Overigens was dit echt zo ontzettend niet waar: alles, maar dan ook alles zit echt, echt, echt vast. Eén schrootje kost een paar minuten, zelfs als ik er met mijn 75 kilo aan ga hangen. Manlief scoort vandaag in de pauze van z'n werk maar even wat extra breekijzers voor komend weekend.quote:Op maandag 16 december 2019 08:54 schreef Puala het volgende:
[..]
Oh daar ga je aan hangen en dan rits je ze zo van t plafond. Even zorgen dat er geen spullen onder staan en gaan met die banaan. Wel even zorgen voor genoeg bouwcontainers om het kwijt te kunnen.
Gevalletje ouderwetse degelijkheidquote:Op zondag 22 december 2019 10:02 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Overigens was dit echt zo ontzettend niet waar: alles, maar dan ook alles zit echt, echt, echt vast. Eén schrootje kost een paar minuten, zelfs als ik er met mijn 75 kilo aan ga hangen. Manlief scoort vandaag in de pauze van z'n werk maar even wat extra breekijzers voor komend weekend.
Dit kan natuurlijk per gemeente verschillend zijnquote:Op maandag 23 december 2019 11:14 schreef FranticDJ het volgende:
Dragend kozijn.. ik ken het..
Ik heb een hoeklijn laten zetten boven m’n kozijn, maar daar geen omgevings vergunning voor nodig gehad?
Hm ja is ook weer zo. Niet zo thuis in het hele vergunningen verhaal..quote:Op maandag 23 december 2019 11:43 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Dit kan natuurlijk per gemeente verschillend zijn
Leuk kerstcadeautjequote:Op maandag 23 december 2019 15:59 schreef Tink89 het volgende:
De constructeur zegt:
Een houten kozijn is zeker geen dragend element voor het dragen van een metselwerk achtergevel op de eerste verdieping.
Kozijn zelf kan dus verwijderd worden. Wil je echter de opening breder maken, dus nog stukken metselwerk in de gevel weghalen, dan zal er inderdaad een stalen ligger gelegd moeten worden.
Aangezien we dat niet van plan zijn, kan het eruit![]()
![]()
![]()
![]()
Ik zou zeggen zet de zaag erin !quote:Op maandag 23 december 2019 15:59 schreef Tink89 het volgende:
De constructeur zegt:
Een houten kozijn is zeker geen dragend element voor het dragen van een metselwerk achtergevel op de eerste verdieping.
Kozijn zelf kan dus verwijderd worden. Wil je echter de opening breder maken, dus nog stukken metselwerk in de gevel weghalen, dan zal er inderdaad een stalen ligger gelegd moeten worden.
![]()
![]()
![]()
Dat zou in principe nooit zo zijn inderdaad. Alleen als het huis verzakt is kan het ooit gebeuren dat het kozijn inmiddels wel draagt. :pquote:Op maandag 23 december 2019 15:59 schreef Tink89 het volgende:
De constructeur zegt:
![]()
![]()
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |