Waarom zou een downdraft achter de kookplaat niet werken?quote:Op vrijdag 7 februari 2020 10:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat alleen een ingebouwde aan de bovenkant van je kookplaat in het blad niet werkt. Wat misschien nog kan werken, is twee van deze aan weerszijden van het blad. Maar deze zijn wel erg duur:
https://www.siemens-home.(...)ogglebox=1158003891/
Omdat ie dan de voorste pannen niet afzuigt. Afstand is te groot.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 10:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waarom zou een downdraft achter de kookplaat niet werken?
Normaal komt zo'n ding toch omhoog?quote:Op vrijdag 7 februari 2020 10:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat geldt dan toch voor iedere downdraft achter de kookplaat?
Ja, dat lijkt me wel, maar dat is dus geen optie?quote:
Ja, kennelijk.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 11:01 schreef SQ het volgende:
Ik geloof dat we het allebei over iets anders hebben
Volgens mij is dit wat bedoeld wordt met de "geen vijfpitter" opmerking qua het ene soort afzuiging.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 10:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
Of je koopt een nieuwe kookplaat met geïntegreerde afzuiging. Ook niet ideaal maar misschien wel de beste en/of goedkoopste oplossing.
Ik kook nu een week met geïntegreerde afzuiging en tot nu toe heb ik nog geen last ondervonden van de zaken die jij noemt, overigensquote:Op vrijdag 7 februari 2020 11:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt me wel, maar dat is dus geen optie?
Dan had ik dat gemist.
Lijkt me sowieso niets, zo'n gat in of achter je kookplaat, rotzooi erin, vetspetters tot ver achter de kookplaat.
Zo'n downdraft die achter de kookplaat omhoog komt is voor mij persoonlijk de enige manier waarop ik een kookplaat wel in een eiland zou willen.
Dat kan, maar dat neemt niet weg dat ik zo'n systeem om onder andere die redenen niet zie zittenquote:Op vrijdag 7 februari 2020 11:09 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik kook nu een week met geïntegreerde afzuiging en tot nu toe heb ik nog geen last ondervonden van de zaken die jij noemt, overigens
Dat mag allemaal. Ik deel enkel mijn ervaring.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 11:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat kan, maar dat neemt niet weg dat ik zo'n systeem om onder andere die redenen niet zie zitten
Daarbij willen we graag 1 grote plaat en neemt zo'n afzuiging in de plaat heel veel kostbare ruimte van die plaat in, wij willen wel een vijfpitter
Ja, ik realiseer me ook net dat jij wellicht net zo kookt als ik en dan valt het allemaal wel mee.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 11:14 schreef SQ het volgende:
[..]
Dat mag allemaal. Ik deel enkel mijn ervaring.
Dat is geen downdraft. Die komt omhoog om af te zuigen en verdwijnt weer in het blad. Die zou dus wel kunnen, inderdaad, zoals ook gezegdquote:Op vrijdag 7 februari 2020 11:00 schreef Leandra het volgende:
Dit werkt dus niet?
https://m.miele.nl/c/afzu(...)ame=DA_6890_Levantar
Ja, regelmatig zelfs. Twee pitten in gebruik voor een vispan o.i.d., een pan voor iets aardappeligs, een sausje en groente. Of twee soorten groente, of nasi: ei, satésaus, rijst, kruidengroentevleesmengsel en dan nog iets van babi pangang ofzo.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 11:21 schreef SQ het volgende:
Gebruiken jullie dan echt wel eens vijf pitten tegelijk? Ik heb het zelfs met de meest uitgebreide kerstdiners nog nooit voor elkaar gekregen namelijk
Enfin, de keuze is al gemaakt zie ik, mooi
Ik denk dat de verwarring ontstaan is doordat ik dacht dat dit ook downdraft heet. My badquote:Op vrijdag 7 februari 2020 11:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is geen downdraft. Die komt omhoog om af te zuigen en verdwijnt weer in het blad. Die zou dus wel kunnen, inderdaad, zoals ook gezegd
Fijn om te lezen!quote:Op vrijdag 7 februari 2020 11:09 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik kook nu een week met geïntegreerde afzuiging en tot nu toe heb ik nog geen last ondervonden van de zaken die jij noemt, overigens
Ja hoor. Niet dat ik er 5 heb maar ik heb wel eens een pit te weinig.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 11:21 schreef SQ het volgende:
Gebruiken jullie dan echt wel eens vijf pitten tegelijk? Ik heb het zelfs met de meest uitgebreide kerstdiners nog nooit voor elkaar gekregen namelijk
Enfin, de keuze is al gemaakt zie ik, mooi
Dat lijkt me wel dat die Bosch zou kunnen, alleen even inlezen in de afzuigcapaciteit die je nodig hebt.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 11:17 schreef Tink89 het volgende:
Txs voor de inzichten jongens! Ik dacht dus dat er een optie was die wel achter de kookplaat zit, maar niet omhoog komt. Dat blijkt niet werkbaar en dus wordt het gewoon zo'n unit die wel omhoog komt. Een kookplaat met zo'n ding in het midden, vind ik echt helemaal niks. Als er een pan overkookt, loopt er water in, het neemt bizar veel ruimte in beslag en ik vind het ook nog eens spuuglelijk![]()
![]()
En een nieuwe kookplaat met zo'n ding erin is ook nog eens heel duur als je wel een fatsoenlijk aantal pitten wilt. We hebben al de grote inductieplaat van Ikea (uit de koopjeshoek, zonder complete verpakking, met garantie) en zouden bijvoorbeeld voor deze afzuiger kunnen gaan:
https://www.bol.com/nl/p/(...)i_vOxk4aAg1JEALw_wcB
Ter vergelijk:
Onze kookplaat was 360, deze afzuiger 1250. Kosten: 1610 euro.
Geïntegreerd in een grote plaat is de goedkoopste optie die ik kan vinden 1599 en dan heb ik maar 4 pitten... Iets minder lelijk is deze: https://www.voordeligwitgoed.nl/aeg-ide84241ib maar ook die heeft maar 4 pitten.
Daarvoor heb ik een warmhoudladequote:Op vrijdag 7 februari 2020 11:22 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ja, regelmatig zelfs. Twee pitten in gebruik voor een vispan o.i.d., een pan voor iets aardappeligs, een sausje en groente. Of twee soorten groente, of nasi: ei, satésaus, rijst, kruidengroentevleesmengsel en dan nog iets van babi pangang ofzo.
[..]
Ik denk dat de verwarring ontstaan is doordat ik dacht dat dit ook downdraft heet. My bad![]()
Miele noemt het een downdraft, ik weet ook niet hoe dat anders zou heten.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 11:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is geen downdraft. Die komt omhoog om af te zuigen en verdwijnt weer in het blad. Die zou dus wel kunnen, inderdaad, zoals ook gezegd
Ja, goed beschouwd is het dat ook, natuurlijk, omdat hij de afgezogen lucht naar beneden zuigt en niet naar boven. Maar omdat de afzuiging uit het blad omhoog komt, is het toch weer anders dan die volledige downdrafts IN het blad.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 11:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Miele noemt het een downdraft, ik weet ook niet hoe dat anders zou heten.
Ik zie net dat Bosch het ook downdraft noemt. Lag het toch niet aan mijquote:Op vrijdag 7 februari 2020 11:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Miele noemt het een downdraft, ik weet ook niet hoe dat anders zou heten.
Werkt dat? Wordt dat enorm droog ofzo? Ik ga het eens googelen...quote:Op vrijdag 7 februari 2020 11:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daarvoor heb ik een warmhoudlade
Voor die enkele keer dat ik alsnog een pit tekort kom, kan ik iets wat klaar is daar vast in zetten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |