abonnement Unibet Coolblue
  maandag 21 september 2020 @ 10:45:42 #151
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_195175718
Heeft wel een punt. Niemand daarvoor riep dat Pogacar het wel even zou goed maken in tijdrit en achteraf hadden we het allemaal kunnen weten
pi_195175719
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 10:39 schreef Ericr het volgende:

[..]

Blijf me er over verbazen. Roglic heeft een matig track record in afsluitende tijdritten. Dat ze het op deze manier zouden verprutsen had ik op voorhand niet verwacht maar dat ze het zouden verprutsen gaf ik een grote kans.
Dus dacht je van tevoren dat Roglic het zou inleveren met de tijdrit, of niet? Als je dat had verwacht had je wel aardig rijk kunnen worden.
pi_195175796
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 10:32 schreef Ericr het volgende:

[..]

Dat moment dwing je af als je echt goed bent. Bij JV zijn het buiten van Aert twijfelkonten lijkt het. Je hebt killers nodig om een TDF te winnen of je moet als rekenmachine al zoveel tijd hebben gepakt in een eerder stadium dat je alsnog kan rusten op je lauweren. Maar dan had je een vroege lange tijdrit nodig. Iets wat je al jaren niet meer terugziet in de TDF.
Eerlijk gezegd vind ik dit een beetje holle frases.

Volgens mij worden in het wielrennen heel vaak fysieke kwaliteiten verward met mentale kwaliteiten. Van Aert, die jij noemt, is toevallig de beste renner van de wereld. Die heeft praktisch vrije keuze over wat hij wel en niet doet. Froome is ook een goed voorbeeld. Toen hij de beste bergop was, reed hij iedereen eraf en dus best aanvallend. Toen hij dat niet meer was veranderde de tactiek. Toen hij ketonen gebruikte en zijn grootste concurrent Dumoulin deed dat niet, zette hij een solo-aanval van 90 kilometer op. Dat zou nu al niet heel veel zin meer hebben. Pogacar wordt geroemd om zijn aanvallende kwaliteiten. Heel toevallig is hij bergop verreweg de beste.

En ja, je kan best voor de bühne wat aanvallen, zoals een Landa dan doet. Iedereen blij. Maar erg veel zin heeft het niet.
  maandag 21 september 2020 @ 10:51:26 #154
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_195175820
Bij Djumbo hebben ze sky geprobeerd te kopieren en eigenlijk nauwelijks fouten gemaakt. Het enige dat beter had gekund was dat Roglic zelf had moeten gaan wanneer hij zich echt de sterkste voelde, maar inderdaad niemand had een Landisje van Poga verwacht, zijn tijdrit was echt wel redelijk buitenaards.
We have always been at war with Eastasia.
pi_195175882
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 10:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dus dacht je van tevoren dat Roglic het zou inleveren met de tijdrit, of niet? Als je dat had verwacht had je wel aardig rijk kunnen worden.
Ik verwachtte dat JV het zou verkloten ja.

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 11:51 schreef Ericr het volgende:
Eerst de tijdrit maar afwachten. Voor hetzelfde geld rijdt Roglic lek vanmiddag of dondert van zijn fiets. Klassement verprutsen vlak voor het einde hebben ze bij de ploeg in ieder geval ervaring mee
Wel op andere wijze maar die niet passende helm(en) was weer een goed voorbeeld van de boel verkloten. Had er in ieder gevoel voor de tijdrit geen goed gevoel bij. NIet dat het mij boeide of JV won, zoals ze reden vond ik het prima dat ze op het laatst alsnog verloren.

Had er op kunnen inzetten maar heb op veel slechtere odds wel eens meer winst gemaakt. Vond het nu niet de moeite waard.
pi_195176375
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 10:56 schreef Ericr het volgende:

[..]

Ik verwachtte dat JV het zou verkloten ja.
[..]

Wel op andere wijze maar die niet passende helm(en) was weer een goed voorbeeld van de boel verkloten. Had er in ieder gevoel voor de tijdrit geen goed gevoel bij. NIet dat het mij boeide of JV won, zoals ze reden vond ik het prima dat ze op het laatst alsnog verloren.

Had er op kunnen inzetten maar heb op veel slechtere odds wel eens meer winst gemaakt. Vond het nu niet de moeite waard.
Tja, volgens Jumbo is dat van die helm totale onzin. Maar op zich een goed inzicht dat het nog wel eens verprutst zou kunnen worden hoor, vrij uitzonderlijke visie.

Als Roglic veel aanvallender had gereden had hij misschien wel de Tour gewonnen. Ik denk zelf van niet, het probleem was eerder ofwel dat hij net over zijn piekvorm was, ofwel een mentale blokkade. Gecombineerd met een bizarre prestatie van Pogacar. Als hij meer had aangevallen had hij misschien meer voorsprong gehad, misschien juist ook wel minder als hij zichzelf was tegen gekomen, en wellicht was hij nog meer uitgepierd geweest voor de slottijdrit.

Dus roepen dat het allemaal beter had gemoeten, het staat iedereen vrij - ik zou het zelf niet met zo veel zekerheid durven stellen. (Sterker, ik denk dat de roepers er gewoon naast zitten, maar dat is onmogelijk aan te tonen met dat soort counterfactual scenarios.)
pi_195176425
quote:
Okee Eddy, loop maar even mee met die meneer in die witte jas
pi_195176507
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 09:01 schreef JohnDDD het volgende:
-Dumoulin is eigenlijk niet goed genoeg bergop om de Tour te winnen (Bernal of Pogacar gaat hij nooit bijhouden) en hij kan die druk ook niet echt aan zo lijkt het. Ze zullen hem moeten uitspelen in de Giro of Vuelta.
Dumoulin kwam op mij over als iemand die een paar procent minder was dan in zijn topjaren (wat op zich logisch is), en dat hij het niet waar kon maken omdat hij gewoon de benen niet had. Ik weet niet of hij ooit nog die vorm terug gaat krijgen, maar denk wel dat hij met die vorm een podiumkandidaat was geweest in deze tour.

quote:
-Wie gaan ze wel naar de Tour sturen volgend jaar? Durft Roglic het nogmaals te proberen?
Serieus? De renner die op de laatste echte koersdag de tour verliest met een minuutje maar niet sturen?
  maandag 21 september 2020 @ 11:47:48 #159
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_195176681
Wat kun je als ploeg meer doen dan je concurrent isoleren?
We have always been at war with Eastasia.
  maandag 21 september 2020 @ 11:58:55 #160
2796 Rocket Ride
Na regen komt prijzenregen
pi_195176881
Het is natuurlijk allemaal achteraf praten. Ik was er eigenlijk voor zaterdag ook van overtuigd dat de buit binnen was, dus begreep ik de keuzes van Jumbo.

Roglic had meer aan kunnen vallen, maar ik denk dat Pogacar hem vrij gemakkelijk had kunnen volgen en misschien zelfs kunnen counteren. Ik denk niet dat hij had gereageerd op aanvallen van andere Jumbo's, dus uitputten was ook moeilijk geworden.

Misschien is het eigenlijk helemaal niet zo'n verrassende uitkomst, want als Poga die tijd in die waaierrit niet had verloren, had hij voor de tijdrit al eerste gestaan. Enige verrassende is eigenlijk dat hij ook hele goed tijdrijder blijkt te zijn.

Volgend jaar is weer hele nieuwe situatie. Misschien dan wel met minder klimritten en meer tijdritkilomters, dan zouden ze echt 2 volwaardige kopmannen hebben met Roglic en Dumoulin en kunnen ze meer varieren. We gaan het zien. Eerst maar eens kijken wat we in de Giro en Vuelta gaan beleven.
pi_195176931
Dumoulin zegt zelf dat hij deze Tour nooit het goede gevoel op de fiets heeft gehad. Nu gaat Dumoulin bijna altijd uit van het negatieve, dus het is de vraag of het echt zo is, maar het is in ieder geval goed dat hij in de laatste tijdrit nog goed reed en dus niet slechter werd. Heel benieuwd naar de Vuelta straks, maar ik denk dat ze volgend jaar weer met Roglic en Dumoulin als kopmannen naar de Tour gaan, waarbij dan het verschil tussen de 2 hopelijk wat kleiner is. En dan heb je tactisch ook al wat meer mogelijk..
pi_195177073
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 11:38 schreef roninho het volgende:

[..]

Dumoulin kwam op mij over als iemand die een paar procent minder was dan in zijn topjaren (wat op zich logisch is), en dat hij het niet waar kon maken omdat hij gewoon de benen niet had. Ik weet niet of hij ooit nog die vorm terug gaat krijgen, maar denk wel dat hij met die vorm een podiumkandidaat was geweest in deze tour.
[..]

Serieus? De renner die op de laatste echte koersdag de tour verliest met een minuutje maar niet sturen?
Dumoulin is gewoon niet goed genoeg in het hooggebergte om mannen als Bernal of Pogacar te verslaan of bij te houden. En blijkbaar verslaat Pogacar hem ook in de tijdrit. Dus hij kan de Tour maar beter overslaan als hij niet telkens 4e wil worden.

En Roglic gaat hier toch wel een mentale klap van krijgen. De vraag is ook of Jumbo volgend jaar weer de kaart Roglic durft te trekken en of er nog mannen zin hebben om voor hem te rijden.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_195177197
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 12:07 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Dumoulin is gewoon niet goed genoeg in het hooggebergte om mannen als Bernal of Pogacar te verslaan of bij te houden. En blijkbaar verslaat Pogacar hem ook in de tijdrit. Dus hij kan de Tour maar beter overslaan als hij niet telkens 4e wil worden.

En Roglic gaat hier toch wel een mentale klap van krijgen. De vraag is ook of Jumbo volgend jaar weer de kaart Roglic durft te trekken en of er nog mannen zin hebben om voor hem te rijden.
Dit lijkt me ook wel weer flink overdreven, allebei eigenlijk.. Dumoulin was bergop ook niet beter dan Quintana in de Giro die hij won, toch won hij die. Dumoulin was bergop niet beter dan Yates in de Giro waarin hij 2de werd, toch eindigde hij ruim voor Yates in het klassement. En eigenlijk was Froome in die Giro bergop niet beter dan zowel Dumoulin als Yates. En het is ook afwachten of Pogacar elk jaar zo'n tijdrit neer kan zetten als hij afgelopen zaterdag deed, terwijl normaal gesproken Dumoulin niet op topniveau reed deze Tour. Op voorhand is hij uiteraard geen favoriet in de grote rondes waar hij start, maar dat is hij eigenlijk nooit geweest de afgelopen jaren.

En Roglic zal hier vast even een klap van hebben gekregen, maar daar komt hij komt hij ook wel weer overheen. Tot aan de tijdrit van zaterdag was hij samen met Pogacar de beste in koers, natuurlijk gaan ze volgend jaar weer (mede) zijn kaart trekken en wordt er ook voor hem gereden..

Enige verschil is dat ze tactisch anders gaan koersen nu ze weten dat Pogacar kan vliegen in een slottijdrit, daar had nu eigenlijk niemand rekening mee gehouden. En het wordt vast ook anders als je Bernal in topvorm erbij hebt, mogelijk Evenepoel ook nog.
pi_195177330
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 11:31 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Tja, volgens Jumbo is dat van die helm totale onzin. Maar op zich een goed inzicht dat het nog wel eens verprutst zou kunnen worden hoor, vrij uitzonderlijke visie.

Als Roglic veel aanvallender had gereden had hij misschien wel de Tour gewonnen. Ik denk zelf van niet, het probleem was eerder ofwel dat hij net over zijn piekvorm was, ofwel een mentale blokkade. Gecombineerd met een bizarre prestatie van Pogacar. Als hij meer had aangevallen had hij misschien meer voorsprong gehad, misschien juist ook wel minder als hij zichzelf was tegen gekomen, en wellicht was hij nog meer uitgepierd geweest voor de slottijdrit.

Dus roepen dat het allemaal beter had gemoeten, het staat iedereen vrij - ik zou het zelf niet met zo veel zekerheid durven stellen. (Sterker, ik denk dat de roepers er gewoon naast zitten, maar dat is onmogelijk aan te tonen met dat soort counterfactual scenarios.)
De helm zal het verschil niet hebben uitgemaakt maar hoorde/las dat die helm iets te klein zou zijn uitgevallen. Waarom ga je er dan mee experimenteren? Een beetje ploeg heeft genoeg materiaal dat zich al bewezen heeft.

Roglic kon misschien niet beter maar echt geprobeerd is er ook niet. Verdomd saaie TDF op paar stukjes na, mede mogelijk gemaakt door het straffe tempo van de JV-trein. Er was maar 1 taktiek en 1 een renner in het geel die teveel respect/vriendschap leek te hebben voor zijn grootste concurrent. Een killer vermoordt zijn beste vriend nog in koers,

Enige waar ze verschil maken is de waaierrit maar dat kan je niet op hun conto schrijven. Dumoulin lag er toen zelfs bijna af.
pi_195177799
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 09:59 schreef Marcoss het volgende:
De Peyresourde is wel een fout geweest van Roglic (en van Jumbo door iedereen te willen slopen waardoor Roglic heel snel alleen zat), daar had hij na die 1e aanval altijd door moeten rijden met Pogacar toen ze met 3 weg waren. Nu liet hij hem daarna wel lopen waardoor hij tijd terug kon pakken.

Verder geloof ik echt niet dat ze veel verkeerd hebben gedaan. Normaal gesproken is deze voorsprong altijd genoeg voor Roglic om de Tour te winnen in de tijdrit, daarvoor is Roglic te goed als tijdrijder en Pogacar niet goed genoeg. Natuurlijk had Roglic/Jumbo meer aan kunnen vallen om die voorsprong te vergroten, maar dan moet je er wel van overtuigd zijn dat je Pogacar in een 1 tegen 1-duel had kunnen lossen. Pogacar oogde niet minder dan Roglic en in meerdere beklimmingen zelfs beter. Dan is het een enorm risico om het op een 1 tegen 1 aan te laten komen waarbij Pogacar juist Roglic lost en het averechts werkt.

Misschien had Roglic het wel gedaan als hij al 2/3 Tours binnen had of als hij wist dat Pogacar zou gaan vliegen in de tijdrit, maar dit was gewoon de meest logische tactiek, lijkt me.
In de waaierrit hadden ze meer tijd kunnen pakken, maar werd Van Aert de kans gegund om voor de rit te gaan. En op de gravelstrook op de Glières leek Pogacar krakende onder impuls van Roglic, maar reed hij niet echt door en weet je ook niet of dat uiteindelijk wat opgeleverd zou hebben.

Maar eigenlijk niemand, op Ericr na, dacht dat het niet genoeg zou zijn voorafgaand aan de tijdrit.
  maandag 21 september 2020 @ 12:51:47 #166
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_195177956
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 12:42 schreef wimderon het volgende:

[..]

Maar eigenlijk niemand, op Ericr na, dacht dat het niet genoeg zou zijn voorafgaand aan de tijdrit.
Dit. Iedereen (ook ik) ging na vrijdag uit van de eindzege voor Roglic, gezien zijn tijdritcapaciteiten. Nou kende ik die van Pogacar nog niet, maar had nooit verwacht dat Roglic bijna twee minuten op zijn landgenoot zou kunnen verliezen.

Als Pogacar niet zo had verrast, had iedereen hier hosanna geroepen over Jumbo.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_195178018
Pogacar kon natuurlijk prima tijdrijden, dat was wel bekend. Maar dat is nog wat anders dan dat ie een kleine minuut op Roglic zou pakken.

Hopelijk is dit een reden voor Jumbo Visma om voor een paar andere tactische keuzes te gaan volgend jaar, maar ik betwijfel dat.
  Moderator maandag 21 september 2020 @ 13:06:32 #168
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_195178199
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 12:21 schreef Ericr het volgende:

[..]

De helm zal het verschil niet hebben uitgemaakt maar hoorde/las dat die helm iets te klein zou zijn uitgevallen. Waarom ga je er dan mee experimenteren? Een beetje ploeg heeft genoeg materiaal dat zich al bewezen heeft.

Roglic kon misschien niet beter maar echt geprobeerd is er ook niet. Verdomd saaie TDF op paar stukjes na, mede mogelijk gemaakt door het straffe tempo van de JV-trein. Er was maar 1 taktiek en 1 een renner in het geel die teveel respect/vriendschap leek te hebben voor zijn grootste concurrent. Een killer vermoordt zijn beste vriend nog in koers,

Enige waar ze verschil maken is de waaierrit maar dat kan je niet op hun conto schrijven. Dumoulin lag er toen zelfs bijna af.
Ik weet niet of de gele trui een helm van de organisatie krijgt of verplicht een gele helm moet dragen. Als dat niet zo is hadden ze waarschijnlijk inderdaad beter voor een andere helm kunnen gaan, al had dat het verschil ook niet gemaakt denk ik.

Op zich denk ik dat de tactiek wel goed is geweest. Ik denk dat het minder presteren van enkele goede klimmers ook komt door het constant hoge tempo van Jumbo, in plaats van alleen volle bak een laatste berg op, wat veel energie gekost heeft. Dat er uiteindelijk een individuele renner echt sterker bleek kun je met geen enkele tactiek tegengaan
pi_195178262
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 13:06 schreef noodgang het volgende:

[..]

Ik weet niet of de gele trui een helm van de organisatie krijgt of verplicht een gele helm moet dragen. Als dat niet zo is hadden ze waarschijnlijk inderdaad beter voor een andere helm kunnen gaan, al had dat het verschil ook niet gemaakt denk ik.

Op zich denk ik dat de tactiek wel goed is geweest. Ik denk dat het minder presteren van enkele goede klimmers ook komt door het constant hoge tempo van Jumbo, in plaats van alleen volle bak een laatste berg op, wat veel energie gekost heeft. Dat er uiteindelijk een individuele renner echt sterker bleek kun je met geen enkele tactiek tegengaan
Het was in ieder geval een helm van Jumbo zelf. Die was getest in de windtunnel en daarna tijdens het trainingskamp in Tignes. Was wel de 1e keer in een wedstrijd dat hij de helm droeg.

Werd ook gezegd dat de helm bij de fietswissel waarschijnlijk iets verschoven is + het ontbreken van de bril aan de finish en het daarvoor zo vreemd oogde. Denk niet dat daar heel veel verschil in zat.
  maandag 21 september 2020 @ 13:10:12 #170
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_195178266
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 12:54 schreef Mansjester het volgende:
Pogacar kon natuurlijk prima tijdrijden, dat was wel bekend. Maar dat is nog wat anders dan dat ie een kleine minuut op Roglic zou pakken.
Twee minuten.
pi_195178302
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 12:54 schreef Mansjester het volgende:
Pogacar kon natuurlijk prima tijdrijden, dat was wel bekend. Maar dat is nog wat anders dan dat ie een kleine minuut op Roglic zou pakken.

Hopelijk is dit een reden voor Jumbo Visma om voor een paar andere tactische keuzes te gaan volgend jaar, maar ik betwijfel dat.
Tot aan het NK dit jaar heeft Poga die enorm goede tijdritcapaciteiten anders aardig verborgen weten te houden ;)

En die tijdrit op het NK was nog veel meer een klimtijdrit dan afgelopen zaterdag.
pi_195178323
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 12:54 schreef Mansjester het volgende:
Pogacar kon natuurlijk prima tijdrijden, dat was wel bekend. Maar dat is nog wat anders dan dat ie een kleine minuut op Roglic zou pakken.

Dat Pogacar wel nog kon tijdrijden ala, maar zo'n geweldenaar had ik er niet achter gezocht. Vorig jaar 5e bijvoorbeeld in de Algarve, op 17' van Kung, 11e in de Vuelta in Pau op 1'30 van Roglic.
Nu, de laatste dag na 3 weken gaat wel meer over uithouding dan over puur tijdritcapaciteiten.
pi_195178790
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 12:42 schreef wimderon het volgende:

Maar eigenlijk niemand, op Ericr na, dacht dat het niet genoeg zou zijn voorafgaand aan de tijdrit.
_O- Ik dacht dat ze iets zouden verkloten. Niet helemaal uitgekomen maar had nooit het gevoel dat 1 minuut geruststellend genoeg zou zijn om de overwinning te pakken.

Tijdritten verlopen bijna altijd verrasend. Meestal niet meer voor de toppositie maar vaak genoeg dat iemand van het podium af dondert.

Zie 2007 waar Evans onder normale onstandigheden de TDF gewonnen zou hebben in de laatste tijdrit.
Of de fenomenale tijdrit van Rasmussen in 2005
Of 2008 waar F. Schleck niet alleen van het podium dondert maar zelfs uit de top 5 verdwijnt.

Daarnaast hebben JV-rijders (of vorige ploegen) niet eens een tijdrit nodig om een grote ronde te verkloten. Sneeuwmuurtje, kapotte knie, Spaanse armada, 'ziek', Alzheimer etc zomaar een bloemlezing uit het verleden.

Zou best kunnen dat JV en dan vooral Roglic niet bij machte was om Pogacar op grotere afstand te zetten maar je rijk rekenen met minder dan 1 minuut verschil geeft aan dat je geen ruimte laat voor een off-day of pech.
pi_195178998
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 13:41 schreef Ericr het volgende:

[..]

_O- Ik dacht dat ze iets zouden verkloten. Niet helemaal uitgekomen maar had nooit het gevoel dat 1 minuut geruststellend genoeg zou zijn om de overwinning te pakken.
Maar wat hebben ze verkloot dan?
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  maandag 21 september 2020 @ 14:33:38 #175
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_195179599
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 10:41 schreef Slobeend het volgende:
[ twitter ]
En dan nog twee berichten erachteraan _O-

Thijs is bijna meer teleurgesteld dan Roglic zelf.
  maandag 21 september 2020 @ 14:35:36 #176
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_195179636
En wie zegt dat ze zich rijk hebben gerekend?
pi_195179706
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 13:13 schreef The_Undertone het volgende:

[..]

Dat Pogacar wel nog kon tijdrijden ala, maar zo'n geweldenaar had ik er niet achter gezocht. Vorig jaar 5e bijvoorbeeld in de Algarve, op 17' van Kung, 11e in de Vuelta in Pau op 1'30 van Roglic.
Nu, de laatste dag na 3 weken gaat wel meer over uithouding dan over puur tijdritcapaciteiten.
Tja maar als Dumoulin echt zijn WK-wattages trapte en Pogacar daar zelfs op het vlakke geen tijd op verliest... Dan is het extra bizar.
pi_195179736
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 13:41 schreef Ericr het volgende:

[..]

_O- Ik dacht dat ze iets zouden verkloten. Niet helemaal uitgekomen maar had nooit het gevoel dat 1 minuut geruststellend genoeg zou zijn om de overwinning te pakken.

Tijdritten verlopen bijna altijd verrasend. Meestal niet meer voor de toppositie maar vaak genoeg dat iemand van het podium af dondert.

Zie 2007 waar Evans onder normale onstandigheden de TDF gewonnen zou hebben in de laatste tijdrit.
Of de fenomenale tijdrit van Rasmussen in 2005
Of 2008 waar F. Schleck niet alleen van het podium dondert maar zelfs uit de top 5 verdwijnt.

Daarnaast hebben JV-rijders (of vorige ploegen) niet eens een tijdrit nodig om een grote ronde te verkloten. Sneeuwmuurtje, kapotte knie, Spaanse armada, 'ziek', Alzheimer etc zomaar een bloemlezing uit het verleden.

Zou best kunnen dat JV en dan vooral Roglic niet bij machte was om Pogacar op grotere afstand te zetten maar je rijk rekenen met minder dan 1 minuut verschil geeft aan dat je geen ruimte laat voor een off-day of pech.
Dit is wel enorm eenzijdig :D

Ze wonnen ook "gewoon" 2 grote rondes en geen idee wie nu officieel de Vuelta van 2005 heeft gewonnen. Ze hebben 2 grote rondes "verkloot" inderdaad door 1 verkeerde bocht van Kruijs en Menchov die niet op zat te letten in de afdeling en daardoor volledig gesloopt werd. Gesink had die Vuelta normaal gesproken niet gewonnen (maar podium was zeker mogelijk), terwijl de situatie met Rasmussen wel een bizarre was uiteraard.

En ze hadden verwacht dat die voorsprong genoeg zou zijn in de tijdrit (zoals dus zowat iedereen, behalve jij als echte kenner O-) ) en hebben het risico waarschijnlijk niet willen lopen om op een counter te lopen als het echt 1 tegen 1 zou worden. Dat is wel iets anders dan "je rijk rekenen"

Ik vind het echt veel te simpel op deze manier.
  maandag 21 september 2020 @ 14:43:19 #179
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_195179761
59s was gevaarlijk dichtbij, dat wisten ze bij jumbo ook wel, maar pogacar kregen ze er gewoon niet vanaf.
pi_195181677
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 13:54 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Maar wat hebben ze verkloot dan?
Op de uitsluiting van Zeeman na niet zoveel. Dat er iets zou gebeuren was een voorgevoel, had alleen gedacht dat het door een episch faal zou komen en niet door een epische tijdrit van Pogacar. Een fiets die van het dak dondert of een valpartij in de eerste bocht lag meer in de lijn der verwachting.
pi_195182090
Dat het plan van Jumbo niet werkte blijkt wel uit de uitslag, maar Roglic wordt me soms iets te makkelijk in het faalhokje geplaatst.

Hij heeft de Vuelta gewonnen, een hele sliert aan korte rittenkoersen, Italiaanse semi-klassiekers, ritten in alle grote rondes die hij gereden heeft. De man is een bewezen veelwinnaar die niet voor niets al een tijdje de UCI-ranking aanvoert (de coronapauze daarbij natuurlijk niet vergetende)

Het geel zal hij misschien nooit naar Parijs brengen, maar Roglic heeft een mooi palmares bijeen gefietst.
pi_195183985
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 16:58 schreef Leatherface het volgende:
Dat het plan van Jumbo niet werkte blijkt wel uit de uitslag, maar Roglic wordt me soms iets te makkelijk in het faalhokje geplaatst.

Hij heeft de Vuelta gewonnen, een hele sliert aan korte rittenkoersen, Italiaanse semi-klassiekers, ritten in alle grote rondes die hij gereden heeft. De man is een bewezen veelwinnaar die niet voor niets al een tijdje de UCI-ranking aanvoert (de coronapauze daarbij natuurlijk niet vergetende)

Het geel zal hij misschien nooit naar Parijs brengen, maar Roglic heeft een mooi palmares bijeen gefietst.
Het geel kan hij zeker wel naar Parijs brengen, zeker nu hij een ervaring rijker is. Dat neemt hij hopelijk mee voor de volgende deelname aan de Tour.

Met een tijdrit eerder in de koers, had hij het tijd verlies weer terecht kunnen trekken en alsnog gewonnen. Nu viel er niets meer te corrigeren, Parijs zelf is voor de sprinters
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  maandag 21 september 2020 @ 19:04:42 #183
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_195184502
quote:
2s.gif Op maandag 21 september 2020 14:43 schreef Beregd het volgende:
59s was gevaarlijk dichtbij, dat wisten ze bij jumbo ook wel, maar pogacar kregen ze er gewoon niet vanaf.
Dit, hij was zeker in de laatste week gewoon de beste klimmer, daar doe je verder weinig aan.
We have always been at war with Eastasia.
pi_195184904
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 19:04 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Dit, hij was zeker in de laatste week gewoon de beste klimmer, daar doe je verder weinig aan.
Ja?
Hij pakt geen tijd in de ritten 13 en 15 en in de laatste bergetappe, rit 17, verliest hij zelfs 15 seconden.
  maandag 21 september 2020 @ 19:29:58 #185
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_195184980
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 19:26 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ja?
Hij pakt geen tijd in de ritten 13 en 15 en in de laatste bergetappe, rit 17, verliest hij zelfs 15 seconden.
Won 2 bergetappes en een halve klimtijdrit terwijl hij het zo ongeveer in zijn eentje moest opboksen tegen de sterkste ploeg die het tempo dicteerden. Dat was dus afgesteld op Roglic.
We have always been at war with Eastasia.
pi_195185081
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 16:33 schreef Ericr het volgende:

[..]

Op de uitsluiting van Zeeman na niet zoveel. Dat er iets zou gebeuren was een voorgevoel, had alleen gedacht dat het door een episch faal zou komen en niet door een epische tijdrit van Pogacar. Een fiets die van het dak dondert of een valpartij in de eerste bocht lag meer in de lijn der verwachting.
Nu ben je gewoon aan het trollen
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  maandag 21 september 2020 @ 19:35:39 #187
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_195185085
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 18:37 schreef Godshand het volgende:

[..]

Het geel kan hij zeker wel naar Parijs brengen, zeker nu hij een ervaring rijker is. Dat neemt hij hopelijk mee voor de volgende deelname aan de Tour.

Met een tijdrit eerder in de koers, had hij het tijd verlies weer terecht kunnen trekken en alsnog gewonnen. Nu viel er niets meer te corrigeren, Parijs zelf is voor de sprinters
Een tijdrit eerder in de Tour had ie ook gewoon kunnen winnen.
pi_195185303
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 19:29 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Won 2 bergetappes en een halve klimtijdrit terwijl hij het zo ongeveer in zijn eentje moest opboksen tegen de sterkste ploeg die het tempo dicteerden. Dat was dus afgesteld op Roglic.
Maar daarvan was alleen de tijdrit in de laatste week ;)

In de enige bergrit met grote verschillen van de slotweek verloor hij zelfs tijd
  maandag 21 september 2020 @ 19:46:22 #189
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_195185363
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 19:44 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Maar daarvan was alleen de tijdrit in de laatste week ;)

In de enige bergrit met grote verschillen van de slotweek verloor hij zelfs tijd
Akkoord, maar dan nog denk ik dat hij over het geheel genomen de beste klimmer was. Ik geloof echt dat het een stuk makkelijker is als je, zoals Roglic, je helpers al naar gelang hoe je benen voelen, het tempo kunt laten bepalen dan dat je zoals Pogacar moet ondergaan.
We have always been at war with Eastasia.
pi_195185570
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 19:35 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Nu ben je gewoon aan het trollen
Overdrijven, ok, maar had echt het gevoel dat het mis zou gaan.

Plugge met zijn 92-95% of zoiets rekende zich ook al rijk. In sport heb je dit soort zekerheden helemaal niet. Parijs is nog ver, zeker als je nog een steile puist op moet knallen.
  maandag 21 september 2020 @ 20:14:35 #191
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_195186032
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 19:54 schreef Ericr het volgende:

[..]

Overdrijven, ok, maar had echt het gevoel dat het mis zou gaan.

Plugge met zijn 92-95% of zoiets rekende zich ook al rijk. In sport heb je dit soort zekerheden helemaal niet. Parijs is nog ver, zeker als je nog een steile puist op moet knallen.
Wat snap je niet aan het verschil tussen een percentage en zekerheden? :P Normaal gesproken zou Jumbo hier ook 9 van de 10 (of 19 van de 20 keer) de Tour winnen.
pi_195186352
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 19:54 schreef Ericr het volgende:

[..]

Overdrijven, ok, maar had echt het gevoel dat het mis zou gaan.

Plugge met zijn 92-95% of zoiets rekende zich ook al rijk. In sport heb je dit soort zekerheden helemaal niet. Parijs is nog ver, zeker als je nog een steile puist op moet knallen.
Waar je gelijk in hebt, je hebt niets gewonnen tot je over de meet in Parijs rijdt
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_195186585
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 20:14 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Wat snap je niet aan het verschil tussen een percentage en zekerheden? :P Normaal gesproken zou Jumbo hier ook 9 van de 10 (of 19 van de 20 keer) de Tour winnen.
Omdat het percentage nergens op sloeg. 1 van 1 hebben ze het gewoon verloren. Dat is 100%.

Er was een veel grotere mate van onzekerheid na drie weken koers. De kans was op voorhand niet 100% verlies maar zeker niet 90-95% kans op winst.

Pogacar heeft vorig jaar in de Vuelta al bewezen dat hij na drie weken koers nog met de besten mee kan. Of zelfs de beste is.

Ik zou dan eerder gaan zweten met een man tegen man gevecht in aantocht. Stoere praat doe je maar na de rit.

Om nog maar te zwijgen over de kans op pech.
pi_195533067
Citius, Altius, Fortius.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:59:12 #195
2796 Rocket Ride
Na regen komt prijzenregen
pi_195611771
Arme Kruiswijk, is het geen sneeuwhoop dan wel weer de corona.

Denk overigens niet dat hij de top 3 had gehaald als hij de Giro had uitgereden.
pi_195612149
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 15:59 schreef Rocket Ride het volgende:
Arme Kruiswijk, is het geen sneeuwhoop dan wel weer de corona.

Denk overigens niet dat hij de top 3 had gehaald als hij de Giro had uitgereden.
Was even afwachten of de zwakte van zondag een slechte dag was of een aankondiging van een mindere vorm, maar als het een mindere dag was, leek het me eigenlijk een zekerheidje voor top-3..
pi_195612201
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 16:16 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Was even afwachten of de zwakte van zondag een slechte dag was of een aankondiging van een mindere vorm, maar als het een mindere dag was, leek het me eigenlijk een zekerheidje voor top-3..
Jij twijfelt of een coronabesmetting slecht voor de vorm is?
pi_195612285
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 16:19 schreef Littlerabbit het volgende:

[..]

Jij twijfelt of een coronabesmetting slecht voor de vorm is?
Hij had geen symptomen toch? Geen idee of het dan wel je fysieke gesteldheid aan kan tasten..
pi_195612518
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 16:24 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Hij had geen symptomen toch? Geen idee of het dan wel je fysieke gesteldheid aan kan tasten..
Je stelt zelf dat hij zondag een mindere dag had en de ochtend erop test hij positief op corona.
pi_195612642
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 16:39 schreef Littlerabbit het volgende:

[..]

Je stelt zelf dat hij zondag een mindere dag had en de ochtend erop test hij positief op corona.
Klopt, maar ik weet niet of die link zo zeker is als het lijkt ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')