Meerderen hebben er dus last van. En al even.quote:Op maandag 9 december 2019 18:35 schreef Isabeau het volgende:
Nou ja, ik vond het opmerkelijk en vroeg me af of ik er alleen last van had of ook anderen. Het is maar een flitsje. Beetje alsof FOK denkt: hey!! hier is onze privacy....oh shit, daar heb je ooit al opgeklikt, snel weer weg
quote:Op maandag 9 december 2019 18:21 schreef Isabeau het volgende:
Blues
En jammer van de lama's, Candaasje.
Hebben jullie ook dat bij elke pagina waar je naar toe gaat op FOK even de privacybeleid of cookiebeleid popup langsflitst? Elke keer.
quote:Op maandag 9 december 2019 17:06 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Fok lijkt op dit moment mobiel weer enigszins te werken![]()
Candaasje wat jammer dat het niet gelukt is met de lama's.
Ja, ik vond het wel een beetje zuur. Stomme wetgevingquote:Op maandag 9 december 2019 18:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
Minder vh lamaverhaal@:Candaasje
Tja, die wetgeving is de niet voor niets "jouw partij" zal er allicht voor hebben gestemdquote:Op maandag 9 december 2019 18:40 schreef Candaasje het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ja, ik vond het wel een beetje zuur. Stomme wetgeving![]()
Die wetgeving is er zeer waarschijnlijk door de enorme infectiedruk van een zekere sectorquote:Op maandag 9 december 2019 18:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Tja, die wetgeving is de niet voor niets "jouw partij" zal er allicht voor hebben gestemd
Desalniettemin jammer van de moeite/tijd.
Daar ben je lekker mee. Extra goed opletten dus, gelukkig had je een geïsoleerde tang.quote:Op maandag 9 december 2019 19:14 schreef derLudolf het volgende:
Ik moest vandaag naar de tandarts rond 10u. Maar een vrije dag van gemaakt. Zodat ik ook nog even wat andere dingen kon doen.
Ook nog even bezig geweest bij het onderkomen van de stichting. We wilden hoogte krijgen hoe de elektra was aangesloten. De vorige eigenaar was nogal een beunhaas.
Dat resulteerde in het slopen van alle gipsplaten van het plafond. Toen werd duidelijk dat de vorige eigenaar echt een beunhaas was, als isolatie waren naast steenwol ook piepschuim, oude vloerkleden en kussens gebruiktDe biotoop van een grote rattenfamilie (keutels leken erg groot voor konijnen) is vernietigd. Bah wat voor
Oh en dat het een beunhaas was, is inmiddels duidelijk. Maar toen ik in een van de laatste kabels de tang wilde zetten (ik had net kracht gezet, nog niet geknipt) begon ineens een lampje te branden. Gebruike gelukkig een geïsoleerde VDE tang. Hadden twee groepen van de spanning ontdaan en op geen enkel stopcontact stond spanning.
Avondeten was een Duitse klassieker van Maggi
[ afbeelding ]
Oei....quote:Op maandag 9 december 2019 19:16 schreef FranticDJ het volgende:
https://m.gva.be/cnt/dmf2(...)aan-in-waaslandhaven
Trossen geknapt door de storm, op drift geslagen.. Die kraan geraakt, vervolgens een andere tankersteiger geraakt. Boei in de schroef gekregen en maakt nu water.
Lekker..
Hier gingen de containers ook al door de straat.
Jup. We konden ook nergens een schakelaar vinden voor dat lampje. Erg vreemd. Toen we alles weg hadden gesloopt konden we nog niet echt de logica vinden.quote:Op maandag 9 december 2019 19:21 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Daar ben je lekker mee. Extra goed opletten dus, gelukkig had je een geïsoleerde tang.
Ik heb zo eens een zwarte muur en hand veroorzaaktquote:Op maandag 9 december 2019 19:14 schreef derLudolf het volgende:
Ik moest vandaag naar de tandarts rond 10u. Maar een vrije dag van gemaakt. Zodat ik ook nog even wat andere dingen kon doen.
Ook nog even bezig geweest bij het onderkomen van de stichting. We wilden hoogte krijgen hoe de elektra was aangesloten. De vorige eigenaar was nogal een beunhaas.
Dat resulteerde in het slopen van alle gipsplaten van het plafond. Toen werd duidelijk dat de vorige eigenaar echt een beunhaas was, als isolatie waren naast steenwol ook piepschuim, oude vloerkleden en kussens gebruiktDe biotoop van een grote rattenfamilie (keutels leken erg groot voor konijnen) is vernietigd. Bah wat voor
Oh en dat het een beunhaas was, is inmiddels duidelijk. Maar toen ik in een van de laatste kabels de tang wilde zetten (ik had net kracht gezet, nog niet geknipt) begon ineens een lampje te branden. Gebruike gelukkig een geïsoleerde VDE tang. Hadden twee groepen van de spanning ontdaan en op geen enkel stopcontact stond spanning.
Avondeten was een Duitse klassieker van Maggi
[ afbeelding ]
weet je, ik ben al 4.5 jaar zo nu en dan heel erg onredelijk met T (want ook die haalt soms het allerslechtste in me boven), en hij houdt nog steeds zielsveel van me. En ik van hem. Ouder zijn is zo ongelofelijk moeilijk.quote:Op maandag 9 december 2019 17:14 schreef Lot_1 het volgende:
Thanks voor de herkenning, dat is fijn.
@:Tally: Instant schuldgevoel als ik hem dan boven hoor krijsen
@:fietsie: de man en ik zeggen in zo'n geval 'ik had hem bíjna z'n nekje omgedraaid'
Het is wel wonderlijk hoor, hoe kort dat geheugen van zo'n kind is. Ik had hem getroost en in de box gelegd, en dat vond hij prima. Ik had zelf de frustratie nog in mijn lijf, dus even een tijdje wat anders gedaan om weer tot rust te komen. Kijk ik vervolgens in de box: kind helemaal blij om me te zien![]()
@:Blues: wat rot zeg, zo ziek zijn. En je gaat wel aardig je eigen grenzen over hèNu eerst goed uitzieken voor je weer naar je werk gaat.
Kind niet meer ziek geweest in de auto? Hoe is het met de je stiefschoonvader?quote:Op maandag 9 december 2019 21:15 schreef Jagärtrut het volgende:
vanuit België trouwens. Wat een regen weer vandaag. Gelukkig sliepen beide kinderen 1 uur van de 3.5 uur in de auto, dat maakt het al een stuk makkelijker...
Over 2 weken 6.5 uur naar Zuid-Duitsland...
Hij mompelde even dat hij zich ziek voelde, en at toen met plezier een krentenbol op, dus dat zit wel goed. Met Stiefschoonvader as far as I know goed!quote:Op maandag 9 december 2019 21:26 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Kind niet meer ziek geweest in de auto? Hoe is het met de je stiefschoonvader?
Striptang in 3.2.1quote:Op maandag 9 december 2019 20:02 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Ik heb zo eens een zwarte muur en hand veroorzaaktmet VDE tang
quote:Op maandag 9 december 2019 21:58 schreef Uhmmpie het volgende:
Niet alleen de belastingdienst maakt er een potje van...
VGZ is ook lekker bezig...
https://www.facebook.com/(...)42512?type=3&sfns=mo
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
Whut? Laat die boekhouders zich bezig houden met boekhouden. En zorgprofessionals met zorgen.quote:Op maandag 9 december 2019 21:58 schreef Uhmmpie het volgende:
Niet alleen de belastingdienst maakt er een potje van...
VGZ is ook lekker bezig...
https://www.facebook.com/(...)42512?type=3&sfns=mo
quote:Op maandag 9 december 2019 22:04 schreef fietsie het volgende:
[..]Dat is toch subtiel anders dan zeggen dat het zichzelf wel oplostSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Zieke mensen krijgen géén zorg omdat boekhouders zich er tegenaan bemoeien.quote:Op maandag 9 december 2019 22:06 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Dat is toch subtiel anders dan zeggen dat het zichzelf wel oplost
Die keffers zijn wel irritant zeg. Hoe reageert mup daar eigenlijk op?quote:Op dinsdag 10 december 2019 08:02 schreef Lonaa het volgende:
Wakker geblaft door keffers van de buurvrouw.Tijd voor koffie.
Amper. Soms gaat d;r kop even omhoog en kijkt ze naar de muur. Godzijdank.quote:Op dinsdag 10 december 2019 08:07 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Die keffers zijn wel irritant zeg. Hoe reageert mup daar eigenlijk op?
Wel meteen duidelijk bij de buren dat het nogal doorklinkt...quote:Op dinsdag 10 december 2019 08:14 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Amper. Soms gaat d;r kop even omhoog en kijkt ze naar de muur. Godzijdank.![]()
Ik was, voordat ze kwam, heel bang dat ze er op zou reageren en terug zou blaffen. Dat doet ze gelukkig niet. Hopelijk blijft dat zo.
Maar dat weten we allemaal wel.quote:Op dinsdag 10 december 2019 08:22 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Wel meteen duidelijk bij de buren dat het nogal doorklinkt...
Ohja.. gek op hoe dat eruit ziet... iets minder op de gehorigheidquote:Op dinsdag 10 december 2019 08:23 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Maar dat weten we allemaal wel.Jaren 30 woningen ditdat.
Het zal niet het laatste zijn dat naar boven komtquote:Op maandag 9 december 2019 18:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
Gaat lekker bij de Belastingdienst de laatste tijd![]()
https://www.nu.nl/economi(...)edirect=1&redirect=1
Awwquote:Op dinsdag 10 december 2019 08:34 schreef Lonaa het volgende:
Bwehehe. Mup was op Abby aan het knabbelen maar trok iets te hard. Dikke mauw en paar tikken op de kop. Mup vond het maar gek.![]()
Ken je de pagina "taalvoutjes". Daar staan ook schoonheden.quote:Op dinsdag 10 december 2019 09:28 schreef derLudolf het volgende:
![]()
Die verkoop groepen op Facebook zitten soms wel pareltjes tussen.
Kom nu een "Lemetid edition" parfum tegen
Strictly Dumplingquote:Op maandag 9 december 2019 16:59 schreef uniekhoorn het volgende:
Lot, kan mij er alles bij voorstellen.
Kus voor jou Lonaa
Hoe gaat het met je nachtrust FFT?
Beterschap Blues!
Wie had er over Mike van strictly dumpling?
Verslaafd
Vanochtend het juweeltje in de tijdlijn: ‘kan me bekini nie vinde’quote:Op dinsdag 10 december 2019 09:28 schreef derLudolf het volgende:
![]()
Die verkoop groepen op Facebook zitten soms wel pareltjes tussen.
Kom nu een "Lemetid edition" parfum tegen
Wat heb ik gemist? Jij ook al in de lappenmand?quote:Op dinsdag 10 december 2019 10:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik begin me weer een beetje levend te voelen. Mijn luchtpijp staat minder in de fik ook. Ik ga maar eens proberen te werken.
Hagenezen kunnen het verschil tussen kennen en kannen gewoon niet, daar is geen sprake van kwade opzet hoorquote:Op dinsdag 10 december 2019 10:22 schreef FranticDJ het volgende:
Zelfde niveau als mensen die in dialect gaan typen.
Zijn er mensen die niet gaan springen bij Narcoticquote:Op dinsdag 10 december 2019 09:33 schreef Kaatje1 het volgende:
In het NRC staat trouwens een artikel naar jouw hart. (het mijne ook trouwens, best herkenbaar af en toe)
https://www.nrc.nl/nieuws(...)next/2019/12/10/#104
In Amsterdam blijkbaar not donequote:Op dinsdag 10 december 2019 10:29 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zijn er mensen die niet gaan springen bij Narcotic
Zo had ik wat vrienden van vroeger uit Limburg die ineens allemaal in het Limburgs hun berichten schreven.quote:Op dinsdag 10 december 2019 10:22 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Vanochtend het juweeltje in de tijdlijn: ‘kan me bekini nie vinde’
Right.
Zelfde niveau als mensen die in dialect gaan typen.
Ik krijg al jeukende handjes van het volk wat in Emmen in het clubgedeelte van de Zwetser staat, dus ik kan beter helemaal niet naar een club in Amsterdam gaan denk ikquote:
Mijn vrienden lijst is dus altijd redelijk schoonquote:Op dinsdag 10 december 2019 10:31 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Zo had ik wat vrienden van vroeger uit Limburg die ineens allemaal in het Limburgs hun berichten schreven.
Heb ze er uiteindelijk allemaal afgegooid. Gezien het in het Limburgs was ging ik er maar vanuit dat het niet voor mij bedoeld was.
quote:Op dinsdag 10 december 2019 10:28 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hagenezen kunnen het verschil tussen kennen en kannen gewoon niet, daar is geen sprake van kwade opzet hoor
Maar het ligt er nog aan hoe en in welke context. Waarom zou je wel in het Nederlands mogen typen en niet in een andere taal zoals het Nedersaksisch niet
U voelt zich aangesproken?quote:Op dinsdag 10 december 2019 10:37 schreef Barreltje het volgende:
[..]![]()
Kunnen en kennen..
Best lastig nog..
Ik ben een hageneesquote:
Hahaha fantastisch. Nu ben ik beslist geen heilige hoor want mijn dt gebruik is om te janken. Raak er altijd een beetje van in de warquote:Op dinsdag 10 december 2019 10:36 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Mijn vrienden lijst is dus altijd redelijk schoon
Ik vind het altijd nogal ‘dommig’ overkomen. Sommige oud klasgenoten van de middelbare school die weggetrokken zijn naar de randstad enzo proberen dan ook ineens plat Zeeuws te gaan praten als ze weer in de buurt zijn. Cringe
Ja en mooist van al is dat ze in hun jeugd nooit dialect spraken :’)quote:Op dinsdag 10 december 2019 10:42 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Praten ze dan ook Zeeuws met een randstad R?
https://www.facebook.com/watch/?v=1655479964511687quote:Op dinsdag 10 december 2019 09:33 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ken je de pagina "taalvoutjes". Daar staan ook schoonheden.
In het NRC staat trouwens een artikel naar jouw hart. (het mijne ook trouwens, best herkenbaar af en toe)
Flink verkouden. Twijfelde nog even of het griep werd. De hoest is dit keer enorm pijnlijk. Niet in de keel maar op mijn borst. En steeds als ik beweeg, komt die hoest weerquote:Op dinsdag 10 december 2019 10:26 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Wat heb ik gemist? Jij ook al in de lappenmand?
Hehehe strak van de ontstekings remmersquote:Op dinsdag 10 december 2019 10:50 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben niet ziek.
Ik ben niet ziek!
Misschien dat al die astmamedicatie dan toch helpt(ik werd al ziek als er één virus door de straat dwarrelde)
Om 13.30u liep ik in het laatste stuk HB naar de Tempelier om idd naar huis te lopen.quote:Op dinsdag 10 december 2019 10:05 schreef FutureFairytale het volgende:
Borisz; ik was zondag in Haarlem! Vanaf half 2 daar dus jou gemist.. Vond je het leuk?
Ik zou in elk geval de virusscanner even updatenquote:Op dinsdag 10 december 2019 10:56 schreef Kaatje1 het volgende:
Jeetje, wat een ziekenboeg hier momenteel. Hopelijk is besmetting via beeldschermen niet mogelijk.
Hoop dat jullie je allemaal snel beter voelen, want dit is niet fijn
quote:Op dinsdag 10 december 2019 11:13 schreef Isabeau het volgende:
Erm, hoe creëer je zo onduidelijk mogelijke krantenkoppen (die op zich niet liegen):
[ afbeelding ]
Echt, ongelofelijk die verwoordingquote:
Oh, die 'nou, dat kun je helemaal niet horen! ' irriteert me ook altijd zo. Net als mijn zusje in Nijmegen te horen kreeg dat ze zo Groningens sprak. Nee tut, dat is gewoon ABN.quote:Op dinsdag 10 december 2019 09:33 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ken je de pagina "taalvoutjes". Daar staan ook schoonheden.
Bizar ja.quote:Op dinsdag 10 december 2019 11:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Echt, ongelofelijk die verwoordingDaar staat dus dat Bernie Sanders nu aan kop gaat....serieus.
Oh ja, dat spreek ik ook zegt men. De keren dat ik in Groningen ben geweest is hooguit 10 keer. Waarvan meer dan de helft voor een uitvaart. Daar doe je geen tongval van op.quote:Op dinsdag 10 december 2019 11:26 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Oh, die 'nou, dat kun je helemaal niet horen! ' irriteert me ook altijd zo. Net als mijn zusje in Nijmegen te horen kreeg dat ze zo Groningens sprak. Nee tut, dat is gewoon ABN.
Ik las snel Arts heeft buikloopquote:Op dinsdag 10 december 2019 10:40 schreef Barreltje het volgende:
Tevens ook in de lappenmand.. Ik vermoed een ontstoken bijholte.. maar geen tijd om ziek te zijn ..
Eerst maar eens 25 min wachten .. Arts heeft uitloop
quote:Op dinsdag 10 december 2019 11:00 schreef borisz het volgende:
[..]
Om 13.30u liep ik in het laatste stuk HB naar de Tempelier om idd naar huis te lopen.
Ik vond het leuk
Beterschap aan alle zieken
Wilma en Albert is één van de weinigen op de Oude Groenmarkt die ik nog niet heb gehadquote:
Wel als je eerst nooit in dialect praatte en nu ineens welquote:Op dinsdag 10 december 2019 12:14 schreef DancingPhoebe het volgende:
Mijn, van oorsprong zeeuwse, vader woont denk ik al 50 jaar in "de randstad" maar zodra hij Zeeland aan de telefoon heeft is het gelijk weer plat zeeuws hoor. Zo gek is dat toch niet?
Weet je heel zeker dat het niet die tofu was, met die waslijst aan verdachte ingredienten?quote:Op dinsdag 10 december 2019 12:22 schreef Blues het volgende:
Beterschap mede-ziekenWat naar allemaal.
Hier wordt het steeds duidelijker dat het maag/darmen gerelateerd is, virusinfectie of zo.
En dan kom je niet eens even buurten bij ons?quote:Op dinsdag 10 december 2019 11:49 schreef FutureFairytale het volgende:
Was er vorig jaar ook. Straatje van Emma is leuk. Volgens mij niet alles gezien. Grote Markt, dat straatje en nog een plein/weg met kramen. Maar misschien was t wel alles. Gezellig geluncht bij een donkere tent (Wilma & Albert) en het was droog. Haarlem vind ik altijd leuk om te zijn
Het was tempeh en dat heeft B. niet gegeten. Die at alleen een klein beetje jasmijnrijst.quote:Op dinsdag 10 december 2019 12:23 schreef fietsie het volgende:
Weet je heel zeker dat het niet die tofu was, met die waslijst aan verdachte ingredienten?
Dampen! De geur! Het moet er haast wel verband mee gehad hebben...quote:Op dinsdag 10 december 2019 12:28 schreef golfer het volgende:
[..]
Het was tempeh en dat heeft B. niet gegeten. Die at alleen een klein beetje jasmijnrijst.
Werd al misselijk van de geur eerlijk gezegdquote:Op dinsdag 10 december 2019 12:23 schreef fietsie het volgende:
[..]
Weet je heel zeker dat het niet die tofu was, met die waslijst aan verdachte ingredienten?
quote:Op dinsdag 10 december 2019 12:28 schreef Blues het volgende:
[..]
Werd al misselijk van de geur eerlijk gezegd![]()
quote:Op dinsdag 10 december 2019 12:28 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dampen! De geur! Het moet er haast wel verband mee gehad hebben...
Ben al ziek vanaf vrijdagavond hequote:Op dinsdag 10 december 2019 12:28 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ja, vooral omdat ze al vanaf vorige vrijdag aan het kwakkelen was. Vooruit-ruiken is dat.quote:Op dinsdag 10 december 2019 12:28 schreef fietsie het volgende:
Hm goed plan.. heb nog 2 kippen waar ik anders niks mee ga doen.. maar even bouillon van trekken en in de vriezer tquote:Op dinsdag 10 december 2019 12:29 schreef Blues het volgende:
[..]
Ben al ziek vanaf vrijdagavond he
g gaat straks kibbesoeb voor me maken.
Ow...gelukkig...je doet het nog.quote:Op dinsdag 10 december 2019 12:22 schreef Blues het volgende:
Beterschap mede-ziekenWat naar allemaal.
Hier wordt het steeds duidelijker dat het maag/darmen gerelateerd is, virusinfectie of zo.
Mijn moeder ging ook steeds meer met accent praten. Ze was er altijd trots op dat ze geen accent had en ik kreeg de wind van voren als ik een dialectwoord overnam van een speelkameraad.quote:Op dinsdag 10 december 2019 13:02 schreef AnneX het volgende:
Over dialect: moeders uit Grun Stad was sort of trots dat zij geen accent had na al die jaren in Haarlem en Den Haag.
Totdat zij broers of zussen aan de tel. sprak ...
of de noodzaak er niet van in zag. Als je tweetalig bent opgevoed pik je iets anders makkelijker op wordt gezegd. En z'n dialect was vast en zeker een goede basis voor het Duitsquote:
Klopt, maar hij werkte wel voor een Nederlands bedrijf.quote:Op dinsdag 10 december 2019 14:01 schreef derLudolf het volgende:
[..]
of de noodzaak er niet van in zag. Als je tweetalig bent opgevoed pik je iets anders makkelijker op wordt gezegd. En z'n dialect was vast en zeker een goede basis voor het Duits
Misschien sprak hij op het werk wel ABNquote:Op dinsdag 10 december 2019 14:03 schreef Kaatje1 het volgende:
Klopt, maar hij werkte wel voor een Nederlands bedrijf.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |