Nee, weet ik wel, maar ik neem jullie wel serieus. Ik vind het hoogteverschil in het echt wel heel tof, maar ga ook een tekening laten maken met een lang, vlak eiland. Het is nogal wat geld, dus we denken er met liefde uitgebreid over na.quote:Op dinsdag 12 november 2019 08:01 schreef Lemijn het volgende:
Wat je al niet ontdekt over jezelf.
Je bent niet verplicht om wat met alle opmerkingen te doen he. Zoals dat hoogteverschil. Mag best. Misschien kan je nog wat plaatjes pinteresten voor jezelf?
Overigens denk ik dat een lang saai vlak wel minder saai wordt doordat er straks dingen op staan.
Ben benieuwd naar de volgende tekeningen!
Bij n lang eiland zou hoogte verschil misschien wel mooi zijn. Denk dat de combi van hoeken en dan verhoging t onrustig maakt maar in n lang strak eiland misschien niet.quote:Op dinsdag 12 november 2019 08:07 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Nee, weet ik wel, maar ik neem jullie wel serieus. Ik vind het hoogteverschil in het echt wel heel tof, maar ga ook een tekening laten maken met een lang, vlak eiland. Het is nogal wat geld, dus we denken er met liefde uitgebreid over na.
En pinterest: check! En de brochure van de Eggo
Ik denk eerder dat de kookplaat op de verkeerde plek in het plaatje is geplaktquote:Op woensdag 13 november 2019 09:10 schreef Vonkenboer het volgende:
Zit in jullie laatste ontwerp de spoelbak en de kookplaat niet wat ver van elkaar ?
Je zult dan toch iedere keer weer om dat eiland heen moeten lopen om iets af te kunnen gieten ?
Lijkt mij knap onhandig namelijk![]()
Ontwerpje 1 lijkt mij nog het handigst eigenlijk.
Weinig kastruimte in het laatste ontwerp toch niet? De vaatwasser kan in het stuk bij de spoelbak en dan is het hele eiland dus opbergruimte en ook nog een hoge kast naast koelkast + oven en de hoge kast naast de kolom aan opbergruimte. Dat leek mij genoeg...quote:Op dinsdag 12 november 2019 19:57 schreef lipje het volgende:
Ik vind het wel weinig kastruimte. Ook vraag ik me af waar je de vaatwasser kwijt wilt.
Zo’n smalle bar is ook niet prettig om te zitten eten
Dat lijkt mij ook ja, dus daar gaan we voorlopig even voor.quote:Op dinsdag 12 november 2019 18:21 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Bij n lang eiland zou hoogte verschil misschien wel mooi zijn. Denk dat de combi van hoeken en dan verhoging t onrustig maakt maar in n lang strak eiland misschien niet.
quote:Op woensdag 13 november 2019 09:10 schreef Vonkenboer het volgende:
Zit in jullie laatste ontwerp de spoelbak en de kookplaat niet wat ver van elkaar ?
Je zult dan toch iedere keer weer om dat eiland heen moeten lopen om iets af te kunnen gieten ?
Lijkt mij knap onhandig namelijk![]()
Ontwerpje 1 lijkt mij nog het handigst eigenlijk.
Klopt, die hoort op het lage deel. En dan zitten ze dus tegenover elkaar en dat vind ik dan weer onhandig. Dus denk dat we het lage deel wat verlengen.quote:Op woensdag 13 november 2019 09:13 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat de kookplaat op de verkeerde plek in het plaatje is geplaktzittend aan de bar koken lijkt mij ook niets.
Veel beter!quote:Op woensdag 13 november 2019 15:50 schreef SQ het volgende:
ik doe nog 1 duit in het zakje, gewoon omdat het kan
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb die deur er expres uitgehaald ja, want niet strikt noodzakelijk. En moet de hele schuifpui open om naar buiten te kunnen? Kan die niet een stukje open?quote:Op woensdag 13 november 2019 20:26 schreef Tink89 het volgende:
Ik leg hem even aan manlief voor...
Edit: twee dingetjes:
er zit nog een stuk muur achterin, naast het roze bureautje. Die moet blijven staan, dus daar komt dan nog een dwars stukje muur.
En... Er zit een loopdeur naast de schuifpui, waardoor de bank niet zo kan, want dan kun je niet meer naar buiten lopen zonder de hele schuifpui open te doen.
Maar other than that vind ik het wel een optie. Al wordt manlief vast niet blij van het leidingwerk.
Ik vind je ontwerp tof, maar loop toch wel echt tegen die dingen aan.quote:Op woensdag 13 november 2019 20:32 schreef SQ het volgende:
En die tv- kast kun je natuurlijk iets smaller kopen he, dit zijn futiele details
Txs, ik was in eerste instantie echt enthousiast ook. Maar dat ga ik meteen beren op de weg zien. Aard van het beestje enzo... Maar we hebben het wel echt overwogen en zeker nog niet helemaal afgeschreven hoorquote:Op woensdag 13 november 2019 20:50 schreef SQ het volgende:
Nee, ik had het ook over het tv-meubel, niet over de loopdeur uiteraard.
Maar goed, het maakt mij natuurlijk helemaal niets uit verder, ik probeer alleen te prikkelen om eens anders maar dingen te kijken
Grappig, dat ken ik! Eerst alle beren die je kunt vinden de weg op smijten en daarna eens gaan kijken welje beren echt zijnquote:Op woensdag 13 november 2019 20:51 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Txs, ik was in eerste instantie echt enthousiast ook. Maar dat ga ik meteen beren op de weg zien. Aard van het beestje enzo... Maar we hebben het wel echt overwogen en zeker nog niet helemaal afgeschreven hoor![]()
![]()
Een gewone deur, met een scharnier aan de zijkant. Die je gebruikt om doorheen te lopen. Gewone buitendeur dus, itt een schuifpui.quote:
Ik heb niet gemeten, doe ik morgen wel even (digitaal dan).quote:Op woensdag 13 november 2019 20:57 schreef vlindertje89 het volgende:
Hoeveel cm heb jij in je tekening nu gehouden tussen de schuifpui-muur en je bank, Tink? Zo op het oog ziet het er voor mij wel uit alsof die nog iets meer richting de muur zou kunnen, dan heb je rechts al iets meer ruimte. En hoeveel cm zit er tussen de hoek van de bank en de tussenmuur? Meet het voor jezelf anders eens uit met hoe de bank nu in je huis staat en dan zoveel cm tot waar die punt van de tussenmuur zou komen. Misschien valt het je dan reuze mee! En het is ook alleen die hoek die dichtbij de muur zit, verder heb je om de bank heen best veel ruimte.
Ik vind m echt heel mooi! Lekker bezig SQ, al is het idd maar zodat echt alle opties overwogen zijn en je niet na een jaar denk shit waarom hebben we daar nou nooit aan gedacht.
quote:Op woensdag 13 november 2019 20:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Grappig, dat ken ik! Eerst alle beren die je kunt vinden de weg op smijten en daarna eens gaan kijken welje beren echt zijn
Maar ik moet zeggen: als de tekening van SQ te realiseren valt (technisch en financieel) dan zou ik het doen. Veel praktischer en veel meer ruimte. Ook in de woni g zelf, iig optisch. Maar volgens mij ook daadwerkelijk.
Of er een balk moet komen, weten we nog niet. De kans is aanwezig dat hij er al ligt, maar dat weten we pas als we weer gaan kijken (hopelijk lukt dat met spotje eruit en een foto met de telefoon ofzo).quote:Op woensdag 13 november 2019 20:58 schreef SQ het volgende:
dat muurtje, kan daar geen balk in trouwens?
Die balk moet er namelijk toch al komen volgens mij.
Echt? Ik dacht dat jij voor de keuken in het midden was... Dat heb ik dan verkeerd onthouden.quote:Op woensdag 13 november 2019 21:12 schreef SQ het volgende:
Haha, ik ben nog steeds pro keuken in de aanbouw hoor![]()
Maar je zag daar zelf te veel beren op de weg. Met de vloerverwarming enzulks.
Nee, ik heb de keuken in het midden geopperd als optie om de vloerverwarming er niet uit te hoeven halen en minder gedoe te hebben met leidingen verleggenquote:Op woensdag 13 november 2019 21:14 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Echt? Ik dacht dat jij voor de keuken in het midden was... Dat heb ik dan verkeerd onthouden.
Njah, dat was technisch ook wel echt ingewikkeld, om daar water enzo op de goede plek te krijgen zonder legionellabesmetting. Wat dat betreft ben ik groot fan van kruipruimtes, die maken het leven echt zo veel gemakkelijker.
Ik ga er een nachtje over slapen!
Ik vind het een serieus goed idee! Manlief - die zal wel voor het frezen opdraaien - misschien niet, maar dat zien we dan wel weer. Domme vraag misschien, maar hoe doe ik dat dan met de leidingen vanuit de huidige kruipruimte? Voor water vooral?quote:Op woensdag 13 november 2019 21:17 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee, ik heb de keuken in het midden geopperd als optie om de vloerverwarming er niet uit te hoeven halen en minder gedoe te hebben met leidingen verleggen
Nog een optie dan: Trek de hele vloerverwarming er uit, plaats je keuken, leg nieuwe vloerverwarming, klaar!
Da's even flinke schijtzooi maken, maar kost niet bizar veel aan geld en dan kan alles wat je wilde gewoon prima
Heel diep infrezen, onder de vv door lijkt me. Maar ik ben geen expert op dat gebiedquote:Op woensdag 13 november 2019 21:32 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik vind het een serieus goed idee! Manlief - die zal wel voor het frezen opdraaien - misschien niet, maar dat zien we dan wel weer. Domme vraag misschien, maar hoe doe ik dat dan met de leidingen vanuit de huidige kruipruimte? Voor water vooral?
Dat zou ook mijn antwoord zijnquote:Op woensdag 13 november 2019 21:35 schreef SQ het volgende:
[..]
Heel diep infrezen, onder de vv door lijkt me. Maar ik ben geen expert op dat gebied
Txs! Het is het grootste project wat we ooit in één keer aangepakt hebben, dus willen er goed over nadenken enzo.quote:Op woensdag 13 november 2019 22:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
Veel succes en wijsheid toegewenst! En laat je niet persé door ons van je stuk brengen, het gaat erom wat júllie willen he? Vergeet dat niet
Dat is het mooie van allerlei dingen bespreken. Niet alleen kan daaruit komen wat je wil, maar ook duidelijk aftekenen wat je niet wil.quote:Op donderdag 14 november 2019 07:56 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Txs! Het is het grootste project wat we ooit in één keer aangepakt hebben, dus willen er goed over nadenken enzo.
Gisteren nog een tijd met manlief gebrainstormd en we hebben in ieder geval een knoop doorgehakt. Voor ons is een grote woonkamer aan de voorkant en een keuken of eetkamer aan de tuinkamer de meest logische indeling. We vinden het nu irritant dat we vanuit de keuken ver moeten lopen met al onze spullen en om een glas water te pakken oid als we buiten eten en dat zou met een keuken voorin het huis weer zo zijn. Dat willen we dus niet meer. Daarnaast vind ik het fijn als ik een buitenspelende prul een beetje in de gaten kan houden als ik in de keuken sta.
Dus nu nog even bedenken of het de keuken middenin of in de serre wordt. We puzzelen nog even door
Txs voor alle input!
Maar dan zit je met je rug naar alles toe. Dan is het hele idee van het gezellige barretje ook weg.quote:Op donderdag 14 november 2019 12:34 schreef Rallydame het volgende:
Lang geleden dat ik iets gepost heb maar ik lees zo af en toe wel mee ...
Nog niet voorbij zien komen en dus wellicht al afgeschreven maar zomaar een ideetje:
is het een optie wanneer het barretje komt in de nis waar nu steeds de hoge kasten zijn getekend?
Dan zou een eiland nog steeds een mogelijkheid zijn maar alles op dezelfde hoogte (optisch minder rommelig) en de hoge kasten kunnen dan wellicht tussen de twee pilaren of er naast aan de lange muur.
En ik denk weer andersom: ik wil liever niet de woonkamer aan een straatkant hebben. Dan zit je dus al gauw met de keuken voorin en met de woonkamer achterin bij de tuin.quote:Op donderdag 14 november 2019 13:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is het mooie van allerlei dingen bespreken. Niet alleen kan daaruit komen wat je wil, maar ook duidelijk aftekenen wat je niet wil.
Ik begrijp het wel met de keuken aan de tuin. Grappig is dat; bij mij op kantoor (wij ontwikkelen ook woningen) zijn er twee duidelijke kampen: de ene plant altijd de keuken bij de tuin/balkon, de andere wil daar nou juist de zithoek. Dit is echt hun eigen voorkeur die hierin naar voren komt. Ik ben inmiddels ook steeds meer team 'keuken bij de tuin' om precies de redenen die je noemt. Het is zoveel gemakkelijker om lekker buiten te eten, even iets te drinken te halen, kind in de gaten te houden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |