Zou dat het echt zijn waardoor al die overwinningen van een Dumoulin, Mollema en ga zo maar door zijn weggegooid.quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:39 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Wij blijven van het poldermodel.
Wij de trui en de poen tot het laatste weekend; jullie in Parijs. OK? Deal.
Meh, al die namen die voor Roglic staan (minus Poga) had hij eigenlijk voor moeten blijven als een van de twee beste klimmers en een van de beste tijdrijders van deze tour. Hij faalt hier toch wel een beetje (en Djumbo ook). Van Aert kan zo'n korte klim nog wel vol doortrekken maar als het langer wordt gaat zijn massa zichzelf opeten.quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:43 schreef Toby56 het volgende:
Was dit al gepost?
De klimtijden?
Blijkt dat Roglic nog een seconde harder tegen de mooie meisjes is opgefietst dan Tom.
Dus zo hondsberoerd was-ie nou ook weer niet.
Conclusie: de beste heeft gewoon gewonnen.
Punt.
[ afbeelding ]
Blijkt ook: Van Aert kopman volgend jaar.
Het enige typisch Nederlandse aan dit alles is jouw reactie.quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:45 schreef Klopkoek het volgende:
Tactisch is er gefaald (laat Dumoulin aanvallen en Pogacar het dichtrijden) en hoe je je laat ringeloren door UCI pennenlikkers en bureaucraten is ook weer typisch. Met hun zadelhoogte gezever.
Zo een Zeeman die daar helemaal niet mee om kan gaan en dan de stoppen laat door slaan.
Typisch Nederlandse falers, naïef, slap en zwak.
Roglic komt toch uit Slovenië?quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:45 schreef Klopkoek het volgende:
Tactisch is er gefaald (laat Dumoulin aanvallen en Pogacar het dichtrijden) en hoe je je laat ringeloren door UCI pennenlikkers en bureaucraten is ook weer typisch. Met hun zadelhoogte gezever.
Zo een Zeeman die daar helemaal niet mee om kan gaan en dan de stoppen laat door slaan.
quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:45 schreef Klopkoek het volgende:
Dit betekent vooral dat Dumoulin en Roglic allebei slecht klommen. Je kan geen minuut op Porte verliezen op een klim van 6 kmquote:Op zaterdag 19 september 2020 18:43 schreef Toby56 het volgende:
Was dit al gepost?
De klimtijden?
Blijkt dat Roglic nog een seconde harder tegen de mooie meisjes is opgefietst dan Tom.
Punt.
[ afbeelding ]
Dumoulin had een tijdritfietsquote:Op zaterdag 19 september 2020 20:08 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dit betekent vooral dat Dumoulin en Roglic allebei slecht klommen. Je kan geen minuut op Porte verliezen op een klim van 6 km
quote:Op zaterdag 19 september 2020 20:10 schreef aesop het volgende:
Mooi dat de Ineos/Skytrein een keer verslagen wordt, jammer dat het dan in de vorm van Jumbo moet zijn.
Echt rouwig kan ik er niet om zijn.
Die kijkt meestal al chagrijnig als hij neutraal kijkt jaquote:Op zaterdag 19 september 2020 19:44 schreef Aguero het volgende:
[..]
Dumoulin kan heerlijk chagrijnig kijken.
Hoi Syntixquote:Op zaterdag 19 september 2020 18:45 schreef Klopkoek het volgende:
quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:45 schreef Klopkoek het volgende:
De Nederlandse mentale zwakte is een besmettelijke ziekte.quote:
Nederland is geen sportland en geen winnaarsland. Het land waar zilver ook goud is. Terwijl het in de topsport toch wat anders werkt dan in een goede draaiende maatschappij.quote:Op zaterdag 19 september 2020 22:46 schreef Zwansen het volgende:
[..]Jij bent vast ook zo’n persoon die altijd loopt te klagen over het Nederlands elftal als er verloren wordt.
![]()
Het glas is altijd halfleeg.
Heb je onder een steen geleefd gedurende alle Olympische Spelen sinds pakweg 2000?quote:Op zaterdag 19 september 2020 22:52 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nederland is geen sportland en geen winnaarsland. Het land waar zilver ook goud is. Terwijl het in de topsport toch wat anders werkt dan in een goede draaiende maatschappij.
Dat bedoel ik. Brons is ook goud en bij sporten zoals kayakken met 20 beoefenaars wereldwijd is een olympisch diploma al winst volgens de NOS. C-sporten worden tot A-sport gemaakt.quote:Op zaterdag 19 september 2020 22:57 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Heb je onder een steen geleefd gedurende alle Olympische Spelen sinds pakweg 2000?
Dat dus. In de categorie 'toevallig' geblesseerd raken bij de 100 meter en ga zo maar door. Het is een patroon, maar ik houd er nu over op.quote:Op zaterdag 19 september 2020 22:59 schreef kibo het volgende:
Aerodynamische aspecten tot in de details getest ism fabrikant en universiteit en dan een cruciale tijdrit rijden met een mega paddestoel op je hoofd![]()
Jumbo
Dat lag aan Roglic. Met die Lazer helm is niks mis.quote:Op zaterdag 19 september 2020 22:59 schreef kibo het volgende:
Aerodynamische aspecten tot in de details getest ism fabrikant en universiteit en dan een cruciale tijdrit rijden met een mega paddestoel op je hoofd![]()
Jumbo
Niet alleen Jumbo. Je had ook die Amerikaanse schaatsers die para werden van de schaatspakkenquote:Op zaterdag 19 september 2020 22:59 schreef kibo het volgende:
Jumbo
Op het eerst gezicht met je eens.quote:Op zaterdag 19 september 2020 20:08 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dit betekent vooral dat Dumoulin en Roglic allebei slecht klommen. Je kan geen minuut op Porte verliezen op een klim van 6 km
Rijden om niet te verliezen. Goed dat het karretje alsnog in de poep werd gereden. Pogacar heef tenminste nog wat geprobeerd maar tegen die overmacht van JV was verder weinig te beginnen. Gelukkig is dat defensieve rijden afgestraft. Teveel vertrouwd op de tijdritkunsten van Roglic terwijl zijn track reord in een afsluitende tijdrit verre van overtuigend is.quote:Op maandag 21 september 2020 08:40 schreef StephanL het volgende:
Mooi verhaal vandaag op de site bij de NOS. Ben het er mee eens met het verhaal dat ze alleen maar aan kop reden zonder aan te vallen. Ze hebben bijna nergens tijd gewonnen. Froome of Armstrong gingen gerust solo om tijd te winnen. Te weinig gezien van Jumbo-Visma dit jaar
Wat ik hier zie, is dat Dumoulin en Roglic allebei relatief langzaam geklommen zijn, en Pogacar erg snel. Maar Roglic staat gewoon te laag op deze lijst en te dicht bij mannen die hij normaal bergop makkelijk zou verslaan. En Dumoulin zat op zijn TT-fiets, wat achteraf niet echt de beste keuze bleek denk ik. Dus als Roglic dan maar een seconde sneller is, valt dat enorm tegen.quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:43 schreef Toby56 het volgende:
Was dit al gepost?
De klimtijden?
Punt.
[ afbeelding ]
Froome reed inderdaad veel meer spectaculair dan Roglic in deze tourquote:Op maandag 21 september 2020 08:40 schreef StephanL het volgende:
Mooi verhaal vandaag op de site bij de NOS. Ben het er mee eens met het verhaal dat ze alleen maar aan kop reden zonder aan te vallen. Ze hebben bijna nergens tijd gewonnen. Froome of Armstrong gingen gerust solo om tijd te winnen. Te weinig gezien van Jumbo-Visma dit jaar
Waar, realistisch gezien, had Roglic dan meer tijd kunnen pakken op Pogacar?quote:Op maandag 21 september 2020 08:40 schreef StephanL het volgende:
Heb je met je rug naar de televisie gezeten toevallig?quote:Op maandag 21 september 2020 09:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik kan me 2 tours herinneren waar Froome aanviel.
Op de Peyresourde.quote:Op maandag 21 september 2020 09:30 schreef Zelva het volgende:
[..]
Waar, realistisch gezien, had Roglic dan meer tijd kunnen pakken op Pogacar?
Daar miste het woordje “niet”.quote:Op maandag 21 september 2020 09:35 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Heb je met je rug naar de televisie gezeten toevallig?
Maar Froome was ook gewoon de beste bergop in die Tours, dan wordt de situatie toch wat anders dan de situatie van Roglic nu. In de Tour waar hij bergop niet de beste was (bijv die met Uran op plek 2), heeft hij ook amper aangevallen, volgens mij. Toen had hij ook amper voorsprong voor de slottijdrit met het verschil dat hij wel stand hield daar..quote:Op maandag 21 september 2020 09:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Daar miste het woordje “niet”.
Ik denk dan overigens in de eerste plaats aan de Tour die “G” won, ook daar werd er vrij weinig aangevallen.
Zeker bij zijn eerste 2 winsten viel ie wel aan, bij zijn derde winst deed ie bergop niets of weinig maar won ie veel tijd op de Peyresourde.
Dat moment dwing je af als je echt goed bent. Bij JV zijn het buiten van Aert twijfelkonten lijkt het. Je hebt killers nodig om een TDF te winnen of je moet als rekenmachine al zoveel tijd hebben gepakt in een eerder stadium dat je alsnog kan rusten op je lauweren. Maar dan had je een vroege lange tijdrit nodig. Iets wat je al jaren niet meer terugziet in de TDF.quote:Op maandag 21 september 2020 10:28 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik heb echt geen enkel moment gedacht: dit is een logisch moment voor Roglic om aan te vallen.
Moment met Quintana en Pogacar staat buiten kijf: dat was op dat moment meteen al overduidelijk een tactische fout. Uiteindelijk een erg dure.
Met deze voorsprong voor de tijdrit was het dus de verwachting dat het genoeg zou zijn.. En volgens mij gold dat voor 99% van de wielervolgers deze Tour.quote:Op maandag 21 september 2020 10:32 schreef Ericr het volgende:
[..]
Dat moment dwing je af als je echt goed bent. Bij JV zijn het buiten van Aert twijfelkonten lijkt het. Je hebt killers nodig om een TDF te winnen of je moet als rekenmachine al zoveel tijd hebben gepakt in een eerder stadium dat je alsnog kan rusten op je lauweren. Maar dan had je een vroege lange tijdrit nodig. Iets wat je al jaren niet meer terugziet in de TDF.
Blijf me er over verbazen. Roglic heeft een matig track record in afsluitende tijdritten. Dat ze het op deze manier zouden verprutsen had ik op voorhand niet verwacht maar dat ze het zouden verprutsen gaf ik een grote kans.quote:Op maandag 21 september 2020 10:36 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Met deze voorsprong voor de tijdrit was het dus de verwachting dat het genoeg zou zijn.. En volgens mij gold dat voor 99% van de wielervolgers deze Tour.
Dat geldt dan enkel voor de tijdrit in de Tour van 2018 toch? Giro vorig jaar was ook niet goed, maar toen werd hij bergop ook al aan alle kanten voorbij gereden in de dagen ervoor, toen was hij gewoon leeg, lijkt het.quote:Op maandag 21 september 2020 10:39 schreef Ericr het volgende:
[..]
Blijf me er over verbazen. Roglic heeft een matig track record in afsluitende tijdritten. Dat ze het op deze manier zouden verprutsen had ik op voorhand niet verwacht maar dat ze het zouden verprutsen gaf ik een grote kans.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |