Doe het nou niet.quote:Op zondag 1 december 2019 20:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
Even nagedacht. Sta op het punt geen F1 meer te kijken. Principekwestie. Als het zó moet dan liever maar niet. Max of geen Max. Klaar mee.
NEEHEEEHEEE!!!! GA NIET WEG!!!!quote:Op zondag 1 december 2019 20:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
Even nagedacht. Sta op het punt geen F1 meer te kijken. Principekwestie. Als het zó moet dan liever maar niet. Max of geen Max. Klaar mee.
Voor haar posts kan het niet veel uitmaken of ze nou wel kijkt of niet. Dus ik denk van niet.quote:Op zondag 1 december 2019 20:08 schreef tja77 het volgende:
[..]
Hou je dan ook met posten?
Is maar een vraag hoor.
beloofd?quote:Op zondag 1 december 2019 20:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
Even nagedacht. Sta op het punt geen F1 meer te kijken. Principekwestie. Als het zó moet dan liever maar niet. Max of geen Max. Klaar mee.
nee natuurlijk niet godverdomme... Zo moeilijk is het toch niet. Als je met valse data van start gaat, kun je tijdens de race sjoemelen met je fuel flow. Je kunt meer verbranden. Dan kan nattewind ook wel blijven lullen dat de auto legaal was bij de start. Ja dat is het punt niet flapdrol. Het geeft ruimte om illegale dingen te doen tijdens de race.quote:Op zondag 1 december 2019 19:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja. Als. Als je meer brandstof verbrand.
Dat verhaal gaat al maanden. Dat staat volledig los van vandaag. Vandaag heeft Ferrari meer brandstof in de auto zitten, dan opgegeven. Maar nog steeds binnen de toegestane limieten.
Het meer verbruiken dan per uur toegestaan. Dat staat los van vandaag.
...okequote:Op zondag 1 december 2019 20:09 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Doe het nou niet.
Straks ben ik enige vrouw hier die moet dealen met al die mannen hier
Aannames, maar hoe wil je meer dan 110 kg. verbruiken als na de race je auto maar 105 kg. lichter is? Een dikke dralla draaien in het stoeltje?quote:Op zondag 1 december 2019 20:13 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
nee natuurlijk niet godverdomme... Zo moeilijk is het toch niet. Als je met valse data van start gaat, kun je tijdens de race sjoemelen met je fuel flow. Je kunt meer verbranden. Dan kan nattewind ook wel blijven lullen dat de auto legaal was bij de start. Ja dat is het punt niet flapdrol. Het geeft ruimte om illegale dingen te doen tijdens de race.
Jij bent ook nogquote:
Meer brandstof in je motor pompen dan toegestaan. Echt zo moeilijk is dat toch niet? En het verbruik verbergen door foute data op te geven.quote:Op zondag 1 december 2019 20:14 schreef tja77 het volgende:
[..]
Aannames, maar hoe wil je meer dan 110 kg. verbruiken als na de race je auto maar 105 kg. lichter is? Een dikke dralla draaien in het stoeltje?
Dan is je auto te licht na afloop van de race en hang je.quote:Op zondag 1 december 2019 20:15 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Meer brandstof in je motor pompen dan toegestaan. Echt zo moeilijk is dat toch niet?
Aan de hoeveelheid drama Queens in dit topic te zien, zou je toch anders verwachtenquote:Op zondag 1 december 2019 20:15 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Maar wel weinig vrouwen in dit subforum
Klopt, zonder complottheorie blijft er heel weinig over van de overtreding. Leclerc is met een legale auto aan de start verschenen.quote:Op zondag 1 december 2019 20:13 schreef beantherio het volgende:
Ik wil Ferrari graag iets verwijten want ik ben zeker geen fan van ze met hun veto en hun ijdele gedoe. Maar in dit geval gaat het me niet lukken: dit is veel minder spannend dan sommigen het maken.
Coureur wordt ook gewogen dus dat maakt niet uit.quote:Op zondag 1 december 2019 20:14 schreef tja77 het volgende:
[..]
Aannames, maar hoe wil je meer dan 110 kg. verbruiken als na de race je auto maar 105 kg. lichter is? Een dikke dralla draaien in het stoeltje?
Nee want je auto was bij de start zwaarder dan opgegevenquote:Op zondag 1 december 2019 20:16 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dan is je auto te licht na afloop van de race en hang je.
Goh, en laten ze die voor de race nou toch ook eens hebben gewogen.quote:Op zondag 1 december 2019 20:18 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Nee want je auto was bij de start zwaarder dan opgegeven
Ja en erachter zijn gekomen dat Ferrari weer probeerde te kloten. Dat is het hele punt he?quote:Op zondag 1 december 2019 20:19 schreef tja77 het volgende:
[..]
Goh, en laten ze die voor de race nou toch ook eens hebben gewogen.
[Alu-hoedje]gewoon lichtere velgen monteren voor het verlaten van de pits richting grid, en de laatste stop de standaard velgen er op [/alu-hoedje]quote:Op zondag 1 december 2019 20:19 schreef tja77 het volgende:
[..]
Goh, en laten ze die voor de race nou toch ook eens hebben gewogen.
Nogmaals, hoe wil je meer verbruiken als voor en na elke sessie de auto wordt gewogen?quote:Op zondag 1 december 2019 20:20 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Ja en erachter zijn gekomen dat Ferrari weer probeerde te kloten. Dat is het hele punt he?
Wat is dit voor anti Ferrari onzin....quote:Op zondag 1 december 2019 20:13 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
nee natuurlijk niet godverdomme... Zo moeilijk is het toch niet. Als je met valse data van start gaat, kun je tijdens de race sjoemelen met je fuel flow. Je kunt meer verbranden. Dan kan nattewind ook wel blijven lullen dat de auto legaal was bij de start. Ja dat is het punt niet flapdrol. Het geeft ruimte om illegale dingen te doen tijdens de race.
En die 5 kg mag toch gewoon gebruikt worden? Want de maximale hoeveelheid wordt niet overgeschreden?quote:Op zondag 1 december 2019 20:05 schreef tja77 het volgende:
[..]
Je neemt 5 kg. meer mee dan dat je aangeeft bij de FIA. Overigens staat een fuelflowmeter hier los van.
50kquote:Op zondag 1 december 2019 19:15 schreef Cheeseburgert het volgende:
[ afbeelding ]
50.000 euroshopper pizza's voor Ferrari en Charles mag zijn podium houden
Auto’s worden gewogen met “travel wheels” meende ik.quote:Op zondag 1 december 2019 20:22 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
[Alu-hoedje]gewoon lichtere velgen monteren voor het verlaten van de pits richting grid, en de laatste stop de standaard velgen er op [/alu-hoedje]
Er wordt niet elke sessie gemeten. Na de race en steekproefgewijs voor de race,quote:Op zondag 1 december 2019 20:22 schreef tja77 het volgende:
[..]
Nogmaals, hoe wil je meer verbruiken als voor en na elke sessie de auto wordt gewogen?
Leclerc heeft dan toch alleen maar nadeel bij die extra kilo’s.
Gast....quote:Op zondag 1 december 2019 20:15 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Meer brandstof in je motor pompen dan toegestaan. Echt zo moeilijk is dat toch niet? En het verbruik verbergen door foute data op te geven.
Ja leuk, alleen dan moet die sensor wel de goede waardes geven.quote:Op zondag 1 december 2019 20:24 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Gast....
Daar heb je toch fuel flow meters voor....
En dan valt het toch exact op dat aantal alsnog niet klopt?
Dus slaat helemaal nergens op wat je allemaal kletst.
Heeft niets met de waardes te maken die zijn opgegeven en dat dat zogenaamd weer valsspel dan zou zijn.quote:Op zondag 1 december 2019 20:26 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Ja leuk, alleen dan moet die sensor wel de goede waardes geven.
ja en die discussie over de extra sensor is gewoon aan komen waaien,quote:Op zondag 1 december 2019 20:24 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Gast....
Daar heb je toch fuel flow meters voor....
En dan valt het toch exact op dat aantal alsnog niet klopt?
Dus slaat helemaal nergens op wat je allemaal kletst.
Nee niks.quote:Op zondag 1 december 2019 20:26 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Heeft niets met de waardes te maken die zijn opgegeven en dat dat zogenaamd weer valsspel dan zou zijn.
Dit vond ikquote:Op zondag 1 december 2019 20:24 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Er wordt niet elke sessie gemeten. Na de race en steekproefgewijs voor de race,
quote:the cars are weighed in before and after every session. 4 hrs before the main race session and 2hrs before qualifying and FP sessions
Dat maakt het eigenlijk nog achterlijk ofniet? In die tussentijd is er dus 5kg bij gekieperd.quote:
Ze hebben dus 2 tot 4 uur de tijd om te sjoemelenquote:
Zat maar 5 sec. achter Vettel vandaag.quote:Op zondag 1 december 2019 20:25 schreef bianconeri het volgende:
Zijn ze er overigens ook eindelijk eens achter dat Albon te licht is bevonden?
Of mag die vent nog 22 raceweekenden het verknallen?
Die gast loopt ook maar beetje hopeloos rond te trappelen in dat veld zeg.
Gaat gewoon een middenveld of lager opvulling worden in zijn carriere, als hij uberhaupt al een lange carriere gaat hebben in de F1.
Ja, of een andere motor erinquote:Op zondag 1 december 2019 20:28 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Dat maakt het eigenlijk nog achterlijk ofniet? In die tussentijd is er dus 5kg bij gekieperd.
Natuurlijk wel, je kan veel meer brandstof inspuiten, betere koeling+meer performance. Het is dat het nu afgevangen is maar wie zegt dat dit niet vaker gedaan is.quote:Op zondag 1 december 2019 20:26 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Heeft niets met de waardes te maken die zijn opgegeven en dat dat zogenaamd weer valsspel dan zou zijn.
Ja joh, dat gaat heel makkelijk.quote:Op zondag 1 december 2019 20:28 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Ze hebben dus 2 tot 4 uur de tijd om te sjoemelen
Kan je rommelen met de fuel flow?quote:Op zondag 1 december 2019 20:13 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
nee natuurlijk niet godverdomme... Zo moeilijk is het toch niet. Als je met valse data van start gaat, kun je tijdens de race sjoemelen met je fuel flow. Je kunt meer verbranden. Dan kan nattewind ook wel blijven lullen dat de auto legaal was bij de start. Ja dat is het punt niet flapdrol. Het geeft ruimte om illegale dingen te doen tijdens de race.
Deze mis ik even. Wat bedoel je?quote:Op zondag 1 december 2019 20:31 schreef HiDiHo het volgende:
F1 gaat dezelfde kant op als de Tour de France
Valsspelenquote:Op zondag 1 december 2019 20:37 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Deze mis ik even. Wat bedoel je?
Niet voor niks dat ze een 2e sensor willen plaatsen.quote:Op zondag 1 december 2019 20:36 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Kan je rommelen met de fuel flow?
Dat zuig je uit je eigen duim druktemaker
Hier staat dus wel degelijk dat Fia random checkt of het opgegeven gewicht klopt.quote:Op zondag 1 december 2019 20:31 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ja joh, dat gaat heel makkelijk.
https://www.google.nl/amp(...)-checks/4339766/amp/
Data van de verbruikte brandstof wordt vergeleken met de ffm, die er volgens Biancorini niets mee van doen heeft.quote:Tombazis notes that "The difference between the pre- and post-race fuel masses will be assumed to be the measured fuel mass used (which clearly includes laps to the grid, formation laps, fire-ups etc.).
"It can be compared to the integrated FFM [fuel flow meter] figures and to the fuel injectors model figures in order to provide confirmation of the validity of these readings.
Verplicht stellen va seizoen 2020.quote:Op zondag 1 december 2019 20:37 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Niet voor niks dat ze een 2e sensor willen plaatsen.
Rb en vele racesfans zijn zeer tevreden over hem. Vergeet niet zonder het incident met HAM had hij vorige race gewoon op het podium gestaan.quote:Op zondag 1 december 2019 20:25 schreef bianconeri het volgende:
Zijn ze er overigens ook eindelijk eens achter dat Albon te licht is bevonden?
Of mag die vent nog 22 raceweekenden het verknallen?
Die gast loopt ook maar beetje hopeloos rond te trappelen in dat veld zeg.
Gaat gewoon een middenveld of lager opvulling worden in zijn carriere, als hij uberhaupt al een lange carriere gaat hebben in de F1.
quote:Op zondag 1 december 2019 20:36 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Kan je rommelen met de fuel flow?
Dat zuig je uit je eigen duim druktemaker
Nee. Red Bull heeft minstens 11 verschillende engine modes hoorden we vandaag weer. Allemaal hebben ze een partymode en ze kunnen vanuit de pits enginebraking bijstellen. Maar ik denk dat fuelflow bijstellen veel te ingewikkeld is voor de teams.quote:Op zondag 1 december 2019 20:36 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Kan je rommelen met de fuel flow?
Dat zuig je uit je eigen duim druktemaker
Natuurlijk. Maar of je als team nu 10kg of 180 kg aan brandstof meeneemt, de maximale hoeveelheid wat je per uur mag verbranden staat gewoon vast.quote:Op zondag 1 december 2019 20:37 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Niet voor niks dat ze een 2e sensor willen plaatsen.
De F1 past tenminste niet het parcour aan tbv 1 coureur.quote:Op zondag 1 december 2019 20:31 schreef HiDiHo het volgende:
F1 gaat dezelfde kant op als de Tour de France
Is ook zo...maar de tour is gewoon echt verneukt door al die dopingquote:Op zondag 1 december 2019 20:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Owzo. Nou ik weet niet of je andere soorten kijkt, maar daar wordt niet minder valsgespeeld.
Wel de regels...quote:Op zondag 1 december 2019 20:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De F1 past tenminste niet het parcour aan tbv 1 coureur.
Tsja.quote:Op zondag 1 december 2019 20:41 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
[..]
Nee. Red Bull heeft minstens 11 verschillende engine modes hoorden we vandaag weer. Allemaal hebben ze een partymode en ze kunnen vanuit de pits enginebraking bijstellen. Maar ik denk dat fuelflow bijstellen veel te ingewikkeld is voor de teams.
Waarom zou je dan uberhaupt nog wegen. Leve de sensorquote:Op zondag 1 december 2019 20:42 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Natuurlijk. Maar of je als team nu 10kg of 180 kg aan brandstof meeneemt, de maximale hoeveelheid wat je per uur mag verbranden staat gewoon vast.
Daar doet de hoeveelheid die je meeneemt niet ter zaken mee. Gewoon twee verschillende onderwerpen, hebben alleen allebei betrekking op brandstof.
Als dat kon zou de FIA dat doen voor Hamilton / Mercedes / Ferrariquote:Op zondag 1 december 2019 20:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De F1 past tenminste niet het parcour aan tbv 1 coureur.
Ja vast. Regels mbt wat je erin gooit en wat je opgeeft zijn er voor de lol..quote:Op zondag 1 december 2019 20:42 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Natuurlijk. Maar of je als team nu 10kg of 180 kg aan brandstof meeneemt, de maximale hoeveelheid wat je per uur mag verbranden staat gewoon vast.
Daar doet de hoeveelheid die je meeneemt niet ter zaken mee. Gewoon twee verschillende onderwerpen, hebben alleen allebei betrekking op brandstof.
Die boete was ook verzonnen? Auto was legaal toch.quote:Op zondag 1 december 2019 20:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Tsja.
Ondertussen verzin jij iets en maak jij je daar druk om. Dat is zonde
LEC. En ze doen het ook. Qua regels dan.quote:Op zondag 1 december 2019 20:44 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Als dat kon zou de FIA dat doen voor Hamilton
Hard op gelachenquote:Op zondag 1 december 2019 20:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
Even nagedacht. Sta op het punt geen F1 meer te kijken. Principekwestie. Als het zó moet dan liever maar niet. Max of geen Max. Klaar mee.
En die (belachelijke) boete is voor wat precies?quote:Op zondag 1 december 2019 20:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Tsja.
Ondertussen verzin jij iets en maak jij je daar druk om. Dat is zonde
Ik ken geen enkele sport waar de scheidsrechter zoveel vrijheid heeft. Ze moeten gewoon standaardsancties invoeren.quote:
Het is dat Max nog een beetje mee kan komen anders was ik allang klaar geweest met F1quote:Op zondag 1 december 2019 20:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
LEC. En ze doen het ook. Qua regels dan.
Het staat notabene uitgelegd in de link van Tja. Je gaat niet voor de grap met een zwaardere auto rijdenquote:Op zondag 1 december 2019 20:42 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Natuurlijk. Maar of je als team nu 10kg of 180 kg aan brandstof meeneemt, de maximale hoeveelheid wat je per uur mag verbranden staat gewoon vast.
Daar doet de hoeveelheid die je meeneemt niet ter zaken mee. Gewoon twee verschillende onderwerpen, hebben alleen allebei betrekking op brandstof.
Hardop dan toch.quote:
Ben ik het mee oneens.quote:Op zondag 1 december 2019 20:42 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Is ook zo...maar de tour is gewoon echt verneukt door al die doping
Ik ben er nu best wel klaar mee. Dit is de druppel.quote:Op zondag 1 december 2019 20:46 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Het is dat Max nog een beetje mee kan komen anders was ik allang klaar geweest met F1
Het opgegeven gewicht zal random gecheckt worden. Maar zal Ferrari het risico durven te lopen na alle perikelen over die ffm de laatste weken?quote:Op zondag 1 december 2019 20:39 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Hier staat dus wel degelijk dat Fia random checkt of het opgegeven gewicht klopt.
Daarnaast:
[..]
Data van de verbruikte brandstof wordt vergeleken met de ffm, die er volgens Biancorini niets mee van doen heeft.
Wat was er ook alweer met Ferrari en die ffm?
Nee, dat doe je alleen als je er voordeel bij hebt.quote:Op zondag 1 december 2019 20:46 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Het staat notabene uitgelegd in de link van Tja. Je gaat niet voor de grap met een zwaardere auto rijden
Wel een paar druppels denk ikquote:Op zondag 1 december 2019 20:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik ben er nu best wel klaar mee. Dit is de druppel.
Dan kijk je toch niet? Ik denk niet dat er iemand om maalt dat Whiskers2009 geen F1 meer kijkt.quote:Op zondag 1 december 2019 20:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hardop dan toch.
En ik meen het. Dit wordt met elke seconde meer een grotere farce.
Want je mag geen pijnstiller gebruiken ofzo?quote:Op zondag 1 december 2019 20:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ben ik het mee oneens.
Nu ben ik een fanatiek Tour de France volger en ben ik dus behoorlijk subjectief. Maar in onze favoriete sport voetbal, daar wordt massaal doping gebruikt en dat kom bijna nooit naar buiten. Dus als iets wel nep is, dan is het voetbal wel.
Alleen vinden wij kijkers dat geen probleem, want we worden niet geconfronteerd met vals spel. Dus willen wij denken dat er geen vals spel is.
Robben bekende in het begin van zijn carrière in een interview dat hij pijnstillers in zijn knie gespoten kreeg. Met een naald.
Niks aan de hand. Een wielrenner was direct voor twee jaar geschorst. Robben niet want voetbal.
Die Engelse teams zijn niet voor niks zo enorm fit.
Naald............quote:Op zondag 1 december 2019 20:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Want je mag geen pijnstiller gebruiken ofzo?
Ik ook niet. Maar ik wil wel gezegd hebben dat dit de druppel is.quote:Op zondag 1 december 2019 20:49 schreef opreis het volgende:
[..]
Dan kijk je toch niet? Ik denk niet dat er iemand om maalt dat Whiskers2009 geen F1 meer kijkt.
Niet als je daarvan harder of langer kan rijden lijkt mijquote:Op zondag 1 december 2019 20:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Want je mag geen pijnstiller gebruiken ofzo?
Ja die no-needle policy geldt niet in het voetbal.quote:
Ze moeten gewoon echte straffen uitdelen zoals volgende race niet mee mogen doen ofzoquote:Op zondag 1 december 2019 20:51 schreef trein2000 het volgende:
Het probleem van de F1 is dat de jury veel te veel vrijheid heeft.
Als je bij voetbal iemand vastpakt weet je dat je er in principe een gele kaart voor krijgt. In de F1 kan het zijn dat je er mee wegkomt, kan het zijn dat je een boete krijgt, kan het zijn dat je 10 seconde krijgt. Of zelfs een DT.
Dat werkt willekeur in de hand. Je moet de sanctie per overtreding gewoon strakker vastleggen. Desnoods met een bandbreedte of een zware en een lichte variant.
Die extra kg zal indien onopgemerkt dus gebruikt kunnen worden om op momenten de toegestane flow te overschrijden. Met die 2e sensor zal dat hopelijk niet meer werken. Waarom? Goede vraag. Waarom lopen ze nu tegen de lamp? Omdat ze ondanks een half miljard aan computers een administratief of rekenfoutje maakten? Gaat er niet in bij mij.quote:Op zondag 1 december 2019 20:48 schreef tja77 het volgende:
[..]
Het opgegeven gewicht zal random gecheckt worden. Maar zal Ferrari het risico durven te lopen na alle perikelen over die ffm de laatste weken?
Daarnaast wordt de auto voor en na elke sessie gewogen. Wat voor nu heeft het dan dat de auto voor de race 5 kg. zwaarder is door het teveel aan brandstof (wat nog binnen de limiet bleef)? Als het na de race niet meer dan 110 kg. lichter is?
Ik denk dat weinig mensen moeite hebben met de zwaarte van de sanctie. Het is de inconsequentie.quote:Op zondag 1 december 2019 20:52 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Ze moeten gewoon echte straffen uitdelen zoals volgende race niet mee mogen doen ofzo
Echt?quote:Op zondag 1 december 2019 20:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja die no-needle policy geldt niet in het voetbal.
Ook dat ja..complete willekeurquote:Op zondag 1 december 2019 20:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik denk dat weinig mensen moeite hebben met de zwaarte van de sanctie. Het is de inconsequentie.
Ik ben een ongeinformeerde debiel. Wat was wel een consequente straf geweest?quote:Op zondag 1 december 2019 20:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik denk dat weinig mensen moeite hebben met de zwaarte van de sanctie. Het is de inconsequentie.
Overtredingen van technische aard zijn in principe DSQ.quote:Op zondag 1 december 2019 20:58 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik ben een ongeinformeerde debiel. Wat was wel een consequente straf geweest?
Het is toch puur een administratieve fout geweest of wat mis ik?
Ik weet er ook het fijne niet van maar als er opzet in het spel was moeten de straffen gewoon hoger..echt straffen en geen geld boetequote:Op zondag 1 december 2019 20:58 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik ben een ongeinformeerde debiel. Wat was wel een consequente straf geweest?
Het is toch puur een administratieve fout geweest of wat mis ik?
Aannames, Ferrari heeft gezien de ffm perikelen de schijn tegen. Zouden die nu echt bewust 5kg. extra in die auto willen pompen zodat die meer kan verbruiken? Juist nu de focus zo op Ferrari ligt? Terwijl ook Ferrari weet dat er steekproeven genomen worden, en de bolides voor en na elke sessie gewogen worden.quote:Op zondag 1 december 2019 20:53 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Die extra kg zal indien onopgemerkt dus gebruikt kunnen worden om op momenten de toegestane flow te overschrijden. Met die 2e sensor zal dat hopelijk niet meer werken. Waarom? Goede vraag. Waarom lopen ze nu tegen de lamp? Omdat ze ondanks een half miljard aan computers een administratief of rekenfoutje maakten? Gaat er niet in bij mij.
het probleem is dat Ferrari veel teveel invloed heeft binnen de F1....en daardoor de jury beïnvloed.quote:Op zondag 1 december 2019 20:51 schreef trein2000 het volgende:
Het probleem van de F1 is dat de jury veel te veel vrijheid heeft.
Als je bij voetbal iemand vastpakt weet je dat je er in principe een gele kaart voor krijgt. In de F1 kan het zijn dat je er mee wegkomt, kan het zijn dat je een boete krijgt, kan het zijn dat je 10 seconde krijgt. Of zelfs een DT.
Dat werkt willekeur in de hand. Je moet de sanctie per overtreding gewoon strakker vastleggen. Desnoods met een bandbreedte of een zware en een lichte variant.
ja, dat werd gedaan .....quote:Op zondag 1 december 2019 20:36 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Kan je rommelen met de fuel flow?
Dat zuig je uit je eigen duim druktemaker
allemaal "toeval" niks aan het handjequote:Op zondag 1 december 2019 20:39 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Hier staat dus wel degelijk dat Fia random checkt of het opgegeven gewicht klopt.
Daarnaast:
[..]
Data van de verbruikte brandstof wordt vergeleken met de ffm, die er volgens Biancorini niets mee van doen heeft.
Wat was er ook alweer met Ferrari en die ffm?
Houdt ook in dat je zwaarder bent. Dus nou wat een voordeel...quote:Op zondag 1 december 2019 20:30 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, je kan veel meer brandstof inspuiten, betere koeling+meer performance. Het is dat het nu afgevangen is maar wie zegt dat dit niet vaker gedaan is.
Als je elke race ipv 100, 105kg meeneemt dan geeft dat gewoon een aanzienlijk voordeel.
Wat een onzin.quote:
''Toeval''.quote:Op zondag 1 december 2019 21:51 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ja, dat werd gedaan .....
[..]
allemaal "toeval" niks aan het handje
ook toeval dat Ferarri de laatste races geen poles meer pakt en hun racepace aanzienlijk minder is geworden en dus ook geen overwinningen meer.
Gast, het gaat maar om een getal in de administratie. Lekker boeiend.quote:Op zondag 1 december 2019 21:33 schreef OscarMopperkont het volgende:
Alleen een boete
FIA is laf
Gelukkig is het seizoen voorbij
Dit was administratief.quote:Op zondag 1 december 2019 21:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Overtredingen van technische aard zijn in principe DSQ.
Waardoor je een effectieve handhaving van voorschriften onmogelijk maakt.quote:Op zondag 1 december 2019 21:55 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Gast, het gaat maar om een getal in de administratie. Lekker boeiend.
Wat een Ferrari haat zeg. Nergens relevant voor.
[..]
Dit was administratief.
Dan zijn die paar die tevreden over hem zijn blind.quote:Op zondag 1 december 2019 20:40 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Rb en vele racesfans zijn zeer tevreden over hem. Vergeet niet zonder het incident met HAM had hij vorige race gewoon op het podium gestaan.
En het punt van dit issss.......???quote:Op zondag 1 december 2019 21:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waardoor je een effectieve handhaving van voorschriften onmogelijk maakt.
Dat op (mogelijk) verhullen gewoon dezelfde sanctie hoort te staan. Zie bijvoorbeeld de situatie bij het missen van de weegbrug in de pitstraat. Dat is ook zonder pardon een pitlanestart.quote:Op zondag 1 december 2019 21:59 schreef bianconeri het volgende:
[..]
En het punt van dit issss.......???
Blijft administratief?
Ferrari had in België ineens de dominante snelheid en die snelheid was zoals die ineens aanwezig was ook ineens weer weg.quote:Op zondag 1 december 2019 21:54 schreef bianconeri het volgende:
[..]
''Toeval''.
Vandaar dat Ferrari begin van het seizoen ook gewoon pruts was ondanks het zogenaamd valsspelen.
Ferrari komt al het hele seizoen met van alles weg. Paar keer dubbele standaard qua straffen....quote:Op zondag 1 december 2019 21:55 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Gast, het gaat maar om een getal in de administratie. Lekker boeiend.
Wat een Ferrari haat zeg. Nergens relevant voor.
[..]
Dit was administratief.
Het missen van de weging is wel wat anders dan dit.quote:Op zondag 1 december 2019 22:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat op (mogelijk) verhullen gewoon dezelfde sanctie hoort te staan. Zie bijvoorbeeld de situatie bij het missen van de weegbrug in de pitstraat. Dat is ook zonder pardon een pitlanestart.
Zie TTquote:Op zondag 1 december 2019 22:08 schreef Tuttebella het volgende:
Heeft leclerc nog straf gehad naar aanleiding van teveel brandstof?
Mwah. Het internet was te klein toen Vettel in Canada vijf seconden tijdstraf kreeg.quote:Op zondag 1 december 2019 22:07 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Ferrari komt al het hele seizoen met van alles weg. Paar keer dubbele standaard qua straffen....
Volgend jaar zal het mij niet meer boeien in ieder geval. Als het bijvoorbeeld Red Bull was geweest kon je er donder op zeggen dat Max een dsq had gekregen.
De FIA is gewoon een laffe kut organisatie met inconsistente straffen en stewards.
Wordt tijd dat het veranderd , allemaal gelijk niets Ferrari meer als een ander.quote:Op zondag 1 december 2019 21:47 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het probleem is dat Ferrari veel teveel invloed heeft binnen de F1....en daardoor de jury beïnvloed.
Die dominante snelheid is er het hele seizoen geweest. De resultaten niet.quote:Op zondag 1 december 2019 22:02 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ferrari had in België ineens de dominante snelheid en die snelheid was zoals die ineens aanwezig was ook ineens weer weg.
Het gebeurde wel rond dezelfde tijd als dat er een TD werd uitgesproken. Maar dat is blijkbaar puur toeval
Ach hou op met dat anti Ferrari gejank zeg.quote:Op zondag 1 december 2019 22:07 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Ferrari komt al het hele seizoen met van alles weg. Paar keer dubbele standaard qua straffen....
Volgend jaar zal het mij niet meer boeien in ieder geval. Als het bijvoorbeeld Red Bull was geweest kon je er donder op zeggen dat Max een dsq had gekregen.
De FIA is gewoon een laffe kut organisatie met inconsistente straffen en stewards.
Je kunt het allemaal wel verdedigen maar in een sport waarin een half miljard wordt uitgegeven is ¤50.000 een belachelijke straf. Als er in de regels staat dat men exact het aantal kgs brandstof op moet geven dan vind ik een afwijking van 5% best fors. Jij kunt het afdoen als een administratieve fout maar dat is het gewoon niet.quote:Op zondag 1 december 2019 22:08 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Het missen van de weging is wel wat anders dan dit.
Daar kun je gewoon eventueel bewust iets illegaals willen hebben verbergen wat niet meer bekeken kan worden.
Dit gaat alleen maar dat Ferrari zei 100 en dat bij de check het 105 was. Nou big deal zeg. Ze hadden verkeerde getal opgeschreven.
Bij Ferrari hebben ze wel een beetje veel vals gespeeld. Tot dat ze gesnapt werden daarna was het over met de pret. En kon Max 3e worden in het algemeen klassement .quote:Op zondag 1 december 2019 22:11 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Die dominante snelheid is er het hele seizoen geweest. De resultaten niet.
Dus dat is ook niet waar.
Waarom vanaf Belgie ineens wel? Tja.
[..]
Ach hou op met dat anti Ferrari gejank zeg.
Kun je je Japan nog herinneren? Waar RBR (want Honda) alle geluk had.
Of Canada waar Vettel genaaid is.
Max heeft niets te klagen ook over de FIA.
Het is echt onzin dat de FIA Ferrari erg beschermd.
Ja natuurlijk hebben ze extra dingen voor Ferrari, is maar beter ook voor zo'n geweldig team. Die wil je niet kwijt. Maar ze krijgen geen extra bescherming in de races.
Zegt me even niksquote:Op zondag 1 december 2019 22:11 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Knip.
Kun je je Japan nog herinneren? Waar RBR (want Honda) alle geluk had.
Doe je rode oogkleppen ff afquote:Op zondag 1 december 2019 22:11 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Die dominante snelheid is er het hele seizoen geweest. De resultaten niet.
Dus dat is ook niet waar.
Waarom vanaf Belgie ineens wel? Tja.
[..]
Ach hou op met dat anti Ferrari gejank zeg.
Kun je je Japan nog herinneren? Waar RBR (want Honda) alle geluk had.
Of Canada waar Vettel genaaid is.
Max heeft niets te klagen ook over de FIA.
Het is echt onzin dat de FIA Ferrari erg beschermd.
Ja natuurlijk hebben ze extra dingen voor Ferrari, is maar beter ook voor zo'n geweldig team. Die wil je niet kwijt. Maar ze krijgen geen extra bescherming in de races.
Ok, dag, we zullen je missen, tot 15 maartquote:Op zondag 1 december 2019 22:16 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Doe je rode oogkleppen ff af
Maar goed, voor mij geen F1 meer.... niet alleen vanwege dit, maar ook gewoon dat vele geneuzel qua inconsistentie van straffen en dergelijke.
Dag kut modquote:Op zondag 1 december 2019 22:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ok, dag, we zullen je missen, tot 15 maart
Ik zal het mobiel proberenquote:Op zondag 1 december 2019 22:19 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Hij was gewoon goed
[ afbeelding ]
Nu heb je me burger gesloopt
Copy-paste dan 🍔quote:
Teveel brandstof meenemen is toch juist nadelig, zodat het team een praktische straf krijgt.quote:Op zondag 1 december 2019 22:08 schreef Tuttebella het volgende:
Heeft leclerc nog straf gehad naar aanleiding van teveel brandstof?
Wat je ook kunt doen als je iets illegaals wil verbergen. Zo simpel is het.quote:Op zondag 1 december 2019 22:08 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Het missen van de weging is wel wat anders dan dit.
Daar kun je gewoon eventueel bewust iets illegaals willen hebben verbergen wat niet meer bekeken kan worden.
Dit gaat alleen maar dat Ferrari zei 100 en dat bij de check het 105 was. Nou big deal zeg. Ze hadden verkeerde getal opgeschreven.
Het kan ook in je voordeel zijn, je kan langer in een hogere engine mode draaien dan je concurrentie omdat je minder brandstof hoeft te sparen.quote:Op zondag 1 december 2019 22:25 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Teveel brandstof meenemen is toch juist nadelig, zodat het team een praktische straf krijgt.
Zucht, dan zou je meer brandstof gebruiken dan is toegestaan. En dan is je auto meer dan 110 kg. lichter dan voor de race. En dan ben je nat.quote:Op zondag 1 december 2019 23:50 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het kan ook in je voordeel zijn, je kan langer in een hogere engine mode draaien dan je concurrentie omdat je minder brandstof hoeft te sparen.
*complotmodus*quote:Op maandag 2 december 2019 06:19 schreef tja77 het volgende:
[..]
Zucht, dan zou je meer brandstof gebruiken dan is toegestaan. En dan is je auto meer dan 110 kg. lichter dan voor de race. En dan ben je nat.
Ja toen verloren ze in de bochten stukken 5 tienden en wonnen ze er 2 op het rechte stuk. Die nieuwe ffsensor gaf ze 0,8 tienden op het rechte stuk. Kleinigheidje die ze kwijt waren na nieuwe technical directives.quote:Op zondag 1 december 2019 21:54 schreef bianconeri het volgende:
[..]
''Toeval''.
Vandaar dat Ferrari begin van het seizoen ook gewoon pruts was ondanks het zogenaamd valsspelen.
Jezus.quote:Op zondag 1 december 2019 22:08 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Het missen van de weging is wel wat anders dan dit.
Daar kun je gewoon eventueel bewust iets illegaals willen hebben verbergen wat niet meer bekeken kan worden.
Dit gaat alleen maar dat Ferrari zei 100 en dat bij de check het 105 was. Nou big deal zeg. Ze hadden verkeerde getal opgeschreven.
Ehm je bent hier nogal wat uit je duim aan het zuigen? Het verschil was "significant", niemand heeft het over 100 en dan 105, alleen jij. Maar blijkbaar volg jij de F1 totaal niet, want zelfs die 5 kilo verschil (minimum is trouwens 105 kilo dus gewicht zal wel een stukje hoger gelegen hebben) kan een zeer groot verschil maken in een sport waar het gaat om tiendes van seconden. Tel daarbij op het zeer opvallende terugvallen van Ferrari sinds die regeloplegging van de FIA waardoor meer brandstof meenemen wel weer koren op de molen is voor de mensen die denken dat Ferrari valsspeelt. De brandstof wat ze extra in die motorspuiten zal immers ergens vandaan gehaald moeten worden. En laat toevallig net Leclerc een nieuwere motor hebben, die alleen nog maar die race mee moest en vol open gedraaid zou kunnen worden.quote:Op zondag 1 december 2019 22:08 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Het missen van de weging is wel wat anders dan dit.
Daar kun je gewoon eventueel bewust iets illegaals willen hebben verbergen wat niet meer bekeken kan worden.
Dit gaat alleen maar dat Ferrari zei 100 en dat bij de check het 105 was. Nou big deal zeg. Ze hadden verkeerde getal opgeschreven.
Het maximum is 105 kg, dus hoger kan niet aangezien ze dan aantoonbaar illegaal bezig waren.quote:Op maandag 2 december 2019 09:13 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Ehm je bent hier nogal wat uit je duim aan het zuigen? Het verschil was "significant", niemand heeft het over 100 en dan 105, alleen jij. Maar blijkbaar volg jij de F1 totaal niet, want zelfs die 5 kilo verschil (minimum is trouwens 105 kilo dus gewicht zal wel een stukje hoger gelegen hebben) kan een zeer groot verschil maken in een sport waar het gaat om tiendes van seconden. Tel daarbij op het zeer opvallende terugvallen van Ferrari sinds die regeloplegging van de FIA waardoor meer brandstof meenemen wel weer koren op de molen is voor de mensen die denken dat Ferrari valsspeelt. De brandstof wat ze extra in die motorspuiten zal immers ergens vandaan gehaald moeten worden. En laat toevallig net Leclerc een nieuwere motor hebben, die alleen nog maar die race mee moest en vol open gedraaid zou kunnen worden.
Riccardo kreeg recent nog straf voor een "illegale" auto, Raikonen dit seizoen ook al mits ik mij niet vergis. En de jongen, die vertegenwoordigd wordt door de zoon van de grote baas bij de FIA, die op zijn beurt weer een zwaar Ferrari verleden heeft krijgt geen straf maar zijn team krijgt een boete. Wat ook weer voor het eerst is, maar ja die boete bij een unsafe release eerder dit seizoen was ook al uniek gezien Bottas, Max en recent nog Kubica er een tijdstraf voor kregen, welke coureur was dat ook alweer?
Maximum is 110 kg dit seizoen.quote:Op maandag 2 december 2019 09:51 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het maximum is 105 kg, dus hoger kan niet aangezien ze dan aantoonbaar illegaal bezig waren.
of FER heeft een BAR tankjequote:Op maandag 2 december 2019 09:51 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het maximum is 105 kg, dus hoger kan niet aangezien ze dan aantoonbaar illegaal bezig waren.
Oh, ja. Dat was al weer verhoogd dit jaar.quote:Op maandag 2 december 2019 09:53 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Maximum is 110 kg dit seizoen.
Dus zeggen dat je 100 bij je hebt terwijl je 110 bij je hebt is nogal een verschil.
Niet waar.quote:Op zondag 1 december 2019 22:02 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ferrari had in België ineens de dominante snelheid en die snelheid was zoals die ineens aanwezig was ook ineens weer weg.
Niet waar.quote:Het gebeurde wel rond dezelfde tijd als dat er een TD werd uitgesproken. Maar dat is blijkbaar puur toeval
Dit... en dan met name de straffen die andere krijgen en waar voor leclerc opeens andere regels/straffen zouden gelden. Walgelijk en hoop dat de teams dat het volgend jaar ook niet meer accepteren.quote:Op maandag 2 december 2019 09:13 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Ehm je bent hier nogal wat uit je duim aan het zuigen? Het verschil was "significant", niemand heeft het over 100 en dan 105, alleen jij. Maar blijkbaar volg jij de F1 totaal niet, want zelfs die 5 kilo verschil (minimum is trouwens 105 kilo dus gewicht zal wel een stukje hoger gelegen hebben) kan een zeer groot verschil maken in een sport waar het gaat om tiendes van seconden. Tel daarbij op het zeer opvallende terugvallen van Ferrari sinds die regeloplegging van de FIA waardoor meer brandstof meenemen wel weer koren op de molen is voor de mensen die denken dat Ferrari valsspeelt. De brandstof wat ze extra in die motorspuiten zal immers ergens vandaan gehaald moeten worden. En laat toevallig net Leclerc een nieuwere motor hebben, die alleen nog maar die race mee moest en vol open gedraaid zou kunnen worden.
Riccardo kreeg recent nog straf voor een "illegale" auto, Raikonen dit seizoen ook al mits ik mij niet vergis. En de jongen, die vertegenwoordigd wordt door de zoon van de grote baas bij de FIA, die op zijn beurt weer een zwaar Ferrari verleden heeft krijgt geen straf maar zijn team krijgt een boete. Wat ook weer voor het eerst is, maar ja die boete bij een unsafe release eerder dit seizoen was ook al uniek gezien Bottas, Max en recent nog Kubica er een tijdstraf voor kregen, welke coureur was dat ook alweer?
Omdat mensen een andere mening hebben dan jij?quote:Op maandag 2 december 2019 11:04 schreef Nattekat het volgende:
Ik ben geneigd om het BNW topic omhoog te kicken...
Omdat er nogal wilde theorieën voorbij komenquote:Op maandag 2 december 2019 11:29 schreef Dazalbest het volgende:
[..]
Omdat mensen een andere mening hebben dan jij?
link jaarclip sky om de held van 2019 te worden.quote:Op maandag 2 december 2019 11:37 schreef Donderkonijn het volgende:
Wat een lelijke jaarclip van Ziggo he. Alsof er een stagiair met alle effecten is losgegaan.
Dat is toch juist waar Ferrari al die tijd al van verdacht was; de kabeltjesaffaire?quote:Op maandag 2 december 2019 06:19 schreef tja77 het volgende:
[..]
Zucht, dan zou je meer brandstof gebruiken dan is toegestaan. En dan is je auto meer dan 110 kg. lichter dan voor de race. En dan ben je nat.
voor de duidelijk: ze hadden 4.88kg aan brandstof extra bij zich. Maar hadden 105kg opgegeven aan de FIA, daarom zaten ze dus niet over de maximum (en dus illegale) hoeveelheid peut.quote:Op maandag 2 december 2019 09:53 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Maximum is 110 kg dit seizoen.
Dus zeggen dat je 100 bij je hebt terwijl je 110 bij je hebt is nogal een verschil.
Maar waarom zou je zeggen dat je 105 bij je hebt, terwijl je 109,88 bij je hebt?quote:Op maandag 2 december 2019 12:10 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
voor de duidelijk: ze hadden 4.88kg aan brandstof extra bij zich. Maar hadden 105kg opgegeven aan de FIA, daarom zaten ze dus niet over de maximum (en dus illegale) hoeveelheid peut.
Dan kan je meer verstoken als je de flow meter kan omzeilenquote:Op maandag 2 december 2019 12:12 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Maar waarom zou je zeggen dat je 105 bij je hebt, terwijl je 109,88 bij je hebt?
Bron van die 4.88 kilo extra? Dus ze hadden 105 opgegeven en 109.88 bij zich? Dat is voor de F1 een zeer flink verschil, hadden ze dat niet geconstateerd dan had Leclerc bijna 5 kilo extra brandstof kunnen gebruiken.quote:Op maandag 2 december 2019 12:10 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
voor de duidelijk: ze hadden 4.88kg aan brandstof extra bij zich. Maar hadden 105kg opgegeven aan de FIA, daarom zaten ze dus niet over de maximum (en dus illegale) hoeveelheid peut.
Nou durf ik niet meer te kijken. .quote:Op maandag 2 december 2019 12:57 schreef Nattekat het volgende:
Ik dacht echt dat het wel mee zou vallen die jaarclip... manmanman
Die special effect verpesten het compleet.
Gewoon doen, kunnen we collectief teleurgesteld zijn.quote:Op maandag 2 december 2019 12:58 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Nou durf ik niet meer te kijken. .
En wat dan nog? Want je mag 110 kg. brandstof verbruiken.quote:Op maandag 2 december 2019 12:46 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
dan had Leclerc bijna 5 kilo extra brandstof kunnen gebruiken.
zowat elke beetje fatsoenlijke nieuwssite staat dat....quote:Op maandag 2 december 2019 12:46 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Bron van die 4.88 kilo extra? Dus ze hadden 105 opgegeven en 109.88 bij zich? Dat is voor de F1 een zeer flink verschil, hadden ze dat niet geconstateerd dan had Leclerc bijna 5 kilo extra brandstof kunnen gebruiken.
Google teveel? Nou nou, beetje frustratie zo te merken.quote:Op maandag 2 december 2019 13:10 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
zowat elke beetje fatsoenlijke nieuwssite staat dat....
Maar hier, omdat Google soms wat teveel is voor sommige: https://www.motorsport.co(...)k-abu-dhabi/4605643/
Komt die fuel-flow meter toch weer terug, een onderwerp die we de laatste races toch wel verdacht vaak horen?quote:Furthermore, FIA technical boss Jo Bauer and his team have the right to weigh the cars before and after the race in order to determine exactly how much fuel has been used – and how that matches up with what has been recorded by the fuel-flow meter.
De aanname die enkelen hier doen over een "administratieve fout" is evenveel bewijs voor als voor "valsspelen" met als groot verschil dat de geruchten en toevalligheden mbt. het valsspelen al een tijdje spelen.quote:It was point number three that Ferrari fell foul of in Abu Dhabi, although there has not yet been an official explanation for where the difference originated from.
we wachten nog met smart op de smaad rechtszaak tegen Verstappen , Ferrari heeft iig de twijfel dat ze gesjoemeld hebben niet weg kunnen nemenquote:Op maandag 2 december 2019 13:26 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Google teveel? Nou nou, beetje frustratie zo te merken.
Wat ik ook lees is het volgende:
[..]
Komt die fuel-flow meter toch weer terug, een onderwerp die we de laatste races toch wel verdacht vaak horen?
Maar gelukkig dat nu alles bij iedereen bekend is
[..]
De aanname die enkelen hier doen over een "administratieve fout" is evenveel bewijs voor als voor "valsspelen" met als groot verschil dat de geruchten en toevalligheden mbt. het valsspelen al een tijdje spelen.
Maar als mensen willen blijven geloven dat dit een oprecht foutje is in de F1, een sport waarbij elke ze tijd proberen te winnen door onderdelen een paar gram lichter te maken en een foutje van bijna 5 kg over hun hoofd zien dan mogen die mensen dat geloven. Een sport waarin ze op de milliseconde alles berekenen, maar zo'n fout kan altijd natuurlijk. En dan die domme boete van maar liefst 50k voor een administratieve fout, en dan 5k voor een unsafe release waarmee ze andere coureurs in gevaar brengen.
Zand in de ogen gooien van de concurrentie, Ferrari was er alles aan gelegen om die laatste 3 races na die regelaanpassing niet door de mand te vallen. Zeer toevallig voeren ze de eerst volgende race een kleinere achtervleugel in, wat voor minder downforce zorgt maar een stuk meer topsnelheid. Een zeer bijzondere actie voor de snelste auto op de rechte stukken? Nja, tot voor die regelwijziging, want opeens zijn ze zelfs met nog minder downforce een heel stuk langzamer. Merc en RB zien ook dat Ferrari 105kg bij zich heeft op papier en zien in de praktijk dat die auto langer vol open kan staan en op papier verbruikt die helemaal niet zoveel benzine.quote:Op maandag 2 december 2019 13:08 schreef tja77 het volgende:
[..]
En wat dan nog? Want je mag 110 kg. brandstof verbruiken.
Maar die moet je dan wel van tevoren opgeven.quote:Op maandag 2 december 2019 13:08 schreef tja77 het volgende:
[..]
En wat dan nog? Want je mag 110 kg. brandstof verbruiken.
Hij is niet te licht bevonden, hij is twee keer in het diepe gegooid en niet verzopen. Als Ticktum dispensatie had gekregen in november 2018 gewoon was Albon gewoon naar de FE gegaan, maar toen de Fia en British Automobile club niet over hun hart streken en Ticktum in Azië implodeerde moest er toch iemand in die auto, dus hallo Albon. Hij heeft gewoon de taken uitgevoerd die hij kreeg, namelijk de punten scoren die Gasly had laten liggen met zijn voortdurend mislukkende inhaalpogingen. Tuurlijk is Albon geen supertalent, hij is een rijder die zich specialiseert in het 'blijven rijden' als andere domme fouten maken en hij liet zien over meer lef dan Gasly te beschikken: (zie twee wielen door het gras op Kemmel bij zijn inhaalactie op Perez en natuurlijk zijn herstart in Brazilië waar hij twee Ferrari's voor gek zette). Op deze twee halve seizoenen kan je geen pijl trekken vind ik. Volgend jaar juni wordt de balans opgemaakt met evt. weer een wissel dat Albon het dan echt verkloot heeft.quote:Op zondag 1 december 2019 20:25 schreef bianconeri het volgende:
Zijn ze er overigens ook eindelijk eens achter dat Albon te licht is bevonden?
Of mag die vent nog 22 raceweekenden het verknallen?
Die gast loopt ook maar beetje hopeloos rond te trappelen in dat veld zeg.
Gaat gewoon een middenveld of lager opvulling worden in zijn carriere, als hij uberhaupt al een lange carriere gaat hebben in de F1.
Hij doet het beter dan Gasly en je kunt je afvragen wat je van hem mocht verwachten dit seizoen, maar ik vind 'prima' wel iets te positief als je zijn tijden naast die van Verstappen zet. Dat moet volgend jaar wel echt een heel stuk beter lijkt me.quote:Op maandag 2 december 2019 14:44 schreef Tijn het volgende:
Waar komt die haat richting Albon vandaan? Hij doet het toch prima? Veel beter dan Gasly in elk geval.
De enigen die een beetje in de buurt van zijn tijden zouden komen, dat zijn Hamilton en Leclerc.quote:Op maandag 2 december 2019 14:51 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Hij doet het beter dan Gasly en je kunt je afvragen wat je van hem mocht verwachten dit seizoen, maar ik vind 'prima' wel iets te positief als je zijn tijden naast die van Verstappen zet. Dat moet volgend jaar wel echt een heel stuk beter lijkt me.
Volgens mij verwacht helemaal niemand dat de teamgenoot van Verstappen vergelijkbare tijden zet. Red Bull wil van Max de wereldkampioen maken. De tweede rijder moet gewoon minstens P6 rijden en waar mogelijk Max helpen. Net zoals Bottas bij Mercedes zeg maar.quote:Op maandag 2 december 2019 14:51 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Hij doet het beter dan Gasly en je kunt je afvragen wat je van hem mocht verwachten dit seizoen, maar ik vind 'prima' wel iets te positief als je zijn tijden naast die van Verstappen zet. Dat moet volgend jaar wel echt een heel stuk beter lijkt me.
Er is hier maar één persoon aan het haten is op Albon, en die persoon kan ik bijna niet meer serieus nemen.quote:Op maandag 2 december 2019 14:44 schreef Tijn het volgende:
Waar komt die haat richting Albon vandaan? Hij doet het toch prima? Veel beter dan Gasly in elk geval.
zelfde geldt voor Kubicaquote:Op maandag 2 december 2019 14:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er is hier maar één persoon aan het haten is op Albon, en die persoon kan ik bijna niet meer serieus nemen.
verschil is wel wat groter in Q dan Ham vs Botquote:Op maandag 2 december 2019 14:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens mij verwacht helemaal niemand dat de teamgenoot van Verstappen vergelijkbare tijden zet. Red Bull wil van Max de wereldkampioen maken. De tweede rijder moet gewoon minstens P6 rijden en waar mogelijk Max helpen. Net zoals Bottas bij Mercedes zeg maar.
twitter:andrewbensonf1 twitterde op maandag 02-12-2019 om 13:46:09 Average qualifying pace difference over season, where fair comparison possible. Fastest driver firstHAM +0.122 BOTLEC +0.114 VETVER +0.485 GASVER +0.433 ALBSAI +0.022 NORRIC +0.12 HULKVY +0.005 ALBGAS +0.324 KVYPER +0.212 STRRAI +0.041 GIOMAG +0.155 GRORUS +0.589 KUB reageer retweet
Dat is ook zo. Maar toen Max in 2016 mid-season in die Red Bull werd gezet was-ie ook niet gelijk sneller dan Ricciardo tijdens de kwalificaties. Geef het een jaartje en die 4 tienden verschil zijn misschien teruggebracht tot de helft. Dan doet Albon het helemaal niet verkeerd.quote:Op maandag 2 december 2019 15:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
verschil is wel wat groter in Q dan Ham vs Bottwitter:andrewbensonf1 twitterde op maandag 02-12-2019 om 13:46:09 Average qualifying pace difference over season, where fair comparison possible. Fastest driver firstHAM +0.122 BOTLEC +0.114 VETVER +0.485 GASVER +0.433 ALBSAI +0.022 NORRIC +0.12 HULKVY +0.005 ALBGAS +0.324 KVYPER +0.212 STRRAI +0.041 GIOMAG +0.155 GRORUS +0.589 KUB reageer retweet
dat is misschien wel zo maar tactisch in de race kan je hem niet zo gebruiken als Mercedes met Bottas doet bijvoorbeeld, tenzij hij sprongen gaat maken.quote:Op maandag 2 december 2019 15:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is ook zo. Maar toen Max in 2016 mid-season in die Red Bull werd gezet was-ie ook niet gelijk sneller dan Ricciardo tijdens de kwalificaties. Geef het een jaartje en die 4 tienden verschil zijn misschien teruggebracht tot de helft. Dan doet Albon het helemaal niet verkeerd.
Verschil is natuurlijk wel dat Bottas in een veel superieure auto zit tov RB en Ferrari. Dan kan hij veel meer uitrichten dan een Albon.quote:Op maandag 2 december 2019 15:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is misschien wel zo maar tactisch in de race kan je hem niet zo gebruiken als Mercedes met Bottas doet bijvoorbeeld, tenzij hij sprongen gaat maken.
De tweede rijder moet wel een beetje aanhaken. Idealiter verlang je dat wanneer Max gemakkelijk naar P1 rijdt, de tweede rijder gewoon op gepaste afstand tweede of misschien derde wordt. Consequent 6e worden als je teamgenoot continu podiumplaatsen rijdt is te mager. Zeker als de strijd tussen teams enigszins spannend wordt, wil je dat je teamgenoot punten afsnoept van de concurrentie.quote:Op maandag 2 december 2019 14:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens mij verwacht helemaal niemand dat de teamgenoot van Verstappen vergelijkbare tijden zet. Red Bull wil van Max de wereldkampioen maken. De tweede rijder moet gewoon minstens P6 rijden en waar mogelijk Max helpen. Net zoals Bottas bij Mercedes zeg maar.
Omdat Leclerc tegen niemand op reed en de rest wel?quote:Op maandag 2 december 2019 10:04 schreef Dazalbest het volgende:
[..]
Dit... en dan met name de straffen die andere krijgen en waar voor leclerc opeens andere regels/straffen zouden gelden. Walgelijk en hoop dat de teams dat het volgend jaar ook niet meer accepteren.
Wel mooi dat Max ondanks dat gewoon netjes 3e is geworden
Verdacht, maar je maakt je niet per definitie schuldig aan een te groot verbruik van brandstof. Sterker nog, met 109,88 kg. aan boord kon dat geeneens.quote:Op maandag 2 december 2019 14:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Maar die moet je dan wel van tevoren opgeven.
Juist als je 5 kilo meer meeneemt en ook nog eens verdacht bent van teveel brandstof verbruiken om je prestaties op te krikken maakt dat dubbel verdacht.
Huh? Die 110kg heeft niets te maken met de discussie. Die verviel op het moment dat Ferrari aangaf er maar 105 in te hebben. Waren ze niet gecontroleerd hadden ze die dus kunnen verbranden of waren na de race door de mand gevallen.quote:Op maandag 2 december 2019 16:46 schreef tja77 het volgende:
[..]
Verdacht, maar je maakt je niet per definitie schuldig aan een te groot verbruik van brandstof. Sterker nog, met 109,88 kg. aan boord kon dat geeneens.
ja maar als je om een titel kan vechten ga ik er ook meteen vanuit dat je daar de auto voor hebtquote:Op maandag 2 december 2019 15:29 schreef franklop het volgende:
[..]
Verschil is natuurlijk wel dat Bottas in een veel superieure auto zit tov RB en Ferrari. Dan kan hij veel meer uitrichten dan een Albon.
Dat zou natuurlijk ideaal zijn, maar ik denk niet dat Red Bull op dit moment een coureur van dat kaliber in huis heeft. En het wordt ook heel moeilijk om zoiemand te vinden, want wie heeft er zin om naast Max te rijden en gegarandeerd in de schaduw te staan?quote:Op maandag 2 december 2019 16:20 schreef Monolith het volgende:
[..]
De tweede rijder moet wel een beetje aanhaken. Idealiter verlang je dat wanneer Max gemakkelijk naar P1 rijdt, de tweede rijder gewoon op gepaste afstand tweede of misschien derde wordt. Consequent 6e worden als je teamgenoot continu podiumplaatsen rijdt is te mager. Zeker als de strijd tussen teams enigszins spannend wordt, wil je dat je teamgenoot punten afsnoept van de concurrentie.
Oh zeker, ik denk ook wel dat hij kan uitgroeien tot een degelijke tweede rijder. Maar WK word je niet alleen door de punten die je zelf haalt, maar vooral ook door de punten die je tegenstanders niet halen. Dan is zorgen dat het materiaal heel blijft prio 1, maar ook je teamgenoot tussen jezelf en je concurrenten hebben scheelt toch weer 3 puntjes als je eerste wordt.quote:Op maandag 2 december 2019 17:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat zou natuurlijk ideaal zijn, maar ik denk niet dat Red Bull op dit moment een coureur van dat kaliber in huis heeft. En het wordt ook heel moeilijk om zoiemand te vinden, want wie heeft er zin om naast Max te rijden en gegarandeerd in de schaduw te staan?
Het probleem met Gasly was dat-ie niet eens gegarandeerd in de punten reed. Vergeleken daarmee is Albon een verademing.
Maar ik denk ook niet dat het waar is dat Albon nooit beter dan P6 bereikt trouwens. Hij heeft al een paar keer laten zien ook best een inhaalactie op een Ferrari succesvol uit te kunnen voeren. Als-ie in Brazilië niet was gepootjehaakt, was-ie waarschijnlijk op het podium beland. Hij moet natuurlijk nog veel leren, maar voorlopig vind ik dat-ie zich best goed stand houdt.
Toffe peer inderdaad.quote:Op maandag 2 december 2019 17:49 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Lando is voor mij toch wel het hoogtepunt van het jaar. Wat een aanwinst voor F1. Zowel op de baan als ernaast. .
Like, forever? .
Die 110 kg. is de maximaal te verbruiken hoeveelheid brandstof. Alles wat de auto meer meeneemt dan dat deze verbruikt is nadelig (balast).quote:Op maandag 2 december 2019 16:51 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Huh? Die 110kg heeft niets te maken met de discussie. Die verviel op het moment dat Ferrari aangaf er maar 105 in te hebben. Waren ze niet gecontroleerd hadden ze die dus kunnen verbranden of waren na de race door de mand gevallen.
Zucht. Laatste poging dan. Ferrari geeft aan maar 105 liter aan boord te hebben. Dan mogen ze maximaal 104 liter verbruiken want er moet een liter overblijven ter controle.quote:Op maandag 2 december 2019 17:54 schreef tja77 het volgende:
[..]
Die 110 kg. is de maximaal te verbruiken hoeveelheid brandstof. Alles wat de auto meer meeneemt dan dat deze verbruikt is nadelig (balast).
Door de mand vallen wanneer je 109 kg. brandstof hebt verbruikt? Dat mag dus gewoon.
Het was dus een administratieve fout, niet een technische. Want ze hadden niet teveel brandstof aan boord, alleen meer dan opgegeven (wat nog binnen de limiet was).
Nogmaals, een storm in een glas water. Had Ferrari namelijk gezegd, er zit 109 kg. brandstof in die auto, dan was er niks aan de hand.
Dacht je dat ik het uit mijn duim zoog? D'r is echt een stagiair los gegaan met adobe premiere of sony vegas oid of hoe ever het equivalent van macintosh heet.quote:Op maandag 2 december 2019 12:57 schreef Nattekat het volgende:
Ik dacht echt dat het wel mee zou vallen die jaarclip... manmanman
Die special effect verpesten het compleet.
Negen van de tien keer als iemand mij dat vertelt, valt het uiteindelijk reuze mee. Geef me eens ongelijk om dat met een korreltje zout te nemenquote:Op maandag 2 december 2019 18:13 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Dacht je dat ik het uit mijn duim zoog? D'r is echt een stagiair los gegaan met adobe premiere of sony vegas oid of hoe ever het equivalent van macintosh heet.
Natuurlijk wel. Zolang ze niet meer dan 110 kg aan boord hadden valt er niet te bewijzen dat ze illegaal bezig wilden zijn. Zeker niet aangezien dit al voor de race bekend was.quote:Op maandag 2 december 2019 18:10 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Zucht. Laatste poging dan. Ferrari geeft aan maar 105 liter aan boord te hebben. Dan mogen ze maximaal 104 liter verbruiken want er moet een liter overblijven ter controle.
Punt. Dat 110 theoretisch de Max is doet er dan niet meer toe.
Ja inderdaad..... gister ook weer...quote:
Ja. Altijd dat geroep om bron, terwijl het evenveel moeite is om het in te typen op Google ipv Fok!quote:Op maandag 2 december 2019 13:26 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Google teveel? Nou nou, beetje frustratie zo te merken.
Beste rookie!quote:Op maandag 2 december 2019 17:49 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Lando is voor mij toch wel het hoogtepunt van het jaar. Wat een aanwinst voor F1. Zowel op de baan als ernaast. .
Like, forever? .
100%quote:Op maandag 2 december 2019 17:49 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Lando is voor mij toch wel het hoogtepunt van het jaar. Wat een aanwinst voor F1. Zowel op de baan als ernaast. .
Like, forever? .
Zucht.quote:Op maandag 2 december 2019 18:10 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Zucht. Laatste poging dan. Ferrari geeft aan maar 105 liter aan boord te hebben. Dan mogen ze maximaal 104 liter verbruiken want er moet een liter overblijven ter controle.
Punt. Dat 110 theoretisch de Max is doet er dan niet meer toe.
Als er nog steeds fraude met de fuel flow meter mogelijk is, door meer brandstof te verbruiken tijdens de race dan toegestaan. En daarvoor moet je wel extra brandstof mee hebben, anders sta je in de laatste ronden stil.quote:Op maandag 2 december 2019 19:28 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zucht.
Op welke manier zou Leclerc hier met vijf kg extra aan gewicht ook nog eens voordeel uit gehaald moeten hebben?
Brazilië was hij wel sterk in het laatste deel inderdaad, maar hij kreeg die kans wel vooral door de Safety Car, daardoor kwam hij in de positie om in te halen bij Vettel.quote:Op maandag 2 december 2019 17:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat zou natuurlijk ideaal zijn, maar ik denk niet dat Red Bull op dit moment een coureur van dat kaliber in huis heeft. En het wordt ook heel moeilijk om zoiemand te vinden, want wie heeft er zin om naast Max te rijden en gegarandeerd in de schaduw te staan?
Het probleem met Gasly was dat-ie niet eens gegarandeerd in de punten reed. Vergeleken daarmee is Albon een verademing.
Maar ik denk ook niet dat het waar is dat Albon nooit beter dan P6 bereikt trouwens. Hij heeft al een paar keer laten zien ook best een inhaalactie op een Ferrari succesvol uit te kunnen voeren. Als-ie in Brazilië niet was gepootjehaakt, was-ie waarschijnlijk op het podium beland. Hij moet natuurlijk nog veel leren, maar voorlopig vind ik dat-ie zich best goed stand houdt.
Yep, echt een super leuke gozer. Komt verder ook helemaal niet over als rijkeluis zoontje, en heeft gelukkig ondanks dat wel gewoon echt talent.quote:Op maandag 2 december 2019 17:49 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Lando is voor mij toch wel het hoogtepunt van het jaar. Wat een aanwinst voor F1. Zowel op de baan als ernaast. .
Like, forever? .
Volgens mij ben jij vergeten dat rb aanvankelijk helemaal niet zo goed uit de zomer kwam en Albon het toen ook al beter deed dan Gasly.quote:Op maandag 2 december 2019 20:10 schreef mikieu het volgende:
Wel grappig dat iedereen lijkt te vergeten dat de RB na de zomer gewoon veel beter is geworden. Misschien was Gasly daar ook wel makkelijker mee naar voren gekomen..
Ferrari al DSQ voor alle wedstrijden waar ze meer dan 106kg brandstof mee hadden?
Voor de zomer had Max 181 punten en Gasly 63quote:Op maandag 2 december 2019 20:10 schreef mikieu het volgende:
Wel grappig dat iedereen lijkt te vergeten dat de RB na de zomer gewoon veel beter is geworden.
Maar Gasly deed het in de toro rosso weer stukken beter dan Albon....quote:Op maandag 2 december 2019 22:29 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Voor de zomer had Max 181 punten en Gasly 63
Na de break heeft Max er 97 gereden en Albon 76 (94 als Hamilton hem er in Brazilië niet afgebeukt had)
Max heeft in zijn 2e helft van het seizoen, maar grofweg de helft van de punten behaald die hij in de eerste helft had. Terwijl Albon er een stuk meer haalde dan Gasly in de 1e helft deed.
Dus als de RB beter is geworden, dan reed Max minimaal 2 keer zo slecht. Of Albon is gewoon beter dan Gasly...
2 DNFs en grid penalties hielpen ook niet voor het aantal punten van Verstappen in de tweede seizoenshelft dus helemaal eerlijk is dat vergelijk ook niet.quote:Op maandag 2 december 2019 22:29 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Voor de zomer had Max 181 punten en Gasly 63
Na de break heeft Max er 97 gereden en Albon 76 (94 als Hamilton hem er in Brazilië niet afgebeukt had)
Max heeft in zijn 2e helft van het seizoen, maar grofweg de helft van de punten behaald die hij in de eerste helft had. Terwijl Albon er een stuk meer haalde dan Gasly in de 1e helft deed.
Dus als de RB beter is geworden, dan reed Max minimaal 2 keer zo slecht. Of Albon is gewoon beter dan Gasly...
Dan nog zat Ferrari daar ineens voor, verdacht snel, wat ineens weer weg is.quote:Op maandag 2 december 2019 22:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
2 DNFs en grid penalties hielpen ook niet voor het aantal punten van Verstappen in de tweede seizoenshelft dus helemaal eerlijk is dat vergelijk ook niet.
Toen zat er iets fout in de aero. Dat was tegen de tijd dat ze in Canada waren wel opgelost.quote:Op maandag 2 december 2019 23:48 schreef mikieu het volgende:
[..]
Ten opzichte van het middenveld heb ik wel het idee dat die auto flink verbeterd is. Als je keek hoe Max in Bahrein moeite had die auto op de baan te houden in de beginfase..
En Kubica heeft meer punten gehaald dan Russel!quote:Op maandag 2 december 2019 22:29 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Voor de zomer had Max 181 punten en Gasly 63
Na de break heeft Max er 97 gereden en Albon 76 (94 als Hamilton hem er in Brazilië niet afgebeukt had)
Max heeft in zijn 2e helft van het seizoen, maar grofweg de helft van de punten behaald die hij in de eerste helft had. Terwijl Albon er een stuk meer haalde dan Gasly in de 1e helft deed.
Dus als de RB beter is geworden, dan reed Max minimaal 2 keer zo slecht. Of Albon is gewoon beter dan Gasly...
Hey rekenwonder.quote:Op maandag 2 december 2019 22:29 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Voor de zomer had Max 181 punten en Gasly 63
Na de break heeft Max er 97 gereden en Albon 76 (94 als Hamilton hem er in Brazilië niet afgebeukt had)
Max heeft in zijn 2e helft van het seizoen, maar grofweg de helft van de punten behaald die hij in de eerste helft had. Terwijl Albon er een stuk meer haalde dan Gasly in de 1e helft deed.
Dus als de RB beter is geworden, dan reed Max minimaal 2 keer zo slecht. Of Albon is gewoon beter dan Gasly...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |