Doe het nou niet.quote:Op zondag 1 december 2019 20:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
Even nagedacht. Sta op het punt geen F1 meer te kijken. Principekwestie. Als het zó moet dan liever maar niet. Max of geen Max. Klaar mee.
NEEHEEEHEEE!!!! GA NIET WEG!!!!quote:Op zondag 1 december 2019 20:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
Even nagedacht. Sta op het punt geen F1 meer te kijken. Principekwestie. Als het zó moet dan liever maar niet. Max of geen Max. Klaar mee.
Voor haar posts kan het niet veel uitmaken of ze nou wel kijkt of niet. Dus ik denk van niet.quote:Op zondag 1 december 2019 20:08 schreef tja77 het volgende:
[..]
Hou je dan ook met posten?
Is maar een vraag hoor.
beloofd?quote:Op zondag 1 december 2019 20:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
Even nagedacht. Sta op het punt geen F1 meer te kijken. Principekwestie. Als het zó moet dan liever maar niet. Max of geen Max. Klaar mee.
nee natuurlijk niet godverdomme... Zo moeilijk is het toch niet. Als je met valse data van start gaat, kun je tijdens de race sjoemelen met je fuel flow. Je kunt meer verbranden. Dan kan nattewind ook wel blijven lullen dat de auto legaal was bij de start. Ja dat is het punt niet flapdrol. Het geeft ruimte om illegale dingen te doen tijdens de race.quote:Op zondag 1 december 2019 19:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja. Als. Als je meer brandstof verbrand.
Dat verhaal gaat al maanden. Dat staat volledig los van vandaag. Vandaag heeft Ferrari meer brandstof in de auto zitten, dan opgegeven. Maar nog steeds binnen de toegestane limieten.
Het meer verbruiken dan per uur toegestaan. Dat staat los van vandaag.
...okequote:Op zondag 1 december 2019 20:09 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Doe het nou niet.
Straks ben ik enige vrouw hier die moet dealen met al die mannen hier
Aannames, maar hoe wil je meer dan 110 kg. verbruiken als na de race je auto maar 105 kg. lichter is? Een dikke dralla draaien in het stoeltje?quote:Op zondag 1 december 2019 20:13 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
nee natuurlijk niet godverdomme... Zo moeilijk is het toch niet. Als je met valse data van start gaat, kun je tijdens de race sjoemelen met je fuel flow. Je kunt meer verbranden. Dan kan nattewind ook wel blijven lullen dat de auto legaal was bij de start. Ja dat is het punt niet flapdrol. Het geeft ruimte om illegale dingen te doen tijdens de race.
Jij bent ook nogquote:
Meer brandstof in je motor pompen dan toegestaan. Echt zo moeilijk is dat toch niet? En het verbruik verbergen door foute data op te geven.quote:Op zondag 1 december 2019 20:14 schreef tja77 het volgende:
[..]
Aannames, maar hoe wil je meer dan 110 kg. verbruiken als na de race je auto maar 105 kg. lichter is? Een dikke dralla draaien in het stoeltje?
Dan is je auto te licht na afloop van de race en hang je.quote:Op zondag 1 december 2019 20:15 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Meer brandstof in je motor pompen dan toegestaan. Echt zo moeilijk is dat toch niet?
Aan de hoeveelheid drama Queens in dit topic te zien, zou je toch anders verwachtenquote:Op zondag 1 december 2019 20:15 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Maar wel weinig vrouwen in dit subforum
Klopt, zonder complottheorie blijft er heel weinig over van de overtreding. Leclerc is met een legale auto aan de start verschenen.quote:Op zondag 1 december 2019 20:13 schreef beantherio het volgende:
Ik wil Ferrari graag iets verwijten want ik ben zeker geen fan van ze met hun veto en hun ijdele gedoe. Maar in dit geval gaat het me niet lukken: dit is veel minder spannend dan sommigen het maken.
Coureur wordt ook gewogen dus dat maakt niet uit.quote:Op zondag 1 december 2019 20:14 schreef tja77 het volgende:
[..]
Aannames, maar hoe wil je meer dan 110 kg. verbruiken als na de race je auto maar 105 kg. lichter is? Een dikke dralla draaien in het stoeltje?
Nee want je auto was bij de start zwaarder dan opgegevenquote:Op zondag 1 december 2019 20:16 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dan is je auto te licht na afloop van de race en hang je.
Goh, en laten ze die voor de race nou toch ook eens hebben gewogen.quote:Op zondag 1 december 2019 20:18 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Nee want je auto was bij de start zwaarder dan opgegeven
Ja en erachter zijn gekomen dat Ferrari weer probeerde te kloten. Dat is het hele punt he?quote:Op zondag 1 december 2019 20:19 schreef tja77 het volgende:
[..]
Goh, en laten ze die voor de race nou toch ook eens hebben gewogen.
[Alu-hoedje]gewoon lichtere velgen monteren voor het verlaten van de pits richting grid, en de laatste stop de standaard velgen er op [/alu-hoedje]quote:Op zondag 1 december 2019 20:19 schreef tja77 het volgende:
[..]
Goh, en laten ze die voor de race nou toch ook eens hebben gewogen.
Nogmaals, hoe wil je meer verbruiken als voor en na elke sessie de auto wordt gewogen?quote:Op zondag 1 december 2019 20:20 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Ja en erachter zijn gekomen dat Ferrari weer probeerde te kloten. Dat is het hele punt he?
Wat is dit voor anti Ferrari onzin....quote:Op zondag 1 december 2019 20:13 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
nee natuurlijk niet godverdomme... Zo moeilijk is het toch niet. Als je met valse data van start gaat, kun je tijdens de race sjoemelen met je fuel flow. Je kunt meer verbranden. Dan kan nattewind ook wel blijven lullen dat de auto legaal was bij de start. Ja dat is het punt niet flapdrol. Het geeft ruimte om illegale dingen te doen tijdens de race.
En die 5 kg mag toch gewoon gebruikt worden? Want de maximale hoeveelheid wordt niet overgeschreden?quote:Op zondag 1 december 2019 20:05 schreef tja77 het volgende:
[..]
Je neemt 5 kg. meer mee dan dat je aangeeft bij de FIA. Overigens staat een fuelflowmeter hier los van.
50kquote:Op zondag 1 december 2019 19:15 schreef Cheeseburgert het volgende:
[ afbeelding ]
50.000 euroshopper pizza's voor Ferrari en Charles mag zijn podium houden
Auto’s worden gewogen met “travel wheels” meende ik.quote:Op zondag 1 december 2019 20:22 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
[Alu-hoedje]gewoon lichtere velgen monteren voor het verlaten van de pits richting grid, en de laatste stop de standaard velgen er op [/alu-hoedje]
Er wordt niet elke sessie gemeten. Na de race en steekproefgewijs voor de race,quote:Op zondag 1 december 2019 20:22 schreef tja77 het volgende:
[..]
Nogmaals, hoe wil je meer verbruiken als voor en na elke sessie de auto wordt gewogen?
Leclerc heeft dan toch alleen maar nadeel bij die extra kilo’s.
Gast....quote:Op zondag 1 december 2019 20:15 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Meer brandstof in je motor pompen dan toegestaan. Echt zo moeilijk is dat toch niet? En het verbruik verbergen door foute data op te geven.
Ja leuk, alleen dan moet die sensor wel de goede waardes geven.quote:Op zondag 1 december 2019 20:24 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Gast....
Daar heb je toch fuel flow meters voor....
En dan valt het toch exact op dat aantal alsnog niet klopt?
Dus slaat helemaal nergens op wat je allemaal kletst.
Heeft niets met de waardes te maken die zijn opgegeven en dat dat zogenaamd weer valsspel dan zou zijn.quote:Op zondag 1 december 2019 20:26 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Ja leuk, alleen dan moet die sensor wel de goede waardes geven.
ja en die discussie over de extra sensor is gewoon aan komen waaien,quote:Op zondag 1 december 2019 20:24 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Gast....
Daar heb je toch fuel flow meters voor....
En dan valt het toch exact op dat aantal alsnog niet klopt?
Dus slaat helemaal nergens op wat je allemaal kletst.
Nee niks.quote:Op zondag 1 december 2019 20:26 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Heeft niets met de waardes te maken die zijn opgegeven en dat dat zogenaamd weer valsspel dan zou zijn.
Dit vond ikquote:Op zondag 1 december 2019 20:24 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Er wordt niet elke sessie gemeten. Na de race en steekproefgewijs voor de race,
quote:the cars are weighed in before and after every session. 4 hrs before the main race session and 2hrs before qualifying and FP sessions
Dat maakt het eigenlijk nog achterlijk ofniet? In die tussentijd is er dus 5kg bij gekieperd.quote:
Ze hebben dus 2 tot 4 uur de tijd om te sjoemelenquote:
Zat maar 5 sec. achter Vettel vandaag.quote:Op zondag 1 december 2019 20:25 schreef bianconeri het volgende:
Zijn ze er overigens ook eindelijk eens achter dat Albon te licht is bevonden?
Of mag die vent nog 22 raceweekenden het verknallen?
Die gast loopt ook maar beetje hopeloos rond te trappelen in dat veld zeg.
Gaat gewoon een middenveld of lager opvulling worden in zijn carriere, als hij uberhaupt al een lange carriere gaat hebben in de F1.
Ja, of een andere motor erinquote:Op zondag 1 december 2019 20:28 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Dat maakt het eigenlijk nog achterlijk ofniet? In die tussentijd is er dus 5kg bij gekieperd.
Natuurlijk wel, je kan veel meer brandstof inspuiten, betere koeling+meer performance. Het is dat het nu afgevangen is maar wie zegt dat dit niet vaker gedaan is.quote:Op zondag 1 december 2019 20:26 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Heeft niets met de waardes te maken die zijn opgegeven en dat dat zogenaamd weer valsspel dan zou zijn.
Ja joh, dat gaat heel makkelijk.quote:Op zondag 1 december 2019 20:28 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Ze hebben dus 2 tot 4 uur de tijd om te sjoemelen
Kan je rommelen met de fuel flow?quote:Op zondag 1 december 2019 20:13 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
nee natuurlijk niet godverdomme... Zo moeilijk is het toch niet. Als je met valse data van start gaat, kun je tijdens de race sjoemelen met je fuel flow. Je kunt meer verbranden. Dan kan nattewind ook wel blijven lullen dat de auto legaal was bij de start. Ja dat is het punt niet flapdrol. Het geeft ruimte om illegale dingen te doen tijdens de race.
Deze mis ik even. Wat bedoel je?quote:Op zondag 1 december 2019 20:31 schreef HiDiHo het volgende:
F1 gaat dezelfde kant op als de Tour de France
Valsspelenquote:Op zondag 1 december 2019 20:37 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Deze mis ik even. Wat bedoel je?
Niet voor niks dat ze een 2e sensor willen plaatsen.quote:Op zondag 1 december 2019 20:36 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Kan je rommelen met de fuel flow?
Dat zuig je uit je eigen duim druktemaker
Hier staat dus wel degelijk dat Fia random checkt of het opgegeven gewicht klopt.quote:Op zondag 1 december 2019 20:31 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ja joh, dat gaat heel makkelijk.
https://www.google.nl/amp(...)-checks/4339766/amp/
Data van de verbruikte brandstof wordt vergeleken met de ffm, die er volgens Biancorini niets mee van doen heeft.quote:Tombazis notes that "The difference between the pre- and post-race fuel masses will be assumed to be the measured fuel mass used (which clearly includes laps to the grid, formation laps, fire-ups etc.).
"It can be compared to the integrated FFM [fuel flow meter] figures and to the fuel injectors model figures in order to provide confirmation of the validity of these readings.
Verplicht stellen va seizoen 2020.quote:Op zondag 1 december 2019 20:37 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Niet voor niks dat ze een 2e sensor willen plaatsen.
Rb en vele racesfans zijn zeer tevreden over hem. Vergeet niet zonder het incident met HAM had hij vorige race gewoon op het podium gestaan.quote:Op zondag 1 december 2019 20:25 schreef bianconeri het volgende:
Zijn ze er overigens ook eindelijk eens achter dat Albon te licht is bevonden?
Of mag die vent nog 22 raceweekenden het verknallen?
Die gast loopt ook maar beetje hopeloos rond te trappelen in dat veld zeg.
Gaat gewoon een middenveld of lager opvulling worden in zijn carriere, als hij uberhaupt al een lange carriere gaat hebben in de F1.
quote:Op zondag 1 december 2019 20:36 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Kan je rommelen met de fuel flow?
Dat zuig je uit je eigen duim druktemaker
Nee. Red Bull heeft minstens 11 verschillende engine modes hoorden we vandaag weer. Allemaal hebben ze een partymode en ze kunnen vanuit de pits enginebraking bijstellen. Maar ik denk dat fuelflow bijstellen veel te ingewikkeld is voor de teams.quote:Op zondag 1 december 2019 20:36 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Kan je rommelen met de fuel flow?
Dat zuig je uit je eigen duim druktemaker
Natuurlijk. Maar of je als team nu 10kg of 180 kg aan brandstof meeneemt, de maximale hoeveelheid wat je per uur mag verbranden staat gewoon vast.quote:Op zondag 1 december 2019 20:37 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Niet voor niks dat ze een 2e sensor willen plaatsen.
De F1 past tenminste niet het parcour aan tbv 1 coureur.quote:Op zondag 1 december 2019 20:31 schreef HiDiHo het volgende:
F1 gaat dezelfde kant op als de Tour de France
Is ook zo...maar de tour is gewoon echt verneukt door al die dopingquote:Op zondag 1 december 2019 20:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Owzo. Nou ik weet niet of je andere soorten kijkt, maar daar wordt niet minder valsgespeeld.
Wel de regels...quote:Op zondag 1 december 2019 20:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De F1 past tenminste niet het parcour aan tbv 1 coureur.
Tsja.quote:Op zondag 1 december 2019 20:41 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
[..]
Nee. Red Bull heeft minstens 11 verschillende engine modes hoorden we vandaag weer. Allemaal hebben ze een partymode en ze kunnen vanuit de pits enginebraking bijstellen. Maar ik denk dat fuelflow bijstellen veel te ingewikkeld is voor de teams.
Waarom zou je dan uberhaupt nog wegen. Leve de sensorquote:Op zondag 1 december 2019 20:42 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Natuurlijk. Maar of je als team nu 10kg of 180 kg aan brandstof meeneemt, de maximale hoeveelheid wat je per uur mag verbranden staat gewoon vast.
Daar doet de hoeveelheid die je meeneemt niet ter zaken mee. Gewoon twee verschillende onderwerpen, hebben alleen allebei betrekking op brandstof.
Als dat kon zou de FIA dat doen voor Hamilton / Mercedes / Ferrariquote:Op zondag 1 december 2019 20:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De F1 past tenminste niet het parcour aan tbv 1 coureur.
Ja vast. Regels mbt wat je erin gooit en wat je opgeeft zijn er voor de lol..quote:Op zondag 1 december 2019 20:42 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Natuurlijk. Maar of je als team nu 10kg of 180 kg aan brandstof meeneemt, de maximale hoeveelheid wat je per uur mag verbranden staat gewoon vast.
Daar doet de hoeveelheid die je meeneemt niet ter zaken mee. Gewoon twee verschillende onderwerpen, hebben alleen allebei betrekking op brandstof.
Die boete was ook verzonnen? Auto was legaal toch.quote:Op zondag 1 december 2019 20:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Tsja.
Ondertussen verzin jij iets en maak jij je daar druk om. Dat is zonde
LEC. En ze doen het ook. Qua regels dan.quote:Op zondag 1 december 2019 20:44 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Als dat kon zou de FIA dat doen voor Hamilton
Hard op gelachenquote:Op zondag 1 december 2019 20:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
Even nagedacht. Sta op het punt geen F1 meer te kijken. Principekwestie. Als het zó moet dan liever maar niet. Max of geen Max. Klaar mee.
En die (belachelijke) boete is voor wat precies?quote:Op zondag 1 december 2019 20:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Tsja.
Ondertussen verzin jij iets en maak jij je daar druk om. Dat is zonde
Ik ken geen enkele sport waar de scheidsrechter zoveel vrijheid heeft. Ze moeten gewoon standaardsancties invoeren.quote:
Het is dat Max nog een beetje mee kan komen anders was ik allang klaar geweest met F1quote:Op zondag 1 december 2019 20:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
LEC. En ze doen het ook. Qua regels dan.
Het staat notabene uitgelegd in de link van Tja. Je gaat niet voor de grap met een zwaardere auto rijdenquote:Op zondag 1 december 2019 20:42 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Natuurlijk. Maar of je als team nu 10kg of 180 kg aan brandstof meeneemt, de maximale hoeveelheid wat je per uur mag verbranden staat gewoon vast.
Daar doet de hoeveelheid die je meeneemt niet ter zaken mee. Gewoon twee verschillende onderwerpen, hebben alleen allebei betrekking op brandstof.
Hardop dan toch.quote:
Ben ik het mee oneens.quote:Op zondag 1 december 2019 20:42 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Is ook zo...maar de tour is gewoon echt verneukt door al die doping
Ik ben er nu best wel klaar mee. Dit is de druppel.quote:Op zondag 1 december 2019 20:46 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Het is dat Max nog een beetje mee kan komen anders was ik allang klaar geweest met F1
Het opgegeven gewicht zal random gecheckt worden. Maar zal Ferrari het risico durven te lopen na alle perikelen over die ffm de laatste weken?quote:Op zondag 1 december 2019 20:39 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Hier staat dus wel degelijk dat Fia random checkt of het opgegeven gewicht klopt.
Daarnaast:
[..]
Data van de verbruikte brandstof wordt vergeleken met de ffm, die er volgens Biancorini niets mee van doen heeft.
Wat was er ook alweer met Ferrari en die ffm?
Nee, dat doe je alleen als je er voordeel bij hebt.quote:Op zondag 1 december 2019 20:46 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Het staat notabene uitgelegd in de link van Tja. Je gaat niet voor de grap met een zwaardere auto rijden
Wel een paar druppels denk ikquote:Op zondag 1 december 2019 20:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik ben er nu best wel klaar mee. Dit is de druppel.
Dan kijk je toch niet? Ik denk niet dat er iemand om maalt dat Whiskers2009 geen F1 meer kijkt.quote:Op zondag 1 december 2019 20:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hardop dan toch.
En ik meen het. Dit wordt met elke seconde meer een grotere farce.
Want je mag geen pijnstiller gebruiken ofzo?quote:Op zondag 1 december 2019 20:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ben ik het mee oneens.
Nu ben ik een fanatiek Tour de France volger en ben ik dus behoorlijk subjectief. Maar in onze favoriete sport voetbal, daar wordt massaal doping gebruikt en dat kom bijna nooit naar buiten. Dus als iets wel nep is, dan is het voetbal wel.
Alleen vinden wij kijkers dat geen probleem, want we worden niet geconfronteerd met vals spel. Dus willen wij denken dat er geen vals spel is.
Robben bekende in het begin van zijn carrière in een interview dat hij pijnstillers in zijn knie gespoten kreeg. Met een naald.
Niks aan de hand. Een wielrenner was direct voor twee jaar geschorst. Robben niet want voetbal.
Die Engelse teams zijn niet voor niks zo enorm fit.
Naald............quote:Op zondag 1 december 2019 20:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Want je mag geen pijnstiller gebruiken ofzo?
Ik ook niet. Maar ik wil wel gezegd hebben dat dit de druppel is.quote:Op zondag 1 december 2019 20:49 schreef opreis het volgende:
[..]
Dan kijk je toch niet? Ik denk niet dat er iemand om maalt dat Whiskers2009 geen F1 meer kijkt.
Niet als je daarvan harder of langer kan rijden lijkt mijquote:Op zondag 1 december 2019 20:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Want je mag geen pijnstiller gebruiken ofzo?
Ja die no-needle policy geldt niet in het voetbal.quote:
Ze moeten gewoon echte straffen uitdelen zoals volgende race niet mee mogen doen ofzoquote:Op zondag 1 december 2019 20:51 schreef trein2000 het volgende:
Het probleem van de F1 is dat de jury veel te veel vrijheid heeft.
Als je bij voetbal iemand vastpakt weet je dat je er in principe een gele kaart voor krijgt. In de F1 kan het zijn dat je er mee wegkomt, kan het zijn dat je een boete krijgt, kan het zijn dat je 10 seconde krijgt. Of zelfs een DT.
Dat werkt willekeur in de hand. Je moet de sanctie per overtreding gewoon strakker vastleggen. Desnoods met een bandbreedte of een zware en een lichte variant.
Die extra kg zal indien onopgemerkt dus gebruikt kunnen worden om op momenten de toegestane flow te overschrijden. Met die 2e sensor zal dat hopelijk niet meer werken. Waarom? Goede vraag. Waarom lopen ze nu tegen de lamp? Omdat ze ondanks een half miljard aan computers een administratief of rekenfoutje maakten? Gaat er niet in bij mij.quote:Op zondag 1 december 2019 20:48 schreef tja77 het volgende:
[..]
Het opgegeven gewicht zal random gecheckt worden. Maar zal Ferrari het risico durven te lopen na alle perikelen over die ffm de laatste weken?
Daarnaast wordt de auto voor en na elke sessie gewogen. Wat voor nu heeft het dan dat de auto voor de race 5 kg. zwaarder is door het teveel aan brandstof (wat nog binnen de limiet bleef)? Als het na de race niet meer dan 110 kg. lichter is?
Ik denk dat weinig mensen moeite hebben met de zwaarte van de sanctie. Het is de inconsequentie.quote:Op zondag 1 december 2019 20:52 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Ze moeten gewoon echte straffen uitdelen zoals volgende race niet mee mogen doen ofzo
Echt?quote:Op zondag 1 december 2019 20:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja die no-needle policy geldt niet in het voetbal.
Ook dat ja..complete willekeurquote:Op zondag 1 december 2019 20:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik denk dat weinig mensen moeite hebben met de zwaarte van de sanctie. Het is de inconsequentie.
Ik ben een ongeinformeerde debiel. Wat was wel een consequente straf geweest?quote:Op zondag 1 december 2019 20:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik denk dat weinig mensen moeite hebben met de zwaarte van de sanctie. Het is de inconsequentie.
Overtredingen van technische aard zijn in principe DSQ.quote:Op zondag 1 december 2019 20:58 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik ben een ongeinformeerde debiel. Wat was wel een consequente straf geweest?
Het is toch puur een administratieve fout geweest of wat mis ik?
Ik weet er ook het fijne niet van maar als er opzet in het spel was moeten de straffen gewoon hoger..echt straffen en geen geld boetequote:Op zondag 1 december 2019 20:58 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik ben een ongeinformeerde debiel. Wat was wel een consequente straf geweest?
Het is toch puur een administratieve fout geweest of wat mis ik?
Aannames, Ferrari heeft gezien de ffm perikelen de schijn tegen. Zouden die nu echt bewust 5kg. extra in die auto willen pompen zodat die meer kan verbruiken? Juist nu de focus zo op Ferrari ligt? Terwijl ook Ferrari weet dat er steekproeven genomen worden, en de bolides voor en na elke sessie gewogen worden.quote:Op zondag 1 december 2019 20:53 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Die extra kg zal indien onopgemerkt dus gebruikt kunnen worden om op momenten de toegestane flow te overschrijden. Met die 2e sensor zal dat hopelijk niet meer werken. Waarom? Goede vraag. Waarom lopen ze nu tegen de lamp? Omdat ze ondanks een half miljard aan computers een administratief of rekenfoutje maakten? Gaat er niet in bij mij.
het probleem is dat Ferrari veel teveel invloed heeft binnen de F1....en daardoor de jury beïnvloed.quote:Op zondag 1 december 2019 20:51 schreef trein2000 het volgende:
Het probleem van de F1 is dat de jury veel te veel vrijheid heeft.
Als je bij voetbal iemand vastpakt weet je dat je er in principe een gele kaart voor krijgt. In de F1 kan het zijn dat je er mee wegkomt, kan het zijn dat je een boete krijgt, kan het zijn dat je 10 seconde krijgt. Of zelfs een DT.
Dat werkt willekeur in de hand. Je moet de sanctie per overtreding gewoon strakker vastleggen. Desnoods met een bandbreedte of een zware en een lichte variant.
ja, dat werd gedaan .....quote:Op zondag 1 december 2019 20:36 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Kan je rommelen met de fuel flow?
Dat zuig je uit je eigen duim druktemaker
allemaal "toeval" niks aan het handjequote:Op zondag 1 december 2019 20:39 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Hier staat dus wel degelijk dat Fia random checkt of het opgegeven gewicht klopt.
Daarnaast:
[..]
Data van de verbruikte brandstof wordt vergeleken met de ffm, die er volgens Biancorini niets mee van doen heeft.
Wat was er ook alweer met Ferrari en die ffm?
Houdt ook in dat je zwaarder bent. Dus nou wat een voordeel...quote:Op zondag 1 december 2019 20:30 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, je kan veel meer brandstof inspuiten, betere koeling+meer performance. Het is dat het nu afgevangen is maar wie zegt dat dit niet vaker gedaan is.
Als je elke race ipv 100, 105kg meeneemt dan geeft dat gewoon een aanzienlijk voordeel.
Wat een onzin.quote:
''Toeval''.quote:Op zondag 1 december 2019 21:51 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ja, dat werd gedaan .....
[..]
allemaal "toeval" niks aan het handje
ook toeval dat Ferarri de laatste races geen poles meer pakt en hun racepace aanzienlijk minder is geworden en dus ook geen overwinningen meer.
Gast, het gaat maar om een getal in de administratie. Lekker boeiend.quote:Op zondag 1 december 2019 21:33 schreef OscarMopperkont het volgende:
Alleen een boete
FIA is laf
Gelukkig is het seizoen voorbij
Dit was administratief.quote:Op zondag 1 december 2019 21:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Overtredingen van technische aard zijn in principe DSQ.
Waardoor je een effectieve handhaving van voorschriften onmogelijk maakt.quote:Op zondag 1 december 2019 21:55 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Gast, het gaat maar om een getal in de administratie. Lekker boeiend.
Wat een Ferrari haat zeg. Nergens relevant voor.
[..]
Dit was administratief.
Dan zijn die paar die tevreden over hem zijn blind.quote:Op zondag 1 december 2019 20:40 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Rb en vele racesfans zijn zeer tevreden over hem. Vergeet niet zonder het incident met HAM had hij vorige race gewoon op het podium gestaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |