abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 10 december 2019 @ 19:07:11 #1
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190366367
Nog 10 nachtjes slapen en dan goan vur beginne! *O* *O*

We hebben gedaan waar ik stiekem al een tijdje van droomde: we hebben een huis gekocht in een dorpje dichter bij mijn familie. En wat voor huis: 160 m2 woonoppervlak, een ruime tuin binnenplaats en direct aan het bos en vlakbij het water. Er moet alleen wel nog een en ander gebeuren...

Plaatjes bij de praatjes in een spoiler voor het scrollen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gelukkig verkocht ik mijn huidige huis gisteren voor de hoofdprijs en dat maakt dat we aardig aan de klus kunnen. Op het lijstje tot nu toe als allerbelangrijkste: een nieuwe keuken uitzoeken!

Een nieuwe keuken, dit is het ontwerp:






Maar dan waarschijnlijk in een combinatie van wit eiland, groene wandkast en een grijs blad op het eiland en het spoeldeel en een houten barblad.

Wat mooie details:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Over de kleur van de deurtjes en grepen of niet wordt nog flink gediscussieerd. Vrijdagochtend zitten we weer bij de keukenzaak om het er nog maar eens over te hebben.

Andere grote klussen op de lijst:
- overal de plafonds eruit en het hele huis laten stuken
- de tussenmuur tussen keuken en woonkamer eruit
- het oude buitenkozijn tussen keuken en serre eruit
- de vloerverwarming beneden uitbreiden van alleen de serre en badkamer en aanbouw naar de hele benedenverdieping
- de wc beneden hangend maken (dit heeft geen haast)
- deze akelige trap dichtzetten of vervangen


En dan vergeet ik nog een miljoen dingen, zoals de rare ventilatieroosters op de slaapkamers dichtmaken, heel veel leidingwerk beneden, de spauwmuur isoleren, de brandgevaarlijke isolatie van het dak trekken en er betere isolatie tegenaan zetten en het - afhankelijk van hoe dat budgettair gaat lopen - installeren van zonnepanelen en een warmtepomp.


Ohja, en we zijn een vloer aan het uitzoeken. Voor boven is het relatief eenvoudig: een warme kleur laminaat, klaar. Beneden gingen we eigenlijk ook voor een fijne laminaat, maar er is nu dus extra budget en dat maakt dat we de vloerverwarming gaan uitbreiden en budget hebben voor tegels. Maar hoe kies je die dan voor een huis dat zo groot is?

We hebben wel wat contenders:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 53% gewijzigd door Tink89 op 10-12-2019 19:45:59 ]
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 10 december 2019 @ 19:17:16 #2
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190366538
Oh jongens, even een snelle technische update:

Op de een of andere manier kon ik geen nieuw deal openen (die knop was op magische wijze bij mij niet te zien). @Lucky_Strike ging me redden, maar dat wilde niet echt helpen, dus er wordt aan een nieuwe OP gewerkt...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190366705
Ik lees weer mee!
Resistance is futile.
  dinsdag 10 december 2019 @ 19:55:49 #4
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190367181
En we gaan meteen op de vloerverwarming in... Dit zit er nu (wat een kermis, of ligt dat aan mij?) en er moet nog een vierkante meter of 60 bij. Hoe gaan we dat aanpakken?





K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190367247
Dat moet een grotere verdeler worden. Dat ding met die rode motor, dat is je verdeler. En die heeft nu 2 groepen. En daar zullen groepen bij moeten komen. Ongeveer 10m2 per groep, dus dat zijn er 6. En dan is het interessanter om een verdeler te nemen waar 8 groepen op kunnen dan een verdeler van 6 en eentje van 2 er naast.
  dinsdag 10 december 2019 @ 20:01:23 #6
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190367268
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 19:59 schreef Puala het volgende:
Dat moet een grotere verdeler worden. Dat ding met die rode motor, dat is je verdeler. En die heeft nu 2 groepen. En daar zullen groepen bij moeten komen. Ongeveer 10m2 per groep, dus dat zijn er 6. En dan is het interessanter om een verdeler te nemen waar 8 groepen op kunnen dan een verdeler van 6 en eentje van 2 er naast.
Klinkt logisch. Ik googelde wat zoiets ongeveer kost, maar kom er nog niet helemaal uit. Zijn er merken oid die aan te raden zijn?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190367963
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 20:01 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Klinkt logisch. Ik googelde wat zoiets ongeveer kost, maar kom er nog niet helemaal uit. Zijn er merken oid die aan te raden zijn?
Vast wel, maar ik heb er een vakman voor ingehuurd en me er zelf niet in verdiept.
pi_190372115
Ik dacht dat wij tussen de 1000 en 1500 euro kwijt waren voor de hele benedenverdieping laten doen (Weghalen radiotoren, afdoppen, frezen, leggen, controleren e.d. Totaalplaatje zeg maar). Was een 60m2 ongeveer denk ik.

Maar hey, gefeliciteerd met verkoop van je huis! Superfijn! Wanneer in principe tekenen?
pi_190372722
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 20:01 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Klinkt logisch. Ik googelde wat zoiets ongeveer kost, maar kom er nog niet helemaal uit. Zijn er merken oid die aan te raden zijn?
Wij hebben alles via vloerverwarmingdiscounter in Drunen besteld.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  woensdag 11 december 2019 @ 10:30:56 #10
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190376178
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 23:03 schreef NicolasJoy het volgende:
Ik dacht dat wij tussen de 1000 en 1500 euro kwijt waren voor de hele benedenverdieping laten doen (Weghalen radiotoren, afdoppen, frezen, leggen, controleren e.d. Totaalplaatje zeg maar). Was een 60m2 ongeveer denk ik.

Maar hey, gefeliciteerd met verkoop van je huis! Superfijn! Wanneer in principe tekenen?
Volgende week ofzo, de contracten worden nu opgemaakt.

En dat klinkt betaalbaar... *O*
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190377047
Die vierde tegel lijkt een beetje op die van ons. Heel erg mooi!
pi_190377485
Ik zie in je OP staan:

de vloerverwarming beneden uitbreiden van alleen de serre en badkamer en aanbouw naar de hele benedenverdieping
- de wc beneden hangend maken (dit heeft geen haast)

En

Ohja, en we zijn een vloer aan het uitzoeken. Voor boven is het relatief eenvoudig: een warme kleur laminaat, klaar. Beneden gingen we eigenlijk ook voor een fijne laminaat, maar er is nu dus extra budget en dat maakt dat we de vloerverwarming gaan uitbreiden en budget hebben voor tegels. Maar hoe kies je die dan voor een huis dat zo groot is?

Besef dat je je toilet hangend maken moet doen voor je je toilet laat betegelen. Tenzij je daar geen vloerverwarming + tegels neemt. Dan is het natuurlijk niet nodig, maar je afvoer gaat anders lopen dus als je daar wel aan de gang gaat moet het vooraf. en een toilet vervangen valt qua kosten heel erg mee.
  woensdag 11 december 2019 @ 14:44:38 #13
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190379872
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 11:57 schreef Puala het volgende:
Ik zie in je OP staan:

de vloerverwarming beneden uitbreiden van alleen de serre en badkamer en aanbouw naar de hele benedenverdieping
- de wc beneden hangend maken (dit heeft geen haast)

En

Ohja, en we zijn een vloer aan het uitzoeken. Voor boven is het relatief eenvoudig: een warme kleur laminaat, klaar. Beneden gingen we eigenlijk ook voor een fijne laminaat, maar er is nu dus extra budget en dat maakt dat we de vloerverwarming gaan uitbreiden en budget hebben voor tegels. Maar hoe kies je die dan voor een huis dat zo groot is?

Besef dat je je toilet hangend maken moet doen voor je je toilet laat betegelen. Tenzij je daar geen vloerverwarming + tegels neemt. Dan is het natuurlijk niet nodig, maar je afvoer gaat anders lopen dus als je daar wel aan de gang gaat moet het vooraf. en een toilet vervangen valt qua kosten heel erg mee.
We laten niet betegelen, dat doen we zelf. En de drempel bij het toilet blijft bestaan, denk ik. Dus die tegels kunnen altijd later nog. Maar txs voor de tip! Vloerverwarming doen we daar niet, want de badkamer beneden heeft ook een toilet en vloerverwarming en ik vermoed dat we dat veel vaker gaan gebruiken dan het 'gastentoilet' in de hal. Dat doe ik nu zelfs al met mijn toilet in de badkamer bovenaan de trap.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190382797
Als je nadenkt over een warmtepomp, dan heeft dat gevolgen voor je vloerverwarming.

Je hebt dan een lage temperatuur verdeler nodig zonder pomp. Ook moet je dan grotere diameters aanvoerleiding hebben omdat je meer liters water per minuut rondpompt (flow).

Ik zou overwegen dan ook boven vloerverwarming te leggen of de radiatoren te vervangen door convectoren geschikt voor lage temperatuur.
  woensdag 11 december 2019 @ 19:22:52 #15
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190384366
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 17:53 schreef tux87 het volgende:
Als je nadenkt over een warmtepomp, dan heeft dat gevolgen voor je vloerverwarming.

Je hebt dan een lage temperatuur verdeler nodig zonder pomp. Ook moet je dan grotere diameters aanvoerleiding hebben omdat je meer liters water per minuut rondpompt (flow).

Ik zou overwegen dan ook boven vloerverwarming te leggen of de radiatoren te vervangen door convectoren geschikt voor lage temperatuur.
Dank voor de tips! Ik wist niet dat een verdeler anders was voor een warmtepomp dan voor een cv-ketel. De basis is toch hetzelfde? Namelijk dat je water rondpompt dat zo'n vijf graden warmer is dan de gewenste temperatuur? Tell me more!

Boven vloerverwarming gaan we niet doen. We hebben de verwarming Boven nooit aan, alleen die op de badkamer. En die zouden we kunnen vervangen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190385545
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 19:22 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Dank voor de tips! Ik wist niet dat een verdeler anders was voor een warmtepomp dan voor een cv-ketel. De basis is toch hetzelfde? Namelijk dat je water rondpompt dat zo'n vijf graden warmer is dan de gewenste temperatuur? Tell me more!

Boven vloerverwarming gaan we niet doen. We hebben de verwarming Boven nooit aan, alleen die op de badkamer. En die zouden we kunnen vervangen.
Een CV ketel maakt water van 60-90 graden afhankelijk van de instellingen, een warmtepomp maar maximaal 40 graden. Het eerste noem je hoge temperatuur (HT), het tweede lage temperatuur (LT).

Een vloer mag maar maximaal water van zo'n 40 graden krijgen. Anders krijg je scheuren in de dekvloer.

Daarom is een HT verdeler voorzien van een eigen pomp en mengt deze een deel van de retour bij om het water op de juiste temperatuur te krijgen. Sluit je deze aan op een warmtepomp, dan krijg je het niet warm. De vloer en het CV circuit zijn feitelijk twee circuits.

Daarnaast wil een warmtepomp graag een zo klein mogelijk verschil tussen aanvoer en retour, dan werkt de warmtepomp op zijn meest efficiënt. Voor de VV betekent dit dat het afgegeven vermogen afneemt.
Dit is overigens ook het punt met radiatoren, die gaan ook veel minder vermogen afgeven op lage temperatuur. Het kan werken met een warmtepomp maar niet altijd.

Dit kun je compenseren door het water sneller rond te pompen. Dit noem je ook wel flow. De pomp en het mengventiel op een HT verdeler hinderen dit. Een LT verdeler is hydraulisch neutraal: de vloer vormt één circuit met de aanvoer en retour. De warmtepomp kan dan zelf bepalen hoeveel liter per minuut er door de vloer gaat. Een LT verdeler heeft vaak ook een veel grotere diameter voor de aanvoer en retour. Ik heb hier een HT verdeler met 1/2 inch vervangen voor een LT verdeler met 1 inch bij de overstap naar een warmtepomp. Allebei 4 groepen.

Dan heb je nog het feit dat je kan koelen met een warmtepomp. Een kunststof verdeler voorkomt condensatie op de verdeler.

Nu kan het andersom ook prima. Als je start met een CV ketel, en je kan de aanvoer temperatuur begrenzen op max 40 graden dan kun je ook een LT verdeler toepassen. Dat is gelijk een mooie test om te zien of je huis warm te krijgen is met LT verwarming. Als dit lukt, lukt het met een warmtepomp ook wel over algemeen. Het is daarnaast ook lekker zuinig. Een aanvoer van 90 graden is vaak nergens voor nodig, maar is vaak zo ingesteld omdat het makkelijk is en het gegarandeerd warm is.
  donderdag 12 december 2019 @ 14:49:35 #17
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190398775
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2019 20:04 schreef tux87 het volgende:

<knip>
Txs! Dat helpt echt enorm :D We gaan ons erin verdiepen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 12 december 2019 @ 20:27:14 #18
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190404670
Zo, nog even wat belangrijke administratieve zooi geregeld: opstal- en inboedelverzekering, gas en stroom op het nieuwe adres... wel zo handig *O*
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zaterdag 14 december 2019 @ 17:13:00 #19
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190439307
Wij hakten vandaag knopen door :-D

Het wordt een volledig matwitte keuken. We hebben honderd combinaties van groen en wit bekeken, maar kwamen er niet uit en kwamen vervolgens in de showroom langs een groene muur met een witte verzonken hoge kast en dat was me toch mooi. Dus die combi wordt het.

Daarnaast hebben we bij een bladenboer een heel mooi granieten blad met een gebrande afwerking uitgezocht en zijn we bij de lokale houthandel geweest voor de bar. Niks laminaat, gewoon echte, pure materialen O+

Plaatjes volgen, eerst even de opstalverzekering opnieuw regelen. We werden alsnog afgewezen omdat er asbest in de garage zit. Denk je alle noodzakelijke dingen geregeld te hebben... -O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zaterdag 14 december 2019 @ 17:20:05 #20
149959 SQ
snelle trees
pi_190439473
Ah jammer, dat groen vond ik juist wel een leuke "anders dan anders" touch geven. Maar dit wordt vast ook mooi. Voor wat voor kleur blad ga je nu?
disclaimer
  zaterdag 14 december 2019 @ 17:23:22 #21
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190439544
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2019 17:20 schreef SQ het volgende:
Ah jammer, dat groen vond ik juist wel een leuke "anders dan anders" touch geven. Maar dit wordt vast ook mooi. Voor wat voor kleur blad ga je nu?
Dat groen was ook tof, maar van dichtbij waren die frontjes gewoon niet zo mooi eigenlijk... Je ziet heel erg dat ze beplakt zijn met folie en niet gespoten. En daar ergerde ik me dood aan elke keer als we ze van dichtbij bekeken.

Het blad wordt:


En de houten oplegger wordt op maat gemaakt van kersenhout en dan blank afgelakt.


En voor een idee van de kleurcombi:
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zaterdag 14 december 2019 @ 17:36:31 #22
149959 SQ
snelle trees
pi_190439879
Ga je dan nog steeds voor dat gunmetal? Zo'n donker blad is wel heel tijdloos :Y
disclaimer
  zaterdag 14 december 2019 @ 17:38:42 #23
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190439913
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2019 17:36 schreef SQ het volgende:
Ga je dan nog steeds voor dat gunmetal? Zo'n donker blad is wel heel tijdloos :Y
Daar twijfelen we over nu. Het past wel prachtig (ze hadden het er in de winkel ook onder hangen in een voorbeeldblad), maar de apparatuur is rvs en dan wordt het misschien een beetje kermis...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zaterdag 14 december 2019 @ 18:11:51 #24
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_190440435
Dat donkere blad zo is mooi zeg! Nooit eerder gezien eigenlijk
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator zaterdag 14 december 2019 @ 18:17:36 #25
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_190440495
Die kleurcombinatie tussen de keuken en de muur is zeker niet slecht, past prima eigenlijk !
Bijzonder aanrechtblad ook ^O^
  zaterdag 14 december 2019 @ 18:29:34 #26
149959 SQ
snelle trees
pi_190440629
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2019 18:11 schreef Molo het volgende:
Dat donkere blad zo is mooi zeg! Nooit eerder gezien eigenlijk
Niet? Dat is gevlamd graniet :Y was een jaar of tien geleden ook redelijk populair toen wij onze vorige keuken kochten.
disclaimer
  zaterdag 14 december 2019 @ 19:22:02 #27
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190441346
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2019 18:29 schreef SQ het volgende:

[..]

Niet? Dat is gevlamd graniet :Y was een jaar of tien geleden ook redelijk populair toen wij onze vorige keuken kochten.
Ik had het ook nog nooit gezien. Vind het echt heel mooi. Komt dan wel een losse marmeren werkplaat bij voor fondant enzo.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190441363
Verstandige keuze om 1 kleur van de keuken te laten vervallen en wat een bijzonder aanrechtblad, nog nooit gezien
  zaterdag 14 december 2019 @ 20:42:41 #29
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_190442930
Fijn dat alle keukenkeuzes gemaakt zijn! Het klinkt alsof het heel mooi wordt.

Heb je nog kunnen nadenken over de trap? Uitgezocht wat een nieuwe trap zou kosten bijvoorbeeld?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 14 december 2019 @ 21:53:35 #30
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_190444317
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2019 18:29 schreef SQ het volgende:

[..]

Niet? Dat is gevlamd graniet :Y was een jaar of tien geleden ook redelijk populair toen wij onze vorige keuken kochten.
Ik heb nog nooit een keuken gekocht of gezocht :P

Ik dacht eigenlijk dat dit composiet was ofzo
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 15 december 2019 @ 07:24:21 #31
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190450101
Nee, echt graniet O+

En de trap heeft even plaats gemaakt voor nadenken over vloerverwarming O~)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 15 december 2019 @ 08:50:16 #32
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_190450422
Oeh lekker. Ik heb dat plan net losgelaten zelf.
Wanneer moeten jullie je huidige huis eigenlijk uit?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 15 december 2019 @ 09:37:28 #33
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190450821
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 08:50 schreef Lemijn het volgende:
Oeh lekker. Ik heb dat plan net losgelaten zelf.
Wanneer moeten jullie je huidige huis eigenlijk uit?
15 mei 8-)

En waarom heb je het losgelaten?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 15 december 2019 @ 09:38:17 #34
149959 SQ
snelle trees
pi_190450832
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 09:37 schreef Tink89 het volgende:

[..]

15 mei 8-)

En waarom heb je het losgelaten?
Oh wauw, dat is wel royaal veel tijd gelukkig! Dan moet je toch ver kunnen komen.
disclaimer
  zondag 15 december 2019 @ 09:40:34 #35
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190450862
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2019 09:38 schreef SQ het volgende:

[..]

Oh wauw, dat is wel royaal veel tijd gelukkig! Dan moet je toch ver kunnen komen.
Bewuste keuze. We wilden eigenlijk 1 mei (en dus een half jaar voor de verbouwing), maar de kopers liever twee weken eerder of twee weken later. En aangezien ik de laatste drie weken van april vakantie heb, gingen we naar twee weken later.

Kleine kanttekening: we hebben nog geen sloophulp gevonden voor vanaf vrijdag, meneer Tink werkt bijna elk weekend 1 dag en prul slaapt niet makkelijk op andere plekken.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 15 december 2019 @ 09:43:38 #36
149959 SQ
snelle trees
pi_190450894
Ja, en jullie hebben de afstand niet mee natuurlijk. Heb je wel een aannemer? Wanneer begint die?
disclaimer
  zondag 15 december 2019 @ 09:49:49 #37
149959 SQ
snelle trees
pi_190450942
En heb je dan géén vakantie rondom je verhuizing zelf? Of ga je dan eind april al over?
disclaimer
  zondag 15 december 2019 @ 10:21:58 #38
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_190451231
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 09:40 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Kleine kanttekening: we hebben nog geen sloophulp gevonden voor vanaf vrijdag,
Ik heb twee 7 jarige voor je. Die kunnen alles slopen ;)
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  maandag 16 december 2019 @ 08:34:44 #39
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190471568
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2019 09:43 schreef SQ het volgende:
Ja, en jullie hebben de afstand niet mee natuurlijk. Heb je wel een aannemer? Wanneer begint die?
Nee, we doen alles zelf/besteden het direct uit aan de stucadoor/gasleidingmeneer. MeneerTink is superhandig en ik kan ook aardig wat. Het scheelt ook dat we niks constructiefs doen (tenzij we alsnog in de knoei komen met het kozijn in de oude achtergevel).

quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2019 09:49 schreef SQ het volgende:
En heb je dan géén vakantie rondom je verhuizing zelf? Of ga je dan eind april al over?
Jawel, laatste drie weken van april en we willen medio april zo'n beetje over.

quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 10:21 schreef lipje het volgende:

[..]

Ik heb twee 7 jarige voor je. Die kunnen alles slopen ;)
Nice, ook schrootjesplafonds? ;)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190471714
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 08:34 schreef Tink89 het volgende:
[..]

Nice, ook schrootjesplafonds? ;)
Oh daar ga je aan hangen en dan rits je ze zo van t plafond. Even zorgen dat er geen spullen onder staan en gaan met die banaan. Wel even zorgen voor genoeg bouwcontainers om het kwijt te kunnen.
  maandag 16 december 2019 @ 09:05:37 #41
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190471808
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 08:54 schreef Puala het volgende:

[..]

Oh daar ga je aan hangen en dan rits je ze zo van t plafond. Even zorgen dat er geen spullen onder staan en gaan met die banaan. Wel even zorgen voor genoeg bouwcontainers om het kwijt te kunnen.
Dat laatste is wel een dingetje nog ja... :X
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190471860
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 09:05 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Dat laatste is wel een dingetje nog ja... :X
Dat valt toch wel mee? Vandaag bellen en morgen staat ie er bij veel bedrijven ;)
  maandag 16 december 2019 @ 10:02:14 #43
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190472350
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 09:12 schreef Puala het volgende:

[..]

Dat valt toch wel mee? Vandaag bellen en morgen staat ie er bij veel bedrijven ;)
Jawel, maar ik moet het wel nog even fixen...

Verder loopt het goed hoor:
- opstal- en inboedelverzekering geregeld - voor de tweede keer :')
- tweede stukadoor komt vrijdag kijken en dan kunnen we één van de twee gaan kiezen
- blad uitgezocht bij de steenboer
- hout uitgezocht bij de houthandel/meubelmaakmensen
- een constructeur onder de speeddial voor als we toch moeten gaan rommelen in de achtergevel
- vervoer van (slaap)bank, box voor prul, een hele zooi gereedschap, koffie en toebehoren, een klustafel en een zooi rekken voor in de garage geregeld.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 16 december 2019 @ 15:37:46 #44
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190477875
En dan trekt je koper zich terug omdat hij op meerdere huizen een bod gedaan heeft... -O- -O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190477965
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 15:37 schreef Tink89 het volgende:
En dan trekt je koper zich terug omdat hij op meerdere huizen een bod gedaan heeft... -O- -O-
Oh nee
pi_190477971
Tering -O-
pi_190477995
Maare, was dat niet contractueel dichtgetimmerd dan?
  maandag 16 december 2019 @ 15:50:18 #48
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190478023
Contract zou woensdag getekend worden... en ook dan hebben ze nog drie dagen bedenktijd.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190478059
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 15:50 schreef Tink89 het volgende:
Contract zou woensdag getekend worden... en ook dan hebben ze nog drie dagen bedenktijd.

Oh, ik dacht dat het vorige week al verkocht was. Wat zegt je makelaar? En nu?
  maandag 16 december 2019 @ 16:00:34 #50
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190478152
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 15:37 schreef Tink89 het volgende:
En dan trekt je koper zich terug omdat hij op meerdere huizen een bod gedaan heeft... -O- -O-
Nee.. Wat een ellende zeg.. -O-
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 16 december 2019 @ 16:01:13 #51
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190478159
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2019 15:53 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Oh, ik dacht dat het vorige week al verkocht was. Wat zegt je makelaar? En nu?
Ja, mondelinge overeenstemming bereikt. Contract zou woensdag getekend worden.

En we hebben een plan B-koper met aardig wat budget minder... die gelukkig nog steeds geïnteresseerd is. En nog iemand die al een paar keer gemaild heeft of het echt verkocht is. Dus die heb ik even een berichtje gestuurd (ik heb geen telefoonnummer).

Het komt vast goed, maar ik vrees dat we er al snel een duizend of 11 bij inschieten.


En de makelaar zegt: andere mensen berichten, eerste plan B-koper bellen en dan bedenken of we met dat bod akkoord willen gaan of gaan afwachten. Dus dat ga ik vanavond even met mr. Tink overleggen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator maandag 16 december 2019 @ 18:11:56 #52
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_190480259
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 15:37 schreef Tink89 het volgende:
En dan trekt je koper zich terug omdat hij op meerdere huizen een bod gedaan heeft... -O- -O-
Godsakke ! Dat meen je niet... -O- -O-
  maandag 16 december 2019 @ 18:52:57 #53
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190480879
Shiiiit! -O-
***
pi_190482944
Hoeveel geïnteresseerden had je nog?

Soms kun je er nog meer geld uithalen á "We willen jou toch nog de kans geven je bod te verhogen/een laatste bod neer te leggen alvorens we het huis opnieuw op de markt brengen"...
  maandag 16 december 2019 @ 20:30:34 #55
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190483031
De plan B koper heeft nog interesse, de andere heeft al iets anders. Dus concreet ligt er nu nog één bod van precies de vraagprijs. We kunnen dat accepteren en het afronden of we gaan zitten wachten op een hoger bod, maar dan moet mijn verhuishuis ook nog een keer helemaal netjes en kunnen we niet de logeerkamer vol stouwen met dozen enzo. En dan is het maar de vraag of er een beter bod komt. Onze vraagprijs is al stevig...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190484819
Oei balen!
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_190490631
Mooie ellendeling, waar is de rechtmatigheid van een mondelinge overeenkomst gebleven?

Soms is het beter om je "verlies" te nemen en nu door te pakken met optie B maar als de markt ook zo absurd is bij jullie, wellicht toch weer op de markt.
Laat die handjes wapperen!
  dinsdag 17 december 2019 @ 08:01:32 #58
149959 SQ
snelle trees
pi_190490669
Jeetje tink, dat suckt! Wat een bijzondere aankooptactiek ook :?
disclaimer
  dinsdag 17 december 2019 @ 08:10:48 #59
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190490718
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 07:55 schreef Gieliovd het volgende:
Mooie ellendeling, waar is de rechtmatigheid van een mondelinge overeenkomst gebleven?

Soms is het beter om je "verlies" te nemen en nu door te pakken met optie B maar als de markt ook zo absurd is bij jullie, wellicht toch weer op de markt.
We twijfelen dus behoorlijk nu... Aan de ene kant denk ik 'prima, het is verkocht voor meer dan we in gedachten hadden en doooooor' en aan de andere kant denk ik 'toch maar weer bezichtigingen, opnieuw alles netjes maken enz.'. Maar we krijgen vrijdag ook de sleutel van het nieuwe huis en eigenlijk wil ik me gewoon heel graag daarop focussen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2019 08:01 schreef SQ het volgende:
Jeetje tink, dat suckt! Wat een bijzondere aankooptactiek ook :?
Ja, al snap ik het ergens in deze bizarre markt ook wel weer...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190491536
Ik zou een fatsoenlijke makelaar inzetten en voor een volgende ronde gaan, het gaat toch wel om een erg groot bedrag
  dinsdag 17 december 2019 @ 09:50:35 #61
149959 SQ
snelle trees
pi_190491576
Waarom zou de huidige makelaar niet fatsoenlijk zijn :?
disclaimer
pi_190491631
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2019 09:50 schreef SQ het volgende:
Waarom zou de huidige makelaar niet fatsoenlijk zijn :?
Ik bedoel een echte makelaar, en geen internetmakelaar waarbij je bijna alles zelf doet. Ik kan me zo voorstellen dat Tink geen puf/tijd heeft om weer zelf rondleidingen te doen.
  dinsdag 17 december 2019 @ 09:58:31 #63
149959 SQ
snelle trees
pi_190491662
Ah ja natuurlijk. Ik dacht dat ze die al had.
disclaimer
pi_190491827
Dóór en lekker focus op het nieuwe huis is ook veel waard en dubbele lasten zijn ook een dure hobby. Is je verwachting het wel snel te kunnen verkopen voor méér, dan zeker doen. Anders lekker afscheid nemen :)
Laat die handjes wapperen!
  dinsdag 17 december 2019 @ 10:18:02 #65
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190491933
Stel nou dat de eerste koper er niet was geweest, dan hadden jullie zeer waarschijnlijk het bod van Plan B geaccepteerd toch?
Ik zou me de ellende en het risico niet nog eens op de hals halen. Verkocht is verkocht.
***
  dinsdag 17 december 2019 @ 11:02:49 #66
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190492357
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2019 09:56 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Ik bedoel een echte makelaar, en geen internetmakelaar waarbij je bijna alles zelf doet. Ik kan me zo voorstellen dat Tink geen puf/tijd heeft om weer zelf rondleidingen te doen.
Onze makelaar doet alles, behalve de bezichtigingen. Dus we doen niet bijna alles zelf. Bovendien gaat het me niet om de bezichtiging, maar om het weer helemaal opruimen van mijn huis en de verhuisdozen enzo. Daar zit veel meer werk in...

#opdebresvoordemakelaardiez'nstinkendebestdoet

En ik weet het even niet meer, maar moet nu wel een knoop doorhakken. Denk dat we dit maar gaan doen:
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2019 10:18 schreef BE het volgende:
Stel nou dat de eerste koper er niet was geweest, dan hadden jullie zeer waarschijnlijk het bod van Plan B geaccepteerd toch?
Ik zou me de ellende en het risico niet nog eens op de hals halen. Verkocht is verkocht.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190492700
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2019 10:18 schreef BE het volgende:
Stel nou dat de eerste koper er niet was geweest, dan hadden jullie zeer waarschijnlijk het bod van Plan B geaccepteerd toch?
Ik zou me de ellende en het risico niet nog eens op de hals halen. Verkocht is verkocht.
Dit inderdaad. Het is een dure actie van die niet-koper maar jullie kunnen je energie wel ergens anders in steken momenteel.
Spoilers!
  dinsdag 17 december 2019 @ 13:10:52 #68
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190494051
Jullie hebben allemaal gelijk. Net akkoord gegeven voor plan B *O*
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190494284
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 13:10 schreef Tink89 het volgende:
Jullie hebben allemaal gelijk. Net akkoord gegeven voor plan B *O*
Goed zo! Afsluiten nu. Door met de leukere dingen *O*
Spoilers!
pi_190495044
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 13:10 schreef Tink89 het volgende:
Jullie hebben allemaal gelijk. Net akkoord gegeven voor plan B *O*
Gefeliciteerd met je verkochte huis!
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  dinsdag 17 december 2019 @ 14:32:41 #71
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190495510
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 13:10 schreef Tink89 het volgende:
Jullie hebben allemaal gelijk. Net akkoord gegeven voor plan B *O*
^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 17 december 2019 @ 16:30:49 #72
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190497847
Kijk! Klaar dan en door!
Lekker hoor, nog steeds helemaal niks mis mee zo. Vlot verkocht voor een goede prijs. ^O^
***
  dinsdag 17 december 2019 @ 19:03:00 #73
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_190500608
Goede keuze volgens mij! Fijn dat je door kan :Y .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 20 december 2019 @ 06:44:38 #74
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190550795
Sleeeeeeeeuteldag *O*
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 20 december 2019 @ 06:56:34 #75
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190550838
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 06:44 schreef Tink89 het volgende:
Sleeeeeeeeuteldag *O*
Spannend!! Veel plezier straks :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_190551437
woohoo veel plezier!
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  vrijdag 20 december 2019 @ 08:33:23 #77
149959 SQ
snelle trees
pi_190551440
Have fun, tink!
disclaimer
pi_190551575
Welkom tink en succes met klussen alvast! *O*
pi_190551594
Veel plezier, mooi moment!
Laat die handjes wapperen!
  vrijdag 20 december 2019 @ 08:54:27 #80
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_190551649
Have fun!
  vrijdag 20 december 2019 @ 09:01:11 #81
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_190551722
Veel plezier!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_190554535
Veel plezier *O*
pi_190555292
*O*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 20 december 2019 @ 13:59:23 #84
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190555743
*O*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 20 december 2019 @ 19:59:25 #85
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190561828
Update:

Alles is goed gegaan! Hebben nu de werkkamer tijdelijk ingericht als woonkamer, hebben een deel van het plafond in de keuken er al uit (die lelijke v verlaginf in het midden met de spotjes erin blijkt voor de sier te zijn geweest *O*) en hebben verder vooral rondleidingen gegeven en met wat vaklui overlegd. Oh ja, en een klein stukje van de tussenmuur tussen keuken en woonkamer weggehaald om een gevoel te krijgen van hoeveel ruimte er straks gaat zijn.

Morgen staan nog veel meer plafonds op de planning (aanbouw, keuken, boven. De zware balk voorin hebben we morgen niet genoeg handjes voor aangezien niemand komt helpen) maar gaan we ook de rest van de tussenmuur eruit halen, hoop ik.

En verder lekker wandelen met prul als het slaaptijd is en de omgeving verkennen
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190561860
*O*
  vrijdag 20 december 2019 @ 21:35:25 #87
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190563786
Lekker Tink!
***
  zaterdag 21 december 2019 @ 19:11:01 #88
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190580282
Plaatjes bij de praatjes!







En toen.... was de eerste tussenmuur volledig verdwenen. Wat een ruimte!





Ter vergelijk:


de meevallers so far:
De verlaging met de spotjes in het midden van de keuken was puur voor de sier en kan er dus probleemloos uit.
De plafonds boven de schrootjes beneden zijn gewoon gestukt, dus daar geen enge dingen.

De tegenvallers (al hadden we daar wel een beetje op gerekend) so far:
Er zit geen balk in de oude achtergevel, het kozijn is dus dragend. Dat betekent: constructeur erbij en omgevingsvergunning aanvragen...
Boven de plafonds op de slaapkamers zit centimeters dik smerig isolatiemateriaal. Overwegingen: laten zitten en de balkenstructuur van de schrootjes gebruiken voor stucplaat... of alles eruit?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zaterdag 21 december 2019 @ 22:34:11 #89
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_190585277
Mooie ruimtes hoor! Ik vind op de foto de ruimte waar de keuken komt veel ruimtelijker dan ik aanvankelijk had ingeschat op de foto. Goede keuze om de keuken daar te plaatsen denk ik.

Tegenvaller van het dragend kozijn joh. Overigens zou ik alle oude troep uit de slaapkamer wel eruit halen. Je hebt nu de gelegenheid en anders doe je dat nooit meer. Indien gewenst kun je tussen de balken isoleren met iets wat voldoet aan hedendaagse isolatie. Het is relatief een kleinere moeite op het totaal.

Verder veel klus en verkenplezier ;)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zaterdag 21 december 2019 @ 22:42:28 #90
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190585640
Wat een verschil! Gaaf!
***
  zondag 22 december 2019 @ 10:02:21 #91
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190590819
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 08:54 schreef Puala het volgende:

[..]

Oh daar ga je aan hangen en dan rits je ze zo van t plafond. Even zorgen dat er geen spullen onder staan en gaan met die banaan. Wel even zorgen voor genoeg bouwcontainers om het kwijt te kunnen.
Overigens was dit echt zo ontzettend niet waar: alles, maar dan ook alles zit echt, echt, echt vast. Eén schrootje kost een paar minuten, zelfs als ik er met mijn 75 kilo aan ga hangen. Manlief scoort vandaag in de pauze van z'n werk maar even wat extra breekijzers voor komend weekend.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator zondag 22 december 2019 @ 10:42:13 #92
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_190591218
Wauw, dat doet al een hoop zeg ! Zo'n wandje eruit ! :D ^O^

quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2019 10:02 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Overigens was dit echt zo ontzettend niet waar: alles, maar dan ook alles zit echt, echt, echt vast. Eén schrootje kost een paar minuten, zelfs als ik er met mijn 75 kilo aan ga hangen. Manlief scoort vandaag in de pauze van z'n werk maar even wat extra breekijzers voor komend weekend.
Gevalletje ouderwetse degelijkheid _O-
pi_190609574
Dragend kozijn.. ik ken het..

Ik heb een hoeklijn laten zetten boven m’n kozijn, maar daar geen omgevings vergunning voor nodig gehad?
  Moderator maandag 23 december 2019 @ 11:43:59 #94
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_190610006
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 11:14 schreef FranticDJ het volgende:
Dragend kozijn.. ik ken het..

Ik heb een hoeklijn laten zetten boven m’n kozijn, maar daar geen omgevings vergunning voor nodig gehad?
Dit kan natuurlijk per gemeente verschillend zijn ;)
pi_190610035
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 11:43 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Dit kan natuurlijk per gemeente verschillend zijn ;)
Hm ja is ook weer zo. Niet zo thuis in het hele vergunningen verhaal..
  maandag 23 december 2019 @ 15:59:28 #96
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190613420
De constructeur zegt:


Een houten kozijn is zeker geen dragend element voor het dragen van een metselwerk achtergevel op de eerste verdieping.
Kozijn zelf kan dus verwijderd worden. Wil je echter de opening breder maken, dus nog stukken metselwerk in de gevel weghalen, dan zal er inderdaad een stalen ligger gelegd moeten worden.


Aangezien we dat niet van plan zijn, kan het eruit *O* *O* *O* *O* *O*
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 23 december 2019 @ 16:23:49 #97
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190613948
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 15:59 schreef Tink89 het volgende:
De constructeur zegt:


Een houten kozijn is zeker geen dragend element voor het dragen van een metselwerk achtergevel op de eerste verdieping.
Kozijn zelf kan dus verwijderd worden. Wil je echter de opening breder maken, dus nog stukken metselwerk in de gevel weghalen, dan zal er inderdaad een stalen ligger gelegd moeten worden.


Aangezien we dat niet van plan zijn, kan het eruit *O* *O* *O* *O* *O*
Leuk kerstcadeautje ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator dinsdag 24 december 2019 @ 09:36:35 #98
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_190625668
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 15:59 schreef Tink89 het volgende:
De constructeur zegt:

Een houten kozijn is zeker geen dragend element voor het dragen van een metselwerk achtergevel op de eerste verdieping.
Kozijn zelf kan dus verwijderd worden. Wil je echter de opening breder maken, dus nog stukken metselwerk in de gevel weghalen, dan zal er inderdaad een stalen ligger gelegd moeten worden.

Aangezien we dat niet van plan zijn, kan het eruit *O* *O* *O* *O* *O*
Ik zou zeggen zet de zaag erin ! :P *O*
pi_190648143
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 15:59 schreef Tink89 het volgende:
De constructeur zegt:


Een houten kozijn is zeker geen dragend element voor het dragen van een metselwerk achtergevel op de eerste verdieping.
Kozijn zelf kan dus verwijderd worden. Wil je echter de opening breder maken, dus nog stukken metselwerk in de gevel weghalen, dan zal er inderdaad een stalen ligger gelegd moeten worden.


Aangezien we dat niet van plan zijn, kan het eruit *O* *O* *O* *O* *O*
Dat zou in principe nooit zo zijn inderdaad. Alleen als het huis verzakt is kan het ooit gebeuren dat het kozijn inmiddels wel draagt. :p
Bij mij was de timmerman daar niet heel zeker van omdat echt alles scheef is. Maar er kwam keurig een aangestorte betonlatei tevoorschijn boven het kozijn die ook de gevel draagt.
  maandag 30 december 2019 @ 07:54:56 #100
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190762993
Uuuuupdate:

De berg rotzooi die hier echt nog maar 1/3 is van hoe hij gisterenmiddag zou worden...


Heule grote spijkers gebruikt :X


We blijken een rookkanaal in de woonkamer te hebben! Dat wordt een kacheltje O+


Plafondbalken er voor de helft uit (inmiddels is alles eruit, inclusief koof van de gordijnrails en de middenbalk enzo, echt alles! Zo fijn...


De plankjes eronder zitten met megaspijkers in het plafond gerost. Het is echt een enorme kloteklus om die eraf te krijgen...


Halverwege de keuken eruit slopen, inmiddels is alles eruit. De oude tegelvloer ligt er nog onder, dat biedt goede hoop voor het weghalen van de bovenste vloer.



De muur in de serre is overduidelijk hol. Dat biedt toch weer keukenindeaanbouwperspectief... Begint het hele dilemma weer opnieuw _O-



De nieuwe vloer! Stenen, maar dan met een houtprint. Alle voordelen van tegels en de warmte van hout. Het is vast vloekenindeechtehoutenvloerenliefhebberskerk, maar wat ons betreft een prima oplossing.


Iemand nog behoefte aan deze sfeerverlichting die in de serre hing? We hebben er twee, inclusief tl-buizen natuurlijk. Hartstikke gezellig voor boven je keukentafel _O-


[ Bericht 24% gewijzigd door Tink89 op 30-12-2019 08:02:12 ]
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 30 december 2019 @ 08:08:33 #101
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190763081
Lekker bezig!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_190764648
Wat kunnen mensen dingen toch absurd vastmaken he? Hier zat er in een slaapkamer lambrisering, dus we dachten: breekijzer erachter en dan zijn we zo klaar. Viel dat ff tegen, de boel zat met honderden schroeven, spijkers en lijm vast. En er zat niet afgedopte electra tussen, dat gaf ook wel een leuk effect.
Jullie maken echt meters met slopen, heerlijk.
  maandag 30 december 2019 @ 14:57:19 #103
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190770758
Heeft hier iemand btw ervaring met het leggen van vloerverwarming? Dit leek ons een handige set:

https://www.radiatorendis(...)qEgs2jhoCWZAQAvD_BwE

(is goedkoper dan de spullen los). In principe hebben we dan - naast een freesmachine en heel veel stofkapjes - alles wat we nodig hebben, toch? De leidingen zitten in de hal in de kast die daar zit, dus een ruimte voor de verdeler is er.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 30 december 2019 @ 17:17:40 #104
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_190774174
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2019 14:57 schreef Tink89 het volgende:
Heeft hier iemand btw ervaring met het leggen van vloerverwarming? Dit leek ons een handige set:

https://www.radiatorendis(...)qEgs2jhoCWZAQAvD_BwE

(is goedkoper dan de spullen los). In principe hebben we dan - naast een freesmachine en heel veel stofkapjes - alles wat we nodig hebben, toch? De leidingen zitten in de hal in de kast die daar zit, dus een ruimte voor de verdeler is er.
Ik weet niet wat wel of niet n goede verdeler is, maar daar helpen ze je bij radiatorendiscounter ook mee als je dat vraagt. Maar verder is T Idd wat je nodig hebt. Met de juiste stofzuiger heb je zelfs niet eens mondkapjes nodig.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_190778061
Jullie hebben al meters gemaakt!
  maandag 30 december 2019 @ 21:07:59 #106
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_190781623
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2019 14:57 schreef Tink89 het volgende:
Heeft hier iemand btw ervaring met het leggen van vloerverwarming? Dit leek ons een handige set:

https://www.radiatorendis(...)qEgs2jhoCWZAQAvD_BwE

(is goedkoper dan de spullen los). In principe hebben we dan - naast een freesmachine en heel veel stofkapjes - alles wat we nodig hebben, toch? De leidingen zitten in de hal in de kast die daar zit, dus een ruimte voor de verdeler is er.
Wij hadden alles bij Kris Radiator besteld, je kunt even kijken of het dan nog goedkoper kan. Setje is prima verder, zou kijken of deze buis een beetje flexibel is. Anders legt dat vervelend(er).
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  maandag 30 december 2019 @ 21:50:42 #107
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_190783656
Ik zou idd. bij de frees een stofzuiger huren en ipv. stofkapjes, oorkappen kopen ;) .
Moet je trouwens in beton of zandcement frezen? Beton is een drama, zandcement wandel je vrij easy doorheen (aldus de kerel die bij ons stond te beuken op het beton met zijn frees :P ).

Wat betreft dingen goed vastzetten... *Guilty!* O-) Hier gaat ook alles met overkill vast. En dan niet met spijkers maar veel schroeven :') .
  maandag 30 december 2019 @ 22:01:10 #108
149959 SQ
snelle trees
pi_190784128
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2019 21:50 schreef bleiblei het volgende:
Ik zou idd. bij de frees een stofzuiger huren en ipv. stofkapjes, oorkappen kopen ;) .
Moet je trouwens in beton of zandcement frezen? Beton is een drama, zandcement wandel je vrij easy doorheen (aldus de kerel die bij ons stond te beuken op het beton met zijn frees :P ).

Wat betreft dingen goed vastzetten... *Guilty!* O-) Hier gaat ook alles met overkill vast. En dan niet met spijkers maar veel schroeven :') .
Vergeet de lijm niet :7

Goed bezig tink!
Wat is de link tussen een holle muur en een keuken in de serre trouwens?
Dit wordt wel een machtige soap zo O+
disclaimer
  dinsdag 31 december 2019 @ 08:56:52 #109
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190797851
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2019 21:50 schreef bleiblei het volgende:
Ik zou idd. bij de frees een stofzuiger huren en ipv. stofkapjes, oorkappen kopen ;) .
Moet je trouwens in beton of zandcement frezen? Beton is een drama, zandcement wandel je vrij easy doorheen (aldus de kerel die bij ons stond te beuken op het beton met zijn frees :P ).

Wat betreft dingen goed vastzetten... *Guilty!* O-) Hier gaat ook alles met overkill vast. En dan niet met spijkers maar veel schroeven :') .
Geen idee, het is de vloer onder de huidige twee lagen tegels en ik heb eigenlijk geen idee wat daar zit... En schroeven zijn prima, maar die spijkers van een hand groot om een balkje tegen het plafond te houden, zijn wat mij betreft een klein beetje te veel overkill ;-)

quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2019 22:01 schreef SQ het volgende:

[..]

Vergeet de lijm niet :7

Goed bezig tink!
Wat is de link tussen een holle muur en een keuken in de serre trouwens?
Dit wordt wel een machtige soap zo O+
Lijm, check!

En dat we daar dan dus wél met leidingwerk makkelijker kunnen komen dan gedacht. Deze opstelling zou dan ineens weer prima kunnen:

K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 31 december 2019 @ 09:10:41 #110
149959 SQ
snelle trees
pi_190798016
Maar dat kun je toch ook in de muur frezen?
disclaimer
  dinsdag 31 december 2019 @ 09:34:36 #111
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190798413
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2019 09:10 schreef SQ het volgende:
Maar dat kun je toch ook in de muur frezen?
Dat weet ik dus niet zo goed. Het is een bakstenen wandje, met daarachter holle ruimte (daar lopen nu de elektrabuizen enzo) en daarachter de buitenmuur.

Hoe dan ook: het zou kunnen. Nu manlief nog overtuigen. Dat doe ik zaterdag, dan gaan we tussen het uitbreken van de vloer even uittapen op de vloer en wat stoelen enzo neerzetten om een eiland te bouwen en te ervaren hoe het voelt.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190798521
Die opstelling gaat enorm veel licht tegenhouden van je raam, door zowel het eiland als de kast deels voor het raam. En waar ga je dan eten? In het midden deel? Dat is dan ook vrij donker. Ik denk dat dat echt minder mooi is.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  dinsdag 31 december 2019 @ 09:41:58 #113
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190798554
Maar kan je nog wijzigen dan? Je hebt hem toch al besteld? Of zou je dezelfde opstelling houden maar dan op een andere plek?

Ik zou hem in het midden houden, mooi evenwicht tussen contact met beide ruimtes en de kans om een flinke speelhoek in de serre te maken met een lekkere stoel voor jullie erbij etc. O+
***
  dinsdag 31 december 2019 @ 09:45:56 #114
149959 SQ
snelle trees
pi_190798621
Arme tink met al onze meningen _O-
disclaimer
  dinsdag 31 december 2019 @ 09:56:33 #115
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190798787
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2019 09:41 schreef BE het volgende:
Maar kan je nog wijzigen dan? Je hebt hem toch al besteld? Of zou je dezelfde opstelling houden maar dan op een andere plek?

Ik zou hem in het midden houden, mooi evenwicht tussen contact met beide ruimtes en de kans om een flinke speelhoek in de serre te maken met een lekkere stoel voor jullie erbij etc. O+
Nee, niks besteld nog.

En ik vond het 'in het echt' krap aanvoelen in het midden. Dus gaan dit weekend maar eens een keuken bouwen van dozen en stoelen enzo.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190798812
Klinkt verstandig, bij twijfel is dat het beste om te doen :Y
  dinsdag 31 december 2019 @ 10:05:10 #117
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190798914
Oh, dan heb ik je verkeerd begrepen.

Als het voor jou niet fijn aanvoelt dan zou ik het idd zeker heroverwegen.
***
  dinsdag 31 december 2019 @ 11:46:10 #118
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_190801377
spuit 12
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  woensdag 1 januari 2020 @ 20:15:46 #119
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190831485
Manlief heeft met z'n pa flink doorgesloopt en dan is ineens alle zooi van de plafonds beneden, is het kozijn er bijna uit (en kwam er gelukkig een betonnen latei tevoorschijn *O* ) en schiet het op!






De keukensoap continues, met een nieuw plan/ontwerp voor de keuken in de serre, inclusief koffiehoekje in de nis waar we eerst de hoge kasten gepland hadden In een notendop: eiland van 3 x 1,25, drie hoge kasten tegen de wand. Koffiehoekje apart met een minispoelbakje erbij. Door kasten van 2,20 te kiezen, verliezen we weinig licht en zo hoeven we geen verlaagd plafond in het middendeel te maken voor de afzuiging. Die kan nu gewoon in een plafondunit rechtstreeks naar buiten.

De vloerverwarming in dat deel leggen we dan opnieuw, waarbij we rekening houden met eiland en waterleidingen enzo.





K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 1 januari 2020 @ 20:17:40 #120
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190831559
En meteen nog een vraag:

We kwamen dus ineens een rookkanaal tegen in de woonkamer en zouden graag een kacheltje plaatsen. Hoe, wie, wat, waar? Ik heb er nul verstand van...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 1 januari 2020 @ 20:18:18 #121
149959 SQ
snelle trees
pi_190831586
Ik vind het echt heerlijk hoe jullie nog alle kanten uit schieten :D maar er komt steeds meer richting! Ben heel benieuwd naar het eindresultaat!

Wat ziet het er al anders uit zo he? Bijna strak!
disclaimer
  woensdag 1 januari 2020 @ 20:19:05 #122
149959 SQ
snelle trees
pi_190831611
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2020 20:17 schreef Tink89 het volgende:
En meteen nog een vraag:

We kwamen dus ineens een rookkanaal tegen in de woonkamer en zouden graag een kacheltje plaatsen. Hoe, wie, wat, waar? Ik heb er nul verstand van...
Ik zou beginnen met een ervaren schoorsteenveger / specialist om te onderzoeken of het rookkanaal nog bruikbaar is.
disclaimer
  woensdag 1 januari 2020 @ 20:20:01 #123
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190831652
quote:
1s.gif Op woensdag 1 januari 2020 20:18 schreef SQ het volgende:
Ik vind het echt heerlijk hoe jullie nog alle kanten uit schieten :D maar er komt steeds meer richting! Ben heel benieuwd naar het eindresultaat!

Wat ziet het er al anders uit zo he? Bijna strak!
Ja, we zijn nogal hakketakkerig ja O~) Maar het is ook zo snel gegaan dat we de verbouwing eigenlijk amper voorbereid hebben. En dan sta je in zo'n huis en voelt het ineens krap, wat je bedacht had. En loop je tegen afzuigissues aan... en ga je toch wéér tekenen _O- :@

quote:
1s.gif Op woensdag 1 januari 2020 20:19 schreef SQ het volgende:

[..]

Ik zou beginnen met een ervaren schoorsteenveger / specialist om te onderzoeken of het rookkanaal nog bruikbaar is.
Klinkt als een goed plan, gaat op het lijstje!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190831696
Je wilde toch een kookeiland met bar? Dat zie ik in dit ontwerp niet terug. En er staan 2 stoelen getekend, maar jullie zijn met 3 toch?
  woensdag 1 januari 2020 @ 20:21:40 #125
149959 SQ
snelle trees
pi_190831716
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2020 20:20 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ja, we zijn nogal hakketakkerig ja O~) Maar het is ook zo snel gegaan dat we de verbouwing eigenlijk amper voorbereid hebben. En dan sta je in zo'n huis en voelt het ineens krap, wat je bedacht had. En loop je tegen afzuigissues aan... en ga je toch wéér tekenen _O- :@
Joh, ik heb onze keuken misschien wel 40 keer opnieuw getekend voor ik iets had wat me zinde. Ding heeft overal gestaan in het huis. Dus ik herken het volkomen. Het is ook een proces, waarbij je steeds een stapje dichter bij je ideaal komt. Dat is juist goed.
disclaimer
  woensdag 1 januari 2020 @ 20:23:58 #126
149959 SQ
snelle trees
pi_190831805
Ik vind dat oude behang ook altijd van die leuke vondsten. Ik heb in dit huis wel 10 verschillende motiefjes gevonden, variërend van jaren dertig tot aan jaren negentig :D
disclaimer
  woensdag 1 januari 2020 @ 20:26:12 #127
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_190831899
Ik herken het ook, tot aan gekochte keukenkasten nog wijzigingen gemaakt :P. Als je voor deze optie gaat, waar komt dan de eettafel? Ben je ook dan tevreden met de optie? ;)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  woensdag 1 januari 2020 @ 20:42:59 #128
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190832507
Puala: Ik heb even snel getekend, maar we kunnen een onderkast (of 2) onder uit het eiland weglaten in het midden aan de kamerkant (volg je nog?) en dan kunnen er prima krukjes aan.

En het koffiebarretje is 180 breed, drie hoge krukken passen ook. Het moet vooral een plekje zijn om even lekker met de krant in alle rust te zitten, geen plek voor de hele familie zegmaar. Daarvoor hebben we dan de keuken/het eiland en de keukentafel.


quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2020 20:26 schreef monsterd. het volgende:
Ik herken het ook, tot aan gekochte keukenkasten nog wijzigingen gemaakt :P. Als je voor deze optie gaat, waar komt dan de eettafel? Ben je ook dan tevreden met de optie? ;)
In het midden van het huis, in de lengte. Iets donkerder, maar het huis voelt erg licht, dus denk dat dat prima kan.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 1 januari 2020 @ 20:58:00 #129
149959 SQ
snelle trees
pi_190833106
Het doel van het barretje praktisch naast de eettafel ontgaat me nu wel een beetje ;)
Ik zou dan toch kasten in dat nisje plaatsen, en een stukje eiland gebruiken voor een barretje.
Je gaat echt niet de krant zitten lezen in zo'n nisje als je zowel je eettafel als je kookeiland op anderhalve meter hebt.
disclaimer
  woensdag 1 januari 2020 @ 21:08:15 #130
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_190833518
Zeker niet als je kan kiezen tussen lezen aan/op een keukeneiland vol in het zonlicht met uitzicht op de tuin en massa's ruimte om je heen, of een klein hoekje met een muur 20cm voor je neus en schaduw van jezelf op de krant :P .

Al vind ik het wel een geinig idee :Y .
pi_190833870
Ik zou in die nis lekker een vaste kast maken waar je een hoop spullen in kwijt kan. Nooit bergruimte genoeg ;) En het eiland voorzien van een bar waar je met genoeg personen aan kan zitten :Y
  woensdag 1 januari 2020 @ 21:23:07 #132
149959 SQ
snelle trees
pi_190834071
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2020 21:16 schreef Puala het volgende:
Ik zou in die nis lekker een vaste kast maken waar je een hoop spullen in kwijt kan. Nooit bergruimte genoeg ;) En het eiland voorzien van een bar waar je met genoeg personen aan kan zitten :Y
#GMTA
disclaimer
pi_190834660
quote:
1s.gif Op woensdag 1 januari 2020 21:23 schreef SQ het volgende:

[..]

#GMTA
Second.
Spoilers!
pi_190835840
Ik denk wel dat ik dan trouwens een 4e hoge kast er bij zou zetten. Dat nisje rechts lijkt me heel onhandig en zonde van de ruimte ;) Dus gewoon vanaf dat stukje muur wat naar voren komt naar de deur toe bouwen met kasten.
  woensdag 1 januari 2020 @ 22:13:33 #135
149959 SQ
snelle trees
pi_190835936
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2020 22:10 schreef Puala het volgende:
Ik denk wel dat ik dan trouwens een 4e hoge kast er bij zou zetten. Dat nisje rechts lijkt me heel onhandig en zonde van de ruimte ;) Dus gewoon vanaf dat stukje muur wat naar voren komt naar de deur toe bouwen met kasten.
en dat ook. Ik haat loze ruimtes :P
disclaimer
  donderdag 2 januari 2020 @ 12:21:47 #136
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190841272
Ik vond dat een briljante ruimte voor een plant, krukje, zoiets...

En dat koffiebarretje is ook om het koffie-apparaat (of eigenlijk: de drie koffie-apparaten) niet op het eiland te hebben staan. Dat vind ik zo druk en rommelig.

Vaste kast komt in de nis er tegenover btw, waar we in het eerste plan het spoelgedeelte hadden.

Maar txs voor het meedenken guys!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator donderdag 2 januari 2020 @ 12:35:57 #137
5428 crew  miss_sly
pi_190841417
Ik snap het idee van koffiecorner voor al je apparaten zeker!
Ik kan me ook wel vinden in de opmerkingen van een aantal dat het niet zo'n uitnodigend en handig plekje is om te gaan zitten. Zou je er niet een koffiecorner met kastjes erboven en eronder kunnen maken? Waar je dan bijvoorbeeld je koffiekopjes en overig servies in kwijt kan?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_190842682
Op mijn Pinterest bord staan verschillende “coffee corners” die ingebouwd in de keuken zijn, er zitten deuren voor die je open kan zetten of ernaast kan schuiven.

zoals dit, misschien is dat een idee?

https://images.app.goo.gl/k4gp7zpgaKsWXYbf9
  donderdag 2 januari 2020 @ 14:49:46 #139
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190842863
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 12:35 schreef miss_sly het volgende:
Ik snap het idee van koffiecorner voor al je apparaten zeker!
Ik kan me ook wel vinden in de opmerkingen van een aantal dat het niet zo'n uitnodigend en handig plekje is om te gaan zitten. Zou je er niet een koffiecorner met kastjes erboven en eronder kunnen maken? Waar je dan bijvoorbeeld je koffiekopjes en overig servies in kwijt kan?
Dat kan zeker ja, we brainstormen nog even door.

quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2020 14:29 schreef Zo-is-dat het volgende:
Op mijn Pinterest bord staan verschillende “coffee corners” die ingebouwd in de keuken zijn, er zitten deuren voor die je open kan zetten of ernaast kan schuiven.

[ afbeelding ] zoals dit, misschien is dat een idee?

https://images.app.goo.gl/k4gp7zpgaKsWXYbf9
Die had ik ook gevonden, staat op het lijstje.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 2 januari 2020 @ 19:55:16 #140
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190846830
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 12:35 schreef miss_sly het volgende:
Ik snap het idee van koffiecorner voor al je apparaten zeker!
Ik kan me ook wel vinden in de opmerkingen van een aantal dat het niet zo'n uitnodigend en handig plekje is om te gaan zitten. Zou je er niet een koffiecorner met kastjes erboven en eronder kunnen maken? Waar je dan bijvoorbeeld je koffiekopjes en overig servies in kwijt kan?
Ja, dat lijkt me superhandig idd!

En in die andere loze hoek zou ik idd een prullenbak zetten, die kleine inbouwdingen kan toch niemand iets mee. -O-
***
pi_190848631
quote:
1s.gif Op woensdag 1 januari 2020 20:58 schreef SQ het volgende:
Het doel van het barretje praktisch naast de eettafel ontgaat me nu wel een beetje ;)
Ik zou dan toch kasten in dat nisje plaatsen, en een stukje eiland gebruiken voor een barretje.
Je gaat echt niet de krant zitten lezen in zo'n nisje als je zowel je eettafel als je kookeiland op anderhalve meter hebt.

+1

quote:
1s.gif Op woensdag 1 januari 2020 21:08 schreef bleiblei het volgende:
Zeker niet als je kan kiezen tussen lezen aan/op een keukeneiland vol in het zonlicht met uitzicht op de tuin en massa's ruimte om je heen, of een klein hoekje met een muur 20cm voor je neus en schaduw van jezelf op de krant :P .

Al vind ik het wel een geinig idee :Y .
+1

Lijkt mij super fijn een leefkeuken in de serre <3

Keukenkastruimte heb je altijd te weinig. Ken niemand met ruimte over in de keuken ;-)
Je kunt kijken of je er een ondiepe kast kunt neerzetten. Mooi glazen kastje er boven voor je (zondagse) servies. En dichte kast er onder je blad voor je voorraad bonen, thee, schoonmaaktabletjes enz.

Je hebt ook kast systemen met scheuf, klap of roldeurtje oid hebt dat je apparatuur allemaal weg gewerkt is.
  vrijdag 3 januari 2020 @ 09:40:00 #142
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190852933
We twijfelen nog even door nadat ik beide keukens maar eens uitgebreid in floorplanner geknald heb. Het stoort me dat het eiland voor het raam staat in de serre-opstelling, het neemt heel veel ruimtegevoel weg ofzo.

Maar de andere opstelling betekent dat we of het plafond moeten verlagen voor de afzuiging (en die buis zit op een onmogelijke plek nu, dus da's echt onhandig) of voor een downdraft systeem moeten gaan. Daar heb ik dan weer geen ervaring mee. Recirculatie kan ook nog (zo'n prachtige kap van Wave O+ O+ ) maar tering wat zijn die dingen duur als ze er een beetje acceptabel uit moeten zien.



K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 3 januari 2020 @ 09:51:53 #143
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190853054
Waarom draai je de indeling dan niet om? Keuken aan de voorkant, woonkamer aan de achterkant.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 3 januari 2020 @ 09:55:32 #144
149959 SQ
snelle trees
pi_190853084
disclaimer
  vrijdag 3 januari 2020 @ 09:58:15 #145
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190853112
Oh :@
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 3 januari 2020 @ 10:01:23 #146
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190853149
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 09:58 schreef Leandra het volgende:
Oh :@
Geeft niks joh, maar dat is echt geen optie. We moeten dan te veel woonkamer inleveren.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 3 januari 2020 @ 10:10:35 #147
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_190853246
En how about géén eiland? Of is dat ding heilig voor je keuken beleving?
  vrijdag 3 januari 2020 @ 10:29:02 #148
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190853461
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 10:10 schreef bleiblei het volgende:
En how about géén eiland? Of is dat ding heilig voor je keuken beleving?
Tell me more... hoe zou je het dan doen?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190853486
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 10:10 schreef bleiblei het volgende:
En how about géén eiland? Of is dat ding heilig voor je keuken beleving?
Dat zat ik ook aan te denken. Persoonlijk vind ik een keuken eiland een waste of space. Zonde van je uitzicht uit die tuindeuren...
  vrijdag 3 januari 2020 @ 10:36:58 #150
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190853536
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 10:31 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]

Dat zat ik ook aan te denken. Persoonlijk vind ik een keuken eiland een waste of space. Zonde van je uitzicht uit die tuindeuren...
Maar (oprechte vraag dit) hoe moet het dan? Ik zie niet hoe ik dan diezelfde meters aan aanrechtblad ga krijgen of iig genoeg werkblad. Hoe zou jij dat aanpakken?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190853749
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 10:36 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Maar (oprechte vraag dit) hoe moet het dan? Ik zie niet hoe ik dan diezelfde meters aan aanrechtblad ga krijgen of iig genoeg werkblad. Hoe zou jij dat aanpakken?
Ik zou (denk ik, zonder de situatie in het echt gezien te hebben) de deur tussen de serre en de garage eruit halen. Die verplaatsen naar de berging en de slaapkamer (dat werd toch een office?).
Dan in die hoek van de serre de keuken neerzetten. Op die manier heb je hem totaal uit het zicht van de kamer en kun je toch je meters kwijt. Die kastenwand zou je op de plek waar je hem nu hebt getekend kunnen houden of verplaatsen naar de andere kant van de serre.
pi_190855425
Angelfrouk geeft inderdaad een goede oplossing. Je wilt op termijn iets anders met die slaapkamer en badkamer beneden, dus waarom daar nu niet op anticiperen?

Je zou dan evt ook je eiland een kwartslag kunnen draaien en dan deels voor het raam zetten, dan krijg je toch genoeg licht. Eventueel kan je zelfs kijken of je een kast kan 'verzinken' in je kelderkast. Dat dat van buiten gewoon onderdeel van je keuken lijkt, maar toch toegang tot je kelderkast geeft.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_190855489
En misschien kan je een architect laten meedenken? Kost wel wat, maar die kan misschien iets bedenken waar je zelf niet aan gedacht hebt. Je hebt nu de kans want het huis is leeg en kaal.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_190855951
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 12:31 schreef d.k. het volgende:
Angelfrouk geeft inderdaad een goede oplossing. Je wilt op termijn iets anders met die slaapkamer en badkamer beneden, dus waarom daar nu niet op anticiperen?

Je zou dan evt ook je eiland een kwartslag kunnen draaien en dan deels voor het raam zetten, dan krijg je toch genoeg licht. Eventueel kan je zelfs kijken of je een kast kan 'verzinken' in je kelderkast. Dat dat van buiten gewoon onderdeel van je keuken lijkt, maar toch toegang tot je kelderkast geeft.
En dan de kelderkast een kwartslag draaien en in de nis waar je nu die hoge kast hebt. Is ook een optie.
  vrijdag 3 januari 2020 @ 13:05:39 #155
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190856013
Txs voor het meedenken. De kelderkast heeft alleen een dragende muur (de achterwand), daar gaan we niet aan rommelen.

De rest ga ik meenemen in de overwegingen :Y
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190857024
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 13:05 schreef Tink89 het volgende:
Txs voor het meedenken. De kelderkast heeft alleen een dragende muur (de achterwand), daar gaan we niet aan rommelen.

De rest ga ik meenemen in de overwegingen :Y
Dan niet nee. Mooi houden zo, die kast.
  vrijdag 3 januari 2020 @ 14:15:53 #157
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_190857132
Wat angelfrouk zegt is een hele goede, architecten hebben vaak n hele andere kijk op dingen waar je zelf nooit op komt. En kun je ook aangeven wat je wil. Zo hebben wij aangegeven wat ons minimum formaat keuken moest zijn en dat we contact tussen keuken en zithoek wilden hebben.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  zaterdag 4 januari 2020 @ 13:46:59 #158
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190873398
Een hoop meten en tapen verder is de conclusie dat de keuken in het midden komt. Hoera!

Met dank aan @Lucky_Strike :D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190875199
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 13:46 schreef Tink89 het volgende:
Een hoop meten en tapen verder is de conclusie dat de keuken in het midden komt. Hoera!

Met dank aan @:Lucky_Strike :D
Fijn dat jullie eruit zijn!
  zaterdag 4 januari 2020 @ 16:47:43 #160
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190876004
In het midden van de serre of van het huis? O-)
***
pi_190876110
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 13:46 schreef Tink89 het volgende:
Een hoop meten en tapen verder is de conclusie dat de keuken in het midden komt. Hoera!

Met dank aan @:Lucky_Strike :D
O+

Het is echt een heerlijk huis. We hebben alleen een beetje veel rommel gemaakt vandaag O-)
Spoilers!
  zaterdag 4 januari 2020 @ 19:59:18 #162
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190878647
quote:
12s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 16:47 schreef BE het volgende:
In het midden van de serre of van het huis? O-)
Van het huis *O*
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zaterdag 4 januari 2020 @ 20:00:17 #163
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190878669
Dus toch! :D
Ik denk wel de beste keuze! :Y ^O^
***
pi_190878766
Het is echt de beste keuze ja. We hebben uitgebreid alles besproken en ook tape geplakt op de vloer. Zodra de tape er op zat, was het duidelijk.
Spoilers!
  zaterdag 4 januari 2020 @ 20:15:10 #165
149959 SQ
snelle trees
pi_190878923
fijn dat de kneup doormidden is dan! Bestel maor 8-)
disclaimer
pi_190879444
Ik was trouwens #teamaanbouw tot vandaag.
Spoilers!
  zaterdag 4 januari 2020 @ 22:11:51 #167
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_190881230
Hoera, knoop doorgehakt!

Ik ken ook iemand met de keuken halverwege. Ik vond het eerst gek maar het heeft ook echt wel wat. En straks weet je niet meer beter.

Ga je de laatst getoonde opstelling nu bestellen of worden het nog wat andere kleuren? :Y) .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 4 januari 2020 @ 23:02:24 #168
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190882337
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 13:46 schreef Tink89 het volgende:
Een hoop meten en tapen verder is de conclusie dat de keuken in het midden komt. Hoera!

Met dank aan @:Lucky_Strike :D
Leuk!

Zo had ik het ook op mijn eerste tekening voor ons huis, maar daar toch maar van afgestapt, en de keuken naar de voorkant, maar andere verhouding, dus makkelijker ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 5 januari 2020 @ 15:39:24 #169
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190890117
Vraagje: hoeveel vermogen zou een plafondunit afzuigkap moeten hebben? Ik probeer er eentje uit te zoeken, maar heb er behalve 'dit vind ik mooi' en 'deze functies vind ik prettig' weinig verstand van...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190893466
Voor wat voor kookplaat gaan jullie, Tink?
  zondag 5 januari 2020 @ 20:01:09 #171
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190894050
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 19:24 schreef Puala het volgende:
Voor wat voor kookplaat gaan jullie, Tink?
Inductieplaat, 78 breed.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 5 januari 2020 @ 20:11:56 #172
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_190894208
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 15:39 schreef Tink89 het volgende:
Vraagje: hoeveel vermogen zou een plafondunit afzuigkap moeten hebben? Ik probeer er eentje uit te zoeken, maar heb er behalve 'dit vind ik mooi' en 'deze functies vind ik prettig' weinig verstand van...
Eentje die vanzelf uit gaat is handig. En let op de decibellen.
Spoilers!
pi_190894256
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 20:11 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Eentje die vanzelf uit gaat is handig. En let op de decibellen.
Yup die auto off timer is handig. Indrukken en een kwartier later gaat ie uit. Wij hebben een pelgrim met koolstoffilter. Prima ding, maakt herrie maar ja dat doen ze allemaal.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  zondag 5 januari 2020 @ 20:31:17 #174
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_190894645
Filters die in de vaatwasser kunnen is ook handig uiteraard.

De afstand tussen de kap en de kookplaat is bij een plafondunit natuurlijk nogal groot en er komen diverse bochten in de pijp. Ik zou voor een heel stevig vermogen zorgen.
Spoilers!
pi_190896464
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 15:39 schreef Tink89 het volgende:
Vraagje: hoeveel vermogen zou een plafondunit afzuigkap moeten hebben? Ik probeer er eentje uit te zoeken, maar heb er behalve 'dit vind ik mooi' en 'deze functies vind ik prettig' weinig verstand van...
Die plafondunits hebben allemaal al een forser vermogen omdat ze meer afstand moeten overbruggen. Bij een open keuken werd mij toen geadviseerd minstens 600m3 afzuigcapaciteit te nemen, ik heb nu een Novy afzuigkap die op de maximale stand dat ook haalt, maar ik heb (behalve bij grillen oid) de maximale stand nooit nodig.
Als je naar buiten gaat met de lucht kun je ook kiezen de motor ergens bij de gevel of op het dak te plaatsen, dan maakt het aantal decibellen weer minder uit.
Heb je al een kookplaat uitgekozen? Sommige merken verkopen plafondunits die verbonden zijn met de kookplaat, dan gaat hij automatisch aan of harder als je het vuur harder zet bijv.
pi_190897571
@Tink89 En een downdraft afzuigkap, in de kookplaat? Minder herrie, geen kap boven je hoofd. Is dat iets? Mijn ouders hebben het sinds kort, omdat ze de keuken verbouwd hebben en de kookplaat nu voor de raampartij zit en dit de enige optie was. Mijn vader (hij kookt altijd) beweert stellig dat het qua afzuiging niet onder doet voor een kap boven de kookplaat.
  Moderator zondag 5 januari 2020 @ 22:40:27 #177
5428 crew  miss_sly
pi_190897770
Of zoiets:




[ Bericht 57% gewijzigd door miss_sly op 05-01-2020 22:48:30 ]
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_190897947
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 22:31 schreef Mrs.Peel het volgende:
@:tink89 En een downdraft afzuigkap, in de kookplaat? Minder herrie, geen kap boven je hoofd. Is dat iets? Mijn ouders hebben het sinds kort, omdat ze de keuken verbouwd hebben en de kookplaat nu voor de raampartij zit en dit de enige optie was. Mijn vader (hij kookt altijd) beweert stellig dat het qua afzuiging niet onder doet voor een kap boven de kookplaat.
Die van ikea is prima betaalbaar :Y
  maandag 6 januari 2020 @ 07:03:15 #179
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190900593
Txs voor de ideeën! We gaan niet voor down draft. Ik wilde wel, maar m'n man niet, die vind het lastig schoonmaken, zonder van de ruimte in de keukenkast en duur. Bovendien zouden we dan door de kruipruimte naar buiten moeten (recirculatie vind ik niks) en hebben we daar geen handige uitgang.

Gelukkig dus ook geen kap, maar een plafondunit. Op dit moment hebben we een Siemens op het oog met randafzuiging, dimbare verlichting, een nalooptimer en bijna 800 m3/uur vermogen op max. Dacht dat dat wel voldoende zou moeten zijn.

Kookplaat is btw al gekocht (hoera voor de koopjeshoek), is die van Ikea geworden.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190901007
Kijk ook of je een gevelmotor kan gebruiken. Scheelt enorm veel in geluid. Binnenshuis dan.

Ons novy plafondunit is ook breder dan de kookplaat. Voor nog betere afzuiging, ook de airfryer die (soms) naast de kookplaat staat wordt daarmee afgezogen (maar toch zie ik dat er soms damp/rook "langs" de afzuiging gaan)
pi_190901166
Zo, een gevelmotor lijkt me echt ideaal. Die teringherrie altijd binnen!
Laat die handjes wapperen!
  zondag 12 januari 2020 @ 10:32:48 #182
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190992049
We gaan haaaaard, gisteren de vloer in de hal eruitgehaald, een groot deel van de vloer in de aanbouw, twee ritjes milieustraat gedaan (voor al die tegels en alle schrootjes van boven).

De volgende klussen:

De rest van de tegels weghalen
Vloer isoleren/klaarmaken voor frezen
Heel veel elektra- en waterleiding aanleggen
Radiatoren verwijderen
De isolatie boven de plafonds boven vervangen en die plafonds afwerken.

En bij de laatste punt kan ik wel wat advies gebruiken: @Lucky_Strike wees me er al op dat isolatiemateriaal kiezen geen peuleschil is. Het gaat om isolatie van de houten zoldervloer (onder de vloer, dus tussen plafonds slaapkamer en vloer zolder). De zolder is alleen opbergruimte en dus geen leefruimte.

Ik neig nu naar glaswol, maar ben er nog niet helemaal uit of dat de goede keuze is. Help!

[ Bericht 0% gewijzigd door Tink89 op 12-01-2020 10:59:06 ]
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 12 januari 2020 @ 11:11:35 #183
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_190992389
Minerale wol!
Bijv. Knauf MW35.
Isoleert ietsjes beter dan glas of steenwol, scheelt maar een beetje in prijs en het allerbelangrijkste. Er komt niet van die jeukrommel vanaf als je het erin propt. Als je voor glaswol kiest vervloek je jezelf binnen een half uur dat je niet voor minerale wol hebt gekozen :P .
  zondag 12 januari 2020 @ 11:12:59 #184
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_190992408
Of anders pir platen, maar dat lijkt mij overkill tussen plafonds en is veel duurder en lastiger te verwerken (moet je op maat zagen en er tussen duwen, kiertjes dicht purren). Maar isoleert wel significant beter per cm dikte.
  zondag 12 januari 2020 @ 11:19:04 #185
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190992491
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 11:11 schreef bleiblei het volgende:
Minerale wol!
Bijv. Knauf MW35.
Isoleert ietsjes beter dan glas of steenwol, scheelt maar een beetje in prijs en het allerbelangrijkste. Er komt niet van die jeukrommel vanaf als je het erin propt. Als je voor glaswol kiest vervloek je jezelf binnen een half uur dat je niet voor minerale wol hebt gekozen :P .
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 11:12 schreef bleiblei het volgende:
Of anders pir platen, maar dat lijkt mij overkill tussen plafonds en is veel duurder en lastiger te verwerken (moet je op maat zagen en er tussen duwen, kiertjes dicht purren). Maar isoleert wel significant beter per cm dikte.
Ik ga het eens checken, txs! Wat voor rd-waarde zou je aanraden?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 12 januari 2020 @ 11:51:53 #186
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_190992804
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 11:19 schreef Tink89 het volgende:

[..]


[..]

Ik ga het eens checken, txs! Wat voor rd-waarde zou je aanraden?
Ik zou de vraag omdraaien, hoeveel ruimte heb je, en er vervolgens zo veel mogelijk tussen proppen.
Ik heb hier in de voorzetwanden, 7cm zitten. Want dat is op onze woonkamer al 1m2 dat de kamer kleiner wordt. En in de plafonds 15cm, want zo hoog zijn de balken waar het tussen zit.
  zondag 12 januari 2020 @ 12:34:39 #187
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190993320
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2020 11:51 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Ik zou de vraag omdraaien, hoeveel ruimte heb je, en er vervolgens zo veel mogelijk tussen proppen.
Ik heb hier in de voorzetwanden, 7cm zitten. Want dat is op onze woonkamer al 1m2 dat de kamer kleiner wordt. En in de plafonds 15cm, want zo hoog zijn de balken waar het tussen zit.
Dat wordt meten morgen ^O^
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 12 januari 2020 @ 12:57:09 #188
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_190993639
Wij gebruiken ook wol van Knauf. Altijd lange mouwen, mondkapje en bril op en gaan ermee. Het verwerkt makkelijk want je snijdt het met een Stanley mesje op maat. ;)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zondag 12 januari 2020 @ 13:19:12 #189
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_190993926
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 12:57 schreef monsterd. het volgende:
Wij gebruiken ook wol van Knauf. Altijd lange mouwen, mondkapje en bril op en gaan ermee. Het verwerkt makkelijk want je snijdt het met een Stanley mesje op maat. ;)
Nouja, lange mouwen hoeft dus niet perse met de MW versie. Ivm stof wat er vanaf komt is een mondkapje wel aan te raden :P .
  maandag 13 januari 2020 @ 09:27:13 #190
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191005992
Manlief meet vandaag even en dan gaan we knopen doorhakken.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 16 januari 2020 @ 08:22:04 #191
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191052412
Wij hebben knopen doorgehakt gisteren, echt zo lekker!

Het definitieve keukenontwerp is rond. Na veel gebakkelei worden het de matte, witte, greeploze fronten van Ikea. Hoogglans vind ik afschuwelijk, grepen vindt manlief afschuwelijk en gezien de ruimte denken we allebei dat greeploos en wit de meeste rust en ruimte geeft.



Daarnaast kwamen we langs de perfecte gordijnen voor pruls kamer, die ook nog eens 50% afgeprijsd waren. Ze krijgt bruin/oranje gordijnen met bosdieren erop. Daarna hakten we ook meteen maar verfknopen door: twee offwhite muren, twee lichtgroengrijze. Dan komt de print uit het gordijn terug in de muur boven de commode (de uil) en bij haar bedje (de boom). Ik kan geen printje van de gordijnen vinden alleen, dus jullie moeten maar even aannemen dat ze prachtig zijn.



Punt drie was de verf voor onze kamer. We hebben een jeansblauwachtig boxspringding en daar willen we voor heel donker, warm turquoise muren bij gaan. De andere twee muren offwhite. De gordijnen zijn we nog niet uit, maar die hebben door de rolluiken ook geen haast.



Last but not least stapten we na veel commentaar en nog eens over nadenken af van onze tegels met een houtprint:


en liepen we tegen een pvc-vloer aan. Dat is altijd een serieuze contender geweest, maar ik vond nooit een print die we allebei mooi vinden. Nu wel...

K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_191056378
quote:
Last but not least stapten we na veel commentaar en nog eens over nadenken af van onze tegels met een houtprint:
Ben wel benieuwd naar het commentaar daar op?
pi_191056385
Verder fijn zeg dat jullie het e.e.a. nu kunnen afstrepen, altijd lekker!
  donderdag 16 januari 2020 @ 13:09:01 #194
149959 SQ
snelle trees
pi_191056440
Dus het wordt nu een Ikea keuken? Of toch een combi met de keukenboer?

Verder, mooie kleuren! En hoera voor het verdwijnselen van de tegels :P
disclaimer
pi_191056493
Mooi allemaal. En patroon van de pvc-vloer vind ik mooier plus het materiaal voelt ook veel fijner aan met blote voeten/sokken.
pi_191057666
Flinke stappen, fijn hoor!

En PVC, wij hebben ook lang getwijfeld maar door het prijsverschil, het onderhoudsgemak (niet dat tegels nou veel onderhoud vragen) en het feit dat je er eenvoudig over een jaar of 10 iets anders in legt hebben wij ook afgezien van tegels en zijn voor pvc gegaan. Geen moment spijt van.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  donderdag 16 januari 2020 @ 14:41:06 #197
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191057715
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 13:03 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd naar het commentaar daar op?
Vooral 'neem dan echt hout' of 'da's wel echt vloeken in de kerk van het parket...' en 'zelfs laminaat is minder lelijk'. Wij vonden dat reuze meevallen, maar een snelle rekensom leverde de conclusie op dat pvc al met al goedkoper is (ondanks veeeeul egaline), makkelijker ooit nog te vervangen is, geen vieswordende voegen heeft en zachter aanvoelt.
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2020 13:09 schreef SQ het volgende:
Dus het wordt nu een Ikea keuken? Of toch een combi met de keukenboer?

Verder, mooie kleuren! En hoera voor het verdwijnselen van de tegels :P
Geen combi meer qua kasten. Wel plafondafzuigkap, blad, stollenwanden, kraan en spoelbak van elders.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 16 januari 2020 @ 14:53:03 #198
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_191057901
Mooi hoor.

Zelfde aanrechtblad als op de foto?
En misschien had je het al gezegd hoor maar nemen jullie een tegelwandje bij de keuken? zo ja welke /nieuwsgierig :P

Ik vind greeploos ook altijd het mooist.
+ makkelijk schoonmaken ook.
  donderdag 16 januari 2020 @ 15:45:21 #199
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191058634
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 14:53 schreef SacreCoeur het volgende:
Mooi hoor.

Zelfde aanrechtblad als op de foto?
En misschien had je het al gezegd hoor maar nemen jullie een tegelwandje bij de keuken? zo ja welke /nieuwsgierig :P

Ik vind greeploos ook altijd het mooist.
+ makkelijk schoonmaken ook.
Nee, zwart granieten blad.

Met een spatrand van 10 cm en schrobvaste latex erboven.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 16 januari 2020 @ 16:25:52 #200
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_191059255
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 15:45 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Nee, zwart granieten blad.

Met een spatrand van 10 cm en schrobvaste latex erboven.
Daar ga je geen spijt van krijgen.

Mooie keuzes hoor! Benieuwd naar het resultaat.
pi_191063221
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 14:41 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Vooral 'neem dan echt hout' of 'da's wel echt vloeken in de kerk van het parket...' en 'zelfs laminaat is minder lelijk'. Wij vonden dat reuze meevallen, maar een snelle rekensom leverde de conclusie op dat pvc al met al goedkoper is (ondanks veeeeul egaline), makkelijker ooit nog te vervangen is, geen vieswordende voegen heeft en zachter aanvoelt.
[..]

Geen combi meer qua kasten. Wel plafondafzuigkap, blad, stollenwanden, kraan en spoelbak van elders.
Ah, bijzonder.. Wij hebben keramisch parket en nog geen seconde spijt gehad. Tijdens het afrekenen van de vloer (en het leggen) was het even slikken, zeker omdat doordat het lange planken tegels zijn moest het per tegel helemaal geëgaliseerd worden. (Kan het woord even niet vinden). Leggen was dus kostbaar.. Maar buiten dat vind ik het ideaal. Het oogt écht als hout (veel mensen twijfelen eerst), maar veel minder gevoelig voor vocht (kinderen/huisdieren!) en dergelijke. Vloerverwarming eronder, kan je leven lang mee zo!

Maar qua vervangen is het wel zo dat als je ooit iets anders wil PVC wel echt handiger is.. Mooie keuze sowieso!
  vrijdag 17 januari 2020 @ 16:14:55 #202
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191073980
Zo, vloer besteld, gordijnen voor prul toch maar kamerhoog gemaakt (dus extra stof gekocht) en uitgebreid onder de vloer gelegen om het leidingwerk in de kruipruimte te checken. We gaan goed :-D

Heeft er iemand verstand van slakkenhuizen tekenen voor vloerverwarming? We hebben straks een keukeneiland en ik weet niet zo goed wat ik met de delen daarlangs moet....
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 17 januari 2020 @ 18:29:34 #203
149959 SQ
snelle trees
pi_191075484
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 16:14 schreef Tink89 het volgende:
Zo, vloer besteld, gordijnen voor prul toch maar kamerhoog gemaakt (dus extra stof gekocht) en uitgebreid onder de vloer gelegen om het leidingwerk in de kruipruimte te checken. We gaan goed :-D

Heeft er iemand verstand van slakkenhuizen tekenen voor vloerverwarming? We hebben straks een keukeneiland en ik weet niet zo goed wat ik met de delen daarlangs moet....
Ik wil je wel foto's appen van hoe wij het hebben gedaan hoor. Het is niet zo heel moeilijk :)
disclaimer
  vrijdag 17 januari 2020 @ 20:26:16 #204
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191077344
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 18:29 schreef SQ het volgende:

[..]

Ik wil je wel foto's appen van hoe wij het hebben gedaan hoor. Het is niet zo heel moeilijk :)
Graag! Ik dm je m'n nummer effe.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 20 januari 2020 @ 08:39:58 #205
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191111326
Plaaaaaatjestijd:

Slaapkamers zonder vieze isolatie: nog even wat leidingen in de muren knallen en dan isoleren, gips tegen de plafonds, behangen, verven, vloeren erin en klaaaaaaar:






Deze vieze zooi zat boven de plafonds, inclusief muizennesten :{w



De verhoging voor de wasmachine op mijn werkkamer heb ik er gisteren uit geslagen. De elektra lag er prachtig in verwerkt, net als de waterleiding en afvoer:








De wc is er ook uit, alleen nog een paar tegeltjes:


Woonkamer zonder bovenste vloer:




En het ontdekte rookkanaal:


De tegels in de aanbouw waren een iets grotere uitdaging dan in de rest van het huis:


Het is gelukkig helemaaaal niet stoffig in huis nu:


Hier hebben we nog een uitdaging. Deze elektra-aansluitingen zitten op lelijke plekken en doorgelust. De rechtse krijgt een buis vanuit de centraaldoos. De linkse (en de buitenverlichting en de centraaldoos van buiten) zitten doorgelust vanaf die plek. Daar kunnen we dus niet zomaar bij...




En eindelijk op de foto: pruls gordijntjes! Voor deze room-with-a-view (dat wittige achterin is het meer :D )


K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_191111636
Lekker bezig!

Ik zou zo min mogelijk draden hergebruiken, dus voor je keuken alles opnieuw aanleggen. Dan heb je ineens geen hinder meer van de lastig geluste elektra ;)

En is het regelwerk van het plafond te hergebruiken? Zou wel fijn zijn!

[ Bericht 12% gewijzigd door Puala op 20-01-2020 09:59:58 ]
  maandag 20 januari 2020 @ 10:50:36 #207
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191112560
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2020 09:12 schreef Puala het volgende:
Lekker bezig!

Ik zou zo min mogelijk draden hergebruiken, dus voor je keuken alles opnieuw aanleggen. Dan heb je ineens geen hinder meer van de lastig geluste elektra ;)

En is het regelwerk van het plafond te hergebruiken? Zou wel fijn zijn!
Maar dat is niet de plek waar de keuken komt, die komt in het midden van het huis en krijgt via kruipruimte nieuwe elektra. Dit is de muurmetdeburen van de aanbouw, waar de keukentafel en een buffetkast komen. En ik wil de buitenverlichting + centraaldoos graag intact houden (anders moet ik daarvoor gaan graven of over de muur en da's lelijk). De ene schakelaar is dan ook van de buitenverlichting, de andere van de centraaldoos op het plafond.

Ik wil dus vooral:

de schakelaars verplaatsen naar een andere muur: da's op zich niet zo spannend, maar wel de schakelaarfunctie intact houden... dus ik wil eigenlijk de buitenverlichting schakelen vanaf een andere plek. Alleen... de hele buitenverlichitng is dus doorgelust vanaf deze schakelaar. Snap je het nog? Ik krijg het niet heel lekker uitgelegd, geloof ik.


Edit: en volgens manlief is het regelwerk te gebruiken ja. Even kijken of dat in de praktijk ook gaat lukken allemaal. Anders gaat het er netjes af, de isolatie ertegen (hoera voor de spijkerflenzen, gewoon tackeren die hap) en dan weer ertegen voor de gipsplaten.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 20 januari 2020 @ 19:33:43 #208
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_191119548
Nieuwe draad trekken in de bestaande buizen/dozen.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  maandag 20 januari 2020 @ 20:07:48 #209
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191120214
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 19:33 schreef SV-tje het volgende:
Nieuwe draad trekken in de bestaande buizen/dozen.
Buiten zit de draad vast in het metselwerk/de muur. Er is geen buis te zien vooralsnog, alleen buitenkabel vanaf de wcd/schakelaar...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_191120272
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 10:50 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Maar dat is niet de plek waar de keuken komt, die komt in het midden van het huis en krijgt via kruipruimte nieuwe elektra. Dit is de muurmetdeburen van de aanbouw, waar de keukentafel en een buffetkast komen. En ik wil de buitenverlichting + centraaldoos graag intact houden (anders moet ik daarvoor gaan graven of over de muur en da's lelijk). De ene schakelaar is dan ook van de buitenverlichting, de andere van de centraaldoos op het plafond.

Ik wil dus vooral:

de schakelaars verplaatsen naar een andere muur: da's op zich niet zo spannend, maar wel de schakelaarfunctie intact houden... dus ik wil eigenlijk de buitenverlichting schakelen vanaf een andere plek. Alleen... de hele buitenverlichitng is dus doorgelust vanaf deze schakelaar. Snap je het nog? Ik krijg het niet heel lekker uitgelegd, geloof ik.

Edit: en volgens manlief is het regelwerk te gebruiken ja. Even kijken of dat in de praktijk ook gaat lukken allemaal. Anders gaat het er netjes af, de isolatie ertegen (hoera voor de spijkerflenzen, gewoon tackeren die hap) en dan weer ertegen voor de gipsplaten.
Als je die muur toch laat meenemen door de stukadoor zou ik lekker nieuw trekken. En ik weet niet hoe je buiten uit komt, maar je kan altijd een doosje plaatsen en daar de oude kabels op aansluiten. Dan weet je ook precies hoe het zit en zeker dat er geen gedoe van komt.

Spijkerflenzen zijn ideaal als het past qua maatvoering. Als je er in gaat snijden gaat je isolatiewaarde drastisch omlaag en dat is echt zonde. Wij kunnen het om die reden helaas niet gebruiken -O-
  maandag 27 januari 2020 @ 07:23:58 #211
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191213654
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 20:10 schreef Puala het volgende:

[..]

Als je die muur toch laat meenemen door de stukadoor zou ik lekker nieuw trekken. En ik weet niet hoe je buiten uit komt, maar je kan altijd een doosje plaatsen en daar de oude kabels op aansluiten. Dan weet je ook precies hoe het zit en zeker dat er geen gedoe van komt.

Spijkerflenzen zijn ideaal als het past qua maatvoering. Als je er in gaat snijden gaat je isolatiewaarde drastisch omlaag en dat is echt zonde. Wij kunnen het om die reden helaas niet gebruiken -O-
Hier past het dus perfect tussen de balken van de zoldervloer. Grootste deel zit er al in. Naadjes tapen met alufolie van de week en dan hebben we een geïsoleerde bovenverdieping *O* *O*
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator maandag 27 januari 2020 @ 10:13:34 #212
5428 crew  miss_sly
pi_191214811
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 07:23 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Hier past het dus perfect tussen de balken van de zoldervloer. Grootste deel zit er al in. Naadjes tapen met alufolie van de week en dan hebben we een geïsoleerde bovenverdieping *O* *O*
Lekker bezig *O*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 27 januari 2020 @ 10:15:45 #213
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191214830
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 10:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Lekker bezig *O*
Txs! Ook boven alle elektra-aanpassingen op de muur geschreven/getekend en manlief gaat donderdag al flink aan de slag. Moet aardig wat gefreesd worden, maar het wordt zo moooooi *;
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator maandag 27 januari 2020 @ 10:32:27 #214
5428 crew  miss_sly
pi_191215005
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 10:15 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Txs! Ook boven alle elektra-aanpassingen op de muur geschreven/getekend en manlief gaat donderdag al flink aan de slag. Moet aardig wat gefreesd worden, maar het wordt zo moooooi *;
Fijn he, om het zo opgebouwd te zien worden en omgetoverd tot datgene wat je in gedachten hebt O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 30 januari 2020 @ 21:23:28 #215
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191269609
Ik doe mee met de video's!

K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 30 januari 2020 @ 21:24:26 #216
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191269623
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 30 januari 2020 @ 21:42:10 #217
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191269885
Ik zie twee keer hetzelfde filmpje?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_191272489
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 21:23 schreef Tink89 het volgende:
Ik doe mee met de video's!

Leuk om te zien! Ik droomde gisteren dat de koop toch niet door ging en dat jullie alles in de oude staat moesten terugbrengen :X
Spoilers!
  vrijdag 31 januari 2020 @ 07:03:10 #219
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191273756
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 21:42 schreef Leandra het volgende:
Ik zie twee keer hetzelfde filmpje?
Ohja, wat suf... Ik los 't effe op.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 31 januari 2020 @ 07:10:21 #220
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191273785
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 31 januari 2020 @ 08:46:26 #221
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191274597
Leuk hoor! 🥰
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator vrijdag 31 januari 2020 @ 09:03:08 #222
5428 crew  miss_sly
pi_191274749
Zo leuk hoe je echt een beter idee krijgt als je door de ruimtes loopt.
Eervolle vermelding voor de prachtige dolfijnen :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 31 januari 2020 @ 12:30:47 #223
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191277581
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 09:03 schreef miss_sly het volgende:
Zo leuk hoe je echt een beter idee krijgt als je door de ruimtes loopt.
Eervolle vermelding voor de prachtige dolfijnen :D
Op alle drie de wc's zat die bril... _O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 31 januari 2020 @ 12:31:06 #224
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191277583
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 00:30 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Leuk om te zien! Ik droomde gisteren dat de koop toch niet door ging en dat jullie alles in de oude staat moesten terugbrengen :X
Lekkere nachtmerries heb jij... Brrt!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 2 februari 2020 @ 20:37:09 #225
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191315587
Hoera, we hebben bij prul alle isolatie erin en op de logeerkamer bijna. Dan nog schuine stukjes op onze kamer en mijn werkkamer en dan is die kutklus eindelijk klaar *O*

En de eerste elektra van boven is klaar.

En we hebben een stukadoor *O*

Nu een planningsvraagje;
Wat is nu de logische volgorde? Eerst de elektra natuurlijk, en de isolatie, maar dan:
Beneden eerst vloerverwarming frezen? En die dan ook meteen afwerken met egaline en de pvc? Of eerst stuken? Het verlaagd plafond moet er ook nog in natuurlijk...

Boven eerst gips tegen het plafond of eerst behangen? Het gips moet gefillerd worden. En dan eerst schilderen en dan de vloer? Of eerst de vloer?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_191316251
Lekker bezig hoor :) toffe filmpjes ook!

Ik zou de vloerverwarming er in maken, egaliseren, afdekken met stucloper, stukadoor er in en dan pvc.

En boven ook eerst alle gipsplaten en naden vullen, afwerken komt daarna pas. En schilderen voor de vloer, dat scheelt afdekken ;)
  zondag 2 februari 2020 @ 21:28:52 #227
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_191316414
Ik zou eerst frezen en daarna stucen. En ook eerst je plafond voor het stucen. Hoe minder je aan het stucwerk kunt beschadigen, hoe beter. Je kunt ook je plafond mee laten stucen natuurlijk. Hou je ook rekenening met de droogtijd van het stucwerk?

Sowieso boven de vloer als laatste ivm verfklodders enzo. Of gips voor of na vliesbehang moet weet ik niet. Maakt weinig uit lijkt me.
Spoilers!
  zondag 2 februari 2020 @ 21:30:03 #228
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_191316444
Onze stucadoor dekte zelf alles af trouwens.
Spoilers!
  zondag 2 februari 2020 @ 22:11:47 #229
149959 SQ
snelle trees
pi_191317085
Filmpjes gekeken! Wat een seventiespaleis zeg O+ Wat een bak werk hebben jullie nog ;(
Het is wel lekker ruim en licht allemaal O+
disclaimer
  zondag 2 februari 2020 @ 22:14:02 #230
149959 SQ
snelle trees
pi_191317122
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2020 20:37 schreef Tink89 het volgende:
Hoera, we hebben bij prul alle isolatie erin en op de logeerkamer bijna. Dan nog schuine stukjes op onze kamer en mijn werkkamer en dan is die kutklus eindelijk klaar *O*

En de eerste elektra van boven is klaar.

En we hebben een stukadoor *O*

Nu een planningsvraagje;
Wat is nu de logische volgorde? Eerst de elektra natuurlijk, en de isolatie, maar dan:
Beneden eerst vloerverwarming frezen? En die dan ook meteen afwerken met egaline en de pvc? Of eerst stuken? Het verlaagd plafond moet er ook nog in natuurlijk...

Boven eerst gips tegen het plafond of eerst behangen? Het gips moet gefillerd worden. En dan eerst schilderen en dan de vloer? Of eerst de vloer?
Zoals wij het hebben gedaan:

Vloerverwarming - afsmeren - stucen - dekvloer - schilderen - eindvloer.

Op die manier hoef je het minste af te plakken en de minste zooi op te ruimen.

Boven ook: eerst plafonds, dan de rest. Anders beschadig je geheid dingen.
disclaimer
  zondag 2 februari 2020 @ 22:20:07 #231
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_191317209
Wij deden wel eerst stuccen, dan dekvloer. Maar dat was ivm. Droogtijd. We hadden wat haast en stucwerk heeft veel langer nodig om te drogen (voordat we konden schilderen) dan dekvloer (voordat er op getegeld kon worden).
  maandag 3 februari 2020 @ 17:28:11 #232
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191329798
Txs! We zijn voorlopig nog even bezig met de elektra en de isolatie.

In de tussentijd is hier wel de discussie over de afzuiging weer opgelaaid. Het plafond verlagen is misschien toch wel heel erg zonde van het licht en de hoogte en de rust. Dus misschien toch maar een afzuigunit in het werkblad met recirculatie. Maar hoe kies je dan? Even googelen geeft prijzen van 900 tot tien keer zo veel...

De kookplaat is van ikea: 78 cm breed inductie. Hoe breed moet die afzuiger dan zijn?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_191375533
80 cm :Y
  donderdag 6 februari 2020 @ 13:29:14 #234
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191376037
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 12:48 schreef Puala het volgende:
80 cm :Y
90 is denk ik lelijk breed he? Want die vind ik online heel veel...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_191376149
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 13:29 schreef Tink89 het volgende:

[..]

90 is denk ik lelijk breed he? Want die vind ik online heel veel...
Zou je kunnen proberen, even een krant op maat knippen en dan een ander stuk er naast. Ik denk dat t niet gek zal staan, maar is persoonlijk.
  donderdag 6 februari 2020 @ 13:40:18 #236
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191376211
Als het maar gecentreerd is maakt het denk ik weinig uit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 6 februari 2020 @ 13:57:57 #237
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_191376445
Wij hebben juist bewust voor een afzuigkap van 90 cm breed gekozen bij een kookplaat van 78 cm. Ik vind dat juist mooier staan, oogt luxer (vind ik persoonlijk). Kan echt prima!
  donderdag 6 februari 2020 @ 14:33:42 #238
149959 SQ
snelle trees
pi_191376978
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 13:40 schreef Leandra het volgende:
Als het maar gecentreerd is maakt het denk ik weinig uit.
Dit. Iets groter lijkt me echt geen issue.
disclaimer
  donderdag 6 februari 2020 @ 15:06:09 #239
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191377418
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2020 13:57 schreef Tante_Soesa het volgende:
Wij hebben juist bewust voor een afzuigkap van 90 cm breed gekozen bij een kookplaat van 78 cm. Ik vind dat juist mooier staan, oogt luxer (vind ik persoonlijk). Kan echt prima!
Maar jij hebt een kap toch? Ik wil werkbladafzuigingdinges... dus die komt achter de kookplaat in het werkblad.

quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2020 14:33 schreef SQ het volgende:

[..]

Dit. Iets groter lijkt me echt geen issue.
Ík ga eens puzzelen. Txs!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 6 februari 2020 @ 15:53:10 #240
330565 Broodje_Zaad
Hmmm slijmerig broodje!
pi_191377938
Tink, is dat niet inhandig zo, die gootsteen aan de andere kant van je keuken? Heb alleen de plaatjens van de OP gezien.
Slijmerig als je vrouw en manslijm.
  donderdag 6 februari 2020 @ 16:01:20 #241
149959 SQ
snelle trees
pi_191378084
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 15:53 schreef Broodje_Zaad het volgende:
Tink, is dat niet inhandig zo, die gootsteen aan de andere kant van je keuken? Heb alleen de plaatjens van de OP gezien.
Tuurlijk niet, je draait je alleen maar om toch. Je hoeft niet om het eiland heen ofzo ;)
disclaimer
  donderdag 6 februari 2020 @ 16:02:57 #242
330565 Broodje_Zaad
Hmmm slijmerig broodje!
pi_191378121
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2020 16:01 schreef SQ het volgende:

[..]

Tuurlijk niet, je draait je alleen maar om toch. Je hoeft niet om het eiland heen ofzo ;)
Hmmmjaaa is ook zo. Hoogstens doorgeven met iets in den oven zetten.
Slijmerig als je vrouw en manslijm.
pi_191378465
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 15:06 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Maar jij hebt een kap toch? Ik wil werkbladafzuigingdinges... dus die komt achter de kookplaat in het werkblad.
[..]

Ík ga eens puzzelen. Txs!
Wil je er zo een die uit het blad omhoog komt, of een die in het blad ligt en naar beneden afzuigt?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 6 februari 2020 @ 19:32:41 #244
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191381058
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 16:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wil je er zo een die uit het blad omhoog komt, of een die in het blad ligt en naar beneden afzuigt?
Ik heb werkelijk nog geen flauw idee. Mocht je de voordelen en nadelen weten... Ik houd me aanbevolen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 6 februari 2020 @ 20:05:49 #245
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_191381571
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 19:32 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik heb werkelijk nog geen flauw idee. Mocht je de voordelen en nadelen weten... Ik houd me aanbevolen.
Omhoog voordelen:
- ziet er beter uit. Ingeklapt is bijna onzichtbaar
- breder dan kookplaat te maken dus ook minder last van spetters op het aanrecht

Omhoog nadelen:
- kan sneller kapot
- neemt toch ruimte in beslag (je kan er niet je koffiezetapparaten op stallen)

Naar beneden voordelen:
- werkt goed
- makkelijk schoonmaken
- gaat niet snel stuk

Naar beneden nadelen
- neemt ruimte in (geen 5 pitter)
- meer last van spetters

Voor beide systemen geld dat ze naar beneden afzuigen, de ene door een zuil omhoog te laten komen naast de kookplaat, de andere door het afzuig gat in het midden tussen de putten te plaatsen. Verder is recirculatie aan te bevelen (liever plasma filter dan koolstof filter).
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  vrijdag 7 februari 2020 @ 10:07:36 #246
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191389642
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2020 20:05 schreef lipje het volgende:

[..]

Omhoog voordelen:
- ziet er beter uit. Ingeklapt is bijna onzichtbaar
- breder dan kookplaat te maken dus ook minder last van spetters op het aanrecht

Omhoog nadelen:
- kan sneller kapot
- neemt toch ruimte in beslag (je kan er niet je koffiezetapparaten op stallen)

Naar beneden voordelen:
- werkt goed
- makkelijk schoonmaken
- gaat niet snel stuk

Naar beneden nadelen
- neemt ruimte in (geen 5 pitter)
- meer last van spetters

Voor beide systemen geld dat ze naar beneden afzuigen, de ene door een zuil omhoog te laten komen naast de kookplaat, de andere door het afzuig gat in het midden tussen de putten te plaatsen. Verder is recirculatie aan te bevelen (liever plasma filter dan koolstof filter).
Ik snap je stukje over geen 5 pitter niet zo goed... de kookplaat is al gekocht en is 78 breed, heeft flexibele inductiezones. Dus een kookplaat met zo'n lelijk ding in het midden wordt het sowieso niet. Ik dacht alleen dat er ook nog een optie was voor in het blad (zoals die die omhoog komt), maar dan zonder dat hij omhoog komt zegmaar.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 7 februari 2020 @ 10:13:37 #247
149959 SQ
snelle trees
pi_191389696
Nee, dat gaat niet, want dan zou hij maar voor de helft van je kookplaat kunnen afzuigen. Dus het wordt óf een kap, of een die omhoog komt.
disclaimer
  Moderator vrijdag 7 februari 2020 @ 10:23:57 #248
5428 crew  miss_sly
pi_191389828
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 10:07 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik snap je stukje over geen 5 pitter niet zo goed... de kookplaat is al gekocht en is 78 breed, heeft flexibele inductiezones. Dus een kookplaat met zo'n lelijk ding in het midden wordt het sowieso niet. Ik dacht alleen dat er ook nog een optie was voor in het blad (zoals die die omhoog komt), maar dan zonder dat hij omhoog komt zegmaar.
Ik denk dat alleen een ingebouwde aan de bovenkant van je kookplaat in het blad niet werkt. Wat misschien nog kan werken, is twee van deze aan weerszijden van het blad. Maar deze zijn wel erg duur:

https://www.siemens-home.(...)ogglebox=1158003891/
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191389874
Of je koopt een nieuwe kookplaat met geïntegreerde afzuiging. Ook niet ideaal maar misschien wel de beste en/of goedkoopste oplossing.
Spoilers!
  Moderator vrijdag 7 februari 2020 @ 10:30:52 #250
5428 crew  miss_sly
pi_191389916
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 10:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
Of je koopt een nieuwe kookplaat met geïntegreerde afzuiging. Ook niet ideaal maar misschien wel de beste en/of goedkoopste oplossing.
Dit dacht ik, maar wilde ik niet zeggen :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 7 februari 2020 @ 10:56:55 #251
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191390185
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 10:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik denk dat alleen een ingebouwde aan de bovenkant van je kookplaat in het blad niet werkt. Wat misschien nog kan werken, is twee van deze aan weerszijden van het blad. Maar deze zijn wel erg duur:

https://www.siemens-home.(...)ogglebox=1158003891/
Waarom zou een downdraft achter de kookplaat niet werken?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 7 februari 2020 @ 10:58:29 #252
149959 SQ
snelle trees
pi_191390205
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 10:56 schreef Leandra het volgende:

[..]

Waarom zou een downdraft achter de kookplaat niet werken?
Omdat ie dan de voorste pannen niet afzuigt. Afstand is te groot.
disclaimer
  vrijdag 7 februari 2020 @ 10:59:09 #253
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191390214
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 10:58 schreef SQ het volgende:

[..]

Omdat ie dan de voorste pannen niet afzuigt. Afstand is te groot.
Dat geldt dan toch voor iedere downdraft achter de kookplaat?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 7 februari 2020 @ 11:00:17 #254
149959 SQ
snelle trees
pi_191390227
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 10:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat geldt dan toch voor iedere downdraft achter de kookplaat?
Normaal komt zo'n ding toch omhoog?
disclaimer
  vrijdag 7 februari 2020 @ 11:00:43 #255
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191390231
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 7 februari 2020 @ 11:01:20 #256
149959 SQ
snelle trees
pi_191390240
Ik geloof dat we het allebei over iets anders hebben ;)
disclaimer
  vrijdag 7 februari 2020 @ 11:03:16 #257
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191390258
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 11:00 schreef SQ het volgende:

[..]

Normaal komt zo'n ding toch omhoog?
Ja, dat lijkt me wel, maar dat is dus geen optie?
Dan had ik dat gemist.

Lijkt me sowieso niets, zo'n gat in of achter je kookplaat, rotzooi erin, vetspetters tot ver achter de kookplaat.

Zo'n downdraft die achter de kookplaat omhoog komt is voor mij persoonlijk de enige manier waarop ik een kookplaat wel in een eiland zou willen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 7 februari 2020 @ 11:04:28 #258
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191390270
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 11:01 schreef SQ het volgende:
Ik geloof dat we het allebei over iets anders hebben ;)
Ja, kennelijk.
Kan tink niet eens wat plaatjes posten van wat ze wel zoekt, ik snap er geen bal meer van :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 7 februari 2020 @ 11:08:33 #259
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191390313
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 10:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
Of je koopt een nieuwe kookplaat met geïntegreerde afzuiging. Ook niet ideaal maar misschien wel de beste en/of goedkoopste oplossing.
Volgens mij is dit wat bedoeld wordt met de "geen vijfpitter" opmerking qua het ene soort afzuiging.

Maar als je gewoon een downdraft die omhoog komt achter de kookplaat plaatst dan past dat toch prima met de kookplaat die Tink al gekocht heeft, fijne kookplaat trouwens, als dat de Högklassig is, hebben we hier ook.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 7 februari 2020 @ 11:09:17 #260
149959 SQ
snelle trees
pi_191390321
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 11:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, dat lijkt me wel, maar dat is dus geen optie?
Dan had ik dat gemist.

Lijkt me sowieso niets, zo'n gat in of achter je kookplaat, rotzooi erin, vetspetters tot ver achter de kookplaat.

Zo'n downdraft die achter de kookplaat omhoog komt is voor mij persoonlijk de enige manier waarop ik een kookplaat wel in een eiland zou willen.
Ik kook nu een week met geïntegreerde afzuiging en tot nu toe heb ik nog geen last ondervonden van de zaken die jij noemt, overigens ;)
disclaimer
  vrijdag 7 februari 2020 @ 11:12:53 #261
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191390362
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 11:09 schreef SQ het volgende:

[..]

Ik kook nu een week met geïntegreerde afzuiging en tot nu toe heb ik nog geen last ondervonden van de zaken die jij noemt, overigens ;)
Dat kan, maar dat neemt niet weg dat ik zo'n systeem om onder andere die redenen niet zie zitten ;)
Daarbij willen we graag 1 grote plaat en neemt zo'n afzuiging in de plaat heel veel kostbare ruimte van die plaat in, wij willen wel een vijfpitter ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 7 februari 2020 @ 11:14:51 #262
149959 SQ
snelle trees
pi_191390385
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 11:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat kan, maar dat neemt niet weg dat ik zo'n systeem om onder andere die redenen niet zie zitten ;)
Daarbij willen we graag 1 grote plaat en neemt zo'n afzuiging in de plaat heel veel kostbare ruimte van die plaat in, wij willen wel een vijfpitter ;)
Dat mag allemaal. Ik deel enkel mijn ervaring.
disclaimer
  vrijdag 7 februari 2020 @ 11:17:18 #263
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191390415
Txs voor de inzichten jongens! Ik dacht dus dat er een optie was die wel achter de kookplaat zit, maar niet omhoog komt. Dat blijkt niet werkbaar en dus wordt het gewoon zo'n unit die wel omhoog komt. Een kookplaat met zo'n ding in het midden, vind ik echt helemaal niks. Als er een pan overkookt, loopt er water in, het neemt bizar veel ruimte in beslag en ik vind het ook nog eens spuuglelijk :@ :@

En een nieuwe kookplaat met zo'n ding erin is ook nog eens heel duur als je wel een fatsoenlijk aantal pitten wilt. We hebben al de grote inductieplaat van Ikea (uit de koopjeshoek, zonder complete verpakking, met garantie) en zouden bijvoorbeeld voor deze afzuiger kunnen gaan:
https://www.bol.com/nl/p/(...)i_vOxk4aAg1JEALw_wcB


Ter vergelijk:

Onze kookplaat was 360, deze afzuiger 1250. Kosten: 1610 euro.

Geïntegreerd in een grote plaat is de goedkoopste optie die ik kan vinden 1599 en dan heb ik maar 4 pitten... Iets minder lelijk is deze: https://www.voordeligwitgoed.nl/aeg-ide84241ib maar ook die heeft maar 4 pitten.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 7 februari 2020 @ 11:20:44 #264
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191390447
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 11:14 schreef SQ het volgende:

[..]

Dat mag allemaal. Ik deel enkel mijn ervaring.
Ja, ik realiseer me ook net dat jij wellicht net zo kookt als ik en dan valt het allemaal wel mee.
Meestal echter kook ik niet maar ruim ik de keuken op, en N kookt een beetje anders dan ik, en dan valt het niet mee :')
Hij ziet het ook echt niet, dus geen verwijt wat dat betreft, maar het maakt wel dat ik daarom die keuze in een eiland niet zou maken, ik zie wat er dagelijks op de achterwand (en op whatever aan de zijkant staat) belandt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 7 februari 2020 @ 11:21:02 #265
149959 SQ
snelle trees
pi_191390450
Gebruiken jullie dan echt wel eens vijf pitten tegelijk? Ik heb het zelfs met de meest uitgebreide kerstdiners nog nooit voor elkaar gekregen namelijk :D

Enfin, de keuze is al gemaakt zie ik, mooi :)
disclaimer
  Moderator vrijdag 7 februari 2020 @ 11:22:05 #266
5428 crew  miss_sly
pi_191390460
quote:
Dat is geen downdraft. Die komt omhoog om af te zuigen en verdwijnt weer in het blad. Die zou dus wel kunnen, inderdaad, zoals ook gezegd :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 7 februari 2020 @ 11:22:32 #267
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191390465
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 11:21 schreef SQ het volgende:
Gebruiken jullie dan echt wel eens vijf pitten tegelijk? Ik heb het zelfs met de meest uitgebreide kerstdiners nog nooit voor elkaar gekregen namelijk :D

Enfin, de keuze is al gemaakt zie ik, mooi :)
Ja, regelmatig zelfs. Twee pitten in gebruik voor een vispan o.i.d., een pan voor iets aardappeligs, een sausje en groente. Of twee soorten groente, of nasi: ei, satésaus, rijst, kruidengroentevleesmengsel en dan nog iets van babi pangang ofzo.

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 11:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat is geen downdraft. Die komt omhoog om af te zuigen en verdwijnt weer in het blad. Die zou dus wel kunnen, inderdaad, zoals ook gezegd :)
Ik denk dat de verwarring ontstaan is doordat ik dacht dat dit ook downdraft heet. My bad _O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator vrijdag 7 februari 2020 @ 11:23:06 #268
5428 crew  miss_sly
pi_191390474
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 11:09 schreef SQ het volgende:

[..]

Ik kook nu een week met geïntegreerde afzuiging en tot nu toe heb ik nog geen last ondervonden van de zaken die jij noemt, overigens ;)
Fijn om te lezen!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191390475
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 11:21 schreef SQ het volgende:
Gebruiken jullie dan echt wel eens vijf pitten tegelijk? Ik heb het zelfs met de meest uitgebreide kerstdiners nog nooit voor elkaar gekregen namelijk :D

Enfin, de keuze is al gemaakt zie ik, mooi :)
Ja hoor. Niet dat ik er 5 heb maar ik heb wel eens een pit te weinig.
Spoilers!
  vrijdag 7 februari 2020 @ 11:23:51 #270
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191390484
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 11:17 schreef Tink89 het volgende:
Txs voor de inzichten jongens! Ik dacht dus dat er een optie was die wel achter de kookplaat zit, maar niet omhoog komt. Dat blijkt niet werkbaar en dus wordt het gewoon zo'n unit die wel omhoog komt. Een kookplaat met zo'n ding in het midden, vind ik echt helemaal niks. Als er een pan overkookt, loopt er water in, het neemt bizar veel ruimte in beslag en ik vind het ook nog eens spuuglelijk :@ :@

En een nieuwe kookplaat met zo'n ding erin is ook nog eens heel duur als je wel een fatsoenlijk aantal pitten wilt. We hebben al de grote inductieplaat van Ikea (uit de koopjeshoek, zonder complete verpakking, met garantie) en zouden bijvoorbeeld voor deze afzuiger kunnen gaan:
https://www.bol.com/nl/p/(...)i_vOxk4aAg1JEALw_wcB


Ter vergelijk:

Onze kookplaat was 360, deze afzuiger 1250. Kosten: 1610 euro.

Geïntegreerd in een grote plaat is de goedkoopste optie die ik kan vinden 1599 en dan heb ik maar 4 pitten... Iets minder lelijk is deze: https://www.voordeligwitgoed.nl/aeg-ide84241ib maar ook die heeft maar 4 pitten.
Dat lijkt me wel dat die Bosch zou kunnen, alleen even inlezen in de afzuigcapaciteit die je nodig hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator vrijdag 7 februari 2020 @ 11:25:04 #271
5428 crew  miss_sly
pi_191390498
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 11:22 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ja, regelmatig zelfs. Twee pitten in gebruik voor een vispan o.i.d., een pan voor iets aardappeligs, een sausje en groente. Of twee soorten groente, of nasi: ei, satésaus, rijst, kruidengroentevleesmengsel en dan nog iets van babi pangang ofzo.
[..]

Ik denk dat de verwarring ontstaan is doordat ik dacht dat dit ook downdraft heet. My bad _O-
Daarvoor heb ik een warmhoudlade O+
Voor die enkele keer dat ik alsnog een pit tekort kom, kan ik iets wat klaar is daar vast in zetten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 7 februari 2020 @ 11:25:09 #272
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191390500
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 11:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat is geen downdraft. Die komt omhoog om af te zuigen en verdwijnt weer in het blad. Die zou dus wel kunnen, inderdaad, zoals ook gezegd :)
Miele noemt het een downdraft, ik weet ook niet hoe dat anders zou heten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator vrijdag 7 februari 2020 @ 11:26:37 #273
5428 crew  miss_sly
pi_191390516
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 11:25 schreef Leandra het volgende:

[..]

Miele noemt het een downdraft, ik weet ook niet hoe dat anders zou heten.
Ja, goed beschouwd is het dat ook, natuurlijk, omdat hij de afgezogen lucht naar beneden zuigt en niet naar boven. Maar omdat de afzuiging uit het blad omhoog komt, is het toch weer anders dan die volledige downdrafts IN het blad.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 7 februari 2020 @ 11:27:00 #274
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191390520
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 11:25 schreef Leandra het volgende:

[..]

Miele noemt het een downdraft, ik weet ook niet hoe dat anders zou heten.
Ik zie net dat Bosch het ook downdraft noemt. Lag het toch niet aan mij *O*
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 7 februari 2020 @ 11:27:37 #275
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191390523
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 11:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Daarvoor heb ik een warmhoudlade O+
Voor die enkele keer dat ik alsnog een pit tekort kom, kan ik iets wat klaar is daar vast in zetten.
Werkt dat? Wordt dat enorm droog ofzo? Ik ga het eens googelen...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 7 februari 2020 @ 11:28:13 #276
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191390530
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 11:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, goed beschouwd is het dat ook, natuurlijk, omdat hij de afgezogen lucht naar beneden zuigt en niet naar boven. Maar omdat de afzuiging uit het blad omhoog komt, is het toch weer anders dan die volledige downdrafts IN het blad.
Ook omdat de afzuiger zelf wegzakt in het aanrecht ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 10 februari 2020 @ 16:34:50 #277
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191442579
Inspiratie gezocht; we zoeken gordijnen... Liefst lange, omdat mooi, en ze hoeven per se verduisterend te zijn, maar wel zonlicht filteren zodat we niet met de zon op de tv zitten.

Een muur bij de tv wordt groen, de muur waarin de deur tussen de hal en de woonkamer zit ook, daarin zit de hoge kastenwand dan ingebouwd.

Ik zoek nu dus een combinatie qua gordijnen. Ofwel lang + vouwgordijn, ofwel lang + rolgordijn ofwel iets waar ik nog niet aan gedacht heb.

We hebben een bruine/cognackleurige bank en een witte televisiekast.

Iemand suggesties? Ik durf zoiets bijv niet aan, want dat moet maar net mooi uitpakken, maar heel veel andere dingen vind ik saai of te zwaar of te oubollig ofzo.

K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 10 februari 2020 @ 16:39:43 #278
149959 SQ
snelle trees
pi_191442652
Dus dit is een voorbeeld van wat je niét wil? :D want deze lijken heel veel op mijn behang dat jij zo lelijk vindt ;)

Ik heb een tip voor je. Ik zou eerst de gordijnen kiezen en dan pas de kleur op je muren. Waarom? Gordijnen vervang je veel minder snel. Het is dus belangrijker dat je gordijnen vindt waar je écht blij mee bent, dan kun je de kleur van de muur daar makkelijk bij uitzoeken.

Ik hou zelf dan weer niet zo van gordijnen met een printje. Qua kleur kan natuurlijk alles wel bij wit en cognac.
disclaimer
  maandag 10 februari 2020 @ 17:23:10 #279
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191443190
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2020 16:39 schreef SQ het volgende:
Dus dit is een voorbeeld van wat je niét wil? :D want deze lijken heel veel op mijn behang dat jij zo lelijk vindt ;)

Ik heb een tip voor je. Ik zou eerst de gordijnen kiezen en dan pas de kleur op je muren. Waarom? Gordijnen vervang je veel minder snel. Het is dus belangrijker dat je gordijnen vindt waar je écht blij mee bent, dan kun je de kleur van de muur daar makkelijk bij uitzoeken.

Ik hou zelf dan weer niet zo van gordijnen met een printje. Qua kleur kan natuurlijk alles wel bij wit en cognac.
In de plooi vind ik het een stuk minder storend en ik vind de kleuren veel zachter en minder hysterisch. Toch vind ik ze idd te heftig en durf ik ze dus niet aan.

We twijfelen nu nogal. Want groen op de muren O+ O+ maar groen met groene gordijnen = mweh.

Edit: ik vind jouw behang niet lelijk btw. Ik ben gewoon heel benieuwd of het mooi gaat zijn voor het echie. Ik hoop dat ik dan denk 'gedurfd, maar heel gaaf'. Ik vrees voor 'wat een drukte zeg...'.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 10 februari 2020 @ 17:41:50 #280
149959 SQ
snelle trees
pi_191443428
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 17:23 schreef Tink89 het volgende:

[..]

In de plooi vind ik het een stuk minder storend en ik vind de kleuren veel zachter en minder hysterisch. Toch vind ik ze idd te heftig en durf ik ze dus niet aan.

We twijfelen nu nogal. Want groen op de muren O+ O+ maar groen met groene gordijnen = mweh.

Edit: ik vind jouw behang niet lelijk btw. Ik ben gewoon heel benieuwd of het mooi gaat zijn voor het echie. Ik hoop dat ik dan denk 'gedurfd, maar heel gaaf'. Ik vrees voor 'wat een drukte zeg...'.
Ja, maar het is maar een klein muurtje in een enorme ruimte he, bij mij. Zie het als een groot schilderij :+
Wat voor soort groen wil je op de muren eigenlijk? Daar zijn ook 100 tinten in.
disclaimer
pi_191443481
Ik zou zelf niet zo snel voor een (aanwezige) print op de gordijnen gaan. Onze slaapkamergordijnen hebben dat wel, en ik heb er echt spijt van. Volgende gordijnen worden effen, met misschien een klein werkje erin, maar meer niet.
pi_191443501
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 16:34 schreef Tink89 het volgende:
Inspiratie gezocht; we zoeken gordijnen... Liefst lange, omdat mooi, en ze hoeven per se verduisterend te zijn, maar wel zonlicht filteren zodat we niet met de zon op de tv zitten.

Een muur bij de tv wordt groen, de muur waarin de deur tussen de hal en de woonkamer zit ook, daarin zit de hoge kastenwand dan ingebouwd.

Ik zoek nu dus een combinatie qua gordijnen. Ofwel lang + vouwgordijn, ofwel lang + rolgordijn ofwel iets waar ik nog niet aan gedacht heb.

We hebben een bruine/cognackleurige bank en een witte televisiekast.

Iemand suggesties? Ik durf zoiets bijv niet aan, want dat moet maar net mooi uitpakken, maar heel veel andere dingen vind ik saai of te zwaar of te oubollig ofzo.

[ afbeelding ]
Ha ik heb deze! Dat wilde ik gisteren nog posten nav het behang van SQ!

Ik heb er lang over zitten dubben of het niet te druk en too much was. Maar het is voor in mijn loggia, dus niet pontificaal in de woonkamer, je ziet het wel vanuit de woonkamer.
En elke avond als ik het dichtdoe, ben ik zoooooo blij met deze keuze.

De muren in die ruimte zijn Geordend van Histor. Past allemaal mooi bij elkaar O+
  maandag 10 februari 2020 @ 20:52:27 #283
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191446591
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2020 17:41 schreef SQ het volgende:

[..]

Ja, maar het is maar een klein muurtje in een enorme ruimte he, bij mij. Zie het als een groot schilderij :+
Wat voor soort groen wil je op de muren eigenlijk? Daar zijn ook 100 tinten in.
Tjah, hoe noem je die kleur... mos? Die kleur die @Malteser ook ongeveer op de muur heeft, maar dan ietsje donkerder.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 10 februari 2020 @ 20:52:41 #284
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191446602
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 17:47 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Ha ik heb deze! Dat wilde ik gisteren nog posten nav het behang van SQ!

Ik heb er lang over zitten dubben of het niet te druk en too much was. Maar het is voor in mijn loggia, dus niet pontificaal in de woonkamer, je ziet het wel vanuit de woonkamer.
En elke avond als ik het dichtdoe, ben ik zoooooo blij met deze keuze.

De muren in die ruimte zijn Geordend van Histor. Past allemaal mooi bij elkaar O+
Heb je een foto?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_191446904
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 20:52 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Tjah, hoe noem je die kleur... mos? Die kleur die @:Malteser ook ongeveer op de muur heeft, maar dan ietsje donkerder.
Wij hebben geordend van Histor (maar dan Sigmaverf). Precies de kleur die NedKelly ook heeft.
  dinsdag 11 februari 2020 @ 07:27:57 #286
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191451276
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 21:06 schreef Malteser het volgende:

[..]

Wij hebben geordend van Histor (maar dan Sigmaverf). Precies de kleur die NedKelly ook heeft.
Txs! Die vond ik bij jullie wel mooi, maar ik zou hem net wat warmer/donkerder willen. Maar dat is dan een mooi uitgangspunt :D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_191458143
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 20:52 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Heb je een foto?
Zeker.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_191458219
Je kan ook nog een combinatie van gordijnen doen. Bijv. zoiets op 1 plek en de rest effen.

Mijn moeder had in een vorig huis bij de tuindeuren gordijnen tot op de grond met grote bloemen erop (wel creme achtergrond, dus misschien wat rustiger dan dit gordijn) en dan bij alle ramen effen gordijnen tot op de vensterbank. Dat was niet druk, maar misschien ook omdat de muren wit waren en de vloeren wit/grijs marmer.
  maandag 24 februari 2020 @ 15:56:21 #289
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191664876
Frustratie: de ene vloerverwarmingsboer wil wel door de tegels heen frezen, maar vraagt daar de hoofdprijs voor (¤ 1500 extra) en de ander zegt dat het geen optie is. Allebei vinden ze de vloer eronder te grof...

Opties;
- 3500 aan de vv uitgeven en toch door de tegels heen laten frezen.
- 1900 aan vv uitgeven en dan zelf de tegels eruit bikken en de boel egaliseren.

We moeten na de vv sowieso dichtsmeren en met egaline aan de slag voor de pvcvloer... Tenzij we daar alsnog een ondervloer onder gaan leggen, maar da's dan weer niks voor het rendement van de vloerverwarming.

Ik vind die hele vloerverwarming momenteel gewoon kut.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 24 februari 2020 @ 16:11:19 #290
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_191665213
Dit is de reden dat wij t zelf hebben gefreesd nadat we de tegels eruit hebben gehaald. Het is niet ideaal om geen vlakke vloer te hebben met frezen maar het kan wel. Wie maken alleen de gleuven dicht en hierna komt t bedrijf dat de houten vloer legt alles egaliseren. We hebben op de bovenverdieping gezien dat dat heel fij.mn is om zo te doen. Egaline is daar mis gegaan eerste keer waardoor marmoleum niet goed lag en is geheel op hun kosten hersteld.
Frees hebben we met stofzuiger gehuurd bij Boels met een eigen frees en stofzuigerzakken ivm kosten via hen. Mocht je meer willen weten.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  maandag 24 februari 2020 @ 16:17:51 #291
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191665369
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 16:11 schreef SV-tje het volgende:
Dit is de reden dat wij t zelf hebben gefreesd nadat we de tegels eruit hebben gehaald. Het is niet ideaal om geen vlakke vloer te hebben met frezen maar het kan wel. Wie maken alleen de gleuven dicht en hierna komt t bedrijf dat de houten vloer legt alles egaliseren. We hebben op de bovenverdieping gezien dat dat heel fij.mn is om zo te doen. Egaline is daar mis gegaan eerste keer waardoor marmoleum niet goed lag en is geheel op hun kosten hersteld.
Frees hebben we met stofzuiger gehuurd bij Boels met een eigen frees en stofzuigerzakken ivm kosten via hen. Mocht je meer willen weten.
Tell me more! Was het te doen? Ondanks een niet vlakke vloer?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 24 februari 2020 @ 16:27:08 #292
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_191665546
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 16:17 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Tell me more! Was het te doen? Ondanks een niet vlakke vloer?
Ja hoor, loopt iets zwaarder dus je moet je voet tegen t wieltje aanzetten maar dat was bij de fermacell ook. Als er n diepere kuil zit kan het zijn dat je sleuf net niet breed genoeg wordt dus paar stukjes hebben we met een beitel wat breder moeten maken. Maar op 110m2 is dit keer of 5 geweest. In n weekend moet je vloerverwarming erin kunnen liggen als alles voorbereid is.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  dinsdag 25 februari 2020 @ 06:21:12 #293
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191673785
Dat klinkt als een prima plan! Ik heb weer hoop... Alleen moet dan de tegelvloer eruit. Dat wordt een heftig weekendje bikken. Komt goed, txs!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 27 februari 2020 @ 08:08:46 #294
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191708002
Ken je die grap van die klussers die eindelijk een knoop doorhakten over de afzuigkap en een mooie recirculatie-unit voor aan het plafond kochten (zo'n vrijhand 'design' ding). Nou, die kregen een doos met een flinke deuk, haalden daar een kap met een nog flinkere deuk uit, moesten het ding terugsturen en hadden toen nog niks.. _O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator donderdag 27 februari 2020 @ 19:57:59 #295
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_191719237
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 08:08 schreef Tink89 het volgende:
Ken je die grap van die klussers die eindelijk een knoop doorhakten over de afzuigkap en een mooie recirculatie-unit voor aan het plafond kochten (zo'n vrijhand 'design' ding). Nou, die kregen een doos met een flinke deuk, haalden daar een kap met een nog flinkere deuk uit, moesten het ding terugsturen en hadden toen nog niks.. _O-
_O- _O-

Wel ontzettend k*t natuurlijk -O-
  donderdag 27 februari 2020 @ 20:58:20 #296
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191721047
Geeft niks. Meneer Tink heeft inmiddels een prachtig ontwerp gemaakt O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 2 maart 2020 @ 08:27:56 #297
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191788980
Tadaaa:


En vrijdag en zaterdag alle kasten gehaald (Ikea in België, 10% korting, hoera!). Dat duurde langer dan verwacht door allerlei heisa... We wonen in het leveringsgebied (want binnen 20 kilometer van de grens), maar het systeem wilde dat niet accepteren. Dus dan maar de volgende dag afhalen, moesten we wel ¤ 19,99 extra voor betalen (anders moesten we 1,5 uur wachten). Bij thuiskomst bleek er een kast te missen, dus moesten we weer terug. De klantenservice kon hem niet nasturen of het geld teruggeven en blaaaaat. Uiteindelijk 2 dagen bezig geweest om de kasten te halen dus. Maar goed. Ook vooruitgang:

Boven zit alle elektra erin. Daar alleen nog:
- Plafonds afwerken met gips- of stukplaat en de naden filleren.
- stukje cv-leiding in de muur zetten en de verwarmingen terughangen.
- behangen.
- verven
- vloeren erin
- stopcontacten monteren en lampen ophangen enzo.

Beneden moeten de laatste dozen en gleuven voor de elektra nog - dat had dit weekend gekund, maar de keuken kwam tussendoor - en moet het water en de afvoer voor de keuken nog verlegd, maar daarna komt 19-3 de vloerverwarmingsmeneer en de week erna de stukadoor. Voor die tijd moeten wel ook nog de traptredes en de leuning eraf en moet de inbouwunit van de wc op z'n plek. Nog even serieus aanpoten dus, de komende drie weken. .
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_191795687
Klinkt als nog veel werk, wordt bikkelen de komende weken! Maar hé, ook al behoorlijk stappen gezet!

Hadden jullie uiteindelijk nog wel voordeel van korting bij de Ikea met al dat geregel? :9
  donderdag 5 maart 2020 @ 07:35:16 #299
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191841235
Hoera! We hebben eindelijk de ultieme afzuigkapoplossing gevonden *O* *O* Hij komt alleen uit Italië :X





En een spoelbak gekocht, bijna de elektra beneden erin en het begint op te schieten :Y Beetje jammer van m'n schoonvader die puinzakken volstouwt, ongeacht wat ze dan wegen, waardoor ik gisteren een uur bezig was met puinzakken half omscheppen zodat ik ze in de aanhanger kon zetten.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_191841274
Mooie oplossing!
Protège moi de mes désirs.
  donderdag 5 maart 2020 @ 08:52:03 #301
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_191841875
Mooi! Open je zelf een nieuw topic?
Spoilers!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')