abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 november 2019 @ 07:45:00 #101
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189903789
Getest! Ik hurk nooit, ook niet voor de zwaardere pannen ofzo... *O*
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 12 november 2019 @ 08:01:07 #102
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189903913
Wat je al niet ontdekt over jezelf :P.

Je bent niet verplicht om wat met alle opmerkingen te doen he. Zoals dat hoogteverschil. Mag best. Misschien kan je nog wat plaatjes pinteresten voor jezelf?
Overigens denk ik dat een lang saai vlak wel minder saai wordt doordat er straks dingen op staan.

Ben benieuwd naar de volgende tekeningen!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 12 november 2019 @ 08:07:15 #103
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189903981
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 08:01 schreef Lemijn het volgende:
Wat je al niet ontdekt over jezelf :P.

Je bent niet verplicht om wat met alle opmerkingen te doen he. Zoals dat hoogteverschil. Mag best. Misschien kan je nog wat plaatjes pinteresten voor jezelf?
Overigens denk ik dat een lang saai vlak wel minder saai wordt doordat er straks dingen op staan.

Ben benieuwd naar de volgende tekeningen!
Nee, weet ik wel, maar ik neem jullie wel serieus. Ik vind het hoogteverschil in het echt wel heel tof, maar ga ook een tekening laten maken met een lang, vlak eiland. Het is nogal wat geld, dus we denken er met liefde uitgebreid over na.

En pinterest: check! En de brochure van de Eggo O+
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_189904418
Als je dat met optie twee doet, dan zou ik dat houten blad laten doortrekken tot aan de muur, dus dan ook dat hoekje achter die pilaar erbij :Y
Somebody that I used to know
  dinsdag 12 november 2019 @ 18:21:26 #105
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_189911709
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 08:07 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Nee, weet ik wel, maar ik neem jullie wel serieus. Ik vind het hoogteverschil in het echt wel heel tof, maar ga ook een tekening laten maken met een lang, vlak eiland. Het is nogal wat geld, dus we denken er met liefde uitgebreid over na.

En pinterest: check! En de brochure van de Eggo O+
Bij n lang eiland zou hoogte verschil misschien wel mooi zijn. Denk dat de combi van hoeken en dan verhoging t onrustig maakt maar in n lang strak eiland misschien niet.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  dinsdag 12 november 2019 @ 19:57:53 #106
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_189913270
Ik vind het wel weinig kastruimte. Ook vraag ik me af waar je de vaatwasser kwijt wilt.
Zo’n smalle bar is ook niet prettig om te zitten eten
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  Moderator woensdag 13 november 2019 @ 09:10:00 #107
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_189919288
Zit in jullie laatste ontwerp de spoelbak en de kookplaat niet wat ver van elkaar ?
Je zult dan toch iedere keer weer om dat eiland heen moeten lopen om iets af te kunnen gieten ?

Lijkt mij knap onhandig namelijk :)

Ontwerpje 1 lijkt mij nog het handigst eigenlijk.
  woensdag 13 november 2019 @ 09:13:59 #108
149959 SQ
snelle trees
pi_189919329
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 09:10 schreef Vonkenboer het volgende:
Zit in jullie laatste ontwerp de spoelbak en de kookplaat niet wat ver van elkaar ?
Je zult dan toch iedere keer weer om dat eiland heen moeten lopen om iets af te kunnen gieten ?

Ik denk eerder dat de kookplaat op de verkeerde plek in het plaatje is geplakt ;) zittend aan de bar koken lijkt mij ook niets.
disclaimer
  woensdag 13 november 2019 @ 11:06:02 #109
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189920898
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 19:57 schreef lipje het volgende:
Ik vind het wel weinig kastruimte. Ook vraag ik me af waar je de vaatwasser kwijt wilt.
Zo’n smalle bar is ook niet prettig om te zitten eten
Weinig kastruimte in het laatste ontwerp toch niet? De vaatwasser kan in het stuk bij de spoelbak en dan is het hele eiland dus opbergruimte en ook nog een hoge kast naast koelkast + oven en de hoge kast naast de kolom aan opbergruimte. Dat leek mij genoeg...

Eten doen we in de eetkamer, de bar is om gezellig aan te hangen als er iemand kookt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 18:21 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Bij n lang eiland zou hoogte verschil misschien wel mooi zijn. Denk dat de combi van hoeken en dan verhoging t onrustig maakt maar in n lang strak eiland misschien niet.
Dat lijkt mij ook ja, dus daar gaan we voorlopig even voor.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 09:10 schreef Vonkenboer het volgende:

quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2019 09:13 schreef SQ het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat de kookplaat op de verkeerde plek in het plaatje is geplakt ;) zittend aan de bar koken lijkt mij ook niets.
Klopt, die hoort op het lage deel. En dan zitten ze dus tegenover elkaar en dat vind ik dan weer onhandig. Dus denk dat we het lage deel wat verlengen.
  woensdag 13 november 2019 @ 11:22:04 #110
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189921137
Ik heb optie 4 (ons eigen ontwerp) nog even wat gefinetuned. Kookplaat op de goede plek, spoelbak iets verschoven, maten van de eilanden aangepast. Ik vind hem zo (in een andere kleurstelling) wel mooi eigenlijk.

Koelkast, oven en combi zitten dan in de hoge kasten tegen de hal aan zegmaar, met een apothekerskast ernaast en bovenin kastruimte voor airfryer, keukenmachine, slowjuicer enzovoorts. En in de hoge kast naast de kolom kan dan e.e.a. aan voorraad.

Pannen, borden, bestek, broodbeleg enzovoorts kan allemaal in de lades van het eiland. En onder de gootsteen kan het afvalsysteem. De vaatwasser in de kast ernaast.

Het enige wat ik niet lekker ingetekend krijg, is de ondiepe kast rondom/voor de kolom. Die is dan dus mooi weggewerkt. Het plafond zou dan in (een deel van) het keukendeel van het huis verlaagd kunnen worden (afhankelijk van wat er onder de schroten vandaan komt) voor een plafondunit-afzuigkap.
pi_189921262
Ik zou bij jullie ontwerp denk ik helemaal gek worden van het omlopen elke keer om spullen te pakken en weer terug te zetten. Elke keer moet je om het eiland heen. Hoewel ik me ook kan voorstellen dat dat van je kookstijl afhangt. Ik wil het liefst een zo leeg mogelijk aanrecht, dus potjes en bussen en zakken waar ik mee klaar ben, wil ik direct weer terugzetten. Dat doen jullie misschien anders.
pi_189921420
Ik vrees hetzelfde als wat mrs Peel zegt. Je moet echt om je eiland heen om iets aan de andere kant te pakken, je routing wordt er niet logisch van. En de pietlut in mij zou het eiland even lang maken als de kast naast de kolom, maar dat is puur mijn eigen hang naar alles recht houden.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_189921647
Het voordeel van zo'n kookplaateiland is natuurlijk wel dat je in principe op alle kanten kan gaan koken ;)

Bij ons is het zo dat het wel eens gebeurd dat er 3 mensen tegelijkertijd aan 3 zijdes van het eiland aan het koken zijn.

Ik zou wel investeren in goede (spat)deksels. Je hebt rondom heel weinig werkruimte. Bij flink spetteren zal de oliedruppels op de grond belanden.
pi_189923274
Het koken lijkt me nog niet echt het probleem, al weet ik uit ervaring dat je dat niet snel aan de 'andere kant' van het eiland zal doen. Maar voorraad niet bij kookgedeelte is lastig en dan de koelkast weer aan de andere kant...ik weet niet, het voelt niet logisch.
pi_189924382
Moet de keuken echt op die plek? Want het lijkt nu alsof niemand er echt lekker uit komt.
  woensdag 13 november 2019 @ 15:50:11 #116
149959 SQ
snelle trees
pi_189924897
ik doe nog 1 duit in het zakje, gewoon omdat het kan :P

disclaimer
pi_189924914
Keuken op die plek kan wel maar op een andere manier. Ik zou het bargedeelte opofferen, voor een eiland gaan met extra kastruimte en spoelgeseelte en dan een wand met alle apparaten. Je splitst nu je werkruimte over twee gedeelten want leuk lijkt, maar de routing is niet logisch.
pi_189924958
Oke, ik pleit voor de optie van SQ, die voelt echt nog veel logischer dan al het andere. Je zou hem ook nog kunnen spiegelen (dus keuken tegen de wand met de buren) en dan de gangdeur verplaatsen naar de korte wand van de gang. Op die manier kan je dan makkelijker een en suite maken als je nog wil.
  woensdag 13 november 2019 @ 16:04:37 #119
149959 SQ
snelle trees
pi_189925081
ja, het is natuurlijk wel de meest ingrijpende optie omdat je dan al je leidingwerk moet omleggen. Maar goed - wie weet biedt het weer wat stof tot nadenken ;)
disclaimer
  woensdag 13 november 2019 @ 16:12:17 #120
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_189925167
Ik lees hier al een tijdje mee en heb ook al vaker zitten meedenken. De meest rigoureuze optie, de laatste van SQ dus :P, maakt echt een wereld van verschil. De hele ruimte lijkt veel groter, je hebt opbergruimte! en werkruimte! in je keuken, als je binnenkomt loop je niet meteen tegen je keuken aan en je zitgedeelte zit bij je tuin O+ . Als wij in ons oude huis waren blijven wonen was ik ook gaan sparen voor het omgooien van keuken en woonkamer, ik heb er spijt van gehad dat ik dat niet meteen heb gedaan toendertijd.
pi_189925261
Ik vind voor de ruimte waar alles in moet de optie van SQ ook echt de beste!
Ik vind zelf keuken aan de tuin wel heel erg prettig, maar in dit geval zou ik hiervoor kiezen. Alles komt nu beter uit, heb ik het idee.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189925441
Die laatste is echt geniaal _O_
  woensdag 13 november 2019 @ 16:35:26 #123
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_189925488
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 15:50 schreef SQ het volgende:
ik doe nog 1 duit in het zakje, gewoon omdat het kan :P

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Veel beter! ^O^
Zo heb je echt de ruimte en alles bij de hand.
Maar het moet maar kunnen natuurlijk.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 13 november 2019 @ 20:26:51 #124
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189929073
Ik leg hem even aan manlief voor...

Edit: twee dingetjes:

er zit nog een stuk muur achterin, naast het roze bureautje. Die moet blijven staan, dus daar komt dan nog een dwars stukje muur.

En... Er zit een loopdeur naast de schuifpui, waardoor de bank niet zo kan, want dan kun je niet meer naar buiten lopen zonder de hele schuifpui open te doen.

Maar other than that vind ik het wel een optie. Al wordt manlief vast niet blij van het leidingwerk.

Nog een edit: die televisiekast zou ik niet tegen het raam zetten. Dat kan ook niet, dan kan de pui niet meer open. En kan ik m'n gordijnen niet meer kwijt...

Maar misschien past het wel hoor, ik zal eens tekenen.
  woensdag 13 november 2019 @ 20:32:12 #125
149959 SQ
snelle trees
pi_189929180
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 20:26 schreef Tink89 het volgende:
Ik leg hem even aan manlief voor...

Edit: twee dingetjes:

er zit nog een stuk muur achterin, naast het roze bureautje. Die moet blijven staan, dus daar komt dan nog een dwars stukje muur.

En... Er zit een loopdeur naast de schuifpui, waardoor de bank niet zo kan, want dan kun je niet meer naar buiten lopen zonder de hele schuifpui open te doen.

Maar other than that vind ik het wel een optie. Al wordt manlief vast niet blij van het leidingwerk.
Ik heb die deur er expres uitgehaald ja, want niet strikt noodzakelijk. En moet de hele schuifpui open om naar buiten te kunnen? Kan die niet een stukje open?
disclaimer
  woensdag 13 november 2019 @ 20:32:50 #126
149959 SQ
snelle trees
pi_189929194
En die tv- kast kun je natuurlijk iets smaller kopen he, dit zijn futiele details _O-
disclaimer
  woensdag 13 november 2019 @ 20:42:29 #127
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189929391
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2019 20:32 schreef SQ het volgende:
En die tv- kast kun je natuurlijk iets smaller kopen he, dit zijn futiele details _O-
Ik vind je ontwerp tof, maar loop toch wel echt tegen die dingen aan.

Die televisiekast wel, dat ben ik met je eens, ik was gewoon even hardop aan het denken.

Ik vind die loopdeur weghalen geen futiel detail. De schuifpui een stukje open, is nog steeds veel meer gedoe dan gewoon de deur opendoen. Al hangt dat ongetwijfeld ook van je schuifpui af. Maar die tussenmuur is het grootste issue. Ik heb hem met onze bank qua afmetingen erin getekend en dan ziet dat er vanuit de hoek van de kamer zo uit... ik vrees dat dat te smal wordt. Tenzij we dus die loopdeur weghalen, maar dat vind ik eigenlijk geen optie.

[ Bericht 13% gewijzigd door Tink89 op 13-11-2019 20:48:53 ]
  woensdag 13 november 2019 @ 20:50:20 #128
149959 SQ
snelle trees
pi_189929528
Nee, ik had het ook over het tv-meubel, niet over de loopdeur uiteraard.
Maar goed, het maakt mij natuurlijk helemaal niets uit verder, ik probeer alleen te prikkelen om eens anders maar dingen te kijken ;)
disclaimer
  woensdag 13 november 2019 @ 20:51:56 #129
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189929553
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2019 20:50 schreef SQ het volgende:
Nee, ik had het ook over het tv-meubel, niet over de loopdeur uiteraard.
Maar goed, het maakt mij natuurlijk helemaal niets uit verder, ik probeer alleen te prikkelen om eens anders maar dingen te kijken ;)
Txs, ik was in eerste instantie echt enthousiast ook. Maar dat ga ik meteen beren op de weg zien. Aard van het beestje enzo... Maar we hebben het wel echt overwogen en zeker nog niet helemaal afgeschreven hoor O-) O-) O-)
  woensdag 13 november 2019 @ 20:52:12 #130
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_189929560
Wat is een loopdeur? :@
  woensdag 13 november 2019 @ 20:54:53 #131
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_189929619
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 20:51 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Txs, ik was in eerste instantie echt enthousiast ook. Maar dat ga ik meteen beren op de weg zien. Aard van het beestje enzo... Maar we hebben het wel echt overwogen en zeker nog niet helemaal afgeschreven hoor O-) O-) O-)
Grappig, dat ken ik! Eerst alle beren die je kunt vinden de weg op smijten en daarna eens gaan kijken welje beren echt zijn :D

Maar ik moet zeggen: als de tekening van SQ te realiseren valt (technisch en financieel) dan zou ik het doen. Veel praktischer en veel meer ruimte. Ook in de woni g zelf, iig optisch. Maar volgens mij ook daadwerkelijk.
pi_189929675
Hoeveel cm heb jij in je tekening nu gehouden tussen de schuifpui-muur en je bank, Tink? Zo op het oog ziet het er voor mij wel uit alsof die nog iets meer richting de muur zou kunnen, dan heb je rechts al iets meer ruimte. En hoeveel cm zit er tussen de hoek van de bank en de tussenmuur? Meet het voor jezelf anders eens uit met hoe de bank nu in je huis staat en dan zoveel cm tot waar die punt van de tussenmuur zou komen. Misschien valt het je dan reuze mee! En het is ook alleen die hoek die dichtbij de muur zit, verder heb je om de bank heen best veel ruimte.

Ik vind m echt heel mooi! Lekker bezig SQ, al is het idd maar zodat echt alle opties overwogen zijn en je niet na een jaar denk shit waarom hebben we daar nou nooit aan gedacht.
  woensdag 13 november 2019 @ 20:58:26 #133
149959 SQ
snelle trees
pi_189929699
dat muurtje, kan daar geen balk in trouwens?
Die balk moet er namelijk toch al komen volgens mij.
disclaimer
  woensdag 13 november 2019 @ 21:08:28 #134
149959 SQ
snelle trees
pi_189929842
Nog iets om over na te denken dan ;)

disclaimer
  woensdag 13 november 2019 @ 21:11:42 #135
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189929894
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2019 20:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wat is een loopdeur? :@
Een gewone deur, met een scharnier aan de zijkant. Die je gebruikt om doorheen te lopen. Gewone buitendeur dus, itt een schuifpui.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 20:57 schreef vlindertje89 het volgende:
Hoeveel cm heb jij in je tekening nu gehouden tussen de schuifpui-muur en je bank, Tink? Zo op het oog ziet het er voor mij wel uit alsof die nog iets meer richting de muur zou kunnen, dan heb je rechts al iets meer ruimte. En hoeveel cm zit er tussen de hoek van de bank en de tussenmuur? Meet het voor jezelf anders eens uit met hoe de bank nu in je huis staat en dan zoveel cm tot waar die punt van de tussenmuur zou komen. Misschien valt het je dan reuze mee! En het is ook alleen die hoek die dichtbij de muur zit, verder heb je om de bank heen best veel ruimte.

Ik vind m echt heel mooi! Lekker bezig SQ, al is het idd maar zodat echt alle opties overwogen zijn en je niet na een jaar denk shit waarom hebben we daar nou nooit aan gedacht.
Ik heb niet gemeten, doe ik morgen wel even (digitaal dan).

quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2019 20:54 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Grappig, dat ken ik! Eerst alle beren die je kunt vinden de weg op smijten en daarna eens gaan kijken welje beren echt zijn :D

Maar ik moet zeggen: als de tekening van SQ te realiseren valt (technisch en financieel) dan zou ik het doen. Veel praktischer en veel meer ruimte. Ook in de woni g zelf, iig optisch. Maar volgens mij ook daadwerkelijk.
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 20:58 schreef SQ het volgende:
dat muurtje, kan daar geen balk in trouwens?
Die balk moet er namelijk toch al komen volgens mij.
Of er een balk moet komen, weten we nog niet. De kans is aanwezig dat hij er al ligt, maar dat weten we pas als we weer gaan kijken (hopelijk lukt dat met spotje eruit en een foto met de telefoon ofzo).

We nemen het allemaal mee in onze overwegingen. Alleen maar goed om er goed over na te denken. Wel grappig dat veel mensen hier 'keuken in de aanbouw' afschoten en nu 'keuken in het midden' ook afgekeurd wordt -O-
  woensdag 13 november 2019 @ 21:12:50 #136
149959 SQ
snelle trees
pi_189929908
Haha, ik ben nog steeds pro keuken in de aanbouw hoor ;)
Maar je zag daar zelf te veel beren op de weg. Met de vloerverwarming enzulks.
disclaimer
pi_189929946
Wat je ook nog kunt overwegen is om de keuken onderin te doen zoals SQ suggereert, de muur die je weg wil halen te laten staan, de bank met tv te zetten in het midden (waar je eigenlijk de keuken wou hebben) en om de ruimte bovenin als een extra, aparte ruimte te gebruiken.

Misschien past dat net niet met de pilaren, bedenk ik nu, maar ik vraag me wel af hoe nodig het is om de muur weg te halen. Je lijkt best veel ruimte op de begane grond te hebben. Volgens mij is het probleem vooral dat je zoveel opties hebt. :+ Eigenlijk is het een luxeprobleem!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 13 november 2019 @ 21:14:44 #138
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189929947
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 21:12 schreef SQ het volgende:
Haha, ik ben nog steeds pro keuken in de aanbouw hoor ;)
Maar je zag daar zelf te veel beren op de weg. Met de vloerverwarming enzulks.
Echt? Ik dacht dat jij voor de keuken in het midden was... Dat heb ik dan verkeerd onthouden.

Njah, dat was technisch ook wel echt ingewikkeld, om daar water enzo op de goede plek te krijgen zonder legionellabesmetting. Wat dat betreft ben ik groot fan van kruipruimtes, die maken het leven echt zo veel gemakkelijker.

Ik ga er een nachtje over slapen!
  woensdag 13 november 2019 @ 21:17:47 #139
149959 SQ
snelle trees
pi_189930000
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 21:14 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Echt? Ik dacht dat jij voor de keuken in het midden was... Dat heb ik dan verkeerd onthouden.

Njah, dat was technisch ook wel echt ingewikkeld, om daar water enzo op de goede plek te krijgen zonder legionellabesmetting. Wat dat betreft ben ik groot fan van kruipruimtes, die maken het leven echt zo veel gemakkelijker.

Ik ga er een nachtje over slapen!
Nee, ik heb de keuken in het midden geopperd als optie om de vloerverwarming er niet uit te hoeven halen en minder gedoe te hebben met leidingen verleggen :Y

Nog een optie dan: Trek de hele vloerverwarming er uit, plaats je keuken, leg nieuwe vloerverwarming, klaar!
Da's even flinke schijtzooi maken, maar kost niet bizar veel aan geld en dan kan alles wat je wilde gewoon prima :)
disclaimer
  woensdag 13 november 2019 @ 21:32:52 #140
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189930270
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 21:17 schreef SQ het volgende:

[..]

Nee, ik heb de keuken in het midden geopperd als optie om de vloerverwarming er niet uit te hoeven halen en minder gedoe te hebben met leidingen verleggen :Y

Nog een optie dan: Trek de hele vloerverwarming er uit, plaats je keuken, leg nieuwe vloerverwarming, klaar!
Da's even flinke schijtzooi maken, maar kost niet bizar veel aan geld en dan kan alles wat je wilde gewoon prima :)
Ik vind het een serieus goed idee! Manlief - die zal wel voor het frezen opdraaien - misschien niet, maar dat zien we dan wel weer. Domme vraag misschien, maar hoe doe ik dat dan met de leidingen vanuit de huidige kruipruimte? Voor water vooral?
  woensdag 13 november 2019 @ 21:35:07 #141
149959 SQ
snelle trees
pi_189930309
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 21:32 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik vind het een serieus goed idee! Manlief - die zal wel voor het frezen opdraaien - misschien niet, maar dat zien we dan wel weer. Domme vraag misschien, maar hoe doe ik dat dan met de leidingen vanuit de huidige kruipruimte? Voor water vooral?
Heel diep infrezen, onder de vv door lijkt me. Maar ik ben geen expert op dat gebied :)
disclaimer
pi_189930480
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 21:35 schreef SQ het volgende:

[..]

Heel diep infrezen, onder de vv door lijkt me. Maar ik ben geen expert op dat gebied :)
Dat zou ook mijn antwoord zijn :Y
  woensdag 13 november 2019 @ 22:44:21 #143
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_189931465
Veel succes en wijsheid toegewenst! En laat je niet persé door ons van je stuk brengen, het gaat erom wat júllie willen he? Vergeet dat niet ;)
:*
  donderdag 14 november 2019 @ 07:56:17 #144
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189933969
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2019 22:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
Veel succes en wijsheid toegewenst! En laat je niet persé door ons van je stuk brengen, het gaat erom wat júllie willen he? Vergeet dat niet ;)
:*
Txs! Het is het grootste project wat we ooit in één keer aangepakt hebben, dus willen er goed over nadenken enzo.

Gisteren nog een tijd met manlief gebrainstormd en we hebben in ieder geval een knoop doorgehakt. Voor ons is een grote woonkamer aan de voorkant en een keuken of eetkamer aan de tuinkamer de meest logische indeling. We vinden het nu irritant dat we vanuit de keuken ver moeten lopen met al onze spullen en om een glas water te pakken oid als we buiten eten en dat zou met een keuken voorin het huis weer zo zijn. Dat willen we dus niet meer. Daarnaast vind ik het fijn als ik een buitenspelende prul een beetje in de gaten kan houden als ik in de keuken sta.

Dus nu nog even bedenken of het de keuken middenin of in de serre wordt. We puzzelen nog even door :D

Txs voor alle input!
  donderdag 14 november 2019 @ 09:17:56 #145
149959 SQ
snelle trees
pi_189934486
Graag gedaan :)
disclaimer
pi_189936686
Duidelijk :)

Wat is er met het idee van de U-keuken in het midden gebeurd?

En ik zou ook zeker eens kijken naar de optie om de keuken achter in de serre te passen. Misschien kan je alles naar de andere kant van dat muurtje/die koof verplaatsen dan het kookeiland iets laten doorlopen naar het middenstuk (met de bar. Of een eettafel).

Kan je in die inham aan de linkerkant een (servies)kast plaatsen.
Somebody that I used to know
  donderdag 14 november 2019 @ 12:34:44 #147
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_189936811
Lang geleden dat ik iets gepost heb maar ik lees zo af en toe wel mee ...

Nog niet voorbij zien komen en dus wellicht al afgeschreven maar zomaar een ideetje:
is het een optie wanneer het barretje komt in de nis waar nu steeds de hoge kasten zijn getekend?

Dan zou een eiland nog steeds een mogelijkheid zijn maar alles op dezelfde hoogte (optisch minder rommelig) en de hoge kasten kunnen dan wellicht tussen de twee pilaren of er naast aan de lange muur.
pi_189937245
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 07:56 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Txs! Het is het grootste project wat we ooit in één keer aangepakt hebben, dus willen er goed over nadenken enzo.

Gisteren nog een tijd met manlief gebrainstormd en we hebben in ieder geval een knoop doorgehakt. Voor ons is een grote woonkamer aan de voorkant en een keuken of eetkamer aan de tuinkamer de meest logische indeling. We vinden het nu irritant dat we vanuit de keuken ver moeten lopen met al onze spullen en om een glas water te pakken oid als we buiten eten en dat zou met een keuken voorin het huis weer zo zijn. Dat willen we dus niet meer. Daarnaast vind ik het fijn als ik een buitenspelende prul een beetje in de gaten kan houden als ik in de keuken sta.

Dus nu nog even bedenken of het de keuken middenin of in de serre wordt. We puzzelen nog even door :D

Txs voor alle input!
Dat is het mooie van allerlei dingen bespreken. Niet alleen kan daaruit komen wat je wil, maar ook duidelijk aftekenen wat je niet wil.

Ik begrijp het wel met de keuken aan de tuin. Grappig is dat; bij mij op kantoor (wij ontwikkelen ook woningen) zijn er twee duidelijke kampen: de ene plant altijd de keuken bij de tuin/balkon, de andere wil daar nou juist de zithoek. Dit is echt hun eigen voorkeur die hierin naar voren komt. Ik ben inmiddels ook steeds meer team 'keuken bij de tuin' om precies de redenen die je noemt. Het is zoveel gemakkelijker om lekker buiten te eten, even iets te drinken te halen, kind in de gaten te houden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 14 november 2019 @ 13:32:42 #149
149959 SQ
snelle trees
pi_189937517
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 12:34 schreef Rallydame het volgende:
Lang geleden dat ik iets gepost heb maar ik lees zo af en toe wel mee ...

Nog niet voorbij zien komen en dus wellicht al afgeschreven maar zomaar een ideetje:
is het een optie wanneer het barretje komt in de nis waar nu steeds de hoge kasten zijn getekend?

Dan zou een eiland nog steeds een mogelijkheid zijn maar alles op dezelfde hoogte (optisch minder rommelig) en de hoge kasten kunnen dan wellicht tussen de twee pilaren of er naast aan de lange muur.
Maar dan zit je met je rug naar alles toe. Dan is het hele idee van het gezellige barretje ook weg.
disclaimer
pi_189938352
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 13:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat is het mooie van allerlei dingen bespreken. Niet alleen kan daaruit komen wat je wil, maar ook duidelijk aftekenen wat je niet wil.

Ik begrijp het wel met de keuken aan de tuin. Grappig is dat; bij mij op kantoor (wij ontwikkelen ook woningen) zijn er twee duidelijke kampen: de ene plant altijd de keuken bij de tuin/balkon, de andere wil daar nou juist de zithoek. Dit is echt hun eigen voorkeur die hierin naar voren komt. Ik ben inmiddels ook steeds meer team 'keuken bij de tuin' om precies de redenen die je noemt. Het is zoveel gemakkelijker om lekker buiten te eten, even iets te drinken te halen, kind in de gaten te houden.
En ik denk weer andersom: ik wil liever niet de woonkamer aan een straatkant hebben. Dan zit je dus al gauw met de keuken voorin en met de woonkamer achterin bij de tuin.

Het hangt natuurlijk ook af van het gevoel dat je hebt in een woning, bijvoorbeeld door lichtinval. Zo zit bij ons aan de voorkant van het huis een raam hoog in de muur en daaronder hoort gewoon een keukenblok. Dat zijn van die dingen die je via een plattegrond niet zo goed over kunt brengen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')