadat Amerika eenzijdig de stekker eruit getrokken heeft, zouden ze ook die overtredingen hebben durven maken als amerika wel nog die deal had?
The ‘Worst Deal Ever’ That Actually Wasn’tquote:Op vrijdag 3 januari 2020 12:54 schreef dellipder het volgende:
[..]
Ja, die durf was aanwezig.
Iran Breaches the Nuclear Deal and UN Resolutions for Third Time
Iran once again exceeds a nuclear deal limit: IAEA report
Dus in 2016 hebben ze wat gedaan en daar moest trump dan 2 jaar over nadenken of het voldoende was dit verdrag eenzijdig op te zeggen. Wat een twijfelaar is het soms toch.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 12:54 schreef dellipder het volgende:
[..]
Ja, die durf was aanwezig.
Iran Breaches the Nuclear Deal and UN Resolutions for Third Time
Iran once again exceeds a nuclear deal limit: IAEA report
quote:Op vrijdag 3 januari 2020 13:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
The ‘Worst Deal Ever’ That Actually Wasn’t
quote:Op vrijdag 3 januari 2020 11:42 schreef dellipder het volgende:
Het ligt er nogal aan wat voor bronnen je betrekt om maar in jouw eigen gelijk te geloven.
anti trumpquote:Op vrijdag 3 januari 2020 13:05 schreef Selqae het volgende:
Ik verheug me al op de duiding vanavond van alle deskundigen/experts in de actualteitenprogramma's.
De duiding is in grote lijnen goed te voorspellen toch? Orange man bad.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 13:05 schreef Selqae het volgende:
Ik verheug me al op de duiding vanavond van alle deskundigen/experts in de actualteitenprogramma's.
Orange man bad Iran new friendquote:Op vrijdag 3 januari 2020 13:05 schreef Selqae het volgende:
Orange man bad huhuhuhuquote:Op vrijdag 3 januari 2020 13:03 schreef Scorpie het volgende:
Maar goed, samenvattend, Trump is een mongool
Je kan wel uit de hoogte gaan doen en gaan liegen, maar hier heb ik nog steeds geen antwoord op:quote:Op vrijdag 3 januari 2020 12:52 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Kom nog even terug als je je eigen linkje leest. En probeer dan iets minder uit de hoogte te doen uit schaamte.
Hint: "Any assessment of whether Iran should be trusted to abide by its commitments under the terms of a final nuclear agreement between the P5+1 and Iran must be informed by the regime’s previous behavior. "
quote:Op vrijdag 3 januari 2020 12:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Leg dat eens uit dan?
Zie dat regelmatig mensen doen hier... Kan ik misschien ook wel gaan gebruiken. Maakt discussies een stuk eenvoudiger als je dat 'dus jij zegt dat [insert ik leg jou woorden in de mond die je eigenlijk niet bedoeld, maar waar ik je wel mee kan framen en de verdediging mee in kan drukken]'.
Dan heeft NL echt een tering groot probleemquote:Op vrijdag 3 januari 2020 13:07 schreef Jojoke het volgende:
Misschien dat dit het einde van de NAVO is.
Iran is een schurkenstaat en de nucleaire deal was wellicht niet perfect. Maar de huidige situatie is dat de spanningen rap oplopen, met alle mogelijke gevolgen van dien.quote:
Waarom?quote:Op vrijdag 3 januari 2020 13:07 schreef Jojoke het volgende:
Misschien dat dit het einde van de NAVO is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |