Ferrari heeft toch niet meer meegenomen dan wat toegestaan is?quote:Op zondag 1 december 2019 19:43 schreef vosss het volgende:
[..]
In mijn optiek sta je in zo een geval gewoon met een illegale auto op de grid.
Serieus?!quote:Op zondag 1 december 2019 19:42 schreef Luppie0110 het volgende:
Maar wat voor voordeel haal je eruit om te liegen over de hoeveelheid brandstof wat je meeneemt?
Die auto was niet illegaal, hij volgde alle regels.quote:Op zondag 1 december 2019 19:43 schreef vosss het volgende:
[..]
In mijn optiek sta je in zo een geval gewoon met een illegale auto op de grid.
Eindigde achter Max vandaag en in het WK. Dus heeft niet gewerkt.quote:Op zondag 1 december 2019 19:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het heeft gewerkt toch. Boete is peanuts.
Wat als Fia uitgaat van de Ferrari data om te calculeren wat de fuel flow en het verbruik is? Waarom zou Ferrari verkeerde data meegeven?quote:Op zondag 1 december 2019 19:44 schreef tja77 het volgende:
[..]
Eindigde achter Max vandaag en in het WK. Dus heeft niet gewerkt.
Maar als de auto na de race 100 kg. lichter is, wat voor nut heeft het dan om 5 kg. brandstof extra mee te nemen?
Dan is ie dus in de praktijk 105 kg lichter na afloop maar doe je alsof het 100 kg is.quote:Op zondag 1 december 2019 19:44 schreef tja77 het volgende:
[..]
Eindigde achter Max vandaag en in het WK. Dus heeft niet gewerkt.
Maar als de auto na de race 100 kg. lichter is, wat voor nut heeft het dan om 5 kg. brandstof extra mee te nemen?
Nopequote:Op zondag 1 december 2019 19:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die auto was niet illegaal, hij volgde alle regels.
Ow wacht. Dat voordeel? Dat ene?!!quote:Op zondag 1 december 2019 19:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
Je hoirt de echte hoeveelheid brandstof die in de boli de gaat op te geven. Zo niet dan breek je de regels. Nog afgezien vh voordeel etc.
Zó moeilijk is dat toch niet te bevatten?!
Doen alsof?quote:Op zondag 1 december 2019 19:46 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dan is ie dus in de praktijk 105 kg lichter na afloop maar doe je alsof het 100 kg is.
Als je meer brandstof verbrand door bepaalde truukjes dan heb je meer brandstof nodig om een minimale hoeveelheid over te houden.quote:Op zondag 1 december 2019 19:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Jij weet het blijkbaar ook niet.
Niet alleen dat, anders hoeven ze ook geen brandstofmeting te doen. Ze zullen wel meenemen dat gewicht ook op andere manieren varieert. Opgepikte marbles, olieverbruik, andere dingen waar ik geen weet van heb.quote:Op zondag 1 december 2019 19:48 schreef tja77 het volgende:
[..]
Doen alsof?
Je weegt de auto voor de race en na de race.
Maar dan ga je dus nat als je auto 115 kg. lichter is na de race.quote:Op zondag 1 december 2019 19:48 schreef franske19 het volgende:
[..]
Als je meer brandstof verbrand door bepaalde truukjes dan heb je meer brandstof nodig om een minimale hoeveelheid over te houden.
Ik heb nog nergens gelezen dat na de race is vastgesteld dat daar sprake van is. En ongetwijfeld worden de hoeveelheden overgebleven brandstof na de race ook gemeten.quote:Op zondag 1 december 2019 19:48 schreef franske19 het volgende:
[..]
Als je meer brandstof verbrand door bepaalde truukjes dan heb je meer brandstof nodig om een minimale hoeveelheid over te houden.
Ja. Als. Als je meer brandstof verbrand.quote:Op zondag 1 december 2019 19:48 schreef franske19 het volgende:
[..]
Als je meer brandstof verbrand door bepaalde truukjes dan heb je meer brandstof nodig om een minimale hoeveelheid over te houden.
Echt...quote:Op zondag 1 december 2019 19:50 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Als iemand met zijn voorvleugel 1mm te laag is dan wordt die gediskwalificeerd. En terecht wordt er dan gezegd, regels zijn regels. En hier mag je dus gewoon substantieel afwijken qua hoeveelheid brandstof en krijg je een flutboete
Nogmaals, welk voordeel heb je bij extra gewicht?quote:Op zondag 1 december 2019 19:50 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Als iemand met zijn voorvleugel 1mm te laag is dan wordt die gediskwalificeerd. En terecht wordt er dan gezegd, regels zijn regels. En hier mag je dus gewoon substantieel afwijken qua hoeveelheid brandstof en krijg je een flutboete
Toen Max in Mexico te hard reed onder geel was de auto ook legaal. Toch kreeg ie straf. Omdat ie een regel had overtreden. Ik zie het verschil niet.quote:Op zondag 1 december 2019 19:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Echt...
Die auto was gewoon 100% legaal, klaar, einde discussie.
Precies dit ja.quote:Op zondag 1 december 2019 19:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja. Als. Als je meer brandstof verbrand.
Dat verhaal gaat al maanden. Dat staat volledig los van vandaag. Vandaag heeft Ferrari meer brandstof in de auto zitten, dan opgegeven. Maar nog steeds binnen de toegestane limieten.
Het meer verbruiken dan per uur toegestaan. Dat staat los van vandaag.
Ferrari heeft niet teveel brandstof meegenomen.quote:Op zondag 1 december 2019 19:50 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Als iemand met zijn voorvleugel 1mm te laag is dan wordt die gediskwalificeerd. En terecht wordt er dan gezegd, regels zijn regels. En hier mag je dus gewoon substantieel afwijken qua hoeveelheid brandstof en krijg je een flutboete
Dan zou het ook geen probleem geweest moeten zijn om die juiste hoeveelheid op te geven. Toch deden ze dat niet.quote:Op zondag 1 december 2019 19:54 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ferrari heeft niet teveel brandstof meegenomen.
Je ziet het verschil niet tussen te hard rijden onder geel en een getalletje op een formuliertje dat 5 eenheden te laag is? Ok dan.quote:Op zondag 1 december 2019 19:54 schreef Zorro het volgende:
[..]
Toen Max in Mexico te hard reed onder geel was de auto ook legaal. Toch kreeg ie straf. Omdat ie een regel had overtreden. Ik zie het verschil niet.
Een regel is een regel toch? Anders hoef je hem niet te makenquote:Op zondag 1 december 2019 19:56 schreef beantherio het volgende:
[..]
Je ziet het verschil niet tussen te hard rijden onder geel en een getalletje op een formuliertje dat 5 eenheden te laag is? Ok dan.
Of het was een simpele rekenfout.quote:Op zondag 1 december 2019 19:55 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dan zou het ook geen probleem geweest moeten zijn om die juiste hoeveelheid op te geven. Toch deden ze dat niet.
Ze maakten natuurlijk een grapje, laatste race en zo, moet kunnen.
Dat zal het zijn.
Daarom heeft Ferrari ook een boete gekregen.quote:Op zondag 1 december 2019 19:57 schreef pmponer het volgende:
[..]
Een regel is een regel toch? Anders hoef je hem niet te maken
Niet iedere overtreding hoeft tot de doodstraf te leiden. En voor een administratieve fout hoef je geen coureurs te diskwalificeren.quote:Op zondag 1 december 2019 19:57 schreef pmponer het volgende:
[..]
Een regel is een regel toch? Anders hoef je hem niet te maken
Hier kan ik mij wel in vinden. Zeker als een Ricciardo extreem hard bestraft wordt, begrijp ik niet waarom Ferrari met deze administratieve misser wel wegkomt.quote:Op zondag 1 december 2019 19:57 schreef pmponer het volgende:
[..]
Een regel is een regel toch? Anders hoef je hem niet te maken
Dan betreed je wel een ander terrein. Nu gelijk roepen dat het een DSQ moet zijn vind ik echt gewoon kansloos.quote:Op zondag 1 december 2019 19:54 schreef Zorro het volgende:
[..]
Toen Max in Mexico te hard reed onder geel was de auto ook legaal. Toch kreeg ie straf. Omdat ie een regel had overtreden. Ik zie het verschil niet.
Een DSQ wil ik ook niet zeggen, maar een boete is het andere uitterste, dat ik een fopstraf.quote:Op zondag 1 december 2019 20:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan betreed je wel een ander terrein. Nu gelijk roepen dat het een DSQ moet zijn vind ik echt gewoon kansloos.
Omdat ze er nadeel bij hadden?quote:Op zondag 1 december 2019 19:59 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hier kan ik mij wel in vinden. Zeker als een Ricciardo extreem hard bestraft wordt, begrijp ik niet waarom Ferrari met deze administratieve misser wel wegkomt.
Zie de post van opgebaarde.quote:Op zondag 1 december 2019 19:59 schreef beantherio het volgende:
[..]
Niet iedere overtreding hoeft tot de doodstraf te leiden. En voor een administratieve fout hoef je geen coureurs te diskwalificeren.
Mensen snappen dat hij niet zelf de brandstof erin heeft gedaan. Verder vind ik hem niet janken. Hij praat wel veel.quote:Op zondag 1 december 2019 19:37 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Werkt best tegen hem ook. Het beloofde talent van de F1 dat alleen kan meedoen door te janken en te cheaten. Ik kan me leukere imago’s voorstellen...
Dat hadden ze niet want de fuelflowmeter houdt geen rekening met de hoeveel brandstof die meegenomen isquote:
Je neemt 5 kg. meer mee dan dat je aangeeft bij de FIA. Overigens staat een fuelflowmeter hier los van.quote:Op zondag 1 december 2019 20:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat hadden ze niet want de fuelflowmeter houdt geen rekening met de hoeveel brandstof die meegenomen is
Omdat bij Ricciardo de auto illegaal presteerde en niet aan de regels voldeed. Daar is in dit geval geen sprake van.quote:Op zondag 1 december 2019 20:02 schreef pmponer het volgende:
[..]
Zie de post van opgebaarde.
Waarom Ric dan wel zo hard straffen
Dit soort gezeik met de FIA is er altijd al geweest in de sportquote:Op zondag 1 december 2019 20:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
Even nagedacht. Sta op het punt geen F1 meer te kijken. Principekwestie. Als het zó moet dan liever maar niet. Max of geen Max.
Hou je dan ook met posten?quote:Op zondag 1 december 2019 20:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
Even nagedacht. Sta op het punt geen F1 meer te kijken. Principekwestie. Als het zó moet dan liever maar niet. Max of geen Max.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |