abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 december 2019 @ 19:03:18 #1
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_190421969
quote:
Actiegroep Farmers Defence Force (FDF) bereidt een grote landelijke blokkade voor die de complete voedselvoorziening in Nederland moet lamleggen.

Dat schrijft de Leeuwarder Courant. De actie staat een week voor kerst op stapel. Het bestuur van FDF hakt maandagavond de knoop door. In interne praatgroepen worden de deelnemers alvast gemobiliseerd. Actievoerders moeten elk vijftig voertuigen groeperen, die zich vervolgens vanaf diverse verzamelplaatsen door het land verspreiden. Andere acties rondom de feestdagen zijn ook niet uitgesloten, zoals het platleggen van Schiphol of het verkeer in heel het land. ,,Of alles tegelijk”, aldus FDF-voorzitter Mark van den Oever.

De boeren wijzen in een schrijven op de belangrijke rol van hun voedselvoorziening in de Tweede Wereldoorlog. Farmers Defence Force is een samenwerking aangegaan met Bouw in Verzet, een actiegroep van ontevreden werknemers in de bouw en het grondverzet. Ook zij mogen aanhaken.

De dreiging komt op een gevoelig moment. Komende week gaan elf van de twaalf provincies akkoord met nieuwe beleidsregels. Een spoedwet Stikstof kreeg woensdag een kritisch onthaal in de Tweede Kamer. De boeren zijn nog steeds niet blij met het kabinetsbeleid als het gaat om stikstofuitstoot en PFAS-normen. Vorige maand presenteerden ze eigen plannen om de uitstoot te verminderen, maar die zijn niet overgenomen, aldus Van den Oever.
https://www.ad.nl/friesla(...)e-kerst-br~aa75326f/
quote:
Ze hadden net zoveel sympathie opgebouwd onder de burgerij, dat zal snel afbrokkelen mochten ze dit daadwerkelijk gaan doorvoeren.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  vrijdag 13 december 2019 @ 19:03:45 #2
24533 ACT-F
pi_190421981
O ja, deel 2.
pi_190422062
quote:
Ze hadden net zoveel sympathie opgebouwd onder de burgerij, dat zal snel afbrokkelen mochten ze dit daadwerkelijk gaan doorvoeren.
Nee hoor, liever dit dan met de auto achter zo'n slome kuttractor aanhobbelen :r
pindazakje
pi_190422091
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 december 2019 19:03 schreef ACT-F het volgende:

[..]

[..]

Ze leren maar eens een nieuw vak. We hebben niet meer zo veel boeren nodig vandaag de dag.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  vrijdag 13 december 2019 @ 19:18:40 #5
24533 ACT-F
pi_190422193
O help, de supermarkten zijn leeg, wat een toestand! Wat moet ik doen?! Wat is een markt zonder super ervoor? Moet ik hier mijn boodschappen doen? -O-

We gaan dood! :'( :'( :'(
pi_190422265
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 december 2019 19:18 schreef ACT-F het volgende:
O help, de supermarkten zijn leeg, wat een toestand! Wat moet ik doen?! Wat is een markt zonder super ervoor? Moet ik hier mijn boodschappen doen? -O-

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Bij mij komt de eierboer gewoon aan huis. ^O^
pi_190422305
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik leg het nog een keer uit.. geen markt/ buurtwinketje of boerderij, kan het opvangen als de grote distributiecentra plat gelegd worden. Niet dat ik denk dat ze alles compleet plat gooien, zo stom zullen ze niet zijn.
  vrijdag 13 december 2019 @ 19:29:15 #8
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_190422334
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Denk je dat die ineens de complete vraatzucht kunnen voorzien? :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  vrijdag 13 december 2019 @ 19:31:58 #10
24533 ACT-F
pi_190422386
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2019 19:27 schreef koemleit het volgende:

[..]

Ik leg het nog een keer uit.. geen markt/ buurtwinketje of boerderij, kan het opvangen als de grote distributiecentra plat gelegd worden. Niet dat ik denk dat ze alles compleet plat gooien, zo stom zullen ze niet zijn.
Ik leg het nog één keer uit: Je hebt überhaupt geen distributiecentra nodig. Wel moet je je kadaver wat meer bewegen om aan voedsel te komen. Gezien men het toenemende overgewicht een probleem vindt is het alleen maar een prettige bijkomstigheid dat je meer vet moet verbranden en daarbij ook nog eens gezonder en verser voedsel vindt.
  vrijdag 13 december 2019 @ 19:32:23 #11
24533 ACT-F
pi_190422393
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 19:30 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het gros weet de route er naar toe niet eens... :')
Fuck :') _O-
pi_190422422
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ja, die hebben wel voldoende om de honger van heel Nederland te stillen inderdaad.

:')
  vrijdag 13 december 2019 @ 19:35:28 #13
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_190422440
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 19:30 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het gros weet de route er naar toe niet eens... :')
Hij staat hier vrij in het zicht dat zal hier niet op gaan denk ik. :+
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  vrijdag 13 december 2019 @ 19:39:48 #14
24533 ACT-F
pi_190422526
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 19:34 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, die hebben wel voldoende om de honger van heel Nederland te stillen inderdaad.

Het komt gewoon uit Nederland. Dat land waarvan men vindt dat ze teveel produceren.
pi_190422561
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 19:34 schreef Xa1pt het volgende:

Hier op het platteland/ "de provincie" zal het wel los lopen... Het verstedelijkt gebied wat de rest van Nederland standaard de maat neemt zal het wat lastiger krijgen ja en terecht.

Zingt: "Op fietsen zunder banden kwoamen zie skooiren om spek"...
pi_190422654
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 december 2019 19:39 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Het komt gewoon uit Nederland. Dat land waarvan men vindt dat ze teveel produceren.
Dat snap ik, maar nog kunnen de 17 miljoen inwoners daar niet van eten. Er zijn landen die daar meer oppervlakte voor beschikbaar hebben zodat het ook minder de leefomgeving aantast.
  vrijdag 13 december 2019 @ 19:47:25 #17
24533 ACT-F
pi_190422714
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 december 2019 19:45 schreef Xa1pt het volgende:
Dat snap ik, maar nog kunnen de 17 miljoen inwoners daar niet van eten.
Dat is waar, want er kunnen wel 85 miljoen mensen van eten. Aan rollend materieel om het spul van de veiling naar de markt te brengen is geen gebrek.
pi_190422748
Feitelijk is dit vooral een probleem van de randstad. Vanuit vrijwel alle andere provincies is het prima te doen om even de grens over te wippen voor wat boodschapjes. Friesland en Flevoland eten dan maar even uit de vriezer. En onze 'grote steden' vieren weer een keertje ouderwets kerst met bloembollen.

Ik wens onze verwende boertjes een fijne backfire.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2019 19:50:16 ]
pi_190422762
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 december 2019 19:45 schreef Xa1pt het volgende:

Dat snap ik, maar nog kunnen de 17 miljoen inwoners daar niet van eten. Er zijn landen die daar meer oppervlakte voor beschikbaar hebben zodat het ook minder de leefomgeving aantast.
Dat zg. maar 10% van de productie voor de Nederlandse markt is is natuurlijk alleen maar een argument wanneer het uitkomt toch?
pi_190422763
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 december 2019 19:31 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Ik leg het nog één keer uit: Je hebt überhaupt geen distributiecentra nodig. Wel moet je je kadaver wat meer bewegen om aan voedsel te komen. Gezien men het toenemende overgewicht een probleem vindt is het alleen maar een prettige bijkomstigheid dat je meer vet moet verbranden en daarbij ook nog eens gezonder en verser voedsel vindt.
Ja maar zo is Nederland al een jaar of 40 niet meer ingericht. En dus bij het platgooien van distributiecentra heb je dus wel een groot probleem.

Maar goed we gaan het nooit weten want ze hebben (gelukkig) de ballen vast niet om het te doen.
pi_190422801
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2019 19:48 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Feitelijk is dit vooral een probleem van de randstad. Vanuit vrijwel alle andere provincies is het prima te doen om even de grens over te wippen voor wat boodschapjes. Friesland en Flevoland eten dan maar even uit de vriezer. En onze 'grote steden' vieren weer een keertje ouderwets kerst met bloembollen.
Vanaf Lemmer is het anderhalf uur naar de Duitse grens, dus dat valt wel mee.
  vrijdag 13 december 2019 @ 19:51:39 #22
24533 ACT-F
pi_190422813
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 19:49 schreef koemleit het volgende:

[..]

Ja maar zo is Nederland al een jaar of 40 niet meer ingericht. En dus bij het platgooien van distributiecentra heb je dus wel een groot probleem.

Maar goed we gaan het nooit weten want ze hebben (gelukkig) de ballen vast niet om het te doen.
Ik ben wel erg nieuwsgierig naar de gevolgen. Ik vind dit wel een ultieme test. Wordt het werkelijk Sodom en Gomorra?
pi_190422861
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 19:49 schreef koemleit het volgende:

Heb je die woordvoerder vandaag horen praten in het provinciehuis en interviews? Dat is een zeer beperkte man Die wordt niet geremd door zijn simpelheid. Maar politie moet gewoon doorpakken als ze over de schreef gaan.
pi_190422868
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 19:51 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ja

quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2019 19:48 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

Ik wens onze verwende boertjes een fijne backfire.
pi_190422876
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 december 2019 19:51 schreef ACT-F het volgende:

Ik ben wel erg nieuwsgierig naar de gevolgen. Ik vind dit wel een ultieme test. Wordt het werkelijk Sodom en Gomorra?
Voor de grootste zeurpieten van het land wsl wel ja... Ergo, de randstad.
  vrijdag 13 december 2019 @ 19:55:00 #26
24533 ACT-F
pi_190422899
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 19:51 schreef AchJa het volgende:

[..]

Over Duitse supermarkten gesproken, de Aldi en de Lidl zijn vrijwel zeker gevrijwaard van de acties. Vooral Jumbo, maar ook Ahold moet het ontgelden.
pi_190422906
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 december 2019 19:47 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Dat is waar, want er kunnen wel 85 miljoen mensen van eten. Aan rollend materieel om het spul van de veiling naar de markt te brengen is geen gebrek.
Je negeert het punt. Er is geen enkel argument te bedenken om hier een veel te grote industrie in leven te houden die niet kan concurreren en met moeite zelfstandig overeind blijft. Of moeten we hier maar Amerikaanse toestanden inlassen zodat de productie van de boeren binnen de landsgrenzen blijft?
pi_190422927
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 19:53 schreef Hamzoef het volgende:

Heb je die woordvoerder vandaag horen praten in het provinciehuis en interviews? Dat is een zeer beperkte man Die wordt niet geremd door zijn simpelheid. Maar politie moet gewoon doorpakken als ze over de schreef gaan.
De politie wordt net als defensie al jarenlang genaaid door de overheid, dus drie keer raden bij wie de sympathie ligt.
pi_190422958
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 december 2019 19:55 schreef ACT-F het volgende:
Over Duitse supermarkten gesproken, de Aldi en de Lidl zijn vrijwel zeker gevrijwaard van de acties. Vooral Jumbo, maar ook Ahold moet het ontgelden.
Ook prima, zitten ook in de buurt. :D
  vrijdag 13 december 2019 @ 19:58:49 #30
24533 ACT-F
pi_190423006
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 december 2019 19:55 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je negeert het punt. Er is geen enkel argument te bedenken om hier een veel te grote industrie in leven te houden die niet kan concurreren en met moeite zelfstandig overeind blijft. Of moeten we hier maar Amerikaanse toestanden inlassen zodat de productie van de boeren binnen de landsgrenzen blijft?
Ik heb in het vorige topic uitgelegd waarom boeren schaalgrootte nodig hebben om te overleven. Zorg dat boeren een eerlijke prijs krijgen, zodat ze de schaalgrootte naar beneden kunnen brengen.
pi_190423030
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 december 2019 19:55 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Dat is wel prima zeker :') Als het maar Nederlandse bedrijven zijn die geraakt worden.
pi_190423101
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 december 2019 19:55 schreef Xa1pt het volgende:

Je weet dat bij al die stoere exportcijfers ook heruitvoer (im-/ export) en pak hem beet een kwart van de export uit sierteelt bestaat? Maar misschien vind je tulpenbollen ook onder voedsel vallen.
pi_190423153
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 december 2019 19:58 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Ik heb in het vorige topic uitgelegd waarom boeren schaalgrootte nodig hebben om te overleven. Zorg dat boeren een eerlijke prijs krijgen, zodat ze de schaalgrootte naar beneden kunnen brengen.
Wat is een eerlijke prijs?
  vrijdag 13 december 2019 @ 20:03:49 #34
24533 ACT-F
pi_190423176
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 19:59 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Dat is wel prima zeker :') Als het maar Nederlandse bedrijven zijn die geraakt worden.
Moeten ze maar niet de grootste uitzuigers zijn. Niet dat de Aldi en Lidl zoveel beter zijn, maar Ahold en vooral Jumbo spannen echt de kroon.
pi_190423207
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 20:01 schreef AchJa het volgende:

[..]

Je weet dat bij al die stoere exportcijfers ook heruitvoer (im-/ export) en pak hem beet een kwart van de export uit sierteelt bestaat? Maar misschien vind je tulpenbollen ook onder voedsel vallen.
Vraag dat maar aan je grootouders.
pi_190423228
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 december 2019 20:03 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Moeten ze maar niet de grootste uitzuigers zijn. Niet dat de Aldi en Lidl zoveel beter zijn, maar Ahold en vooral Jumbo spannen echt de kroon.
Bron? Of is dat je onderbuik?
  vrijdag 13 december 2019 @ 20:05:41 #37
24533 ACT-F
pi_190423232
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 20:03 schreef Xa1pt het volgende:
Dat wordt bepaald door een gezonde marktwerking waar nu geen sprake van is omdat Ahold, Jumbo en Superunie de markt domineren.
  vrijdag 13 december 2019 @ 20:08:43 #38
24533 ACT-F
pi_190423309
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 20:05 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Bron? Of is dat je onderbuik?
Dat medium waar je nu op communiceert is uitermate geschikt om informatie mee in te winnen. Voer ook eens je hersens in plaats van je maag.
pi_190423326
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 december 2019 20:08 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Dat medium waar je nu op communiceert is uitermate geschikt om informatie mee in te winnen. Voer ook eens je hersens in plaats van je maag.
Niet dus :')
pi_190423410
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 december 2019 20:05 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Dat wordt bepaald door een gezonde marktwerking waar nu geen sprake van is omdat Ahold, Jumbo en Superunie de markt domineren.
De boeren hier kunnen niet concurreren met prijzen elders. Dat gaat voor wel meer sectoren op. Jammer maar helaas. De boel kunstmatig maar in leven houden dient geen enkel doel.
  vrijdag 13 december 2019 @ 20:13:38 #41
24533 ACT-F
pi_190423453
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 20:09 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Niet dus :')
Straks verwacht je ook nog een lepel met pap richting je mond. Je mening wordt gevormd door de moeite die je neemt om ergens kennis van te nemen. Bij jou is dat inderdaad 'niet dus'.
pi_190423504

Deze man van 'Farmers defence Force' vergelijkt de huidige situatie van de boeren eventjes met de jodenvervolging 75 jaar geleden in de Tweede Wereldoorlog. :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  vrijdag 13 december 2019 @ 20:16:28 #43
24533 ACT-F
pi_190423525
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 20:12 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De boeren hier kunnen niet concurreren met prijzen elders. Dat gaat voor wel meer sectoren op. Jammer maar helaas. De boel kunstmatig maar in leven houden dient geen enkel doel.
Dat jij het nut niet inziet dat een land zoveel mogelijk zelfvoorzienend moet zijn zie ik als een van de grootste faillissementen van dit land.
pi_190423567
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 december 2019 20:13 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Straks verwacht je ook nog een lepel met pap richting je mond. Je mening wordt gevormd door de moeite die je neemt om ergens kennis van te nemen. Bij jou is dat inderdaad 'niet dus'.
Projectie...
pi_190423601
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 19:55 schreef AchJa het volgende:

[..]

De politie wordt net als defensie al jarenlang genaaid door de overheid, dus drie keer raden bij wie de sympathie ligt.
De overheid is niet de dupe van deze acties, maar de burger.
pi_190423614
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 20:03 schreef Xa1pt het volgende:
Ik heb eind jaren '80 begin '90 oa in een legbatterij gewerkt (pak hem beet 20.000 leghennen). De prijs die de boer voor een ei kreeg schommelde tussen de 6 en 10 guldencent per ei. In de supermarkt mocht je minstens een rijksdaalder voor tien stuks aftikken.
pi_190423705
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 december 2019 20:16 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Dat jij het nut niet inziet dat een land zoveel mogelijk zelfvoorzienend moet zijn zie ik als een van de grootste faillissementen van dit land.
Het staat in feite lijnrecht tegenover de globalisering. Als je daar echt zoveel waarde aan hecht leef je in het verkeerde tijdperk, dat gaat niet binnen een aantal jaren veranderen.

Maar je onderstreept daarmee wel mijn punt, namelijk dat er geen enkel legitiem argument is om de boel maar draaiende te houden met kapitaalinjecties.
pi_190423707
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 20:12 schreef Xa1pt het volgende:

Hoe worden de boeren kunstmatig in leven gehouden dan? Door die 5% Europese subsidie ofzo?
  vrijdag 13 december 2019 @ 20:25:16 #50
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_190423815
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 20:18 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

"Jamaar, jamaar de mensen in het westen zijn ook stom!"

la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_190423836
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 december 2019 20:21 schreef AchJa het volgende:

[..]

Hoe worden de boeren kunstmatig in leven gehouden dan? Door die 5% Europese subsidie ofzo?
Jij wil toch een scenario waarin een land als Nederland zelfvoorzienend gaat zijn en voorkomen dat allerlei partijen hun inkopen elders doen?
pi_190423858
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 20:18 schreef Hamzoef het volgende:

Als de politie of defensie kapt met werken is de burger daar ook de dupe van. De overheid zelf merkt daar weinig van.
pi_190423878
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 20:26 schreef Xa1pt het volgende:

Jij wil toch een scenario waarin een land als Nederland zelfvoorzienend gaat zijn en voorkomen dat allerlei partijen hun inkopen elders doen?
Waar zeg ik dat?
pi_190423958
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 december 2019 20:05 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Overigens hilarisch en ontzettend naïef, of dom, als je echt denkt dat een Ahold wel even van strategie gaat veranderen om een stel boeren tegemoet te komen. Natuurlijk niet, de enigen die last zouden hebben van dit soort maatregelen zijn inderdaad de consument.

Zelfs dat gaat de boeren kennelijk al boven de pet.
  vrijdag 13 december 2019 @ 20:34:42 #55
24533 ACT-F
pi_190424131
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 20:21 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het staat in feite lijnrecht tegenover de globalisering. Als je daar echt zoveel waarde aan hecht leef je in het verkeerde tijdperk, dat gaat niet binnen een aantal jaren veranderen.

Maar je onderstreept daarmee wel mijn punt, namelijk dat er geen enkel legitiem argument is om de boel maar draaiende te houden met kapitaalinjecties.
De globalisering is al aan het afkoelen. Het toenemende nationalisme wereldwijd is al een signaal dat men van mening is dat we meer voor ons zelf moeten opkomen. Wie gaan er de volgende verkiezingen winnen? Ik vrees dat er partijen aan de macht komen die maar al te graag het podium opzoeken als ze onvrede ruiken. Partijen waar ik niet op zit te wachten, maar kennelijk is het nodig dat er eerst een debiel à la Trump aan de macht komt, voordat men inziet dat we eerder van koers hadden moeten veranderen.

Wees voorzichtig met je mening dat je anderen geen subsidie gunt. Een déjà vu ligt op de loer (huur-, zorg-, kindertoeslag, HRA en andere aftrekposten).
  vrijdag 13 december 2019 @ 20:36:48 #56
24533 ACT-F
pi_190424197
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 20:29 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Overigens hilarisch en ontzettend naïef, of dom, als je echt denkt dat een Ahold wel even van strategie gaat veranderen om een stel boeren tegemoet te komen.
Waar zeg ik dat? Het is de ACM die moet ingrijpen. Doe eens CTRL-F in het vorige topic op ACM.
pi_190424329
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 20:29 schreef Xa1pt het volgende:

Overigens hilarisch en ontzettend naïef, of dom, als je echt denkt dat een Ahold wel even van strategie gaat veranderen om een stel boeren tegemoet te komen. Natuurlijk niet, de enigen die last zouden hebben van dit soort maatregelen zijn inderdaad de consument.

Zelfs dat gaat de boeren kennelijk al boven de pet.
Feitelijk zeg je dus zelf ook dat de schuld elders ligt toch?
pi_190424913
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 december 2019 20:34 schreef ACT-F het volgende:

[..]

De globalisering is al aan het afkoelen. Het toenemende nationalisme wereldwijd is al een signaal dat men van mening is dat we meer voor ons zelf moeten opkomen. Wie gaan er de volgende verkiezingen winnen? Ik vrees dat er partijen aan de macht komen die maar al te graag het podium opzoeken als ze onvrede ruiken. Partijen waar ik niet op zit te wachten, maar kennelijk is het nodig dat er eerst een debiel à la Trump aan de macht komt, voordat men inziet dat we eerder van koers hadden moeten veranderen.
Ik betwijfel het, maar als we er voor het gemak even vanuit gaan dat je gelijk hebt: dan moet je dat dus in en via de politiek regelen.

quote:
Wees voorzichtig met je mening dat je anderen geen subsidie gunt. Een déjà vu ligt op de loer (huur-, zorg-, kindertoeslag, HRA en andere aftrekposten).
Riep je dat ook toen de videotheek en V&D verdween? Had je toen eenzelfde soort standpunt, namelijk in leven houden met injecties?
pi_190424941
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 20:41 schreef AchJa het volgende:

[..]

Feitelijk zeg je dus zelf ook dat de schuld elders ligt toch?
Nee. Welke schuld? De wereld verandert nu eenmaal. Ik kan geen enkel zinnig argument bedenken waarom ondernemers door de overheid beschermd moeten worden tegen dergelijke veranderingen. Maar voor boeren moet kennelijk een uitzondering worden gemaakt. Niemand weet waarom.
  vrijdag 13 december 2019 @ 21:07:25 #60
24533 ACT-F
pi_190425164
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 december 2019 20:59 schreef Xa1pt het volgende:
Ik betwijfel het, maar als we er voor het gemak even vanuit gaan dat je gelijk hebt: dan moet je dat dus in en via de politiek regelen.
Dat is precies wat de boeren willen. De politiek bewegen de markt beter te beschermen. De VVD is vooral bezig met de markt van zijn eigen achterban in plaats van de gehele bevolking.

quote:
7s.gif Op vrijdag 13 december 2019 20:59 schreef Xa1pt het volgende:
Riep je dat ook toen de videotheek en V&D verdween? Had je toen eenzelfde soort standpunt, namelijk in leven houden met injecties?
Qua internet was ik mijn tijd ver vooruit. De mogelijkheden en de gevolgen ervan zag ik in een vrij vroeg stadium in. Voor een video of een fysiek product hoef je de deur niet meer uit. Ik zie het internet de HRA of huurtoeslag niet zo snel vervangen.
pi_190425242
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 december 2019 21:07 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Dat is precies wat de boeren willen. De politiek bewegen de markt beter te beschermen. De VVD is vooral bezig met de markt van zijn eigen achterban in plaats van de gehele bevolking.
De politiek bewegen de vrije markt weer flink te reguleren? :')

De realiteitszin is echt volledig zoek.

quote:
Qua internet was ik mijn tijd ver vooruit. De mogelijkheden en de gevolgen ervan zag ik in een vrij vroeg stadium in. Voor een video of een fysiek product hoef je de deur niet meer uit. Ik zie het internet de HRA of huurtoeslag niet zo snel vervangen.
Punt is: iedere sector heeft daarmee te maken. Er is geen enkel zinnig argument om voor de boeren een uitzondering te maken. Behalve dan "maar straks als WOIII uitbreekt, wat dan?!?!".
  vrijdag 13 december 2019 @ 21:13:35 #62
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_190425373
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 december 2019 21:09 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

[..]

Punt is: iedere sector heeft daarmee te maken. Er is geen enkel zinnig argument om voor de boeren een uitzondering te maken. Behalve dan "maar straks als WOIII uitbreekt, wat dan?!?!".
Ja laten we dan vooral de boeren macht geven idd. Die laten nu al zien hoe rationeel ze zijn en verstandig in hun beslissingen.
pi_190425485
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 december 2019 21:13 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Ja laten we dan vooral de boeren macht geven idd. Die laten nu al zien hoe rationeel ze zijn en verstandig in hun beslissingen.
Zelfs een vonnis van de RvS is nog niet genoeg om de realiteit onder ogen te zien, nee, die boeren moeten en zullen hun zin krijgen. Dat er een aantal omhooggevallen ondernemers rondlopen die tegen het psychotische aan zitten is nog tot daar aan toe, maar er lopen nog allerlei rijen mensen gewillig achter ze aan. Wat een wereld.
  vrijdag 13 december 2019 @ 21:25:34 #64
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_190425709
quote:

Ja want in de zorg werkt die vrije markt ook zo lekker ;(
pi_190425759
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 december 2019 21:00 schreef Xa1pt het volgende:

Nee. Welke schuld? De wereld verandert nu eenmaal. Ik kan geen enkel zinnig argument bedenken waarom ondernemers door de overheid beschermd moeten worden tegen dergelijke veranderingen. Maar voor boeren moet kennelijk een uitzondering worden gemaakt. Niemand weet waarom.
De boeren worden helemaal niet beschermd. Ik heb in het vorige deel al een plaatje gepost dat slechts 5% van het totale inkomen van een boer bestaat uit subsidie. Als je die subsidie (nb. Europees ook nog) weghaalt boeit dat al die boeren geen fluit.
pi_190425774
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 21:25 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Ja want in de zorg werkt die vrije markt ook zo lekker ;(
Marktwerking =/= vrije markt.
pi_190425847
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 december 2019 21:17 schreef Xa1pt het volgende:

Zelfs een vonnis van de RvS is nog niet genoeg om de realiteit onder ogen te zien, nee, die boeren moeten en zullen hun zin krijgen.
Hier maak je dus een kapitale denkfout. Het vonnis van de RvS is gebaseerd op debiele stikstofwetgeving uit het Haagsche. De RvS toetst aan de wet, dat Den Haag volstrekt idiote wetgeving bedacht heeft is het probleem.
pi_190425887
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 21:27 schreef AchJa het volgende:

[..]

De boeren worden helemaal niet beschermd. Ik heb in het vorige deel al een plaatje gepost dat slechts 5% van het totale inkomen van een boer bestaat uit subsidie. Als je die subsidie (nb. Europees ook nog) weghaalt boeit dat al die boeren geen fluit.
Ze stellen eisen aan overheidsbeleid terwijl die ruimte er simpelweg niet is. Ze willen dat de overheid ingrijpt op de marktpositie van Ahold.

Ze kunnen net zo goed morgen roepen dat de overheid voor evenveel zonuren in Nederland moet zorgen als Griekenland. Het is net zo onzinnig.
pi_190425908
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 21:30 schreef AchJa het volgende:

[..]

Hier maak je dus een kapitale denkfout. Het vonnis van de RvS is gebaseerd op debiele stikstofwetgeving uit het Haagsche. De RvS toetst aan de wet, dat Den Haag volstrekt idiote wetgeving bedacht heeft is het probleem.
Lees dan het vonnis nog eens door. Of wijs me die referenties eens aan.
  vrijdag 13 december 2019 @ 21:40:27 #70
24533 ACT-F
pi_190426091
quote:

[..]

[..]

Dus je wilt de ACM opheffen en de markt volledig z'n gang laten gaan? Dus geen zorgtoeslag meer, maar alleen zorg voor de sterkste. Ok.
pi_190426196
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 december 2019 21:40 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Dus je wilt de ACM opheffen en de markt volledig z'n gang laten gaan? Dus geen zorgtoeslag meer, maar alleen zorg voor de sterkste. Ok.
We hebben het hier over ondernemers. Je erkende net al dat je dat ook niet riep toen de videotheek kopje onder ging. Beetje goedkoop en dom argument dus.
  vrijdag 13 december 2019 @ 21:49:45 #72
24533 ACT-F
pi_190426279
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 december 2019 21:44 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

We hebben het hier over ondernemers. Je erkende net al dat je dat ook niet riep toen de videotheek kopje onder ging. Beetje goedkoop en dom argument dus.
Ik zou willen dat ik als ondernemer vrij spel had. Dan was ik allang een kartel begonnen. Maar ik vrees dat mijn VHS-kartel niet opgewassen zou zijn tegen het UHD-geweld dat ik vanachter mijn pc kan downloaden. In plaats van vaste te houden aan VHS-banden die je door regen en wind van een videotheek moet halen kan ik net zo goed mee gaan met de tijd en mijn diensten digitaal aanbieden.

Hoe wil je dat met voedsel doen? 3D-printer?
pi_190426466
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 december 2019 21:49 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Ik zou willen dat ik als ondernemer vrij spel had. Dan was ik allang een kartel begonnen. Maar ik vrees dat mijn VHS-kartel niet opgewassen zou zijn tegen het UHD-geweld dat ik vanachter mijn pc kan downloaden. In plaats van vaste te houden aan VHS-banden die je door regen en wind van een videotheek moet halen kan ik net zo goed mee gaan met de tijd en mijn diensten digitaal aanbieden.

Hoe wil je dat met voedsel doen? 3D-printer?
Maar waarom geldt dat, of zou dat moeten gelden, voor alleen voedsel?
pi_190426519
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 21:33 schreef Xa1pt het volgende:

Lees dan het vonnis nog eens door. Of wijs me die referenties eens aan.
Als Den Haag redelijke wetgeving inelkaar getimmerd had was het nooit zover gekomen.
  vrijdag 13 december 2019 @ 22:05:49 #75
24533 ACT-F
pi_190426652
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2019 21:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Maar waarom geldt dat, of zou dat moeten gelden, voor alleen voedsel?
Het geldt niet alleen voor voedsel, maar voor alle zaken waarvan we vinden dat het voor iedereen toegankelijk moet zijn. Stel dat er maar één internetprovider was in Nederland, of dat ze vrij spel hadden in het vormen van een kartel, dan betaal jij een onredelijk hoog bedrag voor toegang tot het internet. Dat is niet bevorderlijk voor de ontwikkeling van een land. Om die reden bestaat er geen absoluut vrije markt omdat het maatschappelijk niet wenselijk is.
pi_190426664
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 22:00 schreef AchJa het volgende:

[..]

Als Den Haag redelijke wetgeving inelkaar getimmerd had was het nooit zover gekomen.
Naar welke wetgeving is gerefereerd dan?
pi_190426968
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 22:08 schreef AchJa het volgende:

[..]

Die verzonnen is en obsolete is verklaard... PAS...
Dat was geen wetgeving.
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 21:30 schreef AchJa het volgende:

[..]

De RvS heeft niet getoetst aan 'stikstofwetgeving uit het Haagsche'. De RvS heeft die constructie getoetst aan o.a. verdragen die zijn ondertekend en geconcludeerd dat die constructie, waarbij toekomstige maatregelen kunnen worden ingezet om af te trekken van uitstoot nu, niet legitiem was. Je zou kunnen zeggen dat die constructie al niet helemaal zuiver was, maar als men destijds had besloten om die normen al streng toe te passen had je weer geklaagd dat de overheid er op uit is om de boeren te pesten en het braafste jongetje van de klas wil zijn.

Die stikstofnormen zijn juist niet bedacht of ingevoerd door Den Haag.
pi_190427047
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 december 2019 22:05 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Het geldt niet alleen voor voedsel, maar voor alle zaken waarvan we vinden dat het voor iedereen toegankelijk moet zijn. Stel dat er maar één internetprovider was in Nederland, of dat ze vrij spel hadden in het vormen van een kartel, dan betaal jij een onredelijk hoog bedrag voor toegang tot het internet. Dat is niet bevorderlijk voor de ontwikkeling van een land. Om die reden bestaat er geen absoluut vrije markt omdat het maatschappelijk niet wenselijk is.
Maar dat is niet de situatie van nu. Boeren moeten nu concurreren met het buitenland, kunnen dat niet bekokstoven en vormen bovendien nog eens een hele grote belasting voor de directe omgeving. De meest voor de hand liggende oplossing is is dat de gehele veeteelt aanzienlijk slinkt en we - zoals nu al het geval is - voedsel blijven importeren. Dat is en beter voor de leefomgeving hier en beter voor de consument, omdat goedkoper.
pi_190427492
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 december 2019 22:17 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat was geen wetgeving.
[..]

De RvS heeft niet getoetst aan 'stikstofwetgeving uit het Haagsche'. De RvS heeft die constructie getoetst aan o.a. verdragen die zijn ondertekend en geconcludeerd dat die constructie, waarbij toekomstige maatregelen kunnen worden ingezet om af te trekken van uitstoot nu, niet legitiem was. Je zou kunnen zeggen dat die constructie al niet helemaal zuiver was, maar als men destijds had besloten om die normen al streng toe te passen had je weer geklaagd dat de overheid er op uit is om de boeren te pesten en het braafste jongetje van de klas wil zijn.

Die stikstofnormen zijn juist niet bedacht of ingevoerd door Den Haag.
Potato, potato...

Die stikstofnormen zijn bedacht om het tastbaar te maken. De enige harde eis die er ligt is het instandhouden van de natura 2000 gebieden. Niks meer niks minder. Stikstof is de kapstok geworden.
pi_190427792
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2019 22:42 schreef AchJa het volgende:

[..]

Potato, potato...

Die stikstofnormen zijn bedacht om het tastbaar te maken. De enige harde eis die er ligt is het instandhouden van de natura 2000 gebieden. Niks meer niks minder. Stikstof is de kapstok geworden.
Den Haag heeft daar alleen verder weinig mee van doen.
pi_190438280
quote:
Kamp Vught hekelt 'onvoorstelbaar domme uitspraak' boerenleider
Bij Nationaal Monument Kamp Vught is verontwaardigd gereageerd op uitspraken van Mark van den Oever, voorman van de Farmers Defence Force. Gisteren vergeleek de boerenleider de manier waarop boeren worden behandeld met de situatie van Joden in de Tweede Wereldoorlog.

"Dit is een onvoorstelbaar domme uitspraak", zegt directeur Jeroen van den Eijnde van Kamp Vught bij Omroep Brabant.

Voorman Farmers Defence Force vergelijkt behandeling boeren met jodenvervolging
"Deze uitspraak getuigt van nul procent verstand, nul procent historisch besef en nul procent empathie", aldus Van den Eijnde. "Hoe dom kun je zijn?" vraagt hij zich af. "Dit doet de boerenzaak duidelijk geen goed."

'Grote woorden zijn soms nodig'
Van den Oever deed zijn uitlatingen vrijdag bij nieuw boerenprotest bij het provinciehuis in Den Bosch. Provinciale Staten spraken daar over de stikstofproblematiek en het opleggen van strengere milieuvoorwaarden aan boeren.

Later op de dag deed Van den Oever geen afstand van zijn vergelijking tussen de boeren en Joden. "Het lijkt er toch een beetje op? Ook nu is het een kleine bevolkingsgroep die systematisch in een hoek wordt gedreven en die van haar land wordt verdreven. Grote woorden zijn soms nodig."

Herinneringsplaats
Nationaal Monument Kamp Vught is een herdenkingsplaats met museum over het concentratiekamp Kamp Vught dat daar in de Tweede Wereldoorlog gevestigd was. De herinneringsplaats werd gesticht in 1990, in 2002 werd een tentoonstellingsgebouw toegevoegd.

https://nos.nl/artikel/23(...)ak-boerenleider.html
pi_190438382
quote:
9s.gif Op zaterdag 14 december 2019 16:18 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Nu denk ik dat die crematoria ook met de nodige stikstof gepaard gingen.

Zonder dollen. Smakeloze vergelijking. FDF militante subsidieboeren :r

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2019 16:30:15 ]
pi_190438439
Mooi,

Nu gaan ze het verliezen.
  zaterdag 14 december 2019 @ 16:32:24 #85
24533 ACT-F
pi_190438448
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 december 2019 22:21 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Maar dat is niet de situatie van nu. Boeren moeten nu concurreren met het buitenland, kunnen dat niet bekokstoven en vormen bovendien nog eens een hele grote belasting voor de directe omgeving. De meest voor de hand liggende oplossing is is dat de gehele veeteelt aanzienlijk slinkt en we - zoals nu al het geval is - voedsel blijven importeren. Dat is en beter voor de leefomgeving hier en beter voor de consument, omdat goedkoper.
Krimpen gaat dus niet zonder dat de tarieven omhoog gaan. Daar ligt de hypocrisie van de gemiddelde consument.
pi_190438622
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 december 2019 16:32 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Krimpen gaat dus niet zonder dat de tarieven omhoog gaan. Daar ligt de hypocrisie van de gemiddelde consument.
Die transitie is dan ook niet ingegeven door de consument. De consument is niet hypocriet, die wil zo goedkoop mogelijk consumeren. Jij vindt echter dat dat zoveel mogelijk lokaal moet.
  zaterdag 14 december 2019 @ 16:52:07 #87
24533 ACT-F
pi_190438877
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 16:41 schreef Xa1pt het volgende:
De consument is niet hypocriet, die wil zo goedkoop mogelijk consumeren.
Dan is er meer schaalgrootte nodig. Dat is dus wat je wil?
pi_190438894
quote:
5s.gif Op zaterdag 14 december 2019 16:52 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Dan is er meer schaalgrootte nodig. Dat is dus wat je wil?
Nee, want dan ga je weer uit van het idee dat de consument Nederlandse producten moet eten. Niet iedereen deelt dat idee.
  zaterdag 14 december 2019 @ 16:54:35 #89
24533 ACT-F
pi_190438921
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 16:53 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, want dan ga je weer uit van het idee dat de consument Nederlandse producten moet eten. Niet iedereen deelt dat idee.
Dus je wilt dat voedsel kilometers gaat maken in het kader van stikstofvermindering?
pi_190438931
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 16:53 schreef Xa1pt het volgende:

Dat geldt toch ook voor de landen waar wij produkten heen exporteren?

Of wil je dat bv. rijst voorbehouden blijft aan de oosterse landen?
pi_190438989
^O^
quote:

[..]

Man man man wat een debiel :{ :N

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2019 16:58:59 ]
pi_190439090
quote:
5s.gif Op zaterdag 14 december 2019 16:54 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Dus je wilt dat voedsel kilometers gaat maken in het kader van stikstofvermindering?
Vanwege de hoge concentratie aan veeteelt hier en meer spreiding elders schijnt dat inderdaad beter te zijn.
  zaterdag 14 december 2019 @ 17:03:49 #93
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_190439092
quote:

[..]

Dat het de boeren niet te doen is om sympathie van de rest van de bevolking was inmiddels wel duidelijk, ja.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_190439537
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 22:00 schreef AchJa het volgende:

[..]

Hm, ja, je bedoelt al die wetgeving waarin de boeren invloed hebben gehad? Want heel veel wetgeving is afgezwakt onder druk van agrarische lobby partijen, dat weet je hopelijk toch wel?
  zaterdag 14 december 2019 @ 17:28:33 #95
24533 ACT-F
pi_190439671
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 december 2019 17:03 schreef Xa1pt het volgende:
Vanwege de hoge concentratie aan veeteelt hier en meer spreiding elders schijnt dat inderdaad beter te zijn.
Goed, laten we het uitproberen dan. Maar 5 jaar geleden is het melkquotum afgeschaft omdat men vond dat de markt het zelf maar moest regelen, iets waar jij groot voorstander van bent. Omdat schaalgrootte de manier is om te overleven in een markt waar de consument alleen maar minder wil betalen werd massaal geïnvesteerd in het uitbreiden van stallen. Investeringen die vele jaren terugverdientijd hebben. Hoe wil jij dat uitkopen dan? Een half miljard zoals het kabinet voorgesteld heeft is verre van toereikend. Daar zijn vele miljarden voor nodig. We kunnen de prijs aan de kassa laag houden zoals jij dat graag ziet, maar via de belastingen moeten al die investeringen die gedaan zijn weer uitgekocht worden. Dat alleen al is een kapitaalvernietiging.

Jij kunt die kosten niet na al 5 jaar op de boeren afwimpelen, want dan zou er sprake zijn van een onbetrouwbare overheid. Een rechter maakt gehakt van een dergelijke maatregel, want dat valt echt niet meer onder ondernemersrisico. De boeren hebben al zoveel wispelturigheid geslikt van de overheid wat telkens als ondernemersrisico weggezet werd. Je snapt natuurlijk ook wel dat de maat nu echt vol is bij de boeren. De boeren zijn echt niet bang voor die boze burger die toch geen poot durft uit te steken. De handhavers zijn evenmin tevreden met de werkdruk in narcostaat Nederland. Zij zien eerder steun in de boeren.

Nu kun je crime fighter Johan Remkes erop zetten om de boeren met harde hand neer te slaan, maar als het in Den Haag al niet lukt met een paar fikkie stokende rotte appels, dan heb je aan boeren al helemaal een uitdaging. En ze hebben het al zo druk bij de politie. Ik denk dat jij nog geen promillage beseft hoeveel financiële uitdagingen je staan te wachten als jij je utopische gedachte ten uitvoer wil brengen. Dus kies maar, wat wordt de volgende belastingverhoging?
  zaterdag 14 december 2019 @ 17:31:28 #96
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_190439754
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 19:11 schreef NgInE het volgende:

[..]

Ze leren maar eens een nieuw vak. We hebben niet meer zo veel boeren nodig vandaag de dag.
andere mensen krijgen ook ontslag, hullie ook dus
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 14 december 2019 @ 17:32:54 #97
323876 michaelmoore
pi_190439794
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 december 2019 19:31 schreef ACT-F het volgende:

[..]

De hele vriezer ligt nog vol , 4 laden vol
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 14 december 2019 @ 17:36:46 #98
24533 ACT-F
pi_190439883
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 17:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hm, ja, je bedoelt al die wetgeving waarin de boeren invloed hebben gehad? Want heel veel wetgeving is afgezwakt onder druk van agrarische lobby partijen, dat weet je hopelijk toch wel?
Daar heeft iedereen invloed op, ook jij. Waar was je toen om daar je zienswijze over te geven? Er is vanuit meerdere kanten gewaarschuwd dat het PAS geen stand kon houden, maar toch hebben ze het door de Tweede en Eerste Kamer gejast. Los het nu maar op. De verlaging van 130 naar 100 km/u zal juridisch evenmin stand houden. Toch gaan ze er mee door. Van de regen in de drup....
  zaterdag 14 december 2019 @ 17:37:09 #99
24533 ACT-F
pi_190439890
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 17:32 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De hele vriezer ligt nog vol , 4 laden vol
Regeren is vooruitzien ^O^
pi_190440069
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 17:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Jep en soms gaan bedrijven failliet omdat de wereld verandert, omdat je pech hebt of omdat je een inschattingsfout maakt. In alle sectoren wordt dat gewoon geaccepteerd, maar die boeren kunnen alleen maar janken.

Halve binnensteden gaan failliet en geen haan die er naar kraait. Maar twee stevige hagelbuien en je weet dat die boertjes weer komen janken om een of ander calamiteitenfonds.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2019 17:47:53 ]
pi_190440291
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2019 17:47 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Jep en soms gaan bedrijven failliet omdat de wereld verandert, omdat je pech hebt of omdat je een inschattingsfout maakt. In alle sectoren wordt dat gewoon geaccepteerd, maar die boeren kunnen alleen maar janken.

Halve binnensteden gaan failliet en geen haan die er naar kraait. Maar twee stevige hagelbuien en je weet dat die boertjes weer komen janken om een of ander calamiteitenfonds.
Een boer die niet jankt of klaagt is een dooie boer.
Feit is dat je er totaal geen medelijden mee hoeft te hebben.
  zaterdag 14 december 2019 @ 18:17:49 #102
24533 ACT-F
pi_190440498
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 17:59 schreef klipper het volgende:

[..]

Een boer die niet jankt of klaagt is een dooie boer.
Feit is dat je er totaal geen medelijden mee hoeft te hebben.
En zo denkt de boer over de gemiddelde Nederlander, want die klagen ook altijd, tenzij ze dood zijn.
pi_190440674
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 17:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

En zo is dat. Nu zou het fijn zijn als omscholing veel makkelijker en goedkoper kon.
  zaterdag 14 december 2019 @ 18:55:22 #104
323876 michaelmoore
pi_190440876
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 18:33 schreef NgInE het volgende:

[..]

En zo is dat. Nu zou het fijn zijn als omscholing veel makkelijker en goedkoper kon.
nou dan springen ze toch op de vrachtwagen ??
De meeste boeren hebben ook een vrachtwagenrijbewijs , dat gehuil en gejank van volwassen kerels als ze niet meer met subsidie worden volgestopt,

jezus zeg , ga gvd werken en hou op met protesteren met die gefinancierde trekkers

melk van de koe is 36 cent per liter en de Campina maakt er een toetje van voor 1,49 per 500 gram , ja zo werkt dat
pi_190440911
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 18:55 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nou dan springen ze toch op de vrachtwagen ??
De meeste boeren hebben ook een vrachtwagenrijbewijs , dat gehuil en gejank van volwassen kerels als ze niet meer met subsidie worden volgestopt,

jezus zeg , ga gvd werken en hou op met protesteren met die gefinancierde trekkers

melk van de koe is 36 cent per liter en de Campina maakt er een toetje van voor 1,49 per 500 gram , ja zo werkt dat

Vrachtwagen chauffeur zijn is ook niet voor iedereen natuurlijk. Maar wel goed dat ze die optie hebben inderdaad.
pi_190440957
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 december 2019 17:28 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Goed, laten we het uitproberen dan. Maar 5 jaar geleden is het melkquotum afgeschaft omdat men vond dat de markt het zelf maar moest regelen, iets waar jij groot voorstander van bent. Omdat schaalgrootte de manier is om te overleven in een markt waar de consument alleen maar minder wil betalen werd massaal geïnvesteerd in het uitbreiden van stallen. Investeringen die vele jaren terugverdientijd hebben. Hoe wil jij dat uitkopen dan? Een half miljard zoals het kabinet voorgesteld heeft is verre van toereikend. Daar zijn vele miljarden voor nodig. We kunnen de prijs aan de kassa laag houden zoals jij dat graag ziet, maar via de belastingen moeten al die investeringen die gedaan zijn weer uitgekocht worden. Dat alleen al is een kapitaalvernietiging.
Op korte termijn zeker, maar dit is juist bedoeld voor de lange termijn. De massale veeteelt is hoe dan ook direct strijdig met de manier waarop we onze leefomgeving willen beschermen. Dat kan alleen met een forse inkrimping.
  zaterdag 14 december 2019 @ 19:45:46 #107
323876 michaelmoore
pi_190441749
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 18:58 schreef NgInE het volgende:

[..]

Vrachtwagen chauffeur zijn is ook niet voor iedereen natuurlijk. Maar wel goed dat ze die optie hebben inderdaad.
ik heb zelf ook vrachtwagen rijbewijs, ik ben 66 jaar maar ik zou het gerust wel doen hoor , als het moet

en anders gaan ze de bouw in of de paardenbusiness of iets dergelijks of camping of recreatie, maar dat gezeik en om de moeder roepen als het ff tegen zit,
Bah Zeikers die subsidie boeren

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 14-12-2019 20:19:45 ]
pi_190442039
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 19:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ik heb zelf ook vrachtwagen rijbewijs, ik ben 66 jaar maar ik zou het gerust wel doen hoor , als het moet

en anders gaan ze de bouw in of de paardenbusiness of iets dergelijks of camping of recreatie, maar dat gezeik en om de moeder roepen als het ff tegen zit,
Bah Zeikers die boeren
Hey Jos!

Vijf euro op je muil!!! Gauw!!!
  zaterdag 14 december 2019 @ 20:01:40 #109
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_190442089
quote:

en blijkbaar zijn ze zelf niet in staat om er een toetje van te maken en aan de man te brengen. Moet je niet zeuren dat een ander er een toetje van maakt.
Tot nooit .......
pi_190442233
Sinds vandaag weten we dus ook dat Mark van den O. vroeger niet bepaald het slimste jongetje van de klas was.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zaterdag 14 december 2019 @ 22:38:08 #111
-1 #ANONIEM
I has may a drain bamage...
pi_190445477
Ze doen maar. Hier op het platteland stikt het van de kraampjes bij de boeren en fruittelers.
Op nog geen 5 min. afstand zit een wagyu fokker met winkel aan huis en in dezelfde straat aardappelen en vers fruit in overvloed!
Verse melktap met volle melk á 80ct. de liter, ik overleef de Kerstcrisis wel O+
I hope I didn't brain my damage
pi_190445709
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 december 2019 18:17 schreef ACT-F het volgende:

[..]

En zo denkt de boer over de gemiddelde Nederlander, want die klagen ook altijd, tenzij ze dood zijn.
Nou kapot laten vallen dan dat kutvolk. Als ze zo ook al over 99% van NL denken...
  zaterdag 14 december 2019 @ 23:06:22 #113
24533 ACT-F
pi_190446382
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 22:44 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Nou kapot laten vallen dan dat kutvolk. Als ze zo ook al over 99% van NL denken...
Ja, regel dat eens vanachter je toetsenbord.
pi_190446581
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 december 2019 23:06 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Ja, regel dat eens vanachter je toetsenbord.
Ach beter dan zo'n boertje die denkt dat hij de nieuwe holocaust meemaakt... ziek is het...
  zaterdag 14 december 2019 @ 23:21:54 #115
24533 ACT-F
pi_190446758
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 23:14 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ach beter dan zo'n boertje die denkt dat hij de nieuwe holocaust meemaakt... ziek is het...
Ga je geen tegendemonstratie houden de 18e? Dan kun je ze gelijk vertellen wat je ervan vindt.
pi_190448298
quote:
5s.gif Op zaterdag 14 december 2019 23:21 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Ga je geen tegendemonstratie houden de 18e? Dan kun je ze gelijk vertellen wat je ervan vindt.
Ach enkelen onder ons moeten gewoon werken. Als zal dat onder die boeren een vreemd begrip zijn...
  zondag 15 december 2019 @ 00:34:51 #117
24533 ACT-F
pi_190448704
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 00:15 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ach enkelen onder ons moeten gewoon werken. Als zal dat onder die boeren een vreemd begrip zijn...
Dat kun je prima inhalen door op andere dagen over te werken. Maar ik weet al genoeg, toetsenbordheld....
pi_190450004
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 16:49 schreef Nielsch het volgende:
Wel mooi om in de comments van diverse nieuwssites te zien dat de sympathie voor de boeren als sneeuw voor de zon lijkt te verdwijnen door deze acties. Alleen een paar boze relnichten als Red85 en haagskwartiertje blijven zo over.
Heb jij ooit wel eens een protestactie gezien die voor een lange tijd gedragen werd door de bevolking.
Dan doen we het hier in Nederland nog relatief mild, moet je eens zien hoe het met een gemiddelde protest in Spanje aan toe gaat (Catalonië) of in Frankrijk waar de directie de kleding van het lijf werd getrokken. Of misschien noord Ierland waar uiteindelijk de IRA is ontstaan.

Om een standpunt te maken is praten lang niet altijd voldoende om geluisterd te worden. ( dat politici echt gaan luisteren en iets gaan doen met het probleem)

In het algemeen wil politici dat je vooral je mond dichthoudt, niet zeurt en vooral op hen blijft stemmen. Doe je dat niet, dan ben je in de ogen van hun en daarmee vele Nederlanders, het uitschot van Nederland.
pi_190450333
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 06:17 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Heb jij ooit wel eens een protestactie gezien die voor een lange tijd gedragen werd door de bevolking.
Dan doen we het hier in Nederland nog relatief mild, moet je eens zien hoe het met een gemiddelde protest in Spanje aan toe gaat (Catalonië) of in Frankrijk waar de directie de kleding van het lijf werd getrokken. Of misschien noord Ierland waar uiteindelijk de IRA is ontstaan.

Om een standpunt te maken is praten lang niet altijd voldoende om geluisterd te worden. ( dat politici echt gaan luisteren en iets gaan doen met het probleem)

In het algemeen wil politici dat je vooral je mond dichthoudt, niet zeurt en vooral op hen blijft stemmen. Doe je dat niet, dan ben je in de ogen van hun en daarmee vele Nederlanders, het uitschot van Nederland.
De IRA is veel eerder ontstaan toen heel Ierland nog een kolonie van Engeland was. Zie ook niet in wat een strijd tegen een kwaadaardige bezettingsmacht te maken heeft met wat zeikboeren die vinden dat ze ongecontroleerd giftige stoffen in de grond mogen dumpen.
PWBF
pi_190451048
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 23:14 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ze gaan die uitspraken overigens niet intrekken. Ze vinden het jammer dat mensen zich er gekwetst door voelen - maar deze subsidieslurpende ondernemers die hun ondernemersrisico niet willen dragen vinden dat de vergelijking volledig geldig is.
  zondag 15 december 2019 @ 12:57:31 #121
65846 Bocaj
47th President.
pi_190452846
Vandaag ook in WNL op Zondag:
quote:
De vergelijking die Mark van den Oever, voorman van Farmers Defence Force, maakte tussen boeren en de joden tijdens de Tweede Wereldoorlog zijn zeer ongepast. Dat zegt minister van Financiën Wopke Hoekstra in WNL Op Zondag op NPO 1.
==============================
Het verhardt wel op dit moment!
  zondag 15 december 2019 @ 13:00:27 #122
65846 Bocaj
47th President.
pi_190452903
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 10:02 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Ze gaan die uitspraken overigens niet intrekken. Ze vinden het jammer dat mensen zich er gekwetst door voelen - maar deze subsidieslurpende ondernemers die hun ondernemersrisico niet willen dragen vinden dat de vergelijking volledig geldig is.
Nou toch wel als je de video van WNL bekijkt... Ze willen trouwens wel dat beide kanten ophouden met 2e wereldoorlog vergelijkingen... (Partij voor de Dieren)
pi_190452965
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 13:00 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Nou toch wel als je de video van WNL bekijkt... Ze willen trouwens wel dat beide kanten ophouden met 2e wereldoorlog vergelijkingen... (Partij voor de Dieren)
https://nos.nl/artikel/23(...)aken-niet-terug.html

"Gisteren zijn door de voorzitter van FDF vergelijkingen gemaakt tussen de Tweede Wereldoorlog en bedreigingen waar Nederlandse boeren momenteel mee te maken hebben", staat er in het stuk."Het is nooit onze bedoeling geweest om mensen daarmee te kwetsen en wij betreuren dit. Wij zijn echter van mening dat een aantal vergelijkingen van toepassing zijn en zorgelijke overeenkomsten vertonen."

Helaas staat het niet op de site van FDF zelf; anders had ik daar naar toe gelinkt.
  zondag 15 december 2019 @ 13:05:33 #124
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_190452991
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 13:04 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

https://nos.nl/artikel/23(...)aken-niet-terug.html

"Gisteren zijn door de voorzitter van FDF vergelijkingen gemaakt tussen de Tweede Wereldoorlog en bedreigingen waar Nederlandse boeren momenteel mee te maken hebben", staat er in het stuk."Het is nooit onze bedoeling geweest om mensen daarmee te kwetsen en wij betreuren dit. Wij zijn echter van mening dat een aantal vergelijkingen van toepassing zijn en zorgelijke overeenkomsten vertonen."

Helaas staat het niet op de site van FDF zelf; anders had ik daar naar toe gelinkt.
Gewoon doorgaan ook he :')
pi_190453041
Ik denk dat het voor de andere boerenorganisaties heel verstandig is als ze in sterke bewoordingen afstand nemen van FDF en de leden van FDF zouden vragen hun keuze te heroverwegen.
  zondag 15 december 2019 @ 13:12:43 #126
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_190453125
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 13:05 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ongelofelijk _O-
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 15 december 2019 @ 13:24:35 #127
323876 michaelmoore
pi_190453328
quote:

[..]

verwende subsidieboeren
opzouten met die koeien en varkens , wij willen Nederland terug , voor bouw , infra , natuur en recreatie
quote:
Het bestuur van boerenprotestgroep Farmers Defence Force zegt het te betreuren dat mensen zijn gekwetst door een vergelijking die voorman Mark van den Oever vrijdag maakte.
Bij een debat in de Provinciale Staten van Noord-Brabant vergeleek hij de behandeling van boeren met de situatie van Joden in de Tweede Wereldoorlog.
  zondag 15 december 2019 @ 13:28:40 #128
65846 Bocaj
47th President.
pi_190453415
quote:

[..]

Ze hebben wel een grote plaat voor hun hoofd inderdaad.
Doet het ook niet goed bij het brede publiek... Daar gaat je krediet!
18 december (actiedag bij distributiecentra) kan dan wel eens een keerpunt zijn!
  zondag 15 december 2019 @ 13:30:49 #129
65846 Bocaj
47th President.
pi_190453459
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 13:24 schreef michaelmoore het volgende:
opzouten met die koeien en varkens , wij willen Nederland terug , voor bouw , infra , natuur en recreatie

Er is plaats voor allemaal, maar ze moeten geen gekke uitspraken doen of vergelijkingen maken!
  zondag 15 december 2019 @ 15:25:40 #130
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_190456456
quote:
10s.gif Op zondag 15 december 2019 00:34 schreef ACT-F het volgende:

Dat kun je prima inhalen door op andere dagen over te werken.
Als je een doorsneekantoorbaan hebt (of boer bent) kan dat waarschijnlijk wel. Maar een groot deel van de bevolking doet werk dat gewoon op een bepaald tijdstip moet gebeuren.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 15 december 2019 @ 15:26:59 #131
Why is all the rum gone?
pi_190456477
quote:
Hebben ze in ieder geval laten zien dat een groot deel van de boeren inderdaad achterlijke mongolen zijn.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_190456631
Met zo'n debiel als frontman mogen ze wat mij betreft elke actie van FDF keihard aanpakken. Ze hebben hun rechten verspeeld.

Als ze woensdag doorzetten hoop ik dat ze die boeren massaal oppakken en een tijdje binnen houden.
pi_190456956
w/
pi_190457653
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 13:08 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik denk dat het voor de andere boerenorganisaties heel verstandig is als ze in sterke bewoordingen afstand nemen van FDF en de leden van FDF zouden vragen hun keuze te heroverwegen.
Dat doen ze volgens https://www.nu.nl/binnenl(...)llega-scherp-af.html

LTO Nederland, Agractie, fruittelersbond NFO, netwerk Grondig, de Nederlandse Vakbond Pluimveehouders, de Nederlandse Melkveehouders Vakbond, de Federatie Vleesveestamboeken en jongerencollectief NAJK vinden de vergelijking ongepast en misplaatst.

Maar zelf gooit FDF nog wat olie op het vuur:

"Wij hebben niet op de Holocaust en de vernietigingskampen gedoeld", licht een woordvoerder desgevraagd zondag toe. "Maar de vergelijking verwijst meer naar de jaren dertig, toen een minderheid de schuld kreeg van alle problemen waar Duitsland mee kampte. Dat mechanisme van een bepaalde groep die langzaam wordt weggeduwd uit de samenleving zie je historisch gezien vaak terug in tijden van crisis."

De zegsvrouw beklemtoont dat de voorman van Farmers Defence Force zijn stelling niet kan onderbouwen met feiten, maar dat hij "een heel naar gevoel probeert over te brengen waar veel Nederlandse boeren op dit moment onder gebukt gaan".
  zondag 15 december 2019 @ 16:17:27 #135
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_190457853
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 16:09 schreef Kassamiep het volgende:

maar dat hij "een heel naar gevoel probeert over te brengen".
Je hebt inderdaad een heel naar gevoel overgebracht.
en ook nog op een heel nare manier...
Tot nooit .......
pi_190458010
Ik kan niet wachten op de dag dat vlees tegen een concurrerende prijs in laboratoria wordt gekweekt.

Veel succes om dan nog je biefstukken en varkenslapjes te slijten. Uiteraard, er zullen altijd mensen vlees van "echte dieren" willen blijven eten maar voor iemand die bij de McDonalds of Burgerking eet zal het weinig verschil maken. We kunnen dan met minstens 50% minder stallen toe.
  zondag 15 december 2019 @ 16:27:56 #137
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_190458042
quote:

"Wij hebben niet op de Holocaust en de vernietigingskampen gedoeld", licht een woordvoerder desgevraagd zondag toe. "Maar de vergelijking verwijst meer naar de jaren dertig, toen een minderheid de schuld kreeg van alle problemen waar Duitsland mee kampte. Dat mechanisme van een bepaalde groep die langzaam wordt weggeduwd uit de samenleving zie je historisch gezien vaak terug in tijden van crisis."

Dit klinkt meer als Marokkanen, die zouden een punt hebben als ze dit inbrachten, boeren niet.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 15 december 2019 @ 16:47:11 #138
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190458476
Maar de subsidie!!! :(

quote:
dat gehuil en gejank van volwassen kerels als ze niet meer met subsidie worden volgestopt,
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 19:45 schreef michaelmoore het volgende:
Bah Zeikers die subsidie boeren
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 10:02 schreef Kassamiep het volgende:
maar deze subsidieslurpende ondernemers
quote:
verwende subsidieboeren
Oh wacht...

zondag 15 december 2019 @ 16:49:05 #139
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190458514
quote:

verwende subsidieboeren
Jaja, weilanden volbouwen met beton dat gaat helpen... :')
pi_190458570
quote:
10s.gif Op zondag 15 december 2019 16:47 schreef AchJa het volgende:
[..]

[..]

[..]

[..]

Oh wacht...

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En nu de volledige cijfers, dus inclusief de subsidie vanuit Nederland. Dat kan je best.
Hint: de boer die de deur van het provinciehuis kapotreed kreeg vorig jaar E 121.000

Maar complimenten voor de subtiele onderwerpverandering.
  zondag 15 december 2019 @ 17:15:08 #141
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190459054
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 16:51 schreef Kassamiep het volgende:

En nu de volledige cijfers, dus inclusief de subsidie vanuit Nederland. Dat kan je best.
Hint: de boer die de deur van het provinciehuis kapotreed kreeg vorig jaar E 121.000

Maar complimenten voor de subtiele onderwerpverandering.
Bron?

Want:

rutger_ twitterde op donderdag 17-10-2019 om 13:10:18 N.a.v. deze tweet(s) heb ik gesproken met Arjen Schuiling, en het beeld dat ontstaat uit de tweets blijkt onvolledig. Er zijn in dezelfde regio verschillende bedrijven met dezelfde naam, de genoemde bedragen zijn grotendeels niet bij hem terecht zijn gekomen. reageer retweet
rutger_ twitterde op donderdag 17-10-2019 om 13:10:19 Bij het noemen van goederen had ik geen kennis van de historische kostprijs. Het gegeven beeld is dus onjuist. Na gesprek met Arjen bied en bood ik daarom mijn excuses voor het onjuiste beeld. reageer retweet
pi_190459165
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 16:49 schreef AchJa het volgende:

[..]

Maar wat vind je van die (niet teruggenomen) vergelijking met de joden?
And it's only the giving
That makes you
What you are
  zondag 15 december 2019 @ 17:26:29 #143
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190459411
quote:
[..]

[..]

[..]

[..]

Oh wacht...

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat boeren in Nederland eigenlijk maar weinig EU-subsidie ontvangen komt denk ik vooral omdat veel subsidies op oppervlak baseren en nederlandse boeren produceren juist veel op relatief weinig oppervlak.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_190459547
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 17:26 schreef AchJa het volgende:

[..]

Belachelijk uiteraard, dat je het vraagt vind ik eigenlijk al een belediging.
Nou, dat was niet zo bedoeld, mijn excuses.

Je bent nogal van het verdedigen en verduidelijken van de positie van de boeren, en dan lijkt het mij heel lastig wanneer er vanuit die hoek dergelijke dingen worden gezegd.

Persoonlijk ben ik eigenlijk nog steeds boos over wat ze in Groningen stad hebben gedaan. Met trekkers het Martinikerkhof vandaliseren, door dranghekken rijden en de deur van het provinciehuis forceren.
Ik meen gelezen te hebben dat jij dat begrijpelijk en acceptabel vond, gezien de positie van de boeren, dus ik was nieuwsgierig naar je standpunt in deze.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_190459609
Marktwerking is het sleutelwoord lieve mensen. Als boeren massaal het bijltje erbij neerleggen (wat ze nooit gaan doen want liever nog iets verdienen dan niets) dan gaan degene die dit efficienter en goedkoper kunnen sowieso wel door. En op het moment dat dat er te weinig zijn en zelfs de besluitnemers honger krijgen dan wordt alles weer versoepeld en gaat alles weer door zoals het was, of in andere vorm. We zijn men zijn allen echt wel in staat om de maatschappij draaiende te houden. Buiten dat is het lullig voor die boeren die wel mijoenen bezitten in land, materieel en financiele middelen en nu aan het demonstreren zijn omdat ze straks bijna quitte spelen aan het eind van de maand (zoals zoveel Nederlanders).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-12-2019 17:43:43 ]
  zondag 15 december 2019 @ 17:55:02 #147
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190459874
quote:
2s.gif Op zondag 15 december 2019 17:39 schreef OllieA het volgende:

[..]

Nou, dat was niet zo bedoeld, mijn excuses.

Je bent nogal van het verdedigen en verduidelijken van de positie van de boeren, en dan lijkt het mij heel lastig wanneer er vanuit die hoek dergelijke dingen worden gezegd.

Persoonlijk ben ik eigenlijk nog steeds boos over wat ze in Groningen stad hebben gedaan. Met trekkers het Martinikerkhof vandaliseren, door dranghekken rijden en de deur van het provinciehuis forceren.
Ik meen gelezen te hebben dat jij dat begrijpelijk en acceptabel vond, gezien de positie van de boeren, dus ik was nieuwsgierig naar je standpunt in deze.
Vwb de vernielingen heb ik hier nooit echt een standpunt ingenomen. Ik vond de berichtgeving erover wel redelijk overdreven en dat heb ik wel lopen ventileren want feitelijk gebeurde er nmm niet echt heel veel. Zoals al die paniek over dat paard wat aangereden zou zijn, als je het allemaal las was dat paard op sterven na dood maar uiteindelijk bleek het niet meer dan een tikje te zijn geweest.

En ja, ik ben team boeren en ben opgegroeid in een boerengehucht. Ik heb vanaf ongeveer mijn 12e t/m globaal mijn 21e gewerkt bij boeren (oa melkvee en legbatterij) om zo mijn zak- en kroeggeld te verdienen. Ik weet dus heel goed in welke positie de boeren altijd gezeten hebben. Zeker de kippenboer die het moest hebben van zijn eieren heeft enorm slechte tijden gekend, het was dat hij daarnaast nog ongeveer 50 melkrunderen had en daardoor het hoofd boven water wist te houden.

Ik ben nog van de generatie uit de kroeg komen en melken om vervolgens ff een paar uurtjes te pakken. ;)
  zondag 15 december 2019 @ 17:58:51 #148
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190459952
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 17:33 schreef Digi2 het volgende:

Dat boeren in Nederland eigenlijk maar weinig EU-subsidie ontvangen komt denk ik vooral omdat veel subsidies op oppervlak baseren en nederlandse boeren produceren juist veel op relatief weinig oppervlak.
Daarnaast ben ik ook erg benieuwd welke gegevens @Kassamiep heeft vwb de Nederlandse subsidie.
pi_190460009
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 17:55 schreef AchJa het volgende:

[..]

Vwb de vernielingen heb ik hier nooit echt een standpunt ingenomen. Ik vond de berichtgeving erover wel redelijk overdreven en dat heb ik wel lopen ventileren want feitelijk gebeurde er nmm niet echt heel veel. Zoals al die paniek over dat paard wat aangereden zou zijn, als je het allemaal las was dat paard op sterven na dood maar uiteindelijk bleek het niet meer dan een tikje te zijn geweest.

En ja, ik ben team boeren en ben opgegroeid in een boerengehucht. Ik heb vanaf ongeveer mijn 12e t/m globaal mijn 21e gewerkt bij boeren (oa melkvee en legbatterij) om zo mijn zak- en kroeggeld te verdienen. Ik weet dus heel goed in welke positie de boeren altijd gezeten hebben. Zeker de kippenboer die het moest hebben van zijn eieren heeft enorm slechte tijden gekend, het was dat hij daarnaast nog ongeveer 50 melkrunderen had en daardoor het hoofd boven water wist te houden.

Ik ben nog van de generatie uit de kroeg komen en melken om vervolgens ff een paar uurtjes te pakken. ;)
Appels geplukt in Sint Jacobiparochie, aardappels geraapt, bollen gepeld vanaf m'n 11e, etc.

Ik ken het.

Het is ook niet zozeer een probleem met de stuk voor stuk hardwerkende boeren op zich.

Het gaat meer om de invloed van de gehele sector op ons land en als daar een probleem uit ontstaat mag je daar best kritisch naar kijken.
  zondag 15 december 2019 @ 18:04:46 #150
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190460093
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 18:00 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Appels geplukt in Sint Jacobiparochie, aardappels geraapt, bollen gepeld vanaf m'n 11e, etc.

Ik ken het.

Het is ook niet zozeer een probleem met de stuk voor stuk hardwerkende boeren op zich.

Het gaat meer om de invloed van de gehele sector op ons land en als daar een probleem uit ontstaat mag je daar best kritisch naar kijken.
Natuurlijk mag je daar best kritisch naar kijken dat is het probleem niet maar wat er nu gebeurt heeft niks met de invloed op het land te maken. Daar bedoel ik mee dat jij en ik het voor geen centimeter slechter krijgen als de boeren zo doorgaan.
  zondag 15 december 2019 @ 18:06:12 #151
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_190460127
quote:
[..]

[..]

[..]

[..]

Oh wacht...

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat moeten we met die laatste grafiek? 5% van de winst is subsidie, of 5% van de omzet is subsidie?
  zondag 15 december 2019 @ 18:06:45 #152
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_190460141
quote:

[..]

De zegsvrouw beklemtoont dat de voorman van Farmers Defence Force zijn stelling niet kan onderbouwen met feiten, maar dat hij "een heel naar gevoel probeert over te brengen waar veel Nederlandse boeren op dit moment onder gebukt gaan".[/i]
De holocaust werd ook voorafgegaan aan een heel naar gevoel.
pi_190460229
quote:

[..]

Heb je naast nostalgie nog andere argumenten om voor de boeren te pleiten?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-12-2019 18:10:53 ]
pi_190460376
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2019 17:42 schreef Silven het volgende:
Marktwerking is het sleutelwoord lieve mensen.
Jammer genoeg is er vaak geen sprake van eerlijke concurrentie binnen de EU al wordt dat vaak als vanzelfsprekend aangenomen. Nederlandse landbouwers ondervinden veel oneerlijke concurrentie vanuit Almeria Spanje, Sicilië en Calabrië Italië waarbij EU subsidies en maffia een grote rol spelen. Controle op illegale arbeiders (migranten waarvan de asielaanvraag is afgewezen) is vrijwel nihil en illegale arbeid wordt er gedoogd. In Spanje Almeria 22 controleurs op 27.000 bedrijven :|W

In de reportage vermeld men een gemiddeld loon van 35 euro per dag voor mensen met papieren. Migranten zonder papieren(illegale migranten) krijgen gemiddeld 25 euro per dag. Dit terwijl het CAO-loon op 46,75 euro per dag is vastgesteld (minuut 12:50 van de video)

quote:
Modern slavery in Spain?
About 100,000 migrants are estimated to work in the greenhouse production sector. They are mainly coming from Africa but also from Latin America and Eastern Europe. They are exploited as cheap labour forces to lower production costs. Average daily wages amount to 33 to 36 Euros. Since migrants depend on the income and have no other possibilities it is easy to lower wages and pay part of it illegally. Generally the crisis in Spain contributes to low wages for Spanish workers as well, for example labour costs are one third of those in the Netherlands (Barcelona Field Studies Center 2014).

Working conditions in greenhouses are very hard especially in summer times when temperatures can reach 45°C and immigrants often have no access to health and education services. It's mainly men working in the greenhouses leading to prostitution of women in the area. Furthermore tense social conditions and a lack of integration & labour regulation policy are leading to social conflicts in the region.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 15-12-2019 18:32:06 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 15 december 2019 @ 18:27:25 #155
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190460595
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2019 18:10 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

Heb je naast nostalgie nog andere argumenten om voor de boeren te pleiten?
Dat op basis van valse argumentatie (microbeleid voeren op macrogegevens) een complete beroepsgroep de nek omgedraaid wordt?

Wie in dit topic heeft de basis van dit probleem nog scherp dan? De basis ligt bij de Natura 2000 gebieden die in stand gehouden dienen te worden, dat is de eis. Hoe je dat doet is een tweede maar boeren wegsaneren is iig geen oplossing, dat is hoe het nu allemaal gespind is.
pi_190461614
quote:

[..]

Ik heb dan weer heel andere (niet-nostalgische) gevoelens bij het boerenleven. Rond het stadje waar ik ben opgegroeid lag een agrarische schil, er zaten dus veel boerenkinderen op mijn basisschool. Ik speelde dus wel op boerderijen, heb leren melken en dergelijke, het boerenleven van redelijk dichtbij meegemaakt. Destijds (opa vertelt) vonden boeren het heel gewoon om gif op te leggen hangen voor buizerds, om te jagen op hazen, omdat dat schadelijke dieren waren. Ik vergeet nooit meer het huilen van aangeschoten hazen.
En hoe ze met landbouwgif omgingen destijds, van een vreselijke onzorgvuldigheid was dat. Compleet doodgespoten sloten bijvoorbeeld. Binnen een week zaten er geen stekelbaarsjes meer in. Van die generatie boeren zijn er veel relatief jong aan kanker overleden, trouwens.

Dus mijn herinneringen zijn wat minder rooskleurig. Daarnaast heb ik destijds het landschap om me heen zien veranderen door de ruilverkaveling. Heel karakteristiek landschap naar de kloten ivm de efficiëntie voor de boeren. In mijn optiek heeft de boerenlobby veel naar de ratsmodee geholpen in Nederland.

Gelukkig ligt dit nu allemaal wel een beetje anders. Veel boeren hebben meer oog voor natuur en milieu dan 50 jaar geleden. Dus alles wat ik hierboven schrijf doet er niet toe in deze discussie en is verleden tijd, maar dan weet je waar ik weg kom, en de schaduwkanten die ik gezien heb.
En nog steeds zie bij de massale bio-industriebedrijven.

En de bio-industrie is dan ook nog weer een andere discussie dan de discussie over boeren en de natura 2000 gebieden.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  zondag 15 december 2019 @ 20:24:39 #157
323876 michaelmoore
pi_190463423
quote:

[..]

recreatie en natuur is geen beton ,klets niet zo dom
  zondag 15 december 2019 @ 20:26:00 #158
323876 michaelmoore
pi_190463454
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 16:51 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

.
Klopt

de meeste boeren krijgen 10 cent per liter melk subsidie
  zondag 15 december 2019 @ 20:27:11 #159
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 15 december 2019 @ 20:27:32 #160
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 15 december 2019 @ 20:27:59 #161
323876 michaelmoore
pi_190463517
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 20:27 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wat is recreatie dan wel?
geen stront met subsidie
  zondag 15 december 2019 @ 20:34:20 #162
24533 ACT-F
pi_190463720
quote:

Dat doen we al:
quote:
Nederland wordt steeds lelijker, maar is de 'verdozing' wel te stoppen?

Twee grote adviesorganen van de overheid luidden recent de noodklok over de 'verdozing' van Nederland. Het landschap wordt zonder veel visie volgebouwd met lelijke objecten. Het Rijk zou meer regie moeten nemen. Waarom is dat niet eerder gebeurd en wat zijn de gevolgen voor ons ooit zo schilderachtige landschap?

Het is al bijna te laat, waarschuwen experts. Het aantal distributiecentra in Nederland is de afgelopen vijf jaar met 25 tot 43 procent toegenomen. De enorme en doorgaans kleurloze hallen zijn meestal grote magazijnen waar pakketjes worden klaargemaakt voor transport.

En niet alleen voor de Nederlandse markt trouwens: vanwege de gunstige ligging en het aantrekkelijke vestigingsklimaat kiezen grote logistieke bedrijven ook voor Nederland om distributiecentra voor de buitenlandse markt te openen.

Het College van Rijksadviseurs, dat de overheid adviseert over de ruimtelijke ordening in het land, luidde een maand geleden met een scherp rapport de noodklok over de 'verdozing'. "Wie door Nederland rijdt, zal het niet zijn ontgaan dat er op diverse plaatsen grote hallen zijn gebouwd", stelt rijksadviseur Daan Zandbelt. "In het afgelopen jaar is de voorraad logistiek vastgoed in Nederland gegroeid met 3 miljoen vierkante meter. Dat is 10 procent van de totale voorraad."

'Overheid denkt nauwelijks na over de impact'

Maar over de ruimtelijke impact van deze nieuwe objecten in het landschap is amper nagedacht. "Gemeenten zien het vooral als een kans voor de economie en de werkgelegenheid als zich een internetgigant of een pakketreus meldt met een bouwverzoek. Het zou echter veel slimmer zijn om deze loodsen te clusteren op een paar centrale plekken; dan zou de impact voor het landschap al vele malen kleiner zijn."

Het zou ook goed zijn als er meer eisen worden gesteld aan de bouw van een nieuwe 'doos'. Zandbelt: "Stel bijvoorbeeld de eis dat er zonnepanelen op het dak moeten komen of zorg voor een 'groen' dak; dat maakt zo'n gebouw multifunctioneler. Nu zijn de daken vaak niet sterk genoeg om een batterij zonnepanelen te plaatsen." De Tweede Kamer nam begin deze maand naar aanleiding van het advies met ruime meerderheid een motie aan om de 'verdozing' van Nederland af te remmen.

Behalve het College van Rijksadviseurs bepleit ook het Planbureau voor de Leefomgeving (PBL) meer landelijke regie bij het plannen van dergelijke enorme distributiecentra. "Er wordt te weinig bij stilgestaan of zo'n nieuwe doos wel past in de omgeving of op wat voor grond of in welk landschap zo'n nieuw gebouw wordt geplaatst", stelt onderzoeker Frank van Dam. "Het is bijvoorbeeld niet slim om een 'doos' neer te zetten op vruchtbare landbouwgrond, iets wat nu soms wel gebeurt."

Nederland staat de komende decennia voor meer grote landschapsuitdagingen die om een centrale regie op rijksniveau vragen, aldus Van Dam. "Met de energietransitie komen er vermoedelijk meer windmolens. Onze waterhuishouding moet worden aangepast aan de nieuwe klimaateisen. En de verstedelijking blijft voorlopig doorgaan: over twintig jaar moeten er bijna één miljoen extra woningen zijn gebouwd."

'Nieuwe gebouwen zijn niet terug te draaien'

Het ontbreekt overheden op dit moment soms aan een duidelijke toekomstvisie over het Nederlandse landschap, merkt de onderzoeker. "We zijn van alles aan het realiseren en bouwen wat grote gevolgen heeft voor de inrichting van ons land, zaken die niet meer terug te draaien zijn. We moeten van tevoren beter over dat soort veranderingen nadenken, voordat we constateren: oh nee, dit was eigenlijk niet wat we wilden."

Deze visie zit er overigens aan te komen. Binnenkort stuurt het ministerie van Binnenlandse Zaken een brief over dit onderwerp naar de Tweede Kamer. Maar dat is slechts de eerste stap.

Het ontbreken van een heldere overheidsvisie op dit dossier is al jaren een doorn in het oog van Adriaan Geuze, hoogleraar landschapsarchitectuur aan de Wageningen University & Research. "Het is voor Nederlanders altijd schipperen tussen twee zaken die diep in onze volksaard zitten", legt hij uit.

"We vinden dat alles geëxploiteerd moet kunnen worden, dus ook het landschap. Maar tegelijkertijd ontlenen we ook een groot deel van onze identiteit aan het landschap waar we in leven. We voelen ons zeer verwant met de regionale identiteit van onze woonplek, we zijn er trots op en voelen ons geworteld. De Nederlander koestert de illusie van het cultuurlandschap waarin je fietst, wandelt en schaatst."

In andere landen worden green belts gehanteerd waar niet gebouwd wordt

Sommige gebieden zijn door de enorme economische groei de afgelopen halve eeuw zoveel veranderd, dat mensen zich nauwelijks meer herkennen in het landschap. Geuze noemt Zuid-Holland als voorbeeld. "De authentieke Nederlandse cultuurlandschappen worden gecorrumpeerd en gefragmenteerd en verdwijnen als sneeuw voor de zon. Niet alleen door de distributiedozen, maar ook door windturbines, zonneakkers, kassen, geluidsschermen en reclamemasten. We lijken ons niet te realiseren dat deze keuzes nooit meer terug te draaien zijn. We bepalen op dit moment hoe ons land er overmorgen uitziet."

Er zijn overigens ook economische argumenten om meer aandacht te besteden aan planologie en ruimtelijke ordening, stelt de hoogleraar met klem. Landen als het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Noorwegen of Denemarken hanteren strenge green belts, groene gebieden waar niet gebouwd mag worden. Op die manier blijven steden met hun agrarische uitloopgebied aantrekkelijk om te wonen. "Ook dát is een essentiële voorwaarde voor een hoogwaardige economie. Het gaat niet alleen om de vraag waar de beste havens en vliegvelden zijn. De kwaliteit van het landschap en de leefomgeving wordt steeds bepalender."

Hij noemt het Ruhrgebied in Duitsland als negatief voorbeeld. "Na de oorlog was dit hét trekpaard van de Duitse economie, het Wirtschaftswunder! Maar in de tegenwoordige hoogwaardige economie lijkt dit dichtbevolkte gebied nauwelijks mee te kunnen komen. Het vestigingsklimaat van München en Hamburg is niet te evenaren. Cultuur, landschap en milieu worden in deze regio's geprezen."
https://www.nu.nl/weekend(...)-wel-te-stoppen.html

Maar het is kennelijk niet genoeg, want de vrachtwagens die af en aan rijden vanaf die distributiecentra rijden op water en stoten geen stikstofoxiden uit. Die vervelende weilanden zitten vol met ammoniakproductie om binnen een straal van de landsgrenzen al het leven te vernietigen. Hoe leg je iemand uit dat als je moet kiezen tussen stikstofoxiden en ammoniak dat je beter het laatste kan inademen? Dat laatste ruik je, wat in de volksmond stinken wordt genoemd dus geassocieerd met slecht, maar die penetrante lucht is tevens een waarschuwing als de concentraties te hoog worden. Bij stikstofoxiden is er geen enkele waarschuwing, dus geen reden voor alarm bij lange blootstelling in te hoge concentraties. En maar afvragen waarom het aantal longaandoeningen toeneemt...

De meeste meningen zijn niet gebaseerd op kennis, maar op klokgelui ergens in de verte aangevuld met een flinke dosis onderbuikgevoel om het gebrek aan kennis te compenseren. Nu zijn boeren absoluut geen communicatiedeskundigen, maar een goede verstaander heeft maar een half woord nodig om te begrijpen dat de boeren een punt hebben wat ons allemaal aangaat. Die boeren gaan niet lukraak iets bezetten om de consument te duperen, maar gaan specifiek distributiecentra van supermarktketens bezetten die het meest agressieve inkoopbeleid hebben. Dat is met stip op nummer één de Jumbo gevolgd door Ahold Delhaize. Mijn verwachting is dan ook dat ze de 18e alleen de Jumbo gaan bezetten. Dat zal vooral impact hebben op de versafdeling van de Jumbo die meermaals per dag bevoorraad wordt. Het is een kwestie van uitwijken naar een andere supermarkt, de weekmarkt, groenteboer, of buitenlandse winkels die volop vers voedsel hebben.

Dat een agressief inkoopbeleid 'goed' is voor de consument vanwege de 'lage' prijs is kortzichtig, want om een agressief inkoopbeleid mogelijk te maken is schaalgrootte nodig, precies wat supermarktketens als AH en Jumbo hebben. Maar diezelfde schaalgrootte werkt je weer tegen want de grootste winst is voor de supermarktholding zelf. De boer krijgt c.a. 5 cent voor een kilo aardappel, terwijl je in de supermarkt afhankelijk van de verpakkingsgrootte 50 cent tot 1 euro betaalt. Zou jij als consument niet liever willen dat je 25 tot 50 cent per kilo betaalt en dat de boer 10 cent per kilo krijgt zodat zij ook niet alsmaar hoeven uit te breiden om hun inkomsten op peil te houden? Dan zou ik de acties steunen, want het is ook in jouw belang.
  zondag 15 december 2019 @ 20:51:56 #163
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190464274
quote:
2s.gif Op zondag 15 december 2019 19:06 schreef OllieA het volgende:

Ik heb dan weer heel andere (niet-nostalgische) gevoelens bij het boerenleven. Rond het stadje waar ik ben opgegroeid lag een agrarische schil, er zaten dus veel boerenkinderen op mijn basisschool. Ik speelde dus wel op boerderijen, heb leren melken en dergelijke, het boerenleven van redelijk dichtbij meegemaakt. Destijds (opa vertelt) vonden boeren het heel gewoon om gif op te leggen hangen voor buizerds, om te jagen op hazen, omdat dat schadelijke dieren waren. Ik vergeet nooit meer het huilen van aangeschoten hazen.
En hoe ze met landbouwgif omgingen destijds, van een vreselijke onzorgvuldigheid was dat. Compleet doodgespoten sloten bijvoorbeeld. Binnen een week zaten er geen stekelbaarsjes meer in. Van die generatie boeren zijn er veel relatief jong aan kanker overleden, trouwens.
Of dat allemaal nou zo goed was hoor je mij niet zeggen echter hebben een hoop van de huidige verboden/ regelgeving vwb oa gif weer nieuwe problemen veroorzaakt, kijk naar de veldmuizenplaag, de weidevogelstand, de opmars van wantsen, de rattenpopulatie etc. etc. Het had een reden dat bepaalde beesten te vuur en te zwaard bestreden werden, het probleem is dat de meeste mensen vergeten zijn waarom dat gebeurde. Nu ook weer met de invasieve exoot de wasbeer, alle dierenliefhebbers weer in paniek want het beestje ziet er natuurlijk weer enorm schattig uit, dat dat beest weer eoa spoelworm bij zich draagt welke enorm gevaarlijk is voor de mens moeten we maar weer vergeten:

quote:
Wasbeer is veel gevaarlijker dan uit rapport blijkt

Parasitologen vinden B. procyonis één van de gevaarlijkste parasieten voor de mens, omdat viscerale larva migrans kan leiden tot herseninfiltraties, welke moeilijk te behandelen zijn.
quote:
De wasbeer kan een parasiet bij zich dragen die vooral voor kinderen levensgevaarlijk is.

Maar de larven van deze spoelworm zijn niet zo onschuldig. Via de ontlasting van de wasbeer komen de larven bijvoorbeeld in een zandbak terecht, waarna ze binnendringen bij kinderen en daar het hersenweefsel vernielen, aldus Van Gennep.

Volgens Van Gennep overlijden in de VS geregeld kinderen aan een door deze larven veroorzaakte hersenbeschadiging
Vwb de wasbeer is het natuurlijk een vrij nieuw probleem maar het laat precies zien waar het aan schort in dit land, ieder normaal denkend mens zou die beesten uitroeien maar wat doet Nederland? Dat gaat weer op de "nature first" toer en oh, ah en zielig roepen. Al die schadelijke beesten zijn met reden dusdanig lang bestreden en de hele huidige generatie weet totaal niet meer waarom, het enige wat ze zien is "schattig" en oh wat zielig dat die doodgeschoten wordt... :'(

quote:
Dus mijn herinneringen zijn wat minder rooskleurig. Daarnaast heb ik destijds het landschap om me heen zien veranderen door de ruilverkaveling. Heel karakteristiek landschap naar de kloten ivm de efficiëntie voor de boeren. In mijn optiek heeft de boerenlobby veel naar de ratsmodee geholpen in Nederland.
Aan de andere kant heeft de ruilverkaveling wel weer voor veel minder transport gezorgd aangezien al het land aaneengesloten rond de boerenbedrijven kwam te liggen. Het is maar hoe je eea benadert.

quote:
Gelukkig ligt dit nu allemaal wel een beetje anders. Veel boeren hebben meer oog voor natuur en milieu dan 50 jaar geleden. Dus alles wat ik hierboven schrijf doet er niet toe in deze discussie en is verleden tijd, maar dan weet je waar ik weg kom, en de schaduwkanten die ik gezien heb.
En nog steeds zie bij de massale bio-industriebedrijven.

En de bio-industrie is dan ook nog weer een andere discussie dan de discussie over boeren en de natura 2000 gebieden.
Boeren hebben nmm altijd al oog gehad voor natuur en milieu alleen was dat in de ogen van de mensen "uut de grote stad" altijd verkeerd.

[ Bericht 1% gewijzigd door AchJa op 15-12-2019 21:14:23 ]
  zondag 15 december 2019 @ 21:00:30 #164
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 15 december 2019 @ 21:03:28 #165
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190465071
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 21:03 schreef AchJa het volgende:

[..]

I know, maar de meesten hier zien de boeren liever verdwijnen ten faveure van beton... Men is totaal de weg kwijt in dit land.
Je noemt 2 uitersten en beiden kloppen niet.

Ja, minder boeren die dan misschien iets kunnen uitbreiden.

Ja. 54% van het land is nu im gebruik door boeren, een deel daarvan zou ingezet kunnen worden om de woningnood op te vangen.

Maar slechts ~7% is nu bebouwd door woningen dus 1,2 miljoen extra woningen is dan slechts een procentpuntje meer. En zoveel zijn er lang niet nodig...

Je moet gewoon niet overdrijven, dat willen wij ook niet.
  zondag 15 december 2019 @ 21:29:08 #167
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190465412
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2019 21:17 schreef TheFreshPrince het volgende:

Ja. 54% van het land is nu im gebruik door boeren, een deel daarvan zou ingezet kunnen worden om de woningnood op te vangen.

Maar slechts ~7% is nu bebouwd door woningen dus 1,2 miljoen extra woningen is dan slechts een procentpuntje meer. En zoveel zijn er lang niet nodig...

Ik vind het simpelweg vreemd dat er aan de ene kant gezeurd wordt over de Natura 2000 gebieden welke feitelijk gewoon blijven bestaan met of zonder boeren maar aan de andere kant mag een weiland wel volgebouwd worden met stenen. Aan de ene kant is groen gods belangrijk maar aan de andere kant ook weer niet.
  zondag 15 december 2019 @ 22:23:28 #168
323876 michaelmoore
pi_190467013
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2019 21:17 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

juist
wat meer woningbouw en recreatie en wat minder stront boeren en weilanden onder water zetten voor echte natuur
  zondag 15 december 2019 @ 22:24:48 #169
323876 michaelmoore
pi_190467058
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 21:29 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik vind het simpelweg vreemd dat er aan de ene kant gezeurd wordt over de Natura 2000 gebieden welke feitelijk gewoon blijven bestaan met of zonder boeren maar aan de andere kant mag een weiland wel volgebouwd worden met stenen. Aan de ene kant is groen gods belangrijk maar aan de andere kant ook weer niet.
stront weilanden is geen natuur , er groeit niks, geen vogel wil er zijn en water is zwaar vervuild
woningbouw is zeer nodig , zeeeeer nodig

kurk droge weilanden met stront en fosfaat en stikstof moet fors minder

Natura 2000 gebieden mogen blijven bestaan
pi_190467732
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 21:29 schreef AchJa het volgende:

[..]

Je doet nu alsof er voor 10% minder landbouwgrond ook 10% meer gebouwen terugkomen en dat is natuurlijk nonsens.

Onderstaand is ongeveer de verdeling van het landoppervlak in Nederland.

Ik denk dat niemand het zou steunen als je heel Nederland volplempt met gebouwen maar je kan nog rustig 2x zoveel gebouwen in Nederland neerzetten en dan zit je nog niet op een kwart van de landbouwgrond. En nee, we gaan geen 2x zoveel gebouwen neerzetten, hooguit 5 tot 8% daarvan om de woningnood op te lossen en dat zal voornamelijk aan de randen van bestaande dorpen en steden zijn, zoals we nu ook doen maar dan erg traag om kunstmatige schaarste en hoge grondprijzen te veroorzaken.

En ja, in een polder of in Friesland gaat dat makkelijker dan in de Randstad waar je al praktisch ingesloten bent door bebouwing.

Van de overige landbouwgrond kan je natuurgebieden maken, je kan ze laten verwilderen, je kan er bomen neerzetten, etc. Jij komt toch ook uit de Wãlden? Je hebt toch gezien wat ze bij de Falom hebben gedaan? Ik sta daar best vaak vogels op de foto te zetten ;)

Tussen de Westereen en de Falom:

[ Bericht 1% gewijzigd door TheFreshPrince op 15-12-2019 22:57:40 ]
pi_190467994
Steun de boeren volledig. En allen die dat niet doen zijn mijn inziens landverraders, en/of kantoorslaven en/of NPO/Nu.nl-kijkers.
pi_190468017
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 22:56 schreef CRYPT0SK4TE het volgende:
Steun de boeren volledig. En allen die dat niet doen zijn mijn inziens landverraders, en/of kantoorslaven en/of NPO/Nu.nl-kijkers.
Waarom steun je boeren volledig?

Welke oplossing heb je voor de stikstofcrisis?
pi_190468054
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 22:58 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Google is your friend.
  zondag 15 december 2019 @ 23:01:17 #174
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190468098
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 22:24 schreef michaelmoore het volgende:

stront weilanden is geen natuur , er groeit niks, geen vogel wil er zijn en water is zwaar vervuild
woningbouw is zeer nodig , zeeeeer nodig

kurk droge weilanden met stront en fosfaat en stikstof moet fors minder

Natura 2000 gebieden mogen blijven bestaan
Jaja, we kennen je gezwam ondertussen wel een beetje.
  zondag 15 december 2019 @ 23:20:39 #175
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190468688
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 22:45 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Je doet nu alsof er voor 10% minder landbouwgrond ook 10% meer gebouwen terugkomen en dat is natuurlijk nonsens.

Onderstaand is ongeveer de verdeling van het landoppervlak in Nederland.

Ik denk dat niemand het zou steunen als je heel Nederland volplempt met gebouwen maar je kan nog rustig 2x zoveel gebouwen in Nederland neerzetten en dan zit je nog niet op een kwart van de landbouwgrond. En nee, we gaan geen 2x zoveel gebouwen neerzetten, hooguit 5 tot 8% daarvan om de woningnood op te lossen en dat zal voornamelijk aan de randen van bestaande dorpen en steden zijn, zoals we nu ook doen maar dan erg traag om kunstmatige schaarste en hoge grondprijzen te veroorzaken.

En ja, in een polder of in Friesland gaat dat makkelijker dan in de Randstad waar je al praktisch ingesloten bent door bebouwing.

Van de overige landbouwgrond kan je natuurgebieden maken, je kan ze laten verwilderen, je kan er bomen neerzetten, etc. Jij komt toch ook uit de Wãlden? Je hebt toch gezien wat ze bij de Falom hebben gedaan? Ik sta daar best vaak vogels op de foto te zetten ;)
Ja ik ken het ;) .

Maar goed, je moet natuurlijk niet uit het oog verliezen dat extra woningen ook extra wegen, (nuts) voorzieningen, scholen, winkels, stations etc. inhouden en het levert vwb "groen" niks op. Laat de landbouwgebieden met rust en je hebt nmm een veel betere leefomgeving.
pi_190469000
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 22:59 schreef CRYPT0SK4TE het volgende:

[..]

Google is your friend.
Goede onderbouwing... je weet dus niet waarom je de boeren steunt en je hebt geen oplossing voor de stikstofcrisis...
pi_190469019
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 22:58 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Die is er niet.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_190469085
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2019 23:20 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ja ik ken het ;) .

Maar goed, je moet natuurlijk niet uit het oog verliezen dat extra woningen ook extra wegen, (nuts) voorzieningen, scholen, winkels, stations etc. inhouden en het levert vwb "groen" niks op. Laat de landbouwgebieden met rust en je hebt nmm een veel betere leefomgeving.
Eh, het diagram geeft ook weer hoeveel terrein voor verkeer word benut etc. En nee, de landbouw gebieden creeeren nu juist een ongezonde leefomgeving qua uitstoot.

Onbenut of niet-intensief gebruikt landbouwgebied zou wel iets bijdragen waarmee we weer terug zijn bij "minder boeren".
pi_190469133
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 18:27 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat op basis van valse argumentatie (microbeleid voeren op macrogegevens) een complete beroepsgroep de nek omgedraaid wordt?
mwa dat valt wel mee toch? Alleen een paar aan natura 2000 grenzende boeren.
quote:
Wie in dit topic heeft de basis van dit probleem nog scherp dan? De basis ligt bij de Natura 2000 gebieden die in stand gehouden dienen te worden, dat is de eis. Hoe je dat doet is een tweede maar boeren wegsaneren is iig geen oplossing, dat is hoe het nu allemaal gespind is.
Stellen dat 'de boeren' worden weg gesaneerd is behoorlijk overdreven.

Er zullen inderdaad wat boeren sneuvelen voor diversiteit van onze natuur. En voor hen is dat enorm vervelend. Maar in het algemeen belang wel te volgen vind ik - natuur diversiteit.

Wat is daar volgens jou op tegen?
pi_190469151
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 23:36 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Die is er niet.
Waarom zou er geen oplossing voor zijn?

We weten waar de reactieve stikstof (NOx / NH3) vandaan komt en hoe we het kunnen terugdringen. Sterker nog, dat doen we al sinds de 80's met groot succes.
pi_190469170
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 23:45 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Waarom zou er geen oplossing voor zijn?

We weten waar de reactieve stikstof (NOx / NH3) vandaan komt en hoe we het kunnen terugdringen.
Die Tesla.s die nu als warme broodjes verkopen zijn ook niet beter vor het milieu. Elon Musk moet ook ergens zijn lithium vandaan halen. Het is alleen maar een verplaatsing van je afval.

Dat komt omdat mensen zelden in staat zijn om procesgericht te denken.

Elektriciteit is zoveel schoner. Ah ja. Dus na kerncentrales is de verbranding van fossiele brandstoffen de grootste bron van elektriciteit. Maar zowel klimaatbelievers als klimaatsceptici zijn het erover eens dat we af moeten van het verbranden van steenkool, aardolie en gas. Dus tja... Om over de accu's van de Tesla's nog maar te zwijgen, of de milieuvriendelijkheid van afgedankte zonnepanelen.

Ik heb er niet veel verdusie in.

Maar alsnog een prettige voortzetting :)

[ Bericht 14% gewijzigd door tesssssssss op 15-12-2019 23:52:45 ]
pi_190469358
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 23:47 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Die Tesla.s die nu als warme broodjes verkopen zijn ook niet beter vor het milieu. Elon Musk moet ook ergens zijn lithium vandaan halen. Het is alleen maar een verplaatsing van je afval.

Dat komt omdat mensen zelden in staat zijn om procesgericht te denken.

Elektriciteit is zoveel schoner. Ah ja. Dus na kerncentrales is de verbranding van fossiele brandstoffen de grootste bron van elektriciteit. Maar zowel klimaatbelievers als klimaatsceptici zijn het erover eens dat we af moeten van het verbranden van steenkool, aardolie en gas. Dus tja... Om over de accu's van de Tesla's nog maar te zwijgen, of de milieuvriendelijkheid van afgedankte zonnepanelen.

Ik heb er niet veel verdusie in.

Maar alsnog een prettige voortzetting :)

Meid meid... je hebt overduidelijk geen idee waar de stikstofcrisis over gaat en daarom slaat je reactie compleet nergens op in dit topic.

Het gaat om in dit topic om de "stikstofcrisis", ofwel "reactieve stikstof".

Dat komt o.a. vrij uit mest (NH3 ofwel ammoniak) of uit auto's, vliegtuigen, industrie, etc (NOx ofwel stikstofoxide) en een eigenschap is dat het het voor het grootste deel zeer lokaal neerslaat (ofwel, lokale depositie).

65% van al de stikstofuitstoot in Nederland komt van boeren en we zijn al sinds de 80's bezig om dat te verminderen en met groot succes, het neemt meetbaar af maar de afgelopen 5 jaar vlakt die afname heel erg af. Stikstof stapelt zich ook op, we hebben natuurgebieden aangewezen (Natura2000) en de normen en berekeningen zijn scherper geworden (dankzij een gerechtelijke uitspraak moeten we die berekeningen hanteren).

De overheid staat daardoor voor het blok en zal keuzes moeten maken om die uitspraak na te leven. Één van de opties die de overheid heeft is het terugdringen van het aantal boeren of het verkleinen van de veestapel (kleinere stallen).

Wat heeft het met Tesla's en zonnepanelen te maken? Geen fuck... behalve dat Tesla's geen lokale stikstof uitstoot hebben, in tegenstelling tot auto's op benzine en diesel.

Dus verdiep je in de materie, stikstof is juist zeer goed terug te dringen alleen de maatregelen hebben gevolgen voor o.a. boeren.

Als je CO2 bedoelde dan kan ik je reactie wel een beetje begrijpen maar dat is een ander topic.
pi_190469390
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 00:00 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Meid meid... je hebt overduidelijk geen idee waar de stikstofcrisis over gaat en daarom slaat je reactie compleet nergens op in dit topic.

Het gaat om in dit topic om de "stikstofcrisis", ofwel "reactieve stikstof".

Dat komt o.a. vrij uit mest (NH3 ofwel ammoniak) of uit auto's, vliegtuigen, industrie, etc (NOx ofwel stikstofoxide) en een eigenschap is dat het het voor het grootste deel zeer lokaal neerslaat (ofwel, lokale depositie).

65% van al de stikstofuitstoot in Nederland komt van boeren en we zijn al sinds de 80's bezig om dat te verminderen en met groot succes, het neemt meetbaar af maar de afgelopen 5 jaar vlakt die afname heel erg af. Stikstof stapelt zich ook op, we hebben natuurgebieden aangewezen (Natura2000) en de normen en berekeningen zijn scherper geworden (dankzij een gerechtelijke uitspraak moeten we die berekeningen hanteren).

Wat heeft het met Tesla's en zonnepanelen te maken? Geen fuck... behalve dat Tesla's geen lokale stikstof uitstoot hebben, in tegenstelling tot auto's op benzine en diesel.

Dus verdiep je in de materie, stikstof is juist zeer goed terug te dringen alleen de maatregelen hebben gevolgen voor o.a. boeren.

Als je CO2 bedoelde dan kan ik je reactie wel een beetje begrijpen maar dat is een ander topic.
Wat heb je er nou aan dat die tesla's geen lokale stikstof uitstoot hebben als die accu's straks in een ander gedeelte van de wereld liggen te rotten? Dat litium is nog niet te recycelen.

Maar goed, als het over stikstof gaat, dan gaat het over stikstof.

Veel succes met het terugdringen daarvan :)

Ik meen het.
pi_190469463
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 00:03 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Wat heb je er nou aan dat die tesla's geen lokale stikstof uitstoot hebben als die accu's straks in een ander gedeelte van de wereld liggen te rotten?
Je begrijpt er echt geen drol van...

Wie heeft het over Tesla's? Jij... waarom? Het is niet relevant voor dit onderwerp, behalve dat je kan stellen dat een Tesla geen lokale stikstofuitstoot heeft.

En of Tesla accu's ergens in het buitenland liggen te rotten heeft ook niets te maken met stikstof.

Om overigens in te haken op die accu's: er zijn bedrijven die de accu's eerst nog een 2e leven geven (want ze hebben nog 60-70% capaciteit als ze worden afgeschreven in een auto) als UPS / powerwall (zoals bij de Amsterdam Arena). Daarna zijn ze voor zo'n 85% te recyclen want er zitten metalen in als nikkel en kobalt en dat is herbruikbaar en geld waard.

Maar goed, nogmaals: het gaat hier om stikstofuitstoot en de oorzaak daarvan aanpakken.

De oplossing is geen Tesla, het probleem is geen Tesla dus je reactie slaat nergens op.

Het is alsof je in een topic over recepten voor appeltaart gaat klagen over gevulde koeken.
pi_190469540
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 00:08 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Je begrijpt er echt geen drol van...

Wie heeft het over Tesla's? Jij... waarom? Het is niet relevant voor dit onderwerp, behalve dat je kan stellen dat een Tesla geen lokale stikstofuitstoot heeft.

En of Tesla accu's ergens in het buitenland liggen te rotten heeft ook niets te maken met stikstof.

Om overigens in te haken op die accu's: er zijn bedrijven die de accu's eerst nog een 2e leven geven (want ze hebben nog 60-70% capaciteit als ze worden afgeschreven in een auto) als UPS / powerwall (zoals bij de Amsterdam Arena). Daarna zijn ze voor zo'n 85% te recyclen want er zitten metalen in als nikkel en kobalt en dat is herbruikbaar en geld waard.

Maar goed, nogmaals: het gaat hier om stikstofuitstoot en de oorzaak daarvan aanpakken.

De oplossing is geen Tesla, het probleem is geen Tesla dus je reactie slaat nergens op.
Ik heb het toevallig over Telsa's omdat mijn man er sinds kort 1 least. en die is ingenieur, en die weet zelf ook dat het geen ene ruk uitmaakt. Vanwege die accu's.

Daarom.

Maar laat maar,, ga gewoon maar verder of je stikstof. Jullie zijn goed bezig.

Fijne avond nog :)
pi_190469608
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 00:13 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik heb het toevallig over Telsa's omdat mijn man er sinds kort 1 least. en die is ingenieur, en die weet zelf ook dat het geen ene ruk uitmaakt. Vanwege die accu's.

Daarom.

Maar laat maar,, ga gewoon maar verder of je stikstof. Jullie zijn goed bezig.

Fijne avond nog :)
Nogmaal, het topic gaat niet over Tesla's, Tesla's zijn geen oplossing voor dit probleem, ze zijn ook niet de oorzaak van dit probleem. Het slaat gewoon nergens op.

Je gooit een willekeurige rant over Tesla's en zonnepanelen in een topic dat gaat over reactieve stikstof van boeren, transport en fabrieken, overheidsbeleid en boeren die protesteren.

Stikstof is in feite een prima groeimiddel voor planten en daar zit ook net het probleem, het laat planten groeien die er goed op groeien (o.a. grassen en brandnetels) en daarmee verdringen ze andere planten (en ook de insecten die op die planten leven en de vogels, amfibieën en andere dieren die weer van die insecten leven).

Er loopt vast wel ergens een topic over Tesla's, in dit topic is het niet relevant.
pi_190469692
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2019 23:44 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

mwa dat valt wel mee toch? Alleen een paar aan natura 2000 grenzende boeren.
[..]

Stellen dat 'de boeren' worden weg gesaneerd is behoorlijk overdreven.

Er zullen inderdaad wat boeren sneuvelen voor diversiteit van onze natuur. En voor hen is dat enorm vervelend. Maar in het algemeen belang wel te volgen vind ik - natuur diversiteit.

Wat is daar volgens jou op tegen?
Waar zijn eigenlijk de boeren die willen stoppen gebleven? Zat die geen opvolging hebben of niet meer willen investeren.
.
pi_190469799
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2019 00:25 schreef Fer het volgende:

[..]

Waar zijn eigenlijk de boeren die willen stoppen gebleven? Zat die geen opvolging hebben of niet meer willen investeren.
Die zijn er wel.
Grond wordt dan vaak verkocht of verpacht, fosfaatrechten overgedragen (al worden die nu wel verplicht voor 10 tot 20% afgeroomd bij een overdracht), etc.

Dat zou dan ook moeten gebeuren met stikstofrechten: afkopen, afromen, salderen, hoe je het maar wil noemen, als het maar omlaag gaat.
  maandag 16 december 2019 @ 09:15:45 #189
323876 michaelmoore
pi_190471884
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 00:17 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Stikstof is in feite een prima groeimiddel voor planten en daar zit ook net het probleem, het laat planten groeien die er goed op groeien (o.a. grassen en brandnetels) en daarmee verdringen ze andere planten (en ook de insecten die op die planten leven en de vogels, amfibieën en andere dieren die weer van die insecten leven).

quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 21:00 schreef AchJa het volgende:

[..]

Geef nou gewoon eens antwoord.

Ik heb je dit nou al ettelijke malen gevraagd maar antwoord krijgen we maar niet.
klopt , de aantal koeien boeren moeten halveren , dat is alles , dan is er ook meer ruimte voor Natuur, de mens en het water
  maandag 16 december 2019 @ 09:18:25 #190
323876 michaelmoore
pi_190471906
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2019 00:25 schreef Fer het volgende:

[..]

Die zijn er zat hoor , trouwens als jouw bedrijf failliet gaat dan moet jij ook stoppen, de meeste boeren leven op een soort bijstand , genaamd inkomensondersteuning
Anderen hebben subsidie uit Brussel voor uitbreiding of afbouw
https://joop.bnnvara.nl/n(...)ngen-bakken-subsidie
Melkboeren is namelijk geen vetpot
pi_190472954
https://www.telegraaf.nl/(...)nde-blokkades-boeren

Kort geding aangespannen door CBL om eventuele blokkades te voorkomen.
Hopelijk winnen ze, zou krankzinnig zijn als boeren straks daadwerkelijk distributiecentra mogen gaan blokkeren met alle miljoenenschade en verspilling van dien.
blablablabla
  maandag 16 december 2019 @ 11:18:50 #192
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_190473147
quote:
14s.gif Op maandag 16 december 2019 11:01 schreef Elan het volgende:

Hopelijk winnen ze, zou krankzinnig zijn als boeren straks daadwerkelijk distributiecentra mogen gaan blokkeren met alle miljoenenschade en verspilling van dien.
Ik moet eigenlijk nog zien dat die fanatieke trekkertypes zich laten tegenhouden door een uitspraak van de rechter.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_190473203
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 11:18 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik moet eigenlijk nog zien dat die fanatieke trekkertypes zich laten tegenhouden door een uitspraak van de rechter.
Doen ze ook niet.
Maar dan ligt er in elk geval een concreet vonnis en kunnen ze met geweld worden verwijderd.
blablablabla
pi_190473576
quote:
14s.gif Op maandag 16 december 2019 11:01 schreef Elan het volgende:

Dat houden de boeren toch ook nooit lang vol, ze zijn er zelf ook sterk afhankelijk van. Dus wie treft nou wie?
Zonder wrijving geen glans
pi_190473715
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2019 11:46 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Dat houden de boeren toch ook nooit lang vol, ze zijn er zelf ook sterk afhankelijk van. Dus wie treft nou wie?
Ze hoeven het ook niet lang vol te houden, 1 of 2 dagen is al genoeg om een complete chaos te veroorzaken :+ .

En sterk afhankelijk valt ook wel mee, aangezien het grootste gedeelte van wat ze produceren export-gerelateerd is en er dan nog een groot gedeelte bij de verwerkingsindustrie terecht komt.
blablablabla
pi_190473730
terugindepolder twitterde op maandag 16-12-2019 om 11:45:24 Leider @FarmersForce richt zich rechtstreeks tot rechter als zij vraagt met hoeveel trekkers men rond distributiecentra wil rondrijden: 'U bent net als NL op zoek naar wat wij gaan doen.' Maar dat blijft verrassing. #CBLFDF reageer retweet
terugindepolder twitterde op maandag 16-12-2019 om 11:47:12 Rechter tot leider @FarmersForce: heeft u de whatsapp gestuurd waarin u dreigt de voedselvoorziening plat te gooien? Antwoord: ‘Er staat smiley achter. En je moet die @volkskrant altijd een beetje opnaaien’. #CBLFDF reageer retweet
o|O
blablablabla
  Moderator maandag 16 december 2019 @ 12:01:30 #197
8781 crew  Frutsel
pi_190473817
Geen blokkades dus, mogelijk wel langzaam rijden acties en andere vertragingen.
pi_190473823
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 11:56 schreef Elan het volgende:
terugindepolder twitterde op maandag 16-12-2019 om 11:45:24 Leider @:FarmersForce richt zich rechtstreeks tot rechter als zij vraagt met hoeveel trekkers men rond distributiecentra wil rondrijden: 'U bent net als NL op zoek naar wat wij gaan doen.' Maar dat blijft verrassing. #CBLFDF reageer retweet
terugindepolder twitterde op maandag 16-12-2019 om 11:47:12 Rechter tot leider @:FarmersForce: heeft u de whatsapp gestuurd waarin u dreigt de voedselvoorziening plat te gooien? Antwoord: ‘Er staat smiley achter. En je moet die @:volkskrant altijd een beetje opnaaien’. #CBLFDF reageer retweet
o|O
De term domme boer is niet voor niets bedacht, blijkt maar weer. Wat een volk. Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat beschaafde Nederlanders achter dit tuig gaan staan. Een beter voorbeeld dan de ikke-ikke mentaliteit bestaat er haast niet.
  Moderator maandag 16 december 2019 @ 12:02:39 #199
8781 crew  Frutsel
pi_190473835
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 12:01 schreef Confetti het volgende:

[..]

De term domme boer is niet voor niets bedacht, blijkt maar weer. Wat een volk. Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat beschaafde Nederlanders achter dit tuig gaan staan. Een beter voorbeeld dan de ikke-ikke mentaliteit bestaat er haast niet.
de ikke-ikke mentaliteit komt niet alleen bij boeren voor hoor....
pi_190473976
quote:
terugindepolder twitterde op maandag 16-12-2019 om 11:45:24 Leider @:FarmersForce richt zich rechtstreeks tot rechter als zij vraagt met hoeveel trekkers men rond distributiecentra wil rondrijden: 'U bent net als NL op zoek naar wat wij gaan doen.' Maar dat blijft verrassing. #CBLFDF reageer retweet
terugindepolder twitterde op maandag 16-12-2019 om 11:47:12 Rechter tot leider @:FarmersForce: heeft u de whatsapp gestuurd waarin u dreigt de voedselvoorziening plat te gooien? Antwoord: ‘Er staat smiley achter. En je moet die @:volkskrant altijd een beetje opnaaien’. #CBLFDF reageer retweet
o|O
Plottwist: ze gaan niks doen en wilden alleen de stadsmensen angst aanjagen en in hun ogen zijn ze daarin geslaagd. :')
pi_190474030
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 12:01 schreef Frutsel het volgende:
Geen blokkades dus, mogelijk wel langzaam rijden acties en andere vertragingen.
Was wel te verwachten, ondernemers doen niets wat hun collega-ondernemers schade zou kunnen berokkenen. Want al die ondernemers willen toch ongestoord kunnen blijven motor-of autorijden, en zolang mogelijk de atmosfeer giftig maken, waardoor weldenkende mensen ziek worden of vroegtijdig sterven?
  maandag 16 december 2019 @ 12:30:13 #202
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_190474389
quote:
o|O
Wat een domme figuren.
  maandag 16 december 2019 @ 12:40:32 #203
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_190474565
Wordt het ook niet eens tijd om die boeren die met tractors en ander zwaar materiaal wegen op rijden, daarvoor te bekeuren? Het is nou wel leuk geweest, ik snap het nou wel, 'je kunt de snelweg op' maar in principe mag het gewoon niet en het is ook niet zo dat ze toestemming hebben gevraagd om op deze manier te demonstreren.

Afgelopen weekend werden er nog weer mensen opgepakt die op Schiphol Plaza met wat borden stonden te demonstreren omdat ze geen vergunning hadden, waarom zouden die boeren dan alles altijd maar mogen blijven doen? De nederlandse overheid hoeft toch niet elke week coulant te zijn tegenover één specifieke groep - een groep die blijkbaar ook de tijd heeft om elke week te demonstreren.
pi_190474591
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 12:40 schreef VoMy het volgende:
Wordt het ook niet eens tijd om die boeren die met tractors en ander zwaar materiaal wegen op rijden, daarvoor te bekeuren? Het is nou wel leuk geweest, ik snap het nou wel, 'je kunt de snelweg op' maar in principe mag het gewoon niet en het is ook niet zo dat ze toestemming hebben gevraagd om op deze manier te demonstreren.

Afgelopen weekend werden er nog weer mensen opgepakt die op Schiphol Plaza met wat borden stonden te demonstreren omdat ze geen vergunning hadden, waarom zouden die boeren dan alles altijd maar mogen blijven doen? De nederlandse overheid hoeft toch niet elke week coulant te zijn tegenover één specifieke groep - een groep die blijkbaar ook de tijd heeft om elke week te demonstreren.
Tijd hebben ze zeker, het is winter...
pi_190474700
Als wij nou eens oproepen om het water rond de boerderijen te vervuilen en in het voorjaar gewassen plat te branden, en we zetten daar een leuke guitige smiley achter. Wat zouden ze daarvan vinden?

Ik ben de sympathie voor ze kwijt, ik snap het probleem maar je moet niet bezig blijven met burgers pesten. Ze moeten niet vergeten dat wij net ze belangrijk zijn voor hen, als wij geen producten meer afnemen dan kunnen ze de koeien zelf wel oppeuzelen.
pi_190474747
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 12:49 schreef GereDathan het volgende:
Als wij nou eens oproepen om het water rond de boerderijen te vervuilen en in het voorjaar gewassen plat te branden, en we zetten daar een leuke guitige smiley achter. Wat zouden ze daarvan vinden?

Ik ben de sympathie voor ze kwijt, ik snap het probleem maar je moet niet bezig blijven met burgers pesten. Ze moeten niet vergeten dat wij net ze belangrijk zijn voor hen, als wij geen producten meer afnemen dan kunnen ze de koeien zelf wel oppeuzelen.
De grap is dat 4/5e van wat ze produceren de grens over gaat maar die groep treffen ze niet met de acties.

Zo extreem belangrijk is de Nederlandse consument niet voor boeren. Daarnaast halen supermarkten ook aardig wat uit het buitenland.
pi_190474755
quote:

Te beginnen met een kentekenregistratie voor trekkers.
pi_190474761
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 12:52 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

De grap is dat 4/5e van wat ze produceren de grens over gaat maar die groep treffen ze niet met de acties.

Zo extreem belangrijk is de Nederlandse consument niet voor boeren. Daarnaast halen supermarkten ook aardig wat uit het buitenland.
Uiteindelijk kennen dit soort acties enkel verliezers, dat is duidelijk.

De boeren zouden veel meer moeten inzetten op afzet in Nederland. Dat kan ook zonder supermarkt. Stuk nuttiger besteden van hun tijd zou ik zeggen.
  maandag 16 december 2019 @ 12:56:47 #209
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_190474817
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 12:52 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

a) omdat nederlandse producten kwalitatief zo goed zijn, zijn ze voor de NL klant te duur
b) dus halen we de kiloknaller uit polen en Tsjechië
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_190474917
quote:

nee hoor, dan blijft het geld wel binnen stromen want ze exporteren toch het grootste gedeelte naar het buitenland...
PWBF
  maandag 16 december 2019 @ 13:04:46 #211
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_190474945
Al die hypocriete reacties hier. Eerst 'Ik steun de boeren', 'respect voor de boeren', 'prachtig, al die trekkers in Den Haag'. Vervolgens een gerucht over het blokkeren van distributiecentra. 'MIJN ETEN WAT DOE JE. KUTBOEREN', 'FLIKKER OP MET JE STIKSTOFTREKKER!@!!1!1!!'
pi_190474948
quote:

ja, of dat we dreigen dat we alle boeren en hun gezinnen oppakken, deporteren, opsluiten in een stal en vervolgens vergassen :D

dat zou dan tenminste nog een beetje aansluiten bij de belevingswereld van de boeren...
PWBF
pi_190474958
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 12:53 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Te beginnen met een kentekenregistratie voor trekkers.
Sowieso bijzonder dat dat nog niet hoeft.
Ieder kut brommertje heeft een kenteken maar zo'n tonnen wegende trekker met aanhanger kan je zonder kenteken van je brommer rijden en toon maar aan welke trekker het was...
pi_190474973
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 13:04 schreef butz0rs het volgende:
Al die hypocriete reacties hier. Eerst 'Ik steun de boeren', 'respect voor de boeren', 'prachtig, al die trekkers in Den Haag'. Vervolgens een gerucht over het blokkeren van distributiecentra. 'MIJN ETEN WAT DOE JE. KUTBOEREN', 'FLIKKER OP MET JE STIKSTOFTREKKER!@!!1!1!!'
Ik weet niet op welke specifieke users je je richt maar mijn verhaal is niet veranderd.

Wie bedoel je?
  maandag 16 december 2019 @ 13:08:09 #215
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_190475004
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 13:05 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ik weet niet op welke specifieke users je je richt maar mijn verhaal is niet veranderd.

Wie bedoel je?
Ik probeer mijn algemene indruk van de topicreeks te beschrijven. Eerst was 'men' positief maar nu de wekelijkse boodschappen gevaar lopen is de tendens omgeslagen.
pi_190475029
quote:
6s.gif Op maandag 16 december 2019 13:04 schreef Nielsch het volgende:

[..]

ja, of dat we dreigen dat we alle boeren en hun gezinnen oppakken, deporteren, opsluiten in een stal en vervolgens vergassen :D

dat zou dan tenminste nog een beetje aansluiten bij de belevingswereld van de boeren...
Zolang je maar smileys gebruikt toch? Alles om de Volkskrant te prikkelen.
pi_190475052
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 13:08 schreef butz0rs het volgende:

[..]

Ik probeer mijn algemene indruk van de topicreeks te beschrijven. Eerst was 'men' positief maar nu de wekelijkse boodschappen gevaar lopen is de tendens omgeslagen.
Maar is dat wel zo? Zijn het dezelfde users die reageren? En zijn die users van mening veranderd?

En is het daarnaast ook niet logisch dat er een grens is aan wat geaccepteerd wordt?
pi_190475079
quote:

[..]

Ik denk dat er niemand bang is voor lege schappen, dat gebeurd niet na een middagje blokkeren. Ik denk dat ze het zeurderige en opdringerige actie voeren zat worden.
pi_190475103
quote:

het wordt eerder tijd om bankiers en politici in de gevangenis te gooien. in Ijsland hebben ze t tenminste gedaan.
pi_190475136
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 13:13 schreef QAnonn het volgende:

[..]

het wordt eerder tijd om bankiers en politici in de gevangenis te gooien. in Ijsland hebben ze t tenminste gedaan.
Wie hebben ze dan daar in het gevang gegooid ?
pi_190475179
quote:
Wordt het ook niet eens tijd om die boeren die met tractors en ander zwaar materiaal wegen op rijden, daarvoor te bekeuren?
Gewoon in beslag nemen, dan houdt die vorm van protest voeren lekker snel op :+.

met smiley, dus het mag
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  maandag 16 december 2019 @ 13:17:56 #222
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_190475190
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 13:13 schreef QAnonn het volgende:

[..]

Want die mensen zijn veroordeeld voor het overtreden van welke wetten?
pi_190475202
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 13:15 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Wie hebben ze dan daar in het gevang gegooid ?
https://www.ad.nl/economi(...)x-bankiers~a1bcc9bf/
pi_190475248
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 13:17 schreef VoMy het volgende:

[..]

Want die mensen zijn veroordeeld voor het overtreden van welke wetten?
het gaat meer om immoreel gedrag, want die mensen maken zelf de wetten. bijvoorbeeld door gemeenschapsgeld gebruiken voor t redden van banken en stelen uit de pensioenpot.
  maandag 16 december 2019 @ 14:12:26 #225
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190476458
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 23:40 schreef Tijger_m het volgende:

Eh, het diagram geeft ook weer hoeveel terrein voor verkeer word benut etc. En nee, de landbouw gebieden creeeren nu juist een ongezonde leefomgeving qua uitstoot.
Wat stoten landbouwgebieden dan uit wat slecht voor de gezondheid is?
pi_190476701
Dat hele Farmers Defence Force is gewoon een soort treurige gele hesjes beweging. Alleen de naam al, zo'n foute Engelse naam. Het doet me verder denken aan van die clubs die protesteerden tegen de komst van AZC's.
٩๏̯͡๏)۶
pi_190477307
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2019 14:12 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wat stoten landbouwgebieden dan uit wat slecht voor de gezondheid is?
Voor de gezondheid van boeren en hun medewerkers bijvoorbeeld het fijnstof in varkens- en pluimveestallen. Dat is overigens geen nieuws.

Daarnaast zit je met waterwingebieden die last hebben van fosfaten en nitraten maar dat is meer het voorkomen van gezondheidsproblemen.

Roet (en dus fijnstof) van de tractoren, al zijn de nieuwe motoren wel veel schoner.

Q-Koorts zou je kunnen noemen, vooral gezien rond gebieden met veel geiten. Een kennis van mij heeft het opgelopen bij een boer toen hij daar wat installeerde, heeft daar ook een flinke vergoeding voor gehad (wat zijn derving qua inkomsten overigens lang niet compenseert).

Methaan zou je kunnen noemen vanwege het broeikaseffect en de invloed op klimaatverandering maar dat is geen acute bedreiging voor je gezondheid.

Maar het gaat vooral om de invloed van stikstof (en ook fosfaten) op de natuur en daar gaat de discussie momenteel ook om ;)
  maandag 16 december 2019 @ 15:02:02 #228
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_190477368
quote:

Ben het helemaal met je eens maar.... één of twee trekkers bekeur je makkelijk. Honderden gaat al niet meer. Dat weten ze en maken ze handig misbruik van.
Where law ends, tyrrany begins.
  maandag 16 december 2019 @ 15:24:23 #229
Why is all the rum gone?
pi_190477707
quote:
Eerst was 'men' positief
Echt niet. Vind het vanaf het begin al jankers. Kutboeren.
  maandag 16 december 2019 @ 15:26:21 #230
Why is all the rum gone?
pi_190477732
quote:
19s.gif Op maandag 16 december 2019 15:02 schreef Gunner het volgende:

[..]

Ben het helemaal met je eens maar.... één of twee trekkers bekeur je makkelijk. Honderden gaat al niet meer. Dat weten ze en maken ze handig misbruik van.
Dan zet je 4 ME-bussen dwars over de snelweg en houd je ze daar de hele dag vast. Begin je bij de voorste tractor en werk je rustig door de file heen. Kijken of ze het dan nog steeds zo leuk vinden.
  maandag 16 december 2019 @ 15:28:03 #231
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_190477754
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 15:26 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dan zet je 4 ME-bussen dwars over de snelweg en houd je ze daar de hele dag vast. Begin je bij de voorste tractor en werk je rustig door de file heen. Kijken of ze het dan nog steeds zo leuk vinden.
Ja dat kan, gaat je wel een mega file daarachter opleveren.
(of misschien zo'n mafkees die er tussen door gaat)
Where law ends, tyrrany begins.
  maandag 16 december 2019 @ 15:38:11 #232
323876 michaelmoore
pi_190477879
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 15:26 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

quote:

[..]

gewoon trekkers in beslag nemen , simpel

zijn ze helemaal belazerd die subsidie boeren
  maandag 16 december 2019 @ 15:43:14 #233
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_190477945
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 15:38 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

[..]

gewoon trekkers in beslag nemen , simpel

zijn ze helemaal belazerd die subsidie boeren
Zegt de huursubsidie fraudeur :')
  maandag 16 december 2019 @ 15:47:21 #234
323876 michaelmoore
pi_190477990
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 15:43 schreef butz0rs het volgende:

[..]

Zegt de huursubsidie fraudeur :')
ik heb mijn hele leven niet een cent subsidie ontvangen
ik heb nu alleenstaanden AOW maar dat is premie voor betaald
  maandag 16 december 2019 @ 15:50:24 #235
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_190478025
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 15:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ik heb mijn hele leven niet een cent subsidie ontvangen
ik heb nu AOW maar dat is premie voor betaald
Oh, excuses. Ik dacht dat jij degene was die samenwoonde maar zich daar niet liet inschrijven om zo extra huursubsidie te krijgen.
  maandag 16 december 2019 @ 15:51:15 #236
323876 michaelmoore
pi_190478036
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 15:50 schreef butz0rs het volgende:

[..]

Oh, excuses. Ik dacht dat jij degene was die samenwoonde maar zich daar niet liet inschrijven om zo extra huursubsidie te krijgen.
nee je snapt het niet , alleenstaande AOW omdat ik apart woon met mijn vriendin , dat is een keuze

Straks woont iedere AOW er op zichzelf in een veel te grote woning maar dat doet de politiek door de afbouw van de wooncarrière onmogelijk te maken
  maandag 16 december 2019 @ 16:08:17 #237
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_190478266
verder niet off topic hoor jongens :')
Bij tijd en wijle aanwezig...
  maandag 16 december 2019 @ 16:28:47 #238
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190478589
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 14:58 schreef TheFreshPrince het volgende:

Maar het gaat vooral om de invloed van stikstof (en ook fosfaten) op de natuur en daar gaat de discussie momenteel ook om ;)
Correct, daarom vind ik het gezondheidsargument niet valide. Zeker niet als je het vergelijkt met bebouwing en wegen want dan weet ik wel wat slechter is voor de gezondheid.
pi_190479250
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2019 16:28 schreef AchJa het volgende:

[..]

Correct, daarom vind ik het gezondheidsargument niet valide. Zeker niet als je het vergelijkt met bebouwing en wegen want dan weet ik wel wat slechter is voor de gezondheid.
Sowieso komt voedselvoorziening niet zonder nadelen.

Het lijkt me ook niet dat er iemand in Nederland (met enig gezond verstand) een hekel heeft aan boeren. Boeren in het algemeen zijn onze voedselvoorziening en volgens mij leeft niemand in Nederland erg lang op lucht alleen.

De discussie beperkt zich daarom vooral tot het aantal boeren en logischerwijs wil niemand zijn bedrijf zien krimpen of sluiten (afgezien van de boeren die met pensioen gaan of het hoofd niet boven het water kunnen houden).

Allemaal heel begrijpelijk.

Tegelijk staan wel wel voor een situatie waarbij de politiek iets moet doen en allemaal 100 rijden gaat op lange termijn niet de oplossing zijn.
pi_190479679
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 17:08 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Het lijkt me ook niet dat er iemand in Nederland (met enig gezond verstand) een hekel heeft aan boeren. Boeren in het algemeen zijn onze voedselvoorziening en volgens mij leeft niemand in Nederland erg lang op lucht alleen.

De discussie beperkt zich daarom vooral tot het aantal boeren en logischerwijs wil niemand zijn bedrijf zien krimpen of sluiten (afgezien van de boeren die met pensioen gaan of het hoofd niet boven het water kunnen houden).

Tegelijk staan wel wel voor een situatie waarbij de politiek iets moet doen en allemaal 100 rijden gaat op lange termijn niet de oplossing zijn.
Ik snap eigenlijk niet waarom politici altijd de hete aardappel willen doorgeven aan de volgende idioot. Rutte doet dat nu al 10 jaar en ipv kleine goedkope wijzigingen over 10 jaar zet hij heel het land op slot en krijgt hij de bagger alsnog over zich heen. Ik zou zoveel sneller stemmen op iemand die af en toe wat doet wat niet meteen populair is, maar wel getuigd van wat ballen en visie.
pi_190479695
quote:
quote:
Hendrik en Hanna* begonnen vijfendertig jaar geleden op hun boerderij. Ze moesten destijds een zware hypotheek nemen met 11% rente
Van wie moesten ze een boerderij beginnen en daarbij een hypotheek van 11% nemen?

Als je 35 jaar lang een slechtlopend bedrijf runt dan ben je ook niet slim bezig.

Uiteraard kut voor ze maar als je maar ¤6 per varken verdient, waarom blijf je dat dan doen?

Ik stel voor dat we dit soort boeren ruimhartig uitkopen, het is waarschijnlijk de goedkoopste oplossing voor het stikstofprobleem.

[ Bericht 6% gewijzigd door TheFreshPrince op 16-12-2019 17:39:28 ]
  maandag 16 december 2019 @ 17:37:50 #243
323876 michaelmoore
pi_190479770
  maandag 16 december 2019 @ 17:39:04 #244
323876 michaelmoore
pi_190479790
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 17:31 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik snap eigenlijk niet waarom politici altijd de hete aardappel willen doorgeven aan de volgende idioot. Rutte doet dat nu al 10 jaar en ipv kleine goedkope wijzigingen over 10 jaar zet hij heel het land op slot en krijgt hij de bagger alsnog over zich heen. Ik zou zoveel sneller stemmen op iemand die af en toe wat doet wat niet meteen populair is, maar wel getuigd van wat ballen en visie.
Rutte is geen doener , hij is een leraar, een praatmens die zich het liefst nergens mee bemoeit
pi_190480009
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 17:33 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

[..]

Van wie moesten ze een boerderij beginnen en daarbij een hypotheek van 11% nemen?

Als je 35 jaar lang een slechtlopend bedrijf runt dan ben je ook niet slim bezig.

Uiteraard kut voor ze maar als je maar ¤6 per varken verdient, waarom blijf je dat dan doen?

Ik stel voor dat we dit soort boeren ruimhartig uitkopen, het is waarschijnlijk de goedkoopste oplossing voor het stikstofprobleem.
Ik zet het hier neer en doe maar wat je ermee wil. Discussie is (hier) toch zinloos.
  maandag 16 december 2019 @ 19:38:36 #246
Why is all the rum gone?
pi_190481794
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2019 17:53 schreef rareman1 het volgende:

Discussie is (hier) toch zinloos.
Misschien niet alleen hier. Wat ik lees is een verhaal over een ondernemer die een risico heeft genomen en daar straks voor op de blaren moet zitten. En op een of andere manier ligt dat niet aan hemzelf maar aan de overheid.
pi_190482765
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 17:33 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

[..]

Een varkensboer verdient nu gemiddeld meer dan ¤ 250.000 per jaar (vanwege de Chinese varkenscrisis).
  maandag 16 december 2019 @ 20:30:12 #248
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_190483020
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 17:08 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

De ellende van de maatregelen die al jaren op elkaar volgen is vooral dat de kleinere boer (het algemene beeld van wat leken hebben wat een boer is) dat niet trekken.

De grote, fabrieksmatige, jongens trekken dat wel.
En dat zijn niet de partijen die wat geven om die sloten, natuur en al dat andere om zich heen.
Op de langere termijn gaat dit ons echt keihard in de kont bijten.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 16 december 2019 @ 20:36:22 #249
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_190483208
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 20:18 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Een varkensboer verdient nu gemiddeld meer dan ¤ 250.000 per jaar (vanwege de Chinese varkenscrisis).
Waarbij je niet moet vergeten dat de 'normale' varkensboer amper meer bestaat.
Varkensfabrieken die erg geautomatiseerd zijn, amper werknemers hebben e.d. doen het beter idd.
Die kunnen dit opvangen omdat ze meerdere enorme stallen hebben, vaak zelfs over landen heen.

Het zijn de mega stallen die dit verdienen. Waarbij een (of een paar) eigenaren meerdere stallen hebben.
Dan hebben we het over duizenden varkens voor deze winst.
Het zijn geen boerderijen in de klassieke zin van het woord. Het zijn fabrieken.
De dieren heten productie eenheden.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_190483707
Jongens, die boeren in het Noorden hebben al emigratie-plannen. Dan zitten we straks met zijn allen tussen de betonnen blokken. Vanwege een schoner milieu.

[ Bericht 0% gewijzigd door tesssssssss op 16-12-2019 21:13:24 ]
pi_190483833
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 20:52 schreef tesssssssss het volgende:
Jongens, die boeren in het Noorden hebben al immigratie-plannen. Dan zitten we straks met zijn allen tussen de betonnen blokken. Vanwege een schoner milieu.
Woningtekort bestaat niet?
pi_190483885
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 20:57 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Woningtekort bestaat niet?
Bestaat wel, maar dan zit je toch nog steeds tussen de betonnen blokken.
  maandag 16 december 2019 @ 21:02:14 #253
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_190483950
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 20:52 schreef tesssssssss het volgende:
Jongens, die boeren in het Noorden hebben al immigratie-plannen. Dan zitten we straks met zijn allen tussen de betonnen blokken. Vanwege een schoner milieu.
waar willen ze dan heen?
Er zijn weinig landen zonder regels...
Tot nooit .......
pi_190484000
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 21:02 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

waar willen ze dan heen?
Nee, ze hebben "immigratie plannen" dus waarschijnlijk beginnen ze een AZC in de stallen.

Kan ook zijn dat ze "emigratie plannen" bedoelde, zal niet de eerste boer zijn die in Canada opnieuw begint. En dat is prima.

Kunnen we wel een TV-programma voor bedenken.

Titel? "Ik vertrekker".
pi_190484069
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 21:02 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

waar willen ze dan heen?
Naar Duitsland had ik gelezen. Ja, doe dan een link, kan niet is zo een betaald artikel. Het was de keuze " stoppen of uitwijken"

Geen idee waarom er voor Duitsland gekozen is. Ik weet het niet, misschien anderen wel.

[ Bericht 10% gewijzigd door tesssssssss op 16-12-2019 21:11:21 ]
pi_190484153
Neem me niet kwalijk, vergissing.
  maandag 16 december 2019 @ 21:11:20 #257
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190484191
'Boeren willen woensdag demonstreren bij tientallen distributiecentra'

Boeren van Farmers Defence Force (FDF) willen woensdag tijdens de landelijke actiedag demonstreren bij 45 distributiecentra. De actiegroep heeft een brief hierover gestuurd naar de gemeenten waar de distributiecentra zijn gevestigd, meldt de NOS maandagavond.

De brief is verzonden omdat protesten van tevoren moeten worden aangemeld bij gemeenten. FDF zegt bij elk distributiecentrum zo'n 200 tot 1.500 demonstranten te verwachten. Ze gaan zich inzetten voor "eerlijke handelsvoorwaarden voor de Nederlandse boeren".

Volgens de NOS staat in de brief dat het bestuur van FDF zich "zo veel mogelijk zal inzetten om de locatie zo min mogelijk te hinderen". Maar hoe de acties er precies gaan uitzien, is niet duidelijk. De protesten moeten plaatsvinden bij distributiecentra van onder meer Jumbo, Albert Heijn, ALDI en Lidl.

Eerder op maandag diende een kort geding dat het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL), had aangespannen tegen FDF. De branchevereniging voor Nederlandse supermarkten vreest voor een miljoenenschade vanwege geruchten over blokkades van wegen naar distributiecentra.

"Dat blokkades deel uitmaken van de acties is nepnieuws", verklaarde de advocaat van de boeren. "Vanuit FDF is nooit gesteld dat locaties van leden van CBL worden geblokkeerd. FDF zal zich dan ook tot het uiterste inspannen om blokkades te voorkomen." In de gedragscode die de groep maandag heeft gepubliceerd, staat onder meer "niet blokkeren".

De rechter probeerde de twee partijen tijdens de zitting nader tot elkaar te laten komen, maar slaagde daar niet in. De uitspraak over het wel of niet blokkeren van distributiecentra wordt dinsdag om 11.00 uur bekendgemaakt.

Locaties van distributiecentra

Jumbo: Beilen, Woerden, Den Bosch, Elst, Raalte, Veghel, Breda en Zwolle
Albert Heijn: Zwolle, Delfgauw, Tilburg, Zaandam en Geldermalsen
Lidl: Waddinxveen, Weert, Oosterhout, Etten-Leur, Heerenveen en Zwaag
DEEN: Hoorn
Dekamarkt: Velsen-Noord en Beverwijk
Dirk van den Broek: Bleiswijk en Barendrecht
Spar: Waalwijk
Coop: Deventer en Gieten
ALDI: Drachten, Best, Bleiswijk, Roosendaal, Groenlo, Ommen en Zaandam
Plus: Midden-Beemster, Haaksbergen, Hendrik-Ido-Ambacht en Ittervoort
Boni: Nijkerk
Poiesz: Sneek
Nettorama: Oosterhout
Jan Linders: Nieuw-Bergen
Hoogvliet: Alphen aan den Rijn
Hanos: Apeldoorn en Amsterdam
Sligro: Deventer

nu.nl
pi_190484281
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 21:03 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Nee, ze hebben "immigratie plannen" dus waarschijnlijk beginnen ze een AZC in de stallen.

Kan ook zijn dat ze "emigratie plannen" bedoelde, zal niet de eerste boer zijn die in Canada opnieuw begint. En dat is prima.

Kunnen we wel een TV-programma voor bedenken.

Titel? "Ik vertrekker".
Ze hebben inderdaad emigratie-plannen. Nou dan ben je ook weer van je stikstof-probleem af.

Case closed.

Gewoon doorgaan tot het laatste stukje mooie natuur uit Nederland weg is. De tranen springen in mijn ogen terwijl ik dit typ.

Ben wel echt dankbaar dat ik er toch nog van heb kunnnen genieten hier in Brabant.

[ Bericht 4% gewijzigd door tesssssssss op 16-12-2019 21:22:45 ]
pi_190484449
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 21:14 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ze hebben inderdaad emigratie-plannen. Nou dan ben je ook weer van je stikstof-probleem af.

Case closed.
Ligt eraan of ze hun bedrijf en land verkopen. Als een andere boer het koopt schiet je weinig op.

quote:
Gewoon doorgaan tot het laatste stukje mooie natuur uit Nederland weg is. De tranen springen in mijn ogen terwijl ik dit typ.
Je verwart met mest geïnjecteerde weilanden, omgeploegde akkers en stallen met natuur?

Of erken je ineens het stikstofprobleem?
pi_190484554
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 21:14 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Case closed.

Er is niets natuurlijks aan weilanden. Juist door die extreem intensieve veeteld die ook voor het stikstof probleem zorgt leeft er nauwelijks nog wat in de weides.

Ze staan hier woensdag blijkbaar bijna in de achtertuin, eens kijken wat er gebeurd.
pi_190484699
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2019 21:24 schreef kipknots het volgende:

[..]

Er is niets natuurlijks aan weilanden. Juist door die extreem intensieve veeteld die ook voor het stikstof probleem zorgt leeft er nauwelijks nog wat in de weides.

Ze staan hier woensdag blijkbaar bijna in de achtertuin, eens kijken wat er gebeurd.
Kom maar eens kijken wat er hier in Brabant nog allemaal in de weides leeft. Ik heb hier gewoon egeltjes in mijn tuin. :)

...en die breng ik allemaal terug naar het bos, wat hier ook vlakbij ligt, en aan het bos grenzen die weilanden.

Dat is prachtig. Vind ik.
  maandag 16 december 2019 @ 21:32:13 #262
Why is all the rum gone?
pi_190484752
Kutboeren
pi_190484796
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 21:30 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Kom maar eens kijken wat er hier in Brabant nog allemaal in de weides leeft. Ik heb hier gewoon egeltjes in mijn tuin. :)
Dat maakt "weilanden" nog geen natuur.

Je hebt egeltjes in je tuin en dat komt door de weilanden...zozo...

quote:
...en die breng ik allemaal terug naar het bos, wat hier ook vlakbij ligt, en aan het bos grenzen die weilanden.

Dus je haalt de egeltjes uit hun leefomgeving waar ze eten vinden (hopelijk niet midden in het seizoen als ze jongen hebben) en zet ze aan de rand bij het bos? Klinkt als een succes :')
pi_190484807
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 21:34 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Je snapt heus mijn punt wel.
pi_190484869
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 21:34 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

[..]

Dus je haalt de egeltjes uit hun leefomgeving waar ze eten vinden (hopelijk niet midden in het seizoen als ze jongen hebben) en zet ze aan de rand bij het bos? Klinkt als een succes :')
Jij wilt dat dat egeltje wordt overreden door een auto? Liefst een elektrische auto?
pi_190484887
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 21:34 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Je snapt heus mijn punt wel.
Nee... weilanden hebben weinig te maken met natuur... het is ingezaaide grond om gras op te laten groeien, zwaar bemest (en dus veel stikstof). En dat wordt geoogst voor het hooi, af en toe graast er nog een koe op maar die staan vooral op stal.
pi_190484926
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 21:37 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Nee... weilanden hebben weinig te maken met natuur... het is ingezaaide grond om gras op te laten groeien, zwaar bemest (en dus veel stikstof). En dat wordt geoogst voor het hooi, af en toe graast er nog een koe op maar die staan vooral op stal.
Owh de koeien hier staan vooral op stal?

Owh jah. Jij bent hier al heel vaak geweest, zeker?
pi_190484934
pi_190484940
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 21:30 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

https://www.boerenlandvogels.nl/node/99

Oftewel, door de huidige intensieve landbouw lijken er een stuk minder egeltjes rond te scharrelen.
pi_190484994
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2019 21:39 schreef kipknots het volgende:

[..]

https://www.boerenlandvogels.nl/node/99

Oftewel, door de huidige intensieve landbouw lijken er een stuk minder egeltjes rond te scharrelen.
Ja, ik kan jullie hier wel allemaal uitnodigen, maar ik had hier laats nog een egeltje in mijn boodschappentas.

Maar goed.

Die boeren moeten weg, dus ze moeten weg.

Succes ermee!
pi_190485047
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 21:36 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Jij wilt dat dat egeltje wordt overreden door een auto?
Egels leggen gemiddeld 2 tot 3 kilometer per nacht af, mannetjes wat meer dan de vrouwtjes.

Een egel verplaatsen is niet zo slim, ze blijven niet waar je ze neerzet.
De kans is alleen maar groter dat ze doodgereden worden bij het terugzoeken van hun leefomgeving waar je ze iedere keer uithaalt.

quote:
Liefst een elektrische auto?
Doe niet zo achterlijk.
pi_190485080
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 21:38 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Owh de koeien hier staan vooral op stal?

Owh jah. Jij bent hier al heel vaak geweest, zeker?
Eh ja, eigenlijk wel.

Maar ik woon in Friesland tussen de boeren, en ook hier staan ze veel op stal.
Ik weet dat het bij jullie meer varkens zijn dan koeien, maar toch.
pi_190485120
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 21:41 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja, ik kan jullie hier wel allemaal uitnodigen, maar ik had hier laats nog een egeltje in mijn boodschappentas.

Maar goed.

Succes ermee!
Oh, alweer? Dat zei je gisteren ook al.
pi_190485123
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 21:43 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Egels leggen gemiddeld 2 tot 3 kilometer per nacht af, mannetjes wat meer dan de vrouwtjes.

Een egel verplaatsen is niet zo slim, ze blijven niet waar je ze neerzet.
De kans is alleen maar groter dat ze doodgereden worden bij het terugzoeken van hun leefomgeving waar je ze iedere keer uithaalt.
[..]

Doe niet zo achterlijk.
Ja, en als ik dat egeltje in mijn achtertuin laat eten mijn katten hem op. Of maken hem dood. Dat kunnen ze wel ondanks die stekeltjes voordat je daar weer over begint.

Bovendien hebben mensen ook honden in de tuin.
  maandag 16 december 2019 @ 21:46:23 #275
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190485131
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 21:37 schreef TheFreshPrince het volgende:

Jij zei dat je bij mij uit de buurt kwam maar kom jij wel eens buiten?
pi_190485168
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 21:46 schreef AchJa het volgende:

[..]

Jij zei dat je bij mij uit de buurt kwam maar kom jij wel eens buiten?
Ja, bij hem in Frieslanf staan de koeien altijd op stal en die weilanden zijn er voor de sier.
pi_190485178
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 21:46 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja, en als ik dat egeltje in mijn achtertuin laat eten mijn katten hem op. Of maken hem dood. Dat kunnen ze wel ondanks die stekeltjes voordat je daar weer over begint.
_O-

quote:
Bovendien hebben mensen ook honden in de tuin.
Honden snuffelen een keer aan een egel, prikken zich aan de stekels en lopen snel de andere kant op :')

Echt... de grootste vijand van de egel is de mens.

En door er mee te gaan slepen uit z'n zelf gekozen (!) leefomgeving help je ze zelf om zeep.
pi_190485199
quote:

[..]

Maar goed.

Succes ermee!
Dus omdat jij egeltjes hebt in je buurt en een weiland (wat kunstmatig en aangelegd is en geen natuur) is er geen probleem.

Je weet trouwens dat egeltjes verplaatsen niet handig is. Beter laat je ze in je tuin en zorg je voor beschutting, dus bladeren niet opruimen uit je tuin in de winter.

En weilanden hebben juist in Nederland de biodiversiteit en natuur weggevaagd.
pi_190485232
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 21:47 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja, bij hem in Frieslanf staan de koeien altijd op stal en die weilanden zijn er voor de sier.
Ja, de grootste klacht is dat koeien tegenwoordig bijna het hele jaar op stal staan, er zijn zelfs boeren die hun koeien altijd op stal hebben staan.

Maar er is een wet die in 2020 ingaat waarin staat dat boeren 80% van hun koeien een deel van het jaar in de wei moet laten staan. Of het gecontroleerd en gehandhaafd wordt moet ik nog zien.
pi_190485252
Mijn egels hier:

Pinda lekker!

pi_190485260
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 21:49 schreef alopio het volgende:

[..]

Dus omdat jij egeltjes hebt in je buurt en een weiland (wat kunstmatig en aangelegd is en geen natuur) is er geen probleem.

Je weet trouwens dat egeltjes verplaatsen niet handig is. Beter laat je ze in je tuin en zorg je voor beschutting, dus bladeren niet opruimen uit je tuin in de winter.

En weilanden hebben juist in Nederland de biodiversiteit en natuur weggevaagd.
Okke, dan laat ik ze wel in de tuin want the Fresh Prince zegt toch dat de hond van de buren er alleen maar aan snuffelt, terwijl hij wel al een pup heeft doodgebeten.

Bedankt voor de tip!

Is echt fijn, zo een forum.
pi_190485287
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 21:52 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Okke, dan laat ik ze wel in de tuin want the Fresh Prince zegt toch dat de hond van de buren er alleen maar aan snuffelt, terwijl hij wel al een pup heeft doodgebeten.

Bedankt voor de tip!

Je buren hebben een gestoorde hond maar ook dan is de kans groot dat hij geen egels pakt, zeker niet als ze zich oprollen.

Sowieso tussen begin juni en half november geen egels verplaatsten, ze kunnen dan jongen hebben (eerste 3 weken in het nest of de ouderen verstoppen zich in de directe omgeving). Verplaats je de egel dan vermoord je potentieel 3 tot 8 kleine egeltjes.

quote:
Is echt fijn, zo een forum.
Lastig hè, als mensen het niet met je eens zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door TheFreshPrince op 16-12-2019 21:59:35 ]
  maandag 16 december 2019 @ 21:53:50 #283
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_190485305
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 21:47 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Die weilanden zijn er voor voer. Zijn extreme mono culturen.

Het grootste deel van de tijd staat de gemiddelde koe idd op stal. Vele komen nooit buiten, zeker de vleesrunderen niet.
  maandag 16 december 2019 @ 22:05:27 #284
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190485612
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 21:50 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ja, de grootste klacht is dat koeien tegenwoordig bijna het hele jaar op stal staan, er zijn zelfs boeren die hun koeien altijd op stal hebben staan.

Maar er is een wet die in 2020 ingaat waarin staat dat boeren 80% van hun koeien een deel van het jaar in de wei moet laten staan. Of het gecontroleerd en gehandhaafd wordt moet ik nog zien.
Dik 70% van de melkveerunderen staan gewoon in de wei... En even uitgaande van 12 uur per dag buiten staan ze zo'n 140 dagen per jaar in de wei.

https://www.boerenbusines(...)maar-wel-minder-lang

Maar goed, nu krijg je dit weer...

"Ook dreigt door de uitspraak de koe in de wei te verdwijnen, omdat boeren een speciale vergunning moeten aanvragen voor het weiden en bemesten van het land."

https://www.omropfryslan.(...)k-raad-van-state?amp
  maandag 16 december 2019 @ 22:07:42 #285
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190485677
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 21:53 schreef Cause_Mayhem het volgende:

Die weilanden zijn er voor voer. Zijn extreme mono culturen.
Dat is de discussie helemaal niet.

quote:
Het grootste deel van de tijd staat de gemiddelde koe idd op stal. Vele komen nooit buiten, zeker de vleesrunderen niet.
Dat valt wel een beetje mee... Of je moet het vee ook in de herfst/ winter buiten willen laten rondlopen.
pi_190485785
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2019 22:05 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dik 70% van de melkveerunderen staan gewoon in de wei... En even uitgaande van 12 uur per dag buiten staan ze zo'n 140 dagen per jaar in de wei.

https://www.boerenbusines(...)maar-wel-minder-lang

Maar goed, nu krijg je dit weer...

"Ook dreigt door de uitspraak de koe in de wei te verdwijnen, omdat boeren een speciale vergunning moeten aanvragen voor het weiden en bemesten van het land."

https://www.omropfryslan.(...)k-raad-van-state?amp
Dat is wel wat vreemd aangezien koeien in de wei minder stikstofuitstoot per hectare opleveren dan wanneer op stal.
  maandag 16 december 2019 @ 22:12:24 #287
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190485841
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2019 22:12 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik verzin die idiote regelgeving niet he? ;)
Nee, klopt :P

Loop je wel eens met egeltjes te sjouwen in boodschappentassen? :D
  maandag 16 december 2019 @ 22:17:40 #289
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190486060
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2019 22:17 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik heb ze regelmatig in de tuin. Vaak zitten ze samen met de kat aan de brokjes.
Ja, kan ik me voorstellen. De egels hier eten ook kattenbrokken, meelwormen, pinda's, etc. En er zal vast wel eens een kat van mee snoepen, al heb ik hier nu marterverjagers die ook de meeste katten verjagen (op 1 na die volgens mij doof en heel dik is).

Volgend jaar heb ik hier als het goed is een paar overdekte overwinterplaatsen voor egels in de tuin. Ga ze zelf maken.

Een paar dagen terug sprong de verlichting buiten nog aan vanwege een egel dus ze zijn nog actief.
  maandag 16 december 2019 @ 22:39:45 #291
24533 ACT-F
pi_190486547
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2019 11:46 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Precies. De boeren gaan heus niet hun eigen glazen ingooien. Wat ze produceren vindt de weg wel naar de markt, maar niet via de Nederlandse supermarkt. Je moet ouderwets weer en wind trotseren om bij de groenteboer en slager je versproducten te halen in plaats van een comfortable supermarkt. Brrrrrr :{ :') Dus vanaf a.s. woensdag:

Dat zou een mooie stunt zijn *O* _O_
  maandag 16 december 2019 @ 22:42:14 #292
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_190486597
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2019 22:07 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat is de discussie helemaal niet.
[..]

Dat valt wel een beetje mee... Of je moet het vee ook in de herfst/ winter buiten willen laten rondlopen.
Nee
Dat wil ik niet.

Maar feit is dat vele runderen meer op stal staan dan buiten.
Bij melkvee is het marketing om uren buiten te promoten. Bij vleesrunderen amper tot niet.

Nu vind ik persoonlijk runderen in Nederland geen goed vb. Die hebben het binnen vaak beter dan buiten in die weides zonder enige beschutting.
Hebben gemiddeld genomen aardig ruime stallen. Met gelbedjes en kratsborstels. Kunnen zelfs een blij hopje doen in de stal.

Ik heb eigenlijk niets tegen de gemiddelde runderstal. Maar zeggen dat ze zoveel buiten lopen en die weilanden gebruikt worden om runderen lekker buiten te laten lopen is een leugen.
Net zoals dat die weides zo'n leuke aanvulling zijn voor 'de natuur'. Want dat zijn ze niet.
pi_190486752
Waarom blijven me maar over "de boeren" spreken. Boerend nederland is verdeeld over tientalle actiecomitees. Er is 1 partij die met acties dreigt maar gern controle heeft over de lokale initiatieven.
speak only if it improves the silence.
pi_190486850
Het lijkt erop dat we ook bezoek krijgen van een paar Duitsers.. :7
  maandag 16 december 2019 @ 22:59:33 #295
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_190487019
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2019 22:52 schreef rareman1 het volgende:
Het lijkt erop dat we ook bezoek krijgen van een paar Duitsers.. :7
tja de voorman van fdf was al bang dat oude tijden zouden herleven.
Tot nooit .......
pi_190487153
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 22:59 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

tja de voorman van fdf was al bang dat oude tijden zouden herleven.
Niet echt handig die toespraak.. Maar goed.

https://www.telegraaf.nl/(...)an-bij-protestboeren
pi_190487353
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2019 23:06 schreef rareman1 het volgende:

[..]

Niet echt handig die toespraak.. Maar goed.

https://www.telegraaf.nl/(...)an-bij-protestboeren
Laat die Duitsers dat lekker in Duitsland doen :').
pi_190487461
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 23:16 schreef pussycatdoll het volgende:

[..]

Kunnen zo ook wel.

[ Bericht 8% gewijzigd door rareman1 op 16-12-2019 23:22:19 (Kut smiley) ]
  maandag 16 december 2019 @ 23:24:40 #299
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_190487539
quote:

[..]

Maar goed.

Succes ermee!
Ik woon midden in een stad en hier zijn ook egels.
pi_190487620
quote:
7s.gif Op maandag 16 december 2019 23:24 schreef borbit het volgende:

[..]

Ik woon midden in een stad en hier zijn ook egels.
Ook koeien?
  maandag 16 december 2019 @ 23:28:27 #301
24533 ACT-F
pi_190487623
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 23:16 schreef pussycatdoll het volgende:

[..]

Nein man.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')