Vraagje: krijg jij huurtoeslag? (of ooit gekregen?) Of zorgtoeslag? Of een andere financiële injectie van de overheid?quote:Op donderdag 5 december 2019 23:31 schreef Ixnay het volgende:
Als je keuze voor wel of geen kinderen afhangt van een mogelijke tegenvaller van 75K moet je er nooit aan beginnen.
Ik snap best dat niet iedereen 75K zomaar kan ophoesten. 75K is ook zeker geen gewone tegenvaller. Maar met een goed financieel meerjaren plan zul je er altijd uit moeten kunnen komen.
Als je echt compleet failliet hierdoor raakt ben je financieel zeer zeer zwak.
Daarbij komt dat je blijkbaar ooit die 75K gekregen hebt, dus als je er geen recht op had, had je er makkelijk slimme dingen mee kunnen doen.
Tenslotte vind ik ook dat je een stuk verantwoordelijkheid mag verwachten van mensen. Als je zo veel geld krijgt mag je wel even controleren of je er wel recht op heb.
75k een tegenvaller noemen voor Jan met de Pet. De grote meerderheid is dan geruïneerd. En bij de belastingdienst al helemaal.quote:Op donderdag 5 december 2019 23:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Anders sla je de plank nog even wat meer mis... Manmanman...
[..]
Uh, ze hadden er juist wel recht op he slimpie.
Plus dat toeslagen er niet zijn voor mensen die al veel geld hebben. Het zijn juist de mensen die financieel wat zwakker voor staan. Daarvan kun je niet verwachten dat ze even elke maand 1000 euro terug betalen.quote:Op donderdag 5 december 2019 23:41 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Vraagje: krijg jij huurtoeslag? (of ooit gekregen?) Of zorgtoeslag? Of een andere financiële injectie van de overheid?
Stel dat de overheid nu zegt: allemaal onterecht, teruggeven hier. 75K. Kan jij dat dan terugbetalen? Zo nee, hoe denk jij dat te gaan oplossen? (serieuze vraag).
Ik weet ook niet van welke planeet die @Ixnay komt... Hij klinkt als die patser met zijn Porsches die hier altijd flink zat te doen met zijn centen.quote:Op donderdag 5 december 2019 23:43 schreef Cherni het volgende:
[..]
75k een tegenvaller noemen voor Jan met de Pet. De grote meerderheid is dan geruïneerd. En bij de belastingdienst al helemaal.
Ik heb niet eens een vermogen van 75K. Zelfs niet als ik àl mijn bezittingen bij elkaar optel. 75K is twee jaar modaal inkomen. En dan is er nog geen rekening betaaldquote:Op donderdag 5 december 2019 23:43 schreef Cherni het volgende:
[..]
75k een tegenvaller noemen voor Jan met de Pet. De grote meerderheid is dan geruïneerd. En bij de belastingdienst al helemaal.
Hopeloos dit.quote:Op donderdag 5 december 2019 23:36 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Omdat ik het niet snap. En na jouw uitleg nog steeds niet.
Je raakt samen in financiële problemen. Je weet beide dat het niet aan de ander ligt. Waarom wil je bij elkaar weg dan?
Dat het stress oplevert kan ik begrijpen. Maar zijn mensen niet samen om sterker door dit soort situaties te komen?
Of heeft 1 van de 2 partners de ander gekozen voor (mede) een stuk financiële zekerheid die deze persoon plotseling niet meer kan bieden waardoor deze partner plotseling waardeloos is geworden? Ik vind het een vreemde ontwikkeling.
Of wanneer je meerder keren van baan bent veranderd en qua inkomen telkens rond die grens zat.quote:Op donderdag 5 december 2019 23:46 schreef Postbus100 het volgende:
Ik weet nog wel dat wij (studentenhuis) huurtoeslag kregen. En toen ging mijn huisgenoot werken (en praktisch ergens anders wonen, maar nog niet verhuizen). Hadden we geen rekening mee gehouden. Kregen we drie (!!!) jaar na haar verhuizing nog een brief dat er ten onrechte huurtoeslag was uitgekeerd. Of we nog even 250 euro wilden terugbetalen. Peanuts natuurlijk, maar niet voor een student en niet als je er geen rekening mee hebt gehouden. Oef. Sindsdien wantrouw ik àlle toeslagen en beschouw ik ze pas als definitief als ik die brief 'definitieve toeslag' heb gekregen, òf als de verjaringstermijn is verstreken. Maar lijkt me lastig als je kinderen hebt, want dan gaat het wel even om grotere bedragen en niet iedereen kan zomaar even die gaten aanvullen.
Nee, dat zeg ik niet. Deze mensen hadden er geen recht op. Dat was niet voor niets.quote:Op donderdag 5 december 2019 23:36 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Eigenlijk zeg je gewoon: iedereen in NL zou het moeten kunnen rooien zonder toeslagen. M.a.w., schaf die toeslagen maar af.
Iedereen is verschillend.quote:Nou, weet niet hoe het met jou zit, maar als ik een toeslag of een andere bijdrage krijg waar ik recht op heb, dan calculeer ik dat gewoon in in mijn budget hoor.
Dus zonder die toeslag zou je dus geen luiers kunnen kopen?quote:Als mijn werkgever mij een 13e maand toezegt, dan reken ik daar mee. Als ik huursubsidie kan krijgen, dan budgeteer ik dat. Ik krijg dat immers niet voor niets en heb er niet voor niets recht op. Als een overheid zegt: je hebt recht op kinderopvangtoeslag, dan heb ik geld over wat ik weer kan uitgeven aan luiers of kinderkleding of wat dan ook. Wat ook precies de bedoeling is van het geld: aanvullen van gaten. Niet mensen rijk maken of geld oppotten.
Dus ik rijd 200 op de weg en dan zeg ik "ja sorry ik dacht dat ik hier recht op had" als ze mijn rijbewijs afpakken.quote:Als de overheid dan ineens toch iets waar je (dacht) recht op had afpakt, dan denk ik dat maar weinig mensen die klap kunnen opvangen. Zeker als die groter is dan >10.000 euro, laat staan 75K.
Ik heb tijdens mijn eerste salaris zorgtoeslag ontvangen. En daarna had ik dat niet stopgezet. Ik heb het daarna terugbetaald. Het was een paar honderd euro.quote:Op donderdag 5 december 2019 23:41 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Vraagje: krijg jij huurtoeslag? (of ooit gekregen?) Of zorgtoeslag? Of een andere financiële injectie van de overheid?
Stel dat de overheid nu zegt: allemaal onterecht, teruggeven hier. 75K. Kan jij dat dan terugbetalen? Zo nee, hoe denk jij dat te gaan oplossen? (serieuze vraag).
Mee eens. Maar het gaat wel om 75K he. Voor veel mensen zijn dat 4 netto jaarsalarissen. Daar mag je toch wel minstens 2 uur tijd aan besteden in al die jaren om een en ander uit te zoeken. Stel het zijn 10 uur dan is het nog steeds heel goedkoop geld dat je krijgt van de belastingbetaler die zelf helemaal niets krijgt en alleen maar mag betalen. Wel of geen kinderen. Wel of geen huurwoning. Wel of niet ziek.quote:Op donderdag 5 december 2019 23:40 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Door al die regels rondom toeslagen, kan ik begrijpen dat mensen niet altijd inzicht hebben.
Er is zeker een fout gemaakt en nederigheid is zeker gepast. Maar als je dit toestaat hebben mensen dus 75K cadeau gekregen. Hoe verantwoord je dit aan mensen die 50K belasting betalen ieder jaar. En die ook 3 kinderen hebben. Over eerlijkheid gesproken.quote:Plus maak het verschikkelijk bureaucratisch en je krijgt een ramp. Dan is het behoorlijk hard om dan te zeggen :"Eigen schuld, dikke buld."
Sorry maar dit begrijp ik dus niet. Net als het verhaal over de mislukte levens en/of huwelijken.quote:En wat ik uit andere berichten heb gelezen, zorgt het ook voor andere financiële tegenvallers. Mensen die niet meer kunnen werken vanwege de kinderen of uit wanhoop uit elkaar gaan.
Hier ben ik het dan weer helemaal mee eens.quote:Ook al hadden deze ouders geen recht op toeslagen, de afhandeling had veel 'menselijker' gekund.
quote:Op donderdag 5 december 2019 23:37 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Klopt, alleen rijke mensen mogen kinderen krijgen. De rest zoekt het maar uit.
Maximaal tarief gastouderbureau voor de KOT was over 2011 en 2012 ¤ 5,09 en over 2013 ¤ 5,17.quote:Op donderdag 5 december 2019 22:33 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Hier nog even een draadje van Twitter om je antwoord te geven op je vraag:[..]twitter:overlistener twitterde op donderdag 05-12-2019 om 11:32:491/ Een draadje over mijn persoonlijke en professionele ervaringen met de #toeslagenaffaire en de impact die dit heeft gehad op mensen, maar ook op ons als samenleving. Ik hou eigenlijk niet zo van lange draadjes, dus ga proberen het zo compact mogelijk te houden. reageer retweet
[quote]
.....knip......
2/
Hele goede bekenden van mij (fulltime werkende tweeverdieners met 3 kinderen) kregen in 2011 bericht dat het gastouderbureau waar zij gebruik van maakten werd onderzocht door FIOD. Of ze even alle documenten wilden overleggen.
3/ In de periode erna kwamen er geruchten dat sommige gastouders bij dit gastouderbureau niet daadwerkelijk op de kinderen hadden gepast, maar bij dit stel was daar geen sprake van, de buren van de gastouder waren bereid te verklaren dat de kinderen daar elke dag waren.
4/ De betalingen verliepen netjes via de bank, geen onderhandse betalingen, alles was keurig geregeld en aantoonbaar.
Dus geen reden tot paniek. Dit veranderde toen ze werden geconfronteerd met een terugvordering van 70.000 euro over 3 jaar.
...knip...
Er zijn dus mensen die het wel zo voelen en ervaren.quote:Op vrijdag 6 december 2019 00:14 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik niet. Deze mensen hadden er geen recht op. Dat was niet voor niets.
[..]
Iedereen is verschillend.
Jij doet niets verkeerd als je zeker weet dat je er recht op hebt.
Als je geld vindt op straat of er wordt een groot bedrag op je rekening gestort dat je niet kunt verklaren, dan zou ik me toch wel eerst even bedenken voordat ik het zou uitgeven.
[..]
Dus zonder die toeslag zou je dus geen luiers kunnen kopen?
[..]
Dus ik rijd 200 op de weg en dan zeg ik "ja sorry ik dacht dat ik hier recht op had" als ze mijn rijbewijs afpakken.
Je moet je toch wel even bedenken of je ergens recht op hebt voordat je dit recht neemt.
Zijn we volwassen mensen met verantwoordelijkheidsgevoel of zijn we een stel kleuters die zakgeld krijgen?
Begrijp me niet verkeerd. Ik vind dit zeker een fout van de overheid. Maar er wordt gesproken over "leven kapotmaken" en "huwelijk kapotmaken".
Ik denk dat er toch wel meer voor nodig is dan 75K om een leven kapot te maken. Een gemiddeld stabiel leven kan echt wel 75K incasseren. Het is zeker een vies bedrag. En deze mensen met deze stabiele levens zullen hier in de meeste gevallen een goed plan voor moeten maken. 75K zijn 2 dikke nieuwe auto's, echt niet niks. Maar mij lijkt dat de overheid, zeker na zo'n fout, zich soepel zal moeten opstellen met deze terugbetaling en hun daar ook begeleiding bij moeten bieden.
En een goed liefdevol huwelijk dat elkaar versterkt en steunt door dik en dun en elkaar bovendien eeuwige trouw tot de dood beloofd heeft. Dat is nogal wat. Krijg je dat kapot met 75K? Als dat kapot gaat door een geldbedrag dan is er wel meer niet goed in dat huwelijk. Dat je er depressief van raakt, of in ieder geval diep in de put, kan ik me dan weer wel goed voorstellen, maar dan wordt de connectie tussen de 2 gehuwden toch niet slechter. Mogelijk zien ze in dat ze elkaar nodig hebben omdat ze samen hetzelfde probleem hebben. Het huwelijk wordt daar alleen maar sterker van zou ik denken.
Ik geloof niet dat 75K goede levens en goede huwelijken kapot kunnen maken.
Daar zullen vast ook niet misselijke boetes en invorderingsrentes bij in zitten.quote:Op vrijdag 6 december 2019 06:22 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Maximaal tarief gastouderbureau voor de KOT was over 2011 en 2012 ¤ 5,09 en over 2013 ¤ 5,17.
Als de ouders beiden minimumloon verdienen, dan krijgen ze ongeveer 80% vergoed. Hoe hoger het inkomen, hoe lager de vergoeding.
Stel: deze ouders krijgen ¤ 4 per kind per uur vergoed.
Dan is 70.000 euro gedeeld door drie jaar en drie kinderen en ¤ 4 per uur → 1944 uur per kind per jaar opvang bij de gastouders.
Het maximaal aantal te werken jaaruren bij een 38-urige werkweek is 1740 uur, rekening houdend met 25 vrije dagen per jaar en de feestdagen.
Hmmmm
Rente wel, maar ik lees in het stuk van Postbus100 niet dat er een boete in zat.quote:Op vrijdag 6 december 2019 07:12 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
Daar zullen vast ook niet misselijke boetes en invorderingsrentes bij in zitten.
Heb je überhaupt wel door wat er gebeurd is? Met je wijze "ze hadden wel ff 2uur moeite kunnen doen"quote:Op vrijdag 6 december 2019 00:39 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Mee eens. Maar het gaat wel om 75K he. Voor veel mensen zijn dat 4 netto jaarsalarissen. Daar mag je toch wel minstens 2 uur tijd aan besteden in al die jaren om een en ander uit te zoeken. Stel het zijn 10 uur dan is het nog steeds heel goedkoop geld dat je krijgt van de belastingbetaler die zelf helemaal niets krijgt en alleen maar mag betalen. Wel of geen kinderen. Wel of geen huurwoning. Wel of niet ziek.
[..]
Er is zeker een fout gemaakt en nederigheid is zeker gepast. Maar als je dit toestaat hebben mensen dus 75K cadeau gekregen. Hoe verantwoord je dit aan mensen die 50K belasting betalen ieder jaar. En die ook 3 kinderen hebben. Over eerlijkheid gesproken.
[..]
Sorry maar dit begrijp ik dus niet. Net als het verhaal over de mislukte levens en/of huwelijken.
Je zegt "Mensen die niet meer kunnen werken vanwege de kinderen". Stel dat deze fout niet gemaakt was, dat ze dat geld dus nooit gekregen hadden. Dan hadden ze die kinderen toch ook gehad? Dan hadden ze toch ook niet kunnen werken? Misschien ligt het aan mij, maar dit klinkt niet logisch.
En wat zijn die andere financiële tegenvallers? Wat kan dat zijn?
Wanhoop kan ik begrijpen. Maar wordt de situatie minder wanhopig als je uit elkaar gaat? Het ene moment houd je dus van een persoon en je wil niets liever dan de rest van je leven samenblijven met hem/haar. En ineens moet je samen 75K betalen en wil je niet meer bij die persoon zijn en wil je weg. Wat heeft die andere persoon, waar je eeuwige liefde aan beloofd hebt, ermee te maken? Is het probleem (de schuld) opgelost als je uit elkaar gaat? Of is de persoon ineens niet meer dezelfde persoon dan? Als je uit elkaar gaat zal het leven eerder moeilijker en wanhopiger worden dan makkelijker.
[..]
Hier ben ik het dan weer helemaal mee eens.
Deze domheid is hemeltergend. Ze hadden er dus wél recht op. Isinmiddels ook toegegeven dat het onterecht is stopgezet en teruggevorderd.quote:Op vrijdag 6 december 2019 00:14 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik niet. Deze mensen hadden er geen recht op. Dat was niet voor niets.
[..]
Iedereen is verschillend.
Jij doet niets verkeerd als je zeker weet dat je er recht op hebt.
Als je geld vindt op straat of er wordt een groot bedrag op je rekening gestort dat je niet kunt verklaren, dan zou ik me toch wel eerst even bedenken voordat ik het zou uitgeven.
[..]
Dus zonder die toeslag zou je dus geen luiers kunnen kopen?
[..]
Dus ik rijd 200 op de weg en dan zeg ik "ja sorry ik dacht dat ik hier recht op had" als ze mijn rijbewijs afpakken.
Je moet je toch wel even bedenken of je ergens recht op hebt voordat je dit recht neemt.
Zijn we volwassen mensen met verantwoordelijkheidsgevoel of zijn we een stel kleuters die zakgeld krijgen?
Begrijp me niet verkeerd. Ik vind dit zeker een fout van de overheid. Maar er wordt gesproken over "leven kapotmaken" en "huwelijk kapotmaken".
Ik denk dat er toch wel meer voor nodig is dan 75K om een leven kapot te maken. Een gemiddeld stabiel leven kan echt wel 75K incasseren. Het is zeker een vies bedrag. En deze mensen met deze stabiele levens zullen hier in de meeste gevallen een goed plan voor moeten maken. 75K zijn 2 dikke nieuwe auto's, echt niet niks. Maar mij lijkt dat de overheid, zeker na zo'n fout, zich soepel zal moeten opstellen met deze terugbetaling en hun daar ook begeleiding bij moeten bieden.
En een goed liefdevol huwelijk dat elkaar versterkt en steunt door dik en dun en elkaar bovendien eeuwige trouw tot de dood beloofd heeft. Dat is nogal wat. Krijg je dat kapot met 75K? Als dat kapot gaat door een geldbedrag dan is er wel meer niet goed in dat huwelijk. Dat je er depressief van raakt, of in ieder geval diep in de put, kan ik me dan weer wel goed voorstellen, maar dan wordt de connectie tussen de 2 gehuwden toch niet slechter. Mogelijk zien ze in dat ze elkaar nodig hebben omdat ze samen hetzelfde probleem hebben. Het huwelijk wordt daar alleen maar sterker van zou ik denken.
Ik geloof niet dat 75K goede levens en goede huwelijken kapot kunnen maken.
Ik weet niet precies hoe het bij een gastouder gaat maar in mijn situatie met een Kinderdagverblijf betaal je voor een volle dag en niet wat je exact afneemt. Per dag wordt er bijna 48 uur per maand gerekend. Er wordt geen rekening gehouden met feestdagen of vakantie. Die betaal je ook gewoon door. Niet eerlijk wel de werkelijkheid. Als je je kind 5 dagen per week, beide dagdelen naar de opvang brengt betekend dat 48 uur * 5 dagen * 12 maanden 2880 uur per jaar waarvoor je toeslag kan krijgen. Dus zo raar is het niet dat een gezin met twee verdieners zoveel toeslag krijgt.quote:Op vrijdag 6 december 2019 06:22 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Maximaal tarief gastouderbureau voor de KOT was over 2011 en 2012 ¤ 5,09 en over 2013 ¤ 5,17.
Als de ouders beiden minimumloon verdienen, dan krijgen ze ongeveer 80% vergoed. Hoe hoger het inkomen, hoe lager de vergoeding.
Stel: deze ouders krijgen ¤ 4 per kind per uur vergoed.
Dan is 70.000 euro gedeeld door drie jaar en drie kinderen en ¤ 4 per uur → 1944 uur per kind per jaar opvang bij de gastouders.
Het maximaal aantal te werken jaaruren bij een 38-urige werkweek is 1740 uur, rekening houdend met 25 vrije dagen per jaar en de feestdagen.
Hmmmm
Uiteraard is dat wel eerlijk. Een kinderdagverblijf moet ook personeel inzetten met een bepaalde begeleider : kind ratio. Op het moment dat jij je kind komt ophalen kan zo'n begeleider niet direct naar huis maar moet hij/zij gewoon tot sluit blijven, dus betaal je ook gewoon voor de hele dag.quote:Op vrijdag 6 december 2019 09:06 schreef Pendora het volgende:
[..]
Ik weet niet precies hoe het bij een gastouder gaat maar in mijn situatie met een Kinderdagverblijf betaal je voor een volle dag en niet wat je exact afneemt. Per dag wordt er bijna 48 uur per maand gerekend. Er wordt geen rekening gehouden met feestdagen of vakantie. Die betaal je ook gewoon door. Niet eerlijk wel de werkelijkheid. Als je je kind 5 dagen per week, beide dagdelen naar de opvang brengt betekend dat 48 uur * 5 dagen * 12 maanden 2880 uur per jaar waarvoor je toeslag kan krijgen. Dus zo raar is het niet dat een gezin met twee verdieners zoveel toeslag krijgt.
bedoelde meer het stukje feestdagen. Maar je hebt gelijk personeel moet wel betaald worden.quote:Op vrijdag 6 december 2019 09:29 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Uiteraard is dat wel eerlijk. Een kinderdagverblijf moet ook personeel inzetten met een bepaalde begeleider : kind ratio. Op het moment dat jij je kind komt ophalen kan zo'n begeleider niet direct naar huis maar moet hij/zij gewoon tot sluit blijven, dus betaal je ook gewoon voor de hele dag.
Overigens kan er bij ons gekozen worden voor een contract exclusief of inclusief opvang op vakantiedagen.
Ik lees ook net als jij af en toe iets beter / anders tussen de regels en zag ook wel het een en ander voorbij komen waar ik mijn bedenkingen bij heb.quote:
twitter:WillekeRavenna twitterde op dinsdag 10-12-2019 om 21:55:43Yeah! De eerste ouder heeft haar persoonlijk dossier inzake #kinderopvangtoeslag binnen! Een behoorlijk dik pak... het leest wel lekker snel zo. #belachelijk #weloptijd #meenjedit #faal #lijkteen1aprilgrap @AnsHartnagel @RenskeLeijten @JanTrouw @PieterOmtzigt @pieterkleinrtl https://t.co/dgn5su9E1N reageer retweet
O echt?quote:Op dinsdag 10 december 2019 22:03 schreef AchJa het volgende:
[ afbeelding ]twitter:WillekeRavenna twitterde op dinsdag 10-12-2019 om 21:55:43Yeah! De eerste ouder heeft haar persoonlijk dossier inzake #kinderopvangtoeslag binnen! Een behoorlijk dik pak... het leest wel lekker snel zo. #belachelijk #weloptijd #meenjedit #faal #lijkteen1aprilgrap @:AnsHartnagel @:RenskeLeijten @:JanTrouw @:PieterOmtzigt @:pieterkleinrtl https://t.co/dgn5su9E1N reageer retweet
[ afbeelding ]
Manmanman...
Het probleem met de toeslagen en (de laatste jaren ook nog) de kortingen is, dat ze steeds meer inkomensafhankelijk zijn geworden, en dat daardoor een klein inkomensmutatie heel grote gevolgen heeft.quote:Op donderdag 5 december 2019 23:52 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Of wanneer je meerder keren van baan bent veranderd en qua inkomen telkens rond die grens zat.
Ik weet nog wel dat ik jaren geleden 2 brieven van de belasting had ontvangen ivm zorgtoeslag. Volgens die ene brief moest ik iets van ¤ 40 betalen en volgens die andere brief kreeg ik rond de ¤ 120 terug. Uiteindelijk voor mij wel voordelig, maar zelfs als je telkens probeert bij te houden, kun je nog voor kleine verassingen te staan.
Om eerlijk te zijn ben ik blij dat ik geen toeslagen meer ontvang.
Ja had ik al gezien, te schofterig voor woordenquote:Op woensdag 11 december 2019 08:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat filmpje bij Geenstijl: https://www.geenstijl.nl/(...)teloze-trap-na/#more
Bizar, mijn godquote:Op woensdag 11 december 2019 08:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
De overheid is echt kapot , burgers pesten ,met toeslagen geven en intrekken en met zinloze PFAS en stikstof wetgeving het land verder naar de knopen helpenquote:Op woensdag 11 december 2019 08:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat doen bsn's van andere ouders in iemands persoonlijke dossier?quote:Op woensdag 11 december 2019 11:55 schreef Nielsch het volgende:
Zal wel iets te maken hebben met data van anderen en privacywetgeving, uiteraard ook weer goedgekeurd door de nu huilende politicus Omtzigt.
Het is ook een flauwekul smoes waarom zou er data van anderen in jouw dossier staan. Het voegt niets toe aan jouw zaak en wordt alleen gebruikt om de boel te frustreren of de puinhoop is nog groter dan gedacht.quote:Op woensdag 11 december 2019 11:55 schreef Nielsch het volgende:
Zal wel iets te maken hebben met data van anderen en privacywetgeving, uiteraard ook weer goedgekeurd door de nu huilende politicus Omtzigt.
quote:Op woensdag 11 december 2019 12:22 schreef Rockefellow het volgende:
Iedereen zit weer in een massale stuip als het woord belastingdienst valt.
Ondertussen wordt er waarschijnlijk terecht privacy-gevoelige informatie weggelakt.
We zitten in het stadium dat wat er ook gebeurt, de belastingdienst het niet goed kan doen.
quote:Het beroep op de AVG is volgens haar misplaatst. Volgens het SP-Kamerlid zijn in dossiers kopieën aangetroffen van ‘paspoorten van totaal vreemde mensen'. Ook zijn gegevens van personeelsleden van kinderopvangcentra aangetroffen,
Superhandig van de BD dan om complete pagina's met privacygevoelige informatie van persoon 1 naar persoon 2 te sturen.quote:Op woensdag 11 december 2019 12:22 schreef Rockefellow het volgende:
Iedereen zit weer in een massale stuip als het woord belastingdienst valt.
Ondertussen wordt er waarschijnlijk terecht privacy-gevoelige informatie weggelakt.
We zitten in het stadium dat wat er ook gebeurt, de belastingdienst het niet goed kan doen.
Dat doet niet zoveel af aan het argument wat betreft wel terecht weggelakte stukken.quote:
Als dikke dossiers op korte termijn beschikbaar gesteld moeten worden, mag je verwachten dat er fouten worden gemaakt.quote:Op woensdag 11 december 2019 12:18 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Wat doen bsn's van andere ouders in iemands persoonlijke dossier?
En stel dat die in sommige gevallen nodig was - ik zie dat geval niet - dan kan je prima de rest vh verhaal wel leesbaar maken.
de belastingdienst draaide perfect, betalen en innen dat gaat niet samenquote:Op woensdag 11 december 2019 12:29 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
Dat doet niet zoveel af aan het argument wat betreft wel terecht weggelakte stukken.
Er wordt onzorgvuldig gewerkt bij de belastingdienst. Dat wisten we al.
Mwah.quote:Op woensdag 11 december 2019 12:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
de belastingdienst draaide perfect, betalen en innen dat gaat niet samen
Dat is weer een totaal ander argument, waar ik het overigens wel mee eens ben.quote:Weg met de toeslagen en vervangen door een nominale belastingkorting
Zo makkelijk werkt dat natuurlijk niet. Begrijp jij ook welquote:Op woensdag 11 december 2019 12:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
de belastingdienst draaide perfect, betalen en innen dat gaat niet samen
Weg met de toeslagen en vervangen door een nominale belastingkorting
Vast wel.quote:Op woensdag 11 december 2019 12:32 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Is er al deugend iemand gevonden op twitter die vindt dat de dossiers ook met wit ipv zwart afgeplakt hadden kunnen worden?
Het had wel in deze tijd gepast om de tekst met stroopwafels of roetvegen te besmeuren.quote:Op woensdag 11 december 2019 12:34 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Vast wel.
Super interessant ook, die ene gek. Wellicht heeft die gek een kleurtje, dan wordt het helemaal interessant!
Blokpoel, Veld, Blankestijn.quote:Op woensdag 4 december 2019 19:15 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ja, ik ben wel benieuwd wie precies inhoudelijk verkeerde beslissingen heeft genomen. Ik hoef zelf niet de naam, maar of ze dat tot op persoonlijk niveau kunnen reconstrueren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |